Toon posts:

Geen GOD? Wel evolutie dan?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 766 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Zelf geloof ik in een Creatie door God zelf, zes dagen scheppen en daarna een dag rust.
Daarna op een gegeven moment de zondeval en pas daarna de zogenaamde degeneratie, datgene waar Peter Scheele het in zijn boekje had(Kom nou niet aan met:Och, maar het is bewezen, dat dat niet waar is, etc...; want ik weet heus ook wel, dat dat boek ook wel wat fouten zal bevatten en niet alles dekt, maar de grondgedachte is wel verklarend genoeg en bied dus een solide basis)
Kan jij mij dan uitleggen waarom evolutie precies fout is en degeneratie niet?
Ik geloof, dat de schepping onderhevig is aan inherent verval, de reden waarom je nieuwe auto over 5 a 7 jaar een oud brikje is en je walkman in 2 a 4 jaar niks anders is dan een waardeloos prul, welke powered is by de 2e hoofdwet van de thermodynamica, de onstopbare toename van entropie.

...

Ik geloof, dat de hele evolutietheorie tegen de 2e hoofdwet van de thermodynamica ingaat en ook tegen de wetten van informatieoverdracht.
Ik wil niet vervelend worden, maar je zei toch dat je natuurkunde studeerde? Dan moet je toch er wel eens van gehoord hebben dat de entropie toeneemt binnen een gesloten systeem. Daar hoort de zon ook bij... Hoewel de totale entropie van het zonnestelsel toeneemt door de kernreactie in de zon, kan de entropie plaatselijk (lees: op aarde) best toenemen... Het is zelfs zo dat leven de totale toename van de entropie versneld, in vergelijking met de toename die er zou zijn als de aarde een lege steenklomp zou zijn.

Indien je me nog niet gelooft: Laat die formules die ze je geleerd hebben over entropie hier maar eens op los en je zal het zien...
Ik geloof ook, dat de evolutietheorie onbijbels is en dus in strijd met de bijbel
Er staat nergens in de bijbel: Ghij zult niet evolueren hoor...
en daarnaast kan ik niet geloven, dat God ooit zo'n afschuwelijke manier zou kiezen om al het leven te maken, met dood, pijn en strijd al voordat de mens zou zondigen.
gods wegen zijn ondoorgrondelijk (wat leuk om dit eens tegen een gelovige te zeggen :))
Daarnaast, ook in de dierenwereld is er pijn en strijd. Hebben ook al die dieren gezondigd, dieren die niet eens weten wat zonde is?
voor mij nog veel meer gronden, om de in mijn ogen verfoeilijke theorie te verwerpen.
Ik heb een goede kennis van natuur- en wiskunde, daar ik natuurkunde studeer, en heb daarnaast ook wat kennis over scheikunde en biologie, daar ik vwo gedaan heb.

Daarom kan ik met best goede zekerheid zeggen, dat zelfs wetenschappelijk gezien de evolutietheorie meer en meer onhoudbaar wordt, daar men meer en meer komt te weten over hoe organismen in elkaar steken en werken.
Waarom dan? Ik studeer moleculaire wetenschappen, en heb daarnaast ook nog wel wat kennis van biologie en wetenschap in het algemeen. Als je niets wil uitleggen, moet je heel voorzichtig zijn met een authoriteitsargument >:)

ik hoop dat je hierop durft te reageren >:), CP

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10-2025
* AxiMaxi pakt vast een dikke glazen pot uit de kast, want hier wordt iemand ingemaakt... :)

(Relativeren, jongens. Relativeren)

grtz.
AxiMaxi

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

<edit>
Dubbelpost door problemen forum, zie beneden.
</edit>

Verwijderd

Ok, de flame is uitgebrand, ik doe weer mee.
Zelf geloof ik in een Creatie door God zelf, zes dagen scheppen en daarna een dag rust.
Je gelooft dus letterlijk in Genesis. Welk hoofdstuk dan? Genesis 1 en Genesis 2 kun je niet tegelijk lettelijk geloven, ze spreken elkaar namelijk tegen!
Gen 1:11 God sprak: De aarde moet groene planten voortbrengen, zaaddragend gewas en vruchtbomen, die zaadvruchten dragen op aarde, elk naar zijn soort. Zo geschiedde.
...
Gen 1:27 En God schiep den mens als zijn beeld, Als het beeld van God schiep hij hem; Man en vrouw schiep Hij hen.
Genesis 1 zegt dus, eerst planten, daarna mensen. Nu Genesis 2:
Gen 2:4b Toen Jahweh God aarde en hemel gemaakt had, 5 groeide er op aarde nog geen enkele struik in het wild, en evenmin ontsproot er gras op de velden; want Jahweh God had het nog niet laten regenen op aarde, en er was nog geen mens, om het land te bewerken; 6 maar een damp steeg uit de aarde, die heel de aardbodem drenkte. 7 Toen vormde Jahweh God den mens uit kleiaarde, en blies hem levensadem in zijn neus; zo werd de mens een levend wezen.
Meteen in de eerste twee hoofdstukken van het eerste boek is de bijbel al inconsequent; en dat gaat zo nog wel even door, ik kan honderden fragmenten aanwijzen die niet met elkaar stroken.

(En ga nu niet argumenteren dat er niet staat dat er geen planten waren, lees zelf Genesis 1 en 2 en let daarbij op de volgorde van schepping van mens, dier en plant.)

<edit>typo's</edit>

Verwijderd

Barachem >

Het enige wat ik wil zeggen, tegen jou als wetenschapper: Wat zijn nou je argumenten tegen de evolutietheorie?

En dan bedoel ik niet allerlei bijbels gepraat maar gewoon een korte eenvoudige opsomming van zaken welke niet deugen aan de evolutietheorie. En dan niet zeggen "ik kan me niet voorstellen dat...". Met zoiets kun je op een tentamen ook niet aan komen zetten.

Dus probeer dit eens als een tentamenvraag op te vatten:

Beschrijf enigszins beknopt en toch goed beargumenteerd met welke wetenschappelijke verklaringen de evolutietheorie in strijd is.

Verwijderd

CP >

[Offtopic ]

Wat houdt die studie van je precies in en waar studeer je dat? (eventueel linkje?)

Alvast bedankt.

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
ok Mietje, ik voeg me maar weer bij deze discussie, die weer is opgelaaid na de lieve woorden van Barachem >:)

Nee serieus:
Meteen in de eerste twee hoofdstukken van het eerste boek is de bijbel al inconsequent; en dat gaat zo nog wel even door, ik kan honderden fragmenten aanwijzen die niet met elkaar stroken
Mietje, je kan dit zeker opvatten zoals jij dat zegt ja, maar ook anders. Let op:
Gen 1:11 God sprak: De aarde moet groene planten voortbrengen, zaaddragend gewas en vruchtbomen, die zaadvruchten dragen op aarde, elk naar zijn soort. Zo geschiedde.
...
Gen 1:27 En God schiep den mens als zijn beeld, Als het beeld van God schiep hij hem; Man en vrouw schiep Hij hen.
Ok, duidelijk eerst planten dan de mens! mee eens?!

daarna:
Gen 2:4b Toen Jahweh God aarde en hemel gemaakt had, 5 groeide er op aarde nog geen enkele struik in het wild, en evenmin ontsproot er gras op de velden; want Jahweh God had het nog niet laten regenen op aarde, en er was nog geen mens, om het land te bewerken; 6 maar een damp steeg uit de aarde, die heel de aardbodem drenkte.
Ik onderbreek ff hier, want dit gedeelte laat toch weeer duidelijk de schepping zien. Hioer staat dat de aarde werd gemaakt en pas later de planten, lijkt me duidelijk, mniet alles kan tegelijk. Er staat: "Toen God de aarde schiep, waren er nog geen planten, omdat het nog niet ahd geregent, en er nog geen mens was die de aarde kon bewerken." Lijkt me logsch, toch? Tot zover te volgen?
Daarna staat er dat er een damp kwam die uit de aarde opsteeg. Dit is toch te zien als schepping. Als gevolg van deze damp werd de aarde begroeid, en dat gebeurd dus wel ff voordat de mens er is. Waarom is dit dan fout?

Daarna dit laatste stukje:
7 Toen vormde Jahweh God den mens uit kleiaarde, en blies hem levensadem in zijn neus; zo werd de mens een levend wezen.
God zei in het eerste stukje dat de aarde nog niet was begoeid, daarna kwam die damp en daarna, hier dus, wordt de mens geschapen, dan heb je de goede volgorde toch?

reageer....

THNX

Goofyduck

Verwijderd

Apoc2 en Captain Proton, bedankt, dat jullie een zuivere reactie aan me schreven en mijn persoonlijke overtuiging niet aanvallen, dat waardeer ik...:)

Wat betreft de evolutietheorie(ën) (leuk, zo'n alt-toets)

Captain Proton:
Ik wil niet vervelend worden, maar je zei toch dat je natuurkunde studeerde? Dan moet je toch er wel eens van gehoord hebben dat de entropie toeneemt binnen een gesloten systeem. Daar hoort de zon ook bij... Hoewel de totale entropie van het zonnestelsel toeneemt door de kernreactie in de zon, kan de entropie plaatselijk (lees: op aarde) best toenemen... Het is zelfs zo dat leven de totale toename van de entropie versneld, in vergelijking met de toename die er zou zijn als de aarde een lege steenklomp zou zijn.
Indien je me nog niet gelooft: Laat die formules die ze je geleerd hebben over entropie hier maar eens op los en je zal het zien...
Wat moet ik hier ooit verklaren, je geeft me gelijk...
Maar ik zal effe zeggen, waar het om gaat.
Ok, toegegeven, de aarde is een open systeem, dus er kan op aarde in principe entropieverlaging plaatsvinden.
Maar waarom is dat niet waarschijnlijk?
Kijk, de aarde heeft haar eigen entropietoename en een stroom entropie er naar toe, die je erbij moet optellen en een stroom entropie er van weg, die je moet aftrekken.
Als je dat doet, houd je een netto entropieverandering op aarde over(je kunt het berekenen, als je de grootte van de interne entropietoename en de externe entropie-aan/afvoer weet), dat kan negatief zijn.
Zo ook op kleinere schaal.
Ik heb verder geen berekeningen gedaan, maar het schijnt mij logisch, dat hoogstens op het niveau van moleculen of groepen moleculen plaatselijk de entropie even kan dalen, dat weet ik van scheikunde, maar het kan ook met macroscopische objecten, mits de mens een machine ervoor maakt.
Zo ook met het klimaat.
Maar er is altijd compensatie ervoor.

De processen op macroscopisch niveau zijn voor ons niet van belang, omdat wij in veranderingen van moleculen geinteresseerd zijn.
Wat betreft de scheikundige processen, waarbij een molekuul een lagere entropie krijgt, deze zijn of man-made of komen voor in organismen, naar mijn weten.
En de processen, die wij beheersen, benodigen intelligentie, daar deze in de natuur meestal niet voorkomen.
En om bepaalde door orgismen gemaakte meleculen te maken, moet men veel moeite en onderzoek doen om het na te maken.
Zoals penicilline(waar ik allergisch tegen ben), dat wordt door de mens gemaakt, maar toch gebruiken ze daar die schimmels nog voor, om dat te maken.

Wat ik probeer te verduidelijken, is dat in cellen van organismen zeer veel moleculen te vinden zijn met een lage entropie, die best vaak een ingewikkelde structuur hebben en door de mens meestal niet te synthetiseren zijn.
Als de mens zoiets al niet kan synthetiseren, hoe moeten zulke moleculen dan op een natuurlijke wijze vanuit anorganische moleculen of door mutaties en natuurlijke selectie evolueren?
Ik heb het nu niet over organen of delen van organen en al helemaal niet of verschillen van grootte bij mens en dier.
En dat is maar het begin van de problemen, welke ik bij moleculaire evolutie zie.

Ik post later wel weer, heb nu effe geen zin meer, ik ga wat anders doen.

De groeten, Barachem.

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Barachem:
Mag ik wat van die eerste post overnemen voor de FAQ? :)

En vergeet niet, evolutie is niet in strijd met de bijbel, maar alleen met een letterlijke interpretatie daarvan.
En om bepaalde door orgismen gemaakte meleculen te maken, moet men veel moeite en onderzoek doen om het na te maken.
Namaken is altijd veel moeilijker. Vooral als het origineel enkele miljarden jaren nodig heeft gehad om te ontwikkelen, en jij het binnen een mensenleven moet doen.
Als de mens zoiets al niet kan synthetiseren, hoe moeten zulke moleculen dan op een natuurlijke wijze vanuit anorganische moleculen of door mutaties en natuurlijke selectie evolueren?
Dat is juist de grap van evolutie, de chaotische complexiteit die daaruit voortkomt kan ons eigen kunnen dik overtreffen. Daarom is het ook zo leuk om schakelingen en software te "kweken" d.m.v. evolutie: er komt 1 of andere onlogische kluwen transistoren of bytes uitrollen, die werken als een trein, en niemand weet hoe en waarom.

Goofyduck:
Er staat: "Toen God de aarde schiep, waren er nog geen planten, omdat het nog niet ahd geregent, en er nog geen mens was die de aarde kon bewerken." Lijkt me logsch, toch?
Heel logisch. Er zijn geen planten. Waarom zijn er geen planten? Er zijn geen planten omdat:
- het nog niet geregend heeft, en
- er nog geen mensen zijn om de aarde te bewerken.
Voordat er planten komen moet eerst voldaan worden aan deze twee criteria.
Dit is toch te zien als schepping. Als gevolg van deze damp werd de aarde begroeid, en dat gebeurd dus wel ff voordat de mens er is. Waarom is dit dan fout?
Omdat er helemaal nergens staat dat deze damp begroeiing veroorzaakte, en omdat er nog niet aan de criteria voor planten voldaan is. Die damp was bedoeld om kleiaarde te krijgen, zodat God Adam kon boetseren (ik dacht zelfs dat ze in het Hebreeuws hier een soortgelijk woord voor gebruiken). Droog zand boetseert namelijk zo lastig ;).

Verwijderd

Barachem >

Ik quote even uit een dictaat van me:

Soms wordt de 2e hoofdwet van de thermodynamcia geformuleerd door te zeggen dat de entropie toe moet nemen. Dit is een uiterst ongelukkige en soms zelfs foute formulering. Immers door gebruik te maken van de balansvergelijking voor entropie vinden we voor de toename van de entropie van een systeem:

dS=deS+diS

De 2e hoofdwet zegt dus niet dat de entropie moet toenemen maar dat de entropie van een systeem meer moet toenemen dan wat er aan entropie van buitneaf wordt toegevoerd. In andere woorden de entropie van het systeem moet minder afnemen dan wat er aan entropie netto wordt geëxporteerd.
Dit is van groot belang voor de ontwikkelingsbiologie. Daar zien we immers dat vanuit een relatief ongeorden ei een uiterst georganiseerd embryo te voorschijn komt. Daar neemt de entropie van het systeem af (over de precieze waarheid van deze opmerking valt te twisten maar het gaat hier om de essentie).
Terwijl in het ei processen aan de gang zijn, waarmee diS positief is, is dS negatief en moet deS nog veel negatiever zijn; er moet veel entropie worden afgevoerd van eht ei naar zijn omgeving. Dit gebeurt in de vorm van warmte, eventueel geholpen door bebroeding van het ei.

Hiermee lijkt mij toch dat de wetenschap een antwoord heeft op jouw entropie-probleem. Toch maar weer atheïst worden net zoals iedereen die natuurkunde studeert :)

Verwijderd

Nog een kleine toevoeging.
Dit is gewoon te verklaren. Het is zelfs te simuleren in een labaratoria. Door namelijk de jusite stoffen die ten tijde van de oersoep op aarde aanwezig waren te combineren met bliksem is het mogelijk om organisch zickzelf reproducerend leven te maken.

Nogmaals: dit is in laboratoria proefondervindelijk aangetoond!

Verwijderd

euhm....waar gaat het nu eigenlijk over?
:Z

• Goofyduck384
  • Nu online
Omdat er helemaal nergens staat dat deze damp begroeiing veroorzaakte, en omdat er nog niet aan de criteria voor planten voldaan is. Die damp was bedoeld om kleiaarde te krijgen, zodat God Adam kon boetseren (ik dacht zelfs dat ze in het Hebreeuws hier een soortgelijk woord voor gebruiken). Droog zand boetseert namelijk zo lastig .
Nee dat klopt, maar als je zo gaat redeneren kan er van een hele schepping niks kloppen, want waar komt alles dan vandaan? Voor mij komt het van God, Hij heeft het geschapen en dan heb je helemaal die twee criteriaas niet nodig...

Verwijderd

Op dinsdag 06 februari 2001 12:02 schreef Goofyduck het volgende:

[..]

Nee dat klopt, maar als je zo gaat redeneren kan er van een hele schepping niks kloppen, want waar komt alles dan vandaan? Voor mij komt het van God, Hij heeft het geschapen en dan heb je helemaal die twee criteriaas niet nodig...
Idd! En door te stellen dat god alles geschapen heeft verleg je het probleem alleen maar!

• Goofyduck384
  • Nu online
lol, ja

maar bij de evolutietheorie klopt dan ook helemaal niks meer, want daar earen bijv ook al planten terwijl er verder geen dieren waren, toch?

Nee, dat met die twee criteria slaat nergens op vindt ik..

Verwijderd

Op dinsdag 06 februari 2001 12:21 schreef Goofyduck het volgende:
lol, ja

maar bij de evolutietheorie klopt dan ook helemaal niks meer, want daar earen bijv ook al planten terwijl er verder geen dieren waren, toch?

Eh nee hoor, hoe kom je daarbij? Het eerste leven op aarde bestond niet uit dieren of planten maar uit eencellige organismen die niet tot een van deze 2 groepen gerekend wordt.

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Goofyduck:
Ik ben het helemaal met je eens dat die criteria nergens op slaan, maar zo staat het nou eenmaal in Genesis 2:5 beschreven.

Verwijderd

Barachem:

Laten we voordat ik op jouw argumenten inga eens gaan kijken naar wat een planeet doet met het zonlicht dat erop valt, en daarbij een aarde die volledig leeg is, en een aarde die vol zit met leven bekijken. Dan zal je zien dat de lege aarde een veel groter deel van het licht van de zon reflecteert dan een aarde die vol staat met planten. Immers, die planten fotosynthetiseren, waarbij ze lichtenergie gebruiken om verbindingen te reduceren, waarbij een heel groot deel van die energie omgezet wordt in warmte, en ook die verbindingen worden vroeger of later weer geoxydeerd, waarbij de rest van de energie ook als warmte vrijkomt. Alle energie die door fotosynthese opgenomen wordt, wordt als warmte weer afgestaan. Dit is dus een entropiestijging.

Hierdoor zal dus de planeet met veel planten meer entropie-toename tot gevolg hebben dan een lege planeet. Daar wordt immers een groter deel van het licht onveranderd teruggereflecteerd.

