[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 8

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 90.412 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209496

Kan iemand mij vertellen wat de LE37M87BD met beeldformaten doet?
Wat gebeurt er b.v met biosscoopformaat (2.35), wordt dit verticaal opgeblazen tot 16:9 of blijft het netjes met een zwarte balk boven en onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb mijn PC aangesloten op HDMI 2 en heb deze HDMI 2 ingang PC genoemd.

Nu wil ik mijn PC instellen op mijn TV en ga naar menu instellingen.

Echter is bij mij PC en thuisbioscoop PC grijs, dus hij gaat erover heen en het valt niet te selecteren..

Wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd? Zit mijn PC wel in PC Modus zoals ze dat noemen in de Handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245431

hallo wie kan mij helpen ik twijfel tussen en le48f86b of een sony 40v3000 prijs is het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:47
Ik heb momenteel Digitale TV van @Home (Samsung Decoder Type: 270R) in combinatie met een Samsung LE40M86BD, maar zit er nu over denken om een HD decoder aan te schaffen (Samsung DCB 360R) die ik dan kan aansluiten doormiddel van een HDMI kabel. Ik weet dat het beeld via SCART de wensen soms overlaat (Moet toch zeggen dat ik best tevreden ben) en dan een verbinding doormiddel van HDMI digitaal is en dus in theorie (Met uitzondering van de HD TV kanalen) beter moet zijn, maar levert dit ook echt kwaliteitswinst op bij het TV kijken?

Wie heeft er ervaring met digitale TV van @HOME in combinatie met een HD Decoder (Samsung DCB 360R) die op HDMI kan worden aangesloten?

Dit zou een investering zijn van dik 250 euro, dus verwacht ik dan ook prestatie winst.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Model: LE40M86BDX/XEC
Serial.nr: AHH538MPA09761E
Version: SS03

Kan iemand me nog vertellen hoe ik uit bovenstaande gegevens kan halen wanneer mijn TV geproduceerd is (Heb een recent model die niet de genoemde problemen heeft zoals gemeld in het forum?) en wat betekend de toevoeging BDX/XEC?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Vjenne-ICT schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:53:
Ik heb momenteel Digitale TV van @Home (Samsung Decoder Type: 270R) in combinatie met een Samsung LE40M86BD, maar zit er nu over denken om een HD decoder aan te schaffen (Samsung DCB 360R) die ik dan kan aansluiten doormiddel van een HDMI kabel. Ik weet dat het beeld via SCART de wensen soms overlaat (Moet toch zeggen dat ik best tevreden ben) en dan een verbinding doormiddel van HDMI digitaal is en dus in theorie (Met uitzondering van de HD TV kanalen) beter moet zijn, maar levert dit ook echt kwaliteitswinst op bij het TV kijken?

Wie heeft er ervaring met digitale TV van @HOME in combinatie met een HD Decoder (Samsung DCB 360R) die op HDMI kan worden aangesloten?

Dit zou een investering zijn van dik 250 euro, dus verwacht ik dan ook prestatie winst.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Model: LE40M86BDX/XEC
Serial.nr: AHH538MPA09761E
Version: SS03

Kan iemand me nog vertellen hoe ik uit bovenstaande gegevens kan halen wanneer mijn TV geproduceerd is (Heb een recent model die niet de genoemde problemen heeft zoals gemeld in het forum?) en wat betekend de toevoeging BDX/XEC?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Op zich merk je vrij weinig van die HD Decoder als je gewone digitale TV hebt. Echter kan die decoder ook HD signalen ontvangen, zoals DiscoveryHD, maar daarvoor moet je wel betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:35
Ja en er zijn nog maar iets van 3 zenders die dat uitzenden. ik dacht discovery, national geographic en bbc.
overigens heb je het nieuwere "budget" 8 bit's scherm SS03
Anoniem: 245431 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:12:
hallo wie kan mij helpen ik twijfel tussen en le48f86b of een sony 40v3000 prijs is het zelfde.
je bedoelt de 40 of 46F? De samsung heeft wat mooiere zwart weergave en glosy scherm. Nadeel weer van dat glosy scherm is dat die snel weerspiegelt, dus kijken met zon in beeld is lastig. De sony's 100HZ optie schijnt beter te werken dan die van samsung, alleen gebruik je dat niet echt.

Ik zou zeggen ga naar een elektronica winkel waar je ze kan bekijken, en zoek zelf een beetje uit.. we zijn hier geen helpdesk :/

[ Voor 68% gewijzigd door KappeNou op 18-12-2007 17:34 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04 23:17

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik ben er over uit mensen ik wil een Samsung LE37M86BD bestellen. Paar vragen:

-Ik heb ik begrepen dat sommige (de meeste?) webwinkels een duitse versie leveren?
-Zijn daar nadelen aan? Handleidingen boeien me niet zo.
-Maar qua service en support eventueel?
-En wat zijn de garantie regelingen? Is dit voor alle TV's van samsungs gelijk of verschilt dit per winkel?

Ik heb dit topic al doorgezocht voor deze tref woorden maar niks relevants kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Op kieskeurig kan je vaak zien of het een NL versie betreft. De TV die ik heb is een NL versie en was de goedkoopste die op dat moment beschikbaar was. Samsung geeft standaard 2 jaar aan huis garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Schweino schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 21:22:
Op kieskeurig kan je vaak zien of het een NL versie betreft. De TV die ik heb is een NL versie en was de goedkoopste die op dat moment beschikbaar was. Samsung geeft standaard 2 jaar aan huis garantie.
Maar als er 2 jaar aan huis garantie is, wat maakt het dan nog uit of een TV duits of nederlands is? (Behalve de handleidingen). Ik neem aan dat er dan gewoon garantie is? Iemand die hier duidelijkheid over kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 09:27
Ik zie net dat de N serie's ook FullHD zijn, de N serie heeft geen crystal clear scherm, wat op zich jammer is maar wel 10k contrast. maar als het scherm wel 10 bitt is dan ga ik daar liever voor dan een 8 bitt scherm met crystal clear.

zijn de verhalen van de N serie net zo als de M serie met banding, clouding en andere klachten?

kan de M87 voor 1159 krijgen en de N87 voor 1129.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
volgens mij is het verschil dat de N een lagere serie is en de M de voorloper van de F. De M heeft mooiere zwart weergave dan de N. Verder kan je het beste de specs naast elkaar zetten en de beide schermen in de winkel bekijken.
Kwa clouding weet ik het niet, beetje googlen ofzo

[ Voor 10% gewijzigd door KappeNou op 19-12-2007 16:50 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:16
Anoniem: 209496 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:07:
Kan iemand mij vertellen wat de LE37M87BD met beeldformaten doet?
Wat gebeurt er b.v met biosscoopformaat (2.35), wordt dit verticaal opgeblazen tot 16:9 of blijft het netjes met een zwarte balk boven en onder?
Kan je gewoon instellen met je AB:Auto Wide (Tv bepaald zelf), 16:9, Wide Zoom, 4:3 en Just Scan

@Schweino, Heb je ook als je de optie Home Theater PC instelt (Dat kan als je je hdmi2 input waar je pc op aangesloten is als naam PC staat ingesteld) dat je Just scan niet selecteren kan>? Ik kan alleen kiezen tussen 16:9 en 4:3 waarbij 16:9 gewoon beeldvullend is zonder over/underscan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Je weet dat er tegenwoordig veel Samsungs uit de LE37M serie geleverd worden met hierin panelen van een andere leverancier? Hierdoor is naar het schijnt de beeldkwaliteit slechter omdat deze een 8 Bit paneel gebruiken, zie een paar posts hierboven.

Ik heb vandaag met 4launch contact gehad en zij kunnen mij niet vertellen welk paneel er in de door hun geleverde TV zit. Ook is het niet mogelijk de TV te retourneren als het een 8bit paneel blijkt te zijn. Ik zeg, je kunt dus geluk hebben, of pech. (het zal me niets verbazen als alle goedkope aanbiedingen 8 bit paneeltjes blijken te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Checkeys schreef op woensdag 19 december 2007 @ 17:43:
[...]

Je weet dat er tegenwoordig veel Samsungs uit de LE37M serie geleverd worden met hierin panelen van een andere leverancier? Hierdoor is naar het schijnt de beeldkwaliteit slechter omdat deze een 8 Bit paneel gebruiken, zie een paar posts hierboven.

Ik heb vandaag met 4launch contact gehad en zij kunnen mij niet vertellen welk paneel er in de door hun geleverde TV zit. Ook is het niet mogelijk de TV te retourneren als het een 8bit paneel blijkt te zijn. Ik zeg, je kunt dus geluk hebben, of pech. (het zal me niets verbazen als alle goedkope aanbiedingen 8 bit paneeltjes blijken te zijn)
Hmm, allereerst bedankt voor je reactie :)

Zit er zo veel verschil in kwaliteit dan? Uit je post maak ik op dat jij ook deze zou willen bestellen? Hoe ga jij het oplossen? Ik ben benieuwd. Ik wil komende dagen/week bestellen namelijk...

Ik was net blij dat ik eindelijk een keuze had gemaakt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192470

nee, 8bit NIET S(amsung) is niet goedkoper voor een inkoper....

en je kan natuurlijk altijd je scherm binnen 8 dagen terug brengen....
zercom(naast 4 launch) doet daar iig niet moeilijk over...( je moet natuurlijk niet zeggen dat 8 bit blah of pixels kapot...) gewoon ik vind hem toch niet fijn.....

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 14:58

Arfman

Drome!

nijntje82 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:43:
Eindelijk m'n 40F86 staan, heb geen camera meer anders had ik wat foto's gepost. Hij was zeker het wachten waard, wat een prachtig scherm. Dvd's in mijn Xbox aangesloten op component geeft hij veel mooier weer dan een dvd op mijn vorige tv (crt 16:9).

De xbox op component op 1080P ziet er prachtig uit. Veel helderder,scherper,beter dan mijn vorige tv.
Hoe doe je dat? Ik heb ook een Xbox (2 zelfs). Beneden aangesloten op de 40M87 via Component, boven op de 32R72B, ook via Component. Moet ik dan ergens iets instellen? Ik heb wel "enable 480p, 720p en 1080i" aangezet bij Video Hardware in XBMC, maar die instelling lijkt hij niet te onthouden :?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

xbox of xbox 360?

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 11:47

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Jesp_J schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 19:34:
De PS3 is hierop aangesloten via HDMI en de PS3 geeft als je een BD afspeelt een 1080p 24 Hz output. Wat doet mijn tv dan precies?
Ik ben ook geinteresseerd in de 32M86, maar een van zijn sterke punten was toch bijvoorbeeld zijn 100Hz Frequentie, bovenstaande uitspraak betekend een terugval van 3/4de. Wat houdt dit dan precies in, dat hij het 1080p Signaal niet goed aankan of is die 100Hz software matig en alleen bedoeld als Marketing Middel.

Hoe vinden jullie hem in Samenwerking met de PS3 op 720p en 1080p, ben namelijk wel benieuwd of deze HD-Ready TV dat signaal degelijk afhandelt.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• Checkeys
Anoniem: 192470 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 23:01:
nee, 8bit NIET S(amsung) is niet goedkoper voor een inkoper....
Dit betwijfel ik, de prijs is wel in een keer heel veel gezakt.
Anoniem: 192470 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 23:01:
en je kan natuurlijk altijd je scherm binnen 8 dagen terug brengen....
zercom(naast 4 launch) doet daar iig niet moeilijk over...( je moet natuurlijk niet zeggen dat 8 bit blah of pixels kapot...) gewoon ik vind hem toch niet fijn.....
Volgens mij mag je de doos dan niet geopend hebben, althans niet bij 4Launch zover ik weet. Zercom levert de LE37M niet.

• Checkeys
EVILSalami schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:47:
[...]
Uit je post maak ik op dat jij ook deze zou willen bestellen? Hoe ga jij het oplossen?
Ja, ik wel er ook een bestellen, maar dan wel een volledige Samsung, misschien is contact opnemen met Samsung de oplossing?

• nijntje82
  • Niet online
nijntje82 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:14:
Ik heb mijn PC aangesloten op HDMI 2 en heb deze HDMI 2 ingang PC genoemd.

Nu wil ik mijn PC instellen op mijn TV en ga naar menu instellingen.

Echter is bij mij PC en thuisbioscoop PC grijs, dus hij gaat erover heen en het valt niet te selecteren..

Wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd? Zit mijn PC wel in PC Modus zoals ze dat noemen in de Handleiding?
Anyone?

Iemand ook een mening over: lcd tv moet standby blijven staan?

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 10:00
JunkieXP schreef op donderdag 20 december 2007 @ 08:55:
[...]
Ik ben ook geinteresseerd in de 32M86, maar een van zijn sterke punten was toch bijvoorbeeld zijn 100Hz Frequentie, bovenstaande uitspraak betekend een terugval van 3/4de. Wat houdt dit dan precies in, dat hij het 1080p Signaal niet goed aankan of is die 100Hz software matig en alleen bedoeld als Marketing Middel.

Hoe vinden jullie hem in Samenwerking met de PS3 op 720p en 1080p, ben namelijk wel benieuwd of deze HD-Ready TV dat signaal degelijk afhandelt.
24p weergave zorgt ervoor dat bluray en hddvd kan worden weergegeven op de oorspronkelijke opnamesnelheid van de film (van 24 frames per seconden). Omzetting naar andere veelvouden dan van 24 levert artefacten op. Kijk ook op: http://en.wikipedia.org/wiki/24p.

Ik persoonlijk sla 24p compatibiliteit hoger aan dan 100hz. Het kan natuurlijk ook dat beide ondersteund worden. Toshiba doet ook bijv. het 24p signaal x5 weergeven op 120hz.

Checkeys schreef op donderdag 20 december 2007 @ 09:42:
[...]

Dit betwijfel ik, de prijs is wel in een keer heel veel gezakt.

[...]

Volgens mij mag je de doos dan niet geopend hebben, althans niet bij 4Launch zover ik weet. Zercom levert de LE37M niet.
die leveren ze wel, staat gewoon op de website....

en als inkoper kan je echt niet kiezen tussen 10 en 8 bit. een lm blijft een lm of die nou in belgie of china word gemaakt..

• Arfman

Arfman

Drome!

Xbox 1. Die kun je via een trucje op 1080P zetten (iets met NTSC videomode switchen, maar het schijnt dat je daar je MS Dashboard voor nodig hebt, en dat is iets wat er bij mij al jaren niet meer opstaat :X)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Lightning89
[...]

De 37" versie is alleen maar beschikbaar in 8bit!!! De rest van de modellen zijjn er in 8 en 10bit, de 37" ALLEEN in 8bit (deze heeft als enige van de M serie namelijk geen crystal clear scherm)

Edit: mmmzz ik weet niet meer zeker of dit verhaal klopt, dacht het ergens tehebben gelezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Lightning89 op 20-12-2007 12:51 ]

• libbes1979
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik heb vooral met films en digitale tv dat als je goed kijkt naar mensen dat er een soort van gloei over ze heen hangt of achter ze aan , net alsof er iemand achter diezelfde persoon aanloopt ( soort van vertraging)

Hoe kan ik dit verbeteren qua instellingen?

Hoorde rgb lager zetten en iets van digitale ruis uit?

Gebruik digitale tv van upc

Heb een samsung LE32R84B

reactiesnelheid van de tv is 8 ms

PSN: libbes1979

• Checkeys
Anoniem: 192470 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:03:
[...]
die leveren ze wel, staat gewoon op de website....
Staat niet in de pricewatch, heb niet op hun eigen website gekeken. En aangezien ze een price-lock hebben, kun je de prijzen ook niet toevoegen aan de pricewatch.
Anoniem: 192470 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:03:
[...]
en als inkoper kan je echt niet kiezen tussen 10 en 8 bit. een lm blijft een lm of die nou in belgie of china word gemaakt..
Ik zeg niet dat de inkoper kan kiezen, want ze weten zelf ook niet wat ze inkopen, maar verdenk samsung ervan de adviesprijs te verlagen omdat ze er panelen instoppen van mindere kwaliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door Checkeys op 20-12-2007 14:04 ]

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Momenteel ben ik sinds de introductie van de F-serie vorig jaar in bezit van een LE40F71 waar ik, naast al het kijkplezier, ook wel de nodige "issues" mee heb beleefd (Colorflickering in MovieMode, zelf kabeltjes in elkaar prutsen om de firmware te kunnen updaten voor de Justscan functie die niet standaard was).

Anyway, gezien ik nu voor een redelijk bedrag afstand kan doen van mij oude F71 ben ik weer aan het kijken voor een nieuwe LCD. De voornaamste rede hiervan is toch het gebrek aan een fatsoenlijke 3:2 pulldown conversie op de F71. 't Is iig al een hele opluchting dat ik nu zie dat de nieuwe F86 een fatsoenlijke 1080p/24 weergave ondersteund, maar de berichten dat Sammy nu lukraak 8 en 10 bits panels plaatst, en de 100hz mode niet helemaal jofel werkt vraag ik me af of het wel zo verstandig is weer voor Samsung te kiezen.

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar het volgende;
Zijn de 8 bit panels ook al in de F86-serie gesignaleerd of alleen bij de M?
Hoe ervaren jullie de 100Hz mode? Gebruik je het echt in bepaalde situaties, of is 't niet meer dan een halfwerkende gimmick?

Zit voorlopig even te denken aan de F86, de Bravia X3500 of de W3000. Iemand die de betreffende Bravia's toevallig al vergeleken heeft met de F86? Ga dit weekend maar weer eens met de laptop langs bij de MM om wat vergelijkingen te maken (en wat verkopers op de kast te jagen).

• Schweino
Arfman schreef op donderdag 20 december 2007 @ 12:15:
[...]

Xbox 1. Die kun je via een trucje op 1080P zetten (iets met NTSC videomode switchen, maar het schijnt dat je daar je MS Dashboard voor nodig hebt, en dat is iets wat er bij mij al jaren niet meer opstaat :X)
Klopt niet, de originele xbox doet maximaal 1080i en bij video zal er zelfs alleen maar worden geupscaled (van SD, HD trekt de sowieso xbox niet).

[ Voor 4% gewijzigd door Schweino op 20-12-2007 18:59 ]

• nijntje82
  • Niet online
Ik kan nog steeds niet wanneer ik hdmi - dvi gebruik bij mijn pc en mijn hdmi dvi (hdmi 2 ) verbinding instel op naam PC de PC instellingen bij mijn TV instellingen raadplegen om het beeld aan te passen. Iemand met dezelfde setup weet wel hoe het werk?

alvast bedankt

[ Voor 67% gewijzigd door nijntje82 op 20-12-2007 20:18 ]

Anoniem: 210346

Na 3x de MediaMarkt te hebben bezocht, ben ik er nog steeds niet uit wat voor een beeldscherm ik moet kopen. Het moet in ieder geval een 40 inch zijn. Nu heb ik de volgende modellen gezien die binnen mijn budget liggen; LG-42LC41 // KDL-40W2000 // LG-42LF65 // TV-427662D en de Samsung 40M86BDX.

Nu ben ik vooral geinteresseerd in de laatste -> Samsung 40M86BDX.

Het enige nadeel is dat ik over dit scherm enige dingen heb gelezen in dit topic die niet al te positief waren. Ik heb een blik aan de achterkant van dit scherm kunnen werpen en het gaat om een S paneel met als type:TU40EO made in slovenia. Wat denken jullie? is dit beeldscherm trouwens 8 bit of 10?

Bvd,
Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210346

Ik heb besloten dat ik toch maar voor een F8 ga ipv de Samsung 40M86BDX. De verhalen over banding en clouding hebben hier onder andere aan bijgedragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
De enige manier waarop ik full screen full hd heb gekregen nu op mijn F86 middels dvi - hdmi is door een kloon te maken in windows en beide beeldschermen seperaat in te stellen en het full hd scherm in te stellen op 1920x1080@30hz? Hebbe andere deze problemen ook? Enkel bij 30hz krijg ik full screen full hd. Iemand dit nog meer opgevallen of andere oplossingen voor dit probleem?

stom van samsung dat ze alleen de VGA ingang als PC aansluiting hebben ingesteld. De tv gaat ook alleen in PC modus wanneer je iets op de VGA aansluit. Ik wil gewoon digitaal via DVI. En niet mijn digitale signaal over een analoog vga kabeltje naar mn TV sturen.

Als ik op info druk op mijn tv zie ik staan: 1920x1080P bij 60hz. Terwijl ik hem in windows ingesteld heb als 1920x1080@30hz. Vreemd.

Iemand hier meer duidelijkheid over?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik heb dat probleem ook met dvi > VGA. Tenminste ik weet niet of dat 30Hz werkt, heb ik nog niet geprobeerd. Ik zet nu elke keer me TV op primair display, dan doet ie het goed alleen zie je dan niet al het beeld op je tft

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Slightly offtopic: voor degenen met een Xbox 1 en XBMC, stel je Xbox in op NTSC (Enigmah video mode switcher gebruiken) en stel dan je XBMC dash in op 1080i, en je Video Player op 720P. Genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
KappeNou schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:15:
Ik heb dat probleem ook met dvi > VGA. Tenminste ik weet niet of dat 30Hz werkt, heb ik nog niet geprobeerd. Ik zet nu elke keer me TV op primair display, dan doet ie het goed alleen zie je dan niet al het beeld op je tft
Krijg jij wel full screen full hd? Maar jij gebriukt VGA, dan kun je nog spelen met de PC opties die de TV heeft. Ik gebruik dvi-hdmi, dan kun je die opties niet gebruiken (slaat nergens op). Ik heb een hele dure kabel gekocht dvi-hdmi en nu kan ik daar niks mee.

Baal hier echt van, kan nu niet eens fatsoenlijk van dat peperdure scherm gebruik maken zoals ik wou. Scherm komt pas tot zn recht bij 1080P en dan liefst digitaal. En dit is niet eens full screen mogelijk (digitaal). Had beter m'n geld in de zak kunnen houden, want zo heb ik aan full hd niet veel op dit moment..

[ Voor 26% gewijzigd door nijntje82 op 21-12-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ja ik krijg hem gewoon op 1920x1080 als ik de tv als primair instel.. ik gebruik verder helemaal geen opties van de tv zelf. Probeer maar is je tv als primair in te stellen

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Arfman schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:30:
Slightly offtopic: voor degenen met een Xbox 1 en XBMC, stel je Xbox in op NTSC (Enigmah video mode switcher gebruiken) en stel dan je XBMC dash in op 1080i, en je Video Player op 720P. Genieten!
Vergeet er niet bij te vertellen dat die xbox1 omgebouwd dient te zijn en je een component kabel nodig hebt.....

1080i op een xbox 1 vetraagt de xaak overigens aanzienlijk in XBMC (menu's, rss, etc) en ik heb persoonlijk de voorkeur voor een progressive beeld dan interlaced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
KappeNou schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:09:
Ja ik krijg hem gewoon op 1920x1080 als ik de tv als primair instel.. ik gebruik verder helemaal geen opties van de tv zelf. Probeer maar is je tv als primair in te stellen
Ja maar kijk eens goed als je de info knop gebruikt op je tv of hij daadwerkelijk op 1080P staat en niet 1080i.

Ik gebruik dus de kabel dvi hdmi en ik krijg hem wel op de 1080P alleen niet vol scherm. Ook niet als ik hem instel als primaire monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Staat niks van P of I. er staat 1920x1080 @ 60Hz Picture: Dynamic

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
KappeNou schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:55:
Staat niks van P of I. er staat 1920x1080 @ 60Hz Picture: Dynamic
Oké als er niks staat is hij P geloof ik. Als i toevoeging staat is hij i.

Misschien moet ik ook maar een VGA kabel proberen anders, wel balen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
nijntje82 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:34:
[...]

Krijg jij wel full screen full hd? Maar jij gebriukt VGA, dan kun je nog spelen met de PC opties die de TV heeft. Ik gebruik dvi-hdmi, dan kun je die opties niet gebruiken (slaat nergens op). Ik heb een hele dure kabel gekocht dvi-hdmi en nu kan ik daar niks mee.

Baal hier echt van, kan nu niet eens fatsoenlijk van dat peperdure scherm gebruik maken zoals ik wou. Scherm komt pas tot zn recht bij 1080P en dan liefst digitaal. En dit is niet eens full screen mogelijk (digitaal). Had beter m'n geld in de zak kunnen houden, want zo heb ik aan full hd niet veel op dit moment..
Ik weet dat t lastig is, maar probeer rustig te blijven ;) . Er is vast een reden waarom die t niet doet en t ligt zeker niet aan je tv.
Allereerst heb ik deze tv niet, maar een plasma en ik kreeg zo'n grote overscan met de dvd-hdmi dat ik de taakbalk niet kon gebruiken! Ik de kabel weer teruggebracht, later toch maar weer eentje gekocht en geprobeerd. Blijkt dat je in de instellingen van de videokaart ineens een instellingenmenu krijgt wanneer je deze met hdmi aansluit, waardoor je ineens het beeld kan laten krimpen of uitzetten.

Maar je wilt 2 schermen op full hd aansturen zie ik, kan jouw videokaart dat wel aan? Lijkt me behoorlijk zware taak om 2 schermen op full hd te kunnen laten draaien, misschien dat die ze daarom op interlaced zet?
Ik gebruik mn plasma als beeldscherm, dus ik heb daar geen ervaringen mee, klonen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

[...]

Van de website die iets hierboven is gepost
Q. What issues currently exist on the newest sets?
A. The complaint "du jour" is that the TVs fresh from the production line are being shipped with 8bit panels instead of the 10bit versions that they used to come with. This is as yet UNCONFIRMED but if true would technically mean a reduction in amount of colours that can be displayed. In reality, the difference *should* be unnoticable (if true).
Schijnt dus geen significant verschil te zijn tussen die 8 en 10 bits panels? Ik denk dat ik gewoon binnenkort één ga bestellen. Als het een 10 bit is prima, geluk. Anders maar een 8 bit, boeiend. Zal weinig uitmaken. Misschien kan iemand dit bevestigen of ontkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
nijntje82 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 18:42:
[...]

Oké als er niks staat is hij P geloof ik. Als i toevoeging staat is hij i.

Misschien moet ik ook maar een VGA kabel proberen anders, wel balen..
De optie Justscan geprobeerd bij beeldformaat???
En btw de optie HomeTheaterPC kan alleen als je je hdmi ingang de naam pc geeft. de optie PC blijft grijs alleen de optie hometheaterpc komt beschikbaar. bij het instellen van de naam PC valt de optie justscan weg en moet je 16:9 selecteren. Heb je geen naam? Dan moet je justscan aanzetten.

[ Voor 38% gewijzigd door Lightning89 op 22-12-2007 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
Thanks voor de reacties, het lukt nu aardig, wel even frustrerend :). De configuratie is nog niet optimaal. Het beeldscherm van de pc gebruik ik niet zo super veel, daar zijn de instellingen op dit moment niet goed van, maar ik heb nu wel full hd full screen via dvi en m'n 1080P films knallen van het beeldje af! Ben maar begonnen met alle Starwars :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163549

Ik heb een Samsung LE32M86BD.

http://www.samsung.com/be...d.asp?page=Specifications

Hierop staat de volgende firmware (of moet ik in service mode gaan om de firmware te bekijken? Dit is wss enkel de software versie?):

T-BDXPDEU00-1007
en
T-ST1DEU7-1000

Hierbij had ik enkele vragen:

1) Wat zijn de mogelijke bugs bij deze tv?
2) MOVIE PLUS BUG, is dit dan iets dat er zo een beetje blokvorming rond de gezichten is bij movie plus aan en snel bewegende beelden? Wordt dit opgelost met een firmware update?
3) Hoe kan ik weten wat de laatste firmware is?
4) Hoe kan ik de laatste firmware erop krijgen als ik geen digitale tv heb? (Moet ik dan bellen of kan dat via een VGA kabel met de pc, ik vind de firmwares immers niet terug op de site van Samsung)
5) Was er geen bug dat je in pan en scan mode soms een boord met gekleurde pixels hebt als je bvb linux gebruikt op PS3. Is deze al opgelost?

Alvast Bedankt.

[ Voor 119% gewijzigd door Anoniem: 163549 op 22-12-2007 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Anoniem: 163549 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:32:
Ik heb een Samsung LE32M86BD.

http://www.samsung.com/be...d.asp?page=Specifications

Hierop staat de volgende firmware (of moet ik in service mode gaan om de firmware te bekijken? Dit is wss enkel de software versie?):

T-BDXPDEU00-1007
en
T-ST1DEU7-1000

Hierbij had ik enkele vragen:

1) Wat zijn de mogelijke bugs bij deze tv?
2) MOVIE PLUS BUG, is dit dan iets dat er zo een beetje blokvorming rond de gezichten is bij movie plus aan en snel bewegende beelden? Wordt dit opgelost met een firmware update?
3) Hoe kan ik weten wat de laatste firmware is?
4) Hoe kan ik de laatste firmware erop krijgen als ik geen digitale tv heb? (Moet ik dan bellen of kan dat via een VGA kabel met de pc, ik vind de firmwares immers niet terug op de site van Samsung)
5) Was er geen bug dat je in pan en scan mode soms een boord met gekleurde pixels hebt als je bvb linux gebruikt op PS3. Is deze al opgelost?

Alvast Bedankt.
Sommige vragen worden beantwoord via deze link die eerder gepost is.

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=511377

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Woei ! Nu op mijn 40F8 die HD settopbox van Samsung aangesloten via HDMI, echt superbeeld op digitale televisie en de HD kanalen zijn al helemaal eng scherp, geen flikkering, banding of wat ook, volgens het apparaat geeft ie signaal op 7000 kbps.

Ik zie geen scolling lines of andere ellende, ook de Xbox360 via component doet het helemaal storingsvrij. Blijft dus over dat ik het op de PC wel had, ik trek de voorzichtige conclusie dat het een instellingsprobleempje is, maar ik ga het nog even onderzoeken...

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118518

Ik heb ook de F86, Weet iemand of component 1080p ondersteund.
Als ik via de 360 wmvhd afspeeld dan gaat hij op 1080p erg stotteren en op 1080i loopt hij veel beter.
Ik vind wel dat de samsung vaak hakeld en het beeld vaak een soort triling achterlaat bij bewegingen.
Hebben meer dat gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-05 22:35
Heb de le37m86bd maar ik heb vraag heeft iemand goede instellingen voor ps3/blu ray speler want als ik het zelf doe word het weer te donker of te licht en bij game mode is alles weer zo scherp.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Laatst online: 06-07-2023
Ik denk dat ik toch voor een goedkoper model ga. De LE32R82B bijvoorbeeld, lijkt me ook een prima TV. En dat scheelt wel behoorlijk in m'n portemonnee
Full HD hoeft voor mij toch niet zo...Vind 720P ook al mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Nu online
Anoniem: 118518 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 21:45:
Ik heb ook de F86, Weet iemand of component 1080p ondersteund.
Als ik via de 360 wmvhd afspeeld dan gaat hij op 1080p erg stotteren en op 1080i loopt hij veel beter.
Ik vind wel dat de samsung vaak hakeld en het beeld vaak een soort triling achterlaat bij bewegingen.
Hebben meer dat gezien.
Volgens de handleiding kan de F86 geen 1080p over componenten weergegeven, maar volgens anderen klopt dat niet. En inderdaad zou je bij geen ondersteuning ook helemaal geen beeld moeten krijgen. Spelen de games wèl goed in 1080p? Is de bron (die wmvhd) wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
1080P doet het gewoon perfect met de PS3.. spellen en films. Ligt denk ik eerder aan de shitbox 360 :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-05 22:35
Nog ff een vraagje ik zoek op het internet naar goeie instellingen voor de tv en me ps3.
Overal waar ik kijk is het contrast heel hoog ingesteld maar me vader zegt dat die slecht is voor de tv.
Athans dat was het voor de oude CRT schermen hij weet niet of dat ook zo is voor lcd's

Weet iemand dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik heb laatst een Blu-ray film gekocht (300)
De vraag is of iemand hier weet hoe ik de film op 1080p afspeel met een PS3? Als ik info doe op mijn tv zie ik dat die hem 720p afspeelt. Moet ik ergens instellingen veranderen? Trailers van de PS store speelt die wel gewoon 1080p af..

Gebruikte hardware: Samsung LE40F86, Component kabel, PS3 60gig

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163549

EVILSalami schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:34:
[...]

Sommige vragen worden beantwoord via deze link die eerder gepost is.

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=511377
Deze heb ik gelezen maar dan heb ik nog problemen bij deze vragen

4) Hoe kan ik de laatste firmware erop krijgen als ik geen digitale tv heb? Naar waar moet ik bellen hiervoor en is dit gratis in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 10:15
Om nog even terug te komen op de gebruikte panelen :+

Ik heb dus een Samsung LE32S81B en op de doos staat de volgende sticker:

Afbeeldingslocatie: http://www.inlustris.nl/samsunglcd.jpg

Kan ik hier uit opmaken of ik een origineel Samsung paneel heb? Of moet ik toch ergens anders kijken?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203140

Ik ben nu al een paar maanden de bezitter van een LE 37M86 BDX, die is hetzelde als de LE 37M87 BD (X) (De x modelen hebben een nieuwe backpannel zelfde functies, alleen beetje sneller?)

Ik ben zeer tevreden over movie plus stand voor 24 of (IMAX) 30 frames progresive, ik snap alleen niet hoeveel Hz hij maximaal weer kan geven. Mijn Geforce kan maximaal 1080p 60Hz weergeven op deze TV. Waarom is deze dan niet geschik voor 100Hz? volgens mij kan hij dat wel, en is dat juist wat die Movie plus doet, de bron upscalen naar zijn 100Hz van uit de 24 of 30 of 60 Hz bron.

Met een Geforce 8800 GTX kan ik alleen geen Dual Link DVI-D -> HDMI gebruiken, of kan dit alleen met de DVI-D Dual link Schermen van Samsung? De LE 37M86/87 bied 1 VGA poort tot 1920x1080, en 3 keer DVI-D -> HDMI, waarvan 2 x HDMI 1.3 (Met geluid via video kaart)

Begrijp me wel goed, ik ben zeer teverden over dit scherm en heb geen klachten, vroeger (voor dit scherm) was ik een Sony Bravia fanboy. Maar ik moet erkennen, Samsung is gewoon beter op dit moment.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 203140 op 24-12-2007 02:43 . Reden: bijwerken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Nu online
Slash500 schreef op zondag 23 december 2007 @ 17:11:
Nog ff een vraagje ik zoek op het internet naar goeie instellingen voor de tv en me ps3.
Overal waar ik kijk is het contrast heel hoog ingesteld maar me vader zegt dat die slecht is voor de tv.
Athans dat was het voor de oude CRT schermen hij weet niet of dat ook zo is voor lcd's

Weet iemand dit ?
Een hoog contrast is alleen af te raden tijdens de eerste 200 uur bij n plasma. Ja ook de oude crt kon inbranden, dus dat zal je vader w l s gehoord hebben.
De vraag is of t mooi is en vooral of jij t mooi vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229034

Hoi, nog wel even een tip voor filmliefhebbers: als je upscaling naar 1080p wilt gebruiken van gewone DVD's op je Xbox, dan mag dat om licentietechnische redenen NIET over component.

Als je dit wilt koop dan een HDMI enabled Xbox of gebruik VGA. Bron: meest recente podcast Major Nelson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220263

Heeft iemand problemen gehad met de gammele poten van de Samsung's?
Ik kijk nu naar een nieuwe LCD en de Samsungs bevallen me wel. Maar die poten zijn *echt* heel erg klein voor de TV's, en als je de TV van de onderkant een beetje aanraakt begint die al te schommelen. Dit heb ik ondervonden bij bijna alle 32 en 36/37 inch modellen die ik heb bekeken in de winkels... Blijken ze in de praktijk genoeg of gebeuren er toch wel problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203140

Anoniem: 229034 schreef op maandag 24 december 2007 @ 13:24:
Hoi, nog wel even een tip voor filmliefhebbers: als je upscaling naar 1080p wilt gebruiken van gewone DVD's op je Xbox, dan mag dat om licentietechnische redenen NIET over component.

Als je dit wilt koop dan een HDMI enabled Xbox of gebruik VGA. Bron: meest recente podcast Major Nelson.
De Hitachi-LG DVD Speler van de 360 is al gehackt, Als je Xtreme Firmware draaid heb je dit soort problemen niet meer. Voor de rest raad ik een pc aan als Blue-Ray HD speler, geen Xbox of Wi. Met een el ceapo Lite-on Blue Ray/HD brander heb je veel meer waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Nu online
Anoniem: 203140 schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:16:
[...]

De Hitachi-LG DVD Speler van de 360 is al gehackt, Als je Xtreme Firmware draaid heb je dit soort problemen niet meer. Voor de rest raad ik een pc aan als Blue-Ray HD speler, geen Xbox of Wi. Met een el ceapo Lite-on Blue Ray/HD brander heb je veel meer waar voor je geld.
Mensen aansporen tot gebruik van n hack lijkt me een kwalijke zaak.

Bovendien vraag ik me af wat het probleem is. De xbox360 doet upscaling van dvd's via vga en hdmi, dus wat is het probleem?

El cheapo hd-dvdbrander kopen? Vraag me af waarom. Als je nu n hd-dvdspeler add-on koopt voor de xbox360 voor €179, dan krijg je 5 hd-dvd films naar keuze cadeau! Gemiddeld kost zo'n film €35, dus kost de speler....€4,-.
Ja, ik koop lekker originele films/games/software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240232

Anoniem: 220263 schreef op maandag 24 december 2007 @ 14:38:
Heeft iemand problemen gehad met de gammele poten van de Samsung's?
Ik kijk nu naar een nieuwe LCD en de Samsungs bevallen me wel. Maar die poten zijn *echt* heel erg klein voor de TV's, en als je de TV van de onderkant een beetje aanraakt begint die al te schommelen. Dit heb ik ondervonden bij bijna alle 32 en 36/37 inch modellen die ik heb bekeken in de winkels... Blijken ze in de praktijk genoeg of gebeuren er toch wel problemen mee?
Dat dacht ik in het begin ook, wat een slappe poot, maar ik heb er nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118518

Op de samsung LE46F86BD zit Movie Plus technologie.
Op me plasma zit dat ook, als ik dat inschakel dan krijg ik een soort van waas bij snelle bewegingen.
Op me lcd heb ik dat dus ook. Alleen zie ik geen optie om dat uit te schakelen.
Vinden dat niet meer mensen met de F serie dat hij bij snelle bewegingen een waas achterlaat.
Ik zie het al als iemand met zijn hoofd draait. En dat is uiterst iritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235836

Hallo,

ff mbt de panelen.
Ik heb een LE32R82B en er zit een C-paneel in.

Weet iemand eigenlijk of dat je het toestel ook helemaal uit kan zetten? ik kan dit namelijk niet vinden. Ik krijg hem alleen in de standby stand.

Gelijk nog ff een vraagje over de teletekst. kan je schakelen tussen de verschillende subpage's?
Met mij oude beeldbuis JVC kon dit namelijk wel (moest natuurlijk wel wachten tot hij de subpage's had gevonden). Ik kan hier echter ook niets over vinden. Ik zou dus graag horen of dit kan en zo ja hoe.

gr.

Deimos-phobos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235836 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 09:45:

Weet iemand eigenlijk of dat je het toestel ook helemaal uit kan zetten? ik kan dit namelijk niet vinden. Ik krijg hem alleen in de standby stand.
Je kan de lcd niet helemaal uitschakelen, alleen standby. Als je hem helemaal uit wil hebben moet je de stekker eruit trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164406

Ik heb de Samsung 37m86 i.c.m. een ps 3 (40gb) op HDMI staan.
Laatst heb ik de blu-ray van Saw 3 gekregen, die volgens de producteigenschappen 1080p zou moeten weergeven. Verschillende reviews op internet geven dat ook aan.
Nu geeft de tv onder info 1920x1080i@60hz aan. En dat is vreemd want de instellingen zijn volgens mij goed op de ps3, en aan de hdmi kabel kan het volgens mij ook niet liggen omdat de ps3 aangeeft dat de maximale uitvoerresolutie 1080p is. 720p lukt ook als ik de ps3 als zodanig instel. Ik heb alle HDMI aansluitingen van de tv geprobeerd, maar het blijft 1080i :(. M'n tv zou ook het '24hz probleem' niet meer moeten hebben. Zou dan toch de opgegeven 1080p van de film niet kloppen, of kan het ergens anders aan liggen? Ik zou natuurlijk een andere HDMI kabel kunnen kopen, omdat ik begrepen heb dat niet alle HDMI kabels 1080p zouden ondersteunen. Aan de andere kant de ps 3 herkent de tv wel als een '1080p'. Ik heb me rot gezocht op internet, maar ik kan geen oplossing vinden. Heeft iemand nog suggesties?
Helaas heb ik nog geen andere blu-ray film als referentiekader..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 13:17
Anoniem: 118518 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 01:59:
Op de samsung LE46F86BD zit Movie Plus technologie.
Op me plasma zit dat ook, als ik dat inschakel dan krijg ik een soort van waas bij snelle bewegingen.
Op me lcd heb ik dat dus ook. Alleen zie ik geen optie om dat uit te schakelen.
Vinden dat niet meer mensen met de F serie dat hij bij snelle bewegingen een waas achterlaat.
Ik zie het al als iemand met zijn hoofd draait. En dat is uiterst iritant
Geen last van, ik heb dan wel de 40F86.
Probeer het eens met 100hz aan of uit misschien maakt dat nog verschil.
En in het menu kun je alles uit en aanzetten.
Misschien eens beginnen met alles uit en dan langzaam de dingen erbij aan zetten die je nodig hebt.

Digitale TV van @home geeft een heel mooi beeld dus ik heb al die digitale extra's eigenlijk niet nodig.
Wanneer ik een 720p of 1080p film via HDMI kijk gaan altijd alle digitale extra's uit, dat geeft een ontzettend mooi beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb een 37LE87BD die iets verveldends doet in combinatie met een PS3 aangesloten op HDMI1.
Op Bluray films zitten vaak extra (trailers, interviews e.d.). Deze extra's zijn meestal niet in HD opgenomen en staan in 480i/480p op de disc. Deze worden daarom ook weergegeven in 480p door de PS3. Het volgende doet zich voor bij het starten van een Bluray film:

- PS3 start Bluray film netjes in 1080p.
- De beeldmodus van de TV staat ingesteld op "just scan".
- Kies je nu een trailer in het menu van de film dan schakelt de PS3 naar 480p.
- De beeldmodus van de TV verandert opeens naar "16:9" zonder dat ik dat wil.
- Erger nog: als de trailer is afgespeeld en de PS3 het menu weer toont dan gaat het signaal wel weer netjes naar 1080p, maar de beeldmodus blijft op 16:9 staan i.p.v. just scan!
- Hierdoor moet je iedere keer weer handmatig de modus op "just scan" zetten.

Kent iemand dit probleem? Hoe kan ik voorkomen dat de TV zonder mijn instemming de beeldmodus wijzigt wanneer de resolutie van het signaal wijzigt? Is dit mischien een firmware bug?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246234

weet iemand ook welke samsung televisies (van de LCD serie) een glimmend scherm heeft en welke een mat scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Anoniem: 235836 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 09:45:Gelijk nog ff een vraagje over de teletekst. kan je schakelen tussen de verschillende subpage's?
Met mij oude beeldbuis JVC kon dit namelijk wel (moest natuurlijk wel wachten tot hij de subpage's had gevonden). Ik kan hier echter ook niets over vinden. Ik zou dus graag horen of dit kan en zo ja hoe.
Je kunt subpagina's opvragen, maar alleen op een nogal onhandige manier: druk op PRE-CH 0 0 0 1 voor subpagina 01, PRE-CH 0 0 0 2 voor subpagina 2, enz.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:57
Ik heb pas een Samsung LE23R82 gekocht en ik heb er een raar 'probleem' mee. Als ik in het menu het beeld aanpas, bijv de helderheid, contrast ed. en daarna de tv uit en weer aanzet, zijn de instellingen kwijt. Dan staan de instellingen weer op de originele waarden.
Als ik de tv aan laat staan en zap tussen de verschillende kanalen, blijven de instellingen staan. Maar met uit/aan raken ze kwijt.
Doe ik wat fout of ligt het aan de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
twijfel een beetje tussen de 40m86/87 en 37m86/87 zit toch weer 220 euro verschil tussen, en voor mijn kamer is het momenteel groot genoeg om 37" te nemen. Alleen de 40m heeft dus een beter contrast en gladde coating, vinden jullie dat een reden om de 40" te nemen? Gladde coating is toch alleen maar nadelig voor de inkijkhoek?

[ Voor 35% gewijzigd door duncanvdlinden op 26-12-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zelf heb ik gekozen destijds voor de 37" wegens het ontbreken van de coating, toen ik de schermen naast elkaar zag was er eigenlijk geen verschil alleen bij de 40" had je constant reflecties van het licht. en die 3" verschil ga je niet merken hoor.

[ Voor 12% gewijzigd door Fietsbel op 26-12-2007 12:48 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
alclemenso schreef op woensdag 26 december 2007 @ 11:42:
Ik heb pas een Samsung LE23R82 gekocht en ik heb er een raar 'probleem' mee. Als ik in het menu het beeld aanpas, bijv de helderheid, contrast ed. en daarna de tv uit en weer aanzet, zijn de instellingen kwijt. Dan staan de instellingen weer op de originele waarden.
Als ik de tv aan laat staan en zap tussen de verschillende kanalen, blijven de instellingen staan. Maar met uit/aan raken ze kwijt.
Doe ik wat fout of ligt het aan de tv?
Je hebt de TV in winkelmodus staan. Deze modus is voor winkels zodat de TV de farbieksinstellingen herstelt nadat klanten ermee hebben zitten klooien. Moet je gewoon even uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
  • Laatst online: 15-05 16:07
Momenteel opzoek naar een 32" en zit te twijfelen tussen LE32R82B en LE32R81B.
Is alleen nou het design verschil?

Op de site van samsung staat ook dit:

De 81B heeft ook picture in picture, maar de 81B heeft alleen PAL. De 82B heeft ook SECAM en NTSC. Maar in Nederland hebben we PAL dus dat maakt niks uit.

Dus het enigste verschil wat voor mij geldt: PIP en Design?

En uiteraard de prijs en levertijd maar waar ik hem wil bestellen (mokio.nl) zijn ze even duur!

Alvast bedankt voor evt. tips en reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
_Brake_ schreef op maandag 24 december 2007 @ 02:20:
Om nog even terug te komen op de gebruikte panelen :+

Ik heb dus een Samsung LE32S81B en op de doos staat de volgende sticker:

Afbeeldingslocatie: http://www.inlustris.nl/samsunglcd.jpg

Kan ik hier uit opmaken of ik een origineel Samsung paneel heb? Of moet ik toch ergens anders kijken?
Niemand? :9

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

no11 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 14:10:
Momenteel opzoek naar een 32" en zit te twijfelen tussen LE32R82B en LE32R81B.
Is alleen nou het design verschil?

Op de site van samsung staat ook dit:

De 81B heeft ook picture in picture, maar de 81B heeft alleen PAL. De 82B heeft ook SECAM en NTSC. Maar in Nederland hebben we PAL dus dat maakt niks uit.

Dus het enigste verschil wat voor mij geldt: PIP en Design?

En uiteraard de prijs en levertijd maar waar ik hem wil bestellen (mokio.nl) zijn ze even duur!

Alvast bedankt voor evt. tips en reacties!
81b en de 82b zijn technisch gezien aan elkaar gelijk, design is alleen anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The M86/7 is the brand new 1080p panel from Samsung, some of its key features are:

- Comes in 37, 40, 46 & 52 inch
- 1080p24Hz support (see FAQ)
- JustScan for 1:1 pixel mapping
- 15,000:1 contrast ratio
- 3x HDMI 1.3 sockets
- Super Clear panel, glossy for extra black depths
- Freeview tuner
- 2x SCART (1 RGB)
- 8ms response time

Full specs here

HDTVTest review here

Manual can be downloaded here

Note: There is also a 100Hz 32" version of the M86. Obviously it is not 1080p but has pretty much the same features as the large varieties.

FAQ
Q. What's the difference between the M86 & M87?
A. Purely cosmetic, see the Samsung website for pictures.

Q. On some sites I see the set referred to as a M87BD but on others it says M87BDX, is there a difference?
A. No, it's the same set.

A. The complaint "du jour" is that the TVs fresh from the production line are being shipped with 8bit panels instead of the 10bit versions that they used to come with. This is as yet UNCONFIRMED but if true would technically mean a reduction in amount of colours that can be displayed. In reality, the difference *should* be unnoticable (if true).

Q. So how do I tell what bit my panel is?
A. All interested, go to this link below and put your sticker number in the Part or spec number. Nobody knows what difference it makes, there shouldn't be one, STOP ASKING!!

Q. How do I tell my firmware version?
A. NOTE: Going into the service mode will reset all your picture settings, make a note of them before doing this. Put TV on standby, then press info, menu, mute, power. Below the menu options are 5 lines, the last 4 digits of the first line are your firmware version.

Q. What is currently the latest firmware version?
A. In the UK, 2008 is the latest firmware version. The freeview software can also be updated, the latest version is 1011.

Q. Can I tell the firmware before I open it?
A. Yes. Look at the serial number label on the side of the box. The last 7 characters are headed up by a "P" which stands for 2007 in Samsung speak and a number. Look for a PA/PB set as that has been assembled in October/November 2007 and will have the latest firmware.

Q. I have old firmware, how do I update?
A. Hassle Samsung until they do it. Contrary to what they might tell you, they ARE doing firmware fixes AND PCB replacements where necessary. If they tell you they can't fix it, just hang up and re-dial until you speak to someone more helpful. You can update the freeview software using the manual update option in the freeview menu.

Q. When watching the built-in freeview, the picture will judder sometimes, why is this?
A. This is a bug in the freeview software, updating to version 1012 will fix it.

Q. Does the TV support 1080p24?
A. Yes, "auto detect" modes will only work on sets with newer manufacturing dates, new firmware will NOT make a difference. If you are stuck with an old version, fear not as most players (PS3 included) have a force 24Hz on mode.

Q. Does the glossy surface seem reflective under normal lighting?
A. The general consensus seems to be "no".

Q. Will my Xbox 360 get 1080p via VGA?
A. Yes but only with firmware 1013 or higher.

Q. Which is better for PC usage, DVI with HDMI adaptor, or VGA?
A. DVI.

Q. Is JustScan available over all HDMI ports?
A. Yes.

Q. What are some recommended settings for this set?
A. Click here for the settings thread, or here for the HDTest professionally calibrated settings.

Q. M86s seem pretty hard to find, where can I get one?
A. Samsung currently have an exclusivity agreement with Dixons Group for the M86, you can only purchase one from Dixons or Currys for now or just get an M87 instead.

Q. How can I tell my panel's manufacturer?
A. Model sticker: What letter comes after [R] ?
That letter tells panel manufacturer: S = Samsung, A = AU Optronics, C = Chi Mei Optoelectronics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
That letter tells panel manufacturer: S = Samsung, A = AU Optronics, C = Chi Mei Optoelectronics
Bij mij komt er dus niets na de [R]???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 19:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Zo, zal ook maar eens posten, deze week een LE37M86BD besteld, en morgenvroeg ophalen :)

Erg fraai toestel, ben benieuwd hoe hij hier gaat bevallen... Maar dat zal wel loslopen denk ik :)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Je bent niet de eerste hier, we hadden beter een inkoopacite op kunnen zetten (in een maand zeker 5 mensen)

ja ook maar besteld :) .... en nu maar wachten :/

• Chessaaj
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-05-2016
Hallo allemaal,

Ik wil een LCD tv gaan kopen en wel een Samsung. Deze heb ik al in andere huishoudens kunnen aanschouwen en het beeld bevalt mij prima. Mijn oog is nu gevallen op de LE32M86. Is dit een juiste keus voor mij?

Ik wil er films op kijken via mijn pc (niet een heel erg nieuwe pc meer, dus die trekt iig geen HD). Verder wil ik een PS3 gaan kopen en kijk ik er tv op (misschien dat ik ooit digitaal krijg).

Mijn kamer beslaat een oppervlakte van 17m2 en mijn bank staat 1 tot 1,5 meter van mijn tv. Ik kijk ook vaak tv vanuit bed, die staat iets van 3 a 4 meter van de tv.

Hopelijk kunnen jullie helpen met de knoop doorhakken!

Chessaaj schreef op donderdag 27 december 2007 @ 10:51:
Hallo allemaal,

Ik wil een LCD tv gaan kopen en wel een Samsung. Deze heb ik al in andere huishoudens kunnen aanschouwen en het beeld bevalt mij prima. Mijn oog is nu gevallen op de LE32M86. Is dit een juiste keus voor mij?

Ik wil er films op kijken via mijn pc (niet een heel erg nieuwe pc meer, dus die trekt iig geen HD). Verder wil ik een PS3 gaan kopen en kijk ik er tv op (misschien dat ik ooit digitaal krijg).

Mijn kamer beslaat een oppervlakte van 17m2 en mijn bank staat 1 tot 1,5 meter van mijn tv. Ik kijk ook vaak tv vanuit bed, die staat iets van 3 a 4 meter van de tv.

Hopelijk kunnen jullie helpen met de knoop doorhakken!
le37m87

• Chessaaj
le37m87
is dat het geld wel waard voor wat ik ervoor meer terug krijg? en is 37" dan niet wat groot?

Chessaaj schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:23:
[...]

is dat het geld wel waard voor wat ik ervoor meer terug krijg? en is 37" dan niet wat groot?
ja , nee

MAAAR je moet wel digitale(kabel nemen) anders ziet het er niet uit....

ook op een 32 inch...

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 07:29
Anoniem: 118518 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 21:45:
Ik heb ook de F86,
Hebben meer dat gezien.
Wat bedoel je met een trilling? Heeft dat niks te maken met MoviePlus? Heb je deze al uitgezet?

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:57
ari3 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:17:
[...]
Je hebt de TV in winkelmodus staan. Deze modus is voor winkels zodat de TV de farbieksinstellingen herstelt nadat klanten ermee hebben zitten klooien. Moet je gewoon even uitzetten.
thnx, de optie zat verstopt in het menu 'Plug & Play'
(Ik kon m nergens vinden.)

Anoniem: 229468

Zo, na lang wikken en wegen toch ook maar een nieuw LCD Tv besteld. Het is de Samsung LE26S81B geworden, omdat ik hem voornamelijk als PC Monitor / Xbox360 Monitor en soms wat tv erop kijk. Ik zit er dan ook maar zo'n 70 cm vanaf en hoef dus niet een mega 37" geval. Voor de rest was deze nu voor een zeer aantrekkelijk prijsje te kopen bij BobShop.nl (namelijk 479 euro) en zeer goed gereviewd op kieskeurig.nl.

Zijn er meer mensen met deze TV en zoja, zijn er nog dingen waar ik op moet letten qua instellingen als ik hem straks binnen heb? Daarnaast, met welke draad moet ik nou mijn 360 aansluiten (gaat dat via de groen/paarse componentdraad die al bij de 360 geleverd werd of moet er een nieuwe draad komen?!). De PC kan gewoon via de VGA aangesloten worden? Moeten er dan nog drivers of iets dergelijks geinstalleerd worde om de resolutie kloppend te krijgen?

Vervolgens, mbt mijn digitale TV Tuner, het zappen van zenders is dan zeker niet te doen met de afstandbediening van de Samsung zelf?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van m'n vraagjes, en oja, dit is hem:

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/D0CF89E42A03522CC12572A4004CD8E8_big.jpg

• Chessaaj
Is er nou een wezenlijk verschil tussen de M86'igs en de M87'igs? Op de site van Samsung staat namelijk niets over de M87'igs

Anoniem: 229468

Anoniem: 192470 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 17:56:
The M86/7 is the brand new 1080p panel from Samsung, some of its key features are:

- Comes in 37, 40, 46 & 52 inch
- 1080p24Hz support (see FAQ)
- JustScan for 1:1 pixel mapping
- 15,000:1 contrast ratio
- 3x HDMI 1.3 sockets
- Super Clear panel, glossy for extra black depths
- Freeview tuner
- 2x SCART (1 RGB)
- 8ms response time

Full specs here

HDTVTest review here

Manual can be downloaded here

Note: There is also a 100Hz 32" version of the M86. Obviously it is not 1080p but has pretty much the same features as the large varieties.

FAQ
Q. What's the difference between the M86 & M87?
A. Purely cosmetic, see the Samsung website for pictures.

Q. On some sites I see the set referred to as a M87BD but on others it says M87BDX, is there a difference?
A. No, it's the same set.

Kijk even wat verder als je neus lang is...

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 229468 op 27-12-2007 13:53 ]

• ari3
  • Niet online
Anoniem: 192470 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 17:56:

Q. Is JustScan available over all HDMI ports?
A. Yes.
Hierbij moet wel opgemerkt worden dat JustScan niet beschikbaar is voor sommige resoluties. Zelf heb ik al ondervonden dat bij 720x480p/60Hz (PS3) geen JustScan gekozen kan worden. Hetzelfde geldt voor 1280x720p/50Hz (PC via DVI). Lijkt erop dat JustScan alleen werkt voor resoluties met 1080 beeldlijnen.

• libbes1979
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik heb vooral met films en digitale tv dat als je goed kijkt naar mensen dat er een soort van gloei over ze heen hangt of achter ze aan , net alsof er iemand achter diezelfde persoon aanloopt ( soort van vertraging)

Hoe kan ik dit verbeteren qua instellingen?

Hoorde rgb lager zetten en iets van digitale ruis uit?

Gebruik digitale tv van upc

Heb een samsung LE32R84B

reactiesnelheid van de tv is 8 ms

iemand een idee?

PSN: libbes1979

Anoniem: 231861

is dat banding probleem al opgelost van de toestellen le40m86bd?? ik heb zelf ook een Le40m86bd en ik heb naar samsung gebeld en ze zeiden dat er in januari 2008! een oplossing is voor het probleem, het ligt aan de scart aansluitingen ofzo want als ik via component met 360 speel is het super beeld! maar dan krijgen we een nieuwe printplaat ofzo? heeft iemand als een tvdie gemaakt ik van het probeel strepen en banding enzo?

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Beste samsung gebruikers

Ik heb enige tijd een LE40R71 gehad en was daar enorm te spreken over,
Maargoed je gaat eens verder kijken en inmiddels staat de r71 bij een kennis te draaien.

Nu twijfel ik enorm tussen 2 schermen

De LE40F86 en de LE46F86
40 en 46 inch dus
Verschil online is nu zoon 600euro wat (kieskeurig prijzen) natuurlijk best wel aardig wat is.

Ik kan het kwa ruimte hebben dat is het probleem niet.
Ken inmiddels alle details van de schermen uit me hoofd, maar kan eigenlijk niets anders ontdekken dan het verschil van 6inch

(25k:1, 100hz, fullHD, Gamemode, etc)

Ik ga er een MCEPC op aansluiten via VGA en/of HDMI en een PS3 via HDMI

Nu is mijn vraag: Zijn er behalve de maat nog verschillen waarvoor ik toch een 46 moet nemen ?
want anders is het 100euro per inch extra en dat is natuurlijk best weer aan de prijs.
Maar als ik er iets speciaals voor krijg wil ik het wel weer uitgeven (etc etc ik kom er dus zelf niet uit)

Alvast bedankt

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Anoniem: 231578

Mijn M87 geeft bij een spel 720 aan terwijl deze 1080 moet zijn, het gaat om Medal of Honor Airborne.
Bij andere spellen geeft deze wel 1080 ligt het aan de instellingen van de tv of is er iets anders aan de hand.
Weet iemand wanneer de nieuwe fireware uitkomt, ik heb last van ruis en van die bekende lelijke vlekken in beeld. Vogens Samsung moet ik op een nieuwe fireware/software update wachten dei eraan komt, maar dit duurt mij echt te lang. Mischien tijd om Kassa in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hoe ver zit je van je TV af? Ik zit ongeveer 4 meter van mijn 40 inch af en hij is mij groot genoeg. Bovendien kijk ik veel DVD's, en dan stretch 40 inch al redelijk de resolutie van de DVD's vind ik. Nog meer inch = nog meer blokjes, helemaal als je ook nog "gewoon" TV kijkt (al dan niet digitaal).

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.