Zoals idd reeds gezegd, als je geen twee games wil of een tweede controller kan je al gewoon beginnen gamen aan 399 euro. En dat is de crux. Het hoeft niet per se meer 600 euro te kosten.
Anyway, 500 euro met twee games en twee controllers is natuurlijk al fantastisch, en 400 euro nog mer natuurlijk. Met die prijzen kan de gemiddelde xbox wel gaan inpakken. Het ding is dat de consumenten dat niet begrijpen met hun kortzichtigheid.
Kijk maar eens hoe volledig dat 399 euro apparaat is:
-next gen optisch medium. Dus high def speler, en natuurlijk ook gebruikt voor games
-wifi (moet je bij de xbox apart kopen)
-je kan je controllers opladen aan de ps3 (moet je bij de xbox een duur accessoire voor kopen)
-40 GB (echt meer dan genoeg, bijna elke verkochte xbox heeft 12 GB aan boord, en je kan het nog eens niet zelf upgraden)
Ook voor de doelgroep van deze 399 versie (die goedkoper met de ps3 wil kunnen spelen) zal die 40 GB ze echt worst wezen. Die zijn al lang tevreden dat ze kunnen gamen. 40 GB is trouwens echt meer dan genoeg, (kijk maar hoe de xbox'ers zich wel kunnen redden met 12 GB, waarvan 4 GB of zo niet toegankelijk is). Demo's die je niet meer speelt kan je verwijderen, evenals media. Map packs en extra content is vaak niet zo groot. Duidelijk goed genoeg dus.
En het ding is, over twee jaar wordt een 160 GB gewoon spotgoedkoop, dus die kunnen dan voor een prijsje gemakkelijk hun ps3 even upgraden. Aan standaard hardware prijzen uit de winkel, heeft sony helemaal niets mee te maken. (en daar geef ik ze nog altijd veel credit voor, in Japan zijn heerst gewoon een andere cultuur). Let maar eens op hoeveel ms gaat aanrekenen voor een proprietary harde schijf van twee keer niets. Gewoon riante marketing prijzen.
xbox heeft ook geen cardreader, dus het gemis is geen nadeel tov de xbox, alleen een 'extra' die er niet op zit. (waar ik sowieso toch geen gebruik van zou maken

)
Echt prima ontwikkeling dit. De ps3 zal echt veel momentum krijgen en het zal er terug goed uitzien.
Dus wifi + online gamen voor vijf jaar +recharge cradles voor de controllers. Telt rap op hé. Alleen heel subtiel en niet duidelijk op het eerste kostplaatje. Daarenboven betaal je bij de xbox vooralsnog voor pruthardware die je misschien 3 keer mag laten terugsturen (maar daar zou toch verandering in moeten komen) en bij de ps3 voor een hoogwaardig stukje technologie, stil en elegant. Ik weet het dan wel hoor. En de xbox lovers moeten mij nu niet komen af-flamen. Ik zit hier in het ps3 topic met gelijkgezinden, dus dan mag ik positief ingesteld zijn. En nee, ik flame niet, en nee, ik ben geen fanboy. Ik zou echt serieus overwegen een xbox te kopen, helaas staat de controller, de online kosten, de pruthardware en de prijs mij tegen, i'm very sorry