• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Topicstarter
In het topic Geen GOD? wel evolutie dan ?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/115258/11

kwamen flamez en ik op het einde in een ufo discussie, maar dat topic is dicht vanwege de groote, dus gebruik ik dit topic maar op er op te antwoorden.

Flamez:
defspace je vergeet effe een belangrijk logisch detail in je ufo verhaal..
Een buitenaardse beschaving zal eerst contact opnemen met de leiders van onze beschaving
En wie mogen 'onze' leiders dan wel niet zijn ? Is dat Amerika, en zo ja, wie heeft hun tot onze leiders gemaakt. Is dat China, Japan, Rusland, Europa ? Wie zijn dat ?
Onze leiders beslissen of ze bekend gaan maken dat er contact is..
Nou, je hebt wel een hoge dunk van 'onze leiders', er zijn maar weinig zaken waarvan 'onze leiders' het echt lukt om ze geheim te houden (alles lekt uit.), ik denk niet dat dit er één van zou zijn.
maar onze wereldleiders vrezen voor paniek en een cultuurschok onder de bevolking, dus word en werd dat dus niet bekend gemaakt..
Teveel Man in Black gekeken zeker ?
Kom op zeg, tuurlijk zal er wat paniek uitbreken, So what ?, iedereen weet dat de gemoederen daarna wel weer kalmeren, en met wat hulp van onze 'vriendjes' moet het geen probleem zijn om het volk te kalmeren.
dit blijkt ook uit vrijgegeven NSA documenten
Link ?
ze gaan het volk eerst langzaam laten wennen aan het idee van buitenaards leven
Zoals ik al zei, wie is ZE ?
En is iedereen die er van af weet het daar mee eens ?
als onze leiders ( als volks vertegenwoordigers ) in overleg beslissen dat de 'aliëns' zich beter niet openbaar kunnen maken ivm met de mogelijke consequenties..
dan zullen de beschaafde aliëns zich daar aanhouden..
Zoals ik al zei, er bestaat niet zoiets als 'onze leiders' wat een onzin is dat.
In overleg zeg je, dus dat betekent dat er ongeveer 10000 man in een zaaltje bij elkaar komen om over dit punt te discussieren. Alle wereldleiders bij elkaar zijn en er niemand van de pers ook maar iets van af weet.
Zie je het al voor je dat koningin beatrix tegen de BVD zegt dat ze ff naar een ufo conferentietje is.
om te voorkomen dat anders hysterische mensen weer van gebouwen gaan springen, winkels gaan plunderen ,kerken in de brand steken , de aliens proberen neer te schieten met supersoakers , etc..
En jij gelooft zeker ook dat er bij Philips aliens aan de CD-speler hebben gewerkt. ?

[edit]
CP, in ben ook een ras optimist.:)
Je hebt gelijk, maar het stond er al voordat ik het door had 8-)

Verwijderd

Defspace:

dat deel 1 is nogal optimistisch hoor... de meeste topics halen deel 2 echt niet

[edit]
om de verwarring nog maar wat te vergroten, ga ik nu ook via edits communiceren :P
nouja... aan ons de taak ervor te zorgen dat dat deel 1 wel zinnig wordt op den duur he? :)

Verwijderd

Kom op zeg, tuurlijk zal er wat paniek uitbreken, So what ?, iedereen weet dat de gemoederen daarna wel weer kalmeren, en met wat hulp van onze 'vriendjes' moet het geen probleem zijn om het volk te kalmeren.
Ik denk dat je de gevolgen van paniek niet moet onderschatten. En het lijkt me dan ook een goede reden om UFO's geheim te houden, als de aliens contact zouden maken. Maar ik denk niet dat er echt aliens op deze planeet langskomen.
En zoals je al zei, het lijkt me sterk dat ze zomaar "onze leiders" weten te vinden. Volgens mij begrijpen ze ongeveer niets van ons als ze hier langskomen. Hoe moeten ze dan uberhaupt weten wie de belangrijke personen zijn. (als ze al bestaan dan)

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Zo'n onthulling zou waarschijnlijk taferelen veroorzaken zoals in de film Contact, maar dan op nog veel grotere schaal. Hele geloofsovertuigingen zouden in 1 klap onder de tafel worden geveegd, en de "cultuurschok" (niet echt het juiste woord, maar ik kan niet op het goede komen) die dat tot gevolg zou hebben zou werkelijk gigantisch zijn. Ik geloof dat dan de hel pas echt zou losbreken; een ommezwaai zoals in Star Trek: First Contact zit er mijns inziens niet in (maar misschien ben ik wel te pessimistisch).

Over de kwestie of ze bestaan: er zijn alleen in ons eigen melkwegstelsel grofweg 100 miljard sterren. Als slechts 1 miljoen daarvan geschikt zijn voor leven (volgens onze definities), en weer duizend daarvan ook daadwerkelijk intelligent leven hebben voortgebracht, dan zijn er dus 100 beschavingen (aangenomen dat zij het net zo ver, of verder, als wij hebben gebracht) verspreid over de melkweg. In de praktijk zal dat getal volgens mij hoger liggen, want waarom zou het aantal levensvatbare planeten zo klein zijn? Al deze samenlevingen zullen vroeger of later tegen dezelfde universele moeilijkheden aanlopen die wij ook zijn tegengekomen, en met dezelfde vraagstukken worstelen. Vanaf dit punt zijn er twee mogelijkheden:

1). De beschaving slaagt erin deze op te lossen. Er zijn hiervoor twee belangrijke voorwaarden: of de eventuele problemen binnen hun maatschappij zijn compleet verdwenen (a la Utopia), of geweld is de allesoverheersende factor geworden (denk aan de aliens uit Independence Day).

2). De beschaving stort in als gevolg van interne "onrust", oorlog, overbevolking, kortom, de kwesties die ook vandaag de dag spelen. Wij zijn in staat de Aarde 1000 keer te verwoesten met ons arsenaal nucleaire wapens, in een "alles of niets" situatie vrees ik dat het daarop zal uitdraaien.

Alleen in het geval van mogelijkheid 1 zouden wij met hen in contact kunnen komen, goedschiks of kwaadschiks. In ieder geval zal dit ras technologisch gezien ontzettend veel verder moeten zijn dan wij, als hun UFO's in staat zijn het heelal te doorkruisen op zoek naar overig intelligent leven (om te conqueren of gewoon om "hallo" te komen zeggen >:) ).

En hier wordt het heel interessant, als zij met vreedzame intenties komen, zullen ze ongetwijfeld eerst proberen om wat van ons te weten te komen, door b.v. een paar jaar gecloakt in orbit te hangen (of af en toe in Mexico te crashen :) ) en ons van bovenaf te bestuderen, voordat ze tot first contact overgaan. Ze zijn intelligent genoeg om te beseffen wat de consequenties van vroegtijdig buitenaards contact met een in hun ogen onderontwikkelde beschaving zijn (je zou ook kunnen verwachten dat wij worden genegeerd "until further notice" - d.w.z., tot wij uit onze wieg kruipen en onszelf verenigen (een soort Prime Directive dus)).

De voortgang van hun introductie zal daarna worden gereguleerd, de UFO's zullen echt niet opeens boven iedere wereldstad verschijnen. Zoiets vereist tijd, en vooral geen haast. Aan het idee zal men langzaam gewend moeten raken, als we onzelf niet te gronde willen richten.

In het andere geval wordt het lastiger, deze soort aliens zal zich niet storen aan morele beperkingen. (Mars Attacks, Independence Day, enz zijn misschien pulp, maar wel een dusdanig tot de verbeelding sprekende soort pulp dat je je zou kunnen afvragen of een encounter niet echt zo zou gaan). Hiertegen zouden wij kansloos zijn met onze F-14, -15, -16, -18, -22, -XX vliegtuigjes en Apple-virussen. Een vergevorderde beschaving, die erop uit is ons op wat voor manier dan ook te enslaven? Tja, vergelijk het met speren gooien naar een tank.

Goed, dit is allemaal theoretisch, net zoals de UFO's en hun bemanningen zelf. En toch he... wat zo interessant is, en best wel creepy eigenlijk, zijn de verklaringen van mensen die beweren door aliens te zijn ontvoerd voor medische expirimenten e.d. - beschrijvingen van het uiterlijk bijvoorbeeld komen nauwkeurig overeen... ik ben er van overtuigd dat dit meer dan toeval of massa-psychose is.

De meest tot de verbeelding sprekende hypothese over UFO's die ik gehoord heb, is dat het schepen uit onze eigen verre toekomst zijn, teruggereist in de tijd om bepaalde redenen... misschien het in de gaten houden van hun voorouders, who knows?

Verwijderd

mooi stukkie nephilin.
dat zou wel in de FAQ opgenomen kunnen worden

defspace
En wie mogen 'onze' leiders dan wel niet zijn ? Is dat Amerika, en zo ja, wie heeft hun tot onze leiders gemaakt. Is dat China, Japan, Rusland, Europa ? Wie zijn dat ?
is dat nou zo moeilijk ?
de volks vertegenwoordigers .. de regeringen dus
en die overleggen wereldwijd echt over meer dingen dan jij en ik weten..
Nou, je hebt wel een hoge dunk van 'onze leiders', er zijn maar weinig zaken waarvan 'onze leiders' het echt lukt om ze geheim te houden (alles lekt uit.), ik denk niet dat dit er één van zou zijn.
misschien wel weinig maar wel belangrijke ..
ik noem bijv.. JFK
denk daar nog maar eens goed over na en vraag je dan af of conspiracy's sprookjes zijn
en als er dan wat uitlekt doen mensen net alsof het een broodje aap verhaal is

en kijk nou eens naar de poppenkast die onze regering opvoert over echelon
wat verbaast en verontwaardigt ze erover zijn..
terwijl we zelf ook allang een soortgelijk systeem hebben
het toeval wil dat ik die niet eens gezien heb :)
en met wat hulp van onze 'vriendjes' moet het geen probleem zijn om het volk te kalmeren.
hoe had je dat in gedachte ? super hypno beam
of gewoon de standaard gecontroleerde doorvoer van drugs om de bevolking in een roes te houden
Link ?
gathering.tweakers.net/showtopic/41591
En is iedereen die er van af weet het daar mee eens ?
zoals ik al zei.. de regeringen
en voornamelijk die van de machtigste landen
VS,rusland,china,europa,..
er bestaat niet zoiets als 'onze leiders' wat een onzin is dat.
:? ehm hoe noem jij presidenten , monarchieën, volks vertegenwoordigers
En jij gelooft zeker ook dat er bij Philips aliens aan de CD-speler hebben gewerkt. ?
Flamebait ? :Z

Verwijderd

Hmmm, dit wordt een serieuze topic...

Ik denk niet dat we al leven van een andere planeet zijn tegengekomen. Als het inderdaad zo is dat duizenden mensen ze hebben gezien, waarom zijn er dan geen goederen from outer space gevonden?? In de koude oorlog was heel de russische admosfeer vergeven van de lampen en radardetectie, toch zouden ze ongemerkt hebben kunnen landen??

En stel dat wij een andere beschavin vonden, zouden wij dan rekening met hun gevoel houden..tuurlijk niet.
Daarnaast is het wel zo dat regeringen veel bespreken wat niet voor ons bestemt is, maar een regering bestaat ook niet voor eeuwig, dit soort dingen zouden allang uitgelekt moeten zijn.

Geloven in Ufo's zie ik als een nieuwe religie en dat vindt ik een foute gang van zaken.

• -=Confuzer=-
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

el_marcianito:
En zoals je al zei, het lijkt me sterk dat ze zomaar "onze leiders" weten te vinden. Volgens mij begrijpen ze ongeveer niets van ons als ze hier langskomen
Exactly my thoughts :)
Ik waardeer je inzicht :P

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Tja, je kunt het inderdaad zien als een religie, maar dan wel 1 die wetenschappelijk gezien meer verantwoord is (imho) dan die van een almachtig opperwezen / andersoortig bovennatuurlijke macht...

Misschien zijn er al aliens onder ons, die onze maatschappij hebben geinfiltreerd, en die op verschillende niveau's misschien wel invloed uitoefenen (George W. Bush geholpen door disguisede groene mannetjes >:) )

En tja, wat is de kans dat we ze tegenkomen? De Melkweg is pretty damned groot, we praten over een grove cirkel met een diameter van 100.000 lichtjaar... zo ontzettend nietig is 1 klein planeetje daarin, in verhouding ongeveer 1 enkel atoom op een hele planeet. Daarbij komt nog, er zijn 3 beschavingsniveaus:

1). Langzamer dan licht (wat alles kan zijn van holbewoners tot waar wij ons nu bevinden, en misschien een stukje verder).

2). Sneller dan licht, a la Star Trek rassen - niet oppermachtig, misschien een beschaving van enkele triljarden, verspreid over een paar honderd lichtjaar.

