Luchtkoeling - Peak Radeon X1950pro (PCI-E)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• breekbrood
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2024
[kort]Ik wil mijn grafische kaart stiller maken, maar het probleem is dat Peak geen reference design gebruikt.[/kort]

TOEVOEGING:

Overigens wil ik nog wel wat toevoegen aan de discussie over het geluidsniveau van de kaart, omdat dit topic wel eens wordt gelinked in andere topics: ik vind dat de kaart standaard veel geluid maakt op 12V, maar dit is wel ongeveer gelijk aan het geluid van een Vf700 @ 12V. Je 'hoort' dus de lucht verplaatsen, wat ongeveer vergelijkbaar is met een Arctic Feezer 7 pro @2500rpm. Dit is om even een gevoel te geven bij het geluidsniveau. Voor mij is dit teveel lawaai voor een grafische kaart, maar het komt NIET in de buurt bij het geratel van kleine fans (ja, heb ik gehad met een 6800, een 9800pro etc..), maar ook niet bij een X2 (had ik op een x1950pro Club3D, hoor je niet). Het punt is dus dat er niet veel 3rd party koelers zijn voor deze kaart.

Sinds kort heb ik een Peak Radeon X1950Pro 256MB. Vanwege de prijs (€ 99) is dit nu misschien wel de meest aantrekkelijke kaart. Qua specificaties (pixel shaders, pipelines, GDDR3 etc.) doet deze niet onder voor andere X1950Pro kaarten. Het vreemde van deze kaart is dat er niet gebruik wordt gemaakt van het ATI reference design. Zie hier (ik maak nog wel zelf een foto):

Afbeeldingslocatie: http://www.neohw.com/articoli/gpu/recensione_peak_x1950gt/recensione_peak_x1950gt.jpg

De koeler die erop zit lijkt op een Zalman VF700, maar er zitten geen Zalman merktekens op. Volgens de Zalman website is deze koeler niet geschikt voor een X1950Pro...

De koeler draait op vol vermogen en is hiermee het meest lawaaiige onderdeel van mijn pc. Er is geen software om het toerental te regelen (2-polige stekker). Volgens Peak-support moet de fan ook op deze snelheid draaien om de kaart koel te houden. Een optie zou zijn om eem FanMate 2 oid te monteren, maar ik monteer liever een stillere koeler.

Ik heb gezocht naar andere koelers, maar het probleem is dat het geen reference design is. Belangrijkste verschillen zijn:
  • mounting holes koeler (geen 4, maar 2 met tussenafstand 8 cm)
  • geheugenchips (geen 8 rondom GPU, maar 4 aan beide kanten)
Met deze configuratie past bijvoorbeeld geen Arctic Accelero S1 (vier gaten) of S2 (afstand tussen twee gaten is 54.6 mm ipv 8 cm). Een X1 of X2 past ook niet.

Een optie is een Zalman VF700 installeren, maar deze zit er ook al min of meer op. Of een VF900 past weet ik nog niet.

Mijn vragen zijn:
  • Welk reference design is hier wel gebruikt? (Bijv. X1650 oid)
  • Welke koeler zou passen?
  • Is het slim om bij het terugschroeven van het toerental van de huidige koeler RAM-heatsinks te plaatsen?

[ Voor 16% gewijzigd door breekbrood op 19-10-2007 08:55 ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik denk dat je dan inderdaad naar een VF900 moet gaan kijken deze past op veel meer kaarten dan de VF700.

OF je moet de stekker los maken aan een molex op 5 of 7v solderen en die dan ergens tussen prikken. Minder mooie oplossing maar kan wel. Die VF700 en VF900 zijn gewoon niet echt stil op 12v.

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 13-09-2007 11:51 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• breekbrood
Ja, stil is het niet te noemen. Ik heb ook wel hoop dat de VF900 past, maar kan niet vinden wat de afstand tussen deze gaten is.

Met mindere airflow kan het zeker geen kwaad om er dan RAM heatsinks op te zetten? Alhoewel ik ook wel minder positieve berichten over het nut van deze dingen lees.

Mijn hoop is eigenlijk dat bijvoorbeeld een x1650pro koeler past, maar ik zou ook niet weten welke. Weet iemand of een passieve Zalman ZM-80D-HP past? Met 8 cm tussen de gaten? Met die extra fan zou dat misschien ook kunnen.

Ik weet dat de X1950Pro niet in het lijstje van deze koeler staat, maar dat heeft toch meer te maken met reference afmetingen als met warmte productie?

[ Voor 10% gewijzigd door breekbrood op 13-09-2007 12:07 ]

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:57
-

[ Voor 99% gewijzigd door MilaNL op 13-09-2007 16:04 ]

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Al met al ben je dus je voordeel dat je dacht te hebben door de keuze van een Peak kaart alsnog kwijt voor een nieuwe koeler.

Vraag me dan wel af of deze kaart dan wel 'de meeste aantrekkelijke' is ;)

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Weet je zeker dat ati tool niet werkt voor fan speed? En kijk is naar je temps, mijn kaart word ook 45idle en tegen 70 stressed op warmere dagen.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:28

Beugelfles

I love rusty spoons

En als je er nou voor zorgt dat je er een 120mm fan op richt en dan de originele fan uitschakeld of langzamer laat lopen? Dat lijkt mij de makkelijkste oplossing.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• MilaNL
Ik heb een peak x1950 pro in de bestelling en ik heb nog een VF700-cu liggen. Als ie binnen is (levertijd 10 dagen = over 2 maanden misschien?) zal ik m eens passen en melden offie past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breekbrood
Naar temps kijken is een beetje lastig. Atitool geeft bij mij een foutmelding en geen temps. Is dat progje niet geschikt voor Windows Vista (32) Home Premium?

De koeler voelt niet warm.. Ik denk dat ik morgen even RAM sinkjes ga halen, de koeler op 5 of 7 volt zet en een extra 80mm erover laat blazen. Laat nog wel even weten of dat wat is.

@Floris-K: Ik wou eerst een S1 monteren op mijn X1950Pro om hem passief te koelen. Dat gaat dus niet bij Peak. Met dat in het achterhoofd (vervanging koeler door S1) leek de Peak een goed idee. Ik heb ook een keer een VF700 gehad op een laag voltage en deze hoorde je ook niet. Jammergenoeg passen hier dus bijna geen aftermarket koelsystemen op. Daarbij is de koeler van bijv. Sapphire ook redelijk klein.. Conclusie: als je een andere koeler wilt monteren moet je geen Peak kopen :p

@MilaNL: dat zou mooi zijn. Als de VF700 past, past bijvoorbeeld een VF900 ook wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
voor de VF-700Cu is in ieder geval 5,5 cm nodig tussen de 2 gaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yni
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-02 14:03

yni

breekbrood schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 12:29:
Naar temps kijken is een beetje lastig. Atitool geeft bij mij een foutmelding en geen temps. Is dat progje niet geschikt voor Windows Vista (32) Home Premium?

De koeler voelt niet warm.. Ik denk dat ik morgen even RAM sinkjes ga halen, de koeler op 5 of 7 volt zet en een extra 80mm erover laat blazen. Laat nog wel even weten of dat wat is.

@Floris-K: Ik wou eerst een S1 monteren op mijn X1950Pro om hem passief te koelen. Dat gaat dus niet bij Peak. Met dat in het achterhoofd (vervanging koeler door S1) leek de Peak een goed idee. Ik heb ook een keer een VF700 gehad op een laag voltage en deze hoorde je ook niet. Jammergenoeg passen hier dus bijna geen aftermarket koelsystemen op. Daarbij is de koeler van bijv. Sapphire ook redelijk klein.. Conclusie: als je een andere koeler wilt monteren moet je geen Peak kopen :p

@MilaNL: dat zou mooi zijn. Als de VF700 past, past bijvoorbeeld een VF900 ook wel denk ik.
x19050 pro is de enige kaart die niet ondersteund wordt door atitool, tot irritatie van velen. Volgens w1zzard ( maker van atitool) staat er een x1950pro in bestelling en wordt het in de volgende versie verholpen, zie: http://www.techpowerup.com/atitool/

• breekbrood
Vandaar.. Ik heb vandaag de kaart stiller gemaakt. Wat ik heb gedaan:

-Zalman ZM-RHS1 heatspreaders op de geheugenchips
-Originele koeler van Peak op 7V (draadjes op 5V-lijn en 12V-lijn)
-Een 80mm CoolerMaster fan op 7V gericht op de kaart en het geheugen. Deze fan heb ik in het sidepanel van mijn kast (Centurion 5) bevestigd tegen het geperforeerde deel.

Nu is het stil. De temps kan ik niet uitlezen, dit komt pas als atitool ondersteuning hiervoor heeft. Dan zal ik de temps ook even posten hier.

@MilaNL: ik zal de afstand nog even nameten, dat verschil is wel erg groot..

Verwijderd

ATI Control Center kan toch de temperatuur uitlezen?.....

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Inderdaad Benjamin, terwijl ik bezig was een schermprintje te maken antwoordde je al voor me:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v496/Nitroglycerine/aticontrolcenter-1.jpg

Wel de ati overdrive "unlocken"

[ Voor 9% gewijzigd door Nitroglycerine op 15-09-2007 16:26 ]

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Kijk, zelfde golflengte.....

@Breekbrood
Ik heb trouwens ook 2 x 4 ram-chips naast de GPU, maar wel de 3" 4-gaats bevestiging op mijn xpertvision 512mb pro kaart

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breekbrood
Nu val ik door de mand, maar ik heb geen "ATI Overdrive" in mijn tree-view staan.. Verder is het scherm hetzelfde, maar onder AVIVO Video staat niks.. Vergeet ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
breekbrood schreef op zondag 16 september 2007 @ 19:01:
Nu val ik door de mand, maar ik heb geen "ATI Overdrive" in mijn tree-view staan.. Verder is het scherm hetzelfde, maar onder AVIVO Video staat niks.. Vergeet ik iets?
ik quote:
hoe? don't ask me :+

me peak x1950pro kaartje komt waarschijnlijk aanstaande vrijdag dan kan ik de zalman vf-700cu passen :D

[ Voor 47% gewijzigd door MilaNL op 16-09-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Door op het hangslotje te klikken, maar als je de optie er niet bij hebt staan, heb je kennelijk een x1950 die de functie niet ondersteund. Ik heb een Club3D.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitroglycerine schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 16:25:
Inderdaad Benjamin, terwijl ik bezig was een schermprintje te maken antwoordde je al voor me:

[afbeelding]

Wel de ati overdrive "unlocken"
hey ik kan die ati overdrive nergens vinden in mijn CCC en ik heb gezocht maar zie niet hoe ik em kan unlocken :$ help plz O_o
heb btw GECUBE 256MB x1950 pro

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2007 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breekbrood
Zit er dan geen temperatuursensor in oid? Is het hard- of softwarematig?

@BenjaminB: Heb je aan beide kanten van de kaart 4 chips, of heb je 2x4 op dezelfde kant? Ik heb dus aan de andere kant. De kaarten van Gecube hebben volgens mij gewoon het reference design. Toch? Maar gek dat je ook geen temps hebt.

Moeten we ergens op de kaart een potloodstreepje zetten om dit te krijgen :+ ?

[ Voor 81% gewijzigd door breekbrood op 17-09-2007 11:43 ]

• breekbrood
klein kickje: weet iemand waarom ik geen temps kan uitlezen?

• dartbord
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 11:59
Leesbril vergeten?

Kan je dat niet zien met everest of ati tool oid?

• whimbrel46
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-08 21:29

whimbrel46

Don't ask why

- Kaart correct aangesloten? 6 polige PCIe stekker? Heb ergens gelezen dat Overdrive hoe dan ook niet beschikbaar is als die stekker niet goed aangesloten is.
- Welke Catalyst versie gebruik je? Misschien is in een nieuwere versie je probleem opgelost?
- Catalyst advanced menu options aangezet? (zit nu niet achter een computer waarin een 1950 Pro zit, maar ik dacht dat er wel zo'n keuze was)
- ATI Hotkey poller service per ongeluk of express uitgezet? Dan is de overdrive tab ook niet zichtbaar.

Ik heb zelf een PowerColor 1950 Pro met Arctic Accelero X2 cooler. Dit is heel stil.

• rm_a_rayman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
whimbrel46 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 13:09:
- Kaart correct aangesloten? 6 polige PCIe stekker? Heb ergens gelezen dat Overdrive hoe dan ook niet beschikbaar is als die stekker niet goed aangesloten is.
Dat is bij een 2900XT met 8 polige PCIe stekker :+ , als ie de ene PCI-e stekker überhaupt niet aansluit begint zijn systeem waarschijnlijk te flippen. 8)7

• breekbrood
zal vanavond even mijn catalyst versie posten. Die PCI-E stekker zit wel goed vast, dat heb ik na installatie wel gecontroleerd. Hotkey poller service zal ik ook even naar kijken. Maar een X1950 heeft toch standaard een temp sensor in de core? Of is dat iets wat fabrikanten moeten toevoegen?

• MilaNL
Ah ik zocht dit topic al dacht dat ie niet meer bestond.
De VF700-Cu past perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo. Ik heb net mijn Accelero X2 binnen, en kom er dus ook achter dat hij niet op de Peak past. En dat net op het moment dat ik de koelpasta van de videokaart had geveegd :|

Maar als ik het dus goed begrijp, past zo'n VF900 van Zalman hier op, omdat die VF700 ook past? En is zo'n VF900 aanzienlijk stiller dan de standaard koeler van Peak? Zijn er ook nog andere alternatieven, nu blijkt dat die VF700 past?

Groeten,

Droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:03

Xaphod

Inara profiel

Hallo lui.

Ik heb ook een Peak X1950 pro en verbaasde me ook dat de temperatuur en de snelheid van de ventilator niet weergegeven werden. Ik heb verschillende programmaatjes geprobeerd.
Ik heb daarop eens een mail naar de tech support van peak gestuurd en kreeg een antwoord met de strekking dat deze functies in deze kaart uitgeschakeld zijn omdat ze maar door weinig mensen gebruikt worden, aldus Peak.
De ventilator draait met een constante snelheid en is niet echt luid, maar omdat mijn pc in de huiskamer staat had ik hem liever iets stiller gehad.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 18:49:
Maar als ik het dus goed begrijp, past zo'n VF900 van Zalman hier op, omdat die VF700 ook past? En is zo'n VF900 aanzienlijk stiller dan de standaard koeler van Peak? Zijn er ook nog andere alternatieven, nu blijkt dat die VF700 past?
Dat de VF900 past betekend niet meteen dat de VF700 past, maar beide koelers zijn een enorme vooruitgang vanaf de standaard koeler.

Laat schijn niet bedriegen, het koelertje op de PEAK is zeker geen relabled Zalman. De verschillen die ik vanaf dit plaatje al kan zien:
  • De Zalman heatsink is een stuk groter
  • De Zalman heatsink heeft meer bladen
  • Het fannetje van de Zalman heeft meer bladen
  • Het fannetje van de Zalman is een stuk groter
  • Het motortje van de Zalman fan is waarschijnlijk een stuk stiller
Als vergelijking hier een foto van een Zalman op een kaart, van bovenaf genomen: http://www.orio-n.net/rub...le_20060319T030339625.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, die koeler van Peak is een stuk kleiner. Die VF900 heeft 4 aansluitpunten, maar zou hij ook goed vastzitten met twee schroeven? Misschien anders toch maar die VF700 aanschaffen, eventueel in combinatie met heatsinks voor het geheugen.

http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=192&code=013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Heatsinks voor het geheugen worden zowel met de VF700 als VF900 meegeleverd. Ik zou gaan voor de 700, je wilt geen loszittende 900 (die dingen zijn nogal zwaar), en een 700 zal het prima doen. Neem natuurlijk wel de Cu versie, want in prijs scheelt het weinig met AlCu en Al, maar in performance des te meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor mijn über late reactie:

Ik heb op mijn xpertvision 1950 pro super (512mb) de ram chips allemaal aan de kant van de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraag: Is het zinvol om heatsinks te plaatsen op de RAM chips aan de andere kant van de kaart (dus de kant waar de fan niet zit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:48:
Heatsinks voor het geheugen worden zowel met de VF700 als VF900 meegeleverd. Ik zou gaan voor de 700, je wilt geen loszittende 900 (die dingen zijn nogal zwaar), en een 700 zal het prima doen. Neem natuurlijk wel de Cu versie, want in prijs scheelt het weinig met AlCu en Al, maar in performance des te meer.
Onzin... Die grotere heatsinks die bij de VF700 geleverd worden die willen er nog wel eens afvallen... Zie ook Kwaliteit Zalman heatsinks.

Ik heb gisteren de VF-900 geinstalleerd op m'n X1950Pro van sapphire. Deze heeft ontzettend veel manieren om aangesloten te worden, en wellicht valt je Peak daar ook onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Accelero inmiddels al geruild voor de VF700, alleen is deze nog niet verstuurd. Ik denk dat ik de heatsinks maar gewoon niet bevestig, waarom zou het nodig zijn als ze er nu ook niet op zitten? Ik ben niet van plan om te gaan overclocken ofzo, ik wil gewoon mijn pc stiller maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Die heatsinkjes zijn inderdaad niet per sé nodig, zeker niet als ze er nu ook niet op zitten.
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 16:37:
[...]

Onzin... Die grotere heatsinks die bij de VF700 geleverd worden die willen er nog wel eens afvallen... Zie ook Kwaliteit Zalman heatsinks.
Ik doelde meer op het feit dat een VF900 vier aansluitpunten heeft, en een VF700 twee. De VF700 zal beter hangen als de kaart in maar twee gaten vast zit (daar is die mount immers voor), dan de VF900, die geen veertje ertussen heeft, en dmv vier schroeven vastgezet hoort te worden.

En tja, dat die VF700 mounts weleens falen, dat zal bij de VF900 ook wel gebeuren. Wel raar trouwens, de Arctic Freezer zou er ook af vallen, en ik gebruik beide koelers, maar die zitten (zelfs met de standaard crappy mounts) muurvast :P

Over die RAM-sinkjes trouwens.. Ik heb hier die platte, halfronde, en die dingen plakken aardig. Al moet ik zeggen dat ik nog wel weet dat ik ze érg hard aangedrukt had, op met alcohol schoongemaakt RAM :P

[ Voor 15% gewijzigd door TheZeroorez op 05-10-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een VF700 geprobeerd op zijn Peak kaart? Ik ben hier ook geinteresseerd in..

Btw: Is er een manier om de temps uit te kunnen lezen? Ik zou dit wel graag willen doen maar lees net dat Peak dat heeft uitgeschakeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik denk dat er wel een sensor op zit, maar dit zou je het beste even aan PEAK kunnen vragen. Wanneer er een sensor op zit kun je deze dmv een gehacked BIOS, of het BIOS van een andere kaart (maar dat gaat op PEAK's gare desing niet werken waarschijnlijk), de temps gewoon softwarematig uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 14:10:
Heeft iemand al een VF700 geprobeerd op zijn Peak kaart? Ik ben hier ook geinteresseerd in..

Btw: Is er een manier om de temps uit te kunnen lezen? Ik zou dit wel graag willen doen maar lees net dat Peak dat heeft uitgeschakeld..
VF700 past. heb ik erop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
En deze is dus ook wel duidelijk stiller? Ik dacht in eerste instantie dat m'n koeler van de processor zoveel lawaai maakte maar nu ben ik er net achtergekomen dat het die PEAK cooler is, dit is echt veruit het meest luidruchtigste onderdeel van m'n PC.

Tevens, is het ook echt makkelijk om dat ding te installeren? Heb er namelijk totaal geen ervaring mee...

En ik moet dan voor de Cu versie gaan hè dat ik heb begrepen ipv de AlCu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De installatie van een VF700 in het algemeen is een eitje.... 2 schroeven gaan door je kaart heen, een beugel moet erbij, en de cooler zelf installeren. Kan nauwelijks foutgaan, als je maar even de handleiding leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
FabianNL schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:21:
En deze is dus ook wel duidelijk stiller? Ik dacht in eerste instantie dat m'n koeler van de processor zoveel lawaai maakte maar nu ben ik er net achtergekomen dat het die PEAK cooler is, dit is echt veruit het meest luidruchtigste onderdeel van m'n PC.

Tevens, is het ook echt makkelijk om dat ding te installeren? Heb er namelijk totaal geen ervaring mee...

En ik moet dan voor de Cu versie gaan hè dat ik heb begrepen ipv de AlCu
Voor die 5 euro extra (of is het nog minder) zou ik zeker de Cu nemen. Koper geleidt warmte beter dan Aluminium dus kan de fan weer ietsje zachter.
Mja is redelijk simpel... Niet teveel thermal grase erop is t enige waar je op moet letten.
Hij is zeker stiller.. zeker als je hem op 5 volt laat lopen. Op 12 volt issie hoor jem nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Bedankt voor de reacties nog!
Heb de koeler gisteren gehaald en vandaag geinstalleerd. Installeren was eigenlijk echt goed te doen, gewoon de manual lezen en normaal kijken en dan kan het niet mis gaan!

En jahoor, m'n PC is nu ook duidelijk een stuk stiller! Hoor nog wel een zacht gezoem (staat op 5V aangesloten) maar alles behalve storend. Alleen nu begin ik die hardeschijf weer te horen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de VF700-Cu eindelijk binnen, en hij past inderdaad perfect op deze kaart. Overigens wil ik even het fabeltje uit de wereld helpen dat deze koeler een stuk groter zou zijn dan de PEAK koeler. De verschillen zijn echt minimaal (hij is uiteraard wel een stuk zwaarder).

Ik heb hem nu op 12V aangesloten, maar dan is het een behoorlijk herrie-ding. Is 5V goed genoeg voor het normale huis-tuin-en-keuken gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
breekbrood schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:35:
zal vanavond even mijn catalyst versie posten. Die PCI-E stekker zit wel goed vast, dat heb ik na installatie wel gecontroleerd. Hotkey poller service zal ik ook even naar kijken. Maar een X1950 heeft toch standaard een temp sensor in de core? Of is dat iets wat fabrikanten moeten toevoegen?
Anders probeer het eens met atitool 0.26, die leest vrijwel alle kaarten uit, dus waarschijnlijk ook die van jou :)

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12-09 15:56
Ik heb de Peak X1950GT en hoe ik het lawaai heb opgelost is de ventilator (dus niet het koelelement!) eraf te schroeven (zijn maar 2 schrijven, is er zo af en kan er ook zo weer op) en er met tiewraps een 80mm voor gehangen die een iets beschaafder toerental hanteert. Ben zeer tevreden over deze oplossing.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de VF700 nu op 5V aangesloten, dan hoor je hem nauwelijks meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:36:
Ik heb de VF700 nu op 5V aangesloten, dan hoor je hem nauwelijks meer :)
Mij leverde dat helaas hangers en artefacten op bij zware spellen., maar als het bij jou werkt, werkt het bij jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breekbrood
Ik zal vanavond even posten wat atitool 0.26 zegt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breekbrood
Ik heb al Atitool 0.26 draaien.. :X

Klik ik op 'default', krijg ik een zwart scherm.. Zal wel iets te maken hebben met het ontbreken van support voor x1950pro overclocken in atitool 0.26. Even wachten of er binnenkort een nieuwere versie komt.

Overigens wil ik nog wel wat toevoegen aan de discussie over het geluidsniveau van de kaart, omdat dit topic wel eens wordt gelinked in andere topics: ik vind dat de kaart standaard veel geluid maakt op 12V, maar dit is wel ongeveer gelijk aan het geluid van een Vf700 @ 12V. Je 'hoort' dus de lucht verplaatsen, wat ongeveer vergelijkbaar is met een Arctic Feezer 7 pro @2500rpm. Dit is om even een gevoel te geven bij het geluidsniveau. Voor mij is dit teveel lawaai voor een grafische kaart, maar het komt NIET in de buurt bij het geratel van kleine fans (ja, heb ik gehad met een 6800, een 9800pro etc..), maar ook niet bij een X2 (had ik op een x1950pro Club3D, hoor je niet).

Het punt is dus dat er niet veel 3rd party koelers zijn voor deze kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vraagje aan de PEAK gebruikers.. heeft deze kaart 2x DVI? volgens de site van PEAK niet maar volgens de shops wel...

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, twee DVI aansluitingen aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Speedfight schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 20:35:
Vraagje aan de PEAK gebruikers.. heeft deze kaart 2x DVI? volgens de site van PEAK niet maar volgens de shops wel...
Yep, 2x DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Thanx! Heb hem meteen gekocht bij cool-prices voor €67,95 en een Zalman VF700-CU LED voor €21,95 :D Volgens mij wel de beste prijs/kwaliteit verhouding voor een videokaart op het moment!

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf, 68 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raunchy
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-02 23:39
atitraytools werkt uitstekend met de peak x1950 gt 512mb
al meer info over de temp sensor?

[img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/332984.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Hmm hij is nu ineens weer €95.. Mijn bestelling is al verstuurd en ik heb hem echt voor:
7991 PEAK Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) € 67,95 inc. BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat je die bestelling voor dat geld meenemen kan, tenzij het een Showroommodel was, of gebruikte kaart oid. Nieuw voor 67.95€ kan niet (zelfs de inkoopsprijs ligt stukken hoger). Ik denk dat coolprices een fout gemaakt heeft, immers heeft coolprices wel vaker 'typos' .

Zou knap zijn als je de kaart voor dat geld in huis krijgt (nieuw) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 01:10:
Ik denk niet dat je die bestelling voor dat geld meenemen kan, tenzij het een Showroommodel was, of gebruikte kaart oid. Nieuw voor 67.95€ kan niet (zelfs de inkoopsprijs ligt stukken hoger). Ik denk dat coolprices een fout gemaakt heeft, immers heeft coolprices wel vaker 'typos' .

Zou knap zijn als je de kaart voor dat geld in huis krijgt (nieuw) :)
Vanmiddag of morgen zullen wij het weten, dan kan ik de doos openen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedfight schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:49:
Thanx! Heb hem meteen gekocht bij cool-prices voor €67,95 en een Zalman VF700-CU LED voor €21,95 :D Volgens mij wel de beste prijs/kwaliteit verhouding voor een videokaart op het moment!
Ja, dit heb ik ook.

Ik vond het al zo raar, PEAK Radeon X1950 Pro besteld, ik doublecheck alles nadat ik mijn bestelling had doorgevoerd is ie van 67,- naar 94,-!

Denk dat we mazzel hebben gehad! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Hij is binnen... Ben zelf niet thuis, maar heb m'n pa ff de doos laten checken en het is een gesealde PEAK X1950Pro PCI-E 16x 256MB 2xDVI... Dus een mooie aankoop voor €67,- :*) Als hij goed werkt tenminste, want dat moet ik nog even tot vrijdag afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedfight schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:13:
Hij is binnen... Ben zelf niet thuis, maar heb m'n pa ff de doos laten checken en het is een gesealde PEAK X1950Pro PCI-E 16x 256MB 2xDVI... Dus een mooie aankoop voor €67,- :*) Als hij goed werkt tenminste, want dat moet ik nog even tot vrijdag afwachten...
Wanneer je het aan de praat hebt zou je dan ook wat benchmarks willen posten? Ben wel benieuwd naar de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:36:
[...]

Wanneer je het aan de praat hebt zou je dan ook wat benchmarks willen posten? Ben wel benieuwd naar de prestaties.
Ik haal 4700 3dmarks'06met de Peak ATI Radeon 1950 Pro.
Geloof alleen dat die van mij een beetje dood gaat, zodra ik spellen speel krijg ik aan de randen allemaal vreemde kleuren. Echt vreemd :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook precies 4700 in 3dmark06 met deze peak 1950pro en een e2160 stock. 5232 oid met cpu @ 3.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:14:
Ik had ook precies 4700 in 3dmark06 met deze peak 1950pro en een e2160 stock. 5232 oid met cpu @ 3.00
Dat zou toch zeker 1000 punten hoger moeten kunnen als ik reviews van de x1950pro lees?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal van de week es mijn 3Dmark score posten, hoop dat ik um zaterdag binnen heb, Cool-Prices werkt niet echt mee. :-(

edit: Als ik Cool-Prices moet geloven krijg ik hem morgen binnen, wie weet.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:35:
Zal van de week es mijn 3Dmark score posten, hoop dat ik um zaterdag binnen heb, Cool-Prices werkt niet echt mee. :-(

edit: Als ik Cool-Prices moet geloven krijg ik hem morgen binnen, wie weet.
Bij mij ging het echt snel.. zondag met ideal betaald, maandag verzonden en track&trace code gekregen, dinsdag in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14

sapphire

Die-hard pruts0r

ik ben ook wel benieuwd naar scores, maar 4700 valt me wel heel erg tegen
Maar heeft iemand nu al goede 3rd party koeling hierop draaiend behalve de Zalman VF-700.

Zou iemand eens een foto kunnen plaatsen van de mounting holes ofzo van zo'n kaart want ik ben wel benieuwd of/hoever dat afwijkt van reference kaarten......

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 24-10-2007 23:24 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 11:27
Lijkt me trouwens stug dat die VF-900 niet past? volgens mij moet ie wel passen op deze gaten:
Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/8125/vf90001jy4.gif

Ik haalde trouwens met een E6750, 2GB DDR2-667, Peak Radeon X1950 pro 256MB, 17266 punten in 3DMark03. Een vriend van me haalde 2000 punten meer met zijn X2 4800+, 2GB DDR-400 en XFX GeForce 7900GS XXX? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer ff 3dmark06? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Ik heb hem erin hangen... Kan ook geen overdrive optie vinden :S
Draai met E6750 @ 3,2Ghz, 4GB 800Mhz DDR2, 2x 80GB Sata in raid0. Dit op Windows Vista 64-bit met de laatste catalyst drivers. Haal nu 5129 punten in 3dmark 2k6.

Ik denk dat een score met dit systeem op windows xp hoger zal liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zet je een koeler op 5V of 7V? Dit ding maakt echt een rotherrie, zelfs op idle..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:10:
Hoe zet je een koeler op 5V of 7V? Dit ding maakt echt een rotherrie, zelfs op idle..
met een extra kabeltje, of een fancontroller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Heb nu de VF700 erop gezet, wat een stilte nu zeg! De originele koeler lijkt op een slechte immitatie maar die is ook van alluminium en veeeel lichter. Heb alleen nog steeds geen temp kunnen uitlezen maar dit kan bij mij ook liggen aan de 64bit Vista die ik draai.

Heb hem nu overgelocked naar GPU:621/MEM:749 hiermee haal ik 5484 punten...

[ Voor 13% gewijzigd door Speedfight op 26-10-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb je hem overgeklokt? En is het al gelukt met temp uitlezingen of niet? Ik dacht dat ze vanuit PEAK waren gelockt tegen OC en tegen temp-readings maar misschien ook niet..

Btw: koeler op 5V zetten zal dus meer zijn dan een kabeltje wisselen denk ik.. ff op internet gezocht maar er staan al dingen over solderen etc. Is het slim om er gewoon een 40mm oid silent fan op te plakken en de huidige koeler op de aluminium te vastplakken zodat hij gewoon niet kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:22:
Hoe heb je hem overgeklokt? En is het al gelukt met temp uitlezingen of niet? Ik dacht dat ze vanuit PEAK waren gelockt tegen OC en tegen temp-readings maar misschien ook niet..

Btw: koeler op 5V zetten zal dus meer zijn dan een kabeltje wisselen denk ik.. ff op internet gezocht maar er staan al dingen over solderen etc. Is het slim om er gewoon een 40mm oid silent fan op te plakken en de huidige koeler op de aluminium te vastplakken zodat hij gewoon niet kan draaien?
Overclocken doe ik met ATI tray tools.. en volgens mij zit er toch echt geen temp sensor in, want ik heb nog steeds geen mogelijkheid tot uitlezen gevonden. Maar met de Zalman koeler erop zal de temp niet echt een groot probleem zijn. Kan iedereen deze combin aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal ~4750 Marks in '06 .

AMD Athlon x2 4000+
2GB Kingston
Radeon X1950 Pro

Binnenkort ff overclocken en opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedfight schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:27:
[...]

Overclocken doe ik met ATI tray tools.. en volgens mij zit er toch echt geen temp sensor in, want ik heb nog steeds geen mogelijkheid tot uitlezen gevonden. Maar met de Zalman koeler erop zal de temp niet echt een groot probleem zijn. Kan iedereen deze combin aanraden.
klopt, peak is niet voor niks zo goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Laatst online: 12-09 16:46

Arethusa

Niet die server

Misschien licht offtopic maar ik vroeg me af of zich in de doos waarin de kaart verpakt is een vga-dvi convertor bevat. Op de site van cool-prices kan ik daarvan niets terugvinden.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Arethusa schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:52:
Misschien licht offtopic maar ik vroeg me af of zich in de doos waarin de kaart verpakt is een vga-dvi convertor bevat. Op de site van cool-prices kan ik daarvan niets terugvinden.
Bij mij zat deze er iig wel gewoon netjes bij.

En ik krijg m'n PEAK echt voor geen ene meter overclockt... Heel soms kan ik hem iets verhogen (met Atitools) alleen als ik hem dan een tijdje laat testen crasht m'n PC en worden alle instellingen terug gezet. Echt hopeloos is het dus laat hem maar mooi zo staan... (heb voor de duidelijkheid die Zalman er ook opgezet)

Kijk, als ie echt te langzaam wordt, wel naar een nieuwe/2de kaart (CF keertje uitproberen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:20
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:22:
Koeler 5 volt zetten is toch niets meer dan kabeltjes doorknippen en anders aansluiten? (net als een gewone kast koeler?) Of zit het toch anders? Ik overweeg ook een Peak X1950pro aan te schaffen, die dingen zijn momenteel behoorlijk goedkoop en meestal sneller dan bijv. een 8600gts. :P
Trouwens, is 7 volt voor de koeler niet veiliger en stil genoeg?
Edit: Btw, zit er ook een dvi-componenten verloopsnoertje bij? Ik weet dat er geen extra spel o.i.d. bij zit, maar wat zit er wel bij?

[ Voor 7% gewijzigd door Vulcan750 op 08-11-2007 11:54 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Laatst online: 12-09 16:46

Arethusa

Niet die server

Er zit wel een dvi-vga convertor bij zoals eerder genoemd is. Of bedoel je iets anders?

[ Voor 78% gewijzigd door Arethusa op 08-11-2007 12:01 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breekbrood
Er zit alleen een dvi->vga blokje bij, geen dvi->component oid. Op 7V zetten is vrij makkelijk, zie www.cpemma.co.uk of zoek in google op "7 volt trick", dan kom je daar ook.

Ik heb mijn Peak-koeler dus op 7V en heb een 80mm ook nog op 7V, extra koelblokjes op het geheugen etc, maar alles voelt wel 'warm' aan ivm een Arctic Freezer 7 pro op mijn e6750 @ 3200 met TAT, maar ja, dat is ook een andere categorie. Hij voelt net zo warm als mijn passieve NB-blokje op mijn P35-DS3R met de FSB op 400 (1600 quad-pumped ipv 1333). Met een thermometer kom ik op een luchttemperatuur van +/- 40 graden in de buurt van deze blokjes.

edit: over het wel of niet passen van een VF900 heb ik geen verder onderzoek meer gedaan. Dat is wel een mooie koeler, maar geen S1 of S2 (ook niet qua prijs). Daarbij is deze kaart moeilijk over te klokken en heb je geen temp sensor.. Voor mij niet echt de moeite om hierbij te investeren in een alternatieve koeler

[ Voor 20% gewijzigd door breekbrood op 08-11-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Is een Zalman Fan Mate 2 een goede oplossing, of pas dit niet bij de fan van de Peak X1950?
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/fanmate2_c_p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Is het mogelijk om 1 of 2 foto's van de videokaart te maken hoe het bij jou zit? (zien verduidelijkt veel beter dan vertellen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Ik heb de kaart net binnen! Op de verpakking staat 12 pixelpipelines en 8 vertex shader pipelines! :?
Klopt dat wel? Moet dit niet 36 pixelpipelines en 8 vertex shader pipelines zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Vulcan750 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:23:
Ik heb de kaart net binnen! Op de verpakking staat 12 pixelpipelines en 8 vertex shader pipelines! :?
Klopt dat wel? Moet dit niet 36 pixelpipelines en 8 vertex shader pipelines zijn?
Normaal gesproken wel bij een X1950Pro misschien, maar Peak staat bekend om z'n eigen PCB-ontwerp en het gebruiken van een andere core. Waarschijnlijk klopt het dus wel wat er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 16:01:
[...]

Normaal gesproken wel bij een X1950Pro misschien, maar Peak staat bekend om z'n eigen PCB-ontwerp en het gebruiken van een andere core. Waarschijnlijk klopt het dus wel wat er staat.
Met de contest die ik een tijd geleden samen met anderen georganiseerd had hadden we na bestelling van 21 X1650XT kaarten ook allemaal 1600pro's in huis. Peak maakt fouten in hun fabriek en niet zo'n klein beetje ook om kosten te drukken. Als jij een kaart hebt die niet overeenkomt met de specs, zal ik maar eens snel gaan mailen en vragen om een 'echte' x1950pro.

Is ons ook gelukt, en na heftig mailen van mijn kant met peak heb ik daar mooi 2600Pro's voor in return gekregen :)

Kijk anders ook eens op de contest-link in mijn sig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Oeps!!! (dubbelpost) :D
Edit: ik heb op peakhardware.com gekeken, en volgens hun eigen pdf-bestandje over deze X1950pro heeft ie 36 pixel shader processors en 8 vertex shader proccessors.
Zijn pixelpipelines iets anders dan pixel shader processors? Het kan toch niet zo wezen dat deze X1950 voor 2/3 deel gecasteerd is? (zoiets als een auto kopen met 300 pk, en als je 'm ophaalt blijkt ie maar 100 pk te wezen.... |:( Ik hoop dat ik het fout heb, kan het ook nog even niet testen.

[ Voor 179% gewijzigd door Vulcan750 op 13-11-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees even hierboven.. xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das wel heel erg ... noemenswaardig :)

Als je nu al een kaart hebt die de helft mist van hun eigen product-sheet vermoed ik dus dat het om een laatste rest aan Ati chips gaat met de helft aan rops/ en dergelijk. Zie het als een 6800 met de helft aan pipelines/rops tov de 6800ultra.

Dat is ook de eerste redenen waarom ik peak niet meer zo vertrouw. Zeker niet voor die prijzen, terwijl bijv een 'echte' x1950pro ook duurder is. Waarom denk je dat die duurder zijn? :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo had ik pas nog een msi x1950pro in v&a staan... allemaal reacties dat men beter een peak kon halen, want die was nieuw maar 5 euro duurder dan mijn msi x1950pro...

maargoed, nu snap ik wel een beetje waarom dat zou kunnen zijn. Ik ga voortaan gewoon lekker weer voor een bekend merk =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens gaat het hier om de fout van peak. Hun adverteren met een productsheet die volledig lijken moet op een echte X1950Pro en als je de chip uitleest via rivatuner, of GPU-z, dan komt er iets heel anders uit.

Wil iemand voor mij een foto schieten van de core? Ik durf te wedden dat daar geen RV570 opstaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
@lism ik heb de kaart nog in onaangebroken verpakking, aangezien deze hoogstwaarschijnlijk retour gaat wil ik de verpakking niet losmaken.
Ik heb wel een foto van een gedeelte van de achterkant van de doos gemaakt. Kom je (of een ander)dit bekend tegen, of hebben jullie een andere versie?

Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07463/IMGP0868_800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vulcan750 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:58:
@lism ik heb de kaart nog in onaangebroken verpakking, aangezien deze hoogstwaarschijnlijk retour gaat wil ik de verpakking niet losmaken.
Ik heb wel een foto van een gedeelte van de achterkant van de doos gemaakt. Kom je (of een ander)dit bekend tegen, of hebben jullie een andere versie?

[afbeelding]
Exactement hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zijn ze deze keer wel zo netjes geweest om het op de doos te vermelden.

Jullie zijn dief van jullie eigen portomonee geweest als ik heel eerlijk mag zijn. Ook al lijkt die peak goedkoper dan de rest met zo weinig mogelijk, je snapt nu hopelijk wel waarom. Je hebt dus geen volwaardige X1950Pro chip, want immers heeft die er veel meer.

Let even op de volgende pics:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c8af17581dbc1ed61ac09b0771ba43e1/thumb.jpg

Die had ik 21maal aangeschaft voor de GPU-OC Contest. Na openen doos / verpakking kwam ik het volgende tegen op de chip:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/45ab221915ec2477e30722b8a91afbaf/thumb.jpg
vage picture, maar let even heel goed op het RV-nummer Maar het ging dus hier om een 1600Pro core, terwijl op de doos staat dat het om een x1650XT gaan moest. Overigens stond die info die Vulcan poste, er niet op. En peak gaf deze fout ook toe en ik kon alle 21 kaarten weer mooi omruilen voor 21 2600Pro's (en dit keer de echte ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn pixelpipelines nou wel of niet hetzelfde als pixel shader processors? zo ja, komen wij dan toch ook in aanmerking voor een nieuwe kaart? *droomt over gratis 8800gt :P *

overigens, over het 'je bent dief van je eigen portemonnee':
Ik heb jouw verhaal gelezen pas nadat ik hem een paar weken in huis had. ik vond het idd ook verdacht, aangezien mijn 3dm06 score een stuk lager lag dan andere kaarten.
maar ik vind het ook een vage opmerking: hoe moet ik dit weten? ik zie alleen dat dé prijs/performance king flink in prijs is verlaagd en dat er twee merken zijn die rond de 100 euro kosten. dan kies ik dus gewoon de goedkoopste (100 euro voor de performance van 1950pro, dat is echt een goede deal). in een beetje vooronderzoek over verschillende merken wordt ik ook niks wijs: er is op google bijna niets te vinden over vergelijkingen met verschillende merken kaarten (had ergens iets gezien over 3 merken 8600gts - verder niets) en topics van deze strekking worden gesloten in v&b omdat het zou gaan over 'wat moet ik kopen?' (overigens ook vaag, aangezien het een discussie is over wat de addertjes zijn bij verschillende merken etc.)

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2007 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:07:
Dan zijn ze deze keer wel zo netjes geweest om het op de doos te vermelden.

Jullie zijn dief van jullie eigen portomonee geweest als ik heel eerlijk mag zijn. Ook al lijkt die peak goedkoper dan de rest met zo weinig mogelijk, je snapt nu hopelijk wel waarom. Je hebt dus geen volwaardige X1950Pro chip, want immers heeft die er veel meer.
Nou, ik vind er niks netjes aan! Op de site van Peak kan je een pdfbestandje downloaden (wat ik vantevoren ook gedaan had) en daarop staat gewoon 36 pp en 8 vs.
Zie: http://www.peakhardware.c...-%20256MB_256bit_DDR3.pdf
Dus lijkt het me normaal ervan uit te gaan dat dit klopt! Ik had trouwens nog nooit waar dan ook gehoord van een X1950pro die anders dan 36pp/8vs is.
Natuurlijk, Peak is het goedkoopste, en ik was op de hoogte dat de kaart niet de stilste was qua koeler, ook dat fatsoenlijk overklokken riskanter was i.v.m. het ontbreken van een temp.sensor.
Maar ik wilde niet overklokken, dus geen punt! (dacht ik!) Ik ging dus wel uit van een volwaardige X1950pro chip. En zoveel duurder is bijv. een Sapphire nou ook niet! (en die is ook luidruchtig!)
Maar Gamesua hoe snel is jouw X1950? Langzamer dan andere X1950's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
€67 voor mn nieuwe PEAK x1950pro die ook nog eens overclockbaar is vindt ik persoonlijk niet "dief van m'n eigen portomonee". Ben zelfs heel tevreden met het kaartje! Draai COD4 op 1600x1200 met 4x AA en de aanbevolen settings zonder problemen :) Alleen Crysis is wel iets teveel voor het dingetje :P

Pagina: 1 2 Laatste