Leven versnelt dus de entropietoename.

ik sla het eerste stuk van je post maar even over, dat klopt wel... en ze vinden al dat ik teveel kwoot :P
Wat betreft de scheikundige processen, waarbij een molekuul een lagere entropie krijgt, deze zijn of man-made of komen voor in organismen, naar mijn weten.
dit is niet geheel waar.
Denk bijvoorbeeld maar eens aan de reacties die verlopen in een bliksemflits, waarbij o.a. ozon uit zuurstof gevormd wordt. Ook bij dit proces neemt de totale entropie toe, maar toch daalt die van de reagerende stoffen. In principe geldt dat bij heel veel reacties de totale entropie van de reactieproducten daalt, maar die van de omgeving veel meer stijgt.
En om bepaalde door organismen gemaakte meleculen te maken, moet men veel moeite en onderzoek doen om het na te maken. Zoals penicilline(waar ik allergisch tegen ben), dat wordt door de mens gemaakt, maar toch gebruiken ze daar die schimmels nog voor, om dat te maken.
Dit is waar. Maar de natuur heeft voldoende tijd gehad om enzymen te laten evolueren die dit doen, de mens kan er nu pas zo'n 50 jaar over nadenken.
Bovendien kunnen we penicilline in principe wel synthetiseren, maar het is heel arbeidsintensief en bovendien gewoon veel goedkoper om het die schimmel te laten doen.
Wat ik probeer te verduidelijken, is dat in cellen van organismen zeer veel moleculen te vinden zijn met een lage entropie, die best vaak een ingewikkelde structuur hebben en door de mens meestal niet te synthetiseren zijn.
ze hebben er miljarden jaren de tijd voor. Het is lastig voor te stellen hoeveel een miljard jaar is, dat wel...

Verwijderd

Ik geef deze discussie op.
Niet alleen is het tijdrovend, maar ik kom nergens.
Op alles wat ik vermeld, zal wel weer een weerwoord zijn.
Niet omdat jullie gelijk hebben, dat laat ik buiten beschouwing, maar omdat jullie gewoon mijn geloof in God en de Bijbel en de daaruitvloeiende consequenties voor de geschiedenis van het heelal en de aarde wegredeneren willen.

Ik zelf heb getracht te zeggen, dat de evolutietheorie niet perse de enige verklaring voor het ontstaan van het leven is.
Jullie willen graag, dat ik mijn geloof opgeef, mijn relatie met Jezus verbreek en de evolutietheorie als waarheid aanvaard.
Daarbij aarzelen jullie niet om direct zogenaamde wetenschappelijke bewijzen en argumenten te gebruiken om mijn geloof in de creatiehypothese te verzwakken en te vernietigen.
Het lijkt wel alsof jullie me tot de evolutie willen bekeren.

Ik moet toegeven, dat ik niet zo geleerd en zo slim ben, om hetgeen jullie zeggen tegen te kunnen spreken, ondanks mijn best hoge opleidingsniveau.
Om het zo te zeggen, ik ben een achterlijke tussen de Gotters.
Ja, ik ben niet intelligent en geleerd genoeg om maar ook enig zinnig weerwoord te geven, MIJN FOUT!:(
Maar daarom hebben jullie nog niet gelijk, jullie mogen veel weten en slimmmer zijn, dat betekent niet, dat jullie perse gelijk moeten hebben.

Ik kan jullie vragen niet beantwoorden, dat geef ik toe, maar ik heb langzamerhand ook geen zin om ze te beantwoorden, omdat jullie dan nog meer vragen zullen bedenken, alleen om mij met een mond vol tanden te laten staan, zodat ik perse de evolutietheorie ga geloven.
Ik denk, dat hierbij het volgende spreekwoord hoort: Een dwaas stelt meer vragen, dan een wijze kan beantwoorden.

Om het zo te stellen, ik ben niet van plan, om alles van jullie te beantwoorden, maar zal zo nu en dan wat posten, zo ik tijd heb en zeker van mijn zaak ben.

Wat betreft de evolutietheorie: Ik ga hem niet geloven, al komen jullie met de mooiste berekeningen of verklaringen.
Ik heb tot nu toe geen enkel bewijs van macro-evolutie gezien, dus ga ik er ook niet in geloven.

De groeten, Barachem.

• Sabbi
  • Laatst online: 13:29

Sabbi

je denkt aan mij.

ach... je moet maar denken, als je in W&L zou zetten dat je niet in aliens of atlantis gelooft dan zouden er ook meteen 400 malloten aankomen om jou dat het bestaat maar hoofdzakelijk van hun gelijk te overtuigen.... feit is dat mensen het snel nietfijn vinden als andere mensen niet hun denkbeeld delen, en daarvoor de allerslechtse pseudowetenschap voor uit de kast trekken.

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Is helemaal niet waar sabbi.

"Wij" zijn gewoon heel erg geinteresseerd in het denkbeeld van een christen. Deze christen gaat met argumenten gooien waarom hij denkt dat zijn theorie een betere verklaring is voor hetgene waar te nemen dan de evolutie theorie(en).
Dan wordt deze meneer terug gewezen door een aantal die op die punten wat meer kennis in huis hebben en dan geeft meneer het op.

Overigens vind ik dat een vreemde houding.
Stellen dat de evolutie theorie niet klopt omdat we nog niet overal een antwoord op hebben.

Wij vragen deze meneer om "harde" (aan te tonen) argumenten, en deze worden dan niet gegeven, kan je je voorstellen dat er hier en daar wat over en weer geroepen gaat worden ?

Het feit dat er overal ter wereld anders wordt geloofd zegt eigenlijk al genoeg over de integriteit van geloof.

• Goofyduck384
  • Nu online
Op dinsdag 06 februari 2001 15:42 schreef Sabbi het volgende:
ach... je moet maar denken, als je in W&L zou zetten dat je niet in aliens of atlantis gelooft dan zouden er ook meteen 400 malloten aankomen om jou dat het bestaat maar hoofdzakelijk van hun gelijk te overtuigen.... feit is dat mensen het snel nietfijn vinden als andere mensen niet hun denkbeeld delen, en daarvoor de allerslechtse pseudowetenschap voor uit de kast trekken.
Wat??
Ik denk niet dat het iemands bedoeling is om anderen voor zich te krijgen! Hier is het een zaak van ophartig zijn. Je hebt een stelling, dus kan je twee kanten op en de worden allebei door mensen onderboud. En dan wordt ik heus niet kwaad als mensen niet willen luistren of zo hoor... Gewoon ff wat ervaring en opvattingen uitwisselen..

tenminste zo zie ik het >:)>:)

Goofyduck

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

ok, ik zie waar je heen gaat, maar ik zie hier ook een omgedraaide bewijslast, je hebt twee groepen, de creationisten en de elovutie-getrouwen (btw welk soort evolutie hebben wij het hier over? darwinistischs of neo of?) die steeds maar om het hardst lopen te bewijzen dat elkaars theorie fout is... dit is natuurlijk zeer fout... je moet bewijzen dat je eigen theorie klopt, niet andersom..
het wachten is dus op het onomstotelijk bewijs dat een van de twee juist is... en daar moet deze thread toch heel wat langer voor worden...

bovendien vond ik de bewijzen die uit de creationistische hoek kwamen heel wat beter klinken dan die uit de evolutionaire hoek (wetenschappelijk gezien dan he) ;)

ik bedoel, voor iemand die de evolutie-theorie (welke dan ook) aanhangt is het wel een heel erg slap argument om te gaan zeuren over contradicties in de bijbel. dan hoor ik liever een argument waarom evolutie wel klopt

Verwijderd

Sabbi: bovendien vond ik de bewijzen die uit de creationistische hoek kwamen heel wat beter klinken dan die uit de evolutionaire hoek (wetenschappelijk gezien dan he) ;)

ik bedoel, voor iemand die de evolutie-theorie (welke dan ook) aanhangt is het wel een heel erg slap argument om te gaan zeuren over contradicties in de bijbel. dan hoor ik liever een argument waarom evolutie wel klopt

Welke wetenschappelijke bewijzen voor het creationisme zijn er dan? Noem er eens EEN die niet op de bijbel baseert?

Dit is nu juist waarom ik ben begonnen met die bijbelfragmenten; alle argumenten die het creationisme ondersteunen worden uit de bijbel gehaald. Confronteer ik vervolgens de creationisten met wat er letterlijk in de bijbel staat, dan ben ik opeens fout bezig omdat ik twee dingen door elkaar haal.

Als we het dus even neutraal bekijken:
1) Er zijn geen wetenschappelijke bewijzen tegen de evolutietheorie, er zijn alleen bewijzen die die theorie ondersteunen.
2) Als je het wetenschappelijke bewijs negeert en alleen de bijbel als waarheid erkent, sta je nog steeds op het hellende vlak omdat de bijbel geen consistent scheppingsverhaal kent.