3). Ultra geavanceerd, benut de energie van hele melkwegstelsels, populatieomvang van duizenden quintiljarden (aangenomen dat zulke hoogontwikkelde wezens nog fysieke lichamen nodig hebben, en niet gewoon als energievorm bestaan).

De Aarde bestaat nu zo'n 5 miljard jaar, de mens zoals -ie nu is ongeveer 30.000 jaar, wat natuurlijk niets is in vergelijking. Voor andere planeten en eventueel intelligente bevolkingen geldt hetzelfde, hoewel er natuurlijk verschil kan bestaan in de tijdsschaal ("zij" zouden bijvoorbeeld ons niveau kunnen hebben gehad toen de Aarde nog "maar" 3 miljard oud was - dan hebben ze dus een kleine 2 miljard jaar voorsprong. Het omgekeerde is ook mogelijk...). Met andere woorden, de kans dat er leven bestaat elders in het universum is gigantisch groot (ik heb het immers nog niet gehad over de miljarden andere melkwegstelsels waar ook weer honderden miljarden sterren voorkomen...), maar de kans dat wij het tegenkomen is juist weer astronomisch klein. En toch...

Verwijderd

Op zondag 11 februari 2001 23:31 schreef Nephilin het volgende:
Tja, je kunt het inderdaad zien als een religie, maar dan wel 1 die wetenschappelijk gezien meer verantwoord is (imho) dan die van een almachtig opperwezen / andersoortig bovennatuurlijke macht...
Er zijn dan wel meer ufo's gezien dan goden, maar verder is er tot nu toe niks wetenschappelijks aan ufo's. Er zijn nooit aanwijzingen gevonden dat er ufo's oid bestaan. En de kans dat er ergens anders in het heelal intelligent leven bestaat dat enigzins op het onze lijkt, snel genoeg kan reizen om hierheen te komen, ons gevonden heeft en ook nog eens de moeite neemt om ons onopgemerkt te observeren lijkt me even klein als de kans dat er een god bestaat.

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

De kans zelf is astronomisch klein... maar het is voor veel mensen ( :? - 90 procent van de aardse bevolking heeft een geloofsovertuiging, daarmee vergeleken is het aantal UFO-aanhangers te verwaarlozen - ik zie uberhaupt niet waarom het een foute zaak zou zijn) waarschijnlijker om in buitenaards leven te geloven, dan in een supernatural presence, ook al is voor beiden geen enkel empirisch bewijs gevonden. Althans, dat is mijn enkele eurocent (geen twee eurocenten - da's teveel, omgerekend in guldens >:) )

Verwijderd

Je bedoelt dat het makkelijker voor mensen voor te stellen is hoe die aliens zouden zijn dan hoe een god zou zijn, alleen omdat ze meer op ons kunnen lijken?

De beide kansen zijn astronomisch klein, dus laten we even zeggen dat ze even klein zijn. Dan is het toch veel aantrekkelijker om te geloven in een god die alles regelt, alles voor je doet en je oneindig lang laat leven in een paradijs na je dood, dan in aliens die een stuk minder meerderweerdig zijn. En geloven in de bijbel EN in aliens valt niet te combineren.

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Flamez:
dat zou wel in de FAQ opgenomen kunnen worden
Als Nephilin dat ook goed vindt... :)

Maar, van welke vraag is dit het antwoord dan? (Of moeten we hier de opvolger van Deep Thought voor bouwen? ;) )

• Defspace

Defspace

Administrator

Topicstarter
Flamez:
hoe had je dat in gedachte ? super hypno beam
of gewoon de standaard gecontroleerde doorvoer van drugs om de bevolking in een roes te houden
De kans dat er intiligent leven is in het universum is astronomisch klein, Nephilin zei het al, misschien 100 beschavingen, hoe zeer ik die kans ook klein acht omdat een planeet zeker 20 miljoen jaar niet bestookt mag worden met grote meteorieten om intiligent leven voort te brengen.
De kans dat een planeer leefbaar is/wordt ook erg klein is omdat die planeet aan een heleboel voorwaarden moet voldoen, maar ok, 100 beschavingen kan ik mee leven.
Als zij in staat zijn geweest hier te komen, dan kunnen zij met hun Kennis echt wel in overleg met "onze leiders" een middeltje maken wat de mens kalm houdt.

Overigens zie ik niet zo het probleem met het vertellen van buitenaardsleven.
Als harmen siesen een keertje tussen neus en lippen door in het journaal vertelt dat we contact hebben gehad met vriendelijk buitenaards leven zie ik niet in waarom er meteen paniek uit hoeft te breken.
Ze zeggen gewoon dat ze nog op hun planeet zitten, en laten wat foto's zien, DAN PAS zouden ze echt aan gewenning bezig zijn zoals jij zegt.
Nu zijn ze echt nog niet bezig het volk "klaar te stomen" voor contact met buitenaards leven, en met die conclusie stel ik dan ook dat er nu nog geen contact is met buitenaardsleven op welke schaal dan ook.

Zoals Apoc2 al een keer heeft gezegt, waarom zijn het nooit wetenschappers die UFO's zien ? Waarom heeft nog geen astronoom een UFO gezien ? Waarom zijn er projecten als SETI@home ?

Ik vind het geloven in het gegeven dat we op deze aarde contact hebben of contact hebben gehad met buitenaardsleven hetzelfde als geloven in draken 400 jaar geleden.

Verwijderd

defspace
Zoals Apoc2 al een keer heeft gezegt, waarom zijn het nooit wetenschappers die UFO's zien ? Waarom heeft nog geen astronoom een UFO gezien ? Waarom zijn er projecten als SETI@home ?
in alle lagen van de bevolking komen 'sightings' voor

ook onder wetenschappers ..
alleen praten zij er niet over omdat ze bang zijn om in diskrediet te raken en als wetenschapper niet meer serieëus genomen te worden.. (maw je baan kwijt en dat is zonde van je dure opleiding )

ook zijn er luchtmacht generaals en piloten met ufo getuigenissen
maar zolang zij in dienst zijn hebben ze zwijgplicht.. zelfs daarna word nog gedreigd met het ontnemen van pensioen recht en gevangenis straf als ze informatie vrijgeven

er is nu zelfs een organisatie opgericht van oudgediende die hun Ufo verhaal naar buiten willen brengen

en over oude en nieuwe regeringen..
zodra je voor de overheid gaat werken moet je de eerste dag al een zwijgplicht ondertekenen..
en voor elk 'geheim' dat uitlekt blijven er 100 nog steeds geheim

• TlighT
  • Laatst online: 28-05-2025
Dat UFOs feit zijn ben ik wel van overtuigd. In zoverre feit in ieder geval dat ze al zo vaak zijn waargenomen en door zoveel verschillende mensen dat ik me niet kan voorstellen dat al die mensen erop uit waren om ons voor de gek te houden. Dus moet ik er vanuit gaan dat tenminste een deel van die mensen er serieus van overtuigd is dat ze iets hebben gezien dat ze niet kunnen verklaren. De vraag is dus voor mij, wat hebben die mensen dan precies meegemaakt?
Daarvoor zijn een aantal mogelijkheden:
1) Iets dat alleen in de hoofden van die mensen speelde (hallucinaties e.d.)
2) Een door die mensen verkeerd geintrepeteerd maar bekend verschijnsel (natuurverschijnsel, vliegtuig, sateliet, zwerm insecten, e.d.)
3) Een zeldzaam, onbekend (natuur)verschijnsel (bolbliksem, aardmagnetische verschijnselen, e.d.)
4) Een paranormaal verschijnsel (hangt samen met 3)
5) Een vervoersmiddel van wezens van een andere planeet (de traditionele UFO)

De meeste UFO-waarnemingen zullen wel onder categorie (2) vallen, maar dan blijven er nog een aantal over die waarschijnlijk echt niet verklaard kunnen worden met de huidige wetenschap.
Ikzelf hou het op (3). Wezens van een andere planeet lijkt me nog te onwaarschijnlijk (niet dat ze bestaan, maar dat ze de aarde bezoeken). En volgens mij heb ik wel eens gelezen dat een groot percentage waarnemingen zich voordoen bij bijv. breuklijnen en dat is wel aanwijzing voor (3).

Verwijderd

Dat mensen die voor de overheid werken een zwijgplicht ondertekenen is normaal. Ik werk voor een computerwinkel, ook ik moet een zwijgplicht ondertekenen, ook ik bezit bedrijfsgeheimen en overheidsgeheimen (via mn werk), maar dat wilt niet meteen zeggen dat we met duistere praktijken bezig zijn !!

Er zijn door heel veel militairen ufosightings gedaan ja. Een franse piloot had eens een zwarte driehoekige UFO zien vliegen die er supersnel vandoor ging...jaren later kwamen ze erachter dat het de F117 Stealth Fighter was.
Alleen dat laatste stukje vergeten we nogal snel. We onthouden alleen dat er een UFO was gesignaleerd door het Franse leger. Selectief geheugen zullen we maar zeggen.

Zo zijn er in de WO2 en in de koude oorlog bijzonder veel UFOmeldingen gemaakt...waarschijnlijk allemaal militaire experimenten. daarnaast kan je op een heldere avond ook satalieten zien, en die vliegen ook verdraaid snel.

daarnaast, hoe moeten UFO's in contact treden met "onze leiders" als ze onze taal niet spreken?? Waarom zouden die aliens willen dat wij klaargestoomd worden??

En laten we ook eerlijk door te zeggen dat heel veel UFO sightings achteraf gezien hallucinaties en bedenksels waren.
Er is nog steeds geen "wetenschappelijk" bewijs aangetroffen dat ze de aarde hebben gevonden.

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Net zo min als dat er "wetenschappelijk" bewijs is gevonden dat almachtige Allah daarboven alles zit te regelen (no offense intended) :P

Mijn enige echte punt is: als in dit gedeelte van het heelal "zomaar willekeurig" leven kan ontstaan (op wat voor manier dan ook), waarom dan niet ook op een andere plek in het universum (en dat is verdomd groot)? Ik vind het echt arrogant om te denken dat wij de enige levende/intelligente (daar twijfel ik soms aan...) wezens in all the galaxy zouden zijn, alleen maar omdat er geen bewijs voor is (ok, je kunt dan ook zeggen dat het arrogant is om aan te nemen dat God niet bestaat, het is maar waar je in gelooft).

• Defspace

Defspace

Administrator

Topicstarter
Nephilis:
Mijn enige echte punt is: als in dit gedeelte van het heelal "zomaar willekeurig" leven kan ontstaan (op wat voor manier dan ook), waarom dan niet ook op een andere plek in het universum (en dat is verdomd groot)? Ik vind het echt arrogant om te denken dat wij de enige levende/intelligente (daar twijfel ik soms aan...) wezens in all the galaxy zouden zijn, alleen maar omdat er geen bewijs voor is (ok, je kunt dan ook zeggen dat het arrogant is om aan te nemen dat God niet bestaat, het is maar waar je in gelooft).
Maar dat stellen we ook niet in dit topic, hetgeen wat we stellen is dat er hier op aarde geen contact is geweest met buitenaardsleven, niet dat dat helemaal niet zou kunnen bestaan.
Overigens denk ik dat de kans op "ontwikkeld" intelligent leven erg klein is.
Een planeet moet aan zoveel voorwaarden voldoen, dat is haast ondoenelijk.

-Mag niet veel verder van zijn zon staan als ons.
-Moet een maan hebben.
-Moet water zijn
-Mag niet te groot zijn. (zwaartekracht)
-Mag niet te klein zijn.
-Moet zeker 20miljoen jaar niet bestookt zijn met grote meteorieten.

En ga zo maar door. Er zijn gewoon ontzettend veel voorwaarden waar een planeet aan moet voldoen wil er leven vormen, nu sluit ik niet uit dat er leven is gevormd, maar of dat ook nog de kans/middelen heeft gekregen om daar ook nog wat mee te doen, dat is weer een ander verhaal.

Als de mens er niet was geweest, dan waren dolfijnen de intelligenste dieren op aarde, en deze zijn verekte intelligent, ze kunnen er alleen weinig mee omdat ze geen armen hebben om dingen mee vast te pakken en geen benen om op te lopen.
Dus het zou best kunnen dat er nog ergens ontwikkeld leven is, maar of die ook echt wat kunnen betekenen voor ons. Die kans acht ik heel klein.

Verwijderd

mja nu zijn het de atheïsten weer voor de verandering
die claimen dat de mensheid een unieke positie inneemd in dit heelal

evolutionisten hebben blijkbaar ook een dubbel moraal
alleen hier en nergens anders kan zulk intelligent leven als dat van ons evolueren

rare inconsequente opvatting..

stel dat op een ander levensvatbare planeet al 23 miljoen jaar geen E.L.E. is geweest

en ze 2 miljoen jaar geleden al op het evolutionaire nivo zaten waar wij nu zijn...
bedenk dan de snelheid van technologische ontwikkeling van ons in de afgelopen 100 jaar.. ( van paard en wagen naar spaceshuttle )

en reken daar dan 2 miljoen jaar technologische ontwikkelingen in dat tempo bij op..

zouden ze dan nog steeds niet in staat zijn om sneller dan het licht te gaan ?

waarom zouden zij ons bezoeken en onderzoeken ?..
om de zelfde reden dat wij apen onderzoeken
en in gecamoufleerde hutjes naar tijgers gaan zitten kijken

ze proberen hun eigen evolutionare geschiedenis te achterhalen
en wij zijn een prachtig levend voorbeeld

• Defspace

Defspace

Administrator

Topicstarter
stel dat op een ander levensvatbare planeet al 23 miljoen jaar geen E.L.E. is geweest
Zou kunnen.
en ze 2 miljoen jaar geleden al op het evolutionaire nivo zaten waar wij nu zijn...
Ik denk het niet. Ik denk dat iedere levensvorm een bepaalde tijd nodig heeft om te kunnen evolueren. Ik zie niet in waarom dat op een andere planeet sneller zou kunnen.
Behalve als daar de tijd sneller gaat omdat het planeetje kleiner is en de planeet harder om zijn as draait en harder om de zon, maar dan zouden ze een kortere levensduur hebben, en lang niet lang genoeg om de afstanden te overbruggen die er in het universum te overbruggen valt alvorens levende wezens tegen te komen.
[..]
Nee dat zullen ze nooit.
Wij doen dat om er wijzer van te worden voor ons mensenras. Waarom wij daar niet gezellig mee gaan babbellen is niet omdat we dat niet willen, maar omdat we dat niet kunnen. Als jij met een rat net zo makkelijk sprak als met een mens, zouden ze ook anders in de maatschappij geaccepteerd zijn.
Volgens mij zijn zij al intelligent genoeg om ons niet meer te hoeven observeren.

Ze zouden ons gewoon graag willen ontmoeten.

Welke "leider" wordt er nou vaak "ontvoerd" om ff een gesprekje met ze te hebben. Geen.

Verwijderd

Ik denk het niet. Ik denk dat iedere levensvorm een bepaalde tijd nodig heeft om te kunnen evolueren. Ik zie niet in waarom dat op een andere planeet sneller zou kunnen.
:? nou ehm .. misschien omdat ze eerder zijn begonnen ofzow |:(

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

[..]
Nee dat zullen ze nooit.
Theorieen die vandaag opgaan, en die niemand kan weerleggen, kunnen morgen achterhaald zijn. De ene wetenschappelijke ontdekking leidt tot de andere, die weer tot 2 volgende, die 2 weer tot 4 nieuwe... de voortgang is exponentieel, wie weet waar we over honderd jaar toe in staat zijn (als de mensheid zichzelf tegen die tijd tenminste niet van de aardbol heeft gevaagd).

Ik wil er in ieder geval niet aan dat het per definitie onmogelijk zou zijn, als alles op die manier zou zijn beschouwd door de eeuwen heen, zouden we nu nog speren en berevellen gebruiken... In de laatste eeuw is meer ontdekt dan in de voorgaande 10 millenia, en het ziet er niet naar uit dat dit voorlopig zal ophouden (en dat is een goede zaak, alhoewel soms dingen te ver worden doorgedreven).

* DroogKloot probeert nog altijd aan een optimistisch toekomstbeeld vast te kleven.

• TlighT
  • Laatst online: 28-05-2025
Op maandag 12 februari 2001 19:24 schreef Flamez het volgende:
evolutionisten hebben blijkbaar ook een dubbel moraal
alleen hier en nergens anders kan zulk intelligent leven als dat van ons evolueren

rare inconsequente opvatting..
Ik denk dat de meeste evolutionisten zich niet afvragen of er op andere planeten intelligent leven is, maar of dat intelligente leven ooit de aarde bezocht heeft of dat nu doet.
Omdat niets er op wijst dat je sneller dan het licht kunt reizen. Sterker nog, alles wijst er op dat je juist niet sneller dan het licht kunt.
Om ons te kunnen onderzoeken, moet je ons eerst vinden.

Verwijderd

bedenk dan de snelheid van technologische ontwikkeling van ons in de afgelopen 100 jaar.. ( van paard en wagen naar spaceshuttle )

en reken daar dan 2 miljoen jaar technologische ontwikkelingen in dat tempo bij op..

Geen idee. Volgens onze theorien is het onmogelijk de lichtsnelheid te doorbreken. En als dit klopt, helpt 2 miljoen jaar technische beschaving je geen stap verder... Aan de andere kant, als het wel mogelijk is, mag je ervan uitgaan dat 2 mln jaar wel voldoende is om het te ontdekken.

Er zijn waarschijnlijk duizenden van ons soort "beschavingen" in ons melkwegstelsel... Net zoals de meesten van ons niet echt geinteresseerd zijn in het verschil tussen tienduizend verschillende neuskevers uit het amazonegebied, denk ik ook niet dat wij voor zo'n beschaving nou zo interessant zouden zijn...

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
in dat geval denk ik dat er een hele grote kans is dat die beschaving zichzelf allang heeft uitgeroeid..(overbevolking...vervuiling....bewapening..)

Verwijderd

Flames
is dat nou zo moeilijk ?
de volks vertegenwoordigers .. de regeringen dus
en die overleggen wereldwijd echt over meer dingen dan jij en ik weten..
Natuurlijk overleggen die over veel meer dingen.. Maar of dat nou allemaal zo belangrijk is? Er zijn zat onderhandelingen die gewoon helemaal niet boeiend zijn voor de “gewone” mensen en waar ze verder ook niets mee te maken hebben. Vind je het gek dat je daar niet alles over hoort? Het wil alleen nog niet zeggen dat ze met z’n allen een groot netwerk over aliens hebben waar verder niemand wat van afweet.

Het lijkt me trouwens helemaal niet zo logisch dat de regeringsleiders (dat zijn toch de grote volksvertegenwoordigers) zich hier mee bezig houden. Ze zitten voor een paar jaar en dan komen er weer anderen. Veel te weinig continuiteit. Een president oid is niet meer dan een pronkstuk, het echte werk wordt door een hele grote groep ambtenaren gedaan.
En zelfs als de aliens voor de kopstukken gaan, zouden ze dan niet helemaal gek worden dat ze het ene moment Clinton moeten hebben en het andere moment W Bush? Waarom zouden zij vinden dat iemand het ene moment dé persoon van de wereld is en het andere moment (na de verkiezingen) helemaal niets meer? Het lijkt mij dat een levensvorm die intelligent genoeg is om hier naartoe te komen, toch wel boven onze zielige politieke geblaat staat, voor zover ze er al iets van snappen.

Verwijderd

el marcianito
ja ze zullen waarschijnlijk wel lachen om de poppenkast die wij politiek noemen
maar het zijn nu eenmaal de regels en methodes van onze cultuur en het lijkt mij dat ze dat zullen respecteren..

Verwijderd

ik wou maar even melden dat je met je "ik geloof niet in ufo's" stelling nog raar op kunt kijken.

ik was hier heel sceptisch over en ik geloofde er ook niet in totdat ik gezien heb wat ik zag nu 2 jaar geleden onderweg naar oom en tante in de auto met mn pa. geen aliens maar toch iets waar ik en mn pa en meer mensen die naast ons reden vast wel mee zitten hebben denken.

net een paar kilometer voor valkenburg in de lucht een licht dat zeer fel was en een supervage snelle beweging maakte veeeel sneller als een straaljager op zo'n afstand

en weg was het ...

dit is echt niet als geintje of wat dan ook bedoeld maar een sireuze ervaring ..

je kunt er lol over maken maar ik neem mensen sireus die zoiets gezien hebben (over encounters met echte aliens ben ik al veel meer sceptisch maar oke

Verwijderd

Op maandag 12 februari 2001 23:23 schreef Flamez het volgende:
el marcianito
ja ze zullen waarschijnlijk wel lachen om de poppenkast die wij politiek noemen
maar het zijn nu eenmaal de regels en methodes van onze cultuur en het lijkt mij dat ze dat zullen respecteren..
Respecteer jij ook de regels en methodes van een mierennest?? Jij gaat ook vragen aan de koningin of ze uit je tuintje wilt verkassen??
En aan vissen vraag je ook of ze aub stil kunnen blijven zitten en in het haakje willen bijten??

Hoe kan je nou communiceren?? Sommige mensen onder ons kijken teveel TV met engelssprekende aliens.

Daarbij..UFO verschijningen worden door veel mensen gedaan, behalve door bv SETI. Het lijkt me sterk dat jij iets met het blote oog ziet, wat geen enkel radarsysteem of telescoop ziet / hoort !! Lijkt me nogal sterk.

Verwijderd

viptweak
een vergevorderd beschaving zal ook wel in hun omgangs vormen wat beschaafder zijn dan wij..

het lijkt mij dat ze het nivo van inquisitie ondertussen wel voorbij zijn..

en over taal
ik denk dat ze lang genoeg de tijd hebben gehad om die van ons te leren...

Seti zoekt naar radio signalen en doet geen visuële observatie of radar detectie

en hoelang is de tijdsperiode dat een beschaving radiosignalen gebruikt ??
wij gebruiken dat net +/- 60 jaar en schakelen nu al over naar glasvezel technieken en ander vormen van communicatie
dus hoelang zullen we nog radiogolven gebruiken ? laten we zeggen 300 jaar

[voorbeeld mode]
radiogolven verplaatsen zich met de snelheid van het licht .. toch ?
een planeet staat hier 10 lichtjaar vandaan
de beschaving daarvan heeft 500.000 jaar geleden radiogolven gebruikt voor een periode van 300 jaar
die radiogolven zijn dus tussen 499.990 en 499.690 jaar geleden hier voorbij gekomen
dan is het dus logisch dat wij ze nu niet meer opvangen..
[/voorbeeld mode]

persoonlijk vind ik Seti dus zinloze tijdverspilling
en het idee wat hoogmoedig

en waarom ziet de radar ze ( soms )niet ?
als wij stealth vliegtuigen kunnen maken dan kunnen zij dat beter

maar er zijn echt wel radardetecties geweest van ufo's hoor
hebben jullie nou al die NSA documenten gelezen ?

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:37

Nicap

Tsssk....

Ok, en stel dat er een beschaving ons aan het observeren is. Uniformiteit is iets waar veel aan gedaan word in een beschaving. Soms kan het ook niet anders.
1. Er zijn erg veel mensen die een ufo hebben gezien, denken ze.
Stel dat er 1000 mensen zijn. Maar de ufo's zien er allemaal anders uit. Soms wel ongeveer hetzelfde natuurlijk, maar nooit allemaal precies. Je hebt ongeveer wel 40 verschillende types ufo's die mensen hebben gezien(volgens vage foto's en tekeningen, en dan zijn dat natuurlijk nooit alle type's.
2. Als er al een beschaving is die ons observeert is dat is dat waarschijnlijk maar 1 soort. Meerdere soorten kan je eigenlijk wel uitsluiten.

3. Dat wil dus zeggen dat 1 beschaving wel meer dan 40 verschillende ufo's in "dienst" heeft. En dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk, door die uniformiteit.

Of lul ik nou helemaal verkeerd, kan ook best. Tis iniedergeval mijn opvatting.
Maar dat er beschavingen zijn buiten de onze, ben ik compleet mee eens btw.

Verwijderd

mja waar baseer jij op dat het maar 1 beschaving zou kunnen zijn ?

er zullen ongetwijfeld meerdere beschavingen zijn en elk zal zijn eigen onderzoek willen uitvoeren..

• Nicap

Nicap

Tsssk....

De kans dat er een beschaving IS, die ons komt begluren is al klein. En dan wil jij zeggen dat het er wel meer kunnen zijn? Tuurlijk het kan altijd, maar das wel erg raar denken. Als je zo gaat denken dan hoef je al helemaal niet meer over te discussieren

Verwijderd

Flamez:
Ze zullen zich rot lachen, maar dan moeten ze het wel eerst kunnen begrijpen. Daarvoor is toch wel een behoorlijke hoeveelheid studie nodig.
En al die tijd zou er geen (licht)straaltje van ze te zien mogen zijn, willen "wij" het niet doorhebben. Zoiets is alleen bijna onmogelijk. Daarom lijkt het me dat er iig nu nog geen aliens echt hier zijn.

Verwijderd

heb het geprobeerd... Voor zover ze leesbaar waren, dus. Sommige documenten zijn compleet zwart gemaakt, waarschijnlijk locaties en radar-output... Amerikaanse kinderachtigheid, want van 40 jaar oude documenten kan je dat best vrijgeven... Maar het blijven Amerikanen natuurlijk :) Of misschien verwijzingen naar de mening van bepaalde personen, en dan kan ik me goed voorstellen dat ze zwart zijn.

Dat valt zowiezo onmiddellijk op, de leeftijd van die documenten. De meeste zijn ouder dan 40 en de meest recente zijn terugblikken (en ook die zijn ouder dan 15). Het is alsof na de jaren 50 en 60 geen ufo meer is waargenomen. Zou ook heel goed kunnen dat de afgelopen 30 jaar door verbeterde radartechnieken minder onverklaarde waarnemingen voorkomen.

Wat ook opvalt is dat diverse documenten elkaar tegenspreken. Volgens sommige documenten kunnen alle waarnemingen verklaard worden door weersomstandigheden, proefvluchten, weerballonnen, enz, volgens andere niet. Het document dat jij quoted, Flamez, is een van die laatste. Het lijkt erop dat binnen de NSA onenigheid heerst of dat hun mening veranderd is in de tijd.

iig is het volgens mij niet mogelijk een conclusie te trekken uit deze documenten. Ze zijn oud, heel erg oud, ik vraag me af wat er nu bij de NSA in de kluis ligt. Benieuwd of ook de nieuwste radar-installaties nog steeds dezelfde vreemde items oppikken... De ufo-manie lijkt een beetje over te zijn nu X-files ook minder populair aan het worden is.

• blouweKip
  • Laatst online: 25-12-2025
Helaas is er nog nooit een ufo gezien waarvan onomstotelijk is vastgesteld dat het een buitenaards ruimteschip is...de kans dat een echte(er zijn ook veel nep waarnemeningen) sighting van een ufo (unidentified flying object..dus niet automagisch groende mannetjes)
ook daadwerkelijk een ruimteschip is, is kleiner dan dat je een van nature paarse gespikkelde olifant op een driewieller op het binnenhof zult aantreffen..

Mensen die zeggen dat ze een paarse olifant zien worden vaak opgesloten op gesloten psychriatische afdelingen, maar mensen die suggereren een geavanceerd buitenaards ruimteschip te hebben gezien worden serieus genomen door veel mensen..tis eigenlijk de omgekeerde wereld..

De kans dat er dus daadwerkelijk een stel aliens naar onze planeet is gekomen is dus verwaarloosbaar klein, maar niet 0 (net als dat magische paddo elfjes ook misschien wel bestaan)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

ach.... er zijn vaak erg veel verklaringen voor dergelijke waarnemingen...en omdat veel mensen dingen die ze bv zien en niet kunnen thuisbrengen vaak toch een "naam" willen geven krijg je al snel...ik heb een ufo gezien...ik heb een geest gezien....enzo...

ik weet 100% zeker dan een heel groot deel van dergelijke gevallen hieronder vallen....

maargoed, ik sluit zeker niet uit dat er dingen bestaan zoals ufo's.... waarom zouden wij alleen zijn in dit grote heelalletje:) ben er alleen nog ff niet overuit waarom we eigenlijk geen sluitende bewijzen hebben hierover....foto's, films ed zijn altijd vaag en onduidelijk...

ik ben vrij sceptisch in dat soort dingen...eerst zien dan geloven zeg maar...maargoei... wie weet...:)

Verwijderd

cap proton..
ja het zijn inderdaad oude documenten
maar dat is logisch omdat over het algemeen dit soort documenten pas na 50 jaar worden vrijgegeven ( en zelfs dan nog voor een groot gedeelte gecensureerd )

de ufo radar waarnemingen van de afgelopen 30 jaar zullen dus pas over 20 tot 50 jaar worden vrijgegeven

blouwe kip
jouw statemend raakt kant nog wal
als je dat met zo'n zekerheid durft te zeggen, wil ik wel eens de berekeningen zien die je daarvoor hanteerd

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 00:03 schreef Flamez het volgende:
viptweak
een vergevorderd beschaving zal ook wel in hun omgangs vormen wat beschaafder zijn dan wij..
Zou het misschien kunnen dat zij heel andere manieren hebben? Begrijp jij hoe waterdruppels communiceren?? Dit lijkt onzinnig, maar zeggen dat aliens ons gedrag kunnen begrijpen en vice versa lijkt me even ondoenlijk/onzinnig
het lijkt mij dat ze het nivo van inquisitie ondertussen wel voorbij zijn..
Waarom LIJKT jou dat?? We weten nx van "ze" af...
en over taal
ik denk dat ze lang genoeg de tijd hebben gehad om die van ons te leren...
Onzin, dan zouden ze ons moeten kunnen horen bijvoorbeeld, misschien werken zij met andere geluidsgolven, dan horen ze nx. En als wij al die tijd in de gaten worden gehouden, dan hadden onze radars dat zeker wel opgepikt, stealth vliegtuigen zijn ook niet echt stealth. De F117A kan al gezien worden door de radar.
Seti zoekt naar radio signalen en doet geen visuële observatie of radar detectie
Nee, dat doet het leger al
en hoelang is de tijdsperiode dat een beschaving radiosignalen gebruikt ??
wij gebruiken dat net +/- 60 jaar en schakelen nu al over naar glasvezel technieken en ander vormen van communicatie
dus hoelang zullen we nog radiogolven gebruiken ? laten we zeggen 300 jaar
Kan ik nix over zeggen, wij gebruiken nog steeds de oude telefoonkabel voor ADSL, misschien worden radiogolven ook weer herontdekt.
[voorbeeld mode]
radiogolven verplaatsen zich met de snelheid van het licht .. toch ?
een planeet staat hier 10 lichtjaar vandaan
de beschaving daarvan heeft 500.000 jaar geleden radiogolven gebruikt voor een periode van 300 jaar
die radiogolven zijn dus tussen 499.990 en 499.690 jaar geleden hier voorbij gekomen
dan is het dus logisch dat wij ze nu niet meer opvangen..
[/voorbeeld mode]
Bovenstaande is een wazige gedachte, welke nergens op gebaseerd is. Als hun planeet verder weg ligt, moeten wij het nog horen.
persoonlijk vind ik Seti dus zinloze tijdverspilling
en het idee wat hoogmoedig
Dat vindt ik ook, omdat ik niet denk dat ze iets gaan vinden. Wat er niet is, kan je ook niet vinden.
en waarom ziet de radar ze ( soms )niet ?
als wij stealth vliegtuigen kunnen maken dan kunnen zij dat beter
De radar ziet ook stealth vliegtuigen, daarbij gebruiken zij waarschijnlijk andere technieken en dan ziet de radar ze waarschijnlijk wel. Je kan maar stealth zijn voor een paar types radar, niet allemaal.
maar er zijn echt wel radardetecties geweest van ufo's hoor
NSA documenten zijn natuurlijk nooit vervalst enzo... En je zegt het zelf al, radardetectie is dus wel mogelijk, mits ze langs komen vliegen.

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 00:17 schreef Flamez het volgende:
mja waar baseer jij op dat het maar 1 beschaving zou kunnen zijn ?

er zullen ongetwijfeld meerdere beschavingen zijn en elk zal zijn eigen onderzoek willen uitvoeren..
Hmmm, wij zouden een intergalactisch laboratorium zijn...belachelijk idee.
Het is al ongelooflijk als we 1 type tegenkomen, laat staan veel verschillende...van welke planeet kom jij eigenlijk :+

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 23:59 schreef Flamez het volgende:
cap proton..
ja het zijn inderdaad oude documenten
maar dat is logisch omdat over het algemeen dit soort documenten pas na 50 jaar worden vrijgegeven ( en zelfs dan nog voor een groot gedeelte gecensureerd )
Klopt, maar dat is ook bij de kruidenier om de hoek, maar censuur mag NOOIT zomaar worden toegepast,want dat maakt het document namelijk ongeldig.
de ufo radar waarnemingen van de afgelopen 30 jaar zullen dus pas over 20 tot 50 jaar worden vrijgegeven
Ongetwijfeld via een groepje gelovige.. waarom zie ik dit soort wereldschokkende dingen op CNN of op de BBC ??
blouwe kip
als je dat met zo'n zekerheid durft te zeggen, wil ik wel eens de berekeningen zien die je daarvoor hanteerd
Ik wil wel eens weten waar Flamez zijn wijsheden vandaan haalt. Inderdaad Blouwe Kip trekt een paar overhaastige conclusies, maar hij is niet de enige die dat doet...

Verwijderd

Ik wil wel eens weten waar Flamez zijn wijsheden vandaan haalt.
www.iqtest.com/view/iqtest/options/000809/9658323344155 :P >:) :z

• Nicap

Nicap

Tsssk....

[quote]Viptweak
Waarom LIJKT jou dat?? We weten nx van "ze" af...[quote]

Als je dit zegt, kun je zelf ook geen argumenten geven. Immers waarom LIJKT jou dat...
Je weet zelf ook nix van ze dus alles wat jij zegt is ook bullshit(in a matter of speaking)

Verwijderd

[quote]
Op woensdag 14 februari 2001 00:29 schreef Nicap het volgende:
[quote]Viptweak
Waarom LIJKT jou dat?? We weten nx van "ze" af...
Als je dit zegt, kun je zelf ook geen argumenten geven. Immers waarom LIJKT jou dat...
Je weet zelf ook nix van ze dus alles wat jij zegt is ook bullshit(in a matter of speaking)
Klopt, en dat is nou net de bedoeling !! Alles wat ik/jij/hij/ze over ufo's zegt/zeggen is inderdaad (ik gebruik jouw woorden) "bullshit (in a matter of speaking)"

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 00:22 schreef Flamez het volgende:

[..]

Hopelijk was je ook zo intelligent genoeg om deze test te doorzien en die boeken NIET te kopen.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:18

Jag

Op woensdag 14 februari 2001 00:22 schreef Flamez het volgende:

[..]

Heb je iemand omgekocht?
Maar dat geloof je toch zeker zelf niet dat je een IQ van 154 hebt:? Ik bedoel, ik denk best dat je behoorlijk slim bent, maar 154 is echt EXTREEM intilligent, dat heb ik niet eens :P;).

Jag

Verwijderd

Op maandag 12 februari 2001 00:26 schreef hybridz het volgende:
Je bedoelt dat het makkelijker voor mensen voor te stellen is hoe die aliens zouden zijn dan hoe een god zou zijn, alleen omdat ze meer op ons kunnen lijken?

De beide kansen zijn astronomisch klein, dus laten we even zeggen dat ze even klein zijn. Dan is het toch veel aantrekkelijker om te geloven in een god die alles regelt, alles voor je doet en je oneindig lang laat leven in een paradijs na je dood, dan in aliens die een stuk minder meerderweerdig zijn. En geloven in de bijbel EN in aliens valt niet te combineren.
Zo te zien lees jij wel 's de bijbel, maar lees hem nu eens goed !!!
Daarin staat namelijk dat : I quote 'en zij daalden neer in vlammende koetsen van blinkend materiaal en stijgden uit als mensen in blinkende pakken' (vrij vertaald);)

Verwijderd

Of ze bestaan weet ik niet maar zelf heb ik wel een UFO gezien, was dus geen stateliet/vliegtuig of iets dergelijks, maar misschien was het wel een experimenteel ruimtevaartuig van de NASA/Airforce...

• Defspace

Defspace

Administrator

Topicstarter
Inderdaad Bazza, In de buurt van Area 51 worden ook vaak UFO's gesignaleerd, maar ja, dat kan natuurlijk helemaal niets te maken hebben met het feit dat Area 51 een militair test gebied is.

Ik heb wel eens een documentaire gezien waar ze een vliegtuig lieten zien (computer gestuurd) die binnen no-time een 90 graden bocht kon maken. Die gooide dus letterlijk zijn stuur om.
Dat soort technieken zetten mensen op de grond al gauw op een verkeerd been.

Verwijderd

Dit gebeurde dus in Amsterdam-Noord in Zuid-Oostelijke richting ;)

Op een avond werd ik door me moeder wakker gemaakt en ik dacht een vallende ster te zien (ik ben erg sceptisch) maar toen ging hij heen en weer en op-en neer en het was duidelijk geen vallende ster of vliegtuig of iets dergelijk maar het was wel enorm hoog want ik zag ook een vliegtuig vliegen en dit "ding" vloog veel hoger, ik heb het sinds die maal nog 2 keer gezien, ik zeg echt niks over grijze mannetjes maar dit kan ik gewoon niet verklaren.

Verwijderd

zooww... voor de liefhebbers staan op de volgende site quotes van legerpersoneel en links naar quotes van astronauten en wetenschappers
omtrend UFO's

www.connect.net/mattvest/milqts.htm

voorproefje

"What I found [in doing research for the book Project Delta] was compelling evidence to claim that most of these aerial objects far exceeded the terrestrial technology of the era in which they were seen. I was forced to conclude that there is a great likelihood that Earth is being visited by highly advanced aerospace vehicles under highly 'intelligent' control indeed."

-Dr. Richard F. Haines, retired NASA senior research scientist at Ames Research Center and the Research Institute for Advanced Computer Science where he worked on the International Space Station.--From the preface of his book, CE-5, 1998.

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-12-2024

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Wat ik hier nog niet ben tegengekomen ( vergeef me dat ik de eerste thread niet gelezen heb)is de theorie dat de hele mensheid afstamt van buiten de aarde. In de evolutietheorie zit toch nog wel een enorm onverklaarbaar gat. Wel eens gehoord van Von Daniken? zoals eerder gequote bestaan er in oude culturen (bijbel oa) veel verwijzingen naar 'ruimtewezens' of 'goden'van boven. Inclusief afbeeldingen van mensen met ruimtehelmen enzo... Het is een mogelijkheid...Zo zijn er veel mysterien uit de oudheid nog nooit opgelost; de pyramides die in een lijn staan met Orion. Volgens mij hangt het allemaal samen. Er zijn genoeg sites die daar veel onderbouwde argumenten voor geven ( als je het kaf van het koren kunt scheiden natuurlijk). Wist je dat de amerikaanse regering een wet in de jaren vijftig heeft aangenomen die contact met buitenaardsen verbood?? Dat is op z'n minst vreemd te noemen....

aAarGhh

• Defspace

Defspace

Administrator

Topicstarter
Zo zijn er veel mysterien uit de oudheid nog nooit opgelost; de pyramides die in een lijn staan met Orion
Deze zijn ondertussen al wel opgelost.
Volgens Spence bepaalden de Egyptenaren in de periode van het Oude Rijk (ca. 2600-2300 v.Chr.) de richting van het noorden op basis van de stand van twee heldere sterren, Mizar in de Grote Beer en Kochab in de Kleine Beer. Het is een gemakkelijke methode, die zonder moderne meetinstrumenten toch een nauwkeurig resultaat oplevert -- de piramide van Cheops in Giza staat ongeveer zo precies als zonder moderne instrumenten maar mogelijk is.
Maar de Mizar-Kochab-methode is niet helemaal perfect, en het zijn precies de afwijkingen die het overtuigendste argument geven voor Spences stelling. Door de veranderende stand van de as van de Aarde, levert de Mizar-Kochab-methode kleine fouten op, die van eeuw tot eeuw anders zijn, en die sterrenkundigen vandaag precies kunnen berekenen. En die berekende fouten komen precies overeen met de kleine fouten in de stand van de verschillende piramiden die in de loop van de eeuwen gebouwd zijn. Het verband tussen fout en bouwtijdstip blijkt zo frappant, dat het gebruikt kan worden om de bouwtijdstippen veel nauwkeuriger te bepalen dan met de bestaande methodes.
In de tijd van Cheops was de afwijking het kleinst, maar vroegere en latere piramiden staan allemaal een beetje scheef. De Egyptenaren lieten zich dus van eeuw tot eeuw een klein beetje misleiden door Mizar en Kochab.
http://vsa.intouch.net/VS05300.HTM

originele artikel stond op www.standaard.be , maar moet je lid van zijn om te mogen zien.

plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.com/anibealaura/3d13b440.jpg

Verwijderd

hè laten we er nou niet weer een von Däniken discussie van maken..

daar hebben we al genoeg topics aan besteed..

maar nogmaals check die link die ik in de vorige post heb gegeven en verbaas jezelf

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 22:59 schreef Flamez het volgende:
hè laten we nou niet weer een von Däniken discussie van maken..

daar hebben al genoeg topics aan besteed..

maar nogmaals check die link die ik in de vorige post heb gegeven en verbaas jezelf
Jaja, Von Daniken is een fantast die het goed doet bij de soortgelijkende zender Discovery Channel. Laten we von Daniken nou es niet meer serieus gaan nemen aub. En Flamez, die stukken zijn echt niet zinniger hoor, check mijn eerder postings.

• nikao
Deze zijn ondertussen al wel opgelost.
mag jij mij een verklaring geven voor het feit dat een of andere stam in donker afrika (de dogon geloof ik).. al generaties door overlevering wist dat sirius(b?) een dubbelster is... en die baan nog perfect uitgetekend hebben..

Verwijderd

ehm viptweak welke stukken bedoel je ??
asl die site link van mij bedoelt met die quotes..
dan moet die nog maar eens goed doorlezen
-Colonel Joseph J. Bryan III, Founder of the CIA's psychological warfare staff, special assistant to the secretary of the Air Force, advisor to NATO, and board member of the National Investigations Committee on Aerial Phenomenon (NICAP).

"These UFOs are interplanetary devices systematically observing the earth, either manned or under remote control, or both."

"Information on UFOs, including sighting reports, has been and is still being officially withheld."
dit zijn toch geen lichte uitspraken
en ook niet van de eerste de beste

• Defspace

Defspace

Administrator

Topicstarter
Disclaimer: Do not believe anything you read on this page. I could inadvertently be twisting the truth, taking things out of context, using someone else’s bogus quotes, etc. I admit that I am not a very thorough researcher. I don’t have the time or inclination to be. I have simply compiled quotes with a “pro-UFO” bias
Need i say more.

Verwijderd

ik vroeg me al af waar je bleef.. >:) haha

maarreuh.. de autheur van die website
bedoelt daar mee te zeggen dat je ( net als normaal ) niet alles zomaar aan moet nemen wat je voorgeschoteld krijgt en dat je zelf moet uitzoeken of het klopt ..

want een hoop quotes kloppen wel
maar je zal ongetwijfeld niet verder hebben gelezen dan dat stukkie

en daarom heb ik een nog betere website voor je gevonden :9~

van voormalig vooraanstaand NASA wetenschapper Clark C. McClelland
deze man doet een aardig boekje open omtrend NASA en UFO's

mag je niet missen :)

www.stargate-chronicles.com

en dan ook nog deze kwoot van Dr, Story musgrave voormalig Astronaut voor NASA
During an earlier interview, Dr. Musgrave stated he attempted to communicate with ET lifeforms during each of his six missions. He actually asked them to take him with them. Now that's an astronaut with a lot of courage. Dr. Musgrave retired after this flight from NASA. Since then he's been spreading his considered opinion that alien life exists. When Musgrave speaks of this, it's no great leap for one to assume he's admitting knowledge of alien life.As the final slide of a "Grey" ET was shown during a recent astronomy presentation by Dr. Musgrave, he made this surprising comment: "These guys are real... I guarantee it!"

• budi
  • Laatst online: 25-01 13:29
Leuke discussie, duurt even voordat je hem helemaal doorgelezen hebt. :)

Dat van die piramides vind ik interessant, maar weet iemand dan hoe het met die Inca's en hun grote ingravingen en tekens in de aarde zit? Het is jammer dat ik er niet zoveel van af weet, maar ik had gehoord dat die tekens ook al velen eeuwen oud zijn en dienden voor communicatie tot 'de buitenaardsen' of misschien 'gewoon' de goden?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

alle onverklaarbare gebeurtenissen worden door wetenschappers (geloof ik) altijd per stuk onderzocht... ontvoerd door ufo? hallucinatie... atlantis? bestaat niet... etc etc

maar als je nou is alles naast elkaar legt: ufo's nu, onverklaarbare kennis van oude volken over natuur- en sterrenkunde, atlantis, overeenkomsten tussen egypte en zuid-amerika, buitenaardse bezoekers in de bijbel, vliegende voertuigen in azië +/- 10000 jaar geleden....

op zich zijn al die dingen wel te verklaren met rare natuurfenomenen en gare complot- en leugenstheorieën, maar als je ze samen bekijkt, krijg je erg snel de indruk dat 't allemaal 'makkelijk' te verklaren is...

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Op donderdag 15 februari 2001 14:46 schreef WFalconB het volgende:

op zich zijn al die dingen wel te verklaren met rare natuurfenomenen en gare complot- en leugenstheorieën, maar als je ze samen bekijkt, krijg je erg snel de indruk dat 't allemaal 'makkelijk' te verklaren is...
Wat mij betreft een beetje te makkelijk: geef de schuld maar aan de ufo's voor alles wat je even niet begrijpt.voorbeeldje: hoe konden die egyptenaren die pyramides bouwen?
antwoord: ufo's natuurlijk ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Op donderdag 15 februari 2001 15:09 schreef blobber het volgende:

[..]

Wat mij betreft een beetje te makkelijk: geef de schuld maar aan de ufo's voor alles wat je even niet begrijpt.voorbeeldje: hoe konden die egyptenaren die pyramides bouwen?
antwoord: ufo's natuurlijk ;)
dat weet ik ook wel

maar er zijn veel meer links tussen de egyptenaren en ufo's, zijn er in pyramides en tombes geen afbeeldingen van lucht/ruimteschepen gevonden? dan is t al wel wat logischer

ik zeg niet dat ik t geloof, ik vind het allemaal erg toevallig

• Defspace

Defspace

Administrator

Topicstarter
Flamez:
maar je zal ongetwijfeld niet verder hebben gelezen dan dat stukkie
Toevallig heb ik de hele pagina doorgelezen :P
Maar toch, ik kijk al die statements toch met argensogen aan. Ik bekijk het als een wetenschapper, zelf niet gehoord/gezien, niet geloven :7

Ik kan me best voorstellen dat er soms onverklaarbare dingen gebeuren, ik heb zelf ook wel eens zoiest meegemaakt, een lichtbol aan de hemel, als een ster(alleen erg helder, daarom viel hij mij zo op), maar later toen ik keek was ie weg. (Dat was ongeveer 5min. later.)
Toch denk ik dan dat het wel iets van een meteoriet die de dampkring in kwam ofzo, ik zal er in ieder geval een andere verklaring voor zoeken als een ufo.
Gewoon omdat ik absoluut niet inzie waarom die rare gasten zo stiekem aan het doen zouden zijn.B-)
maar er zijn veel meer links tussen de egyptenaren en ufo's, zijn er in pyramides en tombes geen afbeeldingen van lucht/ruimteschepen gevonden? dan is t al wel wat logischer
Ik weet niet hoeveel er zijn, maar ik heb in een ander topic hier in W&L een plaatje gezien van een tekening wat sterk leek op een helicopter. (Probeer maar eens met een helicopter vanaf een andere planeet hier naar toe te vliegen :) )
En wat "zeppelins".
Ik zie niet in waarom die egyptenaren(en de inca's) niet al veel verder gevorderd waren als de rest van de wereld, en dus al tekeningen gemaakt hadden van mogelijke vliegende objecten. Wie weet hadden ze ze wel.
Als ik hoor hoe slim ze wel niet waren, en dat waren ze, zie ik niet in waarom ze niet al dingen hadden die wij pas ca.4000 jaar later uitvinden.

Het was alleen een vrede lievend volk en zijn waarschijnlijk vertrapt door arabieren en spanjaarden. In de tijd van onze kruistochten. :)
Overigens heb ik vroeger niet echt opgelet bij geschiedenis. :)

• nikao
Als ik hoor hoe slim ze wel niet waren, en dat waren ze, zie ik niet in waarom ze niet al dingen hadden die wij pas ca.4000 jaar later uitvinden.
als je dit echt denkt moet je mijn posting nog ff lezen.. (eindje terug in deze thread) over die afrikaanse stam.....

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Op donderdag 15 februari 2001 16:08 schreef WFalconB het volgende:

ik zeg niet dat ik t geloof, ik vind het allemaal erg toevallig
Ik vind de afbeeldingen wel suggestief, maar je zou er ook goden of visioenen o.i.v. hallucinogene middlen in kunnen zien, het enige dat ik echt weird vind, is die stam die al eeuwen lang van het bestaan afweet van sirius-b, daar ga je toch over nadenken.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

defspace
ik heb zelf ook wel eens zoiest meegemaakt, een lichtbol aan de hemel, als een ster(alleen erg helder, daarom viel hij mij zo op), maar later toen ik keek was ie weg. (Dat was ongeveer 5min. later.)
toevallig heb ik dat ongeveer een maand geleden nog gezien
een stil hangende lichtbol.. toch wel opmerkelijk groter en feller dan een ster
en ik zag 'm ook verdwijnen
op een manier van "licht aan - licht uit"

een meteoriet zou bij verbranding langzaam uitdoven
plus dat die meestal een staart hebben door afbrokkelend materiaal ( heb ik overigens ook een keer gezien )
en de kleur daarvan is oranje achtig
en niet fel wit zoals bij die lichtbol
Overigens heb ik vroeger niet echt opgelet bij geschiedenis.
ja dat viel al op want je gooit alles een beetje door elkaar ;) :P
Ik bekijk het als een wetenschapper, zelf niet gehoord/gezien, niet geloven
Bekijk het eens als rechter.. meerdere getuigen verklaringen, van respectabele mensen en gerenomeerde wetenschappers..
zelfs van presidenten ( Jimmy Carter en Ronald Reagan )

als je verdacht zou zijn van moord zou je met getuigenissen van deze mensen op de stoel gaan

een rechter zou dus concluderen dat aan de hand van getuigenverklaringen UFO's van buitenaardse afkomst zijn bewezen..

Verwijderd

Ik zeg niet dat die stukken onzin zijn, maar waarom krijgen eerst mensen die in UFO's geloven deze stukken in handen en dan pas de wetenschappers?? Dit ruikt naar vervalsing. Daarnaast mogen hoge officieren / bestuursleden NOOIT geheimen openbaren en zeker niet aan iedereen. Ook dit is niet geheimzinnig, dit is bij elk bedrijf zo.

Sorry, maar als ik dat soort verhaaltjes lees, dan denk ik : leuk, maar waar blijven de bewijzen??

Als iemand UFO's zoekt, dan zal die een UFO vinden, want elk signaaltje uit de ruimte is dan een UFO, elke lichtflits is een UFO en elke keer dat je bewusteloos raakt was je ontvoerd. Dit geldt ook voor die tekeningen uit pyramides, misschien dronken ze daar hun thee uit ofzo.

En die stam in afrika...das zeker door een optimist vertaald?? Misschien bedoelde ze wel heel wat anders, of had er eentje op school gezeten en het daar geleerd.

Ik geloof best in buitenaards leven, maar niet dat ze van ons bestaan afweten. Misschien zijn wij technologisch wel het meest ontwikkeld.

• Jag
  • Laatst online: 15:18

Jag

een rechter zou dus concluderen dat aan de hand van getuigenverklaringen UFO's van buitenaardse afkomst zijn bewezen..
Het is maar goed dat een rechter geen wetenschappelijk onderzoek hoeft te doen :).

Jag

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-01 17:32
We are they. Say, son, have you ever seen one of these? <flash>

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Vroeger, heeel lang geleden werden dingen die men niet kon begrijpen toegeschreven aan een god. UFO waarnemingen hebben hier ook veel van weg. Men ziet dingen die men niet begrijpt en schrijven dit toe aan aliens. Veel van dat soort waarnemingen zijn gewoon te verklaren, maar men denkt gewoon niet genoeg na.

Verwijderd

Op vrijdag 16 februari 2001 13:12 schreef JimmyT het volgende:
Men ziet dingen die men niet begrijpt en schrijven dit toe aan aliens. Veel van dat soort waarnemingen zijn gewoon te verklaren, maar men denkt gewoon niet genoeg na.
ehe :D ...

ehm..
"I have absolutely no idea where the UFO's come from or how they are operated, but after ten years of research, I know they are something from outside our atmosphere."
-Dr. James E. McDonald, Professor of Atmospheric physics, University of Arizona. 1967.
een professor die 10 jaar lang onderzoek doet
en jij noemt dat te weinig nadenken |:(
I am completely convinced that [UFOs] have an out-of-world basis."
-Dr. Walther Riedel, research director and chief designer at Germany's rocket center in Peenemunde, also worked on classified projects for the U.S. after WW2. From LIFE Magazine, April 7, 1952.

Verwijderd

Ik heb het natuurlijk ook niet over dat handjevol mensen dat wel nadenkt, maar over de meerderheid die niet nadenkt.

Verwijderd

Op vrijdag 16 februari 2001 19:26 schreef Flamez het volgende:

[..]

ehe :D ...

ehm..
[..]

en jij noemt dat te weinig nadenken |:(
[..]
Bij mijn weten was Werner von Braun de topman op Peenemunde en niet Riedel. Daarbij zijn er heel veel duiste geleerden na WO2 naar de USA verhuist, Von Braun heeft de eerste man op de aardbol gezet. Die geheimzinnige onderzoeken waren bijvoorbeeld dat waterstofbom en snellere vliegtuigen. De Messersmidt Gotta is een driehoekig vliegtuig, gebouwd in 1943 door de duitsers, onnodig om te zeggen dat deze door heel veel mensen als een UFO is aangezien, dankzij de snelheid/wendbaarheid en stealth. later is hier de F117A, een nieuwe "ufo" van ontwikkeld.

Verwijderd

Op zaterdag 17 februari 2001 14:00 schreef JimmyT het volgende:
Ik heb het natuurlijk ook niet over dat handjevol mensen dat wel nadenkt, maar over de meerderheid die niet nadenkt.
Die professor heeft 10 jaar lang iets onderzocht, maar hij weet niet WAT hij heeft onderzocht...is dat nadenken?? Ik noem het overheidsgeld verspilling

Verwijderd

Op zondag 18 februari 2001 10:59 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Die professor heeft 10 jaar lang iets onderzocht, maar hij weet niet WAT hij heeft onderzocht...is dat nadenken?? Ik noem het overheidsgeld verspilling
hij weet wel wat hij heeft onderzocht..
U.F.O.'s
het probleem is ze laten zich niet zo makkelijk vangen hè |:(
dus fysiek onderzoek word dan wat moeilijk..
maar hij concludeerd dat ze niet van deze planeet kunnen zijn omdat ze vlieg-eigenschappen hebben die wij nu nog steeds niet kunnen evenaren

en speciaal voor jou deze dan
Werner Von Braun, rocket scientist who was instrumental in the development of Nazi Germany's V2 rocket and later, the American space program.

"We find ourselves faced by powers which are far stronger than we had hitherto assumed, and whose base is at present unknown to us. More I cannot say at present. We are now engaged in entering into closer contact with those powers, and in six or nine months time it may be possible to speak with some precision on the matter." --This comment comes from "News Europa" Jan. 1959 and refers to mysterious events during the re-entry phase of the Juno 2 rocket during a test flight.

"...it is as impossible to confirm them (UFOs) in the present as it will be to deny them in the future." --In a comment to Nasa scientist, Clark McClelland

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 22:24

SG

SG surft naar info hardewaren

Op zondag 11 februari 2001 23:31 schreef Nephilin het volgende:

Misschien zijn er al aliens onder ons, die onze maatschappij hebben geinfiltreerd, en die op verschillende niveau's misschien wel invloed uitoefenen (George W. Bush geholpen door disguisede groene mannetjes >:) )

En tja, wat is de kans dat we ze tegenkomen? De Melkweg is pretty damned groot, we praten over een grove cirkel met een diameter van 100.000 lichtjaar... zo ontzettend nietig is 1 klein planeetje daarin, in verhouding ongeveer 1 enkel atoom op een hele planeet. Daarbij komt nog, er zijn 3 beschavingsniveaus:

1). Langzamer dan licht (wat alles kan zijn van holbewoners tot waar wij ons nu bevinden, en misschien een stukje verder).

2). Sneller dan licht, a la Star Trek rassen - niet oppermachtig, misschien een beschaving van enkele triljarden, verspreid over een paar honderd lichtjaar.

3). Ultra geavanceerd, benut de energie van hele melkwegstelsels, populatieomvang van duizenden quintiljarden (aangenomen dat zulke hoogontwikkelde wezens nog fysieke lichamen nodig hebben, en niet gewoon als energievorm bestaan).

De Aarde bestaat nu zo'n 5 miljard jaar, de mens zoals -ie nu is ongeveer 30.000 jaar, wat natuurlijk niets is in vergelijking. Voor andere planeten en eventueel intelligente bevolkingen geldt hetzelfde, hoewel er natuurlijk verschil kan bestaan in de tijdsschaal ("zij" zouden bijvoorbeeld ons niveau kunnen hebben gehad toen de Aarde nog "maar" 3 miljard oud was - dan hebben ze dus een kleine 2 miljard jaar voorsprong. Het omgekeerde is ook mogelijk...). Met andere woorden, de kans dat er leven bestaat elders in het universum is gigantisch groot (ik heb het immers nog niet gehad over de miljarden andere melkwegstelsels waar ook weer honderden miljarden sterren voorkomen...), maar de kans dat wij het tegenkomen is juist weer astronomisch klein. En toch...
Als er een geavanceerd ras is die rondtrekt in ruimte schepen met hun complete beschaving
als nomaden van planeet naar planeet en dit al 3miljard jaar doen dan is er toch 'n klein mogelijkheid heel klein op 'n eerste contackt als het maar geen sprinkhanen minded rasje is.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• SG

SG

Op maandag 12 februari 2001 23:23 schreef kRiTz_C het volgende:
ik wou maar even melden dat je met je "ik geloof niet in ufo's" stelling nog raar op kunt kijken.

ik was hier heel sceptisch over en ik geloofde er ook niet in totdat ik gezien heb wat ik zag nu 2 jaar geleden onderweg naar oom en tante in de auto met mn pa. geen aliens maar toch iets waar ik en mn pa en meer mensen die naast ons reden vast wel mee zitten hebben denken.

net een paar kilometer voor valkenburg in de lucht een licht dat zeer fel was en een supervage snelle beweging maakte veeeel sneller als een straaljager op zo'n afstand

en weg was het ...

dit is echt niet als geintje of wat dan ook bedoeld maar een sireuze ervaring ..

je kunt er lol over maken maar ik neem mensen sireus die zoiets gezien hebben (over encounters met echte aliens ben ik al veel meer sceptisch maar oke
ze testen tegenwoordig ook ramjet engines die mach4 tot mach 10 kunnen halen

en willen waarschijnlijk deze techniek gebruiken om met die snelheid de damkring te kunen verlaten in de stratosfeer omdat dat veel goedkoper is dan die space shutles

misschien was dat zo'n test die je gezien hebt. Ramjet engine werken pas vanaf Mach2/3 en hoge dus starten conventioneel als vliegtuig maken snelheid door ramjet welcomplex.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

en superG hoe bevalt dit topic ?

• SG

SG

Op zondag 18 februari 2001 15:12 schreef Flamez het volgende:
en superG hoe bevalt dit topic ?
Nephilin heeft er wel een goede kijk op
toch

Verwijderd

Op zondag 18 februari 2001 14:17 schreef Flamez het volgende:

[..]

hij weet wel wat hij heeft onderzocht..
U.F.O.'s
het probleem is ze laten zich niet zo makkelijk vangen hè |:(
dus fysiek onderzoek word dan wat moeilijk..
maar hij concludeerd dat ze niet van deze planeet kunnen zijn omdat ze vlieg-eigenschappen hebben die wij nu nog steeds niet kunnen evenaren

en speciaal voor jou deze dan
[..]
Yippie, hij heeft 10 jaar onderzocht en nx gevonden. Wat heeft hij dan voor onweerlegbare bewijzen gevonden?? En welke vliegeigenschappen zijn dat dan?? Hoe weet jij dat het geen mil. test is??

Bedankt voor het stukje tekst, maar het zegt nog nx.

Verwijderd

viptweak doe ook vooral niet kijken bij de links die ik heb gegeven

[paplepel mode]
"From their maneuvers and their terrific speed I am certain their flight performance was greater than any aircraft known today."
-Colonel Carl Sanderson, USAF, commenting on his sighting of two circular silver UFOs in close proximity to his plane over Hermanas, New Mexico. The UFOs were said to make a series of seemingly impossible maneuvers before disappearing at an astonishing speed and showing up again over El Paso, Texas.
[/paplepelmode]

oow deze is ook leuk
"The real danger to the U.S. and perhaps this whole planet is the government has placed such a heavy blanket of secrecy upon this issue. So much secrecy, those in government who have knowledge showing UFOs are identifiable feel the subject cannot be discussed by those in the know without serious repercussions. Others are afraid their friends and co-workers will think they are crazy if they even so much as insinuate that UFOs are identifiable as manned craft from outside the earth. This particularly applies to newspaper editors and publishers, reporters and analysts. Thus the U.S. is denying itself the chance to learn more about UFOs or to encourage research despite the fact the U. S. stands to gain from such discussions. . . .Not publicized but true is that the Clinton administration, soon after coming to office, had many briefings on the subject. Laurance Rockefeller provided the information for the President and Mrs. Clinton. Others provided documents and verbal briefings to presidential advisors Jack Gibbons (science), Bruce Lindsay (personal), Anthony Lake (national security) and Vice President Albert Gore. About the same time a three hour briefing was given by Dr. Steven Greer to the sitting Director of the CIA, Admiral Woolsey. . . .After the Roswell incident, the Air Force replied to reporters' inquiries that this was all part of research using weather balloons and other equipment.Colonel Corso and hundreds of others who work or have worked in secret defense and scientific agencies, are willing to swear under oath that alien craft are repeatedly penetrating our airspace."
-Sarah McClendon, White House Correspondent, and Dean of the White House Press Corps--exerpts from a press release by McClendon on March 30, 1998.

Verwijderd

Op maandag 19 februari 2001 00:06 schreef Flamez het volgende:
viptweak doe ook vooral niet kijken bij de links die ik heb gegeven
Och, ik lees ze wel, maar ik vindt ze nogal vaag. Ze maken dus SCHIJNBAAR onmogelijke maneuvres, maar er staat niet bij welke maneuvres dat zijn. daarbij is het gesignaleerd in de buurt van een testbasis van de USAF.

2de tekstje vindt ik ook wel ver gezocht. Geen enkele militair kan onder ede zweren dat ufo's bij ons in de atmosfeer zijn geweest, dat mag namelijk niet. En daarbij, er is echt geen organisatie die ALLES weet, de mensen die daar werken weten ook niet alles, alleen datgene wat voor hen belangrijk is. Vergelijk het met een legpuzzel. Dit soort teksten vindt ik nog steeds niet overtuigend, het is te simpel.

Verwijderd

Oh, en als ik die link volg naar de pagina die jij hebt opgegeven, dan is dit de eerste alinea :
Disclaimer: Do not believe anything you read on this page.I could inadvertently be twisting the truth, taking things out of context, using someone else’s bogus quotes, etc. I admit that I am not a very thorough researcher. I don’t have the time or inclination to be. I have simply compiled quotes with a “pro-UFO” bias. I am by no means the final authority on these matters. I am the guy whispering rumors. My hope is that this site will serve as a jumping-off point for more in-depth research.
De maker zegt dus dat je niet alles moet geloven, dat het mogelijk is dat teksten verkeerd opgevat zijn en dat geen enkele bron zorgvuldig is nagetrokken. Alles is met een Pro-UFO bril bekeken en het zijn alleen geruchten.

Denk jij dat ik dan nog verder lees??

• Shemez
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
VipTweak ik heb deze thread net helemaal doorgelezen en het valt me op dat je voornamelijk berichten post om alle argumenten van Flamez de grond in te boren.

Waarom doe je dit? :?

Ben je bang dat er iets aan het licht komt wat je hersenen niet kunnen verdragen? De meeste mensen die niet in UFO's geloven hanteren de 'steek je kop in het zand' methode.

De kans dat er leven in het heelal is dat niet van deze planeet komt is zeker niet uit te sluiten als we er simpele kansberekeningen op los laten. En al dat gezeur over de voorwaarden waar een planeet aan moet voldoen om inteligent leven te ondersteunen moet ook eens ophouden. Waarom vergelijken we alles om ons heen altijd met ons zelf? Wij kunnen niet tegen -50 dus niks kan dat? |:(

Naja, het zal nu wel duidelijk zijn dat ik geloof in het bestaan van buitenaards leven, dus ik hou de rest van mijn frustraties binnen :)

edit:
spelling

• Defspace

Defspace

Administrator

Topicstarter
Ben je bang dat er iets aan het licht komt wat je hersenen niet kunnen verdragen? De meeste mensen die niet in UFO's geloven hanteren de 'steek je kop in het zand' methode.
Nee, ik denk dat hij gewoon een nuchtere kijk op de zaken heeft.
De kans dat er leven in het heelal is dat niet van deze planeet komt is zeker niet uit te sluiten als we er simpele
kansberekeningen op los laten.
Ook als wij daar hele moeilijke kansberekeningen op loslaten is het absoluut niet zeker dat er buitenaarsdleven is.
En al dat gezeur over de voorwaarden waar een planeet aan moet voldoen om inteligent leven te ondersteunen moet ook eens ophouden. Waarom vergelijken we alles om ons heen altijd met ons zelf? Wij kunnen niet tegen -50 dus niks kan dat?
Inderdaad. We zitten simpelweg met natuurkundige wetten. Een planeet kan gewoon niet te dicht bij zijn zon staan, ten eerste zal hij richting zijn zon bewegen en ten tweede is dan de straling zo hoog dat alle organisme die zich daar vormen kapot gaan door de straling. Simple as that.
En zo zijn er dus nog heel veel meer voorwaarden waar een planeet waar leven op wil vormen aan moet voldoen.
Als je je wat meer verdiept in het heelal kan je zien dat de diversiteit oneindig is, als dat al het geval is, wie zal dan zeggen dat er ook maar een kans bestaat dat een planeet leven voortbrengt ?

Ik zou kunnen accepteren dat er ergens anders leven is, alleen niet/nauwelijks dat wij er contact mee hebben of hebben gehad.
We wish.

• blouweKip
  • Laatst online: 25-12-2025
blouwe kip
Flamez: wat ik zeg is een feit! leer nu eens dat wanneer jij stelt dat er aliens zijn die hier met hun ruimtescheepjes komen dat jij (en niet ik) dat moet bewijzen, mijn "statement" zoals jij het noemt is gewoon een simpele beschrijving van de werkelijkheid..

De kans op een door aliens bemande UFO is gewoon verwaarloosbaar klein maar bestaat wel, net zoals de kans op een van nature paarse en dansende olifant wel aanwezig is, maar zeer klein.
zo'n paarse dansende olifant is echter wel weer waarschijnlijker dan een stel aliens die met wat scheepjes onze planeet bezoeken..

Berekeningen hoef ik niet te geven omdat die niet nodig zijn om mijn stukje te ondersteunen, iedereen met een beetje kennis van statistiek zal dat door (moeten) hebben...

Viptweak:
Ik wil wel eens weten waar Flamez zijn wijsheden vandaan haalt. Inderdaad Blouwe Kip trekt een paar overhaastige conclusies, maar hij is niet de enige die dat doet...
Toch zou ik graag willen weten welke "overhaaste conclusies" ik heb getrokken in mijn reactie..
quote:Op woensdag 14 februari 2001 00:22 schreef Flamez het volgende:

[..]

www.iqtest.com/view/iqtest/options/000809/9658323344155 <http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/124520/i/s/puh2.gif> <http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/124520/i/s/devil.gif> <http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/124520/i/s/sleephappy.gif>
Heb je iemand omgekocht?
Maar dat geloof je toch zeker zelf niet dat je een IQ van 154 hebt <http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/124520/i/s/confused.gif> Ik bedoel, ik denk best dat je behoorlijk slim bent, maar 154 is echt EXTREEM intilligent, dat heb ik niet eens <http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/124520/i/s/puh2.gif> <http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/124520/i/s/wink.gif> .

Jag
Ik kon helaas die site niet bereiken, maar ik heb meer posts van flamez gelezen en ik daaruit blijkt absoluut niets van een hoog iq (niets persoonlijks oid)

flamez:
een meteoriet zou bij verbranding langzaam uitdoven
plus dat die meestal een staart hebben door afbrokkelend materiaal
Ongetwijfeld klopt dat, maar hoe kom jij er dan bij om te geloven dat het aliens waren...dat is namelijk dezelfde redenatie die mensen vroeger liet geloven dat de aarde plat was en dat de zon om ons heendraaide..
Bekijk het eens als rechter.. meerdere getuigen verklaringen, van respectabele mensen en gerenomeerde wetenschappers..
zelfs van presidenten ( Jimmy Carter en Ronald Reagan )
Ik heb zelf nog nooit een respectabele wetenschapper horen blaten over aliens die hij/zij gezien had..en een wetnschapper die denkt dat een lichtje aan de hemel een ruimteschip is, zonder verder bewijs, vind ik geen respectabele wetenschapper, wat voor een andere verdienste hij/zij ook heeft.
Een rechter eist bewijs, een paar wazig sighting i.c. met een nogal onlogische gevolgtrekking (aliens) is onvoldoende bewijs, dus ook vanuit het standpunt van de rechter blijven jouw beweringen niet in stand..
en jij noemt dat te weinig nadenken
Al denkt ie ergens 20 jaar over na, zonder bewijs maakt het allemaal niets uit..

Jij hebt sterk de neiging om de mening van allerlei mensen als voldoende bewijs te zien, maar dat is absoluut geen voldoende bewijs, het valt namelijk wel op dat eenieder van die personen zn stelling niet kan onderbouwen met bewijzen die niet voor andere uitleg vatbaar zijn..

Ik vind het prima dat mensen in aliens geloven, maar ik vind het vervelend wanneer ze hun ongefundeerde geloof als de werkelijkheid presenteren...

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

tnx Shemez..

viptweak
De maker zegt dus dat je niet alles moet geloven, dat het mogelijk is dat teksten verkeerd opgevat zijn en dat geen enkele bron zorgvuldig is nagetrokken. Alles is met een Pro-UFO bril bekeken en het zijn alleen geruchten.
Als je op had gelet dan had je gemerkt dat deze opmerking als eerder geplaatst was
en mijn antwoord daarop op was
maarreuh.. de autheur van die website
bedoelt daar mee te zeggen dat je ( net als normaal ) niet alles zomaar aan moet nemen wat je voorgeschoteld krijgt en dat je zelf moet uitzoeken of het klopt ..

want een hoop quotes kloppen we
Denk jij dat ik dan nog verder lees??
moet je zelf weten .. jij bent degene die jezelf tekort doet

blouwe kip .. als jij niet in staat bent om met een berekening te komen dan doe ik het wel voor je..
Let's play around with the Greenbank equation. In our galaxy alone, there are an estimated 100 to 400 Billion stars, but let’s make the number 200 billion. Out of 200 billion, perhaps 66 billion, or one third of them have planets. Let’s say, just to be conservative, that our own solar system has about double the average, which we’ll make, of 5 planets. That makes 330 billion planets. And of those, perhaps 10% (33 billion) are planets capable of sustaining some form of life (note: If our solar system is any indication, the number should be higher than this, as life could theoretically exist in one form or another at one time or another on at least two and probably more like three of our own planets and moons. --i.e. Earth, Mars, and Europa, but we’re not counting moons here.) If we say that life will actually evolve on 1 in 100 of those habitable planets, (again, it looks as though the numbers in our own solar system may be much higher—possibly moving up from 1 in 3 to 2 in 3 or conceivably 3 in 3) we now have 330 million inhabited planets. Of those, perhaps one in a thousand will develop an intelligent form of life. We now have 330,000 planets with intelligent inhabitants. Suppose fifty percent of those will actually develop some form of advanced technology such as our own. That brings the number to 165,000. Now, if 1 in a thousand of those planets manage to find a way to live peacefully together, that will give us 165 basically immortal civilizations in any group of 200 billion stars produced by our galaxy. In other words, a technologically advanced peaceful civilization is likely to move (at least in part) off-planet, and possibly colonize other worlds, and other star systems, making them effectively immortal. This means that their technological progression will continue indefinitely, depending on whether or not there are limits to what the civilization can do or wants to do with technology. If there is a possibility that the speed of light problem can be circumvented, as can be theorized even by us evolutionary primitives (e.g. wormholes, gravitational bending of space, quantum theories of nonlocality, etc.), then eventually, a civilization who wants to figure out how to do it, will. And once they do, they can go anywhere instantaneously.
Now, remember that we are currently talking about a group of 165 hypothetical immortal civilizations produced by the 200 billion currently visible stars in our little galaxy. We must remember that there have probably been stars before these and after these, that may have produced more civilizations than this. But lets say that these two hundred billion stars are the only ones we have to work with in our galaxy. We have 165 immortal civilizations, more than likely with hundreds of thousands if not millions or billions of years of advanced technological experience under their belts. Keep in mind that our own civilization has had less than 30 or 40,000 days worth of experience with "advanced technology."
So where are these guys? This is known as Fermi’s Paradox. As Fermi pointed out, even a civilization as technologically primitive as our own, given the resources and desire to do so, could conceivably colonize the entire Milky Way Galaxy in about 50 million years, assuming technology didn’t advance during that time making the process faster. The universe is thought to be around 15 billion years old. That’s enough time for somebody to make such a snail-paced journey 300 times. Certainly, if there are more than a few civilizations like our own out there, at least one of them would be here now. And as we have seen, it is not unlikely there are a couple of hundred of them out there who are ahead of us by millenia piled on millenia. Where are they? Most SETI astronomers have an answer like this: “We know they're not here, but it would be foolish for us not to gamble on them being out there somewhere when the odds seem to be so good that they are, and with such an incalculable payoff if we do make Contact.” Don’t get me wrong. I’m a big supporter of SETI’s efforts. I agree completely with the main thrust of their answer, because I may be wrong about UFOs. Maybe Fermi’s paradox really is a paradox, but I don’t think we can rush to that conclusion.
UFOs are real. That much is certain. Objects of a currently unexplainable nature have been seen in the sky for thousands of years. They have been recorded in pre-modern times by priests, military commanders, possibly even by pre-historic artists in caves around the world. In modern times they have been repeatedly photographed, tracked on radar, sighted, chased, and even fired upon. Planes and pilots have been lost in pursuing them (see military quotes page). They are, as General Nathan F. Twining put it, “something real and not visionary or fictitious.”
The only question is what these things in the sky are. Certainly there are hoaxes. Certainly a majority of sightings are misidentified natural or man-made phenomena. But hoaxes do not shoot down pursuing aircraft. Natural and man-made phenomena do not (as far as we know) hover over nuclear missile bases in the United States and the Soviet Union and turn missiles on and off. The best hypothesis we have at this moment is the extra-terrestrial hypothesis. Those guys from the equation… I think they’re here. This needs to be taken seriously. The SETI guys are right in their answer to the Fermi Paradox, but I am too, and for the same reason.

Matt Vest
July 22, 1999
mwa blijkbaar toch niet te vergelijken met de kans op het bestaan van roze gespikkelde olifantjes
Ik kon helaas die site niet bereiken, maar ik heb meer posts van flamez gelezen en ik daaruit blijkt absoluut niets van een hoog iq (niets persoonlijks oid)
whehe :D
deze opmerking valt onder subjectieve mening... en word veroorzaakt door het feit dat jij al bij voorbaat mijn argumenten niet wil accepteren, omdat het niet in jouw wereldbeeld past.. en laat je ook vooral niet misleiden door het feit dat ik geen dure woorden en moeilijke formules hanteer
Ongetwijfeld klopt dat, maar hoe kom jij er dan bij om te geloven dat het aliens waren...
ik doe een verslag van wat ik heb meegemaakt.. en nergens claim ik dat het aliëns zijn.. ik meen wel dat het een UFO was ( je weet toch wel waar de letters UFO voor staan hè )
dat is namelijk dezelfde redenatie die mensen vroeger liet geloven dat de aarde plat was en dat de zon om ons heendraaide
ja en het zijn types als jouw geweest die maar niet wilden accepteren dat het anders was, want het zou niet conform de bestaande wetenschap zijn..
Ik heb zelf nog nooit een respectabele wetenschapper horen blaten over aliens die hij/zij gezien had..en een wetnschapper die denkt dat een lichtje aan de hemel een ruimteschip is, zonder verder bewijs, vind ik geen respectabele wetenschapper, wat voor een andere verdienste hij/zij ook heeft.
waaaahahahahahahaha dit is nou precies de instelling waarom wetenschappers huiveren om er uitspraken over te doen
en Werner von Braun, Clark c McLelland ,Dr. Richard F. Haines, oa. noem jij geen respectabele wetenschappers.. :? |:(
Jij hebt sterk de neiging om de mening van allerlei mensen als voldoende bewijs te zien,
ja wat is daar mis mee als het zulke vooraanstaande en gerenomeerde personen zijn

ik heb meer vertrouwen in hun dan in de persvoorlichter van de overheid

• Defspace

Defspace

Administrator

Topicstarter
waaaahahahahahahaha dit is nou precies de instelling waarom wetenschappers huiveren om er uitspraken over te doen
en Werner von Braun, Clark c McLelland ,Dr. Richard F. Haines, oa. noem jij geen respectabele wetenschappers..
Flamez, Je moet er wel rekening mee houden dat deze uitspraken gedaan zijn in een tijd waar ze nou eenmaal nog lang niet alles wisten en nog lang niet zulke nauwkeurige apparatuur hadden als nu.

Een heleboel PRO-Ufo gasten die hangen deze mensen op aan wat ze toen gezegt hebben terwijl ze er zelf waarschijnlijk al lang op terug zijn gekomen.

Toen wisten ze nog niet dat er Pulsars waren die enorme radio-signalen de atmosfeer in stuurden, toen wisten zo nog niet wat voor elektrische ladingen er allemaal door de ionensfeer heen schoten (met snelheden welke aardse voertuigen nooit zullen halen).
Dus ja, er zal wat verwarring zijn geweest in die tijd.

Verwijderd

Defspace..
sommigen kunnen wel oude uitspraken zijn
maar dat doet niets af van hun waarde
de vlieg eigenschappen van de ufo's die ze toen zagen kunnen we zelfs nu nog niet evenaren

en Dr. Clark McLelland doet die uitspraken nu nog steeds
check zijn eigen website www.stargate-chronicles.com/pmd.html

• Defspace

Defspace

Administrator

Topicstarter
Even dat verhaaltje iets waarschijnlijker gemaakt.
In our galaxy alone, there are an estimated 100 to 400 Billion stars, but let’s make the number 200 billion.
Ok, 200 miljard.
Out of 200 billion, perhaps 66 billion, or one third of them have planets.
Laten we even zeggen van niet en er daar maar 10 miljoen van maken.
Alleen in al in het "Vlieg"(musca) sterrencluster zullen al zo'n 30 miljard sterren zijn die echt geen van allen een stabiele planeet kunnen hebben.
Let’s say, just to be conservative, that our own solar system has about double the average, which we’ll make, of 5 planets.
That makes 330 billion planets.
Nu dus nog maar 500.000.

And of those, perhaps 0.1% (500) are planets capable of sustaining some form of life.
[..]
If we say that life will actually evolve on 1 in 100 of those habitable planets,
[..]
we now have 5 inhabited planets. Of those, perhaps one in a thousand will develop an intelligent form of life. We now have 0,005 planets with intelligent inhabitants.

Suppose fifty percent of those will actually develop some form of advanced technology such as our own. That brings the number to 0,0025

Now, if 1 in a thousand of those planets manage to find a way to live peacefully together, that will give us 0,0000025 basically immortal civilizations in any group of 200 billion stars produced by our galaxy.

Verwijderd

Ik zag pas geleden een interview met een man die zei dat hij wist dat de VS UFO's in zijn bezit had. Hij vertelde ook dat de de aandrijving die die dingen gebruiken bestaat uit een donut vorm waarin supergekoeld kwik heel snel ronddraait.

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Ik hoorde iemand iets vertellen over hooggeioniseerde hafnium-yttrium cooper paren die in een gedefluxede magnetische fles worden aangeslagen tot energieen waar de mensheid nog van kan dromen.
Jammergenoeg had deze persoon iets teveel van een groen plantje gerookt.
Het is niet zo moeilijk om zo'n startrek technologie te verzinnen, maar ga nu eens in details, met natuurkundige pricipes, formules etc. uitleggen hoe zoiets werkt?ehhh...;)

Verwijderd

Op maandag 19 februari 2001 02:43 schreef Shemez het volgende:
VipTweak ik heb deze thread net helemaal doorgelezen en het valt me op dat je voornamelijk berichten post om alle argumenten van Flamez de grond in te boren.

Waarom doe je dit? :?

De kans dat er leven in het heelal is dat niet van deze planeet komt is zeker niet uit te sluiten als we er simpele kansberekeningen op los laten. En al dat gezeur over de voorwaarden waar een planeet aan moet voldoen om inteligent leven te ondersteunen moet ook eens ophouden. Waarom vergelijken we alles om ons heen altijd met ons zelf? Wij kunnen niet tegen -50 dus niks kan dat? |:(

Naja, het zal nu wel duidelijk zijn dat ik geloof in het bestaan van buitenaards leven, dus ik hou de rest van mijn frustraties binnen :)

edit:
spelling
Als je alles goed heb doorgelezen, had je bovenstaande niet gepost.

Ik geloof zeker in buitenaards leven, alleen niet dat ze van ons bestaan afweten en vice versa. Ik boor alleen die verhalen in de grond, omdat de auteur zelf ook aangeeft dat het onzin is. En daarnaast heb ik nog geen overtuigend bewijs gevonden.

Ik geloof nx, ik ga uit van het meest waarschijnlijke, en dat is dat ze nog geen bezoek bij ons hebben afgelegd.

Verwijderd

Op maandag 19 februari 2001 15:13 schreef Flamez het volgende:
tnx Shemez..

viptweak
[..]

Als je op had gelet dan had je gemerkt dat deze opmerking als eerder geplaatst was
en mijn antwoord daarop op was
[..]
En dat antwoord raakt kant nog wal. Waar baseer jij op dat ze wel kloppen??
[..]

moet je zelf weten .. jij bent degene die jezelf tekort doet
Dus ik doe mezelf tekort als ik niet in dat soort sprookjes geloof en wat bewijs wil zien?? Sorry, maar ik heb geen fantasie wereld nodig.

Verwijderd

defspace zo word hij helemaal leuk
65 miljard effe naar 10 miljoen veranderen ?? kun je het verschil verklaren

dat is niet waarschijnlijker maken
maar de berekening onverantwoord verbuigen totdat het voldoet aan jouw verwachtingen
Op dinsdag 20 februari 2001 00:05 schreef VipTweak het volgende:

[..]

En dat antwoord raakt kant nog wal. Waar baseer jij op dat ze wel kloppen??
het kan aan mij liggen hoor maar volgens mij klopt je quote niet

maar aangezien ik een vermoeden heb wat je bedoelde zal ik daarop antwoorden

door het na te zoeken weetjewel internet searchengines enzow
Dus ik doe mezelf tekort als ik niet in dat soort sprookjes geloof en wat bewijs wil zien?? Sorry, maar ik heb geen fantasie wereld nodig.
ja en je slaat een flater door het af te doen als sprookjes
en bijvoorbaat niet eens de moeite te nemen om de aangedragen aanwijzingen door te nemen en/of te verifieëren..

• Defspace

Defspace

Administrator

Topicstarter
defspace zo word hij helemaal leuk
65 miljard effe naar 10 miljoen veranderen ?? kun je het verschil verklaren
Ik zei het al, bij de Gok die er is van 200 miljard sterren worden ook alle Sterrenclusters mee gerekend. Dit zijn gebieden in de ruimte van 100 lichtjaar in diameter tot honderdenduizenden lichtjaren.
In deze clusters zitten echt ontelbare sterren(miljoenen-miljarden), geen van allen met een planeet (die je mee mag rekenen) Die planeet zal of geen vaste baan hebben (als hij te klein is) of hij is zo dood als dood maar kan zijn.

Dus je mag eigenlijk het midden van de sterrenstelsels al helemaal niet meerekenen, deze zijn voor een groot gedeelte helemaal leeg geveegd door super grote sterren.
Nu hou je alleen nog maar de buitenkant van de sterrenstelsel over waar planeten een stabiele baan rond hun ster kunnen hebben. Deze ster moet dan ook wel weer redelijk afgelegen lichen van andere grote sterren. (dus wordt het alweer lastiger)
En dan denk ik dat 10 miljoen aan de buitenkant wel een redelijk schatting is.
Dat van hem klinkt mij in ieder geval ook in de oren als Nattevingerwerk, hoe komt hij er in godsnaam op dat 33% van de sterren planeten hebben !?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Die planeet zal of geen vaste baan hebben (als hij te klein is) of hij is zo dood als dood maar kan zijn.

dood voor ons, maar voor een andere levensvorm?

• Defspace

Defspace

Administrator

Topicstarter
dood voor ons, maar voor een andere levensvorm?
Dood voor alles.
Altijd leuk hoe mensen denken dat er andere levensvormen kunnen bestaan die zich niet aan de natuurwetten hoeven te houden.
De natuurkundige wetten gelden in het hele universum.
Wat dat zegt over leven ?
Alles.
Leven zal zich NOOIT ontwikkelen uit alleen maar ijzer en carbon. Er zullen organische verbindingen moeten kunnen ontstaan.
Als je het over dit soort planeten hebt, waarschijnlijk 60 keer zo groot als de aarde, zonder atmosfeer, zonder water, dan zal daar NOOIT leven ontstaan.
Waarom is daar geen atmosfeer !
Omdat hij zich bevind in een sterrencluster.
Dat betekend dat hij omgeven is door sterren. Sterren hebben de eigenaardige :) eigenschap dat ze Straling uit zenden.
Straling die al de organische verbindingen die er misschien zouden kunnen ontstaan kapot maakt.
Straling die al het water wat daar is verdampt.
Dus vandaar, zo dood als dood maar kan zijn.

Verwijderd

defspace
Ik zei het al, bij de Gok die er is van 200 miljard sterren worden ook alle Sterrenclusters mee gerekend. Dit zijn gebieden in de ruimte van 100 lichtjaar in diameter tot honderdenduizenden lichtjaren.
In deze clusters zitten echt ontelbare sterren(miljoenen-miljarden), geen van allen met een planeet (die je mee mag rekenen) Die planeet zal of geen vaste baan hebben (als hij te klein is) of hij is zo dood als dood maar kan zijn.
die 200 miljard is een geschat begin getal het aantal sterren in een willekeurig cluster

na aftrek van niet geschikte sterren kom je dus op 65 miljard
ja we verklaren dus 135 miljard sterren ongeschikt
waarom moet jij dan nog zeuren over dat er ongeschikte sterren zouden zijn
daar hebben we immers al rekening mee gehouden in de berekening..
Pagina: 1 2 Laatste