rowicom schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 01:18:
[...]
Mooi! Ik volgde dit forum al een tijdje en de 'review' van Zosas doet voor mij de deur dicht.... Zijn opmerking 'mensen horen mij slecht / mijn stem vervormt' is voor mij toch echt reden om dit kreng niet te kopen. En dat is toch al met al een beetje de teneur in dit topic: het is een leuk toestel om te zien en de functies zijn ook grappig, maar de audio-eigenschappen zijn bijzonder matig en de bediening (navigatietoetsen met name) is irritant stug! Voor mij dus geen Nokia 6300! Blijft over dat ik de aanbidders van dit toestel niet anders dan naief kan noemen... je beoordeelt een mobiele telefoon toch primair op zijn 'core properties'? Dat is voor mij nog altijd met iemand een gesprek voeren hoor....
Haha heerlijk deze reactie, zelf nog geen 6300 in je handen gehad neem in aan? Mooi, waar zeik je over!
Om even een paar voorbeelden te noemen:
- De een vind de accu slecht omdat ie binnen 2 dagen leeg is, maar hij heeft wel de hele dag bluetooth en muziek aanstaan.
- De ander doet er een week mee en belt toch regelmatig en sms't af en toe.
- De een vind de geluidskwaliteit r.u.k. maar woont ergens in friesland met een el cheapo provider (om maar een voorbeeld te noemen)
- De ander woont in ergens in een wat rustigere stad en heeft maximale verbinding met kpn, gesprek gaat goed
- De een woont in hartje rotterdam en vind de telefoon slecht verstaanbaar en microfoon slecht, tja vind je het gek met al dat omgevings geluid
- De ander woont in ergens midden in de polder en hoeft de gsm maar op half volume te zetten en kan alles goed verstaan
Zelf, ik woon in sittard, niet al te drukke stad, telefoon staan op max volume met bellen en is uitstekend te horen, geen omgevingsgeluid te horen aan de andere kant van de lijn en ik klink ook nog goed, ontvangst is maximaal met hi/kpn, accu doet meer als een week voordat ie gaat mekkeren dat de accu bijna leeg is (en dan loopt ie nog 1,5 dag door voordat hij begint met uitvallen) met regelmatig sms'en en bellen.
Dusja, ik ondervind totaal geen problemen met dit toestel, en als jij wat anders wilt prima, ik hoop voor je dat je niet getrouwd bent met nokia. En om nog een voorbeeld te noemen, de een vind de nokia n78 een heerlijke telefoon en de ander vind dat hij slecht is en veels te duur. Tja, dat heb je altijd. De een vind een mercedes een super auto, de ander verafschuwd hem en rijd het liefst een jaguar.
Dus, veel plezier met een andere telefoon uit te zoeken, ik blijf met veel plezier mijn lieve 6300 gebruiken.