• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Informatie
In The Settlers – Rise of an Empire, players build lively, bustling towns in a medieval world. Everything in this richly detailed, realistic world is visible and lovingly animated. Each Settler figure has his or her own daily routine, with a range of different actions and behaviors that can be observed at all times. The ultimate objective of the game is to expand your empire and become a legendary ruler.

Spur your settlers on to ever greater efforts, develop a flourishing economy, satisfy the needs of your citizens, and protect your people from danger!

The world of The Settlers is lush, dynamic, and full of variety: large islands, deserts, dense forests, fertile countryside, mountains, and fjords. A world with a rich history, and many a story. A world of several nations, each pursuing its own interests.

Build your town in this world in a way that it can grow and prosper. Gather resources and manage the food supply. Expand and improve your town by planning it with foresight and building roads and fortifications. Construct buildings to improve its productivity. Hire traveling entertainers and organize a fair to keep your settlers happy. Claim lands and villages, and establish trade relations to expand your kingdom and supply enough produce for your growing population of settlers.

Immerse yourself in your town and allow yourself to be captivated by the lively, realistic world you've created. You can follow the routes of all goods and resources. Watch woodcutters felling trees in the woods and transporting the wood in panniers or by cart to the storehouse. Should the wood from the sawmill be used for more valuable goods, or will you use it to construct buildings? Or follow the master builder as he transports building material by horse and cart on the roads you've built to the outskirts of the town, and then starts to build a wall.

Watch the baker kneading dough and baking fresh crusty bread in his oven, and then putting it into the window of his neat little shop. See how the baker staggers out of the tavern and makes the acquaintance of a maiden at the fair. Who know, perhaps she will even marry him and help him in his daily work.

What a fantastic world !

But will your town stand the test of time ?

Your settlers have needs and lives of their own. If they have too little to eat, they will fall ill or feel threatened, and your town will come to a standstill. If they are well fed and happy, they will worship you. The seasons and extreme weather conditions will test your skills as a master builder.

Have you enough food supplies to see your settlers through the harsh winter? Have you made sure that the woodcutters have not cut down all the trees in the forest, destroying the environment of the wild animals your hunters bring down for food? Other nations and settlements will try to loot your towns or even destroy them once they become rich and prosperous. Put your troops on your town walls to keep a lookout for enemies, or send them out to attack any foes trying to capture the last stone quarry from under your nose.

Have you built a town that will collapse after the first heavy storm, or will it outlast the centuries ?

In Campaign mode you can establish an empire with your knights and heroes that encompasses lands and continents. Choosing the right knights to master the diverse challenges of each mission is crucial. Will you go down in history as the greatest ruler of all times ?

In Freeplay mode you can settle maps at your own pace until the last territory is taken, all villages are connected to your town, and your subjects are all content.

You can build large towns with your friends, or compete against them via a LAN or the Internet.

And you can do all of this in the most detailed, graphically impressive world of any strategy game that has ever been brought to life on a PC.
Features
Create a busy, bustling medieval town :
Thanks to immediate visual feedback of production processes and the needs of the settlers, real-time strategy has never been more accessible than in The Settlers ? Rise of an Empire.

A realistic and lovingly detailed atmosphere:
Discover an incredibly detailed world, rich in animal and plant life, and full of fascinating details just waiting to be explored.

Four climatic zones :
Four climatic zones and four seasons have a massive influence on resource management and gameplay.

Natural interaction of the settlers :
All settlers lead individual lives and interact with one other in a completely natural way.

Protect your citizens and your empire :
Raise armies, build machines and construct walls to protect your empire. Everything depends on the economy: Is your empire wealthy enough to maintain a powerful defensive force ?

An exciting multiplayer gaming experience :
Play cooperatively with a friend or against other teams: Is your division of labor and supply of goods efficient enough to be able to defeat your opponent ?

The Settlers - Rise of an Empire combines the most successful elements of its predecessors to make it the best Settlers game of all times !
Systeemeisen
Operating system: Windows XP, Windows Vista
DirectX 9.0c
Pentium 4 1.8 GHz, Athlon XP 1800+ CPU
512 MB RAM
100% DirectX 9.0c compatible graphics card with 64 MB RAM,
Vertex Shader 1.1 and Pixel Shader 1.3 support
(Pixel Shader 2.0 recommended)
NVIDIA GeForce4 Ti or better
ATI RADEON 9500 or better
100% DirectX 9.0c compatible sound card
Filmpjes
Filmpjes op site Ubisoft
Screenshots

Screenshot 1
Screenshot 2
Screenshot 3
Screenshot 4
Screenshot 5
Screenshot 6
Screenshot 7
Screenshot 8
Screenshot 9
Screenshot 10
Screenshot 11
Screenshot 12
Screenshot 13
Screenshot 14
Screenshot 15

Voor meer screens zie: Site

Releasedate
27 september 2007
Demo
Gamespot
Multiplay
Gamershell

Ik zal de post later nog bijwerken met wat pics etc.

Verwijderd

Leuk en verslavend spel, ik speel het al een paar dagen :)

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 16:11
Ik speel het nu ook al 2 dagen maar ik vind het niet echt beter geworden, te opzichte van deel 5.
De gameplay is slechter, maar de grapics veel beter

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Ik vind de gameplay juist wel lekker!
Overigens heb ik het andere topic niet kunnen vinden, excuus. Maar mijn TS is toch wat mooier ;)
edit:
als er nog wat plaatjes bij komen... :)

[ Voor 16% gewijzigd door Voxie2 op 27-09-2007 12:17 ]

Verwijderd

Ga deze game meteen aanschaffen :D alleen vond ik 2D overzichtelijker, maar 3D is het grafisch natuurlijk weer mooier

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Ik vind het grafisch erg mooi alleen de legers vind ik wat miezerig en chaotisch uitgewerkt, dit zag er zelfs bij deel 1, 2 en 3 beter uit. De gameplay is oke, alleen vind ik de economy niet lekker spelen. (alles moet via de storage) Als settler-speler van het eerste uur mis ik toch altijd nog de gameplay van deel 1,2 en 3. Dus hoewel het grafisch per deer steeds mooier wordt vind ik de gameplay per deel steeds minder worden helaas.

Whole lot of stars ***

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Rudios schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:15:
Ik vind het grafisch erg mooi alleen de legers vind ik wat miezerig en chaotisch uitgewerkt, dit zag er zelfs bij deel 1, 2 en 3 beter uit. De gameplay is oke, alleen vind ik de economy niet lekker spelen. (alles moet via de storage) Als settler-speler van het eerste uur mis ik toch altijd nog de gameplay van deel 1,2 en 3. Dus hoewel het grafisch per deer steeds mooier wordt vind ik de gameplay per deel steeds minder worden helaas.
dat is wel een beetje anders ja. Ik hoop dat de kaarten nog wat groter worden want op dit moment voelen ze wat klein.

Alles via storage maakt het wel dat je een beetje een dorpje aan het bouwen bent ipv een uitgevlakt stuk industrie... vind het eigenlijk wel wat hebben :)

Mis wel het werken aan de infrastructuur :(

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog andere mensen spel ervaringen? Ik kan hem nog niet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

Ik ben begonnen aan de campaign en ik moet zeggen dat het best vermakelijk is. De game mechanics zijn flink verbeterd ten opzichte van deel 5, wat een complete verkrachting van de serie was. Zoals hierboven al staat is het jammer dat alles via je storehouse gaan en dat een hele hoop tussenprocessen niet meer van belang zijn (mill, sawmill, etc). Ook werkt het besturen van je leger niet helemaal ideaal en lijkt het soms alsof je mannetjes een eigen wil hebben.

Grafisch is het spel enorm verbeterd alleen slurpt het echt onbeschoft veel resources. Op mijn systeem (C2D 3Ghz, 2GB ram, 8800GTS) draait het op zich wel prima, maar als ik in mijn stad zit en ik klik op de minimap, op de stad van de vijand dan heb ik een vertraging van 2 seconden, en dat terwijl het spel 1,1GB geheugen gebruikt is wel een beetje gortig.

Wat ik echter heel erg jammer vind, is dat je geen co-op multiplayer games meer kunt spelen op een kaart die uit een random mapgenerator komt. Dat is de reden dat ik nog steeds Settlers IV speel af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Settlers 2 vond ik nog altijd de beste :P Maar dat kwam ook vooral door de archer bug hehe.

Zelf vind ik het scrollen echt tergend. Dit gaat op welke scroll speed dan ook, traag.

Verder loopt het echt prima op mijn pc en ziet het er mooi uit. Inderdaad jammer dat de tussenprocessen weg zijn, van mij mochten dat er wel meer zijn, vond ik altijd het leukste. Maar het settlers gevoel was meteen weer terug en meteen weer verslaafd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:40
Erg leuk spel, alleen is..

a) mijn pakhuis steeds vol :(
b) als je goederen wilt kopen uit een andere vestiging, moet je ridder daar naast het pakhuis staan (Althans bij mij). Dit vind ik 'n beetje belachelijk imho.
c) om een of andere reden, schiet het niet op met het verwerken van goederen. Of dit komt doordat alles door het pakhuis moet weet ik niet... maar mijn slagers, etc. maken geen worst, terwijl het hele pakhuis vol met kadavers ligt :'(

Straks maar ff verder spelen hehe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

De_Bastaard schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:21:
Erg leuk spel, alleen is..

a) mijn pakhuis steeds vol :(
b) als je goederen wilt kopen uit een andere vestiging, moet je ridder daar naast het pakhuis staan (Althans bij mij). Dit vind ik 'n beetje belachelijk imho.
c) om een of andere reden, schiet het niet op met het verwerken van goederen. Of dit komt doordat alles door het pakhuis moet weet ik niet... maar mijn slagers, etc. maken geen worst, terwijl het hele pakhuis vol met kadavers ligt :'(

Straks maar ff verder spelen hehe ;)
Dan heb je vermoedelijk te weinig mannetjes, ff de kerk upgraden en/of de slagerij upgraden zodat ze een karretje krijgen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ze zijn allemaal niveau 3 :(
Kerk is al geupgrade, kasteel ook, overal liggen ook verharde wegen, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frggl
  • Laatst online: 22-08 07:07
Jammer dat resources altijd eerst naar het storehouse moeten voordat ze verder verwerkt of geconsumeerd worden. Dat was juist de grootste uitdaging van Settlers 2: het goed plannen van je economie/logistiek, zodat alles op rolletjes liep. Nu is het gewoon een kwestie van alles zo dicht mogelijk bij je storehouse proppen.

Verder wel leuke campaign, het houdt je even bezig, maar 't is zeker geen legendarisch spel imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik snap er werkelijk niets van, mijn hele pakhuis ligt vol met vis, herten, graan etc. maar er wordt verder niets mee gedaan? Mijn settlers hebben constant honger, terwijl ik bakkerijen heb, zuivel-fabriekjes, slagerijen, rokerijen, etc. etc.

Nu moet ik constant overal eten kopen, om ze tevreden te houden :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:18
Staan ze een beetje in de buurt van je pakhuis? Anders duurt het erg lang voordat ze ook maar 1 broodje produceren.

Heb je wel genoeg bakkerijen? Misschien produceren ze wel op volle snelheid maar heb je zoveel Settlers dat ze alles direct weer opeten (heb ik vaak gehad). Oplossing is dan simpelweg meer bakkerijen ed bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik heb juist extra zijwegen bij 't pakhuis aangelegd om voldoende gebouwen dichtbij het pakhuis te kunnen plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:49

Thermometer

Whoop Whoop!

Ik vind het wel een tof spel, maar idd zoals De_Bastaard al zei, is het niet eindeloos speelbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Je moet wel zorgen voor genoeg afwerkhuisjes. Als je veel vis en herten in je warehouse hebt liggen moet je dus meer rokerijen en slagerijen bouwen. Maar soms doen ze bij mij ook niks als er eenmaal 9 stuks van iets in het pakhuis liggen. Dan MOET ik een extra gebouw erbij zetten om meer van dat te krijgen. Beetje gek wat ik ook niet snap.

Ook ben ik bij missie 7 nu en nog niet is de hele tech tree beschikbaar...

[ Voor 10% gewijzigd door REDFISH op 06-10-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Het lukt nu wel in ieder geval m.b.t. mijn voedsel probleem. Het bleek dat ik dus inderdaad niet alle huisjes level 3 had.

Van mij mogen ze bij Settlers 7, de gameplay weer veranderen zoals 'vroeger'. Waar je nog met speciale settlers moest zoeken of er ergens ijzererts te vinden was, en dat je moest regelen hoeveel zwaarden etc. etc. er geproduceerd moesten worden. Dat mis ik behoorlijk in dit spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:44
Die trailers zien er goed uit, ook op YouTube valt wel wat leuks te vinden. :) Ik ga deze ook maar eens downloaden ..kopen.. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 05:25

Pubbert

random gestoord

Hmm... Kun je niet via multiplayer tegen bots? :{

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Thund3r schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 17:23:
Hmm... Kun je niet via multiplayer tegen bots? :{
Nee helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

hmm.. ik zit nu in missie 3 of 4.. iig de missie waar je naar het noorden toe gaat de zee over... en nu moet ik 20 minuten wachten tot "interaction" bij 1 of andere prison.. ik kom er niet bij met m'n knight en m'n spies kunnen er ook niets :S moet ik nou 20 minuten wachten ofzo totdat er "iets" gebeurt?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziasod
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-07 08:04
spoiler:
houten muur platbranden en dorp eerst uitmoorden dan maar in de tussen tijd?

wel lastig als je de fakkels telkens moet vervangen bij een outpost. 1 ridder kan fakkels uitdelen doh :)

ik wil skirmish! warom zijn er meer van dit soort spellen die het niet hebben. this bijna hetzelfde als shooters zonder co-op missies.

oh had geen idee hoe zo'n spoiler moest :D

[ Voor 35% gewijzigd door Ziasod op 26-10-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
Ligt het nou aan mij of heeft deze Settlers veel minder gebouwen om te bouwen dan nummer IV?

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
eendje schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 20:56:
hmm.. ik zit nu in missie 3 of 4.. iig de missie waar je naar het noorden toe gaat de zee over... en nu moet ik 20 minuten wachten tot "interaction" bij 1 of andere prison.. ik kom er niet bij met m'n knight en m'n spies kunnen er ook niets :S moet ik nou 20 minuten wachten ofzo totdat er "iets" gebeurt?
spoiler:
Houten muur in de fik zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Jammer dat dit spel nog niet in de pricewatch staat. :(

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 19:28
REDFISH schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:41:
Je moet wel zorgen voor genoeg afwerkhuisjes. [knip]
* Zephyer is bekend met alle versies..
Maar.. afwerkhuisjes.. kan je een ´red-light´ hoekje maken dan :+

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frggl
  • Laatst online: 22-08 07:07
Iemand 'm al uitgespeeld?

Ben zelf bij missie 15 nu, maar het kost me zo ongelofelijk veel tijd dat ik er weinig zin meer in heb. Die missies worden steeds langer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de demo gespeeld

Erg leuk, ik heb nooit een Settler gespeeld maar ik vond deze best te doen ;)

Alleen heb ik inderdaad ook het probleem van de afwerkhuisjes... 97 hertendinges en maar 2 kleren. Janken dat ze deden ;)

En ik ben denk ik, erg slecht in het aanleggen van de stad... Alles staat maar kriskas en wegen heb ik niet. Heeft iemand hiervoor nog de gouden tip? Als ik het zo lees gaan al je rescoures eerst naar de warehouse dus dan ga ik volgende keer de afwerkhuisjes daar eens neer zitten..

PS heeft er ook iemand enig idee hoe ik die bandits camp kan vernietigen ofzo, nu vragen ze om de 5 min om goud! En ik kan ze niet aanvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bouwt gewoon een leger en zet ze in hun kamp neer. Tot de tijd dat je een groot genoeg leger hebt hou je de bandits te vriend (door elke keer de betaling te voldoen), wanneer je leger groot genoeg is stop je met betalen als ze er om vragen dan is het snel genoeg oorlog ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Geen support op warez hier :{

[ Voor 92% gewijzigd door Crash op 10-10-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Uit de FAQ:
Verboden zaken:
[...]
Licentie- of copyright-schendingen zoals links naar warez, cracks, MP3's en divx.
We kunnen je dus niet verder helpen.

[ Voor 23% gewijzigd door Crash op 10-10-2007 17:51 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha ok sorry, zal het zelf moeten fixen dan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:36:
Aha ok sorry, zal het zelf moeten fixen dan ;-)
En je post editten, voordat de MOD brigade achter je aan komt....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

God voel me echt n00b :/ tnx for the tip Coac4All ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik zit nu in level 2, en ik heb alles gehaald enzo, ik moet alleen nog een city wall bouwen...

Moet ik dan om alle gebouwen die ik heb een city wall bouwen? Of alleen om m'n kasteel, en dan alleen de stukken waar troepen van de tegenstander doorheen kunnen? Dat laatste heb ik al gedaan, maar ik meot nog steeds een city wall bouwen.... 8)7

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor de mensen een beetje klagen hier dat de campaign best ruk is en lang duurt

Zijn de "skirmish" maps wel tof om te doen of niet?

Want nu begin ik weer een beetje te twijfelen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
ok ik zit dus met het volgende probleem, als ik spel installeer, gaat alles nog goed, doe spel echter opstarten krijg ik die patch, maar daarna crasht ie me gewoon?, iemand anders ook last van?

bij me broertje's pc werkt alles wel, is enige spel dat bij opstarten crasht.... beetje vaag. suggestie's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit spel is zonder techs zoals civ toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 30-07 15:31
Welke put moet ik hebben in die eerste woestijn missie?
Kost me klauwen met steen :(

edit:
Heb het al :p

spoiler:
Bij mij was het de put direct onder het dorp, je moet wel 2x graven.

[ Voor 41% gewijzigd door Loev op 11-10-2007 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:42:
Ik hoor de mensen een beetje klagen hier dat de campaign best ruk is en lang duurt

Zijn de "skirmish" maps wel tof om te doen of niet?

Want nu begin ik weer een beetje te twijfelen |:(
Dan is je keus snel gemaakt, want er is geen skirmish.

Je hebt wel freeplay en quest maps, maar daar speel je niet tegen een echte ai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Mr_Knight schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:55:
[...]

Dan is je keus snel gemaakt, want er is geen skirmish.

Je hebt wel freeplay en quest maps, maar daar speel je niet tegen een echte ai.
Dat was in de andere settlers delen al niet veel anders, maar toch was het wel leuk. Je hebt toch wel gewoon een tegenstander in Freeplay? Freeplay is toch vergelijkbaar met een Skirmish?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 10:24

ljt

Leuk spel, geeft me weer dat settlers gevoel zoals bij deel 1 en 2.

Echter deze is niet zo stabiel. Dat wil zeggen ik kan het wel spelen maar na ongeveer 20/25 minuten bevriest het spel. Kom ook niet meer uit het spel in windows dan. Heb het ook al opnieuw geinstalleerd, maar het blijft gebeuren.

Iemand die dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Wat zijn trouwens de optimale aantallen van bijv grainfields? zijn dat er 2 of 3 per farm? zelfde voor beehives.. ik pleur d'r altijd een hele hoop neer maar ik heb werkelijk geen idee of ik er nou teveel of te weinig neer zet

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:28

appelsientje

Het beste onder de zon

Misschien toch maar eens de demo spelen... na Settlers II ben ik gestopt... misschien dat deze het oude vertrouwde gevoel weer kan terug brengen..

edit-
Die website _/-\o_ als je op de borsten van die vrouw klikt... hahaha geweldig verzonnen

[ Voor 26% gewijzigd door appelsientje op 11-10-2007 13:35 ]

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

mwah het is geen settlers I of II.. dat was echt je dingen zo plannen dat het allemaal perfect aansloot. nu is het gewoon alles om de storehouse bouwen en dan zit je wel goed. Geen wood meer naar de sawmill etc het komt nu direct van de woodcutter af. Beetje jammer dat het weer zo simpel gemaakt is.

Niet dat het spel niet leuk is, maar het is niet meer die geweldige economy die je had in 1 en 2

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er al tweakers die tegen elkaar spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

zucht.. dit spel is af en toe strontvervelend... ik heb mensen die ziek zijn, maar ik moet een rank omhoog om die pharmecy te kunnen bouwen, maar ik kan niet een rank omhoog gaan omdat er mensen ziek zijn. In deze missie heb je geen tradepartners dus nergens waar je even wat healers vandaan kan halen :|

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekoeman
  • Laatst online: 19-03 16:34
ik mis ook wel een aantal dingen:
zo zou ik veel meer soorten huizen willen, en je begint altijd op een vaste plek, en de lokatie van de resources ligt ook vast, net alsof bluebyte je een soort script wil doorlopen, ik wil gewoon zelf verkennen en bouwen...

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

eendje schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:24:
Wat zijn trouwens de optimale aantallen van bijv grainfields? zijn dat er 2 of 3 per farm? zelfde voor beehives.. ik pleur d'r altijd een hele hoop neer maar ik heb werkelijk geen idee of ik er nou teveel of te weinig neer zet
Drie velden is meestal wel genoeg bij een boerderij die volledig geupgrade is. Je krijgt dan zo heel af en toe weleens een melding te horen dat er geen grainfields zijn, maar dat moet je dan maar voor lief nemen. Maar meestal is het wel handig om 2-3 boerderijen naast elkaar te bouwen zodat je een flink gebied vol kunt planten met velden en er eigenlijk altijd wel een veld volgroeid is en leeg gehaald kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Het scrollen gaat ook niet echt jovel, vrij schokkerig soms en je kunt ook moeilijk diagonaal bewegen. En m'n instelling staan al op de laagste setting zowat. Dan maar liever Setters 2 spelen. Aan dat spel weet ik tenminste wat ik er aan heb. Wat ontzettend jammer is dat er bij Settlers 2 geen multiplayer optie is zodat je met meerdere personen over het internet kunt spelen. Een S2 server met 10 gotters bij elkaar.......wauw...slachte!!!!

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ben een "free play" map aan het spelen (de naam van deze map ben ik even vergeten, maar het is dezelfde als in de demo).

Op den duur kan ik hoger in rang als ik 20 rijke stadsgebouwen heb. Maar wat ik ook doe, ik krijg dit niet voor elkaar. De gehele map staat vol met gebouwen, maar wanneer is een gebouw rijk.

Iemand dit al voor elkaar gebokst?

-edit-
Gevonden: Je moet winkels hebben (de gebouwen die produceren) en die moeten goed lopen. Ik had dus teveel "halfjes" zeg maar.

Hierna opgeklommen naar de hoogste rang.

[ Voor 20% gewijzigd door _Rayman_ op 13-10-2007 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had in de demo hetzelfde probleem dat ik die rijken niet kreeg. beetje belastingen verlaagt en wat meer goederen getrade.
Uiteindelijk was ik klaar voor mijn laatste promotie, loopt het spel vast 8)7
4 uur voor niets gespeeld :P

Daarjuist ben ik het spel gaan kopen en het is echt ongelofelijk zalig.
Oorlog voeren boeit mij veel minder dan naar al die schattige mannetjes kijken...
Scrollen doet hij hier ook nogal schokkerig maar daar kan ik wel mee leven.

Ook een beetje irritant was dat ik 9 wollen kleren moest leveren aan een ander dorp maar mijn settlers kwamen ook van mijn weavery halen ipv de tannery natuurlijk.. en nergens een optie om dat uit te zetten.
Dat scheelt aan de andere kant ook wel in complexiteit en maakt het spel meer usable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24
Je kan produkten wel stockpilen hoor. Zit daar bij de minimap, rechts van het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vatt schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 01:00:
Je kan produkten wel stockpilen hoor. Zit daar bij de minimap, rechts van het midden.
oh, thx, zal het eens testen binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik zit een beetje vast bij de missie dat je een muur om je stad heen moet bouwen.
Moet je echt alle 4 de kanten van je stad met muur bedekken ofzo? Ik heb nu de oost en noord kant bedekt maar de missie is nog niet compleet..

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat je zoals gevraagd: een muur om je stad heen moet bouwen.
volledig rond dus, zoals op alle trailers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Las Vegas schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:50:
Ik zit een beetje vast bij de missie dat je een muur om je stad heen moet bouwen.
Moet je echt alle 4 de kanten van je stad met muur bedekken ofzo? Ik heb nu de oost en noord kant bedekt maar de missie is nog niet compleet..
Is dat een van de eerste missies? Dat die vikingen van beneden komen? Ik heb enkel een muur beneden gezet. Tussen die rotsen en toen konden ze er niet meer doorheen. Wel een poortje geplaatst anders konden me vissers er ook niet doorheen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Heeft er iemand toevallig een NL walktrough ?

Zit idemdito 'vast' in level twee, geen zin om een hele dichte muur te bouwen aangezien ik alles al vol gebouwd heb. Vindt het echt een rare opdracht maarja moet dan maar...jongens, bouw ze :)

EDIT: Heb net gewoon wat muur gebouwd en dat vrouwtje vondt het ineens wel prima...heb niet helemaal rond gebouwd maar gewoon ergens begonnen en twee poorten erin gezet ( eentje noordkant, eentje zuidkant ) beetje afgesloten en aan het oosten nog een paar meter muur en was ineens prima :) Óde aan Settlers...lekkere wazig af en toe..

Zit nu al in Level 4, en zal even mijn mening geven:
- Vindt de gameplay goed, maar soms wat traag zeker als je in een druk bezet gebied zit.
- Scrollen is vernaaid, gaat opzich wel goed maar zit gewoon vertraging in en dat merk je.
- Ik heb een hekel aan beperkingen zoals max. 50 soldaten etc, of storehouse full 8)7 zet het dan naast de straat ofzo doe iets !
- Vind het wel super irritant dat als je wilt ruilen je met die maloot overal naar toe moet om iets aan te kunnen klikken, eenmaal daar is het wel makkelijk om te ruilen gewoon klikken betalen en ontvangen...is wel eens slechter geweest.
- Snap niet waarom die geile ventjes niet gewoon zo'n stom hert naar de slagert brengen maar eerst naar dat pakhuis 8)7 zie de logica van de logistiek niet !
- Tevens zit me pakhuis soms vol met beesten maar doet de slagert niks ( of andere grondstoffen worden niet verwerkt ) en dan ineens draait alles weer als een zonnetje :S zeker vakantie-regeling ofzo...
- soms te makkelijke levels, niet echt een uitdaging eerder kwestie van tijd.
- CPU is wel lekker vereist, ik draai hem op Dual 1,6 Ghz...is net te doen, aangeraden wordt sowieso 2 Ghz...zie voor de rest me specs in sig. Draait in principe prima.

+ Verder erg leuk spel, kun je lekker je ei in kwijt, lekker bouwen naar eigen inzicht...leuk om mannetjes te volgen, lekker potje vechten en dikke stad bouwen en zorgen dat alles goed rijlt en zijlt :)
+ Upgrading systeem is wel leuk, maar wordt al snel onderdeel van het spel...let er niet meer op, altijd meteen alles naar 3/3.

Iemand Quick-Start Build-Up idee ? Snelste opbouw ( puur theoretisch ) ?
Ik bouw nou namelijk gelijk 4 hout-harry's zodat ik snel veel hout heb, meteen upgraden, tegelijkertijd twee hert-jagerts voor het eten. Daarna bouw ik uit.

[ Voor 107% gewijzigd door NeoMe op 17-10-2007 19:09 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 23:08
Mooi/leuk spel :) Jammer van die scroll-lag.

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik geld steel met m'n spy, hoe ik diplomatie kan doen met andere facties (ze allies maken bijvoorbeeld) en hoe ik de special ability van m'n hero gebruik? (geld stelen in mijn geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekoeman
  • Laatst online: 19-03 16:34
leonpwner1 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:33:
Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik geld steel met m'n spy
Naar stockpile van tegenstander lopen.

Zelf ben ik maar gestopt bij die missie waar het om tijd gaat, 8 ofzo.
Nee geef mij toch maar Settlers 4....

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 10:58
Wat ik zelf erg jammer vind aan dit spel is dat je niet kan opslaan in Multiplayer, waardoor je elke keer weer overnieuw moet beginnen. Maar ja, dit is niet het enige spel waarbij ik die functie mis.

Verder wel een prachtspel, ik ben al een keertje Aartshertog geweest, en je stad ziet er dan ook echt groot uit :P

Meestal blijf ik zelf echter steken bij Markies omdat je dan ook al vrijwel alles kan en niet zoveel verplichtingen hebt.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Afbeeldingslocatie: http://i22.tinypic.com/qqqvpz.jpg

Kan iemand mij misschien vertellen waarom er 3 butchers (slagers) staan te idle'en terwijl er nog genoeg dieren zijn om te slachten?

En kan iemand mij misschien ook vertellen hoe ik bijvoorbeeld de oorlog kan verklaren aan een faction, of een handelsovereenkomst kan regelen?

[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 19-10-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Je slager kan maximaal 9 produkten in z'n huisje opslaan, dus als die vol zit gaat ie zo voor de deur staan. Je moet even op de TAB drukken, dan krijg je te zien hoeveel voorraad hij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Vatt schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:28:
Je slager kan maximaal 9 produkten in z'n huisje opslaan, dus als die vol zit gaat ie zo voor de deur staan. Je moet even op de TAB drukken, dan krijg je te zien hoeveel voorraad hij heeft.
Hoe krijg je die spullen dan naar je storehouse? Ik zie idd bij een aantal gebouwen 9/9, maar het wordt niet opgehaald :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Die gaan niet naar je storehouse.
Als je "bewoners" honger hebben,gaan ze naar de slager toe om daar eten te halen.
leonpwner1 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:00:
[...]

