Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 14:22

ljt

Leuk spel, geeft me weer dat settlers gevoel zoals bij deel 1 en 2.

Echter deze is niet zo stabiel. Dat wil zeggen ik kan het wel spelen maar na ongeveer 20/25 minuten bevriest het spel. Kom ook niet meer uit het spel in windows dan. Heb het ook al opnieuw geinstalleerd, maar het blijft gebeuren.

Iemand die dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:02

Bezulba

Formerly known as Eendje

Wat zijn trouwens de optimale aantallen van bijv grainfields? zijn dat er 2 of 3 per farm? zelfde voor beehives.. ik pleur d'r altijd een hele hoop neer maar ik heb werkelijk geen idee of ik er nou teveel of te weinig neer zet

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 11:44

appelsientje

Het beste onder de zon

Misschien toch maar eens de demo spelen... na Settlers II ben ik gestopt... misschien dat deze het oude vertrouwde gevoel weer kan terug brengen..

edit-
Die website _/-\o_ als je op de borsten van die vrouw klikt... hahaha geweldig verzonnen

[ Voor 26% gewijzigd door appelsientje op 11-10-2007 13:35 ]

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

mwah het is geen settlers I of II.. dat was echt je dingen zo plannen dat het allemaal perfect aansloot. nu is het gewoon alles om de storehouse bouwen en dan zit je wel goed. Geen wood meer naar de sawmill etc het komt nu direct van de woodcutter af. Beetje jammer dat het weer zo simpel gemaakt is.

Niet dat het spel niet leuk is, maar het is niet meer die geweldige economy die je had in 1 en 2

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

zijn er al tweakers die tegen elkaar spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

zucht.. dit spel is af en toe strontvervelend... ik heb mensen die ziek zijn, maar ik moet een rank omhoog om die pharmecy te kunnen bouwen, maar ik kan niet een rank omhoog gaan omdat er mensen ziek zijn. In deze missie heb je geen tradepartners dus nergens waar je even wat healers vandaan kan halen :|

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekoeman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 16:34
ik mis ook wel een aantal dingen:
zo zou ik veel meer soorten huizen willen, en je begint altijd op een vaste plek, en de lokatie van de resources ligt ook vast, net alsof bluebyte je een soort script wil doorlopen, ik wil gewoon zelf verkennen en bouwen...

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07

Rival24

I'll Be Back

eendje schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:24:
Wat zijn trouwens de optimale aantallen van bijv grainfields? zijn dat er 2 of 3 per farm? zelfde voor beehives.. ik pleur d'r altijd een hele hoop neer maar ik heb werkelijk geen idee of ik er nou teveel of te weinig neer zet
Drie velden is meestal wel genoeg bij een boerderij die volledig geupgrade is. Je krijgt dan zo heel af en toe weleens een melding te horen dat er geen grainfields zijn, maar dat moet je dan maar voor lief nemen. Maar meestal is het wel handig om 2-3 boerderijen naast elkaar te bouwen zodat je een flink gebied vol kunt planten met velden en er eigenlijk altijd wel een veld volgroeid is en leeg gehaald kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 13:48
Het scrollen gaat ook niet echt jovel, vrij schokkerig soms en je kunt ook moeilijk diagonaal bewegen. En m'n instelling staan al op de laagste setting zowat. Dan maar liever Setters 2 spelen. Aan dat spel weet ik tenminste wat ik er aan heb. Wat ontzettend jammer is dat er bij Settlers 2 geen multiplayer optie is zodat je met meerdere personen over het internet kunt spelen. Een S2 server met 10 gotters bij elkaar.......wauw...slachte!!!!

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ben een "free play" map aan het spelen (de naam van deze map ben ik even vergeten, maar het is dezelfde als in de demo).

Op den duur kan ik hoger in rang als ik 20 rijke stadsgebouwen heb. Maar wat ik ook doe, ik krijg dit niet voor elkaar. De gehele map staat vol met gebouwen, maar wanneer is een gebouw rijk.

Iemand dit al voor elkaar gebokst?

-edit-
Gevonden: Je moet winkels hebben (de gebouwen die produceren) en die moeten goed lopen. Ik had dus teveel "halfjes" zeg maar.

Hierna opgeklommen naar de hoogste rang.

[ Voor 20% gewijzigd door _Rayman_ op 13-10-2007 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208140

Ik had in de demo hetzelfde probleem dat ik die rijken niet kreeg. beetje belastingen verlaagt en wat meer goederen getrade.
Uiteindelijk was ik klaar voor mijn laatste promotie, loopt het spel vast 8)7
4 uur voor niets gespeeld :P

Daarjuist ben ik het spel gaan kopen en het is echt ongelofelijk zalig.
Oorlog voeren boeit mij veel minder dan naar al die schattige mannetjes kijken...
Scrollen doet hij hier ook nogal schokkerig maar daar kan ik wel mee leven.

Ook een beetje irritant was dat ik 9 wollen kleren moest leveren aan een ander dorp maar mijn settlers kwamen ook van mijn weavery halen ipv de tannery natuurlijk.. en nergens een optie om dat uit te zetten.
Dat scheelt aan de andere kant ook wel in complexiteit en maakt het spel meer usable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:03
Je kan produkten wel stockpilen hoor. Zit daar bij de minimap, rechts van het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vatt schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 01:00:
Je kan produkten wel stockpilen hoor. Zit daar bij de minimap, rechts van het midden.
oh, thx, zal het eens testen binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik zit een beetje vast bij de missie dat je een muur om je stad heen moet bouwen.
Moet je echt alle 4 de kanten van je stad met muur bedekken ofzo? Ik heb nu de oost en noord kant bedekt maar de missie is nog niet compleet..

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik denk dat je zoals gevraagd: een muur om je stad heen moet bouwen.
volledig rond dus, zoals op alle trailers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 16:09
Las Vegas schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:50:
Ik zit een beetje vast bij de missie dat je een muur om je stad heen moet bouwen.
Moet je echt alle 4 de kanten van je stad met muur bedekken ofzo? Ik heb nu de oost en noord kant bedekt maar de missie is nog niet compleet..
Is dat een van de eerste missies? Dat die vikingen van beneden komen? Ik heb enkel een muur beneden gezet. Tussen die rotsen en toen konden ze er niet meer doorheen. Wel een poortje geplaatst anders konden me vissers er ook niet doorheen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Heeft er iemand toevallig een NL walktrough ?

