Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
Zo'n Vanilla rom, lijkt mij een voordeel, meer geheugen etc. Maar is dit een nieuwe rom, zoals WM6? Dus als ik dit erop zet, op mijn MDA, moet ik dan USPL draaien etc, of is het gewoon een thema? En betekent dit dan ook dat ik mijn programma's/berichten/contacten, kortom de hele mikmak, kwijt ben?
Ik hoor het wel!
wat ik vermeld is een C+P van XDA,DjWannaB2002 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:19:
[...]
Vanilla is wel de rom waar je het meeste geheugen over houdt. Maar 28,4 is wel heel optimistisch, als je beetje normaal gebruik maakt van je rom dan begin je met net iets meer dan 26mb (na opstarten meteen Hybernate draaien) maar als je even wat dingen doet loopt het al snel terug naar rond de 20.
weet niet of het klopt, want gebruik zelf een andere
Tha
het is inmiddels zo vaak besproken, probeer zelf eens te zoeken.Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:32:
Misschien een heeeeellleeee domme vraag, maar ik stel hem toch:
Zo'n Vanilla rom, lijkt mij een voordeel, meer geheugen etc. Maar is dit een nieuwe rom, zoals WM6? Dus als ik dit erop zet, op mijn MDA, moet ik dan USPL draaien etc, of is het gewoon een thema? En betekent dit dan ook dat ik mijn programma's/berichten/contacten, kortom de hele mikmak, kwijt ben?
Ik hoor het wel!
in dit topic komt het meerdere malen ter spraken. tis echt simpel.
Tha
Ja een verschrikkelijk domme vraagVerwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:32:
Misschien een heeeeellleeee domme vraag, maar ik stel hem toch:
Ik hoor het wel!
Tha heeft wel gelijk het is al vaker voorbij gekomen in dit deel Vanilla is een ROM. Je moet eerst USPL draaien voordat je deze ROM erop kan zetten, en ja dan ben je ook je contacten ed. kwijt. Maar die kan je natuurlijk backuppen en de backup op je geheugenkaartje zetten, of nog makkelijker gewoon weer synchroniseren met Outlook.
Ik wacht nog op de final daarvan. Ik heb zijn eerdere aangepaste NL ROM zonder TouchFlo, die is wel erg stabiel in ieder geval. Niet supersnel, maar goed werkbaar en vergelijkbaar met eerdere roms die ik geprobeerd heb volgens mij. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit of ik nou een NL of UK rom wil hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:49:
Heeft iemand al ervaring met deze Nederlandse Touch Flo ROM?
http://forum.xda-develope...hread.php?t=336602&page=4
Ik ga hem straks denk ik toch maar even uitproberen. Post mijn ervaring dan later.
All that you know, is at an end
Verwijderd
Mijn P3300 draait nu nog met WM5.
Heb nu de originele WM6 NL ROM gedownload van HTC.
Tijd voor een update dus...
Nu lees ik ook goede berichten over de ROM met TouchFLO die ik eigenlijk
toch wel even wil proberen.
Kan ik zomaar updaten van WM5, WM6 naar de TouchFLO versie en visa versa dit i.v.m. garantie of problemen met het toestel aangezien hij nog vrij nieuw is.
Ben ook al driftig opzoek geweest naar de Originele WM5 NL Rom voor de P3300, maar tot nu toe weinig succes, of kunt de originele WM5 Rom ook backuppen van je toestel?
Webraiser
je kan je toestel gewoon upgraden naar de originele wm6, terug naar wm 5 gaat niet. omdat er geen originele wm5 op het internet staat. als je de touchflo versies wilt kan je dat ook gewoon doen, moet je wel eerst uspl draaien zie deze topic voor meer informatieVerwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:45:
Kan ik zomaar updaten van WM5, WM6 naar de TouchFLO versie en visa versa dit i.v.m. garantie of problemen met het toestel aangezien hij nog vrij nieuw is.
Ben ook al driftig opzoek geweest naar de Originele WM5 NL Rom voor de P3300, maar tot nu toe weinig succes, of kunt de originele WM5 Rom ook backuppen van je toestel?
Webraiser
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
mensen maken een GOT account aan om te vragen hoe iets moet terwijl het al tig keer besproken is.... dacht dat dat niet helemaal de bedoeling was.
Tha
Ook de radio versie heb ik vernieuwd en ook hier heb ik een keer een fout melding gehad maar lukte het de tweede keer zonder problemen.
Voor de rest inderdaad wat minder geheugen over maar daar merk ik eingenlijk verder niks van, het lijkt verder wel iets sneller te lopen en wat stabieler.
De enige programmas die ik er op heb zijn SPB, BatteryStatus 1.04 beta, Worms en HTC X button, alles werkt zonder problemen tot nog toe.
Verwijderd
Ik denk niet dat de TS dat prettig vindt, wellicht is het wel handig om zoiets in de OP te zetten...Tha schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:02:
kan er niet iets worden gemaakt in de TS over het flashen hoe en wat etc.
mensen maken een GOT account aan om te vragen hoe iets moet terwijl het al tig keer besproken is.... dacht dat dat niet helemaal de bedoeling was.
Heeft er iemand een fatsoenlijk werkend programma (freeware) om de hoogte met behulp van GPS te bepalen? Ik heb een heleboel programma's uitgeprobeerd maar ik kan er nog geen een vinden die stabiel of goed werkt

Wat is volgens jou dan het verschil tussen TS (TopicStart) en de OP (OpeningsPost)Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:21:
[...]
Ik denk niet dat de TS dat prettig vindt, wellicht is het wel handig om zoiets in de OP te zetten...
Er staat al wel wat algemeens in over flashen, maar het linkje dat een paar posts hierboven is gegeven (Nederlandstalige handleiding flashen) lijkt me een mooie toevoeging.
Niemand een antwoord?DAJ schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:09:
[...]
Lijkt me heel handig dat dynamisch overklokken. As ik het goed begrijp zal het apparaat dan bij weinig activiteit terugklokken (spaart de batterij) en bij veel activiteit juist overklokken.
Maar waar vindt ik dat "dynamische overklokken"? Op het tabblad Omap staat "Original CpuSpeed" op 201 en kan ik "Overclock to Speed" aanklikken en op bijv. 260 zetten.Volgens mij werkt het apparaat dan constant op 260Mhz. Hoe kan ik aangegeven dat hij bij weinig activiteit terugklokt en bij veel activiteit juist overklokt?
Dan heb je een oude versie. Het staat naast dat tabblad.
Bedankt voor je antwoord. Net 1.04 geinstalleerd en daar kan ik het inderdaad terugvinden (en nog veel meer).Andurill schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:50:
Om dynamisch over te klokken heb je BatteryStatus 1.04 beta nodig, dan onder het tabje Omap "Set CpuSpeed to" aan vinken en daarna kan je "CpuScaler" ook aanvinken.
Verwijderd
TS wordt meestal voor TopicStarter gebruiktgwystyl schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:58:
[...]
Wat is volgens jou dan het verschil tussen TS (TopicStart) en de OP (OpeningsPost)
Er staat al wel wat algemeens in over flashen, maar het linkje dat een paar posts hierboven is gegeven (Nederlandstalige handleiding flashen) lijkt me een mooie toevoeging.
Verwijderd
als ik het goed begrepen heb is dat vooral een probleem van gps ontvangst en niet van software. Hoogte is de factor die het moeilijkst te bepalen is...Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:21:
[...]
-knipt-
Heeft er iemand een fatsoenlijk werkend programma (freeware) om de hoogte met behulp van GPS te bepalen? Ik heb een heleboel programma's uitgeprobeerd maar ik kan er nog geen een vinden die stabiel of goed werkt
GPSdash2 gebruik ik hiervoor. Helaas is de gratis versie beperkt tot 5 minuten draaien, daarna krijg je een melding dat alleen de betaalde versie langer aan kan staan. Het opnieuw starten van het programma werkt natuurlijk weer voor 5 minuten etc.Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:21:
[...]
-Knip-
De hoogte klopt trouwens prima. Op vakantie een paar keer op hoge bergen in Zwitserland en Oostenrijk geweest en als daar de hoogte aangegeven stond, kwam dat bijna exact overeen met de hoogte die GPSdash2 aangaf.
Met deze software kun je ook je acceleratie, snelheid, aantal satelieten en nummers van de satelieten zien. Leuke software!
Martino's | Google is your friend...
Verwijderd
Ik wil dat de (hardware) "OK" knop hetzelfde doet, als met de stylus iets selecteren (en niet OK als in Sluiten, rechtsbovenin). Dit lijkt me in combinatie met de draaiknop ideaal!
Weet iemand hier een oplossing voor?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 15:21 ]
Verwijderd
Ik ben niet altijd in de mogelijkheid om mijn quickgps te updaten. Als ik dan toch met mijn gps wil werken vindt hij geen satellieten. Bestaat er hiervoor een oplossing?
Heb je altijd dit programma nodig om die satellieten werkend te krijgen?
Ik gebruik navigon als software.
Greetz
TS of OP he is mij om het even, wist in ieder geval waar het over ging. Zodra ik weer thuis ben zal ik eentoevoeging maken over het flashen. Complete handleiding zal het niet worden maar verwijzing naar de Ned handleiding moet toch kunnen ;-)
Over hoogte bepalen met GPS, dacht dat je dit ook met TomTom kon al is dit natuurlijk geen freeware.....
Je hebt QuickGPS niet nodig om sattelieten te vinden, het is puur een hulpmiddel om ze sneller te vinden. Maar zonder een up tp date QuickGPS moeten sattelieten ook te vinden zijn, al duurt het dan over het algemeen wel langer, kan je zo 2-3 minuten bezig zijn sattelieten te vinden en je positie te bepalen.
Hmmm dacht dat ik al lang een antwoord had gegeven over het dynamisch overklokken mbv BS.
Ik groet u allen.
Hoezo druk je niet gewoon de RollR in (dat balletje dat blauw oplicht als je een toets aanraakt). Dat doet namelijk precies wat jij wil!Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:19:
Nu een paar dagen de MDA in bezit, en ik moet zeggen het is even wennen. Ik liep wel meteen ergens tegen aan waar ik tot nu toch nog geen oplossing voor gevonden heb.
