Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Niemand weet hoe je een eigen afspeellijst kunt maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mediaspeler - opties - tracklijst - lijst aanpassen - linkerknop opties - tracklijst opslaan

[ Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 21-09-2008 19:37 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Ik kan de lijst niet aanpassen, ik kan alleen op de middelste navigatietoets drukken maar dan speelt hij em af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Booth schreef op zondag 21 september 2008 @ 20:04:
Ik kan de lijst niet aanpassen, ik kan alleen op de middelste navigatietoets drukken maar dan speelt hij em af..
Dat is lullig. :+

Nee maar geen idee hoe je die lijst aanpast, gebruik die functie zelf ook niet dusja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zojuist las ik hier dat firmware 6.60 uit is (en ook op de Nokia-site).
Mijn telefoon heeft nu nog 6.01 maar NSU blijft volhouden dat dat de laatste versie is.

Iemand die enig idee heeft waarom ik niet kan update van 6.01 naar 6.60??

EDIT: Na 16x stug volhouden en op de knop "check for update" te drukken vond hij toch iets. Tot 3x toe zelfs halverwege het downloaden opnieuw de melding "no update" maar uiteindelijk is het toch gelukt. Vreemd... :S

[ Voor 31% gewijzigd door Plucky op 21-09-2008 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Net gewoon een update gedaan met de Engelse software versie 1.4.53en !!!!
Was binnen 10 min klaar geen enkel probleem!!!!!
Ik zie niets raars alles is het zelfde gebleven van versie 6.01 naar 6.60.
Ook geen omgedraaid oplaad icon.

Dus het werkt gewoon prima

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:29
Same here... ben toch wel benieuwd wat er nou veranderd moet zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

MG-studios schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:11:
[...]

Same here... ben toch wel benieuwd wat er nou veranderd moet zijn?!
Wellicht bevat deze update bugfixes voor andere telefoons, bijv. de 6500, ze gebruiken toch hetzelfde 'os' ervoor.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Dit is de changelog die ik op diverse fora gevonden heb (o.a. http://www.hwupgrade.it/forum/showthread.php?p=24141307):
Changes/improvements made from MCU SW version 6.01 to version 6.60:
- Support for a new memory component
- Camera’s zoom functionality adjusted
- “Dialled” used instead of “Dialed” in the Call Timers menu
- FM radio auto tuning optimised
- Compatibility with certain WAP pages improved
- The voice recorder volume tuning adjusted for the recorded voice clips
- The alignment of the navigation key icons corrected for Hebrew UI
- Date and time are now visible in the screen saver
- Improvements for the Java MIDlet registry
- MIDlet versions updated
- Operator name list updated
Weet niet in hoeverre dit klopt. Heb mn 6300 (met 6.01) op Engels staan en daar staat gewoon Dialled bij de call timers menu.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28
Nss schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:51:
Dit is de changelog die ik op diverse fora gevonden heb (o.a. http://www.hwupgrade.it/forum/showthread.php?p=24141307):

[...]

Weet niet in hoeverre dit klopt. Heb mn 6300 (met 6.01) op Engels staan en daar staat gewoon Dialled bij de call timers menu.
Nou dat klopt perfect, als je dus update naar 6.60 is het DIALED geworden. Het zijn de verbeteringen IN versie 6.60 ten opzichte van versie 6.01. Dus je moet eerst upgraden.

• Nss

Nss

The Dude Abides

ah ok, ik las het omgedraaid; dat in 6.01 het dialed zou zijn en veranderd is naar dialled in 6.60. beetje onhandig geformuleerd als je het mij vraagt.

• Dolphin1974
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-09-2008
Sinds een paar dgn in het bezit van de Nokia.Heb er een geheugenkaart bijgekocht van 1gb.

Nu wordt alles opgeslagen op het geheugen van de telefoon en niet op die geheugenkaart.

Bluetooth berichten worden wel opgeslagen maar voor de rest kan ik niets want hij geeft aan dat het telefoongeheugen vol is en dat terwijl er 3 smsjes in mijn inbox staan en voor de rest niet.Alle verzonden smsjes zijn verwijderd.

Zelfs mijn rekenmachine kan ik niet openen ivm niet genoeg geheugen.Of een foto toevoegen aan een contactpersoon.

Hoe stel ik mijn telefoon zo in dat alles opgeslagen gaat worden op mijn geheugenkaart??Nu heb ik er niets aan want na 3 smsjes is mijn telefoon vol.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Uhm dan heb je wel erg veel opgeslagen op je telefoon?

Wat ik doe is een map aanmaken voor de camera op de geheugenkaart, een map met achtergronden + thema's, een map met ringtones en dan nog een map met muziek. En verder was dat hem, de berichten komen binnen op de telefoon en er staan er nu ene paar honderd en notities en dingen staan ook gewoon op de telefoon. Totaal geen problemen met te weinig geheugen?

1 ding is wel, berichten en notities en agenda kan je alleen op de telefoon laten opslaan, extra's zoals thema's tot ringtones is eigen keuze.

• Dolphin1974
Joopieboy schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:54:
Uhm dan heb je wel erg veel opgeslagen op je telefoon?

Wat ik doe is een map aanmaken voor de camera op de geheugenkaart, een map met achtergronden + thema's, een map met ringtones en dan nog een map met muziek. En verder was dat hem, de berichten komen binnen op de telefoon en er staan er nu ene paar honderd en notities en dingen staan ook gewoon op de telefoon. Totaal geen problemen met te weinig geheugen?

1 ding is wel, berichten en notities en agenda kan je alleen op de telefoon laten opslaan, extra's zoals thema's tot ringtones is eigen keuze.
Ik heb naast 2 notities,contacten en een paar agenda dingen niets op de telefoon staan.Vandaar dat ik er niets van begrijp.

• Nss

Nss

The Dude Abides

Ga eens naar Menu > Gallery > Memory Status > Phone. Hier zie je welk onderdeel hoeveel gebruikt op het telefoongeheugen.

• Dolphin1974
Geheugenkaart 14,8mb
Afbeeldingen 0,0kb
Videoclips 0,5kb
Muziekbestand 0,5kb
Thema's 83,5kb
Grafisch 73,5kb
Tonen 970kb
Opnamen 0,0kb
Ontvangen bestanden 0,0kb

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dolphin1974 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 19:04:
Geheugenkaart 14,8mb
Afbeeldingen 0,0kb
Videoclips 0,5kb
Muziekbestand 0,5kb
Thema's 83,5kb
Grafisch 73,5kb
Tonen 970kb
Opnamen 0,0kb
Ontvangen bestanden 0,0kb
Dat is bijna niks op de telefoon zelf nee... Probeer eens voor de gein zonder geheugenkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dolphin1974 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:41:
Sinds een paar dgn in het bezit van de Nokia.Heb er een geheugenkaart bijgekocht van 1gb.