Zit idemdito 'vast' in level twee, geen zin om een hele dichte muur te bouwen aangezien ik alles al vol gebouwd heb. Vindt het echt een rare opdracht maarja moet dan maar...jongens, bouw ze :)

EDIT: Heb net gewoon wat muur gebouwd en dat vrouwtje vondt het ineens wel prima...heb niet helemaal rond gebouwd maar gewoon ergens begonnen en twee poorten erin gezet ( eentje noordkant, eentje zuidkant ) beetje afgesloten en aan het oosten nog een paar meter muur en was ineens prima :) Óde aan Settlers...lekkere wazig af en toe..

Zit nu al in Level 4, en zal even mijn mening geven:
- Vindt de gameplay goed, maar soms wat traag zeker als je in een druk bezet gebied zit.
- Scrollen is vernaaid, gaat opzich wel goed maar zit gewoon vertraging in en dat merk je.
- Ik heb een hekel aan beperkingen zoals max. 50 soldaten etc, of storehouse full 8)7 zet het dan naast de straat ofzo doe iets !
- Vind het wel super irritant dat als je wilt ruilen je met die maloot overal naar toe moet om iets aan te kunnen klikken, eenmaal daar is het wel makkelijk om te ruilen gewoon klikken betalen en ontvangen...is wel eens slechter geweest.
- Snap niet waarom die geile ventjes niet gewoon zo'n stom hert naar de slagert brengen maar eerst naar dat pakhuis 8)7 zie de logica van de logistiek niet !
- Tevens zit me pakhuis soms vol met beesten maar doet de slagert niks ( of andere grondstoffen worden niet verwerkt ) en dan ineens draait alles weer als een zonnetje :S zeker vakantie-regeling ofzo...
- soms te makkelijke levels, niet echt een uitdaging eerder kwestie van tijd.
- CPU is wel lekker vereist, ik draai hem op Dual 1,6 Ghz...is net te doen, aangeraden wordt sowieso 2 Ghz...zie voor de rest me specs in sig. Draait in principe prima.

+ Verder erg leuk spel, kun je lekker je ei in kwijt, lekker bouwen naar eigen inzicht...leuk om mannetjes te volgen, lekker potje vechten en dikke stad bouwen en zorgen dat alles goed rijlt en zijlt :)
+ Upgrading systeem is wel leuk, maar wordt al snel onderdeel van het spel...let er niet meer op, altijd meteen alles naar 3/3.

Iemand Quick-Start Build-Up idee ? Snelste opbouw ( puur theoretisch ) ?
Ik bouw nou namelijk gelijk 4 hout-harry's zodat ik snel veel hout heb, meteen upgraden, tegelijkertijd twee hert-jagerts voor het eten. Daarna bouw ik uit.

[ Voor 107% gewijzigd door NeoMe op 17-10-2007 19:09 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 14:38
Mooi/leuk spel :) Jammer van die scroll-lag.

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik geld steel met m'n spy, hoe ik diplomatie kan doen met andere facties (ze allies maken bijvoorbeeld) en hoe ik de special ability van m'n hero gebruik? (geld stelen in mijn geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekoeman
  • Laatst online: 19-03 16:34
leonpwner1 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:33:
Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik geld steel met m'n spy
Naar stockpile van tegenstander lopen.

Zelf ben ik maar gestopt bij die missie waar het om tijd gaat, 8 ofzo.
Nee geef mij toch maar Settlers 4....

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:58
Wat ik zelf erg jammer vind aan dit spel is dat je niet kan opslaan in Multiplayer, waardoor je elke keer weer overnieuw moet beginnen. Maar ja, dit is niet het enige spel waarbij ik die functie mis.

Verder wel een prachtspel, ik ben al een keertje Aartshertog geweest, en je stad ziet er dan ook echt groot uit :P

Meestal blijf ik zelf echter steken bij Markies omdat je dan ook al vrijwel alles kan en niet zoveel verplichtingen hebt.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Afbeeldingslocatie: http://i22.tinypic.com/qqqvpz.jpg

Kan iemand mij misschien vertellen waarom er 3 butchers (slagers) staan te idle'en terwijl er nog genoeg dieren zijn om te slachten?

En kan iemand mij misschien ook vertellen hoe ik bijvoorbeeld de oorlog kan verklaren aan een faction, of een handelsovereenkomst kan regelen?

[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 19-10-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Je slager kan maximaal 9 produkten in z'n huisje opslaan, dus als die vol zit gaat ie zo voor de deur staan. Je moet even op de TAB drukken, dan krijg je te zien hoeveel voorraad hij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Vatt schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:28:
Je slager kan maximaal 9 produkten in z'n huisje opslaan, dus als die vol zit gaat ie zo voor de deur staan. Je moet even op de TAB drukken, dan krijg je te zien hoeveel voorraad hij heeft.
Hoe krijg je die spullen dan naar je storehouse? Ik zie idd bij een aantal gebouwen 9/9, maar het wordt niet opgehaald :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Die gaan niet naar je storehouse.
Als je "bewoners" honger hebben,gaan ze naar de slager toe om daar eten te halen.
leonpwner1 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:00:
[...]

Hoe krijg je die spullen dan naar je storehouse? Ik zie idd bij een aantal gebouwen 9/9, maar het wordt niet opgehaald :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Odessa schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:05:
Die gaan niet naar je storehouse.
Als je "bewoners" honger hebben,gaan ze naar de slager toe om daar eten te halen.

