Gistermorgen een dag vrij gehad van werk, dus hebben we maar een inhaalslag gemaakt, had enkele dagen geleden naar prot gespecced omdat ik wat instances wou doen om mijn tank-set wat op te leuken. Na dus een paar uur in Shadowmoon Valley te hebben rondgehangen om voornamelijk mensen helpen met hun chainquests, besloot ik een instance te proberen. Had al een tijdje geen Tempest Keep tak meer gedaan, en kon wel de tanking ring uit Arcatraz gebruiken. Na c.a. anderhalf uur lag Skyriss dood, maar geen ring. Terug naar de verveling, todat ik een invite kreeg voor Mech, en niet zomaar Mech, maar
heroic Mech.
Na het heroic fiasco van enkele maanden geleden (Blue geared Fury Warrior die Mech Heroic wilt tanken met 11k HP) schijt ik 7 kleuren als ik het woord "heroic" hoor, dus eerst wou ik passen, maar aan de andere kant, alle begin is moelijk, en je moet toch wat. Dus ik ram op "Accept".
Dit keer gewapend met een leger [Solid Stars of Elune], Prot spec, 510 defense en 12.8k HP. De vorige keer dat ik hier was kwam mijn groep niet langs de eerste paar Tempest Keep Destroyers (Charged fist? Wat is dat?).
Na de eerste paar pulls moet ik zeggen dat de horror verhalen die ik over heroic heb gehoord (Alle trash hit minimaal 4k!) allemaal toch best mee viel. Op tijd spellreflecten op de Destoyers en je ketst hun charged fist recht terug. Lachuh toch!? En of het helpt.
Nadat we de eerste gatewatcher om hadden gelegd (En mijn eerst Badge of Justice had geloot) was het tijd voor Capacitus himself. En tot mijn verbazing is deze gast makkelijker op Heroic dan op normaal. Onze Mage en Lock hadden beide zowat permanent dezelfde polarity, en ik kon ook maar met moeite aggro van ze af houden. Ik had nooit verwacht dat trash harder zou meppen dat een baas, maarjah, dit is ook heroic 'eh, dingen zijn anders hier.
Nog een Gatekeeper omgelegd, en ondertussen zaten we op 3 badges. Lift naar boven gepakt, netjes alle mobs omgelegd en Sepethrea overgeslagen, schijnt dat die nog een beetje te moeilijk was. Pech dan, maar ze dropt toch niets boeiend. Pullen de eerste wave mobs en we hakken er vrolijk op loos, 1 word gesheeped, 1 word getrapped, de andere 2 worden door mij en de druid offtank getanked. Bij elke wave houden de casters een manabreak bij de lift, en we komen zonder al te veel moeite aan bij Pathaleon, waar we vervolgens twee keer achter elkaar wipen.
Onze tactiek was zijn mij de eerste lading adds te laten fearen en vanaf daar het fearen aan de lock en priest over te laten.
Wat trouwens wel leuk was was dat nadat de Druid, Priest en Lock dood waren, ik Pathaleon en zijn adds nog doodleuk 15 seconden ofzow kon doortanken zonder healing. Stond ik zelf van te kijken
In elk geval, na de 3de keer krijgen we hem gelukkig om, en dankzij last stand + shieldwall (20k HP, nieuw persoonlijk record) kon ik de laatste 20% al execute spammend doorbrengen. En dan komt het leukste gedeelte, de paarsjes.
En alsof ik al niet genoeg geluk had, dropt [The Sun Eater] voor me.
Mijn dag kan niet meer kapot. Heroics? bring it!