Nu wordt alles opgeslagen op het geheugen van de telefoon en niet op die geheugenkaart.

Bluetooth berichten worden wel opgeslagen maar voor de rest kan ik niets want hij geeft aan dat het telefoongeheugen vol is en dat terwijl er 3 smsjes in mijn inbox staan en voor de rest niet.Alle verzonden smsjes zijn verwijderd.

Zelfs mijn rekenmachine kan ik niet openen ivm niet genoeg geheugen.Of een foto toevoegen aan een contactpersoon.

Hoe stel ik mijn telefoon zo in dat alles opgeslagen gaat worden op mijn geheugenkaart??Nu heb ik er niets aan want na 3 smsjes is mijn telefoon vol.
Er lijkt me toch iets mis. Fabrieksinstellingen terugzetten al eens geprobeerd? Of firmware-update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:12
Met welk proggie spelen jullie de filmpjes af die je met je 6300 gemaakt hebt en wel dusdanig dat je OOK geluid hebt? Hier meldt VLC dat de audiostream niet ondersteund wordt en VLC speelt zo'n beetje alles af nota bene...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
rowicom schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:50:
Met welk proggie spelen jullie de filmpjes af die je met je 6300 gemaakt hebt en wel dusdanig dat je OOK geluid hebt? Hier meldt VLC dat de audiostream niet ondersteund wordt en VLC speelt zo'n beetje alles af nota bene...
Volgens mij kan dat gewoon met de Nokia PC Suite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Plucky schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:57:
[...]

Volgens mij kan dat gewoon met de Nokia PC Suite...
Jop, nokia media player of idd via de pc suite, werkt perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 13:01
Heb net 6.60 geinstalleerd en een van de meest storende zaken voor mij is hierdoor opgelost, namelijk het niet kunnen toevoegen van de meeste Java applicaties op de active standy shortcut bar. Kan nu eindelijk Opera, Presenter en e-Buddy vanaf de active standby starten!

Ook lijkt het memory management voor Java apps verbeterd, ik zie in Opera nu meer grote plaatjes tegelijk (eerst werden er sommigen egaal grijs). Goeie update dus! Wel jammer dat je daarna menu/knopjes indeling en active standby opnieuw moet instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 15:09

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Ik kan met 6.60 geen custom ringtones van m'n SD kaartje .meer gebruiken met gebruikersgroeps

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Laatst online: 22:59

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik heb via Deal Extreme.com de Nokia 6300 frontje gehaald. Komt denk ik deze week aan; iemand anders deze geprobeerd?

Ow ja; kostte me maar 4 dollar. :D

Frontje
Knopjes

Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_4958_3.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door SalimRMAF op 01-10-2008 19:33 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Meer mensen die problemen hebben met het installeren van de laatste nieuwe phone updater van nokia?
Die ik net heb gedownload (de engelse en nederlandse versie) geven aan dat het programma beschadigt is of gedeeltes mist... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

Bij mij is sinds de update naar 6.60 het sms-bij-voicemail probleem opgelost.
Eerder liep mijn telefoon vast en herstartte deze, zodra ik meer dan ong. 300 sms-jes in de inbox had staan, en dan een sms kreeg van Hi bij een nieuw voicemail bericht. Ik heb veel gezocht en gegoogled, maar ben nog nooit iemand anders met dat probleem tegengekomen. Lag ook niet aan Hi of aan de simkaart, want met mijn E60 had ik dat probleem niet.
Maar goed, sinds de update naar 6.60 is het probleem ineens opgelost.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:51

woutur

Klauwtjes uit!

Nu nog de brakke Bluetooth ondersteuning :) Heb al drie firmwares er door heen gejaagd maar geen van alle kan normaal met een bluetooth headset omgaan (ik stotter voor de tegenpartij, terwijl deze kraakhelder doorkomt).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
DaRoot schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:26:
Bij mij is sinds de update naar 6.60 het sms-bij-voicemail probleem opgelost.
Eerder liep mijn telefoon vast en herstartte deze, zodra ik meer dan ong. 300 sms-jes in de inbox had staan, en dan een sms kreeg van Hi bij een nieuw voicemail bericht. Ik heb veel gezocht en gegoogled, maar ben nog nooit iemand anders met dat probleem tegengekomen. Lag ook niet aan Hi of aan de simkaart, want met mijn E60 had ik dat probleem niet.
Maar goed, sinds de update naar 6.60 is het probleem ineens opgelost.
Mijn Nokia 6300 had het probleem dat smsjes van Hi voicemail maar bleven komen. Helpdesk gebeld: blijkt een bekend probleem met sommige Nokia modellen die geen bevestiging sturen naar de centrale bij het ontvangen van de Hi voicemail sms en daarom blijft de centrale hem sturen... Eens testen of dit nu opgelost is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:01

sjaakaq

It might get loud

Hmmm...die van mij geeft nog steeds aan dat er geen nieuwe versie is als ik over-the-air wil updaten. Niet dat ik er echt behoefte aan heb om mijn hele telefoon weer opnieuw in te stellen, maar goed het is altijd leuk om de nieuwste firmware te hebben.

Overigens kan ik met mijn oude firmware Opera Mini ook gewoon in de snelkoppelingenbalk van active standby zetten ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:50

timovd

Voorsprong door techniek

Is er een manier om de agenda van MS Outlook naar de Nokia te synchroniseren zonder PC Suite (bv. met een export naar een .pst)?
Op het werk hebben we nl. wel Outlook, maar geen Nokia PC Suite. Thuis kan ik geen Exchange server installeren omdat ik al een aantal accounts heb.

Wellicht belangrijk: Op mn Smartphone kan ik gewoon met Exchange synchroniseren via internet .
Daarnaast wil ik privé-afspraken en zakelijke afspraken gescheiden houden.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

TargetX schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:50:
[...]

Mijn Nokia 6300 had het probleem dat smsjes van Hi voicemail maar bleven komen. Helpdesk gebeld: blijkt een bekend probleem met sommige Nokia modellen die geen bevestiging sturen naar de centrale bij het ontvangen van de Hi voicemail sms en daarom blijft de centrale hem sturen... Eens testen of dit nu opgelost is!
Ik had meer specifiek het probleem dat ie bij inkomende voicemail voor sms bleef vastlopen, als de inbox voorbij een bepaald aantal berichten gevuld was. En destijds ook inderdaad, dat als de sms-jes wel binnen kwamen, ik ze steeds opnieuw kreeg, tot ik alle voicemailberichten beluisterd had. Dit is nu compleet opgelost
Verder had ik ook dat sms-jes bij gemiste oproepen binnen bleven komen. Ik weet niet of dit met die update ook is opgelost, want ik heb die mogelijkheid nog niet aangezet. Ik zal het direct ff aanzetten en testen dezer dagen. Bevindingen post ik hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28
woutur schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:36:
Nu nog de brakke Bluetooth ondersteuning :) Heb al drie firmwares er door heen gejaagd maar geen van alle kan normaal met een bluetooth headset omgaan (ik stotter voor de tegenpartij, terwijl deze kraakhelder doorkomt).
Ja bij mij hetzelfde op het profiel AUTO gaat het goed maar op het profiel HEADSET is het microfoon audio (wat de tegenparij hoort) veel en veel te hard waardoor hij dicht klapt en het op stotteren lijkt.

Erg jammer want dat is de enige reden waarom ik mijn 6233 weer gebruik en deze in de kast ligt, wacht met smart op de firmware > 6.60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
DaRoot schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:08:
[...]
Verder had ik ook dat sms-jes bij gemiste oproepen binnen bleven komen. Ik weet niet of dit met die update ook is opgelost, want ik heb die mogelijkheid nog niet aangezet. Ik zal het direct ff aanzetten en testen dezer dagen. Bevindingen post ik hier wel.
Dit is bij Hi of niet? Bij mij is dit met firmware update 6.60 opgelost in ieder geval, erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

TargetX schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:23:
[...]

Dit is bij Hi of niet? Bij mij is dit met firmware update 6.60 opgelost in ieder geval, erg fijn!
Jup bij Hi is dat..
Sms-jes van gemiste oproepen blijven nu ook niet binnenkomen.. Mooi dat het eindelijk keer gefixed is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat me opvalt aan 6.60 buiten een paar andere kleine dingen die hem net even wat fijner maken, is dat de sms toon veranderd is en dat de bluetooth stukken beter en sneller werkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Wat mij is opgevallen dat de verzonden items op naam worden gesorteerd in plaats van op datum.
Heb me een ongeluk staan zoeken maar nergens een instelling kunnen vinden.
Is er iemand die me op weg kan helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
woutur schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:36:
stormfly schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 19:00:
[...]

Ja bij mij hetzelfde op het profiel AUTO gaat het goed maar op het profiel HEADSET is het microfoon audio (wat de tegenparij hoort) veel en veel te hard waardoor hij dicht klapt en het op stotteren lijkt.

Erg jammer want dat is de enige reden waarom ik mijn 6233 weer gebruik en deze in de kast ligt, wacht met smart op de firmware > 6.60.
Dit is iets waar ik al maanden tegenaan loop! Valt op dat als er meer achtergrond geluid is (regen of meer snelheid/rij-wind) het vaker optreedt. Ik ga opzoek om hem als HEADSET te krijgen automatisch wanneer de BT headset aan gaat.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik zit er ook aan te denken om een 6300 te halen. In de Topic start staat echter dat hij niet out of the box in het zwart te bestellen is maar dat is inmiddels wel zo.

Ik doe mijn f700 weg omdat ik het geen fijn toestel vind. Het enige pluspunt is het scherm met de relatief hoge resolutie. Maar waar ik bang voor ben is dat ik op internetsnelheid inlever. Is die bij de 6300 net zo hoog als bij de F700? Qua specs in elk geval wel maar ik heb het bij mijn neef gezien die een 6300 heeft en daar starte google 3x zo langzaam als bij mij.... (als er trouwens iemand graag een f700 wil hebben ;)) Is de internetsnelheid dus wel een beetje vlot op deze dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpolo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-03-2024
kbloem schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 10:14:
Ik zit er ook aan te denken om een 6300 te halen. In de Topic start staat echter dat hij niet out of the box in het zwart te bestellen is maar dat is inmiddels wel zo.

Ik doe mijn f700 weg omdat ik het geen fijn toestel vind. Het enige pluspunt is het scherm met de relatief hoge resolutie. Maar waar ik bang voor ben is dat ik op internetsnelheid inlever. Is die bij de 6300 net zo hoog als bij de F700? Qua specs in elk geval wel maar ik heb het bij mijn neef gezien die een 6300 heeft en daar starte google 3x zo langzaam als bij mij.... (als er trouwens iemand graag een f700 wil hebben ;)) Is de internetsnelheid dus wel een beetje vlot op deze dingen?
Volgens mij is de telefoon wel out of the box in het zwart te bestellen, want deze kleur staat genoemd op de site van Nokia en op verschillende sites is de 6300 in het zwart te verkrijgen met een abbonement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
kbloem schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 10:14:

- De OP is inmiddels inderdaad een beetje verouderd, de 6300 is al weer een tijdje gewoon in het zwart te bestellen. :)

- De F700 heeft 265.000 kleuren, en een resolutie van 240x440. De 6300 heeft 16.000.000 kleuren, en een resolutie van 240x320.

- Over de snelheid van het internet kan ik niks zeggen. Ik gebruik het soms, en het is voor mij meer dan snel genoeg. Maar ik heb dan ook geen enkel ander toestel waarmee ik dit kan vergelijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Is de cover van de zwarte versie ook van metaal?

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geupdate van v6.01 naar v6.60. Sinds dat moment heb ik het volgende probleem. Als ik een theme selecteer in de gallerij dan blijven de blokjes (die van "even geduld aub") eeuwig heen en weer dansen. Dan breek ik af met cancel en dan krijg ik na een paar seconden alsnog de bevestiging van het nieuw gekozen theme. Via menu -> settings -> theme werkt alles wel als verwacht. Meer mensen die dit constateren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb de zwarte, die is idd ook van metaal.

Maar hey, iemand een BL-6C geprobeerd in de 6300? past dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de All Black binnen gekregen. Super toestel tot nu toe, precies wat ik wil. Geen schuif meer en lekker licht en dun. Er zit trouwens een 512 Mb MicroSD kaart bij in plaats van 128 Mb. Ik neem aan dat dit al bekend was, maar staat niet in de startpost van toen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Leuk dat je een iets groter kaartje krijgt, vooral als reserve maar is nog net niks. :+

2 gb is toch al het minium, mensen trouwens bekent met 4 gb kaartjes, werkt dat een beetje soepel?

En jammer dat compleet all black frontjes aanschaffen toch redelijk prijzig is, wil ook een all black, toch veel mooier als zilver/zwart en vooral met de krassen die er nu opzitten. :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:26:
Leuk dat je een iets groter kaartje krijgt, vooral als reserve maar is nog net niks. :+

2 gb is toch al het minium, mensen trouwens bekent met 4 gb kaartjes, werkt dat een beetje soepel?
Wtf zet jij op een toestel als een 6300 allemaal dan? Of gebruik je hem als muziekspeler ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:36:
[...]

Wtf zet jij op een toestel als een 6300 allemaal dan? Of gebruik je hem als muziekspeler ofzo?
Uhm, een paar nummers van de 3500 die hier op de pc staan, backup schijf niet meegeteld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
[b][message=30866851,noline]Wtf zet jij op een toestel als een 6300 allemaal dan? Of gebruik je hem als muziekspeler ofzo?
Ja ;)

Ik was in de vakantie maar wat blij dat ik zowat 2 GB aan lekkere MP3 albums op de 6300 had meegenomen. Het kan allemaal beter maar het is toch wel lekker ontspannend,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister heb ik een Nokia 6300, ik ben er nu al erg tevreden mee! Voor een prima prijs een prima telefoon..

Maar, ik was gister bezig met het instellen van de profielen en daar kwam ik een instelling tegen waarvan ik niet weet wat het is: "Lichteffecten". Ook de handleiding zegt er niks over. Wanneer ik word gebeld als profiel "Stil" is geactiveerd, dan knippert de display, maar daar heeft de instelling "Lichteffecten" geen invloed op. Bij het profiel "Normaal" knippert de display niet als ik word gebeld, en daar heeft de instelling "Lichteffecten" ook geen invloed op.

Ik heb dus twee vragen:
1) Wat doet de instelling "Lichteffecten" in een profiel?
2) Kan ik zelf bepalen per profiel of het display knippert als ik word gebeld, of moet de telefoon geluid maken *of* de display knipperen?

Ik heb de nieuwste firmware (V06.60) er op staan en Googlen op "Lichteffecten nokia" leverde weinig op :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lichteffecten is het blauw knipperen aan de zijkant van je telefoon bij een sms of als je gebeld word. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:05:
Lichteffecten is het blauw knipperen aan de zijkant van je telefoon bij een sms of als je gebeld word. ;)
Kijk, zo'n vermoeden had ik al maar ik wilde het toch even zeker weten :) Wat betreft mijn tweede vraag, hebben andere ook dat als je bij "Oproepsignaal" kiest voor "Stil" dat het scherm gaat knipperen? Ik word er zelf nogal nerveus van als het scherm zo gaat knipperen dus wil ik het graag uitzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 15:09

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Mijn originele batterij is aan het gaan van m'n Nokia 6300.

Heb deze besteld:
DLH Energy NOIA42 Batterij Li-Ion 3,7V 1000mAh Alt. BL-5C 14,00 EUR

http://www.dlhenergy.com/...d=&prod=NOIA42&mots=Bl-5C

Met beetje veilen past ie in m'n 6300.
Hopelijk gaat gsm langer mee in standbye.

Iemand ervaring met niet-Nokia batterijen?

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Joopieboy schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:26:

[...]
Volgens mij is 2GB het maximale dat ondersteunt wordt...
Joopieboy schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:05:
Nog steeds een van de beste features IMHO, vaak als mijn GSM op de bank in stille modus ligt ofzo en je het trillen niet hoort, zie je wel de blauwe zoeklichten ;)
Ra_gdd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 18:00:
Mijn originele batterij is aan het gaan van m'n Nokia 6300.

Heb deze besteld:
DLH Energy NOIA42 Batterij Li-Ion 3,7V 1000mAh Alt. BL-5C 14,00 EUR

http://www.dlhenergy.com/...d=&prod=NOIA42&mots=Bl-5C

Met beetje veilen past ie in m'n 6300.
Hopelijk gaat gsm langer mee in standbye.

Iemand ervaring met niet-Nokia batterijen?
Ai...non-Nokia's zullen best werken, maar veilen aan een plastic omhulseltje met daarin een brandgevoelig zakje met zuren, lijkt me op z'n zachtst gezegd niet aan te raden...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Heb gemerkt dat de foon in standby best wel lang mee gaat. Die van mij heb ik zondagavond van de lader afgehaald en het is nu zaterdagmiddag en de batterij is nog half vol. Moet ook zeggen dat ik de telefoon maar eenmaal aangeraakt heb om een smsje te lezen en een telefoonnummer toe te voegen. Geen belletjes, geen sms verstuurd.

Het gaat mis als je wel belt, dramatische achteruitgang. Bij mijn normale gebruik houdt ie het dan maar 2 a 3 dagen vol.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:57
Ik was net doodleuk al mijn contacten aan het invoeren in Outlook en zo terug synchroniseren met de nokia software, echter doet hij niet mobiel als standaard nemen.

Is het mogelijk dit in te stellen dat dit is gebeurt na het syncroniseren, ik ben bewust dat dit in de telefoon zelf wel kan.

Daarnaast ben ik bang dat ik steeds opnieuw een nummer als leidend moet instellen naar een synchronisatie.

Iemand enige idee hoe dit opgelost kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Laatst online: 22:59

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Zo, die frontje die ik bij DealExtreme heb gehaald... :')

Pastte eens niet.. Bleef altijd 1mm tussen.

Helaas heb ik nu dus 2 frontjes.. allebei zwart. 1 originele, en 1 (super)fake. Ik ga deze 2 verkopen op Marktplaats.nl Maar dan heb ik dus nog een nieuwe frontje nodig.