Ik wil dat de (hardware) "OK" knop hetzelfde doet, als met de stylus iets selecteren (en niet OK als in Sluiten, rechtsbovenin). Dit lijkt me in combinatie met de draaiknop ideaal!
Weet iemand hier een oplossing voor?
Hoogte bepalen kan niet met TomTom (of het zit ergens verborgen waar ik het niet kan vinden). Maar een freeware tooltje als NoniGPSplot werkt natuurlijk wel met dat soort dingen. Dan kan je zelfs nog een mooie hoogteplot krijgen van je reis.DjWannaB2002 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:36:
Zo even een antwoord vanaf Vlieland :-p
TS of OP he is mij om het even, wist in ieder geval waar het over ging. Zodra ik weer thuis ben zal ik eentoevoeging maken over het flashen. Complete handleiding zal het niet worden maar verwijzing naar de Ned handleiding moet toch kunnen ;-)
Over hoogte bepalen met GPS, dacht dat je dit ook met TomTom kon al is dit natuurlijk geen freeware.....
Je hebt QuickGPS niet nodig om sattelieten te vinden, het is puur een hulpmiddel om ze sneller te vinden. Maar zonder een up tp date QuickGPS moeten sattelieten ook te vinden zijn, al duurt het dan over het algemeen wel langer, kan je zo 2-3 minuten bezig zijn sattelieten te vinden en je positie te bepalen.
Hmmm dacht dat ik al lang een antwoord had gegeven over het dynamisch overklokken mbv BS.
Ik groet u allen.
Verwijderd
Vroeger ging dat prima via mijn nokia telfoon maar hij belt dus niet in via de HTC P3300.
Ik wil op die ander pda inbellen met internet everywhere
Met visualGPSce kan het ook wel en volgens mij is het nog freeware ook (zat bij mijn rom ingebakken Touch 2.1)Stubby schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:09:
[...]
Hoogte bepalen kan niet met TomTom (of het zit ergens verborgen waar ik het niet kan vinden). Maar een freeware tooltje als NoniGPSplot werkt natuurlijk wel met dat soort dingen. Dan kan je zelfs nog een mooie hoogteplot krijgen van je reis.
http://www.visualgps.net/VisualGPSce/
ik hoop dat je er wat aan hebt.
Success
Thnx!
Verwijderd
Greetz
Verwijderd
Ja klopt, alleen komt het 9/10x voor dat ik door het rolletje net iets naar boven of beneden schiet. Als dat scrollen uit zou kunnen, zou het inderdaad een alternatief zijn. Maar het liefste toch onder de OK knop ;-)Stubby schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:05:
[...]
Hoezo druk je niet gewoon de RollR in (dat balletje dat blauw oplicht als je een toets aanraakt). Dat doet namelijk precies wat jij wil!
Verwijderd
Bedankt!Tmulder schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 18:57:
[...]
Met visualGPSce kan het ook wel en volgens mij is het nog freeware ook (zat bij mijn rom ingebakken Touch 2.1)
http://www.visualgps.net/VisualGPSce/
ik hoop dat je er wat aan hebt.
Success
Lekker programma, hele snelle fix!
Ik merk wel dat hij qua hoogte behoorlijk afwijkt maar wellicht is dat omdat ik tot nu toe alleen een fix met max 4 satellieten heb gehad.
Misschien ligt het aan mijn instellingen. Als je hier ervaring mee hebt, hoe vergroot ik de nauwkeurigheid (hoe vergroot ik het aantal metingen per seconde dus)?
Het liefst heb ik het op de centimeter nauwkeurig natuurlijk maar 5 moet toch wel te halen zijn met meerdere metingen lijkt mij...
Verwijderd
En als ik het dus goed heb houdt de update de volgende handelingen in:
- backuppen (sprite backup / smsjes met freeware programmatje
- cid unlocken?
- rom installeren
- klaar
En als de verbinding dus wordt verbroken is je telefoon naar de filistijnen?

ik draai zelf op de vanilla 2.0 rom van meschle: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=335674
is een zeer snelle rom en hij bevat de uspl bestanden.
je hoeft enkel de step1.bat en step 2.bat bestanden te dubbel klikken.
eerst step1 updaten, wachten dat je p3300 geheel gereboot is en weer syncd met je pc
dan step2.bat uitvoeren en hij flashed hem zelf.
mocht je sync probs hebben, kan je in comm manager die pc>usb connectie een vinkje uitzetten en dan pakt hij hem wel direct.
meerdere malen gedaan met verschillende roms, en dit is de beste wat mij betreft met genoeg nuttige toevoegingen en ook genoeg rotzooi verwijderd.
quickgps (oid) gebruik ik nu Seasgee voor, die fixed sneller en vind naar mijn mening sneller en meer satalieten voor je gprs navigatie
windows live zit in deze rom, en msn los ook als msn link
zorg idd wel voor een goede veilige plek waar je kabel niet direct los schiet of je snel het risico van een powerloss van de pc hebt

de spb pocket pc plus 4.0 is trouwens wel een aanrader ipv weet ik hoeveel plugs te installen om het zelfde te bereiken en door teveel te installen juist weer snelheid kwijt te raken.
ga morgen ff een verse install maken om van vele plugs af te raken en die te vervangen voor spb ppc plus 4, ben benieuwd wat met dat aan snelheid gaat schelen
[ Voor 25% gewijzigd door HarryRag op 23-10-2007 01:16 ]
Verwijderd
hoe zit het met tomtom ed? welke rom je neemt heeft verder geen impact op de software die je hebt draaien op je tel?
bedankt voor de reply..
er zijn ook zoveel opties, roms, tweaks etc..

Tomtom werkt natuurlijk wel gewoon, echter is deze na de romupdate niet meer geïnstalleerd. Deze zul je dus na de romupdate moeten herinstaleren. En nee, bij de P3300 is de software van TomTom niet meegeleverd op CD, dus daar moet je op een andere manier zien aan te komen.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 01:17:
ok klinkt goed, dit is dus een wm6 rom die 'gecustomized' is?
hoe zit het met tomtom ed? welke rom je neemt heeft verder geen impact op de software die je hebt draaien op je tel?
bedankt voor de reply..![]()
kijk anders even op het XDA developers forum voor welke rom je het meest aanspreekt.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 01:17:
ok klinkt goed, dit is dus een wm6 rom die 'gecustomized' is?
bedankt voor de reply..![]()
ik heb zelf deze stabiel en met touch flo
Tha
Verwijderd
Verwijderd
Wie kan mij helpen om vanaf een andere PDA in te bellen via Htc P3300 via bluetooth.
Vroeger ging dat prima via mijn nokia telfoon maar hij belt dus niet in via de HTC P3300.
Ik wil op die ander pda inbellen met internet everywhere
Ik zag op de T-Mobile site het volgende:
T-Mobile stelt voor alle klanten kostenloos de Windows Mobile 6 update voor de MDA Vario II ter beschikking
Zou dit goed nieuws voor de P3300 gebruikers zijn????????
[ Voor 17% gewijzigd door MAdD op 23-10-2007 10:57 ]
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Voor pushmail zit er al zoiets in, het piektijden schema verhaal. Voor 'normale' mail kan ik dat niet vinden... Iemand een idee of er een programmaatje ofzo bestaat die dit voor mij kan doen?
laten we hopen, dan de spb ppc plus 4.0 erop en je bent al een heel eind, beetje skinnen en je houd gewoon je garantieMAdD schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:56:
"Goed Nieuws??"
Zou dit goed nieuws voor de P3300 gebruikers zijn????????
Alles werkt zoals het werkt op WM5. Zelfs trachlaunch van Battery Status. (Wat een probleem is bij de Touch-flow ROMs).
Zelf TomTom zit erin gebakken.
Na installatie van BS, SPBShell, SPB PPC, SPB Weather, SPB Time, SKTools, CE Commander hou ik zo'n 19MB memory over. Wel heb ik met SKTools alles gecleaned.
Ik ben zeer tevreden met die HTC WM6 ROM.
Verwijderd
heb het gevonden op xda.
evenzogoed krijg ik Batterystatus niet goed aan de praat onder WM6
ik zie alleen een icon met hoe vol de batterij is en kan ik verder niets instellen.., ook onder programma's verschijnt geen toegang. Ik vermoed dat ik iets stoms over het hoofd zie of het progje werkt niet onder wm6?
3x opnieuw installeren heeft geholpen...
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 19:44 ]
ALs ik start_uspl.exe draai dan loopt ie mooi tot er 100 onderaan staat. Vervolgens gaat hij gelijk de romupdate uitvoeren. Een aantal keer next drukken en als ie dan begint krijg ik error 260 alsof ie geen verbinding meer heeft.
Ik werk met vista en heb in windows mobile apparaatcentrum al een keer een vinkje weggehaalt voor usb verbinding toestaan maar ik kom niet verder.
Waar gaat het fout?
http://forum.xda-develope...2&highlight=vista+drivers probeer het hier eens mee.corrado20vt schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:55:
Het wil maar niet lukken
ALs ik start_uspl.exe draai dan loopt ie mooi tot er 100 onderaan staat. Vervolgens gaat hij gelijk de romupdate uitvoeren. Een aantal keer next drukken en als ie dan begint krijg ik error 260 alsof ie geen verbinding meer heeft.
Ik werk met vista en heb in windows mobile apparaatcentrum al een keer een vinkje weggehaalt voor usb verbinding toestaan maar ik kom niet verder.
Waar gaat het fout?
Tha
Verwijderd
Verwijderd
De rom en SPL,alles te vinden op XA. Verders lezen en die mooie tutorial erbij pakken die hier ergens staat.Search werkt ook goed op XDA en GOT.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:23:
Ik heb een T-mobile mda Compact 3. Deze heb ik op een Vista laptop aangesloten. Kan ik deze updaten naar de Vanilla Rom. Zo ja, wat ik heb ik nodig. Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Hoe zet je dat touchflo ook al weer aan? Ik heb het ergens gelezen maar om nu 30pagina's over de verschillende rom's terug te lezen lukt niet in een uurtje
Windows toets ingedrukt houden en na 2 keer trillen loslatencorrado20vt schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:20:
Thanks Tha, ik ben maar naar zolder gegaan naar mn xp pc, dat is een stuk eenvoudiger en zo gepiept.
Hoe zet je dat touchflo ook al weer aan? Ik heb het ergens gelezen maar om nu 30pagina's over de verschillende rom's terug te lezen lukt niet in een uurtje
MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2
ik heb ook in vmware xp nog draaien voor dit soort dingen, zonde dat vista zo achterloopt met dit soort dingen.corrado20vt schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:20:
Thanks Tha, ik ben maar naar zolder gegaan naar mn xp pc, dat is een stuk eenvoudiger en zo gepiept.
anyway, ben blij dat het gelukt is voor je
Tha
ik dacht dat dit maar 1 setting was van iemand die het had gemaakt.
of zijn er nog andere touchflo's op de markt ?
Verwijderd
Ik heb deze stappen gevolgd en zonder problemen WM6 Vanilla geinstalleerd. Wat een enorm verschil in snelheid zeg met de vorige rom.MacBooom schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 01:11:
ik zou zeggen flashen die hap
ik draai zelf op de vanilla 2.0 rom van meschle: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=335674
is een zeer snelle rom en hij bevat de uspl bestanden.
je hoeft enkel de step1.bat en step 2.bat bestanden te dubbel klikken.
eerst step1 updaten, wachten dat je p3300 geheel gereboot is en weer syncd met je pc
dan step2.bat uitvoeren en hij flashed hem zelf.
mocht je sync probs hebben, kan je in comm manager die pc>usb connectie een vinkje uitzetten en dan pakt hij hem wel direct.
meerdere malen gedaan met verschillende roms, en dit is de beste wat mij betreft met genoeg nuttige toevoegingen en ook genoeg rotzooi verwijderd.
quickgps (oid) gebruik ik nu Seasgee voor, die fixed sneller en vind naar mijn mening sneller en meer satalieten voor je gprs navigatie
windows live zit in deze rom, en msn los ook als msn link
zorg idd wel voor een goede veilige plek waar je kabel niet direct los schiet of je snel het risico van een powerloss van de pc hebtlijkt me wel zo verstandig
de spb pocket pc plus 4.0 is trouwens wel een aanrader ipv weet ik hoeveel plugs te installen om het zelfde te bereiken en door teveel te installen juist weer snelheid kwijt te raken.
ga morgen ff een verse install maken om van vele plugs af te raken en die te vervangen voor spb ppc plus 4, ben benieuwd wat met dat aan snelheid gaat schelen
Ook de fix en tomtom gaat een stuk sneller. Waar het met WM5 2min duurde, duurt het nu 20sec.
Dit is echt een aanrader.
Verwijderd
Weet iemand hoe je de icoontjes kan verwijderen (dus onderaan het scherm), echter wel zonder een nieuwe rom te installeren.
Verwijderd
Wat me is opgevallen is dat ook de Verkenner onbruikbaar is op het geheugenkaartje, browsen in het apparaat zelf gaat wel gewoon snel. Het kaartje is een Kingston 2gb. Om het kaartje uit te sluiten heb ik het standaard kaartje van 512mb geprobeerd. Zelfde verhaal. Al diverse updates van TT6 geprobeerd.
Ik weet het niet meer.

Ik zit te overwegen om een upgrade te doen naar WM6. Helaas is hier zo verschrikkelijk veel over te vinden, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Hopelijk iemand die wellicht het bovenstaande probleem herkent, een oplossing aan kan dragen of mij anders kan helpen om op WM6 te gaan draaien.
Ik weet het; gebruik de search functie... Heb ik uiteraard gedaan ,aar zoals ik al aangaf, ik zie door de bomen het bos niet meer. Dus vergeef me.
Verwijderd
Ik zag ook door de bomen het bos niet meer. ALs je de Vanilla rom download zit de uspl (programma om je cid te beveleiligen) erook in. Je hoeft maar 2 dingen te installeren en klaar is kees. Ik denk dat ik iets van 5 min bezig was.
Het eerste programma is de crack om je cid beveiliging weg te halen en het 2de is de rom update zelf. Alles zit er in, quickgps (je fix gaat met deze rom veel sneller) office shizzle enz.
Deze rom is op het moment ook de snelste rom zegt met.
Succes!
goed te horen dat het gelukt is en het je bevalt, mijn verse install met spb ppc plus 4 bevalt me uiterst goed, bijna niks extra's geinstalleerd op het nl taalpakket, Seasgee en de nieuwste tomtom na dan.Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:08:
[...]
Ik heb deze stappen gevolgd en zonder problemen WM6 Vanilla geinstalleerd. Wat een enorm verschil in snelheid zeg met de vorige rom.
Ook de fix en tomtom gaat een stuk sneller. Waar het met WM5 2min duurde, duurt het nu 20sec.
Dit is echt een aanrader.
heerlijk zoals dit draait.
zeer clean en super snel, en vooral veel geheugen ruimte over
uhm, heb jij wel de patch van HTC toegepast voor het goed blijven werken van je geheugenkaart.Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:06:
Ik heb de Orange SPV M650. Fijne telefoon.Ik heb alleen het probleem dat TomTom 6 na een aantal keer gebruik zo traag opstart, dat het lijkt alsof deze is vastgelopen. Er valt dan ook niet meer mee te werken. Reset biedt uitkomt.
