Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 12.156 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:27

S2S

De 399 versie ziet er zo uit:
40Gb
* No media ports
* 2 USB's
* NO backwardscompatibility
* NO Chrome disctray
* No embossed Playstation 3 letters on top of the PS3, for lack of a better word, sprayed on.
* 60Gb model discontinued, starterpacks while stock lasts !

12th of october = streetdate, first models arrive in-store on the 10th.
Toch wel jammer allemaal, vooral het missen van een cardreader. Dat was nou net zo handing voor het backuppen van saves, gewoon ff je fototoestel sdcard erin en wat saves backuppen. Of snel wat muziek, foto's achtergronden (zelf gemaakt) plaatsen.

Verder heeft deze helemaal geen BC, in ieder geval niet met launch. De BC in de EU versies van nu, zijn half software, half hardware based. Sony heeft 1 van de twee PS2 Hardware chips toen uit de PS3 gehaald. Deze nieuwe versie mist beide, dus het is wachten op een volledige software based emulator.

Prijs is wel aardig, al zou ik voor 100 Euro extra gewoon voor de starters pack gaan, goede BC, 2 pads, 2 games, ethernet kabel, cardreaders.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Donderdag 04 oktober 2007 - Uncharted: Drake's Fortune is zo goed als af. Dat meldt Evan Wells, president van Naughty Dog, vandaag. De game ligt dus nog prima op schema en zal binnen afzienbare tijd in de rekken verschijnen. Exacte releasedata zijn helaas nog niet bekend.

Dit was niet het enige nieuws dat Evan Wells te melden had. Hij liet tevens weten dat Uncharted: Drake's Fortune niet alleen op 720p te spelen zal zijn, maar ook op 1080i. Naughty Dog heeft dit gedaan omdat veel fans om een 1080i mode vroegen.

Bron: PS3 Only

Ik snap het even niet meer: Wat is nou mooier? 720p of 1080i???? Ik heb een FullHD tv, dus kan ze beide. Natuurlijk, als het spel uit is, kan ik het uitproberen. Tot de tijd het spel uit is, moet ik op jullie kennis vertrouwen.... ;-)

[ Voor 16% gewijzigd door Dutch_Baseline op 05-10-2007 09:23 ]

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125123

Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 00:10:
Het is na een hoop geruchten nu echt officieel:

Playstation 3

Geen BC met PS2
40GB
Geen card reader
2 USB poorten

399 euro

Het starterspack wordt verlaagd naar 499 euro en daarvoor geldt: OP=OP
Geen meerdere versies meer dus. :)
Zoals ik het begrijp gaat de 60GB versie de deur uit.

Ik denk niet dat Sony zo "dom" is om alleen die 40GB op de markt te laten.

Misschien komt er een week later de 80GB versie eraan ?

Denk na ze gaan niet voor niks de 60GB eruit kicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Dutch_Baseline schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 09:19:
Donderdag 04 oktober 2007 - Uncharted: Drake's Fortune is zo goed als af. Dat meldt Evan Wells, president van Naughty Dog, vandaag. De game ligt dus nog prima op schema en zal binnen afzienbare tijd in de rekken verschijnen. Exacte releasedata zijn helaas nog niet bekend.

Dit was niet het enige nieuws dat Evan Wells te melden had. Hij liet tevens weten dat Uncharted: Drake's Fortune niet alleen op 720p te spelen zal zijn, maar ook op 1080i. Naughty Dog heeft dit gedaan omdat veel fans om een 1080i mode vroegen.

Bron: PS3 Only

Ik snap het even niet meer: Wat is nou mooier? 720p of 1080i???? Ik heb een FullHD tv, dus kan ze beide. Natuurlijk, als het spel uit is, kan ik het uitproberen. Tot de tijd het spel uit is, moet ik op jullie kennis vertrouwen.... ;-)
De game is gemaakt voor 720p, dat is dus de native resolutie. Die 1080i feature is gewoon een software matige scale optie, andere PS3 games gerbuiken deze optie ook.

Voor deze game zou dus 720p de betere optie zijn (de game is 720p), maar het ligt ook aan je tv, hoe deze omgaat met verschillende resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DCFreak schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 00:58:
[...]

Het is half software based dacht ik. De EE is in de Europese en recente Amerikaanse ps3 vervangen door emulatie, maar de GS moest fysiek aanwezig zijn vanwege het ingebouwde edram, dat zo snel is dat het niet geemuleerd kon worden. Ik heb wel geruchten gelezen dat men van plan was dit edram te integreren in de rsx om op die manier de GS te kunnen schrappen.
Erm... main mem op een PS3 draait op 3.2Ghz, en dat is langzamer dan dat edram in de GS? Lijkt me niet. Als ik me goed herinner zijn er geen fysieke chips aanwezig voor BC, alles is software.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
  • Laatst online: 11-12-2024
S2S schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 09:28:
[...]

De game is gemaakt voor 720p, dat is dus de native resolutie. Die 1080i feature is gewoon een software matige scale optie, andere PS3 games gerbuiken deze optie ook.

Voor deze game zou dus 720p de betere optie zijn (de game is 720p), maar het ligt ook aan je tv, hoe deze omgaat met verschillende resoluties.
Mijn tv kan ze beide aan. Dan dus beter de 720P (in principe...)...

Ok thnx.

edit: AC nieuwtje (ok, misschien tikkie oud nieuws, maar wel goed nieuws!)

[ Voor 11% gewijzigd door Dutch_Baseline op 05-10-2007 09:37 ]

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

S2S schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 09:12:
De 399 versie ziet er zo uit:

* NO backwardscompatibility
Hoe zeker is dit? Kan het me namelijk bijna niet voorstellen dat Sony dit eruit gaat slopen. PSX backwards compatibility zal er zeker inzitten, omdat deze games ook in de PS-Store staan.

Wordt niet bedoeld dat in de amerikaanse versie de ps2 hardware verdwijnt? En dus zelfde BC als in de Europese? Beetje vaag. Even wachten op het officiele bericht van Sony dus.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

EfBe schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 09:30:
[...]

Erm... main mem op een PS3 draait op 3.2Ghz, en dat is langzamer dan dat edram in de GS? Lijkt me niet. Als ik me goed herinner zijn er geen fysieke chips aanwezig voor BC, alles is software.
DCfreak heeft gelijk de GS zit er nog in, Emulatie op de huidige 60 GIG EU PS3's is half software/half hardware.

In de 399 versie zit geen PS2 hardware , dus voorlopig ook geen emulatie (tot deze helemaal software is.. ooit.. nooit?, wie weet)
Shiver23 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 09:44:
[...]

Hoe zeker is dit? Kan het me namelijk bijna niet voorstellen dat Sony dit eruit gaat slopen. PSX backwards compatibility zal er zeker inzitten, omdat deze games ook in de PS-Store staan.

Wordt niet bedoeld dat in de amerikaanse versie de ps2 hardware verdwijnt? En dus zelfde BC als in de Europese? Beetje vaag. Even wachten op het officiele bericht van Sony dus.
Dat is zo goed als zeker, PS2 hardware zit er niet meer in. Tenzij ze nu al helemaal software based kunnen, dan is er BC, anders is het wachten of mss wel nooit.

[ Voor 37% gewijzigd door S2S op 05-10-2007 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:05
slimme actie van sony zo voor de feestdagen. ben benieuwd wat er in de plek komt van de starterspack. Want alleen die 400e versie lijkt me niet voldoende. Die starterspacks zullen wel erg gewild worden voor 499euro. Hoop dat er nu eindelijk eens wat meer mensen een ps3 kopen want hij verdient het!

Idd waren de knoppen van de dualshock 2 al drukgevoelig, maar ik vind dat nog steeds erg lastig. Ik bedoel; de knoppen kun je 3 a 4 mm indrukken en om dan precies de juiste stand te vinden... Dan vind (sorry) dat de xbox 360 wat dat betreft iig voor racen het slimmer heeft gedaan met hun L2 en R2 die volledig proportioneel zijn en ook een drukweg hebben van een cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 09:35
EfBe schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 09:30:
[...]

1) de GS zit nog steeds in alle Euro en US 80GB systemen.
2) MHz is echt niet alles, bus breedte telt ook nog.
Aldus de specs van de PS2 video chip:
4 MB Embedded DRAM video memory bandwidth at 48 GigaBytes per second (main system 32 MiB can be dedicated into vram)
* Texture buffer bandwidth: 9.6 GBytes/s
* Frame buffer bandwidth: 38.4 GBytes/s
DRAM Bus width: 2560-bit (composed of three independent buses: 1024-bit write, 1024-bit read, 512-bit read/write)

Bandbreedte is natuurlijk ook niet alles, anders kan je dus stellen dat het EDRAM van de 360 maar 6 x zo krachtig is als een PS2 ;)

Maar verder valt er natuurlijk veel te emuleren, en kunnen veel calls door RSX worden afgehandeld.
Hopelijk doen ze binnekort in ieder geval volledige software emulatie, dan kunnen de upscaled games tenminste op 720p gerenderd worden, en niet alleen maar ge-upscaled worden vanuit het output buffer.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:18
Sony is begonnen met een nieuwe campagne (buitenland?)
Wel vette banner check : http://apps.eyewonderlabs...28148/approvalJSTags.html

net de simpsons demo gespeeld. Vet lache, leuke animaties goede muziek/voices en leuke gameplay.

Toch wat dingen wat niet lekker werkt, als je langs een muur loopt en je wilt je camera view draaien dan loopt je camera vast en draai je ook niet verder heel irritant. Naast een schutting staan kan het zicht van de camera achter de schutting komen en zie je jezelf niet meer. Soms als er een object in de weg zit en je wilt draaien dan schiet het beeld naar een andere positie en bart of homer staat dan ook opeens een andere kant op.
Zoals iemand al gezegd heeft op de playstation blog over uncharted:
If the camera doesn’t work, the game doesn’t work. Please don’t underestimate how important a smooth and intelligent camera is.
Verder super leuk, misschien iets teveel puzzelen voor mij maar ik zit zeker te overdenken om deze game te halen :)

[ Voor 62% gewijzigd door Falcon Heavy op 05-10-2007 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:21
Jammer dat pack van 500 euro maar tijdelijk is :(

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

Mars18 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 10:47:
Jammer dat pack van 500 euro maar tijdelijk is :(
Hier in de buurt zijn haast geen PS3's verkocht, dus kan Sony eindelijk wat van de voorraad kwijt raken. De 40GB wordt voorlopig denk de enigste versie van het ding, goedkoop(399) en geen verwarring zoals met de Xbox 360, Arcade, Core, Falcon(HALO 3 editie), Pro, Premium, Elite.

Daarnaast kan men sneller de productie verhogen als er maar een soort gemaakt hoeft te worden, het is gewoon veel efficienter en goedkoper voor Sony, waardoor ze ook eindelijk weer wat winst kunnen gaan maken en direct de aanval kunnen inzetten op Microsoft en Nintendo. Nu staan ze door de veel te hoge prijs gewoon buiten spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Laatst online: 25-05 10:06
Anoniem: 114719 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 02:29:
[...]
Als ze bij de launch een ps3 hadden geintroduceerd als de 40gb €399,- versie welke nu uit gaat komen dan had (volgens mij) de xbox360 geen schijn van kans gehad.
Klopt, Sony had de PS3 met een marktconforme prijs moeten introduceren.
90% van de mensen kijkt niet naar wat hij allemaal kan, maar naar wat hij kost t.o.v. concurrent.

Maar dan nog hadden de kopers het een jaar lang moeten doen "zonder" games.

Eens kijken wat de straatprijs van de PS3 is zo rond de kerst, als die rond de €350,- ligt dan koop ik er misschien wel een. Maar eerst nog even een nieuw dressoir en een subwoofer.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 13:24
Maar er is niemand die met een fatsoenlijke bron kan komen... dus ik wacht rustig af tot dat Sony zelf iets laat weten :)

Lijkt me raar dat ze de PS3 zo "strippen" zonder een alternatief op de markt te brengen.

Als er uiteindelijk toch een volwaardige PS3 voor €399,- komt ben ik verkocht :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thomaszki schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:37:
Maar er is niemand die met een fatsoenlijke bron kan komen... dus ik wacht rustig af tot dat Sony zelf iets laat weten :)

Lijkt me raar dat ze de PS3 zo "strippen" zonder een alternatief op de markt te brengen.

Als er uiteindelijk toch een volwaardige PS3 voor €399,- komt ben ik verkocht :>
Vind ik ook zo, sony heeft niks bevestigd.
In UK zou het vandaag gelanceerd worden ik heb nog helemaal niks gezien.

En de starterpack word eruit gekicked, komt weer de "console only" pack uit. Volgens die site uit Italië voor € 449. Denk niet dat die van € 399 dan nog goed gaat verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114719

Mijn toekomstverwachtingen:

De 40gb Ps3 gaat erg veel verkopen, de verkopen van de 499 euro starterspack gaan ook erg omhoog bijgesteld worden.

Meer developers gaan serieus games maken voor de ps3 waardoor de xbox360 versies uitgesteld zullen worden ipv zoals nu de ps3 versies constant uitegesteld worden omdat de games eerst voor de xbox360 gemaakt worden.

Microsoft gaat serieus overwegen een xbox360 te produceren met ingebouwde wireless en of ingebouwde hddvd drive om toch te kunnen komen met een complete xbox360 en te kunnen concurreren met de lage prijs van de ps3 met ingebouwde bluray, hdmi, grotere hd dan de xbox360, draadloze joypad etc.

Dit zijn dingen die ik verwacht en rust natuurlijk niet op de realiteit etc maar zijn eventueel wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Ik kan me niet voorstellen dat de BC er uit gaat. Doordat de console BC heeft kun je toch games als GT4 en GoW1 & 2 spelen op je ps3.

Btw, wat een wan-artikel weer op tweakers zeg... Als er maar wat te zeiken valt op de PS3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

Anoniem: 114719 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 12:16:
Meer developers gaan serieus games maken voor de ps3 waardoor de xbox360 versies uitgesteld zullen worden ipv zoals nu de ps3 versies constant uitegesteld worden omdat de games eerst voor de xbox360 gemaakt worden.
Als je denkt dat games uitgesteld worden omat ze eerst voor de Xbox gemaakt worden dan heb je het goed mis. De Cell is een nieuwe architectuur en het kost tijd om daar aan te wennen. Betere verkopen van de PS3 zal WEL de situatie van de PS3 verbeteren, maar NIET de situatie van de Xbox verslechteren.

Overigens moeten Sony's eigen "AAA :+ " titels toch wel duidelijk maken dat de boel softwarematig nog wat rammelt, LAIR en Heavenly Sword doen het misschien goed als dia voorstelling maar niet als volwaardige games. Het is gelukkig goed om te zien dat Insomeniac en de Japanse ontwikkelaars wel de boel op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:11:
[...]

Overigens moeten Sony's eigen "AAA :+ " titels toch wel duidelijk maken dat de boel softwarematig nog wat rammelt, LAIR en Heavenly Sword doen het misschien goed als dia voorstelling maar niet als volwaardige games. Het is gelukkig goed om te zien dat Insomeniac en de Japanse ontwikkelaars wel de boel op orde hebben.
Wat zegt dat over het rammelen van software? Technisch zijn die games dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Laatst online: 25-05 10:06
Anoniem: 114719 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 12:16:
Ah, dat is dus de reden waarvoor zoveel van die exclusives naar volgend jaar zijn geschoven. :X

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 22:45

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

T7D_Sneezy schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 09:51:
slimme actie van sony zo voor de feestdagen. ben benieuwd wat er in de plek komt van de starterspack. Want alleen die 400e versie lijkt me niet voldoende. Die starterspacks zullen wel erg gewild worden voor 499euro. Hoop dat er nu eindelijk eens wat meer mensen een ps3 kopen want hij verdient het!

Idd waren de knoppen van de dualshock 2 al drukgevoelig, maar ik vind dat nog steeds erg lastig. Ik bedoel; de knoppen kun je 3 a 4 mm indrukken en om dan precies de juiste stand te vinden... Dan vind (sorry) dat de xbox 360 wat dat betreft iig voor racen het slimmer heeft gedaan met hun L2 en R2 die volledig proportioneel zijn en ook een drukweg hebben van een cm.
En dat heeft de SIXAXIS niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Laatst online: 22:05
majoh schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:55:
[...]
En dat heeft de SIXAXIS niet?
jawel, als je goed leest zag je dat ik het had over de xbox (en xbox 360) controller tov de dualshock 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 22:45

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

T7D_Sneezy schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 14:00:
[...]

jawel, als je goed leest zag je dat ik het had over de xbox (en xbox 360) controller tov de dualshock 2
Ach ja, dit is PS3 topic, dus daarom mijn reactie... back ontopic naar PS3 dan maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Ik vind dat Sony VEEL te veel differentiatie in hardware introduceert. Met EE, zonder EE, uberhaupt zonder BC, die heeft weer wat USB poorten minder, dit pack heeft weer andere controllers dan dat pack, etc. Het ding is net uit en nu al zoveel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:05
Anoniem: 130184 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 14:24:
Ik vind dat Sony VEEL te veel differentiatie in hardware introduceert. Met EE, zonder EE, uberhaupt zonder BC, die heeft weer wat USB poorten minder, dit pack heeft weer andere controllers dan dat pack, etc. Het ding is net uit en nu al zoveel verschil.
Ben het volledig met je eens, vroeger had je van elke console maar 1 type console tijdens de launch.
1 Snes, 1 MegaDrive, 1 Nintendo 64 etc....

Tegenwoordig is het echt in om meerdere verschillende versies van een console te lanceren, kijk maar naar de X360 Core, X360 Premium, X360 Elite...

Helaas gaat ook Sony hierin mee, ik vind het persoonlijk niet echt verwarrend omdat ik een tweakertje ben maar de normale burgah ziet door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 10:43
Buiten dat, ook nog eens het feit dat mensen die een xbox360 'premium' kopen zich weer achter gesteld voelen wanneer er nu weer een 'elite' is. Het mooie van consoles was altijd dat je ze in tegenstelling tot een pc niet hoeft te upgraden. Ik vind het een slechte zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Er is een verschil: bij een PC moet je upgraden om de game te spelen zoals deze eigenlijk bedoeld is (althans, vaak) en bij een console hoeft dat nooit: de game kun je spelen, ongeacht je accesoires. Dat een cardreader makkelijk is, dat een extra setje usb poorten makkelijker is... tuurlijk, daar betaal je ook voor. Maar als de PS3 smaakje X wel een game kan spelen en PS3 smaakje Y niet dan wringt er iets. Ik snap daarom ook niet dat BC eruit gaat.

Overigens, ik heb nergens nog een officiele melding gezien dat de 399 PS3 GEEN PS2 games kan afspelen. En als het idd zo is dat de PS3 van 399 geen PS2 games kan afspelen is dat een intens domme actie de ze nog lang zal worden nagedragen. Immers: als je BC biedt, hebben ALLE PS2 bezitters een reden om te upgraden: ze vervangen gewoon hun PS2 console door de PS3. Wanneer er GEEN BC in zit, dan moeten ze 2 consoles plaatsen en aansluiten. En waarom dan voor de PS3 kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Okay dus de 40Gb variant is meer een PS3 Lite doordat geheugen poortjes onbreken en er een USB poort minder is. Toch blijft het inderdaad een zeer goede blu-ray speler ( http://slashdot.org/articles/07/10/04/1836249.shtml < zeker met het laatste nieuws op slashdot )

En met de software een goede Mediahub! En ja de PS2 had behoorlijk wat bandbreedte maar wel een gelimiteerde hoeveelheid geheugen. En helaas is de prestatie ook gelimiteerd aan de snelheid van de verdere hardware en een langzame DVD speler is niet veel help.

Hoe dan ook, met zo'n goedkope prijs zal het sony helpen wat meer playstation 3's te verkopen en daarmee ook meer reden te geven om er games voor te maken. En diegene die zoals mij 600 euro betaalt hebben hoeven ons ook niet gepasseerd te voelen. Wij hebben het volledige pakket!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaddle
  • Laatst online: 30-11-2021
kan iemand mij vertellen hoe ik met rabo onlinebankieren nou precies geld op mijn wirecard moet zetten?

ik heb een iban nummer, een swift nummer, rekening nummer, telefoon nummer.
maar hoe werkt het?

welke overschrijf methode moet ik kiezen?

ik heb de uitleg gelezen alleen vind ik het wat verwarrend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huibert_d
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-04 14:04
Ik weet niet of dit al gemeld was, maar er is info over firmware 2.0:

http://gaming.hexus.net/content/item.php?item=8691

Ok, geruchten...

8)7 En wat is dat bericht oud!!! 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door huibert_d op 05-10-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 27-05 14:40
Wordt ps3 goedkoper, beginnen ze massaal te janken dat ie ietsjepietsje gestript is, tis ook nooit goed he? |:( |:( |:( |:( :?
We gaan immers massaal PS2 games knallen op dat ding 8)7
Boeiend allemaal, de basis blijft gewoon hetzelfde.
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 14:00:
[...]

Mjah de Sixaxis wel dus je moet de 360 met de ps3 controller vergelijken anders wordt het appels en peren :)
Overigens werd m'n wijsvinger erg moe van gasgeven met de R2 @ motorstorm maar dat kan aan mij liggen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:19
Gman schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 16:45:
Overigens werd m'n wijsvinger erg moe van gasgeven met de R2 @ motorstorm maar dat kan aan mij liggen :z
Je weet dat je de controls kan veranderen he?

X wordt dan bevoorbeeld gas geven
R2 of R1 (weet niet meer) is dan boosten.

Lang niet meer gespeeld, Motorstorm, komt waarschijnlijk omdat ik in een ENORM donker level niet kan winnen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
zijn er eigenlijk mensen van plan eye of judgement te kopen met de eye toy?
Het ziet er best wel boeiend uit maar ik denk dat als je het gaat spelen je een fortuin kunt gaan besteden aan extra kaartjes.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

EMBARGOED until 05/10/2007 16:30
New PLAYSTATION®3 Model to Take Holiday Season by Storm

Aggressively priced hardware and a terrific software line-up make for an unbeatable combination
New 40GB PS3 at €399

London, 5 October 2007 – Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) today announced details of its exciting new PLAYSTATION®3 (PS3™) model that will launch throughout the SCEE territories on 10th October 2007 at the highly attractive price of €399.

Providing an incredibly appealing entry point to the world of High Definition gaming and entertainment for the holiday season, the new PS3 brings the next generation of interactive home entertainment to homes all across Europe, Middle East, Africa and Australasia.

Along with an ever expanding line-up of PS3 titles (a total of 65 titles tracking across all genres by Christmas), the new PS3 is equipped with a 40GB HDD and includes all the features central to the High Definition entertainment experience; true next generation gameplay, stunning High Definition Blu-ray Disc™ movies, SIXAXIS™ wireless controller, Wi-Fi and HDMI connectivity, all powered by the Cell Broadband Engine™, the digital heart of PS3.

As with the 60GB PS3, the new PS3 features upgradeable firmware allowing new features and functionality to be added to the system as time progresses. A recent firmware update, for example, enabled PS3 to upscale DVD’s played on the system to full 1080P High Definition.

The introduction of the new PS3 has been determined following user feedback from thousands of existing PS3 owners as well as research into future potential PS3 owners. The new model features two USB 2.0 ports rather than four and no longer includes the multi memory card port.

The new model is no longer backwards compatible with PlayStation®2 titles, reflecting both the reduced emphasis placed on this feature amongst later purchasers of PS3, as well as the availability of a more extensive line-up of PS3 specific titles (a total of 65 titles across all genres by Christmas).

The existing Starter Pack*, comprising a 60GB PS3 with extensive backwards compatibility, an additional SIXAXIS wireless controller and two first party titles will be reduced in price to €499. Remaining on sale while stocks last, the 60GB model represents outstanding value for the keen gamer wishing to upgrade to the High Definition capabilities of PS3.

“The introduction of the new PS3 has been the result of extensive research into the entertainment needs and preferences of the next generation of PS3 owners,” said David Reeves, President of SCEE. “It has allowed us to deliver an extremely advanced, yet incredibly affordable High Definition gaming and entertainment system, configured to the needs of the next generation of European PS3 owners. PS3 has always been the device of choice for the discerning gamer and entertainment seeker, and the new PS3 is more than ever the perfect High Definition entertainment system.

*In the UK and Ireland, the Starter Pack will be replaced by a separate in-store promotion on the 60GB PS3.
toon volledige bericht
Zie PS2 chips zijn er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Laryx schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:36:
zijn er eigenlijk mensen van plan eye of judgement te kopen met de eye toy?
Het ziet er best wel boeiend uit maar ik denk dat als je het gaat spelen je een fortuin kunt gaan besteden aan extra kaartjes.
ja ik weet het niet, ziet er erg leuk uit. Maar ik heb de tutorial bekeken en het ziet er niet echt simpel uit. Zo van kom we gaan even een bord spel spelen is er denk ik niet bij. Tevens weet ik niet precies met hoeveel spelers je kan spelen maar volgens mij is het max 2.

Ik twijfel nog sterk, ik hoop dat b.v. het speelveld uitgebreid kan worden nu is het 3x3 naar b.v. 5x5 ofzo in de toekomst zodat je met meerdere spelers speelt kunt spelen. Of een variant erop, Risk b.v. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

S2S schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:37:
[...]

Zie PS2 chips zijn er uit.
De europese ps3's hadden zowiezo al geen chips meer, de emotion chip zit alleen in de japanse en us ps3's. Het wordt dus software-matig geregeld. Volgens mij kost het meer moeite om dat weg te laten dan om het gewoon te laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

11 oktober staat de demo van conan op het psn \0/ ben wel benieuwd naar deze gow-kloon :) lijkt me leuk om es te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 14:23
-RazieL- schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:56:
[...]

De europese ps3's hadden zowiezo al geen chips meer, de emotion chip zit alleen in de japanse en us ps3's. Het wordt dus software-matig geregeld. Volgens mij kost het meer moeite om dat weg te laten dan om het gewoon te laten zitten.
Dat is dus niet waar. De Japanse/Amerikaanse 60GB PS3s bevatten zowel de Emotion Engine (EE) als de Graphics Synthesizer (GS). Voor de Europese release is de EE eruit gehaald maar zat de GS-chip nog gewoon op het moederbord. De PS2-emulatie was dus half software/half hardware. Voor de 40GB-versie is waarschijnlijk ook de GS-chip gestript zodat er (voorlopig?) ook geen software-emulatie is.

Fotootjes voor de liefhebbers ...

Afbeeldingslocatie: http://i21.tinypic.com/514nx3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i20.tinypic.com/9a2yjn.jpg

BTW Als je de verschillen tussen de 2 moederborden bekijkt, denk ik dat dat met het volledig verwijderen van de PS2-hardware het moederbord een flink stuk kleiner kan worden. Om nog meer ruimte te besparen heeft Sony vermoedelijk ook ook de memorykaartlezer en de 2 USB-poorten verwijderd. Zo zou misschien wel 1/3 van de printplaat kunnen verdwijnen.

[ Voor 16% gewijzigd door ymmv op 05-10-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:02
Met die prijsverlaging wordt het voor mij best interessant zo'n ding in huis te halen (goede, stille DVD speler op hdmi en game console) alleen zat ik net door de backwards compatible lijst te bladeren en zag dat Gran Turismo 4 en God of War als te spelen met redelijke issue's ... nu heb ik nog een vrij grote PS2 game collectie waar ik niks meer mee kan (m'n huidige tv geeft een beeld wat om te huilen is wanneer ik de PS2 aansluit, psx graphics zijn nog mooier :P) en had gehoopt daar weer het e.e.a. van te kunnen spelen. Is die bc voor die games echt zo slecht?

Volgende week woensdag iig maar gaan rennen voor zo'n starterspack :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Ik heb gow2 uitgespeeld op de ps3, gow1 heb ik geen ervaring mee. Alleen bij gow1 moet je regelmatig op r2 buttonbashen en dat is nu een trigger, dus dat is wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

EfBe schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 12:55:
Ik kan me niet voorstellen dat de BC er uit gaat. Doordat de console BC heeft kun je toch games als GT4 en GoW1 & 2 spelen op je ps3.

Btw, wat een wan-artikel weer op tweakers zeg... Als er maar wat te zeiken valt op de PS3...
Toch gaat BC van de PS2 er wel uit, het staat in het persbericht van Sony.

Nu kan je hier over denken hoe je wilt, maar feit is dat er maatregelen genomen moesten worden om de prijs te kunnen verlagen. De keuze komt mij persoonlijk wel logisch voor; de meeste mensen die een PS3 kopen doen dat om PS3 spellen te kunnen spelen en het liefst zo goedkoop mogelijk. Zaken zoals BC zijn een leuke extra maar hebben niets van doen met het spelen van PS3 spellen.

Gelukkig is de functionaliteit van de PS3 als zodanig niet echt aangetast, behalve het compleet verwijderen van de memory card slots, die eventueel via een adapter via USB alsnog aangesloten kan worden. Liever deze keuze dan bijvoorbeeld Wi-Fi eruit halen, of gaan leveren zonder harddisk en/of HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Laatst online: 22:40
@Raziel, GOW1 is perfect uit te spelen op de PS3. No problems met de R2 button... kan me niet herinneren deze veel nodig gehad te hebben? Of heb ik een selectief geheugen...

@DCFreak, Geen BC vind ik niet echt vallen onder "functionaliteit als zodanig niet echt aangetast". Toen de 360 de Xbox liet vallen werd dat ook niet in dank afgenomen.
Voor degenen die denken dan maar een 60GB versie voor de PS2 BC: Bedenk eens wat een losse tegenwoordig kost... en 100% compatible! ;-)

[ Voor 47% gewijzigd door WaterFire op 05-10-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-05 09:49
Linkje van de frontpage met een aanbieding vanaf de 8e
Het is gewoon de nieuwe prijs 8)7

Klik

[ Voor 8% gewijzigd door Alieunited op 05-10-2007 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

WaterFire schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 18:37:
- knip -
@DCFreak, Geen BC vind ik niet echt vallen onder "functionaliteit als zodanig niet echt aangetast". Toen de 360 de Xbox liet vallen werd dat ook niet in dank afgenomen.
Voor degenen die denken dan maar een 60GB versie voor de PS2 BC: Bedenk eens wat een losse tegenwoordig kost... en 100% compatible! ;-)
Het zal Sony ook niet in dank afgenomen worden ben ik bang. Wat ik bedoelde is dat het gebruik van PS3 software niet beinvloed wordt door deze keuze. Er moet een keuze gemaakt worden en elke andere beslissing zou in theorie de beleving van PS3 als next-gen platform kunnen aantasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:52

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Voor de nieuwe 40gb versie ja :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

@Raziel, GOW1 is perfect uit te spelen op de PS3. No problems met de R2 button... kan me niet herinneren deze veel nodig gehad te hebben? Of heb ik een selectief geheugen...
Zeer selectief :P want die knop gebruik voor het optillen van deuren ed (iets wat je toch regelmatig moet doen). En met een trigger gaat dat nooit zo fijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Reemster op 05-10-2007 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:02

Maar dus niet met mijn TV dus ik wil wel (deels) graag een PS3 voor de BC ;) GoW is iig te spelen, dat is mooi! Zal de lijst niet zo actueel meer zijn denk ik :?
(360, Gamecube en SNES zien er wel uit zoals ze er uit moeten zien ... enkel de PS2 is compleet waardeloos kwa beeld)

[ Voor 4% gewijzigd door Speedy op 05-10-2007 19:10 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik heb het even laten inwerken en ik kan goed begrijpen dat de ps2 bc er uit gaat. Inmiddels zijn er voldoende ps3 games om je bezig mee te houden en mensen met veel ps2 games hebben ook nog wel een ps2. Lastig dat je ze beiden moet houden. Kan me goed voorstellen dat het percentage mensen dat hierdoor geen ps3 koopt niet opweegt tegen de kosten van de bc. Wel koren op de molen voor fanboys en vreemd dat het alsnog in europa geldt. De 4 usb ports gebruik je toch bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
-RazieL- schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:59:
11 oktober staat de demo van conan op het psn \0/ ben wel benieuwd naar deze gow-kloon :) lijkt me leuk om es te spelen.
Ik ook! Ik heb er best al goeie dingen over gelezen :)
Shiver23 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:12:
Ik heb het even laten inwerken en ik kan goed begrijpen dat de ps2 bc er uit gaat. Inmiddels zijn er voldoende ps3 games om je bezig mee te houden en mensen met veel ps2 games hebben ook nog wel een ps2. Lastig dat je ze beiden moet houden. Kan me goed voorstellen dat het percentage mensen dat hierdoor geen ps3 koopt niet opweegt tegen de kosten van de bc. Wel koren op de molen voor fanboys en vreemd dat het alsnog in europa geldt.
In de periode voor Warhawk en HS heb ik de BC best veel gebruikt, maar de PS3 begint nu zoveel goede games te krijgen dat de BC steeds minder belangrijk wordt. Het is dus inderdaad wel een vrij goede keuze van Sony. En mensen die het toch perse BC willen hebben, kunnen alsnog voor de duurdere versie gaan.
De 4 usb ports gebruik je toch bijna niet.
Inderdaad. Ik gebruik ze enkel om een apparaat te registreren op de PS3 of om de controllers/headset op te laden. En daar heb ik nog nooit meer dan 2 poorten voor nodig gehad.

[ Voor 65% gewijzigd door SToRM666 op 05-10-2007 19:26 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023
Jongens, niemand heeft dit nieuws nog naar de redactie van Tweakers gestuurd! (Vreemd, bij negatieve berichtgeving zijn ze er als de kippen bij...) _/-\o_

In ieder geval: done!
Thanks Arx,

Het artikel op http://www.scee.presscent...leaseID=4434&NewsAreaID=2 heeft zijn plaats gevonden in de diepe krochten van onze submitqueue. Van daaruit zal het zich een baan moeten vinden langs de meedogenloze doch rechtvaardige poortwachters van de submit-, nieuws- en meukqueue. Moge de force met jou en je nieuwssubmitje zijn...

Disclaimer: er wordt niet gecorrespondeerd over ongeplaatste nieuwssubmits!

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
offtopic:
Vaag...

[ Voor 89% gewijzigd door Arx op 05-10-2007 19:14 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31770

Aangezien ik nu in de VS woon vraag ik mij het volgende af: als ik nu hier een PS3 koop en ik laat Pro Evolution Soccer 2008 aan het einde van de maand naar mij sturen door een vriend, zal het spel even goed getoond worden op mijn Amerikaanse NTSC televisie als op een Nederlandse PAL televisie?

Ik weet dat de games zelf regio vrij zijn, maar vraag me wel af of het NTSC / PAL verschil nog wat uitmaakt. Zo niet, dan koop ik de PS3 zodra die hier uit is met prijsverlaging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Anoniem: 31770 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:19:
Aangezien ik nu in de VS woon vraag ik mij het volgende af: als ik nu hier een PS3 koop en ik laat Pro Evolution Soccer 2008 aan het einde van de maand naar mij sturen door een vriend, zal het spel even goed getoond worden op mijn Amerikaanse NTSC televisie als op een Nederlandse PAL televisie?

Ik weet dat de games zelf regio vrij zijn, maar vraag me wel af of het NTSC / PAL verschil nog wat uitmaakt. Zo niet, dan koop ik de PS3 zodra die hier uit is met prijsverlaging. :)
Als je in HD-resoluties speelt, doet PAL of NTSC er niet meer toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ymmv schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:24:
[...]

Als je in HD-resoluties speelt, doet PAL of NTSC er niet meer toe.
Nog geen HD televisie helaas, zal het eerst met een Sony Trinitron moeten doen... Gaat dat problemen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Grote kans dat Tweakers het weer negatief neerplakt zoiets als:

Uitgeklede PS3 Versie Zonder BC vanaf 10 oct.
In plaats van:
Nieuw PS3 40GB Model voor 399EUR Bevestigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
nudie schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:13:
Grote kans dat Tweakers het weer negatief neerplakt zoiets als:

Uitgeklede PS3 Versie Zonder BC vanaf 10 oct.
In plaats van:
Nieuw PS3 40GB Model voor 399EUR Bevestigd!
Tweakers kennende is het Sony-glas altijd half-leeg. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Anoniem: 31770 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:13:
[...]

Nog geen HD televisie helaas, zal het eerst met een Sony Trinitron moeten doen... Gaat dat problemen opleveren?
Heb zelf een sony trinitron en het speelt aardig wel totdat..erm..helaas zijn er sommige games die niet echt optimaal op PAL resoluties werken en ik heb met zo'n DVI>HMDI dingetje van 1 euro ofzo gekocht en met een HDMI kabel de TFT aan mijn PS aangesloten. Nu heb ik 720p en zijn bepaalde games als warhawk veel beter speelbaar en het enige dat ik opgegeven heb is blu-ray kijken in verband met het missen van HDCP op mijn TFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-05 23:58
swampy schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:47:
[...]

Heb zelf een sony trinitron en het speelt aardig wel totdat..erm..helaas zijn er sommige games die niet echt optimaal op PAL resoluties werken en ik heb met zo'n DVI>HMDI dingetje van 1 euro ofzo gekocht en met een HDMI kabel de TFT aan mijn PS aangesloten. Nu heb ik 720p en zijn bepaalde games als warhawk veel beter speelbaar en het enige dat ik opgegeven heb is blu-ray kijken in verband met het missen van HDCP op mijn TFT.
Volgens mij wordt HDCP vooralsnog niet gebruikt.

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

swampy schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:47:
[...]

Dus als ik je goed begrijp speel je NTSC games op een PAL televisie? Aangezien er natuurlijk nog geen PS3 versie van PES is moeilijk om nu te stellen of het dus gaat werken op de televisie hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06-2024
ymmv schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:24:
Tweakers kennende is het Sony-glas altijd half-leeg. }:|
Dit is ons al eens eerder opgevallen een aantal topicjes terug. Het leek evevn goed te gaan maar nu slaat Tweakers.net toch weer terug met louter negatieviteit tov de PS3/Sony en pro MS berichtgeving. Totaal onterecht ook nog eens. Toen de PS3 een aatal dagen geleden een EISA award won heeft Tweakers.net ook de moeite om het te posten niet genomen. Dat de PS3 slechter verkoopt in de eerste paar maanden dan de gamecube is wel nieuws terwijl deze twee console een compleet andere prijsstelling en doelgroep hebben.

Ik vind dat tweakers.net haar kleuren heeft laten zien als het gaat om console voorkeur. moderators: kom er maar in!?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

En als je nu eens een PAL demo download? Wat voor beeld krijg je dan? Als dat werkt moet een EU PES ook wel werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ik ben een beetje laat op het feestje, maar wil toch nog even mijn 2 centen in de pot doen met betrekking tot het verdwijnen van BC.
Ik vraag me namelijk serieus af hoe erg het verdwijnen van BC nou in praktijk echt is.
BC lijkt me vooral handig voor mensen die al PS2 games in hun bezit hebben, ik denk dat je aan mag nemen dat als je al PS2 games in je bezit hebt, je ook een PS2 hebt. De toegevoegde waarde van BC is dan dus dat je de PS2 niet meer op je tv hoeft aan te sluiten. Dat is natuurlijk wel handig, maar het is volgens mij ook niet zoveel moeite om gewoon even je PS2 op scart aangesloten te laten totdat je de games uitgespeeld hebt of gewoon langer?
Daarnaast vraag ik me af hoeveel (non-tweakers) de PS3 zouden kopen omdat ze er graag PS2 games op zouden willen spelen.
Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk is BC mooi meegenomen, maar als het zonder BC goedkoper kan, dan lijkt mij de keuze niet zo heel moeilijk en de mensen die toch graag PS2 games willen spelen kunnen altijd nog een PS2 kopen met het geld dat ze bespaard hebben doordat BC niet niet meer ingebakken zit.

Ik vind dat sommige mensen toch wel erg dramatisch doen over het ontbreken van BC terwijl je er wel minder voor betaald en het geen gevolgen heeft voor de hoofdfuncties van het apparaat (blueray/DVD + PS3 games). Iedereen wil wel voor een duppie op de eerste rang.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Shiver23 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 22:45:
En als je nu eens een PAL demo download? Wat voor beeld krijg je dan? Als dat werkt moet een EU PES ook wel werken toch?
Het verschil tussen PAL en NTSC was de resolutie, 576i tegen over 480i, en zaken als de refresh rate.

Met de komst van HD, bestaan die verschillen niet meer. Iedereen gebruikt nu dezelfde standaard. Er is dus 0,0 verschil tussen de NTSC en PAL versies van games. De reden dat het er nog op staat, is vanuit de geschiedenis, en omdat het op een Regiolock kan duiden.

Hoewel er ook van beide apparaten NTSC en PAL versies bestaan, zijn ze allemaal in staat 576i en 480i te draaien.

Je hebt wel kans dat als je jouw EU PS3 via Scart aansluit op een niet-HD NTSC tv, dat het niet werkt. Dit ligt dan echter puur aan het apparaat, en niet aan de content.

Een NTSC demo moet dus gewoon werken op een PAL systeem, behalve als er een regiolock op zit.

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 05-10-2007 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Eindelijk dan toch een goedkopere versie. Twijfel nu of het die 100 euro waard is. Hoop eigenlijk dat ze is met nieuwe bundels komen. ( eind oktober? )
Verder is het 40gb model in plaats van glanzend zwart nu mat zwart geworden of zie ik die foto's verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-05 00:38

Armada

-Wat wil je weten?-

Je zag het al geleidelijk opkomen, maar wat een azijnpissers hier zeg...
Iedereen die ook maar wat negatiefs zegt (of het nu realistisch is of niet) wordt als een fanboi bestempeld. De frontpage wordt beheerst door pro-MS fans...
Maar goed, door omstandigheden ontstaan zal dan wel, want er is weinig om vrolijk over te zijn.

Goed dat Sony weer aan de kits sleutelt. Ik was erg benieuwd of dit nu daadwerkelijk de actie zou worden, sterke geruchten, een Dynabyte plaatje die erg korrelig was... Ergens had ik al gelezen dat de BC er uitgesloopt zou worden, maar ik zag dat bij geen site herhaald worden bij de geruchten.
En helaas het is dus waar. Ik kan het niet anders noemen, de Engelsen hebben er een goede uitdrukking voor, ze hebben zichzelf weer in de voet geschoten.

De 100 EUR afgesprijsde starterkit slaat in mijn ogen nergens op. Kom nou eens met de nieuwe spellen. Bovendien speelt het nog steeds achter in je hoofd dat er een rumble controller gaat komen en dat is zo als hij al vanaf het begin had moeten zijn, hoe je het ook went of keert. Dan kijk je naar de 399 kit. Dat is pas een leuke prijs! Geen memory card reader, who cares, je kan van alles gebruiken om dat te overbruggen als je het al echt nodig zou hebben. 40GB harddisk, nou en, als je het vol hebt, dan slot je gewoon een grotere erin, heerlijke vrijheid tov de 360. 2 USB poorten minder, ook geen probleem, waar gebruik je die nu helemaal voor?

Maar die Backwards Compatibility eruit?! What the hell, WhiskeyTangoFoxtrot. Ik kwam laat bij het PS2-feestje (voor mij de laatste console die ik kreeg van die generatie) en heb daar niet bijster veel spellen voor. Maar er zijn hele leuke, die ik gewoon met het gemak van een PS3 prima zou kunnen spelen. Je merkt toch dat je verwend ben met een 360, draadloze controllers e.d. en je mist dat als je weer achter de PS2 kruipt. Dat verziekt mijn plezier erin.
Bovendien sla je aan het rekenen, 100 EUR extra levert je een controller, twee spellen, 2 USB porten extra en groter harddisk al op. Maar dan ook nog een chip minder op de plank? Kom op Sony, dit is gewoon centenknijpen, gewoon een castratie. Ik wil dus geen extra controller, want zodra de echte controller uitkomt in EU,dan gaat deze toch de hoek in, de 2 spellen die erbij komen zijn meh en de harddisk wordt toch uiteindelijk vervangen.
En dus vertik ik het weer om een PS3 te kopen, wat een keuze. Troep die je niet wilt of een gecastreerde versie. Lever dan gewoon een kale 60 GB versie. Voor mijn part geen harddisk erin en 1 controllertje, maar houd de basisset intact voor een leuk prijsje.

Toen ik er over begon, vroeg een vriend van mij fijntjes wat ik dan wel niet ging spelen op die PS3. Errrm... Tja, ik zou dus wel wat PS2 spellen willen spelen. En Ratchet & Clank leek me leuk.
- En wat gaat er verder uitkomen in de nabije toekomst?
Ermmm... FF 13 lijkt me leuk, Folklore, White Knight, God of War 3
- En je wilt 1 a 2 spellen nu? Je hebt die 360 staan, waar een bak aan superspellen voor uit is/komt voor kerst.
Ja, eigenlijk wel. Maar volgend jaar komt Sony eindelijk een beetje op gang?
- Kan je hem net zo goed tegen die tijd wel halen, waarschijnlijk probeert Sony hem dan tegen die tijd toch schuimbekkend weer voor EUR 100 minder te slijten en misschien ook met wat leukere bundels...
Je hebt gelijk, 2007 is van MS en we zien wel wat er gaat gebeuren in 2008.

En dan nog een laatste ding. Ik zie het nog voor me op het scherm staan. 'Nee, we verlagen hem nu niet in prijs, dat zou geen zin hebben. We verlagen hem in prijs wanneer er een groter aanbod van content is om gepaard te gaan met zo'n daling'. En waar is nu al die mooie content? Multi-platformers, spellen met geforceerde sixaxis besturing en een enkel spel dat de kritieken kon doorstaan. Sony heeft nog een lange weg te gaan deze generatie... Ik ben meestal een redelijke impulsieve koper, er is nu een prijsverlaging en de bonus staat weer op het punt om uitgekeerd te worden en toch kan ik me beheersen. Dat zegt genoeg... :/

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

hesr schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 22:14:
[...]

Volgens mij wordt HDCP vooralsnog niet gebruikt.
Underword: Evolution gaf alleen maar "zwart scherm" op mijn TFT scherm :|
Geluid deed het wel maar vergeet het maar dat ik beeld kreeg. Dus wat het ook is iets zorgt ervoor dan ik geen blu-rays kan kijken behalve als ik weer op PAL overschakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:52

Appie

F1RST Racing

Shiver23 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 22:45:
Demo's uit de EU Store werken op de Amerikaanse PS3's (i.c.m. een CRT). Ik ervan uit dat de PS3 PAL downscaled naar NTSC formaat.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16334

swampy schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 23:36:
[...]

Underword: Evolution gaf alleen maar "zwart scherm" op mijn TFT scherm :|
Geluid deed het wel maar vergeet het maar dat ik beeld kreeg. Dus wat het ook is iets zorgt ervoor dan ik geen blu-rays kan kijken behalve als ik weer op PAL overschakel.
je scherm moet wel HDCP ondersteunen anders krijg je ook geen beeld met games via HDMI :)

ik vermoed dat je probleem met blu-ray eerder met de settings daarvoor te maken heeft ... dvd gaf op mijn TFT eerst een paars beeld :X opgelost door wat settings aan te passen .. blu-ray heb ik nog niet geprobeerd, morgen ff 1tje halen om op onze nieuwe TV in woonkamer te testen iig :), zal dan ook eens checken hoe het op mn TFT werkt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 27-05 14:40
Armada er komen nieuwe bundels met andere games, die moeten op het moment ingefaseerd worden.
De rumble is niet voor iedereen wenselijk, sommigen hier vinden het niet echt boeiend, ik zelf wel, maar vind niet dat dat in de starterspack moet zitten, misschien een iets luxere versie van de starterspack.

Bovendien wordt dat BC verhaal echt onwijs opgeblazen imo, koop lekker een 2e hands ps2 of een gloednieuw splinterdun model voor weinig, die gaan straks voor dumpprijzen weg denk ik.
Ik heb killzone 1 gekocht en speel die op mn ps3, ziet er nog best aardig uit overigens, maar speel het om even in te komen voor deel 2, maar verder interesseerd het me eigenlijk weinig.

100 euro minder dat red je niet met 20gig minder en een cardreader alleen.
Grappig trouwens dat zelfs de Wehkamp nu al een ps3 400,- euro banner heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door Gman op 06-10-2007 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Zoals ik het nu begrijp verdwijnt de 60Gb versie compleet en zullen er alleen 40Gb versies gemaakt worden zonder cardreader, 2x usb ipv 4x usb en BC.
Ik ben toch een stuk blijer met mijn 60Gb! Ik vind het wel handig om PS2 games erop te spelen en gebruik nu al 3 van de 4 usb poorten. Cardreader gebruik ik niet veel maar is handig als je van vakantie de slideshow wil laten zien aan familie.

Op het moment dat ik mijn PS3 wil verkopen (nooit :P) heeft mijn PS3 een meerwaarde t.o.v. de 40Gb.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Mooie OP!

Nu pas topic gezien eigenlijk.

Ik kijk uit naar GT5.. 8)

Zeker met de introductie van de tv tuner en MGS zal de PS3 verkoop een vlucht nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-05 14:55
Ik vraag me toch af of ze later nog met een firmware update gaan komen om BC toe te voegen voor PSX of als ze echt goed hun best doen voor PS2.

Misschien kan iemand mij dit uitleggen: Ik begrijp dat eDRAM erg hard nodig is voor PS2 emulatie maar hoe krijgen mensen het dan toch voor elkaar om PS2 te emuleren op PC? Het lijkt mij dat PC nooit met iets kan komen dat even snel is als eDRAM....

Mss slechte gedachtegang maar als emulatie lukt op PC dan moet het toch ook wel lukken op ps3 zonder eDRAM?

[ Voor 12% gewijzigd door zerokill op 06-10-2007 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:00
Hmm heb nu wel intresse in de ps3 starterspack.
Maar wat ik me nou ff afvraag. Blijven alle "oude" demo'sook altijd te downloaden ?
ben niet zo van ff 60-70 euro per spel uitgeven wacht meestal wel ff totdat ze eenstuk goedkoper zijn. Maar demo's zijn wel altijd leuk en zou best over eenjaar bijvoorbeeld nog een oude demo willen downen om te kijken of ik hem danalsnog wil kopen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Begrijp ik het nu verkeerd dat de 60GB versie eruit gaat?

Ikzelf vind het verwijderen van de BC een domme zet, zoals ik al onderbouwd heb eerder in dit topic. Het is nl. niet zo dat de PS3 al helemaal ingebakken zit in het console landschap, de PS2 verkoopt soms nog beter. Ik had het er pas over een jaar uitgehaald, nu is het gewoon te vroeg ervoor. Maar goed, als de 60GB versie blijft dan is er niet zoveel aan de hand, buiten het feit dat je geen upgrade path biedt aan mensen die nu een PS2 hebben. Als de PS2 al een jaar of wat over datum was geweest dan was het andere koek geweest, echter dat is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:36

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Wat ik begrepen heb is dat alleen de BC voor PS2 spellen vervalt. PS1 spellen zijn nog gewoon speelbaar op die 40Gb PS3. Of het in de toekomst wel mogelijk is om PS2 spellen hierop te spelen weet natuurlijk alleen Sony.
GameDaily BIZ also contacted SCEE spokesman Nick Sharples who told us, "We have made clear on many occasions that our priority is on developing innovative new features and services for PS3 and not on backwards compatibility. The 40GB model no longer contains any elements of the PS2 chip set which powered backwards compatibility in previous models, and is therefore only compatible with PS one titles."
http://biz.gamedaily.com/industry/feature/?id=17683
Trouwens, de meeste mensen hebben al een PS2 thuis, en als je geen ruimte hebt voor een PS2 en PS3 in of op je TV-meubel, dan zet je hem toch ergens anders neer?
Het kan alleen een probleemje opleveren als je nog geen HD-TV hebt en al je TV-inputs zijn al in gebruik, maargoed een SCART switch is overal te krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door Chrasher op 06-10-2007 11:16 ]

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
EfBe schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 10:51:
Begrijp ik het nu verkeerd dat de 60GB versie eruit gaat?

Ikzelf vind het verwijderen van de BC een domme zet, zoals ik al onderbouwd heb eerder in dit topic. (...) Maar goed, als de 60GB versie blijft dan is er niet zoveel aan de hand, buiten het feit dat je geen upgrade path biedt aan mensen die nu een PS2 hebben.
De 60 GB gaat eruit en daarmee ook de PS2-emulatie. Als je dit een belangrijke feature vindt, moet je dus nu voor 500 euro die 60GB pack kopen.

Een hele hoop mensen vallen over het verdwijnen van de PS2-emulatie maar ik zie het probleem niet. Er zaten ook aan de software-emulatie haken en ogen. Ik heb een paar games erop gespeeld. Ico werkte prima en heb ik nog uren zitten spelen, maar Ratchet & Clank 1 was zo akelig traag dat ik mijn oude PS2 weer heb aangesloten om het te spelen. Mensen met een verzameling PS2-games hebben noodzakelijkerwijs ook een PS2 in hun bezit. Het is niet voor niets de meest verkochte console aller tijden (meer dan 100 miljoen exemplaren).

Potentielekopers van een nieuwe console noemen BC (backwards compatibility) met games van de vorige generatie altijd een belangrijke factor, maar de realiteit is dat als ze eenmaal die nieuwe console hebben, dat maar een verwaarloosbaar klein percentage er daadwerkelijk oude games op speelt. Op mijn Xbox 360 heb ik maar 1 of 2 keer een Xbox-spel er in gestopt, en dan enkel om te kijken of het kon. Idem ditto met mijn PS2 en PSX-games jaren daarvoor.

Het is dus iets wat veel mensen willen hebben maar bijzonder weinigen gebruiken, en de mensen die het gebruiken hadden die functionaliteit niet eens nodig want ze hebben tenslotte ook nog die PS2 naast de TV staan. Ik kan daarom Sony wel begrijpen dat ze die feature geschrapt hebben als ze anders niet in staat zijn om de prijs van de PS3 omlaag te krijgen. Wie 400 of 500 euro neerlegt voor een PS3 doet dat vanwege de PS3-games en Blu-Ray-films, niet om PS2-games te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ymmv schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:14:
[...]

De 60 GB gaat eruit en daarmee ook de PS2-emulatie. Als je dit een belangrijke feature vindt, moet je dus nu voor 500 euro die 60GB pack kopen.

Een hele hoop mensen vallen over het verdwijnen van de PS2-emulatie maar ik zie het probleem niet. Er zaten ook aan de software-emulatie haken en ogen. Ik heb een paar games erop gespeeld. Ico werkte prima en heb ik nog uren zitten spelen, maar Ratchet & Clank 1 was zo akelig traag dat ik mijn oude PS2 weer heb aangesloten om het te spelen. Mensen met een verzameling PS2-games hebben noodzakelijkerwijs ook een PS2 in hun bezit. Het is niet voor niets de meest verkochte console aller tijden (meer dan 100 miljoen exemplaren).

Potentielekopers van een nieuwe console noemen BC (backwards compatibility) met games van de vorige generatie altijd een belangrijke factor, maar de realiteit is dat als ze eenmaal die nieuwe console hebben, dat maar een verwaarloosbaar klein percentage er daadwerkelijk oude games op speelt. Op mijn Xbox 360 heb ik maar 1 of 2 keer een Xbox-spel er in gestopt, en dan enkel om te kijken of het kon. Idem ditto met mijn PS2 en PSX-games jaren daarvoor.

Het is dus iets wat veel mensen willen hebben maar bijzonder weinigen gebruiken, en de mensen die het gebruiken hadden die functionaliteit niet eens nodig want ze hebben tenslotte ook nog die PS2 naast de TV staan. Ik kan daarom Sony wel begrijpen dat ze die feature geschrapt hebben als ze anders niet in staat zijn om de prijs van de PS3 omlaag te krijgen. Wie 400 of 500 euro neerlegt voor een PS3 doet dat vanwege de PS3-games en Blu-Ray-films, niet om PS2-games te spelen.
toon volledige bericht
Ja maar die van 499 is op=op. (Is gewoon de eerste week al op denk ik)

Dan blijft er alleen een 40GB versie. Of heb ik het verkeerd ?

Kan je een usb hub en een externe usb geheugenkaart lezer gebruiken op de PS3 ?
Als dat zo is dan ga ik gewoon voor de 40GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

zerokill schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 09:56:
Ik vraag me toch af of ze later nog met een firmware update gaan komen om BC toe te voegen voor PSX of als ze echt goed hun best doen voor PS2.

Misschien kan iemand mij dit uitleggen: Ik begrijp dat eDRAM erg hard nodig is voor PS2 emulatie maar hoe krijgen mensen het dan toch voor elkaar om PS2 te emuleren op PC? Het lijkt mij dat PC nooit met iets kan komen dat even snel is als eDRAM....

Mss slechte gedachtegang maar als emulatie lukt op PC dan moet het toch ook wel lukken op ps3 zonder eDRAM?
Zover ik weet is BC voor de PSX 100% softwarematig, en blijft dus behouden op de nieuwe PS3. Het persbericht spreekt ook alleen over het verdwijnen van BC icm PS2 titels.
The new model is no longer backwards compatible with PlayStation®2 titles
En over dat embedded dram; emulatie lukt wel, maar op volledige snelheid is vaak lastig. Vooral ook omdat veel PS2 software rechtstreeks de hardware benaderd, en soms gebruik maakt van specifieke hardware eigenschappen die lastig na te bootsen zijn, zelfs op een platform dat vele malen sneller is.
ymmv schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:14:
[...]

-knip-
Ik speel zeer regelmatig SFZFG (street fighter zero fighter's generation, ps2 titel) op mijn PS3 en ik was ook blij mijn oude PS2 in de kast te kunnen zetten ivm de beperkte ruimte. Had mijn PS3 geen BC gehad, dan had ik idd simpelweg mijn oude PS2 laten staan, geen enkel probleem! Wat ik niet begrijp is dat men wil dat de prijs omlaag gaat, maar er niets voor wil inleveren.

@EfBe
Welke keuze zou jij gemaakt hebben om de prijs van de PS3 omlaag te krijgen?

[ Voor 31% gewijzigd door DCFreak op 06-10-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik ga voor de 500€ versie als hij woensdag in de winkels is aangepast >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Anoniem: 125123 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:18:
[...]
Kan je een usb hub en een externe usb geheugenkaart lezer gebruiken op de PS3 ? Als dat zo is dan ga ik gewoon voor de 40GB versie.
Op dit moment zijn er geen USB-hubs en kaartlezers te krijgen, dus die vraag valt nog niet te beantwoorden. Ik zie voorlopig weinig nut voor een USB-hub tenzij je je permanent een muis en toetsenbord op je PS3 hebt aangesloten en je daarnaast ook nog je SixAxis-controller wilt opladen. In dat geval kom je aansluitingen te kort ...

Die 4 USB-aansluitingen op de 60GB-versie kon je ook vol krijgen met de USB->PS2-accessoires om oude joysticks of kaartlezers aan te sluiten, maar zonder PS2-emulatie heb je er gewoon niet zoveel nodig. Twee stuks is dan meer dan zat.

[ Voor 39% gewijzigd door ymmv op 06-10-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ymmv schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:36:
[...]

Op dit moment zijn er geen USB-hubs en kaartlezers te krijgen, dus die vraag valt nog niet te beantwoorden. Ik zie voorlopig weinig nut voor een USB-hub tenzij je je permanent een muis en toetsenbord op je PS3 hebt aangesloten en je daarnaast ook nog je SixAxis-controller wilt opladen. In dat geval kom je aansluitingen te kort ...

Die 4 USB-aansluitingen op de 60GB-versie kon je ook vol krijgen met de USB->PS2-accessoires om oude joysticks of kaartlezers aan te sluiten, maar zonder PS2-emulatie heb je er gewoon niet zoveel nodig. Twee stuks is dan meer dan zat.
Geen usb hubs en kaartlezers ? 8)7

Er hoeft niet speciaal Sony Playstation 3 op te staan om te werken.

usb hub
kaartlezer

Ik heb het over "normale usb apparaten" zoals hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:36

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Zoals inanc al aangeeft: De meeste USB-hubs en kaartlezers werken gewoon op de PS3.
Alles wat ik hier thuis aan USB -hubs, -kaartlezers, -sticks, -gamepads, -toetsenborden en -muizen heb liggen werkt gewoon op de standaard PS3 USB poorten. :)
Zelfs draadloze apparatuur met een USB-dongel werkt hier prima.

Hetzelfde geldt voor Bluetooth apparaten: Headsets, toetsenborden en muizen werken in de meeste gevallen met de Ps3.

[ Voor 37% gewijzigd door Chrasher op 06-10-2007 11:56 ]

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-05 14:55
Ik heb tijdje een usb hub gebruikt en dat werkte perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chrasher schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:50:
Zoals inanc al aangeeft: De meeste USB-hubs en kaartlezers werken gewoon op de PS3.
Alles wat ik hier thuis aan USB -hubs, -kaartlezers, -sticks, -gamepads, -toetsenborden en -muizen heb liggen werkt gewoon op de standaard PS3 USB poorten. :)
Zelfs draadloze apparatuur met een USB-dongel werkt hier prima.

Hetzelfde geldt voor Bluetooth apparaten: Headsets, toetsenborden en muizen werken in de meeste gevallen met de Ps3.
Okej heel erg bedankt.
Ik had wel gehoord dat het zou moeten werken. Maar een apparaat van 399 kopen en dan als het blijkt dat het niet werkt, is ook genaaid.

Ik ga voor de 40GB versie 8). Of er moet weer een super aanbieding komen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55401

Ik hoop dat de nieuwe PS3 een facelift krijgt. Met minder hardware kunnen ze dat toch wel kleiner maken? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55401 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:31:
Ik hoop dat de nieuwe PS3 een facelift krijgt. Met minder hardware kunnen ze dat toch wel kleiner maken? :9~
Het gaat om 2 ic's. Waarschijnlijk ook nog in een smd verpakking

Om een idee te geven, foto het zwarte gedeelte is 13mm lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06-2016
Is er toevallig al iemand die een winkel heeft ontdekt die de Starter Packs al voor 500 verkoopt? Ik heb het van de week nogal druk, en er zal wel een flinke run op die dingen komen.

[ Voor 30% gewijzigd door ElBarto op 06-10-2007 13:01 ]

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55401

Anoniem: 125123 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:53:
[...]

Het gaat om 2 ic's. Waarschijnlijk ook nog in een smd verpakking

Om een idee te geven, foto het zwarte gedeelte is 13mm lang.
En de cardreader is een extern kastje :? dat nauwelijks ruimte in beslag neemt. Minder componenten dus betere airflow en kleinere heatsink. :?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 55401 op 06-10-2007 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235145

Balen, 2 weken geleden starterpack gekocht voor 600 pleuro. :(

vd week maar ff mailtje sturen naar sony kijken of ik geen gratis spel kan krijgen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:59
Nu er geen PS2-capaciteit meer zit op de PS3, komen er dan ook geen updates meer? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Op de foto's van de 40Gb is ook te zien dat deze veel minder koelgaten heeft, dus waarschijnlijk ook nog op 65nm.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1191664292.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Shiver23 op 06-10-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55401 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:07:
[...]

En de cardreader is een extern kastje :? dat nauwelijks ruimte in beslag neemt. Minder componenten dus betere airflow en kleinere heatsink. :?
Een cardreader en betere airflow ? Het scheelt allemaal nihil. Of ze moeten een complete aanpassing maken. Zou dat gebeuren ? Nee het kost te veel en brengt niks op (ze gaan niet beter verkopen daardoor).

Misschien hebben ze dat ook wel gedaan. (intern)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 125123 op 06-10-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Laatst online: 22:40
Betwijfel of de link van Shiver23 een echte foto betreft, lijkt meer op een grafische variant. Om aan de hand daarvan nu te concluderen dat ze op 65nm zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90936

Héé iemand die er precies zo over denkt als ik. Ik heb echter geen Xbox360 maar een Wii atm. Ik vind het wegvallen van de BC echt onzinnig en ik zou het bijna schandalig noemen. Eerst ook de goede BC als 'verkooppunt' aanstippen en vervolgens het eruit gooien (wat totaal geen/nauwlijks kostenreductie met zich meebrengt). Ook waren zoveel mensen vol van de goede BC en lachten de BC van de Xbox360 uit en nu hij er bij de PS3 eruit gehaald wordt, wordt het als 'onzinnig en niet nodig' bestempeld.

Ik heb geen consoles van de vorige generatie gehad en ben net weer begonnen met consoles te gebruiken. Ik heb daarom ook interesse in de PS3, maar ook zeker in alle games nog van de vorige generatie. Voor de Wii heb ik inmiddels al 7 á 8 GC spellen gekocht waar ik me héél goed mee vermaak. Dus het argument van: als je eenmaal een PS3 hebt speel je toch geen PS2 spellen meer gaat lang niet voor iedereen op.

Ook het 'Koop dan een goedkope PS2' is een beetje een rare opmerking. Ik heb geen zin in nog een apparaat erbij met nog meer kabels en non-wireless controllers. Ook zit hier geen upscaling op zoals op de PS3. Sony zegt dus eigenlijk: wij willen 2 Euro besparen op de BC dus als je toch wil moet je zelf maar 100 Euro erbij opleggen voor de duurdere starters kit of anders voor 30-40 euro een PS2 kopen.

Uiteindelijk vind ik de toevoeging van de 40 GB versie van de PS3 een slechte zet, het lijkt net de 20 GB versie van de PS3 bij de launch. Je betaald minder voor een 'zwaar' gedowngrade versie, zodat als je een beetje nadenkt toch wel voor de duurdere gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Dan blijf je toch bij de Wii? of koop je nu een starters pack van 499 waar wel 90-95% BC in zit? Of nee dat was te duur? O dan neem je toch de 40Gb versie? onee die is weer te min voor je zucht, sja sony is ook zOOOOO stom
Je betaald minder voor een 'zwaar' gedowngrade versie
Je hebt 20Gb minder (ik heb de 60Gb versie en heb nog 40Gb over) whooo dat is erg?
Geen USB poorten, huphup koop een USB hub !
BC ga naar de 60Gb versie daar zit het wel in, en heb je 2 controllers en 2 games :)

kap met het bashen en begrijp nou eens dat er gewoon meerdere consoles zijn die allemaal verschillende dingen kunnen

Ik denk dat wat Sony ook doet er bij jou de zeikerige mensen ;) NOOIT een Playstation in de kamer komt :)

[ Voor 33% gewijzigd door Falcon Heavy op 06-10-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik blijf erbij BC is en blijft een goede functie! Misschien dat maar 1/3 van de gebruikers Playstation 2 games spelen maar om nu weer je PS2 uit de kast te moeten halen en aansluiten. Ik vindt het jammer!

De PS2 heeft altijd PS1 games kunnen spelen en om nu met de PS3 dat te doorbreken, vindt ik gewoon kwalitatief uitermate teleurstellend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
swampy schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:38:
Ik blijf erbij BC is en blijft een goede functie! Misschien dat maar 1/3 van de gebruikers Playstation 2 games spelen maar om nu weer je PS2 uit de kast te moeten halen en aansluiten. Ik vindt het jammer!

De PS2 heeft altijd PS1 games kunnen spelen en om nu met de PS3 dat te doorbreken, vindt ik gewoon kwalitatief uitermate teleurstellend!
koop dan de 60Gb versie, het is niet dat Sony het niet aanbied. Het bestaat echt waar! je kan ps2 games spelen op de PS3 echt hoor ! Of je mag mijn PS3 kopen over een aantal jaar, alleen dan verzeker ik je ;) hij kost dan nogsteeds 599 euro >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01-2023
swampy schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:38:

sorry hoor maar waarom zijn hier zoveel azijnpissers hier aanwezig...

voor 399 krijg je een next gen console. een blue ray speler. genoeg games om de dagen mee te vullen en vooral uitzicht op de nieuwere games speciaal gemaakt voor de ps3.

sony heeft nu eindelijk toch een mooie deal neergezet en de 60 gig wordt vervangen voor de 80 gig versie en heeft nu voor de mensen met een kleinere portomonee een oplossing gevonden.

snap dat gezeik niet hier hoor. je hebt straks gewoon keuze......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
Hier maar verder?
[*] Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 10

[ Voor 61% gewijzigd door Arx op 06-10-2007 13:54 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.