The Settlers: Rise of an empire

Pagina: 1
Acties:
  • 6.467 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Ik ben nu de beta aan het downloaden van www.gamespot.com
Je moet wel even gratis account aanmaken.
Komt volgens mij 25 septermber uit.

Iemand al ervaring hiermee? Is ie beter dan het vorige deel?

Afbeeldingslocatie: http://www5.jouwsites.nl/image/big_jouwgames/21576.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www5.jouwsites.nl/image/big_jouwgames/21568.jpg

Link naar beta

http://www.gamespot.com/t...multimodule;picks;title;1

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-03 20:24
Hier zijn nog wat movies: http://www.gametrailers.com/game/3343.html

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57485

Op zich best okee.

Performance is alleen erg slecht op mijn high-end systeem en er zitten nog veel bugs in het spel, maar dat zal in de uitendelijk versie wel gefixed worden neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24527

De tutorial crashed bij mij al na 1 minuut. Daar mogen ze dus nog een hoop aan fixxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een paar uurtjes opzitten, en het is best leuk, vooral heel mooi, maar heel erg jammer dat de tussenstappen eruit zijn (zoals de sawmill) en dat je maar 1 warehouse hebt.

Verder wel de moeite waard en voor een beta weinig buggy. Ook geen performace problemen (op max settings (C2D1,86Ghz, 8800Gts320, 2GB)).

Overigens is er een forum op Gamespot over de beta, als je problemen hebt.

Moet wel zeggen na paar keer sandbox, dat ik er een beetje op uitgekeken raak.
Al blijft het wel heel erg mooi, de details enzo. Het bevriezen van het water vind ik ook tof gedaan :)

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 19-08-2007 13:07 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ah Settlers... nostalgie :D

Ben afgelopen week nog bezig geweest met Settlers 2 10th Anniversary, ook nog best leuk. Nouja, totdat je doorhebt dat de hele singleplayer eigenlijk alleen maar een wedstrijd is hoe snel je muntjes kan maken (om je soldaten te upgraden) en vervolgens wals je over de AI heen.

Downloaden van deze beta schiet alleen niet erg op (~35 kb/s), iemand nog die een mirror heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Twist schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 13:08:

Ben afgelopen week nog bezig geweest met Settlers 2 10th Anniversary, ook nog best leuk. Nouja, totdat je doorhebt dat de hele singleplayer eigenlijk alleen maar een wedstrijd is hoe snel je muntjes kan maken (om je soldaten te upgraden) en vervolgens wals je over de AI heen.

Downloaden van deze beta schiet alleen niet erg op (~35 kb/s), iemand nog die een mirror heeft?
Is ergens een torrent van, die is een stuk vlotter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Twist schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 13:08:

[...]

Ik haal hier 60 KBps min of meer, met de download manager van Gamespot haal ik 200 KBps +. Toch al een stuk sneller.

Natuurlijk gaat die rommel van Gamespot er straks onmiddellijk af >:)

@ hierboven: ik vrees ervoor. Google heeft mij verteld dat die beta alleen bij Gamespot beschikbaar lijkt te zijn. Alle andere gamersites linken ernaar door.

[ Voor 15% gewijzigd door Borromini op 19-08-2007 13:38 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Nou was begonnen tegen een speler via internet play (zeeer buggy trouwens het online gedeelte)
Na een half uur spelen pats "connection lost to internet server"
Daarna nog 2x geprobeerd met zelfde resultaat. Niet zo een succes dus.

Het spel zelf ziet er idd mooi uit (1680x1050 alle detail).
Echter raak je snel het overzicht van de economie kwijt. Het vechten ziet er ook niet echt overtuigend uit. Beetje twijfelgeval dit :)

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb account credentials van Bugmenot.com gebruikt en nu zegt ie dat er al teveel activaties op dat ding gebeurd zijn :(.

Toch maar effe zelf registreren dus...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 18:54
ik krijg gelijk deze error

Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/3828/errorww6.jpg

ook na het opnieuw downloaden en installeren van het spel. Iemand bekend met dit probleem? Want ik zou het toch wel graag willen spelen.

-edit-

al opgelost.. :X moest even directX updaten..

-edit2-

alsnog bedankt twist.. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Rexcore op 20-08-2007 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Niet online
Je moet de DirectX update eerst doen, bestand staat in de bijbehorende map nadat je de zip hebt uitgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Laatst online: 01-06 18:54
ok.. ben nu al verder. Maar blijf nu hangen wanneer ik het spel dus opstart. Krijg het cd'tje ipv je cursor te zien. ik hoor de computer wat werken. en dan houd het op. ik krijg mijn cursor weer en thats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Niet online
Ik zou het ook niet weten, videokaart drivers misschien?

Na zelf de "singleplayer" (=tutorial) en even sandbox te hebben gedaan heb ik een beetje gemengde gevoelens. Het ziet er wel aardig uit en het speelt opzich ook niet slecht, maar het Settlers sfeertje met het aanleggen van weggetjes en alle zooi die daar stuk voor stuk overheen wordt gesjouwd enz is er niet echt meer.
Volgens mij hebben net iets te veel leentjebuur bij Anno 1801 (of hoe die laatste ook heette) gespeeld, maar ik zal het nog wel ff aankijken.

Multiplayer nog niet geprobeerd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-06 22:17

ride277

Cooled by Noctua

Voor de mensen die meer willen spelen dan slechts de intro-level. Je kan als je lan play doet een map kiezen. Daarna kies je geen tegenstander, en laad je de lan-game. Je krijgt meteen een melding dat je tegenstander verslagen is, maar je kan op doorspelen drukken. Zo krijg je, weliswaar zonder tegenstander, een wat breder inzicht in de game. Dorpen om mee te traden en bandits blijven, dus je kan nog het e.e.a. aan vechten doen ook! :)

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Niet online
Ja dat bedoelde ik met sandbox :P Je kan alleen niet saven, da's wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175397

Ik had de beta een tijdje geleden gedownload 3kb/s lol |:( . maar ik krijg mijn stad steeds net niet in het laatste level net als ik heel ver ben crasht het spel altijd. maar verder is het een leuk spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bedankt voor de tip ride277 :).

Iemand een idee waar ik die bijenkorven vind? Ik kan ze niet zelf plaatsen (vind ze toch niet tussen de mogelijkheden) en op de map vind ik ze zelf ook niet, maar de imkers blijven maar reclameren :(.

Iemand ideeën? :P Ik zou graag naar Count promoveren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-06 22:17

ride277

Cooled by Noctua

Borromini schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:24:
Bedankt voor de tip ride277 :).

Iemand een idee waar ik die bijenkorven vind? Ik kan ze niet zelf plaatsen (vind ze toch niet tussen de mogelijkheden) en op de map vind ik ze zelf ook niet, maar de imkers blijven maar reclameren :(.

Iemand ideeën? :P Ik zou graag naar Count promoveren O-)
Je moet het imkerhuisje selecteren. Dan vind je daar rechts een icoontje met bijenkorven. (Net zoals met schapen, of met graan, of met koejn }:O ;)

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ok bedankt 8)

Alleen rot dat je niet kan saven natuurlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:49
Helaas is de beta alweer afgelopen en zijn alle online channels dicht;
geen online games meer dus :(

This post was created with 100% recycled electrons

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 22:54

Infinchible

Woef!

Bij gamershell staat nu dat je de demo van Settlers: Rise of an empire kan downloaden, alleen steeds als ik op de link klik schiet hij terug naar de homepage. Hij zal nog wel niet geüpload zijn denk ik. Hier in ieder geval de link:
klik
Voor als hij het straks wel doet ;)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je hebt weinig aan een 1 GB demo als je alleen de tutorial kan spelen vrees ik. Daar is zelfs de grootste Settlers-n00b zo door :P.

Tenzij dit natuurlijk een niéuwe beta is, maar dat zou me ten zeerste verbazen...

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Hier wordt de 1.4GB demo aangeboden,
http://clanservers.multip...tpfiles.php%3Ffid%3D17540

Voor de rest heb ik nog niet de demo ergens anders gezien? Anyway, hier zit dus een tutorial en een skirmish map bij :)

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Dat is de demo ja, die is nu officieel uit.

Meer download linkjes:

Worthplaying
Gamershell

[ Voor 66% gewijzigd door Bleet op 23-08-2007 19:52 ]

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 13:36

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik kan het over het hoofd zien, maar hoe draai je nu een gebouw voor dat je het plaatst :?

Ik kan de map draaien met CRTL en de scroll...

Voor de rest een leuke game, kan niet wachten tot hij uit is :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:09
echt een heerlijk spel :)

weet iemand zeker waneer die uit komt (volgens de TS de 25ste september)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluxie
  • Laatst online: 03-06 14:54
SideSwipe schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 00:25:
Ik kan het over het hoofd zien, maar hoe draai je nu een gebouw voor dat je het plaatst :?

Ik kan de map draaien met CRTL en de scroll...

Voor de rest een leuke game, kan niet wachten tot hij uit is :)
Met SHIFT ingedrukt scrollen :)

Art is not a mirror held up to reality, but a hammer with which to shape it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

Wat is het verschil tussen de beta en de demo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:36
Iets bekend over performance op een 2 jaar oud systeem? Ik hoop dat het werkt op een 6800 zonder al te veel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
De beta draaide bij mij redelijk in 1024x768 32bits op een 1.3GHz Pentium M, 1 GB RAM en een radeon 9600 128 MB.
(verwacht niet alle eye-candy of course)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:36
Ik ben enthousiast over de demo, het loopt redelijk soepel en de nieuwe spelelementen lijken prima te werken in Settlers concept. Leuk dat je nu kan inzoomen op karakter en te zien dat producten helemaal worden uitgewerkt (jager > slager > sausage). Ik stap over van Settlers 2 (10th anniversary) dus weet niet wat er verder veranderd is in de vorige delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16225

Stomme vraag, maar hoe krijg je soldaatjes? Ik kan een outpost bouwen etc maar die blijft leeg, ik kan nergens vinden hoe ik soldaatjes krijg. Ik heb al hertejagers, worstenfabriekje. Vissers en visserokerijen(o.i.d), houthakkers, maar geen soldaten, misschien te weinig geld?
Ook is er een buursettlement die willen handelen hoe doe je dat?
Het spel ziet er erg mooi uit, wel irritant die stem er afentoe doorheen. Ik was vroeger verslaaft aan de echte settlers, op mijn Amiga, dat was toch wel anders, daar moest je echt alles zelf regelen ik heb het idee dat het met deze versie wat automatischer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:23
Ik zit ook met het probleem van de defensie. Ik had de tutorial gespeeld (welke zeer makkelijk is) maar toen ik daarna Arroyo oid ging spelen, hadden alle bandits al vrij snel (binnen een kwartier denk ik) een legertje en me in de pan gehakt, terwijl ik nog niet eens barakken oid kon bouwen. Ik doe blijkbaar iets verkeerd, ideeen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Breepee schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:16:
Ik zit ook met het probleem van de defensie. Ik had de tutorial gespeeld (welke zeer makkelijk is) maar toen ik daarna Arroyo oid ging spelen, hadden alle bandits al vrij snel (binnen een kwartier denk ik) een legertje en me in de pan gehakt, terwijl ik nog niet eens barakken oid kon bouwen. Ik doe blijkbaar iets verkeerd, ideeen?
De bandieten opkopen? Heb je snel een legertje, nog voor je barakken hebt :)
Anoniem: 16225 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:36:
Stomme vraag, maar hoe krijg je soldaatjes? Ik kan een outpost bouwen etc maar die blijft leeg, ik kan nergens vinden hoe ik soldaatjes krijg. Ik heb al hertejagers, worstenfabriekje. Vissers en visserokerijen(o.i.d), houthakkers, maar geen soldaten, misschien te weinig geld?
Heb je al soldaat- of archer-barakken gebouwd? En je moet ook een pijlenboogmaker en/of zwaardenmaker hebben.
Je kan dan bij je barakken ventjes recruteren :)

[ Voor 34% gewijzigd door anandus op 27-08-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:02
Ik heb nooit The Settlers gespeeld, maar nu ik net die 2 walkthrough trailers heb gezien lijkt het me een erg vet spel. Het deed me eerst een beetje denken aan Knights & Merchants, maar het is toch anders. Lijkt me erg cool om zo´n grote stad te bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:19:
[...]
De bandieten opkopen? Heb je snel een legertje, nog voor je barakken hebt :)

[...]
Heb je al soldaat- of archer-barakken gebouwd? En je moet ook een pijlenboogmaker en/of zwaardenmaker hebben.
Je kan dan bij je barakken ventjes recruteren :)
Ok ga ik proberen zodra ik thuis kom, maar ik had eigenlijk al gezocht naar militaire gebouwen, pijl en boogmaker had ik al helemaal niet gevonden, archerbarakken ook niet. Ik zag wel een aantal keuzes die "grijs" waren, waarschijnlijk zitten die opties van jou daarachter verborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik krijg het in de 1.4GB demo niet voor elkaar om schapen en koeien te fokken, ze komen gewoon niet, en krijg dus ook steeds de melding 'farmer has no sheep/kettle'.
Bijen korven en graanvelden worden wel bezet, maar geen koe of schaap te bekennen, waardoor de mensen gaan zeuren over eten.
Er staat wel bij dat het vruchtbare grond nodig heeft. Misschien doe ik dit fout? Maar hoe weet ik dan wat vruchtbaar is?

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55111

Schapen of koeien lopen rond, als je dan een Boederij maakt, moet je eerst kijken of er ergens in jouw gebied schapen of koeien lopen. Zoja, dan komen ze vanzelf. Zoniet, dan moet je ze even kopen bij je buren. Bij de Demo heeft Groen geloof ik schapen te koop, en dorp Roze heeft koeien. Deze koop je door met je Knight bij deze dorpjes voor het pakhuis te gaan staan. Succes ;)
Breepee schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:16:
Je kan ook al vrij snel een muur om je dorp heen bouwen. En idd, legers kopen. Ik bouw meestal al vrij snel een muur op m`n dorp heen. Vervolgens stuur ik nooit de 'tribute', want ze komen toch niet door die muur >:)

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 55111 op 27-08-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Anoniem: 55111 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:55:
Schapen of koeien lopen rond, als je dan een Boederij maakt, moet je eerst kijken of er ergens in jouw gebied schapen of koeien lopen. Zoja, dan komen ze vanzelf. Zoniet, dan moet je ze even kopen bij je buren. Bij de Demo heeft Groen geloof ik schapen te koop, en dorp Roze heeft koeien. Deze koop je door met je Knight bij deze dorpjes voor het pakhuis te gaan staan. Succes ;)

[...]

