Zet alle beeldverbeteraars s uit, meestal helpt dat.elduderino schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:04:
Ik heb vooral met films en digitale tv dat als je goed kijkt naar mensen dat er een soort van gloei over ze heen hangt of achter ze aan , net alsof er iemand achter diezelfde persoon aanloopt ( soort van vertraging)
Hoe kan ik dit verbeteren qua instellingen?
Hoorde rgb lager zetten en iets van digitale ruis uit?
Gebruik digitale tv van upc
Heb een samsung LE32R84B
reactiesnelheid van de tv is 8 ms
iemand een idee?
Verwijderd
Ik zit bijna 3 meter van mijn tv af ook een 40" maar meer inch meer blokjes ben ik niet mee eens. Het blijft een full hd toestel.Arfman schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 00:06:
Hoe ver zit je van je TV af? Ik zit ongeveer 4 meter van mijn 40 inch af en hij is mij groot genoeg. Bovendien kijk ik veel DVD's, en dan stretch 40 inch al redelijk de resolutie van de DVD's vind ik. Nog meer inch = nog meer blokjes, helemaal als je ook nog "gewoon" TV kijkt (al dan niet digitaal).
niet meer blokjes maar dezelfde blokjes worden dan uitgerekt
, de resolutie blijft namelijk hetzelfde net als de artefacten die voorkomen alleen met een grotere pixelgrootte
Verwijderd
Mijn Samsung Samsung LE46F86 gaat terug.Resinman schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:12:
[...]
Wat bedoel je met een trilling? Heeft dat niks te maken met MoviePlus? Heb je deze al uitgezet?
IK had last van scrolling banding, heb net een nieuwe gehad en die heeft er ook last van.
Voor mij geen samsung meer, het is een mooi toestel maar dat banding kan natuurlijk niet.
Verwijderd
Ik heb zelf spijt dat ikeen Samsung hebt gehaald, had ik toch maar voor een Bravia gekozen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:17:
[...]
Mijn Samsung Samsung LE46F86 gaat terug.
IK had last van scrolling banding, heb net een nieuwe gehad en die heeft er ook last van.
Voor mij geen samsung meer, het is een mooi toestel maar dat banding kan natuurlijk niet.
Voor mij nooit meer producten van Samsung het is goed met ze van alles beloven maar homaar
Ik heb nergens last van met mijn LE40F86
Mooi slaapkamer tvtje. Wel vind ik de pioneer plasma net wat mooier kwa kleuren en niet HD reso's, maarja daar betaal je wel het dubbele voor
[ Voor 13% gewijzigd door KappeNou op 28-12-2007 16:58 ]
Heeft de F serie ook al last van banding? Hielpen andere scartkabels niet?Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:17:
[...]
Mijn Samsung Samsung LE46F86 gaat terug.
Ik neem aan dat de banding alleen op scart voorkwam. In dat geval zou ik proberen om geen scarts nodig te hebben.
Ik bedoel: waarom een full hd kopen als je toch scart gaat aansluiten? Pc via dvdi-hdmi, hd digitale tv via hdmi, net als xbox360 of ps3.
Ik begrijp de redenering wel dat een niet goedkope tv alles goed moet kunnen laten zien, maar ik zou dan toch geen scart aansluiten of geen full hd kopen.
Verwijderd
is dat banding probleem al opgelost van de toestellen le40m86bd?? ik heb zelf ook een Le40m86bd en ik heb naar samsung gebeld en ze zeiden dat er in januari 2008! een oplossing is voor het probleem, het ligt aan de scart aansluitingen ofzo want als ik via component met 360 speel is het super beeld! maar dan krijgen we een nieuwe printplaat ofzo? heeft iemand als een tvdie gemaakt ik van het probeel strepen en banding enzo?
iemand?
iemand?
Verwijderd
Banding komt voor op alle aansluitingen.Ferry34 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 16:59:
[...]
Heeft de F serie ook al last van banding? Hielpen andere scartkabels niet?
Ik neem aan dat de banding alleen op scart voorkwam. In dat geval zou ik proberen om geen scarts nodig te hebben.
Ik bedoel: waarom een full hd kopen als je toch scart gaat aansluiten? Pc via dvdi-hdmi, hd digitale tv via hdmi, net als xbox360 of ps3.
Ik begrijp de redenering wel dat een niet goedkope tv alles goed moet kunnen laten zien, maar ik zou dan toch geen scart aansluiten of geen full hd kopen.
Het is een bekent probleem van de f serie, bijna alle toestelen hebben het.
het is vooral te zien bij grijse vlakken
Als je via een pc een grijs vlak op de tv zet dan zie je de banden heel duidelijk lopen.
Ik zag ze ook in de film de matrix.
Hmm ik heb mijn 40m87 binnen, alleen nu zie ik rechtsboven een stuck pixel die alleen bij rood opvalt, en onderin een pixel die bij wit en groen opvalt.
Ook kom ik de service menu niet in:
ik druk op power op de afstandbediening om hem in standby te zetten:
vervolgens: info +menu + mute + power op de afstandbediening maar krijg geen service menu.
wat doe ik verkeerd? Of moeten ze tegelijk ingedrukt worden?
Ook kom ik de service menu niet in:
ik druk op power op de afstandbediening om hem in standby te zetten:
vervolgens: info +menu + mute + power op de afstandbediening maar krijg geen service menu.
wat doe ik verkeerd? Of moeten ze tegelijk ingedrukt worden?
Verwijderd
Ik heb de zelfde problemen en er is al een mainboard bij mij vervangen, probleem dus niet opgelost.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:29:
is dat banding probleem al opgelost van de toestellen le40m86bd?? ik heb zelf ook een Le40m86bd en ik heb naar samsung gebeld en ze zeiden dat er in januari 2008! een oplossing is voor het probleem, het ligt aan de scart aansluitingen ofzo want als ik via component met 360 speel is het super beeld! maar dan krijgen we een nieuwe printplaat ofzo? heeft iemand als een tvdie gemaakt ik van het probeel strepen en banding enzo?
iemand?
Nu moet ik volgens Samsung wachten op een systeemupdate, nou daar geloof ik helemaal niets van.
Het probleem kan toch nooit daardoor verholpen worden.
Verwijderd
Ik ga een LE40R84B aankopen
Wat is de beste manier om HD content van je pc op je LCD Tv weer te geven?
Wat is de beste manier om HD content van je pc op je LCD Tv weer te geven?
- PC -> DVI -> HDMI -> LCD TV
- PC -> DVI -> VGA -> LCD TV
- PC -> streamen via ps3 -> LCD TV
Verwijderd
IK zou een kabel van dvi naar hdmi gebruiken ik zou zeker niet vga gebruiken als dvi aanwezig is.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 23:21:
Ik ga een LE40R84B aankopen
Wat is de beste manier om HD content van je pc op je LCD Tv weer te geven?is die dvi - hdmi kabel voor pc / tv connectie de moeite om aan te kopen tegenover het via VGA te laten gaan?
- PC -> DVI -> HDMI -> LCD TV
- PC -> DVI -> VGA -> LCD TV
- PC -> streamen via ps3 -> LCD TV
DVI is identiek aan hdmi.
De meeste lcd toestellen hebben een een vga aansluiting, maar deze zou ik niet gebruiken omdat er toch hdmi aanwezig is.
Wat is de bedoeling wil jij je pc als mdiacenter gebruiken bijv.
Er zijn trouwens ook hdmi videokaarten.
Verwijderd
Wel de HD content gaat altijd op de harde schijf van mijn pc staan.
Ik heb een 8800gtx met 2dvi' aansluitingen, dvi - hdmi dus?
en qua beeldkwaliteit is dit dan een betere oplossing dan streamen naar mijn PS3?
en qua beeldkwaliteit is dit dan een betere oplossing dan streamen naar mijn PS3?
Verwijderd
DVI > HDMI is dan de betere oplossing.Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 00:33:
Wel de HD content gaat altijd op de harde schijf van mijn pc staan.
ps. Leuke kaart trouwens
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 00:57 ]
Verwijderd
Hij wil HD content van pc naar LCD Tv weer geven, dus zonder verlies van kwaliteit.Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 00:59:
als die ps3 via hdmi is aangesloten maakt dat natuurlijk niks uit...
Verwijderd
ja dus, van pc naar ps3 streamen en die aansluiten via HDMI maakt niks uit want daar komt geen enkele conversie bij kijken.... al stream je hem met een kickass verbinding 3 keer op en neer naar finland...
Ik heb gelukkig geen problemen met de F serie, wel jammer al die problemen die zich voordoen met de M en de F etc. Doen ze zeker geen goed aan en ik vind het al een aardige gok om voor Samsung te gaan met al die dingen die je zoal leest, maar gelukkig komt dat bij lange na niet voor bij alle toestellen. Ik ben erg blij met de F serie en hij geeft op alle aansluitingen een perfect beeld weer (persoonlijke meningVerwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:34:
[...]
Banding komt voor op alle aansluitingen.
Als je via een pc een grijs vlak op de tv zet dan zie je de banden heel duidelijk lopen.
Hopelijk heb je meer succes met je volgende TV!
Nee dat lijkt me ok sterk. De banding bij gebruik van scarts bij de m8-serie worden veroorzaakt doordat de voeding te dicht bij de printplaat zit en hierop stoort.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:49:
[...]
Ik heb de zelfde problemen en er is al een mainboard bij mij vervangen, probleem dus niet opgelost.
Nu moet ik volgens Samsung wachten op een systeemupdate, nou daar geloof ik helemaal niets van.
Het probleem kan toch nooit daardoor verholpen worden.
Dat weet zo'n monteur toch ook?
Ik heb inmiddels 2 lcd tvs gehad van samsung
een 26inch hdready en een 40inch hd ready
En weet uit ervaring dat alle samsung pc monitoren toch mooie dingen zijn.
Daarom ben ik eigenlijk wat verbaasd over de problemen die ik hier lees.
Zijn tweakers mierenne*kers of zitten er echt zoveel problemen in de M en F serie ?
De een schrijft dat bijna alle F modellen het hebben, en de ander heeft het weer over maar weinig modellen
dus ik zit direct weer te twijfelen,
Ik sluit alleen me mediacenter aan via VGA (vind ik de letters persoonlijk scherper dan op hdmi)
en me ps3 via HDMI
en coax als ik eens tv kijk maar dat is zelde.
Heb ik kans dat ik last ga krijgen van die problemen ? (banding ?? wat is het eigenlijk)
en hebben jullie ergens een bron van deze problemen op internet
(het gaat om een LE40f86 of een LE46f86)
een 26inch hdready en een 40inch hd ready
En weet uit ervaring dat alle samsung pc monitoren toch mooie dingen zijn.
Daarom ben ik eigenlijk wat verbaasd over de problemen die ik hier lees.
Zijn tweakers mierenne*kers of zitten er echt zoveel problemen in de M en F serie ?
De een schrijft dat bijna alle F modellen het hebben, en de ander heeft het weer over maar weinig modellen
dus ik zit direct weer te twijfelen,
Ik sluit alleen me mediacenter aan via VGA (vind ik de letters persoonlijk scherper dan op hdmi)
en me ps3 via HDMI
en coax als ik eens tv kijk maar dat is zelde.
Heb ik kans dat ik last ga krijgen van die problemen ? (banding ?? wat is het eigenlijk)
en hebben jullie ergens een bron van deze problemen op internet
(het gaat om een LE40f86 of een LE46f86)
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Wat zit iedereen toch heerlijk door elkaar heen te lullen in dit topic 
Banding: voor zover mij bekend is dit een M-serie probleem, F serie zou het niet moeten hebben. Heb je het toch, probeer dan zoals geopperd om geen SCART te gebruiken. Maar ik lees nu voor het eerst banding problemen met de F-serie, dus het zouden net zo goed 5 euro hakkietakkie SCART kabels kunnen zijn.
Verder komt het niet voor op alle aansluitingen, het probleem doet zich voornamelijk voor op s-video en SCART. Op component en HDMI heb je nergens last van, mits je fatsoenlijke kabels gebruikt.
Ik hoop dat mensen wat beter gaan lezen hier en eerst eens de vragen en problemen van een ander op proberen te lossen, in plaats van er plompverloren een vraag tussen te kwakken zonder hoofdletters en leestekens, want dit topic wordt een zooitje op deze manier.

Banding: voor zover mij bekend is dit een M-serie probleem, F serie zou het niet moeten hebben. Heb je het toch, probeer dan zoals geopperd om geen SCART te gebruiken. Maar ik lees nu voor het eerst banding problemen met de F-serie, dus het zouden net zo goed 5 euro hakkietakkie SCART kabels kunnen zijn.
Verder komt het niet voor op alle aansluitingen, het probleem doet zich voornamelijk voor op s-video en SCART. Op component en HDMI heb je nergens last van, mits je fatsoenlijke kabels gebruikt.
Ik hoop dat mensen wat beter gaan lezen hier en eerst eens de vragen en problemen van een ander op proberen te lossen, in plaats van er plompverloren een vraag tussen te kwakken zonder hoofdletters en leestekens, want dit topic wordt een zooitje op deze manier.
Sja, maar als je er geen Full HD materiaal naartoe stuurt, zit je dus absoluut wel met blokjes. Kijk maar eens Discovery op de digitale kabelVerwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 00:40:
[...]
Ik zit bijna 3 meter van mijn tv af ook een 40" maar meer inch meer blokjes ben ik niet mee eens. Het blijft een full hd toestel.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb 2 pixels die opvallen bij een witte/grijze/groene achtergrond, en een pixel die opvald bij een rode achtergrond. Tijdens films merk je er nix van, maar wel als ik in Windows zit.
Wat zouden jullie doen? ruilen of niet ruilen?
Het gaat om een 40m87bd
Ik wordt hier niet goed van zeg, is al de 2e (hiervoor een toshiba) waarvan ik pixel problemen heb. Begin me echt af te vragen of ik de enige ben die dit steeds treft, of dat het merendeel hier wel mee te maken heeft.
Wat zouden jullie doen? ruilen of niet ruilen?
Het gaat om een 40m87bd
Ik wordt hier niet goed van zeg, is al de 2e (hiervoor een toshiba) waarvan ik pixel problemen heb. Begin me echt af te vragen of ik de enige ben die dit steeds treft, of dat het merendeel hier wel mee te maken heeft.
[ Voor 30% gewijzigd door duncanvdlinden op 29-12-2007 15:58 ]
@hierboven
Ja je kunt er maar net pech mee hebben,
zelf heb ik al heel wat lcd panelen gehad, en heb ik het pas 1x gehad (in een nokia 9500 wat keurig garantie was)
Het is geen garantie dacht ik, maar als ik hem thuis aansluit en ik heb een dooide pixel dan scheur ik terug naar de shop en zie ik van me koop af, dat kan namelijk binnen 8dagen zonder opgaaf van reden,
hierdoor lijkt een "pixel garantie pakket" die je vaak kunt afsluiten enorm onzin.
zelf heb ik al heel wat lcd panelen gehad, en heb ik het pas 1x gehad (in een nokia 9500 wat keurig garantie was)
Het is geen garantie dacht ik, maar als ik hem thuis aansluit en ik heb een dooide pixel dan scheur ik terug naar de shop en zie ik van me koop af, dat kan namelijk binnen 8dagen zonder opgaaf van reden,
hierdoor lijkt een "pixel garantie pakket" die je vaak kunt afsluiten enorm onzin.
Verwijderd
Als je na 10 dagen een dode pixel krijgt, kan zo'n garantiepakket toch echt wel handig zijn. Het is maar net hoe goed je jezelf wilt indekken tegen dit soort falen van producten.Donstil schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:01:
@hierboven
Is er niemand die me vragen kan beantwoorden?!Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:05:
Zo, na lang wikken en wegen toch ook maar een nieuw LCD Tv besteld. Het is de Samsung LE26S81B geworden, omdat ik hem voornamelijk als PC Monitor / Xbox360 Monitor en soms wat tv erop kijk. Ik zit er dan ook maar zo'n 70 cm vanaf en hoef dus niet een mega 37" geval. Voor de rest was deze nu voor een zeer aantrekkelijk prijsje te kopen bij BobShop.nl (namelijk 479 euro) en zeer goed gereviewd op kieskeurig.nl.
Zijn er meer mensen met deze TV en zoja, zijn er nog dingen waar ik op moet letten qua instellingen als ik hem straks binnen heb? Daarnaast, met welke draad moet ik nou mijn 360 aansluiten (gaat dat via de groen/paarse componentdraad die al bij de 360 geleverd werd of moet er een nieuwe draad komen?!). De PC kan gewoon via de VGA aangesloten worden? Moeten er dan nog drivers of iets dergelijks geinstalleerd worde om de resolutie kloppend te krijgen?
Vervolgens, mbt mijn digitale TV Tuner, het zappen van zenders is dan zeker niet te doen met de afstandbediening van de Samsung zelf?
Alvast bedankt voor het beantwoorden van m'n vraagjes, en oja, dit is hem:
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 17:13 ]
De xbox360 kan gewoon met de rood blauw groene componenten. Prachtig gamen op 720p. Vga idd voor de pc, geen drivers nodig. Alleen de juiste resolutie op je videokaart instellen.Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:12:
Dubbelpost, zie hierboven.
Dat kan toch niet ?Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:03:
[...]
Als je na 10 dagen een dode pixel krijgt, kan zo'n garantiepakket toch echt wel handig zijn. Het is maar net hoe goed je jezelf wilt indekken tegen dit soort falen van producten.
pixels die dood/lui zijn komen toch door stof bij productie, dus zijn er wel of niet .
Nou athans dat dacht ik altijd
Verwijderd
Doordat ik m'n oude LCD te klein vind (de le32r81b) verkoop ik deze (link). Nu wil ik voor een 40'' gaan. Ik zit alleen nog te twijfelen tussen de f- en de m-serie. Mede door het 8bit of 10bit verhaal. Daarnaast heeft de f-serie een hoger contrast. Advies is welkom.
Verwijderd
Hey allemaal.
Ben nu al een tijdje opzoek naar een lcd, en ben uitgekomen bij de samsung LE40N87. dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die dit model zelf hebben en hun mening met mij willen delen. en of dit model een verstandige keuze is?
Ben nu al een tijdje opzoek naar een lcd, en ben uitgekomen bij de samsung LE40N87. dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die dit model zelf hebben en hun mening met mij willen delen. en of dit model een verstandige keuze is?
Dit is zeer waarschijnlijk al vaker gevraagd, en ik heb er al veel over gelezen, maar ik kom er toch niet uit.
Ik zit te twijfelen tussen de 32" R81 en de S81.
Zit ongeveer een prijs verschil tussen van 40 euro, beide vallen binnen mijn budget omdat ik 20% personeels korting krijg.
Mijn vraag is dit, ik ga op de tv een xbox360 aansluiten en mijn pc.
Ik ga de TV niet gebruiken voor het "traditionele" tv kijken.
Zal ik dan een groot verschil ervaren kwa beeld als ik alle extra functies activeer in de R81 ten opzichte van de S81?
Het is mij niet perse om de prijs te doen, ik vind de R81 gewoon een spuug lelijke tv vergeleken met de S81.
Als er echt een degelijk verschil tussen zit zal ik natuurlijk voor de R81 gaan, maar daarom vraag ik het niet nog een maal na voor ik tot aanschaf over ga.
Ik zit te twijfelen tussen de 32" R81 en de S81.
Zit ongeveer een prijs verschil tussen van 40 euro, beide vallen binnen mijn budget omdat ik 20% personeels korting krijg.
Mijn vraag is dit, ik ga op de tv een xbox360 aansluiten en mijn pc.
Ik ga de TV niet gebruiken voor het "traditionele" tv kijken.
Zal ik dan een groot verschil ervaren kwa beeld als ik alle extra functies activeer in de R81 ten opzichte van de S81?
Het is mij niet perse om de prijs te doen, ik vind de R81 gewoon een spuug lelijke tv vergeleken met de S81.
Als er echt een degelijk verschil tussen zit zal ik natuurlijk voor de R81 gaan, maar daarom vraag ik het niet nog een maal na voor ik tot aanschaf over ga.
Verwijderd
De hoogte incl. voet wijkt 3 cm af, je contrast is 50 cd/m2 meer en je contrast ratio is 1000 hoger. Voor de rest wordt hij 0,2 punten hoger gereviewed op kieskeurig.nl.
Oftewel, gewoon lekker voor de S81 gaan, je merkt daar namelijk he-le-maal niks van.
Oftewel, gewoon lekker voor de S81 gaan, je merkt daar namelijk he-le-maal niks van.
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:41:
k zit alleen nog te twijfelen tussen de f- en de m-serie.
Lees dit maar even door: http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40F86BD/Is the Samsung LE40F86BD worth buying over the M86/ M87? In my opinion the answer is a definite yes
Verwijderd
Ik kijk icm een HD decoder van Samsung, deze is dan wel 1080i maar altijd beter als die standaard decoders. Het probleem zal echt aan het toestel liggen want al ik BD bekijf is er ook lichtjes ruis en dit kan dus echt niet bij 1080P.Arfman schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 14:21:
Wat zit iedereen toch heerlijk door elkaar heen te lullen in dit topic
[...]
Sja, maar als je er geen Full HD materiaal naartoe stuurt, zit je dus absoluut wel met blokjes. Kijk maar eens Discovery op de digitale kabel
Die knakkers van de Samsung moeten diy maar oplossen.
Hm, was het banding (waarbij brede lichtere of donkere banden/stroken verticaal door het beeld bewegen) of colorbanding (waar je dunne lijntjes in het beeld krijg bij grotere vlakken van 1 bepaalde kleur waarbij het scherm de vele verschillende gradaties van diezelfde kleur niet kan laten zien)?Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:34:
[...]
Banding komt voor op alle aansluitingen.
Het verbaast me nogal, aangezien jij de eerste bent met een F8 serie met deze klachten.
Je ziet het op alle aansluitingen, maar test je dit dan wel met verschillende apparaten? Als je pc het niet helemaal goed kan weergeven met bijv een matige videokaart of je content is niet goed, dan kan je niet testen natuurlijk.
Zijn de films zoals the matrix origineel en niet gedownload?
Nee was dat maar waar, want dan zou iedereen met n dode pixel m meteen kunnen omruilen.Donstil schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:19:
[...]
Dat kan toch niet ?
pixels die dood/lui zijn komen toch door stof bij productie, dus zijn er wel of niet .
Nou athans dat dacht ik altijd
Lichte ruis bij blu-ray zie je wel vaker hoor! En nog wel ergere dingen ook. Ligt helemaal aan de kwaliteit van hoe ze de film of concert erop hebben gezet. Lees de reviews maar s in de hifi-bladen maar s. Daar lees je veel over wiselende kwaliteit in beeld en geluid bij blu-rays.Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 23:47:
[...]
Ik kijk icm een HD decoder van Samsung, deze is dan wel 1080i maar altijd beter als die standaard decoders. Het probleem zal echt aan het toestel liggen want al ik BD bekijf is er ook lichtjes ruis en dit kan dus echt niet bij 1080P.
Die knakkers van de Samsung moeten diy maar oplossen.
Verwijderd
Dit heb ik nog als toevoeging kunnen vinden, misschien dat iemand er wat aan heeft:Ferry34 schreef op zondag 30 december 2007 @ 10:57:
[...]
Nee was dat maar waar, want dan zou iedereen met n dode pixel m meteen kunnen omruilen.
TFT en LCD schermen hebben soms last van dode pixels; beeldpunten die een vaste kleur hebben of continu zwart of wit blijven. Reparatie van dode pixels is vaak erg duur.
PSP gebruikers hebben ontdekt dat dode pixels soms te repareren zijn door ze langdurig zeer snel van kleur te laten veranderen. Dit werkt niet alleen op de PSP, maar op alle TFT en LCD schermen.
Veel gebruikers hebben met de volgende methode meerdere dode pixels kunnen repareren. Er zijn ook gebruikers die geen succes hadden.
Download de Stuck Pixel Fixer QuickTime video
Unzip het filmpje en open het in de QuickTime player
Plaats het QuickTime venster in het gebied waar de dode pixel(s) zit(ten).
Druk op APPLE-L zodat het filmpje eeuwig blijft herhalen
Laat dit enkele uren draaien
Zorg ervoor dat er geen screensaver actief is of dat het scherm niet zwart wordt na x aantal minuten. Dit is in te stellen in de systeemvoorkeuren voor energie.
Na enkele uren zijn de dode pixels mogelijk weer levend geworden.
Ik denk dat je geen een vraag stelt die niet met een beetje zelfonderzoek te beantwoorden is, of die je al proberende beantwoordt krijgt.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:05:
Zo, na lang wikken en wegen toch ook maar een nieuw LCD Tv besteld. Het is de Samsung LE26S81B geworden, omdat ik hem voornamelijk als PC Monitor / Xbox360 Monitor en soms wat tv erop kijk. Ik zit er dan ook maar zo'n 70 cm vanaf en hoef dus niet een mega 37" geval. Voor de rest was deze nu voor een zeer aantrekkelijk prijsje te kopen bij BobShop.nl (namelijk 479 euro) en zeer goed gereviewd op kieskeurig.nl.
Zijn er meer mensen met deze TV en zoja, zijn er nog dingen waar ik op moet letten qua instellingen als ik hem straks binnen heb? Daarnaast, met welke draad moet ik nou mijn 360 aansluiten (gaat dat via de groen/paarse componentdraad die al bij de 360 geleverd werd of moet er een nieuwe draad komen?!). De PC kan gewoon via de VGA aangesloten worden? Moeten er dan nog drivers of iets dergelijks geinstalleerd worde om de resolutie kloppend te krijgen?
Vervolgens, mbt mijn digitale TV Tuner, het zappen van zenders is dan zeker niet te doen met de afstandbediening van de Samsung zelf?
Alvast bedankt voor het beantwoorden van m'n vraagjes, en oja, dit is hem:
[afbeelding]
Gebruik de component aansluiting en vergeet niet het schuifje op het blokje in HD te zetten en de instellingen in je xboxdashboard om te zetten. Mbt je pc-vraag; instellingen kun je gewoon in je drivers aanpassen (ati control center of iets vergelijkbaars bij nvidia) (zet dus op 1366x768)
[ Voor 9% gewijzigd door OcNewB op 30-12-2007 11:42 ]
Verwijderd
Bedankt!OcNewB schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:40:
[...]
Ik denk dat je geen een vraag stelt die niet met een beetje zelfonderzoek te beantwoorden is, of die je al proberende beantwoordt krijgt.
Gebruik de component aansluiting en vergeet niet het schuifje op het blokje in HD te zetten en de instellingen in je xboxdashboard om te zetten. Mbt je pc-vraag; instellingen kun je gewoon in je drivers aanpassen (ati control center of iets vergelijkbaars bij nvidia) (zet dus op 1366x768)
Verwijderd
Ok heb de BD film (Wild Hogs) elders geprobeerd op een ps3 icm Sony W3000.Ferry34 schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:08:
[...]
Lichte ruis bij blu-ray zie je wel vaker hoor! En nog wel ergere dingen ook. Ligt helemaal aan de kwaliteit van hoe ze de film of concert erop hebben gezet. Lees de reviews maar s in de hifi-bladen maar s. Daar lees je veel over wiselende kwaliteit in beeld en geluid bij blu-rays.
Dit beeld is dus veel beter dan bij mij, hoe kan dit dan.
@hierboven,
Welke tv heb je ?
Ik moest toen in me ps3 beeldmenu alles aanzetten,
Superwit etc
Welke tv heb je ?
Superwit etc
[ Voor 86% gewijzigd door Donstil op 30-12-2007 13:57 ]
Instellingen van je TV? Contrastratio? Backlight te fel staan? Zomaar wat mogelijkheden die je zou kunnen proberen.Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:41:
[...]
Ok heb de BD film (Wild Hogs) elders geprobeerd op een ps3 icm Sony W3000.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Vind het ook wel jammer van die ruis enzo, zie je vooral bij wat donkerdere beelden. Bij lichte beelden is het beeld superscherp!
Laatst een vaag probleem, doe me tv aan opeens bij colorbanding (ja heb ik last van, valt niet erg op) rare blauw lijnen bij achtergronden die wit/roze zijn. En het zat overal. Niet de banding zelf maar tussen de bandingsvlakken in zat er af en toe een blauwe verticale streep net alsof de aansturing van een rij pixels verkeerd verliep:S, Na alles te hebben gereset/restart doet alles het weer:S
Laatst een vaag probleem, doe me tv aan opeens bij colorbanding (ja heb ik last van, valt niet erg op) rare blauw lijnen bij achtergronden die wit/roze zijn. En het zat overal. Niet de banding zelf maar tussen de bandingsvlakken in zat er af en toe een blauwe verticale streep net alsof de aansturing van een rij pixels verkeerd verliep:S, Na alles te hebben gereset/restart doet alles het weer:S
Verwijderd
Het zijn lichte en donkere banden.Ferry34 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 23:48:
[...]
Hm, was het banding (waarbij brede lichtere of donkere banden/stroken verticaal door het beeld bewegen) of colorbanding (waar je dunne lijntjes in het beeld krijg bij grotere vlakken van 1 bepaalde kleur waarbij het scherm de vele verschillende gradaties van diezelfde kleur niet kan laten zien)?
Het verbaast me nogal, aangezien jij de eerste bent met een F8 serie met deze klachten.
Je ziet het op alle aansluitingen, maar test je dit dan wel met verschillende apparaten? Als je pc het niet helemaal goed kan weergeven met bijv een matige videokaart of je content is niet goed, dan kan je niet testen natuurlijk.
Zijn de films zoals the matrix origineel en niet gedownload?
En ik ben niet de eerste, het komt bijna op alle toestellen voor.
Lees deze forum maar eens door. http://www.avforums.com/f...ead.php?t=590827&page=227
Ik denk dat je het niet ziet omdat je niet weet wanaar je moet kijken
Zoals ik al zei zet maar eens een grijs vlak op je tv, dan zie je het gelijk.
Ik probeer overal te vinden wat nu het verschil is tussen de Samsung (LE?) 32 S 81 en de 32 R 81,
Zelf heb ik gevonden:
-de ene heeft in elk geval wel die ronde knop, en de andere niet (de R)
-(dynamic) Contrast verschilt een klein beetje (R=hoger)
-de R heeft 3 ipv 2 HDMI poorten
maar zit er nu gewoon dezelfde beeldbuis in? Het prijsverschil is ongeveer 100 euro, maar ik vraag me af of je dit ziet? In de winkels zag ik in elk geval geen verschil
Zelf heb ik gevonden:
-de ene heeft in elk geval wel die ronde knop, en de andere niet (de R)
-(dynamic) Contrast verschilt een klein beetje (R=hoger)
-de R heeft 3 ipv 2 HDMI poorten
maar zit er nu gewoon dezelfde beeldbuis in? Het prijsverschil is ongeveer 100 euro, maar ik vraag me af of je dit ziet? In de winkels zag ik in elk geval geen verschil
Verwijderd
Ik heb jammer genoeg de LE40m87, en alles staat aan. Ik had al veel gecontroleerd.Donstil schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:55:
@hierboven,
Welke tv heb je ?
Superwit etc
Verwijderd
Stelde daarnet iemand 10 posts boven je dezelfde vraag?! ff kijken he!Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:37:
De hoogte incl. voet wijkt 3 cm af, je contrast is 50 cd/m2 meer en je contrast ratio is 1000 hoger. Voor de rest wordt hij 0,2 punten hoger gereviewed op kieskeurig.nl.
Dankje, erg dom van me. Ik had wel de search gebruikt, maar niet gevonden. Wordt dus voor mij ook de S dan, mits dus dezelfde beeldbuis, dat is mij nog niet duidelijkVerwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 16:42:
[...]
Stelde daarnet iemand 10 posts boven je dezelfde vraag?! ff kijken he!
Ik stond afgelopen vrijdag ook voor dezelfde keus, de s81 of de r81. Uiteindelijk ben ik toch voor de 100 euro duurdere r81 gegaan. De verkoper had de 2 tv's naast elkaar gezet en ik zag toch duidelijk verschil in kleur. Ik vond zelf de kleuren van de r81 iets mooier. Of het die 100 euro extra echt waard is dat weet ik niet. Maar ik kan je wel vertellen dat de r81 een hele mooie tv is. Xbox 360 spellen zien er echt fantastisch uit en hd films zien er ook geweldig uit. Dus als je er 100 euro extra voor over hebt zou ik zeker voor de r81 gaan. En qua design is die ook een stuk mooier dan de s81.Toch schreef op zondag 30 december 2007 @ 16:52:
[...]
Dankje, erg dom van me. Ik had wel de search gebruikt, maar niet gevonden. Wordt dus voor mij ook de S dan, mits dus dezelfde beeldbuis, dat is mij nog niet duidelijk
Hier is trouwens nog een review over de r81:
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE32R87BDX/
Het gaat over de LE32R87BDX maar die is identiek aan de r81.
Dank je. Ik wil zelf ook graag een Xbox360 erop aansluiten, maar die heb ik nog niet. Als ik dus de 100 euro goedkopere zou doen, heb ik weer wat meer geld voor de Xbox, vandaar. Heb je hem aangesloten via HDMI?King_Tech schreef op zondag 30 december 2007 @ 17:12:
[...]
Ik stond afgelopen vrijdag ook voor dezelfde keus, de s81 of de r81. Uiteindelijk ben ik toch voor de 100 euro duurdere r81 gegaan. De verkoper had de 2 tv's naast elkaar gezet en ik zag toch duidelijk verschil in kleur. Ik vond zelf de kleuren van de r81 iets mooier. Of het die 100 euro extra echt waard is dat weet ik niet. Maar ik kan je wel vertellen dat de r81 een hele mooie tv is. Xbox 360 spellen zien er echt fantastisch uit en hd films zien er ook geweldig uit. Dus als je er 100 euro extra voor over hebt zou ik zeker voor de r81 gaan. En qua design is die ook een stuk mooier dan de s81.
Verwijderd
Precies, het is maar net wat je wilt. Hij heeft simpelweg net dat beetje meer contrast, dus mooiere kleuren.... of je daar 100 euro voor over hebt, ik zou dat niet hebben, daarom beveelde ik de s81 aan, maar dat is natuurlijk persoonlijk.King_Tech schreef op zondag 30 december 2007 @ 17:12:
[...]
Ik stond afgelopen vrijdag ook voor dezelfde keus, de s81 of de r81. Uiteindelijk ben ik toch voor de 100 euro duurdere r81 gegaan. De verkoper had de 2 tv's naast elkaar gezet en ik zag toch duidelijk verschil in kleur. Ik vond zelf de kleuren van de r81 iets mooier. Of het die 100 euro extra echt waard is dat weet ik niet. Maar ik kan je wel vertellen dat de r81 een hele mooie tv is. Xbox 360 spellen zien er echt fantastisch uit en hd films zien er ook geweldig uit. Dus als je er 100 euro extra voor over hebt zou ik zeker voor de r81 gaan. En qua design is die ook een stuk mooier dan de s81.
Voor de rest vind ik qua uiterlijk de S81 de mooiere
Edit: Zeker als ik qua geld niet erg ruim zit, zoals uit post hierboven blijkt (wil ook nog xbox360 kopen) zou ik gewoon lekker de S81 nemen, zoveel verschil is het nou ook weer niet...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2007 17:34 ]
Als je jouw eigen ps3 met jouw hdmi-kabel aansluit op die Sony en je ziet dan n verschil, weet je dat t niet goed is. Bij sommigen op dat forum was t uitzetten vd 24hz functie op de ps3 de oplossing. En toen je t toestel in de winkel heb getest met je eigen spullen, games en films; was t beeld toen wel goed? Of hebben ze bij Samsung weer s verschillende panels gebruikt?Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:41:
[...]
Ok heb de BD film (Wild Hogs) elders geprobeerd op een ps3 icm Sony W3000.
Ik denk dat je aan de dure kant bent, ik geloof dat hij bij MM 729-749 was. Overigens woon je vlak bij mijn ouders in de buurt, dus misschien ben ik geinteresseerdVerwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:44:
Voor hoeveel staat die r81 in de winkel?
Ik verkoop namelijk de mijne
Verwijderd
Om mijn eigen ps3 te testen lijkt mij zo wat want het is 100km hier vandaan. Ik heb het in de winkel niet getest omdat ik dacht van, ja ik heb toch garantie. Mischien optie om de 24hz uit te zetten.Ferry34 schreef op maandag 31 december 2007 @ 00:06:
[...]
Als je jouw eigen ps3 met jouw hdmi-kabel aansluit op die Sony en je ziet dan n verschil, weet je dat t niet goed is. Bij sommigen op dat forum was t uitzetten vd 24hz functie op de ps3 de oplossing. En toen je t toestel in de winkel heb getest met je eigen spullen, games en films; was t beeld toen wel goed? Of hebben ze bij Samsung weer s verschillende panels gebruikt?
Mijn panel is een SQ02 toch wel goed dacht ik.
Ik hadnog een vraag, deze heb ik al eerder gesteld.
Bij het spelen van Medal of Honor Airborn krijg ik de resolutie niet op 1080P hij is namelijk niet hoger te krijgen dan 720P ondangs het automatisch aangepast zou moeten worden. Andere spellen draaien wel gewoon op 1080P.
Waar kan het aan liggen, heeft iemand ook zulke problemen..
Neem je ps3 dan ff mee naar de winkel waar je m gekocht hebt. Of in geval van internetshop, ga gewoon in n winkel bij je in de buurt testen. Misschien zie je n instelling over t hoofd. Je hebt op je tv alle beeldverbeteraars uitgezet toch?Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 10:53:
[...]
Om mijn eigen ps3 te testen lijkt mij zo wat want het is 100km hier vandaan. Ik heb het in de winkel niet getest omdat ik dacht van, ja ik heb toch garantie. Mischien optie om de 24hz uit te zetten.
Bij het spelen van Medal of Honor Airborn krijg ik de resolutie niet op 1080P hij is namelijk niet hoger te krijgen dan 720P ondangs het automatisch aangepast zou moeten worden. Andere spellen draaien wel gewoon op 1080P.
Met de andere vraag kan ik je niet helpen (heb n xbox360 op n 50inch plasma. Zit wel aan n blu-ray te denken, hd-dvd heb ik al. Ps3 of n stand-alone...Moeilijk)
Het spel is denk ik gewoon in 720p, hebben wel meer spellen op zowel de 360 als de ps3.Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 10:53:
[...]
Om mijn eigen ps3 te testen lijkt mij zo wat want het is 100km hier vandaan. Ik heb het in de winkel niet getest omdat ik dacht van, ja ik heb toch garantie. Mischien optie om de 24hz uit te zetten.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Ok bedanktFerry34 schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:30:
[...]
Neem je ps3 dan ff mee naar de winkel waar je m gekocht hebt. Of in geval van internetshop, ga gewoon in n winkel bij je in de buurt testen. Misschien zie je n instelling over t hoofd. Je hebt op je tv alle beeldverbeteraars uitgezet toch?
Met de andere vraag kan ik je niet helpen (heb n xbox360 op n 50inch plasma. Zit wel aan n blu-ray te denken, hd-dvd heb ik al. Ps3 of n stand-alone...Moeilijk)
Verwijderd
Op het spel staat HD720P-1080i-1080P dan mag ik toch aanemen dat hij ook dat moet weer geven toch. Anders ga ik met het spel wel naar MM, ik heb hem wel gehad dus hoop dat de gene nog een bon heeft.MeNTaL_TO schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:46:
[...]
Het spel is denk ik gewoon in 720p, hebben wel meer spellen op zowel de 360 als de ps3.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2007 12:09 ]
Verwijderd
oké bedankt, waar wonen je ouders dan?? als je geïntresseerd bent mail maar ffToch schreef op maandag 31 december 2007 @ 09:55:
[...]
Ik denk dat je aan de dure kant bent, ik geloof dat hij bij MM 729-749 was. Overigens woon je vlak bij mijn ouders in de buurt, dus misschien ben ik geinteresseerd.
Zegt niets, heb het ff gechecked, bijna al mijn ps3 spellen doen het op 720p, enige uitzondering is gt5 demo.Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 12:07:
[...]
Op het spel staat HD720P-1080i-1080P dan mag ik toch aanemen dat hij ook dat moet weer geven toch. Anders ga ik met het spel wel naar MM, ik heb hem wel gehad dus hoop dat de gene nog een bon heeft.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik kan geen scherm vinden met een: 1280x720p resolutie.
Het is allemaal: 768p/1080p.
Dat upscalen van: 720p naar: 768p zie ik niet zo zitten, of hebben somige tv's een: 1:1 pixel mapping functie ?
Of zijn er wel tv's die het beeld goed kunnen scalen ?
Dat upscalen van: 720p naar: 768p zie ik niet zo zitten, of hebben somige tv's een: 1:1 pixel mapping functie ?
Verwijderd
Ik heb zojuist contact gehad met EA 0900-EA koste me wel 45/min, zijn antwoord was dat dit spel wel op 1080P moet kunnen draaien en dat het via de ps3 automatisch gaat. Ja daar was ik zelf ook wel achter. Andere optie is op een andere ps3 proberen blijft is het dan niet opgelost, zou ik het kunnen ruilen dit lijkt me allemaal zo,n gedoe.MeNTaL_TO schreef op maandag 31 december 2007 @ 12:46:
[...]
Zegt niets, heb het ff gechecked, bijna al mijn ps3 spellen doen het op 720p, enige uitzondering is gt5 demo.
Ik ga het wel in een andere ps3 proberen.
Verwijderd
786P ken ik zelf niet, mischien domme vraag welk scherm is dat dan.nFo schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:11:
Ik kan geen scherm vinden met een: 1280x720p resolutie.![]()
Bij mij draait deze momenteel bij MOH 1280x720 @60Hz
Alle schemen zijn: 1366x768 / 1920x1080.Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:44:
[...]
786P ken ik zelf niet, mischien domme vraag welk scherm is dat dan.
Bij mij draait deze momenteel bij MOH 1280x720 @60Hz
Soms nog een PC scherm er tussen met: 1680x1050 ect.
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/queryproducts?readform&q2=[merk]=%22samsung%22&qcode=tv_lcd&pcode=tv_lcd&sort=5
[ Voor 27% gewijzigd door nFo op 31-12-2007 13:53 ]
Verwijderd
Het gaat hier om een LE40M87 model.nFo schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:50:
[...]
Alle schemen zijn: 1366x768 / 1920x1080.
Soms nog een PC scherm er tussen met: 1680x1050 ect.
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/queryproducts?readform&q2=[merk]=%22samsung%22&qcode=tv_lcd&pcode=tv_lcd&sort=5
Klopt, bijna alle hdtv's zijn 1366x768 of 1920x1080. Welke reso t mooiste wordt weergeven hangt af van de tv, dus 720p 1080p of 1080i. Maar dat scalen zie je niet hoor, beeld op n hdtv is meestal prachtig. heb je ze nooit s goed bekeken?nFo schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:11:
Ik kan geen scherm vinden met een: 1280x720p resolutie.![]()
Met vga kan je weer wel precies de juiste resolutie aangeven bij bijv xbox360.
Nee nooit echt goed bekeken, wel in de winkel ofzo.Ferry34 schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:05:
[...]
Klopt, bijna alle hdtv's zijn 1366x728 of 1920x1080. Welke reso t mooiste wordt weergeven hangt af van de tv, dus 720p 1080p of 1080i. Maar dat scalen zie je niet hoor, beeld op n hdtv is meestal prachtig. heb je ze nooit s goed bekeken?
Met vga kan je weer wel precies de juiste resolutie aangeven bij bijv xbox360.
Ziet er wel redelijk uit.
Ik speel ook op de Xbox 360 met een VGA kabel.
Maar de PS3 & Nintendo Wii hebben geen VGA kabel.
1:1 lijkt mij wat beter.
Staat ook nergens bij welke scaler ze gebruiken.
[ Voor 3% gewijzigd door nFo op 31-12-2007 17:14 ]
Beste mensen,
Ik ben sinds vandaag ook de trotse bezitter van de Samsung LE40F86. Ik ben erg tevreden over de beeldkwaliteit en over de mogelijkheden van deze LCD televisie. Maar ik heb in de korte tijd al wel wat dingen moeten constateren.
Ik heb zowel de Xbox360 als mijn pc aangesloten op deze LCD Televisie. De xbox360 is aangesloten d.m.v. componenten en mijn pc heb ik aangesloten middels een DVI -> HDMI kabel.
Een probleem waar ik tegen aan liep met deze tv met zowel xbox360 games als PC games was dat als je bijvoorbeeld een shooter speelde en je snel om je heen keek het vizier een soort "ghosting" effect gaf. Het was natuurlijk niet alleen het vizier wat dit effect weergaf, maar het was het eerste wat opviel als je een shooter speelt:).
Dit probleem heb ik inmiddels verholpen door de 100hz Motion Plus uit te zetten.
Ik heb alleen nog wel een ander probleem waar ik nog niet de oplossing voor heb gevonden.
Ik speel graag shooters op mijn pc, zoals UT3, COD4 etc.
Ik merk vooral met een shooter als UT3 waar je snel moet bewegen/richten dat het "aimen" moeilijker gaat dan met mijn vorige 20 inch scherm. Ik weet niet of mensen UT99 hebben gespeeld hier met Vsync aan, maar als men dit dus had ingesteld in het spel ontstond er een soort "mouselag". Dit probleem heb ik nu dus ook met mijn tv als ik shooters speel zoals ut3, of COD4.
Heeft iemand dit probleem ook met zijn Samsung LE40F86? En kan hij/zij eventueel de oplossing aanbieden op dit forum?
Ik ben sinds vandaag ook de trotse bezitter van de Samsung LE40F86. Ik ben erg tevreden over de beeldkwaliteit en over de mogelijkheden van deze LCD televisie. Maar ik heb in de korte tijd al wel wat dingen moeten constateren.
Ik heb zowel de Xbox360 als mijn pc aangesloten op deze LCD Televisie. De xbox360 is aangesloten d.m.v. componenten en mijn pc heb ik aangesloten middels een DVI -> HDMI kabel.
Een probleem waar ik tegen aan liep met deze tv met zowel xbox360 games als PC games was dat als je bijvoorbeeld een shooter speelde en je snel om je heen keek het vizier een soort "ghosting" effect gaf. Het was natuurlijk niet alleen het vizier wat dit effect weergaf, maar het was het eerste wat opviel als je een shooter speelt:).
Dit probleem heb ik inmiddels verholpen door de 100hz Motion Plus uit te zetten.
Ik heb alleen nog wel een ander probleem waar ik nog niet de oplossing voor heb gevonden.
Ik speel graag shooters op mijn pc, zoals UT3, COD4 etc.
Ik merk vooral met een shooter als UT3 waar je snel moet bewegen/richten dat het "aimen" moeilijker gaat dan met mijn vorige 20 inch scherm. Ik weet niet of mensen UT99 hebben gespeeld hier met Vsync aan, maar als men dit dus had ingesteld in het spel ontstond er een soort "mouselag". Dit probleem heb ik nu dus ook met mijn tv als ik shooters speel zoals ut3, of COD4.
Heeft iemand dit probleem ook met zijn Samsung LE40F86? En kan hij/zij eventueel de oplossing aanbieden op dit forum?
ut=life
Eh redelijk? Ik kan je vertellen dat de mijn plasma icm xbox360 er adembenemend uitziet. Het verschil met n crt toestel is heel groot!nFo schreef op maandag 31 december 2007 @ 17:08:
[...]
Nee nooit echt goed bekeken, wel in de winkel ofzo.
Ziet er wel redelijk uit.
Ik speel ook op de Xbox 360 met een VGA kabel.
Maar de PS3 & Nintendo Wii hebben geen VGA kabel.
1:1 lijkt mij wat beter.
Staat ook nergens bij welke scaler ze gebruiken.
Het type scaler weet je niet. Daarom moet je ook altijd testen in de winkel om te kijken hoe t beeld is.
Ja ok, zal is op internet & winkels nog goed rond kijken.Ferry34 schreef op maandag 31 december 2007 @ 23:58:
[...]
Eh redelijk? Ik kan je vertellen dat de mijn plasma icm xbox360 er adembenemend uitziet. Het verschil met n crt toestel is heel groot!
Het type scaler weet je niet. Daarom moet je ook altijd testen in de winkel om te kijken hoe t beeld is.
Goed nieuwjaar iedereen.

hij is 585 op kieskeurig (niet uit voorraad leverbaar,Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:44:
Voor hoeveel staat die r81 in de winkel?
Ik verkoop namelijk de mijne
en 599 wel uit voorraad leverbaar
die 700euro ga je dus echt nooit halen, LCDtv's zakken in waarde helaas.
Ik heb nog een vraag,
Ik wil voor een LE40F86 gaan alleen lees hier en daar wat problemen met 100hz tijdens gamen, je kunt dit wel uitzetten maar dan is natuurlijk het nut ervan weg en ook de meerprijs lijkt me.
Daarom zat ik te denken een LE46M86 kost ongeveer net zoveel als een Le40f86
de le40f86 heeft 24p en 10k kleur meer,
maar de 46m is weer een stukje groter
Iemand enig idee of ik nou voor een kleinere moet gaan met de specs (le40f86) of voor een grotere (le40m86) zonder die specs (die je dus mogelijk uit zetten moet)
Alvast bedankt
Ik zat ook tussen deze 2 te twijfelen. Ben voor de 40F gegaan. Merk geen problemen met 100hz. (gebruik component voor xbox360 en hdmi voor PC). Wat ik wel merk is dat mijn analoge signaal er net zo mooi uit ziet als bij een vriend van me het digitale signaal op zijn M86. Ik zag bij hem ook sommige gezichten bij bewegingen erg korrelig/wazig worden, dit zie ik niet terug op mijn TV.Donstil schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 15:03:
[...]
hij is 585 op kieskeurig (niet uit voorraad leverbaar,
Ik heb nog een vraag,
Ik wil voor een LE40F86 gaan alleen lees hier en daar wat problemen met 100hz tijdens gamen, je kunt dit wel uitzetten maar dan is natuurlijk het nut ervan weg en ook de meerprijs lijkt me.
Iemand enig idee of ik nou voor een kleinere moet gaan met de specs (le40f86) of voor een grotere (le40m86) zonder die specs (die je dus mogelijk uit zetten moet)
Alvast bedankt
Over de grootte kan ik moeilijk oordelen. Ik wou ook wel een 46. Maar begin lekker met 40, m'n volgende wordt vast en zeker een 46
ps: ook vind ik de extra zwartwaarde en toevoeging en het dynamische contrast werkt ook wel netjes, lijkt op de zwartwaardes van de plasma.
Design vd F vind ik mooier en geluid schijnt ook beter te zijn (maar ik gebruik zelf 5.1 versterker).
Wel vind ik hem vrij onstabiel op zijn voet staan, maar dat is geen probleem en zal ik denk ik bij andere schermen ook voordoen.
[ Voor 10% gewijzigd door nijntje82 op 01-01-2008 17:09 ]
Verwijderd
Hey allemaal.
even tussen neus en lip door.
Ben nu al een tijdje opzoek naar een lcd, en ben uitgekomen bij de samsung LE40N87. dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die dit model zelf hebben en hun mening met mij willen delen. en of dit model aan te raden is.
bedankt.
even tussen neus en lip door.
Ben nu al een tijdje opzoek naar een lcd, en ben uitgekomen bij de samsung LE40N87. dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die dit model zelf hebben en hun mening met mij willen delen. en of dit model aan te raden is.
bedankt.
Verwijderd
Ik zou zeggen neem hier eens een kijkje, daar staan al vijf reviews van die televisie:
http://www.kieskeurig.nl/...B16E5C12572DB0030CF14.htm
http://www.kieskeurig.nl/...B16E5C12572DB0030CF14.htm
Op internet hoor je echt heel veel problemen met banding over scart met de M8-serie (en nog wel meer problemen). De F8-serie wordt in alle testen geroemd om de mooie beeldkwaliteit. Je moet natuurlijk zelf testen in de winkel!Donstil schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 15:03:
[...]
hij is 585 op kieskeurig (niet uit voorraad leverbaar,
Ik heb nog een vraag,
Alvast bedankt
Verwijderd
hallo mensen,
allereerst de beste wensen voor 2008!
ff een vraagje..
Ik heb vandaag een samsung LE26S81 besteld.
Ik wil de samsung op m'n laptop aansluiten, maar ik snap eigenlijk niks van de bekabeling.
Op m'n laptop heb ik een S-Video ingang, en zo'n poort waar je een beamer op aansluit (weet de naam niet). Mijn vraag is:
Welke kabel zou ik dan moeten bestellen om m'n laptop aan te sluiten, en is dit uberhaupt wel mogelijk????
Alvast bedankt!!!
allereerst de beste wensen voor 2008!
ff een vraagje..
Ik heb vandaag een samsung LE26S81 besteld.
Ik wil de samsung op m'n laptop aansluiten, maar ik snap eigenlijk niks van de bekabeling.
Op m'n laptop heb ik een S-Video ingang, en zo'n poort waar je een beamer op aansluit (weet de naam niet). Mijn vraag is:
Welke kabel zou ik dan moeten bestellen om m'n laptop aan te sluiten, en is dit uberhaupt wel mogelijk????
Alvast bedankt!!!
Volgens mij kun je het beter zo zien:Donstil schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 15:03:
[...]
Ik heb nog een vraag,
Als je bron goed genoeg is dan kun je het beste alle digitale extra's uitzetten.
Die heb je pas nodig als je bron wat minder is en je tv met zijn opties dan kan helpen het beeld beter te maken.
Als het beeld goed is, dan verpruts je het alleen maar als je alle extra's gaat aanzetten.
Je zet je CV toch ook alleen in de winter aan en niet het hele jaar door enkel omdat je CV hebt
Ik heb wat geconstateerd in de film Matrix. In die film worden nogal groene effecten gebruiken. Nu is af en toe het gezicht (met name de plekken waar de haargroei zit) van Neo wel erg groenig, is dat normaal?
Ik heb het ook geconstateerd bij de hoofdrolspeler in Bourne ultimatum.
Beide betreffen 1080P films (mkv). Welke afgespeeld worden door 3 meter hdm-dvi kabel van de PC met Zoomplayer.
Ik heb de F86. Ik heb nog niet echt met instellingen lopen spelen.
ps: ook constateer ik bij sommige films die ik op dezelfde wijze afspeel en van hetzelfde formaat zijn, soms als de scene ingezoomd is op bepaalde karakters en de achtergrond "vaag" is, "golven" op de achtergrond. Dit is bijna niet zichtbaar, vind het zelf ook niet mega storend, behalve als je er natuurlijk op gaat letten. Het doet zich ook niet zoveel voor en ook alleen maar bij de "hdmi-dvi PC films", voor de rest niet.
Beide betreffen 1080P films (mkv). Welke afgespeeld worden door 3 meter hdm-dvi kabel van de PC met Zoomplayer.
ps: ook constateer ik bij sommige films die ik op dezelfde wijze afspeel en van hetzelfde formaat zijn, soms als de scene ingezoomd is op bepaalde karakters en de achtergrond "vaag" is, "golven" op de achtergrond. Dit is bijna niet zichtbaar, vind het zelf ook niet mega storend, behalve als je er natuurlijk op gaat letten. Het doet zich ook niet zoveel voor en ook alleen maar bij de "hdmi-dvi PC films", voor de rest niet.
[ Voor 35% gewijzigd door nijntje82 op 02-01-2008 14:55 ]
Na een aantal weken veel gelezen te hebben weet ik dat ik nu voor de Samsung LE40F86 ga!
Toen ik begon met lezen wist ik dat ik de LE46M86 wilde kopen maar aangezien er wat problemen zijn met ghosting en nog wat andere klachten van dat scherm ga ik toch na lang nadenken voor de kleinere maar beter en meer uitgeruste 40" in de F series. De prijs van de 46" M serie en de 40" F serie is welliswaar ongeveer gelijk. Ik ga echter liever voor de 40" omdat ik ook denk dat dit in mijn woonkamer beter zal staan. Tevens heeft de F serie wat betere recenties en is het lcd schermpje naar mijn inziens wat beter met de verschillende extra functies.
Aankomende vrijdag zal ik bij de lokale HiFi/witgoed shop dit scherm gaan bekijken, zij hebben deze in de winkel staan en ik heb een zeer mooi prijsje (denk ik) afgesproken met de winkelier. (€1800,- + Wallmount "gratis" t.w.v. +/- €130,-). Ik ben nog geen NL shop`s tegen gekomen die dit kunnen aanbieden aan mij
.
Oja, het scheeld dat ik bij hun wel vaste klant ben en de afgelopen jaren ook mijn vaatwasser, wasmachien en droger heb besteld
.
Wanneer mensen meer info willen over de winkel PM me maar. Misschien kunnen we meerdere schermen daar kopen en zo dus meer korting krijgen. Standaard prijs in de winkel was deze €1999,- excl wallmount.
Ik denk dat ik in februari de stap zal maken om dit scherm aan te schaffen!
Toen ik begon met lezen wist ik dat ik de LE46M86 wilde kopen maar aangezien er wat problemen zijn met ghosting en nog wat andere klachten van dat scherm ga ik toch na lang nadenken voor de kleinere maar beter en meer uitgeruste 40" in de F series. De prijs van de 46" M serie en de 40" F serie is welliswaar ongeveer gelijk. Ik ga echter liever voor de 40" omdat ik ook denk dat dit in mijn woonkamer beter zal staan. Tevens heeft de F serie wat betere recenties en is het lcd schermpje naar mijn inziens wat beter met de verschillende extra functies.
Aankomende vrijdag zal ik bij de lokale HiFi/witgoed shop dit scherm gaan bekijken, zij hebben deze in de winkel staan en ik heb een zeer mooi prijsje (denk ik) afgesproken met de winkelier. (€1800,- + Wallmount "gratis" t.w.v. +/- €130,-). Ik ben nog geen NL shop`s tegen gekomen die dit kunnen aanbieden aan mij
Oja, het scheeld dat ik bij hun wel vaste klant ben en de afgelopen jaren ook mijn vaatwasser, wasmachien en droger heb besteld
Wanneer mensen meer info willen over de winkel PM me maar. Misschien kunnen we meerdere schermen daar kopen en zo dus meer korting krijgen. Standaard prijs in de winkel was deze €1999,- excl wallmount.
Ik denk dat ik in februari de stap zal maken om dit scherm aan te schaffen!
[ Voor 5% gewijzigd door W.Wezz op 02-01-2008 15:05 ]
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Bij de mediamarkten in Rotterdam is de 40F 1799,- Ik heb hem hier in de stad bij prijstopper oid voor 1629,- Mee gekregen
Zojuist heb ik een telefoontje gehad dat de 40F voor 1719,- te bestellen is bij een winkel in Utrecht.
KappeNou, 1629,- is geen geld! Add me op MSN
, ik ben benieuwd waar jij die vandaan haalt!
KappeNou, 1629,- is geen geld! Add me op MSN
[ Voor 31% gewijzigd door W.Wezz op 02-01-2008 15:44 ]
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Verwijderd
Voor de slaapkamer wil ik misschien de Samsung 32R81 gaan halen. Deze is op dit moment erg gunstig geprijsd. Zijn er nog steeds kinderziektes bij de Rxx lijn? Hoe kan ik zien welke batch ik koop? Wat is de nieuwste firmware hiervoor?
Oke, in Groningen is een webshop waar de 40F voor de prijs van 1576,33 te koop staat!W.Wezz schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:42:
Zojuist heb ik een telefoontje gehad dat de 40F voor 1719,- te bestellen is bij een winkel in Utrecht.
KappeNou, 1629,- is geen geld! Add me op MSN, ik ben benieuwd waar jij die vandaan haalt!
Liever bij een echte winkel 25€ meer betalen, ben ik ook weer in 5 min terug als er wat is
geadd
Ik stond ook van die prijs te kijken. Ik wilde hem af dingen van 1999 naar 1699. Maar die vent zegt ineens ja voor 1629 kan je hem krijgen. Nou ok, als jij dat zo graag wilt
Ik stond ook van die prijs te kijken. Ik wilde hem af dingen van 1999 naar 1699. Maar die vent zegt ineens ja voor 1629 kan je hem krijgen. Nou ok, als jij dat zo graag wilt
[ Voor 48% gewijzigd door KappeNou op 02-01-2008 17:06 ]
Hallo iedereen
Eerst en vooral iedereen een gelukkig nieuwjaar gewenst!
Nu heb ik mij in de voorbije 2 dagen zogoed als compleet door dit draadje geworsteld (it's a damn long read :-)) en ik voel mij al veel wijzer als het over Samsung LCD tv's aankomt.
Ik ben namelijk al een tijdje aan het zoeken naar de "ideale" TV voor bij mij in de woonkamer. Met nul komma nul verstand ervan en enkel vage eisen zoals FullHD, min. 40", 1080p input accepteren en last but not least binnen mijn budget van 2000 euro vallen kwam ik bij Samsung terecht. Nu vind ik de website van Samsung niet echt uitblinken in overzichtelijkheid en zodoende kwam ik al surfend weer terecht hier op het oude vertrouwde GoT (had ik eigenlijk beter direct naartoe gekomen maarja...).
Mijn keuze beperkt zich nu nog maar tot de 46M86 & de M87, tussen deze 2 ga ik het mooiste model kiezen in de winkel. Maar laat dit nu net het probleem zijn, de winkels bij mij in de buurt lijken de M-serie niet te verdelen en degene die dit wel doen schotelen mij prijzen voor van 2199 euro. Dit terwijl ik hier toch prijzen hoor tot max 2000 euro... Ik woon dan wel in België (regio Mechelen) maar dit mag toch geen 200 euro schelen tov Nederland wel?
Mijn vraag dus aan mijn landgenoten, waar kan ik de 46M86/7 bezichtigen en waar kan ik de beste prijs krijgen? Ik zou er ineens ook een Vogel's EFW 6445 muurbeugel willen bijkopen dus graag een winkel die ook Vogel's verdeeld indien mogelijk (mss kan er dan nog een dealtje gemaakt worden
).
Eerst en vooral iedereen een gelukkig nieuwjaar gewenst!
Nu heb ik mij in de voorbije 2 dagen zogoed als compleet door dit draadje geworsteld (it's a damn long read :-)) en ik voel mij al veel wijzer als het over Samsung LCD tv's aankomt.
Ik ben namelijk al een tijdje aan het zoeken naar de "ideale" TV voor bij mij in de woonkamer. Met nul komma nul verstand ervan en enkel vage eisen zoals FullHD, min. 40", 1080p input accepteren en last but not least binnen mijn budget van 2000 euro vallen kwam ik bij Samsung terecht. Nu vind ik de website van Samsung niet echt uitblinken in overzichtelijkheid en zodoende kwam ik al surfend weer terecht hier op het oude vertrouwde GoT (had ik eigenlijk beter direct naartoe gekomen maarja...).
Mijn keuze beperkt zich nu nog maar tot de 46M86 & de M87, tussen deze 2 ga ik het mooiste model kiezen in de winkel. Maar laat dit nu net het probleem zijn, de winkels bij mij in de buurt lijken de M-serie niet te verdelen en degene die dit wel doen schotelen mij prijzen voor van 2199 euro. Dit terwijl ik hier toch prijzen hoor tot max 2000 euro... Ik woon dan wel in België (regio Mechelen) maar dit mag toch geen 200 euro schelen tov Nederland wel?
Mijn vraag dus aan mijn landgenoten, waar kan ik de 46M86/7 bezichtigen en waar kan ik de beste prijs krijgen? Ik zou er ineens ook een Vogel's EFW 6445 muurbeugel willen bijkopen dus graag een winkel die ook Vogel's verdeeld indien mogelijk (mss kan er dan nog een dealtje gemaakt worden
Hey, ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn volgende vraag:
Ik kan óf een Samsung le32s81b (nieuw,2jaargarantie) óf een Samsung le32s71b (tweedehands, zgan, 460 euro, 1 jaar garantie) halen.
Nou zou je denken ja ga voor die 81 want die is nieuwer dan de 71 en tevens heeft zover ik kan achterhalen de 81 ook betere specs dan de 71 alleen weet ik dus niet waar het enorme prijsverschil vandaan komt tussen de twee. De 81 kost 550 en de 71 rond de 660. Dus waar komt het vandaan? Geeft de 71 dus beter beeld dan de 81 of waar ligt het anders aan?
Ik kan óf een Samsung le32s81b (nieuw,2jaargarantie) óf een Samsung le32s71b (tweedehands, zgan, 460 euro, 1 jaar garantie) halen.
Nou zou je denken ja ga voor die 81 want die is nieuwer dan de 71 en tevens heeft zover ik kan achterhalen de 81 ook betere specs dan de 71 alleen weet ik dus niet waar het enorme prijsverschil vandaan komt tussen de twee. De 81 kost 550 en de 71 rond de 660. Dus waar komt het vandaan? Geeft de 71 dus beter beeld dan de 81 of waar ligt het anders aan?
M3 '21
Zelf was ik aan het twijfelen tussen de Samsung 40F86 en de Panasonic 42PZ70 (de PY70) en het scheelt met de Nederlandse prijzen telkens 300 a 400€. Het cynische is dat met de Belgische prijzen beide toestellen buiten mijn budget vallen.Bruiser schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:09:
Ik woon dan wel in België (regio Mechelen) maar dit mag toch geen 200 euro schelen tov Nederland wel?
Waar die hogere prijzen van komen weet ik ook niet. We hebben ietswat hogere BTW maar dat kan het prijsverschil zeker niet rechtvaardigen. Het valt mij wel op dat nieuwe modellen in Nederland sneller dalen in prijs. Oudere en minder luxeuse modellen van toestellen kosten ongeveer evenveel in Nederland als in Belgie.
[ Voor 49% gewijzigd door simplicidad op 02-01-2008 21:40 ]
Ik luisterde vandaag in Media markt amsterdam naar de Samsung Le26R81 En de Le26S81
En het kan er aan liggen dat ik in een openruimte stond, maar ik vondt het geluid behoorlijk blikkerig over komen.
Ligd dit aan de grote ruimte waar ik in stond of hebben deze t.v,s inderdaad niet zo een sterk geluid
En het kan er aan liggen dat ik in een openruimte stond, maar ik vondt het geluid behoorlijk blikkerig over komen.
Ligd dit aan de grote ruimte waar ik in stond of hebben deze t.v,s inderdaad niet zo een sterk geluid
Wanneer je het forum echt goed had gelezen heb je ook voorbij zien komen dat de M serie nogal eens wat mankementen heeft mbt ghosting en blurring ofzoiets. Ik wilde in eerste instantie ook gaan voor de 46M maar uiteindelijk ga ik toch voor de 40F, welke tevens 100Hz, 25000:1 heeft en nog wat andere voordelen heeft.Bruiser schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:09:
[...]
Mijn keuze beperkt zich nu nog maar tot de 46M86 & de M87, tussen deze 2 ga ik het mooiste model kiezen in de winkel.
[...]
In de Mediamarkt (utrecht) stonden de M series vorige week nog allen uitgestald aangezien ze volgens mediamarkt taal in de "aanbieding" waren. Komende vrijdag ga ik zelf de M en de F serie naast elkaar bekijken waar ik naar alle waarschijnlijkheid eind februari / maart de 40F ga aanschaffen.
Ik zal wat foto`s maken indien ik daar ben en de beide schermen (of iig van beide serie`s) vanuit verschillende hoeken fotograferen en dumpen op een webpagina.
grootste verschil wat ik zag tussen de M en de F naast elkaar waren de vollere kleuren en de zwart weergave van de F. De F is gewoon net weer wat beter, maar een extreem verschil is het niet
Ik heb het goed gelezen dankuwel en heb ook bewust de keuze voor de M-serie gemaakt. Hier op het forum zul je enkel maar negatieve commentaar horen (iemand die geen problemen heeft gaat ook geen hulp zoeken) en bovendien als ik goed gelezen heb zijn de problemen opgelost bij de laatste geproduceerde batchen (nieuwste firmware erop en een goede printplaat erin)... Het is misschien een gok om een toestel uit de M-serie te kopen maar daar tegenover staat dat ik de F-serie spuuglelijk vindt (over smaak valt uiteraard niet te twisten) én dat ik dan genoegen moet nemen met een 40" ipv 46" ivm budget.W.Wezz schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 09:07:
[...]Wanneer je het forum echt goed had gelezen..., welke tevens 100Hz, 25000:1 heeft en nog wat andere voordelen heeft.
Bovendien meen ik hier gelezen te hebben dat die 100Hz voor meer problemen zorgt dan genot (de meeste zetten het uit) en die 25000:1 is ook maar dynamic... het echte verschil in contrast zal volgens mij dan ook niet zo groot zijn (het blijven beide LCD toestellen met een paar honderd euro verschil). Verder zou ik niet weten welke andere "zogenaamde" voordelen de F- heeft tov de M-serie.
Volgens mij probeer je eerder jezelf te overtuigen dat de F beter is dan de M ipv mij
Enfin, bedankt voor je input maar ik blijf toch nog bij mijn keuze...
[ Voor 69% gewijzigd door Bruiser op 03-01-2008 09:54 ]
Dat zou idd goed kunnen dat ik dat probeer te doen. Graag wil ik wel weten hoe jij dan straks zo zeker weet dat je de juiste versie kooptBruiser schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 09:53:
[...]
Volgens mij probeer je eerder jezelf te overtuigen dat de F beter is dan de M ipv mij![]()
Enfin, bedankt voor je input maar ik blijf toch nog bij mijn keuze...
Ik weet `t ff niet meer

Moeilijk moeilijk moeilijk....
Dat moet je natuurlijk voor je zelf beslissen. De F geeft gewoon mooier beeld, daar is zeker niet over te discuceren. Alleen moet je voor je zelf de vraag stellen of je daar meer voor uit wil geven, of een iets kleiner scherm wilt.
Persoonlijk vind ik de M serie kwa uiterlijk er ook een uiterst goedkope uitstraling hebben door de glimmende ronde behuizing. Bij de MM in rijswijk hangen ze naast elkaar en ik kon me lach amper in houden. Ik vond het zelfs te goedkoop uit zien voor mijn slaap kamer, kan je nagaan
Persoonlijk vind ik de M serie kwa uiterlijk er ook een uiterst goedkope uitstraling hebben door de glimmende ronde behuizing. Bij de MM in rijswijk hangen ze naast elkaar en ik kon me lach amper in houden. Ik vond het zelfs te goedkoop uit zien voor mijn slaap kamer, kan je nagaan
[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 03-01-2008 12:50 ]
Ja, ik moet dat inderdaad zelf uitzoeken maar ik denk ook dat ik een te kleine woonkamer heb voor de 46" M serie. Is het trouwens zo dat de M serie ook een glad velletje heeft of is dit ook "mat"? De F serie heeft namelijk voor zover ik kan vinden en zien op foto`s een mooi glad LCD velletje. Is dat ook een verschil tussen M en F?
Verwijderd
ja dat groene is normaal.nijntje82 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:39:
Ik heb wat geconstateerd in de film Matrix. In die film worden nogal groene effecten gebruiken. Nu is af en toe het gezicht (met name de plekken waar de haargroei zit) van Neo wel erg groenig, is dat normaal?
Dat zit in de film.
Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe televisie. Graag wil ik een HDTV en ik kom steeds weer terug bij Samsung. Echter vraag ik mij af wat wijsheid is. Mijn huidige situatie is hieronder gefotografeerd

Op het moment hangt mijn 21" televisie een beetje aan de hoge kant, dus sowieso wil ik mijn tv omlaag plaatsen, maar ik weet niet of het slim is om de televisie op mijn bureau te plaatsen omdat ik dan best wel veel ruimte in beslag neem. En dan kom ik bij mijn vraag: Kun je de Samsungtelevisies ophangen?
Daarnaast vraag ik me af of een 40" niet een beetje aan de grote kant is? Ik heb zitten kijken naar de LE40F86BD, maar als ik het zo inmeet denk ik dat het misschien toch teveel van het goede is, omdat ik op 80cm afstand achter mijn laptopje zit. Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?
Dan is er altijd nog de mogelijkheid om de televisie op de plaats van mijn printer te plaatsen en deze printer op een andere willekeurige plek neer te zetten, maar toch zou ik graag wat adviezen willen.

Op het moment hangt mijn 21" televisie een beetje aan de hoge kant, dus sowieso wil ik mijn tv omlaag plaatsen, maar ik weet niet of het slim is om de televisie op mijn bureau te plaatsen omdat ik dan best wel veel ruimte in beslag neem. En dan kom ik bij mijn vraag: Kun je de Samsungtelevisies ophangen?
Daarnaast vraag ik me af of een 40" niet een beetje aan de grote kant is? Ik heb zitten kijken naar de LE40F86BD, maar als ik het zo inmeet denk ik dat het misschien toch teveel van het goede is, omdat ik op 80cm afstand achter mijn laptopje zit. Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?
Dan is er altijd nog de mogelijkheid om de televisie op de plaats van mijn printer te plaatsen en deze printer op een andere willekeurige plek neer te zetten, maar toch zou ik graag wat adviezen willen.
Geniet, maar surf met mate!
Lol, zeker weten dat ik de "juiste" versie koop weet ik natuurlijk niet, daarvoor moet ik de TV even in gebruik hebben. Maar ik weet wel dat ik niet minder dan 46" wil en dat ik de F-serie, door die boxen aan de zijkant, niet mooi vind. Daarbovenop zou ik een 46F ook niet kunnen permitteren mocht ik dat willen...W.Wezz schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:38:Dat zou idd goed kunnen dat ik dat probeer te doen. Graag wil ik wel weten hoe jij dan straks zo zeker weet dat je de juiste versie koopt. Als we dat weten (en de winkelier kan dat aantonen) ga ik ook voor de 46"...
Zoals reeds eerder vermeld, een 46M87 kost hier in België 2190 Euro, dan zit ik dus eigenlijk al 190 Euro boven mijn budget. Maw dit is "beste" 46" TV die ik mij kan permitteren...
ooh ik heb me cv juist altijd aan omdat hij erin zitFrijns.Net schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:11:
[...]
Volgens mij kun je het beter zo zien:
Als je bron goed genoeg is dan kun je het beste alle digitale extra's uitzetten.
Die heb je pas nodig als je bron wat minder is en je tv met zijn opties dan kan helpen het beeld beter te maken.
Als het beeld goed is, dan verpruts je het alleen maar als je alle extra's gaat aanzetten.
Je zet je CV toch ook alleen in de winter aan en niet het hele jaar door enkel omdat je CV hebt
Nee maar ik snap wat je bedoelt,
Ga morgen de le40f86 (1599) halen bij de plasma-discounter.
hoop dat er een in hun showroom staat zodat ik mezelf extra kan overtuigen
Dit topic is gesloten.