[PS3/360] GOTSent, MKV naar MP4 converter

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 156.503 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen, kgebruik GotSent al tijdje, vind 't een heerlijk product. Maar laatste tijd toch wat meer probleempjes mee gehad. Kweet niet voor hoeverre dit al uitgelegd is onder 'bekende' problemen, ben niet zo heel technisch, maar kzag het er niet tussen staan (denk ik). Van wat ik van de boards heb begrepen wordt 1080p nog niet ondersteund (of inmiddels wel?), dus dat converten heeft sowieso geen zin nog.

Maar, ik krijg laatste tijd steeds vaker problemen ook met 720p filmpjes. Ze converten prima, maar zijn bijvoorbeeld niet afspeelbaar op me X360...

Ik selecteer verder geen extra opties, ik select file, output, en convert. Geen MPEG2 recode, geen split, geen safesync, mux to vob of 25 fps. Nou convert hij de file wel, maar als ik hem op me X360 wil afdraaien zit er zo'n vervelend rode streep door het bestand naam, met andere woorden: Hij wordt niet support.

Hier is wat info over voorbeelden van bestanden die maar niet willen lukken (info is over originele bestand):
Voorbeeld 1)
video: 1280 * 688 @ 6536 kbps
audio: 1509 kbps DTS
size: 6720mb

Voorbeeld 2)
video : 4924 kbps
audio : 640 kbps AC3
resolution : 1280x528
size : 5898 MB

Ik meen dat ik ergens eerder in 't topic al een probleem zag over dat DTS niet goed convert, maar die AC3 file wou ook niet...

Doe ik iets verkeerd in instellingen of zijn dit bekende problemen? Of moet ik meer info geven wellicht? Kdoe bijna altijd dezelfde handeling, ene keer gaat ie wel goed, andere niet.

Kgebruik overigens Beta 12 meen ik, maar kbegon bij versie 9 al problemen te krijgen.

Thanks,

JJ

Edit: ohh, was even zeker weten dat ik niks gemist had, dus was thread aan 't doorlezen (lange thread :(), kzie dus dat MP4 groter dan 4 gieg niet afspelen op de 360. Mss ligt daar dan het probleem :) Kga het eens proberen.

Edit edit: hihi, silly me. Dat was gewoon 't probleem. Kdacht wel dat ik iets fout deed. 1080p versie is ook gelukt, wist niet eens dat dat kon. Anyway, geweldig programma, arigatooo.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

is er al iets bekend over een linux versie?

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasjesdief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 09:58
"FILM".1080p.BluRay.DTS.x264-.mkv

Als ik het bovenstaande probeer te converteren naar een mp4.
Ac3filter op 2.0 of 5.1 met enkel split 4 gb aangevinkt (met beta 12).
Dan gaat het programma het bestand converteren, ik zie dat er een split mapje met 3 mkv files wordt aangemaakt, een .dts bestand en een movie.h264 bestand.
Bij het einde van het converteren verdwijnt de split map en ook de andere bestanden.
Het programma geeft aan "conversion done", terwijl er geen bestand is. Er is 200 gb schijfruimte op een ntfs schijf.

Wat doe ik verkeerd?

PSN: MojoR1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
tasjesdief schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:09:
"FILM".1080p.BluRay.DTS.x264-.mkv

Als ik het bovenstaande probeer te converteren naar een mp4.
Ac3filter op 2.0 of 5.1 met enkel split 4 gb aangevinkt (met beta 12).
Dan gaat het programma het bestand converteren, ik zie dat er een split mapje met 3 mkv files wordt aangemaakt, een .dts bestand en een movie.h264 bestand.
Bij het einde van het converteren verdwijnt de split map en ook de andere bestanden.
Het programma geeft aan "conversion done", terwijl er geen bestand is. Er is 200 gb schijfruimte op een ntfs schijf.

Wat doe ik verkeerd?
Als je een DTS bestand krijgt, dan gebruik je al de fallback decoding.. (anders gaat hij direct van wav-> ac3)
Zo te horen loopt de dts decoding ergens op vast. Kan je de debug log opsturen ?

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasjesdief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 09:58
Check uw mail :*)

PSN: MojoR1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
Als ik mkv files naar vob gooi verlies ik dan veel kwaliteit?

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handige tool! Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
pretorian_nl schreef op zondag 13 april 2008 @ 10:48:
Als ik mkv files naar vob gooi verlies ik dan veel kwaliteit?
Video blijft identiek, en geluid wordt eventueel omgezet naar AC3 (640kbps) als het nog geen AC3 is, anders blijft het origineel.
Dus geluidskwaliteitsverslies is te verwaarlozen, en video is identiek.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:48
Vanavond in ieder geval 1 film te kijken die goed is omgezet met GoTsent: AvP2 Requim, deze is volgens mij 720p DTS en goed omgezet.
De andere die ik nog niet hebt getest is Hitman 1080P DTS. Omzetten verliep zonder fouten dus ben benieuwd :) Dit is allemaal nog met beta 10, die werkt op dit moment het lekkerst bij mij onder Vista X64 met Mux2Vob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Ontwikkeling heeft de laatste weken ook op een laag vuurtje gestaan helaas :-/
Er zijn een groot aantal fixes die klaar liggen om verwerkt te worden, maar dat duurt dus even, inclusief aanpassingen aan GUI en config files e.d.
Ik zal anders snel een nieuwe beta uitbrengen met minder features dan geplanned, om de grootste bugs er nu uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Ik heb vandaag op mijn werk wat te vroeg gejuichd. Ik dacht beide films te hebben omgezet, maar dat is dus niet zo. Bij beide films stond er "Conversion Done", maar AvP2 is goed gegaan, maar Hitman is nergens te bekennen.
Vandaag dus een tweede poging gedaan. Hij splitte al niet dus dat vond ik al vreemd en toen ik even later weerkeek: Conversion Done.

Toch maar eens Beta 12 downloaden misschien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
m4yall schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:45:
Ik heb vandaag op mijn werk wat te vroeg gejuichd. Ik dacht beide films te hebben omgezet, maar dat is dus niet zo. Bij beide films stond er "Conversion Done", maar AvP2 is goed gegaan, maar Hitman is nergens te bekennen.
Vandaag dus een tweede poging gedaan. Hij splitte al niet dus dat vond ik al vreemd en toen ik even later weerkeek: Conversion Done.

Toch maar eens Beta 12 downloaden misschien ;)
Klinkt als een issue in beta 10. Ik denk dat hitman 1080p naar mpeg2 moet worden omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Sentry23 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:31:
[...]

Klinkt als een issue in beta 10. Ik denk dat hitman 1080p naar mpeg2 moet worden omgezet.
Dat vinkt GoTsent ook automatisch aan en kun je niet uitvinken. Vanavond geen tijd gehad voor Beta12, zal het morgen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
m4yall schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:35:
[...]

Dat vinkt GoTsent ook automatisch aan en kun je niet uitvinken. Vanavond geen tijd gehad voor Beta12, zal het morgen testen.
Dan denk ik dat je nog een klein beetje geduld moet hebben voor B13. (die doet mpeg2 en h264 encoding op een andere manier dan b12).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Sentry23 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:16:
[...]

Dan denk ik dat je nog een klein beetje geduld moet hebben voor B13. (die doet mpeg2 en h264 encoding op een andere manier dan b12).
Ik wacht geduldig af :) . Heb vanavond nog wel een voetbalmatch te kijken en nog wat BD's liggen voor de komende tijd. Hitman kan wachten. De rest doet het met de oudere beta's nog steeds goed d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Sentry23 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:39:
[...]

Stel de vraag nog maar eens een keer in de gotsent thread, daar kan ik er wat dieper op in gaan. Anders wordt het hier zo'n technisch verhaal. :)
edit:

Weet je mischien hoe het komt dat mijn ps3 sommige HD MP4 bestanden niet ziet en sommige wel?

Ik had The Brave One op MP4 formaat en die pakt ie niet. Waarmee kan ik die omzetten zodat de ps3 het wel ziet? GotSent opent alleen mkv namelijk.

[ Voor 30% gewijzigd door Kenny_026 op 18-04-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
kbloem schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:42:
[...]

edit:

Weet je mischien hoe het komt dat mijn ps3 sommige HD MP4 bestanden niet ziet en sommige wel?

Ik had The Brave One op MP4 formaat en die pakt ie niet. Waarmee kan ik die omzetten zodat de ps3 het wel ziet? GotSent opent alleen mkv namelijk.
Ik loop er ook aan te denken dit in te bouwen.

MP4 is een beetje een bende met wat er allemaal in gestouwd wordt (niet volgens specs) en ik ben zelf ook vaak bezig met de hand spullen uit elkaar te halen.

Vaak zie ik mp4 files met daarin een avi, en daarin weer een h264, die je eerst met YAMB bijvoorbeeld uit kan pakken, (zowel de avi als de h264 in die avi) header checken (met eigen tooltje, of voor m2ts met h264info aangezien dat een heel stuk langer duurt) en daarna eventueel de audio converten naar AAC. Meestal hoef je alleen de video aan te passen.

Dan weer remuxen naar mp4 (kan ook zo met YAMB) en dan werkt het meeste weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Ff een kleine update: release is nabij, en er zijn een aantal grote bugs naar boven gekomen die toch tijdens een split voor problemen kunnen zorgen als er verschillende audio tracks in zitten. Verder is h264 conversie mogelijk (ook met evt hard-subs), en kan je zelf de encoding parameters aanpassen. Split van Mpeg2 gaat ook netjes werken.

VC1 MKV komt als wvc1 en wmav2 stereo bestand naar buiten om zelf verder te muxen.

binnenkort de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:29:
Ff een kleine update: release is nabij, en er zijn een aantal grote bugs naar boven gekomen die toch tijdens een split voor problemen kunnen zorgen als er verschillende audio tracks in zitten. Verder is h264 conversie mogelijk (ook met evt hard-subs), en kan je zelf de encoding parameters aanpassen. Split van Mpeg2 gaat ook netjes werken.

VC1 MKV komt als wvc1 en wmav2 stereo bestand naar buiten om zelf verder te muxen.

binnenkort de link.
Prachtig. We wachten in spanning af. Heel veel dank voor het vele werk wat hier ingestoken is.
Klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 14:30
conversie h264 met sub...wil dit zeggen dat je dan net als mpeg moet recoden en zo ja gaat dit dan iets sneller? Wordt de bestand ook groter dan t orginele mkv net als mpeg??

[ Voor 3% gewijzigd door xxACxx op 23-04-2008 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:18
Ik gebruik GOTsend nu om mijn h264 series om te zetten naar mp4 voor mijn HTPC, omdat de ATI HD2600 pro AGP blijkbaar alleen hardware matige decoding ondersteunt bij mp4 icm met powerDVD....

NU gaat het converteren van 720p prima, maar het converteren van 1080p niet. Hij wil ofwel naar een vob bestand converteren of naar een mp4 bestand dat flink wat artifacts geeft bij het afspelen. LIgt dat aan mij of is er nog geen ondersteuning voor 1080p naar mp4?

maar wat de 720p beterft ben ik zeer tevreden!!

[ Voor 5% gewijzigd door jaapstobbe op 23-04-2008 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
xxACxx schreef op woensdag 23 april 2008 @ 08:54:
conversie h264 met sub...wil dit zeggen dat je dan net als mpeg moet recoden en zo ja gaat dit dan iets sneller? Wordt de bestand ook groter dan t orginele mkv net als mpeg??
h264 is een flink stuk langzamer dan mpeg conversie, maar de grootte van het bestand wordt het zelfde als het origineel. (en je kan dus hardcoded subs er in zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
jaapstobbe schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:27:
Ik gebruik GOTsend nu om mijn h264 series om te zetten naar mp4 voor mijn HTPC, omdat de ATI HD2600 pro AGP blijkbaar alleen hardware matige decoding ondersteunt bij mp4 icm met powerDVD....

NU gaat het converteren van 720p prima, maar het converteren van 1080p niet. Hij wil ofwel naar een vob bestand converteren of naar een mp4 bestand dat flink wat artifacts geeft bij het afspelen. LIgt dat aan mij of is er nog geen ondersteuning voor 1080p naar mp4?

maar wat de 720p beterft ben ik zeer tevreden!!
De beperkingen met hardware matige decoding op de PC zijn als ik het goed begrepen heb ook hetzelfde als op de PS3 en de 360. Je zit hier dus ook vast aan het high profile 4.1 level van decoding, en daar voldoen veel 1080p releases niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Laatst online: 12-09 15:18
Sentry23 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:23:
[...]

De beperkingen met hardware matige decoding op de PC zijn als ik het goed begrepen heb ook hetzelfde als op de PS3 en de 360. Je zit hier dus ook vast aan het high profile 4.1 level van decoding, en daar voldoen veel 1080p releases niet aan.
Is het ook niet mogelijk de 1080p films die niet voldoen aan 4.1 toch om te zetten naar iets werkbaars in mp4 via een extra stap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
jaapstobbe schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:18:
[...]

Is het ook niet mogelijk de 1080p films die niet voldoen aan 4.1 toch om te zetten naar iets werkbaars in mp4 via een extra stap?
Een re-encode kan dat wel voor elkaar krijgen (redelijke lange extra stap). Eventueel kan het een andere beperking zijn, maar stuur anders een mailtje, dan zal ik een test bestandje (4.1 1080p) opsturen om te kunnen testen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sentry23 op 24-04-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Sentry23, heel mooi werk heb je gedaan met Gotsent. Mijn complimenten.
Maar ik zit nu al een tijdje te wachten op de release van april die vc1 (wmv) ondersteuning biedt.

Er zijn een hoop films in dit avc formaat die nog omgezet moeten worden.

Dus wilde eigenlijk weten wanneer kunnen we de nieuwe beta verwachten?
op de website staat nog steeds april.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik op een mac werk, gebruik ik GOTsent onder VMWare Fusion. Hier heb ik de optie om een netwerkshare aan te maken die verwijst naar een map op mijn mac, buiten de Virtual Machine. (Z)

Als ik echter de netwerkshare Z als source en output gebruik verdwijnt op het eind van de conversie het bestand. De video en audio worden netjes ge-extract maar op het eind van de conversie is de output map leeg. De output map wijzigen naar een schijf op de virtual machine (X) geeft hetzelfde resultaat.

Als ik de mkv file eerst naar de virtual machine kopieer, en dan de conversie 'lokaal' laat lopen werkt het perfect, echter is dit omslachtig omdat de schijven van mijn VM erg klein zijn (ik gebruik de VM énkel nog ism GOTSent)

In de debugfile staat niks speciaals, dit is de laatste lijn:

"C:\GOTSent\MP4Box\MP4Box.exe" -add "x:\movie.aac" -add "x:\movie.h264:fps=23.976" -name 2="****.264-GOTSent" "x:\****.mp4"

Nog een testje gedaan: Als ik de lokale schijf als bron neem en de share als output lukt het wél. dus

lokaal > lokaal: ok
lokaal > share: ok
share > share: nok
share > lokaal: nok

misschien kan dit je helpen een fix te vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
De final van 0.23 zou binnen een paar minuten (tijdens het tikken van dit berichtje) geupload moeten zijn.
Te veel fixes om op te noemen, maar ik probeer het maar..

download
http://www.mediafire.com/?nsz3zitlutc

Audio selectie opties verbeterd (vooral voor split files zeer belangrijk)
Xvid encoding voor PS3 en 360 (kwaliteit veel beter dan mpeg2, maar toch een heel redelijke snelheid) (zit aleen in de huidige PS3 firmare een issue met ac3 audio die het stereo output i.p.v. 5.1)
H264 encoding (encoding opties aan te passen in de config file) voor mp4 en m2ts.
hardsubs voor h264, mp2 en xvid verbeterd. (opties ook in config aan te passen)
meta name tagging uit mp4 encoding gehaald i.v.m. enkele rare issues met sommige files.
VC1 mkv extraction naar vc1 en wmav2 stereo bestand via ac3filter (dus ook dolby encoding mogelijk). (auto-mux naar wmv werkt nog niet)
nieuwere ffmpeg i.v.m. issues op vista sp1.