[...]
Lekker handig 8)7

Maar ik moet nu 18 bier produceren voor een doel om een hogere rang te halen, en die heb ik allang, maar die zitten bij m'n kroeg in dat gebouw, dus nu complete ik die opdracht niet :S In de storehouse zitten al wel 9 bier, dus het lijkt me logisch dat de rest daar ook heen zou moeten... Ik heb namelijk ook veel te veel van dat bijen-spul, waarvan dat bier gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Weet je zeker dat je bier in je storehouse hebt?
Het is al weer even geleden dat ik gespeeld heb,maar ik dacht dat je alleen grondstoffen in je storehouse hebt...dus niet het eindprodukt.
Heb je wel 2 kroegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Odessa schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:16:
Weet je zeker dat je bier in je storehouse hebt?
Het is al weer even geleden dat ik gespeeld heb,maar ik dacht dat je alleen grondstoffen in je storehouse hebt...dus niet het eindprodukt.
Heb je wel 2 kroegen?
Ik heb het completed inmiddels, met 2 kroegen ja. Maar om je te laten zien dat ik dat spul ook in m'n storehouse hebt:

Afbeeldingslocatie: http://i21.tinypic.com/9aqmb8.jpg

Raar dat het bier wat in die brouwers zit daar niet heen gaat, blijkbaar doen ze steeds een klein beetje in m'n storehouse en houden ze de rest achter 8)7 Zelfde met wapens, 6 zwaarden in m'n storehouse, en de rest houden ze achter in dat gebouw, en de rest van de resources (iron in het geval van wapens) laten ze onaangeroerd.

Noooob dat ik ben, ik zie nu pas dat er bij die tab in het storehouse staat 'CITY BUILDINGS' :') :D ik dacht dat dat gewoon een 2e tabblad was :')

[ Voor 9% gewijzigd door Avalaxy op 19-10-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij trekt mijn pc de game niet. als ik vier gebouwen tegelijkertijd vernietig en ook op andere punten lagged hij verschrikkelijk.

Ik heb alle opties al op laag gezet. Wat vreet dit spel zo veel? of wat is de bottleneck
64x2 3800+
2*512mb
7300gt

Ik had wel een auto upgrade knop gewilt voor gebouwen aangezien je toch alles maar upgrade de hele tijd.

Warfare ziet er niet uit. kriegelmannetjes die door elkaar heen lopen.

Centrale storage plek is ook minder leuk als dingen naast elkaar plannen.

De missies is vooral wachten totdat er iets klaar is en niks doen. Het duurt erg lang voordat je de eerste warfare rankings krijgt.

Ook zou een auto ceremony knop en een auto festival knop niet misstaan en niet de hele tijd dat festival deuntje

anyway wel een leuk spel ondanks alle missers :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 20-10-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Las Vegas schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:50:
bij een wall gaat het er niet om of je nou je hele stad omringt heb door een wall, maar of je gebied is afgesloten van de andere gebieden. vaak genoeg heb je maar 1 of 2 chokepoints waar de enemy doorheen kan en dan bouw je dat dicht. scheelt je ruimte en resources omdat het vaak maar een klein stukje is

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Spel staat vol van de fouten en onlogischheden, maar toch blijft het een mooi spel.
Helaas dat sommige dingen zoals al eerder zijn vermeld niet aangepast zijn, zou een hoop geklik en frustratie schelen :)

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

madmaus schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 08:46:
[...]

Is dat een van de eerste missies? Dat die vikingen van beneden komen? Ik heb enkel een muur beneden gezet. Tussen die rotsen en toen konden ze er niet meer doorheen. Wel een poortje geplaatst anders konden me vissers er ook niet doorheen.
Wat bedoel je beneden? Ik zit nu ook vast in dit level. Naar mijn weten iedere oversteek afgezet en naar de andere dorpen toe ook (deze wel met poort).

Kortom, waar kijk ik overheen? Waar hebben jullie de muren gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julos
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:45
Weet iemand misschien hoe de poorten (Wall Gate) dicht kunnen? Ik kan nergens een knop vinden hiervoor.
_Rayman_ schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:10:
[...]

Wat bedoel je beneden? Ik zit nu ook vast in dit level. Naar mijn weten iedere oversteek afgezet en naar de andere dorpen toe ook (deze wel met poort).

Kortom, waar kijk ik overheen? Waar hebben jullie de muren gezet?
Ik heb zelf gewoon een hele muur met 6 poorten rondom mijn stad gebouwd. Zodra ze klaar waren met bouwen was deze missie gecomplete.

[ Voor 70% gewijzigd door Julos op 21-10-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Volgens mijn gaan die automatisch dicht als er vijanden in de buurt komen, dus niks om je zorgen over te maken.

Leven met de muur, gewoon zoveel mogelijk muur bouwen, dan komt het vanzelf goed.
Ik had er twee, eentje onder met poort en eentje boven met poort, en dan nog een stukje extra muur in het oosten en toen was het ineens goed. Kreeg meer de indruk dat je bv voor 100 stenen muur moet bouwen om het level te halen, of er zit een tijdstrigger op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die muren quests zijn echt vervelend idd.

nog vervelender missie 12
te weinig eten, te weinig vruchtbare grond. deed het toch redelijk. had 2 van de drie spullie binnen en moest een plek beschermen. ik vrolijk heel de map in handen beetje red scarlets zijn side towns aanvallen. ik kom met een groepje zijn main in, pouf verloren
wtf
mss mocht ik hem niet aanvallen want de missie objective was meer defensief van aard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

NeoMe schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 16:38:
Volgens mijn gaan die automatisch dicht als er vijanden in de buurt komen, dus niks om je zorgen over te maken.

Leven met de muur, gewoon zoveel mogelijk muur bouwen, dan komt het vanzelf goed.
Ik had er twee, eentje onder met poort en eentje boven met poort, en dan nog een stukje extra muur in het oosten en toen was het ineens goed. Kreeg meer de indruk dat je bv voor 100 stenen muur moet bouwen om het level te halen, of er zit een tijdstrigger op.
Is eindelijk gelukt. 1 poort erbij gebouwd en een tijdje wat verder gerommeld (niets met muren gedaan) en opeens was het goed. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30279

Ik zit nu bij missie 10, ik kom maar geen rank hoger zodat ik katapults kan maken, De bedoeling is dat ik 20 rijke gebouwen heb maar hij blijft continu steken op 19/20, heel irritant.. Hoe kan ik dit oplossen?

Voor de rest vind ik het een prima spel ondanks de bugs en enorme laadtijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 30279 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:01:
Ik zit nu bij missie 10, ik kom maar geen rank hoger zodat ik katapults kan maken, De bedoeling is dat ik 20 rijke gebouwen heb maar hij blijft continu steken op 19/20, heel irritant.. Hoe kan ik dit oplossen?
Wat meer gebouwen maken, kunnen er ook meer rijk worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julos
Nu zit ik momenteel met een nieuw probleem. Ik ben bezig met missie 4 en moet een knight uit de gevangenis van een vijandige factie halen. Hoe moet ik dit doen? Ik kan alleen maar met een spion in hun basis komen maar die kan de gevangenis niet in.

Edit: Jaa de oplossing gevonden op gamespot.com de houten muren neerbranden. ^^

[ Voor 14% gewijzigd door Julos op 21-10-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ja haha daar was ik ook zwaar lang mee bezig, kwam er echt na twee uur achter ofzo, zwaar stom :)
had ze al paar keer proberen te lokken enzo, en via de zijkanten met archers beetje de boel neerschieten haha maar ze kwamen er niet uit, daarna per toeval dat weggetje ontdekt. Maar ergens in het verhaal wordt er wel een tip gegeven dat je via het bevroren meer ernaar toe kunt...d8 ik alleen weer te laat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237293

Wie kan mij vertellen hoe ik in missie 15 uit die stad kom? Snap er niets van je kan er nergens uit omdat et met poorten afgesloten zit en ik ga telkens vrij snel dood..

Help please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Je soldaten kunnen poorten openen van binnen uit. Selecteer dus de archers of die andere groep, en dan met je muis een beetje over de poort bewegen.en dan krijg je wat te zien en daarop klikken. Dan gaat de poort open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 11:14
Gisteren de missie gedaan met the grandmother of all grandmothers waarbij je drie van de vier keer sneller moet zijn met het bezorgen van goederen.

Nu was ik maar twee keer sneller dan mijn tegenstander, maar toch was ik victorious...

Ik vond het niet erg, maar het is natuurlijk wel een beetje vreemd dat je dan toch nog wint. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Weet iemand trouwens hoeveel missies er in totaal zijn?

Ik heb missie 14 bijna gehaald, ik hoop eigenlijk dat 15 de laatste is, het spel wordt wel eentonig nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
16 missies zijn er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117429

leonpwner1 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:07:
[...]

Lekker handig 8)7

Maar ik moet nu 18 bier produceren voor een doel om een hogere rang te halen, en die heb ik allang, maar die zitten bij m'n kroeg in dat gebouw, dus nu complete ik die opdracht niet :S In de storehouse zitten al wel 9 bier, dus het lijkt me logisch dat de rest daar ook heen zou moeten... Ik heb namelijk ook veel te veel van dat bijen-spul, waarvan dat bier gemaakt wordt.
handig tipje voor 18 bier is 1 herberg bouwen en als die vol zit dan een feest geven op je plein.. want dan komt er namelijk 10 bier op het plein te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja of je bouwt 2/3 taverns.

heb geen zin meer om level 16 te spelen.

grrappig concept, maar slecht uigewerkt.

weinig taktiek. Alles upgraden tot max. Zorgen voor veel hout, daarna een hoop steen en wat ijzer.
2/3 bowman smiths 2 bowman barracks

swords zijn trouwens waardeloos, verspilling van settlers, eten kleren en ijzer. gewoon hakim nemen en zo nodig 1 sword platoon overnemen

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 27-10-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julos
Ik ben bezig in level 10 nu, maar steeds gaan mijn Settlers staken omdat er geen medicijnen zijn. Vervolgens koop ik die Carts spullen bij het klooster omdat ze nog niet zelf gemaakt kunnen worden. Maar... Ik moet ook de stad Juahar spullen bezorgen, maar elke keer heb ik blijkbaar geen tradecarts beschikbaar. Hoe komt dit? Ik heb alles op max upgrade en hoogste rank met mijn Knight.

[ Voor 3% gewijzigd door Julos op 28-10-2007 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Julos schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 02:19:
Ik ben bezig in level 10 nu, maar steeds gaan mijn Settlers staken omdat er geen medicijnen zijn. Vervolgens koop ik die Carts spullen bij het klooster omdat ze nog niet zelf gemaakt kunnen worden. Maar... Ik moet ook de stad Juahar spullen bezorgen, maar elke keer heb ik blijkbaar geen tradecarts beschikbaar. Hoe komt dit? Ik heb alles op max upgrade en hoogste rank met mijn Knight.
neem die chick die kan healen dat scheelt al een stuk. en vervolgens eh, geen idee hoe ik deze missie won, niet conventioneel volgens mij. Gewoon de hele map overnemen en dan komt het wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Je kan maar een paar van die rot karretjes tegelijkertijd.
Ik heb gewoon die kerel bij die apotheek neer gezet, en elke keer een karretje laten rijden met medicijnen. Achteraf kun je idd beter die chick nemen om te healen maar ik gebruik meestal die buitenlander omdat upgraden dan goedkoper is.

Je kunt geloof ik maar een trade-karretje naar hem sturen per keer, wel wazig inderdaad. Ik stuur gewoon om de zoveel tijd gewoon wat kleren/schoonmaakmiddelen/eten. Hij geeft zelf wel aan wat ie wil hebben. Als je geld genoeg hebt, kun je ook in dat andere dorpje wat te eten halen, daar hebben ze geloof ik broodjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hakim is handig in levels wanneer er niet hout in overvloed is. Als dat wel zo is, kun je ook de handelaar nemen an heel veel hout hakkers bouwen en eten pas wat later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:46
ik vind het een leuk spel,ben setter van het eerste uur,maar net als de meeste reacties hier vind ik het erg jammer dat alles via het store huis moet.ben nu in missie 8,en heb eindelijk m'n tactiek aangepast: winkels en productiehuizen dichtbij het storehuis en verder alles erbuiten,is idd een stuk sneller om alles te produceren.ik was nog steeds bezig met de "ouwe"settler tactiek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Anoniem: 155599 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:08:

swords zijn trouwens waardeloos, verspilling van settlers, eten kleren en ijzer. gewoon hakim nemen en zo nodig 1 sword platoon overnemen
Waarom zijn ze verspilling ?
Omdat ze niet van afstand kunnen schieten, doen ze evenveel damage als Swordsman dan ?
Wie winnen er als het 10 zwaarden VS 10 boogschutters doen ?
Ik snap niet waarom het verspilling zou zijn, graag even uitleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NeoMe schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:43:
[...]

