Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:01

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 18:05:
Ik heb wat lichte kras vorming op het scherm (my bad) iemand suggesties om hier wat aan te doen?
Tsjaa, ik heb ook veel krassen op de mijne. Ik denk dat ik over een tijdje gewoon een nieuwe set cover koop. In Beverwijkse bazaar kosten ze nog geen 20 euro. ;)
DopdeDouwer schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 11:41:
Ik denk ook aan deze telefoon als zakelijke mobiel.

Hij moet dus voornamelijk goed kunnen bellen, overige fratsen is niet heel belangrijk. Ik heb nu een 6131, die wat betreft verstaanbaarheid (zowel luisteren als spreken) goed is.

Mijn broertje heeft de 6300 die ik er zakelijk en erg solide uit vind zien. Echter kan hij vaak mensen slecht verstaan (nee, ligt niet aan zijn oostindische doofheid :+ ).

Wat zijn de ervaringen hiermee?
Ik vind eerlijk gezegd de luidsprekervolume veels te zacht. Ik hoor de beller bijna niet wnneer ik met hem bel. Alleen als ik mijn oor er 100% tegenhoud hoor ik alles een beetje.. :?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 16:56

Len

Leeg

Geloof jij je broertje niet? :p

hehe, nou ik heb totaal geen problemen met het verstaan van mensen. Ze verstaan mij ook goed. Volgens mij zit het met de 6300 wel goed.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

salimrmaf schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:23:
[...]
Ik vind eerlijk gezegd de luidsprekervolume veels te zacht. Ik hoor de beller bijna niet wnneer ik met hem bel. Alleen als ik mijn oor er 100% tegenhoud hoor ik alles een beetje.. :?
Dat bedoelde hij dus ook... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik heb sinds gister de nokia 6300 in mijn bezit.
Geweldig leuk toestel en met het vertrouwde nokia menu.

Alleen heb ik een probleem,namelijk dat onder snelkeuze 1 een verkeerd nummer staat welk ik niet weg kan krijgen of veranderen.

Wie kan mij helpen?

groet
dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 14:21:
Hoi, ik heb sinds gister de nokia 6300 in mijn bezit.
Geweldig leuk toestel en met het vertrouwde nokia menu.

Alleen heb ik een probleem,namelijk dat onder snelkeuze 1 een verkeerd nummer staat welk ik niet weg kan krijgen of veranderen.

Wie kan mij helpen?

groet
dennis
Dat is je voicemial nummer, die kan je aanpassen onder menu berichten -> voicemail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jij bent geweldig!!!

dank je wel.

Probleem is opgelost!

groet
dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nou toch een raar probleem met m`n nokia.. Hij reageert niet meer op mijn toetsen o.i.d. Wanneer ik een toets indruk geeft hij wel een toon, maar er gebeurt niks op het scherm.. Alsof hij hem niet verwerkt.

Heb al een aantal dingen geprobeert namelijk de software opnieuw te installeren, fabrieksinstellingen herstellen en natuurlijk 100x gereboot. Het helpt allemaal niks.

Wat helemaal raar is dat hij soms de toetsen wel verwerkt , en na 10 sec. niet meer.. Volledig random ook.

Heeft iemand dit probleem eerder gezien?
(Naar de winkel gaan heeft geen zin.. De garantie is namelijk verlopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 21:24

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

De garantie is namelijk verlopen
Zo snel al? Hoe lang heb je dit toestel dan en waar gekocht?

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buzz_Lightyear schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:25:
[...]

Zo snel al? Hoe lang heb je dit toestel dan en waar gekocht?
In de UK gekocht.. Dus geen garantie hier.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 14:59

Dreamer

Foutje

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:44:
[...]

In de UK gekocht.. Dus geen garantie hier.. :'(
Dit zou ik even uitzoeken als ik jou was. Volgens mij kan je in het buitenland gekochten toestellen gewoon inleveren bij een nokia care point. Garantie van het apparaat zelf is 2 jaar.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamer schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 01:15:
[...]

Dit zou ik even uitzoeken als ik jou was. Volgens mij kan je in het buitenland gekochten toestellen gewoon inleveren bij een nokia care point. Garantie van het apparaat zelf is 2 jaar.
Hm dat zou mooi zijn.. Ga morgen eens even rondbellen! Vandaag kwam ik trouwens weer in t menu :o . Hij deed het 1 minuut, maar hij was rete traag :O . Dus ik hoop dat een harde reset voldoende is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort deze telefoon ook. Erg mooi dingetje, maar er zijn een aantal 'features' die me irriteren en ik kan niet goed vinden waar ik deze moet aanpassen;

* Telefoon dimt display;
Het ziet er naar uit dat de telefoon 2 dimstanden heeft, na 30 seconden gaat stand 1 in, en na 2 minuten oid de tweede stand. Ik wil eigenlijk niet dat hij dimt. Ik heb juist als screensaver de digitale klok geselecteerd zodat ik hem ook als 'horloge' kan gebruiken. Maar omdat het scherm steeds dimt, valt de tijd dus niet te lezen, dus ik snap het hele idee van de screensaver niet. Er moet volgens mij ergens een optie zijn om deze dimfunctie uit te schakelen.
Overigens staat 'Slaapstand' en 'Energiebesparende stand' beiden uit, die hebben ook geen effect op het dimmen.
Ik heb ook al een aantal andere thema's geprobeerd die een digitale klok hadden, maar ook daar wordt de telefoon gedimt, dus het heeft blijkbaar niet met het thema te maken.

Ten tweede heb ik bij de telefoon een headset gehad. Erg handig, maar als ik gebeld wordt terwijl de headset eraan vast zit, komt toch nog uit de normale speaker de ringtone. Ik heb liever dat hij dat niet doet (de reden dat je een headset op hebt is juist dat niet iedereen hoeft 'mee te genieten'). En als ikde telefoon op 'stil' profiel zet, hoor ik de ringtone weer niet in de headset...

Bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Beide gevallen is er geen andere optie mogelijk, als het scherm niet dimt dan is je accu binnen een halve dag leeg. Dus kan je maar 12 uur van je horloge genieten ;-)

Dat de headset de ringtone over de speaker laat horen is een nokia optie die standaard is en niet in te stellen bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 11:02
Heeft iemand we-travel al werkend gekregen?

Volgens de Detailed compatibility List zou het moeten werken
Vanaf de geheugenkaart wil het niet draaien: "Ongeldige toepassing. Verwijderen?"
Als applicatie toevoegen met de nokia pc suite geeft de melding dat het bestand te groot is.
Ik doe vast iets fout..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds vandaag een N78 had altijd een 6300
Nu staat er op het beginscherm, allemaal items, WLAN, zoekopdracht, agenda items etc.
Daarboven nog allemaal icoontjes waar je ene keus uit kan maken.

Kan je zoals de 6300 ook alleen de icoons en agenda items.

De regels met WLAN etc weglaten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:15:
Beide gevallen is er geen andere optie mogelijk, als het scherm niet dimt dan is je accu binnen een halve dag leeg. Dus kan je maar 12 uur van je horloge genieten ;-)

Dat de headset de ringtone over de speaker laat horen is een nokia optie die standaard is en niet in te stellen bij mijn weten.
Hmm ik had hiervoor een zeer oude Samsung telefoon die ook zeer groot de tijd digitaal weergaf in de stnadby stand, die kon dagen mee op die stand, dus ik vind het een beetje vreemd dat een vrij nieuw model telefoon hier problemen mee zou krijgen, maar ja, het is niet anders blijkbaar.

In ieder geval bedankt voor de reactie, weet ik in ieder geval dat ik niet nog meer tijd hoef te verkwisten aan het zoeken van deze opties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

ik zou graag de taal van mijn 6300 in het nederlands willen, kan ik daar gewoon andere software voor downloaden?

heb net een software update gedaan maar dat heeft niet geholpen.

alvast badankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:27:
hallo

ik zou graag de taal van mijn 6300 in het nederlands willen, kan ik daar gewoon andere software voor downloaden?

heb net een software update gedaan maar dat heeft niet geholpen.

alvast badankt
Nederlandse taal kun je gewoon zelf instellen? :?
Menu > Settings > Phone > Language Settings > Phone Language

Overigens heb ik mijn telefoon opgestuurd, en teruggekregen met firmware 6.60 8) Niet veel verandering geloof ik. Zitten wel een paar nieuwe themes bij en er zijn een aantal iconen veranderd maar ik denk dat het daar bij blijft. Ook stond er (standaard??) Opera Mini op, prima browser.

[ Voor 4% gewijzigd door tdw op 08-08-2008 16:24 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tdw schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:24:
[...]

Nederlandse taal kun je gewoon zelf instellen? :?
Menu > Settings > Phone > Language Settings > Phone Language
euh, niet als een telefoon in het buitenland koopt O-)

ik heb hem in polen gekocht, en gebruik nu engels als taal, maar zou ik niet een 'nederlandse' versie kunnen uploaden ofzo?

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind het nog steeds niet prettig dat ik geen controle heb over verstuurde sms berichten via Nokia PC suite. Als je een sms verstuurt via dit programma is er nergens terug te vinden of het bericht is afgeleverd. Het verstuurde bericht is zelfs niet terug te vinden in de software :S

Ik ben gaan zoeken naar alternatieve software om sms berichten te versturen maar heb helaas niets kunnen vinden, iemand een idee?

Wat ook een oplossing zou kunnen zijn is het bedienen van de Nokia via de pc. Als je dan typt op de pc komt het in het scherm van de Nokia te staan. Bestaat zo'n programma? Heb het wel ooit gehad voor een (oudere) SE.

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A Keim - V&A schakelmateriaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:12
De telefoon heb ik nu bijna een jaar in bezit en als ik het beknopt zal moeten opsommen:

+ zeer fijn formaat
+ nokia menu; duidelijk, helder en makkelijk
+ voldoende opties op de telefoon
+ goed bereik (ja ook provider afhankelijk)

- mensen horen mij slecht, of mijn stem vervormt (robotstem)
- batterij is niet superlang (lang genoeg overigens)
- richting toets gaat stroef
- virbratie klinkt na verloop van tijd als een koffiemolen

wijze woorden

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:37
Die navigatietoets is trouwens per geproduceerde 6300 verschillend. Mijn 6300 die ik heb uit de dagen dat hij hier nog niet te koop was en functioneerd prima, maar een recente productieversie van m'n moeder heeft problemen met de navigatietoets voor omhoog. Blijkbaar een labiel onderdeel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:44
Zosas schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:17:
De telefoon heb ik nu bijna een jaar in bezit en als ik het beknopt zal moeten opsommen:

+ zeer fijn formaat
+ nokia menu; duidelijk, helder en makkelijk
+ voldoende opties op de telefoon
+ goed bereik (ja ook provider afhankelijk)

- mensen horen mij slecht, of mijn stem vervormt (robotstem)
- batterij is niet superlang (lang genoeg overigens)
- richting toets gaat stroef
- virbratie klinkt na verloop van tijd als een koffiemolen
Mooi! Ik volgde dit forum al een tijdje en de 'review' van Zosas doet voor mij de deur dicht.... Zijn opmerking 'mensen horen mij slecht / mijn stem vervormt' is voor mij toch echt reden om dit kreng niet te kopen. En dat is toch al met al een beetje de teneur in dit topic: het is een leuk toestel om te zien en de functies zijn ook grappig, maar de audio-eigenschappen zijn bijzonder matig en de bediening (navigatietoetsen met name) is irritant stug! Voor mij dus geen Nokia 6300! Blijft over dat ik de aanbidders van dit toestel niet anders dan naief kan noemen... je beoordeelt een mobiele telefoon toch primair op zijn 'core properties'? Dat is voor mij nog altijd met iemand een gesprek voeren hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 15:54

sjaakaq

It might get loud

rowicom schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 01:18:
[...]

Mooi! Ik volgde dit forum al een tijdje en de 'review' van Zosas doet voor mij de deur dicht.... Zijn opmerking 'mensen horen mij slecht / mijn stem vervormt' is voor mij toch echt reden om dit kreng niet te kopen. En dat is toch al met al een beetje de teneur in dit topic: het is een leuk toestel om te zien en de functies zijn ook grappig, maar de audio-eigenschappen zijn bijzonder matig en de bediening (navigatietoetsen met name) is irritant stug! Voor mij dus geen Nokia 6300! Blijft over dat ik de aanbidders van dit toestel niet anders dan naief kan noemen... je beoordeelt een mobiele telefoon toch primair op zijn 'core properties'? Dat is voor mij nog altijd met iemand een gesprek voeren hoor....
:? Rant compleet uit het niets :?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
[...]

LOL soms heb je geen keuze en krijg je zo'n ding van je werkgever in je handen gedrukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
:O

[ Voor 98% gewijzigd door stormfly op 15-08-2008 06:53 . Reden: ging wat mis met quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Haha heerlijk deze reactie, zelf nog geen 6300 in je handen gehad neem in aan? Mooi, waar zeik je over!

Om even een paar voorbeelden te noemen:
- De een vind de accu slecht omdat ie binnen 2 dagen leeg is, maar hij heeft wel de hele dag bluetooth en muziek aanstaan.
- De ander doet er een week mee en belt toch regelmatig en sms't af en toe.
- De een vind de geluidskwaliteit r.u.k. maar woont ergens in friesland met een el cheapo provider (om maar een voorbeeld te noemen)
- De ander woont in ergens in een wat rustigere stad en heeft maximale verbinding met kpn, gesprek gaat goed
- De een woont in hartje rotterdam en vind de telefoon slecht verstaanbaar en microfoon slecht, tja vind je het gek met al dat omgevings geluid
- De ander woont in ergens midden in de polder en hoeft de gsm maar op half volume te zetten en kan alles goed verstaan

Zelf, ik woon in sittard, niet al te drukke stad, telefoon staan op max volume met bellen en is uitstekend te horen, geen omgevingsgeluid te horen aan de andere kant van de lijn en ik klink ook nog goed, ontvangst is maximaal met hi/kpn, accu doet meer als een week voordat ie gaat mekkeren dat de accu bijna leeg is (en dan loopt ie nog 1,5 dag door voordat hij begint met uitvallen) met regelmatig sms'en en bellen.

Dusja, ik ondervind totaal geen problemen met dit toestel, en als jij wat anders wilt prima, ik hoop voor je dat je niet getrouwd bent met nokia. En om nog een voorbeeld te noemen, de een vind de nokia n78 een heerlijke telefoon en de ander vind dat hij slecht is en veels te duur. Tja, dat heb je altijd. De een vind een mercedes een super auto, de ander verafschuwd hem en rijd het liefst een jaguar.

Dus, veel plezier met een andere telefoon uit te zoeken, ik blijf met veel plezier mijn lieve 6300 gebruiken. :) :w

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
*weg*

Crossposten is *not done*.

Daarnaast: zoals gemeld in geen games houden we niet van luie users. Doe zelf eens wat moeite en er is vast aan uit te komen. Zo niet, plaats dan een goed onderbouwdd bericht waarbij je minstens aangeeft wat je zelf reeds hebt onderzocht en geprobeerd en met welk resultaat.

[ Voor 85% gewijzigd door pven op 16-08-2008 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vandaag wat foto's gemaakt met de gsm, maar wat me opvalt, de foto's "mislukken" steeds vaker, kleuren zijn vaak niet helemaal goed meer etc. Waar kan dat aan liggen? :?
Ik snap er echt niks van, ook wat "strepen" door het beeld, tegen de zon ingenomen en met de zon mee, dus daar ligt het niet aan...

offtopic:
Netjes dat de moderators dit topic een beetje schoon houden, complimenten!

Edit:
Ik kreeg net een visite kaartje binnen van iemand die ik niet ken, ik kon opslaan of hem wegdoen, ik heb maar voor opslaan gekozen maar ik kan hem nergens meer terug vinden, niet in inbox of wat dan ook, help? En wat is het?

[ Voor 42% gewijzigd door Joopieboy op 16-08-2008 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Kan ook een bookmark zijn geweest voor een betaal site, kijk daar maar eens of je wat gekke dingen terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Laatst online: 14-05-2024
ronaldme schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 09:28:
[mbr]*weg*

Crossposten is *not done*.

Daarnaast: zoals gemeld in geen games houden we niet van luie users. Doe zelf eens wat moeite en er is vast aan uit te komen. Zo niet, plaats dan een goed onderbouwdd bericht waarbij je minstens aangeeft wat je zelf reeds hebt onderzocht en geprobeerd en met welk resultaat.[/]
je was mee voor, ben niet lui heb wel gezocht maar niets bruikbaars gevonden vandaar mijn vraag .. mocht het over lui gaan. staan ook genoeg vragen waarvan het antwoord in de gebruiksaanwijzing staat.
heb simpelweg de standaard spelletjes niet op mijn mobiel gevonden

maar verder even goede vrienden, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donker11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-04-2021
Ik heb zojuist mijn firmware upgedate, alleen nu heb ik het volgende probleem.
Voorheen had ik de pictogrammen weergave en nu een lijst na de update en nu wil ik hem weer terug op de pictogrammen hebben maar ik kan het nergens vinden.
Handleiding doorgenomen en er staat:Opties > Hoofdmenuwrgave > Lijst, Roosterweergave, Rooster met labels of Tab

Maar dit zie ik helemaal niet meer.
upgedate naar versie 6.01 btw.

Kan iemand mij helpen?
--------------------------------

EDIT: Heb het al gevonden. In het menu moest ik op de linker toets drukken voor Opties.

[ Voor 12% gewijzigd door donker11 op 18-08-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

stormfly schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 22:39:
Kan ook een bookmark zijn geweest voor een betaal site, kijk daar maar eens of je wat gekke dingen terug kan vinden.
Daar staat ook niks in, voor de zekerheid de cache gewist. Maar ik gebruik niet eens internet op de gsm dusja, maf. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Joopieboy schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:31:
[...]

Haha heerlijk deze reactie, zelf nog geen 6300 in je handen gehad neem in aan? Mooi, waar zeik je over!
Om even een paar voorbeelden te noemen:
- De een vind de geluidskwaliteit r.u.k. maar woont ergens in friesland met een el cheapo provider (om maar een voorbeeld te noemen)
- De ander woont in ergens in een wat rustigere stad en heeft maximale verbinding met kpn, gesprek gaat goed
- De een woont in hartje rotterdam en vind de telefoon slecht verstaanbaar en microfoon slecht, tja vind je het gek met al dat omgevings geluid
- De ander woont in ergens midden in de polder en hoeft de gsm maar op half volume te zetten en kan alles goed verstaan
Als door een wesp gestoken! Tuurlijk, als je aardig wat geld in zo'n speelgoedje hebt gestoken, is het niet leuk om kritiek te lezen! Een heel onzinverhaal over geluidskwaliteit dat minder of beter is in bepaalde delen van het land. Dus je krijgt straks een site waar je kunt zien welk toestel je het beste kunt kopen als je in Rotterdam woont en welk toestel meer geschikt is voor gebruik op het platteland? Ook in Rotterdam heb je plekjes waar je ongestoord een gesprek zou moeten kunnen voeren hoor... Vanmiddag nog even (weer!) de 6300 van een collega vastgehouden... Die navigatietoetsen, die zijn ECHT beroerd, vind ik. Ik heb helemaal geen dikke vingers, maar dat minuscule randje van het navigatiepad is nou niet echt het voorbeeld van ergonomie, dat kun je toch niet ontkennen... Met name de opwaartse beweging (naar het noorden, zeg maar) wordt belemmerd door het kunststof glaasje van het display... Veel plezier er verder mee! BTW: gaan je foto's nu al beter? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ach ieder zijn ding, en de een vind dit fijn en de ander weer niet. Niks mis mee.
En dat van die foto's, tja, tot op heden gaan de foto's weer goed, alleen die serie was niet helemaal goed. Raar maar waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:43
rowicom schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:20:
[...]

Als door een wesp gestoken! Tuurlijk, als je aardig wat geld in zo'n speelgoedje hebt gestoken, is het niet leuk om kritiek te lezen! Een heel onzinverhaal over geluidskwaliteit dat minder of beter is in bepaalde delen van het land. Dus je krijgt straks een site waar je kunt zien welk toestel je het beste kunt kopen als je in Rotterdam woont en welk toestel meer geschikt is voor gebruik op het platteland? Ook in Rotterdam heb je plekjes waar je ongestoord een gesprek zou moeten kunnen voeren hoor... Vanmiddag nog even (weer!) de 6300 van een collega vastgehouden... Die navigatietoetsen, die zijn ECHT beroerd, vind ik. Ik heb helemaal geen dikke vingers, maar dat minuscule randje van het navigatiepad is nou niet echt het voorbeeld van ergonomie, dat kun je toch niet ontkennen... Met name de opwaartse beweging (naar het noorden, zeg maar) wordt belemmerd door het kunststof glaasje van het display... Veel plezier er verder mee! BTW: gaan je foto's nu al beter? ;)
Ik weet niet wat jij voor exemplaar beet hebt gehad, maar bij mijn Nokia 6300 heb ik totaal geen last van een stroeve navigatietoets of iets in die richting. Ook word ik niet belemmerd hoor door het kunstof glaasje bij de opwaartse beweging.. Dit is echt mierenneuken ten top!

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 15:54

sjaakaq

It might get loud

[...]

Vergeef me dat ik me ermee bemoei, maar ik verbaas me over je inbreng in dit topic. Het komt me een beetje over als een wildvreemde die je verjaardagsfeestje binnenstormt en begint te schreeuwen dat je behang lelijk is en je vloer kraakt.

Natuurlijk mag je kritiek hebben op de Nokia 6300, maar om na twee gesprekken met het toestel en verder wat negatieve ervaringen van anderen te hebben gelezen de bezitters van de 6300 af te schilderen als een soort blinde aanbidders van Nokia, dat slaat IMHO een beetje als een tang op een varken...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 21:37

Minkie

Groazers Unite.

Voor mij was die navigatietoets eerst ook wennen op de 6300. Maar nu heb ik hem wel onder controle en vind grotere weer niet lekker werken haha.
Ieder zij ding dus.

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoNeo_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-01-2024
Heren, ik vroeg me af:
Is de nieuwe 6300i (met WiFi dus) er ook in het zwart?
6300i als in Nokia 6301 :/

Kan nu alleen die vieze grijze vinden :P
En heb een RMA lopen voor een reguliere 6300 namelijk, ben aant denken om een stapje hoger te gaan.

Google is mijn vriend niet vandaag, :X
Thankx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
  • Laatst online: 03-11-2024
Mijn 6300 doet de laatste tijd wat vreemd.

Sinds gisteren is de rekenmachine nergens meer te bekenen. Ook de email functie is weg. Volgens de handleiding moet deze staan onder Menu > Berichten, maar hier heb ik geen optie Email meer staan.

Heb via de PC Suite geupgrade naar V 06.01 maar daarmee is de email en rekenmachien niet teruggekomen. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

[...]

... Die navigatietoetsen, die zijn ECHT beroerd, vind ik. Ik heb helemaal geen dikke vingers, maar dat minuscule randje van het navigatiepad is nou niet echt het voorbeeld van ergonomie, dat kun je toch niet ontkennen... Met name de opwaartse beweging (naar het noorden, zeg maar) wordt belemmerd door het kunststof glaasje van het display...
Haha, volgens mij begrijp je totaal niet hoe de navigatie toets werkt. Het idee is dat je je duim in het midden legt, en door dan van binnenuit (dus niet van de bovenkant) tegen dat opstaande randje te drukken kan je navigeren. Dit werkt juist heel erg relax. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Weet iemand of je de laatstgekozen nummers van het sms geheugen kan wissen? Er staat steeds een verkeerd nummer bovenaan, heel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Menu -> Log -> Message recipients -> contact zoeken -> options -> delete

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Ahaa. Dat kan alleen per contact en niet per nummer per contact. Ik was een stapje te ver want dat menu had ik al gevonden... Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ok, dat van dat die accu goed is en lang meegaat kom ik iets op terug. Als je de telefoon weinig gebruikt dan gaat ie een week mee. Maar gister in de auto naar eindhoven (iets meer als een uur heen en een goed uur terug) met een vol opgeladen telefoon heb ik hem leeggekregen totdat hij uitviel. Zat een standaard crappy cassetedeck in die auto dus ik zet mijn muziek op van de telefoon, speaker op max volume (damn wat een slecht geluid dan) en gaan. kwartier voordat we thuis waren was de telefoon dood. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaggy schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:39:
Heeft iemand we-travel al werkend gekregen?

Volgens de Detailed compatibility List zou het moeten werken
Vanaf de geheugenkaart wil het niet draaien: "Ongeldige toepassing. Verwijderen?"
Als applicatie toevoegen met de nokia pc suite geeft de melding dat het bestand te groot is.
Ik doe vast iets fout..
Toepassingen mogen niet groter zijn dan 1MB op de 6300. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarrFire
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-08 09:31
Als ik met Bluetooth contact heb met mijn Vista PC en via PC suite de contactpersonen wil raadplegen, dan krijg ik direct een fout en wordt de windows verkenner herstart.
Ook als ik direct via Windows verkenner de Nokia Phone Browser kies en hier probeer Contacten te kiezen.

Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:33
StarrFire schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:19:
Als ik met Bluetooth contact heb met mijn Vista PC en via PC suite de contactpersonen wil raadplegen, dan krijg ik direct een fout en wordt de windows verkenner herstart.
Ook als ik direct via Windows verkenner de Nokia Phone Browser kies en hier probeer Contacten te kiezen.

Iemand hier een oplossing voor?
welke versie van pc suite heb je geinstalleerd, zo te horen (contact via phone browser...) is het een pre 7 versie. Probeer eens de oude te verwijderen en de laatste versie te instaleren

Strava

• StarrFire
Prulleman schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:27:
[...]

welke versie van pc suite heb je geinstalleerd, zo te horen (contact via phone browser...) is het een pre 7 versie. Probeer eens de oude te verwijderen en de laatste versie te instaleren
Via Nokia.com heb ik versie 6.82.26.0 geinstalleerd. Dat is inderdaad een pre-7 versie, maar als ik mijn telefoon kies, dan is dat degene die ik aangeboden krijg.
Als ik op zoek ga naar versie 7, dan is die alleen compatible met Nokia E-serie modellen en niet met de 6300... Kan ik dit negeren en gewoon versie 7 installeren?

EDIT: wtf. ik heb gewoon versie 7 geinstalleerd en deze werkt idd goed.

[ Voor 5% gewijzigd door StarrFire op 28-08-2008 14:14 ]

Verwijderd

De Nokia 6300 kan _niet_ op dezelfde manier macrofoto's maken als de iPhone. Ik heb mijn 6300 uit elkaar gehaald, wat makkelijk is vanwege de goede bouwkwaliteit (6 torx schroefjes en wat kleine klikdingetjes). Maar in de cameramodule is geen beweging te krijgen. Jammer.

• Prulleman
StarrFire schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:48:
[...]

Via Nokia.com heb ik versie 6.82.26.0 geinstalleerd. Dat is inderdaad een pre-7 versie, maar als ik mijn telefoon kies, dan is dat degene die ik aangeboden krijg.
Als ik op zoek ga naar versie 7, dan is die alleen compatible met Nokia E-serie modellen en niet met de 6300... Kan ik dit negeren en gewoon versie 7 installeren?

EDIT: wtf. ik heb gewoon versie 7 geinstalleerd en deze werkt idd goed.
Mooi,

ik heb hier ook V7 met een E51 en een simpele 3109c. De 3109c doet meer met pc suite dan mijn E51 (zoals accu status en inkomende oproepen weergeven)

maar ik zie nu ook op de niet grafische dowload selectie dat bijna alles V7 is, ook de 6300:
Nokia 6300 Windows XP en Vista 7.0

Strava

• StarrFire
Zit inderdaad een beetje vreemd in elkaar die site.
Als je eerst je toestel kiest en dan de software erbij wilt hebben, dan krijg je v6 en daarbij wordt gemeld dat deze niet compatible is met vista. Nou dat klopt in ieder geval.

Maar als je direct zoekt naar de nieuwste versie van PC suite dan staat de 6300 er idd gewoon bij.
Nou ja, het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rap-Maveric
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-12-2021
Sinds 2 dagen trotse gebruiker van een Nokia 6300. Al veel eigenschappen gevonden welke me bevallen aan dit toestel.

Een actie krijg ik echter niet goed voor elkaar, ik maak een notitie (maakt niet uit of dit een Oproep,Verjaardag,Memo of Herinnering is) op <datum> en <tijd>
Als ik dan via de Nokia PC Suite via 'Synchronise' mijn agenda items naar outlook overzet dan staan de agenda notities in outlook op de juiste datum maar het zijn nu allemaal 'all day' events.
Dus de <tijd> die ik opgaf tijdens het maken van de notitie is verloren gegaan.
Weet iemand hoe ik dit goed kan krijgen ?

Ik gebruk Nokia PC Suite V7.0.8.2, mijn 6300 heeft V6.01, ik heb zowel 'Outlook 2000' als 'Outlook 2007' geprobeerd en alles draait onder Windows XP SP2

Bijvoorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 13:48

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Persoonlijk vind ik de 6300 nog steeds een van de mooiere toestellen van Nokia... het ding is gewoon 'af'. Door het gewich voelt het alsof je echt iets in je handen hebt, hij is strak uitgevoerd en werkt fijn.

Jammergenoeg zijn de nieuwe modellen weer totaal anders, dus voorlopig blijf ik nog even van de 6300 gebruik maken :) Bevalt na al die tijd nog steeds erg goed.

Wat ze zouden moeten doen is nog iets compacter, iets kleiner, dan is de evolutie van de telefoon wat mij betreft klaar ;)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 09:56

Tarin

Just plain weird.

Het enige wat ze IMO moeten veranderen aan de 6300 is de accu-levensduur. Verder is hij inderdaad af: strak design, basisfuncties werken prima (bellen en smssen), mooi groot scherm voor veel sms-tekst (en handig voor de gmail-app bijvoorbeeld).

Camera's, MP3-spelers, speakers.. hoeft voor mij allemaal niet. Als de Motorola F3 een fatsoenlijk scherm had gehad had ik die gehaald.

[ Voor 22% gewijzigd door Tarin op 03-09-2008 16:52 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Ik vind vooral het scherm heel mooi scherp. Ik heb er een leuk zelfgefotografeerd achtergrondje op gezet en dat maakt het echt heel sjiek. Als ik andere (oudere) toestellen ernaast leg dan is dat echt niet om aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Firmware 6.60 is uit. Geen idee wat er veranderd is...

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
remmelt schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:59:
Ik vind vooral het scherm heel mooi scherp. Ik heb er een leuk zelfgefotografeerd achtergrondje op gezet en dat maakt het echt heel sjiek. Als ik andere (oudere) toestellen ernaast leg dan is dat echt niet om aan te zien.
Sterker nog, de N73 (ongeveer net zo lang op de markt als de 6300) heeft een scherm waartegen je "bah" gaat roepen als je normaal werkt met de 6300 (eigen ervaring). :D

Vanuit hier eigenlijk heel weinig te melden. Over de accuduur ben ik wel tevreden. Ik haal 6 a 7 dagen met 30 min bellen, 20 sms'jes ontvangen en verzenden, 15 bestanden (3.5MB MP3) verzenden via Bluetooth en 2 uurtjes spelletjes spelen. :)

Ook de navigatietoets was behoorlijk wennen, maar nu vind ik het heerlijk werken.

Heb ook nog eens zo'n grappig Bluetooth programmatje gedownload voor S40-toestellen. Je kan ermee bellen via de telefoon waarmee je verbonden bent naar een andere telefoon. :+

Voor het internet vind ik de standaard meegeleverde Opera Webbrowser geweldig. Hij werkt snel en duidelijk, het lijkt alsof hij gewoon weet wat je wilt doen. :D

De speakers zijn nou niet echt om over naar huis te schrijven, maar wat verwacht je ervan als je zo'n dunne telefoon hebt. :) Voor het standaard 3 minuutjes luisteren doen ze het prima.

En over het bereik, dat is gewoon goed. Ik heb gewoon vol bereik (ligt natuurlijk ook aan de provider), en de geluidskwaliteit is veel hoger dan gemiddeld (getest op gevoel), voor zowel de beller als de gene aan de andere kant van de lijn.

Er is maar één nadeel (maar da's een beetje een luxeprobleem), er kan geen Nokia Maps op! ;( Maar voor de rest, het is zeker een aanrader aan iedereen die een stevige, stijlvolle, snelle en compacte telefoon zoekt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
SChief schreef op woensdag 03 september 2008 @ 18:36:
[...]
Heb ook nog eens zo'n grappig Bluetooth programmatje gedownload voor S40-toestellen. Je kan ermee bellen via de telefoon waarmee je verbonden bent naar een andere telefoon. :+
Hoe heet dit programmatje en waar kan je dit downloaden? Klinkt inderdaad wel grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Psst.. Je hebt E-mail, op je hotmail.com-account. Misschien ook handig als je hier je DM aanzet, gaat een stuk makkelijker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Firmware 6.60 is te downloaden via NSU heeft iemand de release notes?

Ik had gehoopt dat de het te harde audio via een BT headset opgelost zou zijn maar dit is helaas niet het geval... mensen verstaan mij niet met verschillende headsets.

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 13:48

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

En dan zie je de 8800 carbon... mwah ziet er ook best stijlvol uit... en dan kijk je naar de prijs... en dan vind je €1000,- toch wel wat veel voor een telefoon :P

Mocht deze 6300 het ooit opgeven denk ik zelfs dat ik er gewoon nog eentje haal :)

Ik wil bellen, ik wil sms-en... en die agenda gebruik ik ook wel. Voor de rest allemaal overbodige luxe. Thuis heb ik internet, op het werk heb ik internet... als ik die drie kwartier in de auto niet zonder internet kan is het wel heel triest gesteld he ;)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• jeger90
  • Laatst online: 31-08 10:08
Ik heb nu sinds een dikke maand de Nokia 6300, ben tot nu toe nooit zo tevreden geweest over een telefoon.
Helaas kwam ik er gister achter dat ie niet meer trilde bij een inkomend gesprek en sms evenals bij de herinneringen en de wekker. :? Iemand bekent met dit probleem?

Ik heb een RMA aangevraagd bij de winkel waar ik heb online gekocht heb, maar heb eigenlijk niet zo'n om hem 2 a 3 weken te gaan missen.. Iemand een oplossing?

edit: ik zie op internet dat het probleem vaker voorkomt, helaas nergens een oplossing... :|

[ Voor 9% gewijzigd door jeger90 op 04-09-2008 20:40 ]

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
stormfly schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:50:
Ik heb aardig mijn best gedaan met zoeken. Maar niks gevonden :( dus ik zal wel niet goed (genoeg) gezocht hebben.

Ik ben van v5.51 naar deze v6.60 gegaan maar de verschillen willen mij niet opvallen dus het zullen wel subtiele zaken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb sinds begin deze week de nokia 6300 (sim lock vrij).
Ik heb het forum zo goed mogelijk doorgelezen, ik heb toch nog een paar vragen die sommigen misschien zo kunnen beantwoorden.

- standaard zit er een 128 micro sd kaart bij geleverd, hier staat al aardig wat op voorgeinstalleerd (screensavers, spellen e.d.). Ik was van plan een grotere 1 GB kaart aan te schaffen en deze dan standaard in mn telefoon te gebruiken. Is het mogelijk om items van de 128 kaart te kopieren?

- betreft items op de kaart zetten; is het eenvoudiger om op de micro sd kaart via je pc bepaalde dingen erop te zetten (en werkt hij dan in de telefoon)? Of moet je eigenlijk persé een mini usb kabel aanschaffen? Heeft iemand hier ervaringen mee?

Alvast bedankt,

rogier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:42:- standaard zit er een 128 micro sd kaart bij geleverd, hier staat al aardig wat op voorgeinstalleerd (screensavers, spellen e.d.). Ik was van plan een grotere 1 GB kaart aan te schaffen en deze dan standaard in mn telefoon te gebruiken. Is het mogelijk om items van de 128 kaart te kopieren?

- betreft items op de kaart zetten; is het eenvoudiger om op de micro sd kaart via je pc bepaalde dingen erop te zetten (en werkt hij dan in de telefoon)? Of moet je eigenlijk persé een mini usb kabel aanschaffen? Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik heb alles van de meegeleverde 128 MB kaart overgezet op een 2 GB kaartje. Ik zou het niet via de telefoon zelf proberen maar via een card reader want dan loop je geen risico dat je wat in je telefoon zelf verklungeld :)

Ik had problemen om een paar (lang niet alle en ik weet niet meer of ze essentieel waren) folders over te zetten dus heb ik e.e.a. onder Linux gedaan en dat ging probleemloos.

Dingen als thema's / plaatjes / e.d kun je op de kaart zetten buiten de 6300 om en dan zijn ze gewoon bruikbaar. Alleen met mp3 albums kreeg ik het niet voor elkaar als je ook per album een playlist wilt hebben. Dat moest via de Nokia software.

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08 20:39
Ik heb sinds gisteren de Nokia 6300 Choco, leuke, mooie telefoon.

Toch vind ik iets heel belangrijks niet.

Ik werk enkel met trilalarm, geen andere geluiden. Enkel trillen bij SMS en Oproep. Nu hoor ik wel graag wanneer ik een 2e oproep krijg. Nu hoor ik enkel een "tuut" van een ontvangen bericht van iemand die iets op voicemail heeft achter gelaten, welke hij onmiddellijk kreeg toen deze mij belde.

Ook kan ik niet meer opnemen via mijn Plantronics Voyager 520 oortje, wat via mijn samsung U-600 perfect ging. Afleggen, doorschakelen, .... gaat wel, opnemen moet ofwel automatisch of via de telefoon.

Kan ik dit instellen?

Ik heb firmware versie 06.01 16/01/08 RM-217

[ Voor 22% gewijzigd door Gizmoke op 10-09-2008 11:16 ]

• stormfly
  • Nu online
[b]Nu hoor ik wel graag wanneer ik een 2e oproep krijg. Nu hoor ik enkel een "tuut" van een ontvangen bericht van iemand die iets op voicemail heeft achter gelaten, welke hij onmiddellijk kreeg toen deze mij belde.

Ik heb firmware versie 06.01 16/01/08 RM-217
Nee dit is een bug waar ik ook heel erg van baal, ik heb heel veel telefoontjes en dus ook veel wissel gesprekken maar die kan ik niet oppakken. Ik gebruik me 6233 weer vanwege dit probleem :'(

Ik had hoop dat het in de 6.60 firmware opgelost zou zijn maar helaas is dit niet het geval.

• remmelt
Als de tweede beller direct naar voicemail gaat, moet je dat anders instellen bij je provider. Daar laat je wisselgesprek toe, dat heeft met de telefoon verder niks te maken.

Ik weet niet of dat het probleem verhelpt, maar hoe jij het beschrijft (tweede beller krijgt direct voicemail) gaat het sowieso niet werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 21:11:
Ik heb een vraag over dit toestel in combinatie met nokia pc suite.
Ik wil belangrijke berichten die ik wil bewaren overzetten naar een andere gsm.

Nu is dit gelukt met al mijn berichten die in de map INBOX stonden. Deze zijn keurig verplaatst. Nu is het zo dat ik ook berichten die ik ooit in mijn inbox ontvangen heb heb verplaatst naar de map "opgeslagen sms berichten" , om ze zodoende ff apart te zetten zodat ik ze later makkelijker terug kon vinden.

Blijkt dat pc suite nou net dat mapje met die opgeslagen sms berichten niet meeneemt bij het overzetten met pc suite, en het gewone inbox mapje wel......

Nu zou je toch denken, dan zet je die berichten gewoon weer teruig naar inbox en voer je het geintje via pc suite weer uit...

Maar hoe verplaats ik die berichten weer terug naar mijn inbox??? Ik kan ze nu alleen maar verplaatsen binnen die extra mappen voor berichtjes, BUITEN de inbox :S :S

Dit kan toch niet betekenen dat ik ze dan ook nite kan overzetten naar een andere phone??

Bedankt alvast!!
heeft iemand hier al een oplossing voor? ik heb hetzelfde probleem en het is behoorlijk irritant

• stormfly
  • Nu online
remmelt schreef op woensdag 10 september 2008 @ 13:50:
Als de tweede beller direct naar voicemail gaat, moet je dat anders instellen bij je provider. Daar laat je wisselgesprek toe, dat heeft met de telefoon verder niks te maken.

Ik weet niet of dat het probleem verhelpt, maar hoe jij het beschrijft (tweede beller krijgt direct voicemail) gaat het sowieso niet werken.
Ja ik las het later nog een keer juist, je hebt gelijk. Maar neemt niet weg dat het wisselgesprek toontje op de headset brak is.

met *43# -> beltoets dan activeer je de wisselgesprek optie.

• rowicom
Eventjes over de camera van de 6300... Het valt mij op dat er wel bijna een seconde vertraging zit tussen het moment van het indrukken van de opnametoets en het moment dat de foto werkelijk gemaakt wordt. Daardoor gebeurt het dat je heel vaak net te laat bent om de actie vast te leggen of dat er bewegingsonscherpte ontstaat. Het lijkt niets te maken te hebben met de gekozen resolutie en/of de mate van compressie.... Hoe gaan jullie daar mee om en hebben jullie daar een truukje voor?

• remmelt
Met de camera ga ik zo om: niet.

De camera van de 6300 is echt een lachertje. Ik heb daar al vaak bijzonder slechte foto's mee gemaakt. Jammer, maar helaas!

Verwijderd

Ik heb een vraag over de internetmogelijkheden met dit toestel: Kan ik hiermee op mobile-compatible sites van bijvoorbeeld de NS en Hotmail? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

remmelt schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:16:
Met de camera ga ik zo om: niet.

De camera van de 6300 is echt een lachertje. Ik heb daar al vaak bijzonder slechte foto's mee gemaakt. Jammer, maar helaas!
Idd, met goed licht mee, en niet tevele, heldere buitenfoto op een gemiddelde afstand heb je een redelijk tot slechte kwaliteit, onder andere 'moeilijkere"omstandigheden doet hij het echt ruk. 1.3mp ding van een sony ericson van ene maat van mij maakt echt 10x mooiere foto's. :X

• rowicom
Ook nog even een vraagje over de (SMS)signaaltonen. Bij mij is de standaardpiep (van 1x piepen) nauwelijks te horen, het motortje van het trilgebeuren maakt nog meer lawaai... Dus maar zelf een toontje erin gezet en deze met mptrim een beetje opgepompt qua volume. Nu is ie tenminste hoorbaar als SMS-toon. Hebben jullie dat ook, dat die tonen zo zachtjes zijn?

Overigens: mptrim is een prachtig, gratis tooltje om mp3's te normaliseren, volume aan te passen en heel veel meer. En dat zelfs in batch-modus. Kijk hier maar eens: http://www.mptrim.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 09:34

timovd

Voorsprong door techniek

Mss niet helemaal het juiste topic, maar ik ben op zoek naar een oplossing om mijn alleen mijn zakelijke afspraken (vanaf Exchange) te importeren in mijn telefoon. Is het mogelijk om via een programma (op je desktop) te synchroniseren met Exchange en die dit over kan zetten naar de Nokia. De PC's op het werk hebben (natuurlijk) installatiebeperkingen, zodat ik geen PCSuite kan installeren.

Op mijn Privételefoon (Windows Mobile) heb ik mijn zakelijke mail gesynchroniseerd. De rest niet, omdat alles door elkaar gaat.

Edit: even ter verduidelijking. Ik kan geen exchange-server installeren in MS Outlook op mijn privé PC, omdat ik daar al mijn privé account op heb en wil houden.

[ Voor 13% gewijzigd door timovd op 12-09-2008 22:31 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• chrisgeerdink
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01-2023
stormfly schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:50:

Ik had gehoopt dat de het te harde audio via een BT headset opgelost zou zijn maar dit is helaas niet het geval... mensen verstaan mij niet met verschillende headsets.
Volgens mij is de 'Standaard' sms-toon veranderd. Het is niet meer zo'n schel geluid, maar een wat vlakker geluid nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
rowicom schreef op donderdag 11 september 2008 @ 22:16:
Ook nog even een vraagje over de (SMS)signaaltonen. Bij mij is de standaardpiep (van 1x piepen) nauwelijks te horen, het motortje van het trilgebeuren maakt nog meer lawaai... Dus maar zelf een toontje erin gezet en deze met mptrim een beetje opgepompt qua volume. Nu is ie tenminste hoorbaar als SMS-toon. Hebben jullie dat ook, dat die tonen zo zachtjes zijn?

Overigens: mptrim is een prachtig, gratis tooltje om mp3's te normaliseren, volume aan te passen en heel veel meer. En dat zelfs in batch-modus. Kijk hier maar eens: http://www.mptrim.com/
Weet je zeker dat AL je tonen te zacht zijn... Ik ken inmiddels redelijk wat nokia's en bijna altijd zit er een toon bij die beep of 1x piepen oid heet. Dit is meer een piepje voor op kantoor ofzo, of iets voor een meeting profiel. (minder storend als een tril motor, en als het stil genoeg is kan je het piepje net horen.

Alle andere geluiden zouden wel een normaal volume moeten hebben. inc de standaard nokia sms toon (morse kort kort kort - lang lang - kort kort kort)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladiblo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 14:37
Ben ik nu gek of is het batterij-indicatortje de andere kant op georienteerd na 6.60? :P

Mijn muziekspeler heeft kuren, ik vraag me af in hoeverre ik dat als 'normaal' moet beschouwen. Temeer omdat ik er hier in de topics nog niks over ben tegengekomen, terwijl verder op het internet deze problemen wel vaker vermeld staan. Zonder oplossing, dat dan weer wel. Ik heb een 2 gb sandisk kaartje in mijn 6300 gestopt.
Als ik in de muziekspeler via de muziekbibliotheek een andere artiest of album wil afspelen duurt het wel een minuut voor deze daadwerkelijk begint met spelen. Dit is eigenlijk vanaf het begin zo geweest, vandaar dat ik dit als normaal heb gezien. Laatste tijd komt het echter ook voor dat de muziekspeler helemaal niet begint en dat de telefoon teruggaat naar het beginscherm of zelfs zichzelf opnieuw opstart. Waarna, bij opnieuw opstarten van de muziekspeler, de muziekbibliotheek helemaal wordt bijgewerkt wat dus ook weer lang duurt. Nieuwste rariteit is dat een aantal albums op halve snelheid afgespeeld lijkt te worden.
Iemand die met deze problemen ervaring heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

bladiblo schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:40:
Ben ik nu gek of is het batterij-indicatortje de andere kant op georienteerd na 6.60? :P

Mijn muziekspeler heeft kuren, ik vraag me af in hoeverre ik dat als 'normaal' moet beschouwen. Temeer omdat ik er hier in de topics nog niks over ben tegengekomen, terwijl verder op het internet deze problemen wel vaker vermeld staan. Zonder oplossing, dat dan weer wel. Ik heb een 2 gb sandisk kaartje in mijn 6300 gestopt.
Als ik in de muziekspeler via de muziekbibliotheek een andere artiest of album wil afspelen duurt het wel een minuut voor deze daadwerkelijk begint met spelen. Dit is eigenlijk vanaf het begin zo geweest, vandaar dat ik dit als normaal heb gezien. Laatste tijd komt het echter ook voor dat de muziekspeler helemaal niet begint en dat de telefoon teruggaat naar het beginscherm of zelfs zichzelf opnieuw opstart. Waarna, bij opnieuw opstarten van de muziekspeler, de muziekbibliotheek helemaal wordt bijgewerkt wat dus ook weer lang duurt. Nieuwste rariteit is dat een aantal albums op halve snelheid afgespeeld lijkt te worden.
Iemand die met deze problemen ervaring heeft?
Lijkt me geen normaal gedrag. Garantiegevalletje / even langsgaan naar een Nokia Care Point?
en volgens mij is het batterij-indicatortje nog steeds dezelfde kant op gericht, maar erg zeker kan ik dat neit zeggen

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
tdw schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:45:
[...]

Lijkt me geen normaal gedrag. Garantiegevalletje / even langsgaan naar een Nokia Care Point?
en volgens mij is het batterij-indicatortje nog steeds dezelfde kant op gericht, maar erg zeker kan ik dat neit zeggen
Die batterij indicator is omgekeerd sinds de laatste flinke revisie van dit Nokia 'OS', rare keuze eigenlijk!

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:47

DaRoot

Some say...

Ik ben zelf destijds van 5.01 (ff uit de kop hoor) naar 5.50, naar 6.01, naar nu 6.60 gegaan.. volgens mij heeft mijn batterij-indicator nooit andersom gestaan..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• stormfly
  • Nu online
DaRoot schreef op woensdag 17 september 2008 @ 08:56:
Ik ben zelf destijds van 5.01 (ff uit de kop hoor) naar 5.50, naar 6.01, naar nu 6.60 gegaan.. volgens mij heeft mijn batterij-indicator nooit andersom gestaan..
Helemaal mee eens!

• TargetX
  • Laatst online: 04-09 13:01
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 21:05:
Ik heb een vraag over de internetmogelijkheden met dit toestel: Kan ik hiermee op mobile-compatible sites van bijvoorbeeld de NS en Hotmail? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Dit werkt uitstekend, ik raad wel aan Opera Mini te installeren aangezien deze vele malen beter is dan de ingebouwde browser (en sneller!). Ook non-mobile compatible sites werken prima, zolang het maar niet een hele berg plaatjes/flash is...

• SalimRMAF
  • Laatst online: 01:01

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Je moet ook niet verwachten dat de camera van een telefoon foto's maakt zoals een professionele camera. Daar heb je immers een professionele camera voor nodig.

Om eerlijk te zeggen vind ik de camera zo slecht nog niet..

Afbeeldingslocatie: http://img384.imageshack.us/img384/9488/afb273tg1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/9339/afb274dz1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/2811/afb275nv1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img360.imageshack.us/img360/4477/afb276ta5.jpg

Maar zoals ik hierboven kan lezen: Firmware 6.60 voegt niets toe? (Behalve de omgekeerde batterij-indicator) }:|

[ Voor 12% gewijzigd door SalimRMAF op 17-09-2008 22:28 ]

Gulfstream G650

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat noem je goed? Hou er eens als voorbeeld een goede 2 megapixel sony ericson naast, al is het de k750i, dan zie je echt flink verschil. ;)

En btw, dat firmware gedoe, tja ik merk er vaak ook weinig van op echt grote wijzigingen na dan, maar meestal zijn het kleine dingen die worden aangepakt en opzich zal je daar weinig van merken (maar goed ook eigenlijk :P).

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Misschien een hele rare vraag maar kan ik ook m'n eigen Afspeellijst maken?
Ik hoor nu telkens m'n ringtones erdoor |:(

• Kaspers
  • Laatst online: 10:37
Ja dat kan.

• chrisgeerdink
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01-2023
Ik heb een vraagje over Google Maps op de 6300. Ik zit bij Tele2 en daar zijn nog geen onbeperkt internetten pakketten op je mobiel voor een bepaald bedrag beschikbaar, ik betaal dus nog gewoon per MB. Hoeveel internetverkeer verbruikt GM eigenlijk?

• Blazeguru
  • Laatst online: 04-04 16:47
Ik wil de 6300 ook graag opladen met een oud type lader (van de 3310) kan dat ?

Er zijn verloopstekkers om de dikke plug van de oude lader om te zetten in de dunne plug voor de 6300, maar de oude lader levert 3,7 volt en de lader bij de 6300 5 volt. Als ik de 6300 met de oude lader via een verloopstekker oplaad, wordt de accu dan wel goed geladen ? Hij krijgt tenslotte maar 3,7 volt voor z'n kiezen in plaat van 5 V.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

P.S. Ik heb Nokia ook al gemailt, maar krijg geen duidelijk antwoord.

Groeten.

Verwijderd

Blazeguru schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:48:

Er zijn verloopstekkers om de dikke plug van de oude lader om te zetten in de dunne plug voor de 6300, maar de oude lader levert 3,7 volt en de lader bij de 6300 5 volt. Als ik de 6300 met de oude lader via een verloopstekker oplaad, wordt de accu dan wel goed geladen ? Hij krijgt tenslotte maar 3,7 volt voor z'n kiezen in plaat van 5 V.

P.S. Ik heb Nokia ook al gemailt, maar krijg geen duidelijk antwoord.

Groeten.
Hij zal gewoon normaal laden, alleen langzamer.
Het boeit de accu niet zoveel hoeveel volt je erop knalt, zolang het maar niet veel te veel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladiblo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 14:37
chrisgeerdink schreef op donderdag 18 september 2008 @ 18:58:
Ik heb een vraagje over Google Maps op de 6300. Ik zit bij Tele2 en daar zijn nog geen onbeperkt internetten pakketten op je mobiel voor een bepaald bedrag beschikbaar, ik betaal dus nog gewoon per MB. Hoeveel internetverkeer verbruikt GM eigenlijk?
Heb het afgelopen weekend even geprobeerd. Als je alleen de routebeschrijving opent valt het erg mee, geloof iets van 50 kb. Ga je echter kaartjes laden dan levert dat telkens zo'n 200 kb dataverkeer op en kan het dus wel snel gaan.
Het gebruik zal overigens niet specifiek voor de 6300 zijn, dus misschien dat je het beter in het navigatie-forum kan vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Blazeguru schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:48:
[...]
Groeten.
Ik heb voor op vakantie standaard m'n ouwe 3310-lader-met-plugje in m'n reistas zitten (hoef ik m'n 'nieuwe' lader niet uit te bouwen), en dat werkt prima. Heb niets gemerkt van langzamer laden ook, maar over het algemeen laad ik de telefoon gewoon overnight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
  • Laatst online: 10:09
Vandaag de 6300 binnengekregen; voldoet precies aan mijn eisen; simpel, degelijk, geen joystick ala SE, en goedkoop.
Maar een vraagje, geeft de telefoon aan als die met opladen vol is? Als ik hem van de lader haal zie ik dat de batterij indicater in principe vol is, maar met laden kun je niet zien hoever die is. Mijn k750 had dit wel, dus vraag me af of deze dat ook aangeeft.

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Op een gegeven moment zegt hij even 'battery full' en stopt de animatie van het vol lopende batterijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Voor de mensen die nog dromen, heb een oude firmware van mijn collega en die 6.60 van mij vergeleken en de batterij meters zijn beide hetzelfde. Er is dus niets omgedraaid.

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste