[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 8

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 90.683 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
De ps3 staat ingesteld in upscaling, maar deze doet het dat dus niet met dvd+ en dvd-.hij is daar voor beveiligd. Weet iemand hoe je dat kan omzeilen dmv op een ander manier de dvd te branden bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Geen matches
Trouwens die aanbieders via kieskeurig.nl is allemaal heel leuk en aardig. Misschien koop ik ook wel een tv via een van die bedrijven, de LE37M86 zou het dan moeten gaan worden. Maar wat als ik een of meerdere dode pixels heb? Er staat wel garantie maar valt dit onder garantie? Ik hoef geen tv met dode pixels laat ik daar alvast duidelijk over zijn :)
Ervaringen met die kieskeurig sites?
Bijvoorbeeld Plasmadiscounter.nl ziet er wel goed uit en heeft goede prijzen, + iDeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:00
Geen matches
Schweino schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 18:26:
[...]

Voor 849,- euro. Ik ben niet gebeld of wat dan ook over een hogere prijs.
Wtf dan voel ik me zeer genaaid, zou je zo vriendelijk willen zijn een kopietje van je factuur/bon/aankoopbewijs naar me te mailen? want dan eis ik van ze dat ze of het geld terugnemen of de tv (ook al ben ik tevreden). want 70 euro vind ik dat wel waard. mail/msn naar lucky11225 apenstaartje hetemeel punt com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
Geen matches
Heb geen scanner oid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Laatst online: 25-07 13:07
Geen matches
Misanthrope schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:03:
Trouwens die aanbieders via kieskeurig.nl is allemaal heel leuk en aardig. Misschien koop ik ook wel een tv via een van die bedrijven, de LE37M86 zou het dan moeten gaan worden. Maar wat als ik een of meerdere dode pixels heb? Er staat wel garantie maar valt dit onder garantie? Ik hoef geen tv met dode pixels laat ik daar alvast duidelijk over zijn :)
Ervaringen met die kieskeurig sites?
Bijvoorbeeld Plasmadiscounter.nl ziet er wel goed uit en heeft goede prijzen, + iDeal
ff zoek functie gebruiken

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: samsung
voor zover ik weet is de garantie van samsung. De winkel is tussenpersoon. Je kan plasma discounter altijd bellen. Ik vond ze erg vriendelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 22:28
Geen matches
Misanthrope schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:31:
Was zojuist weer ff bij de MediaMarkt...maar ik moet zeggen ik zie toch echt weinig verschil hoor in de modellen. Je moet er wel echt goed op gaan zitten letten. Ja die LE37M86 met 1080p zag er leuk uit, maar om daar nou 1200 voor te betalen als ik voor 600 ook de LE32S81 kan kopen die ook prima uitziet qua beeld, en ook een goede kijkhoek heeft.
Of ik koop misschien de LE32M86...die is 100 hz, zag er ook goed uit maar kon wederom geen duidelijk verschil merken tussen deze tv en de tv's ernaast. Ik vond bijna alle tv's wel mooi qua kwaliteit. Misschien ben ik gewoon niet veeleisend. En 1200 euro is toch veel te veel geld voor mij.
Dat je zo weinig verschil ziet, komt omdat al die tv's zijn aangesloten op een blu-ray en dan is t allemaal prachtig.
Of je ziet demo's die speciaal voor lcd's zijn gemaakt, laaaaaangzame beelden van prachtige bloemen, vlindertje erop.
Als je een tv wilt uitzoeken voor jezelf, zal je van tevoren een selectie moeten maken over wat je nu precies met de tv wilt gaan doen (analoge tv, digitale tv, dvd, blu-ray, pc enz).
Daarna ga je in de winkel datgene op die tv bekijken, wat je thuis ook gaat kijken. Dus ga je eigen dvd bekijken (liefst eentje die je goed kent, waarvan je weet dat de kwaliteit goed is) op je eigen dvd-speler.
Liefst ook snelle beelden kijken, dan kan je zien of er ghosting is. Ook donkere scenes bekijken voor de zwartweergave enz enz.
En idd, als je thuis geen full hd content hebt wat je gaat kijken en je weet dat je t binnenkort ook niet gaat aanschaffen, dan is dat full hd weggegooid geld.

Ik weet niet of de tv in de huiskamer komt te staan en hoe ver jullie er vanaf zitten, maar 32 inch is niet groot hoor. Ik weet zeker dat je binnen een paar maanden had gewild dat je n iets grotere had genomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 08-12-2007 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Geen matches
Ha gasten!

Toch nog even een (uitgebreid) vraagje:

Als ik via mijn pc over de dvi-hdmi kabel films kijk (ik gebruik dan gewoon VLC player en extended desktop op 1920x1080@60Hz) zie ik toch wat dingen die op interferentie lijken, hele vage balkjes die van boven naar beneden lopen en af en toe zijn er wat flikkeringen bovenin het beeld waar te nemen.

Nu kan dit natuurlijk aan een aantal zaken liggen:

- Het scheiden van stroom en signaalkabels bijvoorbeeld, er zit op de tv zo'n handig knooppuntje waar je alle kabels kunt samenbinden en dan vanuit het midden naar beneden kunt laten lopen. Dus tot dat punt zijn de kabels dan weer niet gescheiden, kan dat al voor interferentie zorgen?

- Kan het ook aan de kwaliteit van de kabels liggen? Ik gebruik een gold-plated Vivanco kabel van 50 euro, 3 meter lang.

- Kan het ook nog aan mijn software of systeem liggen? Ik heb een Radeon 1650Pro met dual dvi en de meest recente VLC mediaplayer om MKV bestanden af te spelen...

In mijn optiek zou ik absoluut storingsvrij beeld moeten hebben, het is niet wereldschokkend allemaal en ik geloof ook niet dat het aan de tv zelf ligt, maar toch zou ik het wel willen oplossen zeg maar.

Overige systeemspecs:
Asus P5WDH-deluxe
E6400 @ 3.2Ghz
2 Gig PC6400

Elk advies is welkom _O_

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Fenderman schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 10:48:
zie ik toch wat dingen die op interferentie lijken, hele vage balkjes die van boven naar beneden lopen
dat is dus banding waar men het zoveel over heeft op de avforums
probeem wat in veel samsung lcd's zit

[ Voor 4% gewijzigd door Pensmaster-B op 08-12-2007 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
Pensmaster-B schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 11:15:
[...]

Maar ik heb het uitsluitend tijdens het afspelen van een filmbestand, dus niet op tv-stand of als ik hem gebruik als monitor op de pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
Geen matches
Goed. optie Justscan aan, scherm @ 50 hz gezet en het is nagenoeg weg...alleen af en toe nog wat geknipper (dubbel-beeld-achtig...)

We komen er wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Ferry34 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 10:30:
[...]

Dat je zo weinig verschil ziet, komt omdat al die tv's zijn aangesloten op een blu-ray en dan is t allemaal prachtig.
Of je ziet demo's die speciaal voor lcd's zijn gemaakt, laaaaaangzame beelden van prachtige bloemen, vlindertje erop.
Als je een tv wilt uitzoeken voor jezelf, zal je van tevoren een selectie moeten maken over wat je nu precies met de tv wilt gaan doen (analoge tv, digitale tv, dvd, blu-ray, pc enz).
Daarna ga je in de winkel datgene op die tv bekijken, wat je thuis ook gaat kijken. Dus ga je eigen dvd bekijken (liefst eentje die je goed kent, waarvan je weet dat de kwaliteit goed is) op je eigen dvd-speler.
Liefst ook snelle beelden kijken, dan kan je zien of er ghosting is. Ook donkere scenes bekijken voor de zwartweergave enz enz.
En idd, als je thuis geen full hd content hebt wat je gaat kijken en je weet dat je t binnenkort ook niet gaat aanschaffen, dan is dat full hd weggegooid geld.

Ik weet niet of de tv in de huiskamer komt te staan en hoe ver jullie er vanaf zitten, maar 32 inch is niet groot hoor. Ik weet zeker dat je binnen een paar maanden had gewild dat je n iets grotere had genomen.
Hmm ja ik zat idd naar wat filmpjes van bloemen etc. te kijken. En ik merkte weinig verschil behalve dat sommige schermen wat ruis op de achtergrond hadden (niet de Samsungs waar ik in geinteresseerd ben)
En het contrast was bij sommigen wat donkerder, bij anderen wat lichter. Maar de Samsungs hebben wel een goede kijkhoek als ik me niet vergis. Is 178 graden nou een maximale kijkhoek?
En de TV komt op mijn eigen kamer (woon nog ff thuis), dus ik zit er nu nog geen meter vanaf. Maar als ik op mezelf ga dan zal het misschien 2 meter afstand worden. Ik heb nu een oude Philips CRT die misschien maar 66 cm beeldscherm heeft, dus 88 is dan een flink stuk groter. En mocht HDTV ooit doorbreken dan kan dit ook bekeken worden op een tv met 720p toch?? Of zie ik dat verkeerd?
Niet dat ik over 2 jaar dan weer een nieuwe tv kan gaan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Geen matches
Kan je er geen foto van maken ? In welke omgeving woon je trouwens? Want voor 70 euro wil ik best wel ff langskomen en dan langs goedkoopste.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Misanthrope schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:20:
[...]

Hmm ja ik zat idd naar wat filmpjes van bloemen etc. te kijken. En ik merkte weinig verschil behalve dat sommige schermen wat ruis op de achtergrond hadden (niet de Samsungs waar ik in geinteresseerd ben)
En het contrast was bij sommigen wat donkerder, bij anderen wat lichter. Maar de Samsungs hebben wel een goede kijkhoek als ik me niet vergis. Is 178 graden nou een maximale kijkhoek?
En de TV komt op mijn eigen kamer (woon nog ff thuis), dus ik zit er nu nog geen meter vanaf. Maar als ik op mezelf ga dan zal het misschien 2 meter afstand worden. Ik heb nu een oude Philips CRT die misschien maar 66 cm beeldscherm heeft, dus 88 is dan een flink stuk groter. En mocht HDTV ooit doorbreken dan kan dit ook bekeken worden op een tv met 720p toch?? Of zie ik dat verkeerd?
Niet dat ik over 2 jaar dan weer een nieuwe tv kan gaan kopen
Je zit er dan bijzonder dicht op. Ikzelf zit ook heel dicht op mn scherm, 1.8m van een 50 inch, maar ik kijk er geen tv op.
Als jij er wel gewoon tv op gaat kijken dan moet je digitale televisie nemen, want anders zie je veel ruis. Dat valt op je crt niet op, maar op een groter beeld zie je t wel.

Een kijkhoek van 178 graden is pure reclameonzin. Stel je zit er recht voor, dan 90 graden helemaal naar links draaien en je kijkt tegen de zijkant! 90 graden de andere kant en je kijkt tegen de andere zijkant. 2x90 graden is 180 graden.
Je moet gewoon zelf ff kijken tot welke hoek t beeld nog steeds goed wordt weergegeven. Eigenlijk is dat alleen belangrijk als je er met een groep naar gaat kijken of wanneer je er niet helemaal recht voor gaat zitten.
720p is HD en is prachtig, je weet niet wat je ziet. Full HD is alleen met blu-ray of hd dvd, maar die zien er op 720p ook adembenemend uit (ik zie het verschil niet). In de toekomst zullen games ook 1080p worden gerenderd, maar dat gebeurt nog niet (nu worden games berekend op 720p, daarna geupscaled). Full hd televisie komt er zeker niet snel, ze zijn hier in Nederland net over op breedbeeld!

Maar je moet echt kijken in de winkel naar dingen die je thuis ook gaat kijken. Hoe is t beeld met analoge of digitale televisie enz. Vooral omdat je er zo dicht op gaat zitten. Contrast en helderheid kan je aanpassen. Het is maar net hoe de tv is ingesteld in de winkel. Alleen door t zelf te veranderen kan je zien of de ene tv een mooier contrast of beeld geeft dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:46
Matched: le40m86, samsung
Ik heb momenteel Digitale TV van @Home (Samsung Decoder Type: 270R) in combinatie met een Samsung LE40M86BD, maar zit er nu over denken om een HD decoder aan te schaffen (Samsung DCB 360R) die ik dan kan aansluiten doormiddel van een HDMI kabel. Ik weet dat het beeld via SCART de wensen soms overlaat (Moet toch zeggen dat ik best tevreden ben) en dan een verbinding doormiddel van HDMI digitaal is en dus in theorie (Met uitzondering van de HD TV kanalen) beter moet zijn, maar levert dit ook echt kwaliteitswinst op bij het TV kijken?

Wie heeft er ervaring met digitale TV van @HOME in combinatie met een HD Decoder (Samsung DCB 360R) die op HDMI kan worden aangesloten?

Dit zou een investering zijn van dik 250 euro, dus verwacht ik dan ook prestatie winst.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Model: LE40M86BDX/XEC
Serial.nr: AHH538MPA09761E
Version: SS03

Kan iemand me nog vertellen hoe ik uit bovenstaande gegevens kan halen wanneer mijn TV geproduceerd is (Heb een recent model die niet de genoemde problemen heeft zoals gemeld in het forum?) en wat betekend de toevoeging BDX/XEC?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 15:44

BFS

Rude awakening

Geen matches
Lightning89 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 18:03:
Lightning89 schreef op zondag 02 december 2007 @ 15:39:
@Misanthrope & BFS, 1200/1100 euro? Heb je kieskeurig welleens gezien? daar staat ie vor 919 (goedkoopste aanbieder)
Kan wel kloppen maar wij ruilen onze tv (garantie gevalletje) weer in om er een nieuwe voor terug te kopen. We zijn dus nogal gebonden aan S&F, daarnaast krijgen we voor onze oude tv net zoveel terug als dat we er 3 jaar geleden voor betaald hebben. Alles bij elkaar dus geen slechte deal...

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pensmaster-B schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 11:15:
[...]

D.i. volgens mij geen banding maar het zijn zogeheten "scrolling" lines.
Banding staat stil bij een scherm met een kleurgradient. Waarbij de kleuren niet geleidelijk verlopen maar in balkjes van gelijke kleur.
De scrolling lines zijn in veel gevallen te verhelpen (volgens AV-forum) door een wijziging in het service menu (dat is voor de monteur, maar je kan er zelf bij op eigen risico)
Zie hier de link: http://www.avforums.com/f...ead.php?t=590827&page=209

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb bij m'n 32R81B ook last van een soort rode ruis over het hele scherm, vooral bij films. Ik kijk dvd's/hdwmv bestanden via m'n pc (vga), maar als ik stream via de xbox360 (component) heb ik erook last van. Enig idee waar het aan kan liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Geen matches
Hoi

Mijn oog is gevallen op de LE26R81B.

Ik wil hem graag gebruiken voor eigenlijk alles :
als computer scherm
Voor gaming ( o.a ps3)
voor t.v kijken (digitaal)

Is deze t.v hier goed geschikt voor ? Of zijn er min punten aan op te noemen ?
Ik hoor namelijk dat de dynamische contrast van sumsung tegenvalt
Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Geen matches
Ferry34 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 17:14:
[...]
In de toekomst zullen games ook 1080p worden gerenderd, maar dat gebeurt nog niet (nu worden games berekend op 720p, daarna geupscaled).
Voor de xbox 360 zijn er anders al een aantal 1080p gerenderde spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Geen matches
BFS schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:22:
[...]

Kan wel kloppen maar wij ruilen onze tv (garantie gevalletje) weer in om er een nieuwe voor terug te kopen. We zijn dus nogal gebonden aan S&F, daarnaast krijgen we voor onze oude tv net zoveel terug als dat we er 3 jaar geleden voor betaald hebben. Alles bij elkaar dus geen slechte deal...
Nee Klopt als je het zo bekijkt is het voor jou voordeliger!
@Schweino, oa Virtua Tennis weet ik uit m'n hoofd,
Btw kan ik nog contact met je opnemen, wat is je mail adres?
Ik wil wel stappen ondernemen voor dit grote verschil!
Gr Lightning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Geen matches
stuur me maar een DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Geen matches
Ahhh ben al heel dag bezig met samsuns LE32S81B PIP problematiek..

Ik krijg het geluid er van gewoon niet aan de praat, eerst niks, 1 beeld fullscreen ander klein zonder geluid beide, nu krijg ik in het klein de tv wel met geluid maar de dvd die op fullscreen afspeelt niet..

Iemand een idee.. ?

En nog iets btw, Ik krijg de pip alleen aan de praat als ik dus dvd kijk en dan in t t klein tv, kan het ook omgekeerd, tv op fullscreen en dvd in t klein ? want dat lukt me dus niet ( als t mogelijk is..)

Lijkt wel of ik via componenten helemaal geen geluid krijg

[ Voor 5% gewijzigd door FSXnoob op 09-12-2007 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:13
Geen matches
Ik weet niet helemaal of dit het juiste subforum is (ben niet zo druk met AV) Maar ik heb vandaag een LE23R81B gekocht en hij doet het op zich prima zolang je tv wil kijken. Maar ik had ook een composiet kabel gekocht om mn dvdspeler aan te sluiten en dat lijkt niet te werken. Ik heb de stereo kabels van de dvd niet naar mn tv maar naar mn versterker lopen, en ik hoor wel geluid op de stereo maar op de tv krijg ik 'no signal'.

Wat doe ik verkeerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:35:
[...]

Banding staat stil bij een scherm met een kleurgradient. Waarbij de kleuren niet geleidelijk verlopen maar in balkjes van gelijke kleur.
De scrolling lines zijn in veel gevallen te verhelpen (volgens AV-forum) door een wijziging in het service menu (dat is voor de monteur, maar je kan er zelf bij op eigen risico)
oh ja klopt scrolling lines, im getting confused

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:35:
[...]

Het schijnt zo te zijn dat er twee type's zijn van banding nl de banding waarbij je door interferentie stroken (banden) door je beeld lopen, meestal vertikaal.
Het tweede type noemen ze colorbanding en dat gebeurt idd wanneer je panel niet genoeg kleurdiepte (aanduiding zoals 8 bits of 10 bits panel) kan laten zien en je dan lijntjes ziet bij sommige grote kleurvlakken met veschillende tinten van 1 kleur (zoals blauwe lucht).

Ik heb er geen kaas van gegeten hoor, maar dit is wat ik heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil LE-40 M87 aanschaffen maar hier boven wordt gezegt dat de opvolger F86 is.

Een klein vraagje welke is LE-40 M87 of LE40 F86BD

Waar letten jullie op tijdens aanschaffen van Samsung LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
Geen matches
Ferry34 schreef op zondag 09 december 2007 @ 20:52:
[...]

Het schijnt zo te zijn dat er twee type's zijn van banding nl de banding waarbij je door interferentie stroken (banden) door je beeld lopen, meestal vertikaal.
Het tweede type noemen ze colorbanding en dat gebeurt idd wanneer je panel niet genoeg kleurdiepte (aanduiding zoals 8 bits of 10 bits panel) kan laten zien en je dan lijntjes ziet bij sommige grote kleurvlakken met veschillende tinten van 1 kleur (zoals blauwe lucht).

Ik heb er geen kaas van gegeten hoor, maar dit is wat ik heb begrepen.
Ik heb het ook...alleen over HDMI lijkt het, vandaag heeft er op HDMI-3 de hele dag een PS3 aangehangen en dan zie je toch ook wat donkere balken lopen...

Hmzz..hierover bellen of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 21:04:
Ik wil LE-40 M87 aanschaffen maar hier boven wordt gezegt dat de opvolger F86 is.

Een klein vraagje welke is LE-40 M87 of LE40 F86BD

Waar letten jullie op tijdens aanschaffen van Samsung LCD?
een klein beetje zelf onderzoek mag ook wel.... :X

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
Maar....zijn er meer mensen die dan last van die scrolling lines hebben over hdmi....en zal ik ervoor bellen met Samsung denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
wil een LE40m87 aan schaffen met serie nummer AHH63SMPA02045 hieruit blijkt dat deze in oktober is geproduceerd (e.e.a. volgens AV forum PA = oktober)

zijn er mensen met deze laatse versie die problemen hebben met o.a. banding en clouding of is dit reeds (grotendeels) opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Geen matches
Ik heb een 37M87 uit oktober en (tot nu toe) geen last van clouding en/of banding

[ Voor 10% gewijzigd door Schweino op 10-12-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Geen matches
@Schweino, heb je al 1080p films gekeken, echt geweldig!:D (Ik hou van usenet)
Welke instellingen gebruik jij Schweino? Voor xbox of PC of film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Geen matches
Ik zit een beetje te twijfelen tussen de 37m(86/7) en de 40m(86/7).
Nu heeft de 40" behalve kwa grootte het voordeel dat er een crystalclear scherm opzit, echter heb ik het idee dat het wel de inkijkhoek belemmerd, hoe ervaren anderen dat?
Of zal de 37" niet een veel betere inkijkhoek hebben, heb nog geen winkel gevonden waar ik ze echt goed naast elkaar kon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fenderman schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:32:
Maar....zijn er meer mensen die dan last van die scrolling lines hebben over hdmi....en zal ik ervoor bellen met Samsung denken jullie?
Leer hierover ook op avforum: Ik zou bellen!! (Heb zelf geen PS3 of computer met geschikt aansluiting om het ook te testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:20:
[...]

Leer hierover ook op avforum: Ik zou bellen!! (Heb zelf geen PS3 of computer met geschikt aansluiting om het ook te testen)
Ik heb dat topic (210 pagina's :o ) voor een groot deel gelezen en het lijkt er inderdaad op dat ik hetzelfde heb als waar sommige users daar filmpjes van gepost hebben...

Ik zal sowieso morgen effe bellen, mijn bevindingen post ik dan hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Heb gister mijn nieuwe samsung TV 32 inch uitgepakt en die ben ik nu ff aan het testen op dode pixels met het programma DPT dead pixel tester. Nu heb ik alleen bij de geel/groenachtige kleur best wazig beeld. Net of het scherm flikkert. Rood zwart en wit zijn mooi strak. Waar ligt dit aan? Heb de tv dus even aan de pc hangen voor de duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Geen matches
Volgens de laatste berichten gaat mijn F86 eindelijk geleverd worden a.s. 17 dec. Dan wacht ik ondertussen al vanaf 7 november. Zo'n kleine 6 weken. Nog iemand in de afgelopen tijd zo'n TV besteld en belachelijke levertijden of is het enkel de IT's die daar moeite mee heeft..?

Zucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:46
Matched: le40m86
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:26:
wil een LE40m87 aan schaffen met serie nummer AHH63SMPA02045 hieruit blijkt dat deze in oktober is geproduceerd (e.e.a. volgens AV forum PA = oktober)

zijn er mensen met deze laatse versie die problemen hebben met o.a. banding en clouding of is dit reeds (grotendeels) opgelost?
Betekend dit dat mijn TV (LE40M86) ook in oktober is geproduceerd (zie onderstaade info)? Ik heb namelijk ook nog geen last betreffende de genoemde problemen in dit topic. Heb ik dan eindelijk eens geluk???

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kan iemand me nog vertellen hoe ik uit bovenstaande gegevens kan halen wanneer mijn TV geproduceerd is (Heb een recent model die niet de genoemde problemen heeft zoals gemeld in het forum?) en wat betekend de toevoeging BDX/XEC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Matched: le40m86
nijntje82 schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:52:
Volgens de laatste berichten gaat mijn F86 eindelijk geleverd worden a.s. 17 dec. Dan wacht ik ondertussen al vanaf 7 november. Zo'n kleine 6 weken. Nog iemand in de afgelopen tijd zo'n TV besteld en belachelijke levertijden of is het enkel de IT's die daar moeite mee heeft..?

Zucht..
Ik heb hem ook besteld. Ze zeiden tegen mij dat die de 12e of 14e binnen is. Ik ben benieuwd ;)
Vjenne-ICT schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:22:
[...]

In het vorige deel staat wel dat de SS03 het nieuwe "budget" 8bit's scherm is inplaats van 10bit. Ik weet verder niet hoeveel het uitmaakt. Kleuren schijnen wel wat minder te zijn

[ Voor 39% gewijzigd door KappeNou op 10-12-2007 23:20 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Beste Mensen,

Na mijn samsung le32M86BD uitvoerig getest te hebben zit ik met het volgende probleem.

De tv geeft prima beeld met canaldigitaal schotel tv aangesloten via decoder met scart kabel. Het beeld is echt boven mijn verwachting.

Speel ik enkel wat van mijn dvd’s af dan heb ik op sommige stukken echt vaag beeld. B.v. als iemand snel door het beeld rent , dat er nog iemand achter aan rent. Het lijkt een beetje op het voetbal verhaal dat de bal blijft strepen.

Ligt dit nu aan de tv of aan de film. Kan het zijn dat in een speelfilm b.v. sommige stukken analoog zijn gefilmd of iets dergelijks? Want het is maar bij somiige stukken. Vindt het echt raar dat het bij gewone tv niet is.Heb meerdere scart kabels getest , goedkope&dure. Vooral bij de film Jackie Brown van quintin terrentino is het beeld soms belabberd.

Ps zou iemand mij ook uit kunnen leggen wat nou precies clouding en banding is?

Hoop dat iemand raad weet. Zit nog binnen 7 dagen na aankoop dus kan de tv nog ruilen als het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twanjo schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 06:52:

Na mijn samsung le32M86BD uitvoerig getest te hebben zit ik met het volgende probleem.

De tv geeft prima beeld met canaldigitaal schotel tv aangesloten via decoder met scart kabel. Het beeld is echt boven mijn verwachting.

Speel ik enkel wat van mijn dvd’s af dan heb ik op sommige stukken echt vaag beeld. B.v. als iemand snel door het beeld rent , dat er nog iemand achter aan rent. Het lijkt een beetje op het voetbal verhaal dat de bal blijft strepen.

Clouding and banding heb ik al eerder uitgelegd zoek maar op mijn gebruikernsnaam in deze thread.
DVD aansluiten: Het beste is om het beeld digitaal te upgraden via een AV-receiver Onkyo SR605 o.i.d.. Je moet in ieder geval zorgen dat de DVD bij voorkeur op RGB het signaal uitstuurt en anders op SVHS. Let er wel op dat de SCART alle doorverbindingen maakt (vaak zijn niet alle connectors van de plug aangesloten).
Het strepen komt door de 100Hz op de F serie en is volgens mij niet van toepassing op de M serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:03

Arfman

Drome!

Geen matches
De M serie heeft toch ook 100Hz Motion Plus?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Geen matches
nop, alleen de 32" heeft 100Hz in de M serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 21:18
Twanjo schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 06:52:
Beste Mensen,

Ligt dit nu aan de tv of aan de film. Kan het zijn dat in een speelfilm b.v. sommige stukken analoog zijn gefilmd of iets dergelijks? Want het is maar bij somiige stukken. Vindt het echt raar dat het bij gewone tv niet is.Heb meerdere scart kabels getest , goedkope&dure. Vooral bij de film Jackie Brown van quintin terrentino is het beeld soms belabberd.

Hoop dat iemand raad weet. Zit nog binnen 7 dagen na aankoop dus kan de tv nog ruilen als het moet.
Ik denk niet dat de DVD's het probleem zijn, schakel de Movieplus optie eens uit in het Menu, dat doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
O, ja als er Movieplus op zit of 100 Hz inderdaad uitzetten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
Geen matches
Hmzz....las onderstaand op avforums. Toch nog even proberen...zou ook de scolling lines oplossen...
To get proper 1920x1080 1:1 mapping you have to set in TV Menu - Input - Edit Name - HDMI2: PC.
This way TV goes to "PC mode" which disables most of input signal processing (Sharpness, Colour, Tint, Detailed Settings, Screen Mode, Digital NR, Active Colour, DNIe, 100Hz Motion Plus). However you can activate Home Theater PC in TV Menu - Setup which enables Detailed Settings in Standard and Movie modes.

If you don't set PC name for HDMI2 it might result in improper 1:1 mapping with some artifacts (even manual for service menu update mention this) ie. green or black bars on picture edges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Geen matches
Welke muurbeugel raden jullie eigenlijk aan voor een 37M87/86?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07 00:31
>>Ik kijk nogal veel voetbal en hier staat iets over dat dit niet erg goed overkomt op de Samsung LE46F86. Is dit ook echt het geval?<<

Vanes309 schreef op dinsdag 04 december 2007 @

>>Opmerking komt van mij. Bij 100 Hz zie je bij uittrappen echt drie ballen (is bekend foutje van algoritme). De wide shots lijken wazig, zijn ze waarschijnlijk op gewone tv ook maar het valt hier op door de kwaliteit van het scherm. Ik gebruik schotel (digitaal) met HDMI upconversion via Onkyo TX SR 805. Is echt aan te bevelen, digitaal via scart (+RGB) is mindere kwaliteit. En voetbalbeelden hangen sterk af van de leverancier, oostblok TV is duidelijk minder dan BBC. RTL4 gaat maar kan beter.<<

Nog even een vraagje over bovenstaande.

De Samsung kan dus duidelijk de 100 hertz niet aan bij voetbalwedstrijden (voor mij erg belangrijk). Geldt dit voor alle LCD's die 100 hertz hebben?

[ Voor 15% gewijzigd door kakels op 11-12-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Geen matches
nee

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
Schweino schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:34:
Welke muurbeugel raden jullie eigenlijk aan voor een 37M87/86?
Ik heb nu een simpele statische beugel (zat er bij als deel van de aanbieding) De TV hangt iets van 5 centimeter van de muur. Heel erg strak, maar wel erg lastig om er kabels in te steken :D

Uiteindelijk wil ik die Auto Wallmount van Samsung zelf wel erg graag hebben, maar die schijnt nog nergens leverbaar te zijn...

Trouwens aan de mede-muurbevestigers...hoe hebben jullie je kabels weggewerkt? Ik zit er dus mee dat ik met een 2 meter lang stroomsnoer het nooit redt om alles netjes weg te werken. Kan ook nergens een langere vinden dan 2 meter, dus ik kan nu alleen een verticaal stukje kabelgoot monteren en dan moet ik alsnog een verlengsnoer of stekkerdoos op de grond in de buurt leggen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Geen matches
Wat een gezanik allemaal hier...over verschillende modellen. Je mag toch aannemen dat als je zo'n nieuwe tv koopt, laten we zeggen een LE32M86BD, dat je dan toch zeker wel minstens evengoede beeldkwaliteit hebt als op een 10 jaar oude CRT tv???
Als ik dit allemaal lees krijg ik eerder buikpijn dan dat ik zin krijg om zo'n tv te gaan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Nog even voor de goede orde:

De samsung le32m86bd is wel een 100hz.

Movieplus uit doet inderdaad al een hoops goed , bedankt voor de tip. Zetten jullie het digitale ruisreductie ook helemaal uit?

Weet iemand trouwens hoe het zit met de panelen in de samsungs tv's? Met de monitoren voor de pc was er toen een hoop gezeik dater verschillende panelen in omloop waren en dat vooral de a panelen belabberd waren : http://www.behardware.com...s-series-the-verdict.html

Is dit bij de tv's ook zo? Laat ik nu weer net een a paneel hebben dat gemaakt is in slowakije. De tv komt van de harense smid , zouden die hem geimporteerd hebben? Of krijg je bijna nooit een scherm dat in nederland wordt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Samsung is een Koreaans bedrijf, ik begrijp dan ook niet waarom jij verwacht dat ze een TV in Nederland laten maken. Sowieso heb ik nog nooit een TV gezien die in NL is gemaakt..... Tenzij je nog ergens een Philips van 30 jaar oud hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fenderman schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:31:
[...]

Ik heb nu een simpele statische beugel (zat er bij als deel van de aanbieding) De TV hangt iets van 5 centimeter van de muur. Heel erg strak, maar wel erg lastig om er kabels in te steken :D

Uiteindelijk wil ik die Auto Wallmount van Samsung zelf wel erg graag hebben, maar die schijnt nog nergens leverbaar te zijn...

Trouwens aan de mede-muurbevestigers...hoe hebben jullie je kabels weggewerkt? Ik zit er dus mee dat ik met een 2 meter lang stroomsnoer het nooit redt om alles netjes weg te werken. Kan ook nergens een langere vinden dan 2 meter, dus ik kan nu alleen een verticaal stukje kabelgoot monteren en dan moet ik alsnog een verlengsnoer of stekkerdoos op de grond in de buurt leggen :r
Hoi, die auto wallmount, als je de electrisch verstelbare/kantelbare bedoelt, die gaat nooit komen is mij verteld. Te bewerkelijk en storingsgevoelig, er was alleen al twee man van Samsung nodig om hem te installeren en aan de praat te krijgen.

Ik heb een kantelbeugel gebruikt van www.ICMount.com (via een NL webshop gevonden) die mij heel erg goed bevalt. Was wel 160 Euri geloof ik. Ik was niet kapot van de oplossingen van Vogel.

Kabels wegwerken heb ik geluk mee gehad. Ik was bezig met een verbouwing dus ik heb een 7CM brede PVC afvoerpijp in mijn muur laten frezen en wegstucen. Daar kun je alle kabels zo in laten vallen, zoveel ruimte is er. Het gat bovenaan komt achter mijn TV uit en als die die kantel kan ik er vrij aardig bij om alle connectoren weg te laten steken. Het gat onderaan zit achter mijn lage TV kastje waar de apparatuur in staat dus optisch is alle bekabeling onzichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Misanthrope schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:14:
Wat een gezanik allemaal hier...over verschillende modellen. Je mag toch aannemen dat als je zo'n nieuwe tv koopt, laten we zeggen een LE32M86BD, dat je dan toch zeker wel minstens evengoede beeldkwaliteit hebt als op een 10 jaar oude CRT tv???
Als ik dit allemaal lees krijg ik eerder buikpijn dan dat ik zin krijg om zo'n tv te gaan kopen
Ik heb de F serie en daarover lees ik niet of nauwelijks problemen. Fantastisch beeld, absoluut!. Mijn tip: gezien alle berichten op de forums hier vermijd de M serie (inmiddels alweer een jaartje oud) en ga voor de nieuwe F serie als je bang bent voor problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Geen matches
Net gebelt voor de 40F86 is die bij hun magazijn pas zaterdag binnen (als dat niet weer veranderd) en hun krijgen pas woensdag levering van het magazijn :/
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:54:
[...]

Ik heb een kantelbeugel gebruikt van www.ICMount.com (via een NL webshop gevonden) die mij heel erg goed bevalt. Was wel 160 Euri geloof ik. Ik was niet kapot van de oplossingen van Vogel.
Ik kan dat ICmount niet vinden. Die website bestaat ook niet..

[ Voor 59% gewijzigd door KappeNou op 12-12-2007 11:30 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Geen matches
Ik heb een Vogel's EFW6245 in de slaapkamer hangen. Hangt erg stevig. Nu nog zien hoe ik zo onzichtbaar mogelijk daar spanning, SCART en component naartoe krijg ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsquare
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 13:19
Geen matches
Ik ga een LE37M86BD of -87BD kopen. Het is mogelijk om een computer aan te sluiten via HDMI om een 1920x1080p ivm pixelmapping (heb ik gelezen). Maar ik heb weinig ervaringen gelezen over deze manier van gebruik. Is het beeld scherp? Is het een volwaardige vervanger voor een traditionele computerscherm? Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:57:
[...]

Ik heb de F serie en daarover lees ik niet of nauwelijks problemen. Fantastisch beeld, absoluut!. Mijn tip: gezien alle berichten op de forums hier vermijd de M serie (inmiddels alweer een jaartje oud) en ga voor de nieuwe F serie als je bang bent voor problemen.
F serie?? Die zijn er niet eens in 32 en 37 " formaten...Ik hoef niet zo'n thuisbiosoopscherm, ten eerste geen plaats genoeg voor en ten tweede veel te duur. Volgens mij zijn die M86's etc. helemaal niet slecht. Alleen komt dat hier in dit forum wel zo over...:S
F serie is die echt nieuwer? :S Hij is iig wel groter en duurder ja maar daar schiet ik weinig mee op. Ik vond de kwaliteit van de M86's bij Media Markt anders heel goed, alleen als ik sommige reacties lees twijfel ik weer. Ik weet ook niet of er verschillende revisies zijn oid
Maar F serie heb er ff naar gezocht ik word er niet echt vrolijker van, ben niet van plan meer dan 700/800 uit te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Geen matches
bsquare schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:45:
Ik ga een LE37M86BD of -87BD kopen. Het is mogelijk om een computer aan te sluiten via HDMI om een 1920x1080p ivm pixelmapping (heb ik gelezen). Maar ik heb weinig ervaringen gelezen over deze manier van gebruik. Is het beeld scherp? Is het een volwaardige vervanger voor een traditionele computerscherm? Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?
Na bijna 2 weken dagelijks gebruik
Ja het is mogelijk, en werkt lekker. Je moet er wel minimaal 50cm vanaf zitten raad ik aan. De 1:1 werkt prima dmv JustScan, en als je je HMDI poort de naam PC geeft kan je ook een optie genaamd HomeTheaterPc aanzetten wat het beeld voor computergebruik optimaliseerd (eigenlijk betekend dit dat de "special effects" die de tv berekend worden uitgezet en alles vanauit je videokaart regelt)
Het beeld is superscherp en zeer geschikt voor HD gebruik, 1 nadeel niet alle spellen zijn breedbeeld of FullHD breedbeeld. Ik vind het wel een volwaardige vervanger (Word 2 pagina's zeer overzichtelijk) Alleen na 2uurtjes word krijg ik wel last van me ogen vanwege het grote oppervlak, dit had ik niet op me CRT, maar wie zit er nou 2 uur Word te doen elke dag?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Ik ben van plan een Samsung LE40M86B (of LE37) te gaan aanschaffen.
Heeft iemand van jullie met zo'n toestel ervaringen in relatie met KPN Digitenne?
Hoe is de beeldkwaliteit van deze comb.

alvast bedankt
Maarten

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:22:
Hallo allemaal,
Ik ben van plan een Samsung LE40M86B (of LE37) te gaan aanschaffen.
Heeft iemand van jullie met zo'n toestel ervaringen in relatie met KPN Digitenne?
Hoe is de beeldkwaliteit van deze comb.

alvast bedankt
Maarten
tjah.... nogal K** ....

digitenne bitrate is echt te laag voor lcd's .... of het moet 26 inch ofzo zijn...

Verwijderd

Geen matches
Wie kan mij helpen met het volgende 'probleem'. Ik heb een LE32R83b LCD TV, bevalt prima. Ik heb er een sony cinemaset op aangesloten vanwege het mooie geluid. Op de TV heb ik de mute uitgezet en zo geniet ik van het geluid via de cinemaspeakers. Alleen 1 probleem. Ongeveer om het uur valt het geluid zomaar ineens een paar seconden uit. Toen ik de cinemaset had aangesloten op de vorige tv was dat niet dus ergens zit er iets niet goed. Wie herkent dit probleem en weet de oplossing want het is erg irritant. Ik heb zelfs de speakers weer uitgezet en laat het geluid weer via de tv lopen maar het is toch zonde dat dat zo moet.
Ik heb geen ingewikkelde kabels ofzo. Ik heb gewoon via een tulpkabel de subwoofer op de lcd tv aangesloten.

wie weet alsjeblieft de oplossing?

Verwijderd

Ik heb gisteren bij een vriend de dvd van Transformers op zijn Samsung Full HD LCD gekeken, een 40inch. Het typenummer ken ik niet maar het betreft een volledige zwarte pianolak uitvoering (rond de 1500 euro). Er was een Harmand Kardon DV22 aangesloten via compenent, progressive scan.

Er waren een aantal dingen die me opvielen:

1. Het beeld was gedurende de hele film vrij 'plastisch', oogde heel onnatuurlijk. Dit viel me ook al op bij andere films op dit toestel. Bij statische beelden was dit minder opvallend maar vooral bewegende beelden kloppen gewoon niet.

2. Donkere scenes weergeven was zeker geen sterk punt, veel details gingen verloren in een zwart dat eerder neigde naar donkerblauw. Het zelfde effect als je te schuin voor een LCD tv zit.

3. Bij de overgang van donkere naar lichte scenes zat een korte flinkering in het beeld, ter hoogte van de ondertiteling.

4. Witte vlekken op het beeld bij volledig zwarte (in zoverre) achtergrond

Mijn vraag is of bovenstaande punten liggen aan de instellingen van de tv (digitale 'verbeteringen') of dat dit bekende problemen zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:32:
Ik heb gisteren bij een vriend de dvd van Transformers op zijn Samsung Full HD LCD gekeken
[...]
daarin zit hem het probleem met alle dingen die je beschrijft; Een DVD kijken op een Full HD scherm, betekent dus dat de resolutie moet worden opgeschaald; En de scalers van zowel de Samsung of de H/K zijn niet de allerbeste die je kunt krijgen. Daarnaast hangt het er maar vanaf welke instellingen voor ruisonderdrukking etc. is ingesteld.

Als je een Full HD TV werkelijk wilt beoordelen, dan moet je hem ook voorzien van een Full HD signaal*

(*dus gauw de BR / HDDVD / MKV van Transformers gaan kijken op 1080p ;) )

Die witte vlekken die jij beschrijft zouden wel eens kunnen duiden op wat hier beschrven wordt als "clouding" / "backlight leaking"

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 10:58 ]

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:56:
[...]
Als je een Full HD TV werkelijk wilt beoordelen, dan moet je hem ook voorzien van een Full HD signaal*

(*dus gauw de BR / HDDVD / MKV van Transformers gaan kijken op 1080p ;) )

Die witte vlekken die jij beschrijft zouden wel eens kunnen duiden op wat hier beschrven wordt als "clouding" / "backlight leaking"
Bedankt voor je reactie. Ik kan voor een deel meegaan met je redenatie, uiteraard zal een 1080p bron veel mooier zijn. Ik vind echter dat het bekijken van SD materiaal (98% in de Nederlandse kast) ook op een goede manier weergegeven moet worden, ongeacht of het een Full HD tv is. Ik vraag me ook af of het contrastprobleem 'verholpen' is op een hogere resolutie.

• bsquare
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 13:19
Geen matches
Lightning89 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:11:
[...]

Na bijna 2 weken dagelijks gebruik
Ja het is mogelijk, en werkt lekker. Je moet er wel minimaal 50cm vanaf zitten raad ik aan. De 1:1 werkt prima dmv JustScan, en als je je HMDI poort de naam PC geeft kan je ook een optie genaamd HomeTheaterPc aanzetten wat het beeld voor computergebruik optimaliseerd (eigenlijk betekend dit dat de "special effects" die de tv berekend worden uitgezet en alles vanauit je videokaart regelt)
Het beeld is superscherp en zeer geschikt voor HD gebruik, 1 nadeel niet alle spellen zijn breedbeeld of FullHD breedbeeld. Ik vind het wel een volwaardige vervanger (Word 2 pagina's zeer overzichtelijk) Alleen na 2uurtjes word krijg ik wel last van me ogen vanwege het grote oppervlak, dit had ik niet op me CRT, maar wie zit er nou 2 uur Word te doen elke dag?)
Zeer bedankt voor je reactie!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:48:
[...]
Ik vind echter dat het bekijken van SD materiaal (98% in de Nederlandse kast) ook op een goede manier weergegeven moet worden, ongeacht of het een Full HD tv is. Ik vraag me ook af of het contrastprobleem 'verholpen' is op een hogere resolutie.
Dus dan moet je hieraan werken:
G_M_C schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:56:
[...]
Een DVD kijken op een Full HD scherm, betekent dus dat de resolutie moet worden opgeschaald; En de scalers van zowel de Samsung of de H/K zijn niet de allerbeste die je kunt krijgen. Daarnaast hangt het er maar vanaf welke instellingen voor ruisonderdrukking etc. is ingesteld.
[...]

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 12:11 ]

• Twanjo
Misschien een stomme vraag ,

maar starten die lcd tv''s van samsung allemaal zo langzaam op. De mijne duurt wel 25 sec denk voor hij op beeld springt vanuit stanby modus. Hoe is dat bij jullie?

• mwoe
  • Laatst online: 30-08 15:22
Geen matches
zit nog steeds met het DTV " probleem" met m'n 40m86.
De bron staat in m'n menu nog steeds op active (wit), maar volgens mij heb ik dit toch echt niet.
Meerdere mensen dit in hun menu?

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

• Schweino
Twanjo schreef op donderdag 13 december 2007 @ 17:27:
Misschien een stomme vraag ,

maar starten die lcd tv''s van samsung allemaal zo langzaam op. De mijne duurt wel 25 sec denk voor hij op beeld springt vanuit stanby modus. Hoe is dat bij jullie?
Ook zo traag inderdaad op mijn 37M87. Hetzelfde geldt voor mijn 26" Samsung LCD. Mijn 26" JVC LCD heeft dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Geen matches
JanPedaal schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:41:
[...]
Of 'ie nu HD-films kan afspelen. Dan is het namelijk geen upscaling ;) Maar misschien speelt 'ie alleen SD-divx en xvid, en geen HD. Zodra ik mijn HDMI kabel binnen heb zal ik eens een testje doen!
[beetje offtopic]
Het lezen van de handleiding wil ook wel eens helpen. Om even mezelf te rectificeren:
maximale resolutie (met standaard firmware) is 720x576@25 fps voor divx en xvid.
[/b'tje ot]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Geen matches
mijn 40F86 is eindelijk binnen :9 Vanavond even ophalen

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
JanPedaal schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:40:
[...]

[beetje offtopic]
Het lezen van de handleiding wil ook wel eens helpen. Om even mezelf te rectificeren:
maximale resolutie (met standaard firmware) is 720x576@25 fps voor divx en xvid.
[/b'tje ot]
is er dan een niet standraard fw ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 16:29:
[...]
is er dan een niet standraard fw ? :)
Ja, nieuwe is te downloaden via www.samsung.nl :P

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
Geen matches
KappeNou schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 13:19:
mijn 40F86 is eindelijk binnen :9 Vanavond even ophalen
Geniet er maar van!! :-)

Mijne zou volgens IT's morgen moeten komen. Eindelijk! (bestelling geplaatst op 5nov.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Geen matches
Die van mij zou ook eigenlijk morgen binnenkomen bij hun magazijn en woensdag in de winkel.

eindelijk :9

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/samsung.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/samsung1.JPG

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 19:48
Geen matches
KappeNou schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 19:12:
Die van mij zou ook eigenlijk morgen binnenkomen bij hun magazijn en woensdag in de winkel.

eindelijk :9

[afbeelding]

[afbeelding]
Hoe ver zit je der vanaf want het is wel een hele mooie tv :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Geen matches
Nu nog heel dichtbij. 1.5 a 2 meter :9 Binnenkort kamer anders inrichten en aan de muur hangen

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uh waar dan?

en met niet standaard bedoel ik natuurlijk (niet van samsung)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Geen matches
Weet iemand hier hoe ik TV-out goed werkend krijg? Mijn tft staat ingesteld op 1680x1050, maar mijn tv wil dit niet weer geven. Handmatig lukt het me ook niet apart de tv in te stellen op 1920x1080. Als ik vervolgens de tv als primair display instel op een reso van 1920x1080 dan geeft de tv wel beeld maar mist de tft een deel van het beeld..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Geen matches
Je beeldscherm neit op tvout doen maar als secundair beeldscherm configureren.
Btw welke videokaart/televisie scherm, welke kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik heb het gewoon ingesteld op de enige manier wat kan.. Hij ziet gewoon 2 schermen, kan je niks aan veranderen.
Ik heb een 8800GT met forceware 169.02, Samsung LE40F86 en een dvi naar vga kabel. Er zit namelijk geen dvi aansluiting op het scherm, alleen vga, hdmi en s-video. Hij doet het perfect als ik lagere reso zet of de tv als primair instel en dan doet max reso het gewoon..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
KappeNou schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 16:23:
Ik heb het gewoon ingesteld op de enige manier wat kan.. Hij ziet gewoon 2 schermen, kan je niks aan veranderen.
Ik heb een 8800GT met forceware 169.02, Samsung LE40F86 en een dvi naar vga kabel. Er zit namelijk geen dvi aansluiting op het scherm, alleen vga, hdmi en s-video. Hij doet het perfect als ik lagere reso zet of de tv als primair instel en dan doet max reso het gewoon..
Doe jezelf een lol en regel een DVI-HDMI kabel, prik hem in HDMI2 op je tv en stel in op 1920x1080 @ 60hz.

Post vervolgens even hoe alles bevalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Geen matches
waarom zou dat wel moeten werken? Hij werkt wel op 1920x1080 alleen niet als mijn tft primair is. Dan kan ik die reso niet eens kiezen.. ;(

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
KappeNou schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 19:08:
waarom zou dat wel moeten werken? Hij werkt wel op 1920x1080 alleen niet als mijn tft primair is. Dan kan ik die reso niet eens kiezen.. ;(
Bijzonder vreemd. Misschien staat in dit topic iets wat je zou kunnen helpen?
PC aansluiten op LCDtv (Samsung LE37M87)

Ik heb hem zelf niet over de VGA connector aangesloten gehad, heb direct voor DVI naar HDMI gekozen en dat werkte meteen, zonder al te veel moeilijkheden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 19:26
Ik zit ook te denken om een LE40M86 te nemen. met name het crystal clear scherm wat toch het diepe zwart weer geeft is een feature die mij sterk aan spreekt.

ik ben vandaag ff in de MM geweest en de schermen stonden mooi naast elkaar, de 40M86 had geen last van banding, clouding ofzow. en de kleuren sprongen er uit vergeleken met de schermen die er naast stonden of in dezelfde rij. voor 1699 haal ik hem wel ergens anders weg maar het zag er leuk uit.

het versie nummer was nog al beetje vreemd op het eind was iig een 7 en volgens mij was het zo dat schermen boven de 2 een 8 bitt scherm was. toch zagen de kleuren er niet verkeerd uit.

ik heb dit topic al door gelezen voor een link van de versie nummers maar daar was niet echt iets duidelijks bij.

heb nog gekeken naar de toshiba X3030 maar die kleuren zijn minder dan die van de samsung. die nieuwe lijn (xf35) van toshiba is wel erg tof trouwens. maar niet in mijn buget,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Ik vind de samsungs in standaard mode te overdreven kleuren, daardoor vallen ze wel op maar naar mijn mening niet mooi, na veel instellingen heb ik een zo natuurgetrouw mogelijk plaatje bereikt. Verkijk je niet op het extreme rood en groen. Je gaat je er alleen maar aan ergeren (Bijvoorbeeld Groen bij PES lijkt net een neonkleur groen en niet het 'vale' groen als in het echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 07:36
Lightning89 schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:06:
Ik vind de samsungs in standaard mode te overdreven kleuren, daardoor vallen ze wel op maar naar mijn mening niet mooi, na veel instellingen heb ik een zo natuurgetrouw mogelijk plaatje bereikt. Verkijk je niet op het extreme rood en groen. Je gaat je er alleen maar aan ergeren (Bijvoorbeeld Groen bij PES lijkt net een neonkleur groen en niet het 'vale' groen als in het echt
Je kan natuurlijk je scherm laten calibreren.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
laurensxeon schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:07:
ik ben vandaag ff in de MM geweest en de schermen stonden mooi naast elkaar, de 40M86 had geen last van banding, clouding ofzow. en de kleuren sprongen er uit vergeleken met de schermen die er naast stonden of in dezelfde rij. voor 1699 haal ik hem wel ergens anders weg maar het zag er leuk uit.

het versie nummer was nog al beetje vreemd op het eind was iig een 7 en volgens mij was het zo dat schermen boven de 2 een 8 bitt scherm was. toch zagen de kleuren er niet verkeerd uit.
Bij de MMen in Rotterdam haal je voor dat bedrag al de 40F86, de 40M86 zou ik iedergeval niet meer dan 1350 voor geven.

De M87 heeft een zilver randje onderaan. zie samsung website

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Geen matches
Ik heb de LE40M87, die heeft inderdaad het zilveren randje. Na wat instelgedoe nu een mooi beeld gekregen, echter wel de banding via SCART. Ik hoop het op te lossen door een nieuwe kabeldecoder aan te schaffen (was ik sowieso al van plan) en deze via HDMI aan te sluiten. De Xbox is nu ook via SCART aangesloten, dat wordt Component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:54:
[...]

Hoi, die auto wallmount, als je de electrisch verstelbare/kantelbare bedoelt, die gaat nooit komen is mij verteld. Te bewerkelijk en storingsgevoelig, er was alleen al twee man van Samsung nodig om hem te installeren en aan de praat te krijgen.
Foka.nl zegt het ding op voorraad te hebben
http://www.foka.nl/site/samsung-auto-wall-mount-p-3298.html

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Even een klein onderzoekje:

Ik ben benieuwd wat voor een panel jullie in jullie Samsung TVs hebben zitten.
Ik heb zelf een 37M87 en daar zit helaas een 8 bit AU Optronics panel in ipv een betere 10 bits Samsung.

Je kan zien wat voor panel je in je TV hebt door achterop de TV te kijken, daar zit een zilveren sticker met rechts boven een letter. Dit kan een A, C of S zijn.

Afbeeldingslocatie: http://img54.imageshack.us/img54/1438/samsungmodelstickerpz6.jpg

A = AU Optronics (Taiwan)
C = Chi Mei Optoelectronics (Taiwan)
S = Samsung (Korea)

Een Samsung panel wordt als beste beschouwd vanwege een betere kleurweergave en omdat veel van de Samsung panels 10 bit (1024 gradaties per kleur) zijn ipv 8 bit (256 gradaties per kleur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
Geen matches
Vanavond effe kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
Eindelijk m'n 40F86 staan, heb geen camera meer anders had ik wat foto's gepost. Hij was zeker het wachten waard, wat een prachtig scherm. Dvd's in mijn Xbox aangesloten op component geeft hij veel mooier weer dan een dvd op mijn vorige tv (crt 16:9).

De xbox op component op 1080P ziet er prachtig uit. Veel helderder,scherper,beter dan mijn vorige tv.

Ik heb hem tevens ook ingesteld als 2e monitor op mijn 8800 videokaart. DVI-HDMI kabel gebruikt en beide monitoren (40inch en 20inch samsung's) seperaat ingesteld qua resoluties. Het is echt prachtig om x264 films af te spelen erop!!

Heb hem gewoon ingesteld op 1920x1080 60hz. Erg netjes.

Alleen omdat mijn resolutie van mijn monitor maximaal 1680x1050 is, kan ik die maar maximaal kiezen in een game. Houdt dit dan in dat ik games bij het draaien op 2 monitoren niet op 1080P kan draaien? Dan moet ik zeker of 2 full hd schermen of het full hd scherm als primair scherm aanvinken of ?

[ Voor 99% gewijzigd door nijntje82 op 18-12-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Schweino schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 08:06:

Ik ben benieuwd wat voor een panel jullie in jullie Samsung TVs hebben zitten.
Ik heb zelf een 37M87 en daar zit helaas een 8 bit AU Optronics panel in ipv een betere 10 bits Samsung.

Je kan zien wat voor panel je in je TV hebt door achterop de TV te kijken, daar zit een zilveren sticker met rechts boven een letter. Dit kan een A, C of S zijn.

[afbeelding]

S = Samsung (Korea)

Een Samsung panel wordt als beste beschouwd vanwege een betere kleurweergave en omdat veel van de Samsung panels 10 bit (1024 gradaties per kleur) zijn ipv 8 bit (256 gradaties per kleur).
Ik heb een A versie dus van AU Optronics, btw de 37" wordt allleen in 8bit gemaakt:)
Jij zal met je 37m87 ook wel een A versie hebben (Zelfde winkel/voorraad)

[ Voor 3% gewijzigd door Lightning89 op 18-12-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
nijntje82 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:43:
Ik heb hem tevens ook ingesteld als 2e monitor op mijn 8800 videokaart. DVI-HDMI kabel gebruikt en beide monitoren (40inch en 20inch samsung's) seperaat ingesteld qua resoluties. Het is echt prachtig om x264 films af te spelen erop!!

Heb hem gewoon ingesteld op 1920x1080 60hz. Erg netjes.

Alleen omdat mijn resolutie van mijn monitor maximaal 1680x1050 is, kan ik die maar maximaal kiezen in een game. Houdt dit dan in dat ik games bij het draaien op 2 monitoren niet op 1080P kan draaien? Dan moet ik zeker of 2 full hd schermen of het full hd scherm als primair scherm aanvinken of ?
welke drivers heb je voor je 8800? Ik kan dus met dvi-vga kabel niet 1920x1080 draaien als mijn 22" samsung tft 1680x1050 primair draaid..

Met spellen moet je dan idd je TV als primair instellen, dan kan je wel 1920x1080 spelen :) Ziet er wel mooi uit. Heb ik gedaan met CoD4 alle instellingen op het hoogste en 1920x1050. Dan begint mijn 8800GT wel een beetje te zweten ;)

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 18-12-2007 13:09 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Schweino schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 08:06:

[afbeelding]

S = Samsung (Korea)
Ik heb een S :)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
Geen matches
Ik heb overigens een S paneel en kan hem ergens (volgens mij zag ik dat in mijn drivers op de PC) instellen op 10bits.

Ik weet niet zo welke driver versie ik heb geinstalleerd, zie wel bij NVIDIA configuratiescherm versie 1.4.100.40 staan en bij Aangepaste resoluties beheren stel ik voor elk scherm apart een resolutie in.

Volgens mij zag ik toen ik mijn Xbox aansloot en hem op 1080P zetten (toen ging hij dat testen) dat hij m'n xbox instelde op 1080P bij 50hz. Hoe kan ik mijn xbox controleren op welke settings hij precies werkt en hoe stel ik die hz in anders?

btw: klopt het nou dat je een lcd scherm (in mijn geval F86) op standby moet laten staan wanneer je hem niet gebruikt? Dat gegeven ben ik even kwijt en stond me nog wel zoiets bij.

[ Voor 13% gewijzigd door nijntje82 op 18-12-2007 14:53 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.