Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKing
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:34
epoman schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:04:
[...]

Kan dat met een normale (lees: dutchtone) sim niet dan? Dat umts daar niet op werkt snap ik ook wel, maar hoe haal jij dan gratis je mail binnen?
Als je nog een oude Dutchtone sim hebt kun je geen gebruik maken van UMTS (3G) aangezien die sim kaarten daar nog niet op voorbereid waren. Ik heb vorig jaar mijn sim gratis laten omruilen voor een nieuwe UMTS geschikte sim.

Zoals je misschien weet heb je 4 verschillende access points van Orange:
  • Orange ISP GPRS
  • Orange MMS
  • Orange World
  • Orange World TV
Als je wilt internetten kun je Orange World gebruiken, je maakt dan gebruik van hun proxy en dit gaat niet van je databundel af.
Aangezien MailforExchange ook via poort 80 of 443 (SSL) gaat kun je hiervoor ook Orange World als access point gebruiken. Alleen de optie 'Altijd aan' werkt niet, je kunt dus niet continu de verbinding open houden. Maar ik gebruik dit toch niet want dan is mijn accu binnen 8 uur leeg. Ik heb de synchronisatie om de 15 min ingesteld en dat werkt perfect, nu houdt mijn accu het wel 2 dagen vol.

Ik heb hetzelfde geprobeerd met de GMail applicatie. Mail ophalen lukt wel, maar mail versturen werkt niet. Dus daar gebruik ik Orange ISP GPRS access point voor en dat gaat wel van mijn databundel af.
Hetzelfde heb ik geprobeerd voor de MSN applicatie, maar dat werkt niet via Orange World. Maar ik heb verschillende keren gelezen dat je met een kleine wijziging in het access point je dit toch aan de praat kunt krijgen, alleen kan ik die optie niet vinden in de Nokia E51.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik lees zonet dat de S60 Feature Pack 2 uit is, zouden wij deze ook op de E51 kunnen updated?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
Heb mijn toestel binnengekregen :) Werkt allemaal prima. Zakelijk email nog niet aan de praat, maar dat komt nog wel.

Vraag 1: hoe zie ik of ik GPRS of UMTS (HSDPA) gebruik? Heb "Onbezorgd internetten" aanstaan. Abonnement is Vodafone.

Vraag 2: Hoe verander ik de snelkoppelingen op het "bureaublad" ?

[ Voor 12% gewijzigd door havana op 27-02-2008 16:51 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:28
havana schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:12:
Heb mijn toestel binnengekregen :) Werkt allemaal prima. Zakelijk email nog niet aan de praat, maar dat komt nog wel.

Vraag 1: hoe zie ik of ik GPRS of UMTS (HSDPA) gebruik? Heb "Onbezorgd internetten" aanstaan. Abonnement is Vodafone.

Vraag 2: Hoe verander ik de snelkoppelingen op het "bureaublad" ?
Vraag3: er zit geen handleiding in je doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Bij mij zaten er zelfs twee manuals bij, maar wel in het duits en frans. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door FMS op 27-02-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:27:
Heb een e51 van t-mobile en het lukt maar niet om voipbuster aan de praat te krijgen.
Handleiding van http://www.marcathing.com...cation-howto-setup-guide gevolgd maar de telefoon blijft met de melding 'kan geen verbinding met het verbindingsnetwerk'. Deze melding komt als hij verbinding met voipbuster gaat maken via mijn thuis wlan. Die werkt goed want ik kan wel internetten via de telefoon.
Iemand tips?
Heb dezelfde tel en provider maar heb er geen problemen mee!! (heb dezelfde handleiding gevolgd!)

• havana
Ok boys, point taken.

Handleiding is inmiddels gelezen.

Maar kan nog steeds nergens vinden hoe ik die snelkoppelingen op het bureaublad kan aanpassen. Wel heb ik inmiddels gevonden hoe ik de 4 knoppen zelf kan toewijzen.

[edit]
Inmiddels gevonden, het moet via instellingen > standby. Wat een onlogische plek zeg...

[ Voor 18% gewijzigd door havana op 28-02-2008 10:29 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
JoKing schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 07:47:
[...]

Als je nog een oude Dutchtone sim hebt kun je geen gebruik maken van UMTS (3G) aangezien die sim kaarten daar nog niet op voorbereid waren. Ik heb vorig jaar mijn sim gratis laten omruilen voor een nieuwe UMTS geschikte sim.

Zoals je misschien weet heb je 4 verschillende access points van Orange:
[list]
• Orange ISP GPRS
• Orange MMS
• Orange World
• Orange World TV
[/list]

Als je wilt internetten kun je Orange World gebruiken, je maakt dan gebruik van hun proxy en dit gaat niet van je databundel af.
Aangezien MailforExchange ook via poort 80 of 443 (SSL) gaat kun je hiervoor ook Orange World als access point gebruiken. Alleen de optie 'Altijd aan' werkt niet, je kunt dus niet continu de verbinding open houden. Maar ik gebruik dit toch niet want dan is mijn accu binnen 8 uur leeg. Ik heb de synchronisatie om de 15 min ingesteld en dat werkt perfect, nu houdt mijn accu het wel 2 dagen vol.

Ik heb hetzelfde geprobeerd met de GMail applicatie. Mail ophalen lukt wel, maar mail versturen werkt niet. Dus daar gebruik ik Orange ISP GPRS access point voor en dat gaat wel van mijn databundel af.
Hetzelfde heb ik geprobeerd voor de MSN applicatie, maar dat werkt niet via Orange World. Maar ik heb verschillende keren gelezen dat je met een kleine wijziging in het access point je dit toch aan de praat kunt krijgen, alleen kan ik die optie niet vinden in de Nokia E51.
Dat zou inderdaad wel eens handig kunnen zijn. Heb net Orange even gebeld om me een usim te sturen. Krijg ik volgende week binnen, hoop dat m'n E51 dan ook eindelijk eens aankomt.

Op zich vond ik GPRS tot nu toe prima met 'onbeperkt' internetten via OW, maar ben wel even benieuwd naar het verschil in snelheid.

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
havana schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:43:
Ok boys, point taken.

Handleiding is inmiddels gelezen.

Maar kan nog steeds nergens vinden hoe ik die snelkoppelingen op het bureaublad kan aanpassen. Wel heb ik inmiddels gevonden hoe ik de 4 knoppen zelf kan toewijzen.

[edit]
Inmiddels gevonden, het moet via instellingen > standby. Wat een onlogische plek zeg...
Valt wel mee toch? Was dat niet ook de plek waar je de softkeys kunt instellen? Althans, ik meen me te herinneren dat dat vroeger zo was (heb sinds de 7650 geen symbian meer gezien :)). Damn, waarom bestel ik iets bij de enige telefoonboer die meer dan een week nodig blijkt te hebben om een toestel te bestellen...

Verwijderd

Op de D600 kon je iets instellen dat je eerst een code moest invoeren, voordat je sms inbox geopend werd. Kan dit ook bij dit toestel? Of is er een dergelijk programmaatje te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Wie weet waarom ik wel YouTube filmpjes kan bekijken via WLAN, maar niet via HSDPA?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hmm, ik heb eindelijk het topic uit en heb wel zin in de E51.

Het updaten van je firmware op je eigen pc is van de latere generaties zeker? Ik meen mij te herinneren dat je daarvoor vroegâh naar een NSP moest.

Heeft iemand hem al in een fysieke winkel zien liggen voor een schappelijke prijs? Het lijkt wel alsof het sowieso 50 euro scheelt met de meeste internetshops. Morgen maar eens de stad in.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
2 Gonadan, waarom zou je hem niet via een webshop bestellen?

Ik was even overgestapt naar een samsung i550, maar de e51 is echt onovertroffen qua gebruiksgemak vind ik! Er zijn zoveel shortcuts dat alle handelen/programma's/instellingen die ik wil uitvoeren obder 1 knop zitten! Vet handig!

Enige nadeel is het relatief kleine scherm. Als ze hier nou een 2,6inch in hadden gezet... Nou ja wellicht komt dat nog!

Iig een dikke aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Batsu schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:41:
2 Gonadan, waarom zou je hem niet via een webshop bestellen?
Ik ben nog van de oude stempel, vind het fijn om de optie te hebben om de verkoper over de toonbank te sleuren als ik een DOA krijg bijvoorbeeld. ;)

Uiteindelijk wil ik hem best bij een webshop bestellen hoor, maar een 'echte' winkel heeft toch mijn voorkeur. Ik ga sowieso eerst de stad in om hem even te voelen, moet toch weten of ik de knopjes ook lekker vind.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ga dan ff langs bij Smartphoneshop, die hebben namelijk ook gewoon een winkel (Oudedijk, Rotterdam). Echt een uitstekende shop met goede prijzen en perfect service en aftersales.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Gonadan schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:45:
[...]

Ik ben nog van de oude stempel, vind het fijn om de optie te hebben om de verkoper over de toonbank te sleuren als ik een DOA krijg bijvoorbeeld. ;)

Uiteindelijk wil ik hem best bij een webshop bestellen hoor, maar een 'echte' winkel heeft toch mijn voorkeur. Ik ga sowieso eerst de stad in om hem even te voelen, moet toch weten of ik de knopjes ook lekker vind.
Veel webshops hebben een garantie/reparatie overeenkomst met een echte winkel, dat zou je kunnen uitzoeken :)
succes want het is echt een fijn toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

havana schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:49:
Ga dan ff langs bij Smartphoneshop, die hebben namelijk ook gewoon een winkel (Oudedijk, Rotterdam). Echt een uitstekende shop met goede prijzen en perfect service en aftersales.
Is dat in het centrum? (ik ken Rotterdam amper :+)
Het is wel een van de opties die ik als webshop zou nemen namelijk. ;)

Typhone is veel goedkoper maar dat zijn vuillakken als ik die site zo bekijk. :D
Batsu schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:50:
Veel webshops hebben een garantie/reparatie overeenkomst met een echte winkel, dat zou je kunnen uitzoeken :)
succes want het is echt een fijn toestel!
Wel een goede tip. Aan de andere kant maakt het ook niet zoveel uit, er zit een NSP vlakbij.
Maar voor een DOA of andere problemen die je meteen hebt heeft een NSP niet zoveel zin volgens mij. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Het is in Rotterdam Kralingen. De webshop kun je ook voor 100% vertrouwen trouwens, is één van de beste van Nederland als je het mij vraagt. Vandaag bestellen = morgen geleverd en de voorraad info is ook 100% betrouwbaar.

De prijzen zijn wel niet de allerlaagste, maar je krijgt daar veel service voor terug. De winkel is ook perfect trouwens, deskundig personeel.

[ Voor 46% gewijzigd door havana op 29-02-2008 11:32 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gonadan schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:59:
Is dat in het centrum? (ik ken Rotterdam amper :+)
:')
Maar volgens wikipedia is het meer een buitenwijk. Dan maar via het web.

Ze hebben in ieder geval (zo te zien) geen truukjes met verborgen kosten enzo.
Die combinatie met 2GB SD lijkt me wat mager, die kan je dus beter los kopen.
Weet iemand hoeveel je nodig hebt? Ik wil geen MP3 en zooi, maar waarschijnlijk wel wat extra applicaties en navigatie zal ik ook wel gaan doen. Aangenomen dat die TomTom stemmen verbeterd worden. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Gonadan op 29-02-2008 11:40 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Gonadan schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:38:
[...]

[...]

Weet iemand hoeveel je nodig hebt? Ik wil geen MP3 en zooi, maar waarschijnlijk wel wat extra applicaties en navigatie zal ik ook wel gaan doen. Aangenomen dat die TomTom stemmen verbeterd worden. ;)
indien geen navigatie: geen geheugen gewoon op je telefoon opslaan. Indien je wel navigatie wil zou ik 2Gb kopen, 1Gb is waarschijnlijk te krap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Deal met 2 GB is inderdaad niet al te best, dat had ik ook al gezien. Kralingen is inderdaad een buitenwijk, sommige delen zijn zelfs zeer chique ;) Heb er zelf 4 jaar met plezier gewoond (Voorschoterlaan) tijdens mijn studententijd.

Heb zelf gister een 4 GB kaartje gekocht bij Computerland voor € 25.-

Navigeren ga ik er ook niet mee doen, maar een paar MP3'tjes voor onderweg is wel handig. Ook voor het opslaan van mailtjes, PDFjes en docjes is 4 GB wel handig.

[ Voor 9% gewijzigd door havana op 29-02-2008 13:08 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

4GB klinkt inderdaad wel beter, die zal niet gauw vol zitten.
Al zijn kaarten van navigatie vaak wel groot.
Gonadan schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:26:
Het updaten van je firmware op je eigen pc is van de latere generaties zeker? Ik meen mij te herinneren dat je daarvoor vroegâh naar een NSP moest.
Klopt deze aanname trouwens? :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:50
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 18:05:
Heej,

Ik zit op de HU, FEM, en wil graag met mijn mobiel op internet. Je moet hier alleen wel een certificaat voor hebben. Deze moet je op de site downloaden en dan installeren. Je hebt de volgende twee download mogelijkheden:
- Software: SecureW2 HU
- Software: SecureW2 Client for pocket PC 2003

Welke van de twee moet ik kiezen en hoe moet ik het installeren op mijn Nokia E51?
hey 'buurman', ik zit op de FCJ (HU) en heb ook een E51. Bij mijn weten is er geen SecureW2 client beschikbaar voor SymbianOS. Moet ook zeggen dat ik hem niet mis nu ik KPN onbeperkt internet heb voor 9,50 per maand. Btw is het draadloos bereik in de FEM niet beroerd met al dat beton?
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 10:25:
[...]

Aan de zijkanten kraakt hij als een malle! Zegmaar het plastic gedeelte. Nog niet gebeld overigens, super druk met andere dingen..
Ik baal er wel van, want verder is het echt een lekker toestel.
Hier wat last van gekraak als ik de volumetoetsen aan de zijkant gebruik, en als ik bovenop wat druk.. verder niemand bekend met kraakprobleempjes van dit toestel?

[ Voor 20% gewijzigd door AvWijk op 29-02-2008 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-08 18:55
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:27:
Heb een e51 van t-mobile en het lukt maar niet om voipbuster aan de praat te krijgen.
Handleiding van http://www.marcathing.com...cation-howto-setup-guide gevolgd maar de telefoon blijft met de melding 'kan geen verbinding met het verbindingsnetwerk'. Deze melding komt als hij verbinding met voipbuster gaat maken via mijn thuis wlan. Die werkt goed want ik kan wel internetten via de telefoon.
Iemand tips?
Kijk eens op truphone.com

Installeren en toegangspunt selecteren (wifi of umts), werkt als een zonnetje.

Bellen naar 42 landen (landlines) for free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:28
http://www.marcathing.com...cation-howto-setup-guide/

Deze werkt 100% zeker voor de E65 heb je exact alles overgenomen dus waar een @voipbuster achter de naam staat etc? Loop deze nog even na en bel me dan over voipbuster:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-01 22:49

tricktrac

PPro smp

Arjan P schreef op maandag 25 februari 2008 @ 23:57:
[...]

Bedankt voor de poging, maar wat voor de eén gewoon is hoeft dat voor de ander nog niet te zijn. Dat miezerige lijstje bij XS4All had ik ook gevonden, maar dat is natuurlijk niets vergeleken met de instellingen waar de E51 mee komt / om vraagt. Tot nog toe zegt de E51: 'geen WLAN-bereik voor het plaatsen van internetoproepen.'
Check deze link eens. Met die info werkt het op mijn E51. Alleen auto login voor de sip zoek ik nog momenteel.

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:16:
Op de D600 kon je iets instellen dat je eerst een code moest invoeren, voordat je sms inbox geopend werd. Kan dit ook bij dit toestel? Of is er een dergelijk programmaatje te downloaden?
advanced device locks, ik kan er iig niet zonder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoelat
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-10-2022
Zijn hier mensen die ook last hebben van stof achter het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08 23:46
Skoelat schreef op zondag 02 maart 2008 @ 12:34:
Zijn hier mensen die ook last hebben van stof achter het scherm?
Melding. Ja ik heb het ook en ik ben benieuwd hoeveel dat er gaat worden over een jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoelat
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-10-2022
heeft het zin om nu al terug te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skoelat schreef op zondag 02 maart 2008 @ 14:47:
heeft het zin om nu al terug te gaan?
Gewoon de 4 torx schroefje losdraaien, dan haal je zo het hele frontje los, kan je alle stof verwijderen inclusief het stof van de keypad, wel even letten bij het terugplaatsen dat het echt stofvrij is had ik ook alles, teruggezet en dichtgemaakt zaten er toch nog wat stofjes echt irritant, maar het loshalen en terugplaatsen stelt niets voor.
Kost geen garantie want er zit geen zegel of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om mijn T-Mobile abo te verlengen met de Nokia E51 in de T-Mobile shop.
Nu heb ik gehoord dat T-Mobile ivm de overname van Orange de toestellen simlockvrij verkoopt.
Kan iemand dit bevestigen of dit ook geldt voor de Nokia E51 ?
Hoe zit het met de branding op dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toestel is simlockvrij en de branding beperkt zich tot een lelijk thema (wat je kan verwisselen) en een tmobile logo naast de camera. De browser heet web and walk, maar werkt verder precies hetzelfde als een unbranded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 16:28:
Toestel is simlockvrij en de branding beperkt zich tot een lelijk thema (wat je kan verwisselen) en een tmobile logo naast de camera. De browser heet web and walk, maar werkt verder precies hetzelfde als een unbranded.
Bedankt voor het snelle antwoord, we gaan dus verlengen _/-\o_
Toestel kost bij T-Mobile in mijn geval met een Relax 100 helemaal niets. 8)
Ga ik ergens anders verlengen dan betaal ik mininaal 110 euro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik heb deze gsm nu ook heel tevreden. Alleen volgens de parrot site zou linken genoeg moeten zijn en zou er dan automatische phonebook sync zijn van de contacten in de telefoon. Bellen en gebeld worden werkt echter is mijn telefoonboek nog leeg.

Vroeger was er een los programmatje maar ik hoopte dat nu niet meer nodig te hebben. Info over E51 http://www.parrot.com/usa...and=1&idmodel=788&etape=3

De E61 heeft de soft wel nodig
http://www.parrot.com/usa...and=1&idmodel=552&etape=3

Het gaat om een CK3100, zou ik na het pairen nog iets moeten doen ?

[ Voor 18% gewijzigd door Tomsworld op 03-03-2008 00:54 ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 22:33
tricktrac schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 11:33:
[...]

Check deze link eens. Met die info werkt het op mijn E51. Alleen auto login voor de sip zoek ik nog momenteel.
Geweldig, dit werkt als een zonnetje. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeovee
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:03
E51 net besteld bij telecomadvies nadat de e60 kuren begon te krijgen, maaruh heb nog 2 vraagjes:
Kan de e51 ook opladen via de micro usb poort?
Iemand advies voor een goede autohouder voor de e51?
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRace
  • Laatst online: 03-10-2023
Hij laadt niet via USB, en imho zijn Brodit houders perfect. Geen gaten in je dashboard, en bij een nieuwe telefoon/auto bestel je gewoon de houder/clip nieuw, en de rest houd je. Ik heb hem zelfs met een hulpstukje waarmee je verschillende houders op dezefde clip kan schuiven. Niet goedkoop...

www.carkitstunter.nl is importeur, en is voor zover ik weet voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik kick ff mijn eigen vraag als jullie het goed vinden ;)
havana schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:18:
Wie weet waarom ik wel YouTube filmpjes kan bekijken via WLAN, maar niet via Vodafone HSDPA?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij een paar gewone winkels in de buurt kost deze telefoon al snel 350 euro en op internet zie ik ze al voor 270. Wordt dit verschil alleen verklaard door het feit dat het webshops zijn (wel lekkere marge dan voor de gewone winkels) of is er nog een 'catch' waar ik op moet letten bij webshops? Bijv. dat er importmodellen verkocht worden met afwijkende functies? Of branded versies die (illegaal?) geünlockt zijn en een custom firmware hebben? Ik noem maar wat.... Ik koop nl. liever bij een winkel in de buurt, maar voor dat prijsverschil toch weer liever online ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
De meeste online winkels hebben gewoon legitieme versies, dat geldt in ieder geval voor Smartphoneshop waar ik de mijne kocht en waarschijnlijk ook voor veel anderen. Webshops hebben gewoon een veel lagere marge.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik wilde hem ook liever in een echte winkel bestellen.
Maar voor minder dan 340 euro vind je hem niet, dus nu maar bij smartphoneshop besteld.
Nog één nachtje slapen. O+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recharge
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-03 22:22
Palomar schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:17:
Bij een paar gewone winkels in de buurt kost deze telefoon al snel 350 euro en op internet zie ik ze al voor 270. Wordt dit verschil alleen verklaard door het feit dat het webshops zijn (wel lekkere marge dan voor de gewone winkels) of is er nog een 'catch' waar ik op moet letten bij webshops? Bijv. dat er importmodellen verkocht worden met afwijkende functies? Of branded versies die (illegaal?) geünlockt zijn en een custom firmware hebben? Ik noem maar wat.... Ik koop nl. liever bij een winkel in de buurt, maar voor dat prijsverschil toch weer liever online ;)
Ik had wat dat betreft een redelijke kat in de zak ..om zo te noemen.
Ik heb mijn E51 gekocht bij www.redcoon.nl. Bij ontvangst merkte ik op dat ik een Zwitsers of Duits model Nokia E51 toestel had gekregen. Op zich niet erg als je de menu-taal op Engels zet. Echter miste ik wel de Nederlandse T9 ivm SMS. Toen ik heb voor +- 40 euries mijn Nokia laten voorzien van NL software (bij een Nokia Service Center).

Let dus op dat je een Nederlands model E51 koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Tomsworld schreef op maandag 03 maart 2008 @ 00:51:
Ik heb deze gsm nu ook heel tevreden. Alleen volgens de parrot site zou linken genoeg moeten zijn en zou er dan automatische phonebook sync zijn van de contacten in de telefoon. Bellen en gebeld worden werkt echter is mijn telefoonboek nog leeg.

Vroeger was er een los programmatje maar ik hoopte dat nu niet meer nodig te hebben. Info over E51 http://www.parrot.com/usa...and=1&idmodel=788&etape=3

De E61 heeft de soft wel nodig
http://www.parrot.com/usa...and=1&idmodel=552&etape=3

Het gaat om een CK3100, zou ik na het pairen nog iets moeten doen ?
Ik heb een call geopend en antwoord gekregen:
Monsieur,

Il n'y a pas de synchronisation automatique des contacts avec le téléphone Nokia E51

C'est pour cette raison que vous n'avez pas le répertoire téléphonique automatiquement, cela est dû au téléphone et pas à la version du firmware sur le kit Parrot.

Vous avez cependant la possibilité d'envoyer manuellement vos contacts (Object Push) vers la mémoire du kit Parrot, ainsi lorsque vous connectez votre téléphone, vous avez accès à vos contacts de manière transparente.

Pour ce faire, vous devez déconnecter le téléphone dans un premier temps...

Sur le Kit Parrot, rendez-vous dans le menu "Préférences", "Appareils jumelés", sélectionnez votre téléphone et sélectionnez "Déconnecter"...

Ensuite sur le téléphone, rendez-vous dans le menu puis dans le répertoire...

Sélectionnez un contact, puis cliquez sur "Options", "Marquer/enlever", puis "Marquer TOUT"

Ensuite, cliquez sur "Options", "Envoyer carte de visite" (ou "Envoyer"), "Par Bluetooth"...

Le téléphone va convertir les contacts pour l'envoi, ne touchez à rien... Puis le téléphone va vous proposer la liste des appareils Bluetooth, choisissez le kit Parrot pour valider l'envoi...

Notez que vos contacts doivent être dans la mémoire du téléphone (et pas sur la carte SIM) pour être marqués...

Reconnectez ensuite votre téléphone...

Cordialement,

FREDERIC MARQUET
Support Technique

PARROT
174 Quai de Jemmapes
75010 Paris, France
+ 33 1 48 03 60 69

www.parrot.com

-------- Message d'origine--------
De: Parrot Web Site [mailto:www-data@parrot.biz]
Date: lun. 03/03/2008 11:25
À: Hot Line PARROT
Objet : [Technical contact: Phonebook trouble with CK3100 LCD]

First-name: Tom
Name: xxxxxxxx
E-mail: xxx@xxxxxxxxx.xx
Country: Belgium
Parrot product: CK3100 LCD
Software version: 4.16
Software language: Dutch
Owned for: 6 months
Mobile phone: other = Nokia E51
Car: TOYOTA
Car age: 0
Audio system: other (toyota)
Bonjour,

J'ai achete une nouvelle gsm, le nokia E51, j'ai fait le pair comme descrit ci dessous.

http://www.parrot.com/uk/...and=1&idmodel=788&etape=3

Par contre je n'ai pas une phonebook, comment je le reactive ?

La version du firmware de mon gsm est 100.34.20 et de mon parrot CK3100 4.16_C

Salutations,

Tom

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Nog steeds erg tevreden. Kan die lichtsensor niet anders ingesteld worden? Soms is het al redelijk donker en is de toetsenverlichting nog steeds niet aan. Het vertellen inde instellingen zorgt alleen voor een feller scherm. Geen geheim menu waar in te pielen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 22:33
chrisr5gt schreef op maandag 03 maart 2008 @ 22:06:
Nog steeds erg tevreden. Kan die lichtsensor niet anders ingesteld worden? Soms is het al redelijk donker en is de toetsenverlichting nog steeds niet aan. Het vertellen inde instellingen zorgt alleen voor een feller scherm. Geen geheim menu waar in te pielen valt?
Voorzover ik weet niet, maar vind ik ook een puntje ter verbetering. Ook om de hele sensor uit te zetten bijvoorbeeld, zoals eerder opgemerkt, voor gebruik als navigatie in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het afgelopen weekend in parijs geweest, en wilde daar graag mijn E51 gebruiken met Voipbuster. In Nederland werkt alles prima, geen problemen met inloggen op diverse WIFI netwerken (beveiligd en onbeveiligd). Echter, elk open netwerk in Parijs kwam ik niet op. Elke keer kreeg ik de melding toegangspunt opgeven, en toen ik daarna wilde inloggen, bleef de internet-telefoon applicatie van de E51 steeds hangen bij het registeren. Nu ga ik op den duur een reis maken door Noord-Amerika, en dan zou het toch wel prettig zijn als het wél zou werken. Iemand enig idee waar het aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn excuses als ik jullie irriteer met mijn vragen. Maar dit topic heeft zoveel pagina's. Het zijn een aantal standaard/simpele vragen:
  • Hoe is de batterijduur van dit toestel? Redt het toestel de 7 dagen bij normaal gebruik? Af een toe een belletje, wat smsjes, wat kalenderwerk.
  • Heeft iemand enige ervaring met iSync (Mac) i.c.m. dit toestel? Zo ja, werkt dit goed?
  • Hoe is de snelheid van de interface? Heb even gewerkt op een N73 maar dat is belabberd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 16:57:
Bedankt voor het snelle antwoord, we gaan dus verlengen _/-\o_
Toestel kost bij T-Mobile in mijn geval met een Relax 100 helemaal niets. 8)
Ga ik ergens anders verlengen dan betaal ik mininaal 110 euro :(
En als je hem zelf koopt en je abonnement naar SIM-only omzet dan ben je nog veel goedkoper uit waarschijnlijk. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:51:
Mijn excuses als ik jullie irriteer met mijn vragen. Maar dit topic heeft zoveel pagina's. Het zijn een aantal standaard/simpele vragen:
  • Hoe is de batterijduur van dit toestel? Redt het toestel de 7 dagen bij normaal gebruik? Af een toe een belletje, wat smsjes, wat kalenderwerk.
  • Heeft iemand enige ervaring met iSync (Mac) i.c.m. dit toestel? Zo ja, werkt dit goed?
  • Hoe is de snelheid van de interface? Heb even gewerkt op een N73 maar dat is belabberd.
1. Nee ik haal 4-5 dagen maximaal
2. sorry heb ik geen antwoord
3. retesnel! snelste symbian (dacht ik)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Sinds 2 maanden ben ik in het bezit van deze GSM.

Afgelopen week heb ik hem terug naar de Phonehouse gebracht om om te sturen.
- Stof achter het scherm
- Continue verbindings fout (uitgaande en inkomende gespreken)
Soms wel verbinding, dan weer niet. Internet idem.
- Kraak in toetsenbord.

Volgens de Phonehouse moet ik hem met 5 tot 10 werkdagen retour hebben.
Wel een goede service van de Phonehouse (gratis leentoestel, Nokia 6230)

Ben benieuwd wat er aan de hand is...iemand anders dezelfde problemen?

Overigens wel een super toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jeuj!! Hij is binnen, gelijk even proberen. *O*

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:51:
- Ik haal 3 dagen, maar das met veeeeeel bellen.
- iSync werkt perfect op mijn Macbook met Leopard.
- Interface is extreem snel, of je nou 900 smsjes in je inbox hebt of een telefoonboek van 600 namen, hij blijft snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gvd zeg, zit bij iedereen de SIM zo strak? Ik krijg hem er niet meer uit. 8)7

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batsu schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:53:
[...]

1. Nee ik haal 4-5 dagen maximaal
2. sorry heb ik geen antwoord
3. retesnel! snelste symbian (dacht ik)!
1. Ik heb wel eens 7 dagen gehaald met het toestel:

Instellingen:

Verlichting uit na 5 seconden, slaapstand na 10 seconden en beeldscherminstellingen voor helderheid op minimaal niveau.

Verder geen BT en WiFi constant aan laten staan.

2. Ik sync mijn MacBook met OSX met de E51, je kunt bij Nokia een plugin voor iSync downloaden. Werkt perfect.

3. De E51 is echt het snelste S60 toestel dat ik ooit in handen heb gehad.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Henry: dat zou mooi zijn. Wi-Fi interesseert me niet en BT zet ik alleen aan als ik wil syncen. Dus dat moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeJ
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 08:28
Synchronisatie van de E51 met PC suite versie 6.83.15.1

Kan de E51 goed gesynchroniseerd worden met Outlook via PC Suite 6.83.15.1? Dat is namelijk de versie die we op het werk hebben? Of heb ik een meer recente PC Suite nodig?
- De E50 kon via een oudere PC Suite versie niet synchroniseren met Outlook maar je kon wel via dat programma de E50 benaderen. En synchroniseren is juist belangrijk voor mij.
- Als je PC Suite nu download dan heb je versie 6.85
Ik wil dit weten vooraf ik de E51 aanschaf, dus ik kan het niet testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Gonadan : Bij mij zit de SIM ook heel strak. Geheugenkaartje is ook moeilijk te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 00:13:
@ Gonadan : Bij mij zit de SIM ook heel strak. Geheugenkaartje is ook moeilijk te verwijderen.
Geheugenkaart eruit halen met een nagelknipper of een sim kaartje (om erop te duwen dan springt hij eruit en kan je hem met je nagel eruit halen).
Sim is lastig ja maar als je een "stroeve" vinger hebt schuif je (ik althans) hem zo eruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Bij mij staat er nu een flinke nagelafdruk in m'n SIM :D

Alles is nu overgezet, dus de vragen zullen wel snel komen. ;)
Het eerste wat mij opviel is dat je wel een geboortedatum kunt opgeven bij je contact maar dat die niet terugkomt op je agenda, lekker nuttig. 8)7 (eerste symbian dus kan aan mij liggen)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn pop3 mailaccount ingesteld op de E51, versturen en ontvangen van mail werkt prima.