Verder hoop ik van het weekeind nog wat meer naar Mac issues te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:20
Ik zou gekj zijn, probeer dit programam voor het eerst net.

Maar, ik selecteer een film, ik selecteer een output dir. Ik druk op de knop, hij doet even wat.. zegt dat hij klaar is, ik vind echter geen bestand in de output dir?

edit:

Wat op zich ook verklaard zou kunnen worden door te weinig ruimte op me hd >:)

[ Voor 75% gewijzigd door Devian op 02-05-2008 13:49 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 09:42
Ik heb dit programma net gedownload en gebruikt.. heb de laatste LOST aflevering omgezet van MKV naar MP4. MP4 kende hij niet dus heb ik hem hernoemd naar mpg maar zegt dat de data corrupt is... zelfde met avi.

Ik ben op dit moment de mpg aan het kopieren naar mijn PS3... misschien dat dat wel helpt? hij is pas op 40%

Ik zal het zo laten weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
LockTar schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 14:55:
Ik ben op dit moment de mpg aan het kopieren naar mijn PS3... misschien dat dat wel helpt? hij is pas op 40%

Ik zal het zo laten weten
Helaas werkt dit ook niet....
Hopelijk kan iemand binnenkort vertellen hoe het op te lossen is... Ik vond het al knap dat ik een Xvid bestandje kon afspelen op me PS3... heb mediaserver pas net 2 weken...

Xvid lukt trouwens wel draadloos... HD kwaliteit ook?? weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VC1 extraction and WMA-pro to WMAv2 conversion , wat zijn de settings hiervoor in de config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
lonely: gewoon een VC1 mkv er in gooiien.
Ik maak nog wat extra om wmv er in te kunnen converteren (maar de bedoeling is dan ook de mux direct te doen)

locktar:Voor die mp4, die gaat raar doen als je hem mpeg noemt. Je kan wel een mux to vob proberen, of dat zo gaat.. Mediaplayer 11 als server ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik begrijp het maar ik krijg nog vaak de melding this avc is not playable with ps3/xbox360, ik dacht dus dat dat de vc1 type avc moest zijn. Verder encodeert ie deze wel maar gewoon naar mp4, niet afspeebaar natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Sentry23 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:00:
locktar:Voor die mp4, die gaat raar doen als je hem mpeg noemt. Je kan wel een mux to vob proberen, of dat zo gaat.. Mediaplayer 11 als server ?
Sorry ik snap je niet helemaal. ik ben totale rookie in converten in video en audio streams hoor...
Dus sorry dat ik het nog een keer vraag. Ik heb een MKV. Die zou ik graag willen afspelen op mijn PS3. Kan dit met jou programmatje?
Ik dacht dat ik hem moest converten (gedaan)
en dan vervolgens avi of mpg van moest maken (gedaan)...

Dit is dus fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

LockTar schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 20:14:
[...]

Sorry ik snap je niet helemaal. ik ben totale rookie in converten in video en audio streams hoor...
Dus sorry dat ik het nog een keer vraag. Ik heb een MKV. Die zou ik graag willen afspelen op mijn PS3. Kan dit met jou programmatje?
Ik dacht dat ik hem moest converten (gedaan)
en dan vervolgens avi of mpg van moest maken (gedaan)...

Dit is dus fout?
Ja, dat kan met dit programma. Je kunt een MP4 streamen, dus waarom wil je er een avi of mpg van maken?
Welk programma stream je mee? Met windows mediaplayer-extender? Die kan geen MP4 streamen. Hiervoor kun je het beste TVersity, Nero Mediahome of Twonky Media gebruiken. Die laatste twee zijn volgens mij niet gratis (Twonky 30 dagen trial), die eerste wel. In het media-center topic (Playstation 3 als media center - deel 2) staat het nodige hierover. Anders kun je de MP4 via een USB-stick of externe harde-schijf rechtstreeks op je PS3 bekijken.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben helemaal niet zo goed met dit dus misschien is dit wel een domme vraag...

Als ik het bestand afspeel staat er bij Halli Mediasplitter Audio:undetermined

Is er een manier om makkelijk te zien wat voor audio er in een mkv container zit dus stereo, 4.1, 5.1... en kan je die dan ook porten naar een mp4? Volgens mij wordt alles nu naar stereo omgezet, maar ik meen mij te herinneren dat een xbox360 enkel stereo uit een mp4 kan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Tech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 12:25:
Ik ben helemaal niet zo goed met dit dus misschien is dit wel een domme vraag...

Als ik het bestand afspeel staat er bij Halli Mediasplitter Audio:undetermined

Is er een manier om makkelijk te zien wat voor audio er in een mkv container zit dus stereo, 4.1, 5.1... en kan je die dan ook porten naar een mp4? Volgens mij wordt alles nu naar stereo omgezet, maar ik meen mij te herinneren dat een xbox360 enkel stereo uit een mp4 kan lezen?
Ja dat klopt, Xbox360 kan geen 5.1 uit mp4 lezen. Het beste geluid krijg je als je het mkv bestand omzet naar wmv. Het is wel een langdurig proces maar op deze manier krijg je wel het beste geluid en beeld. In deze turorial staat stap voor stap uitgelegd hoe je het moet doen:

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=639697

Ik raad je aan om films die je wilt bewaren om te zetten op deze manier, want het kan ongeveer tussen de 10 en 20 uur duren (zelfs langer). En series die je 1 keer kijkt kan je het beste met gotsent omzetten omdat het dan niet zo lang duurt.

En met dit progje kan je alle info uit je mkv bestand lezen die je nodig hebt.

http://mediainfo.sourceforge.net/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

20 uur :o

Dat vond ik nu net zo handig aan GOTSent, het gaat snoeihard waardoor je meteen kan kijken _/-\o_ Dat wordt hopen op een update van de firmware van de 360 waardoor er wel 5.1 uit een mp4 kan gelezen worden vrees ik. Ik ga het alleszins wel eens uittesten maar zoals je zelf al zegt voor dagdagelijks gebruik (series) zal het te lang duren, ik vond re-encoden al lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Tech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 16:24:
20 uur :o

Dat vond ik nu net zo handig aan GOTSent, het gaat snoeihard waardoor je meteen kan kijken _/-\o_ Dat wordt hopen op een update van de firmware van de 360 waardoor er wel 5.1 uit een mp4 kan gelezen worden vrees ik. Ik ga het alleszins wel eens uittesten maar zoals je zelf al zegt voor dagdagelijks gebruik (series) zal het te lang duren, ik vond re-encoden al lang duren.
Je kan trouwens met GOTSent wel encoderen naar MPEG2 en dan kan je wel voor 5.1 output kiezen. Alleen de beeldkwaliteit schijnt dan iets minder te zijn. Ik zelf gebruik het eigenlijk nooit dus ik zou het niet weten. Probeer het uit zou ik zeggen. En als je encode naar MPEG2 dan kan je ook subs toevoegen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
King_Tech schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:08:
[...]

Je kan trouwens met GOTSent wel encoderen naar MPEG2 en dan kan je wel voor 5.1 output kiezen. Alleen de beeldkwaliteit schijnt dan iets minder te zijn. Ik zelf gebruik het eigenlijk nooit dus ik zou het niet weten. Probeer het uit zou ik zeggen. En als je encode naar MPEG2 dan kan je ook subs toevoegen.

Succes!
Ik had eragon gerecode naar mpeg en naar xvid om te kijken of er inderdaad veel verschil in zit. Na het bekijken van de test files zag ik geen verschil bij een afstand van 2-3 meter. Ik zag pas een verschil wanneer ik iets minder dan 1 meter van de tv zat. In sommige donkere scenes zag ik hele kleine blokjes + een soort flikkering in de schaduwen van bomen.

Conclusie:
Mpeg is zeer goed te doen, veel beter dan een dvd kijken. Duur recode test file van 2gb: 65min.

Xvid is beter, beter dan mpeg kleine blokjes en flikkering zijn niet te zien bij een afstand van 1 meter. Alleen jammer van de duur recode: 215min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 18:54:
Ok ik begrijp het maar ik krijg nog vaak de melding this avc is not playable with ps3/xbox360, ik dacht dus dat dat de vc1 type avc moest zijn. Verder encodeert ie deze wel maar gewoon naar mp4, niet afspeebaar natuurlijk.
Ow.. op die manier. Dat krijg je als een een AVC/H264 bestand hoger is geencodeerd dan de max high profile level 4.1 (hoger decoding framebuffer gebruik). Dat is geen VC1 bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
King_Tech schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:08:
[...]

Succes!
Als laatste optie kan je natuurlijk wel een encode naar MP4 doen met 'pseudo-surround' door de Dolby Prologic II output te kiezen in AC3Filter. Je dynamisch berijk gaat wel naar beneden, maar je 5.1 versterker kan de losse kanalen wel weer decoderen, als deze op een Dolby mode staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 10:55:
[...]

Ow.. op die manier. Dat krijg je als een een AVC/H264 bestand hoger is geencodeerd dan de max high profile level 4.1 (hoger decoding framebuffer gebruik). Dat is geen VC1 bestand.
Oh is er dan een mogelijkheid om een hogere profile level dan 4.1 om te zetten naar 4.1?
H264 info doet dat volgens mij niet helemaal correct. Bij het afspelen op me xbox 360 krijg ik allemaal glitches en raar beeld te zien als ik het probeer af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:12:
[...]

Oh is er dan een mogelijkheid om een hogere profile level dan 4.1 om te zetten naar 4.1?
H264 info doet dat volgens mij niet helemaal correct. Bij het afspelen op me xbox 360 krijg ik allemaal glitches en raar beeld te zien als ik het probeer af te spelen.
GOTSent doet ook precies hetzelfde (maar dan 'een beetje sneller') om dat level aan te passen.
Er wordt alleen in GOTSent ook van te voren gekeken of de file speelbaar is.

De enige manier om de file aan te passen is een recode naar l4.1 H264 te doen, die wel lang duurt.
(het is geen setting, maar echt de manier hoe het bestand geencode is.)

ook dat zit allemaal standaard in GOTSent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ten eerste, super dat er een programma als dit voor en door de community is gemaakt! Het maakt het leven een stuk gemakkelijker. :)

Ten tweede mijn vraag, en deze is vooral om even te controleren of ik het goed begrepen heb;
Ik heb diverse TS bestanden met daarin een VC-1 videostream en AC3 en LPCM audiostream. Hier kan ik nu in GOTsent dus eigenlijk nog niets mee?

Het is me overigens gelukt om de VC-1 en AC-3 stream uit de TS-bestanden te demuxen met tsMuxeR. Als ik het goed heb begrepen hoef ik nu alleen nog maar een manier te vinden om de AC-3 om te zetten naar WMA v2, en het geheel dan weer samen te voegen naar een WMV container.

Windows Media Encoder lijkt me hiervoor de beste tool, of ben ik nu ongelofelijk moeilijk bezig? :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ben ik de enige die zn subs kwijt raakt als ik een mkv omzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
kbloem schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:17:
Ben ik de enige die zn subs kwijt raakt als ik een mkv omzet?
Daar had ik ook eerst last van. Toevallig kwam ik achter wanneer ik de mkv splitte bij een grote van 2250m, brandde gotsent de subs wel in een mpeg 8)7

Na een split van 2250m nooit meer last gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
xxACxx schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:47:
[...]

Daar had ik ook eerst last van. Toevallig kwam ik achter wanneer ik de mkv splitte bij een grote van 2250m, brandde gotsent de subs wel in een mpeg 8)7

Na een split van 2250m nooit meer last gehad :)
Dat lag aan in bug in beta 12. Bij een split werden niet alle tracks meegenomen, en in de nieuwste versie zou dit goed moeten gaan. (i.i.g. in tests wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
--MeAngry-- schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:32:
Ten eerste, super dat er een programma als dit voor en door de community is gemaakt! Het maakt het leven een stuk gemakkelijker. :)

Ten tweede mijn vraag, en deze is vooral om even te controleren of ik het goed begrepen heb;
Ik heb diverse TS bestanden met daarin een VC-1 videostream en AC3 en LPCM audiostream. Hier kan ik nu in GOTsent dus eigenlijk nog niets mee?

Het is me overigens gelukt om de VC-1 en AC-3 stream uit de TS-bestanden te demuxen met tsMuxeR. Als ik het goed heb begrepen hoef ik nu alleen nog maar een manier te vinden om de AC-3 om te zetten naar WMA v2, en het geheel dan weer samen te voegen naar een WMV container.

Windows Media Encoder lijkt me hiervoor de beste tool, of ben ik nu ongelofelijk moeilijk bezig? :P
TS doe ik eigenlijk niet veel mee, maar dit lijkt wel de juiste manier inderdaad.

AC3->wmav2 is trouwens zonder problemen met mencoder/ffmpeg te doen. (sommige AC3 bitrates kunnen wel eens problemen geven en dan moet je misschien een omweg maken door eerst naar wav te gaan via ac3tools o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Sentry23 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:00:
[...]

Dat lag aan in bug in beta 12. Bij een split werden niet alle tracks meegenomen, en in de nieuwste versie zou dit goed moeten gaan. (i.i.g. in tests wel)
Ik heb de laatste versie gedownload en die nam bij allebei de mkv's de subs eruit. Kan ik dit omzeilen? Het ging om mkv's van 8+GB. Moet ik die splitten in stukken van 2GB om ze mee te nemen in de conversie of kan ik het gewoon 1 bestand laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
kbloem schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:05:
[...]

Ik heb de laatste versie gedownload en die nam bij allebei de mkv's de subs eruit. Kan ik dit omzeilen? Het ging om mkv's van 8+GB. Moet ik die splitten in stukken van 2GB om ze mee te nemen in de conversie of kan ik het gewoon 1 bestand laten?
Kan je een linkje opsturen, want ik wil graag oplossen als die subs verdwijnen, dat het wel goed werkt.
Verder kan je wel zelf splitten (hoe groot hangt af van de destination).

En als je naar Xvid doet, dan splitst hij achteraf, en niet van te voren, dus kom je altijd wel goed uit met filesize en subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMuchacho
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:20
kbloem schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:05:
[...]

Dit probleem heb ik ook, de eerste twee 'converts' deden de subs het wel, echter bij de rest verdwenen ze gewoon. Blijkt dat er een fout in de MKV's zitten waardoor GOTSent de subs niet mee neemt :'( (fout kwam ik op het spoor door gebruik te maken van tsMuxeR)

Journey to the city unscathed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Sentry23 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:17:
[...]

Kan je een linkje opsturen, want ik wil graag oplossen als die subs verdwijnen, dat het wel goed werkt.
Verder kan je wel zelf splitten (hoe groot hangt af van de destination).

En als je naar Xvid doet, dan splitst hij achteraf, en niet van te voren, dus kom je altijd wel goed uit met filesize en subs.
Wil je een nzb hebben?

Wat ik trouwens vreemd vind is dat er in de NFO staat de de subs hardcoded zijn. Dan zouden ze toch niet mogen verdwijnen? Lijkt me dan toch een fout in de NFO en dat ze opgenomen zijn in de container toch?

Als ik deze sub dan extract uit de mkv kan ik ze dan ook weer toevoegen via GotSent? Moet ik dan alsnog de unicode aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruigerock
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-01-2024

Ruigerock

Keep calm and stay metal

Ik gebruik nu AVIaddxSub om een AVI & SRT samen te voegen tot een .divx bestand in enkele minuten. Deze wordt netjes afgespeeld op de PS3 met ondertiteling.

Nu ben ik niet helemaal bekend op de hoogte met de karakter trekjes van MKV/MP4 maar is het niet mogelijk om een MKV/MP4 te muxen naar AVI (divx/xvid trekjes)? Zo kan sneller ondertiteling toegevoegd worden zonder te encoden.

GOTSent voor het eerst gebruikt vandaag, het converten werkt prima. Goeie vondst! _/-\o_

Diablo 3 - Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje6
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 18:58
Heej,

ik ben nu Fight club aan het downloaden en ging vast even wat test uitvoeren op de sample zodat ik straks niet voor verassen sta. Het betreft deze:

Fight.Club.1999.DTH.1080p.AC3.x264.dxva-EuReKA
Container...........: Matroska
Video Encoder.......: x264
Video Aspect Ratio..: 2.40:1 (1920x800)
Audio Codec.........: AC3
Audio BitRate.......: 576 kbit/sec
Audio Channels......: 5.1 channels
Subtitles...........: Dutch + English
Source..............: D-THEATER
File Size...........: 8.7 GB (2x dvd5)
DXVA compliant......: Yes

Als ik gotsent open kan ik bij onder embed subs uit DUT en ENG selecteren ik klik deze vervolgens aan.... (Safe Sync, Mux to vob, 25FPS, staan NIET aangevinkt) ik klik vervolgens op conversion maar hij neemt de subs niet mee. Ik gebruik Final 0.23. Ik doe het nu anders, ik gebruikt MKVextract om de subs eruit te halen en dan deze vervolgens bij GoTsent neer te zetten. Kan dit ook sneller zodat ikzelf niet de subs uit de mkv hoef te extracten?

Alvast bedankt!

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
Ik heb een video file met VC1 en ac3 audio in een mkv container.

Gotsent geeft geen audio en sub aan bij het laden van t bestand...

Verder heb ik een mkv met AAC LC-SBR 6ch Audio.

Gotsent geeft een error during audio extraction, temp files not deleted aan... Wanneer ik de aac omzet naar wav --> ac3 2.0 channel en weer mux naar een nieuw mkv dan doet gotsent het zonder problemen.

Dus het ligt echt aan de mkv met aac als audio waar ik eerst ook problemen mee heb gehad...

Enig idee waaraan deze problemen kunnen liggen??

[ Voor 78% gewijzigd door xxACxx op 12-05-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x Gotcha x
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-01 23:29
Ik vraag me af of er een manier is om de prioriteit van de processen in één keer te bepalen, normaal staan ze allemaal op 'lager dan normaal', terwijl ik de graag op een hogere prioriteit zou willen hebben, zodat het allemaal wat sneller zou gaan.

Is het intussen al mogelijk met GOTSent om ondertiteling toe te voegen, wordt hier nog aan gewerkt, of wat is de status?

[ Voor 25% gewijzigd door x Gotcha x op 12-05-2008 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNPLM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 01:49
http://www.mastaline.com/...&id=1033719&p=1#id1034470

Mischien is dit handig, dit werd mij doorgespeelt van me stiefbroer die daar dagelijks post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

DracoDrake schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 00:23:
http://www.mastaline.com/...&id=1033719&p=1#id1034470

Mischien is dit handig, dit werd mij doorgespeelt van me stiefbroer die daar dagelijks post.
Ja is best wel handig, helaas werkt het alleen met de AVI container icm divx/xvid codec. Gelukkig kan AVIAddXSubs sinds 4 dagen met AVI-2.0 omgaan, en kan je dus bestanden groter dan 4GB voorzien van soft-subs (zeer handig als je films in 1080p hebt).

Het mooiste van alles is nog dat AVIAddXSubs iets hersteld aan de AVI container (die mkv2vob creëerd), waardoor de ac3 decoding bug (stereo downmixing) niet meer optreedt :)

* DCFreak is happy now

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
x Gotcha x schreef op maandag 12 mei 2008 @ 01:32:
Ik vraag me af of er een manier is om de prioriteit van de processen in één keer te bepalen, normaal staan ze allemaal op 'lager dan normaal', terwijl ik de graag op een hogere prioriteit zou willen hebben, zodat het allemaal wat sneller zou gaan.

Is het intussen al mogelijk met GOTSent om ondertiteling toe te voegen, wordt hier nog aan gewerkt, of wat is de status?
Ik zal in de nieuwe versie een prio optie toevoegen.

Hard subs doen het verder meestal wel, al zijn er nog wat files met problemen. (zie boven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
xxACxx schreef op zondag 11 mei 2008 @ 20:06:
Ik heb een video file met VC1 en ac3 audio in een mkv container.

Gotsent geeft geen audio en sub aan bij het laden van t bestand...

Verder heb ik een mkv met AAC LC-SBR 6ch Audio.

Gotsent geeft een error during audio extraction, temp files not deleted aan... Wanneer ik de aac omzet naar wav --> ac3 2.0 channel en weer mux naar een nieuw mkv dan doet gotsent het zonder problemen.

Dus het ligt echt aan de mkv met aac als audio waar ik eerst ook problemen mee heb gehad...

Enig idee waaraan deze problemen kunnen liggen??
wordt aan gewerkt.
AAC 5.1 en OGG 5.1 geven soms problemen. Hier wordt aan gewerkt.
VC1 met ac3 was ik nog niet tegen gekomen, dus ik ga eens kijken wat dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
DCFreak schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 00:51:
[...]

Ja is best wel handig, helaas werkt het alleen met de AVI container icm divx/xvid codec. Gelukkig kan AVIAddXSubs sinds 4 dagen met AVI-2.0 omgaan, en kan je dus bestanden groter dan 4GB voorzien van soft-subs (zeer handig als je films in 1080p hebt).

Het mooiste van alles is nog dat AVIAddXSubs iets hersteld aan de AVI container (die mkv2vob creëerd), waardoor de ac3 decoding bug (stereo downmixing) niet meer optreedt :)

* DCFreak is happy now
Is er behoeft aan softsubs in Divx ?
Het is een kleine moeite voor me die toe te voegen, alleen aangezien de data toch al encoded wordt leek het me niet echt een nuttige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Sentry23 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 10:08:
[...]

Is er behoeft aan softsubs in Divx ?
Het is een kleine moeite voor me die toe te voegen, alleen aangezien de data toch al encoded wordt leek het me niet echt een nuttige optie.
Ik kijk een film graag zonder storende ondertiteling in het beeld, maar er zijn mensen in mijn omgeving die een vertaling wel prettig vinden. Om nu te voorkomen dat ik meerdere versies van een film moet bewaren (en encoden), is een versie waar je de subs aan of uit kan zetten wel handig :)

Verder vind ik het syncen van .srt met 1080p nogal lastig, waarschijnlijk omdat mijn pc een beetje te langzaam is. Het is irritant om een xvid te encoden met hard subs, om er dan achter te komen dat de sub 0,5 seconden uit sync is (na 24 uur encoden), alhoewel met hard subs er niet echt een reden meer is om XviD te gebruiken. Met soft subs is het syncen ook lastig, maar het muxen van de subs duurt maar enige minuten, dus kan ik in korte tijd veel meer testen.

Wat wel handig zou zijn is een parameter om de kwaliteit van de XviD te bepalen, in mkv2vob is het uiteindelijke resultaat van XviD slechter dan h264 en mpeg2. Daar staat tegenover dat de file vaak 20% kleiner is, maarja daar kijk ik geen 1080p voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje6
woutertje6 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:33:
Heej,

ik ben nu Fight club aan het downloaden en ging vast even wat test uitvoeren op de sample zodat ik straks niet voor verassen sta. Het betreft deze:

Fight.Club.1999.DTH.1080p.AC3.x264.dxva-EuReKA
Container...........: Matroska
Video Encoder.......: x264
Video Aspect Ratio..: 2.40:1 (1920x800)
Audio Codec.........: AC3
Audio BitRate.......: 576 kbit/sec
Audio Channels......: 5.1 channels
Subtitles...........: Dutch + English
Source..............: D-THEATER
File Size...........: 8.7 GB (2x dvd5)
DXVA compliant......: Yes

Als ik gotsent open kan ik bij onder embed subs uit DUT en ENG selecteren ik klik deze vervolgens aan.... (Safe Sync, Mux to vob, 25FPS, staan NIET aangevinkt) ik klik vervolgens op conversion maar hij neemt de subs niet mee. Ik gebruik Final 0.23. Ik doe het nu anders, ik gebruikt MKVextract om de subs eruit te halen en dan deze vervolgens bij GoTsent neer te zetten. Kan dit ook sneller zodat ikzelf niet de subs uit de mkv hoef te extracten?

Alvast bedankt!

Wouter
iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Ik ben met een sample aan het checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
DCFreak schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:01:
[...]

Ik kijk een film graag zonder storende ondertiteling in het beeld, maar er zijn mensen in mijn omgeving die een vertaling wel prettig vinden. Om nu te voorkomen dat ik meerdere versies van een film moet bewaren (en encoden), is een versie waar je de subs aan of uit kan zetten wel handig :)

Verder vind ik het syncen van .srt met 1080p nogal lastig, waarschijnlijk omdat mijn pc een beetje te langzaam is. Het is irritant om een xvid te encoden met hard subs, om er dan achter te komen dat de sub 0,5 seconden uit sync is (na 24 uur encoden), alhoewel met hard subs er niet echt een reden meer is om XviD te gebruiken. Met soft subs is het syncen ook lastig, maar het muxen van de subs duurt maar enige minuten, dus kan ik in korte tijd veel meer testen.

Wat wel handig zou zijn is een parameter om de kwaliteit van de XviD te bepalen, in mkv2vob is het uiteindelijke resultaat van XviD slechter dan h264 en mpeg2. Daar staat tegenover dat de file vaak 20% kleiner is, maarja daar kijk ik geen 1080p voor :P
voor Xvid:
Ok, ik zal het in een update-je zetten. Is het voldoende als het hetzelfde werkt als de h264 encoding ?
(met de hand editen in de config.. lang niet iedereen heeft hier behoefte aan namelijk).
(ik stuur wel een test versie op). Al moet ik zeggen dat de Xvid kwaliteit bij GOTSent imho prima is (iets minder dan de bron) maar wel vaak een stuk kleiner is. (nadeel van single pass encoding is dat je de filegrootte zo lastig kan bepalen, en 2-pass duurt wel erg veel langer)

Voor subs moet ik nog wat verdere tests doen met de bitmap encoding.

[ Voor 7% gewijzigd door Sentry23 op 14-05-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Sentry23 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:07:
[...]

voor Xvid:
Ok, ik zal het in een update-je zetten. Is het voldoende als het hetzelfde werkt als de h264 encoding ?
(met de hand editen in de config.. lang niet iedereen heeft hier behoefte aan namelijk).
(ik stuur wel een test versie op). Al moet ik zeggen dat de Xvid kwaliteit bij GOTSent imho prima is (iets minder dan de bron) maar wel vaak een stuk kleiner is. (nadeel van single pass encoding is dat je de filegrootte zo lastig kan bepalen, en 2-pass duurt wel erg veel langer)

Voor subs moet ik nog wat verdere tests doen met de bitmap encoding.
Ja, config file aanpassen is geen probleem natuurlijk, nu je dat zo zegt over die kwaliteit vraag ik mij af wat mkv2vob deed... single of multi pass, het encoden van een 8GB h264 naar xvid duurde ongeveer 32 uur (op een p4@2.4) en dat is erg lang. Voor mijn gevoel ging het een paar maanden geleden sneller (binnen 24 uur iig met hetzelfde bronbestand).

Ik vind de kwaliteit van XviD ook goed hoor, maar ten eerste ben ik een zeurpiet en ten tweede was de file kleiner, dus dan krijg je van die psychologische effecten van "dat moet dus slechter zijn" en dan hang ik bijna tegen de tv aan om de pixels te checken :P

Is het niet mogelijk om te kiezen tussen single en multi-pass encoding dmv het zetten van een flaggetje in de config?

Voor de subs gebruik ik nu AVIAddXsubs en dat werkt goed moet ik zeggen, dat programma heeft best wel veel opties om het naar de zin te maken (meerdere subs, positie bepaling, fonts&size etc).
Als je dat allemaal in GOTSent wil inbouwen ben je wel even bezig ben ik bang, het enige nadeel van xsubs is dat het wat low-res overkomt omdat de subs niet anti aliased zijn. Ik vraag mij af of hier verbetering mogelijk is omdat er 4 kleuren gebruikt kunnen worden, 1 voor background, 1 voor de letter en dan zou je nog 2 grijstinten kunnen gebruiken voor beperkte AA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
DCFreak schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:10:
[...]
Is het niet mogelijk om te kiezen tussen single en multi-pass encoding dmv het zetten van een flaggetje in de config?
....
Als je dat allemaal in GOTSent wil inbouwen ben je wel even bezig ben ik bang, het enige nadeel van xsubs is dat het wat low-res overkomt omdat de subs niet anti aliased zijn. Ik vraag mij af of hier verbetering mogelijk is omdat er 4 kleuren gebruikt kunnen worden, 1 voor background, 1 voor de letter en dan zou je nog 2 grijstinten kunnen gebruiken voor beperkte AA?
Dat is wel eenvoudig te doen, die multipass.

Wat betreft AA op fonts.. ik zal eens kijken.. met 2 grijstinten moet je wel een eind kunnen komen.
(Verder valt het reuze mee, als ik een stel externe tools gebruik voor de bitmap creation, de avi mux is er tenslotte al). Ik erger me nog steeds aan het feit dat die tools niet zelf de positie goed zetten, dus ik ga er nog wel naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Sentry23 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:34:
[...]

Dat is wel eenvoudig te doen, die multipass.

Wat betreft AA op fonts.. ik zal eens kijken.. met 2 grijstinten moet je wel een eind kunnen komen.
(Verder valt het reuze mee, als ik een stel externe tools gebruik voor de bitmap creation, de avi mux is er tenslotte al). Ik erger me nog steeds aan het feit dat die tools niet zelf de positie goed zetten, dus ik ga er nog wel naar kijken.
Die tools moeten ook rekening houden met vreemde gedragingen van andere apparaten die xsub ondersteunen, wat dat betreft is het makkelijker als je alleen met de ps3 te maken hebt (en misschien ooit de xbox360). Ik had dat AA verhaal ook voorgesteld aan de developer van AVIAddXSubs en volgens hem is er maar 1 kleur "over" (3 in gebruik voor letter,background en outline), dus wellicht kan je de tijd besparen om het te onderzoeken, tenzij dat verhaal weer niet klopt natuurlijk want ik zag helemaal geen outline, maar dat lag misschien aan het font dat ik gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
DCFreak schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 21:31:
[...]

Die tools moeten ook rekening houden met vreemde gedragingen van andere apparaten die xsub ondersteunen, wat dat betreft is het makkelijker als je alleen met de ps3 te maken hebt (en misschien ooit de xbox360). Ik had dat AA verhaal ook voorgesteld aan de developer van AVIAddXSubs en volgens hem is er maar 1 kleur "over" (3 in gebruik voor letter,background en outline), dus wellicht kan je de tijd besparen om het te onderzoeken, tenzij dat verhaal weer niet klopt natuurlijk want ik zag helemaal geen outline, maar dat lag misschien aan het font dat ik gebruikte.
We zullen zien..

Ondertussen ben ik bezig om voor PS3 nog wel extra functionaliteit af te maken om WMV-HD eenvoudig om te zetten naar AVCHD formaat en voor MKV naar AVCHD met softsubs.
Dat is nog wat eenvoudiger en heeft ook mooiere subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Sentry23 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:42:
[...]

We zullen zien..

Ondertussen ben ik bezig om voor PS3 nog wel extra functionaliteit af te maken om WMV-HD eenvoudig om te zetten naar AVCHD formaat en voor MKV naar AVCHD met softsubs.
AVCHD met softsubs werkt toch alleen als het van optische media wordt gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23: Cool die ondersteuning van AVCHD softsubs. Ik merk in mijn omgeving dat mensen tot graag wat subs mee kunnen lezen. Zelf wil ik dat weer niet, en als ik hem dan een andere keer zou kijken dan kan ik ze uitzetten. Perfect. Met tsMuxerGui gaat dit overigens prima. Tenminste alleen als de verhouding van de source klopt. Anders last van groenebalk. Dus mis nog steeds het perfecte programma die dit goed kan uitvoeren.
Zou geweldig zijn als je dit voor elkaar krijgt. TOPPIE!!!

DCfreak: AVCHD met softsubs kan je ook prima afspelen op je ps3 als je op je root (externe hardeschijf) een map maakt met de naam: AVCHD Daarna moet je nog even een klein programma uitlaten voeren die de extensie aanpast zodat de ps3 het ziet als een AVCHD schijfje. Dus niet nodig om het te branden op optische schijf dan. Dat programma heet: "AVCHD me"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 10:58:
- knip -
DCfreak: AVCHD met softsubs kan je ook prima afspelen op je ps3 als je op je root (externe hardeschijf) een map maakt met de naam: AVCHD Daarna moet je nog even een klein programma uitlaten voeren die de extensie aanpast zodat de ps3 het ziet als een AVCHD schijfje. Dus niet nodig om het te branden op optische schijf dan. Dat programma heet: "AVCHD me"
Dit wist ik niet, maar ik gebruik geen externe hdd vanwege de fat32/4gb beperking. Een 1080p film moet dan altijd gesplit worden en dat vind ik.. :X bij het afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCfreak: Als je AVCHD gebruikt en je zorgt ervoor dat er een split zit voor de 4gb, dan zal dat gewoon afspelen. De bluray structuur zorgt ervoor dat hij die "losse" delen dan achterelkaar speelt. Net zoals dat met een DVD vob structuur gebeurt. tsMuxerGui zit ook zo'n split optie. Een andere optie om het idd op een optische schijf te branden. DVD9 of misschien een bluray schijf. Maar met kosten is dat weer niet zo efficient. :-) Moet wel zeggen de softsubs met AVCHD zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPhreak
  • Laatst online: 06-07 18:16

XPhreak

Mja......

[...]

We zullen zien..

Dit zou echt perfect zijn, heb je programma nu al een aantal maal gebruikt, maar zoek nog iets simpels (zonder 100.000 tooltjes) om het bovenstaande voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje6
[...]

We zullen zien..

dit zou helemaal geweldig zijn!!

Heb je enige indicatie waneer je deze zal uitbrengen? 1 week, 1 maand, halfjaar ?
Alvast superbedankt!!

[ Voor 11% gewijzigd door woutertje6 op 18-05-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x Gotcha x
-Knippieknip-

Dit wist ik ook niet, dat is wel gemakkelijk, kan je dan ook meerdere AVCHD's op een externe schijf kwijt, of mag dit er maar 1 zijn, aangezien je een soort AVCHD map in de root van de schijf moet aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
ok.. over AVCHD, helaas kan je maar 1 map per disk kwijt.. (wat dat betreft is het net een DVD).

Een voordeel is wel dat conversie van WMV-VC1 lekker snel gaat, softsubs werken op PS3, en dat het voor archivering op DVD o.i.d. wel goed te gebruiken is.
Hopelijk heb ik binnen 2 weken een test versie beschikbaar.

Het enige nadeel zal zijn dat mijn audio conversie voor WMA-Pro niet goed gaat werken op vista 64.. (daar moet ik nog wat op vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
Sentry23 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:57:
ok.. over AVCHD, helaas kan je maar 1 map per disk kwijt.. (wat dat betreft is het net een DVD).

Een voordeel is wel dat conversie van WMV-VC1 lekker snel gaat, softsubs werken op PS3, en dat het voor archivering op DVD o.i.d. wel goed te gebruiken is.
Hopelijk heb ik binnen 2 weken een test versie beschikbaar.

Het enige nadeel zal zijn dat mijn audio conversie voor WMA-Pro niet goed gaat werken op vista 64.. (daar moet ik nog wat op vinden).
Ik las dit op een forum:

Goed nieuws mensen met dank aan Willy voor zijn ondersteuning.
Je kunt wel meerde AVCHD films op de Externe HD zetten zoveel als je wilt.
Je gaat alles volgt te werk:

- Via tsmuxer de film overzetten naar de externe HD.
- Noem het mapje naar de film ( is gewoon makkelijk)
- zet nu ook AVCHD Me over in het maken van de nieuwe film, en klik hem aan zoals gewoon.
- Je heb nu een mapje met AVCHD waar als in film in staat. (die er al stond)
- Hernoem het mapje AVCHD naar een andere naam maakt niet uit.
- hernoem het mapje van de film naar AVCHD

En klaar, klik op het mapje AVCHD en de film begint.
Heb er nu 5 films opgezet en allemaal getest en ze werken allemaal
Vergeet dus niet als er een nieuwe film opzet om de AVCHD Me bij te zetten en op te klikken

Dus volgens bovenstaande info is het wel mogelijk....alleen ik krijg het (nog) niet voorelkaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje6
Sentry23 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:05:
[...]

Ik ben met een sample aan het checken.
Heej heb je al naar de sample gekeken? Of heb je er nog geen tijd voor gehad? in ieder geval alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
Damn deze file is koppig, heb een MKV met OGG audio, Gotsent krijgt een crash tijdens het audio converten, daarna gaat die gewoon verder en nadat die klaar is zie ik de file helemaal nergens meer, ff wachtten op een nieuwe versie, zou graag willen weten hoe ik WMV VC1 naar MKV kan converten.

zodat ik hem met gotsent weet naar een mpeg kan converten, want WMV VC1 geeft geen audio op de PS3 vanwege WMA pro 10 las ik, weet alleen niet hoe ik de WMA kan veranderen naar DTS en er weer in toe kan voegen, maar goed ik wacht de nieuwe versie wel af :)

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x Gotcha x
xxACxx schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:06:
[...]

Ik las dit op een forum:

- zet nu ook AVCHD Me over in het maken van de nieuwe film, en klik hem aan zoals gewoon.

Vergeet dus niet als er een nieuwe film opzet om de AVCHD Me bij te zetten en op te klikken

Dus volgens bovenstaande info is het wel mogelijk....alleen ik krijg het (nog) niet voorelkaar :/
Ik ben dit ook aan het proberen, want als dit lukt, en ik gewoon films met ondertiteling kan kijken, en er dan ook meerdere op een schijf kwijt kan, ben ik 100% tevreden.
Het lukt me met deze informatie echter nog niet, jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

xxACxx schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:06:
[...]

Ik las dit op een forum:

Dus wat je moet doen is continue de mappen hernoemen als je een film wilt gaan kijken? :S

Ik vind deze uitleg niet heel erg duidelijk, maar goed. Helaas kan ik het zelf niet testen aangezien ik OS-X draai....

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x Gotcha x
Volgens mij moet je tussen films kunnen switchen zonder manueel iets te moeten veranderen, zoals ik het lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
Helaas is het niet mogelijk om meerdere AVCHD titles op de HD te zetten zodat de Ps3 dit allemaal in 1 x kan lezen. Dus de mappen moeten hernoemt worden wanneer je een ander filmpje wil kijken....jammer.

Het zou wel kunnen werken indien we meerdere afspeellijsten in 1 titel konden aanmaken.....maar met welke software....?

Gotsent maby in the future :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Ik las op het doom9 forum een methode die zou kunnen werken:
2. if you want to use other than AVCHD spec, i did this for a test - 2 movies with menue (2-D)

1. select to create Blu-Ray disc in Nero 8
2. use dummy videos from cam corder *.m2ts
3. author menue and create files (BDMV) - nero will always recode those movie clips, hence i use very small ones

now you have a playable file folder (BDMV) with 00000.m2ts for first movie and 00001.m2ts for 2nd and 00002.2mts for menue.

4.create BDMV for the blu ray files seperately by using e.g.
Tsmuxer - each output will have complete bdmv folder
with a stream called 00001.m2ts and playlist and clipinf accordingly

5. rename the tsmuxer output files (*.m2ts, *.pls, *. clpinf) to match the above created structure with menue

6. exchange the orginial files from above with the renamed ones

7. hex edit the playlist file, so it points to the renamed *.m2ts file. (in character field you might see 00001.m2ts - change it to e.g. 00000.m2ts for example)

that's it - i have tried that on a BD-RE on PS3 - hope it helps
bron: http://forum.doom9.org/sh...php?p=1119634&postcount=5

Zelf heb ik nog geen tijd gehad om dit te proberen, dus als iemand even wil experimenteren _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door DCFreak op 23-05-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke na een lange tijd geen gotsent gebruikt te hebben heb ik besloten om het maar weer eens te gaan doen..

Dus ik download de nieuwste versie.. en wat gebeurt er? het start niet..

Ik heb haalli media splitter en ac3 encoder. Wat moet ik nog allemaal instaleren?

Ik krijg bij het opstarten dit (duurt 10 sec ofzo)
run time error 2147024770 (8007007e)

Automation Error
Specified module could not be found..

Nog wat info:

Ik heb het direct van de rar file naar mn hd gekopieerd.

Drie keer gedaan. Er blijft niks achter.

BTW.. ik heb dit ook met beta 10 (versie die ik nog op mn externe hd had) niet met b9 en onder die doen het wel :S
Ideeen?

edit: eigenlijk doet het geen enkele versie... want nadat de audio geprocessed is (bij encoding audio) krijg ik dezelfde error. dus nu heb ik de h264 file, de wav file en een mp4 file van 230 mb zonder video met geluid... vreeeemd.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2008 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reacties gaan lekker hier. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Het kan zoveel oorzaken hebben, welk OS gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCFreak schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 09:45:
[...]

Het kan zoveel oorzaken hebben, welk OS gebruik je?
ik heb windows xp x64. Maar dit is me nog nooit overkomen. Alles is geinstalleerd. Haalli, ac3 echt alles.

Het werkte altijd, maar 3 maanden later (nu dus) probeer ik het weer eens op te starten, en gaat ie niet. Dan start ik een oudere versie op, lukt het wel, maar bij audio encoding krijg ik weer dezelfde error.
Niks in event viewer, firewall doet ook niks. Alle bestanden zijn intact.

Ik ben radeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

@Ortix
Als ik het zo bekijk zou het een beschadiging van de windows script engine kunnen zijn, download bij ms gewoon even een verse install.

http://www.microsoft.com/...4E7E844D81&displaylang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCFreak schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:16:
@Ortix
Als ik het zo bekijk zou het een beschadiging van de windows script engine kunnen zijn, download bij ms gewoon even een verse install.

http://www.microsoft.com/...4E7E844D81&displaylang=en
dit is pas genaaid.... 'different hardware platform'.. ik draai op x64 en blijkbaar heeft script engine geen zin in x64 maar in x86 ... zucht.. ff rondzoeken naar een goede versie.

EDIT: er bestaat geen x64 versie :/ |:(

hoe gaar is dit 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2008 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Laatst online: 07-08 15:45
Ik snap het niet, gotsent zou toch snel moeten zijn, ik ben lang bezig voor dat ik een .mkv van 8 gb (1080p) omzet naar mpeg2 (in dit geval star wars). Of doe ik iets verkeerd?

Vista t7200 dual core (merom core), 2.0Ghz
2gb ram
power option op high performance. Iedereen spreekt hier van 30 min, maar dat haal ik bij lange niet.

Moet ik perse trouwens 8gb splitten in 2x4gb op het te laten afspelen via mijn externe hdd op de xbox360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

mohawk0618 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:35:
Ik snap het niet, gotsent zou toch snel moeten zijn, ik ben lang bezig voor dat ik een .mkv van 8 gb (1080p) omzet naar mpeg2 (in dit geval star wars). Of doe ik iets verkeerd?

Vista t7200 dual core (merom core), 2.0Ghz
2gb ram
power option op high performance. Iedereen spreekt hier van 30 min, maar dat haal ik bij lange niet.

Moet ik perse trouwens 8gb splitten in 2x4gb op het te laten afspelen via mijn externe hdd op de xbox360?
1080p moet bijna altijd omgezet worden naar mpeg2. Daarover krijg je bij het laden van het bestand ook een melding. Dit duurt lang, omdat het een complete recode is. Met een compatible bestand (meestal 720p) gaat het veel sneller.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Laatst online: 07-08 15:45
Bedankt voor je uitleg, ik dacht dat ik verkeerd zat, ok dat wordt dus vanuit de laptop kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
is er al wat bekend over een mac versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een film of 10 omgezet met gotsent, wat perfect ging, maar bij 3 films rekt hij het beeld extreem hard uit. :?

screen van het uitgerokken mp4 bestand:
http://img387.imageshack.us/img387/8369/vlcsnap325337lv1.png

screen van het originele mkv bestand:
http://img177.imageshack.us/img177/6895/vlcsnap326359hk2.png

heeft iemand een idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
Ik heb een aantal tests gedaan met 1080p AVCHD voor de ps3.

Mijn bevindingen.... Resolutie moet exact 1920*1080 of 1280*720 zijn want anders voegt de ps3 automatisch een irritante groen balk onderin om de resolutie te behalen. Verder heb ik ook 3 films gehad waar je geen beeld maar wel geluid hebt dus het komt vaak voor dat 1080p bluray/hddvd het niet doen :( Ook nadat ik met h264info t profiel en fps had gewijzigd.
Dit probleem komt vaak voor bij h264. Om dit werkend te krijgen moet je perse encoden en dat duurt uren ( +- 12uur bij een test file van 12 gb)

VC1 files hebben het tot nu toe wel allemaal gewerkt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x Gotcha x
Ik heb er ook last van, nog geen enkele 1080p-film heb ik werkend gekregen met GOTSent..

Het lijkt hier op dit draadje ook best dood, wel jammer, want dit programma heeft potentie..
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste