"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
ik heb Nav4All gedownload en geinstalleerd op telefoon, en als ik kies Navigeer Naar.... dan zie ik:
Er is geen GPS sensor gekoppeld!
Ik heb geen abonnement voor mijn simkaart. Ik maak gebruik van Prepaid.
Weet iemand hoe kan ik nou wel gewoon zonder kosten/betalen mee navigeren?
In de N6300 zit geen GPS-muis ingebouwd. Deze zul je dus moeten koppelen, of via bluetooth of met een kabeltje. Anders zul je Nav4All nooit kunnen gebruiken, je positie moet immers bepaald kunnen worden.kardox schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:38:
Sinds vandaag heb ik nokia 6300, alleen ik kan niet mee Navigeren.
ik heb Nav4All gedownload en geinstalleerd op telefoon, en als ik kies Navigeer Naar.... dan zie ik:
Er is geen GPS sensor gekoppeld!
Ik heb geen abonnement voor mijn simkaart. Ik maak gebruik van Prepaid.
Weet iemand hoe kan ik nou wel gewoon zonder kosten/betalen mee navigeren?
Maar even mss een stomme vraag hoe ben jij bij nav4all gekomen? Nog andere opties bekeken en waarom dan precies deze gekozen?
En trouwens installeren en de werken met deze telefoon, gaat dat goed?
Ben wel benieuwd, tom tom gaat iig niet dus ene goede vervanger zou wel relax zijn. Gps muis is ook redelijk goedkoop aan te komen in mijn geval dus dat is niet zo'n probleem.
Nog specifieke vereisten voor een gps muis voor de 6300?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
ik ben vandaag naar GSMshop geweest in Tilburg, die gasten zeiden dat je met Nokia 6300 nooit kan navigeren, en ik heb ze verteld dat ik op internet heb gelezen dat het wel kan, maar ze bleven mij vertellen dat ze dat nooit gezien hebben, vond erg vaag...
Maar goed, weet iemand waar kan ik een GPS-Muis voor nokia 6300 bestellen? zoja, welke is dan aangeraden?
http://www.smartphoneshop...t/990/gps-ontvangers.html
Zelf zou ik je een ontvanger aanraden die minimaal een Sirf-III chip heeft.
De chip is namelijk van belang voor je ontvangst.
Overigens heb ik zelf geen ervaring met Nav4All i.c.m. een gps-muis op een Nokia 6300...
Kan je dus geen garantie geven dat het écht werkt.
Je zou eventueel een kennis kunnen vragen of ze zijn/haar ontvanger even mag lenen om te testen...
Verwijderd
Ik synchroniseer mijn outlook agenda met mijn 6300. Active standby werkt netjes, maar er wordt slechts één afspraak weergegeven op het scherm. Is er een mogelijkheid om meerdere afspraken per dag weer te geven op het scherm in active standby ?
Bedankt voor je Google-werk...tdw schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:55:
En je hebt ook nog de champagnekleurige 6300i, waar ik geen 'real life' foto van kan vinden. Als je alle kleuren écht in het écht wilt zien, kun je toch beter even naar een winkel hobbelen, dan weet je zeker dat de kleuren echt zijn.
Ik wilde eigenlijk een productfoto met alle kleuren erop.. maar dit was ook handig!
M'n mutti vind zwart/ zilveren editie wel mooi of een chocolade bruine versie, alleen die is wat duurder.
pricewatch: Nokia 6300 Zwart / zilver: 128,50 vs pricewatch: Nokia 6300 Bruin: 145,50
Via internet vind ik ook 'n T-mobile prepaid editie die geheel zwart is (en simlocked + logo) voor 90,-
In de plaatselijke BelCompany is de zwart zilveren versie te verkrijgen in T-mobile prepaid vorm en die Nokia 6300 heeft geen lelijk T-mobile logo'tje... Volgens mij ook simlockvrij (nog even navragen) en die kost 99,95 (staat niet op hun website) Dus dat wordt 'm waarschijnlijk voor mutti
Wel een leuke, simpele, goed werkende telefoon met 'n goed display voor 'n vrouw van 48 die smst en belt toch? (ze piegt nu echt op haar kleine schermpje als ze 'n smsje wil versturen) Opzich vind ik Nokia persoonlijk niet echt wat hebben, maar voor haar is zo'n simpel icoon-menu'tje en 'n 320x240 schermpje toch wel goed genoeg denk ik... Leuk kleurenschermpje wat ze niet had, bestandjes versturen via BlueTooth en ze kan er wat MP3'tjes opzetten of 'n eigen beltoontje
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Als ik op de site van nokia kijk om pc suite te downloaden vraagt hij naar het model van mijn nokia maar de 6300 staat er niet bij ?
Waar downlaod ik dan pc suite ?
Bedankt.
Dit is het toch..?
Ah, ik zie dat 7.0.9.2 ook al uit is.
[ Voor 38% gewijzigd door S_Chief op 05-11-2008 16:48 ]
Verwijderd
Iemand ?Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:46:
Hallo,
Ik synchroniseer mijn outlook agenda met mijn 6300. Active standby werkt netjes, maar er wordt slechts één afspraak weergegeven op het scherm. Is er een mogelijkheid om meerdere afspraken per dag weer te geven op het scherm in active standby ?
ik heb veel al geprobeerd zoals 4x 0 en 1234 etc. maar ik weet 'm nog steeds niet, wat ik op internet vind word ik ook niets wijzer van.. (om bijvoorbeeld je berichten tellers te reseten, die code)
12345.GoldenSample schreef op zondag 09 november 2008 @ 16:59:
weet iemand al de beveliginscode?
ik heb veel al geprobeerd zoals 4x 0 en 1234 etc. maar ik weet 'm nog steeds niet, wat ik op internet vind word ik ook niets wijzer van.. (om bijvoorbeeld je berichten tellers te reseten, die code)
Ja, ga naar Menu -> Instellingen -> Display -> Active Standby -> Personalize View en zet de kalender op de '3e' dikke balk, dan kun je 2 afspraken kwijt. Druk vervolgens op 'Options' en kies 'Move Content', en je kunt hem op de onderste plaats zetten. Is dat wat je zoekt?
[ Voor 16% gewijzigd door tdw op 09-11-2008 17:48 ]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Kan je vertellen dat op het prepaid toestel van Belcompany ook een simlock zit, ook zit er een T-Mobile logo op namelijk op de achterkant op het batterijklepjeCLB schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:03:
[...]
Bedankt voor je Google-werk...
Ik wilde eigenlijk een productfoto met alle kleuren erop.. maar dit was ook handig!
M'n mutti vind zwart/ zilveren editie wel mooi of een chocolade bruine versie, alleen die is wat duurder.
pricewatch: Nokia 6300 Zwart / zilver: 128,50 vs pricewatch: Nokia 6300 Bruin: 145,50
Via internet vind ik ook 'n T-mobile prepaid editie die geheel zwart is (en simlocked + logo) voor 90,-
In de plaatselijke BelCompany is de zwart zilveren versie te verkrijgen in T-mobile prepaid vorm en die Nokia 6300 heeft geen lelijk T-mobile logo'tje... Volgens mij ook simlockvrij (nog even navragen) en die kost 99,95 (staat niet op hun website) Dus dat wordt 'm waarschijnlijk voor mutti
Wel een leuke, simpele, goed werkende telefoon met 'n goed display voor 'n vrouw van 48 die smst en belt toch? (ze piegt nu echt op haar kleine schermpje als ze 'n smsje wil versturen) Opzich vind ik Nokia persoonlijk niet echt wat hebben, maar voor haar is zo'n simpel icoon-menu'tje en 'n 320x240 schermpje toch wel goed genoeg denk ik... Leuk kleurenschermpje wat ze niet had, bestandjes versturen via BlueTooth en ze kan er wat MP3'tjes opzetten of 'n eigen beltoontjeBedankt Nokia
![]()
Verwijderd
Dan krijg ik nog steeds maar één afspraak te zien hoor...tdw schreef op zondag 09 november 2008 @ 17:47:
[...]
Ja, ga naar Menu -> Instellingen -> Display -> Active Standby -> Personalize View en zet de kalender op de '3e' dikke balk, dan kun je 2 afspraken kwijt. Druk vervolgens op 'Options' en kies 'Move Content', en je kunt hem op de onderste plaats zetten. Is dat wat je zoekt?
ff getest: als ik het op sla op mn telefoon zelf, kan ik ze wel weer vinden met mn pc. opslaan op geheugenkaart is dus het enige wat niet goed werkt lijkt.