Hoe krijg je die spullen dan naar je storehouse? Ik zie idd bij een aantal gebouwen 9/9, maar het wordt niet opgehaald :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Odessa schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:05:
Die gaan niet naar je storehouse.
Als je "bewoners" honger hebben,gaan ze naar de slager toe om daar eten te halen.

[...]
Lekker handig 8)7

Maar ik moet nu 18 bier produceren voor een doel om een hogere rang te halen, en die heb ik allang, maar die zitten bij m'n kroeg in dat gebouw, dus nu complete ik die opdracht niet :S In de storehouse zitten al wel 9 bier, dus het lijkt me logisch dat de rest daar ook heen zou moeten... Ik heb namelijk ook veel te veel van dat bijen-spul, waarvan dat bier gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Weet je zeker dat je bier in je storehouse hebt?
Het is al weer even geleden dat ik gespeeld heb,maar ik dacht dat je alleen grondstoffen in je storehouse hebt...dus niet het eindprodukt.
Heb je wel 2 kroegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Odessa schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:16:
Weet je zeker dat je bier in je storehouse hebt?
Het is al weer even geleden dat ik gespeeld heb,maar ik dacht dat je alleen grondstoffen in je storehouse hebt...dus niet het eindprodukt.
Heb je wel 2 kroegen?
Ik heb het completed inmiddels, met 2 kroegen ja. Maar om je te laten zien dat ik dat spul ook in m'n storehouse hebt:

Afbeeldingslocatie: http://i21.tinypic.com/9aqmb8.jpg

Raar dat het bier wat in die brouwers zit daar niet heen gaat, blijkbaar doen ze steeds een klein beetje in m'n storehouse en houden ze de rest achter 8)7 Zelfde met wapens, 6 zwaarden in m'n storehouse, en de rest houden ze achter in dat gebouw, en de rest van de resources (iron in het geval van wapens) laten ze onaangeroerd.

Noooob dat ik ben, ik zie nu pas dat er bij die tab in het storehouse staat 'CITY BUILDINGS' :') :D ik dacht dat dat gewoon een 2e tabblad was :')

[ Voor 9% gewijzigd door Avalaxy op 19-10-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij trekt mijn pc de game niet. als ik vier gebouwen tegelijkertijd vernietig en ook op andere punten lagged hij verschrikkelijk.

Ik heb alle opties al op laag gezet. Wat vreet dit spel zo veel? of wat is de bottleneck
64x2 3800+
2*512mb
7300gt

Ik had wel een auto upgrade knop gewilt voor gebouwen aangezien je toch alles maar upgrade de hele tijd.

Warfare ziet er niet uit. kriegelmannetjes die door elkaar heen lopen.

Centrale storage plek is ook minder leuk als dingen naast elkaar plannen.

De missies is vooral wachten totdat er iets klaar is en niks doen. Het duurt erg lang voordat je de eerste warfare rankings krijgt.

Ook zou een auto ceremony knop en een auto festival knop niet misstaan en niet de hele tijd dat festival deuntje

anyway wel een leuk spel ondanks alle missers :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Las Vegas schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:50:
bij een wall gaat het er niet om of je nou je hele stad omringt heb door een wall, maar of je gebied is afgesloten van de andere gebieden. vaak genoeg heb je maar 1 of 2 chokepoints waar de enemy doorheen kan en dan bouw je dat dicht. scheelt je ruimte en resources omdat het vaak maar een klein stukje is

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Spel staat vol van de fouten en onlogischheden, maar toch blijft het een mooi spel.
Helaas dat sommige dingen zoals al eerder zijn vermeld niet aangepast zijn, zou een hoop geklik en frustratie schelen :)

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

madmaus schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 08:46:
[...]

Is dat een van de eerste missies? Dat die vikingen van beneden komen? Ik heb enkel een muur beneden gezet. Tussen die rotsen en toen konden ze er niet meer doorheen. Wel een poortje geplaatst anders konden me vissers er ook niet doorheen.
Wat bedoel je beneden? Ik zit nu ook vast in dit level. Naar mijn weten iedere oversteek afgezet en naar de andere dorpen toe ook (deze wel met poort).

Kortom, waar kijk ik overheen? Waar hebben jullie de muren gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julos
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:32
Weet iemand misschien hoe de poorten (Wall Gate) dicht kunnen? Ik kan nergens een knop vinden hiervoor.
_Rayman_ schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:10:
[...]

Wat bedoel je beneden? Ik zit nu ook vast in dit level. Naar mijn weten iedere oversteek afgezet en naar de andere dorpen toe ook (deze wel met poort).

Kortom, waar kijk ik overheen? Waar hebben jullie de muren gezet?
Ik heb zelf gewoon een hele muur met 6 poorten rondom mijn stad gebouwd. Zodra ze klaar waren met bouwen was deze missie gecomplete.

[ Voor 70% gewijzigd door Julos op 21-10-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Volgens mijn gaan die automatisch dicht als er vijanden in de buurt komen, dus niks om je zorgen over te maken.

Leven met de muur, gewoon zoveel mogelijk muur bouwen, dan komt het vanzelf goed.
Ik had er twee, eentje onder met poort en eentje boven met poort, en dan nog een stukje extra muur in het oosten en toen was het ineens goed. Kreeg meer de indruk dat je bv voor 100 stenen muur moet bouwen om het level te halen, of er zit een tijdstrigger op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die muren quests zijn echt vervelend idd.

nog vervelender missie 12
te weinig eten, te weinig vruchtbare grond. deed het toch redelijk. had 2 van de drie spullie binnen en moest een plek beschermen. ik vrolijk heel de map in handen beetje red scarlets zijn side towns aanvallen. ik kom met een groepje zijn main in, pouf verloren
wtf
mss mocht ik hem niet aanvallen want de missie objective was meer defensief van aard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

NeoMe schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 16:38:
Volgens mijn gaan die automatisch dicht als er vijanden in de buurt komen, dus niks om je zorgen over te maken.

Leven met de muur, gewoon zoveel mogelijk muur bouwen, dan komt het vanzelf goed.
Ik had er twee, eentje onder met poort en eentje boven met poort, en dan nog een stukje extra muur in het oosten en toen was het ineens goed. Kreeg meer de indruk dat je bv voor 100 stenen muur moet bouwen om het level te halen, of er zit een tijdstrigger op.
Is eindelijk gelukt. 1 poort erbij gebouwd en een tijdje wat verder gerommeld (niets met muren gedaan) en opeens was het goed. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu bij missie 10, ik kom maar geen rank hoger zodat ik katapults kan maken, De bedoeling is dat ik 20 rijke gebouwen heb maar hij blijft continu steken op 19/20, heel irritant.. Hoe kan ik dit oplossen?

Voor de rest vind ik het een prima spel ondanks de bugs en enorme laadtijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:01:
Ik zit nu bij missie 10, ik kom maar geen rank hoger zodat ik katapults kan maken, De bedoeling is dat ik 20 rijke gebouwen heb maar hij blijft continu steken op 19/20, heel irritant.. Hoe kan ik dit oplossen?
Wat meer gebouwen maken, kunnen er ook meer rijk worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julos
Nu zit ik momenteel met een nieuw probleem. Ik ben bezig met missie 4 en moet een knight uit de gevangenis van een vijandige factie halen. Hoe moet ik dit doen? Ik kan alleen maar met een spion in hun basis komen maar die kan de gevangenis niet in.

Edit: Jaa de oplossing gevonden op gamespot.com de houten muren neerbranden. ^^

[ Voor 14% gewijzigd door Julos op 21-10-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ja haha daar was ik ook zwaar lang mee bezig, kwam er echt na twee uur achter ofzo, zwaar stom :)
had ze al paar keer proberen te lokken enzo, en via de zijkanten met archers beetje de boel neerschieten haha maar ze kwamen er niet uit, daarna per toeval dat weggetje ontdekt. Maar ergens in het verhaal wordt er wel een tip gegeven dat je via het bevroren meer ernaar toe kunt...d8 ik alleen weer te laat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij vertellen hoe ik in missie 15 uit die stad kom? Snap er niets van je kan er nergens uit omdat et met poorten afgesloten zit en ik ga telkens vrij snel dood..

Help please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Je soldaten kunnen poorten openen van binnen uit. Selecteer dus de archers of die andere groep, en dan met je muis een beetje over de poort bewegen.en dan krijg je wat te zien en daarop klikken. Dan gaat de poort open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Gisteren de missie gedaan met the grandmother of all grandmothers waarbij je drie van de vier keer sneller moet zijn met het bezorgen van goederen.

Nu was ik maar twee keer sneller dan mijn tegenstander, maar toch was ik victorious...

Ik vond het niet erg, maar het is natuurlijk wel een beetje vreemd dat je dan toch nog wint. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Weet iemand trouwens hoeveel missies er in totaal zijn?

Ik heb missie 14 bijna gehaald, ik hoop eigenlijk dat 15 de laatste is, het spel wordt wel eentonig nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
16 missies zijn er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonpwner1 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:07:
[...]

Lekker handig 8)7

Maar ik moet nu 18 bier produceren voor een doel om een hogere rang te halen, en die heb ik allang, maar die zitten bij m'n kroeg in dat gebouw, dus nu complete ik die opdracht niet :S In de storehouse zitten al wel 9 bier, dus het lijkt me logisch dat de rest daar ook heen zou moeten... Ik heb namelijk ook veel te veel van dat bijen-spul, waarvan dat bier gemaakt wordt.
handig tipje voor 18 bier is 1 herberg bouwen en als die vol zit dan een feest geven op je plein.. want dan komt er namelijk 10 bier op het plein te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja of je bouwt 2/3 taverns.

heb geen zin meer om level 16 te spelen.

grrappig concept, maar slecht uigewerkt.

weinig taktiek. Alles upgraden tot max. Zorgen voor veel hout, daarna een hoop steen en wat ijzer.
2/3 bowman smiths 2 bowman barracks

swords zijn trouwens waardeloos, verspilling van settlers, eten kleren en ijzer. gewoon hakim nemen en zo nodig 1 sword platoon overnemen

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julos
Ik ben bezig in level 10 nu, maar steeds gaan mijn Settlers staken omdat er geen medicijnen zijn. Vervolgens koop ik die Carts spullen bij het klooster omdat ze nog niet zelf gemaakt kunnen worden. Maar... Ik moet ook de stad Juahar spullen bezorgen, maar elke keer heb ik blijkbaar geen tradecarts beschikbaar. Hoe komt dit? Ik heb alles op max upgrade en hoogste rank met mijn Knight.

[ Voor 3% gewijzigd door Julos op 28-10-2007 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Julos schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 02:19:
Ik ben bezig in level 10 nu, maar steeds gaan mijn Settlers staken omdat er geen medicijnen zijn. Vervolgens koop ik die Carts spullen bij het klooster omdat ze nog niet zelf gemaakt kunnen worden. Maar... Ik moet ook de stad Juahar spullen bezorgen, maar elke keer heb ik blijkbaar geen tradecarts beschikbaar. Hoe komt dit? Ik heb alles op max upgrade en hoogste rank met mijn Knight.
neem die chick die kan healen dat scheelt al een stuk. en vervolgens eh, geen idee hoe ik deze missie won, niet conventioneel volgens mij. Gewoon de hele map overnemen en dan komt het wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Je kan maar een paar van die rot karretjes tegelijkertijd.
Ik heb gewoon die kerel bij die apotheek neer gezet, en elke keer een karretje laten rijden met medicijnen. Achteraf kun je idd beter die chick nemen om te healen maar ik gebruik meestal die buitenlander omdat upgraden dan goedkoper is.

Je kunt geloof ik maar een trade-karretje naar hem sturen per keer, wel wazig inderdaad. Ik stuur gewoon om de zoveel tijd gewoon wat kleren/schoonmaakmiddelen/eten. Hij geeft zelf wel aan wat ie wil hebben. Als je geld genoeg hebt, kun je ook in dat andere dorpje wat te eten halen, daar hebben ze geloof ik broodjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hakim is handig in levels wanneer er niet hout in overvloed is. Als dat wel zo is, kun je ook de handelaar nemen an heel veel hout hakkers bouwen en eten pas wat later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:27
ik vind het een leuk spel,ben setter van het eerste uur,maar net als de meeste reacties hier vind ik het erg jammer dat alles via het store huis moet.ben nu in missie 8,en heb eindelijk m'n tactiek aangepast: winkels en productiehuizen dichtbij het storehuis en verder alles erbuiten,is idd een stuk sneller om alles te produceren.ik was nog steeds bezig met de "ouwe"settler tactiek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:08:

swords zijn trouwens waardeloos, verspilling van settlers, eten kleren en ijzer. gewoon hakim nemen en zo nodig 1 sword platoon overnemen
Waarom zijn ze verspilling ?
Omdat ze niet van afstand kunnen schieten, doen ze evenveel damage als Swordsman dan ?
Wie winnen er als het 10 zwaarden VS 10 boogschutters doen ?
Ik snap niet waarom het verspilling zou zijn, graag even uitleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeoMe schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:43:
[...]

Waarom zijn ze verspilling ?
Omdat ze niet van afstand kunnen schieten, doen ze evenveel damage als Swordsman dan ?
Wie winnen er als het 10 zwaarden VS 10 boogschutters doen ?
Ik snap niet waarom het verspilling zou zijn, graag even uitleggen :)
de bowman.

1. concentrated fire. fireman kunnen dezelfde swordsman aanvallen. de swordsman niet dezelfde bowman.
2. kriegelige lopen. Voordat de swordsman naar de bowman zijn toegelopen zijn er alweer een paar dood. en als ze de eerste bowman dood hebben dan zijn hun ook al haast dood door de bowman die erachter staan.
3. terug trekken. terug trekken, mss een peleton opofferen om achter te blijven. swordsman hannessen met dat ene peleton bowman maken ze af.
4. hakim. Die neemt een van de swordsman peleton over en geeft de bowman nog meer tijd om vrolijk pijlen te schieten. Hakim mag gewoon als tankvoer gezien worden en is binnen een minuut toch weer terug.
5. Geen swords man scheelt weer 2 gebouwen en upgrading, Dus hout en settlers, plus scheelt weer needs die ze nodig zouden hebben. Zodat je je kan concentreren op snel de volgende tier halen zodat je drie gear en 2 rax voor bowman kan bouwen.
6. in de missies kom je dus geen 10 swords man tegen maar meer een gemeleerd legertje. De bowman schieten eerst de swords kapot en hebben dan een numerieke overmacht op de overgebleven bowman
7.bowman op muren krijgen ook nog eens een health bonus en doen ook erg veel schade
8. het is ongeloofelijk saai maar zo werkt dit spel nu kennelijk

en als je het nog niet gelooft probeer de missies maar met enkel bowman, dan zie je het vanzelf :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

NeoMe gaat zijn taktiek met onmiddelijke ingang veranderen :)

>>> Werkt inderdaad, wel een stuk fijner. Die Swordsman die je dan met die Ridder overneemt kun je gebruiken voor katapulten/stormrammen etc.

Ben nu bij Level 14, Vanaf Level 10 ofzo begint het wel wat saai te worden omdat er niks nieuws bijkomt in principe ken je alle gebouwen/units al.

Waar ik me dus echt mega aan irriteer is die limieten op de Settlers / Soldaten / Goederen !
Ik Heb dus best snel mijn 200/200 vol en dan ben ik nog niet eens de hoogste klasse met mijn ridder. Tevens heb ik non-stop 91/91 Soldaten, echt super irritant dat je er niet meer kan bouwen dan kon je teminste nog eens met een overmacht de vijand aanvallen.

[ Voor 91% gewijzigd door NeoMe op 30-10-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Patch 1.2 is uit. Wat het precies inhoud, kan ik nog niet vinden. Even wachten totdat de update binnen is, dan post ik hier de wijzigingen.

-update-
Version 1.2

Additional Content

• Map Editor has been added.

Improvements

• When overwriting savegame (both Quicksave and normal savegames) and saving fails, the old savegame is restored rather than deleted.
• Saving a game requires less memory.

Bug Fixes

• Fixed a problem on Challia (map 2) where the knight could get stuck at the fire near the chapel.
• A rare freeze when building roads across territory borders has been fixed.
• Fix an occasional crash when loading savegames on Rekkyr map.
• Fixed a rare file not found error when using 1.3 shaders.
• Some other minor bug fixes.

Known Issues

• Saved games from versions older than 1.1 cannot be loaded, and saved games from 1.2 cannot be loaded by older versions. We advise you to finish your latest mission before applying the patch.
• The Screenshot function is not working with activated FSAA (Full Screen Anti Aliasing).
• Clan/Ladder support not active.
• In rare circumstances it can happen that soldiers get stuck between gates if they perform an action (capture siege cart) there.
• The game might freeze for a few seconds when moving to an area (for example a big city) for the first time.
• In some very rare conditions the selection does not work. Workaround: Click with left mouse button, turn the camera.
• Map Editor: In some very rare conditions the modification of water vectors can lead to undefined results.
• Map Editor: The position of the diagnostic grid is always on surface height.
• Map Editor: The quest system is not completely translated.
• Map Editor: In terrain editing the height of plateaus can only be picked not entered.

We advise you to finish your latest mission before applying the patch.
Dit vind ik appart. Als ik de game opstart dan wordt de patch binnen gehaald. Daarna gevraagd of je wilt patchen. :?

[ Voor 87% gewijzigd door _Rayman_ op 31-10-2007 17:22 ]

Pagina: 1 2 Laatste