Als je nog een oude Dutchtone sim hebt kun je geen gebruik maken van UMTS (3G) aangezien die sim kaarten daar nog niet op voorbereid waren. Ik heb vorig jaar mijn sim gratis laten omruilen voor een nieuwe UMTS geschikte sim.epoman schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:04:
[...]
Kan dat met een normale (lees: dutchtone) sim niet dan? Dat umts daar niet op werkt snap ik ook wel, maar hoe haal jij dan gratis je mail binnen?
Zoals je misschien weet heb je 4 verschillende access points van Orange:
- Orange ISP GPRS
- Orange MMS
- Orange World
- Orange World TV
Aangezien MailforExchange ook via poort 80 of 443 (SSL) gaat kun je hiervoor ook Orange World als access point gebruiken. Alleen de optie 'Altijd aan' werkt niet, je kunt dus niet continu de verbinding open houden. Maar ik gebruik dit toch niet want dan is mijn accu binnen 8 uur leeg. Ik heb de synchronisatie om de 15 min ingesteld en dat werkt perfect, nu houdt mijn accu het wel 2 dagen vol.
Ik heb hetzelfde geprobeerd met de GMail applicatie. Mail ophalen lukt wel, maar mail versturen werkt niet. Dus daar gebruik ik Orange ISP GPRS access point voor en dat gaat wel van mijn databundel af.
Hetzelfde heb ik geprobeerd voor de MSN applicatie, maar dat werkt niet via Orange World. Maar ik heb verschillende keren gelezen dat je met een kleine wijziging in het access point je dit toch aan de praat kunt krijgen, alleen kan ik die optie niet vinden in de Nokia E51.