2 vragen:

1. E-mailberichten verwijderen
Als ik berichten wil verwijderen kan ik kiezen tussen: Telef. (kop behouden) en Telefoon en server (heb ingesteld dat hij daarom moet vragen).

Als ik kies voor de 1e optie, verdwijnt het bericht niet. Dit lukt pas als ik kies voor de 2e optie, en daarna de verbinding verbreek. Op deze manier verdijnt het bericht wel van de mailserver, dit wil ik niet.

Bestaat er geen manier om alleen e-mails uit het geheugen van de telefoon te verwijderen, zonder dat ze van de mailserver verdwijnen?

2. Automatisch ophalen
Via e-mailinstellingen zijn "E-mailmeldingen" en "E-mail ophalen" in te stellen. Wanneer ik de laatste wil instellen krijg ik de melding "dat dit kan leiden tot extra kosten", wat betekent dit, heb T-Mobile Web 'n Walk?
Als ik de tijdinterval op 5 mins. zet, krijg ik dan wel e-mailmeldingen?
Want slecht 1 van de 2 in te stellen onderdelen kan ingeschakeld zijn. (dus of "E-mailmeldingen" of "E-mail ophalen" ).

Ik hoor graag of jullie hier wel uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 17:38:
1. E-mailberichten verwijderen
Als ik berichten wil verwijderen kan ik kiezen tussen: Telef. (kop behouden) en Telefoon en server (heb ingesteld dat hij daarom moet vragen).

Als ik kies voor de 1e optie, verdwijnt het bericht niet. Dit lukt pas als ik kies voor de 2e optie, en daarna de verbinding verbreek. Op deze manier verdijnt het bericht wel van de mailserver, dit wil ik niet.

Bestaat er geen manier om alleen e-mails uit het geheugen van de telefoon te verwijderen, zonder dat ze van de mailserver verdwijnen?

2. Automatisch ophalen
Via e-mailinstellingen zijn "E-mailmeldingen" en "E-mail ophalen" in te stellen. Wanneer ik de laatste wil instellen krijg ik de melding "dat dit kan leiden tot extra kosten", wat betekent dit, heb T-Mobile Web 'n Walk?
Als ik de tijdinterval op 5 mins. zet, krijg ik dan wel e-mailmeldingen?
Want slecht 1 van de 2 in te stellen onderdelen kan ingeschakeld zijn. (dus of "E-mailmeldingen" of "E-mail ophalen" ).

Ik hoor graag of jullie hier wel uitkomen.
vraag 2: je kan je telefoon elke x minuten (van 30 min tot elke x uur) op email laten checken. Dus verbinding met internte kan verhoging van kosten geven. Bij jou dus niet het geval vanwege web n walk. Ja je krijgt dan zeker je meldingen.

1. je telefoon wordt automatisch bijgewerkt als ook je email van je server weggaat geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik snap het verschil tussen "E mailmeldingen" en "E mail ophalen" niet. En ja, ik heb de handleiding gelezen.

Ik heb inmiddels YouTube met HSDPA ook aan de praat, was inderdaad een instelling. Even een mailtje gestuurd naar de helpdesk en het was verholpen.

As we speak installeer onze systeembeheerder Mail for Exchange voor mijn zakeljike email. Kreeg dat namelijk niet aan de praat. Heb trouwens ook RoadSync gedownload, ben benieuwd of dat beter werkt. Laat mijn bevinden nog weten.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
havana schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:32:
Ik snap het verschil tussen "E mailmeldingen" en "E mail ophalen" niet. En ja, ik heb de handleiding gelezen.
ik ook niet precies hoor, maar als je email ophalen inschakelt haalt ie automatisch je mail op. Je kan niet beide aanzetten om de een of andere reden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cootjec
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 14:37
Bij Email Meldingen haalt hij alleen de email-headers op (minder data verkeer), en laat hij dus de body van het mailtje op de mailserver staan. Als je dan de mail-headers bekijkt kan je beslissen welk mailtje je wilt bekijken en ophalen van de mailserver. Dit is vooral handig bij grotere attachements die je eigenlijk niet wilt ophalen naar je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kan iedereen die TomTom op zijn E51 aan de praat heeft mij het volgende vertellen?
• welke TomTom versie (kaarten/plus/etc)
• welke geheugenkaart (merk/type/grootte)
• of hij 'hakkel'- of andere problemen heeft

Kan handig zijn voor degenen die het ook aan de praat willen gaan krijgen (mij incluis :D)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb:
• TomTom 6.010 (7640) met kaart Benelux en Hoofdwegen van West Europa 675.1409
• Sandisk 2 GB MicroSD
• ja, hij heeft het bekende hakkelprobleem; verder werkt het prima.

Ik heb alles via een cardreader gekopieerd naar de SD-kaart; direct naar de E51 via USB lukte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:27:
Ik heb:
• TomTom 6.010 (7640) met kaart Benelux en Hoofdwegen van West Europa 675.1409
• Sandisk 2 GB MicroSD
• ja, hij heeft het bekende hakkelprobleem; verder werkt het prima.

Ik heb alles via een cardreader gekopieerd naar de SD-kaart; direct naar de E51 via USB lukte niet.
Wat lukte dan niet? Het kopieren of het installeren?
Ik heb hem gewoon op mijn telefoongeheugen gezet maar het installeren lukt nog niet erg. Dat moet ik nog even uitzoeken maar nog geen tijd voor gehad. (ja ik accepteer ook niet-gecertifiveerde apps)

Je SD-kaart, is dat de Premier of de gewone versie? Het maakt uit qua snelheid alleen weet ik niet of het ook in je telefoon uitmaakt. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Gonadan op 07-03-2008 15:31 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cootjec schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:48:
Bij Email Meldingen haalt hij alleen de email-headers op (minder data verkeer), en laat hij dus de body van het mailtje op de mailserver staan. Als je dan de mail-headers bekijkt kan je beslissen welk mailtje je wilt bekijken en ophalen van de mailserver. Dit is vooral handig bij grotere attachements die je eigenlijk niet wilt ophalen naar je telefoon.
En ik dacht dat bij alleen headers ophalen (dus alleen een melding) gebruik wordt gemaakt van het IMAP protocol, je kan het bericht dan gewoon lezen op je telefoon zonder dat het van de server wordt verwijdert. Je telefoon is dan in feite je webmail client.

Bij e-mail ophalen wordt waarschijnlijk gebruik gemaakt van het POP3 protocol. Als jij dan een nieuw mailtje krijgt en je telefoon haalt hem op, zal je Outlook/Thunderbird thuis geen nieuwe mail op de server vinden.

Maar het kan ook zo zijn dat hij bij beide opties IMAP gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeovee
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:03
Nou ik heb hem net 1 dag binnen in het zwart en precies op tijd want mijn e60 geeft er nu helemaal de brui aan. De e51 is echt een toppertje, goede grote toetsen, lekker dun toestel zeker in vergelijking met mijn e60 en de one-touch keys zijn ook erg fijn. Beeldscherm is wel ietsje kleiner :-(
TomTom draait heerlijk en zoals ik de meeste al heb zien schrijven dit is mijn snelste symbian toestel tot op heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook het probleem met "CKPN" , je kunt dan niet meer in het hoofdmenu komen.
Komt op steeds andere momenten voor.. Is hier al eerder gemeld door gebruikers
SCIxX (15 feb 2008) en Martijn (10 Jan 2008) ik vraag mij af of nog meer mensen hier last van hebben?

Misschien ligt het aan wat geinstalleerde programma's?
Ik heb als provider telfort, geinstalleerde programma's TomTom (maar had hiervoor ook al last van de bug en Gizmo, Wayfinder 7, Messenger).

Best wel vervelend namelijk.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2008 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook sinds een paar weken de E51 in bezit. Op hoofdlijnen een prima toestel. E-mail en calendar via exchange werkt prima, erg praktische functies als je voor je werk vaak buiten de deur bent. Eindelijk geen gedoe meer met een papieren agenda en een outlook-agenda bijhouden.

De multimediafuncties ben ik minder over te spreken (maar da's ook niet zo gek voor een telefoon niet vooral voor zakelijk gebruik bedoeld is). Camera is flut natuurlijk, maar dat wist ik. Geluidskwaliteit van de music player vind ik aardig, in combinatie met een serieuze headset althans (heb een Wh-700 in ear erbij gekocht), maar ik stoor me wel aan de enorme hoeveelheid ruis bij het afspelen van mp3s. Hebben meer mensen daar last van?

Verder af en toe wat problemen met de firmware, menu's die blijven hangen enzo. Misschien dat dat met een volgende firmwareversie beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 14:30
Wat is die e51 altijd wel niet aan het doen?

Altijd als ik heb bij mijn pc heb liggen hoor je om de 10minuten zo'n signaal geluid door je boxen heen (net als wanneer je een sms krijgt en je telefoon ligt dicht bij de boxen), hij doet het echter altijd zo om de 10minuten. Wlan scan staat uit.

Echt mateloos irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SCIxX schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:04:
Wat is die e51 altijd wel niet aan het doen?

Altijd als ik heb bij mijn pc heb liggen hoor je om de 10minuten zo'n signaal geluid door je boxen heen (net als wanneer je een sms krijgt en je telefoon ligt dicht bij de boxen), hij doet het echter altijd zo om de 10minuten. Wlan scan staat uit.

Echt mateloos irritant..
Mijn E51 ligt ook praktisch altijd naast een luidspreker, nog nooit iets van gemerkt, op inkomende gesprekken na dan..
Welke provider heb je?
Heeft de telefoon soms slecht bereik? (waardoor de zendsterkte omhoog moet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:59:
[...]

Mijn E51 ligt ook praktisch altijd naast een luidspreker, nog nooit iets van gemerkt, op inkomende gesprekken na dan..
Welke provider heb je?
Heeft de telefoon soms slecht bereik? (waardoor de zendsterkte omhoog moet?)
Ik woon in de stad en heb dan ook vol bereik met Hi, ik heb met mijn vorige telefoon ook Hi gehad met dezelfde sim, toen had ik dit probleem niet. (mijn boxen gingen toevallig net weer tekeer) Alsof hij de hele tijd iets binnenhaalt of refreshed ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SCIxX schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:09:
[...]

Ik woon in de stad en heb dan ook vol bereik met Hi, ik heb met mijn vorige telefoon ook Hi gehad met dezelfde sim, toen had ik dit probleem niet. (mijn boxen gingen toevallig net weer tekeer) Alsof hij de hele tijd iets binnenhaalt of refreshed ofzo...
UMTS/GPRS aanstaan?
Checkt je mailclient soms e-mail?
Heb je een of andere widget draaien?
RSS feeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:52:
[...]

UMTS/GPRS aanstaan?
Checkt je mailclient soms e-mail?
Heb je een of andere widget draaien?
RSS feeds?
Netwerk staat op dual mode, ik heb geen internet of wlan scan aanstaan op de telefoon. Ik heb geen extra software erop geinstalleerd. Wat een widget of RSS feed is weet ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
SCIxX schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:59:
[...]

Netwerk staat op dual mode, ik heb geen internet of wlan scan aanstaan op de telefoon. Ik heb geen extra software erop geinstalleerd. Wat een widget of RSS feed is weet ik niet..
Als ie op dual mode staat kan hij ook gebruik maken van het UMTS netwerk.
Meestal krijg je zo'n signaal te horen bij netwerken zoals Vodafone en KPN (dus ook Hi en Telfort!)
Ik ben smartend aan het wachten totdat mijn T-mobile abonnement afgelopen is in mei!

Ook ik ben geintreseerd welke TomTom versie er gebruikt wordt en wat de ervaringen daarmee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SCIxX schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:59:
[...]

WLAN heeft hier niks mee te maken.
Extra software ook niet.

Heb je met de instellingen van de e-mailclient lopen spelen?
Bijvoorbeeld de e-mail wizard gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 19:25:
[...]

WLAN heeft hier niks mee te maken.
Extra software ook niet.

Heb je met de instellingen van de e-mailclient lopen spelen?
Bijvoorbeeld de e-mail wizard gedaan?
Ja er staat een mailaccount ingesteld, automatisch ophalen staat uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer een nieuw thema te installeren op de E51. Ik krijg echter de foutmelding dat het certificaat is verlopen. :(

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;) Sorry ik heb het al gevonden............ik weet het eerst zoeken in het topic......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzier
  • Laatst online: 04-09 08:01
Zijn die icons in het hoofdmenu al te wijzigen? Zit te overwegen de telefoon te halen maar ik erger me mateloos aan die icons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik zie veel mensen met Sandisk SDHC kaartjes. Officieel ondersteund de E51 dat niet maar het werkt wel altijd.
Een Kingston SDHC kaartje moet dan toch ook gewoon werken? Of zou dat toch stiekem wel conflicten kunnen geven? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
crzier schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:46:
Zijn die icons in het hoofdmenu al te wijzigen? Zit te overwegen de telefoon te halen maar ik erger me mateloos aan die icons!
gewoon een ander thema eropzetten of zelf maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzier
  • Laatst online: 04-09 08:01
Batsu schreef op maandag 10 maart 2008 @ 18:25:
[...]

gewoon een ander thema eropzetten of zelf maken!
Dat las ik al in een eerdere post, maar daarmee veranderden de icons in het hoofdmenu niet mee. Nu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesbas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 19:23
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 22:42:
Ik probeer een nieuw thema te installeren op de E51. Ik krijg echter de foutmelding dat het certificaat is verlopen. :(

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?????
Instellingen-Toepassingen-Toepassingsbeheer-Software-inatallatie -> Kies hier Alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
crzier schreef op maandag 10 maart 2008 @ 18:27:
[...]

Dat las ik al in een eerdere post, maar daarmee veranderden de icons in het hoofdmenu niet mee. Nu wel?
dat ligt aan het thema, bij sommigen veranderd het wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele weken ben ik ook in het bezit van een Nokia E51. Het is werkelijk een fantastisch toestel en ik ben er dan ook erg blij mee.

Het enige dat me stoort is het "gekraak" van het toestel aan de zijkant, ter hoogte van de volumeknopjes. Daarnaast lijkt het ook alsof er net iets teveel speling zit tussen het frontje en die knopjes.

Hebben jullie ook last van gekraak? En heeft het toestel speling ter hoogte van de volume knopjes?

Mocht ik nu de enige zijn, dan mogen ze er wat mij betreft iets aan doen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Hij is wat krakerig ja, ook het batterijklepje heeft speling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) 6.0100 (7640) kaart Western Europe v660.1256
2) Sandisk 4Gig SDHC kaart (dus de snelle)
3) geen gehakkel noch andere problemen

werkt top met mijn bluetooth GPS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batsu schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:08:
[...]

dat ligt aan het thema, bij sommigen veranderd het wel mee
Mocht je bedoelen dat die icons echt gigantisch lelijk zijn dan kun je de icon animiatie uit zetten. Daar worden ze al een stuk beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al op de site van debitel gekeken? Ik zie daar een aanbieding waar ik blij van wordt!! Wie heeft er ervaring met debitel en ... wat is het addertje onder het wel bekende gras?

JJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:33:
Iemand al op de site van debitel gekeken? Ik zie daar een aanbieding waar ik blij van wordt!! Wie heeft er ervaring met debitel en ... wat is het addertje onder het wel bekende gras?

JJ
Misschien is het handig dat je met iets meer details komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

19.95 per maand 150 min voor 1 jaar gratis toestel, geen aansluit kosten. Ik zie dat er overal ook op internet alleen met twee jarige abonementen een gratis e51 te verkrijgen is...

dit kan toch bijna niet, ik zal in de shop zelf wel even vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:02:
19.95 per maand 150 min voor 1 jaar gratis toestel, geen aansluit kosten. Ik zie dat er overal ook op internet alleen met twee jarige abonementen een gratis e51 te verkrijgen is...

dit kan toch bijna niet, ik zal in de shop zelf wel even vragen.
Dat klinkt idd haast wel alsof er een addertje onder het gras zit. Maar mocht dat niet zo zijn dat is dat niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:58:
Sinds enkele weken ben ik ook in het bezit van een Nokia E51. Het is werkelijk een fantastisch toestel en ik ben er dan ook erg blij mee.

Het enige dat me stoort is het "gekraak" van het toestel aan de zijkant, ter hoogte van de volumeknopjes. Daarnaast lijkt het ook alsof er net iets teveel speling zit tussen het frontje en die knopjes.

Hebben jullie ook last van gekraak? En heeft het toestel speling ter hoogte van de volume knopjes?

Mocht ik nu de enige zijn, dan mogen ze er wat mij betreft iets aan doen......
had ik met de mijne ook, opgelost door een heel klein stukje papier achter de batterij klepje te plaatsen. wel ff dubbelvouwen zodat ie ietsss dikker is als een normaal a4 velletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyonga
  • Laatst online: 20-07 21:52
Ik zoek een opvolger voor mijn 6233, op zich een goed toestel maar die achtergrondverlichting en dan in combinatie met mijn carkit... |:(

De e51 heeft een licht sensor las/zag ik. Maar nergens heb ik nog iets gevonden of de achtergrondverlichting continu aan kan blijven in een carkit? Dag en nacht.

Via google wel reviews gevonden, veel positieve geluiden, geen negatieve punten over verlichting iig, de pdf van de handleiding geeft geen details over de te kiezen opties van de time out verlichting...en ook niets specifiek hierover gevonden op dit forum.

Concreet de vraag:

1) Kan iemand mijn vermoeden bevestigen dat de achtergrondverlichting altijd aan blijft in een carkit?
2) Wat zijn de opties van de time out verlichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
areyonga schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:01:
Ik zoek een opvolger voor mijn 6233, op zich een goed toestel maar die achtergrondverlichting en dan in combinatie met mijn carkit... |:(

De e51 heeft een licht sensor las/zag ik. Maar nergens heb ik nog iets gevonden of de achtergrondverlichting continu aan kan blijven in een carkit? Dag en nacht.

Via google wel reviews gevonden, veel positieve geluiden, geen negatieve punten over verlichting iig, de pdf van de handleiding geeft geen details over de te kiezen opties van de time out verlichting...en ook niets specifiek hierover gevonden op dit forum.

Concreet de vraag:

1) Kan iemand mijn vermoeden bevestigen dat de achtergrondverlichting altijd aan blijft in een carkit?
2) Wat zijn de opties van de time out verlichting?
Als je beter in de handleiding had gekeken, onder Instellingen -> Algemeen -> Toebehoren -> Bedrade carkit zit een optie "Verlichting", die op "automatisch" en op "aan" kan. Bij "aan" blijft je verlichting dus altijd aan zolang de telefoon in de carkit zit.

Wat betreft de timeout van de verlichting bij normaal gebruik, die is gewoon per tijdseenheid in te stellen, tevens is de brightness en de spaarstand time-out etc instelbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyonga
  • Laatst online: 20-07 21:52
Ik heb gezocht in de uitgave 1 van de gebruikershandleiding en kan daar echt niets vinden... :N

Maar goed, bedankt voor je snelle antwoord d:)b
Pagina: 1 ... 11 ... 26 Laatste