Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 12.104 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125123

ymmv schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:14:
[...]

De 60 GB gaat eruit en daarmee ook de PS2-emulatie. Als je dit een belangrijke feature vindt, moet je dus nu voor 500 euro die 60GB pack kopen.

Een hele hoop mensen vallen over het verdwijnen van de PS2-emulatie maar ik zie het probleem niet. Er zaten ook aan de software-emulatie haken en ogen. Ik heb een paar games erop gespeeld. Ico werkte prima en heb ik nog uren zitten spelen, maar Ratchet & Clank 1 was zo akelig traag dat ik mijn oude PS2 weer heb aangesloten om het te spelen. Mensen met een verzameling PS2-games hebben noodzakelijkerwijs ook een PS2 in hun bezit. Het is niet voor niets de meest verkochte console aller tijden (meer dan 100 miljoen exemplaren).

Potentielekopers van een nieuwe console noemen BC (backwards compatibility) met games van de vorige generatie altijd een belangrijke factor, maar de realiteit is dat als ze eenmaal die nieuwe console hebben, dat maar een verwaarloosbaar klein percentage er daadwerkelijk oude games op speelt. Op mijn Xbox 360 heb ik maar 1 of 2 keer een Xbox-spel er in gestopt, en dan enkel om te kijken of het kon. Idem ditto met mijn PS2 en PSX-games jaren daarvoor.

Het is dus iets wat veel mensen willen hebben maar bijzonder weinigen gebruiken, en de mensen die het gebruiken hadden die functionaliteit niet eens nodig want ze hebben tenslotte ook nog die PS2 naast de TV staan. Ik kan daarom Sony wel begrijpen dat ze die feature geschrapt hebben als ze anders niet in staat zijn om de prijs van de PS3 omlaag te krijgen. Wie 400 of 500 euro neerlegt voor een PS3 doet dat vanwege de PS3-games en Blu-Ray-films, niet om PS2-games te spelen.
toon volledige bericht
Ja maar die van 499 is op=op. (Is gewoon de eerste week al op denk ik)

Dan blijft er alleen een 40GB versie. Of heb ik het verkeerd ?

Kan je een usb hub en een externe usb geheugenkaart lezer gebruiken op de PS3 ?
Als dat zo is dan ga ik gewoon voor de 40GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

zerokill schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 09:56:
Ik vraag me toch af of ze later nog met een firmware update gaan komen om BC toe te voegen voor PSX of als ze echt goed hun best doen voor PS2.

Misschien kan iemand mij dit uitleggen: Ik begrijp dat eDRAM erg hard nodig is voor PS2 emulatie maar hoe krijgen mensen het dan toch voor elkaar om PS2 te emuleren op PC? Het lijkt mij dat PC nooit met iets kan komen dat even snel is als eDRAM....

Mss slechte gedachtegang maar als emulatie lukt op PC dan moet het toch ook wel lukken op ps3 zonder eDRAM?
Zover ik weet is BC voor de PSX 100% softwarematig, en blijft dus behouden op de nieuwe PS3. Het persbericht spreekt ook alleen over het verdwijnen van BC icm PS2 titels.
The new model is no longer backwards compatible with PlayStation®2 titles
En over dat embedded dram; emulatie lukt wel, maar op volledige snelheid is vaak lastig. Vooral ook omdat veel PS2 software rechtstreeks de hardware benaderd, en soms gebruik maakt van specifieke hardware eigenschappen die lastig na te bootsen zijn, zelfs op een platform dat vele malen sneller is.
ymmv schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:14:
[...]

-knip-
Het is dus iets wat veel mensen willen hebben maar bijzonder weinigen gebruiken, en de mensen die het gebruiken hadden die functionaliteit niet eens nodig want ze hebben tenslotte ook nog die PS2 naast de TV staan. Ik kan daarom Sony wel begrijpen dat ze die feature geschrapt hebben als ze anders niet in staat zijn om de prijs van de PS3 omlaag te krijgen. Wie 400 of 500 euro neerlegt voor een PS3 doet dat vanwege de PS3-games en Blu-Ray-films, niet om PS2-games te spelen.
Ik speel zeer regelmatig SFZFG (street fighter zero fighter's generation, ps2 titel) op mijn PS3 en ik was ook blij mijn oude PS2 in de kast te kunnen zetten ivm de beperkte ruimte. Had mijn PS3 geen BC gehad, dan had ik idd simpelweg mijn oude PS2 laten staan, geen enkel probleem! Wat ik niet begrijp is dat men wil dat de prijs omlaag gaat, maar er niets voor wil inleveren.

@EfBe
Welke keuze zou jij gemaakt hebben om de prijs van de PS3 omlaag te krijgen?

[ Voor 31% gewijzigd door DCFreak op 06-10-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik ga voor de 500€ versie als hij woensdag in de winkels is aangepast >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 12:35
Anoniem: 125123 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:18:
[...]
Kan je een usb hub en een externe usb geheugenkaart lezer gebruiken op de PS3 ? Als dat zo is dan ga ik gewoon voor de 40GB versie.
Op dit moment zijn er geen USB-hubs en kaartlezers te krijgen, dus die vraag valt nog niet te beantwoorden. Ik zie voorlopig weinig nut voor een USB-hub tenzij je je permanent een muis en toetsenbord op je PS3 hebt aangesloten en je daarnaast ook nog je SixAxis-controller wilt opladen. In dat geval kom je aansluitingen te kort ...

Die 4 USB-aansluitingen op de 60GB-versie kon je ook vol krijgen met de USB->PS2-accessoires om oude joysticks of kaartlezers aan te sluiten, maar zonder PS2-emulatie heb je er gewoon niet zoveel nodig. Twee stuks is dan meer dan zat.

[ Voor 39% gewijzigd door ymmv op 06-10-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ymmv schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:36:
[...]

Op dit moment zijn er geen USB-hubs en kaartlezers te krijgen, dus die vraag valt nog niet te beantwoorden. Ik zie voorlopig weinig nut voor een USB-hub tenzij je je permanent een muis en toetsenbord op je PS3 hebt aangesloten en je daarnaast ook nog je SixAxis-controller wilt opladen. In dat geval kom je aansluitingen te kort ...

Die 4 USB-aansluitingen op de 60GB-versie kon je ook vol krijgen met de USB->PS2-accessoires om oude joysticks of kaartlezers aan te sluiten, maar zonder PS2-emulatie heb je er gewoon niet zoveel nodig. Twee stuks is dan meer dan zat.
Geen usb hubs en kaartlezers ? 8)7

Er hoeft niet speciaal Sony Playstation 3 op te staan om te werken.

usb hub
kaartlezer

Ik heb het over "normale usb apparaten" zoals hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:35

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Zoals inanc al aangeeft: De meeste USB-hubs en kaartlezers werken gewoon op de PS3.
Alles wat ik hier thuis aan USB -hubs, -kaartlezers, -sticks, -gamepads, -toetsenborden en -muizen heb liggen werkt gewoon op de standaard PS3 USB poorten. :)
Zelfs draadloze apparatuur met een USB-dongel werkt hier prima.

Hetzelfde geldt voor Bluetooth apparaten: Headsets, toetsenborden en muizen werken in de meeste gevallen met de Ps3.

[ Voor 37% gewijzigd door Chrasher op 06-10-2007 11:56 ]

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-04 17:23
Ik heb tijdje een usb hub gebruikt en dat werkte perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chrasher schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:50:
Zoals inanc al aangeeft: De meeste USB-hubs en kaartlezers werken gewoon op de PS3.
Alles wat ik hier thuis aan USB -hubs, -kaartlezers, -sticks, -gamepads, -toetsenborden en -muizen heb liggen werkt gewoon op de standaard PS3 USB poorten. :)
Zelfs draadloze apparatuur met een USB-dongel werkt hier prima.

Hetzelfde geldt voor Bluetooth apparaten: Headsets, toetsenborden en muizen werken in de meeste gevallen met de Ps3.
Okej heel erg bedankt.
Ik had wel gehoord dat het zou moeten werken. Maar een apparaat van 399 kopen en dan als het blijkt dat het niet werkt, is ook genaaid.

Ik ga voor de 40GB versie 8). Of er moet weer een super aanbieding komen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55401

Ik hoop dat de nieuwe PS3 een facelift krijgt. Met minder hardware kunnen ze dat toch wel kleiner maken? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55401 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:31:
Ik hoop dat de nieuwe PS3 een facelift krijgt. Met minder hardware kunnen ze dat toch wel kleiner maken? :9~
Het gaat om 2 ic's. Waarschijnlijk ook nog in een smd verpakking

Om een idee te geven, foto het zwarte gedeelte is 13mm lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06-2016
Is er toevallig al iemand die een winkel heeft ontdekt die de Starter Packs al voor 500 verkoopt? Ik heb het van de week nogal druk, en er zal wel een flinke run op die dingen komen.

[ Voor 30% gewijzigd door ElBarto op 06-10-2007 13:01 ]

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55401

Anoniem: 125123 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:53:
[...]

Het gaat om 2 ic's. Waarschijnlijk ook nog in een smd verpakking

Om een idee te geven, foto het zwarte gedeelte is 13mm lang.
En de cardreader is een extern kastje :? dat nauwelijks ruimte in beslag neemt. Minder componenten dus betere airflow en kleinere heatsink. :?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 55401 op 06-10-2007 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235145

Balen, 2 weken geleden starterpack gekocht voor 600 pleuro. :(

vd week maar ff mailtje sturen naar sony kijken of ik geen gratis spel kan krijgen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-05 15:06
Nu er geen PS2-capaciteit meer zit op de PS3, komen er dan ook geen updates meer? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Op de foto's van de 40Gb is ook te zien dat deze veel minder koelgaten heeft, dus waarschijnlijk ook nog op 65nm.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1191664292.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Shiver23 op 06-10-2007 13:23 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55401 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:07:
[...]

En de cardreader is een extern kastje :? dat nauwelijks ruimte in beslag neemt. Minder componenten dus betere airflow en kleinere heatsink. :?
Een cardreader en betere airflow ? Het scheelt allemaal nihil. Of ze moeten een complete aanpassing maken. Zou dat gebeuren ? Nee het kost te veel en brengt niks op (ze gaan niet beter verkopen daardoor).

Misschien hebben ze dat ook wel gedaan. (intern)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 125123 op 06-10-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:21
Betwijfel of de link van Shiver23 een echte foto betreft, lijkt meer op een grafische variant. Om aan de hand daarvan nu te concluderen dat ze op 65nm zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hitman-47-
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-03-2020

Hitman-47-

Codaname-47-

Héé iemand die er precies zo over denkt als ik. Ik heb echter geen Xbox360 maar een Wii atm. Ik vind het wegvallen van de BC echt onzinnig en ik zou het bijna schandalig noemen. Eerst ook de goede BC als 'verkooppunt' aanstippen en vervolgens het eruit gooien (wat totaal geen/nauwlijks kostenreductie met zich meebrengt). Ook waren zoveel mensen vol van de goede BC en lachten de BC van de Xbox360 uit en nu hij er bij de PS3 eruit gehaald wordt, wordt het als 'onzinnig en niet nodig' bestempeld.

Ik heb geen consoles van de vorige generatie gehad en ben net weer begonnen met consoles te gebruiken. Ik heb daarom ook interesse in de PS3, maar ook zeker in alle games nog van de vorige generatie. Voor de Wii heb ik inmiddels al 7 á 8 GC spellen gekocht waar ik me héél goed mee vermaak. Dus het argument van: als je eenmaal een PS3 hebt speel je toch geen PS2 spellen meer gaat lang niet voor iedereen op.

Ook het 'Koop dan een goedkope PS2' is een beetje een rare opmerking. Ik heb geen zin in nog een apparaat erbij met nog meer kabels en non-wireless controllers. Ook zit hier geen upscaling op zoals op de PS3. Sony zegt dus eigenlijk: wij willen 2 Euro besparen op de BC dus als je toch wil moet je zelf maar 100 Euro erbij opleggen voor de duurdere starters kit of anders voor 30-40 euro een PS2 kopen.

Uiteindelijk vind ik de toevoeging van de 40 GB versie van de PS3 een slechte zet, het lijkt net de 20 GB versie van de PS3 bij de launch. Je betaald minder voor een 'zwaar' gedowngrade versie, zodat als je een beetje nadenkt toch wel voor de duurdere gaat.

Mijn website: J&J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:54
Dan blijf je toch bij de Wii? of koop je nu een starters pack van 499 waar wel 90-95% BC in zit? Of nee dat was te duur? O dan neem je toch de 40Gb versie? onee die is weer te min voor je zucht, sja sony is ook zOOOOO stom
Je betaald minder voor een 'zwaar' gedowngrade versie
Je hebt 20Gb minder (ik heb de 60Gb versie en heb nog 40Gb over) whooo dat is erg?
Geen USB poorten, huphup koop een USB hub !
BC ga naar de 60Gb versie daar zit het wel in, en heb je 2 controllers en 2 games :)

kap met het bashen en begrijp nou eens dat er gewoon meerdere consoles zijn die allemaal verschillende dingen kunnen

Ik denk dat wat Sony ook doet er bij jou de zeikerige mensen ;) NOOIT een Playstation in de kamer komt :)

[ Voor 33% gewijzigd door Falcon Heavy op 06-10-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik blijf erbij BC is en blijft een goede functie! Misschien dat maar 1/3 van de gebruikers Playstation 2 games spelen maar om nu weer je PS2 uit de kast te moeten halen en aansluiten. Ik vindt het jammer!

De PS2 heeft altijd PS1 games kunnen spelen en om nu met de PS3 dat te doorbreken, vindt ik gewoon kwalitatief uitermate teleurstellend!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:54
swampy schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:38:
Ik blijf erbij BC is en blijft een goede functie! Misschien dat maar 1/3 van de gebruikers Playstation 2 games spelen maar om nu weer je PS2 uit de kast te moeten halen en aansluiten. Ik vindt het jammer!

De PS2 heeft altijd PS1 games kunnen spelen en om nu met de PS3 dat te doorbreken, vindt ik gewoon kwalitatief uitermate teleurstellend!
koop dan de 60Gb versie, het is niet dat Sony het niet aanbied. Het bestaat echt waar! je kan ps2 games spelen op de PS3 echt hoor ! Of je mag mijn PS3 kopen over een aantal jaar, alleen dan verzeker ik je ;) hij kost dan nogsteeds 599 euro >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01-2023
swampy schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:38:

sorry hoor maar waarom zijn hier zoveel azijnpissers hier aanwezig...

voor 399 krijg je een next gen console. een blue ray speler. genoeg games om de dagen mee te vullen en vooral uitzicht op de nieuwere games speciaal gemaakt voor de ps3.

sony heeft nu eindelijk toch een mooie deal neergezet en de 60 gig wordt vervangen voor de 80 gig versie en heeft nu voor de mensen met een kleinere portomonee een oplossing gevonden.

snap dat gezeik niet hier hoor. je hebt straks gewoon keuze......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023
Hier maar verder?
[*] Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 10

[ Voor 61% gewijzigd door Arx op 06-10-2007 13:54 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.