Verwijderd

Barachem >
Ik geef deze discussie op.
Niet alleen is het tijdrovend, maar ik kom nergens.
Op alles wat ik vermeld, zal wel weer een weerwoord zijn.
Niet omdat jullie gelijk hebben, dat laat ik buiten beschouwing, maar omdat jullie gewoon mijn geloof in God en de Bijbel en de daaruitvloeiende consequenties voor de geschiedenis van het heelal en de aarde wegredeneren willen.
Dat heet discussie voeren.
Ik zelf heb getracht te zeggen, dat de evolutietheorie niet perse de enige verklaring voor het ontstaan van het leven is.
Jullie willen graag, dat ik mijn geloof opgeef, mijn relatie met Jezus verbreek en de evolutietheorie als waarheid aanvaard.
Daarbij aarzelen jullie niet om direct zogenaamde wetenschappelijke bewijzen en argumenten te gebruiken om mijn geloof in de creatiehypothese te verzwakken en te vernietigen.
Het lijkt wel alsof jullie me tot de evolutie willen bekeren.
Wederom, we willen je niet van je geloof afkrijgen (hoewel het best leuk zou zijn :) ) maar we willen gewoon een discussie voeren. Daarbij is het gebruikelijk om argumenten aan te voeren voor je stelling. Iets wat jij niet of nauwlijks doet en daarom je stelling zo zwak maakt. (Niet aanvallend bedoeld hoor :) )
Ik moet toegeven, dat ik niet zo geleerd en zo slim ben, om hetgeen jullie zeggen tegen te kunnen spreken, ondanks mijn best hoge opleidingsniveau.
Om het zo te zeggen, ik ben een achterlijke tussen de Gotters.
Ja, ik ben niet intelligent en geleerd genoeg om maar ook enig zinnig weerwoord te geven, MIJN FOUT!
Maar daarom hebben jullie nog niet gelijk, jullie mogen veel weten en slimmmer zijn, dat betekent niet, dat jullie perse gelijk moeten hebben.
Of jij slim bent en of wij vind ik neit echt belangrijk Ik ben zelf met een studie natuurkunde gestopt omdat het buiten mijn wiskundige vermogens lag. Dus of ik nou slimmer ben.
Ik kan jullie vragen niet beantwoorden, dat geef ik toe, maar ik heb langzamerhand ook geen zin om ze te beantwoorden, omdat jullie dan nog meer vragen zullen bedenken, alleen om mij met een mond vol tanden te laten staan, zodat ik perse de evolutietheorie ga geloven.
Ik denk, dat hierbij het volgende spreekwoord hoort: Een dwaas stelt meer vragen, dan een wijze kan beantwoorden.
Vat dit niet aanvallend ofzo op, maar ben je jij niet de dwaas en zijn wij niet de wijzen die op al jouw vragen ove rde evolutietheorie antwoord proberen te geven. En omdat ons dat lukt (en jij wellicht inziet dat we gelijk zouden kunnen hebben, maar dat niet in wil zien) raak jij geirriteerd.
Wat betreft de evolutietheorie: Ik ga hem niet geloven, al komen jullie met de mooiste berekeningen of verklaringen.
Ik heb tot nu toe geen enkel bewijs van macro-evolutie gezien, dus ga ik er ook niet in geloven
Waarom zou je iets niet voor waar aannemen als de bewijzen de theorie heel aannemelijk maken. Zo werkt wetenschap, dat zou jij als natuurkundige moeten weten.

Vorigens snap ik ook het punt van macro-evolutie niet. Iemand hier op het forum (ik weet niet meer wie) zei het heel mooi:

"Als je een steen elk jaar 0,1 mm verplaatst dan merk je daar niet zoveel van. Maar na 500 miljoen jaar dan staat de steen 50 meter verder!"

Evolutie verloopt zeer langzaam en is het gevolg van allerlei microscopische processen. Zo kan een microscopische gebeurtenis als het muteren van een aantal genen verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van een macroscopisch iets al kanker.

Verwijderd

CP en anderen hebben in zoverre gelijk dat de 2e wet evolutie niet 'hard' onmogelijk maakt. Het maakt het echter wel 'zacht' onmogelijk :). De kansen zijn namelijk veel te klein.
Denk bijvoorbeeld maar eens aan de reacties die verlopen in een bliksemflits, waarbij o.a. ozon uit zuurstof gevormd wordt. Ook bij dit proces neemt de totale entropie toe, maar toch daalt die van de reagerende stoffen. In principe geldt dat bij heel veel reacties de totale entropie van de reactieproducten daalt, maar die van de omgeving veel meer stijgt.
Inderdaad, maar neem nu de synthese van een proteine. Dan daalt de entropie van het reactieprodukt en van de omgeving.

Dit is dus een nogal onwaarschijnlijke gebeurtenis, en zal onder normale omstandigheden dan ook niet plaatsvinden.

Nu heeft Miller wel zijn experiment gedaan met bliksem, en daarbij ontstonden inderdaad aminozuren. Maar, zoals je weet, was er een 'cold trap' nodig om deze reactieprodukten op te vangen omdat ze anders onmiddelijk weer terugreageerden.

Dit is ook het algemene beeld in de natuur: zonlicht zorgt niet voor een lagere entropie, maar juist voor een hogere: de snelheid waarmee de ordening wordt afgebroken neemt toe.

Het moge duidelijk zijn dat in dit licht iets als een oersoep een nogal onwaarschijnlijke iets is, (vooral op een hete, jonge aarde).

Ook de verdampende poeltjes, waarin hoge concentraties aminozuren bla bla bla zijn erg onwaarschijnlijk omdat er er over het algemeen behoorlijk wat disorganiserende energie in zo'n poeltje wordt gestopt.

Xetar.

PS: het is niet mijn bedoeling om weer in de discussie verzeilt te raken (voorlopig niet althans :) ).

Verwijderd

Xetar>> Je bedoelt te zeggen dat zonlicht en aardwarmte zo'n hoge entropie heeft dat er alleen nog gebonden energie in zit? Dat klopt gewoon niet. Ooit wel eens van fotosynthese of zonnencellen gehoord?

Warmte is natuurlijk een energievorm met een hoge entropische graad, maar als we die warmte niet aan het systeem onttrekken maar via een externe bron aan het systeem toevoegen, hoeft de totale entropie van dat systeem niet toe te nemen; de totale energie in dat systeem neemt iig. wel toe, zodat er van een gesloten thermodynamisch systeem geen sprake is. (En helaas geldt de 2e wet van de thermodynamica alleen voor gesloten systemen.)

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Op dinsdag 06 februari 2001 17:51 schreef mietje het volgende:
Welke wetenschappelijke bewijzen voor het creationisme zijn er dan? Noem er eens EEN die niet op de bijbel baseert?
er zijn legio voorbeelden te vinden voor degeneratie, dat weer bij creationisme hoort..
Als we het dus even neutraal bekijken:
1) Er zijn geen wetenschappelijke bewijzen tegen de evolutietheorie, er zijn alleen bewijzen die die theorie ondersteunen.
geef mij een missing link en ik geloof je
2) Als je het wetenschappelijke bewijs negeert en alleen de bijbel als waarheid erkent, sta je nog steeds op het hellende vlak omdat de bijbel geen consistent scheppingsverhaal kent.
heeft dit eigenlijk nog iets te maken met mijn post? nou ga ik me namelijk in een ander deel getrokken laten worden dan waar ik was en dat wil ik niet... ik hoor van geen van de creationisten dat ze letterlijk uit de bijbel elk woord geloven.... ik hoor juist dat ze zich bijzonder veel met de wetenschap bezighouden, en niet alleen de bijbel quoten, zoals hier alleen de evolutie-aanhangers doen..

overigens, welke evolutie-theorie hangen jullie nou aan?

Verwijderd

Sabbi: ik hoor van geen van de creationisten dat ze letterlijk uit de bijbel elk woord geloven.... ik hoor juist dat ze zich bijzonder veel met de wetenschap bezighouden, en niet alleen de bijbel quoten, zoals hier alleen de evolutie-aanhangers doen..

Heb je deze thread (en de topic titel) wel gelezen? Er zitten hier creationisten die beweren dat discussie niet eens zin heeft, omdat zij als gelovigen de waarheid in pacht hebben. Die mensen wilde ik dus met Genesis confronteren, niet de mensen die open staan voor normale discussie.

<edit>
En vragen om de missing link is natuurlijk flauw, waarom zou hij "missing" heten denk je? Mag ik dan jou ook vragen om een fotootje van het moment van schepping, is de discussie ook voorbij...
</edit>

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Barachem:
Om heel eerlijk te zijn, maakt het me weinig uit wat je wel of niet gelooft.
Klopt. Een betere indicatie is kijken naar de argumenten die aangedraagd worden.
Ik kan het mishebben, maar volgens mij zijn er geen vragen betreffende de evolutietheorie of de degeneratietheorie aan jou gesteld.
Ik heb tot nu toe geen enkel bewijs van macro-evolutie gezien, dus ga ik er ook niet in geloven.
Ik denk dat geen enkel bewijs jou zou kunnen overuigen.

Het geloof kan veel sterker zijn dan de ratio (kijk bijvoorbeeld naar de Flat Earth Society).

Sabbi:
dan hoor ik liever een argument waarom evolutie wel klopt.
Van theorieën kun je niet zeggen of ze kloppen of niet. Je kunt alleen zeggen dat die-en-die theorie de beste is, omdat deze de waarnemingen het beste verklaart, de beste voorspellingen doet, je het best in staat stelt om je gegevens te classificeren, enz. enz.

Een theorie kan dus ook vallen met maar 1 gegeven dat er niet in past. Vandaar dat men elkaars theorie ook aanvalt; hoe meer gaten er in zitten, hoe minder het een kandidaat wordt voor de titel "beste theorie".

De evolutietheorie geeft een goede verklaring voor de waarnemingen binnen zijn gebied (denk aan de manier waarop dieren genetisch en morphologisch verwant zijn, aan de "ontwerpfouten" van allerlei levensvormen, het bestaan van overbodige organen, aan fossielen, enz.), en verklaart ook veel buiten zijn gebied (bijvoorbeeld de psychologie en de geneeskunde).

Klopt de evolutietheorie (laten we even de neo-versie nemen, da's een superset van Darwin's versie)? Waarschijnlijk wel. Is er een beter alternatief? Niet dat ik weet.
er zijn legio voorbeelden te vinden voor degeneratie, dat weer bij creationisme hoort..
Degeneratie is ook een onderdeel van de evolutie.
geef mij een missing link en ik geloof je
Dat zal niet gaan, er is geen "missing link".

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

wat ik bedoelde met de missing link was dat je ook geen absolute bewijzen voor de evolutie-theorien hebt, dus dat je met die argumenten nog steeds niet heel erg ver komt..
zie bewijslast

• Goofyduck384
  • Nu online
Mietje, heb je mn verklaring wel gelezen? Die dat Genesis wat jij aanhaalde verklaarde?

• AxiMaxi
  • Laatst online: 06-10-2025
Op dinsdag 06 februari 2001 17:51 schreef Apoc2 het volgende:
[..]

Vorigens snap ik ook het punt van macro-evolutie niet. Iemand hier op het forum (ik weet niet meer wie) zei het heel mooi:

"Als je een steen elk jaar 0,1 mm verplaatst dan merk je daar niet zoveel van. Maar na 500 miljoen jaar dan staat de steen 50 meter verder!"

