[PC/MAC] SimCity 4 - Deluxe Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 125.814 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

Gister begonnen aan een stadje.. was lekker opweg . en d8 bij mezelf .. goh laat ik eens die PEG Ponds gebruiken . .. mooi plekje uitgezocht .. uit lijstje de juiste tile gepakt .. clique .. pog .. computer start opnieuw op ..

Nu nog eens proberen enkijken of dat het was of een toevallige crash :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

EZ_

LoneRanger schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 17:23:
[...]

Nee, helaas niet, sterker nog het is aan te bevelen de affiniteit te zetten op 1 core ivm stabiliteit.
Er is volgens mij ergens een batch file die dat automatisch voor je doet elke keer.
Ik zal straks wel even zoeken.

[edit]
gevonden: http://www.robpol86.com/pages/imagecfg.php
Hoef je maar eenmalig toe te passen. :)
ok, merci :)

Kheb nog een vraagje:
Als'k de snelste game-speed aanzet, gebeurt het zeer vaak dat die na een korte tijd (1 min ofzo) terug naar de gewone snelheid gaat...
Het icoontje van de 3de snelheid blijft dan wel aangeklikt, maar aan de auto's, datum en gebouwen die onder constructie zijn zie'k dat de game terug op die gewone snelheid draait.

Is dat soms een bekende bug en/of bestaat er daar een fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 22:20
Zijn er nog meer mensen die dit spel met Vista 32bit draaien? Bij werkt het opzich wel maar hij crashed af en toe toch wel erg hard. Ik weet alleen niet of dit aan het spel ligt of misschien een van de plugins. Ik heb er momenteel eigenlijk niet zo veel, vooral omdat ik het zwaar irritant vind om al die verschillende bestanden die erbij komen te moeten downloaden...

Dat save alarm is trouwens geniaal! Vandaag ook alweer wat progress verloren omdat hij crashte en ik was vergeten te saven.

Al met al erg leuk al die plugins! Ik zoek alleen nog wat leuke kaarten. Ik heb ooit al eens de Matineda map gedownload via de link van, ik geloof lone ranger, helaas staan daar de grid marks altijd in aan (dus je ziet altijd vakjes). Het probleem is alleen dat het programma dat je voor zo een kaart nodig hebt (SC4 terraformer geloof ik?) volgens mij niet werkt op Vista, ten minste enige tijd geleden ben ik er niet in geslaagd...

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElmarO schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 17:24:
[...]

Zeg het ook even snel uit mijn hoofd, maar als ik het goed heb is het: CTRL+SHIFT+ALT+R.
Hmm, precies niet. Hij geeft iets weer van een
snapshot maken oid.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Banjy schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:59:
Zijn er nog meer mensen die dit spel met Vista 32bit draaien? Bij werkt het opzich wel maar hij crashed af en toe toch wel erg hard. Ik weet alleen niet of dit aan het spel ligt of misschien een van de plugins.
90% van de keren ligt het aan de plugins :)
@Hierboven:
Ik gebruik altijd SC4Mapper om nieuwe regions aan te maken, vind ik lekker makkelijk.
Enige nadeel is dat je region er niet uitziet, maar overal erin en eruit gaan verhelpt dat.

* anandus is overigens bezig op Canton Region (Wat raar genoeg niet Canton voor moet stellen :P).

Lekker steden langs de rivier bouwen :)

[ Voor 36% gewijzigd door anandus op 12-03-2008 19:09 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Banjy schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:59:
Het probleem is alleen dat het programma dat je voor zo een kaart nodig hebt (SC4 terraformer geloof ik?) volgens mij niet werkt op Vista, ten minste enige tijd geleden ben ik er niet in geslaagd...
SC4Mapper bedoel je, die hoort te werken onder vista.
Terraformer werkt idd niet onder vista. ;)
* LoneRanger tiept wat langzamer dan Anandus. :P

Mocht sc4mapper nou niet werken op je systeem dan geef je maar even een link welke map je wilt hebben en doe ik het wel voor je. :)

Matinenda is idd een beetje vaag dat de grenzen van de tiles zichtbaar zijn.
Kan zijn dat er iets is fout gegaan tijdens het terraformen oid wat ik zelf heb gedaan.
De map was iig niet 100% origineel. :P

Link naar sc4mapper: http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=179

[edit]

Anandus, dat is een mooie regio. :9
Als ik al niet in 3 regio's tegelijk bezig was wist ik het wel.

[ Voor 8% gewijzigd door LoneRanger op 12-03-2008 19:19 ]

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
anandus schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:05:
[...]
90% van de keren ligt het aan de plugins :)
@Hierboven:
Ik gebruik altijd SC4Mapper om nieuwe regions aan te maken, vind ik lekker makkelijk.
Enige nadeel is dat je region er niet uitziet, maar overal erin en eruit gaan verhelpt dat.

* anandus is overigens bezig op Canton Region (Wat raar genoeg niet Canton voor moet stellen :P).

Lekker steden langs de rivier bouwen :)
En hoe kom ik daar achter, zeker alle plugins verwijderen en één voor één teruginstalleren en dan kijken of hij vastloopt :P ? Daar gaat wel erg veel tijd in zitten, ik hoop er maar op dat die save reminder mij voldoende helpt :+

Mooie kaart trouwens! Helaas kan ik deze kaarten dus niet gebruiken. Zou het misschien mogelijk zijn dat je hetzelfde doet zoals LoneRanger eerder in dit topic? Als je dit teveel werk vind snap ik dat volkomen hoor :) Ook vraag ik me af of ik dan ook weer niet die vaste grid-lock heb (dus altijd vakjes zien)?

Edit\ Ik lees nu LoneRanger zijn reactie; ik ga even stoeien daarmee :)

Edit2\ Helaas lijkt deze ook niet te werken. Als ik SC4mapper opstart krijg ik de splashscreen en daarna zie ik niks meer. In de log staat het volgende:

Traceback (most recent call last):
File "SC4MapApp.pyo", line 1006, in OnClose
File "SC4MapApp.pyo", line 1009, in ShowMain
File "SC4MapApp.pyo", line 278, in __init__
UnicodeDecodeError: 'unicodeescape' codec can't decode bytes in position 2-4: truncated \UXXXXXXXX escape

[ Voor 18% gewijzigd door Banjy op 12-03-2008 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik wacht even Anandus af en anders Map ik hem zelf wel even voor je.
Je moet dan wel alsnog zelf alle tiles openen en saven. ;)
De eerste tile duurt wat lang maar daarna zijn je pluggins ingeladen en gaat het een stuk sneller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
LoneRanger schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:16:
[...]

SC4Mapper bedoel je, die hoort te werken onder vista.
Terraformer werkt idd niet onder vista. ;)
* LoneRanger tiept wat langzamer dan Anandus. :P
Terraformer werkt onder Vista. Je moet alleen MSCVP71.DLL downloaden, in de map van SC4Terraformer zetten en dan werkt het gewoon. Althans, bij mij wel. :P
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:03:
[...]
Hmm, precies niet. Hij geeft iets weer van een
snapshot maken oid.. :)
Je doet het in de regioview? Want daar werkt die combinatie bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik wil die Canton Region wel uploaden, hoor. Ik heb hem toevallig gezipt toen ik net alle maps erin-en-eruit gedaan had.
Normaliter pleur ik het ook vol met bomen, dat heb ik nu (nog) niet gedaan.
Hij is dus helemaal maagdelijk.

...Ben hem nu aan het uploaden...

(Overigens is-ie wel met de Italia-mod, mossy granite en windjammer, dus hij is een beetje donker).

EDIT
Ik *geloof* dat dit de downloadlink is:
http://www.megaupload.com/?d=GCAUK3VF

Overigens heet-ie weinig origineel Cantonalia, maarja, dat moet je maar veranderen als het je niet aanstaat :P

[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 12-03-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElmarO schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:03:
[...]

Terraformer werkt onder Vista. Je moet alleen MSCVP71.DLL downloaden, in de map van SC4Terraformer zetten en dan werkt het gewoon. Althans, bij mij wel. :P
[...]

Je doet het in de regioview? Want daar werkt die combinatie bij mij.
Nu lukt hij wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
anandus schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:09:
Ik wil die Canton Region wel uploaden, hoor. Ik heb hem toevallig gezipt toen ik net alle maps erin-en-eruit gedaan had.
Normaliter pleur ik het ook vol met bomen, dat heb ik nu (nog) niet gedaan.
Hij is dus helemaal maagdelijk.

...Ben hem nu aan het uploaden...

(Overigens is-ie wel met de Italia-mod, mossy granite en windjammer, dus hij is een beetje donker).

EDIT
Ik *geloof* dat dit de downloadlink is:
http://www.megaupload.com/?d=GCAUK3VF

Overigens heet-ie weinig origineel Cantonalia, maarja, dat moet je maar veranderen als het je niet aanstaat :P
Super! Bedankt! Ik ben echter met SC4 Terraformer ook gaan stoeien en heb dat ook werkend gekregen :*) Alleen kom ik daar, net zoals met die van jou, tot hetzelfde resultaat; de vakjes blijven staan... Is dit bij jou ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Terraformer werkt prima onder Vista (32-bit)
Sommige zeggen doormiddel en met behulp van een .dll die ergens in een txt bestandje staat maar ik deed het zonder die.dll :)

[edit]
Zucht .. L2Readfaster Mike .

[ Voor 10% gewijzigd door Solid Seal op 12-03-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Banjy schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:38:
[...]

Super! Bedankt! Ik ben echter met SC4 Terraformer ook gaan stoeien en heb dat ook werkend gekregen :*) Alleen kom ik daar, net zoals met die van jou, tot hetzelfde resultaat; de vakjes blijven staan... Is dit bij jou ook zo?
Echt duidelijke omlijning of af en toe wat naden?
In het eerste geval moet je even kijken in je regio opties waar je de borders uit kunt zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
LoneRanger schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 18:47:
[...]

Echt duidelijke omlijning of af en toe wat naden?
In het eerste geval moet je even kijken in je regio opties waar je de borders uit kunt zetten. ;)
Het gaat om de omlijning in de stadsview zelf. Dus je laad een stad en dan zie je overal vakjes, in tegenstelling tot andere 'officiele maxis' kaarten waarbij je alleen de vakjes ziet als je iets bouwt en dan in een klein cirkeltje om je cursor heen.

Edit\ Even twee foto's ter illustratie toegevoegd:

Afbeeldingslocatie: http://www.dragtsma.tweakdsl.nl/Web%20afbeeldingen/SC4%20met.jpg

Versus:

Afbeeldingslocatie: http://www.dragtsma.tweakdsl.nl/Web%20afbeeldingen/SC4%20zonder.jpg

Ik heb het even aangegeven met een pijl op een stukje lege ontboste grond...

[ Voor 22% gewijzigd door Banjy op 13-03-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
En als je op "g" duwt dan blijven de grids/vlakjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
LoneRanger schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:05:
En als je op "g" duwt dan blijven de grids/vlakjes?
Nee dan verdwijnen ze :o !!! Yes kan ik eindelijk in die gave regio's gaan spelen :*) Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Niet online
Vandaag verder gegaan met mijn stad Zuiderdieck. Zit op het moment zo rond de 20.000 inwoners.

Afbeeldingslocatie: http://xs125.xs.to/xs125/08110/sc428_zuiderdieck656.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs125.xs.to/xs125/08110/sc430_zuiderdieck673.jpg.xs.jpg

Hier verschenen mooi 4 dezelfde villa's. :)
Afbeeldingslocatie: http://xs125.xs.to/xs125/08110/sc429_zuiderdieck287.jpg.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs125.xs.to/xs125/08110/sc431_zuiderdieck678.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs125.xs.to/xs125/08110/sc432_zuiderdieck299.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs125.xs.to/xs125/08110/sc433_zuiderdieck751.jpg.xs.jpg

De eerst commerciële hoogbouw die werd gebouwd.
Afbeeldingslocatie: http://xs125.xs.to/xs125/08110/sc434_zuiderdieck218.jpg.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs125.xs.to/xs125/08110/sc435_zuiderdieck919.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs125.xs.to/xs125/08110/sc436_zuiderdieck202.jpg.xs.jpg

De geothermische centrale die de stad stroom levert (naast de geleverde stroom vanuit de buurstad) en een antenne voor de GSM's van de Sims. :)
Afbeeldingslocatie: http://xs125.xs.to/xs125/08110/sc437_zuiderdieck875.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik zie een obsessie wbt watervallen. :P

Ziet er verder keurig uit, welke regio speel je trouwens, ik zou wel graag een "region view" zien.
Morgen een vrije dag, eindelijk expirimenteren met SA 's hole-digger. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwho echt jij maakt mooie dingen!
maar maak je ook winst? wat ik zie niet veel huisen ofzo maar wel een universietijd nog een middelbare school en een centrale. en paar parkjes.
na mijn idee kan dat nooit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Niet online
LoneRanger schreef op zondag 16 maart 2008 @ 20:49:
Ik zie een obsessie wbt watervallen. :P

Ziet er verder keurig uit, welke regio speel je trouwens, ik zou wel graag een "region view" zien.
Heb inderdaad een obsessie met watervallen. Vind het zelf iets rustgevends hebben en het fleurt de omgeving mooi op. Ben zelf alleen nog op zoek naar een plugin waarmee je omgevallen boomstammen kan neerzetten. Weet jij er toevallig één?

Ik speel op de standaard San Francisco regio. Zal later wel een screenshot posten van mijn region view. Al is daar weinig spannends op te zien. :P
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:24:
mwho echt jij maakt mooie dingen!
maar maak je ook winst? wat ik zie niet veel huisen ofzo maar wel een universietijd nog een middelbare school en een centrale. en paar parkjes.
na mijn idee kan dat nooit uit.
Maak niet zo heel veel winst met deze stad. Wat wel helpt is deze extra ordinance. Zo krijg je maandelijks wat meer geld. Op deze manier is al dat spul een stuk makkelijker betaalbaar te houden. De energiecentrale is alleen niet echt de moeite qua kosten. Kost maandelijks $250 en levert dan 6000MW/H. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
ElmarO schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:42:
[...]

Heb inderdaad een obsessie met watervallen. Vind het zelf iets rustgevends hebben en het fleurt de omgeving mooi op. Ben zelf alleen nog op zoek naar een plugin waarmee je omgevallen boomstammen kan neerzetten. Weet jij er toevallig één?
http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=15796&v=1

Voor bomen, struiken, rotsen e.d. gewoon even zoeken op cp op ST of SC4D.
Jeroni heeft wdbt ook leuke dingen. :)

Maareh, waterval-obsessie.....

Afbeeldingslocatie: http://aycu31.webshots.com/image/48190/2001143186765636665_rs.jpg

Van een stijle rots in de zee is nog mooier maar zo'n map had ik even niet voorhanden.
De waterval is helaas niet op je regio-view te zien.
http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=14707&v=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gasten,

Zeer binnenkort krijg ik een nieuwe PC, en hoop ik eindelijk Simcity 4 knap te kunnen draaien. Het spel ligt vanaf het prille begin (nu al zo'n 5 jaar dus al) onder een dikke laag met stof, en speel ik nog altijd af en toe wat met 3000. nu wil ik dus de draad weer gaan oppakken met Simcity 4, en nu wilde ik vragen of jullie me een aantal zaken kunnen aanraden. Heb vele pagina's doorgescrolt, en zie allemaal termen waar ik geen weet van heb!

In de eerste plaats wil ik vragen wat de voornaamste tooltjes en handige downloads zijn om een realistische stad te kunnen gaan bouwen. Hopelijk krijg ik wat respons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Tuurlijk krijg je response, sterker nog ik heb de ts een klein beetje voor geupdate[d].
Begin maar eens met de essentials, die heb je echt nodig.
Verder registreren op de Stex, Lex en Plex. :P
Die eerste is simtropolis, de 2e SC4Devotion en de 3e is Pegasus, de links vind je in de startpost.
Kleine uitleg, Stex, SimTropolis EXchange, geen idee waar de L eigenlijk op slaat in lex en die derde kom je zelf wel uit toch? :P

Realistisch hangt af van je smaak, zeg maar wat je zoekt en hulp/links worden vanzelf geboden. ;)

In principe hoef je alleen dit topic door te nemen, de links naar oudere topics is in dit geval meer uit traditie. :P
Neemt niet weg dat ze wel de moeite van het doornemen waard zijn.
D'r ontbreken er nog wel een paar overigens in de ts.

Succes met dit weergaloze spel trouwens, bereid je maar voor op slapeloze nachten. >:)

gewoon vragen als je er niet uitkomt of problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx, ik zal eens wat gaan rondsnuffelen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Niet online
LoneRanger schreef op zondag 16 maart 2008 @ 20:49:
Hierbij mijn Region View. Zoals je ziet had ik niet zo heel veel zin om alle mappen te openen en te saven om het er als één geheel uit te laten zien. :P

Afbeeldingslocatie: http://xs125.xs.to/xs125/08122/sc438_regio-overzicht353.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er aardig uit, alleen nog niet veel inwoners!! hoe komen die rare zwarte vlakken erin als ik vragen mag?!?! ik mis alleen alcatraz en de GG bridge!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:29

Leedbek

Luuk Luchtloper

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:57:
ziet er aardig uit, alleen nog niet veel inwoners!! hoe komen die rare zwarte vlakken erin als ik vragen mag?!?! ik mis alleen alcatraz en de GG bridge!!
Hij gebruikt een water texture mod, om het water er realistischer uit te laten zien. Alleen de maps die je met die mod hebt geopend en gesaved worden in die kleur weergegeven in de world view.

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-01 15:51
(jarig!)
ElmarO,

Hoe krijg jij van die strakke rechte kades, ik probeer al 3 uur lang een haven in elkaar te prutselen, maar schiet niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Niet online
Lof102 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:54:
ElmarO,

Hoe krijg jij van die strakke rechte kades, ik probeer al 3 uur lang een haven in elkaar te prutselen, maar schiet niet op :P
Met de God-tools en met behulp van losse stukjes road/street om het mooi waterpas te krijgen. Wil het eventueel wel met behulp van screenshots uitleggen, mocht je daar behoefte aan hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Lof102 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:54:
ElmarO,

In de PLEX vind je een Leveler die ideaal is om rechte stukken kust te maken voor de haven lots van PEG CDK. Je moet wel even doorhebben hoe je er mee om moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
(jarig!)
Luuk, bedankt voor die tool, die gaat zeker weten van pas komen ;)

ElmarO, het vlak maken van het land is nu het punt niet meer, maar is er ook een manier om een rechte rand te krijgen? Of moet dat in GM en dan gaan rommelen, net zolang tot het voor elkaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Lof102 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:59:
Luuk, bedankt voor die tool, die gaat zeker weten van pas komen ;)

ElmarO, het vlak maken van het land is nu het punt niet meer, maar is er ook een manier om een rechte rand te krijgen? Of moet dat in GM en dan gaan rommelen, net zolang tot het voor elkaar is?
Zoek op de stex maar eens op seawalls. ;)

http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?p=results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

wat doet die NAM Simulator precies? .. is het een soort batch file die kijkt of je city wel goed is ofzo . of een onzichtbaar iets .. ik kan niet echt terugvinden wat het eigenlijk is :S

Nu weet ik ook waarom me NAM nieteens werkte .. was de essentiels vergeten :D

[ Voor 17% gewijzigd door Solid Seal op 19-03-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Weet iemand hoe ik die irritante icoontjes van de missie's uit kan zetten zoals de vliegtuig, auto, etc...

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
De NAM zorgt ervoor dat je sims een betere route kiezen naar hun werk.
Het is vreselijk ingewikkeld en ik snap er de helft niet van maar ik zal je een klein voorbeeldje geven.

Zonder de NAM namen je sims vaak de verkeerde route gebasseerd op een foute simulator.
Dingen als capaciteit van straten en snelheid klopten niet wat voor onodig veel opstopping zorgde en dus een veel te lange reistijd.
Te lange reistijd resulteerd in werkeloosheid.

De voorganger van de NAM, Pathfinder, was al een verbetering

Verder zijn er aanpassingen aan het wegennet, diverse soorten kruisingen, rotondes etc.

Je snapt waarom de NAM essentieel is denk ik. ;)

[edit]
Je bedoelt die file onder de NAM-essentials?
Is een aanpassing puur op de traffic-simulator, route, capaciteit, snelheid etc.
Chaos-Zero schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:46:
Weet iemand hoe ik die irritante icoontjes van de missie's uit kan zetten zoals de vliegtuig, auto, etc...
Links-onder op het icoontje drukken met die 2 poppetjes, dan op het autootje en dan dat icoontje met dat rondje/golfje/kruisje.

[ Voor 27% gewijzigd door LoneRanger op 19-03-2008 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

binnenkort ga ik dus met simcity beginnen, ik vind het altijd leuk als anderen screens posten, dus dan doe ik het zelf ook maar eventjes!! heb ff een soort van plattegrond getekend voor de regio die ik ga maken, welke vinden jullie de mooiste, of bied het meeste potentieel (of is het beide helemaal niks)? ze zijn beiden gebaseerd op een map die ik van simcity 3000 heb, ik hoor het wel. het verschil zit hem in wat kleine eilandjes en weet ik het wat, nou ja ik hoor wel:

1:
[img=http://img89.imageshack.us/img89/3561/45396387yz0.th.png]

2:
[img=http://img220.imageshack.us/img220/1699/10521188it4.th.png]

Het is slechts in grove lijnen, ik moet het nog wat minder 'rondig' maken.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

LoneRanger schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:53:
De NAM zorgt ervoor dat je sims een betere route kiezen naar hun werk.
Het is vreselijk ingewikkeld en ik snap er de helft niet van maar ik zal je een klein voorbeeldje geven.

Zonder de NAM namen je sims vaak de verkeerde route gebasseerd op een foute simulator.
Dingen als capaciteit van straten en snelheid klopten niet wat voor onodig veel opstopping zorgde en dus een veel te lange reistijd.
Te lange reistijd resulteerd in werkeloosheid.

De voorganger van de NAM, Pathfinder, was al een verbetering

Verder zijn er aanpassingen aan het wegennet, diverse soorten kruisingen, rotondes etc.

Je snapt waarom de NAM essentieel is denk ik. ;)

[edit]
Je bedoelt die file onder de NAM-essentials?
Is een aanpassing puur op de traffic-simulator, route, capaciteit, snelheid etc.

[...]

Links-onder op het icoontje drukken met die 2 poppetjes, dan op het autootje en dan dat icoontje met dat rondje/golfje/kruisje.
duidelijk :)

Nja zomaar ff stadje starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:14:

1:
Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/3561/45396387yz0.th.png

2:
Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/1699/10521188it4.th.png

je gebruikt de verkeerde link. :P

http://allyoucanupload.webshots.com is zonder popups. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah oke, dan gebruik ik die voortaans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:14:
binnenkort ga ik dus met simcity beginnen, ik vind het altijd leuk als anderen screens posten, dus dan doe ik het zelf ook maar eventjes!! heb ff een soort van plattegrond getekend voor de regio die ik ga maken, welke vinden jullie de mooiste, of bied het meeste potentieel (of is het beide helemaal niks)? ze zijn beiden gebaseerd op een map die ik van simcity 3000 heb, ik hoor het wel. het verschil zit hem in wat kleine eilandjes en weet ik het wat, nou ja ik hoor wel:

1:
[img=http://img89.imageshack.us/img89/3561/45396387yz0.th.png]

2:
[img=http://img220.imageshack.us/img220/1699/10521188it4.th.png]

Probeer het eens met SC4 Terraformer :)
Of je kan een grayscale maken en die in SC4 Mapper proberen? (=zeer gevoelig, weet ik uit ervaring :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
(jarig!)
Seawalls was niet helemaal waar ik op doelde, maar die komen ook zeker van pas!

Maar na wat geneuzel op Simtropolis kwam ik van ' PEG' een tutorial tegen:

http://simpeg.com/forum/index.php?topic=4172.0

En die kwam mij zeer goed van pas, ik hoop iemand anders ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dit is overigens ook een goede (zéér uitgebreide) tutorial voor als je realistische havens wil bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Thnx voor de tip!
Ik heb nu eindelijk een redelijk goedlopende stad. Zal zeer binnenkort wel wat foto's neer zetten.
Ik las laatst ook dat ik de hele Region als 1 'stad' kan zetten toch? Is dit makkelijk te doen, of is het veel werk? Kunner er niet hele Region's verstuurd worden bv via email, zodat als het wat lastig is en iemand het heeft, iemand kan mailen?

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:37

Ottooo

Vuurvlieg

anandus schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:00:
Dit is overigens ook een goede (zéér uitgebreide) tutorial voor als je realistische havens wil bouwen :)
Die heb ik eens eerder gezien, GEWELDIGE creatie van die gast. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n65/emilin_2006/overvcclick.jpg

Klik voor het grotere plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ottooo schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 23:06:
[...]

Die heb ik eens eerder gezien, GEWELDIGE creatie van die gast. _/-\o_

[afbeelding]

Klik voor het grotere plaatje
:o
Dat zijn uren, zoniet dagen, werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 23:18:
[...]

:o
Dat zijn uren, zoniet dagen, werk!
Twee maanden, staat in die tutorial :o
Gemodelleerd naar de haven van Rotterdam. Geweldig mooi werk, superknap als je dat kan.

[ Voor 17% gewijzigd door Leedbek op 20-03-2008 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
toch ook SC4 maar eens geïnstalleerd, nu het topic hier zo mooi leeft leek me dat het beste excuus om weer nachten door te trekken :9 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
(jarig!)
De haven is on the 'way' :P

Ik zal zsm eens wat shots posten :O

Maar kheb eerst nog een paar (n00b)vraagjes...

Is het mogelijk om de richting van objecten te veranderen? Mssn door middel van een toetsen combinatie. (Bedankt Luuk!!:))

En ik heb me geregistreerd op de site van Maxis, maar daar zeggen ze helaas dat mijn codes niet bestaan :S, lekker met originele games, maar afijn, zou een van jullie zo vriendelijk kunnen/ willen zijn de volgende files mssn ergens te posten of te mailen (junior.09 en dan de Google mail).

http://simcity.ea.com/dow...ilename=bldgprop_vol2.dat (RH Prop Pack)
http://simcity.ea.com/dow...ilename=bldgprop_vol1.dat (Pre RH Prop Pack)
en ik zoek de 'Simtropolis landmarks as props pack' (LoneRanger, SUPERBEDANKT :D!!)

In afwachting ;)
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Lof102 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:19:
Is het mogelijk om de richting van objecten te veranderen? Mssn door middel van een toetsen combinatie.
Met Home en End kun je de oriëntatie van een gebouw veranderen voor je hem plopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brave_Sir_Robin
  • Laatst online: 01-09 22:45

Brave_Sir_Robin

He bravely ran away

Ben ook maar weer eens begonnen met een stadje, zit nu op 30.000 inwoners en probeer ze zoveel mogelijk te verwennen qua health, education etc...

Krijg alleen die stomme environment rating maar niet omhoog, staat sinds 10.000 inwoners ofzo, al continu in het dieprood. Ik heb mijn stad al redelijk ruim opgezet met veel bomen ertussen en ben nu ook her en der parkjes aan het neerleggen maar er verandert niets...

Krijg wel regelmatig de melding dat mijn wegen goed voor elkaar zijn maar dat daardoor de 'streets endangered' zijn. Maar ja, als ik van roads weer terugga naar streets dan ligt alle verkeer plat..

Iemand dus tips voor mijn environment rating?

Hier mijn stadje, ik gebruik geen plugins behalve NAM.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/SimCity4-1T.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/SimCity4-2T.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Brave_Sir_Robin schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:36:
Krijg alleen die stomme environment rating maar niet omhoog, staat sinds 10.000 inwoners ofzo, al continu in het dieprood.
Airpolution. ;)

Je hebt je industrie zowat in de achtertuin van je woonwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ik heb allemaal leuke plugins maar de CAM die ik heb die werkt niet volgens mij.
maar moet ik daar nog wat bij downen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 11:01:
hey ik heb allemaal leuke plugins maar de CAM die ik heb die werkt niet volgens mij.
maar moet ik daar nog wat bij downen?
ja cambuildings :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar vind ik die? kun je heelmischien een linkje sturen? :D
ik heb trouwens wel meer spullen die niet werken zoals de NAM
en zo'n lot dat je de afval van je stad afgooit die heb ik ook niet :'( nu gebruik ik een gat waar ik alles kan ingooien maar ik vind die niet zo mooi.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 13:48:
waar vind ik die? kun je heelmischien een linkje sturen? :D
ik heb trouwens wel meer spullen die niet werken zoals de NAM
en zo'n lot dat je de afval van je stad afgooit die heb ik ook niet :'( nu gebruik ik een gat waar ik alles kan ingooien maar ik vind die niet zo mooi.
http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=2039.0 , staat inmiddels ook in de 2e post. ;)

Wat werkt er niet aan de NAM bij je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Niet online
Vandaag de laatste hand aan mijn stadje Zuiderdieck gelegd. Zit nu op zo'n 25.000 inwoners.

Afbeeldingslocatie: http://xs225.xs.to/xs225/08120/sc439_zuiderdieck509.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs225.xs.to/xs225/08120/sc440_zuiderdieck976.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs225.xs.to/xs225/08120/sc441_zuiderdieck724.jpg.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs225.xs.to/xs225/08120/sc442_zuiderdieck858.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs225.xs.to/xs225/08120/sc443_zuiderdieck559.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneRanger schreef op zondag 23 maart 2008 @ 16:49:
[...]

http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=2039.0 , staat inmiddels ook in de 2e post. ;)

Wat werkt er niet aan de NAM bij je?
:) ty voor de buildings straks ff kijken of het werkt.
nou bij de NAM heb je toch allemaal leuke nieuwe kruispunten en al dat zoort stuf voor rails en wegen. nou die kan ik niet vinden in de game.
maar ik denk dat ik iets fout doe met downloaden van props.
maar niet alles doet het niet zoals mijn ziekenhuis en me politie bureu en nog wat meer spullen.die zijn er wel gewoon in het spel.
:D ik ga nu ff me stad inbrand steken en met blusvliegtuig overheen vliegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 20:03:
[...]

:) ty voor de buildings straks ff kijken of het werkt.
nou bij de NAM heb je toch allemaal leuke nieuwe kruispunten en al dat zoort stuf voor rails en wegen. nou die kan ik niet vinden in de game.
maar ik denk dat ik iets fout doe met downloaden van props.
De NAM heeft geen props.
Met de NAM kan je niet zoveel fout doen, gewoon installeren.

Kijk eens rond in je wegen-menuutjes en kijk eens of je iets hebt dat 'GLR' heet. Zo ja, dan is de NAM prima geïnstalleerd.
Dat hoeft alleen als je die extra lots gaat installeren. Als je gewoon de CAM installeert dan gebruikt-ie de gebouwen die in het spel zitten.

CAM is niet persé extra wolkenkrabbers, maar CAM is een aanpassing van de game-engine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik was vanmorgen wat aan het opruimen en vond nog wat oude hd's.
Opzich niet zo opmerkelijk maar op een van die hd's vond ik nog een installatie van Simcity4 uit begin 2004, althans het spul wat in je documenten terecht komt.
4 steden in de London regio met een plugin map van 800Kb. :P

Kijk en huiver! ;)

Afbeeldingslocatie: http://aycu11.webshots.com/image/47810/2001414620646895625_th.jpgAfbeeldingslocatie: http://aycu11.webshots.com/image/50090/2001474531980848950_th.jpgAfbeeldingslocatie: http://aycu33.webshots.com/image/46472/2001490066689345817_th.jpgAfbeeldingslocatie: http://aycu32.webshots.com/image/46791/2001499159485046588_th.jpg

Geen idee of ze winst maken die 4 steden.
Ik ga vanmiddag eens kijken.

Mocht iemand interesse hebben in die regio/steden gooi ik ze wel online.
Je hebt er geen plugins voor nodig, dus geen CAM geen NAM, het standaard spel dus.

Ik heb nog 6 hd's te gaan, wieweet wat ik nog allemaal tegen kom. :P

[edit]
14:43

Zo, hij doet het dus. :)

Afbeeldingslocatie: http://aycu36.webshots.com/image/50435/2001535084443850019_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu36.webshots.com/image/50435/2001522517027766747_rs.jpg

1,3M inwoners dus.

Volgende edit om +/- 15:30

[edit]
15:45

Bijna de hele regio voorzien van nieuwe water en grond textures.

Afbeeldingslocatie: http://aycu04.webshots.com/image/47883/2000365412749455306_rs.jpg

Een stadsdeel anno 2004.

Afbeeldingslocatie: http://aycu32.webshots.com/image/50271/2000328889916513380_rs.jpg

D'r wordt flink ge/ver/herbouwd.

Afbeeldingslocatie: http://aycu07.webshots.com/image/47726/2000383955202825129_rs.jpg

En een paar gamejaren verder.

Afbeeldingslocatie: http://aycu17.webshots.com/image/50376/2000325301406308643_rs.jpg

Het grappige aan dit projectje is dat ik me helemaal niet kon herrinderen dit gebouwd te hebben.
Als ik dan wat inzoom en naar bepaalde details kijk dan herinder ik me ineens weer waarom ik dat specifieke detail zo heb aangelegd of hoe het zo gekomen is. :)

Op naar het volgende stadsdeel.

Planning:

1: alle 5 de steden een jaartje of 20 laten groeien.
2: aanpak wegennet.
3: herstructureren commercial-, residential- en industryzones.
4: Ordinances op orde brengen. [onderwijs/gezonheid/veiligheid]
5: Uitbreiden in de regio

p.s.
3 steden draaiden op kleine winst [max 3K] en 2 op een beetje verlies.
1 stad heeft nog 10K in de beurs en draait verlies.

[ Voor 38% gewijzigd door LoneRanger op 24-03-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
(jarig!)
2004 is al ffies geleden jah

Desalniettemin zien je steden er spectaculair uit ik krijg dat nog steeds niet voor elkaar :( maar ik wil waarschijnlijk ook teveel tegelijk
Zo kwam ik gister weer een mod tegen van een Highway die je met behulp van walls ed kan 'verzinken' in je stad! Maar goed, ffkes rommelen en dan komt alles in orde

Ik krijg alleen continu crashes als ik met GLR werk (trams) Maar goed, kom ik ook wel uit

oh, en mocht je ze online denderen, dan ben ik wel es nieuwsgierig naar jouw steden ;)

Welke ground textures gebruik jij Lone?

[ Voor 3% gewijzigd door Lof102 op 24-03-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 24 maart 2008 @ 13:07:
[...]
De NAM heeft geen props.
Met de NAM kan je niet zoveel fout doen, gewoon installeren.

Kijk eens rond in je wegen-menuutjes en kijk eens of je iets hebt dat 'GLR' heet. Zo ja, dan is de NAM prima geïnstalleerd.

[...]
Dat hoeft alleen als je die extra lots gaat installeren. Als je gewoon de CAM installeert dan gebruikt-ie de gebouwen die in het spel zitten.

CAM is niet persé extra wolkenkrabbers, maar CAM is een aanpassing van de game-engine :)
ik kom geen GLR tegen en ik weet ckr dat de CAM niet werkt :'(
nu ik moet dus iets verkeerd gedaan hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Voor de geinteresseerden: http://www.megaupload.com/nl/?d=8D6SS4DF
Gewoon uitpakken in je mij documenten\simcity 4 folder en laten overschrijven.
Het verwijderd geen originele data en de regio heet London2004.
De 1mb aan plugins heb ik erbij gedaan en die komen automagisch in je plugin folder.
Ik kwam erachter dat ik wel wat plugins [billboards in dit geval] had gebruikt en zonder die plugins krijg je een ctd.

waarschuwing: verwacht problemen bij sommige steden in bovenstaande regio zoals dikke water vervuiling, verkeers problemen e.d. >:)
En nogmaals je hebt geen plugins nodig anders dan die paar die erbij zitten om te kunnen spelen.

Let op de onderstaande plaatjes [op de origenele na] zijn met m'n eigen verzamelde plugins en zitten niet in bovenstaande download link.

2004:
Afbeeldingslocatie: http://aycu40.webshots.com/image/49199/2005737951609415369_rs.jpg

2008:
Afbeeldingslocatie: http://aycu30.webshots.com/image/47029/2005763944109000013_rs.jpg

'S nachts:
Afbeeldingslocatie: http://aycu40.webshots.com/image/48599/2005794326861649458_rs.jpg

Nog een die ik vergeten was te posten in m'n vorig post.

Afbeeldingslocatie: http://aycu26.webshots.com/image/48505/2005458333501933622_rs.jpg
Lof102 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 16:48:
2004 is al ffies geleden jah

Desalniettemin zien je steden er spectaculair uit ik krijg dat nog steeds niet voor elkaar :( maar ik wil waarschijnlijk ook teveel tegelijk
Zo kwam ik gister weer een mod tegen van een Highway die je met behulp van walls ed kan 'verzinken' in je stad! Maar goed, ffkes rommelen en dan komt alles in orde

Ik krijg alleen continu crashes als ik met GLR werk (trams) Maar goed, kom ik ook wel uit

oh, en mocht je ze online denderen, dan ben ik wel es nieuwsgierig naar jouw steden ;)

Welke ground textures gebruik jij Lone?
Gewoon lekker zonen en steden met elkaar verbinden dan komt het vanzelf.
D'r zitten zoveel "fouten" in die 2004 regio die ik nu niet meer zou maken. O-)
Ik heb geen idee hoe lang je al speelt maar staar je in het begin niet blind op al die plugins en ga gewoon lekker bouwen.
Naarmate je er wat tijd in steekt[in het spelen] merk je wel wat je nodig hebt/mist.

Wbt je laatste vraag, ground en water textures is idd het eerste wat je wilt aanpassen, het water in het origenele spel is zo onrealistisch.

Het water is van dogfight, te vinden op de Lex. [sc4devotion.com]
Die andere is missouribreaks van cp. [sc4devotion.com]

Via de powersearch daar even zoeken op naam/uploader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 18:50:
[...]

ik kom geen GLR tegen en ik weet ckr dat de CAM niet werkt :'(
nu ik moet dus iets verkeerd gedaan hebben :9
Hoe ziet je pluginsmap eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Een beetje problemen met textures denk ik .. die ik heb na het instaleren van NAM .

Afbeeldingslocatie: http://img359.imageshack.us/img359/6110/textureprobswo9.th.png

Ook mis ik bepaalde intersections en rotondes enzo .. en was het niet zo dat je met NAM je normale streets diagonaal kon zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou mijn plugin map zitten wat mappen en daarin heb ik de bestandjes staan.
en ik heb ze allemaal unzipped.
en de zip's heb ik in een mapje gedaan.

maar mischien heb ik niet de juiste versie ofzo? en mischien met de CAM ook wel niet ?
en loneranger dat 2de plaatje waar 2008 boven staat heb je daar CAM gebruikt?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:04:
nou mijn plugin map zitten wat mappen en daarin heb ik de bestandjes staan.
en ik heb ze allemaal unzipped.
en de zip's heb ik in een mapje gedaan.
De NAM is gewoon een setup-programma, je kent het wel next-next-next :P
Als je de NAM geïstalleerd hebt, dan heb je een mapjes 'Network Addon Mod' erbij in je plugins map.
maar mischien heb ik niet de juiste versie ofzo? en mischien met de CAM ook wel niet ?
en loneranger dat 2de plaatje waar 2008 boven staat heb je daar CAM gebruikt?
De laatste versie van de NAM is van januari als ik het goed heb.

Dat plaatje van LoneRanger kan zowel met als zonder CAM zijn, overigens.
Ik gok, gezien de groei, dat het met CAM is, maar het kan ook zijn dat er veel steden omheen liggen.

In principe kan je niet zien aan een stad of het met of zonder CAM is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D :o ik d8 als die NAM niet werkt instaleer ik hem opnieuw :P
en nu werkt die wel!!!

nou nog ff de cAM opnieuw instaleeren ik hoop dat die dan ook werkt.
en nee ik kon niet zien of het CAM stad was dus daarom vraag ik het :9
ik weet nu ook van een paar lots waarom ze niet werken want sommige moet je nadat je ze in je plugin map gezet hebt nog instaleeren |:( wist ik veel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Ik ben nu hieraan aan het knutselen. Zal later nog wel wat details posten. Maar die kanalenset van Oppie is erg leuk... :-)
Afbeeldingslocatie: http://aycu12.webshots.com/image/47811/2004323179414282535_th.jpg Afbeeldingslocatie: http://aycu17.webshots.com/image/46136/2004315336634272775_th.jpg Afbeeldingslocatie: http://aycu20.webshots.com/image/50619/2004301251605811841_th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Ik ben ook maar weer eens aan de slag gegaan.. blijf nu steken met een stad waarbij de hele tile is volgebouwd.. er is vraag naar commercial en industrial, maar ik durf niet huizen weg te halen. Alles al op high zones gezet maar geen resultaat na 5 jaren. Blijf dus steken op 150k inwoners :(

.. heb bovendien die collosus mod geinstalleerd dus had eigenlijk verwacht dat mijn indus. wel zou doorgroeien maar ik zie weinig XXXXXL buildings daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Loona35 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 17:18:
Ik ben ook maar weer eens aan de slag gegaan.. blijf nu steken met een stad waarbij de hele tile is volgebouwd.. er is vraag naar commercial en industrial, maar ik durf niet huizen weg te halen. Alles al op high zones gezet maar geen resultaat na 5 jaren. Blijf dus steken op 150k inwoners :(

.. heb bovendien die collosus mod geinstalleerd dus had eigenlijk verwacht dat mijn indus. wel zou doorgroeien maar ik zie weinig XXXXXL buildings daar.
Voor je echt mega industrie krijgt ben je wel wat verder, industrie gaat ook maar tot level 6 meen ik.
Wbt de groei van je stad, erg belangrijk om minimaal een buurt stad te hebben.
Verder heb je te maken met cap-reliefs om door te groeien.
Een van de eersten is geloof ik het mayor's house en verder een kerk, later een stadion etc.
Eigenlijk al die cadeautjes die je af en toe krijgt aangeboden maar er zijn nog meer aspecten.

Lees de eerste post over de Census Repository Facility.
Met behulp van die tool kun je zien waar de schoen wringt.

Ingame vind je hem terug bij rewards en moet je hem ergens in je stad "ploppen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
^^^dank.. ik ga het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Cap relief? Parken en plaza's, ik geloof 1000 per vakje ofzo. Resp. Res en Com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:56:
Cap relief? Parken en plaza's, ik geloof 1000 per vakje ofzo. Resp. Res en Com.
yup, is een onderdeel wat sterk meeweegt maar er zijn onderdelen die sterker meewegen.

@sro-poseidon:
wil je het cutom content uit de sp even doornemen en kijken of het duidelijk is voor je.
Ik heb het even aangepast dus metname het laatste stukje. ;)

Als iemand verder suggesties heeft over toevoegingen aan de ts, post het gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) oke ik heb het gelezen.
ik had het al eerder gelezen maar toen snapte ik het niet omdat ik sc4 niet snapte.
maar nu snap ik het wel :)
oh en dat stukje over CAM daar staat achter de ene link core en de andere essentials
wat betekend dat? want dat snap ik dan weer niet :D

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Mijn Nederlandse stadje:
Afbeeldingslocatie: http://aycu07.webshots.com/image/48926/2005592734607741895_th.jpg Afbeeldingslocatie: http://aycu07.webshots.com/image/48966/2005577606460893576_th.jpg Afbeeldingslocatie: http://aycu06.webshots.com/image/48365/2005564738139700213_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu06.webshots.com/image/48365/2005569790273818625_th.jpg Afbeeldingslocatie: http://aycu04.webshots.com/image/45563/2005510259193660769_th.jpg Afbeeldingslocatie: http://aycu28.webshots.com/image/49267/2005564683052062920_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu17.webshots.com/image/50656/2005570167966300532_th.jpg

Ik ben er nog mee bezig, vooral het plein moet een mooie rand van gebouwen krijgen.
Ik krijg alleen soms rijen van dezelfde huisjes (ook van bijvoorbeeld gedownloade grachtenpanden van Vanderraap). Is er een manier om grote hoeveelheden van dezelfde huizen/gebouwen te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Laatst online: 15-09 19:23

Huig

Merino Fanatic

Ik ben zelf nu ook eens bezig met wat plug-ins downloaden, die veranderingen in de startpost maken het een stuk duidelijker _/-\o_. Ik heb nu een paar CAM files gedownload (CAM residentials, Cam industrials e.d.) en daar zitten dan weer een stuk of 10 files in, welke weer een hoop aparte dependencies hebben, die ook gedownload moeten worden.

Mijn vraag: als ik een stad bouw, kan ik dan daarna nieuwe plug-ins installeren, en verschijnen die dan in die stad? Om al die dependencies en residential stages te installeren gaat me veel tijd kosten, en ik vroeg me af of dit ook in meerdere keren kon?

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Huig schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 17:25:
Ik ben zelf nu ook eens bezig met wat plug-ins downloaden, die veranderingen in de startpost maken het een stuk duidelijker _/-\o_. Ik heb nu een paar CAM files gedownload (CAM residentials, Cam industrials e.d.) en daar zitten dan weer een stuk of 10 files in, welke weer een hoop aparte dependencies hebben, die ook gedownload moeten worden.

Mijn vraag: als ik een stad bouw, kan ik dan daarna nieuwe plug-ins installeren, en verschijnen die dan in die stad? Om al die dependencies en residential stages te installeren gaat me veel tijd kosten, en ik vroeg me af of dit ook in meerdere keren kon?
Yup maar doe het wel volledig per pakket anders krijg je dozen of kaal ogende lots.
Dus pakket Cam residential+ alle dependencies alvorens je gaat spelen.
Als je dan morgen weer wat download en installeerd kun je het gelijk gebruiken in je stad.
SC4 laad eenmalig al je plugins in bij de eerste keer dat je een stad opend in je regio.
Mocht je daarna nog wat installeren terwijl het spel nog draait dan moet je eerst het spel afsluiten en opnieuw opstarten alvorens je dat kunt gebruiken.
Netjes, ziet er erg Nederlands uit. :)
Ik ben er nog mee bezig, vooral het plein moet een mooie rand van gebouwen krijgen.
Ik krijg alleen soms rijen van dezelfde huisjes (ook van bijvoorbeeld gedownloade grachtenpanden van Vanderraap). Is er een manier om grote hoeveelheden van dezelfde huizen/gebouwen te voorkomen?
Het enige wat je er tegen kunt doen is diverser zonen kwa breedte en diepte.
Dus niet alles 3 diep maar ook 1~5 diep.
Anders moet je gaan ploppen maar residential ploppen schijnt niet goed te zijn voor de simulatie, vraag me niet waarom, heb ik ooit ergens gelezen meen ik. :P
Men is er nog niet achter waarom sommige gebouwen vaker verschijnen dan anderen.
Bij de een is het ook vaak een ander dan bij de ander en het hangt natuurlijk samen met de grote van het zonen.
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 10:58:
:) oke ik heb het gelezen.
ik had het al eerder gelezen maar toen snapte ik het niet omdat ik sc4 niet snapte.
maar nu snap ik het wel :)
oh en dat stukje over CAM daar staat achter de ene link core en de andere essentials
wat betekend dat? want dat snap ik dan weer niet :D
De Core is zeg maar het hoofdprogramma en de essentials zijn essentieel om de Core goed te laten werken.
Kortom, je hebt. ze beide nodig. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door LoneRanger op 26-03-2008 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De essentials bestaan toch niet meer?
Zitten volgens mij bij de BSC essentials toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohh okey dan zal ik die ander ook downloaden.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 18:33:
De essentials bestaan toch niet meer?
Zitten volgens mij bij de BSC essentials toegevoegd :)
Ah dankje, had ik niet gezien, linkjes aangepast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-.-" ben de heletijd bezig geweest met het instaleeren van CAM buildings.
en wat $*&W%@$#% saai is dat :( nu maar hopen dat ze het doen :P

Edit: ik krijg kartonnen dozen in me stad -.- hoe moet ik dit oplossen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 17-09 23:04

djidee

Mr. Slungel

Ik heb dat ook allang opgegeven, ik heb de NAM, wat extra stationnetjes, wat haven meuk en super gauntlet island als map... Al die essentials, en dan mis ik dat weer, en dan dat weer, neh, maak dan gewoon 1 super package van een paar gig ofzo.. Dit is zo'n uitzoekwerk en geouwehoer...

Maar het spel zelf blijft leuk ;)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Punt is dat je het gewoon één keer goed doet en vanaf dan goed bewaart ;)
En gewoon bijhoudt, maar dat gaat automagisch op de site van SC4D _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Het opzoeken downloaden en rondneuzen is juist part-of-the-fun vind ik! :*) Heerlijk tijdverdrijf, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
eswa schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:40:
Het opzoeken downloaden en rondneuzen is juist part-of-the-fun vind ik! :*) Heerlijk tijdverdrijf, maargoed.
Dat gedeelte is ook wel leuk, maar het uitpakken en installeren is zo'n werk :/

Maar uitzoeken is idd gaaf, alsof je oneindig veel speelgoed uit mag zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 09:14
Werkt die dependencies scanner al eens onder Vista?
Doet hier iig niets dan vastlopen...

This post was created with 100% recycled electrons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou niet weten waarom niet?

maareh wat moet ik nou doen tegen die dozen?
want ik denk dat ik de CAM buildings verkeerd heb geinstaleerd.
want bij sommige gaf hij aan dat waar ik hem wou instaleeren niet de juiste plaats was en toen heb ik ze een andere plaats gegefen ik heb ze namelijk geinstaleerd in hun zelf -.-" was dat de bedoeling?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:23:
ik zou niet weten waarom niet?

maareh wat moet ik nou doen tegen die dozen?
Dit is al vaker besproken, zelfs in dit topic
\[PC/MAC] SimCity 4 - Deluxe

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar heb ik niks aan dat het besproken is want ik heb alles geinstaleerd wat geinstaleerd hoort.
dus maar ik zal het wel opnieuw doen.
en als het dan niet werkt :( dan weet ik het ook niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:36:
daar heb ik niks aan dat het besproken is want ik heb alles geinstaleerd wat geinstaleerd hoort.
dus maar ik zal het wel opnieuw doen.
en als het dan niet werkt :( dan weet ik het ook niet meer
Kijk even welke gebouwen bruine dozen opleveren. Van die gebouwen missen models. Van die gebouwen kun je vervolgens zoeken of je bepaalde dependencies mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alle CAM buildings zijn dozen.
cam buildings zijn toch die dingen waar als je er op klikt dan krijg je onder het schermpje zo'n singe van CAMeLot ?
maareh wat zijn dependancies :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:41:
alle CAM buildings zijn dozen.
cam buildings zijn toch die dingen waar als je er op klikt dan krijg je onder het schermpje zo'n singe van CAMeLot ?
maareh wat zijn dependancies :D
De startpost van dit topic al gelezen? Staat een heleboel nuttige info in, onder andere wat dependencies zijn.
Lees de readme's van de CAM buildings eens door, daar staat precies in welke dependencies je nodig hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Leedbek op 27-03-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da's weer een helezooi.
als ik de lijst op deze site: http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=1890.0 download heb ik dan genoeg denken jullie?
ik heb alleen de CAM buildings gedownload die op deze lijst staan: http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=2039.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:33:
da's weer een helezooi.
als ik de lijst op deze site: http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=1890.0 download heb ik dan genoeg denken jullie?
Dan heb je niets ;)
Dat zijn alleen de props (bloemen, telefooncellen, fietsen, whatever).
Maar niet minder noodzakelijk om te hebben!
ik heb alleen de CAM buildings gedownload die op deze lijst staan: http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=2039.0
Daar staan toch alle gebouwen?
Er staat braaf bij elk gebouw waar je de lot en waar je de bat (het gebouw) vandaan haalt :)

Dus kijk welk gebouw een bruine doos geeft, kijk dan in die lijst (2e post en verder) bij dat gebouw, en kijk onder het kopje "Download BAT Model here", dan heb je het bijbehorende gebouw :)

Edit:
En het staat ook altijd in de readme!
Mensen, lees de README, hij zit er niet voor niets bij!
Zo, dat lucht op :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 27-03-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'( nee ik zie dat ik er niks aan heb :(
nou bedankt anadus ik zal morgen wel ff doen wat jij zecht :P
maar ik lees de readme niet altijd omdat als ik de readme's van 30 files moet doorlezen ik gek word :+

trouwens ik weet het betergemaakt!
ik gooi mijn pakketje CAM buildings gewoon weg en dan download ik ze recht uit die lijst met meteen het model er bij!
want ik was eigenlijk al ff wezen kijken nou ik koos een CAM doos uit me stad en ging die in die lijst opzoeken : niet gevonden -.-" noujah ik gooi ze gewoon weg stom pakketje!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
(jarig!)
M'n plugin folder heeft na de volledige installatie van alle basic CAM buildings een dusdanige grote dat het spel behoorlijk instabiel wordt. Dus DATPacker erop d8 ik!

Maar helaas geeft ie een foutmelding als ik hem start...
Traceback (most recent call last):
File "datPacker.py", line 2, in ?
File "zipextimporter.pyo", line 82, in load_module
File "datPackerApp.pyo", line 2, in ?
File "wx\__init__.pyo", line 45, in ?
File "wx\_core.pyo", line 4, in ?
File "zipextimporter.pyo", line 98, in load_module
ImportError: MemoryLoadLibrary failed loading wx\_core_.pyd
Weet iemand wat deze 'error' betekent en kan hij/zij ermee helpen?
Er zit iig ffkes geen simcity voor me in :(, en m'n folder in krimpen wil ik niet, daar zijn al die pluginnetje me te handig en mooi voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:53:
:'( nee ik zie dat ik er niks aan heb :(
nou bedankt anadus ik zal morgen wel ff doen wat jij zecht :P
maar ik lees de readme niet altijd omdat als ik de readme's van 30 files moet doorlezen ik gek word :+

trouwens ik weet het betergemaakt!
ik gooi mijn pakketje CAM buildings gewoon weg en dan download ik ze recht uit die lijst met meteen het model er bij!
want ik was eigenlijk al ff wezen kijken nou ik koos een CAM doos uit me stad en ging die in die lijst opzoeken : niet gevonden -.-" noujah ik gooi ze gewoon weg stom pakketje!
Zo'n doos kan ook komen als je de prop er niet bij hebt. Iets wat heel irritant hebt. Als je 1 bloemetje niet hebt, krijg je gelijk een doos zo groot als een wolkenkrabber te zien :/

Maar je kan prima met de CAM spelen zonder extra gebouwen.
Die extra lots/gebouwen zijn helemaal niet nodig om met de CAM te spelen :)

Gewoon de CAM installer en de BSC essentials en je kan al spelen met CAM :)
Lof102 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:37:
M'n plugin folder heeft na de volledige installatie van alle basic CAM buildings een dusdanige grote dat het spel behoorlijk instabiel wordt. Dus DATPacker erop d8 ik!

Maar helaas geeft ie een foutmelding als ik hem start...

[...]

Weet iemand wat deze 'error' betekent en kan hij/zij ermee helpen?
Er zit iig ffkes geen simcity voor me in :(, en m'n folder in krimpen wil ik niet, daar zijn al die pluginnetje me te handig en mooi voor ;)
.NET framewrok goed geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
http://sc4devotion.com/fo...g37814;topicseen#msg37814

Daar staat je probleem plus oplossing. ;)

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.