HTC P3300 deel 8 (Artemis, MDA Compact III, Orange SPV M650)

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 34.154 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Mijn oom heeft een htc touch, en vroeg of ik nog een aantal programma's had.
Ik zeg natuurlijk zat! Wij een aantal programma's (proberen) te installeren, echter krijgt hij telkens deze melding:

"Installatie is mislukt. Het programma kan niet worden geinstalleerd of de instelling kan niet worden doorgevoerd omdat het niet digitaal is ondertekend met een vertrouwd certificaat"

Bij mij lukt het natuurlijk wel, en ik driftig op zoek naar de oplossing. Heb vrijdag 3 uur lang gezocht naar een oplossing en heb op meerdere forum's gezocht (tweakers xda en google).

Echter na een aantal programma's te hebben geprobeerd die de oplossing bij zich moesten dragen was mijn telefoon ook besmet met deze melding :'(

Weet iemand hiervoor de oplossing?

Heb ook al geprobeerd om de USPL step1 te draaien, echter dit mocht ook niet baten

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DetoR schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:34:
Ik heb hier een HTC P3300 liggen. Als ik deze aansluit (bij welke computer dan ook) krijg ik de melding onbekend apparaat gevonden.

Hierna wordt het onbekende apparaat geinstalleerd als een onbekend apparaat.

Wat is hier tegen te doen?
Misschien stomme vraag, maar is active sync wel geïnstalleerd op die pc's? zo niet dan zorgt dat in ieder geval voor een vergelijkbare melding. staat het er wel op heb ik geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:42:
[...]

Misschien stomme vraag, maar is active sync wel geïnstalleerd op die pc's? zo niet dan zorgt dat in ieder geval voor een vergelijkbare melding. staat het er wel op heb ik geen idee
denk dat dat het is idd, zoals ik een paar post hierboven ook al vraag :>

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mycosis schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:21:
Sinds ik naar WM6 ben gegaan mis ik HyperTerminal (remote desktop).
Kan je dat ergens los downloaden?
Als je in deze topic even zoekt op remote dan vindt je bij de eerste post al een aanwijzing:
http://htcclub.net/pda/showtips.php?ID=29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:07:
Sinds paar dagen gaat mijn telefoon automatisch uit en eenkeer was mijn accu leeg.

Weet iemand waardoor dat komt?
Een telefoon verbruikt stroom. Hoe langer deze aanstaat/hoe vaker je hem gebruikt hoe meer stroom deze verbrukt en des te sneller zal de batterij leeg raken. Je kunt dit probleem eenvoudig op te lossen door de batterij af en toe op te laden met meegeleverde lader.

Of bedoelde je dat niet...? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat het vast ergens verteld wordt in dit topic, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het al even niet meer volg en niet zo gek veel zin heb om al die pagina's door te lezen.
Het punt is dat ik graag mn htc wil updaten van WM5 naar WM6. Ik heb wel gelezen dat je hiervoor een geschikte ROM moet vinden en daarmee je telefoon kan flashen. Ik lees slechte ervaringen met B&B en betere met Vanilla (2.0)
Nu is mijn vraag; kan dit gratis, en met een gewone usb-stekker (zoals die meegeleverd is), of dien je hier nog aparte dingen voor aan te schaffen?
Ik vind bijvoorbeeld online (zal er niet naar linken, maar op xda-developers.com) een rom, maar hoe weet ik of die het 100% prima gaat doen en hoe flash ik die?

Bedankt voor het antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:06:
Ik weet dat het vast ergens verteld wordt in dit topic, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het al even niet meer volg en niet zo gek veel zin heb om al die pagina's door te lezen.
Het punt is dat ik graag mn htc wil updaten van WM5 naar WM6. Ik heb wel gelezen dat je hiervoor een geschikte ROM moet vinden en daarmee je telefoon kan flashen. Ik lees slechte ervaringen met B&B en betere met Vanilla (2.0)
Nu is mijn vraag; kan dit gratis, en met een gewone usb-stekker (zoals die meegeleverd is), of dien je hier nog aparte dingen voor aan te schaffen?
Ik vind bijvoorbeeld online (zal er niet naar linken, maar op xda-developers.com) een rom, maar hoe weet ik of die het 100% prima gaat doen en hoe flash ik die?

Bedankt voor het antwoorden!
Op XDA staat ook een handleiding hoe je moet flashen, maar even in het kort nog een keertje dan.
1) Ja dit kan gratis
2) Het kan gewoon met de usb stekker die je erbij krijgt.
3) Nee niet nodig nog iets anders aan te schaffen.
4) Voor het flashen moet je naar alle waarscheinlijkheid eerst USPL draaien (zie daarvoor XDA of download de nederlandse handleiding die in dit deel ergens door iemand gepost is)
5) Als alles goed gaat dan zal de rom die jij kiest het voor 100% doen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Er is ook gewoon een Nederlandse upgrade gids :) http://www.allaboutphones.../viewtopic.php?f=10&t=994

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryRag
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-02 19:37
als je hem met een custom rom flashed, is het aan te raden om de 2 maal te doen.
dan ben je er zeker van dat de rom geheel goed geinstalleerd is.

en als je voor de Vanilla 2.0 gaat, dan zitten er 2 .bat bestanden bij.

step1.bat en step2.bat, namen zeggen al wel in welke volgorde uit te voeren.

na step1 moet je je telefoon volledig laten restarten en dan step 2 uitvoeren, en je rom word geflashed, is een piece of cake om te doen.

als je vista draait, zoek dan even goed naar problemen die mensen ervaren hebben mbt het flashen, onder XP werkt alles gegarandeerd goed

[ Voor 59% gewijzigd door HarryRag op 29-10-2007 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
MacBooom schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:13:
als je hem met een custom rom flashed, is het aan te raden om de 2 maal te doen.
dan ben je er zeker van dat de rom geheel goed geinstalleerd is.
Dat maakt echt niks uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryRag
daar over verschillen de meningen daano.
ik geef het hem alleen aan, en ook al zou het niets extra's toevoegen, dan nog heeft het je hooguit een paar minuten tijd gekost.
zou het wel degelijk verschil maken, dan draait je rom beter en hoef je het niet als nog later te doen en ben je gewoon blij met de prestaties die je hebt.

ik doe het zelf altijd wel, en mijn ervaring is dat alles toch iets sneller aanvoelt bij het opstarten etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt jongens/heren, ik kom er verder wel uit denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 20:08
Ik zie dat deze niet eens zo gek duur meer is. Enige wat ik me afvraag, hoe stevig is een HTC? Ik heb enkele maanden geleden de overstap gemaakt van een mio 168 op een HP rx3700 PDA. De HP's bouwkwaliteit is zo ontzettend veel beter dan de mio en ook het beelscherm is stukken beter. Hoe is de HTC in dit opzicht?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel HP's worden gefabriceerd door HTC....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik heb een P3300 welke ik onlangs naar WM6 heb geupgraded. Nu heb ik voor de upgrade een backup gemaakt (sprite backup 5) van mijn sms en mms'en. deze kan ik nu echter niet meer terugzetten op mijn P3300 omdat deze nu WM6 draait.

Nu zoek ik iemand met WM5 waarbij ik mijn backup (sms en mms) terug mag zetten en vervolgens met een ander programmatje (PPCPimBackup) kan opslaan (had ik eerder moeten ontdekken, had mij veel gezeur kunnen besparen).

Wie o wie wil zijn p3300 voor 5 minuten (tegen betaling) ter beschikking stellen zodat ik mijn sms en mms kan redden??? Liefst omgeving Haarlem

Kim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:02:
Hoi, ik heb een P3300 welke ik onlangs naar WM6 heb geupgraded. Nu heb ik voor de upgrade een backup gemaakt (sprite backup 5) van mijn sms en mms'en. deze kan ik nu echter niet meer terugzetten op mijn P3300 omdat deze nu WM6 draait.

Nu zoek ik iemand met WM5 waarbij ik mijn backup (sms en mms) terug mag zetten en vervolgens met een ander programmatje (PPCPimBackup) kan opslaan (had ik eerder moeten ontdekken, had mij veel gezeur kunnen besparen).

Wie o wie wil zijn p3300 voor 5 minuten (tegen betaling) ter beschikking stellen zodat ik mijn sms en mms kan redden??? Liefst omgeving Haarlem

Kim
Hoezo werkt je backup niet? wat geeft hij aan?
bij mij werkte het prima

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:16:
[...]

Hoezo werkt je backup niet? wat geeft hij aan?
bij mij werkte het prima
bij het terugzetten geeft hij een melding over een versieverschil en de mappen (sms en mms) zijn leeg na het terugzetten. Versie 5.0 van sprite kan niet restoren op versie WM6 heb ik van ze vernomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DetoR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 14:03
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:42:
[...]

jep;

situatie:

WinXP met daarop geinstalleerd Active Sync
Windows Vista met daarop geinstalleerd Sync Center.

in beide gevallen wordt het apparaat niet herkend.
restart etc helpt niks. Pak ik een andere HTC (de HTC Touch). Werkt het wel gewoon.

Ik heb een donkerbruin, of zwart, vermoeden dat de PID van het apparaat naar zijn gootje is :(

aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Heb ik ook een keer gehad zoiets. Enige wat bij mij hielp was een harde reset en daarna werd mn toestel wel herkend. In jou geval dus gewoon een kwestie van een complete backup maken, inclusief geïnstalleerde programma's, harde reset en backup terug zetten. Mocht dat niet helpen dan alleen backup van je PIM gegevens en dan harde reset en de PIM gegevens terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:02:

Kim
Tja tegen het probleem dat PIM gegevens niet van WM5 naar WM6 kunnen ben ik ook tegenaan gelopen. Bij mij kwamen bijv in de agenda wel de afspraken te staan maar kon ik ze niet veranderen of andere afpspraken erin zetten.

Maar ik neem dus aan dat je geen Outlook hebt waarmee je je toestel gesynchroniseerd had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit hele topic door gelezen en toch zit ik nog met een vraagje:
moet ik de MDA Compact flashen als ik er extra dingen zoals TouchFlo op wil zetten? Ik snap dat je WM 6 moet hebben maar daarvoor wil ik dan op de update van T-Mobile wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:05:
[...]

Tja tegen het probleem dat PIM gegevens niet van WM5 naar WM6 kunnen ben ik ook tegenaan gelopen. Bij mij kwamen bijv in de agenda wel de afspraken te staan maar kon ik ze niet veranderen of andere afpspraken erin zetten.

Maar ik neem dus aan dat je geen Outlook hebt waarmee je je toestel gesynchroniseerd had?
outlook wel, en de mails zijn het probleem ook niet. het zijn puur de sms en mms berichten welke verder niet worden verwerkt met activesync....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:05:
moet ik de MDA Compact flashen als ik er extra dingen zoals TouchFlo op wil zetten? Ik snap dat je WM 6 moet hebben maar daarvoor wil ik dan op de update van T-Mobile wachten.
Nee, dat kan niet. Als TouchFlo niet in de ROM meegebakken is kun je hem niet achteraf toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-12-2007
welke versie van oziexplorer gebruiken jullie??, de 1.12.3 of 1.11.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryRag
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:05:
als je touchflo wilt hebben, dan is dit een goede rom, draait snel en licht: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=329453

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvhouwel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 19:13
Yellow2 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:00:
welke versie van oziexplorer gebruiken jullie??, de 1.12.3 of 1.11.4.
Ik gebruik 1.12.3e3.
Werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

MacBooom schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 00:01:
[...]

als je touchflo wilt hebben, dan is dit een goede rom, draait snel en licht: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=329453
mee eensch, prima,
draait bij mij vanaf het moment dat ie uit is zonder problemen. top

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 08:53:
Heren,

Mijn oom heeft een htc touch, en vroeg of ik nog een aantal programma's had.
Ik zeg natuurlijk zat! Wij een aantal programma's (proberen) te installeren, echter krijgt hij telkens deze melding:

"Installatie is mislukt. Het programma kan niet worden geinstalleerd of de instelling kan niet worden doorgevoerd omdat het niet digitaal is ondertekend met een vertrouwd certificaat"

Bij mij lukt het natuurlijk wel, en ik driftig op zoek naar de oplossing. Heb vrijdag 3 uur lang gezocht naar een oplossing en heb op meerdere forum's gezocht (tweakers xda en google).

Echter na een aantal programma's te hebben geprobeerd die de oplossing bij zich moesten dragen was mijn telefoon ook besmet met deze melding :'(

Weet iemand hiervoor de oplossing?

Heb ook al geprobeerd om de USPL step1 te draaien, echter dit mocht ook niet baten
Niemand? Want ik kan nu ook niet een backup programma installeren om alles te backuppen en een harde reset uit te voeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:38:
[...]

Niemand? Want ik kan nu ook niet een backup programma installeren om alles te backuppen en een harde reset uit te voeren
View the certificates that have been imported to the Pocket PC device:

In the Settings menu, tap the "System" tab. Then tap "Certificates".
Select the "Personal" tab if it has not been selected already. At the top of the page the following text is displayed: "Use personal certificates to positively identify yourself to others."