Je kan ook al vrij snel een muur om je dorp heen bouwen. En idd, legers kopen. Ik bouw meestal al vrij snel een muur op m`n dorp heen. Vervolgens stuur ik nooit de 'tribute', want ze komen toch niet door die muur >:)
Die rooie komt na 20-30 minuten al met siege waardoor hij me in de as legt.

Ik heb net geprobeerd die bandieten om te kopen, maar er gebeurd niets. Ook dat tellertje goud bij hun kamp gaat niet omhoog.

Inmiddels had ik geen steen en ijzer meer dus kon geen zwaarden meer maken. Kwam wel om in andere grondstoffen, maarja....

Ik snap er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-06 18:38
Wat raar zeg, ik heb arroyo ook +/-2uur gespeelt maar ben nooit aangevalllen door de bandieten :?
Ik vond het al zo saai eigenlijk, mischien moet ik het maar weer eens opnieuw beginnen met arroyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 15:46
in Arroyo vallen de bandieten je niet aan maar je vijand deze zijn leger bestaat grotendeels uit bandits.

in Arroyo zijn er meerdere volken.

2 vreedzame provincies waarmee je handel kunt drijven.

3 bandieten deze zullen je niets doen tenzij je in hun gebied komt dan vallen ze je aan maar zodra je hun gebied verlaat dan gaan ze terug naar hun basis.
Je kunt een tijdelijke vrede met de bandieten sluiten door ze 200 goud te betalen als ze erom vragen.
Als je hun die 200 goud betaald mag je de betreffende provncie naar binnen gaan en zullen ze je niet aanvallen. Ook kun je de pronvincie claimen en in het bandieten kamp huurlingne kopen.
Deze huurlingen zijn iets kleiner dan je zelf getrainde eenheden (bv jouw zelf gemaakt boogschutters zijn 6 per eenheid de huurlingen slechts 3).
Met 1x 200 goud betalen ben je er nog niet om de zo en zoveel tijd zullen ze opnieuw om 200 goud vragen of je de vorige keer betaald hebt ja of nee boeit niet echt als je niet betaald zijn het weer je vijanden en als je wel betaald zijn het je vrinden.
Zoals gezegd er zijn 3 provninces met bandieten erin en die vragen alle 3 apart om 200 goud.
De 3 bandits hebben alle 3 een kleur bruin. Zoals gezegd zijn er 3 pronvinces die bandit camps hebben.
Eentje zit in het noorden precies ten westen van je buurman (die ten westen van jouw zit).
Dan heb je nog eentje in het zuiden van de map en eentje precies in het midden.

Dan heb je nog je vijand (deze is degene die je aanvalt).
Deze heeft de kleur rood en zijn legers bestaan grotendeels uit bandits die hij koopt bij bandit kamps.
De AI claimt vaak als een van de eerste pronvinces de pronvice in het noorden met het bandit camp erin en daarna die in het midden. Uit deze 2 bandit camps haalt hijd us ook het overgrote deel van zijn leger.

Zijn Stad is aan de linker kant van de map en is erg groot. Er zit een stenen muur omheen en alle gebouwen erin zijn tot het hoogste level uitgebouwd.
In deze stad zitten dus altijd rond de 4 siege weapons (welke geen gevaar vormen) en een stuk of 3 4 eenheden welke hij zelf traint.
ten zuiden van de province met zijn stad zit een province waar hij bijna al zijn grondstoffen vandaan haalt Sheep en cow farms etc.
Uit de restelijke pronvices haalt hij zo goed als geen resources.

Ik heb Arroyo al diverse malen gespeeld en verbeter steeds mijn tactiek iets maar heb geen schijn van kans tegenover de AI.
Zijn stad is zo groot en zijn inkomen is gewoon zo hoog dat hij in staat is een erg groot huurlingen leger te hebben waarmee hij jouw leger gewoon plat maakt.

Hij heeft in elke pronvince minimaal 1 eenheid welke in de outpost zit. Dan heeft hij nog 3 kleine legers ofzo welke rond lopen. na verloop van tijd zal een van deze eenheden proberen een province te veroveren van je als je een leger hebt is deze eenvoudig af te slaan.
Als je hem aanvalt en een province van hem afpakt dan bundelt hij zijn legers tot 1 erg groot bandit leger welke erg moeilijk is te verslaan.

Meestal versla ik zijn leger wel maar dan heb ik slechts 1 a 2 soldaten over en is mijn goud voorraad door de onderhouds kosten van mijn giga leger weg. Dus heb ik na mijn overwinning geen geld meer om nieuwe bandits te huren of om de bandits hun 200 goud te geven of zelf soldaten te maken.
Maar omdat hij zon giga hoog inkomen heeft is hij in staatom 5 minuten nadat ik zijn leger afmaakte mij aan te vallen met een nieuw bandit leger.

Ik heb al de helft van de map in mijn bezit gehad. Op de plekken van waaruit hij mijn pronvinces naar binnen kon komen had ik stenen muren maar die muren zijn dus vaak niet helemaal 100% dicht soms zijn er aan de randen nog kleine openingen waardoor hij naar binnen komt. Openingen welke moeilijk te dichten zijn.

een goed lopende economie te hebben is geen probleem 400+ goud per tax dat is np maar de AI verdient veel meer aan taxes en kan tegenslagen veel makkelijker op vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ik vraag me af hoe dit in de volledige versie zal zijn. Ik ben nooit de ster geweest met veldslagen in welke settlers dan ook. Maar ik hoop dat de moeilijkheidsgraad te bepalen is, want dit gaat me te ver. Als ik zo op internet rondstruin heeft zo'n beetje iedereen er moeite mee, en dat pakt eerder negatief uit. De combat in deze settlers valt heel anders en dat is wennen voor iedereen, maar zo krijg je ook niet echt een kans om de game echt te proeven.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Ik ben een erg groot fan van de settlers 2 stijl met de vlaggetjes en de kenmerkende economie, maar ik moet zeggen dat ik dit ook best leuk vind. Wat betreft de moeilijkheidsgraad, tja, ik word in de demo ook in de pan gehakt, maar voorlopig vind ik het nog een uitdaging. In Settlers 2 kon je het vaak gewoon uitzitten totdat de computer z'n eigen economie verpestte en/of door slim managen van je generaaltjes de gevechten makkelijk winnen. In de demo was ik net een heel eindje op weg met massaal veel computer in de pan hakken, maar het liep stuk op gebrek aan wapens in de barakken. Volgende keer ga ik die gewoon 3 dubbel doen. Een van de trucs is aan het begin gewoon alles gelijk dubbel uitvoeren en snel de gebieden rechts en rechtsonder je op de map claimen voor extra voedsel. Je krijgt dan veel stuff binnen die je kan verkopen in je storage voor extra gold, die herbs bijvoorbeeld heb je aan het begin niks aan, maar je kan wel vast los met verzamelen en de eerste keer dat je die verkoopt aan de buurman levert dat 2 kruid per herb op oid. Een andere manier om snel gold te krijgen die je later nodig hebt is een dienst te geven in die kathedraal en alle gebouwen snel upgraden voor extra taxes.

Ik had vandaag overigens een paar keer het probleem dat de mannetjes in mijn wachttorens werden beschoten zonder terug te schieten. Heel vervelend. Volgende keer spelen ga ik eens met die muren experimenteren, het lijkt me dat het bij die rivier makkelijk dicht te zetten moet zijn.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Laatst online: 09-12-2024
Bedoel je die sieges of de muren? Want als je de sieges bedoelt komt dat waarschijnlijk omdat je er ook nog archers in moet zetten (na het uitklappen en een legioen heb neergezet om hem te besturen), een hoop gedoe dus.

Ben het ermee eens dat de AI veel te sterk is. Ik wil niet eens vechten, ik wil gewoon vrolijk m'n stad bouwen. Maarja als de resources op zijn heb je meer land nodig en dan wordt het lastig. In de demo wacht ik zolang mogelijk met scouten zodat die bandieten niet eens van je af weten, komen ze je ook niet om geld vragen... Maar uiteindelijk is dat geen goede tactiek want je moet toch altijd uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
MrAngry schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 01:59:

Ik had vandaag overigens een paar keer het probleem dat de mannetjes in mijn wachttorens werden beschoten zonder terug te schieten. Heel vervelend. Volgende keer spelen ga ik eens met die muren experimenteren, het lijkt me dat het bij die rivier makkelijk dicht te zetten moet zijn.
dat idee had ik ook.
Blijkt dat je op veel plekken geen muren kunt zetten omdat de grond niet plat genoeg is en dat daardoor als je een muur bouwt tot aan de rivier ze er nog voorbij kunnen (tussen de muur en de rivier).

Waardoor je uiteindelijk erg gare constructies krijgt die zoo raar zijn dat de bouwers elkaar tegen werken en de muur niet afkomt .

Iets gaars wat me net opgevallen is dat de AI denk ik vals speelt.
Ik kan alleen Soldaten kopen bij de bandit camps met mijn Knight. De AI heeft denk ik de Knight niet nodig hierbij.

Ik had namelijk net het vijandelijke leger afgemaakt en had no een paar eenheden over. Stuurde snel mijn revivde Knight naar de restanten van mijn leger samen met een paar Soldaten en boogschutters die ik gemakt had. heb toen de pronvince verovert waar hij al zijn resources vandaan haalt.
opeens word ik van voren aangevallen door zijn Knight en een paar soldaten (deze kwamen uit zijn stad) en van achteren door een vers bandit leger wat hij gekocht had.
maar als zijn knight net uit zijn stad kwam hoe kan hij dan bandits recruiteren?

Dus de enige manier om hem te stoppen met bandits huren is door alle 3 de bandit provinces in je bezit te hebben en alle 3 de bandits 200 goud te geven. Iets wat ik al meerdere keren geprobeert heb maar dat samen met de kosten van een leger lukt me gewoon niet.

btw veel gebouwen meerdere keren hebben is altijd handig,
Op die manier word je economie tijdens een groei niet zo vlug gehindert en elk gebouw kan max 50 goud aan tax betalen onafhankelijk van level.

Btw is iemand het al gelukt om met een spy goud te jatten? de mijne worden altijd betrapt door soldaten.

@Switch
dat de banideten van ej af weten maakt niks uit. Zei zullen je niet aanvallen dat doet de Rode AI die soldaten koopt bij de bandits.
De Bandits eisen 200 goud als je deze niet betaalt gebeuert er niks ze zullen na verloop van tijd weer om 200 goud vragen maar je hoeft niet te betalen. De bandits opz ichz ullen nooit hun eigen province verlaten.

[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 28-08-2007 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
MrAngry schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 01:59:Je krijgt dan veel stuff binnen die je kan verkopen in je storage voor extra gold, die herbs bijvoorbeeld heb je aan het begin niks aan, maar je kan wel vast los met verzamelen en de eerste keer dat je die verkoopt aan de buurman levert dat 2 kruid per herb op oid.
Ik heb het handelen en verkopen nog niet ontdekt, hoe moet dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Breepee schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:02:
[...]

Ik heb het handelen en verkopen nog niet ontdekt, hoe moet dat precies?
Op je storage klikken, krijg je zo'n overzichtje onder wat er allemaal in ligt. Dan het goed selecteren dat je wilt handelen, de slider rechts omhoog gooien en dan zie je daar boven wat het naburige dorp ervoor wilt geven. De eerste keer krijg je veel, daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Dit spel is gewoon niet te winnen. Zelfs gewoon volhouden kan niet. Echt, na 30min komt die rode met seige mn gebieden innemen, terwijl ik net zwaardenmannetjes kan maken...

Die rode heeft teveel voordelen op deze kaart, niet eerlijk. Is hij niet uit te zetten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik ben toch wel blij om te lezen dat het geen schande is dat ik die missie gewoon niet kan winnen. :o Voor de rest lijkt het mij wel een leuk spel te gaan worden. Vroeger op de Amiga 500 met 'n maat vele uren doorgebracht met Settlers 1 (dual screen, met 2 muizen), na Settlers 2 was er niks meer aan :'(. Maar dit begint weer ergens op te lijken.
MrAngry schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:14:
[...]

Op je storage klikken, krijg je zo'n overzichtje onder wat er allemaal in ligt. Dan het goed selecteren dat je wilt handelen, de slider rechts omhoog gooien en dan zie je daar boven wat het naburige dorp ervoor wilt geven. De eerste keer krijg je veel, daarna niet meer.
Ter aanvulling: en als je goederen wilt kopen kan dat door met je Knight naar de marktplaats van het naburige dorpje te gaan. Met de knopjes die dan boven zijn storage verschijnen kun je dingen kopen. Alleen volgens mij mag het alleen een veelvoud van 9 zijn :?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

JappieR schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:00:
Wat raar zeg, ik heb arroyo ook +/-2uur gespeelt maar ben nooit aangevalllen door de bandieten :?
Ik vond het al zo saai eigenlijk, mischien moet ik het maar weer eens opnieuw beginnen met arroyo.
hier ook, zit echt uren te nietsen en word niet aangevallen door rood. bandieten vallen me helemaal al nooit aan tenzij ik in hun gebied kom, tenzij ik hun fee betaald heb.

verder kan ik ook gewoon niet zo een towntje maken als de CPU met een mooi muurtje er omheen en alles :P veelste klein of ik pak alles veel te groot aan... maar kom echt ruimte te kort 2/3 gebieden toch wel nodig alles te kunnen plaatsen ed. uiteindelijk zijn 2 bakkers, een worstenmaker en een kaasmaker toch lang niet genoeg ? same goes voor alle gebouwen denk ik :p

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
daves2hd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:43:
[...]

hier ook, zit echt uren te nietsen en word niet aangevallen door rood. bandieten vallen me helemaal al nooit aan tenzij ik in hun gebied kom, tenzij ik hun fee betaald heb.
Assimileer je wel nieuwe gebieden dan? Zodra ik het gebied ten westen inneem (met die wolven, veel vis en hert en steenmijn) is het binnen een paar minuten raak, komt er siege het gebied binnengerolt). Het gebied in het zuiden (ten westen van waar 'herb' is, met beer) geeft me iets langer de tijd, maar op een gegeven moment kijk je tever over de grens oid en dan komen ze me halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Misschien is er iets anders wat het aanvals script triggerd dan expantie. Ik heb het idee dat ze vrij snel komen nadat je je outposts bemand hebt. Zometeen eens proberen dat niet te doen. Donders irritant dat je niet kan saven trouwens, want zo bouw je elke keer de stad overnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Breepee schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:57:
[...]

Assimileer je wel nieuwe gebieden dan? Zodra ik het gebied ten westen inneem (met die wolven, veel vis en hert en steenmijn) is het binnen een paar minuten raak, komt er siege het gebied binnengerolt). Het gebied in het zuiden (ten westen van waar 'herb' is, met beer) geeft me iets langer de tijd, maar op een gegeven moment kijk je tever over de grens oid en dan komen ze me halen...
misschien minder snel uitbreiden? want het kan idd wel kloppen als je dat gebied in het westen overneemt dat de comp dan komt aanvallen. 1x gemerkt toen ik dat overnam en daarna even niet oplette dat de comp al in m'n base stond.

opzich hoef je hier itt tot andere settlers amper uittebreiden voor een lange tijd. je hebt erg weinig extra resources nodig. enige wat ik snel er bij neem is het gebied naast me met ijzermijn en herbs.
daarna wacht ik rustig tot ik een legertje kan maken groot genoeg om een beetje door te duwen, als je een beetje kan door blijven pesten op hem komthij niet echt naar je main town. je kan op sommige plekken makkelijk bij smalle punten met 1 gate de boel al dicht stoppen als doorgang voor de comp :p

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Ik ben al een heel eind; bedankt voor de tips betreft het vee.

Ik heb zo snel als mogelijk was stenen muren links en onder de basis gebouwd, en daarna zoveel mogelijk de storage, castle en cathedral geupgrade tot het steen op was. Zo kon ik genoeg manschappen maken om alle gebieden rechts over te nemen. Als je dan in het zuiden bij de roze factie komt kan je stenen kopen en redelijk ongeschonden en op je gemakje de stad verder opbouwen. Tot zover ben ik nu.
Helaas is er geen save optie, en staat het spel continue op de achtergrond in pauze mode als ik werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
MrAngry schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:07:
Misschien is er iets anders wat het aanvals script triggerd dan expantie. Ik heb het idee dat ze vrij snel komen nadat je je outposts bemand hebt.
Ik heb ze nog nooit bemand, hoe moet dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Nu online
Breepee schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:34:
[...]

Ik heb ze nog nooit bemand, hoe moet dat eigenlijk?
Gewoon een squad selecteren en dan rechtermuisknop op de toren.

Ik snap overigens niet hoe die bandieten in het gebied rechtsonder werken? Er is daar zo'n kamp en ik heb het land geclaimed maar er spawnen telkens weer nieuwe bandits uit de tent die ik niet kapot kan maken. Valt daar wat tegen te doen?

[ Voor 4% gewijzigd door RubenDJ op 28-08-2007 17:06 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:09
RubenDJ schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:45:
[...]

Gewoon een squad selecteren en dan rechtermuisknop op de toren.

Ik snap overigens niet hoe die bandieten in het gebied linksonder werken? Er is daar zo'n kamp en ik heb het land geclaimed maar er spawnen telkens weer nieuwe bandits uit de tent die ik niet kapot kan maken. Valt daar wat tegen te doen?
je moet de tenten kapot maken van de bandieten dan pas komen ze niet meer ;)
en hij kan echt wel kapot als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Nu online
mats schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:50:
je moet de tenten kapot maken van de bandieten dan pas komen ze niet meer ;)
en hij kan echt wel kapot als het goed is
Ik mag die tent gewoon niet aanvallen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 13:57
Ik heb al ook een paar uurtjes in de demo zitten. Geweldige sfeer en erg leuke graphics, helaas is het bij mij ook: zodra er combat komt verlies ik (en doe ik vrij snel quit ;) ).

Ik wil een goud-hack ofzo. Grmbl. Of misschien is dat wel de restrictie: je KUNT niet lang blijven bouwen want de komt de AI langs. Best een goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluxie
Je kan die tenten alleen aanvallen als je manschappen nog fakkels hebben. Zodra je het "Verboden aan te vallen" icoon krijgt zijn je fakkels gewoon op. Je kan ze laten aanvullen door je knight of bij je barracks.

Ik vind zelf de AI in de demo nog wel meevallen. Heb Arroyo nu twee keer uitgespeeld.

Ik heb vooral moeite met het innemen van de vijandelijke stad.
Je hebt minimaal 6 siegewapens nodig om door de muur/poort te breken (blijkbaar kan de vijand zeer snel repareren), terwijl de ammo erg snel op gaat. Bovendien hebben de catapults op zijn muur weinig moeite om jouw siege wapens kapot te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
Ik vind zelf de AI in de demo nog wel meevallen. Heb Arroyo nu twee keer uitgespeeld.
Dan nodig ik je bij deze uit om eens jouw speelstijl hier neer te tikken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Ik heb de AI nu verslagen, nog even wachten op m'n titel en dan is ie wel klaar lijkt me.

Ik heb aan het begin als een razende m'n economie gebouwd en alles dubbel uitgevoerd. Ben begonnen met een stuk of 6 houthakkers en voedselvoorziening. Gelijk dat stukje rechts erbij pakken voor meer voedsel en ijzer. 2 Graantoko's gebouwd en bakeries en toen gelijk dat stuk onder erbij genomen (je krijgt dan al best wat taxes van alleen je voedsel en kleding industrie, dus je kan dat al snel betalen).
De outposts heb ik leeg gelaten. Toen ik dat stuk gelijk rechts claimde heb ik de outpost helemaal linksonder gezet bij de uitgang naar onderen, de outpost voor het stukje rechtsonder heb ik er zo dicht mogelijk naast gezet.. Als ik dan aangevallen zou worden konden ze elkaar dekken, maar dat is niet gebeurt.

Toen de voedsel industrie klaar was ben ik de rest gaan opbouwen, alles van het leger heb ik dubbel uitgevoerd en de barracks driedubbel. Op een gegeven moment is je steen dan op en dan moet je wel het lange stuk rivier gaan veroveren, dat is ondertussen van rood. Gelukkig had ik op dat moment al zo ontzettend veel geld en 6 barracks vol dat dat makkelijk lukte, de AI valt doet een tegenaanval en die heb ik afgeslagen met nieuwe mannetjes uit de driedubbele barracks, toen verder westelijk doorgelopen langs de rivier, even je gezicht laten zien aan die bandieten. Gelijk betalen (geld was geen probleem, het hele spel lang niet, door de dik uitgevoerde economie aan het begin), want je wilt het op dat meest westelijk stukje rivier niet tegen rood en de bandieten willen opnemen.
Toen we vriendjes waren dat torentje daar veroverd, wat bandieten erbij gekocht en het torentje zuidwestelijk daarvan met de 2 ijzermijnen veroverd en zoals iemand anders al opmerkte, dan is het gelijk klaar met de AI, al z'n ijzer komt daar vandaan. Dus dan kan je verder redelijk chillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197546

Het vreemde is dat ik allemaal iron heb in mijn storehouse, maar het wordt niet gebruikt als ik een leger wil maken. Ze zeggen dan simpelweg dat ik te weinig voorraad heb (terwijl ik LOADS in mn storehouse heb) Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Laatst online: 11:55

Pyrus

Hardknock life

Je moet ook een Sword smith hebben he? :)

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197546

Pyrus schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:10:
Je moet ook een Sword smith hebben he? :)
Had ik uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
MrAngry schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:24:
Toen we vriendjes waren dat torentje daar veroverd, wat bandieten erbij gekocht en het torentje zuidwestelijk daarvan met de 2 ijzermijnen veroverd en zoals iemand anders al opmerkte, dan is het gelijk klaar met de AI, al z'n ijzer komt daar vandaan. Dus dan kan je verder redelijk chillen.
Dan zal dat de clue van deze kaart zijn, want ik besteed mn ijzererts enkel aan soldaten en soms is het gewoon op, en dan kan ik niks meer.

Goed gedaan trouwens, hoewel ik ook eigenlijk snel veel bouw. Ik ga gewoon me concentreren om die ijzermijnen van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Breepee schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:43:
[...]

Dan zal dat de clue van deze kaart zijn, want ik besteed mn ijzererts enkel aan soldaten en soms is het gewoon op, en dan kan ik niks meer.

Goed gedaan trouwens, hoewel ik ook eigenlijk snel veel bouw. Ik ga gewoon me concentreren om die ijzermijnen van hem.
ja, voor je dat doet even snel veel steen verzamelen in het midden zodat je je castle kan upgraden voor meer soldaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
MrAngry schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:09:
[...]

ja, voor je dat doet even snel veel steen verzamelen in het midden zodat je je castle kan upgraden voor meer soldaatjes.
Vervelende is, is dat ik na zo'n 20min pas goud heb om naar het midden te gaan voor die 2e steenmijn, en vijf minuten later er al een rood team met siege komt om me dat gebied afhandig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Breepee schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:14:
[...]

Vervelende is, is dat ik na zo'n 20min pas goud heb om naar het midden te gaan voor die 2e steenmijn, en vijf minuten later er al een rood team met siege komt om me dat gebied afhandig te maken.
Toen het mij lukte heb ik nog veel langer gewacht, gewoon een dikke economie opbouwen, dat kan makkelijk op de eerste 3 gebiedjes. Als je het vervolgens zo voor elkaar hebt dat je 3 barracks vol swordsmen en 3 barracks vol archers hebt dan kan je los. De AI viel me niet lastig zolang ik geen enkele leger unit had gemaakt. Je wilt die barracks vol omdat je gestorven soldaten wilt kunnen vervangen zonder te wachten omdat de AI vaak gelijk weer komt of terugslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Weet iemand hoe je koeien c.q. schapen kan krijgen??
Ik heb water gehaald maar ik weet niet wat ik nog meer moet hebben :S?

Ik vond trouwens settlers 4 relaxter, daar kon je je grenzen verbreden door pioneers, die de paaltjes gewoon verder weg zetten... Hier moet je per se een outpost maken :/

Bovendien vind ik schoonmaakspullen zoals bezems etc. een beetje teveel van het goede voor zo'''n spel. Doe dan ook meubilair, speelgoed voor de kinderen en vuilnisemmers.

[ Voor 63% gewijzigd door Blue_Fear op 28-08-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Blue_Fear schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:34:
Weet iemand hoe je koeien c.q. schapen kan krijgen??
Ik heb water gehaald maar ik weet niet wat ik nog meer moet hebben :S?
Koeien en schapen worden automatisch uit het wild geplukt als je een stuk veroverd waar ze op lopen. Of alternatief kan je ze kopen bij de buren
Bovendien vind ik schoonmaakspullen zoals bezems etc. een beetje teveel van het goede voor zo'''n spel. Doe dan ook meubilair, speelgoed voor de kinderen en vuilnisemmers.
Eensch, er is wel meer mis mee imo. Ik erger me aan het feit dat alles via je storage moet. Ik vond juist het ruimtelijk plannen altijd een erg leuk facet (in Settlers 2 dan). Als ik een carpenter of een bezemmaker naast een houthakker bouw dan is dat voor een reden, die reden is niet dat ze allebei lekker ver moeten lopen naar de storage.
Het plannen is nu een oefening geworden om zoveel mogelijk gebouwen zo dicht mogelijk bij de storage te bouwen met een ideale ruimtelijk verdeling waardoor er niet 1 industrie tak structureel verder weg zit. Ook een uitdaging, maar een beetje een onlogische. Ik vind verder dat er weinig te tweaken valt aan je economie, omdat je niet goed kan zien hoeveel beschikking productie gebouwen over een bepaalde grondstof hebben en waar het aan ligt als er te weinig is.

Ik vind het jammer dat je met je held naar het dorp van de tegenstander moet lopen om te kunnen handelen, maar snap dat het ten goede komt aan het lastig maken van de handelsfunctie. Ik vind het jammer dat je bandieten niet kan aanvallen als je ze net betaald hebt, als ik er zin in heb om hun kamp af te fikken dan wil ik dat gewoon kunnen doen.

Wat ik wel leuk vind is dat je vaak zit te stoeien met de limiet aan het aantal settlers, het dwingt je om niet hersenloos gebouwen bij te plaatsen als je ergens gebrek aan hebt, maar een evenwicht te vinden in je economie. Ik vind verder de gevechten wel positief zo, maar ik mis een uitkijktoren of een ander soort waarschuwing dat de vijand eraan komt, want als ze eenmaal staan te schieten op je outpost ben je vrijwel altijd te laat. Het is ook jammer dat je onvolledige gevechtseenheden niet kan ontmantelen zodat je een volledige nieuwe kan bouwen. Nu moet ik ze een beetje provisorisch op een beer of de tegenstander afsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
MrAngry schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:32:
[...]

Toen het mij lukte heb ik nog veel langer gewacht, gewoon een dikke economie opbouwen, dat kan makkelijk op de eerste 3 gebiedjes. Als je het vervolgens zo voor elkaar hebt dat je 3 barracks vol swordsmen en 3 barracks vol archers hebt dan kan je los. De AI viel me niet lastig zolang ik geen enkele leger unit had gemaakt. Je wilt die barracks vol omdat je gestorven soldaten wilt kunnen vervangen zonder te wachten omdat de AI vaak gelijk weer komt of terugslaat.
Ik heb het nu geprobeerd. Hoewel ik redelijk stand hou met 6 gebieden lukt het me toch niet die roden te verslaan. Ik heb een aantal catapulten van hem veroverd en daarmee bandieten uit de weg geruimt, maar ik kan die rode maar steeds niet aanvallen? Ik slaag er niet in hem eronder te krijgen. Wat ook irritant is is dat als je een gebied verliest alle gebouwen en wegen meteen verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Tja, dat alles verdwijnt als je een gebied verliest is altijd al zo geweest in Settlers, dat hoort er een beetje bij en ik vind het ook wel passend eigenlijk. Ik snap verder je probleem niet zo. Als je dat rivier deel hebt dan kan rood zichzelf niet meer versterken bij de ijzermijnen zonder langs je te moeten en als je dat ijzermijnen deel hebt dan is het gewoon over. Behalve als ie helemaal rechts op de kaart nog een ijzermijn gemaakt heeft, dat had ie mijn geval niet. De stad veroveren van die rode was even lastig, maar als je de kathedraal neerhaalt dan is alles weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
Zojuist ook van de A.I. gewonnen (maar kreeg geen Victory ofzo :? Kon gewoon doorspelen maar was niemand meer op de map).

