[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 5

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 37.091 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235855

Dit probleem heb ik met een extern toestel dat het digitale signaal van casema doorstuurt. Het zit idd dmv scart aangesloten. Ik had er eerst nooit last van maar nu ineens wel.
Wat zou ik hier aan kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-06 10:55
Anoniem: 235855 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:51:
Dit probleem heb ik met een extern toestel dat het digitale signaal van casema doorstuurt. Het zit idd dmv scart aangesloten. Ik had er eerst nooit last van maar nu ineens wel.
Wat zou ik hier aan kunnen doen?
Check in de settings van je box eens of hij wel ingesteld staat om RGB signaal uit te sturen over Scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 17:44

alvv

weet iemand of het mogelijk is om het beeld te verschuiven in zoom modus?
dit is handig voor ondertitelingen en ik heb geen zin in platte koppen bij 4:3 uitzendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
http://www.qplaza.nl/product_info.php?products_id=427

Goedkoopste py70 die ik kon vinden maar nu is mijn vraag.. hier krijg ik dus geen aan huis service op?
voor de rest er is gewoon geen betere in deze prijs klasse of net er iets boven..

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

ZandBak schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:57:
http://www.qplaza.nl/product_info.php?products_id=427

Goedkoopste py70 die ik kon vinden maar nu is mijn vraag.. hier krijg ik dus geen aan huis service op?
voor de rest er is gewoon geen betere in deze prijs klasse of net er iets boven..
1575 euro voor een fullhd 42" met 1:10000 contrast ;) Goddamn, nu begint het echt interessant te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
alvv schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:15:
weet iemand of het mogelijk is om het beeld te verschuiven in zoom modus?
dit is handig voor ondertitelingen en ik heb geen zin in platte koppen bij 4:3 uitzendingen.
Dat kan helaas niet en kan inderdaad lastig zijn bij ondertiteling. Maar als je een 4:3 uitzending op 14:9 zet, heb je een iets groter beeld en de ondertiteling valt dan nog binnen het kader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-06 16:21

psy

Anoniem: 181923 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:03:
[...]

1575 euro voor een fullhd 42" met 1:10000 contrast ;) Goddamn, nu begint het echt interessant te worden.
Het is ook niet de PY70 op die foto. Want die zou luidsprekers aan de zijkant moeten hebben :P
http://www.qplaza.nl/images/th-37pv70p_big.jpg
Jaja. Slordig hoor...

[ Voor 10% gewijzigd door psy op 10-10-2007 16:46 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210534

Heb de modellen hier gewoon op voorraad staan voor een concurrende prijs met de normale Panasonic aan huis garantie. Als ik zo die site bekijk is het gewoon een plaatje van ee n42PV70.. Beetje slordig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:59
DT-PiSanG schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:59:
Bij de Mediamarkt in Eindhoven is deze week de 37PV7 voor € 777,- te koop. Nu heb ik in de OP wel de verschillen gelezen tussen dit model en de 37PV70, maar kan mij iemand vertellen of de verschillen goed zichtbaar zijn?

Ook vraag ik mij af of de 37PV7 nog bepaalde nadelen heeft en of de 37PV70 die 200 tot 250 euro meer wel waard is.
NIemand anders die hier over kan oordelen??

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142076

DT-PiSanG schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:23:
[...]

Ik heb de 37PV7 al een paar maanden op mijn slaapkamer staan en hij bevalt me prima, ik kon weinig verschil zien met de pv70 en had op de slaapkamer ook niet meer dan 1 hdmi nodig. Zodoende voor de PV7 gegaan, hij geeft een zeer mooi beeld via de satelliet en dvd via hdmi of component is ook zeer goed. Als je er 250 euro mee kan besparen zou ik de 250 euro ergens anders voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 21:49
Anoniem: 181923 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:03:
[...]

is dat echt zo? kun je dan niet beter die 42py70 halen dan een 42pv700 voor 1350?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:55

Harrie van Til

Doe maar blauw

jopwelling schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:22:
Is het ook mogelijk om de speakers van de tv (37pv70) als center speaker te gebruiken?

Ik vind het toch een beetje een "sta in de weg" zo'n losse center.
Uiteraard kun je het tv-geluid gewoon aan laten samen met je HCspeakers. Persoonlijk vind ik het verschil tussen de speakers te groot. Ik zou eerst proberen hoe het klinkt met je 2 frontspeakers en op je HCreceiver instellen dat je geen center hebt. Dan nemen de fronts die taak er bij. Klinkt normaal gesproken beter dan de blikkerige tv-speakers.

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 15:26
DT-PiSanG schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:23:
[...]
Ja, ik had toch al gereageerd?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227311

Vandaag Panasonic gebeld

En tja de volgende (beperkte) zending 50py700 toestellen worden pas halverwege november verwacht
Het is dat ik dit toestel graag wil hebben anders ging ik verder kijken :(
In juli is mijn bestelling gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-07-2021
Harrie van Til schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:51:
[...]

Uiteraard kun je het tv-geluid gewoon aan laten samen met je HCspeakers. Persoonlijk vind ik het verschil tussen de speakers te groot. Ik zou eerst proberen hoe het klinkt met je 2 frontspeakers en op je HCreceiver instellen dat je geen center hebt. Dan nemen de fronts die taak er bij. Klinkt normaal gesproken beter dan de blikkerige tv-speakers.
dank voor je reactie. Waar ik echter tegen aan loop is dat het geluid van de tv niet helemaal synchroon is met dat van de HC set. Het is dus of het tv geluid - of het geluid via de HC set. In dat geval zou het dus mooi zijn als ik het uitgaande center speaker signaal van mijn receiver (pioneer vsx d 710) direct op de tv aan kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giorito
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-06 11:32
Morgen ga ik de TH-42PY70 ophalen. Gister gezien in de mediamarkt en vond hem erg strak eruit zien. Iemand al ervaringen met dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235855

Twixie schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:00:
[...]

Check in de settings van je box eens of hij wel ingesteld staat om RGB signaal uit te sturen over Scart.
Thnx voor de info. _/-\o_ Gisteren alles losgehaald, opnieuw ge-installeerd en probleem is weg.
Wel raar dat zoiets opeens, zonder dat ik iets verander, op komt zetten.

Rood is weer gewoon stilstaand rood.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 21:49
Giorito schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:12:
Morgen ga ik de TH-42PY70 ophalen. Gister gezien in de mediamarkt en vond hem erg strak eruit zien. Iemand al ervaringen met dit model?
ik zou ook wel eens weten of de TH-42py70 een goede aankoop is. Was namelijk van plan om de 42pv700 te kopen, maar deze is niet full hd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giorito
SilentNL schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:56:
[...]

ik zou ook wel eens weten of de TH-42py70 een goede aankoop is. Was namelijk van plan om de 42pv700 te kopen, maar deze is niet full hd..
Zal het je morgen laten weten. Had ook een PS3 besteld maar die komt helaas pas na het weekend. Kan dus nog geen HD materiaal bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 12:56

Stefano

Ondertitel Not Found

Anoniem: 227311 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:44:
Vandaag Panasonic gebeld

En tja de volgende (beperkte) zending 50py700 toestellen worden pas halverwege november verwacht
Het is dat ik dit toestel graag wil hebben anders ging ik verder kijken :(
In juli is mijn bestelling gedaan
Waarom wil je dat dan graag? ik ben geswitcht naar de 50py70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-06 13:10
Anoniem: 230069 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:51:
Ik heb de 37pv70 nu twee weken en heb sinds gisteren mijn dvi-hdmi kabel zodat ik de tv aan pc kan hangen. Nu zit ik echter met het probleem dat mijn pcbeeld niet volledig op de tv wordt weergegeven. Zowel links-rechts als boven-onder ontbreekt een deeltje. Zo kan ik onderaan mijn startbalk niet zien, alsook bovenaan de balk om een venster te sluiten of minimaliseren.

Wat kan ik hieraan doen om het beeld goed weer te geven?
Ik heb een 6800gt videokaart. Via Nview heb ik gekozen om beeld te klonen.
Ik zou het erg waarderen moest iemand mij kunnen helpen.
Ik had hetzelfde probleem, maar dit is wel op te lossen hoor! Ik heb een Panasonic TH50PV70 en ik heb óók een nvidia 6800! Let wel, ik heb het beeld niet gekloond zoals jij! Heb gewoon de dvi-hdmi in de tv gedaan en ik gebruik de tv als monitor.
Ik heb hetvolgende gedaan:(ik citeer mezelf ff, anders blijf ik typen)

het is me tòch gelukt om mn pc via dvi-hdmi passend te krijgen. Dit heb ik gedaan door n instelling in mn nvidea-videokaart.
Klik met rechter muisknop op bureaublad-bij Nvidia control panel dubbelklik je op Video en Televisie-onder Televisie klik je op "het formaat van het hdtv-bureaublad wijzigen.

Even later verschijnt een venster met een horizontale en een vertikale schuifbalk en daarmee rek en vooral krimp je het formaat van je bureaublad.
Nu kan ik dus wèl mn taakbalk en alles zien! Nog niet alle letters waren 100% scherp. Toen deed ik hetvolgdende:
De letters van internetsites een stuk beter gekregen door via bewerken alles te selecteren, control ingedrukt te houden en met t scrollwieltje van mn muis de letters vergroot. Ik had niet verwacht dat die deze instellingen zou onthouden, maar dat doet die dus wel!
Het was nog niet perfect en dus dit gedaan: via rechtermuis in bureaublad- eigenschappen-instellingen-geavanceerd kom je op tabblad Algemeen. Daar heb ik nu de Dpi-instelling op groot(120dpi) gezet, daarna moest de pc opnieuw opgestart worden en nu zien alle letters er goed uit!
Misschien kan t nog meer verbeterd worden, maar ik ben al helemaal tevreden!

Hopelijk heb je er wat aan, laat ff weten of het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219572

Kocht een maand geleden de 42pz700. Had problemen, toestel functioneerde totaal niet.
Heb het toestel naar de hersteldienst van panasonic gebracht, daar werd vastgesteld dat er een ventilator stuk was. Daardoor sloeg de tv in alarm, ter voorkoming dat er iets zou verbranden.

Toestel een week kwijt geweest, wel keurig een vervangtoestel in de plaats gekregen.

TV ondertussen 2 weken geïnstalleerd, werkt perfect nu. Moet zeggen dat ik heel erg tevreden ben! *O*
Had wat schrik van de lage 5000:1 contrast-waarde, maar dat blijkt mijn inziens geheel onterecht. Door de grote kleuren-schakering die het toestel aankan zijn de beelden echt schitterend.

Heb er nu de PS3 aangehangen, de beelden zijn magnifiek!! ik speel fifa 2008 online, het is net of ik midden in het stadion zit. Het enige wat een beetje tegenvalt is tv kijken via de kabel. Maar ik heb 'telenet-digitaal' wat alles oplost. De digitale beelden zijn misschien geen bluray-kwaliteit, maar ze zijn echt wel voldoende om mooie plaatjes te tonen.

Wie twijfelt over de aankoop : gewoon doen! Is z'n geld echt wel waard. Ik betaalde 1890 euro bij 2webdeals.be.

Wanneer mijn nieuwe tv-kastje er is post ik wel enkele foto's, zeker van de fifa 2008. Om te watertanden!

Wat kijkafstand betreft, ik zit tussen de 2 en 4 meter van de tv. Dat is echt wel ideaal voor de 42-inch vind ik. Is zeker niet te groot!

Bedankt iedereen voor de info die ik dit forum vond? Dankzij jullie heb ik een reuzekoop gedaan, waardoor ik met nog veel meer plezier tv kijk en ps3 speel, _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130525

Giorito schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:12:
Ik heb de TH-50PY70 en het is echt super !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126530

Het enige wat ik wat mis in dit topic is het gebrek aan foto's van mensen die zo'n plasma thuis hebben staan. Neem toch aan dat als je houdt van mooie plaatjes op je tv dat ook graag mooie plaatjes schiet met een digitale fotocamera. Dus mijn oproep aan de vele mensen die dit topic bezoeken: "Neem eens even een paar minuten de tijd om wat plaatjes te schieten, om ons te laten zien waar het kijkgenot van een pana plasma nou precies om gaat !"

Mijn dank is bij voorbaat groot.

ps. Ben zelf van plan om een py70 plasma te combineren met een htpc. Iemand daar ervaring mee of zelfs foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01 19:00

mk2k

n00b

Mijn mini plasma komt a.s. maandag pas binnen. (37pv70) Dus kan nog geen foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Laatst online: 20:55

Harrie van Til

Doe maar blauw

jopwelling schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:35:
[...]

dank voor je reactie. Waar ik echter tegen aan loop is dat het geluid van de tv niet helemaal synchroon is met dat van de HC set. Het is dus of het tv geluid - of het geluid via de HC set. In dat geval zou het dus mooi zijn als ik het uitgaande center speaker signaal van mijn receiver (pioneer vsx d 710) direct op de tv aan kan sluiten.
Dan zou je de centeruitgang dus moeten verbinden met de audio-in van de tv. Kweet niet of dat wel allemaal zo handig en of vertandig is. Daarnaast zit je dan nog met mijn grootste bezwaar: het verschil in kwaliteit tussen de speakers van je tv en je HCset.
Zou toch eerst maar eens in je HCset je center geluid over je fronts sturen. Geeft bij mij een uitstekend resultaat. Velemalen beter dan de tv-speakers. En hoge volumes is dan sowieso geen probleem. Evenmin als het synchroonprobleem.

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Laatst online: 21:08
ik was bij de MediaMarkt en heb het genoeg gehad een avondje te kunnen spelen met de 42-PY70
omg wat een fet ding, de 700 serie zou veel uit gebreider moeten zijn maar het enige wat het voor heeft op de 70 is de extra hdmi en scart. in vergelijking met de prijs 1899 voor de 70 en 2299 voor de 700
ga ik tog maar voor de 70 denk ik. al wacht ik nog even tot de sharp LC-42XL2E(LCD totaal wat anders i know) in de winkel staat zo dat ik kan vergelijken welke nou beter is. de Py70 word verwacht november ruim op voorraad te zijn en is voor de beslissende mensen zeker iets om overna te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-06 16:21

psy

Anoniem: 126530 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 14:39:
Het enige wat ik wat mis in dit topic is het gebrek aan foto's van mensen die zo'n plasma thuis hebben staan. Neem toch aan dat als je houdt van mooie plaatjes op je tv dat ook graag mooie plaatjes schiet met een digitale fotocamera. Dus mijn oproep aan de vele mensen die dit topic bezoeken: "Neem eens even een paar minuten de tijd om wat plaatjes te schieten, om ons te laten zien waar het kijkgenot van een pana plasma nou precies om gaat !"
Al zullen dat leuke foto's zijn om te zien hoe anderen het opgesteld hebben, verder heb je daar niet veel aan. De beeldkwaliteit van een TV kan je niet beoordelen aan de hand van een gemaakte foto.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 18:11

pvr

Gaat niet om de beeldkwaliteit, denk ik :)
Foto,s zijn leuk om naar te kijken, en het maakt deze topic nog leuker ;)

Dus posten die foto,s >:)
psy schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:23:
[...]

Al zullen dat leuke foto's zijn om te zien hoe anderen het opgesteld hebben, verder heb je daar niet veel aan. De beeldkwaliteit van een TV kan je niet beoordelen aan de hand van een gemaakte foto.

[ Voor 3% gewijzigd door pvr op 11-10-2007 21:36 ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Laatst online: 15-06 11:17
Zijn TH-50PY700, TH-50PY70 en TH-50PV70 al een beetje leverbaar of nog steeds belachelijke levertijden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
is net gepost half november....
42py70 word het voor mij en me broer.. dus 2 stuks kijken of het dan iets goedkoper kan

is het trouwens een idee om een inkoopactie te beginnen?
iedereen moet toch lang wachten...

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Laatst online: 15-11-2024
Kan iemand die in bezit is van een py70 vertellen of grote witte vlakken flikkeren zoals dat bij de pv70 het geval is? Dat zou voor mij wel een reden zijn om voor de py70 te gaan nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
ik denk niet dat er al iemand is met een py70 want is al vaak gevraagd maar niemand reageert op iets daarover

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giorito
Ik haal hem morgen op! :*) Zal morgenavond proberen mijn bevindingen met jullie te delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:05
2 weken geleden de 37pv70 besteld, maar helaas niet op voorraad. Hopelijk komt Panasonic volgende week met een nieuwe lading. Zou mooi op tijd zijn voor o.a Halo 3, PES 2008 en Metroid Prime 3. :)

Iemand ervaringen met een Wii op dit scherm? Over de 360 al een hoop positieve dingen gelezen. De Wii zag er op m'n LCD niet altijd top uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-10-2023
LCHero schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 23:18:
2 weken geleden de 37pv70 besteld, maar helaas niet op voorraad. Hopelijk komt Panasonic volgende week met een nieuwe lading. Zou mooi op tijd zijn voor o.a Halo 3, PES 2008 en Metroid Prime 3. :)

Iemand ervaringen met een Wii op dit scherm? Over de 360 al een hoop positieve dingen gelezen. De Wii zag er op m'n LCD niet altijd top uit.
Wij spelen met de Wii op een 720x1280 beamer (acer ph530) 2 meter breed met componentkabel, en dat ziet er goed uit (geen HD, maar 480p), dus op een 37 inch moet dat zeer goed zijn. Gooi er wel je wiimote niet doorheen (voordeel bij een beamer, ik gooi 'm op het doek ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130525

ZandBak schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 22:32:
ik denk niet dat er al iemand is met een py70 want is al vaak gevraagd maar niemand reageert op iets daarover
Lees je wel eens dit forum? Verschillende mensen hebben de py70 al. Waaronder ik de 50 inch.
Ik heb geen probleem gezien met flikkerende witte vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235585

Ik heb gister de Pana 42PV70 incl.dvd recorder EH57 gehaald bij de BCC.
Kon 'm direct meenemen.

Gister direct aangesloten en ik vond analoge tv niet erg scherp. Redelijk veel noise in het beeld. Vanmiddag ga ik digitale tv van UPC afsluiten. Dit moet als het goed is een stuk scherper beeld opleveren toch ? Het kastje van UPC is goed genoeg? Of moet er weer een speciale decoder worden aangeschaft??

Daarna dvd recorder aangesloten met de bijgeleverde HDMI kabel (die bij de recorder zat).
Dvd van ''Friends' erin gedaan en dat was tot mijn schrik ook niet erg scherp.
Daarna paar andere dvd's erin gedaan en dat beeld was acceptabel, maar niet spectaculair scherp.

Staan mn instellingen soms niet goed? Moet ik dingen instellen ook met die kabel? Of ben ik gewoon te kritisch?

Maakt het uit als je een betere HDMI kabel gebruikt? We hebben er 1 van EUR 80 bijgekocht, zal dit verschil maken met de HDMI kabel die standaard bij de recorder zat??

Kijkafstand is kleine 3 meter.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 235585 op 12-10-2007 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Het is niet omdat je ineens een grotere TV koopt die dan ook nog eens HD-Ready is, dat al je DVDs ineens de kwaliteit van BluRay of HD-DVD zullen krijgen he. Dus misschien verwacht je wonderen...
Al is het natuurlijk voor ons onmogelijk te oordelen of hetgeen jij ziet en dus 'niet scherp' noemt normaal is, of inderdaad wel te weinig scherp, zelfs voor DVDs.
Je zegt ook niet van welke TV je komt... Als je voorheen (ik zeg maar) een 26" had, dan zal dat er natuurlijk veel scherper uit gezien hebben om de simpele reden dat het veel kleiner is. (Als je op 10m van je 42" gaat staan gaat alles er ook zeer scherp uit zien).
Ik heb zelf een 42PV70, kijkafstand 2.5m, voornamelijk voor DVDs, en ben er best wel tevreden van. Ik vind DVDs er helemaal niet wazig uitzien. Al moet ik er aan toevoegen dat DVDs geupscaled op de PS3 naar 1080p, er nog beduidend scherper uit zien.
En btw, ik gebruik een HDMI kabel van €10...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor het snelle antwoord.

Kan je met de instellingen gaan rommelen? Of blijft dat beperkt door dingen als 'contrast' en 'helderheid' etc.?

En digitale tv van UPC? Hoe groot is de vooruitgang t.o.v. analoge tv van UPC? Is dat echt een stuk beter op zo'n groot scherm?

En ik lees ook iets over caliberen? Is dat iets wat ik zelf kan doen? Heb beetje gezocht op internet, maar volgens mij is dat zelf doen (zonder verstand ervan) af te raden?

(Ik verwachtte er wellicht te veel van hoor, dat is heel goed mogelijk. Maar je wordt ook lekker gemaakt met een full hd tv met blu-ray speler eraan gelinkt :p)

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 235585 op 12-10-2007 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterheadam5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-11-2020
Digitale TV is echt een stuk beter. Ik heb ook de 42PV70 met UPC en dit ziet er echt heel scherp uit. Als je dan analoge kabel ziet, is er echt een groot verschil.

Mijn kijkafstand is ongeveer 2 meter, maar ook normale dvd's (niet geupscaled) zien er prima uit. De iets oudere dvd's zijn natuurlijk iets minder mooi, maar de nieuwe films zijn echt scherp.

Binnenkort wil ik mijn systeem gaan upgraden met een dvdspeler die upscaled en/of een blu-ray speler, ik kan niet wachten hoe dat eruit ziet !
Als ik nu al 720p of 1080p content afspeel via mijn pc op dit scherm, dan ziet het er echt super scherp uit. Prison Break, Heroes en Lost op 720p is puur genieten !

Ik heb niks aangepast in de instellingen, behalve dan de contrast enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was jij ook 'teleurgesteld' door de analoge kwaliteit?

En ik heb dus de dvd recorder EH57. Volgens mij kan die ook upscalen? Doet ie dat automatisch...? (noob..) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 14:40
Ik snap iets niet helemaal. Ik heb mijn 37pv70 nu aangesloten op mijn pc via DVI-HDMI. (overigens op een 8800 gts in de 2de dvi aansluiting). Nu probeer ik in het Nvidia controlscherm dit beeldscherm aan te sturen. Dit gaat echter volledig mis volgens mij. De 37pv70 heeft een resolutie van 1024*768 toch?

Stel ik de plasma in als 2de beeldscherm als kloon dan klopt het beeld totaal niet. Als ik 1024*768 selecteer dan komt het bureaublad er veel te groot op en moet moet je met de muis scrollen als het ware.
Ik moet een resolutie selecteren van 1920*1080 om het bureaublad er enigzins helemaal op te krijgen...

Nu wil ik HD materiaal (ik heb 720p en 1080p op mijn pc staan) afspelen (gewoon in windows media player, full screen) en krijg ik mooie zwarte balken eronder en erboven... het beeld is maar 60 procent van het scherm. dit begrijp ik totaal niet. Ik dacht de tv is 1024*768 dus 1280*720p materiaal wordt iets gescaled, maar verder beeldvullend weergegeven, of doe ik iets finaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 31-05 13:53
try 1280x720 ;)

overigens heb ik m'n 42pv70 aangesloten via VGA op 1024x768, waardoor je 1:1 pixelmapping (oid) hebt. Ziet er in ieder geval scherper uit dan 720p over DVI / hdmi. Vinden jullie dit ook of heb ik misschien een brakke dvi-hdmi kabel?

[ Voor 88% gewijzigd door Matthijs op 12-10-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150963

Het volgende is mij opgevallen. Ik heb mijn 42PV70 via een DVI - HDMI kabel aangesloten op de pc. Resolutie 2e scherm is ingeteld op 1280 x 720. Ook heb ik de video overlay aanstaan (weet even niet uit mijn hoofd hoe de functie in de nvidia drivers heet).

Op het moment dat ik echter een 720p content afspeel (NCIS HD x264 720p) dan geeft de tv aan dat het inkomende signaal 1080p is. Iemand een idee waar de overlay functie (in windows) zijn resolutie vandaan haalt? Kun je dit instellen in bv media player classic.

Op zich is het niet zo'n groot pobleem aangezien het beeld er goud uitziet, maar het is een beetje jammer dat het signaal eerst ge-upscaled wordt door de PC naar 1080p/i waarna de tv het dan weer moet downscalen. 720p - tv resolutie lijkt mij een betere stap met minder conversie.

Ik moet zeggen dat ik in ieder geval al blij ben dat overlay tegenwoordig ook HD content aankan, Toen ik 2 jaar terug mijn beamer kocht lukte dat nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
johan12 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:46:
Ik snap iets niet helemaal. Ik heb mijn 37pv70 nu aangesloten op mijn pc via DVI-HDMI. (overigens op een 8800 gts in de 2de dvi aansluiting). Nu probeer ik in het Nvidia controlscherm dit beeldscherm aan te sturen. Dit gaat echter volledig mis volgens mij. De 37pv70 heeft een resolutie van 1024*768 toch?

Stel ik de plasma in als 2de beeldscherm als kloon dan klopt het beeld totaal niet. Als ik 1024*768 selecteer dan komt het bureaublad er veel te groot op en moet moet je met de muis scrollen als het ware.
Ik moet een resolutie selecteren van 1920*1080 om het bureaublad er enigzins helemaal op te krijgen...

Nu wil ik HD materiaal (ik heb 720p en 1080p op mijn pc staan) afspelen (gewoon in windows media player, full screen) en krijg ik mooie zwarte balken eronder en erboven... het beeld is maar 60 procent van het scherm. dit begrijp ik totaal niet. Ik dacht de tv is 1024*768 dus 1280*720p materiaal wordt iets gescaled, maar verder beeldvullend weergegeven, of doe ik iets finaal verkeerd?
In n reactie van mij op donderdag 11 oktober kan je lezen hoe ik de overscan heb kunnen compenseren via de nvidia instellingen.

Het tweede probleem weet ik niet, hoe zijn je instellingen van "aspect" op je afstandsbediening? Probeer daar s wat zoals "juist" of "16:9"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 14:46
Johan een 37PV70 heeft een resolutie van 1024 x 720.Dus als ik goed versta word deze op 720P 1:1 aangestuurd.Of niet?

[ Voor 38% gewijzigd door Ivan4you op 12-10-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ivan4you schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:30:
Johan een 37PV70 heeft een resolutie van 1024 x 720.
Dat verklaart een hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-07-2021
Harrie van Til schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:05:
[...]

Dan zou je de centeruitgang dus moeten verbinden met de audio-in van de tv. Kweet niet of dat wel allemaal zo handig en of vertandig is. Daarnaast zit je dan nog met mijn grootste bezwaar: het verschil in kwaliteit tussen de speakers van je tv en je HCset.
Zou toch eerst maar eens in je HCset je center geluid over je fronts sturen. Geeft bij mij een uitstekend resultaat. Velemalen beter dan de tv-speakers. En hoge volumes is dan sowieso geen probleem. Evenmin als het synchroonprobleem.
Ik heb mijn Center geluid naar de fronts gestuurd (wist niet eens dat dit kon). Het resultaat is redelijk goed (even wennen). Ik mis toch wel geluid uit het midden (zo'n center is er dus toch niet voor niets...). Ik kijk het even aan, nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Anoniem: 235585 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:02:
Kan je met de instellingen gaan rommelen? Of blijft dat beperkt door dingen als 'contrast' en 'helderheid' etc.?
Er zijn eigenlijk maar vrij weinig instellingen mogelijk in het standaard menu. Een ervan is Sharpness en die zet je best ergens halverwege. De andere hebben typisch te maken met kleurweergave en ruisonderdrukking. Voor DVDs zet je best alle foefjes af.
En digitale tv van UPC? Hoe groot is de vooruitgang t.o.v. analoge tv van UPC? Is dat echt een stuk beter op zo'n groot scherm?
Op plasma's en LCDs ga je zeker een groot verschil merken tussen analoog en digitaal. Dit komt omdat dit soort displays nogal redelijk picky zijn wat betreft het ingangssignaal. Elke vorm van ruis of storingen in het ingangssignaal kunnen de beeldverwerking immers in de war brengen met slechter beeld tot gevolg. Dus ja, ik denk wel dat je een grote vooruitgang zult merken digitaal.
En ik lees ook iets over caliberen? Is dat iets wat ik zelf kan doen? Heb beetje gezocht op internet, maar volgens mij is dat zelf doen (zonder verstand ervan) af te raden?
Je kan het zelf doen met een calibratie-dvd (bvb Digital Video Essentials of Avia). Bemerk dat bij die DVDs een kleurfilter zit om te helpen de kleuren goed in te stellen. Die DVDs zijn zeker aan te raden. Bij de PV70 kan je sowieso al best beginnen met Cinema en Warm als instellingen. Dit zorgt voor de meest natuurlijke kleurweergave.
Wil je een stap verder dan kun je ook voor een (relatief dure) ISF calibratie gaan. Dit kun je niet zelf doen omdat de calibratie gebeurt adhv speciale apparatuur. Bovendien duikt men dan in de service menus van de TV waar veel instellingen kunnen gedaan worden, maar waar je als sterveling best afblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214494

Twixie schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:56:
[...]

Er zijn eigenlijk maar vrij weinig instellingen mogelijk in het standaard menu. Een ervan is Sharpness en die zet je best ergens halverwege. De andere hebben typisch te maken met kleurweergave en ruisonderdrukking. Voor DVDs zet je best alle foefjes af.

[...]

Op plasma's en LCDs ga je zeker een groot verschil merken tussen analoog en digitaal. Dit komt omdat dit soort displays nogal redelijk picky zijn wat betreft het ingangssignaal. Elke vorm van ruis of storingen in het ingangssignaal kunnen de beeldverwerking immers in de war brengen met slechter beeld tot gevolg. Dus ja, ik denk wel dat je een grote vooruitgang zult merken digitaal.

[...]

Je kan het zelf doen met een calibratie-dvd (bvb Digital Video Essentials of Avia). Bemerk dat bij die DVDs een kleurfilter zit om te helpen de kleuren goed in te stellen. Die DVDs zijn zeker aan te raden. Bij de PV70 kan je sowieso al best beginnen met Cinema en Warm als instellingen. Dit zorgt voor de meest natuurlijke kleurweergave.
Wil je een stap verder dan kun je ook voor een (relatief dure) ISF calibratie gaan. Dit kun je niet zelf doen omdat de calibratie gebeurt adhv speciale apparatuur. Bovendien duikt men dan in de service menus van de TV waar veel instellingen kunnen gedaan worden, maar waar je als sterveling best afblijft.
cinema met koel geeft naar mijn idee de natuurlijkste kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Anoniem: 214494 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:58:
[...]
De cinema/warm combinatie heb ik niet zelf uitgevonden. Heb ze op een aantal professionele sites gezien en komt dus van mensen die weten wat de 'juiste' kleurtemperatuur en gamma zou moeten zijn. Natuurlijk doet iedereen ermee wat hij wil, maar als je dus zo dicht mogelijk bij ISF calibratie wil komen, zou je dus Cinema/Warm moeten nemen. Don't shoot the pianist ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-06 11:46
Niet om vervelend te zijn hoor maar als je die sites goed gelezen hebt dan heb je denk ik ook wel gelezen dat je scherpte/sharpness het beste helemaal uit kan zetten.
Dit zeggen ze ook op de calibratie dvd "Digital Video Essentials".
Deze scherpte is namelijk een kunstmatige scherpte en is er in de werkelijkheid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 14:40
Nou voor iedereen met hetzelfde euvel als ik had (plasma via dvi goed krijgen) de laatste driver van nvidia (voor xp) 163.71 verhelpt het grootste probleem doordat je nu in de nvidia control panel echt een menutje hebt voor een aangesloten hdtv. Ik heb m nu ingesteld op 1280*720 en het beeld is perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Razzy schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:21:
Niet om vervelend te zijn hoor maar als je die sites goed gelezen hebt dan heb je denk ik ook wel gelezen dat je scherpte/sharpness het beste helemaal uit kan zetten.
Dit zeggen ze ook op de calibratie dvd "Digital Video Essentials".
Deze scherpte is namelijk een kunstmatige scherpte en is er in de werkelijkheid niet.
Dat hangt er maar zeer van af van wat de scherpte setting van elke TV juist is. Het is even goed mogelijk dat bij bepaalde TV's de middelste setting neutraal is, en lagere settings eigenlijk het beeld wat waziger maken.
Overigens zit in de DVE dvd ook een sectie rond instellen van sharpness, dus dat is de enige goede manier om het te weten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236249

Na oa. veel goede berichten te hebben gelezen hier heb ik mijn zinnen gezet op de 42PV70. Gisteren een poosje bekeken in de Mediamarkt (Groningen). Natuurlijk een Blue-ray DVD erop..prachtig beeld. Maar toen ik vroeg of ik een gewone DVD mocht zien, viel mij op dat het beeld wazig werd als er snelle bewegingen zijn. Kijkafstand is zo'n 3,5 meter.

Is dit normaal ?? of misschien een slechte DVD of is dit gewoon zo bij Plasma. Ik ben overigens nu een 28" 8 jaar oude breedbeeld gewend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-06 00:40
Anoniem: 236249 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:21:
Na oa. veel goede berichten te hebben gelezen hier heb ik mijn zinnen gezet op de 42PV70. Gisteren een poosje bekeken in de Mediamarkt (Groningen). Natuurlijk een Blue-ray DVD erop..prachtig beeld. Maar toen ik vroeg of ik een gewone DVD mocht zien, viel mij op dat het beeld wazig werd als er snelle bewegingen zijn. Kijkafstand is zo'n 3,5 meter.

Is dit normaal ?? of misschien een slechte DVD of is dit gewoon zo bij Plasma. Ik ben overigens nu een 28" 8 jaar oude breedbeeld gewend...
Het beste is om zelf 'n dvd van thuis mee te nemen.
Je weet hoe de bewegingen van bepaalde scenes op je breedbeeld zijn en die dan vergelijken met hoe ze op die plasma daar eruit zien ;)
Het mooiste is als dat dan ook nog eens hetzelfde type speler in de winkel is die aangesloten is op de plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICE74
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-08-2019
sinds september eerst een th50-pv70 en nu een th50-pv700 maar nog steeds geen moer gehad.. ik heb het dan ook een beetje gehad met Panasonic.. ik denk er aan om over te stappen naar Pioneer.. al betaal ik wat meer.. zij kunnen tenminste leveren...... heb het echt een beetje gehad nu...@^%$@%#@^%#

Did you know that i can bend minds with my spoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb inmiddels hier de 42PY70 op voorraad erg mooi scherm.. Op dit moment is het echt een ramp met levering met bijna alle grote producenten. De normale lijn van Pioneer is nog wel redelijk goed leverbaar. maar de LX serie is ook een ramp.. Gelukkig hebben we ze nog wel demoklaar in de winkel hangen..

Heb ze nu naast mekaar hangen naast de Pioneers. Maar dan moet ik toch echt zeggen dat ik niet onder de indruk ben van het matte scherm. Snap niet dat ze dat er in hebben gezet. Maar als je een redelijk betaalbare Full HD zoekt dan is de Panasonic zeker de beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Armo schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:47:
Zijn TH-50PY700, TH-50PY70 en TH-50PV70 al een beetje leverbaar of nog steeds belachelijke levertijden ?
Staan hier beide op voorraad .. beetje vreemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oeps alleen de 42PY70 en 50PY70 .. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227311

Stefano schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:45:
[...]

Waarom wil je dat dan graag? ik ben geswitcht naar de 50py70
Sorry voor de wat late reactie

Hoofdzakelijk om de specificaties en de mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210487

Modbreak:Spam

[ Voor 87% gewijzigd door voodooless op 17-10-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142076

Ik heb hem bij jullie vandaan, de 50PY70. Superbeeld jongens!! Ben er zeer blij mee. Zojuist de net binnengekomen PS3 er aan gehangen, super!!! Wat een beeld. Ga zo ff naar de MM om een blu-ray te halen. Ben zeer benieuwd!!

[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 17-10-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wij hebben ze hier ook staan .. alleen dan inclusief de aan huis garantie van Panasonic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Laatst online: 28-01-2021
Anoniem: 214494 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:58:
[...]
Ook ik vind - na veel geprobeer met instellingen - dat de beeldinstelling Cinema in combinatie met Kleurtemp. Koel uiteindelijk voor mij het mooiste beeld met de meest natuurlijke kleuren geeft. Hierbij heb ik Contrast op 50% staan, Kleur op 50% en Helderheid op 40%. Maar ja, 't is maar net wat je zelf mooi vindt... Smaken en voorkeuren verschillen nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cHoc
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-12-2023
vraagje...

Ik wil ook een mooie plasma kopen binnenkort (42PY70)
En ik wil hem aan de muur hebben, maar nou zit ik met mijn huis (huur app.) dat ik maar 2 plekken heb waar ik hem met goed fatsoen kan ophangen, en laat nou op die 2 plekken een radiator staat, go figure...... :/ :/

In hoeverre is/kan dat schadelijk zijn voor de tv????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 11-06 18:11

pvr

De radiator waar je de pana boven hangt, uitdraaien.
Pana geeft net zo veel warmte, als de radiator :+ :+ :+
cHoc schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:46:
vraagje...

Ik wil ook een mooie plasma kopen binnenkort (42PY70)
En ik wil hem aan de muur hebben, maar nou zit ik met mijn huis (huur app.) dat ik maar 2 plekken heb waar ik hem met goed fatsoen kan ophangen, en laat nou op die 2 plekken een radiator staat, go figure...... :/ :/

In hoeverre is/kan dat schadelijk zijn voor de tv????

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cHoc
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-12-2023
pvr schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:34:
De radiator waar je de pana boven hangt, uitdraaien.
Pana geeft net zo veel warmte, als de radiator :+ :+ :+

[...]
Zoiets is mogelijk ja.

Op de manier; goh het word wat koud, wacht ik zet ff me plasma aan ;( ;( ;( ;(

Dat was toch niet helemaal de bedoeling....

Maar goed, dan zou de plasma maar op 1 plek kunnen dus, want de ene is een dubbele radiator en de andere is een enkele, en hij moet nogal bezig om de ruimte te verwarmen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Laatst online: 09-06 15:26
Ivan4you schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:30:
Johan een 37PV70 heeft een resolutie van 1024 x 720.Dus als ik goed versta word deze op 720P 1:1 aangestuurd.Of niet?
Nee, 1024*768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Topicstarter
...is een foutje op de site. Is in het begin al veelvuldig over gesproken. Een 37 inch heeft 1024x720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Laatst online: 15-06 15:47
Heeft iemand de afstandsbediening van de Samsung DCBH360rs digitale kabel ontvanger werkend gekregen op zijn Panasonic televisie??

Mij lukt het niet ik heb alle codes die onder panasonic getest maar geen van allen werkt :'

Het is al gelukt na nog een keer proberen waarschijnlijk niet goed op de knopjes gedrukt |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Kimo op 14-10-2007 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent_Smith
  • Laatst online: 15-05 12:30
Heeft de TH-42PY700 eigenlijk PiP? Ik kan nergens info daarover vinden. Zal er wel niet opzitten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Is dat net zoals bij Vincent2407 inclusief de Panasonic aan huis service? Uit de woorden van Vincent maak ik nl. op dat dit niet het geval is.

En kun je mij vertellen hoe groot de doos is (l*b*h) van de 42PY70 zodat ik even na kan meten of ik hem rechtop in mijn auto zou kunnen vervoeren?

@Lost
Misschien handig om in de openings post bij de verschillende modellen ook de grootte van de doos (indien bekend) te vermelden zodat mensen niet voor onprettige verrassingen komen te staan wanneer blijkt dat de tv niet in de auto past.

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 17-10-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
@Agent_Smith

Multi Window functie Beeld in beeld / beeld en beeld / beeld en teletekst (bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Topicstarter
LeechGuy schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:09:
[...]@Lost
Misschien handig om in de openings post bij de verschillende modellen ook de grootte van de doos (indien bekend) te vermelden zodat mensen niet voor onprettige verrassingen komen te staan wanneer blijkt dat de tv niet in de auto past.
..mwoh... lijkt mij nou niet echt van groot belang, maar als jij die formaten voor mij hebt, wil ik ze best toevoegen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent_Smith
  • Laatst online: 15-05 12:30
tnx, al twee keer gezien en dus twee keer overheen gelezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Laatst online: 15-06 15:47
Gisteren deze 103 inch panasonic plasma in het echt mogen bewonderen. Grootste plasma ter wereld. Echt een fanatstich beel icm met een blu ray speler. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i20.tinypic.com/291devb.jpg

nog even wat specs:

gewicht 220 kg >:)
Stroomverbruik 1500W :X

[ Voor 14% gewijzigd door Kimo op 14-10-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-06 15:26
Kimo schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:54:
Gisteren deze 103 inch panasonic plasma in het echt mogen bewonderen. Grootste plasma ter wereld. Echt een fanatstich beel icm met een blu ray speler. _/-\o_

[afbeelding]

nog even wat specs:

ziek! vooral het stroomverbruik. Je kan je CV vervangen voor zo'n plasmascherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-03 09:32
Zou handig zijn als de mensen die bij een bedrijf werken en de schermen waarover het gaat verkopen deze producten toevoegen aan de pricewatch, want ik blijf lijstjes maken op deze manier :?

Als ik nu bijvoorbeeld de prijs van de TH-37PV70 bekijk dan is de goedkoopste Digimaxx die volgens hun site helemaal geen plasmaschermen verkopen.

Niet handig dus.

Helemaal mooi zou zijn als er ook wordt vermeld of de Panasonic homeservice of een andere garantie wordt geboden/bij de prijs zit inbegrepen, dan hoeven we dat niet elke keer te vragen.

Ik koop graag de 37PV70 voor zo min mogelijk geld maar wel met goede garantievoorwaarden en bezorging (dus niet per sé de goedkoopste, want garantie is ook wat waard), en aangezien er hier niet 'gehandeld' mag worden (al lees ik af en toe wel "ik heb 'em op voorraad") lijkt dit me een win-win situatie voor zowel potentiele Pana-kopers als verkopers.

Ideetje ;)

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01 19:00

mk2k

n00b

:P Mijn 37pv70 wordt vandaag bezorgd. Had hem (2 weken geleden) besteld bij aximax, daar heeft ie een mooie prijs en 1 jaar extra garantie (onsite van panasonic)

Dus ik ben benieuwd... zal gelijk wat foto's maken en plaatsen als alles is aangesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben anderen ook last van het feit dat het scherm soms te groot is voor de uitzending? Bijv. RTLshop, dan val bij. RTL weg links in beeld. Welke instellingen moet je hebbe? UPC box op 16:9 en tv op juist toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 17:48

mphilipp

Romanes eunt domus

Twixie schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:06:
[...]
Dat hangt er maar zeer van af van wat de scherpte setting van elke TV juist is. Het is even goed mogelijk dat bij bepaalde TV's de middelste setting neutraal is, en lagere settings eigenlijk het beeld wat waziger maken.
Uit is uit. Als dat de middenstand is, zet je 'm daarop.
Overigens zit in de DVE dvd ook een sectie rond instellen van sharpness, dus dat is de enige goede manier om het te weten ;).
Daar zullen ze je ook zeggen om al die digitale beeldverbeteraars uit te zetten. Meneer Frank (HTForum) die de calibraties uitvoert, doet dat ook. Die dingen zijn bedoelt om brakke analoge bronnen een beetje op te kalefateren, meer niet. Een DVD of digitale TV valt weinig aan te verscherpen. Het is alleen een manier om artefacts te introduceren.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232320

Anoniem: 235585 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:02:
(Ik verwachtte er wellicht te veel van hoor, dat is heel goed mogelijk. Maar je wordt ook lekker gemaakt met een full hd tv met blu-ray speler eraan gelinkt :p)
Je kunt van deze HD-ready tv best veel verwachten hoor! Ik heb een 42PV70 met een gewone dvd speler(DV7600), gisteren de film "Shooter" gekeken en was aangenaam verrast. Beeld kwaliteit was echt super! Scherp, kleurrijk en gedetailleerd. Zelfs van dichtbij. Nieuwe films op dvd zijn inderdaad beter van kwaliteit dan oude. Voor wat betreft kabelsignaal, digitaal is erg scherp maar dit verschilt erg per kanaal. Ook hier geldt dat nieuwe series(bv. Heroes) veel mooier zijn dan oude.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 232320 op 15-10-2007 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 232320 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:18:
Nieuwe films op dvd zijn inderdaad beter van kwaliteit dan oude. Voor wat betreft kabelsignaal, digitaal is erg scherp maar dit verschilt erg per kanaal. Ook hier geldt dat nieuwe series(bv. Heroes) veel mooier zijn dan oude.
Er wordt ook veel spul op HD geschoten, ook al komt het op een gewone DVD. Je ziet dan wel degelijk verschil, zelfs op een crappy CRT. Op de plasma ziet dat er dan helemaal retestrak uit.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236249

Anoniem: 232320 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:18:
[...]

Je kunt van deze HD-ready tv best veel verwachten hoor! Ik heb een 42PV70 met een gewone dvd speler(DV7600), gisteren de film "Shooter" gekeken en was aangenaam verrast. Beeld kwaliteit was echt super! Scherp, kleurrijk en gedetailleerd.
Wat is je kijkafstand 525D? Ik kijk zelf (voorlopig) gewone DVD's en digitale TV en zit op 3 tot 3,5 meter en twijfel nog steeds tussen de 37" en 42"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150963

Anoniem: 236249 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:16:
[...]

Wat is je kijkafstand 525D? Ik kijk zelf (voorlopig) gewone DVD's en digitale TV en zit op 3 tot 3,5 meter en twijfel nog steeds tussen de 37" en 42"...
Ik heb ook de 42PV70 en ik zit op 3-3,5 meter. De eerste dag denk je: tering wat groot, maar na een week ben ik er al aan gewend. 42" is dan echt niet te groot. (maar dat vind ik ook van mijn beamer a 2.50 m breed, maar dat terzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Kimo schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:54:

[afbeelding]

nog even wat specs:

Staat in België te koop in diverse Mediamarkten. Prijs: €74.000 !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236249 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:16:
[...]

Mijn kijkafstand is in principe 3,5m. Daar staan mijn fauteuils recht tegenover het scherm. Al zit ik er ook wel eens dichterbij op de bank(90gr. gedraaid tov scherm) zo rond de 2,5m. Veel dichterbij moet je volgens mij niet gaan zitten want dan worden bij de slechtere signalen de vervuilingen en pixels te goed zichtbaar.

Ik heb nooit spijt gehad van de keuze voor een 42" scherm. Het is wat Pthewild1 al zegt, even wennen, daarna wil je niet anders meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 232320 op 15-10-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje: hoe stel ik mijn tv zo in dat zenders met afwijkende beeldformaten zoals o.a. Discovery channel direct goed worden weergegeven?

Als ik nu Discovery inschakel moet ik eerst het formaat wijzigen naar 16:9 want met "auto" pakt ie niet het juiste formaat, de ondertiteling valt eraf. Kan dat anders?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 232320 op 15-10-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Anoniem: 232320 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:49:
Vraagje aan eigenaren van een 42" scherm. Hoe stel ik mijn tv zo in dat zenders met afwijkende beeldformaten zoals o.a. Discovery channel direct goed worden weergegeven?

Als ik nu Discovery inschakel moet ik eerst het formaat wijzigen naar 16:9 want met "auto" pakt ie niet het juiste formaat, de ondertiteling valt eraf. Kan dat anders?
Ik heb de 42PV70 en ik zet hem op "JUST" instelling (engels menu. Weet niet hoe het in het nederlandse menu heet). Dan past ie alles mooi aan bij mij zonder rare vervormingen ofzo.

Warmte:
Het viel me op dat ik vaak mensen hoor waarom plasma tv's zo heet worden. Ik heb sinds een week dus de 42PV70 en na een paar uur kijken komt er echt nauwelijks warmte van af hoor!? Is dat warmte "probleem" niet iets van oudere modellen? Ik heb dus geen last van warme tv. De Sony Bravia v2500 van mijn ouders wordt volgens mij warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236542

Ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe tv. Ik wou eerst een LCD hebben, maar aan dat beeld kan ik maar niet aan wennen. Totdat een verkoper mij erop wees dat ik gewoon op zoek was naar een plasma en hij had ook nog gelijk.
Na veel toestellen te hebben bekeken en alle tips, adviezen en opmerkingen hier gelezen(allemaal nog bedankt _/-\o_ ) ben ik voor de 42PY70 gegaan. En als alles goed gaat wordt ie overmorgen afgeleverd.

Ik kan niet wachten om 'm uit te proberen, maar heb een vraagje over die "inspeelperiode". Ik heb op sommige sites gelezen dat mensen 'm 200 tot 500 uur :? laten inspelen op VE of AVIA, voordat ze pas echt tv gaan of durfen te kijken.

Is dat "normaal" of slaan sommigen een beetje door. Kan ik woensdagavond gewoon voetbal kijken of kan ik dat beter overslaan (niet alleen omdat het wel weer zal tegenvallen)?

Kan iemand mij vertellen wat nou eigenlijk de beste tips zijn om goed met je plasma om te gaan en zo te houden. De dvd van AVIA of VE ga ik zeker halen, maar hoelang je zoiets moet gebruiken weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 08:38
Een duidelijk geval van klok en klepel, mensen zetten op hun nieuwe plasma het contast wat lager omdat de kans op permanent inbranden de eerste 200 uur veel groter is als na die eerste 200 uur althans dat wordt beweerd, waarom het 200 uur is kan niemand mij vertellen, evenals iemand die mij onder normale omstandigheden iemand kan aanwijzen die perment zijn scherm heeft ingebrand van de laatste generatie die dit niet heeft gedaan.

Als je zeker voor het onzekere wilt nemen, scherm van dynamisch af en contrast op 50% denk ik, als je die 200 uur erop hebt zitten terug zetten en de AVIA of DVE dvd erin om het scherm te calibreren of het scherm profesioneel laten calibreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapklaar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 16:56
-nm-

[ Voor 102% gewijzigd door hapklaar op 17-10-2007 10:11 . Reden: nieuw topic ]

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236542

iceme schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 21:49:
[...]

Een duidelijk geval van klok en klepel, mensen zetten op hun nieuwe plasma het contast wat lager omdat de kans op permanent inbranden de eerste 200 uur veel groter is als na die eerste 200 uur althans dat wordt beweerd, waarom het 200 uur is kan niemand mij vertellen, evenals iemand die mij onder normale omstandigheden iemand kan aanwijzen die perment zijn scherm heeft ingebrand van de laatste generatie die dit niet heeft gedaan.

Als je zeker voor het onzekere wilt nemen, scherm van dynamisch af en contrast op 50% denk ik, als je die 200 uur erop hebt zitten terug zetten en de AVIA of DVE dvd erin om het scherm te calibreren of het scherm profesioneel laten calibreren
Bedankt, er worden inderdaad zoveel verschillende meninge over gegeven. Maar wat is nog waarheid??
Dus die dvd's zijn eigenlijk om na die tijd je beeld te calibreren, niet ervoor..?
Hoorde sowieso meestal al, dat het beste is om de stand Cinema te gebruiken en idd de contrast omlaag te schroeven. Staan dit soort dingen eigenlijk niet in de handleiding??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:19
Afgelopen zaterdag een nieuwe tv aangeschaft, de 42PV70. Deze zal over +- een week bezorgd worden.
De verkoper adviseerde om er ook een speciale kabel bij te nemen die minder storing in het signaal zou geven (kabel tv), zij adviseerde toen om de Monstervideo2 antennekabel te nemen.

Echter konden zij deze kabel alleen leveren in 8 meter en 12 meter. Ik heb slechts 9 meter kabel nodig en het lijkt mij dan ook nutteloos om 12 meter kabel te kopen (ook ivm slechte invloed op signaal).

Ik heb al eens via google gezocht, maar kan verder niks nuttigs over deze kabel vinden. Daarom hier de vraag: weet iemand of deze kabel ook in 9 á 10 meter geleverd wordt of dat er nog andere (eventueel betere) alternatieven zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Spurlie schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:14:
Ik heb al eens via google gezocht, maar kan verder niks nuttigs over deze kabel vinden. Daarom hier de vraag: weet iemand of deze kabel ook in 9 á 10 meter geleverd wordt of dat er nog andere (eventueel betere) alternatieven zijn?
Of het bij analoge tv ook zo is, weet ik niet 100% zeker, maar bij mij maakte het geen bal uit of ik de dure antennekabel (minder signaaldemping) pakte of standaardkabel. Ik heb digitale tv, en het leuke is dat je op je decoder de signaalkwaliteit zichtbaar kunt maken. Ik zie dus signaal/ruisverhouding en de bit error rate. Die waren beide onverandert bij gebruik van de dure kabel (+/- 10m). Lijkt mij dat hetzelfde op gaat voor analoog.

Wat wél verschil maakt (zeker voor digitaal) is goede connectoren. Pak de volledig metalen connectoren, en zorg voor stabiele verbindingen, liefst geen splitters. En als je een splitter moet gebruiken, koop dan liever een fatsoenlijke 'huiscentrale' waar ook een versterker in zit. Neem een regelbare versterker. Mocht je nl ooit digitale tv nemen, moet je met de versterking kunnen spelen (niet teveel, niet te weinig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bsmpower schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:23:
[...]

Ik heb de 42PV70 en ik zet hem op "JUST" instelling (engels menu. Weet niet hoe het in het nederlandse menu heet). Dan past ie alles mooi aan bij mij zonder rare vervormingen ofzo.
Ik heb het idee dat als ik hem op "juist"zet dat ie niet alle kanalen goed weergeeft. Sommigen te breed, andere kanalen te hoog. Dan heb je gezichten die te breed zijn of mis je een stuk beeld . Zijn er meer mensen die dat ervaren?

Is er aan de decoder(Humax) misschien iets in te stellen zijn voor wat betreft beeldformaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 232320 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:08:
[...]

Ik heb het idee dat als ik hem op "juist"zet dat ie niet alle kanalen goed weergeeft. Sommigen te breed, andere kanalen te hoog. Dan heb je gezichten die te breed zijn of mis je een stuk beeld . Zijn er meer mensen die dat ervaren?
Volgens mij kan dat niet anders. Van 4:3 naar 16:9 moet ofwel afgeknipt of uitgerekt worden. Maar blijkbaar doet ie het niet op alle zenders hetzelfde? Dat is wel raar. Misschien dat ie meer kijkt naar het beeld dan naar het beelformaat. Ik heb ook wel eens gezien dat mijn (oude) TV 'dacht' dat het een breedbeeld uitzending was, terwijl er alleen een scene te zien was met boven en onder erg donker beeld. Daarom dacht ie dat het balken waren en schakelde meteen over naar de cinema stand. Misschien denken die TV's tegenwoordig dat ze slim zijn en passen het dynamisch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Anoniem: 232320 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:08:
[...]

Is er aan de decoder(Humax) misschien iets in te stellen zijn voor wat betreft beeldformaat?
Ik heb het gevoel dat het bij mij wel goed gaat. Bij sommige uitzendingen een balkje boven en onder. En soms zelf links en rechts een klein balkje. Maar als hierdoor het beeld goed blijft geen probleem. Maar ik heb dus geen problemen. Of ik zie niet dat dingen worden uitgerekt :-). Echter let mijn vriendin altijd wel op dit soort dingen en die heb ik nog niet gehoord sinds ik de tv heb...
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.