eX0duS schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:08:
Mij is het niet helemaal duidelijk wat een CAM (Colossus Addon Mod?) nou precies is. Ik zie hier allemaal van die mooie gebouwtjes en Nederlandse treinen etc, is er niet een of andere grote mod pack waar dit allemaal in zit?
Ook zie ik hier plaatjes van Simcity's tot in de puntjes helemaal afgebouwd met mooie straatjes, gebouwen, terwijl het bij mij allemaal maar recht-toe recht aan is, met om de 8 squares ofzo een straat in een vierkant met daar tussen in allemaal wolkenkrabbers...
Ik ben dan ook niet echt getrained en ik doe het simpel, gewoon bovenin ergens een paar powerplants, dan vakken maken met de gebouwen er in, hier en daar een school, politie, brandweer, etc. Uiteindelijk staat alles ramvol gebouwd en heb ik 1,5 miljoen inwoners... Maar ja wat dan?
Precies, wat dan
Megasteden bouwen doe ik al jaren niet meer, dat gaat zo snel vervelen, en op een gegeven moment is het ook heel erg makkelijk om miljoenen inwoners bij elkaar te krijgen.. maar wat dan?
De clou is natuurlijk dat je zelf een beetje moet bedenken wat je wil. Je kan jezelf doelen stellen als je dat wil (proberen om alleen low density te doen, of zo slim of dom mogelijke bevolking te maken), of je kan creatief aan de slag en gewoon dorpjes en steden voor de mooi en de leuk maken (zoals Loneranger en ElmarO), in principe kan je alle kanten op natuurlijk, dat is het mooie van een
sandbox-game
En over de CAM: De CAM verbreedt het spectrum waarover het aantal mensen per vakje bepaald wordt, dit ging vroeger van 1 tot 8, en met de CAM van 1 tot 15, daarbij zijn er ook aanpassingen aan de mathematische machine onder de motorkap van Simcity en onder de infrastructuur-motorkap.
Ik kan het persoonlijk aanraden, het speelt heel lekker, echter als je speelt zoals jij speelt (een
grid met de civics hier en daar), dan krijg je in no-time een stad propvol wolkenkrabbers en dan ben je snel uitgespeeld (vind ik)
Als je echter wat meer uitgesmeerd gaat spelen (1 of 2 dorpjes op een grote kaart weleens gedaan, bijv?) dan speelt het een stuk fijner en krijg je echt het gevoel dat de wolkenkrabbers daar komen waar ze horen, en de voorsteden mooi laag blijven. De CAM komt in zo'n situatie heerlijk uit de verf.
En over modpacks: Iedereen heeft natuurlijk een andere smaak, er zijn zoveel mods dat er voor iedereen iets inzit. Maar wat de ene3 leuk vind, vind de ander weer afgrijselijk.
Wat ik echter aan kan raden is om op SC4Devotion eens te zoeken op de naam 'Simgoober', daar zijn een aantal verzamelpacks van hem te vinden en dan heb je er weer paar honderd (ofzo) gebouwtjes erbij

Een mooi begin voor iedereen
[
Voor 9% gewijzigd door
anandus op 03-03-2008 20:09
]