Mijn tactiek was simpel: snel bouwen en meteen het landje rechts pakken, ook veel traden met het ventje links. Toen mijn hoofdventje een paar levels hoger was zodat ik archers kon bouwen, had ik al genoeg iron ore en genoeg pijl-en-boogjes en zwaardjes. Dus ik als een idioot klikken op beide en hop, een leger. Daarna was het een kwestie van stap voor stap de landjes terug pakken (ik liep als eerste naar de 2e ally, aangezien ik daar nog niet was geweest).

Het vreemde was dat de A.I. echt HELEMAAL niets meer deed. Zelfs het feit dat z'n muur aan het instorten was, was niet boeiend.

Anyway, 3:40 uur later en 288 (!) strikes later heb ik gewonnen (denk...). Cathedral opblazen en boem deed alles.

Edit:
Wat ik wel erg jammer vind is dat ik nu helemaal geen behoefte meer heb in het volledige spel. Alle gebouwen ken ik al en de gevechten vind ik niet boeiend. Wat kan het volledige spel straks meer bieden?

[ Voor 11% gewijzigd door Battle Bunny op 28-08-2007 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 08:45
Ik heb em net ook gehaald, atthans ik heb nog geen victory zoals ik al bij iemand anders ook las. Maar ik wil door promoveren naar Archduke dan moet ik nog een voorwaarde, namelijk dat er 30 huizen zijn met alle versieringen, maar dat lukt niet. Versieringen lijken weer te verdwijnen etc. Soms heb ik 1 of 2 huizen die voldoen, 1 minuut later weer 0. Ik heb het idee dat het de bedoeling is die dude door te laten promoveren... Links heb je zo'n objective tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Battle Bunny schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:10:
Wat ik wel erg jammer vind is dat ik nu helemaal geen behoefte meer heb in het volledige spel. Alle gebouwen ken ik al en de gevechten vind ik niet boeiend. Wat kan het volledige spel straks meer bieden?
Een Save Game optie :+

[ Voor 88% gewijzigd door Borromini op 29-08-2007 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Aurelium schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 02:02:
Ik heb em net ook gehaald, atthans ik heb nog geen victory zoals ik al bij iemand anders ook las. Maar ik wil door promoveren naar Archduke dan moet ik nog een voorwaarde, namelijk dat er 30 huizen zijn met alle versieringen, maar dat lukt niet. Versieringen lijken weer te verdwijnen etc. Soms heb ik 1 of 2 huizen die voldoen, 1 minuut later weer 0. Ik heb het idee dat het de bedoeling is die dude door te laten promoveren... Links heb je zo'n objective tab.
De victory krijg je idd pas als je archduke bent, ik heb dat bereikt door 3 van elke versiering industrie te bouwen, dan gaat het hard. Vanwege de settler limiet moest ik daar wel een deel van m'n andere industrie voor offeren, maar als je alle bandits hebt verslagen kan je vrij traden en kan je dus wel wat industrie missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 08:45
MrAngry schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 02:06:
[...]

De victory krijg je idd pas als je archduke bent, ik heb dat bereikt door 3 van elke versiering industrie te bouwen, dan gaat het hard. Vanwege de settler limiet moest ik daar wel een deel van m'n andere industrie voor offeren, maar als je alle bandits hebt verslagen kan je vrij traden en kan je dus wel wat industrie missen.
Mja, dat is voor mij de uitdaging niet meer. Lijkt me gewoon niet helemaal kloppen dat het op die manier moet. ben wel benieuwd naar het definitieve spel. Hoop dat ie wat minder geheugen trekt want 1 gig is voor deze demo gewoon te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
MrAngry schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 02:06:
[...]

Ik had ook alle bandits verslagen (ik wilde van wat legertjes af -- hoe doe je dat normaal?) maar zelfs met twee stuks van elke versier-fabriek lukte het absoluut niet. Hoogste wat ik haalde was 12/30, aan het eind zat ik weer op 0. Erg maf en vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
MrAngry schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:48:
Tja, dat alles verdwijnt als je een gebied verliest is altijd al zo geweest in Settlers, dat hoort er een beetje bij en ik vind het ook wel passend eigenlijk. Ik snap verder je probleem niet zo. Als je dat rivier deel hebt dan kan rood zichzelf niet meer versterken bij de ijzermijnen zonder langs je te moeten en als je dat ijzermijnen deel hebt dan is het gewoon over.
Hij blijft gewoon komen, dus het helpt niets. Ook kan ik die ijzermijnen nergens vinden... Dan is het combat deel ook nog een beroerd uitgevoerd (meestal mag ik zn gebouwen niet aanvallen met mn bemande katapults).

Eco en graphics goed, rest slecht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
Breepee schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 10:16:
[...]

Hij blijft gewoon komen, dus het helpt niets. Ook kan ik die ijzermijnen nergens vinden... Dan is het combat deel ook nog een beroerd uitgevoerd (meestal mag ik zn gebouwen niet aanvallen met mn bemande katapults).

Eco en graphics goed, rest slecht....
Vandaar mijn tactiek: wachten totdat je een leger hebt die groot genoeg is om zijn ventjes in de pan te hakken. Dan aanvallen, legertje killen, landjes overnemen en mercs huren en meteen doorgaan met andere landjes. Als je eenmaal alle landen hebt waar hij mercs kan halen, ben je klaar.

Oh, en iron hoef je niet persé te minen, je kunt het ook kopen bij je buurman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluxie
Battle Bunny schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:22:
[...]
Dan nodig ik je bij deze uit om eens jouw speelstijl hier neer te tikken O-)
Bij deze dan:

Ik heb gemerkt dat de vijand alleen aanvalt als je één van je eigen outposts bemant of in het zicht van één van hun outposts komt. Dit probeer ik dus ten allen tijde te voorkomen.

Zo snel mogelijk nadat ik Sheriff wordt neem ik het gebied aan de rechterkant in, zodat ik meer eten kan maken en kan beginnen met het oogsten van iron. Ik bouw dan ook mijn stad zover uit dat ik altijd voldoende eten en andere resources heb, pas dan ga ik een leger bouwen en verder uitbereiden.
Zodra ik minimaal 6 troepen heb neem ik het derde gebied in en veeg ik de bandieten in het zuiden van de kaart. Dan bouw ik een muur/poort langs de twee doorgangen ten westen en zuiden van het derde gebied, vul mijn soldaatjes aan tot het maximale aantal en ik stuur ze naar het noorden om de outposts (en ironmines) daar over te nemen. Zodra ik de gebieden in handen heb vul ik de soldaatjes daar weer aan en wacht tot ik aangevallen wordt.
Na de eerste aanval storm ik meteen door naar het grote banditcamp in het midden van de kaart en gooi ik alle tenten plat. Tijdens dit gevecht verlies ik nagenoeg al mijn soldaten en vul ik deze onmiddelijk weer aan via mijn 3 sword/2 archer barakken.

Als dit achter de rug is ga ik meteen door naar de vijandige stad en plaats mijn hele leger vlak voor de poort. De poort blijft dan dichtzitten en ik wordt niet meer aangevallen. Dan laat ik een stuk of 8-10 siegewagens komen en haal de muur neer, vervolgens krijg je in de stad zelf maar weinig tegenstand en rush ik naar de kerk.

Archduke worden is inderdaad zeer irritant, de eerste keer heeft het ruim een uur geduurt voordat ik alle gebouwen vol met decorations had.

Ik mis nog wel een paar dingen in het spel:
- Gebouwen stopzetten, zoals dat kon in de beta
- Instellen welke gebouwen prioriteit hebben. (vooral handig om herten naar je butcher te krijgen)
- Healen van soldaatjes (of een troep aanvullen tot hij er weer 6 heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
Bedankt voor je beschrijving, klinkt goed.
Ik mis nog wel een paar dingen in het spel:
- Gebouwen stopzetten, zoals dat kon in de beta
- Instellen welke gebouwen prioriteit hebben. (vooral handig om herten naar je butcher te krijgen)
Als aanvulling: een methode om soldaatjes even om zeep te helpen (voor als je te weinig goud hebt om ze te onderhouden) zou ook fijn zijn.

edit:

Heb je er trouwens nog iets aan als je archduke bent?

[ Voor 7% gewijzigd door Battle Bunny op 29-08-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Ik heb last van een bug :( nu al 2x gebeurt;

De knight gaat terug naar het kasteel als hij bijna dood is, en dan komt hij klem in de poort van het kasteel.
Kan er niets meer mee en dus kon ik het spel niet afmaken. Had verder genoeg resources en soldaten, maar later raakte het ijzer op en kon dus ook niets meer kopen bij de buren :(

Ik ben wel met 3 legereenheden binnen zijn muren geraakt met een siege tower en zonder enige tegenstand, alleen gaat het mij te lang duren om die 3 eenheden heen en weer naar barracks te sturen voor torch refill. Dit schiet niet op. Kan ik weer opnieuw beginnen :|

Tis dat het zo'n leuke bezigheid is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Mwa ik denk dat het toch vrij snel gaat vervelen allemaal.

Verder denk ik dat het online ook niet echt leuk is. Degene die als eerst military heeft kan namelijk zo alle settlers uitmoorden van de tegenstander want alleen het kasteel biedt tegenstand als je nog geen military hebt.

• RubenDJ
  • Nu online
daPet schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:24:
alleen gaat het mij te lang duren om die 3 eenheden heen en weer naar barracks te sturen voor torch refill.
Als je Marcus selecteert, verschijnt er bij zijn acties ook de optie om de soldaten te refillen (fakkel). :) Hij moet alleen wel in de buurt zijn van de troepen.

specs

• Brent
Blue_Fear schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:13:

Verder denk ik dat het online ook niet echt leuk is. Degene die als eerst military heeft kan namelijk zo alle settlers uitmoorden van de tegenstander want alleen het kasteel biedt tegenstand als je nog geen military hebt.
Je hebt idd gelijk. Hoewel je stenen muren kunt plaatsen, is het plaatsen van muren nogal slecht uitgewerkt waardoor ze meestal niet goed aansluiten of niet gezet kunnen worden waar jij ze wil hebben.

• Deadsy
Fluxie schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:06:
[...]

Dit kun je doen door met die eenheid van soldaten naar een barrack te gaan. Als ze in de buurt van de barracks komen krijgen een een extra icoontje waarome me ze kunt aanvullen.

• Blue_Fear
Mij lukt het niet om te traden! Help wat moet ik doen!!?

• boredgeestje
Met je hero naar de stad lopen waarmee je wilt traden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55111

Breepee schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:13:
[...]

Je hebt idd gelijk. Hoewel je stenen muren kunt plaatsen, is het plaatsen van muren nogal slecht uitgewerkt waardoor ze meestal niet goed aansluiten of niet gezet kunnen worden waar jij ze wil hebben.
Ik vind het 'muren-bouwen' systeem juist goed werken. Als je dicht langs een ravijn of rivier bouwt, dan bouwt hij automatisch de rand ook dicht, zodat de vijand niet om je muur heen loopt.

Verder heb ik arroyo al heel vaak verslagen. Ik persoonlijk vind het niet moeilijk, bouw gewoon een muur om mijn stad in een vroeg stadia, en vervolgens kan ik gewoon op mijn gemak bouwen, handelen en legers kopen, en stukje bij beetje zijn legers kapot maken.

Dit is heel makkelijk, als je bijv. nog geen legers kan maken, zorg je er voor dat je 1x de 'tribute'(geen geld? verkoop dan wat hout ofzo) betaald, zodat je vriendjes bent met 1 van de bandits kampen, daar koop je dan vervolgens heel veel legers(tot je geld op is), en dan maak je de bandits af. Liefst meteen hun tentjes, waar daar komen nieuwe uit, die tentjes maak je kapot met fakkels. Al je legers hebben 1 Fakkel die ze kunnen gebruiken, als die fakkel op is, kan je Knight je legers weer met fakkels voorzien (1x maar). Als je alle tentjes kapot heb gemaakt, is er alleen nog die stad over.

Vervolgens lang wachten op je Siege apparten, en zijn muur plat schieten. Vervolgens als je in de stad bent, heeft hij daar al heel veel katapult wagens staan die je kan stelen en gebruiken (wel genoeg AMMO-carts meenemen). Vanaf dit moment heb je zeg maar gewonnen (denk ik). Ik krijg dan namelijk niks in beeld, en zijn kasteel afschieten is heel moeilijk, die reparreert zich heel snel (ookal ben je met 5 of 6 katapults bezig).

Maaru, ik vond de AI eigenlijk te makkelijk 8)7
Blue_Fear schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:13:

Ik denk idd ook dat het snel gaat vervellen. Multiplayer lijkt me daarin tegen zwaar cool bij dit spel 8) Tuurlijk, wie het eerste legers heeft 'kan' winnen, maar iemand met de beste economie, en de grootste muren kan ook winnen..

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 55111 op 31-08-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het probleem dat mijn economie niet goed loopt. Op den duur hoor ik continue pakhuis vol, Ok ik een aantal dingen waarvan ik veel heb weggegooit. Dan ineens als ik iets wil bouwen geen stenen meer, maar als ik in mijn pakhuis kijk zitten er genoeg stenen in? is dat nou een bug of zie ik iets over het hoofd. De oude settlers vond ik kwa spel iets leuker, hier moet je speciaal je gebouw bij aangegeven punten zetten, verder is het lastig te zien wie nou wat nodig heeft en waar er nu tekort aan is en waarom (pakhuis vol maar het schijnt dat niemand daar erg in heeft)

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 21:26
ik heb dat probleem ook een beetje heb ik het idee, dan staat me eten maar op 5 bijv. hele grote stad. Kijk ik hoeveel hertjes: 100+ . Heb ik 3 worstenmakers, die vervolgens gewoon leeg staan terwijl ze kei veel kunnen doen :O dit idee heb ik soms ook van oudere gebouwen! Nog een ander vraagje, bij de oudere settlers kon je altijd kiezen hoeveel recht een gebouw heeft op een grondstof, kan dat niet meer? Verder tof spel, sinds deel 2 weer een wat betere. Maar the old one is the best :)

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• MrAngry
  • Nu online
De volledige versie is trouwens een stuk beter dan de demo. Een heel stuk makkelijker ook (helaas).
Als gebouwen leeg lijken niks te doen, dan kan je de settlers volgens en zie je dat ze allemaal druk aan het werk zijn en de gemaakte producten gewoon gelijk gebruikt worden, of dat het ergens aan scheelt. Gewoon op het settler plaatje klikken als je het gebouw aan klikt.

• Crash
  • Laatst online: 11:14
Hier verder i.v.m. nieuwere startpost: [PC] The Settlers VI: Rise of an Empire
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.