Vandaag bij de winkel geweest waar ik zo`n beetje kind aan huis ben. De baas heeft mij geholpen en heeft een aantal dingen laten zien van de
Samsung schermen. Hij heeft ongeveer alles wel staan, vooral het 50" LED schermpje van
Samsung was uiteraard magnifiek om te zien, gewoon levens echte kleuren kwamen er van `t schermpje af, maar ja wat wil je met een prijskaartje van €4500,-

.
Enfin, van de LExxM86BD`s stonden de 37", 40" en 46" in de winkel. Erg mooi, maar wanneer je dan kijkt naar de serie van de LExxFBD`s zag je toch wel degelijk het verschil van kleur en vooral gewoon het gehele plaatje wat ervanaf kwam. Tussen de Philip`s, Sony`s en Panasonic LCD TVtjes kwam de
Samsung duidelijk als beste naar buiten. Maar over smaak valt niet te twisten dus voor een ieder zal dit anders zijn. Wel viel mij op dat het scherm vloeiender overkwam als de schermpjes die ernaast stonden van JVC en Philips. De LE40FBD was het meest verkochte scherm de afgelopen maanden van deze winkel en de eigenaar vertelde ook dat dit zeker weten op dit moment één van de betere is in de prijsklasse van de 40" schermen.
Toen ik vroeg naar de technische problematiek van de LExxMBD series kon de eigenaar vertellen dat er nog geen klachten binnen zijn gekomen en dat er volgens hem ook geen schermen meer de ronde doen die met de mankementen die bekend waren worden verkocht.
Omdat de M serie toch wel een tikkie goedkoper is maar ik nu de 40M en de 40F naast elkaar heb zien draaien weet ik, zonder naar de prijs te kijken, dat ik voor de F ga omdat deze gewoon weg het beste en zuiverste beeld van het velletje afgeeft. Natuurlijk is de M goedkoper en scheeld het €400,- maar je koopt toch zo`n scherm voor je eigen plezier en genot? Daarom is mij die €400,- meer dan waard.
Verder vind ik dat de F serie een wat robuustere uitstraling heeft en ook de verbinding met de voet is beter als die van de M serie. Mijn keuze is duidelijk, ik ga sparen voor de LE40F86BD, geen twijfel meer over mogelijk :D:D.
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW