Op maandag 05 februari 2001 11:12 schreef Barachem het volgende:
[...]
Ik geloof ook, dat de evolutietheorie onbijbels is en dus in strijd met de bijbel
Je verklaart hier helemaal niks.
Voer eens argumenten aan, onderbouw het eens.
Ik heb al onderbouwd dat de evolutietheorie prima in de Bijbel ingepast kan worden, als je de woorden maar op de passende manier uitlegt. Weerleg
dat dan eens.
En verder...
en daarnaast kan ik niet geloven, dat God ooit zo'n afschuwelijke manier zou kiezen om al het leven te maken, met dood, pijn en strijd al voordat de mens zou zondigen.
Oh, dus jij denkt dat God je op de wereld heeft gezet om het er een beetje van te nemen. Dat je geen pijn hoeft te lijden en dat niemand van de honger hoeft te sterven?
Dat is een vreselijk kleinzielige gedachte van een sterveling. Je kan kennelijk niet over die zaken heen kijken om te zien dat het misschien wel een groter doel dient.
Jouw welbehagen is voor God vast niet het belangrijkste.
En verder...
[...]
Daarom kan ik met best goede zekerheid zeggen, dat zelfs wetenschappelijk gezien de evolutietheorie meer en meer onhoudbaar wordt, daar men meer en meer komt te weten over hoe organismen in elkaar steken en werken.
Verklaar! Verklaar! Verklaar!
En verder...
Ik heb er zelf ook wat tijd en gedachten over laten gaan en ben zelf ook tot de conclusie gekomen, dat de evolutietheorie onhoudbaar is.
Leg die conclusie nou 's uit, joh.
Je komt alleen met stellingen en paradigma's, niet met redenaties en verklaringen.
En verder...
[...]
Of aliens, die het leven hier gemaakt hebben of een of meerdere bovennatuurlijke wezens.
Bij aliens is de vraag, waar zij hun oorsprong hebben, welke je kunt beantwoorden, door te zeggen, dat ze boven tijd en ruimte staan, maar dan is het direct de tweede categorie.
Een of meerdere bovennatuurlijke wezens.
Deze moeten dan wel buiten tijd en ruimte staan en onafhankelijk van alles zijn, anders heb je de vraag, waar deze nou vandaan komen.
Ja, nou, en? Dan heb je die vraag?
Da's dan de volgende waar we ons mee bezig kunnen houden, maar dan weten we in ieder geval wel waar
wij vandaan komen.
En verder...
Ik geloof in de tweede optie, waarbij dat bovennatuurlijk wezen de God van de bijbel is, Yahweh, de Vader van Jezus Christus.
Dat maakt dus geen moer uit: alien of God.
De vraag blijft: waar komt die vandaan.
En verder...
In mijn ogen is namelijk de bijbel het meest in overeenstemming met de werkelijkheid, welke ik ervaar, daarnaast heb ik een relatie met die God en maak ik genoeg minder opvallende wonderen mee om zeker van mijn zaak te zijn.
Ja, dat denk JIJ, in JOUW ervaring.
Maar dat maakt het voor MIJ nog niet waar.
En verder...
[...] ik geef wel genoeg om hen en ook om jullie, om jullie te waarschuwen voor het komende oordeel, op welk de meesten van jullie en de mensen in de wereld afstevenen en bied jullie een uitweg aan, die God gegeven heeft aan de mensheid om onder de last van overtredingen tegen God onderuit te komen.
Doemdenken, negativisme en angst.
Dat is het en niks anders.
Als we de wereld willen redden van de ondergang die op komst is, moeten we dat doen door mentaliteitsverandering en een actieve, positieve opstelling. We moeten ons bewust zijn van de toekomst en geloven in onszelf en ons eigen kunnen.
Aanhang van een religie maakt mensen passief en bang om zaken te ondernemen. Dat is zeker zo als deze mensen geloven dat alles al vast ligt en niks meer gedaan kan worden.
De toekomst maak je zelf en met je medemens. Daar is geen god voor nodig.
En verder...
[...]
Want voor de volgelingen van Jezus wacht vervolging, bespotting, verzoeking, aanvallen van demonen, moeilijkheden en problemen.
Maar daar staat tegenover een eeuwig leven, vrede in je hart, rust in de problemen en moeilijkheden, kracht om dingen te doen, die je daarvoor niet durfde of kon, een relatie met Jezus zelf, zegeningen en een speciale positie in de Hemel als deel van Jezus' Gemeente.
Die rust heb ik nu ook, want ik geloof in mijzelf en de toekomst. Iedereen is assertief: je kan kiezen wat je doet of laat, wat je zegt of wat je verzwijgt. En door juist datgene te kiezen wat goed is voor de zaak waarvoor je staat, maak je de weg naar een positieve toekomst.
Die keuze maak je zelf en de toekomst begint NU!
En verder...
[...]Drie dagen na Zijn dood aan het kruis herrees Jezus en verscheen daarna nog 40 dagen aan Zijn discipelen, daarna ging Hij naar de Hemel en ik denk, dat het niet lang meer duurt, voordat Hij weer terug komt.
Als we Armerus moeten geloven, in 2050.
Maar zelfs dan is het al te laat: we moeten NU wat doen. We moeten niet wachten tot iemand ons komt helpen. Dat is namelijk helemaal niet nodig. Iedereen heeft het nu al in zich om voor de toekomst te zorgen.
En verder...
Trouwens, God wil niet dat mensen verloren gaan, maar Hij wil en zal mensen hun verantwoordelijkheid niet ontnemen, dus als je, wetende van het evangelie, Jezus verwerpt, zijn helaas de gevolgen voor jou en ook voor jou alleen.
Meer negativisme en bangmakerij. Mensen hebben van nature een soort verlatingsangst en worden bang als zij horen dat ze het alleen zouden moeten gaan doen.
Maar een mens staat nooit alleen; er zijn altijd andere mensen om hem/haar te steunen. Al zal je er soms om moeten vragen. Maar die steun is echt en direct.
Bovendien ben je zelf je eigen steun: maak een keuze en zorg dat die keuze de jouwe is.
En verder...
[...]
Voor het grootste gedeelte is de mens direct en indirect verantwoordelijk voor de rommel in deze wereld, de rest is te wijten aan satan en zijn scharen.
Schrap die satan en zijn scharen maar: it's 100% man made! Al de zooi in de wereld hebben we zelf gemaakt. En we zullen het weer op moeten ruimen ook, anders stikken we in onze eigen stront!!
En verder...
[...]
Dus ik heb geen zin in flames, want een ieder, die mij flamed, krijg er een gewoon terug(wel een onzinnige, maar toch).
Dit was geen flame, begrijp me goed. Dit is mijn weerwoord, mijn pleidooi. Vat het niet te persoonlijk op, al klink ik misschien wat direct.
grtz.
AxiMaxi