Blader eens wat pagina`s terug en je zult zien dat al je vragen netjes beantwoord worden.Chaser2600 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:25:
Heeft iemand trouwens ervaring met het op laten sturen naar Nederland door iemand die in Amerika woont ?
Ik heb vaker een telefoon of een fotocamera lens besteld in het buitenland en daar kwam steeds een x bedrag bij aan invoerrechten. Ook wanneer duidelijk op de doos vermeld stond dat het een "gift" betrof.
Hoe zit dit bij de iPhone ?
Is het dan nog een beetje rendabel of moet ik erop letten via welke maatschappij ik het laat opsturen ?
Zo OK dan maar.
Ik heb dus een redelijk aantal mailtjes ontvangen of ik iphones naar NL kan versturen. Hier heb ik over na gedacht en heb goed gelezen dat dit forum geen marktplaats is
Ik heb dus een redelijk aantal mailtjes ontvangen of ik iphones naar NL kan versturen. Hier heb ik over na gedacht en heb goed gelezen dat dit forum geen marktplaats is
[ Voor 78% gewijzigd door dawuss op 19-11-2007 08:15 . Reden: unlocked info ]
Met abbonement nemen en dan in Nederland de nodige zaken laten verrichtenhassanjassan schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:01:
[...]
Moet je er nou wel een abo bij nemen of niet, want mijn neef staat op het punt om zo'n ding voor me te kopen (hij komt binnenkort naar NL) en hij zei dat de verkoper jou als koper "encouraged" oftwel aanmoedigd om een abo erbij te nemen.
Dit is nl. een dealbreaker voor mij om een abo erbij te moeten nemen, ik heb er al 1 (t-mobile + web 'n walk). En btw die AT&T abo's zijn ook tring duur.
Ok, ik heb eindelijk de gok gewaagd en iPhone besteld uit Amerika via eBay. Verkoper ziet er betrouwbaar uit aan feedbackscore en de prijs is ook nog eens niet al te hoog. Hij verstuurt m via USPS Express Mail International en hij zou gisteren verzonden moeten zijn. Ik heb een Track & Confirm code gekregen die bestaat uit 11 karakters, maar hij verschijnt maar niet in de Track & Confirm van USPS. Zijn er mensen die ervaring hebben met het sturen via USPS en met mij willen delen wat de lengte was van hun trackingcode?
Ok, foutje gemaakt in bovenstaande post. Ik heb ook een code van 13 tekens, maar helaas nog geen teken van leven. Hoe lang duurde het bij jou voordat je tracking informatie kreeg?
indd de tels die ik verstuurd heb worden ook al niet getrack'ntraced, hoewel ik 2 nummers heb......USPS zuigt.Servor schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:27:
De USPS tracking site is.... niet bepaald betrouwbaar. Op zijn zachtst gezegd..
Mijn ervaring andere keer was binnenland (us); pas na week was de TRack'ntrace beschikbaar: toen het pakketje bij me huis was afgeleverd

T60P Widescreen
Aan de andere kant, blijf wel informeren (zeuren) bij je verkoper danwel bij USPS als je het gevoel hebt dat er echt iets niet goed had. Mijn pakket bleek na bijna 2 weken opeens 'missent' en ik heb het gevoel dat er pas actie ondernomen werd nadat ik 2 x had gemailed met USPS.
Ik kan maar weinig positieve verhalen vinden mbt USPS.
Ik kan maar weinig positieve verhalen vinden mbt USPS.
duurt meer dan 24 uur voordat de informatie ZICHTBAAR is!!!
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Bedankt voor al jullie info!
Het pakketje is -gelukkig- inmiddels verschenen op de site.
Het pakketje is -gelukkig- inmiddels verschenen op de site.
hmmm ik heb een ASUS EEE uit US gekocht en die wordt verstuurd via USPS. Ik heb 10 dollar extra betaald voor express maar hij is aangemeld als standaard.
Verder heeft het 3 dagen geduurd om van gescanned over te gaan naar accepted.
Ben benieuwd hoe dit afloopt.
Verder heeft het 3 dagen geduurd om van gescanned over te gaan naar accepted.
Ben benieuwd hoe dit afloopt.
Verwijderd
In hoeverre kun je een gekochte iPhone op eBay cancelen? Ik heb nog niet betaald en wil er graag vanaf aangezien de verkoper nergens op reageert.
Niet: "Your bid is contract".Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 00:28:
In hoeverre kun je een gekochte iPhone op eBay cancelen? Ik heb nog niet betaald en wil er graag vanaf aangezien de verkoper nergens op reageert.
Naja, je kan natuurlijk gewoon niet betalen, krijg je een negatieve feedback...
Weet niet of Ebay er verder iets mee doet?
[ Voor 17% gewijzigd door matthijst op 18-11-2007 10:04 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
Waarom zou je er vanaf willen? Gewoon betalen en afwachten, ik neem aan dat je PayPal buyersprotection hebt?Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 00:28:
Mijn iPhone is verstuurd via USPS, de verzender had er ook gift opgezet echter moest ik wel 89 euro extra betalen aan invoer en afhandelingskosten. In totaal heb ik 410 euro betaald voor de iPhone.. vind het nog wel ok. Je neemt altijd een gok natuurlijk.. als je geluk hebt komt ie wel zonder problemen door de douane heen.Chaser2600 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:25:
Heeft iemand trouwens ervaring met het op laten sturen naar Nederland door iemand die in Amerika woont ?
Ik heb vaker een telefoon of een fotocamera lens besteld in het buitenland en daar kwam steeds een x bedrag bij aan invoerrechten. Ook wanneer duidelijk op de doos vermeld stond dat het een "gift" betrof.
Hoe zit dit bij de iPhone ?
Is het dan nog een beetje rendabel of moet ik erop letten via welke maatschappij ik het laat opsturen ?
Pura Vida
Verwijderd
ben benieuwd... heeft iemand hier het pakketje afhalen bij de douane ? hoe en waar ???
mij pakketje ligt al een week bij de douane
Into Foreign Customs, November 09, 2007, 9:31 pm, NETHERLANDS
mij pakketje ligt al een week bij de douane
Into Foreign Customs, November 09, 2007, 9:31 pm, NETHERLANDS
Verwijderd
Tip voor het invoeren van de iPhone, vergeet de woorden GIFT, over een Gift moet ook BTW en invoerrechten betaald worden alleen ligt de vrijstelling hiervoor een paar tientjes hoger.
Zorg ervoor dat de verkoper op de papieren MP3 speler opzet en dan een bedrag van +- 100dollar, zo betaald je +-30euro invoerrechten, BTW en administratiekosten en is iedereen weer gelukkig, ook de pakketbezorger als fedex en TNT die hebben hun administratie kosten weer in rekening kunnen brengen. Dit is ook de rede dat GIFT en pakketje met +- 30dollar aan waarde opgave opgemaakt worden, als ze deze doorsturen verdienen ze er niks aan, want hier kunnen ze geen administratie kosten aan berekenen. Als ze het openmaken is de kans groot dat het duurder is en toch administratie kosten in rekening kunnen brengen.
Bovenstaand is allemaal gebaseerd op eigen ervaringen.
Zorg ervoor dat de verkoper op de papieren MP3 speler opzet en dan een bedrag van +- 100dollar, zo betaald je +-30euro invoerrechten, BTW en administratiekosten en is iedereen weer gelukkig, ook de pakketbezorger als fedex en TNT die hebben hun administratie kosten weer in rekening kunnen brengen. Dit is ook de rede dat GIFT en pakketje met +- 30dollar aan waarde opgave opgemaakt worden, als ze deze doorsturen verdienen ze er niks aan, want hier kunnen ze geen administratie kosten aan berekenen. Als ze het openmaken is de kans groot dat het duurder is en toch administratie kosten in rekening kunnen brengen.
Bovenstaand is allemaal gebaseerd op eigen ervaringen.
Ik heb een mailtje gestuurd naar TNT inklaring met daarbij een kopie van de eBay veiling en een kopie van mijn Paypal betaling. Dat ik daardoor gegarandeerd invoerrechten en BTW moet betalen maakt me helemaal niks uit. Ik hoop echter wel dat deze pro-actieve houding van mijn kant inhoudt dat mijn pakketje sneller door de douane heen is.
Edit: Uiteraard heb ik mijn USPS track&trace code als referentie opgegeven.
[ Voor 10% gewijzigd door awenger op 18-11-2007 16:53 ]
Verwijderd
Heb twee iPhones door een vriend van me in de States laten opsturen met UPS Expedited. Is wel erg duur, want moest iets van 125 dollar betalen.
Zijn donderdag verstuurd en ze zijn nu al in Duitsland, dus ik hoop dat ik ze dinsdag oid in ontvangst mag nemen.
Zijn donderdag verstuurd en ze zijn nu al in Duitsland, dus ik hoop dat ik ze dinsdag oid in ontvangst mag nemen.
Dat komt wel goed. Ik had m na het versturen van de documenten binnen 4 dagen in huis.awenger schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:47:
Ik heb een mailtje gestuurd naar TNT inklaring met daarbij een kopie van de eBay veiling en een kopie van mijn Paypal betaling. Dat ik daardoor gegarandeerd invoerrechten en BTW moet betalen maakt me helemaal niks uit. Ik hoop echter wel dat deze pro-actieve houding van mijn kant inhoudt dat mijn pakketje sneller door de douane heen is.
Pura Vida
Ik ga dus rond oud en nieuw naar Parijs, en de iPhone is dan daar ook te verkrijgen.
Kan ik dan gewoon een iPhone meenemen en pas later thuis een 'abonnement kiezen' of gaat het net zoals hier in Nederland, dat je een abonnement afsluit in de winkel?
Kan ik dan gewoon een iPhone meenemen en pas later thuis een 'abonnement kiezen' of gaat het net zoals hier in Nederland, dat je een abonnement afsluit in de winkel?
In Frankrijk zal het wel hetzelfde gaan als in Duitsland en Engeland . Dus gelijk je abonnement afsluiten. En trouwens aan FW 1.1.2 heb je voorlopig nog niets , maar dat mag hier niet worden besproken.
Verwijderd
Ehm, nee dat was thuis activeren toch...carfreak02 schreef op maandag 19 november 2007 @ 21:13:
In Frankrijk zal het wel hetzelfde gaan als in Duitsland en Engeland . Dus gelijk je abonnement afsluiten. En trouwens aan FW 1.1.2 heb je voorlopig nog niets , maar dat mag hier niet worden besproken.
Verwijderd
Welke is goedkoper dan?Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 20:22:
Tuurlijk is UPS duur...
Over het algemeen is USPS goedkoper. United States Postal Service.
Verwijderd
UPS is net zoiets als TNT Express of Fed Ex, dure verzend diensten. Via de gewone post is het velen malen goedkoper.
carfreak02 schreef op maandag 19 november 2007 @ 21:13:
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 23:12:
[...]
Ehm, nee dat was thuis activeren toch...
Misschien moet ik maar wachten tot de release over een week. Dan is het zeker weten duidelijk.
FW 1.1.2 heb je wel iets aan, maar dat mag hier niet besproken worden.carfreak02 schreef op maandag 19 november 2007 @ 21:13:
Anders gezegd: met een EU FW1.1.2 telefoon kan je niet bellenJohny Cash schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:15:
FW 1.1.2 heb je wel iets aan, maar dat mag hier niet besproken worden.
Haters everywhere but I don’t really care
Ja en dat is nu juist het principe van een telefoon .
Verwijderd
vandaag mn Iphone binnen gekregen, iemand had m voor me meegenomen uit Chicago, dit weekend gekocht met gelukkig nog 1.1.1 erop! gewoon door de douane gelopen, en staat hier dus naast me voor een kleine 300 euro.
I like!
I like!
Verwijderd
Ik snap nu echt niet waarom mensen voor de 4GB (3,3GB in werkelijkeheid) versie gaan. Ik heb er even snel wat muziek op staan en hij zou al vol zijn als ik niet voor de 8GB had gekozen!
Aaarrgh...... Mag ik hier even melden dat ik gek wordt van het wachten op dat mooie staaltje techniek?
Hij is op de 16e verzonden, maar is volgens Track&Trace nog niet eens aangekomen bij de douane. En dan gaat het ook nog is zeker een week duren voor ie door de douane heen is.
Ik zie het niet meer zitten
Hij is op de 16e verzonden, maar is volgens Track&Trace nog niet eens aangekomen bij de douane. En dan gaat het ook nog is zeker een week duren voor ie door de douane heen is.

mijne ligt sinds de 17e bij de douane dus denk dat je zeker nog ff geduld moet hebben!!awenger schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:38:
Aaarrgh...... Mag ik hier even melden dat ik gek wordt van het wachten op dat mooie staaltje techniek?
Om nog even terug te komen op het importeren vanuit Duitsland: http://www.heise.de/newsticker/meldung/99296
Kort samengevat, Vodafone is een kort geding begonnen tegen T-Mobile en koppelverkoop die op dit moment bij de iPhone gehanteerd wordt. T-Mobile heeft het geding aangenomen en wacht nu op de eerste zitting. In de tussentijd ziet het er waarschijnlijk naar uit dat T-mobile ook een losse versie van de iPhone zal gaan verkopen zonder een simlock. Vandaag zal er een beslissing van de T-Mobile directie komen met de uiteindelijke beslissing. Indien er inderdaad een toestel gaat komen zonder simlock zal die initieel ongeveer 2 weken op de markt zijn. Dat zou (afhankelijk van de prijs) eventueel een oplossing zijn voor de mensen die niet willen hacken en toch een iPhone willen kopen.
Kort samengevat, Vodafone is een kort geding begonnen tegen T-Mobile en koppelverkoop die op dit moment bij de iPhone gehanteerd wordt. T-Mobile heeft het geding aangenomen en wacht nu op de eerste zitting. In de tussentijd ziet het er waarschijnlijk naar uit dat T-mobile ook een losse versie van de iPhone zal gaan verkopen zonder een simlock. Vandaag zal er een beslissing van de T-Mobile directie komen met de uiteindelijke beslissing. Indien er inderdaad een toestel gaat komen zonder simlock zal die initieel ongeveer 2 weken op de markt zijn. Dat zou (afhankelijk van de prijs) eventueel een oplossing zijn voor de mensen die niet willen hacken en toch een iPhone willen kopen.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Heeft er iemand ervaring met het laten versturen van een Iphone uit engeland?
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Nee, de rechter heeft nog niet beslist dat er los toestel verkocht zal worden...
Lees de link die ik heb gegeven nog eens.