[..]
Dat was ik, dank je *D
Overigens is het na 500 miljoen jaar 50 kilometer, niet 50 meter :P

{edit}
Barachem, hopelijk wil je de moeite nemen het volgende te lezen:

Ik ben er helemaal niet uit om je van je geloof af te laten vallen. Integendeel zelfs, ik zou graag zien dat je voor je geloof 'vecht'.
Zoals andere al zeiden: het is hier een discussie en in een discussie kom je met argumenten.
Als je niet met argumenten kan komen, zou je eigenlijk geen stellingen moeten plaatsen. Als je dat wel doet, kan je er vergif op innemen dat daar vragen over komen.

En om nu te zeggen dat één dwaas meer kan vragen dan 100 wijzen kunnen beantwoorden, vind ik uit z'n verband gerukt. De 'dwazen' vragen je niet om iets onmogelijks te verklaren, ze vragen je je eigen conclusies en bevindingen te onderbouwen.

Zo zeg je: "Ik heb er zelf ook wat tijd en gedachten over laten gaan en ben zelf ook tot de conclusie gekomen, dat de evolutietheorie onhoudbaar is."

Kun je ons misschien de feiten op een rij geven, zodat we wellicht zelf ook tot die conclusie kunnen komen?
Hier is zeker geen sprake van omgekeerde bewijslast: ik vraag je niet mijn stelling omver te werpen, ik vraag je JOUW stelling te verdedigen.

Overigens kan ik me best voor stellen dat je van de reacties schrikt. Maar houd er rekening mee dan die geen aanvallen op jou persoonlijk zijn. We gaan alleen in op wat je zegt.
Als ik voor mezelf spreek: ik vind je erg moedig door de uitspraken te doen die je doet.
{/edit}

grtz.
AxiMaxi

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Er was idd aprake van een klein rekenfoutje. Ach een factor 10^3, wat stelt dat nog voro tegenwoordig.

Verwijderd

Goofyduck>> Ik heb je reply gelezen. Nogmaals, lees zelf Genesis 1 en 2, niet alleen de verzen die ik aanhaalde. Als je de scheppingsvolgorde van mensen en planten te onduidelijk vindt, kijk dan eens naar de volgorde waarin mensen en dieren geschapen worden in de verschillende hoofdstukken.

Ook ik probeer hier niemand van zijn geloof te brengen, ik wil alleen laten zien dat de bijbel zich niet leent als "universele wet en waarheid". De bijbel kan een zeer goede leiddraad tot een etisch hoogstaand leven zijn, maar in de handen van fanatici die haar selectief wensen te lezen en te citeren wordt het een onstopbare moloch die alles op zijn weg verplettert. (Sorry als dit dramatisch klinkt, maar IMO heeft religieus extremisme in de loop van de geschiedenis al genoeg echt drama veroorzaakt.)

<edit>typo's</edit>

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Jag

kijk bijvoorbeeld naar de Flat Earth Society
Geen goed voorbeeld Unicorn, dat is namelijk maar een grap. Als je goed zoekt op de site staat ergens dat er 35.354 (ofzoiets) Pepsi automaten repair men lid zijn.
Ik geef deze discussie op. Niet alleen is het tijdrovend, maar ik kom nergens. Op alles wat ik vermeld, zal wel weer een weerwoord zijn....enz
Sja, ik kan me heel goed voorstellen dat het frustrerend is bijna in je eentje te staan tegenover een leger atheisten. Ik zou zeggen, verdiep je eens in de materie, en kijk dan nog eens naar het waarheidsgehalte van je geloof.

En nog iets, ik heb ooit eens een verhaal gepost in de historische Uitdaging voor openminded tweakers draad. Het is eigenlijk een beetje laat, maar ik post het toch maar:

Part II al weer, cool. Hier wat over de evolutietheorie, op moleculair niveau (op dat niveau speelt evolutie zich af, en op geen enkel ander niveau, neemt niet weg dat de gevolgen wel op macroscopisch niveau waarneembaar zijn): In den beginne was er een klimaat op aarde waar nog geen consensus over is, maar wat wel duidelijk is, dat het een geweldadig klimaat was met vulkaan uitbarstingen en bliksem. In de lucht was nog bijna geen vrij zuurstof en geen ozonlaag tegen de Ultra violet straling van de zon. Die straling zorgde voor en grote hoeveelheid radicalen, die chemische reacties mogelijk bespoedden. Er was een mix van gassen in de lucht (uiteraard, wat anders), die energized werden door de elektrische ontladingen van de bliksem. In deze omstandigheden werden aminozuren, suikers, purines en pyrimidines gevormd die nodig waren voor de nucleotiden (onderdeel (één "letter") van DNA of RNA). Met experimenten die die omstandigheden nabootsten, bleek de vorming van dat soort organische stoffen verrassend makkelijk te zijn, ook in de korte tijd van het lab experiment (tegenover de miljoenen jaren
voor de evolutie). In deze omstandigheden werden er polymeren van de nucleotiden gevormd op droge plekken (er was veel water), want water bevordert hydrolyse(=loskoppelen van in dit geval nucleotiden met het gebruik van een water molecuul). Er werden at random polymeren gevormd, met verschillende catalytische eigenschappen. Deze polymeren bestonden uit RNA nucleotiden, waarom RNA en geen DNA? Nou het grote "probleem" van de huidige life forms, het evolutionair ingewikkelde dus, is de expressie van het erfelijke materiaal (DNA). Daar is een ONTZETTEND ingewikkeld systeem voor nodig met allemaal eiwitten, die van DNA mRNA maken, dat aan rRNA koppelen, daar tRNA aan koppelen, en daar vervolgens aminozuren aan hangen, allemaal onder invloed van enzymen (dit afgrijselijk versimpeld). RNA, is nou juist een tussenvorm, chemisch gezien, van DNA en eiwitten (lees enzymen in dit geval). Het behoudt dus het systeem zijn blueprint, maar heeft tegelijk ook enzymatische activiteit. Bewijs hiervoor zijn bacterie soorten die nog steeds met dit uiterst primitieve systeem werkt, een nog levende tussenvorm van de evolutie dus (zoals eigenlijk alles een tussenvorm van de evolutie te noemen is, alleen is deze wel erg duidelijk). Maar terug naar de RNA polymeren, wat je dus gewoon RNA noemt. Er werden dus at random allemaal verschillende RNA moleculen gevormd door spontaan verlopende hydrolyse en condensatie (=het tegenovergestelde van hydrolyse, is dus het keten vormen van nucleotiden). Maar het onstaan van leven vereist dat moleculen één zeer belangrijke eigenschap hebben, namelijk dat ze een chemische reactie kunnen catalyzeren die indirect of direct tot vorming van meer moleculen zoals zichzelf leiden. Zo kan je je dus de ontwikkeling tot een complexer systeem van verschillende RNA moleculen voorstellen, die zichzelf kunnen reproduceren uit simpele organsiche verbindingen. En zo'n autocatalytisch systeem heeft dan eigenschappen van wat we ons voorstellen als iets levends, in zijn aller simpelste vorm dan: het bevat een niet willekeurige set van moleculen die reacties met elkaar aangaan, dat concurreet met andere systemen om "voedsel" in de vorm van zeer simpele organische verbindingen, en dat, als het een verkeerde temperatuur krijgt, of andere eigenschappen die nadelig zijn voor de chemische reacties in het organisme, dood gaat. Later werd het RNA vervangen in zijn rol door de specialisten van de huidige organismen: DNA en polypeptiden (eiwitten dus). DNA heeft een suiker, deoxyribose, ipv het ribose van RNA, dat lastiger te vormen is uit oersoep. Maar die deoxyribose, en enkele andere chemische eigenschappen, maken een DNA een veel stabielere polymeer, wat het mee geschikt maakt voor lange ketens, en daarmee hogere organismen mogelijk maakt (nog steeds aan ééncelligen denken), aangezien hogere organismen een grotere set eiwitten vereist. De functie van eiwitten in hogere organismen is al helemaal essentiëel, aangezien eiwitten echt zo'n beetje alles doen. Nog een grappige andere aanzijzing die in de richting van de evolutietheorie, is dat onze mitochondria (daarin vindt anaërobe dissimilatie plaats, verbranding als je wilt), oorspronkelijk bacteriën waren, die in de cellen van een hoger organisme is "gekropen", en daar in symbiose mee leefde. Een mytochondrium heeft ook als enige is onze cellen zijn eigen DNA systeem. Wij hebben ook niet de erfelijke informatie op ons DNA liggen om mitochondria te maken, die dingen worden steeds verdubbeld en doorgegeven aan de volgende generatie.

Sorry voor de slechte layout.

Jag

• Goofyduck384
  • Nu online
Mietje
Ook ik probeer hier niemand van zijn geloof te brengen, ik wil alleen laten zien dat de bijbel zich niet leent als "universele wet en waarheid". De bijbel kan een zeer goede leiddraad tot een etisch hoogstaand leven zijn, maar in de handen van fanatici die haar selectief wensen te lezen en te citeren wordt het een onstopbare moloch die alles op zijn weg verplettert. (Sorry als dit dramatisch klinkt, maar IMO heeft religieus extremisme in de loop van de geschiedenis al genoeg echt drama veroorzaakt.)
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Het is geen wet de bijbel, althans voor mij niet. Ik geloof wel wat er in staat. Maar de belangrijkste functie van de bijbel is wel de leiddraard. Dat wordt ook wel "beleden" (sorry wist geen ander woord te bedenken) bij mijn geloof. De bijbel is je richtsnoer. Het kan je helpen met keuzes maken, want die keuzes maak je tot eer van God, althans ik. Oke, het zijn mijn keuzes, ik kies en beslis wat ik doe, maar probeer dat wel zoveel mogelijk tot eer van God te doen.
De bijbel is geen wet maar een richtsnoer. :):)

edit:

sorry voor alle vage woorden die ik bedenk, het lijkt nogal geloofsmatig, maar ik kon weinig andere woorden bedenken op de vroege ochtend. >:)>:)

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Jag:
Geen goed voorbeeld Unicorn, dat is namelijk maar een grap. Als je goed zoekt op de site staat ergens dat er 35.354 (ofzoiets) Pepsi automaten repair men lid zijn.
Hmm, hebben we het wel over dezelfde FES?

http://members.aol.com/planeworld/frm.htm
http://www.lhup.edu/~dsimanek/fe-scidi.htm

Verwijderd

PS: het is niet mijn bedoeling om weer in de discussie verzeilt te raken (voorlopig niet althans)
Je weet de antwoorden op de dingen die je in deze post aandraagt wel te vinden denk ik... Ik heb ook weinig zin om dat allemaal opnieuw te moeten doen.

Maar als je ondertussen hebt ontdekt waarom je die cold-trap in de natuur nodig hebt, wil ik dat graag weten :)

Verwijderd

PS, Unicorn: schitterend toch, die vliegtuigwaarheid van die eerste site? :P

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Jag

Shit man, jij hebt echte Flat Earth Societies gevonden. Die van mij was een fake, wel een hele leuke fake trouwens. Met hele coole tekeningetjes als bewijs :P. Met schitterende redeneringen dat als iemand op de noordpool blijft staan, dan moet degene die op de zuidpool staat natuurlijk eraf vallen (als de aarde rond zou zijn) :P.

Jag

• Goofyduck384
  • Nu online
laten we deze doodbloeden? >:)
Of verdient deze topic om de limiet te halen?

• -=Confuzer=-
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Ik geloof in logica dus in evolutie...

Als er geen evolutie is, is de natuur niet logisch.

Er zijn zoveel bewijzen, maar deze vallen de mensen aan op hun visie van het bestaan en dat kunnen ze niet accepteren.

Persoonlijk vind ik het jammer hoor, ik denk dat geloof bepaalde ontwikkelingen best wel tegenhoudt en soms erger ik me ook wel aan mensen die me weer een geloof willen opdringen, net zoals verkopers me wat op willen dringen...

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

Zeur niet confuzer, ik probeer niemand mijn geloof op te dwingen, alleen informatie erover te geven, wat iemand ermee doet, moet ie zelf weten.

Nou, het is jou mening, om te concluderen, dat de evolutietheorie logisch.

Groeten, Barachem...

Verwijderd

Brachem? Je bent er weer. Ga je nog reageren op onze postos die we op jouw megapost hadden gereplied?

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 15:45 schreef Barachem het volgende:
Zeur niet confuzer, ik probeer niemand mijn geloof op te dwingen, alleen informatie erover te geven, wat iemand ermee doet, moet ie zelf weten.

Nou, het is jou mening, om te concluderen, dat de evolutietheorie logisch.

Groeten, Barachem...
Lees je eigen post nog eens door!
Kijk, ik veroordeel mensen, die Jezus niet als hun Messias hebben niet, maar ik geef wel genoeg om hen en ook om jullie, om jullie te waarschuwen voor het komende oordeel, op welk de meesten van jullie en de mensen in de wereld afstevenen en bied jullie een uitweg aan, die God gegeven heeft aan de mensheid om onder de last van overtredingen tegen God onderuit te komen.
Wat jullie daarmee doen is jullie zaak, maar ik raad jullie aan om Jezus aan te nemen.
Dit klinkt toch behoorlijk alsof je ons wil bekeren...
Je maakt mensen bang met dreigementen die nergens op gebaseerd zijn. Je waarschuwt ons voor een oordeel dat god over ons zal vellen, en als je niet zo narrow-minded was kon je zelf ook wel inzien dat stom is omdat atheïsten toch al niet in god geloven en dus ook niet dat god een oordeel zal vellen. Ik ben niet bang om naar de hel te gaan. Ik ga er gewoon van uit dat als ik dood ga ik ga gewoon dood ben. Er zijn absoluut geen waarnemingen geweest dat er iets als de hemel of de hel bestaat, of dat je geest doorleeft als het lichaam dood is. Om algemeen aanvaarde theorieën als evolutietheorie te kunnen weerleggen kun je alleen argumenten gebruiken die allemaal op 1 aanname zijn gebaseerd: er bestaat een god. Deze aanname is niet gebaseerd op feiten of waarnemeningnen (als je maria-verschijningen ed gelooft kun je ook in sprookjes geloven als je er van uit gaat dat feeën bestaan). Ik zie dus 2 keuzes die je kunt maken over hoe je de wereld bekijkt:
1. je gelooft dat logica bestaat, en baseert je wereldbeeld op waarnemingen die je zelf maakt of die anderen hebben gedaan en die je zelf ook kan reproduceren, dit heet wetenschap en valt niet te combineren met het geloof in een god.
2. je gelooft dat er een god bestaat die almachtig is en dus logica overbodig maakt. Je gaat ervan uit dat waarnemingen door god zijn gecreëerd en je weet dus nooit of dit werkelijkheid is. Je weet zelfs niet of werkelijkheid bestaat, want je gelooft dat er een god is en die zou dus ons kunnen laten geloven dat er een werkelijkheid is...

Als je mijn 2de visie aanhangt dan leef je volgens mij buiten de werkelijkheid. Als je de 1e aanhangt ga je bij al je aannames en geloven uit van datgene wat je waarneemt (de 'echte' wereld dus).

Barachem: Als je dit soort onzin verhalen lang genoeg vertelt gaan mensen er in geloven (dat heet hersenspoeling). Mensen hebben altijd al moeite om zelf na te denken en laten dit het liefst aan anderen over. Als je contstant dit soort verhalen hoort ga je er in geloven, of je het wil of niet...

PS. Dit is dus mijn mening. wat ik hier net heb opgeschreven is een beetje snel gedaan en zal niet altijd waterdicht of even doordacht zijn. Dit is niet erg als de basis maar klopt. Ik zal bij goed onderbouwde kritiek mijn mening aanpassen.

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 16:18 schreef hybridz het volgende:

[..]

Lees je eigen post nog eens door!
[..]
Hoef ik niet door te lezen, heb ook zoiets als een geheugen en dat werkt redelijk goed.
Dit klinkt toch behoorlijk alsof je ons wil bekeren...
Nou nee, ik vertrouw erop en bid ervoor, dat God dat zal doen, ik ben maar een van Zijn loopjongens, alleen Hij kan je ziel en geest aanraken en je bekeren.
Je maakt mensen bang met dreigementen die nergens op gebaseerd zijn.
Ik wist niet, dat je daar bang van werd...
Sorry...:P
Je waarschuwt ons voor een oordeel dat god over ons zal vellen, en als je niet zo narrow-minded was kon je zelf ook wel inzien dat stom is omdat atheïsten toch al niet in god geloven en dus ook niet dat god een oordeel zal vellen. Ik ben niet bang om naar de hel te gaan. Ik ga er gewoon van uit dat als ik dood ga ik ga gewoon dood ben.
Duh...|:(, alsof ik niet weet, dat atheisten niet in God geloven en niet naar het evangelie willen luisteren, ik ben zelf ook atheist geweest, 7 jaar geleden.
Maar ik zie het niet als stom om het evangelie te brengen onder de atheisten, ik heb zelf ook het evangelie aangenomen en heb Jezus aanvaard als mijn Messias en Vriend.
Erg he, dat je met een ex-atheist zit te discussieren?:P
Er zijn absoluut geen waarnemingen geweest dat er iets als de hemel of de hel bestaat, of dat je geest doorleeft als het lichaam dood is.
Ben jij zo narrowminded, dat je niet van de verhalen gehoord hebt over near death experiences?|:(
Nu hecht ik daar zelf niet zo'n belang bij, maar daarnaast zijn er genoeg andere zaken, die een aanwijzing geven, dat er op minst meer tussen hemel en aarde is, dan atheisten geloven, onder andere UFO's(wel erg afgezaagd), reincarnatieverhalen, piramide's...
En nog meer...
Het zijn waarnemingen, waarvan een groot deel gewoon niet door de wetenschap wordt aanvaardt, omdat dat deel of een hoax is of buiten het gebied van de wetenschap valt.
Om algemeen aanvaarde theorieën als evolutietheorie te kunnen weerleggen kun je alleen argumenten gebruiken die allemaal op 1 aanname zijn gebaseerd: er bestaat een god.
HUH???!!!:?
Nou, ik heb wel anders gehoord en gelezen.
Onder andere een boek van Micheal Behe(als ik me niet vergis, zal de kritiek molen nu weer eens op volle sterkte gaan draaien) met als titel "Darwin's black box" als ik me niet vergis(die Behe zegt niet echt waarin hij gelooft, maakt ook niks uit, dat boek is namelijk best tof), en er zijn ook atheisten, die de evolutietheorie verwerpen, allleen weet ik niet meer wie dat waren...
Maar er zijn andere geloven, ook het geloven in meerdere goden of in aliens of de new age, waar de theorien niet echt evolutietheorie zijn.
Maar ja, ik zal wel met me beperkte blik weer eens aan het dagdromen zijn, ja, dat is het!}:O
Deze aanname is niet gebaseerd op feiten of waarnemeningnen (als je maria-verschijningen ed gelooft kun je ook in sprookjes geloven als je er van uit gaat dat feeën bestaan).
Denk je trouwens, dat ik in mariaverschijningen geloof of andere wonderen?

Jij beweert, dat de aanname van "Er bestaat een God", niet op waarneming kan berusten?
Ik denk, dat je je hier op glad ijs begeeft.
Zelf denk ik, dat je in God kunt geloven, mede door de waarnemingen, die je maakt.
In ieder geval denk ik er zelf zo over, anders had ik iets aangenomen, wat niet met mijn waarnemingen overeen zou komen en was ik allang weer atheist geworden.
Ik zie dus 2 keuzes die je kunt maken over hoe je de wereld bekijkt:
1. je gelooft dat logica bestaat, en baseert je wereldbeeld op waarnemingen die je zelf maakt of die anderen hebben gedaan en die je zelf ook kan reproduceren, dit heet wetenschap en valt niet te combineren met het geloof in een god.
2. je gelooft dat er een god bestaat die almachtig is en dus logica overbodig maakt. Je gaat ervan uit dat waarnemingen door god zijn gecreëerd en je weet dus nooit of dit werkelijkheid is. Je weet zelfs niet of werkelijkheid bestaat, want je gelooft dat er een god is en die zou dus ons kunnen laten geloven dat er een werkelijkheid is...
Maar 2 keuzes, wat karig, ik zie meer keuzes.
Zoals "3. Je gelooft, dat logica bestaat, je ziet de wereld om je heen, je vergelijkt dat met visies op het leven en komt tot de conclusie, dat dat de Bijbelse visie is.
Geloven in God en wetenschap is wel combineerbaar, al zij het, dat gegevens anders geinterpreteerd worden dan in de atheistische wetenschap."

Of zoals "4. Je gelooft in een logica, die alles bevat, en alles dicteert, maar je mag haar zo aanpassen als het je uitkomt, ook al gaan de conclusies en theorien die daarvan uitkomen volledig tegen het gezonde verstand en de huidige waarnemingen in.
Alle gegevens, die niet met het denkbeeld kloppen, worden verdoezeld.
En dat wordt ware wetenschap genoemd en anderen, die de fouten aanwijzen, worden als zijnde anti-wetenschappelijk bestempeld."
Aha, je ziet jezelf als de grote strijder voor de waarheid en wetenschap, die de draak van geloof en onwetenheid wil verslaan.
Boy, have I got some news for you.
Dat zie ik helaas niet zo en ik denk, dat dat niet zo is.
Ook gelovigen zijn niet meer onwetend, dus begraaf maar snel die strijdbijl en kijk niet zo scheef naar de christenen als dom en onwetend.
Volgens mij kun je dit de agnostisch theistische visie noemen, ik hang haar niet aan, wel een veel uitgebreidere versie van 3.
Als je mijn 2de visie aanhangt dan leef je volgens mij buiten de werkelijkheid. Als je de 1e aanhangt ga je bij al je aannames en geloven uit van datgene wat je waarneemt (de 'echte' wereld dus).
Je zegt het niet direct, maar je impliceert wel, dat jij je 1e visie aanhangt en ik je 2e visie aanhang.
Dat zou betekenen, dat ik maar een gelovige gek ben en jij een wetenschappelijke guru.
Nee, zo kan het niet zijn.
Ik denk, dat ook jij best intelligent bent, maar niet erg genuanceerd, hoe oud ben je?
We verschillen van mening en denken, dat we beide gelijk hebben, maar ik hoed me ervoor, om iemand voor gek te verslijten, omdat ie iets anders gelooft...
Jammer, dat het wel lijkt, alsof jij dat wel doet...
Barachem: Als je dit soort onzin verhalen lang genoeg vertelt gaan mensen er in geloven (dat heet hersenspoeling).
Jij denkt, dat het evangelie, welk ik verkondig, onzin is, ik beschouw zelf de evolutietheorie als complete afval.
Trouwens hersenspoeling is het pas, als ik je dwing om het als maar te lezen en te lezen, tot je breekt, daar is hier toch geen sprake van.
Daarnaast, als je evangeliseren als hersenspoelen betiteld, dan verdient het leren van evolutietheorie op scholen de zelfde titel.
Mensen hebben altijd al moeite om zelf na te denken en laten dit het liefst aan anderen over.
Vind jij dat ook al?
Ik ook!
Al die mensen, die kwakkeloos de evolutietheorie aanhangen, omdat het hen voorgekauwd wordt, schandalig!
Of de jongeren, welke meestel aan niks anders denken dan aan feesten en zichzelf vermaken en constant hun brein op nul te zetten.
Als je contstant dit soort verhalen hoort ga je er in geloven, of je het wil of niet...
Neu, jij gelooft er toch niet in, of wel?;)
Maar als dat wel zo zou zijn, dan zou je dat ook van de evolutietheorie moeten zeggen, daar hoor je te pas en te onpas van...
Maar ik ben niet weer terug-bekeerd naar de evolutietheorie, dus...
PS. Dit is dus mijn mening. wat ik hier net heb opgeschreven is een beetje snel gedaan en zal niet altijd waterdicht of even doordacht zijn.
Ok, het is je mening, en ik geef mijn mening op de jouwe.
Ik denk een beetje te snel, want het lekt in mijn ogen best veel.
Maar ja, mijn reacties zijn ook niet altijd 100%.:Z
Dit is niet erg als de basis maar klopt.
Basis? Welke basis?}:O
Ik zal bij goed onderbouwde kritiek mijn mening aanpassen.
Ik hoop voor je, dat je dat werkelijk meent.
Anders ben jij namelijk narrowminded.

Ik bedoel het verder niet kwaad, maar ik hoop, dat je het niet erg vindt, dat ik een beetje met je gegrapt hebt.

Het ga je goed en de groeten, Barachem...(8>

Verwijderd

whehe Barachem is op dreef :)

Verwijderd

Michael Behe
kritiek, hoezo???

I rest my case :P

Verwijderd

To Captain Proton: HUH!

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 11:52 schreef Barachem het volgende:

Hoef ik niet door te lezen, heb ook zoiets als een geheugen en dat werkt redelijk goed.
Ik had meer over zoiets als oogkleppen.
Nou nee, ik vertrouw erop en bid ervoor, dat God dat zal doen, ik ben maar een van Zijn loopjongens, alleen Hij kan je ziel en geest aanraken en je bekeren.
Als dat zo was waren er geen atheisten meer geweest :D
Ik wist niet, dat je daar bang van werd...
Sorry...:P
Ik wordt er ook niet bang van, maar miljoenen andere mensen (waaronder jijzelf) blijkbaar wel.
Duh...|:(, alsof ik niet weet, dat atheisten niet in God geloven en niet naar het evangelie willen luisteren, ik ben zelf ook atheist geweest, 7 jaar geleden.
Maar ik zie het niet als stom om het evangelie te brengen onder de atheisten, ik heb zelf ook het evangelie aangenomen en heb Jezus aanvaard als mijn Messias en Vriend.
Erg he, dat je met een ex-atheist zit te discussieren?:P
Hoe ben jij dan bekeerd? Toch maar eieren voor je geld gekozen omdat er een mogelijkheid bestaat dat er zoiets als een god is?
Ben jij zo narrowminded, dat je niet van de verhalen gehoord hebt over near death experiences?|:(
Sinds wanneer zijn verhalen waarnemingen? Er zijn trouwens ook een heleboel andere (wetenschappelijke en on-wetenschappelijke) verklaringen voor. Lees de draad die daar over gaar nog maar eens door...
Nu hecht ik daar zelf niet zo'n belang bij
gelukkig :)
, maar daarnaast zijn er genoeg andere zaken, die een aanwijzing geven, dat er op minst meer tussen hemel en aarde is, dan atheisten geloven, onder andere UFO's(wel erg afgezaagd), reincarnatieverhalen, piramide's...
En nog meer...
Het zijn waarnemingen, waarvan een groot deel gewoon niet door de wetenschap wordt aanvaardt, omdat dat deel of een hoax is of buiten het gebied van de wetenschap valt.
Niets valt buiten het gebied van de wetenschap. Dat die waarnemingen niet geaccepteerd worden door de wetenschap is omdat deze niet aan de eisen voldoen. UFO's worden vaak door mensen die niks van weteschap af weten gezien. Waarom hebben astronomen nog nooit UFO's gezien? Die mensen zien gewoon iets als een lichtflits aan de hemel en kunnen dat niet zo makkelijk verklaren. Dan vinden de meeste mensen het leuk om te fantaseren wat het geweest zou kunnen zijn.
HUH???!!!:?
Nou, ik heb wel anders gehoord en gelezen.
Onder andere een boek van Micheal Behe(als ik me niet vergis, zal de kritiek molen nu weer eens op volle sterkte gaan draaien) met als titel "Darwin's black box" als ik me niet vergis(die Behe zegt niet echt waarin hij gelooft, maakt ook niks uit, dat boek is namelijk best tof), en er zijn ook atheisten, die de evolutietheorie verwerpen, allleen weet ik niet meer wie dat waren...
Dat boek heb ik niet gelezen, maar het klinkt als zo'n typisch boek met veel toevallig samenlopen en weinig argumenten of wetenschappelijke feiten. Dat heten dan ook pseudo-wetenschappelijke boeken en kunnen heel makkelijk ontkracht worden (denk aan de organisatie skepsis).
Maar er zijn andere geloven, ook het geloven in meerdere goden of in aliens of de new age, waar de theorien niet echt evolutietheorie zijn.
Maar ja, ik zal wel met me beperkte blik weer eens aan het dagdromen zijn, ja, dat is het!}:O
Ah, dus je geeft me gelijk :D
Is het niet toevallig dat vroegertoen we heel veel nog niet konden verklaren iedereen in god geloofde en dat nu we steeds meer kunnen verklaren en intelligenter worden steeds meer mensen atheistisch worden?
Denk je trouwens, dat ik in mariaverschijningen geloof of andere wonderen?
Je gelooft dat in de bijbel de absolute waarheid staat, maar je gelooft niet in mariaverschijningen :?
Volgens mij spreek je jezelf hier tegen... (niet alleen hier trouwens...)
Jij beweert, dat de aanname van "Er bestaat een God", niet op waarneming kan berusten?
Ik denk, dat je je hier op glad ijs begeeft.
Zelf denk ik, dat je in God kunt geloven, mede door de waarnemingen, die je maakt.
In ieder geval denk ik er zelf zo over, anders had ik iets aangenomen, wat niet met mijn waarnemingen overeen zou komen en was ik allang weer atheist geworden.
Die waarnemingen kun je ook interpreteren als "er bestaan marsmannetjes".
Maar 2 keuzes, wat karig, ik zie meer keuzes.
Zoals "3. Je gelooft, dat logica bestaat, je ziet de wereld om je heen, je vergelijkt dat met visies op het leven en komt tot de conclusie, dat dat de Bijbelse visie is.
Geloven in God en wetenschap is wel combineerbaar, al zij het, dat gegevens anders geinterpreteerd worden dan in de atheistische wetenschap."
Er is maar 1 wetenschap. Deze is niet atheistisch maar valt steeds slechter te combineren met het geloof.
Of zoals "4. Je gelooft in een logica, die alles bevat, en alles dicteert, maar je mag haar zo aanpassen als het je uitkomt, ook al gaan de conclusies en theorien die daarvan uitkomen volledig tegen het gezonde verstand en de huidige waarnemingen in.
Alle gegevens, die niet met het denkbeeld kloppen, worden verdoezeld.
En dat wordt ware wetenschap genoemd en anderen, die de fouten aanwijzen, worden als zijnde anti-wetenschappelijk bestempeld."
Als je hier "wetenschap" vervangt door "geloof" klopt het :P
Aha, je ziet jezelf als de grote strijder voor de waarheid en wetenschap, die de draak van geloof en onwetenheid wil verslaan.
Boy, have I got some news for you.
Dat zie ik helaas niet zo en ik denk, dat dat niet zo is.
Dan hebben we dus een verschil van mening... Je kan dus niet zeggen dat jouw visie de juiste alleen maar omdat jij denkt dat dat zo is. Je zult met argumenten moeten komen en die heb ik ngo nooit in jouw posts gezien.
Ook gelovigen zijn niet meer onwetend, dus begraaf maar snel die strijdbijl en kijk niet zo scheef naar de christenen als dom en onwetend.
Ik vind christenen niet dom en onwetend, maar ze kiezen (bewust of onbewust) voor een levensvisie die steeds moeilijker valt te combineren met de wetenschap. We leven in een wereld van wetenschap en als je het ontkent sta je buiten de realiteit. Van mij mag je maar ik waarschuw je er alleen maar voor :P
Volgens mij kun je dit de agnostisch theistische visie noemen, ik hang haar niet aan, wel een veel uitgebreidere versie van 3.
[..]

Je zegt het niet direct, maar je impliceert wel, dat jij je 1e visie aanhangt en ik je 2e visie aanhang.
Dat zou betekenen, dat ik maar een gelovige gek ben en jij een wetenschappelijke guru.
Nee, zo kan het niet zijn.
Ik denk, dat ook jij best intelligent bent, maar niet erg genuanceerd, hoe oud ben je?
We verschillen van mening en denken, dat we beide gelijk hebben, maar ik hoed me ervoor, om iemand voor gek te verslijten, omdat ie iets anders gelooft...
OK, mijn post was misschien ongenuanceerd, maar die van jou ook.

Dat verschil van mening heb je wel gelijk in en we zullen er wel nooit uit komen.
Jammer, dat het wel lijkt, alsof jij dat wel doet...
Ik ben inderdaad nogal kritisch tov het geloof, maar jij doet hetzelfde voor mensen die niet hetzelfde als jij geloven. Jij zegt dat mensen die niet in god geloven stom zijn omdat god uiteindelijk wel een oordeel over hun zal vellen...
Jij denkt, dat het evangelie, welk ik verkondig, onzin is, ik beschouw zelf de evolutietheorie als complete afval.
Trouwens hersenspoeling is het pas, als ik je dwing om het als maar te lezen en te lezen, tot je breekt, daar is hier toch geen sprake van.
Ik wordt mijn leven lang al geconfronteerd met bijbelse teksten etc. Of ik het nu wil of niet..
Daarnaast, als je evangeliseren als hersenspoelen betiteld, dan verdient het leren van evolutietheorie op scholen de zelfde titel.
Als je het goed wil doen moet je op school alle levensvisies leren. Dit is in praktijk niet mogelijk en daarom wordt de meest aanvaarde theorie geleerd.

Vind jij dat ook al?
Ik ook!
Al die mensen, die kwakkeloos de evolutietheorie aanhangen, omdat het hen voorgekauwd wordt, schandalig![/quote]

Hetzelfde geld voor het geloof...
Of de jongeren, welke meestel aan niks anders denken dan aan feesten en zichzelf vermaken en constant hun brein op nul te zetten.
Dan heb je denk ik toch wel een verkeerd beeld van jongeren. Die denken echt wel na over belangrijke kwesties. De meeste mensen in dit forum zijn jongeren. Als jij zo oud en wijs bent dat je alles al weet kun je ons vast ook wel overtuigen met goede argumenten.
Neu, jij gelooft er toch niet in, of wel?;)
Maar als dat wel zo zou zijn, dan zou je dat ook van de evolutietheorie moeten zeggen, daar hoor je te pas en te onpas van...
Maar ik ben niet weer terug-bekeerd naar de evolutietheorie, dus...
Er zijn tegenwoordig meer mensen die theistisch -> atheistisch gaan dan andersom.
Ok, het is je mening, en ik geef mijn mening op de jouwe.
Ik denk een beetje te snel, want het lekt in mijn ogen best veel.
Maar ja, mijn reacties zijn ook niet altijd 100%.:Z

Basis? Welke basis?}:O

[...]

Ik hoop voor je, dat je dat werkelijk meent.
Anders ben jij namelijk narrowminded.
Ja, dat meen ik, maar jij hebt nog steeds geen argumenten gebracht waardoor ik mijn mening moet bijstellen.
Ik bedoel het verder niet kwaad, maar ik hoop, dat je het niet erg vindt, dat ik een beetje met je gegrapt hebt.
Ik bedoel het ook niet kwaad hoor :)
Ik kan best tegen kritiek en grapjes, alleen deel ik je gevoel voor humor niet.

• Defspace

Defspace

Administrator

Barachem: (who else :))

Nodig is wat van je vriendjes uit dan hoef je niet alles zelf te tikken :P
Ben jij zo narrowminded, dat je niet van de verhalen gehoord hebt over near death experiences?
Ik ben dan misschien ook narrowminded, maar ik heb inderdaad nog nooit een verhaal gehoord van een near-death experience welke ik serieus kon nemen. Alleen maar verhaaltjes van dat texaanse klapvee wat alleen maar wat aandacht van de media wil.
Voorderest geen enkel verhaal gehoord waarvan ik dacht, ja, die zou nog wel eens gelijk kunnen hebben.
Tevens weet ik gewoon wat er gebeurt als je (bijna) dood bent. En nee, daar komt geen hemel en hel aan te pas.
(overigens weet ik dat door logische conclusies te trekken die je af kan leiden uit de werking van het menselijk lichaam.)
Nu hecht ik daar zelf niet zo'n belang bij, maar daarnaast zijn er genoeg andere zaken, die een aanwijzing geven, dat er op minst meer tussen hemel en aarde is, dan atheisten geloven, onder andere UFO's(wel erg afgezaagd)
Afgezaagd ? zeg maar gewoon flauwekul.
Denk nou eens na!
Stel! er is een beschaving welke inteligent genoeg is om met de middelen hem gegeven(natuurkundige wetten) richting ons kan komen in een periode die zij overleven, dat wil dus zeggen dat zij erg ver zijn in hun evolutie.

Zij hebben het voor elkaar gekregen om hier te komen, denk je dan echt dat ze een beetje overvliegen en ons "bang" maken?, NEE natuurlijk niet, dat is dan een "beschaving" dus die zullen kontakt met ons opnemen.
Net als dat wij graag kontakt met andere beschavingen zouden willen.

Als ze ons met kwade bedoelingen zouden bezoeken waren we nu echt allang dood geweest.
Ik bedoel, een beschaving die in staat is hierheen te reizen.
Denkt over ons zoals wij over mieren denken.
Als het een "vriendelijke" beschaving was dan hadden we nu allang interstellaire contacten gehad.
UFO's zijn voorlopig gewoon bullshit.
En ook al die andere punten die je daar aanstipte gaan volgens mij echt nergens over.

Verwijderd

defspace je vergeet effe een belangrijk logisch detail in je ufo verhaal..

Een buitenaardse beschaving zal eerst contact opnemen met de leiders van onze beschaving

Onze leiders beslissen of ze bekend gaan maken dat er contact is..

maar onze wereldleiders vrezen voor paniek en een cultuurschok onder de bevolking, dus word en werd dat dus niet bekend gemaakt..

dit blijkt ook uit vrijgegeven NSA documenten

ze gaan het volk eerst langzaam laten wennen aan het idee van buitenaards leven

• Defspace

Defspace

Administrator

Hahaha LOL, het is inderdaad allemaal een "conspiracy theory". ;)

Verwijderd

:? jij niet begrijpen doen ?

heeft weinig te doen met conspiracy maar met het zgn. belang van staatsveiligheid..

als onze leiders ( als volks vertegenwoordigers ) in overleg beslissen dat de 'aliëns' zich beter niet openbaar kunnen maken ivm met de mogelijke consequenties..
dan zullen de beschaafde aliëns zich daar aanhouden..

om te voorkomen dat anders hysterische mensen weer van gebouwen gaan springen, winkels gaan plunderen ,kerken in de brand steken , de aliens proberen neer te schieten met supersoakers , etc..

ga je eerst maar eens verdiepen in deze materie alvorens het arrogant lachend af te doen als onzin

Verwijderd

buh
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.