Omdat ik geen zin heb om over te stappen.Batsu schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:47:
[...]
en waarom is dat (KPN/Hi) een must voor jou?
Verwijderd
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om stof onder het scherm te verwijderen, bv door de cover er af te halen...heeft iemand hetzelfde probleem of weet iemand een oplossing om dit stof veilig te verwijderen? daarna zou ik mij een screen protector aanschaffen...
alvast bedankt
alvast bedankt
volgens mij is hij wel degelijk te verkrijgen bij een hoop webshops icm hi/kpn
Ja ik ga morgen maar even langs kpn/hi whatever winkel, overstappen is zo'n gedoe en ik wil niet minder bereik. Die webshops vertrouw ik voor geen meter trouwens.cevel schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:59:
je kan ook naar de winkel? belcompany of phonehouse?
overstappen een gedoe? mwa is niet mijn ervaring. bereik is met vodafone even goed als KPN en met webshops heb ik zelf hele goede ervaringen. Bovendien zijn ze meestal flink goedkoper... Maar goed doe maar wat je wilt ;-)SCIxX schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:11:
[...]
Ja ik ga morgen maar even langs kpn/hi whatever winkel, overstappen is zo'n gedoe en ik wil niet minder bereik. Die webshops vertrouw ik voor geen meter trouwens.
Behoort allemaal vlekkeloos te gaan. Je behoort dan een brief te krijgen met de datum dat je over gaat. Zorg je dat je die dag je je nieuwe kaartje bij je hebt en dan merk je vanzelf wanneer er geen bereik is. Als het personeel maar wel op let met invoeren en goed navraag doen of je net verhuisd bent... dat vergeet men wel eens door te geven... Al met al zou het 99% van de gevallen geen problemen geven...SCIxX schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:11:
[...]
Ja ik ga morgen maar even langs kpn/hi whatever winkel, overstappen is zo'n gedoe en ik wil niet minder bereik. Die webshops vertrouw ik voor geen meter trouwens.
Maar ach als iedereen het via internet doet dan zou ik geen werk meer hebben
DUS OP NAAR DE WINKEL
Keek net op de phonehouse, wel grappig, als ik daar een hi30 verleng met 2 jaar, kost de Nokie e51 nog iets van 120euro. Terwijl ik via de HD van Hi gewoon bij 2jaar verlenging van Hi30 een nokia N95 8gig gratis kon krijgen. Toch wel even duurder dan die E51. Maarja N95 gaat mij te snel leeg.
Achja, morgen in de shop zal het wel anders zijn, ze garanderen laagste prijs.
gratis by typhone (kan je meenemen in je onderhandeling wellicht?)SCIxX schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:35:
Keek net op de phonehouse, wel grappig, als ik daar een hi30 verleng met 2 jaar, kost de Nokie e51 nog iets van 120euro. Terwijl ik via de HD van Hi gewoon bij 2jaar verlenging van Hi30 een nokia N95 8gig gratis kon krijgen. Toch wel even duurder dan die E51. Maarja N95 gaat mij te snel leeg.
Verwijderd
Hallo, ik heb sinds vandaag ook een E51, en vind hem tot nu toe super fijn.
Alles zit op de plek, snel te bedienen, super fijn.
Ik wil ook gaan bellen via VoiP, en heb Gizmo geinstalleerd.
Als ik nu een oproep plaats naar +3154347XXXX, dan gaat de telefoon gewoon over, en als je op neemt heb je ook verbinding, de gene die ik opbel hoort mij ook gewoon, alleen ik hoor de gene niet die ik opbel.
Ik heb al in de menu's gezocht enzo, maa ik kan niks vinden waarom dat zo is.
De luidspreker is niet kapot in ieder geval.
Iemand ervaring hiermee, of weet iemand wat het is/kan zijn?
Al vast bedankt.
Niels.
Edit: Probleem verholpen!!!
Als ik nu een oproep plaats naar +3154347XXXX, dan gaat de telefoon gewoon over, en als je op neemt heb je ook verbinding, de gene die ik opbel hoort mij ook gewoon, alleen ik hoor de gene niet die ik opbel.
Al vast bedankt.
Niels.
Wellicht kun je Voipbuster gaan gebruiken, die is naar een vast net goedkoper en bij mij werkt deze uitstekendVerwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:51:
Hallo, ik heb sinds vandaag ook een E51, en vind hem tot nu toe super fijn.
Al vast bedankt.
Niels.

Voipbuster instellen kan eenvoudig via onderstaande link
http://www.marcathing.com...cation-howto-setup-guide/
Wij moeten ook betaald wordenSCIxX schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:35:
Veelal is er heus wel een goed laagste prijs garantie... minstens 60e moet lukken
OMGH Werkelijk nokia.... had een applicatie geinstalleerd, maar verklote mijn tel. dus ik maar opnieuw mijn firmwire geinstalleerd. Maar nou staat mijn hele tel. in het engels en niet meer in het NL wat is dit voor goedkope zooi? of doe ik iets fout? En nee bij instellingen staat NL er niet bij
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Doe anders de fabrieksreset dan vraagt ie welke taal je wil hebben en weet je ook zeker dat alle oude troep weg is!!
reset: *#7370#
reset: *#7370#
[ Voor 7% gewijzigd door rsvmark op 14-02-2008 10:53 ]
wat blijkt te zijn, na nokia gebeld te hebben. Heb ik een nokia uit Negeria, vandaar dat die NL niet herkend, heb met de winkel gebeld en ik kan hem daar zaterdag heen brengen en maandag ophalen met NL weer geinstalleerd.
Ik had zoiets van nou fijn had ook wel gezegd mogen worden. Nog een vraag als ik een backup maak onthoud die dan dus ook de NL taal, aangezien die oorspronkelijk NL dus niet heeft? of kan ik zo'n pakket kopen ofzo?
Ik had zoiets van nou fijn had ook wel gezegd mogen worden. Nog een vraag als ik een backup maak onthoud die dan dus ook de NL taal, aangezien die oorspronkelijk NL dus niet heeft? of kan ik zo'n pakket kopen ofzo?
dan heb je hem 2e hands gekocht vermoed ik?Mother_Goozz schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:55:
wat blijkt te zijn, na nokia gebeld te hebben. Heb ik een nokia uit Negeria, vandaar dat die NL niet herkend, heb met de winkel gebeld en ik kan hem daar zaterdag heen brengen en maandag ophalen met NL weer geinstalleerd.
in een winkel een mobiel uit nigeria verkopen lijkt me raar dus dan zou ik terug gaan!
Nee ik heb hem gewoon uit een winkel gekocht, D&M in Ede.
Ik had ook zoiets van shit man hey had je wel even mogen zeggen.
voor de rest heb ik gewoon garantie, alleen via hun dan.
Maar als je een backup maakt van je tel. zou die dat dan ook
doen met de taal enzo? of zijn dat alleen maar bestand die erop staan?
Ik had ook zoiets van shit man hey had je wel even mogen zeggen.
voor de rest heb ik gewoon garantie, alleen via hun dan.
Maar als je een backup maakt van je tel. zou die dat dan ook
doen met de taal enzo? of zijn dat alleen maar bestand die erop staan?
Verwijderd
Zijn er meer mensen die aan de beide zijkanten van het toestel een kleine kier hebben. Op de product foto's van nokia is deze kier niet aanwezig. Ik heb er geen direct last van maar kan me voorstellen dat ik na verloop van tijd veel stof in gaat zitten.
k heb die gasten gebeld, en ze zouden het dus voor mij opnieuw eropzetten die NL taal dan.Batsu schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:25:
[...]
dan heb je hem 2e hands gekocht vermoed ik?
in een winkel een mobiel uit nigeria verkopen lijkt me raar dus dan zou ik terug gaan!
Maar ik kan op zo'n manier weinig software mee klooien, want als ik hem reset dat ik weer mijn
taal kwijt ben. Ik heb al gemailt naar ze dat ik mijn Geld terug wil en dit werkelijk niet pik dat ze bewust niet gezegd hebben dat dit een import is.
Als ze weigeren, is er dan iets ik kan doen?? Dit is toch te belachelijk voor woorden? Ik heb hem in een gewone winkel gekocht! (ze hebben er nu btw 1 voor 150 op marktplaats staan) kan ik hier wat tegen doen??? (sorry dat het beetje offtopic is) need some advise
[ Voor 11% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 14-02-2008 15:41 ]
je hebt geloof ik 8 dagen omruilgarantie (wettelijk) dus als je snel teruggaat binnen die periode kunnen ze je niets maken. Zeg maar de niet-goed-geld-terug actieMother_Goozz schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:40:
[...]
k heb die gasten gebeld, en ze zouden het dus voor mij opnieuw eropzetten die NL taal dan.
Maar ik kan op zo'n manier weinig software mee klooien, want als ik hem reset dat ik weer mijn
taal kwijt ben. Ik heb al gemailt naar ze dat ik mijn Geld terug wil en dit werkelijk niet pik dat ze bewust niet gezegd hebben dat dit een import is.
Als ze weigeren, is er dan iets ik kan doen?? Dit is toch te belachelijk voor woorden? Ik heb hem in een gewone winkel gekocht! (ze hebben er nu btw 1 voor 150 op marktplaats staan) kan ik hier wat tegen doen??? (sorry dat het beetje offtopic is) need some advise
waar kan ik dit dan vinden? of dit zo is? erg onduidelijk allemaal....
nou google eens zou ik zeggen op consumentenrecht of zo! (beetje zelf proberen hoor!)Mother_Goozz schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:27:
waar kan ik dit dan vinden? of dit zo is? erg onduidelijk allemaal....
Zitten wij ff precies in hetzelfde straatje
Je kan gewoon naar Belcompany gaan. Ik heb m'n Hi25 verlengd met 2 jaar en kreeg de E51 gratis mee.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Heb vandaag de telefoon opgehaald bij de Hi shop, 2 jaar hi30 met gratis E51, misschien minder goede deal dan de gratis n95 8gig die ik ook kon krijgen, maar voor mij is dit een betere telefoon.
Eerste ervaringen voor iemand die nog nooit een telefoon met wlan functies etc heeft geha":
*Binnen enkele seconden op internet via thuis WLAN
*Typt heerlijk
*Duidelijke interface
Ben nog een beetje aan het zoeken door alle instellingen want dat zijn er een hoop zeg! Handig dat die gewoon je WLAN weer uitschakeld als je het niet gebruikt!
Eerste ervaringen voor iemand die nog nooit een telefoon met wlan functies etc heeft geha":
*Binnen enkele seconden op internet via thuis WLAN
*Typt heerlijk
*Duidelijke interface
Ben nog een beetje aan het zoeken door alle instellingen want dat zijn er een hoop zeg! Handig dat die gewoon je WLAN weer uitschakeld als je het niet gebruikt!
Verwijderd
Ik heb ook lleine kieren aan de zijkanten zitten, vanaf beneden tot ongeveer het midden, maar wel heel miniscuul.Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:35:
Zijn er meer mensen die aan de beide zijkanten van het toestel een kleine kier hebben. Op de product foto's van nokia is deze kier niet aanwezig. Ik heb er geen direct last van maar kan me voorstellen dat ik na verloop van tijd veel stof in gaat zitten.
Bij mij is het nog geen milimeter. 0,3 mm ofzo denk ik.
Ik heb even rond gekeken, maar het zal toch niet zo zijn dat er voor dit zakelijke toestel geen bureau laders zijn?
Op de Nokia site staat geen bureaulader voor dit toestel.
Verwijderd
Heeft iemand misschien enig idee hoe je die irritante toetsenverlichting uit krijgt bij het navigeren. Dit is dus alleen 's avonds en ik heb er zowel bij TomTom als Garmin Xt last van.
Heb de al een tijdje problemen met mn WLAN, van mn E51 (WLAN op laptop doet t prima).
Nu heb ik een wpa beveiligd netwerk, kwam er wel op maar na een tijdje niet meer. Krijg als melding van de telefoon: 'WEP: geen reactie van gateway'.
Heb alles, maar dan ook echt alles wat ik weet geprobeerd, maar het mocht niet baten.
Telefoon reset geven, WLAN router reset gegeven. Beide hebben dus niet geholpen.
Nu las ik dat de shortcode '*#62209526#' het ipadres weergeeft van je telefoon, ok dit werkt, maar dan zou ik deze ip moeten toevoegen aan mn router. Nu heb ik dat geprobeerd, ik weet alleen niet wáár ik dat ipadres in moet zetten (zóveel tabbladen...:S). Als ik kijk bij de reeds toegevoegde ipadressen (automatisch door router) dan staat die van mn e51 er dus ook tussen, maar werkt dus niet.
Nu ik dit bericht intyp en probeer te kijken of het werkt, werkt het plots wel! Erg vreemd... ik weet zeker dat als ik vanavond het weer probeer dat het dan gewoon wéér niet werkt. Heeft iemand suggesties of tips? Ik hoor het graag!
Nu heb ik een wpa beveiligd netwerk, kwam er wel op maar na een tijdje niet meer. Krijg als melding van de telefoon: 'WEP: geen reactie van gateway'.
Heb alles, maar dan ook echt alles wat ik weet geprobeerd, maar het mocht niet baten.
Telefoon reset geven, WLAN router reset gegeven. Beide hebben dus niet geholpen.
Nu las ik dat de shortcode '*#62209526#' het ipadres weergeeft van je telefoon, ok dit werkt, maar dan zou ik deze ip moeten toevoegen aan mn router. Nu heb ik dat geprobeerd, ik weet alleen niet wáár ik dat ipadres in moet zetten (zóveel tabbladen...:S). Als ik kijk bij de reeds toegevoegde ipadressen (automatisch door router) dan staat die van mn e51 er dus ook tussen, maar werkt dus niet.
Nu ik dit bericht intyp en probeer te kijken of het werkt, werkt het plots wel! Erg vreemd... ik weet zeker dat als ik vanavond het weer probeer dat het dan gewoon wéér niet werkt. Heeft iemand suggesties of tips? Ik hoor het graag!
Volgens mij kan je dit niet veranderen. Er zit zo'n lichtsensor op, ik wil deze eigenlijk continue aan, maar kan dat nergens instellen.Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:37:
Heeft iemand misschien enig idee hoe je die irritante toetsenverlichting uit krijgt bij het navigeren. Dit is dus alleen 's avonds en ik heb er zowel bij TomTom als Garmin Xt last van.
Raar dat die zegt WEP, wellicht dat die met WEP beveiliging probeert te problemen.Spinvis schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:29:
Heb de al een tijdje problemen met mn WLAN, van mn E51 (WLAN op laptop doet t prima).
Heb zelf ook een probleempje, heb de telefoon nog maar 1 dag en bezit en heb het al 2x gehad dat ik na de telefoon even niet gebruikt te hebben niet meer in het menu kan komen. Ik kan de browser enzo wel opstarten, maar als ik naar menu wil flikkert het beeld alleen even, maar gebeurt er verder niks. Bekend probleem?
*edit : ben niet de enige dus
http://discussions.europe...nicators&message.id=16202
[ Voor 4% gewijzigd door SCIxX op 15-02-2008 15:42 ]
ik heb r iig nog niet van gehoord. Werk zelf in de telecom en verkoop de telefoon dus ook, maar dit heb ik nog niet gehoord. Al geprobeerd een reset te geven?
Verwijderd
Nogmaals....
Is er al iemand die weet waar het probleem zit tussen een Nokia E51 en een Pioneer AVIC-D3BT.
Het connecten vanuit de Pioneer naar de Nokia E51 lukt nu helemaal niet meer; er is nu alleen een connectie mogelijk als er handmatig een connectie plaatsvindt vanuit de Nokia naar de Pioneer.
De Pioneer helpdesk geeft aan dat er misschien wel een update moet plaatsvinden in de Nokia E51 (waarschijnlijk kennen ze deze telefoon nog niet....).
Iemand een idee?
Is er al iemand die weet waar het probleem zit tussen een Nokia E51 en een Pioneer AVIC-D3BT.
Het connecten vanuit de Pioneer naar de Nokia E51 lukt nu helemaal niet meer; er is nu alleen een connectie mogelijk als er handmatig een connectie plaatsvindt vanuit de Nokia naar de Pioneer.
De Pioneer helpdesk geeft aan dat er misschien wel een update moet plaatsvinden in de Nokia E51 (waarschijnlijk kennen ze deze telefoon nog niet....).
Iemand een idee?
Verwijderd
Nog een ander probleem:
- De Nokia E51 herkent thuis het draadloos netwerk, maar ik kom er niet op (?!?).
Het is een beveiligd netwerk, de code heb ik ingevoerd (weet iemand overigens hoeveel letters/cijfers je minimaal moet invoeren?).
Met de laptop geen enkel probleem, maar de Nokia komt op deze manier niet op het WLAN....
Iemand een idee?
- De Nokia E51 herkent thuis het draadloos netwerk, maar ik kom er niet op (?!?).
Het is een beveiligd netwerk, de code heb ik ingevoerd (weet iemand overigens hoeveel letters/cijfers je minimaal moet invoeren?).
Met de laptop geen enkel probleem, maar de Nokia komt op deze manier niet op het WLAN....
Iemand een idee?
Als je niet eens weet hoeveel cijfers/letters je moet invoeren, dan vul je waarschijnlijk de sleutel niet goed in.Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:13:
Nog een ander probleem:
Iemand een idee?
Verwijderd
Hmm dus die toetsenverlichting moet de hele tijd aanblijven, behoorlijk irritant in de avond. Nog een vraag: is het mogelijk om 2 internet vensters te openen, zodat je naar 2 verschillende sites kan surfen? Wanneer je een popup krijgt heb je er 2, maar kan je er ook zelf 1 openen?
Zal even kijken of het probleem aanhoudt, anders zal ik hem wel resetten.Spinvis schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:47:
ik heb r iig nog niet van gehoord. Werk zelf in de telecom en verkoop de telefoon dus ook, maar dit heb ik nog niet gehoord. Al geprobeerd een reset te geven?
Nog even een probleempje:
Als ik een taak/vergadering/memo whatever inplan, dan blijven ze gewoon eeuwig staan, ook al zijn ze van gisteren of een uur geleden. Als ik iets heb om bijvoorbeeld 17:00 wil ik dat deze iets na 17:00 weer van het lijstje verdwijnt, waarom doe die dit niet? Nu heb ik ook nog taken van gister in de lijst..
dit is zijn oplossing:SCIxX schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:40:
[...]
Raar dat die zegt WEP, wellicht dat die met WEP beveiliging probeert te problemen.
Heb zelf ook een probleempje, heb de telefoon nog maar 1 dag en bezit en heb het al 2x gehad dat ik na de telefoon even niet gebruikt te hebben niet meer in het menu kan komen. Ik kan de browser enzo wel opstarten, maar als ik naar menu wil flikkert het beeld alleen even, maar gebeurt er verder niks. Bekend probleem?
*edit : ben niet de enige dus
http://discussions.europe...nicators&message.id=16202
hello.. i had same problem and i think i solved it.. i closed the automatic keypad lock and its seems like ok now.. thanks..
Iets terug vertelde ik over die E51 die ik had vanuit negeria, ben terug gegaan, en gewoon mijn geld gelukkig terug gehad. Nou wil dit toestel via het web bestellen, maar dat is gewoon wel te vertrouwen, ben gewoon wel hiervan geschrokken.... is bijv. 2call wel te vertrouwen?
Martijn schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:11:Spinvis schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:47:
Ik heb de E51 nu een week in gebruik, maar ik heb bijzonder vaak dat het menu niet werkt... Dan klik je dus op de linker bovenste knop en dan komt er een misvormd beeld maar geen menu. Knop menu + * werkt nog wel dan om hem te locken, maar meer niet...Rebooten is dan de enige optie... Meer mensen last van?
Ik heb dat probleem ook. Het menu crasht. Alles blijft werken maar je ziet bovenin CKPN (in mijn geval). Firmware update misschien ?
Eerder ook al voorgekomen in het topic zie ik nu.
Is er ook software voor de agenda functie? Ik dacht dat deze uitgebreid zou zijn maar valt toch wat tegen.
Ik wil gewoon bijvoorbeeld mijn hele weekrooster erin plaatsen, en ik wil op de dag zelf op mijn hoofddisplay zien hoelaat deze taak is (mijn werk), de volgende dag moet de taak van gister natuurlijk wel weer weg zijn...
Ik heb mijn E51 bij 2call gekocht, goede ervaring mee, snelle afhandeling en een mooie prijs.Mother_Goozz schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:46:
Iets terug vertelde ik over die E51 die ik had vanuit negeria, ben terug gegaan, en gewoon mijn geld gelukkig terug gehad. Nou wil dit toestel via het web bestellen, maar dat is gewoon wel te vertrouwen, ben gewoon wel hiervan geschrokken.... is bijv. 2call wel te vertrouwen?
Ook bij Gsmweb ging het vlekkeloos, binnen twee dagen in huis!
Als je gewoon een phonehouse hi shop whatever opzoekt in de stad, krijg je hem meteen mee.
Vaak niet de white steel uitvoering (mocht je die zoeken..)SCIxX schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:23:
Als je gewoon een phonehouse hi shop whatever opzoekt in de stad, krijg je hem meteen mee.
Klopt, volgens mij hebben ze op meeste plekken alleen de black steel. Ik wou eerst ook eigenlijk de silver steel maar vind de black steel in levende lijve toch wel erg mooi en zou hem niet willen inruilen.rsvmark schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:18:
[...]
Vaak niet de white steel uitvoering (mocht je die zoeken..)
Ik heb de Bronze editie besteld, had hem in het echt gezien, vond hem echt mooi. En anders kan je altijd nog een nieuw frontje kopen + 20 euro, dus tjah maakt eigenljk niet zo uit.. heb hem nu besteld bij 2call. Dit is echt werkelijk de eerste mobiel waarvan ik zeg echt UBER relexe tel. Dat wifi, bovenal de snelheid, en de app. die je kan installeren! Echt super phone
(ohja via phonehouse, of andere winkel betaal je iets van 320 ofzo, bij mediamarkt is die 330
Heb hem nu Inclusief verz. voor 273 dus vandaar haal ik hem niet bij een winkel)
(ohja via phonehouse, of andere winkel betaal je iets van 320 ofzo, bij mediamarkt is die 330
Heb hem nu Inclusief verz. voor 273 dus vandaar haal ik hem niet bij een winkel)
[ Voor 19% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 17-02-2008 15:11 ]
de software is erg buggy ... af en toe heb ik de raarste problemen. Dit, niet kunnen bellen, gemiste oproepen wat niet meer werkt. ... als er echt structureel iets niet meer werkt (bv gemiste oproepen, even een firmware update)SCIxX schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 18:31:
[...]
Martijn schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:11:
Ik heb de E51 nu een week in gebruik, maar ik heb bijzonder vaak dat het menu niet werkt... Dan klik je dus op de linker bovenste knop en dan komt er een misvormd beeld maar geen menu. Knop menu + * werkt nog wel dan om hem te locken, maar meer niet...Rebooten is dan de enige optie... Meer mensen last van?
Ik heb dat probleem ook. Het menu crasht. Alles blijft werken maar je ziet bovenin CKPN (in mijn geval). Firmware update misschien ?
Eerder ook al voorgekomen in het topic zie ik nu.
Is er ook software voor de agenda functie? Ik dacht dat deze uitgebreid zou zijn maar valt toch wat tegen.
Ik wil gewoon bijvoorbeeld mijn hele weekrooster erin plaatsen, en ik wil op de dag zelf op mijn hoofddisplay zien hoelaat deze taak is (mijn werk), de volgende dag moet de taak van gister natuurlijk wel weer weg zijn...
Wauw de batterij is echt goed zeg, na 1x opladen heb ik hem nu al 2 dagen aan, met een totaal aan 20minuutjes surfen ongeveer, en ben maar 1 streepje kwijt.
Verwijderd
Inderdaad! Ik doen een week met een volle accu, beeldscherm helderheid op de opeen-na-zuinigste stand ook. Ik heb mijn nokia 6300 vervangen met de E51 vanwege de slechte accuduur van de 6300.SCIxX schreef op zondag 17 februari 2008 @ 23:32:
Wauw de batterij is echt goed zeg, na 1x opladen heb ik hem nu al 2 dagen aan, met een totaal aan 20minuutjes surfen ongeveer, en ben maar 1 streepje kwijt.
Verwijderd
heb de hele zwarte E51 nu een week in me bezit en hij werkt perfect, nog geen problemen gehad dat hij vast liep ofzo.
de E51 werkt ook perfect met geheugenkaartjes groter dan 4 GB, werk met een 6 GB kaartje zonder problemen.
accu gaat langer mee dan die van de E50 (en de N95)
de E51 werkt ook perfect met geheugenkaartjes groter dan 4 GB, werk met een 6 GB kaartje zonder problemen.
accu gaat langer mee dan die van de E50 (en de N95)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 14:53 ]
Ik moet voor de WLAN op mijn school zo'n cerfiticaat (.cer file) installeren, nogmaals gesproken doe je dit op je laptop, kan dit gewoon op de e51?
Verwijderd
ik ben wel geintresseerd in dit telefoontje
Enkel vraag ik me af of die WLAN zo de moeite loont?
Kan je er eigenlijk makkelijk genoeg op surfen? En zijn gewone html-sites dan zichtbaar, of beperkt dit zich tot xml?
thx,
Sven
Kan je er eigenlijk makkelijk genoeg op surfen? En zijn gewone html-sites dan zichtbaar, of beperkt dit zich tot xml?
thx,
Sven
Jep, zit gewoon een keystore in.SCIxX schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:28:
Ik moet voor de WLAN op mijn school zo'n cerfiticaat (.cer file) installeren, nogmaals gesproken doe je dit op je laptop, kan dit gewoon op de e51?
Ik weet niet op welke school je zit, maar S60 heeft nog geen ondersteuning voor de PAP implementatie die ze bijvoorbeeld op de VU in Amsterdam gebruiken.
Eduroam zoals op de TUDelft schijnt dan weer wel te werken.
Als je simpelweg de moeite had genomen om de specificaties te lezen had je gezien dat de Nokia browser gewoon volledige xhtml ondersteuning heeft. En dan hebben we het nog niet over applicaties als Opera Mini en Opera mobile etc etc etc. En ja, WLAN, zeker in combinatie met VoIP loont de moeite.Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:55:
ik ben wel geintresseerd in dit telefoontjeEnkel vraag ik me af of die WLAN zo de moeite loont?
thx,
Sven
Verwijderd
Heb dit effectief gelezen, zelf heel de thread afgeschuimd & op google gezocht.Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 01:05:
[...]
Als je simpelweg de moeite had genomen om de specificaties te lezen had je gezien dat de Nokia browser gewoon volledige xhtml ondersteuning heeft. En dan hebben we het nog niet over applicaties als Opera Mini en Opera mobile etc etc etc. En ja, WLAN, zeker in combinatie met VoIP loont de moeite.
Die vraag over html was inderdaad wat overbodig, maar xhtml-ondersteuning kan je dan ook met een korreltje zout nemen. Als webpagina's daardoor onoverzichtelijk worden, kan je er ook niet veel mee aanvangen he
die VoIP ziet er inderdaad handig uit, als dit het gebruiksgemak tenminste niet teveel belemmert?
thanks voor de reactie,
Sven
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 07:34 ]
hoe bedoel je dit?Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 07:32:
[...]
die VoIP ziet er inderdaad handig uit, als dit het gebruiksgemak tenminste niet teveel belemmert?
Verwijderd
moet je, telkens je VoIP wil gebruiken, veel aan/uit zetten?
Schakelt hij automatisch over als je op WLAN geconnecteerd bent?
En kan je vb instellen dat je VoIP enkel gebruikt voor het bellen naar vaste nummers?
voor voip heb je een actieve verbinding nodig, wlan of umts. Dan ga je naar contacten, bellen en kan je kiezen of je een normale oproep of internetoproep wilt doen. Automatisch VOIP voor vaste nummers kan geloof ik niet. en automatisch overgaan op wlan ook niet denk ik.Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:44:
[...]
moet je, telkens je VoIP wil gebruiken, veel aan/uit zetten?
Schakelt hij automatisch over als je op WLAN geconnecteerd bent?
En kan je vb instellen dat je VoIP enkel gebruikt voor het bellen naar vaste nummers?
Ik gebruik voip vooral voor bellen naar buitenlandse nummers
VoIP kan volledig automatisch.Batsu schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:11:
[...]
voor voip heb je een actieve verbinding nodig, wlan of umts. Dan ga je naar contacten, bellen en kan je kiezen of je een normale oproep of internetoproep wilt doen. Automatisch VOIP voor vaste nummers kan geloof ik niet. en automatisch overgaan op wlan ook niet denk ik.
Ik gebruik voip vooral voor bellen naar buitenlandse nummers
Je kan een SIP profiel koppelen aan een bepaald WLAN accesspoint, en vervolgens WLAN beschikbaarheid op 10 minuten zetten.
Dat wil zeggen dat hij elke 10 minuten een scan doet naar bekende WLAN's, en zodra je bereik hebt inlogt op het SIP profiel dat bij het WLAN hoort.
Zo heb ik zelf een profiel voor thuis en een profiel voor op mijn werk.
Ook kan je het voorkeurs gesprekstype op VoIP zetten, hij pakt dat VoIP wanneer je bereik hebt, en anders gewoon het GSM netwerk.
Geen omkijken meer naar, zelfs de meest a-technische mensen kunnen er mee overweg, mits het eenmaal goed ingesteld is.
Dit geintje werkt trouwens voor alle S60 3rd edition toestellen met WLAN, dus de E65, de E90, de N95, etc etc etc.
Verwijderd
Nog sterker: als je in je SIP-profiel bij Registratie 'Altijd aan' selecteert, hoeft je WLAN-scan helemaal niet aan. Als ik 's middags thuis kom, verschijnt na pakweg 5 minuten het logo van de internettelefoon in het scherm. Hij heeft dan mijn eigen netwerk gevonden.Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:14:
[...]
VoIP kan volledig automatisch.
Je kan een SIP profiel koppelen aan een bepaald WLAN accesspoint, en vervolgens WLAN beschikbaarheid op 10 minuten zetten.
Verwijderd
lekker allemaal
ik denk toch wel dat ik deze ga kopen.
ik heb nu ook enkele reviews gelezen & screens gezien van internet browsing. Valt nog goed te doen.
enige minder puntje is die camera, die blijkbaar nogal veel ruis toont. Er is geen flash & de foto's slaan wat groen uit. Ochja, het is niet daarvoor dat ik hem koop
thanks!
ik heb nu ook enkele reviews gelezen & screens gezien van internet browsing. Valt nog goed te doen.
enige minder puntje is die camera, die blijkbaar nogal veel ruis toont. Er is geen flash & de foto's slaan wat groen uit. Ochja, het is niet daarvoor dat ik hem koop
thanks!
Volgens mij pakt die de .CER inderdaad wel.Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 01:03:
[...]
Jep, zit gewoon een keystore in.
Ik weet niet op welke school je zit, maar S60 heeft nog geen ondersteuning voor de PAP implementatie die ze bijvoorbeeld op de VU in Amsterdam gebruiken.
Eduroam zoals op de TUDelft schijnt dan weer wel te werken.
Maar ik had al een keer eerder proberen te verbinden met ons school netwerk (hanze), toen vulde ik maar wat in als WEP key, maar nu geeft die constant aan dat deze verbinding al bekend is en dan pakt die dus automatisch de oude key, welke niet werkt. Hoe verwijder je een toegangspunt bij een netwerk? (staat niet in het boekje)
[ Voor 5% gewijzigd door SCIxX op 19-02-2008 15:36 ]
Ik heb ook nooit gezegd dat WLAN scan aanmoest, ik had het over WLAN beschikbaarheid (tonen).Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:30:
[...]
Nog sterker: als je in je SIP-profiel bij Registratie 'Altijd aan' selecteert, hoeft je WLAN-scan helemaal niet aan. Als ik 's middags thuis kom, verschijnt na pakweg 5 minuten het logo van de internettelefoon in het scherm. Hij heeft dan mijn eigen netwerk gevonden.
Zo heet die functie die jij bedoelt, die gaat automatisch aan als je "Altijd aan" in een SIP profiel aanzet, en daar kan je inderdaad 1, 5 of 10 minuten opgeven als scan interval in:
Instrumenten -> Instellingen -> Verbinding -> Wireless LAN
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 01:09 ]
Instrumenten -> Instellingen -> Verbinding -> Toegangspunten, ongewenste netwerk selecteren en op <X] drukken of Opties -> Verwijderen.SCIxX schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:33:
[...]
Volgens mij pakt die de .CER inderdaad wel.
Maar ik had al een keer eerder proberen te verbinden met ons school netwerk (hanze), toen vulde ik maar wat in als WEP key, maar nu geeft die constant aan dat deze verbinding al bekend is en dan pakt die dus automatisch de oude key, welke niet werkt. Hoe verwijder je een toegangspunt bij een netwerk? (staat niet in het boekje)
Verwijderd
Mooi toestel, het lijkt een waardige opvolger voor m'n 6310i te zijn. Symbian S60 spaart ook nog eens de aanschaf van een losse TomTom uit.
Ik heb echter een paar vragen:
- Ik lees in een ander topic dat de navigatiestem van bijvoorbeeld TomTom 6 niet werkt wanneer ik de telefoon via Bluetooth verbonden heb met m'n Pioneer 55BT autoradio carkit; als ik de E51 zou verbinden met de Aux uitgang van de Pioneer en de Source op de Pioneer zou selecteren op Aux, komt de navigatiestem dan wel door? Radio luisteren gaat dat niet, maar ik denk dat ik de navigatiestem toch alleen maar in de stad nodig zal hebben. En hoe zit het dan met inkomende gesprekken? Gaan deze dan via Bluetooth en zal de Pioneer carkit deze als gebruikelijk oppikken?
- Kan navigeren en bellen tegelijkertijd met dit toestel? Dus je bent aan het navigeren, telefoon gaat, je neemt op en navigatie gaat door terwijl je aan het bellen bent?
- Weet iemand of dit toestel ook daadwerkelijk via Bluetooth verbonden kan worden met een Pioneer 55BT? Hoe ver gaat Nokia terug om z'n firmware aan te passen op iets oudere apparaten?
- Iemand al een exacte introductiedatum van de cameraloze Nokia E51?
Het is best een lang bericht geworden voor m'n eerste vragen hier...
Ik heb echter een paar vragen:
- Ik lees in een ander topic dat de navigatiestem van bijvoorbeeld TomTom 6 niet werkt wanneer ik de telefoon via Bluetooth verbonden heb met m'n Pioneer 55BT autoradio carkit; als ik de E51 zou verbinden met de Aux uitgang van de Pioneer en de Source op de Pioneer zou selecteren op Aux, komt de navigatiestem dan wel door? Radio luisteren gaat dat niet, maar ik denk dat ik de navigatiestem toch alleen maar in de stad nodig zal hebben. En hoe zit het dan met inkomende gesprekken? Gaan deze dan via Bluetooth en zal de Pioneer carkit deze als gebruikelijk oppikken?
- Kan navigeren en bellen tegelijkertijd met dit toestel? Dus je bent aan het navigeren, telefoon gaat, je neemt op en navigatie gaat door terwijl je aan het bellen bent?
- Weet iemand of dit toestel ook daadwerkelijk via Bluetooth verbonden kan worden met een Pioneer 55BT? Hoe ver gaat Nokia terug om z'n firmware aan te passen op iets oudere apparaten?
- Iemand al een exacte introductiedatum van de cameraloze Nokia E51?
Het is best een lang bericht geworden voor m'n eerste vragen hier...
Misschien dat iemand hier het weet..
Ik heb een nokia met symbian. En wil op een draadloos netwerk waarvoor je een cerftificaat moet isntalleren, en de sleutel automatisch toe moet laten wijzen.
Ik heb het certificaat al toegewezen maar kan nergens vinden hoe ik kan instellen dat je de sleutel automatisch toe moet laten wijzen (net als op een pc). De beveiliging blijft nu in het scherm komen waar ik egen sleutel in kan vullen omdat hij deze autoamtisch moet toewijzen, hoe kan ik dit instellen?
Ik heb een nokia met symbian. En wil op een draadloos netwerk waarvoor je een cerftificaat moet isntalleren, en de sleutel automatisch toe moet laten wijzen.
Ik heb het certificaat al toegewezen maar kan nergens vinden hoe ik kan instellen dat je de sleutel automatisch toe moet laten wijzen (net als op een pc). De beveiliging blijft nu in het scherm komen waar ik egen sleutel in kan vullen omdat hij deze autoamtisch moet toewijzen, hoe kan ik dit instellen?
Verwijderd
Heej,
Ik zit op de HU, FEM, en wil graag met mijn mobiel op internet. Je moet hier alleen wel een certificaat voor hebben. Deze moet je op de site downloaden en dan installeren. Je hebt de volgende twee download mogelijkheden:
- Software: SecureW2 HU
- Software: SecureW2 Client for pocket PC 2003
Welke van de twee moet ik kiezen en hoe moet ik het installeren op mijn Nokia E51?
Ik zit op de HU, FEM, en wil graag met mijn mobiel op internet. Je moet hier alleen wel een certificaat voor hebben. Deze moet je op de site downloaden en dan installeren. Je hebt de volgende twee download mogelijkheden:
Welke van de twee moet ik kiezen en hoe moet ik het installeren op mijn Nokia E51?
Geen van beide, je kan ze geen van beide installeren op je telefoon.Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 18:05:
Heej,
Basically ben je de lul, de HU maakt hoogstwaarschijnlijk gebruik van EAP-PAP, een authenticatie methode die door de Nokia's niet te gebruiken is. Zorg dat ze overgaan op fatsoenlijke authenticatie zoals EAP-TLS.
Hopen voor jou dat ze snel overgaan op de Europose EduRoam standaard, die gebruikt meestal EAP-MSCHAPv2, een standaard die wel werkt op je Nokia.
Zie: http://www.eduroam.nl/
Dat komt omdat je niet goed in de handleiding gekeken hebt.SCIxX schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:16:
Misschien dat iemand hier het weet..
Er zijn 2 mogelijkheden, de ene is een onencrypted 802.1x netwerk, wat me sterk lijkt omdat je telefoon denkt dat je een key moet invullen.
Het netwerk is dus WEP/WPA/WPA2 met daarin de 802.1x authenticatie.
Dat is tegenwoordig ook zo'n beetje de standaard op hogescholen en uni's, ik vermoed dus ook dat je daar op wil komen, wellicht een idee als je ons verteld welk netwerk je op wil.
In ieder geval, selecteer dus als WLAN beveiligingsmodus WPA/WPA2, en vervolgens in WLAN beveiligingsinstell. EAP, met de correcte EAP plugin en diens overeenkomstige instellingen.
Hij geeft WEP aan, maar de sleutel moet automatisch worden toegewezen. Als ik dit instel op mijn laptop verbind mijn laptop gewoon zonder sleutel (bij automatisch toewijzen kun je natuurlijk ook geen sleutel invullen). Maar mijn telefoon blijft aangeven dat ik een key voor WEP in moet stellen. Als ik kijk in bij het handmatig toevoegen van het netwerk zie ik ook nergens het automatisch toewijzen van een sleutel.Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 18:57:
[...]
Dat komt omdat je niet goed in de handleiding gekeken hebt.
Er zijn 2 mogelijkheden, de ene is een onencrypted 802.1x netwerk, wat me sterk lijkt omdat je telefoon denkt dat je een key moet invullen.
Het netwerk is dus WEP/WPA/WPA2 met daarin de 802.1x authenticatie.
Dat is tegenwoordig ook zo'n beetje de standaard op hogescholen en uni's, ik vermoed dus ook dat je daar op wil komen, wellicht een idee als je ons verteld welk netwerk je op wil.
In ieder geval, selecteer dus als WLAN beveiligingsmodus WPA/WPA2, en vervolgens in WLAN beveiligingsinstell. EAP, met de correcte EAP plugin en diens overeenkomstige instellingen.
Edit : Zie nu bij wlan beveiligingsmodus 802.1x staan, gaat dit meteen proberen op school. Bedankt alvast.
[ Voor 4% gewijzigd door SCIxX op 21-02-2008 20:50 ]
Lees nou goed wat ik zeg.SCIxX schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:49:
[...]
Hij geeft WEP aan, maar de sleutel moet automatisch worden toegewezen. Als ik dit instel op mijn laptop verbind mijn laptop gewoon zonder sleutel (bij automatisch toewijzen kun je natuurlijk ook geen sleutel invullen). Maar mijn telefoon blijft aangeven dat ik een key voor WEP in moet stellen. Als ik kijk in bij het handmatig toevoegen van het netwerk zie ik ook nergens het automatisch toewijzen van een sleutel.
Edit : Zie nu bij wlan beveiligingsmodus 802.1x staan, gaat dit meteen proberen op school. Bedankt alvast.
Je gaat er zo nog niet komen, want je moet ook weten welke EAP versie er gebruikt wordt.
Dus meer info graag, anders kan ik je niet helpen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 22:40 ]
waarom als ik ook maar iets probeer te installeren, gaat die lopen zeuren: geldigheid cetificaat verstreken.....
zucht.....Mother_Goozz schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:16:
waarom als ik ook maar iets probeer te installeren, gaat die lopen zeuren: geldigheid cetificaat verstreken.....
1. zet je certificaat controle uit
2. zet je datum een jaar terug
Daar zal ik nog op terugkomen, ben komende dagen niet op school maar maybe staat het op de site. (gaat om hanze groningen trouwens)Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:35:
[...]
Lees nou goed wat ik zeg.
Je gaat er zo nog niet komen, want je moet ook weten welke EAP versie er gebruikt wordt.
Dus meer info graag, anders kan ik je niet helpen.
Verwijderd
Aan de zijkanten kraakt hij als een malle! Zegmaar het plastic gedeelte. Nog niet gebeld overigens, super druk met andere dingen..AvWijk schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 23:19:
[...]
Wat voor kraakproblemen heb je? Heb ik nml ook wat last van, maar een papiertje tussen de batterijcover heeft veel gekraak al opgelost. Alleen als ik boven met mn duim op de rand van het toestel drukt klinkt er steevast gekraak. Heb jij dit ook en is dat normaal?
Ik baal er wel van, want verder is het echt een lekker toestel.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 10:26 ]
Klopt het dat de optie om toeganspuntGROEPEN te maken ontbreekt? Ik kan het namelijk niet vinden. Op de E61i zit die optie wel.....
Zo zo, dat is me even wat; je koopt een nieuwe telefoon en er staan al 39 pagina's over op tweakers.. Nou ja, zo nieuw was 'ie nou ook weer niet, blijkt.
Ik heb een WLAN probleem: De E51 ziet mijn thuisnetwerk wel - beveiligd met WPA-PSK - maar na proberen te verbinden zegt hij: 'WLAN: Kan niet verbinden. WLAN netwerk niet gevonden.' De beveiligingscode is goed ingevoerd, en ik heb het ook geprobeerd met de beveiliging van het netwerk af; ook geen resultaat. Bij 'search for wireless devices' in de router (Speedtouch 716) wordt de E51 ook niet gevonden, en ik zie ook geen mogelijkheid om hem daar toe te voegen. M'n laptop werkt trouwens okee op het netwerk. Het netwerk van de buren (onbeveiligd) kan hij zo op, maar ja, daar kan ik niet vanuitgaan natuurlijk.
Moet ik nu de geavanceerde instellingen in? Daar staan termen als IPv4 en IPv6 instellingen, met proxyserver adressen en poortnummers - lijkt me wel wat ver gaan.
Ik heb een WLAN probleem: De E51 ziet mijn thuisnetwerk wel - beveiligd met WPA-PSK - maar na proberen te verbinden zegt hij: 'WLAN: Kan niet verbinden. WLAN netwerk niet gevonden.' De beveiligingscode is goed ingevoerd, en ik heb het ook geprobeerd met de beveiliging van het netwerk af; ook geen resultaat. Bij 'search for wireless devices' in de router (Speedtouch 716) wordt de E51 ook niet gevonden, en ik zie ook geen mogelijkheid om hem daar toe te voegen. M'n laptop werkt trouwens okee op het netwerk. Het netwerk van de buren (onbeveiligd) kan hij zo op, maar ja, daar kan ik niet vanuitgaan natuurlijk.
Moet ik nu de geavanceerde instellingen in? Daar staan termen als IPv4 en IPv6 instellingen, met proxyserver adressen en poortnummers - lijkt me wel wat ver gaan.
@Arjan P: Mijn ervaring met wlan@speedtouch is dat de speedtouch nogal eens eigenzinnig is. Ik vermoed dat je op je Speedtouch hebt ingesteld dat nieuwe apparaten niet automatisch zijn toegestaan. Probeer die optie eens in te stellen op "Nieuwe stations zijn toegestaan (automatisch)".
Hee bedankt! Dat was het inderdaad, stond op 'new stations are allowed via registration'. Gek genoeg blijft het 'probleem' dat hoewel de E51 nu bekend is, hij toch niet toegelaten wordt als ik de 'new devices' instelling weer terugzet naar bovenstaande. Dan maar op automatisch laten lijkt me. Tenzij er toch nog een workaround is?
En dan nu het volgende hoofdstuk: VoIP van XS4All actief zien te krijgen.. Iemand al ervaring mee misschien?
En dan nu het volgende hoofdstuk: VoIP van XS4All actief zien te krijgen.. Iemand al ervaring mee misschien?
XS4All werkt gewoon met SIP, dus een SIP profiel aanmaken en dat koppelen aan een Internet telefoonprofiel, met je eigen WLAN als toegangspunt.Arjan P schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:11:
Zie http://www.xs4all.nl/helpdesk/bellen/ voor instellingen.
Verwijderd
Was het maar zo makkelijk op te lossen. Ik heb gekraak aan de zijkanten. Dat is niet makkelijk op te lossen aangezien dat echt aan de telefoon zelf ligt. Moet dus even kijken of daar wat aan te doen is (verwacht er weinig van).AvWijk schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 23:19:
[...]
Wat voor kraakproblemen heb je? Heb ik nml ook wat last van, maar een papiertje tussen de batterijcover heeft veel gekraak al opgelost. Alleen als ik boven met mn duim op de rand van het toestel drukt klinkt er steevast gekraak. Heb jij dit ook en is dat normaal?
Verwijderd
Zou het mogelijk zijn om de Bluetooth versie te "down-graden" van 2.0 naar bijvoorbeeld 1.2
Heb nog steeds probleem met verbinden met de Pioneer Avic-D3BT..... Pioneer weet het ook niet meer. (
)
Met een Nokia E90 heb ik exact dezellfde problemen, met bijvoorbeeld een Nokia 6310i of een Nokia 6300 helemaal niet.... kan dus aan de Bluetooth versie liggen?
Heb nog steeds probleem met verbinden met de Pioneer Avic-D3BT..... Pioneer weet het ook niet meer. (
Met een Nokia E90 heb ik exact dezellfde problemen, met bijvoorbeeld een Nokia 6310i of een Nokia 6300 helemaal niet.... kan dus aan de Bluetooth versie liggen?
mensen helup, sinds vandaag zit ik met het volgende icoontje op mn standby scherm. enig idee wat het is, en hoe ik het kan weghalen?? tot vandaag heb ik het nooit gezien

Large Time screensaver, echt een must!FMS schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 19:29:
Weet iemand nog een alternatief voor de standby screen van nokia?
Dat is een SMS die wacht om verzonden te worden.
Kijk eens in je Outbox of daar een SMS in zit die nog niet verzonden is?
Kijk eens in je Outbox of daar een SMS in zit die nog niet verzonden is?
super tnx, had idd 2 mailtjes in me outbox staan die ik no gniet had verstuurd
zou het graag willen doen, alleen is het hele signing gedoe tijdelijk uitgeschakeld. erg irritant maar jaFMS schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:25:
[...]
Ik krijg het maar niet signed. Zou je mij een signed versie kunnen sturen?
Ik heb 'm nu sinds woensdag en ik ben er erg over te spreken. Lekker no-nonsens en een super batterij. Ik mis alleen wel de smileys voor sms en nieuwe smsjes komen niet boven in de inbox, maar onderin. Heel vaag, maar zal wel.
Verwijderd
Dit kan je veranderen:chrisr5gt schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:53:
... en nieuwe smsjes komen niet boven in de inbox, maar onderin. Heel vaag, maar zal wel.
Ga naar je inbox, > opties > sorteren op
Ja dat van die smilies vind ik ook jammer......chrisr5gt schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:53:
Ik heb 'm nu sinds woensdag en ik ben er erg over te spreken. Lekker no-nonsens en een super batterij. Ik mis alleen wel de smileys voor sms en nieuwe smsjes komen niet boven in de inbox, maar onderin. Heel vaag, maar zal wel.
Verder top toestel!!
Heb hem gekocht met route66 en die draait prima. Gisteren even een tomtom "geprobeerd" en moet zeggen dat werkt net iets makkelijker!
Dan nog houd hij dat niet vast. Maar verder echt top toestel. Wat is de beste VOIP oplossing?Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:34:
[...]
Dit kan je veranderen:
Ga naar je inbox, > opties > sorteren op
(Edit: wijzigen en daarna aan en uit doen heeft het opgelost
[ Voor 22% gewijzigd door chrisr5gt op 26-02-2008 00:00 ]
Bedankt voor de poging, maar wat voor de eén gewoon is hoeft dat voor de ander nog niet te zijn. Dat miezerige lijstje bij XS4All had ik ook gevonden, maar dat is natuurlijk niets vergeleken met de instellingen waar de E51 mee komt / om vraagt. Tot nog toe zegt de E51: 'geen WLAN-bereik voor het plaatsen van internetoproepen.'Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:26:
[...]
XS4All werkt gewoon met SIP, dus een SIP profiel aanmaken en dat koppelen aan een Internet telefoonprofiel, met je eigen WLAN als toegangspunt.
Zie http://www.xs4all.nl/helpdesk/bellen/ voor instellingen.
Niemand?!?wizl schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:02:
Klopt het dat de optie om toeganspuntGROEPEN te maken ontbreekt? Ik kan het namelijk niet vinden. Op de E61i zit die optie wel.....
Ben me volop aan het oriënteren voor mijn eerste HSDPA telefoon. Het wordt sowieso een Nokia, maar dat maakte keuze slechts voor een gedeelte beperkter. De modellen E65, E90, E61i, N73, E65, N95, N76 vallen om verschillende redenen af.
Nog over zijn de E51, de N82 en de N81. Wat verwacht ik van de telefoon:
- zakelijk email checken (Outlook Exchange)
- privé mail checken (pop3, xs4all)
- surfen (niet dagelijks)
- goede accu
- bekijken en van Word en PDF documenten
- WLAN
- liefst redelijk klein en dun, toetsenbord moet wel goed bruikbaar zijn
- MP3 functionaliteit is leuk, maar niet strikt noodzakelijk
Wat interesseert me niet (mag er wel op zitten)
- Camera
- Navigatie
Wie kan me van advies dienen?
- goede accu
- WLAN
- MP3 functionaliteit is leuk, maar niet strikt noodzakelijk
- Camera
- Navigatie
[ Voor 9% gewijzigd door havana op 26-02-2008 11:18 ]
A ) ik snap niet wat je met toeganspuntgroepen bedoeld.
B ) ik heb geen E51 helaas maar een 6120c dus het kleine broertje.
Ik denk dat ik naar een nokia 6300 zou kijken. Net is meer basis telefoon als de symbian serie, maar wel gewoon goed. (Lees niet extreem uitgebreid) Wel even lezen / kijken naar hoe die accu het doet, want daar heb ik her en der wat mindere verhalen over gehoort.havana schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:07:
Ben me volop aan het oriënteren voor mijn eerste HSDPA telefoon. Het wordt sowieso een Nokia, maar dat maakte keuze slechts voor een gedeelte beperkter. De modellen E65, E90, E61i, N73, E65, N95, N76 vallen om verschillende redenen af.
- goede accu
- WLAN
- Camera
- Navigatie
@havana hieronder. Waarom heb je hspda nodig dan?
A zie het al is je "eerste hspda telefoon" tjah, snap het wel, maar met e-mail en een beetje browsing valt dat verschil redelijk tegen vind ik persoonlijk.
gprs -> umts wel omdat dan de ping respons tijden gewoon een stuk lager zijn.
En umts maakt het mogelijk om en data verbinding open te hebben en tegelijkertijd belbaar / bellend te zijn.
Accu tjah daar hoor ik wisselde ervaringen over, maar daar is misschien met een alternatieve accu wat aan te doen.
Zie nog een misser op de 6300, WIFI dat ontbreekt wel op de 6300, maarja daar moet je zelf van besluiten of dat echt een must is.
Zelf gebruik ik nu een 6120c waar wifi ontbreekt en zolang ik niks aan voip doe mis ik het niet. Doe ik dat wel dan is het een dingetje waarvan ik zeg dat het jammer is dat die er niet opzit.
[ Voor 90% gewijzigd door nsa1984 op 26-02-2008 11:18 ]
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Een 6300 heeft geen HSDPA en geen WLAN dacht ik. Ik heb er vorige week eentje voor mijn vriendin gekocht. Prima telefoon, accu is inderdaad een drama.
[ Voor 63% gewijzigd door havana op 26-02-2008 11:17 ]
E51 zonder camera? die komt eraan. Is behoorlijk plat maar wel breder dan de 6300, heeft HSDPA en is bijzonder gebruiksvriendelijk (mijn ervaring)havana schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:07:
- goede accu
- WLAN
- Camera
- Navigatie
N82 is echt een Gadgetphone waar alles op en aan zit( 5MP, Symbian GPS), deze is overigens ook duurder.
N81 is weer een nieuwe variant op de N-Gage series van Nokia. Behoorlijk groot toestel. Maar wel goed om te gamen.
Dank voor de reacties. Ik denk dat het de E51 gaat worden
Ik heb de E51 nu ongeveer 1,5 week en ben er zeer over te spreken, wat een geweldig toestel qua design en functionaliteit. MailforExchange geinstalleerd en ik had meteen mijn contacten ed op m'n telefoon staan. Dit is de eerste telefoon die ik niet hoef te 'migreren'
Ik heb een UMTS sim van Orange en kan via Orange World mij email 'gratis' binnen halen zonder dat dit van mijn databundel afgaat.
Nu wil ik ook graag msn-en via Orange World, heeft iemand dit al aan de praat?
Ik heb een UMTS sim van Orange en kan via Orange World mij email 'gratis' binnen halen zonder dat dit van mijn databundel afgaat.
Verwijderd
Heb een e51 van t-mobile en het lukt maar niet om voipbuster aan de praat te krijgen.
Handleiding van http://www.marcathing.com...cation-howto-setup-guide gevolgd maar de telefoon blijft met de melding 'kan geen verbinding met het verbindingsnetwerk'. Deze melding komt als hij verbinding met voipbuster gaat maken via mijn thuis wlan. Die werkt goed want ik kan wel internetten via de telefoon.
Iemand tips?
Handleiding van http://www.marcathing.com...cation-howto-setup-guide gevolgd maar de telefoon blijft met de melding 'kan geen verbinding met het verbindingsnetwerk'. Deze melding komt als hij verbinding met voipbuster gaat maken via mijn thuis wlan. Die werkt goed want ik kan wel internetten via de telefoon.
Iemand tips?
Kan dat met een normale (lees: dutchtone) sim niet dan? Dat umts daar niet op werkt snap ik ook wel, maar hoe haal jij dan gratis je mail binnen?JoKing schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:33:
<>