De rechter heeft als voorlopig besluit aangegeven dat de combinatie van een iPhone inclusief een abo van 2 jaar en een simlock niet legaal is. T-Mobile kijkt nu naar de alternatieven en zal vandaag bekend maken wat ze als alternatief gaan aanbieden. Een mogelijk alternatief is bijvoorbeeld ook dat er een iPhone gaat komen met een abo van 2 jaar maar zonder simlock. Een ander alternatief is dat je het toestel los kunt kopen zonder abo en simlock. Wat ze nu precies gaan aanbieden zullen ze vandaag vertellen.
Dat geheel is overigens een vooropig besluit todat de uiteindelijke zitting plaats zal vinden, en die is over ongeveer twee weken.
Lees de link die ik heb gegeven nog eens.
Dat geheel is overigens een vooropig besluit todat de uiteindelijke zitting plaats zal vinden, en die is over ongeveer twee weken.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Goed, T-Mobile heeft net bekend gemaakt dat ze inderdaad een versie zonder simlock en abo gaan aanbieden voor €999,-.
Zie: http://www.macnotes.de/20...hne-vertrag-bei-t-mobile/
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
belachelijk hoge prijsRenegade schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:00:
Goed, T-Mobile heeft net bekend gemaakt dat ze inderdaad een versie zonder simlock en abo gaan aanbieden voor €999,-.
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Ik mis alleen de bronvermelding van dat bericht, dus ik geloof het nog niet tot ik het T-Mobile zelf hoor zeggen..
Licko schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:37:
belachelijk hoge prijs
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Is de douane door de feestdagen zo traag ofzo? ik ben al een week aan het wachten op een aantal pakketjes die allang binnen hadden moeten zijn...
http://www.t-mobile.de/un...n/1,12219,19688-_,00.htmlrob1n schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:45:
Ik mis alleen de bronvermelding van dat bericht, dus ik geloof het nog niet tot ik het T-Mobile zelf hoor zeggen..
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Hm, mag je 'm dus voor 999 euro zonder sim-lock meenemen ....
Niemand? Dit soort posts gaat wat verloren tussen al de rest natuurlijkShaidar schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:17:
Heeft er iemand ervaring met het laten versturen van een Iphone uit engeland?

Kan ik bijvoorbeeld een Iphone in de webshop van Apple UK, die naar een adres van een kennis laten sturen, maar dus kopen onder mijn naam met mijn VISA kaart?
ik vind de prijzen icm abonnementen dan ook niet echt normaal meer, sowieso vind ik het vreemd dat wanneer je een duurder abonnement per maand neemt, je nog steeds 399 euro betaald voor het toestelRenegade schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:02:
[...]
Normaal gesproken betaal je €399,- plus met het goedkoopste abo 24 maanden lang €49,-. Da's in totaal €1575,-. Ik vermoed eigenlijk dat ik best een bundel ga vinden waarmee ik over die 2 jaar onder die €576,- blijf die nog overblijven. Daarbij ga ik er van uit dat het geheel legaal is aangezien je natuurlijk ook garantie en meer van dat soort geintjes wil hebben.
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Dat ben ik met je eens. Aan de andere kant kun je het ook vergelijken met een Nokia N95 waar ik zonder een abonnement ook gemakkelijk €700,- of meer voor moet betalen. Op dat moment hoor je ook niemand meer klagen. Het belangrijkste verschil is hier de koppelverkoop waardoor je er in principe van uit kunt gaan dat er in de toekomst geen prijsdaling zal zijn. Je kunt het toestel immers toch nergens anders kopen. Persoonlijk ben ik erg nieuwsgierig wat de rechtbank uiteindelijk zal gaan beslissen in dit verhaal.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Goed, ik heb gisteren een iPhone gekocht bij een van de T-Punkte hier in Heidelberg. Zonder abo geen enkel probleem. T-Mobile belt op naar Apple en laat die een setting in je Apple-store account maken waardoor spontaan niet meer gecontroleerd wordt of je een SIM hebt die officieel door T-Mobile geleverd is en bij de iPhone hoort. Dat hele ritueel kan maximaal 24 uur duren. Het is overigens wel interessant dat Apple dus inderdaad die optie gewoon ingebakken heeft zitten en met de hand kan beslissen dat een iPhone ook zonder abo gewoon geactiveerd kan worden.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Dat is bijzonder, en had ik ook niet verwacht, dat het zo zou werken. Het is nu wachten totdat iemand die setting ontdekt en er een mega-simpele unlock mogelijkheid komt denk ik?Renegade schreef op donderdag 22 november 2007 @ 07:38:
Goed, ik heb gisteren een iPhone gekocht bij een van de T-Punkte hier in Heidelberg. Zonder abo geen enkel probleem. T-Mobile belt op naar Apple en laat die een setting in je Apple-store account maken waardoor spontaan niet meer gecontroleerd wordt of je een SIM hebt die officieel door T-Mobile geleverd is en bij de iPhone hoort. Dat hele ritueel kan maximaal 24 uur duren. Het is overigens wel interessant dat Apple dus inderdaad die optie gewoon ingebakken heeft zitten en met de hand kan beslissen dat een iPhone ook zonder abo gewoon geactiveerd kan worden.
Het eerste.Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 08:21:
De vraag is nu alleen, heb jij de volle mep betaald of € 399?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Misschien is het de moeite waard je ervaring te delen op het hackint0sh forum oid? Er zijn veel mensen erg nieuwsgierig naar hoe een officiele unlock eigenlijk gaat.
Verwijderd
Renegade, je hebt niet toevallig de data die iTunes richting de iPhone stuurt onderschept?

Zoiets wou ik eigenlijk ook gaan doen. Ik heb nog een stukje extra info en dat is dat je telecomaanbieder een database moet bijhouden waar de gegevens ook in staan. Pas op het moment dat beide databases synchroon zijn (apple + telecomaanbieder) vraagt iTunes je niet meer om een geldige SIM en activeert ie gewoon onafhankelijk van de SIM die in het toestel aanwezig is. Ik ben nu nog aan het wachten op die synchronisatie. Tot die tijd krijg ik in itunes gewoon de melding dat ik een niet geldige SIM heb en dat activatie niet mogelijk is.Servor schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:32:
Misschien is het de moeite waard je ervaring te delen op het hackint0sh forum oid? Er zijn veel mensen erg nieuwsgierig naar hoe een officiele unlock eigenlijk gaat.
Dat is naar mijn mening een persoonlijke keuze die iedereen voor zich moet maken. Uiteindelijk betaal ik nu geen €1575,- zoals het bij het goedkoopste abo wel zou zijn. Ik heb garantie, persoonlijk heb ik een veel goedkoper pakket voor telefonie en data (ik heb geen abo, mag daarvoor de zakelijke SIM gebruiken), verder is mijn iPod gaar en ook mijn telefoon. Daarnaast is een los toestel met (redelijk) vergelijkbare features los ook niet veel goedkoper en was het me de meerprijs ten opzichte van een dergelijk toestel wel waard.Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:55:
WOW! Dan ben ik toch benieuwd waarom jij het beestje € 1000,- waard vind
[ Voor 34% gewijzigd door Renegade op 22-11-2007 10:57 ]
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Zeer interessant, maar het word nog interessanter zodra je update, want waarvoor zorgt die extra setting? Dat je een ander update dmg krijgt toegestuurd voor je iphone via itunes of dat nadat de nieuwe software update is uitgevoerd itunes een bepaalde handeling doet met je iphone na de update, er moet dan sowieso lokaal nog iets mee gebeuren of anders zijn dan met andere iphones.
Jij hebt evt geen zin om je phone te jailbreaken en er een volledige image van te maken?
T'lijkt me reuze interessant om ermee te gaan spelen maar 1000€ heb ik er niet voor over.
Jij hebt evt geen zin om je phone te jailbreaken en er een volledige image van te maken?
T'lijkt me reuze interessant om ermee te gaan spelen maar 1000€ heb ik er niet voor over.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Jailbreaken ga ik waarschijnlijk alsnog doen, maar pas ná de activatie heeft dat zin. Daarvoor is het gewoon een pakketje uit dezelfde stapel als de gelockte toestellen.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
'k ben al zo vrij geweest om dit te doen. http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=16875Servor schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:32:
[...]
Jeps.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Voor 1000 euro heb je een retourtje new york met gratis iPhone 
Zonder garantie... ok
Zonder garantie... ok
[ Voor 16% gewijzigd door lowfi op 22-11-2007 14:14 ]
Vraagje.. is er al iemand die een US geimporteerde versie heeft met firmware 1.1.2.?
Wil die dan ook eens zijn bootloader versie controleren 3.9 of 4.
Want versie met bootloader 4 zijn een probleem hier voor ons. Net als de EU versies.
M.a.w. is er al een US versie met bootloader versie 4 gesignaleerd???
Dit omdat iemand voor mij pas a.s. maandag de iphones kan kopen. Maar ik heb geen zin in een versie met bootloader v4. En ik weet niet hoe het zit met de voorraden in bv Miami, maar als ze daar ondertussen ook de laatste versie (1.1.2) uitleveren... ai
Want versie met bootloader 4 zijn een probleem hier voor ons. Net als de EU versies.
Dit omdat iemand voor mij pas a.s. maandag de iphones kan kopen. Maar ik heb geen zin in een versie met bootloader v4. En ik weet niet hoe het zit met de voorraden in bv Miami, maar als ze daar ondertussen ook de laatste versie (1.1.2) uitleveren... ai
Verwijderd
En als je downgrade naar 1.1.1 werkt het dan wel? Of werkt het helemaal niet met 1.1.2 (standaard)? Dit laatste zou aardig kut zijn...RedHead schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:48:
Vraagje.. is er al iemand die een US geimporteerde versie heeft met firmware 1.1.2.?
Verwijderd
persoonlijk vind ik 1000 euro een beetje veel voor welke telefoon dan ook. Ik snap ook niet dat mensen zoveel geld voor een n95 over hebben. Wat ik me af vraag is of de 399 dollar die apple ervooor vraagt, gedeeltelijk is gesponsord door AT&T?
Nee, dat is gedeeltelijk gesponsord door Apple. Die verkopen de iPhone goedkoper doordat ze de deal hebben met AT&T dat ze een bepaald percentage krijgen van de rekening die de klant aan AT&T betaald. Hetzelfde met O2 in de UK en bij T-Mobile in Duitsland.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Nope.. zie de andere forums voor meer info.Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:55:
[...]
En als je downgrade naar 1.1.1 werkt het dan wel? Of werkt het helemaal niet met 1.1.2 (standaard)? Dit laatste zou aardig kut zijn...
Denk dat Apple wel redelijke winsten pakt met 399 Dollar:Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 22:23:
persoonlijk vind ik 1000 euro een beetje veel voor welke telefoon dan ook. Ik snap ook niet dat mensen zoveel geld voor een n95 over hebben. Wat ik me af vraag is of de 399 dollar die apple ervooor vraagt, gedeeltelijk is gesponsord door AT&T?

399 retail met 7% voor franchise: 27.93
transfer price: 371.07
Overhead (shipping in overhead) 10%: 37,11
retail-cost: 333,96
marge: 280,83/333,96= 16% EBIT
notes:
-In USD
-10% overhead is aanname
-7% franchise marge is aanname
Met dank aan Apache4U voor het kost-overzicht
Verwijderd
Boven zijn de kosten van systeem ontwikkeling, marketing en support niet vermeld. Al zijn die kosten gedeelt tussen alle iPhones die verkocht zijn behalve voor support, ze zijn uitgevoerd in hoge-loon landen. Dus we moeten rekening houden ook met de creatieve kant van de produktie en niet aleen op de naakte summum van komponenten.
Bjv. bedrijven houden rekening met een ingeneur-man-year kosten hier in Nederland van 300k per jaar in totaal (dus ook kantoor, software, management, belastingen etc.), voor ervaren mensen is dat hoger. In Californie is dat zeker nog hoger. Als je wil een team van 100 mensen hier aan de gang zetten, kost dat al snel 30mil per jaar. Daarboven de kosten voor reklames, kapitaal kosten etc.
Verder, prizen zijn gevormd op basis van aanvraag en aanbod, en gezien dat de iPhone geen direkte konkurent heeft (aanvraag is hoog), is de prijs van de iPhone aanzienlijk hoger dan de productiekosten+ontwikkeling+support+design/marketing aleen. Het gebeurt in beperkte maat ook met de Mac computers: die lijken beetje priziger te zijn dat een PC met dezelfde hardware componenten. Maar dan heb je veel betere design, robuustheid, geen last van virussen en kan gebruik maken van beide OSX en linux-achtige OS. En iemand heeft hard gewerkt om dat alles in elkaar te zetten.
Bjv. bedrijven houden rekening met een ingeneur-man-year kosten hier in Nederland van 300k per jaar in totaal (dus ook kantoor, software, management, belastingen etc.), voor ervaren mensen is dat hoger. In Californie is dat zeker nog hoger. Als je wil een team van 100 mensen hier aan de gang zetten, kost dat al snel 30mil per jaar. Daarboven de kosten voor reklames, kapitaal kosten etc.
Verder, prizen zijn gevormd op basis van aanvraag en aanbod, en gezien dat de iPhone geen direkte konkurent heeft (aanvraag is hoog), is de prijs van de iPhone aanzienlijk hoger dan de productiekosten+ontwikkeling+support+design/marketing aleen. Het gebeurt in beperkte maat ook met de Mac computers: die lijken beetje priziger te zijn dat een PC met dezelfde hardware componenten. Maar dan heb je veel betere design, robuustheid, geen last van virussen en kan gebruik maken van beide OSX en linux-achtige OS. En iemand heeft hard gewerkt om dat alles in elkaar te zetten.
Huh? Dan wordt hij (als je een abonnement afsluit) dus gewoon gesponsord door het netwerk.Renegade schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 09:32:
Nee, dat is gedeeltelijk gesponsord door Apple. Die verkopen de iPhone goedkoper doordat ze de deal hebben met AT&T dat ze een bepaald percentage krijgen van de rekening die de klant aan AT&T betaald. Hetzelfde met O2 in de UK en bij T-Mobile in Duitsland.
Maar goed..als je ff leest zie je overhead.. Heb er geen business model van gemaakt maar gewoon de overhead op een hoop gegooid.Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 13:06:
*knip* En repareer die 'c' toets ff op je keyboard
Verwijderd
Je kunt het zelfs simpeler bekijken: De iPod Touch is 299 euro en verkoopt met winst, de extra hardware in de iPhone zal qua productiekosten niet veel hoger dan 100 euro zijn.
Verwijderd
Het is interesant om te weten wat voor onderdelen precies (application processor bjv.) erin zitten en ze te vergelijken met een smartphone (de N95 bijvoorbeeld). Dan vergeljk je op basis van hardware specs, net als PCs, en erachter kan komen welke van de telefoons betere hardware biedt voor 3rd party apps. Dan wordt mischien de prijsverschil duidelijker.
De iPhones die je nu laat importeren/importeert zijn allemaal van 1.1.2 firmware en 4.6 bootloader voorzien lijkt me en dus ook nog niet bruikbaar als ik het goed heb?
[ Voor 5% gewijzigd door flipjevandejam op 25-11-2007 21:44 ]
Nee je kan niet vergelijken. In tegenstelling tot een pc zijn bij een GSM hele andere zaken doorslaggevend voor zijn succesVerwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:29:
Het is interesant om te weten wat voor onderdelen precies (application processor bjv.) erin zitten en ze te vergelijken met een smartphone (de N95 bijvoorbeeld). Dan vergeljk je op basis van hardware specs, net als PCs, en erachter kan komen welke van de telefoons betere hardware biedt voor 3rd party apps. Dan wordt mischien de prijsverschil duidelijker.
Bij de iPhone is het gebruiksgemak, de look en het imago doorslaggevend. Dus de software is eerder doorslaggevend dan de hardware.
maw. Als je een gsm vindt met exact dezelfde specs kan hij niet hetzelfde, en is het al helemaal niet hetzelfde product (ivm looks ed)
Klopt, ik ga het binnenkort merken, want er komen 2 iPhones van week 47 (uit het serienummer) naar me toe. Dus waarschijnlijk zijn die nog niet te gebruiken voor het NL gsm netwerk.flipjevandejam schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:27:
De iPhones die je nu laat importeren/importeert zijn allemaal van 1.1.2 firmware en 4.6 bootloader voorzien lijkt me en dus ook nog niet bruikbaar als ik het goed heb?
Kwestie van wachten lijkt me, maar je weet het nooit hoe goed Apple zijn huiswerk heeft gedaan.
[ Voor 0% gewijzigd door RedHead op 26-11-2007 10:48 . Reden: spelfoutje ]
Wat anders...
Wat hanteren jullie als 'norm' koers als iemand een iPhone uit bv US meeneemt?
Ik gebruik altijd de GWK koersconverter http://www.travelex.com/n....asp?content=cnv&lang=NLD maar is de prijs die daar uit komt een beetje realistisch?
Want voor de iPhones die nu mijn kant uitkomen wordt een koers van 1 euro = $1,484
gehanteerd. Nogal verschil met de GWK koers. Kan dat?
Ik gebruik altijd de GWK koersconverter http://www.travelex.com/n....asp?content=cnv&lang=NLD maar is de prijs die daar uit komt een beetje realistisch?
Want voor de iPhones die nu mijn kant uitkomen wordt een koers van 1 euro = $1,484
Beetje lastig met die stuiterende dollar koers vandaag de dag.RedHead schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:48:
Wat anders...
Voor realtime kun je ook de onderstaande grafiek gebruiken (wel F5-en) en voor je idee ook de historische koers eronder. De dollar blijft zakken trouwens hoor..

[ Voor 5% gewijzigd door Jpjedi op 26-11-2007 11:22 ]
Die Iphone uit Frankrijk, zou je die 100% in het engels kunnen instellen? Of is dat een 100% franstalige versie?
jep kan ook gewoon nederlands, er zijn hier en daar wel wat tuturials te vinden op het net!Shaidar schreef op donderdag 29 november 2007 @ 00:21:
Die Iphone uit Frankrijk, zou je die 100% in het engels kunnen instellen? Of is dat een 100% franstalige versie?
turbosim schijnt toch ook te werken, hoef je iig niet te wachtenRedHead schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:41:
[...]
Klopt, ik ga het binnenkort merken, want er komen 2 iPhones van week 47 (uit het serienummer) naar me toe. Dus waarschijnlijk zijn die nog niet te gebruiken voor het NL gsm netwerk.
Kwestie van wachten lijkt me, maar je weet het nooit hoe goed Apple zijn huiswerk heeft gedaan.
Dus kunnen we nu zonder problemen de unlocked iPhone in Frankrijk kopen? Gaan die in NL en BE werken?
Verwijderd
Vraagje:
Heb een vriend in Amerika zitten die over 2 wkn weer naar Nederland komt... Ik wil hem een Iphone laten meebrengen.
Moet hij dan nog ergens op letten? Of zijn alle Iphones te downgraden en hier te gebruiken?
Zijn er al bedrijven die je Iphone downgraden? Ikzelf kan dat namelijk niet want zo handig ben ik niet met pc's en het laatste wat ik wil is een brick en hem de prullenbak in kan gooien en er dus nog niks aan heb...
Wie helpt?
Thnx
Heb een vriend in Amerika zitten die over 2 wkn weer naar Nederland komt... Ik wil hem een Iphone laten meebrengen.
Moet hij dan nog ergens op letten? Of zijn alle Iphones te downgraden en hier te gebruiken?
Zijn er al bedrijven die je Iphone downgraden? Ikzelf kan dat namelijk niet want zo handig ben ik niet met pc's en het laatste wat ik wil is een brick en hem de prullenbak in kan gooien en er dus nog niks aan heb...
Wie helpt?
Thnx
Iemand die ons daar een 100% correct antwoord op kan geven, eventueel (en zelfs wenselijk) met sluitend bewijs?aik0n schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:56:
Dus kunnen we nu zonder problemen de unlocked iPhone in Frankrijk kopen? Gaan die in NL en BE werken?
Dat is natuurlijk te verwachten, hij is immers tzt ook al een jaar uit.
De Fransen kennende is de iPhone daar geheel in de Franse taal uitgevoerd.aik0n schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:56:
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Even voor de mensen die hem in FR willen kopen:
1) je koopt voor 649 een iPhone
2) je stopt daar een Orange prepaid kaart in met 100E beltegoed
3) je belt een Frans nummer met je iPhone, Orange schrijft 100E van je kaart
4) je krijgt naar een Frans adres een unlock code gestuurd
5) met die code kan je in iTunes je iPhone unlocken
Dus zo simpel is het niet
En het probleem is? In de 1.1.2 EU iPhones zit standaard Engels, Duits, Frans en Italiaans ingebakken. Vandaar dat ik ook niet in de eerdere geruchten geloof dat in Italie een nieuwere versie van de iPhone zou uitkomen. Maar mocht je er een in Frankrijk (kunnen) kopen dan kun je de taal gewoon omstellen naar Engels.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 29 november 2007 @ 23:08:
De Fransen kennende is de iPhone daar geheel in de Franse taal uitgevoerd.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Enig idee waar de TurboSim nog te krijgen is? Heeft iemand er één over en wil hem wel kwijt (tegen een schapelijke prijs?) €80 vind ik een beetje duur, met in het achterhoofd dat er wel een software matige oplossing komt.Licko schreef op donderdag 29 november 2007 @ 02:29:
[...]
turbosim schijnt toch ook te werken, hoef je iig niet te wachten
[ Voor 24% gewijzigd door RedHead op 01-12-2007 08:24 . Reden: Tweakers V/A toegevoegd en weer verwijderd ]
Ah, dat was me even ontschoten denk ik. Meestal is het zo (heb zelf een tijdje in Frankrijk gewoond, vandaarRenegade schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:23:
[...]
En het probleem is? In de 1.1.2 EU iPhones zit standaard Engels, Duits, Frans en Italiaans ingebakken. Vandaar dat ik ook niet in de eerdere geruchten geloof dat in Italie een nieuwere versie van de iPhone zou uitkomen. Maar mocht je er een in Frankrijk (kunnen) kopen dan kun je de taal gewoon omstellen naar Engels.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Is hier niet het geval.
Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Serieus? de iphone in frankrijk wordt dus niet out of the box simfree verkocht? hij is simlocked, maar door bovenstaande verwijder je die simlock dan. Da's retarded. Dan wacht ik wel tot ie in belgie komt.LoeiOrdinair schreef op donderdag 29 november 2007 @ 23:26:
Even voor de mensen die hem in FR willen kopen:
Da's je reinste kul. Er is geen code die je in kunt tikken om je phone te unlocken. Je sluit je telefoon aan en zodra iTunes de passende IMEI in zijn DB tegekomt met de juiste flag (een 'geen simlock' flag) wordt je telefoon gewoon geactiveerd. Dat is dezelfde procedure als in Duitsland.
Dat is met nog geen enkele iPhone het geval geweest. De officiele unlocked en locked versies komen allemaal van dezelfde stapel. En dat is de stapel met telefoons die standaard gelocked zijn.Shaidar schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:31:
Serieus? de iphone in frankrijk wordt dus niet out of the box simfree verkocht?
[ Voor 39% gewijzigd door Renegade op 30-11-2007 14:15 ]
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Zo werkt het toch echt volgens Orange. En je tikt geen code in om te unlocken op je telefoon, maar via iTunes. Volgens Orange dan. Ze willen de unlock binnen Frankrijk houden denk ik. Het is iig redelijk omslachtig. Dit verhaal komt trouwens uit een Orange winkel in FR. Ik zal binnenkort even aan iemand in FR vragen om opheldering.Renegade schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:14:
Da's je reinste kul. Er is geen code die je in kunt tikken om je phone te unlocken. Je sluit je telefoon aan en zodra iTunes de passende IMEI in zijn DB tegekomt met de juiste flag (een 'geen simlock' flag) wordt je telefoon gewoon geactiveerd. Dat is dezelfde procedure als in Duitsland.
[...]
Dat is met nog geen enkele iPhone het geval geweest. De officiele unlocked en locked versies komen allemaal van dezelfde stapel. En dat is de stapel met telefoons die standaard gelocked zijn.
Dit topic is gesloten.