If you imported a PKCS#12 file, you should see the newly added personal certificate. If you tap the name of this personal certificate, you should see its details. Tap "OK" to return to the previous window.
Tap the "Root" tab. You should now see the new root certificate that you added. If you tap on the name of this root certificate, you should see its details.
Tap the "Intermediate" tab. If there were any intermediate certificates in the PKCS#12 or PKCS#7 file you should see them here. If you tap on the name of an intermediate certificate, you should see its details.
If you have installed my sample root certificate ("TESTCA") and personal certificate ("TESTUSER") you will probably want to delete them afterwards. Use the "Certificates" applet in Settings->System. Tap and hold the name of the certificate. A context menu will pop up. Select "Delete" to delete the certificate.

Wellicht staat er iets verkeerd bij de certificaat instellingen

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil helemaal af van de certificaten, wil geen gedoe ermee hebben. Ik probeer wel met outlook alles over te zetten en dan een harde reset. Want kan echt nergens op het net vinden om het te disabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow2
Is het mogelijk om het licht van een HTC P3300 / Orange SPV M650 eenvoudig uit te schakelen zonder het programma (en/of de tracking) te stoppen.

(Ik heb ondertussen OziExplorer draaien (bedankt voor de info tvhouwel)..)

Mij vorige (weilen) PDA kon ik de aan/uit knop lang ingedrukt houden om het licht uit te schakelen om zo mijn batterij te sparen. hierdoor heb ik een wadlooptocht van 6 uur kunnen traceren.

Ik merk dat de het licht wel uitgaat als er geen fix is, maar zodra er weer een fix is gaat het licht aan.

Het kan wezen dat het toch ergens een functie in de PDA is, en het kan natuurlijk zijn dat dit in OziExplorer te regelen is. Beide heb ik nog niet kunnen vinden.

Gr Yellow2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Yellow2 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:39:
Is het mogelijk om het licht van een HTC P3300 / Orange SPV M650 eenvoudig uit te schakelen zonder het programma (en/of de tracking) te stoppen.

(Ik heb ondertussen OziExplorer draaien (bedankt voor de info tvhouwel)..)

Mij vorige (weilen) PDA kon ik de aan/uit knop lang ingedrukt houden om het licht uit te schakelen om zo mijn batterij te sparen. hierdoor heb ik een wadlooptocht van 6 uur kunnen traceren.

Ik merk dat de het licht wel uitgaat als er geen fix is, maar zodra er weer een fix is gaat het licht aan.

Het kan wezen dat het toch ergens een functie in de PDA is, en het kan natuurlijk zijn dat dit in OziExplorer te regelen is. Beide heb ik nog niet kunnen vinden.

Gr Yellow2
Je kan het toch gewoon instellen bij de instellingen van backlight?
hoelang hij actief moet zijn etc? als het scherm niet word aangeraakt etc.
Settings ----system tabblad ----- backlight ----- battery power tabblad ---- vinkje met seconden

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvhouwel
Tha schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:56:
[...]Je kan het toch gewoon instellen bij de instellingen van backlight?
hoelang hij actief moet zijn etc? als het scherm niet word aangeraakt etc.
Settings ----system tabblad ----- backlight ----- battery power tabblad ---- vinkje met seconden
Nee dat werkt niet in OZI.
Het lijkt wat dat betreft op TomTom. Die houdt het licht aan net zolang als hij opgestart is en OZI houdt het licht aan net zolang als hij een fix heeft.
Wat ik wel doe met lange tochten is de helderheid van het backlight een heel stuk minder zetten, net zolang dat ik het weer nodig heb. Maar daar wordt je ook niet echt vrolijk van. Je blijft bezig.
Ik zag geloof ik een extended battery voor de 3300 van 2500 mAm. Ik denk dat ik die maar ga kopen dan ben je gelijk van het probleem af. Die batterij voor de dagen dat je aan het cachen bent en de huidige batterij voor de andere dagen (want hij ziet er natuurlijk niet uit met die bobbel aan de achterkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storm316 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:30:
[...]

Een telefoon verbruikt stroom. Hoe langer deze aanstaat/hoe vaker je hem gebruikt hoe meer stroom deze verbrukt en des te sneller zal de batterij leeg raken. Je kunt dit probleem eenvoudig op te lossen door de batterij af en toe op te laden met meegeleverde lader.

Of bedoelde je dat niet...? :+
mijn probleem is dat de netwerk T-mobile een kruis (uitgeschakeld) is. normaal kun je deze zelf aan/uit schakelen via coomm. manager. maar dat had ik niet gedaan. hij was uit geschakeld.
plus accu helemaal leeg. heb toestel gereset.

ik laad mijn accu (toestel) eenkeer in de week op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:56
Jullie nog last van problemen gehad met t-mobile?
Ik had het de laatste maand niet meer, mijn contract had ik toen al opgezegd. Heb nu vodafone en werkt als een tiet. Het leek of t-mobile de problemen reeds had opgelost. Meer mensen die er geen last meer van hebben ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ID-College schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:54:
Jullie nog last van problemen gehad met t-mobile?
Ik had het de laatste maand niet meer, mijn contract had ik toen al opgezegd. Heb nu vodafone en werkt als een tiet. Het leek of t-mobile de problemen reeds had opgelost. Meer mensen die er geen last meer van hebben ? :)
Ik heb vodafone en ik heb last gehad gister...
Ben de hele avond onbereikbaar geweest, na reset alles weer goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
Hm, dat en het feit dat het scherm gewoon te klein is om een volwaardige pda vervanger te zijn... voer deze af van de lijst. Ik kan het me simpelweg niet veroorloven om onbereikbaar te zijn.
Bedankt!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvhouwel
Wijnands schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 07:17:
Hm, dat en het feit dat het scherm gewoon te klein is om een volwaardige pda vervanger te zijn... voer deze af van de lijst. Ik kan het me simpelweg niet veroorloven om onbereikbaar te zijn.
Bedankt!
Dat valt dus reuze mee. Ik heb hem nu sinds een week, na jaren een intensief pda gebruiker te zijn geweest. Ik merk nu al niet meer dat hij kleiner is. Bevalt dus perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tvhouwel schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:40:
[...]
Nee dat werkt niet in OZI.
Het lijkt wat dat betreft op TomTom. Die houdt het licht aan net zolang als hij opgestart is en OZI houdt het licht aan net zolang als hij een fix heeft.
Batterystatus heeft zo'n functie, alles blijft werken maar je scherm wordt zwart. Ozi opstarten en laten draaien, terug naar vandaag scherm en batterystatus knopje gebruiken om je scherm uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier ervaring met de HTC Artemis batterij (accu) van 2400 mAh? In theorie zou je er dubbel zo lang mee moeten doen als met de standaardaccu... Ik vind het bijna te mooi om waar te zijn dus ben benieuwd naar eventuele ervaringen. Hier zag ik 'em voor € 24,99:

http://www.batteryupgrade...il.php?productId=42308843

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvhouwel
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:28:
Iemand hier ervaring met de HTC Artemis batterij (accu) van 2400 mAh? In theorie zou je er dubbel zo lang mee moeten doen als met de standaardaccu... Ik vind het bijna te mooi om waar te zijn dus ben benieuwd naar eventuele ervaringen. Hier zag ik 'em voor € 24,99:

http://www.batteryupgrade...il.php?productId=42308843
Op xda hebben ze het er ook over gehad.
Onderstaande foto's vond ik daar
Afbeeldingslocatie: http://www.yoobao.com/shoppic/20074121754336391.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://www.yoobao.com/shoppic/200741217545332084.jpg

Wel een ander merk en ik weet niet waar die te bestellen is en wat hij kost.

Hier wordt er meer over gesproken

Ik zit ook nog steeds te denken of een externe battery charger wat is.
Iemand daar ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow2
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:24:
[...]

Batterystatus heeft zo'n functie, alles blijft werken maar je scherm wordt zwart. Ozi opstarten en laten draaien, terug naar vandaag scherm en batterystatus knopje gebruiken om je scherm uit te zetten
Volgens mij is het niet mogelijk het licht helemaal uit te zetten.
Het apparaat gaat uit als het apparaat meer dan een vooraf gedefinieerde tijd niet wordt gebruikt (in te stellen bij de batterijsettings), maar ozi houd dit (afhankelijk van ozi optie) tegen om te voorkomen dat de gps stopt.
Op zijn beurt kan het licht uitgaan na een ingestelde tijd (in te stellen bij schermopties), maar een fix van de gps zorgt er voor dat het licht aangaat.

De best mogelijke manier om energie te sparen is het licht zo laag mogelijk te zetten, maar dit moet je dan via de settings (te berijken via je scherm) doen en je kan nooit het licht helemaal uit zetten...

Het zou mooi zijn als het licht uit kan worden geschakeld door een hardwareknop lang ingedrukt te houden (één van de "soft"hardwarekeys).

grz Yellow2

PS hoe is de ervaring mbt de maximale tijd dat een tracking kan draaien op de standaard batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DetoR
DjWannaB2002 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:03:
Heb ik ook een keer gehad zoiets. Enige wat bij mij hielp was een harde reset en daarna werd mn toestel wel herkend. In jou geval dus gewoon een kwestie van een complete backup maken, inclusief geïnstalleerde programma's, harde reset en backup terug zetten. Mocht dat niet helpen dan alleen backup van je PIM gegevens en dan harde reset en de PIM gegevens terug zetten.
Hard Reset geprobeerd. kwam terug in een Venster waarbij ik de groene toets moest indrukken.
Het mooiste is dat ik alles met dit toetstel kan doen wat ik wil. hoef geen backup te maken oid.

verder iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizardtm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:59

Wizardtm

>>> H20 <<<

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:31:
[...]

Nope, maar dat ga ik eens proberen. Patch heb ik nu geinstalleerd, dus met enkele dagen weet ik of dit de oplossing biedt voor mijn probleem. Bedankt voor de link. _/-\o_
En? Heb je al resultaten geboekt met je M650 en WM6? Heb zelf nl ook een M650 en overweeg ook WM6 te installeren, MAAARRRR moet dan wel zeker weten dat mijn GPS blijft werken. Hopelijk heb jij het al geprobeerd en weet je misschien wel of de GPS na de update blijft werken ?!

Werken? Dat doe ik morgen wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een T-mobile versie, met TomTom6 benelux.

Ik heb vooral een probleempje met het krijgen van een fix in Navigator. Het kost de PDA 10-15 minuten om 3-6 satellieten te vinden, ook al download ik eerst de locaties van de satellieten met QuickGPS.
Bovendien valt het contact met deze satellieten telkens weg. Buiten de auto werkt het okay, ook al komt het signaal nooit voorbij 3 streepjes. Maar in de auto niet meer. Ik heb hem ook getest in het OV, maar in de bus gaat ook fout, hij verliest zelfs contact als ik in een bushokje ga zitten. Ik woon in Hoofddorp, toch een vrij grote bevolkingsconcentratie, dus ik had verwacht dat het signaal voorbij de 3 streepjes zou komen als ik gewoon buiten sta.

De enige PDA die ik ooit gebruikt heb met TomTom had altijd contact met 12-20 satellieten. Dus ik dacht dat dat zo'n beetje normaal was. Wat is jullie ervaring? Is er iets mis met mijn telefoon/installatie? Of is dit normaal voor dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:39:
Ik heb een T-mobile versie, met TomTom6 benelux.

Ik heb vooral een probleempje met het krijgen van een fix in Navigator. Het kost de PDA 10-15 minuten om 3-6 satellieten te vinden, ook al download ik eerst de locaties van de satellieten met QuickGPS.
Bovendien valt het contact met deze satellieten telkens weg. Buiten de auto werkt het okay, ook al komt het signaal nooit voorbij 3 streepjes. Maar in de auto niet meer. Ik heb hem ook getest in het OV, maar in de bus gaat ook fout, hij verliest zelfs contact als ik in een bushokje ga zitten. Ik woon in Hoofddorp, toch een vrij grote bevolkingsconcentratie, dus ik had verwacht dat het signaal voorbij de 3 streepjes zou komen als ik gewoon buiten sta.

De enige PDA die ik ooit gebruikt heb met TomTom had altijd contact met 12-20 satellieten. Dus ik dacht dat dat zo'n beetje normaal was. Wat is jullie ervaring? Is er iets mis met mijn telefoon/installatie? Of is dit normaal voor dit toestel?
Woon in haarlem, ook redelijk dichtbevolkt, maar dat heeft er niets mee te maken :-)

maar ik heb gewoon volle bak,
belangrijk is wel dat je tijdens het zoeken altijd even stil staat ben ik achter,
daarna heeft hij geen problemen bij mij, ook niet in de auto

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWit
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-01 13:25
Het kost de PDA 10-15 minuten om 3-6 satellieten te vinden, ook al download ik eerst de locaties van de satellieten met QuickGPS.
Heb je SeaSGEE al geprobeerd? Bij mij heeft hij binnen 10 seconden een fix.

Asus P5K || Pentium E8200 || 4x 1024 MB PC2 6400 || 1x 350 GB Western Digital || NVIDIA Geforce 8800GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
DaWit schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:11:
[...]

Die is echt goed ja, die gebruik ik zelf nu ook. Echt stuk sneller dan QuickGPS. Bij mij althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
DetoR schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:58:
[...]

Hard Reset geprobeerd. kwam terug in een Venster waarbij ik de groene toets moest indrukken.
Het mooiste is dat ik alles met dit toetstel kan doen wat ik wil. hoef geen backup te maken oid.

verder iemand nog tips?
Venster waarbij je de groene toets moest indrukken? Wat bedoel je hiermee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

[...]

die ga ik ook is ff proberen, sneller is beter :)

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
De enige PDA die ik ooit gebruikt heb met TomTom had altijd contact met 12-20 satellieten. Dus ik dacht dat dat zo'n beetje normaal was. Wat is jullie ervaring?
Dat aantal lijkt mij onwaarschijnlijk veel. Het systeem is opgezet voor minimaal 24 satellieten en men gaat ervan uit dat het tegenwoordig ongeveer 30 zijn. Maar die zijn wel over de hele wereld verspreid. Minimaal de helft bevindt zich aan de andere kant van de aarde en daar krijg jij dus nooit contact mee. Een goede gps ontvanger (in onze phone zit een SIRF III ontvanger, dat is al een van de beste) ontvangt in onze regio misschien 6-10. Dat is meer dan voldoende voor TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
[...]

Ik snap niet waardoor die QuickGPS zo veel kan verschillen per telefoon. Ik gebruik altijd QuickGPS en ik heb dus ook altijd binnen de 10seconden een fix.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
grun93 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:13:
[...]

Dat aantal lijkt mij onwaarschijnlijk veel. Het systeem is opgezet voor minimaal 24 satellieten en men gaat ervan uit dat het tegenwoordig ongeveer 30 zijn. Maar die zijn wel over de hele wereld verspreid. Minimaal de helft bevindt zich aan de andere kant van de aarde en daar krijg jij dus nooit contact mee. Een goede gps ontvanger (in onze phone zit een SIRF III ontvanger, dat is al een van de beste) ontvangt in onze regio misschien 6-10. Dat is meer dan voldoende voor TomTom.
Minimaal 24? Bedoel je niet maximaal 24? in ieder geval vind ik persoonlijk ontvanger die er 30 tegelijk aankunnen ook de grootste onzin. Voor de commercie is het natuurlijk leuk die specs, maar dus compleet nutteloos in mijn ogen.
Xanion schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:14:
[...]

Ik snap niet waardoor die QuickGPS zo veel kan verschillen per telefoon. Ik gebruik altijd QuickGPS en ik heb dus ook altijd binnen de 10seconden een fix.
Snap het zelf ook niet helemaal maar er is wel degelijk verschil. Verschil tussen QuickGPS en SeaSGEE is misschien nog wel te verklaren, maar ook dit is per toestel verschillend. Zal wel te maken hebben met waar je je bevind in Nederland, of er gebouwen in de buurt zijn ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
DjWannaB2002 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:23:
Minimaal 24? Bedoel je niet maximaal 24?
Nee? Je hebt minimaal 24 satellieten nodig anders kun je niet de hele aarde omspannen.

[edit]: ik bedoel dus niet het aantal satellieten per ontvanger, maar het hele GPS systeem in totaal.

[ Voor 17% gewijzigd door grun93 op 01-11-2007 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
grun93 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:31:
[...]

[edit]: ik bedoel dus niet het aantal satellieten per ontvanger, maar het hele GPS systeem in totaal.
Daar zat de miscommunicatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:26:
[...]

Venster waarbij je de groene toets moest indrukken? Wat bedoel je hiermee???
Dat is het normale scherm dat je krijgt bij een harde reset. Met dit venster bevestig je de harde reset. Druk op de groen toets (press the send key) om door te gaan met de harde reset. Anders krijg je GEEN harde reset, maar een soft reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:24:
[...]

Dat is het normale scherm dat je krijgt bij een harde reset. Met dit venster bevestig je de harde reset. Druk op de groen toets (press the send key) om door te gaan met de harde reset. Anders krijg je GEEN harde reset, maar een soft reset.
zijn het niet de 2 toetsen daar tussen in?
naast het scroll wiel zegmaar...

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:13:
[...]

Je verhaal klopt bijna helemaal. Goede uitleg.
Maar... Waarom denk je dat er 14 statusbalken voor satellieten in TomTom staan? Juist, we kunnen er maximaal 14 zien :7
Mijn maximaal aantal verbindingen is trouwens 14 satellieten.

De satellieten die tussen 0-15 graden staan heb je nagenoeg niets aan, die zijn te onnauwkeurig in verband met de kleine hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor al jullie input,

dat stilstaan en SeaSGEE werkt keurig. Ik heb nu binnen 30 seconden een fix.

Alleen het signaal blijft zwak. Van die 14 posities voor een satelliet zijn er 10 bezet, waarvan er 3 a 4 blauw zijn (dat betekent volgens mij dat ze gebruikt worden door de TomTom). Ze komen alleen geen van allen consequent boven dat grijze lintje uit. Het signaal valt geregeld weg (zeg iedere 20 seconden) om dan weer terug te keren, vaak een straat verderop. Het totale signaal blijt op 2 a 3 streepjes van de 5 hangen....

Probleempje met de GPS antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:43:
Je verhaal klopt bijna helemaal. Goede uitleg.
Maar... Waarom denk je dat er 14 statusbalken voor satellieten in TomTom staan? Juist, we kunnen er maximaal 14 zien :7 Mijn maximaal aantal verbindingen is trouwens 14 satellieten.
Thanks. :) Dat zeg ik: de helft van de satellieten zie je niet omdat die aan de andere kant van de wereld staan. Maar waar het werkelijk om gaat: het interesseert me geen bal of TT 6 of 12 satellieten ziet, het enige wat ik wil is dat hij tegen me zegt dat ik over 100 meter links of rechtsaf moet. En dat doet ie gelukkig ook. Iedereen blij! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:41:
[...]

zijn het niet de 2 toetsen daar tussen in?
naast het scroll wiel zegmaar...
Ja, hiermee START je de harde reset. Deze moet je dan (in een zwart scherm met witte tekst als ik het mij goed herinner) nog bevestigen met de groene (send) toets. Probeer het eens zou ik zeggen en look for yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:54:
[...]

Ja, hiermee START je de harde reset. Deze moet je dan (in een zwart scherm met witte tekst als ik het mij goed herinner) nog bevestigen met de groene (send) toets. Probeer het eens zou ik zeggen en look for yourself!
Ja wat dat betreft heb je idd gelijk. Snap alleen het verband niet met het zien van je toestel mbv Active Sync. Maar ik denk dat je bedoeld dat na een harde reset het nog niet lukt dat je je toestel kan verbinden met je comp dmv Active Sync....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
even over die gps.

ik gebruik de rom van Nikmel de nederlandse custom wm6

en tomtom 6.032 ofzo

ik heb zelfs een fix in me slaapkamer, met 10 sattelieten.
en dit na nog niet eens 10 seconde :D

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DetoR
DjWannaB2002 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:59:
[...]

Ja wat dat betreft heb je idd gelijk. Snap alleen het verband niet met het zien van je toestel mbv Active Sync. Maar ik denk dat je bedoeld dat na een harde reset het nog niet lukt dat je je toestel kan verbinden met je comp dmv Active Sync....
idd klopt. heb alle vormen van reset al geprobeerd. wat ik ook doe als ik hem aansluit. "Unknown Device" en later "Unknow Device successfully installed".

Ik denk dat ik hem maar opstuur voor garanatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:00:
Thanks voor al jullie input,

dat stilstaan en SeaSGEE werkt keurig. Ik heb nu binnen 30 seconden een fix.

Alleen het signaal blijft zwak. Van die 14 posities voor een satelliet zijn er 10 bezet, waarvan er 3 a 4 blauw zijn (dat betekent volgens mij dat ze gebruikt worden door de TomTom). Ze komen alleen geen van allen consequent boven dat grijze lintje uit. Het signaal valt geregeld weg (zeg iedere 20 seconden) om dan weer terug te keren, vaak een straat verderop. Het totale signaal blijt op 2 a 3 streepjes van de 5 hangen....

Probleempje met de GPS antenne?
Ik had met SeaSGEE minder goed bereik dan dat ik heb geupdate met quickfix.
Ik heb ook dat ik gemiddeld met 3-5 satellieten verbinding heb (goed dus) maar bij mij valt hij niet weg.

Wellicht dat in je auto je dak het signaal stoort. Probeer het eens als je hem onder je voorruit hebt liggen (daarom worden tomtom 's die ingebouwd zijn altijd ingebouwd onder de voorruit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:04:
[...]
Wellicht dat in je auto je dak het signaal stoort.
Het kan natuurlijk ook helpen als je oma uit de skibox bovenop je auto haalt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow2
Ok, ik had MafKees35 dus niet goed begrepen...
Het tooltje Batterijstatus (en dus niet de standaard batterijstatus in "instellingen"-"systeem"-"energie") heeft wel degelijk een functie om alleen het scherm (en touchscreen) uit te schakelen.

Het werkt erg goed, wel blijven de hardwareknoppen allemaal reageren en activeren gelijk het scherm weer.

bedankt MafKees35..

grz
Yellow2

[ Voor 0% gewijzigd door Yellow2 op 02-11-2007 08:00 . Reden: letters... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:35
De laatste tijd heb ik een vaag probleem. Als ik ga bellen of gebeld wordt schakelt WiFi automatisch aan. Heb alle instellingen nagekeken maar kan niks vinden. Heb wel ergens gelezen dat in WM6 iets met bellen via internet zou zitten. Ik heb de officiële WM6 rom van HTC er op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yellow2 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 07:35:
[knip]Het tooltje Batterijstatus heeft wel degelijk een functie om alleen het scherm (en touchscreen) uit te schakelen.
geen dank, volgende keer zal ik zorvuldiger reageren, dat scheelt weer verwarring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10
Wat ik me afvraag... Weet iemand of T-mobile ook WM6 gaat aanbieden voor de P3300? En zo ja wanneer? Heeft iemand dat al eens geinformeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
jpbosk schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:54:
Wat ik me afvraag... Weet iemand of T-mobile ook WM6 gaat aanbieden voor de P3300? En zo ja wanneer? Heeft iemand dat al eens geinformeerd?
Geen idee, de geruchten gingen van wel, maar ja waarom zou je die roze T-mobile meuk op je phone willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:00:
[...]

Geen idee, de geruchten gingen van wel, maar ja waarom zou je die roze T-mobile meuk op je phone willen ;)
Omdat het upgraden niet wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Natuurlijk wel. Die phone van jou is heus niet anders dan de rest, dus geneer je niet en gooi je probleem in de groep. Probeer het probleem zo duidelijk mogelijk te omschrijven des te groter is de kans op een zinnig antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:00:
[...]

Het is natuurlijk in het voordeel van tmobile als we zelf upgraden, als we hem dan bricken is het niet een garantie probleem voor hun. Met een update van hun kant kan dat wel lastig liggen. Overigens vind ik nog steeds dat tmobile met een update dient/behoort te komen.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:09:
[...]

Natuurlijk wel. Die phone van jou is heus niet anders dan de rest, dus geneer je niet en gooi je probleem in de groep. Probeer het probleem zo duidelijk mogelijk te omschrijven des te groter is de kans op een zinnig antwoord. :)
Van gene is hier gesprake. Heb het hier nu 4 keer geprobeerd en krijg die Upsl er niet lekker op. Heb dit ook al een keertje tersprake gebracht, helaas zonder resultaat. Ik zit er over te denken het toch maar een keertje op een WinXP machine te proberen (nu Vista) alleen vind ik een nieuwe installatie ook wel weer een beetje ver gaan.
Zal dit weekend er nog eens goed over na denken en het dan nogmaal proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb onlangs contact gehad met TMO, volgens hun komt de WM6 voor de MDA Ciii ergens in December....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:56:
Van gene is hier gesprake. Heb het hier nu 4 keer geprobeerd en krijg die Upsl er niet lekker op. Heb dit ook al een keertje tersprake gebracht, helaas zonder resultaat. Ik zit er over te denken het toch maar een keertje op een WinXP machine te proberen (nu Vista) alleen vind ik een nieuwe installatie ook wel weer een beetje ver gaan.
Vista wil wel eens moeilijk doen, klopt. Niet onoverkomelijk maar je hebt andere (xp) drivers nodig. Het makkelijkst is het idd om gewoon een xp machine te pakken. Daarop installeer je ActiveSync 4.5. Trek de netwerkkabel uit de pc, schakel vervolgens de virusscanner en firewall uit. Niet dat het anders niet lukt maar om problemen te voorkomen, voor alle zekerheid. Vervolgens sluit je de phone aan op de pc via de usbkabel, eventueel de phone nog een softreset geven (hij moet wel aan staan). Wacht tot ActiveSync uitgerateld is (groen symbooltje in de system tray rechtsonder) en start vervolgens de USPL. Bij de losse uspl versie heet dat uspl_start.exe, bij de ROM's van Meschle step1.bat.

Eerlijk gezegd ging het bij mij de eerste keer ook mis bij de uspl, dat kwam omdat ik dacht dat ie klaar was en de kabel eruit trok. Grote vergissing! Belangrijk is ook te weten dat het uspl proces uit twee gedeelten bestaat, eerst die paar vragen die je moet wegklikken (I understand, Completed, Upgrade, next enzovoort), daarna wordt je phone gereboot en begint automatisch het tweede gedeelte. Dit is het eigenlijke upgradeproces en gebeurt in bootloader mode (dat is het gedeelte waar Vista en/of firewalls soms moeilijk gaan doen). Het bestaat uit een blauw balkje wat in sneltreinvaart van links naar rechts vliegt. Bij mij duurde het drie seconden hoewel op de vorige pagina beloofd werd dat het 10 minuten zou zijn. Vervolgens wordt de phone weer opnieuw gereset en lijkt het alsof er niets gebeurd is. Je kunt controleren of het proces goed verlopen is als je tijdens het starten op je phone iets ziet staan van SPL 1.11.0000. Als je een ander getal ziet is het niet gelukt en moet je het nogmaals doen. Niet aan de usb kabel komen nu, ActiveSync wordt weer opnieuw gestart (groen symbooltje rechtsonder) en kun je de ROM van je keuze flashen. Dat is precies hetzelfde alleen nu duurt het blauwe balkje geen 3 seconden maar twee minuten of zo.

Mogelijke probleempjes:
- firewall houdt de boel tegen, dus uitschakelen;
- tijdens het uspl proces moet je vooral NIET de naam van de nieuwe ROM invullen, helemaal niks invullen maar gewoon de button Upgrade indrukken. Pas als je de nieuwe ROM flasht, dan wel het path naar de nieuwe ROM daar invullen;
- tijdens het flashen wordt de usb kabel verwijderd, dat mag nooit;
- vista is wel werkend te krijgen maar niet zonder meer. Makkelijker is een xp machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
Weet iemand een Programma voor het geluid van de htc ???

waarmee ik treble en bass kan regelen ??
zou wel handig zijn :)

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het al eerder gevraagd, maar heeft iemand een idee om de woordaanvulling in WM6 werkend te krijgen.

Krijg alleen de door mij zelf ingevoerde woorden maar niet de woorden uit het woordenboek.

In welke map staat het woordenboek of woordaanvulling eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

ik ben nu al een aantal avonden dit forum aan het omspitten, maar ben 1 vraag tegengekomen die ik ook heb, maar ben nog nergens het antwoord tegengekomen.

is het mogelijk de MDA vario3 op te nemen in je thuisnetwerk? maw kan ik via mijn toestel browsen op het netwerk/mijn pc's?

via de verkenner in het toestel kan ik zoiets niet vinden, en ook op de pc zie ik de p3300 niet.
ik kan aaleen op het toestel bladeren vanuit mijn pc als hij via de kabel met active sync is verbonden, en ook dan zie ik niet alle mappen. browse ik op het toestel, en moet ik door de map windows dan zit ik snel een minuut te wachten voordat hij deze helemaal ingelezen heeft.

ik draai nog orginele rom dus wm5 van T-Mobile.

alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:52:
hallo allemaal,

ik ben nu al een aantal avonden dit forum aan het omspitten, maar ben 1 vraag tegengekomen die ik ook heb, maar ben nog nergens het antwoord tegengekomen.

is het mogelijk de MDA vario3 op te nemen in je thuisnetwerk? maw kan ik via mijn toestel browsen op het netwerk/mijn pc's?

via de verkenner in het toestel kan ik zoiets niet vinden, en ook op de pc zie ik de p3300 niet.
ik kan aaleen op het toestel bladeren vanuit mijn pc als hij via de kabel met active sync is verbonden, en ook dan zie ik niet alle mappen. browse ik op het toestel, en moet ik door de map windows dan zit ik snel een minuut te wachten voordat hij deze helemaal ingelezen heeft.

ik draai nog orginele rom dus wm5 van T-Mobile.

alvast bedankt!!
Goede vraag, waar ik ook zo niet het antwoord op heb. Mijn gevoel zegt dat het wel mogelijk moet zijn, maar vraag me niet hoe. Zullen misschien wel programma's voor zijn. Aan de andere kant wordt een pda altijd gesynchroniseerd via een kabel of bluetooth.... Ik kan trouwens wel gewoon al mijn mappen zien van mn toestel als ik hem aansluit aan mn comp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 20:50:
Heb het al eerder gevraagd, maar heeft iemand een idee om de woordaanvulling in WM6 werkend te krijgen.

Krijg alleen de door mij zelf ingevoerde woorden maar niet de woorden uit het woordenboek.

In welke map staat het woordenboek of woordaanvulling eigenlijk.
Ik gebruik zelf de keypad maar dacht dat er op XDA ergens een bestandje stond welke de woordaanvulling in het Nederlands moest maken/corrigeren/aanpassen of hoe je het ook wil noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
rohit schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 20:22:
Weet iemand een Programma voor het geluid van de htc ???

waarmee ik treble en bass kan regelen ??
zou wel handig zijn :)
Ja dat is er, ik heb wel eens een ROM gehad waar een programma zat ingebouwd waarin dat zat. Dat een ROM van de specifiek voor de DOPOD P800. Maar weet alleen niet hoe het heet helaas :( Maar er zijn verschillende media player voor de PDA/MDA dus zoek eens met google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryRag
HTC audio booster heeft settings voor 3d sound, treble en bass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
MacBooom schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 01:49:
Dat was geloof ik ook dat programma dat ik gezien heb ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

MacBooom schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 01:49:
en dat allemaal uit een 50 dollarcent blikken speakertje? ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Jazzper schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 08:30:
Idd lijkt het vrij zinloos om kwaliteit te verwachten van een speaker ter grootte van een dubbeltje. Aan de andere kant is het verbazingwekkend hoeveel geluid dat ding kan produceren. Zelf vond ik het volume van TomTom wat aan de zachte kant (de motor maakt helaas nogal wat herrie) en gebruik daarvoor het programma TTLoader. De eerste keer gingen de buren de politie bellen vanwege het lawaai. ;)

Maar dat je treble en bass belangrijk vindt bij gebruik van de oordopjes, akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Jazzper schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 08:30:
[...]

Tja maar als je dat geluid wat minder schel kan maken door the tremble helemaal laag te zetten, dan zou dat weer mooi zijn, maar goed denk ook dat met name voor oordopjes het effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik las dat het niet zou werken voor de headset. Of dat zo is weet ik niet.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
heeft er iemand hier eigenlijk al ervaring met de ROM vanilla 2.0?

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ganymedus schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 13:17:
heeft er iemand hier eigenlijk al ervaring met de ROM vanilla 2.0?
Ja, gewoon doen. Licht, veel vrij geheugen. Weinig onzin. Beter als de HTC WM6, deze is langzaam en weinig vrij geheugen. Vanilla 2 draait bij mij nu al een 1.5 week zonder problemen. Beter als WM5 (TMO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Heb ook Vanilla 2.0 ben er uiterst tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
vraagje over compact III icm tomtom:

T-mobile heeft de compact III in 2 smaken: met en zonder tomtom...
De meerprijs is 190 euro voor de versie met tomtom. Maar de tomtomsoftware met kaart van west europa kost op de tomtom site 130 euro (dvd) of 160 euro (sd-kaartje), dus dat is al voordeliger.
De losse kaart van west europa kost bij tomtom 50 euro.

Nu heb ik hier een paar keer gelezen dat bij de officiele HTC WM6 update de tomtom software zit ingebakken.

Kan ik dus een compact III kopen zonder tomtom, updaten naar WM6 en dan bij tomtom de losse kaart van west europa downloaden voor 50 euro? (scheelt dus 140 euro tov t-mobile)
Of moet ik een licentie hebben voor de tomtom software oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryRag
ik draai ook de Vanilla 2.0, is een uber snelle rom, heb veel anderen geprobeerd en ik blijf terug komen bij deze ene rom, het is zeker een aanrader.

en met een beetje zoeken kost tomtom je geen cent O-)

[ Voor 63% gewijzigd door HarryRag op 03-11-2007 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
MacBooom schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:06:
en met een beetje zoeken kost tomtom je geen cent O-)
Ja, die oplossingen ben ik ook tegengekomen op de sites die hier niet genoemd mogen worden, maar zou wat ik hierboven vraag werken? want 50 euro heb ik wel over voor een legale tomtom versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Sharkey1802 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:03:
T-mobile heeft de compact III in 2 smaken: met en zonder tomtom...
De meerprijs is 190 euro voor de versie met tomtom. Maar de tomtomsoftware met kaart van west europa kost op de tomtom site 130 euro (dvd) of 160 euro (sd-kaartje), dus dat is al voordeliger.
De losse kaart van west europa kost bij tomtom 50 euro.

Nu heb ik hier een paar keer gelezen dat bij de officiele HTC WM6 update de tomtom software zit ingebakken.

Kan ik dus een compact III kopen zonder tomtom, updaten naar WM6 en dan bij tomtom de losse kaart van west europa downloaden voor 50 euro? (scheelt dus 140 euro tov t-mobile)
Of moet ik een licentie hebben voor de tomtom software oid?
Dat van die 190 euro meerprijs lijkt me sterk. Zelf heb ik ook de T-Mobile versie met TT en betaalde daar vorig jaar december in totaal 120 euro voor, bij een tweejarig abonnement. Ik kreeg trouwens wel extra korting omdat ik de set in de shop haalde ipv via het internet, en ook extra korting omdat ik er PIT bij nam, of hoe heet dat ook alweer.

Bij de HTC P3300 versie zit inderdaad TT in de ROM gebakken, dat was al zo bij WM5 en zal dus ook zo zijn bij WM6. Maar dat is alleen de applicatie zelf, geen kaart dus. Mogelijk kun je wel gratis een citymap naar keuze downloaden, om je lekker te maken om de hele versie te kopen. Eind vorig jaar kostte de kaart van West-Europa trouwens nog 89 euro dacht ik.

Bij T-Mobile kreeg je de applicatie zelf op een micro-sd kaartje, en een DVD met de kaart van West-Europa.

De applicatie TT is het probleem niet, die kan iedereen gewoon downloaden vanaf de TomTom site, dus die kun je ook installeren op een andere ROM, je zit niet vast aan alleen maar de HTC versie. Je zult er dan idd nog een kaart bij moeten kopen. Bij die kaart zit ook een licentiecode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
prijs compact III volgens de t-mobile site, contractvernieuwing flex 20:
zonder TT: 29,95
met TT: 209,95
180 euro meerprijs dus... (ik zat er 10 euro naast, maar 180 of 190 het blijft een hoop geld)

maar de applicatie is dus sowieso gratis en daar kan ik gewoon een kaart bij kopen?
De download mogelijkheid voor de applicatie kan ik trouwens niet vinden op de TT site.

Wel vreemd dan dat een sd kaartje met applicatie en kaart bij TT 160 euro kost en als je hetzelfde download je maar 50 euro kwijt bent (en eventueel een sd kaart, maar die kosten ook bijna niets meer)

Thanks voor de snelle (en duidelijke) reply, dan ga ik nu naar de t-mobile shop om de versie zonder TT halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Sharkey1802 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:00:
180 euro meerprijs dus... (ik zat er 10 euro naast, maar 180 of 190 het blijft een hoop geld)

maar de applicatie is dus sowieso gratis en daar kan ik gewoon een kaart bij kopen?
De download mogelijkheid voor de applicatie kan ik trouwens niet vinden op de TT site.
Je kunt hem hier vinden. Deze versie is speciaal voor onze phone aangepast.

Over de prijs: zelf heb ik geloof ik een tweejarig flex 25 abonnement, dat zou niet zo'n groot verschil mogen uitmaken.
Zoals ik al schreef, als je je abo in de shop afsluit is het goedkoper dan via het web. Bij mij scheelde dat al 50 euro (kan zijn dat het een tijdelijke actie was maar vragen kan geen kwaad). Daarnaast krijg je je nog een aanmerkelijke korting als je ook PIT neemt. Waarom wist de verkoper eigenlijk niet. Het enige wat ik kan bedenken is dat TT denkt dat als je toch al een flatfee internet verbinding hebt (lees: een PIT abo), dat je dan ook eerder geneigd bent een abo te nemen op TomTom's verkeersinfodienst. Klinkt op zich logisch, maar ik ken maar heel weinig mensen die dat ook daadwerkelijk gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999

Roy

Hobbies?

Sharkey1802 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:00:

Wel vreemd dan dat een sd kaartje met applicatie en kaart bij TT 160 euro kost en als je hetzelfde download je maar 50 euro kwijt bent (en eventueel een sd kaart, maar die kosten ook bijna niets meer)

Thanks voor de snelle (en duidelijke) reply, dan ga ik nu naar de t-mobile shop om de versie zonder TT halen.
Vergeet niet dat je bij de versie met TomTom ook nog een autohouder en oplader erbij krijgt. Kan best makkelijk zijn als je TomTom vaak gebruikt. Ik weet niet precies wat een losse houder kost (zal vast niet het prijsverschil verklaren).

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:56
Klote windows mobile 6 zeg. Allemaal gezeik. WM 5 deedt het zonder problemen. Met 6 heb ik alleen maar gezeik. Heb de officiele update van HTC gebruikt.

Weet iemand trouwens hoe je je ringtones weer terug krijgt bij WM6. Ik hoor dus helemaal geen geluid meer, geen 1 ringtone doet het meer, alleen de allereerste. Iemand een idee hoe ik alles weer werkend krijg qua geluid? :)
Ben erachter gekomen dat al die mid bestanden weg zijn als het goed is. Ze staan allemaal in de windows map op je telefoon. Iemand enig idee of dat terug te halen is ofzo :?

[ Voor 18% gewijzigd door ID-College op 03-11-2007 22:17 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.