Waarom zijn ze verspilling ?
Omdat ze niet van afstand kunnen schieten, doen ze evenveel damage als Swordsman dan ?
Wie winnen er als het 10 zwaarden VS 10 boogschutters doen ?
Ik snap niet waarom het verspilling zou zijn, graag even uitleggen :)
de bowman.

1. concentrated fire. fireman kunnen dezelfde swordsman aanvallen. de swordsman niet dezelfde bowman.
2. kriegelige lopen. Voordat de swordsman naar de bowman zijn toegelopen zijn er alweer een paar dood. en als ze de eerste bowman dood hebben dan zijn hun ook al haast dood door de bowman die erachter staan.
3. terug trekken. terug trekken, mss een peleton opofferen om achter te blijven. swordsman hannessen met dat ene peleton bowman maken ze af.
4. hakim. Die neemt een van de swordsman peleton over en geeft de bowman nog meer tijd om vrolijk pijlen te schieten. Hakim mag gewoon als tankvoer gezien worden en is binnen een minuut toch weer terug.
5. Geen swords man scheelt weer 2 gebouwen en upgrading, Dus hout en settlers, plus scheelt weer needs die ze nodig zouden hebben. Zodat je je kan concentreren op snel de volgende tier halen zodat je drie gear en 2 rax voor bowman kan bouwen.
6. in de missies kom je dus geen 10 swords man tegen maar meer een gemeleerd legertje. De bowman schieten eerst de swords kapot en hebben dan een numerieke overmacht op de overgebleven bowman
7.bowman op muren krijgen ook nog eens een health bonus en doen ook erg veel schade
8. het is ongeloofelijk saai maar zo werkt dit spel nu kennelijk

en als je het nog niet gelooft probeer de missies maar met enkel bowman, dan zie je het vanzelf :P

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 29-10-2007 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

NeoMe gaat zijn taktiek met onmiddelijke ingang veranderen :)

>>> Werkt inderdaad, wel een stuk fijner. Die Swordsman die je dan met die Ridder overneemt kun je gebruiken voor katapulten/stormrammen etc.

Ben nu bij Level 14, Vanaf Level 10 ofzo begint het wel wat saai te worden omdat er niks nieuws bijkomt in principe ken je alle gebouwen/units al.

Waar ik me dus echt mega aan irriteer is die limieten op de Settlers / Soldaten / Goederen !
Ik Heb dus best snel mijn 200/200 vol en dan ben ik nog niet eens de hoogste klasse met mijn ridder. Tevens heb ik non-stop 91/91 Soldaten, echt super irritant dat je er niet meer kan bouwen dan kon je teminste nog eens met een overmacht de vijand aanvallen.

[ Voor 91% gewijzigd door NeoMe op 30-10-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Patch 1.2 is uit. Wat het precies inhoud, kan ik nog niet vinden. Even wachten totdat de update binnen is, dan post ik hier de wijzigingen.

-update-
Version 1.2

Additional Content

• Map Editor has been added.

Improvements

• When overwriting savegame (both Quicksave and normal savegames) and saving fails, the old savegame is restored rather than deleted.
• Saving a game requires less memory.

Bug Fixes

• Fixed a problem on Challia (map 2) where the knight could get stuck at the fire near the chapel.
• A rare freeze when building roads across territory borders has been fixed.
• Fix an occasional crash when loading savegames on Rekkyr map.
• Fixed a rare file not found error when using 1.3 shaders.
• Some other minor bug fixes.

Known Issues

• Saved games from versions older than 1.1 cannot be loaded, and saved games from 1.2 cannot be loaded by older versions. We advise you to finish your latest mission before applying the patch.
• The Screenshot function is not working with activated FSAA (Full Screen Anti Aliasing).
• Clan/Ladder support not active.
• In rare circumstances it can happen that soldiers get stuck between gates if they perform an action (capture siege cart) there.
• The game might freeze for a few seconds when moving to an area (for example a big city) for the first time.
• In some very rare conditions the selection does not work. Workaround: Click with left mouse button, turn the camera.
• Map Editor: In some very rare conditions the modification of water vectors can lead to undefined results.
• Map Editor: The position of the diagnostic grid is always on surface height.
• Map Editor: The quest system is not completely translated.
• Map Editor: In terrain editing the height of plateaus can only be picked not entered.

We advise you to finish your latest mission before applying the patch.
Dit vind ik appart. Als ik de game opstart dan wordt de patch binnen gehaald. Daarna gevraagd of je wilt patchen. :?

[ Voor 87% gewijzigd door _Rayman_ op 31-10-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Mwa, k voel niet veel voor update, bijna uitgespeeld...als ik update doet ie het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Zojuist even weer gespeeld en 1 verandering kunnen ontdekken. Het opslaan gaat een stuk sneller.

* _Rayman_ gaat nogmaals level 10 (Juahar) proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ja duurt nu echt lang, lijkt wel alsof ie half vastloopt. Wel enig nadeel, maarja ik vind die paar seconden het wel waard i.p.v. een uur overnieuw omdat je iets fout doet.
• When overwriting savegame (both Quicksave and normal savegames) and saving fails, the old savegame is restored rather than deleted.
Saving a game requires less memory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NeoMe schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:34:
NeoMe gaat zijn taktiek met onmiddelijke ingang veranderen :)

>>> Werkt inderdaad, wel een stuk fijner. Die Swordsman die je dan met die Ridder overneemt kun je gebruiken voor katapulten/stormrammen etc.

Ben nu bij Level 14, Vanaf Level 10 ofzo begint het wel wat saai te worden omdat er niks nieuws bijkomt in principe ken je alle gebouwen/units al.

Waar ik me dus echt mega aan irriteer is die limieten op de Settlers / Soldaten / Goederen !
Ik Heb dus best snel mijn 200/200 vol en dan ben ik nog niet eens de hoogste klasse met mijn ridder. Tevens heb ik non-stop 91/91 Soldaten, echt super irritant dat je er niet meer kan bouwen dan kon je teminste nog eens met een overmacht de vijand aanvallen.
ja ik had ook 250 nodig, nu moet je af en toe nog bezig gaan houden met een need die ze toevallig tekort komen. Geen gezeik en van elk gebouw gewoon drie wil ik dan, maar ja die limit he.

die laatste rank heb je trouwens niks aan. je krijgt geen extra priviliges

boogmannen kunnen toch ook storm rammen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Limiet super irritant:
Ben je lekker aan het bouwen, zijn je stenen op zit je op 100/100 kun je geen steenhakker meer bouwen. Ja hoe kom je dan verder als je niet kunt kopen :) > Mag je weer iets gaan slopen, erg irritant.

Ik kijk meestal of de verhouding klopt met wat er daadwerkelijk nodig is en nodig kan zijn. Zo verkoop ik never nooit niet ijzer, Hout & Stenen wil ik ook altijd op voorraad hebben. Maar als je er 500 hebt, dan kun je wel nagaan dat je misschien iets teveel houthakkers hebt. Je kunt wel blijven verkopen maar die settlers zouden misschien ook iets anders leuks kunnen doen.

Ja, boogmannen kunnen ook die karren bemannen. Gebruik bijna alleen maar boogschutters, zit nu in Level 15. Wel gebruik ik die Fahim ofiets, met hem kun je Swords overnemen, zijn altijd handig als 'aas' dan blijven je bowman leven.

Om te zorgen dat je bowman teminste fatsoenlijk vechten moet je dat ene knopje gebruiken links van de radar. Dan gaan ze naar een plek toe en verdedigen ze die. Anders staat de ene helft te slapen en de andere helft schiet om de zoveel tijd een keer een pijltje richting de vijand die nadert.

Als je een Uitkijkpost van de vijand veroverd ( moet je wel aardig wat mannetjes hebben om die te fakkelen ) dan kun je die meteen overnemen en even blijven staan. Je mannetjes vullen zich dan weer met fakkels en dan kun je naar de volgende post. Vind het nogal irritant dat gebouwen in principe niet kapot te krijgen zijn, als de vijand mij aanvalt schrik ik niet eens, want ze zetten heel het dorp in de fik en er gebeurt niks. Alles fikt een minuutje en wordt weer geblust en gemaakt naar gelang de klok verder tikt. Gewoon legertje eropaf en klaar. Ik heb altijd 2 legers ( 2 x 7 bowman ) Dan kun je het meeste wel af...soms combineren voor grotere taken.

Met wolven en beren kun je ook het beste boogschutters gebruiken, deze raken niet gewond omdat ze het dier altijd in één keer doden ( moet je wel 6/6 hebben ).

Algemene tip:
Loop altijd eerst ff met je ridder een rondje door het veld voor een paar minuutjes, en begin dan het level. Zo voorkom je soms nare situaties :) en kun je militaire beter positioneren of slimmer uitbreiden.

Zijn er Cheats ? Limiet-hax, Speed-Hax << HANDIG ! ?? < JAAAA :) Trainers.

EDIT: Uitgespeeld. ( Wel 200 Settlers & 91 Militairen Limiet uitgezet 8)7 )

[ Voor 20% gewijzigd door NeoMe op 05-11-2007 23:23 ]

• dexonic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-12-2019

dexonic

efficient != nuttig

edit:
niet goed gekeken :/

[ Voor 72% gewijzigd door dexonic op 15-11-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-06 08:25

Erikie

www.erikie.nl

nou :S ik heb t even gespeeld maar wat heeft deze game met settlers te maken? 'K was ooit verslaafd aan settlers 3 en 4 maar dit is gewoon een belediging (qua gameplay). verder ziet t er wel gelikt uit tbh :) maar dit spel gaat enkeltje prullebak !

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Zit nu vast in level 12 (Sahir). Het level zal wel zo makkelijk zijn, dat ik er ter moeilijk over denk. Telkens als ik 2 van de 3 objecten binnen heb, wordt er 1 gejat. Kom ik met mijn dief bij de rode partij, is het hele dorp gevuld met soldaten. :?

Als ik weet hoe ik het stelen kan voorkomen, dan moet het level wel lukken denk ik.

Iemand een tip/hint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Soldaten voor je paleis zetten? Die pakken de dief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Vatt schreef op maandag 03 december 2007 @ 07:32:
Soldaten voor je paleis zetten? Die pakken de dief.
Hoe simpel kan het zijn. 8)7 Zo pakken ze ook mijn dief :P

Heb zitten slapen blijkbaar :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Erikie schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 02:13:
nou :S ik heb t even gespeeld maar wat heeft deze game met settlers te maken? 'K was ooit verslaafd aan settlers 3 en 4 maar dit is gewoon een belediging (qua gameplay). verder ziet t er wel gelikt uit tbh :) maar dit spel gaat enkeltje prullebak !
Wat hadden Settlers 3 en 4 te maken met deel 1 en 2? Ook zo goed als niets. Ik heb deze nog niet gespeeld maar ben wel benieuwd, Settlers 10 year aniversity. Dat is een mooie!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Erikie schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 02:13:
Alles. Dit is de beste settlers in de reeks. De enigste aanpassingen aan het spel zijn er om het stadsgevoel te vergroten. Je stad is gecentraliseerd inplaats van wijd verspreid over het gehele land. En zaken als mijnbouw zijn een stuk realistischer gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Seth_Chaos schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:29:
[...]

Alles. Dit is de beste settlers in de reeks. De enigste aanpassingen aan het spel zijn er om het stadsgevoel te vergroten. Je stad is gecentraliseerd inplaats van wijd verspreid over het gehele land. En zaken als mijnbouw zijn een stuk realistischer gemaakt.
als dit de beste is dan houd ik mijn hart vast wat voor slechte voorgangers dit spel heeft.

Alles klopt niet in dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Seth_Chaos schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:29:
[...]

Is dit je eerste settlers game ofzo? Dit is geen settlers, dit is een slappe rts game met wat settlers invloeden meer niet. Als je echt een goede Settlers game wil hebben pak dan de 10th anniversary edition, die speelt zoals het hoort met geupgrade graphics.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

• _Rayman_

_Rayman_

Patch 1.3 is uit.

Releaselog:
The Settlers - Rise of an Empire patch 1.3 available
The new The Settler's Rise of an Emipire patch 1.3 is now available for download! Below is a list of the features and fixes and download links.

Additional Features

Added online ladder games. Improvements
* Map Editor Do/Undo tool performance improved.
* Quest trees in the Map Editor are exportable to GraphViz.
* Added support for cliff “snapping“ in the Map Editor.
* The Map Editor updates terrain blocking when placing/removing cliffs.
* Several quest system improvements.

Bug Fixes Game

* Fixed a problem on 7000 series nVidia graphic cards where the game would cause a blue screen under very rare cirumstances.
* Game no longer crashes upon entering LAN/online mode if no network connection is available.
* Building decals should now always be visible.
* Fixed a bug on campaign map 4 (Narfang) where Hakim would not reach the castle and hence the final quest could not be completed.

Bug Fixes Map Editor

* A selection problem with certain types of stones & trees has been fixed.
* Some fixes for wall gate, map rotation, water level, and brush tools.
* Map Editor files are now removed when uninstalling the game.
* Fixed bug where entities were invisible yet cast shadows.
* Fixed several issues related to Do/Undo.
* Added snapping points for harbour wall.
* Map sound points are now properly stored.
* Fixed some issues related to localization.
* Several minor fixes related to tool usability.

Niet veel bijzonders helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brupje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 20:10

Brupje

3D nerd

Ik ben eigenlijk wat verbaast over de vele negatieve reacties hier. Settlers 4 en 5 heb ik overgeslagen omdat ik er geen klap aan vond, maar ik vind dit dan wel weer een zeer onderhoudend spel. Het ziet er grappig uit, het heeft bij mij nog wel iets van het Settlers gevoel en gameplay is prima. Enige minpuntje wat ik zie is dat er wat ingeleverd is aan microeconomie, maar het handelen vind ik dan wel weer leuk.

Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Kheb het spel ook ff op de kop getikt en in level 2 moet ik wol naar de noorderburen brengen. Maar daarvoor moe thij wel tradepartner zijn. Hoe doe ik dat :?

-edit: heb ut al.

[ Voor 6% gewijzigd door Tripp op 17-03-2008 04:36 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Laatst online: 02-10-2023
Heb dit spel gister geinstalleerd. Eventjes missie 1 kunnen uitspelen. Het ziet er echt heel mooi en leuk uit. Speelt soepel en om alles te managen vond ik ook erg leuk. Dit lijkt me echt weer een game waar ik lekker uurties aan ga besteden!

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-06 08:54
Zoals veel andere die de oude versies (1,2 en 3,4) gespeeld hebben vind ik het jammer dat ze deze onder de noemer settlers uitgebracht hebben. Want dan heb je er toch een bepaalde verwachting van. Je kunt deze gehele serie opsplitsen in duo's.
  • Settlers 1 en 2 vond ik een goede basis met allemaal die wegen bouwen enzo. Goede micromanagement.
  • Settlers 3 en 4 lijken ook erg op elkaar maar er zijn gewoon meer micromanagement functies. De precieze locaties van alle gebouwen in combinatie met de resources is heel belangrijk.
  • Settlers 5 en 6 zijn wel goed spellen. Maar ze hebben micromanagement in mindere mate als in de eerdere versies. Ze hebben gewoon een geheel andere basis.
Mijn favoriete versie voor multiplayer blijft Settlers 4 en voor singleplayer Settlers 3.

Deze fout wordt voor mijn gevoel bij meerdere uitgevers gemaakt. Denk maar eens aan Total Annihilation, later kwam Total Annihilation: Kingdoms. Total Annihilation: Kingdoms was echt een super spel maar het had gewoon niets meer te maken met Total Annihilation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droniac
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2022
Ik heb Settlers 6 onlangs gekregen en ik vind het best een leuke game.

Het is misschien een beetje simpeler gemaakt en zeker niet zo leuk als Settlers 2 en 3 waren, maar het is toch best een aardige game. Zeker een stuk beter dan Settlers 5. Ik moet wel zeggen dat het vechten in deze game ronduit triest is uitgewerkt en het in zijn geheel meer op Age of Empires dan Settlers lijkt. De sfeer zit er dan wel weer in, vooral met de erg mooie graphics en daarom blijft het toch wel een leuk spel om een aantal uurtjes te spelen.

YouTube / Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:21
Droniac schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:33:
Ik heb Settlers 6 onlangs gekregen en ik vind het best een leuke game.

Het is misschien een beetje simpeler gemaakt en zeker niet zo leuk als Settlers 2 en 3 waren, maar het is toch best een aardige game. Zeker een stuk beter dan Settlers 5. Ik moet wel zeggen dat het vechten in deze game ronduit triest is uitgewerkt en het in zijn geheel meer op Age of Empires dan Settlers lijkt. De sfeer zit er dan wel weer in, vooral met de erg mooie graphics en daarom blijft het toch wel een leuk spel om een aantal uurtjes te spelen.
Dat was dus ook mijn eerste gedachte toen ik begon met Settlers 5 en 6. Tijdje verslaafd geweest aan deeltje 3 en 4, en dan krijg je AoE stijl settlers voor geschoteld. Ik vond juist die hele stijl van de Settlers zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260663

Heey weet iemand hoe je bij missie 4 die Hakim kan beschermen? Ik heb mijn batiljon al de opdracht gegeven, maar hakim gaat niet lopen naar het kasteel en mijn batiljon kan ik ook niet meer verplaatsen.. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-unit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 09:08

m-unit

PSN: sjaak99 //

zit vast in 6
heb schapen naar dorp
graan naar dorp
maar nu vragen ze om 9 broden te maken, maar de hele grond is bevroren, wat doe ik nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251423

Wachten tot het zomer is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-unit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 09:08

m-unit

dat gebeurt niet in dit level :(
dat is juist de "truc"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik ving iets op over een expansion... Iemand ervaring? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251423

m-unit schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:59:
dat gebeurt niet in dit level :(
dat is juist de "truc"
De enige optie die ik dan kan bedenken, is dat je een dorpje of stad moet zoeken die wel graan heeft op de 1 of andere manier, en dan traden ermee zodat je broden kan bakken.
Ik ving iets op over een expansion... Iemand ervaring?
Schijnt heel mager te zijn, naar wat ik gehoord heb.

Anyway, over de game zelf, heb hem een tijd geleden gekocht, speel em nog af en toe. Heerlijk relaxt spelletje, jammer genoeg wordt het redelijk snel eentonig; je hebt alles wel redelijk snel gezien. Het stijltje van deze game vind ik echt geweldig, de muziek, die koddige animaties en cartoony graphics. Hij mist alleen de diepte van de oudere Settlers games, als ze die diepte nou gecombineerd hadden met de stijl van deze game, had ik hem wel veel langer achter elkaar gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hoe kan ik die bloed irritante settler limit uitzetten in Settlers VI met patch 1.5? (en werkt dat ook met de uitbreiding?)

En nog een vraag... hoe kom ik aan een trade contract met de andere dorpen? Ik heb namelijk dringend stone nodig maar kan geen stone quarry bouwen door die vervloekte limit van 50 settlers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Aaargh dat vecht systeem is ZO dom, echt zwaar screwed. The Settlers is verdomme geen RTS, waarom dat stomme halfbakken vechtsysteem ;( Maak er óf een goede strategy game van, of laat dat hele oorlog voeren er gewoon uit.

Hier word ik echt ziek van :r Word van alle kanten aangevallen door kansloze units. Laat me lekker bouwen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27846

Ik zit vast in de tweede missie.
Ik kan geen wol en/of zout kopen van anderen.
Als ik naast het pakhuis of haven sta dan dik ik op de wol of zout maar er gebeurt verder niets.
heb goud zat iig, iemand die de oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Van de uitbreiding of de originele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27846

Orginele, maar heb al geen zin meer in het spel.
Gisteren XL level uitgespeeld :)

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:17
laat ik hier ook maar weer even een berichtje plaatsen.

ik heb een probleem waar ik niet uit kom.

heb vandaag dit spel gekocht maar ik kan geen profiel opslaan. als ik een profiel opsla en daarnaar speel en het spel afsluit en weer opstart is mijn profiel verdwenen ik weet dus niet waar dit aan kan liggen dit gebeurt zowel op mijn laptop als op mijn pc terwijl een vriend van mij daar geen problemen mee heeft op zijn laptop.

iemand hier ook last van of weet hoe je dit kan oplossen ?

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Heb je windows vista/xp?

graag wat meer systeem specs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45
RenaldoNiels schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:11:
laat ik hier ook maar weer even een berichtje plaatsen.

ik heb een probleem waar ik niet uit kom.

heb vandaag dit spel gekocht maar ik kan geen profiel opslaan. als ik een profiel opsla en daarnaar speel en het spel afsluit en weer opstart is mijn profiel verdwenen ik weet dus niet waar dit aan kan liggen dit gebeurt zowel op mijn laptop als op mijn pc terwijl een vriend van mij daar geen problemen mee heeft op zijn laptop.

iemand hier ook last van of weet hoe je dit kan oplossen ?
Heb ik dus ook last van
(Vista ultimate 64 bits, intel e8500, geforce 260GTX, 2 GB Kingston, 500 GB HD)

Settlers 6 en Age of Empires 3 onthouden instellingen niet

[ Voor 5% gewijzigd door rudyman85 op 31-12-2008 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:15
Zeg, ik zit in een 'custom game', en ik heb alle vereisten voor de titel 'Schout', maar ik word het niet. Wat moet ik doen om Schout te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
Hoe kan je iemands town slopen? Ik was een lan game aan het doen, en had een leger in zijn stad. Gooi al m'n fakkels op z'n storage, nog 75% van de hitpoints over. Daarna kan je niks meer doen.. 8)7 Half jaar op z'n marktplein gestaan.

Enige optie is volgens mij dan terug rennen naar je eigen outpost om fakkels te halen, maar ja dan heeft de tegenstander al weer een nieuw leger.

Vind het een zeer leuk spel, maar snap weinig van het militaire aspect.(naast dat er wel wat meer units hadden mogen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:15
Mja, Schout word je dus automatisch. Ik was ongeduldig.

En volgens mij moet je idd steeds terug voor die fakkels. Misschien een kazerne heel dichtbij dat gebouw bouwen wat je wilt slopen WaWa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249136

WaWaWiiiiWa schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:24:
Hoe kan je iemands town slopen? Ik was een lan game aan het doen, en had een leger in zijn stad. Gooi al m'n fakkels op z'n storage, nog 75% van de hitpoints over. Daarna kan je niks meer doen.. 8)7 Half jaar op z'n marktplein gestaan.

Enige optie is volgens mij dan terug rennen naar je eigen outpost om fakkels te halen, maar ja dan heeft de tegenstander al weer een nieuw leger.

Vind het een zeer leuk spel, maar snap weinig van het militaire aspect.(naast dat er wel wat meer units hadden mogen zijn).
wat dacht je van katapulten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 16:59

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb deze game vanmiddag aangeschaft...

Punt een; de cd-code werkt niet.
Probeer in het spel de activation-code in te voeren, maar krijg melding dat deze niet juist is.

Punt twee: Ik heb Vista, maar in het start-menu zie ik niets van Ubisoft staan.

En mijn 3e vraag: Steeds als ik opstart, krijg ik de vraag of ik een update wil installen.
Dat doe ik, en krijg dan de melding dat mijn game al nieuwer is

Iemand een idee??

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55111

freddyathlon schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:23:
Punt twee: Ik heb Vista, maar in het start-menu zie ik niets van Ubisoft staan.
Bij vista worden je spellen vaak onder 'games' gezet. (rechter-kant van je start-menu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306274

Hallo,

Ik heb een probleem bij missie 5.
Hoe 'assembleer' je de stormkar ? :?

mvg Marnix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306274

K heb m al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 06-06 23:24
wat een kut spel zeg, net 4 uur lang een grote stad zitten bouwen, legers gemaakt, wil ik de overige spelers van de kaart vegen kun je de diplomacy niet veranderen :(

wtf is dan het nu van het spel? dat is toch werkelijk achterlijk, laat dan dat hele oorlog gebeuren achterwege als je er toch niks mee kan :?

voor die paar bandieten zeker...haha

enkeltje container dus.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353579

hey allemaal,

Even een vraagje: ik zit in een missie waarin je 9 broden moet leveren aan een ander dorp. Maar in dit level is het altijd winter en er groeit dus geen graan op je grainfarm. Ook heb je geen graan in je warehouse. Je kunt ook geen graan handelen met andere dorpen. Ik ben door de opties heen. Iemand een ideetje????

groeten van mij
Pagina: 1 2 Laatste