Wie kent er een goedkope (originele :p) frontje. In het Wit.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 21:51
Ik was mijn oplader vergeten in een hotel in portugal ;( .
En toen heb ik daar in een troep-winkeltje een oplader gekocht voor 2 euro, werkt prima, maar zal de batterijduur beter worden als ik weer een originele Nokia lader koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-12-2024

S87

Ik heb het volgende probleem met m'n 6300:

Deze morgen werkte m'n toestel nog prima.
Hij zat net in mijn broekzak, nou wilde ik hem pakken, wat bleek hij was uitgeschakeld.
Ik dacht, niets aan de hand gewoon weer aanzetten.
Nou probeer ik hem aan te zetten, lukt het niet, er komt alleen het scherm van het Nokia logo en verder knippert het scherm 3 keer grijs-wit en dan schakelt hij zichzelf uit.

Iemand bekend met dit probleem?
Ik zou het niet weten, ik denk dat hij niet meer functioneert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regul
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:34
Ik heb een vraagje over het internet op de 6300.

Ik wil internet gaan gebruiken en dan lijkt het onbeperkt internet abo van Telfort een leuke optie.

Nu heb ik na meer dan 2 weken eindelijk antwoord gekregen van mijn vraag aan telfort of ik het abo kon gebruiken zonder 3G op de 6300.
Hun antwoord is dat het niet kan.

Nu vind ik dit vreemd aangezien mobiel internet standaard wel staat aangevinkt bij de 6300 als je die gaat bestellen. Ook staat de 6300 in de lijst van telefoons voor een mobiel internet abo.

Kan iemand mij duidelijk uitleggen of het nu wel of niet kan? Ik heb het abo al aangevraagd aangezien ik hierdoor dacht dat het dus wel kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo beste "mede" nokia 6300 gebruikers.

afgelopen zaterdag een nieuwe simlockvrije 6300 gekocht.
was toe aan een nieuw toestel had hiervoor altijd nokia (3310,3510i,6230i)
en een samsung bij mn huidige abbo, maar die ben ik kwijt geraakt, dus de ouwe nokia maar uit de kast gepakt.

mja toetsenbord word minder, display is bekrast enzovoort.

mn ouders hebben bijde een 6300, lekker fijn stevig toestel. en bij mij is stevig een "must"

maar heel vaak krijg ik nu deze meldingen "simkaart registratie netwerk mislukt" "sim-plaatsen a.u.b." kan vaak ook geen smsjes versturen dan krijg ik na ~2 minuten de melding " netwerk bezet probeer het later nog eens"

deze simkaart heeft altijd gewerkt. het is een USIM van HI.
in de 2 6300's van mn ouders werkt ihj wel goed.
in een sony erricson j230i ook, en in mn ouwe nokia's 3310,3510i,2600,6230i ook allemaal.

simkaart schoon-gemaakt
contactpunten telefoon schoon gemaakt.
simkaart zit goed klem, andere simkaart in de telefoon werkt wel goed.

ik wil de software niet updaten omdat de telefoon net nieuwe is.

wat moet ik nu doen? morgen mee teruggaan naar de winkel?

//Edit 1
deze medlign is er nu ook nog ibj gekomen
" telefoon opstarten zonder sim-kaart"
met de opties : weiger/accepteer

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2008 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan deze telefoon met een abonnement krijgen voor 7,25 per maand, maar dat is de zwarte versie. Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een ORIGINELE zilver/zwarte cover + toetsenbord en batterijklepje te bemachtigen. Na wat zoeken op ebay en andere sites kom ik er best een aantal tegen, maar hoe kan ik er zeker van zijn dat deze origineel zijn?

Ten tweede las ik ergens dat er een fabricagefout in deze telefoon zat, waardoor deze na een tijdje gaat vastlopen en uitvallen. Is dit echt zo of is dit maar een fabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 14:59

Dreamer

Foutje

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:31:

Ten tweede las ik ergens dat er een fabricagefout in deze telefoon zat, waardoor deze na een tijdje gaat vastlopen en uitvallen. Is dit echt zo of is dit maar een fabeltje?
Denk dat men doelt op het feit dat als je teveel smsjes hebt de telefoon vastloopt. Ik praat dan over in totaal 1500+ smsjes

Verder heb ik nooit last van vastlopers en heb hem intussen toch alweer 1,5jaar
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 18:04:

........
Duidelijk geval van terug gaan naar de winkel en een nieuwe vragen.

[ Voor 19% gewijzigd door Dreamer op 19-10-2008 21:41 ]

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Pazziej, waarom wil je perse een zilver-zwarte versie..

als je even wat beterzoekt is deze volop te vinden.
imo is de zwarteversie moelijker te verkrijgen dan de zilver/zwarte

zelf stad en land afgezocht voor de sim-lock vrije zwarte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Regul schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 16:27:
Ik heb een vraagje over het internet op de 6300.

Ik wil internet gaan gebruiken en dan lijkt het onbeperkt internet abo van Telfort een leuke optie.

Nu heb ik na meer dan 2 weken eindelijk antwoord gekregen van mijn vraag aan telfort of ik het abo kon gebruiken zonder 3G op de 6300.
Hun antwoord is dat het niet kan.

Nu vind ik dit vreemd aangezien mobiel internet standaard wel staat aangevinkt bij de 6300 als je die gaat bestellen. Ook staat de 6300 in de lijst van telefoons voor een mobiel internet abo.

Kan iemand mij duidelijk uitleggen of het nu wel of niet kan? Ik heb het abo al aangevraagd aangezien ik hierdoor dacht dat het dus wel kon.
Ik gebruik de 6300 i.c.m. een Hi! internet abo, da's ook geen 3G en dat werkt prima.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 18:04:
[...]
maar heel vaak krijg ik nu deze meldingen "simkaart registratie netwerk mislukt" "sim-plaatsen a.u.b." kan vaak ook geen smsjes versturen dan krijg ik na ~2 minuten de melding " netwerk bezet probeer het later nog eens"

deze simkaart heeft altijd gewerkt. het is een USIM van HI.
in de 2 6300's van mn ouders werkt ihj wel goed.
in een sony erricson j230i ook, en in mn ouwe nokia's 3310,3510i,2600,6230i ook allemaal.
[...]
//Edit 1
deze medlign is er nu ook nog ibj gekomen
" telefoon opstarten zonder sim-kaart"
met de opties : weiger/accepteer
Dat wordt hoogstwaarschijnlijk een nieuwe halen. Ik heb dit ook eerder met een andere (geen 6300 dus) Nokia gehad, toestel was gewoon gaar bij mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het probleem is opgelost zo lijkt het.
de 6300 beschikt over een functie "offline verzoek"

deze stond ingeschakeld na 1 uur, dan na ~1 uur ging de telefoon dus offline qua bel en sms functies

fucntie uitgeschakeld en 't gaat al 2 uur goed:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:42:
@ Pazziej, waarom wil je perse een zilver-zwarte versie..

als je even wat beterzoekt is deze volop te vinden.
imo is de zwarteversie moelijker te verkrijgen dan de zilver/zwarte

zelf stad en land afgezocht voor de sim-lock vrije zwarte versie.
Omdat ik de zilver-zwarte versie mooier vindt. Maar ik ga sowieso dat abonnement nemen dan kan ik altijd nog achteraf eventueel een nieuw frontje kopen.
Dreamer schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:40:
[...]