(verder kan ik mn wachtwoord niet veranderen van mn tweakers forum account. waar het zou moeten staan staat niets..)
[ Voor 20% gewijzigd door Neiltwo2 op 10-11-2008 17:21 ]
Neil
Ajaa ik ga 't morgen even checken, haal dan m'n G900 weer opYounesse88 schreef op zondag 09 november 2008 @ 18:02:
[...]
Kan je vertellen dat op het prepaid toestel van Belcompany ook een simlock zit,
ook zit er een T-Mobile logo op namelijk op de achterkant op het batterijklepje
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik krijg er gewoon 2? Ik zet ze erin als 'Meeting' en heb firmware 6.60.Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:57:
[...]
Dan krijg ik nog steeds maar één afspraak te zien hoor...
~ James May
Neiltwo2 schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:13:
[...]
(verder kan ik mn wachtwoord niet veranderen van mn tweakers forum account. waar het zou moeten staan staat niets..)
Boven even met je muis op "My TNET" wijzen, vervolgens in het submenu "Profiel" wijzen, daarna klikken op "Profiel wijzigen".
Iemand toevallig enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

[ Voor 106% gewijzigd door orejas op 10-11-2008 21:53 ]
Stam + t
Verwijderd
Ik heb grote vingers/handen. TGeen enkele probleem; je went er snel aan, en zoveel keuzes zijn er niet.Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:32:
Ik had vanmiddag een Nokia 6300 in mijn handen om hem even te proberen en op zich wel een fijn apparaat, maar wat me opviel was dat de vierkante knop om de 'OK' knop heen (dus de navigatietoetsen) onwijs klein waren. Nu zie ik zo'n zelfde set-up van knoppen op bijna alle Nokia toestellen. Vreemd genoeg zie ik dit in geen enkele review van de 6300 terug (sterker nog bijna iedereen vind het een fan-tas-tisch apparaat). Heb ik nou zulke grote klauwen, of zijn die knopjes idd klein maar stoort niemand zich daaraan?
Boven
links-center-rechts
onder
Gulfstream G650
ik heb er idd af en toe last van. kheb geen nagels dus ik moet wel met mn duim zelf drukken, en vaak druk ik dan omhoog + selecteren (het vierkantje) tegelijk in. ook als ik snel naar beneden wil ofzo..Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:32:
Ik had vanmiddag een Nokia 6300 in mijn handen om hem even te proberen en op zich wel een fijn apparaat, maar wat me opviel was dat de vierkante knop om de 'OK' knop heen (dus de navigatietoetsen) onwijs klein waren. Nu zie ik zo'n zelfde set-up van knoppen op bijna alle Nokia toestellen. Vreemd genoeg zie ik dit in geen enkele review van de 6300 terug (sterker nog bijna iedereen vind het een fan-tas-tisch apparaat). Heb ik nou zulke grote klauwen, of zijn die knopjes idd klein maar stoort niemand zich daaraan?
je kan ze wel goed apart selecteren, maar t gaat af en toe fout.
Neil
Bij de e900 kan er maar 100 agenda-items in je telefoon komen te staan. Daar kom ik niet zo ver mee. Heeft de 6300 hier ook last van? Wat is daarbij het maximale aantal agenda-items?
Voor zover ik de 6300 ken (mijn vader heeft er een) bevalt me die prima en ik denk er over om die te kopen.
Is dezelfde soort telefoon. Gaat er dus niet op achteruitBlauw schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:45:
Ik zit te overwegen dit toestel aan te schaffen omdat mijn 6233 continue vastloopt. Is dit een goede keuze? Of ga ik er dan erg hard op achteruit?
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
Verwijderd
Ik heb de E900 ook gehad en dit was één van de redenen waarom die weer heel snel de deur uitging!Eriksk schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:40:
op dit moment heb ik een samsung e900. Ik verwacht niet veel van een gsm, maar wel dat ik makkelijk kan sms'en en een fatsoenlijke agenda.
Bij de e900 kan er maar 100 agenda-items in je telefoon komen te staan. Daar kom ik niet zo ver mee. Heeft de 6300 hier ook last van? Wat is daarbij het maximale aantal agenda-items?
Voor zover ik de 6300 ken (mijn vader heeft er een) bevalt me die prima en ik denk er over om die te kopen.
Ik weet niet wat het maximaal aantal agenda items is, maar ik heb nog nooit een melding gehad dat 'ie vol zou zijn... En geloof me, ik heb een hoop entries erin staan!!
Welke voordelen heeft de duurdere DKE-2 kabel t.o.v. een USB -> miniUSB kabel?
3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500
Ik gebruik gewoon de kabel die bij mijn Canon Powershot S3 IS zat.. is dus gewoon zo'n standaard kabel. Ik kan er alles mee, incl. software updates.mede schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:10:
Ik kan nog steeds niet duidelijk krijgen of ik nu een standaard USB -> miniUSB kabel kan gebruiken met de meegeleverde software / mogelijkheden.
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Verwijderd
Geen...mede schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:10:
Inderdaad. Digitaal=digitaal.
leoaq.fm // Jeune Loop
1. Kan ik de default folder van ontvangen bluetooth bestanden ook wijzigen naar mijn microSD geheugenkaart?
2. Waarom kan ik bestanden in een algemene map niet verplaatsen naar een submap in deze map?
3. Kan ik de sortering en opties in het menu favorieten (linkertoets aanpassen)
4. Kan het geluid van alleen sms omhoog? Hij staat nu behoorlijk laag bij mij lijkt het.
Lopen hier meer mensen tegenaan?
[ Voor 9% gewijzigd door mede op 14-11-2008 10:42 ]
Niemand? Ik heb inmiddels drie verschillende USB kabels geprobeerd en alle drivers opnieuw geïnstalleerd, maar krijg vooralsnog geen enkele reactie van mn terminale telefoon.orejas schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:25:
Ik heb al tijden naar ontzettend veel tevredenheid een 6300, die de laatste tijd helaas nogal aan het doodgaan is. Nu wil ik natuurlijk dolgraag mijn telefoonnummers en berichtjes uit mn lieve telefoontje redden, maar PC Suite/kabel/6300 willen niet echt meewerken. Ik kan in PC Suite wel zien dat er een 6300 aan mijn pc hangt, maar kan daar vervolgens niets mee doen.
Iemand toevallig enig idee waar het aan zou kunnen liggen?
Stam + t
Hmmm... klinkt niet erg hoopvol. Geen idee of je het al geprobeerd hebt, maar wat gebeurd er op een andere computer als je daar de software op installeert?orejas schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 10:52:
[...]
Niemand? Ik heb inmiddels drie verschillende USB kabels geprobeerd en alle drivers opnieuw geïnstalleerd, maar krijg vooralsnog geen enkele reactie van mn terminale telefoon.
Precies hetzelfde. Niet erg veel dus.mede schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:41:
[...]
Hmmm... klinkt niet erg hoopvol. Geen idee of je het al geprobeerd hebt, maar wat gebeurd er op een andere computer als je daar de software op installeert?
Heb inmiddels uit pure wanhoop mn telefoonnummers maar gekopieerd naar de SIM-kaart, maar zou toch ook nog wel graag de andere belangrijke zaken eruit trekken voordat hij er definitief de brui aan geeft.
Stam + t
Verwijderd
De sms tonen genaamd message1.aac/message2.aac/message3.aac zijn gemakkelijk te vinden, maar de standaard ingestelde door Nokia niet.
Kan iemand mij aan deze sms tone helpen?
Verwijderd
edit: eerst even aan Moderator gevraagd of de site al dan niet illegaal is voor ik de link ga plaatsen
onder Sonneries / Original / Nokia 6300 vind je in principe alle originele tonen
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2008 15:11 ]
Verwijderd
(misschien ben ik een leek) maar welke site bedoel je hiermee? :-)Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:57:
@siezze, neems een kijkje op :
edit: eerst even aan Moderator gevraagd of de site al dan niet illegaal is voor ik de link ga plaatsen
onder Sonneries / Original / Nokia 6300 vind je in principe alle originele tonen
Verwijderd
deze website dus ... maar ik vermoed dat dit soort sites illegaal is, en je mag hier geen links naar illegale sites plaatsenVerwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:51:
[...]
(misschien ben ik een leek) maar welke site bedoel je hiermee? :-)
Maar ik krijg geen berichtje terug van Ginz, dus dan maar op eigen risico, wil je gewoon graag helpen (sorry)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 10:30 ]
En vandaag aangeschaft via Bol.com, voor de zeer schappelijke prijs van 130,94...CLB schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:03:
Wel een leuke, simpele, goed werkende telefoon met 'n goed display voor 'n vrouw van 48 die smst en belt toch? (ze piegt nu echt op haar kleine schermpje als ze 'n smsje wil versturen) Opzich vind ik Nokia persoonlijk niet echt wat hebben, maar voor haar is zo'n simpel icoon-menu'tje en 'n 320x240 schermpje toch wel goed genoeg denk ik... Leuk kleurenschermpje wat ze niet had, bestandjes versturen via BlueTooth en ze kan er wat MP3'tjes opzetten of 'n eigen beltoontjeBedankt Nokia
![]()
Wordt morgen geleverd ofzo en is 'n kado'tje voor m'n moeder, voor der verjaardag / Kerst van mij..
Ben benieuwd hoe ze 'm vind.. Naja ze vind 'm wel mooi, maar hoe ze 'm vind werken en dergelijke
Verwijderd
Thanks voor je hulp!Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:26:
[...]
deze website dus ... maar ik vermoed dat dit soort sites illegaal is, en je mag hier geen links naar illegale sites plaatsen( GSM's Beleid )
Maar ik krijg geen berichtje terug van Ginz, dus dan maar op eigen risico, wil je gewoon graag helpen (sorry)
Hier heb ik ook last van.Joopieboy schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:39:
3 dagen hier, geen blauwe tandjes, geen muziek/filmpjes, beetje sms'en, af en toe bellen, geen internet en dan nog binnen no time leeg zijn, erg knap, accu is dus way to krachtloos voor dit ding.
Ook gewoon een BL-4C accu.
Is het aan te raden hiervoor binnenkort een Nokia winkel binnen te lopen?
Volgens mij heeft Nokia zelf geen andere batterijen die langer meegaan. Een aantal hobbyisten hebben het wel geprobeerd met een andere batterij (type is me even ontschoten), en omdat die iets groter is de rest afgevijld...TonyDeZiekePony schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:20:
[...]
Hier heb ik ook last van.
Ik haal 3 dagen met blauwtand, 10 min bellen en 10 smsjes...TonyDeZiekePony schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:20:
[...]
Hier heb ik ook last van.
~ James May
Verwijderd
waar kan het aan liggen? Of heeft iemand misschien hetzelfde probleem gehad?
Alvast bedankt!
groeten,
Stef
Verwijderd
MP3 liedje gedownload die ik als beltoon wil gebruiken.
Ik open pc suite en kies voor muziek overbrengen. dan kan ik zoeken naar bestanden op mijn pc maar ik kan niet verwijzen naar de map waar het liedje staat ?
het bestand heet 108 (liedje)
Hij staat op mijn c/gucci/108 maar ik kan enkel verwijzen naar mijn c en geraak dus niet bij het liedje ?
Dus als ik klik op zoeken naar bestand op pc en ik ga naar mijn c station krijg ik enkel dit te zien in het venster c/gucci
maar ik moet dus naar c/gucci/108
Ik gebruik gewoon de Windows Verkenner voor het kopieeren van bestandjes.Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 19:01:
Ik heb op mijn laptop pc suite geinstaleerd.
MP3 liedje gedownload die ik als beltoon wil gebruiken.
Ik open pc suite en kies voor muziek overbrengen. dan kan ik zoeken naar bestanden op mijn pc maar ik kan niet verwijzen naar de map waar het liedje staat ?
het bestand heet 108 (liedje)
Hij staat op mijn c/gucci/108 maar ik kan enkel verwijzen naar mijn c en geraak dus niet bij het liedje ?
Dus als ik klik op zoeken naar bestand op pc en ik ga naar mijn c station krijg ik enkel dit te zien in het venster c/gucci
maar ik moet dus naar c/gucci/108
Werkt prima en zonder al te veel omzwervingen. Kwestie van slepen.
Dat zou ik ook graag weten maar heb het nog niet kunnen vinden helaas.chrisgeerdink schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:34:
Ik heb inmiddels firmware 7.00 binnen via de Nokia Software Updater. Iemand enig idee wat de veranderingen zijn in vergelijking met 6.60?
Bij de vorige update kon ik diverse instellingen weer gaan "herstellen" naar mijn eigen smaak en daar heb ik nu even geen zin in :-)
Ik heb gisteren ook de update naar 7.00 uitgevoerdfractal schreef op zondag 07 december 2008 @ 11:10:
[...]
Dat zou ik ook graag weten maar heb het nog niet kunnen vinden helaas.
Bij de vorige update kon ik diverse instellingen weer gaan "herstellen" naar mijn eigen smaak en daar heb ik nu even geen zin in :-)
Vooraf even een backup gemaakt met NPS en na de backup enkel m'n instellingen teruggezet.
Het enige dat ik moest doen is m'n favorieten opnieuw instellen, de rest werkte gewoon nog (incl. bt-pairs en snelkeuzes e.d.).
Heb overigens nog geen verschillen kunnen ontdekken tussen 6.60 en 7.00.
Ik wel, mn Opera Mini is weg volgens mijPlucky schreef op zondag 07 december 2008 @ 14:50:
[...]
Ik heb gisteren ook de update naar 7.00 uitgevoerd
Vooraf even een backup gemaakt met NPS en na de backup enkel m'n instellingen teruggezet.
Het enige dat ik moest doen is m'n favorieten opnieuw instellen, de rest werkte gewoon nog (incl. bt-pairs en snelkeuzes e.d.).
Heb overigens nog geen verschillen kunnen ontdekken tussen 6.60 en 7.00.
~ James May
Iemand die een goedkoop adres weet om voor niet al teveel een orginele nokia 6300 all black outfit te kopen?
Edit: na een aantal keren is het toch gelukt
[ Voor 11% gewijzigd door timovd op 07-12-2008 18:59 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Als ik via m'n telefoon probeer te updaten zegt hij dat er geen updates zijn...heb nog steeds v6.01timovd schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:47:
Bij het updaten van 6.60 naar 7.00 blijft het downloaden steken op 20.6MB. Hierna krijg ik een foutmelding. Meer mensen met dit probleem? Zowel de computer als de telefoon hebben een reboot gehad.
Edit: na een aantal keren is het toch gelukt
Enige echte minpunt ind ik de belabberde video-ondersteuning van de 6300. Heb je zo'n mooi 240x320 scherm en dan kun je video op maximaal 176x144 op 15fps afspelen
leoaq.fm // Jeune Loop
En idd een slechte kwaliteit voor foto's en video's.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ben niet geswitched van provider.
Ook mijn collega's hebben hier last van. Bekend probleem?
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Kijk bij Instellingen / Oproepen / StemhelderheidCobb schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:22:
Ik hoor veel klachten dat ik slecht ben te verstaan met dit toestel.
Ben niet geswitched van provider.
Ook mijn collega's hebben hier last van. Bekend probleem?
Als die aanstaat dan eens uitzetten en proberen.Scheelde bij mij enorm.
Helaas...ik heb een mac en moet het doen met iSync, dus alleen kalender en contact-sync, geen updates etc.timovd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 09:30:
Je moet ook updaten via PC Suite.
En idd een slechte kwaliteit voor foto's en video's.
leoaq.fm // Jeune Loop
De muziekspeler lijkt echter niet meer dan 576 te ondersteunen. Rechtsbovenaan geeft ie 221/576 waar 221 het 221e nummer betekent.
De muziek bibliotheek geeft aan dat er 710 liedjes staan in totaal, ik heb geen idee of deze wel allemaal worden gebruikt.
Is hier meer over bekend of hebben andere mensen dit probleem ook?
Probleem opgelost: Door willekeurig afspelen uit te zetten en alle liedjes te skippen ging de telefoon opeens de muziekbibliotheek updaten en overschreed hij de 576 grens
[ Voor 39% gewijzigd door Midnightimpact op 11-12-2008 12:51 ]
Oja vergat erbij te zetten dat als ik een email aanmaak wel de goede karakters under de juiste toetsen zitten, dus het is alleen bij sms.
Mvg, Mike.
[ Voor 26% gewijzigd door godslink op 12-12-2008 00:31 ]
Verwijderd
6300 verder een fijn toestel, alleen jammer dat het roest vrij staal snel bewerkt is.
Tegenwoordig minimaal 3 weken.Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 18:51:
Mijn telefoon nu bijna twee weken kwijt aan reparatie. Hij trilde namelijk niet meer, zoemde alleen maar wat mee in het ritme. Volgens TPH was de motor kapot, iemand ervaring wanneer ik mijn telefoon ongeveer terug kan verwachten?
6300 verder een fijn toestel, alleen jammer dat het roest vrij staal snel bewerkt is.
Das aardig rot, maar reparaties duren behoorlijk lang, tot en met een ruime maand aan toe.Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 18:51:
Mijn telefoon nu bijna twee weken kwijt aan reparatie. Hij trilde namelijk niet meer, zoemde alleen maar wat mee in het ritme. Volgens TPH was de motor kapot, iemand ervaring wanneer ik mijn telefoon ongeveer terug kan verwachten?
Maar ik moet ook wel toegeven dat de afwerking van de 6300 wat cheap is, de looks zijn erg goed, maar als je hem een keer laat vallen dan is er zo een hoek vanaf, en het rvs is ook zo kaal, en dat voor echt rvs...
Blijf mijn 6230i toch wel stukken beter vinden, alleen de echte voordelen zijn het grotere scherm en de nieuwe functies, maar verder, tja...
Nee, dat werkt niet. Die mythe is dus voor eens en altijd de wereld uit.
~ James May
Verwijderd
Wanneer de oordopjes aangesloten zijn en ik op radio klik, krijg ik het volgende bericht:"sluit een toebehoren aan". Vervolgens andere originele oordopjes er op aangesloten (ook nieuw uit doos), maar ook hier krijg ik hetzelfde bericht.
Heeft iemand enig idee hoe wat het probleem is en hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb op dit moment overigens V06.60
Heb hetzelfde probleem gehad. Ben hem toen een kleine week kwijt geweest.Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 18:51:
specs | specs server
Verwijderd
Dit probleem is vaker voorgekomen. Volgens mij was de enige oplossing de telefoon opsturen voor reparatie.Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:10:
Heb zelf ook een 6300. De 1e keer dat ik mijn oordopjes aansloot om de radio te kunnen luisteren, ging het goed. Echter herkent de telefoon de oordopjes niet meer.
Wanneer de oordopjes aangesloten zijn en ik op radio klik, krijg ik het volgende bericht:"sluit een toebehoren aan". Vervolgens andere originele oordopjes er op aangesloten (ook nieuw uit doos), maar ook hier krijg ik hetzelfde bericht.
Heeft iemand enig idee hoe wat het probleem is en hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb op dit moment overigens V06.60
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Iemand nog dat golf spelletje staan, die vond ik nog wel om te doen...
Edit: de nieuwe firmware is 7.00, een nieuwere versie geeft hij niet aan?
[ Voor 25% gewijzigd door Joopieboy op 18-12-2008 14:15 ]
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Verwijderd
Maar ik ben toch een beetje huiverig, ik wil niet met een toestel blijven zitten die het niet meer doet. Is er ergens een HOW TO?? Of kan iemand mij vertellen wat ik vooral NIET moet doen?
Gebeurt niks!
Ja, voor de zekerheid.. het is geen verplichteJoopieboy schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:40:
Vroeg ie bij mij wel om?
~ James May
Verwijderd
Bij mij duurde het 9-13 minuutjes ongeveer. Via PC-suite zul je de laatste versie van Nokia Software Updater (moeten) downloaden, die installeer je vervolgens en je volgt de stappen op het scherm.Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 20:25:
Ik snap hem, hoelang duurt zoiets en is PC SUITE altijd compatible met de 6300, ongeacht de versie?
Als je het allemaal erg eng vind en bang bent om je toestel te slopen, kun je ook naar een Nokia Service Point gaan. Waar het dichtsbijzijnde punt is bij jou in de buurt kun je vinden op www.nokia.nl. Bel van tevoren voor een afspraak, dat voorkomt teleurstelling.
~ James May
Verwijderd
Ik ben al ooit bij NSP geweest, best een eindje rijden, en als het echt veilig is doe ik het net zo lief zelf... En als jullie zeggen dat het gewoon goed gaat, dan moet dat toch wel!tdw schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 20:35:
[...]
Bij mij duurde het 9-13 minuutjes ongeveer. Via PC-suite zul je de laatste versie van Nokia Software Updater (moeten) downloaden, die installeer je vervolgens en je volgt de stappen op het scherm.
Als je het allemaal erg eng vind en bang bent om je toestel te slopen, kun je ook naar een Nokia Service Point gaan. Waar het dichtsbijzijnde punt is bij jou in de buurt kun je vinden op www.nokia.nl. Bel van tevoren voor een afspraak, dat voorkomt teleurstelling.
Ik heb veel sites bezocht, maar ik vind dat ze daar nog te duur ksoten± 150 Euro+. Ik wil deze nokia, omdat ik mijn huidige Nokia, ook een 6300, maar dan een zwarte aan mijn vader ga geven.
Kent er iemand een goedkope winkel?
En ten tweede; Mijn zwarte Nokia gaat dus naar mijn vader.. Al die SMS-sjes die eropzitten, en thema's hoeft hij niet te zien.
Die wil ik dus 100% 1:1 overbrengen op de neiwue Witte 6300. Hoe gaat dit in zijn werk? Kan ik gewoon alles via NokiaSuite doen?
Gulfstream G650
Laat ik beginnen te zeggen dat wat je nu vraagt allemaal makkelijk zelf terug te vinden is. Wellicht in de toekomst zelf beter zoeken.salimrmaf schreef op woensdag 24 december 2008 @ 23:38:
Hmm, ik ben op zoek naar een Nieuwe SimLock/vrije Witte Nokia 6300.
Ik heb veel sites bezocht, maar ik vind dat ze daar nog te duur ksoten± 150 Euro+. Ik wil deze nokia, omdat ik mijn huidige Nokia, ook een 6300, maar dan een zwarte aan mijn vader ga geven.
Kent er iemand een goedkope winkel?![]()
En ten tweede; Mijn zwarte Nokia gaat dus naar mijn vader.. Al die SMS-sjes die eropzitten, en thema's hoeft hij niet te zien.![]()
Die wil ik dus 100% 1:1 overbrengen op de neiwue Witte 6300. Hoe gaat dit in zijn werk? Kan ik gewoon alles via NokiaSuite doen?Merci beuacoup
Wat betreft punt 1: Op de Tweakers site voor 131 euro.
Wat betreft punt 2: Ja je kunt alles backuppen met nokia-suite.
specs | specs server
Verwijderd
Dat zijn meestal systeem veranderingen in de telefoon welke hem stabieler maken. Ik kan sinds 7.21 eindelijk mijn bluetooth headset (niet te verwarren met een bluetooth carkit) gebruiken. Men klaagt nog wel over heel veel ruis maar ze verstaan me, hiervoor alleen maar klachten over het "dichtklappen" van de microfoon. Heb het toestel al 2x gewisseld op kantoor maar elke heeft het, allen zijn nieuw.Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 11:40:
Oke, ik heb mijn 6300 net geupdate! Eerste een backup gemaakt en toen pas geupdate natuurlijk. Ik zie alleen nog weinig nieuwe dingen....Is er ergens een lijst van veranderingen met nieuwe firmwares?
Jeps maar eindelijk wel een verbetering voor het audio, blijft nog steeds ronduit slecht voor dit toestel.woutur schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:48:
Firmware 7.21 erop gezet. Op het eerste gezicht niet zoveel te merken. Merk in ieder geval dat mijn telefoon aan de bluetooth handsfree nu stottervrij werkt. Nog altijd veel achtergrondgeluid, zit blijkbaar geen filter op.
Verwijderd
Idd, volume is ook zwaar ondermaats als je hem bv muziek laat afspelen in een wat rumoerige ruimte, bellen gata nog we, maar bv als je aan het rijden bent en je hebt hem op hands free stand staan en je probeert er dan wat van te verstaan. Dat gaat echt niet.stormfly schreef op donderdag 25 december 2008 @ 23:49:
[...]
Jeps maar eindelijk wel een verbetering voor het audio, blijft nog steeds ronduit slecht voor dit toestel.
Mijn speakertje staat op dat soort momenten ook maximaal open wat inmiddels resulteert in een lichte kraak.