Ik heb zelf ook nergens problemen mee, alleen lijkt het bij mij of h264info vast loopt, maar hij loopt op de achtergrond wel door. Zal wel door Vista komen denk. Verder werkt alles perfect hier.Sentry23 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 20:27:
crazyelmo: als het goed is hoef je na conversion ergens op te drukken. Als je naar vob muxt dan loopt h264info om de header aan te passen (je hoeft nergens op te drukken) en onderin de h264info zie je een blauwe progress bar.
evt kan je in de output folder kijken of de movie.h264 wel groeit.
N-E-R-D ik heb het niet ontvangen...N-E-R-D schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:21:
[...]
ja dat is goed, heb je een mail adres waar ik het naartoe kan sturen?
edit
bedankt
[ Voor 11% gewijzigd door xxACxx op 12-02-2008 14:29 ]
Het heeft een mpg extensie om zo wat makkelijker opgepakt te worden door diverse mediaservers.. daar hoef je nix aan te doen.N-E-R-D schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:49:
Ik heb het nu voor elkaar!
heel erg bedankt voor de hulp tot nu toe.
Nu heb ik alleen een vraagje, ik heb een MKV bestand omgezet met GotSent met de optie mux to vob geselecteerd. Klopt het dat ik nu een mpg bestand krijg i.p.v. een m2ts bestand?
of moet ik deze renamen?
En moet ik verder nog iets bij AC3 filter options doen om het 5.1 te krijgen, of staat dat automatisch goed ingesteld?
alvast bedankt
Verder wordt ac3filter niet gebruikt als je 5.1 ac3 output wil. Hij zet dan evt dts om naar 5.1 ac3 (of 2 channel audio naar ac3, als is dat misschien beter om naar mp4 te doen) maar dat is een 1 op 1 slag.
Hoef je dus ook niets aan te doen.
Alleen met converteren mp4 wordt ac3filter aktief gebruikt, met alle tweak opties die daar bij horen
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Ok heb aflevering van Prison Break geprobeerd en werkt inderdaad prima!Sentry23 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:04:
[...]
Het heeft een mpg extensie om zo wat makkelijker opgepakt te worden door diverse mediaservers.. daar hoef je nix aan te doen.
Verder wordt ac3filter niet gebruikt als je 5.1 ac3 output wil. Hij zet dan evt dts om naar 5.1 ac3 (of 2 channel audio naar ac3, als is dat misschien beter om naar mp4 te doen) maar dat is een 1 op 1 slag.
Hoef je dus ook niets aan te doen.
Alleen met converteren mp4 wordt ac3filter aktief gebruikt, met alle tweak opties die daar bij horen
Ik heb alleen het idee dat als je het naar m2ts omzet je betere kwaliteit hebt dan met MPG of vergis ik me daarin?
Komt er ook een mogelijkheid in om naar M2ts om te zetten en dan zo een AVCHD file met 5.1 AC3 geluid (en dan natuurlijk eventueel ondertiteling)?
@Tiger007: Als het goed is heb je het nu wel ontvangen, werk jij ook onder vista? laat maar weten of jij het wel allemaal aan de gang krijg.
[ Voor 7% gewijzigd door Fjeze op 07-02-2008 10:54 ]
Fly or Die
m2ts is inderdaad een directe copy van de videostream, en vandaar ook een stuk sneller.N-E-R-D schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:26:
[...]
Ok heb aflevering van Prison Break geprobeerd en werkt inderdaad prima!
Ik heb alleen het idee dat als je het naar m2ts omzet je betere kwaliteit hebt dan met MPG of vergis ik me daarin?
Komt er ook een mogelijkheid in om naar M2ts om te zetten en dan zo een AVCHD file met 5.1 AC3 geluid (en dan natuurlijk eventueel ondertiteling)?
mpg is iets mindere kwaliteit.
Als het goed is kan je de m2ts na een 'mux to vob' (ff renamen weer naar m2ts dan) zo op een AVCHD structuur zetten. (het is al een m2ts)
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Is het mogelijk om een optie in te bouwen om een mkv om te zetten naar een M2TS bestand?Sentry23 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:56:
[...]
m2ts is inderdaad een directe copy van de videostream, en vandaar ook een stuk sneller.
mpg is iets mindere kwaliteit.
Als het goed is kan je de m2ts na een 'mux to vob' (ff renamen weer naar m2ts dan) zo op een AVCHD structuur zetten. (het is al een m2ts)
Dus eigenlijk een AVCHD file. Op deze manier worden er al wat films gepost op de nieuwsgroepen, en de kwaliteit is echt uitstekend! zowel beeld als geluid (AC3 5.1). Speelt echter wel alleen af op de PS3, maar de kwaliteit is echt uitstekend....
Fly or Die
N-E-R-D: bedoel je nu inclusief de directory structuur van een BD-Rom video disc ?
Want hij doet dus nu al gewoon mkv -> m2ts. (alleen is de extensie mpg)
Ok dus hij maakt er al een M2TS bestand van alleen dan met de extentie mpg.Sentry23 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:33:
N-E-R-D: bedoel je nu inclusief de directory structuur van een BD-Rom video disc ?
gaat er dan geen kwaliteit verloren t.o.v. de extensie .m2ts?
want die andere films die ik heb gedownload hebben allemaal de extensie .m2ts.
Ook vraag ik me nog 2 dingen af of die mogelijk zijn:
1: Is het mogelijk om een optie in te voeren om idd de film en het AC3 bestand te splitsen en daarna te stoppen (zodat ik met AutoMKV de ondertitels er in kan branden en dan de MKV kan samenvoegen met de AC3 5.1) Deze wil ik dan omzetten met MKV2VOB zodat er een VOB bestand ontstaat welke ik hernoem naar .m2ts.
Op deze manier heb je een HD film met NL ondertitels erin hardcoded ingebrand.
2: Kan je ook aangeven dat je op de heflt van de film kan splitten. (bijvoorbeeld film van 1uur en 30 minuten splitsen op 45 minuten) I.p.v. automatisch te splitsen bij 4GB zodat je soms een bestand van 4GB en een bestand van bijv. 1GB. vind ik zelf wel prettig.
alvast bedankt, en hoop dat je het niet lastig vind dat ik zoveel vraag. maar wil graag kijken of ik kan helpen mooie HD films met NL ondertitels en 5.1 sound kan maken voor de PS3.
Fly or Die
N-E-R-D: gotsent doet al hetzelfde als mkv2vob (indien je mux to vob selecteerd). Subs er in branden zal in de toekomst ook gewoon ondersteund worden (in mpeg2 of h264). (ik ben nu vooral bezig met een goede subtitle selectie, en preferences optie, en goede PS3 compatible 1080p h264). Verder kan je altijd de content extracten met mkvextract.
Splitten gaat al op gelijke delen (filmgrootte gedeeld door aantal meervouden van 4GB, zodat de grootte van 6 GB 2 x 3 GB wordt, en 9 GB -> 3 x 3 GB), niet op de harde 4GB grens.
Splitten gaat al op gelijke delen (filmgrootte gedeeld door aantal meervouden van 4GB, zodat de grootte van 6 GB 2 x 3 GB wordt, en 9 GB -> 3 x 3 GB), niet op de harde 4GB grens.
ok splitsen werkt dus hoe ik het ook in gedachte had. prima!Sentry23 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:51:
N-E-R-D: gotsent doet al hetzelfde als mkv2vob (indien je mux to vob selecteerd). Subs er in branden zal in de toekomst ook gewoon ondersteund worden (in mpeg2 of h264). (ik ben nu vooral bezig met een goede subtitle selectie, en preferences optie, en goede PS3 compatible 1080p h264). Verder kan je altijd de content extracten met mkvextract.
Vind het echt een super programma, en echt respect hoeveel tijd je er in steekt (hebt gestoken)!
Als ik het goed begrijp doet mux to vob dus hetzelfde, alleen komt er een bestand uit met de extencie .mpg i.p.v. .m2ts (of .vob).
kan je dan niet beter gewoon een .m2ts (of .vob die je zelf kan renamen naar .m2ts) extencie uit laten komen? geeft deze geen betere kwaliteit dan een file met de extencie .mpg
Fly or Die
N-E-R-D: een extensie heeft helaas geen effect op kwaliteit (anders was de code ook een stukje makkelijker geweest
).
De extensie m2ts geeft gewoon veel problemen met mediaservers en daarom wordt ie mpg genoemd.. voor de rest handelt de PS3 deze bestanden gewoon hetzelfde af, ziet de content (h264 + ac3) en speelt de content netjes af.
M2ts is niets anders dan een container, en zal dus nix aan de kwaliteit kunnen veranderen. (vandaar dat de video er in een mp4 container en een mkv container er exact hetzelfde uit ziet).
De extensie m2ts geeft gewoon veel problemen met mediaservers en daarom wordt ie mpg genoemd.. voor de rest handelt de PS3 deze bestanden gewoon hetzelfde af, ziet de content (h264 + ac3) en speelt de content netjes af.
M2ts is niets anders dan een container, en zal dus nix aan de kwaliteit kunnen veranderen. (vandaar dat de video er in een mp4 container en een mkv container er exact hetzelfde uit ziet).
[ Voor 21% gewijzigd door Sentry23 op 07-02-2008 15:31 ]
Ik krijg het niet geregeld dat mijn xbox 360 .mpg bestanden ziet. Weet iemand hier een oplossing voor of streamed windows media player deze gewoon niet?
Verwijderd
Ik heb inmiddels diverse films kunnen omzetten, geweldig !
Maar ik wil nu 2 1080p films met DTS geluid omzetten.
Krijg netjes de melding dat die niet afspeelbaar is en dat mpeg2 gekozen wordt.
Druk ik dan op convert dan wordt de movie.h264 en movie.dts aangemaakt.
Daarna zie ik een movie.wav en als die de 100% bereikt komt de volgende foutmelding :
"Error during audio extraction. Temp files not deleted."
Wat kan er aan de hand zijn ? Het gebeurt bij 2 verschilende films, wel allebei 1080 en DTS.
Maar ik wil nu 2 1080p films met DTS geluid omzetten.
Krijg netjes de melding dat die niet afspeelbaar is en dat mpeg2 gekozen wordt.
Druk ik dan op convert dan wordt de movie.h264 en movie.dts aangemaakt.
Daarna zie ik een movie.wav en als die de 100% bereikt komt de volgende foutmelding :
"Error during audio extraction. Temp files not deleted."
Wat kan er aan de hand zijn ? Het gebeurt bij 2 verschilende films, wel allebei 1080 en DTS.
robbee: Ik zal eens kijken.. ik kan zo even niet bedenken waarom die daar nu fout zou lopen.. na die wav stap zou de ac3 encoding plaats moeten vinden, en hij kijkt of de wav aanwezig is.. Ik denk dat ik ergens een foutje heb zitten.
Verwijderd
Er staat na die foutmelding een movie.h264 en een movie.ac3. De wav en DTS zijn weg en de ac3 is o bytes groot.
Misschien dat dit nog helpt.
Misschien dat dit nog helpt.
Robbee: inderdaad, dat helpt.. Dat betekend dat de ac3 aanmaak niet goed is gelopen. Ik denk dat ik nu makkelijker de beslissing kan maken voor een andere ac3 convertor.. ff geduld nog.
Verwijderd
Ik heb net op het andere topic gezien dat dit proggie zeer handig is maar ik heb hier nog een paar vraagjes over. Ik heb een xbox360 kan ik nu met GotSent divx/xvid en x264 files converteren naar mp4 met behoud van AC3/DTS en ondertitels?
Awakener: softsubs worden helaas (nog) niet ondersteund op 360 en ps3, en voor 360 hebben we helaas nog geen workaround gevonden om AC3 te behouden.
Verwijderd
Sentry, had je al naar die debug log gekeken? Het ligt niet aan de mkv, een vriend van mij zetten hem moeiteloos om. Welke codec pack beveel je aan. Het is echt vreemd, zelfs op een cleane install van vista werkt het gewoon niet. Kan het misschien liggen aan de je harde schijf is opgedeelt in meerdere partities? Anders zou ik het echt niet weten. Bij de 3 pc waar ik het geprobeerd heb zijn er meerdere partities gemaakt op 1 schijf.
(ps. komt er nog een versie voor osx
)
Thanks
(ps. komt er nog een versie voor osx

Thanks
baximus:
wat betreft OSX ben ik nog aan het smeken bij iemand 
Maar verder, heb je de app als admin al eens gestart ? Dat is op Vista een van DE problemen.
Verschillende partities maakt niets uit (heb er hier ook genoeg
)
Verder heb ik trouwens een bug in de ac3 encoding opgelost: sommige bestanden gingen inderdaad niet goed op sommige systemen. (bug in de externe app, en leuke bug om te reproduceren) Misschien is dat de oorzaak ? (zijn het DTS bestanden ?)
Maar verder, heb je de app als admin al eens gestart ? Dat is op Vista een van DE problemen.
Verschillende partities maakt niets uit (heb er hier ook genoeg
Verder heb ik trouwens een bug in de ac3 encoding opgelost: sommige bestanden gingen inderdaad niet goed op sommige systemen. (bug in de externe app, en leuke bug om te reproduceren) Misschien is dat de oorzaak ? (zijn het DTS bestanden ?)
Via een UPNP-share? Zo ja, rename dan eens naar wmvWiXX schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:49:
Ik krijg het niet geregeld dat mijn xbox 360 .mpg bestanden ziet. Weet iemand hier een oplossing voor of streamed windows media player deze gewoon niet?
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
Die laatste vraag was aan mij gericht ? In dat geval : het gaat inderdaad om DTS bestanden.Sentry23 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:11:
baximus:wat betreft OSX ben ik nog aan het smeken bij iemand
Verschillende partities maakt niets uit (heb er hier ook genoeg)
Heb je al een versie die ik kan testen ?
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 19:45 ]
robbee: inderdaad
mail ff, dan stuur ik een link naar een nieuwe test versie voor deze bug.
Mijn eerste stapjes op HD gebied via de PS3 zijn nog niet zo rooskleurig...
Ik heb het bestand 'Enemy.of.the.State.1998.Blu-ray.1080p.DTS.x264-CtrlHD.mkv' van 12.2Gb
Laad ik dit in GOTSent 0.23 B10, dan krijg ik de melding 'This ABC file is not playable on PS3 or 360. Setting mpeg2 output to convert to playable format'. Vervolgens klik ik op 'ok' en verander verder geen opties. Daarna klik op 'convert'. Op mijn ultrarazendsnelle
AMD Athlon XP 1800+ resulteert dat na +- 13 uur in een foutmelding uit FFmpeg. Wat doe ik fout?
Na afloop is er wel een .mpg bestand, maar dit is maar 729Mb. (Dit bestand speelt op de PC wel af)Ik heb ruim voldoende schijfruimte. Het gebruikte OS is Windows Vista Enterprise.
Ik heb het bestand 'Enemy.of.the.State.1998.Blu-ray.1080p.DTS.x264-CtrlHD.mkv' van 12.2Gb
Laad ik dit in GOTSent 0.23 B10, dan krijg ik de melding 'This ABC file is not playable on PS3 or 360. Setting mpeg2 output to convert to playable format'. Vervolgens klik ik op 'ok' en verander verder geen opties. Daarna klik op 'convert'. Op mijn ultrarazendsnelle
Na afloop is er wel een .mpg bestand, maar dit is maar 729Mb. (Dit bestand speelt op de PC wel af)Ik heb ruim voldoende schijfruimte. Het gebruikte OS is Windows Vista Enterprise.
System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik een zelfde foutmelding kreeg met FFMpeg, en had daarna ook een bestand van ongeveer 800 MB staan. Dit ging alleen om "The.Chronicles.of.Riddick.Director's.Cut.2004.1080p.HDDVD.DTS.x264-Ct rlHD"Pegasus81 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:53:
Mijn eerste stapjes op HD gebied via de PS3 zijn nog niet zo rooskleurig...
Laad ik dit in GOTSent 0.23 B10, dan krijg ik de melding 'This ABC file is not playable on PS3 or 360. Setting mpeg2 output to convert to playable format'. Vervolgens klik ik op 'ok' en verander verder geen opties. Daarna klik op 'convert'. Op mijn ultrarazendsnelleAMD Athlon XP 1800+ resulteert dat na +- 13 uur in een foutmelding uit FFmpeg. Wat doe ik fout?
Enig idee waarom dit niet wil werken ?
Elmo&Pegasus: Yep, er zitten nog wat rare zaken in ffmpeg die bij sommige files problemen geven, en daar ben ik nu mee bezig om dat recht te trekken in de volgende release. Nieuwe methodes lijken een nog stuk betrouwbaarder te werken.(al is het al een stuk verbeterd).
++ edit ++ Dit zijn ook allemaal DTS files, waar nog een probleempje mee is opgelost.
Als je mailt kan ik een test versie sturen om te zien of die de problemen oplost.
++ edit ++ Dit zijn ook allemaal DTS files, waar nog een probleempje mee is opgelost.
Als je mailt kan ik een test versie sturen om te zien of die de problemen oplost.
[ Voor 24% gewijzigd door Sentry23 op 12-02-2008 10:58 ]
N-E-R-D heb een aantal movie clips (pixar short movies) proberen te recoden met subtitle maar helaas wanneer het klaar is (movie clip van 175mb duurt ongeveer een uur! terwijl een unplayble formaat met gotsent recode een clip van 2gb 50min duurt) kan ik het niet afspelen op me pc en ps3. Ik krijg geen beeld en geen geluid...dit waren me bevindingen (Werk trouwens met vistaN-E-R-D schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:26:
[...]
@Tiger007: Als het goed is heb je het nu wel ontvangen, werk jij ook onder vista? laat maar weten of jij het wel allemaal aan de gang krijg.
OK, maar je hebt BeHappy dus wel aan de gang gekregen? Bij mij liep deze de hele tijd vast...xxACxx schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:24:
[...]
N-E-R-D heb een aantal movie clips (pixar short movies) proberen te recoden met subtitle maar helaas wanneer het klaar is (movie clip van 175mb duurt ongeveer een uur! terwijl een unplayble formaat met gotsent recode een clip van 2gb 50min duurt) kan ik het niet afspelen op me pc en ps3. Ik krijg geen beeld en geen geluid...dit waren me bevindingen (Werk trouwens met vista
Ik ben dus helaas ook niet verder gekomen.
Ik heb die handleiding gekregen van iemand via FTD welke op deze manier films omzet en post, en de kwaliteit is echt super!
Fly or Die
N.E.R.D Ik heb mkv exrtact ipv besweet gebruikt...
Sentry ik heb een bug ondekt, ik krijg de melding: bug ms
Dit krijg ik wanneer ik een unplayble file als eerst split in 2 files (dit omdat ik anders niet naar een extern disk kan overzetten ivm groter dan 4gb) . De 1e recode gotsent zonder problemen naar MPEG2. De 2e file krijg ik een foutmelding zodra hij wil beginnen met recode en hou daarna een MPEG2 file over van 0
Dit heb ik getest met meerdere files.
Sentry ik heb een bug ondekt, ik krijg de melding: bug ms
Dit krijg ik wanneer ik een unplayble file als eerst split in 2 files (dit omdat ik anders niet naar een extern disk kan overzetten ivm groter dan 4gb) . De 1e recode gotsent zonder problemen naar MPEG2. De 2e file krijg ik een foutmelding zodra hij wil beginnen met recode en hou daarna een MPEG2 file over van 0
Dit heb ik getest met meerdere files.
Voor de mensen die bestaande VOBS willen remuxen naar files met ffw en frw ondersteuning kun je TSremux downloaden en dan via de TSRemuxeGui.exe een vob laden om deze vervolgens te muxen naar m2ts.
Ik vraag me alleen af of de audio kwaliteit hierdoor slechter wordt. Sentry weet jij dit?
Ik vraag me alleen af of de audio kwaliteit hierdoor slechter wordt. Sentry weet jij dit?
Tiger: ook met dts bestanden ?
Furfoot: geluid wordt niet slechter, het is gewoon de container uitpakken en weer opnieuw inpakken. (deze optie komt trouwens ook in de volgende versie
)
ff vraagje trouwens.. wat willen jullie liever voor DTS conversie .. 448 of 640 kbps AC3 audio ?
Furfoot: geluid wordt niet slechter, het is gewoon de container uitpakken en weer opnieuw inpakken. (deze optie komt trouwens ook in de volgende versie
ff vraagje trouwens.. wat willen jullie liever voor DTS conversie .. 448 of 640 kbps AC3 audio ?
[ Voor 21% gewijzigd door Sentry23 op 12-02-2008 17:15 ]
640 kbps AC3 audio, veel betere kwaliteit! Op HD materiaal moet je niet op audio gaan bezuiningen qua ruimte is mijn mening...
Fly or Die
@Sentry23: bedankt voor de testversie, maar het resultaat blijft hetzelde. Wat kan ik nog meer doen?
System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450
Verwijderd
Ook voor mij : als ik mag kiezen dan inderdaad 640 kbps AC3.
@Sentry23 : die testversie die ik heb geprobeerd zette de film met DTS nu wel goed om.
@Sentry23 : die testversie die ik heb geprobeerd zette de film met DTS nu wel goed om.
Ik heb met ac3 geprobeerd Sentry ik krijg de volgende melding:Sentry23 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:14:
Tiger: ook met dts bestanden ?
Executing : "E:\Tools\Gotsent\FFMpeg.exe" -threads 4 -map 0.0 -i "E:\Video\Incredibles\movie.mp4" -vcodec mpeg2video -b 23000k -map 1.0 -f ac3 -i "E:\Video\Incredibles\movie.ac3" -acodec copy -f vob -copyts -y "E:\Video\Incredibles\Incredibles2.mpg" -bug ms
Dit krijg ik wanneer gotsent wil beginnen met recode van Steam mapping -> Stream 0.1 (Recode van Stream 0.0 gaat goed denk ik??)
Kun je t fixen Sentry?
[ Voor 11% gewijzigd door xxACxx op 13-02-2008 08:59 ]
Tiger: -bug ms is een ffmpeg encoding flag, daar hoef je niet op te letten.
hmm.
Ik ben druk bezig met een compleet andere methode, die hopelijk tegen het einde van deze week getest kan worden (ook door mensen met problemen hier) zodat de nieuwe release er mooi op tijd voor de GDC uit kan (met ook 640 kbps voor AC3 dus..;) )
hmm.
Ik ben druk bezig met een compleet andere methode, die hopelijk tegen het einde van deze week getest kan worden (ook door mensen met problemen hier) zodat de nieuwe release er mooi op tijd voor de GDC uit kan (met ook 640 kbps voor AC3 dus..;) )
Goed nieuws! Ik sta open om het te testen 
Voor de bovenstaande probleem is helaas niets aan te doen dus...?
Voor de bovenstaande probleem is helaas niets aan te doen dus...?
[ Voor 43% gewijzigd door xxACxx op 13-02-2008 10:42 ]
Want daar ben je voor uitgenodigd?Sentry23 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:14:
Tiger: -bug ms is een ffmpeg encoding flag, daar hoef je niet op te letten.
hmm.
PSN: Shiver23
Als gastspreker over het omgaan met user generated content en de problemen met copyright..
nah, niet echt..
Er bestaat alleen een kans dat er nieuwe firmware zaken bekend worden gemaakt, en dan wil ik niet halverwege een release allemaal dingen aan moeten passen.
tiger: heb ik jouw mail adres ergens ? Of kan je nog ff mailen voor een andere test ?
[ Voor 9% gewijzigd door Sentry23 op 13-02-2008 14:42 ]
jazeker ik heb je een mail verstuurdSentry23 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:40:
[...]
tiger: heb ik jouw mail adres ergens ? Of kan je nog ff mailen voor een andere test ?
[ Voor 9% gewijzigd door xxACxx op 13-02-2008 15:42 ]
Verwijderd
Ik zit met hetzelfde probleem als Robbee:
Ik blijf een:
'error during audio extraction'
houden bij elke film die ik probeer om te zetten (.mkv x264)
wat is de oplossing? Op de site van Gotsent was niks te vinden
DTS bestand btw
Ik blijf een:
'error during audio extraction'
houden bij elke film die ik probeer om te zetten (.mkv x264)
wat is de oplossing? Op de site van Gotsent was niks te vinden
DTS bestand btw
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 17:09 ]
Vuk: nog heeeel ff geduld (griepje tussendoor gehad).. ik heb nog een paar kleine puntjes om op te lossen..
(met name in de non-english/dutch subs en mpeg2 encoding op high bit-rate files) . Het probleem is bekend en redelijk opgelost.
(met name in de non-english/dutch subs en mpeg2 encoding op high bit-rate files) . Het probleem is bekend en redelijk opgelost.
Verwijderd
PrimaSentry23 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:27:
Vuk: nog heeeel ff geduld (griepje tussendoor gehad).. ik heb nog een paar kleine puntjes om op te lossen..
Ik wacht met smacht!
Stuur anders ff een mailtje naar sentry23@gmail.com dan kunnen we eerst ff testen. Mocht er toch iets anders fout gaan dan kan ik die bug ook oplossen.
Handig programma dat GOTsend, ook converteren naar mpeg2 gaat goed, al is het wel een langdurige geschiedenis dat re-encoden (ongeveer 10 uur voor 2 uur aan 1080p content).
Wat mij helemaal meevalt is het feit dat mpeg2 niet gesplitst hoeft te zijn, en ook het naar bepaalde tijdstippen in de film springen werkt goed met streamen
Zou het mogelijk zijn dat in een toekomstige versie van GOTsend de compressie-ratio van mpeg2/vob in te stellen is? Nu is de mpeg2 ongeveer 2 maal zo groot als de source mkv, maar als ik haast heb dan ruil ik graag wat harddisk ruimte in voor tijd.
Wat mij helemaal meevalt is het feit dat mpeg2 niet gesplitst hoeft te zijn, en ook het naar bepaalde tijdstippen in de film springen werkt goed met streamen
Zou het mogelijk zijn dat in een toekomstige versie van GOTsend de compressie-ratio van mpeg2/vob in te stellen is? Nu is de mpeg2 ongeveer 2 maal zo groot als de source mkv, maar als ik haast heb dan ruil ik graag wat harddisk ruimte in voor tijd.
En daarmee ook kwaliteit, dat zul je ook begrijpen? Iedereen ruilt graag HDD ruimte in voor tijd, maar dat heeft ook een prijsquote: DCFreakmaar als ik haast heb dan ruil ik graag wat harddisk ruimte in voor tijd.
Nee, dat begrijp ik niet. Waarom gaat de kwaliteit omlaag als er minder compressie toegepast wordt?Grannd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 23:45:
[...]
En daarmee ook kwaliteit, dat zul je ook begrijpen? Iedereen ruilt graag HDD ruimte in voor tijd, maar dat heeft ook een prijs
In hoeverre zit er nu in 0.23b10 support voor subs?
Na het doorlezen van het topic kom ik regelmatig berichten tegen GOTSent een srt bestand met gelijk naam als de mkv toevoegd aan de resulterende mp4. Indien dit het geval is, dan werkt het iig hier niet. (Vista32, Win2k3 & WinXPMCE) Pas wanneer ik zelf de mp4 demux (yamb&mp4box), waarna met het srt bestand weer mux (yamb&mp4box) zit er subs in de mp4.
GOTSent gebruikt ook MP4box, welke een srt kan toevoegen aan de mp4, dan lijkt het niet al te ingewikkeld om een srt te selecteren welke mp4box muxed in de mp4. Hoort dit al te werken, of zit dit nog in de ToDo?
Na het doorlezen van het topic kom ik regelmatig berichten tegen GOTSent een srt bestand met gelijk naam als de mkv toevoegd aan de resulterende mp4. Indien dit het geval is, dan werkt het iig hier niet. (Vista32, Win2k3 & WinXPMCE) Pas wanneer ik zelf de mp4 demux (yamb&mp4box), waarna met het srt bestand weer mux (yamb&mp4box) zit er subs in de mp4.
GOTSent gebruikt ook MP4box, welke een srt kan toevoegen aan de mp4, dan lijkt het niet al te ingewikkeld om een srt te selecteren welke mp4box muxed in de mp4. Hoort dit al te werken, of zit dit nog in de ToDo?
De ps3 leest de srt ondertitelingen nog niet dus als je het muxed naar mp4 of vob dan zul je het niet zien bij het afspelen.Rayures schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:16:
In hoeverre zit er nu in 0.23b10 support voor subs?
Wel als je het inbrand (hardcoded) dan heb je natuurlijk geen ondersteuning meer nodig. Je kiest dan de optie MPEG in gotsent en vink je de suptitle embed. (dit duurt natuurlijk langer omdat de video gerecode moet worden)
Verwijderd
In welke versie van GotSent zit deze optie ?, ik ben hem nog niet tegengekomen ?xxACxx schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:46:
[...]
De ps3 leest de srt ondertitelingen nog niet dus als je het muxed naar mp4 of vob dan zul je het niet zien bij het afspelen.
Wel als je het inbrand (hardcoded) dan heb je natuurlijk geen ondersteuning meer nodig. Je kiest dan de optie MPEG in gotsent en vink je de suptitle embed. (dit duurt natuurlijk langer omdat de video gerecode moet worden)
ok. antwoorden 
hardsubs zitten in beta 11. (mogelijkheid om subs uit de mkv te pakken, of paralelle srt subtitles (zelfde naam als MKV))
verder is de bitrate van de mpeg2 behoorlijk naar beneden geschroeft door betere mpeg2 compressie, zodat de filesize niet zo heel veel groter meer wordt, en het ook nog redelijk te streamen is, maar verder zit er nu ook een experimentele split voor mpeg2 bij.
De release zal vanavond zijn. Verder zit er nog wel wat meer in zoals VC1 mkv recoding naar mpeg2 (nog niet remuxing, dat ging nog niet helemaal lekker), andere AC3 encoding, en een hele partij fixes (code en UI).
hardsubs zitten in beta 11. (mogelijkheid om subs uit de mkv te pakken, of paralelle srt subtitles (zelfde naam als MKV))
verder is de bitrate van de mpeg2 behoorlijk naar beneden geschroeft door betere mpeg2 compressie, zodat de filesize niet zo heel veel groter meer wordt, en het ook nog redelijk te streamen is, maar verder zit er nu ook een experimentele split voor mpeg2 bij.
De release zal vanavond zijn. Verder zit er nog wel wat meer in zoals VC1 mkv recoding naar mpeg2 (nog niet remuxing, dat ging nog niet helemaal lekker), andere AC3 encoding, en een hele partij fixes (code en UI).
[ Voor 3% gewijzigd door Sentry23 op 26-02-2008 17:15 ]
Verwijderd
Hey Sentry23,
allereerst, GOTsent ziet er goed uit!
maar nu heb ik toch nog wat probleempjes. ik zit met een paar MKV bestanden, bijvoorbeeld deze:
The.Simpsons.Blu-ray.720p.AC3.x264
De film is ongeveer 1u30m lang. Wanneer ik deze wil omzetten met GOTsent naar een formaat dat de PS3 kan streamen, krijg ik telkens maar 1 deeltje, of tewel maar 35minuten film!!
als de originele mkv 4,5 GB is, is de uiteindelijke MPG, VOB of welk formaat dan ook maximum 1,9 GB (heb al verchillende formaten geprobeert).
Doe ik iets fout hier? want ik heb het ook met deze film voorgehad dat hij maar een stukje omzet:
Resident.Evil.Extinction.2007.720p.nHD.x264.NhaNc3
Alvast bedankt, moest je hier een antwoord op weten!
allereerst, GOTsent ziet er goed uit!
maar nu heb ik toch nog wat probleempjes. ik zit met een paar MKV bestanden, bijvoorbeeld deze:
The.Simpsons.Blu-ray.720p.AC3.x264
De film is ongeveer 1u30m lang. Wanneer ik deze wil omzetten met GOTsent naar een formaat dat de PS3 kan streamen, krijg ik telkens maar 1 deeltje, of tewel maar 35minuten film!!
als de originele mkv 4,5 GB is, is de uiteindelijke MPG, VOB of welk formaat dan ook maximum 1,9 GB (heb al verchillende formaten geprobeert).
Doe ik iets fout hier? want ik heb het ook met deze film voorgehad dat hij maar een stukje omzet:
Resident.Evil.Extinction.2007.720p.nHD.x264.NhaNc3
Alvast bedankt, moest je hier een antwoord op weten!
1st things first:
http://www.mediafire.com/?syzex22gj1u
23 beta 11
o.a. hardcoding van subs in mpeg2 (zowel vanuit de mkv als vanuit een gelijk genaamde srt file)
LET OP: als je speciale karakters gebruikt moet de encoding in UTF8 zijn. Dit is het makkelijkste te doen met een externe srt, die openen en notepad, save as te klikken, en UTF8 encoding te selecteren.) Voor nl en eng subs gaat het bijna altijd goed, maar voor Duits/Deens/Sloveens/Frans etc is het goed dit te converteren (evt door eerst de sub uit de mkv te extracten en met de hand te controleren/om te zetten).
nieuwere mpeg2 encoding, streaming friendly, en veel kleinere bestanden.
Verder. fixes in file splitting, encoding, experimentele mpeg2 splitting, vc1 mkv -> mpeg2 recode, streaming mpeg2 mkv -> mpeg2 copy, nieuwe ac3 encoding van ac3/dts files, fix in 6 channel aac source audio voor de 360, bug fix in folder conversie als er meerdere split files zijn, updated GUI, mogelijkheid om te splitten op DVD size (4400 MB parts) en nog vast wel wat.
srt -> mpeg4 is nog tijdelijk disabled i.v.m. wat issues met de mp4box conversie met sommige srt bestanden. (ook omdat dit nog niet ondersteund wordt op ps3/360)
http://www.mediafire.com/?syzex22gj1u
23 beta 11
o.a. hardcoding van subs in mpeg2 (zowel vanuit de mkv als vanuit een gelijk genaamde srt file)
LET OP: als je speciale karakters gebruikt moet de encoding in UTF8 zijn. Dit is het makkelijkste te doen met een externe srt, die openen en notepad, save as te klikken, en UTF8 encoding te selecteren.) Voor nl en eng subs gaat het bijna altijd goed, maar voor Duits/Deens/Sloveens/Frans etc is het goed dit te converteren (evt door eerst de sub uit de mkv te extracten en met de hand te controleren/om te zetten).
nieuwere mpeg2 encoding, streaming friendly, en veel kleinere bestanden.
Verder. fixes in file splitting, encoding, experimentele mpeg2 splitting, vc1 mkv -> mpeg2 recode, streaming mpeg2 mkv -> mpeg2 copy, nieuwe ac3 encoding van ac3/dts files, fix in 6 channel aac source audio voor de 360, bug fix in folder conversie als er meerdere split files zijn, updated GUI, mogelijkheid om te splitten op DVD size (4400 MB parts) en nog vast wel wat.
srt -> mpeg4 is nog tijdelijk disabled i.v.m. wat issues met de mp4box conversie met sommige srt bestanden. (ook omdat dit nog niet ondersteund wordt op ps3/360)
*yeah* vandaag pas gehoord over dit progje en nu al de nieuwe versie voor vandaag 
PSN: Murzeltje1976
PSN: Murzeltje1976
[ Voor 11% gewijzigd door Murzeltje op 26-02-2008 20:11 ]
PSN/XBOX : Murzeltje1976
Verwijderd
zelfs met deze nieuwe versie lukt het nog steeds niet.
ik krijg steeds maar 1 bestandje, namelijk deze:
The.Simpsons.Blu-ray.720p.AC3.x264.001.mpg, wat maar 2GB en een beetje groot is.
daaruit denk ik dus dat er nog een 002 bestand moet zijn? maar deze maakt hij niet...
nu maar eens proberen zonder de optie Split> 4GB;
ik krijg steeds maar 1 bestandje, namelijk deze:
The.Simpsons.Blu-ray.720p.AC3.x264.001.mpg, wat maar 2GB en een beetje groot is.
daaruit denk ik dus dat er nog een 002 bestand moet zijn? maar deze maakt hij niet...
nu maar eens proberen zonder de optie Split> 4GB;
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 20:47 ]
ok, anders ga ik die ook eens testen.
Verwijderd
Hmm, het lukt dus ook niet zonder deze optie aan te vinken.
Dan dacht ik, misschien is er gewoon niet genoeg plaats, maar ik heb +20GB vrij, dus lijkt mij onwaarschijnlijk.
Daarnet eens met Resident Evil geprobeert, terug hetzelfde, deze keer weliswaar net dezelfde filename, enkel is deze maar 2GB groot.
Net gedaan met Ratatouille, terug hetzelfde.
ik begin te denken dat het aan mijn pc ligt
Dan dacht ik, misschien is er gewoon niet genoeg plaats, maar ik heb +20GB vrij, dus lijkt mij onwaarschijnlijk.
Daarnet eens met Resident Evil geprobeert, terug hetzelfde, deze keer weliswaar net dezelfde filename, enkel is deze maar 2GB groot.
Net gedaan met Ratatouille, terug hetzelfde.
ik begin te denken dat het aan mijn pc ligt
Kan je nog een test doen met een MP4 mux ?
kleine updated rar, na wat opmerkingen: http://www.mediafire.com/?iljggsngzrj
(browse subtitle button, om te browsen naar srt/ssa/ass subtitles, en wat meuk weggehaald)
(browse subtitle button, om te browsen naar srt/ssa/ass subtitles, en wat meuk weggehaald)
Verwijderd
mp4 mux is niet gelukt... heb steeds maar 40:33 m film.
[ Voor 149% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 15:19 ]
Ook zonder split dus ?Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:37:
mp4 mux is niet gelukt... heb steeds maar 40:33 m film.
Zou je anders de debug.log naar mij op willen sturen ? Misschien kan ik daar nog wat uit halen.
Verwijderd
jep dus zonder split, niets aangevinkt, muxt hij wel een MP4, maar die is maar 1,9G groot.
Mail sent.
Mail sent.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 16:10 ]
Verwijderd
Hoi Sentry,
Zou je me misschien kunnen vertellen welk command-line command je gebruikt voor de mpeg2 recode? Ik zag dat 't gedaan werd met Mencoder. Aangezien dit o.a. ook op linux werkt zou het een stuk sneller zijn dan de Virtual Machine die ik nu gebruik. Als het kan graag met de mogelijkheid om hard coded subs toe te voegen.
Zou je me misschien kunnen vertellen welk command-line command je gebruikt voor de mpeg2 recode? Ik zag dat 't gedaan werd met Mencoder. Aangezien dit o.a. ook op linux werkt zou het een stuk sneller zijn dan de Virtual Machine die ik nu gebruik. Als het kan graag met de mogelijkheid om hard coded subs toe te voegen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 19:19 ]
de subs zijn alleen beschikbaar met MPEG2 Recode begrijp ik?
dus niet met Mix to Vob voor de PS3?
dus begrijp ik het goed dat het nog niet mogelijk is om een file te maken voor de PS3 met 5.1 (AC3) en subs? of is dat nu wel mogelijk?
dus niet met Mix to Vob voor de PS3?
dus begrijp ik het goed dat het nog niet mogelijk is om een file te maken voor de PS3 met 5.1 (AC3) en subs? of is dat nu wel mogelijk?
Fly or Die
Verwijderd
Als ik de mkv bestand heb geselecteerd en de output folder heb geselecteerd en zeg convert krijg ik de melding output folder dos not exist.
Wat doe ik verkeerd?
Ook als de mkv heb geselecteerd begint mijn computer 80% van zijn CPU te gebruiken?
Please help me
Wat doe ik verkeerd?
Ook als de mkv heb geselecteerd begint mijn computer 80% van zijn CPU te gebruiken?
Please help me

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 00:13 ]
aVirulence: stuur ff een mailtje, al zitten er dus wat beperkingen aan: audio gaat nog steeds via een set windows tools als er geen AC3 audio is.
N-E-R-D: Helaas nog niet. dat zou ontzettend lang duren met een h264 re-encode. (al komt die optie wel)
<edit>: verder heeft de mpeg2 wel gewoon 5.1 AC3 audio, dus 5.1 met subs kan, maar nog niet met h264</edit>
pchobby: wil je de debug.log opsturen ? Het lijkt alsof er wat mis gaat in het lezen van de info.
N-E-R-D: Helaas nog niet. dat zou ontzettend lang duren met een h264 re-encode. (al komt die optie wel)
<edit>: verder heeft de mpeg2 wel gewoon 5.1 AC3 audio, dus 5.1 met subs kan, maar nog niet met h264</edit>
pchobby: wil je de debug.log opsturen ? Het lijkt alsof er wat mis gaat in het lezen van de info.
[ Voor 13% gewijzigd door Sentry23 op 28-02-2008 12:35 ]
Er lijkt trouwens een bug boven water te zijn bij het splitten van bepaalde files (er waren hier mensen die er last van hadden). (bug in mkvmerge/mkvextract). Als geverifieerd wordt dat de fix werkt, komt er direct een update uit met een fix.
[ Voor 19% gewijzigd door Sentry23 op 28-02-2008 14:10 ]
Prachtig stukje software. Zojuist voor het eerst gebruikt om de nieuwe Lost 720p mkv om te zetten voor de PS3 (mux to vob). Vervolgens zonder problemen gestreamed via Winamp Remote. In totaal nog geen 4 minuutjes werk. Mijn complimenten.
[ Voor 3% gewijzigd door Evil Hobbit op 01-03-2008 00:24 ]
Verwijderd
Sentry: Beta11 aan het testen geweest. Voorheen met Beta10 no problems met Mux to Vob. Nu met Beta 11 wordt alleen eerste deel van een spilt netjes afgemaakt, tweede deel blijf staan als movie_raw. Er gaat duidelijk iets niet goed dus.
Hoe komt het dan dat elke keer als ik een film naar Mpeg wil reëncoden dat ik een fout melding krijg op me audio. AC3 staat ingesteld op AS IS (no change).Sentry23 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:13:
aVirulence: stuur ff een mailtje, al zitten er dus wat beperkingen aan: audio gaat nog steeds via een set windows tools als er geen AC3 audio is.
Verwijderd
Het gaat echt de goede kant op met GotSent !!
Nu het mogelijk is om subs mee te muxen vraag ik me het volgende af : Ik heb in het verleden diverse films omgezet ( zonder subs dus ) en heb de originelen van mijn harddisk verwijderd.
Nu zou ik deze vobs graag nog eens remuxen maar dan met subs. Is dat op een of andere manier mogelijk ?
Nu het mogelijk is om subs mee te muxen vraag ik me het volgende af : Ik heb in het verleden diverse films omgezet ( zonder subs dus ) en heb de originelen van mijn harddisk verwijderd.
Nu zou ik deze vobs graag nog eens remuxen maar dan met subs. Is dat op een of andere manier mogelijk ?
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met beta 11. Als ik een film convert dan krijg ik 2 files, bestand.mp4 en een bestand movie.h264. Ik maak trouwens geen gebruik van mux to vob want ik convert voor de xbox 360.Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 10:27:
Sentry: Beta11 aan het testen geweest. Voorheen met Beta10 no problems met Mux to Vob. Nu met Beta 11 wordt alleen eerste deel van een spilt netjes afgemaakt, tweede deel blijf staan als movie_raw. Er gaat duidelijk iets niet goed dus.
king_tech: zou je de debug.log op willen sturen ? Ik wil graag weten wat daar nu mee fout gaat. in de mp4 conversie zou dat eigenlijk niet meer voor mogen komen.
Genc: heb je al op de webpage gekeken waar die error door kan komen ? (run as admin etc etc)
(http://sentry23.googlepages.com)
(http://sentry23.googlepages.com)
Verwijderd
Dit is wat ik dus ook voor heb gehad... dat MP4 bestand is maar de helft van de movie...King_Tech schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:47:
[...]
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met beta 11. Als ik een film convert dan krijg ik 2 files, bestand.mp4 en een bestand movie.h264. Ik maak trouwens geen gebruik van mux to vob want ik convert voor de xbox 360.
Sentry, misschien een domme vraag maar hoe moet ik het naar je sturen? Ik kan je email adres nergens vinden.Sentry23 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 10:36:
king_tech: zou je de debug.log op willen sturen ? Ik wil graag weten wat daar nu mee fout gaat. in de mp4 conversie zou dat eigenlijk niet meer voor mogen komen.
sentry23@gmail.comKing_Tech schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:49:
[...]
Sentry, misschien een domme vraag maar hoe moet ik het naar je sturen? Ik kan je email adres nergens vinden.
[ Voor 14% gewijzigd door rickhansen op 04-03-2008 10:36 ]
dank u.. 
Even kleine update. Er lijkt in bepaalde nieuwe releases iets mis te gaan met de mkvtools.
Een iets nieuwere versie maakt de split wel mogelijk, maar de extract lijkt dan fout te gaan op het tweede deel.
Hopelijk heb ik binnenkort hier een goede fix voor.
Even kleine update. Er lijkt in bepaalde nieuwe releases iets mis te gaan met de mkvtools.
Een iets nieuwere versie maakt de split wel mogelijk, maar de extract lijkt dan fout te gaan op het tweede deel.
Hopelijk heb ik binnenkort hier een goede fix voor.
Verwijderd
Hoi!
Ik probeer al een tijdje deze file: Stargate.Atlantis.S04E18.720p.HDTV.X264-DIMENSION met een SRT die ik heb gedownload van ondertitel.com naar een MPEG2 om te zetten.
maar ik krijg telkens een stroom aan errors tijdens het converten.
het converten lukt niet.
hoe kan dit??
heb gewoon alles goed ingesteld, zegt SRT file found. heb embed SRT aangevinkt.
en MPEG2 aangevinkt.
Ik probeer al een tijdje deze file: Stargate.Atlantis.S04E18.720p.HDTV.X264-DIMENSION met een SRT die ik heb gedownload van ondertitel.com naar een MPEG2 om te zetten.
het converten lukt niet.
hoe kan dit??
en MPEG2 aangevinkt.
Verwijderd
Bij mij laat hij het "movie_raw.h264" bestand staan, ook met "mux to vob", het uiteindelijke bestand kan ik wel afspelen, dus het "movie_raw.h264" bestand wordt denk ik niet verwijderd. Tevens krijg ik met het toevoegen van de subs een hele reeks foutmeldingen, maar hij lijkt het uiteindelijk wel af te spelen met subs erin verwerkt.King_Tech schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:47:
[...]
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met beta 11. Als ik een film convert dan krijg ik 2 files, bestand.mp4 en een bestand movie.h264. Ik maak trouwens geen gebruik van mux to vob want ik convert voor de xbox 360.
wat betreft de movie_raw, die lijkt iets langer gelocked te zijn dan de bedoeling zodat de delete niet lekker gaat. Dit komt goed.
Verder zijn de mencoder errors tijdens conversie niet bijzonder (helaas), maar als hij vast loopt dan hoort dat dus niet.. (in sommige gevallen kan het helpen de container 'op te schonen' door de subs e.d. er uit te halen)
Verder zijn de mencoder errors tijdens conversie niet bijzonder (helaas), maar als hij vast loopt dan hoort dat dus niet.. (in sommige gevallen kan het helpen de container 'op te schonen' door de subs e.d. er uit te halen)
Verwijderd
Hmmm, na het converten zegt ie: conversion error, maar de geconverte file speelt idd gewoon zonder problemen af.Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:48:
Hoi!
het converten lukt niet.
hoe kan dit??
en MPEG2 aangevinkt.
beetje raar.
madbuster: dat hoort inderdaad niet. ik zal eens kijken wat er aan de hand kan zijn.
Terminator HDTV 720 MKV van deze week ging ook weer vlekkeloos. Dus ik heb het eens geprobeerd met een film. Ik heb hier nu de Justice Leage MKV in 720p. Bij het openen zegt hij :
The avc file is not playable on PS3 or 360. Setting mpeg2 output to convert to playable format.
Bij het encoden krijg ik ook de hierboven genoemde stroom aan errors met aan het eind de foutmelding.
Bij het streamen naar de PS3 via winamp remote geeft hij vervolgens de melding, bestand beschadigd.
Zonder mpeg2 recode en een simpele mux to vob is het een geslaagde conversie maar ook dan geeft hij met het streamen de melding bestand beschadigd.
Het bestand is 2gb groot. Ik ga het nu eens proberen zonder mux to vob en dan op de 360.
The avc file is not playable on PS3 or 360. Setting mpeg2 output to convert to playable format.
Bij het encoden krijg ik ook de hierboven genoemde stroom aan errors met aan het eind de foutmelding.
Bij het streamen naar de PS3 via winamp remote geeft hij vervolgens de melding, bestand beschadigd.
Zonder mpeg2 recode en een simpele mux to vob is het een geslaagde conversie maar ook dan geeft hij met het streamen de melding bestand beschadigd.
Het bestand is 2gb groot. Ik ga het nu eens proberen zonder mux to vob en dan op de 360.
Mail gestuurd Sentry.Sentry23 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 10:36:
Als hij al aan geeft dat het niet werkt bij het begin (mpeg2 nodig), dan gaat het niet werken op ps3/360 (op 360 zal hij dan heel blocky beeld geven).Evil Hobbit schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:14:
Terminator HDTV 720 MKV van deze week ging ook weer vlekkeloos. Dus ik heb het eens geprobeerd met een film. Ik heb hier nu de Justice Leage MKV in 720p. Bij het openen zegt hij :
De conversie zal wel gewoon zijn gang gaan, maar niet het gewenste resultaat geven. Met die mpeg2 error ben ik nog bezig.
vanmorgen een tweetal 720p mkv omgezet naar mp4 met GOTsent b11. Deze bleken niet te werken op de xbox360, de xbox geeft geen melding dat het bestand onspeelbaar is oid. Simpelweg een zwart scherm, video kan niet op play gezet worden. Het is wel mogelijk vooruit te spoelen in de film, tijdsduur klopt ook, alleen zwart beeld, geen geluid en niet op play te zetten.
Omdat dit de eerste conversie met b11 is, heb ik b10 ook geprobeerd met dezelfde files. Deze blijken wel te werken.
Omdat dit de eerste conversie met b11 is, heb ik b10 ook geprobeerd met dezelfde files. Deze blijken wel te werken.
Rayures: wil je een link opsturen ? (en vanavond de andere versie ook even proberen. Er kan een fix in zitten voor je.)
Mensen met split-problemen: Er is een fout gevonden in de mux to vob routine, en in de mp4 header aanpassing. De fix zal vanavond online komen te staan. (de movie.h264 werd niet vrij gegeven onder bepaalde omstandigheden zodat deze ook niet overschreven kon worden met een nieuw bestand van het 2e en evt 3e deel)
Mensen met split-problemen: Er is een fout gevonden in de mux to vob routine, en in de mp4 header aanpassing. De fix zal vanavond online komen te staan. (de movie.h264 werd niet vrij gegeven onder bepaalde omstandigheden zodat deze ook niet overschreven kon worden met een nieuw bestand van het 2e en evt 3e deel)
[ Voor 10% gewijzigd door Sentry23 op 05-03-2008 14:26 ]
Heeft er iemand ook problemen met het inbranden van ASS suptitles??
Gotsent laad netjes de ass subtitle maar wanner het gerecod is naar MPEG zie ik geen ondertiteling bij het afspelen (getest met 2 test files met ASS)
met srt subtitles werkt het uitstekend!
Gotsent laad netjes de ass subtitle maar wanner het gerecod is naar MPEG zie ik geen ondertiteling bij het afspelen (getest met 2 test files met ASS)
met srt subtitles werkt het uitstekend!
kleine update: de nieuwe versie wordt waarschijnlijk morgen. Er zijn nog wat zaken die goed doorgetest moeten worden en dat duurt nog een uurtje of wat voordat dat klaar is..
Mooi! Mag er dan ook een minimize icoontje bij?Sentry23 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:14:
kleine update: de nieuwe versie wordt waarschijnlijk morgen. Er zijn nog wat zaken die goed doorgetest moeten worden en dat duurt nog een uurtje of wat voordat dat klaar is..
Hee, ten eerste wil ik melden dat dit programma echt supersnel werkt! Ik zet mijn mkv bestanden zooo veel sneller om, goed bezig!
Maar ik ben nu ff alles door aan het lezen, maar ben pas bij pagaina 8 ofzo.
Ik heb deze film gedownload: 300.2006.720p.BluRay.DTS.x264-ESiR.md5
Hier zitten nederlandse subs bij. Ik wilde deze dus erbij zetten zodat ze ook mijn ps3 zichtbaar zijn. Ik ga als volgt te werk:
Laad het .mkv bestand.
Ik zeg de subs op eng
Mux to vob
en convert.
Maar als de mp4 klaar is zitten er geen subs bij. Kan iemand mij helpen!
Als ik de output plaats heb geselecteerd zie ik geen eng meer staan

Maar ik ben nu ff alles door aan het lezen, maar ben pas bij pagaina 8 ofzo.
Ik heb deze film gedownload: 300.2006.720p.BluRay.DTS.x264-ESiR.md5
Hier zitten nederlandse subs bij. Ik wilde deze dus erbij zetten zodat ze ook mijn ps3 zichtbaar zijn. Ik ga als volgt te werk:
Laad het .mkv bestand.
Ik zeg de subs op eng
Mux to vob
en convert.
Maar als de mp4 klaar is zitten er geen subs bij. Kan iemand mij helpen!
Als ik de output plaats heb geselecteerd zie ik geen eng meer staan

[ Voor 15% gewijzigd door woutertje6 op 06-03-2008 19:31 ]
woutertje: mux to vob kan geen subs doen helaas.. vandaar.
anderen: GOTSent 0.23 Beta 12
http://www.mediafire.com/?2zyvued1num
Vooral een bugfix versie met betere header handling, filelocking issues resolved, betere multichannel aac handling, en veel andere minor bugs gefixed.
(nog geen tray-icon, folder watching, VC1 support, h264 encoding, 720p/1080p divx encoding (afhankelijk van 360/ps3) en wat andere updates, maar dat komt dus in 0.24 )
Vooral een bugfix versie met betere header handling, filelocking issues resolved, betere multichannel aac handling, en veel andere minor bugs gefixed.
(nog geen tray-icon, folder watching, VC1 support, h264 encoding, 720p/1080p divx encoding (afhankelijk van 360/ps3) en wat andere updates, maar dat komt dus in 0.24 )
Ben benieuwd Sentry. Zal hem gelijk uitproberen.
Lol, heb net een paar uur geleden de vorige beta gedownload. Ben nu bezig om Transformers The Movie 720p om te zetten. Is nu al een tijdje bezig, momenteel met mencoder.exe. Maar nu ik naar de output kijk zie ik continu foutmeldingen in beeld verschijnen:Sentry23 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 20:25:
woutertje: mux to vob kan geen subs doen helaas.. vandaar.
Hij is nu op 45%, heeft het nog zin om door te gaan of is het encoderen sowieso al mislukt?ERROR: scr 6738.518, dts 2860.100, pts 2867.380
Dit is met Beta11 btw, ik probeer een .srt ondertitel mee te encoderen.
Klaar voor de steroorlogen?
Same here ook met een .srt ben op 31% gekapt zonder .srt werkt het wel normaalLuuk-Online schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 21:49:
[...]
Lol, heb net een paar uur geleden de vorige beta gedownload. Ben nu bezig om Transformers The Movie 720p om te zetten. Is nu al een tijdje bezig, momenteel met mencoder.exe. Maar nu ik naar de output kijk zie ik continu foutmeldingen in beeld verschijnen:
[...]
Hij is nu op 45%, heeft het nog zin om door te gaan of is het encoderen sowieso al mislukt?

Ik gebruik beta12
Ik doe het nu anders met me subs.
Ik gebruikt MKVextract GUI... om de subs uit het mkv bestand te halen en encode nu alles naar MPEG2... ik heb dit nu succesvol gedaan met 300. Ik kan deze nu op mijn ps3 afspelen! Het converten duurt heel wat langer, maar dat heb ik er wel voor over!
Ik ben nu alleen dus op zoek naar .mkv waar nl subs bijzitten. Weet iemand een goede poster die nl subs meepost in zijn mkv?
Maar kan ik ook gewoon embed subs pakken, selecteren en dan de subs gewoon selecteren in het programma zonder dat ik MKVextract GUI gebruik?
Ik gebruikt MKVextract GUI... om de subs uit het mkv bestand te halen en encode nu alles naar MPEG2... ik heb dit nu succesvol gedaan met 300. Ik kan deze nu op mijn ps3 afspelen! Het converten duurt heel wat langer, maar dat heb ik er wel voor over!
Ik ben nu alleen dus op zoek naar .mkv waar nl subs bijzitten. Weet iemand een goede poster die nl subs meepost in zijn mkv?
Maar kan ik ook gewoon embed subs pakken, selecteren en dan de subs gewoon selecteren in het programma zonder dat ik MKVextract GUI gebruik?
[ Voor 14% gewijzigd door woutertje6 op 07-03-2008 23:15 ]
Transformers staat al in ps3 formaat op het usenet met nl subs op 720P zoek maar eens op deze bestandsnaam : Transformers.2007.HDDVD.NLSubs.720p.AVCHD-PS3Luuk-Online schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 21:49:
[...]
Lol, heb net een paar uur geleden de vorige beta gedownload. Ben nu bezig om Transformers The Movie 720p om te zetten. Is nu al een tijdje bezig, momenteel met mencoder.exe. Maar nu ik naar de output kijk zie ik continu foutmeldingen in beeld verschijnen:
[...]
Hij is nu op 45%, heeft het nog zin om door te gaan of is het encoderen sowieso al mislukt?
Je moet wel een payserver hebben
Ik had net mijn subs ge extract en ging de film converten, het ging om deze: Mr_And_Mrs_Smith_2005_HDDVD_1080p_DTS_VC-1_Remux-Eureka_nzb.
Maar na 10 minuten was ie klaar en was het bestand 0 kb ?!

[ Voor 12% gewijzigd door woutertje6 op 07-03-2008 23:34 ]
Ik gebruik geen Usenet en ik heb geen payserver, dus dat is geen optie. Maakt ook niet uit, ook voor andere films zou het handig zijn als het gewoon werktwoutertje6 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 23:18:Transformers staat al in ps3 formaat op het usenet met nl subs op 720P zoek maar eens op deze bestandsnaam : Transformers.2007.HDDVD.NLSubs.720p.AVCHD-PS3
Je moet wel een payserver hebben
Ik heb ondanks de foutmeldingen het encoderen afgewacht. Ik zag ook dat dit probleem vaker aan bod is gekomen in dit topic. Uiteindelijk speelt het bestand op mijn pc wel af, maar zonder audio en zonder subtitles. Op mijn PS3 heb ik het nog niet geprobeerd. Is dit probleem bekend?
Is er anders een alternatief om .srt ondertitels in te bakken in een voor de PS3 afspeelbaar bestandsformaat?
Klaar voor de steroorlogen?