Denk dat men doelt op het feit dat als je teveel smsjes hebt de telefoon vastloopt. Ik praat dan over in totaal 1500+ smsjes

Verder heb ik nooit last van vastlopers en heb hem intussen toch alweer 1,5jaar
Ok, dat is dan mooi om te horen :) En eens in de zoveel tijd mijn inbox legen vind ik niet zo'n probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Pazziej, welk abbonement had je op het oog?

mischien kan ik of een andere "mede" tweaker wel in 1x de juiste combi vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regul
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:34
leokennis schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:53:
[...]

Ik gebruik de 6300 i.c.m. een Hi! internet abo, da's ook geen 3G en dat werkt prima.
Voor zo ver ik kan vinden heeft Hi! een maximum download snelheid van 128kbit/s
Dat is de maximale snelheid van EDGE, wat de 6300 aankan.
EDGE is 2.75G

Maar Telfort heeft een maximum snelheid van 700 nog wat kb/s, UMTS, 3G dus.

Ik heb al een mailtje naar telfort gestuurt dat dit heel vreemd wordt aangegeven en ik ben benieuwd wat het antwoord wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Laatst online: 13-09 22:15
Ik heb sinds een paar dagen ook een 6300, bij een KPN flexibel 20 abbo... Ik ben erg te spreken over de telefoon, al werkt deze eigenlijk precies hetzelfde als mijn 6280.

Er is echter 1 klein probleempje, waar een van jullie vast en zeker een oplossing voor heeft:
- De standaard Nokia Tune, die ook stond ingesteld toen ik de telefoon kreeg, kan ik nergens meer vinden. Ik kan alleen nokia tune.aac vinden, maar dat is een gepimpte versie.

Ik heb niks gedownload, enkel de standaard beltoon vervangen voor een mp3tje. Nu zou ik het graag weer terugzetten naar de standaard tune.

Ik wilde bijna de hele telefoon resetten, maar als ik dat doe ben ik ook de rest van mijn instellingen kwijt, en ik ben ervan overtuigd dat er een andere oplossing is.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Met de nieuwste firmware heb je alleen nog maar de 'gepimpte' versie.. Ik heb de oude nog wel in een backup staan zeer waarschijnlijk alleen dan vernaggel ik al mijn instellingen en dat heb ik er ook niet voor over ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Fishlip schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:47:
Ik heb sinds een paar dagen ook een 6300, bij een KPN flexibel 20 abbo... Ik ben erg te spreken over de telefoon, al werkt deze eigenlijk precies hetzelfde als mijn 6280.

Er is echter 1 klein probleempje, waar een van jullie vast en zeker een oplossing voor heeft:
- De standaard Nokia Tune, die ook stond ingesteld toen ik de telefoon kreeg, kan ik nergens meer vinden. Ik kan alleen nokia tune.aac vinden, maar dat is een gepimpte versie.

Ik heb niks gedownload, enkel de standaard beltoon vervangen voor een mp3tje. Nu zou ik het graag weer terugzetten naar de standaard tune.

Ik wilde bijna de hele telefoon resetten, maar als ik dat doe ben ik ook de rest van mijn instellingen kwijt, en ik ben ervan overtuigd dat er een andere oplossing is.

Alvast bedankt!
Waarschijnlijk staat ie hier wel tussen:
http://www.zedge.net/ring...-ringtones/0-4-1-1-nokia/

Kwestie van even zoeken, downloaden (gratis) en kopieeren naar je telefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door Plucky op 21-10-2008 23:17 . Reden: Linkje vergeten... :$ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey vrienden,

Een vraagje:

Ik vertrek binnenkort naar America en heb net een 6300 in mijn bezit.
Het zou erg handig zijn, moest ik één of andere tool hebben waarop ik een stratenkaart kan zetten om overal mijn weg te kunnen terugvinden. Zoiets als google maps, maar waar dat ik kan downloaden via PC en met bluetooth overzetten op gsm, kaartje van een bepaalde stad er op en klaar is kees?

Bestaat dit, liefst gratis?

Via google maps heb je steeds GPRS connectie nodig om delen van de kaart te browsen?

Thx voor de info.

Respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

quote: faq
Kan ik TomTom op de 6300 draaien?
Nee, de huidige versies van TomTom draaien niet op de 6300. Er is wel andere navigatiesoftware beschikbaar die gebruik maakt van GPRS om kaarten en gegevens binnen te halen. De voornaamste zijn Nav4All, Navigon en AmazeGPS.
Dus ja, je moet altijd een GPRS verbinding open hebben staan. Misschien werkt een GPS-muis ook, alleen daar weet ik verder niet zo veel over..

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Voor de statistiek:
Vanochtend is de foon uitgevallen na 255 uur. Dat is dus van zondagavond 12 okt 18.00 uur tot donderdag 23 okt 8.00 uur. In die tijd heb ik slechts enkele malen het scherm aan gehad 1 gemist telefoontje en 1 smsje ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nette score, zoiets had ik ook toen ik hem net had, toen leefde hij ook zonder problemen een hele week, net zoals mijn oude 6230i. Alleen die accu hield dat 1,5 jaar zo vol...
Ik heb nu dat om de 3 dagen de telefoon gewoon leeg is en ook steeds vaker uitvalt, kreng is echt binnen no time leeg en dat terwijl ik er geen ruk mee doet eigenlijk... Luister niet eens muziek zoals ik met de vorige wel deed. Accu is dus echt beduidend slechter, word ook binnen korte tijd een stuk minder krachtig. :(

Tijd voor een soortgelijke nokia maar dan wél met een goede accu... Waarom kon het 2 jaar terug wel goed en nu niet meer? 8)7