![]()
Wat me is opgevallen is dat ook de Verkenner onbruikbaar is op het geheugenkaartje, browsen in het apparaat zelf gaat wel gewoon snel. Het kaartje is een Kingston 2gb. Om het kaartje uit te sluiten heb ik het standaard kaartje van 512mb geprobeerd. Zelfde verhaal. Al diverse updates van TT6 geprobeerd.
Ik weet het niet meer.![]()
Ik zit te overwegen om een upgrade te doen naar WM6. Helaas is hier zo verschrikkelijk veel over te vinden, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Hopelijk iemand die wellicht het bovenstaande probleem herkent, een oplossing aan kan dragen of mij anders kan helpen om op WM6 te gaan draaien.![]()
Ik weet het; gebruik de search functie... Heb ik uiteraard gedaan ,aar zoals ik al aangaf, ik zie door de bomen het bos niet meer. Dus vergeef me.
http://www.pocketinfo.nl/...0-mda-compact-iii-op.html
Tha
Verwijderd
Nope, maar dat ga ik eens proberen. Patch heb ik nu geinstalleerd, dus met enkele dagen weet ik of dit de oplossing biedt voor mijn probleem. Bedankt voor de link.Tha schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:24:
[...]
uhm, heb jij wel de patch van HTC toegepast voor het goed blijven werken van je geheugenkaart.
http://www.pocketinfo.nl/...0-mda-compact-iii-op.html
Verwijderd
het noodlot heeft toegeslagen: het touchscreen van mijn p3300 is gebarsten. Dus opgestuurd en zoals verwacht bericht dat het niet onder de garantie valt.
Nu is me opgevallen dat de complete display-units niet zo vreselijk duur zijn. Mijn vraag aan de community is dan ook: welk type display-unit moet je hebben en is het te doen om dat display zelf te vervangen, en zo ja: hoe?
Verwijderd
Ik vind het namelijk nogal irritant dat er steeds applicaties geopend worden doordat ik met scherm tegen mijn oor druk.
Het vervangen is niet zo moeilijk, maar je moet wel de LCD + touchscreen vervangen. Alleen de touchscreen gaat niet lukken. Al denk ik dat je gewoon bedoelt dat je scherm is gebroken en niet het touch gedeelte (zijn 2 aparte dingen). Je hebt een Torx5 nodig en een tooltje om mee te wringen zonder schade. Voor de rest is het maar een paar schroefjes.Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:59:
Beste iedereen,
het noodlot heeft toegeslagen: het touchscreen van mijn p3300 is gebarsten. Dus opgestuurd en zoals verwacht bericht dat het niet onder de garantie valt.
Nu is me opgevallen dat de complete display-units niet zo vreselijk duur zijn. Mijn vraag aan de community is dan ook: welk type display-unit moet je hebben en is het te doen om dat display zelf te vervangen, en zo ja: hoe?
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Beetje hulp is niet verkeerd!
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
De System tray heb ik weggehaald door een registry key weg te halen (met Total Commander):Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:32:
Ik heb de MDA compact III met nog de originele WM5 rom erop. Nu staan er rechts onder in het vandaag-scherm een aantal icoonjtes...Deze wil ik echter gewoon weg hebben. Ik dacht dit te doen door de "homezone"-plugin uit te schakelen bij instellingen maar dit maakt niks uit.
Weet iemand hoe je de icoontjes kan verwijderen (dus onderaan het scherm), echter wel zonder een nieuwe rom te installeren.
Registry => HKLM\init =>launch92 verwijderen (maak voor de zekerheid een backupje van dit bestand)
Ik heb wm6 orgineel. Ik wil hem ook weg halen maar bij mij staat Registry => HKLM\init =>launch92 er niet meer tussen?mycosis schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:48:
[...]
De System tray heb ik weggehaald door een registry key weg te halen (met Total Commander):
Registry => HKLM\init =>launch92 verwijderen (maak voor de zekerheid een backupje van dit bestand)
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
Verwijderd
Nope; het is uitsluitend het touchscreen-gedeelte. De bovenste laag en het display zelf zijn nog intact, maar zoals je aangeeft, is dat 1 unit die je in zijn geheel moet vervangen. Torx5 heb ik, een tooltje om mee te wrikken kan ik wel improviseren. Ik neem aan dat je dat wrikken bedoelt in termen van de behuizing open wrikken wanneer je de schroefjes verwijderd hebt??kiddyl schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:26:
[...]
Het vervangen is niet zo moeilijk, maar je moet wel de LCD + touchscreen vervangen. Alleen de touchscreen gaat niet lukken. Al denk ik dat je gewoon bedoelt dat je scherm is gebroken en niet het touch gedeelte (zijn 2 aparte dingen). Je hebt een Torx5 nodig en een tooltje om mee te wringen zonder schade. Voor de rest is het maar een paar schroefjes.
Ik vermoed dat dat niet zo snel gaat. Want alle verwijzingen in je toestel verwijzen naar opslagkaart dus zou je dat ook allemaal moeten aanpassen denk ik anders krijg je met andere programma's conflicten. MAkkelijkste is of een engelse rom er op te zetten, of kijken of je in de skin zelf de verwijzing ergens kan aanpassen naar opslagkaart ipv storagecardLivia schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:16:
Ik probeer een vista skin te instaleren. Wil niet lukken omdat de naam van mijn Opslagkaart veranderd moet worden in Storage Card. Iemand een idee hoe dat moet? Zijn er mensen die ervaring hebben met de programa's?
Beetje hulp is niet verkeerd!
De input port kan ik gewoon instellen, maar bij de output port heb ik een probleempje. Het toetsenbord schiet dan weg dus ik kan er niets ingeven. Ook de knop ADD lukt niet, er gebeurd niets.
Daarna heb ik geprobeerd om het via SOTI PocketController in te vullen (zo kreeg ik bij het vorige probleempje een $ op de p3300 die ik niet op het standaard toetsenbord kon vinden) maar ook dat lukt niet.
Iemand enig idee wat ik fout doe?
Maar toen ik net OZI opstartte kwam ik er ook achter dat port-splitter helemaal niet nodig is.
Hopenlijk komt er toch een oplossing voor het toetsenbord probleempje want ik zou gps-tuner ook wel willen installeren en dat heeft port-splitter wel nodig begreep ik.
gewoon na opnemen van het gesprek op de power knop drukkenVerwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:47:
Is het mogelijk om het touchscreen automatisch te disablen wanneer ik een telefoongesprek voer?
Ik vind het namelijk nogal irritant dat er steeds applicaties geopend worden doordat ik met scherm tegen mijn oor druk.
alle knoppen en scherm zijn disabled maar het geprek bijft intact
dat is een waardevolle tipnicoho schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:51:
[...]
gewoon na opnemen van het gesprek op de power knop drukken![]()
alle knoppen en scherm zijn disabled maar het geprek bijft intact
zelf gebruik ik slide to unlock, iPhone like unlock.
die werkt ook prima, en ziet er echt puik uit met de clown vissen erbij
Tha
Verwijderd
Ik heb overigens nog steeds WM5 op mijn Compact III
Hiervoor is er een apart topic op het forum.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:58:
Ik ben benieuwd of iemand nog steeds problemen heeft met de Compact III en bereikbaarheid op het T-mobile netwerk. Ik heb de afgelopen weken weer veel smsjes ontvangen (voicemailberichten) terwijl mijn telefoon goed bereik had. Nu heb ik wederom contact opgenomen met T-mobile en krijg ik te horen dat ik een oude SIMkaart heb. Heb deze overigens pas sinds februari (wist niet dat het zo snel gaat met veroudering van een SIMkaart). Nu komt er vanmiddag een koerier om een nieuwe SIMkaart af te leveren. Is dan ook mijn probleem opgelost of heeft iemand na een nieuwe SIMkaart nog steeds problemen met de bereikbaarheid van de Compact III?????
T-Mobile MDA Compact III bereikbaarheids problemen
omdat veel mensen er gek van werden dat het nergens anders over ging dan over dat "probleem"
wat er bij meer mensen niet is, dan wel.
Tha
Verwijderd
Nee, geen problemen en nooit gehad ook trouwens. Mijn phone en bijbehorende simkaart stamt uit december 2006.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:58:
Ik ben benieuwd of iemand nog steeds problemen heeft met de Compact III en bereikbaarheid op het T-mobile netwerk. Ik heb de afgelopen weken weer veel smsjes ontvangen (voicemailberichten) terwijl mijn telefoon goed bereik had.
Kan je dat ergens los downloaden?
Dikke onzin, mijn SIM kaart (BEN) stamt uit 2001 en werkt gewoonVerwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:58:
Ik ben benieuwd of iemand nog steeds problemen heeft met de Compact III en bereikbaarheid op het T-mobile netwerk. Ik heb de afgelopen weken weer veel smsjes ontvangen (voicemailberichten) terwijl mijn telefoon goed bereik had. Nu heb ik wederom contact opgenomen met T-mobile en krijg ik te horen dat ik een oude SIMkaart heb. Heb deze overigens pas sinds februari (wist niet dat het zo snel gaat met veroudering van een SIMkaart). Nu komt er vanmiddag een koerier om een nieuwe SIMkaart af te leveren. Is dan ook mijn probleem opgelost of heeft iemand na een nieuwe SIMkaart nog steeds problemen met de bereikbaarheid van de Compact III?????
MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2
KLIKKERDIEKLIK
[ Voor 80% gewijzigd door Tha op 27-10-2007 12:15 ]
Tha
Verwijderd
Ik krijg nu telkens de melding:
Het bestand 'Tweaks2k2' kan niet worden geopend. het is niet ondertekend met een vertrouwd certificaat of een van de componeneten is niet gevonden. U moet dit bestand wellicht opnieuw installeren of herstellen als dit probleem zich blijft voordoen.
Iemand?
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2007 23:03 ]
Ik draai nu op WM6. Ik durf hem hiermee niet op te sturen namelijk. Heeft iemand de originele software nog toevallig?
[ Voor 8% gewijzigd door Le0032 op 27-10-2007 14:50 ]
nee, gaat niet werken.Le0032 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:50:
Ik heb de software voor TOMTOM voor de P3300. Echter, nu wilt mijn vrouwtje misschien de Samsung I620. Past de HTC TOMTOM op de I620? Iemand hier ervaring mee?
je moet daarvoor de smartphone editie hebben
Tha
Gewoon opsturen, volgens mij kijken ze niet zo nauw. Je hebt ook geen andere keus trouwens, niemand kan je aan de orginele WM5 NL ROM helpen, die is nergens op het net te vinden.Audi-Addict schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:37:
Ik krijg een nieuwe telefoon van t-mobile, kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om terug te gaan naar de oude WM5 van T-mobile? Ik draai nu op WM6. Ik durf hem hiermee niet op te sturen namelijk. Heeft iemand de originele software nog toevallig?
Verwijderd
Weet iemand waardoor dat komt?
Dat de accu opeens leeg was, heb ik toen ik het toestel pas had ook een keer gehad. Op mijn werk deed ie het nog prima, met een accu die zeker zo'n 80% prik had, en een half uurtje later in de trein was de accu compleet leeg. Erg vreemd. Maar na opladen deed ie het weer goed, en het is ook verder niet weer voorgekomen. Ik heb er dus maar geen aandacht aan besteed verder.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:07:
Sinds paar dagen gaat mijn telefoon automatisch uit en eenkeer was mijn accu leeg.
Dat ie af en toe opeens uit gaat, heb ik eveneens gehad. Vooral als ie een stootje kreeg. Na wat onderzoek bleek dat de accu soms matig contact maakte, en juist als je een stootje of vreemde beweging veroorzaakt. Ik heb dat opgelost door een dubbelgevouwen stukje papier om de accu te vouwen (aan de kant waar de pinnetjes niet zitten
Verwijderd
Heb hem nu een jaar en had er tot deze week nog geen last van gehad maar bij mij ging de accu ook van 70% naar leeg binnen een half uur zonder hem gebruikt te hebben.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:07:
Sinds paar dagen gaat mijn telefoon automatisch uit en eenkeer was mijn accu leeg.
Hierna wordt het onbekende apparaat geinstalleerd als een onbekend apparaat.
Wat is hier tegen te doen?
aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend
anders oplate sture naar htc
al geprobeerd. verschillende kabeltjes. ik dacht zelf ook aan eventuele drivers maar die kan ik nergens vinden. het is een t-mobile toetsel.rohit schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:52:
ander usb kabeltje probere misschien ??
anders oplate sture naar htc
aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend
dat was dus echt ff van een koude kermis thuis komen, was is die rom traag (lees erg lange opstart tijden en slecht reagerende appz), moest eerst weer de htc wm6 flashen voor ik de Vanilla 2.0 weer goed aan de gang kon krijgen met bijbehorende prestaties
dit was voor mij iig de eerst en laatste uitstap naar Black en Blue roms, mijn tomtom 6 was zo traag geworden met de afslagen aangeven dat ik in een woonwijk 5 keer een verkeerde afslag nam omdat tom dacht dat ik nog 50 meter terug reed
vandaag weer naar Vanilla 2.0 gegaan en alles draait weer heerlijk snel stabiel en vooral is het dan fijn dat je geen truckendoos hoeft open te trekken om alles naar behoren te laten draaien.
ben wel eens benieuwd of meerdere personen hier dit soort ervaringen hebben met de B&B 4.3 rom.
Eerst active sync installeren en daarna pas je toestel verbinden met je pcDetoR schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:55:
[...]
al geprobeerd. verschillende kabeltjes. ik dacht zelf ook aan eventuele drivers maar die kan ik nergens vinden. het is een t-mobile toetsel.
Tha
Ik vind de B&B roms troep,MacBooom schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 23:59:
ik zag vlak voor het weekend dat er een BB 4.3 uitgekomen was, dacht nou die dan ook maar eens proberen ipv de Meschle roms (vanilla serie).
dat was dus echt ff van een koude kermis thuis komen, was is die rom traag (lees erg lange opstart tijden en slecht reagerende appz), moest eerst weer de htc wm6 flashen voor ik de Vanilla 2.0 weer goed aan de gang kon krijgen met bijbehorende prestaties
dit was voor mij iig de eerst en laatste uitstap naar Black en Blue roms, mijn tomtom 6 was zo traag geworden met de afslagen aangeven dat ik in een woonwijk 5 keer een verkeerde afslag nam omdat tom dacht dat ik nog 50 meter terug reedwat een bagger rom is dat.
vandaag weer naar Vanilla 2.0 gegaan en alles draait weer heerlijk snel stabiel en vooral is het dan fijn dat je geen truckendoos hoeft open te trekken om alles naar behoren te laten draaien.
ben wel eens benieuwd of meerdere personen hier dit soort ervaringen hebben met de B&B 4.3 rom.
traag, en de maker der van heeft zoveel veren in ze reet gekregen dat ie denkt dat hij god is op rom gebied
hij heeft gedreigt de scene te verlaten een paar keer als mensen kritiek blijven uiten op zijn werk....
sorry maar wat voor gast ben je dan....
Ik draai prima alle andere roms, maar die trage bagger hoe ik ook niet.
het eeuwige gejank om donaties vind ik ook bij het zielige af.
Tha
Dit topic is gesloten.