Ja maar die van 499 is op=op. (Is gewoon de eerste week al op denk ik)ymmv schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:14:toon volledige bericht
[...]
De 60 GB gaat eruit en daarmee ook de PS2-emulatie. Als je dit een belangrijke feature vindt, moet je dus nu voor 500 euro die 60GB pack kopen.
Een hele hoop mensen vallen over het verdwijnen van de PS2-emulatie maar ik zie het probleem niet. Er zaten ook aan de software-emulatie haken en ogen. Ik heb een paar games erop gespeeld. Ico werkte prima en heb ik nog uren zitten spelen, maar Ratchet & Clank 1 was zo akelig traag dat ik mijn oude PS2 weer heb aangesloten om het te spelen. Mensen met een verzameling PS2-games hebben noodzakelijkerwijs ook een PS2 in hun bezit. Het is niet voor niets de meest verkochte console aller tijden (meer dan 100 miljoen exemplaren).
Potentielekopers van een nieuwe console noemen BC (backwards compatibility) met games van de vorige generatie altijd een belangrijke factor, maar de realiteit is dat als ze eenmaal die nieuwe console hebben, dat maar een verwaarloosbaar klein percentage er daadwerkelijk oude games op speelt. Op mijn Xbox 360 heb ik maar 1 of 2 keer een Xbox-spel er in gestopt, en dan enkel om te kijken of het kon. Idem ditto met mijn PS2 en PSX-games jaren daarvoor.
Het is dus iets wat veel mensen willen hebben maar bijzonder weinigen gebruiken, en de mensen die het gebruiken hadden die functionaliteit niet eens nodig want ze hebben tenslotte ook nog die PS2 naast de TV staan. Ik kan daarom Sony wel begrijpen dat ze die feature geschrapt hebben als ze anders niet in staat zijn om de prijs van de PS3 omlaag te krijgen. Wie 400 of 500 euro neerlegt voor een PS3 doet dat vanwege de PS3-games en Blu-Ray-films, niet om PS2-games te spelen.
Dan blijft er alleen een 40GB versie. Of heb ik het verkeerd ?
Kan je een usb hub en een externe usb geheugenkaart lezer gebruiken op de PS3 ?
Als dat zo is dan ga ik gewoon voor de 40GB versie.