Maar goed, verder fijne telefoon, ook lekker stevig en sms'en en alles gaat goed, lekker scherm, ligt lekker in de hand alleen zwaar bedroevende accu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Joopieboy schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 17:47:
Nette score, zoiets had ik ook toen ik hem net had, toen leefde hij ook zonder problemen een hele week, net zoals mijn oude 6230i. Alleen die accu hield dat 1,5 jaar zo vol...
Ik heb nu dat om de 3 dagen de telefoon gewoon leeg is en ook steeds vaker uitvalt, kreng is echt binnen no time leeg en dat terwijl ik er geen ruk mee doet eigenlijk... Luister niet eens muziek zoals ik met de vorige wel deed. Accu is dus echt beduidend slechter, word ook binnen korte tijd een stuk minder krachtig. :(

Tijd voor een soortgelijke nokia maar dan wél met een goede accu... Waarom kon het 2 jaar terug wel goed en nu niet meer? 8)7

Maar goed, verder fijne telefoon, ook lekker stevig en sms'en en alles gaat goed, lekker scherm, ligt lekker in de hand alleen zwaar bedroevende accu...
Ik heb hem nu een jaar, en heb hem op een tweejarig contract en de accu gaat inderdaad achteruit...maar goed, over een maandje ofzo koop ik voor een tientje een nieuwe accu en dan kan ik tot het einde van mijn contract verder. Het is niet ideaal, maar wat is een tientje op de totaalprijs van zo'n contract?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb de telefoon nu ook al bijna een jaar. En ook bij mij is hij bij normaal gebruik om de drie dagen leeg, zoniet eerder. Dit was eigenlijk pure standby tijd. En die is dus best ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nja lullige is dat ik een sim only abonnement heb, en de telefoon los heb gekocht toen ie net uit was (en ook nog 200+ euro was), dat hij nu voor 100 euro over de toonbank gaat ok, maar daarvoor heb ik hem niet gekocht. Voor dat geld had ik 2 jaar geleden een 6230i die het wél al die tijd goed heeft volgehouden...

Maar goed, bediening en gemak is super, alleen er zitten minpunten op waarvan 1 best wel behoorlijk zwaar weegt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
woutur schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:06:
Ik heb de telefoon nu ook al bijna een jaar. En ook bij mij is hij bij normaal gebruik om de drie dagen leeg, zoniet eerder. Dit was eigenlijk pure standby tijd. En die is dus best ok.
Gewoon stand-by (met in totaal ertussendoor ook nog eens 5 minutjes bellen, 10 minutjes muziek, en 20 smsjes) hou ik het gewoon 2 weken vol.. :?

Echt, over de batterijduur van mijn 6300 heb ik niks te klagen, vreemd genoeg.. :P

[ Voor 8% gewijzigd door S_Chief op 23-10-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

SChief schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:26:
[...]

Gewoon stand-by (met in totaal ertussendoor ook nog eens 5 minutjes bellen, 10 minutjes muziek, en 20 smsjes) hou ik het gewoon 2 weken vol.. :?

Echt, over de batterijduur van mijn 6300 heb ik niks te klagen, vreemd genoeg.. :P
Ik blijf dat echt raar vinden. Als ik de telefoon niet gebruik houdt hij het max 4 dagen uit. Bij normaal gebruik moet ik hem elke dag opladen.

Neem aan dat jij ook gewoon de BL-4C accu hebt?!

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

SChief schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:26:
[...]

Ik waarschijnlijk 4 dagen, maar omdat ik in het begin er zoveel mee gespeeld ehb dat die telkens binnen 1 dag leeg was, heb ik mezelf gewoon aangeleerd om dat ding elke nacht aan de hartbeademing te leggen. Dan overleeft die het sowieso wel, alleen ideaal is het niet.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Het hangt gewoon extreem af van wat je doet.

Ik heb hem ooit eens 100% opgeladen, en toen ben ik muziek gaan luisteren vanaf mijn MicroSD kaart en ondertussen heb ik in Opera Mini (Java...) twee mp3'tjes gedownload naar diezelfde MicroSD kaart en daarna nog wat gewoon geïnternet. Dit alles duurde zegmaar een halfuur en daarna was de batterij op het laatste streepje.

Soms gebruik ik hem nauwelijks en gaat 'ie een week op een lading.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Laatst online: 13-09 22:15
Na heel erg lang zoeken op verschillende sites heb ik hem gevonden:

Nokia Tune

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dreamer schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:29:
[...]

Ik blijf dat echt raar vinden. Als ik de telefoon niet gebruik houdt hij het max 4 dagen uit. Bij normaal gebruik moet ik hem elke dag opladen.

/me Kijkt naar telefoon...

Jep, BL-4C, gewoon de standaard accu voor de 6300. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik heb wat vragen over de 6300. Hoe bevalt het om te internetten met de 6300? Gaat dat een beetje vlot? Niet dat het zo belangrijk is, maar kan je bijvoorbeeld Youtube-filmpjes bekijken, of heb je daar 3G-netwerkondersteuning voor nodig?

En als je een email wilt typen, moet dat dan altijd op de sms-stijl, dus bijvoorbeeld drie keer op de 6 drukken voor een "o", enzovoorts? Zo werkt het met mijn huidige dinosaurus-gsm ook en het lijkt me handig als je voor elke letter maar 1 keer op een (eventueel virtuele) knop hoeft te drukken. Maar ik vrees dat ik dan bij de 6300 aan het verkeerde adres ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamer schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:29:
[...]

Heb je dan Bleutooth aanstaan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

3 dagen hier, geen blauwe tandjes, geen muziek/filmpjes, beetje sms'en, af en toe bellen, geen internet en dan nog binnen no time leeg zijn, erg knap, accu is dus way to krachtloos voor dit ding. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Moet je is voorstellen hoe dat bij de N95 en nu dus ook de N96 is...

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Laatst online: 13-09 10:25
tdw schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:31:
Moet je is voorstellen hoe dat bij de N95 en nu dus ook de N96 is...
Die toestellen zijn dikker en kunnen daarom een grotere accu kwijt en zijn dus niet te vergelijken met een 6300

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:35
Ik zie hier dat meerdere mensen problemen hebben met elke keer een smsje van gemiste oproep..
Ook zie ik de oplossing alleen krijg ik via mijn telefoon geen update gevonden, hij zegt telkens geen updates..

Ik heb nu V 06.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Gerwin89 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 16:20:
[...]

Die toestellen zijn dikker en kunnen daarom een grotere accu kwijt en zijn dus niet te vergelijken met een 6300
Batterij van de N96: Nokia BL-5C 960mAh
Batterij van de N95: Nokia BL-6F 1200mAh
Batterij van de 6300: Nokia BL-4C 860mAh

Ondanks dat de batterij van de N95 het grootste is, is hij ook het snelste leeg. Mede door het grote scherm en het zwaardere OS. Uiteraard ligt het ook totaal aan het gebruik, maar vaak houden deze mobieltjes het ook maar 1 dag uit, zie ook de review van t.net over de batterijduur, die is niet te best. Dat de N95 en N96 dikker zijn, betekend niet dat er ook een dikkere batterij in zit. Meestal betekend het dat er meer en meer functies in zijn gestopt en dat er ergens een compromis wordt gemaakt wat betreft de ruimte. En dat is vaak de batterij.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Dirk0s schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:11:
Ik zie hier dat meerdere mensen problemen hebben met elke keer een smsje van gemiste oproep..
Ook zie ik de oplossing alleen krijg ik via mijn telefoon geen update gevonden, hij zegt telkens geen updates..

Ik heb nu V 06.01
Ik heb dit ook regelmatig gehad met nieuwe updates. Dan weet je dat ze er zijn, dat lees je hier bijv. maar dan zegt de updater dat er geen nieuwe beschikbaar is.
Wat ik hier gelezen heb heeft het te maken met uit welke 'batch' je telefoon komt. Kwestie van even wachten, en gewoon af en toe weer proberen. Zeker als de updater zichzelf wil updaten, is de kans groot dat het ineens wel wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:35
DaRoot schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 09:11:
[...]

Ik heb dit ook regelmatig gehad met nieuwe updates. Dan weet je dat ze er zijn, dat lees je hier bijv. maar dan zegt de updater dat er geen nieuwe beschikbaar is.
Wat ik hier gelezen heb heeft het te maken met uit welke 'batch' je telefoon komt. Kwestie van even wachten, en gewoon af en toe weer proberen. Zeker als de updater zichzelf wil updaten, is de kans groot dat het ineens wel wil.
En ben ik dan ook alles kwijt, zoals smsjes en fotos e.d. of blijven die er gewoon opstaan??
Ik bedoel dus eigenlijk alles wat op de telefoon staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Dirk0s schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:03:
[...]

En ben ik dan ook alles kwijt, zoals smsjes en fotos e.d. of blijven die er gewoon opstaan??
Ik bedoel dus eigenlijk alles wat op de telefoon staat :)
Nee je raakt niets kwijt. Het enige is dat je telefoon weer terug gaat naar de standaard instellingen. Je zult dus je menu weer opnieuw moeten indelen en de achtergrond weer moeten veranderen.

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Laatst online: 13-09 10:25
tdw schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:47:
[...]

Batterij van de N96: Nokia BL-5C 960mAh
Batterij van de N95: Nokia BL-6F 1200mAh
Batterij van de 6300: Nokia BL-4C 860mAh

Ondanks dat de batterij van de N95 het grootste is, is hij ook het snelste leeg. Mede door het grote scherm en het zwaardere OS. Uiteraard ligt het ook totaal aan het gebruik, maar vaak houden deze mobieltjes het ook maar 1 dag uit, zie ook de review van t.net over de batterijduur, die is niet te best. Dat de N95 en N96 dikker zijn, betekend niet dat er ook een dikkere batterij in zit. Meestal betekend het dat er meer en meer functies in zijn gestopt en dat er ergens een compromis wordt gemaakt wat betreft de ruimte. En dat is vaak de batterij.
Heb je helemaal gelijk in. Maar doordat het hele andere telefoons zijn (N96/N95 vergeleken met de 6300) kun je niet zomaar een vergelijking trekken tussen deze telefoons wat betreft accuduur. Dat bedoelde ik te zeggen met mijn vorige reactie.

Even nog wat anders: Ik ben van plan om een bluetooth headset voor in de auto aan te schaffen. Welke headsets zijn aan te bevelen en werkt het een beetje zo'n draadloos geval?

[ Voor 7% gewijzigd door Gerwin89 op 27-10-2008 11:18 ]

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Erg mooie topicreeks dit met een inmiddels erg erg mooie TS... _/-\o_

Nu ben ik in de running voor een 6300 voor m'n Madre.. alleen is hij er in 5 kleuren tegenwoordig..
Heeft iemand goede reallifefoto's waar al deze 5 kleuren opstaan... Google geeft me niks, deze topics geven me niks en zelfs nokia.nl laat het me afweten... Op internetsites waar je de telefoons kunt bestellen staan alleen maar van die gerenderde productfoto's / plaatjes, waar ik ook niks aan heb...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brikkah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:59
Weet iemand misschien hoe het zit als ik een Nokia 6300 prepaid koop bij T-Mobile? Zitten er dan weer ingebakken logo's in? Zoals dat nu het geval is bij mij Nokia 6070. Of gaan misschien de logo's eruit als je de firmware update?

Ik zit namelijk te denken om hem prepaid te kopen, scheelt toch weer 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

CLB schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 23:31:
Erg mooie topicreeks dit met een inmiddels erg erg mooie TS... _/-\o_

Nu ben ik in de running voor een 6300 voor m'n Madre.. alleen is hij er in 5 kleuren tegenwoordig..
Heeft iemand goede reallifefoto's waar al deze 5 kleuren opstaan... Google geeft me niks, deze topics geven me niks en zelfs nokia.nl laat het me afweten... Op internetsites waar je de telefoons kunt bestellen staan alleen maar van die gerenderde productfoto's / plaatjes, waar ik ook niks aan heb...
'Standaard' zwart/zilver:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fc/NOKIA_6300.jpg

All black:
Afbeeldingslocatie: http://hoaxer.be/dump/foto/DSCN2035%20(Small).JPG

White:
Afbeeldingslocatie: http://www.intomobile.com/wp-content/uploads/2007/10/6300_white_front.jpg

De kleurige familie
Afbeeldingslocatie: http://www.intomobile.com/wp-content/uploads/2007/10/6300_family_front.jpg

En je hebt ook nog de champagnekleurige 6300i, waar ik geen 'real life' foto van kan vinden. Als je alle kleuren écht in het écht wilt zien, kun je toch beter even naar een winkel hobbelen, dan weet je zeker dat de kleuren echt zijn.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wit en andere kleuren is lelijk, zwart zilver is netjes en zwart is bruut!

Alleen helaas nog niet voor een schappelijke prijs een complete originele set gevonden met frontjes en alles...

Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste