[OC-775]Gigabyte P35 Series - Deel 3

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 12.118 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 17:39 . Reden: nevermind, heb al antwoord. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:03

OcGuru

Giulietta Qv

DualDevil schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:16:
Jongens hoe stel ik op de P35-Ds3p de geheugentimings in? Ik wil puur handmatig alles in kunnen stellen maar kan dit scherm in het bios dus echt nergens vinden...

Alvast bedankt.

so far:

[afbeelding]
Quote uit de TS :
Voor de rest kan je de uitgebreid je geheugen timings instellen . Druk wel CTRL + F1 om alle biosopties zichtbaar te krijgen.
Misschien eerst de TS doorlezen voordat je wat vraagt ? Want deze vraag is iig al meer dan 100x gesteld in de topic.

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wat best jammer is, (en misschien wel een perfect idee voor eventuele bios updates is) is dat fabrikanten nooit aan de volgende dingen denken:

*Powerup CPU voltage (Dus tijdens het aanzetten van de PC, het voltage op je CPU iets verhogen tijdelijk en dan 2sec later gewoon volgens de EIST/non EIST regeling. Ik en veel andere tweakers hebben problemen met booten met EIST aan en een OC.)

*Je eigen EIST instellingen (Dus op 500MHz laten lopen @ 0.5V? >:))

Wat vinden jullie ervan? :) (Of kunnen deze dingen al?)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
MensionXL schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:51:
*Powerup CPU voltage (Dus tijdens het aanzetten van de PC, het voltage op je CPU iets verhogen tijdelijk en dan 2sec later gewoon volgens de EIST/non EIST regeling. Ik en veel andere tweakers hebben problemen met booten met EIST aan en een OC.)
Vmod :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Heb hier een DS4, gisteren ochtend ging het fout met de RAID0 array en vandaag weer. In 24 uur tijd 2 keer kapoet. Zat cod2 mp te spelen en toen liep ie vast. HD led zat niet te knipperen maar was constant aan. Na een reset kreeg ik te zien dat het bij HD2 fout was gegaan. Gisteren was het ook bij HD2 fout gegaan. Ik gebruik de nieuwste drivers en Vista 64.
Heel raar 2 keer in 24 uur tijd.

EDIT: Verkeerde topic :X

[ Voor 8% gewijzigd door MrJames op 07-10-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
MrJames schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:15:
Heb hier een DS4, gisteren ochtend ging het fout met de RAID0 array en vandaag weer. In 24 uur tijd 2 keer kapoet. Zat cod2 mp te spelen en toen liep ie vast. HD led zat niet te knipperen maar was constant aan. Na een reset kreeg ik te zien dat het bij HD2 fout was gegaan. Gisteren was het ook bij HD2 fout gegaan. Ik gebruik de nieuwste drivers en Vista 64.
Heel raar 2 keer in 24 uur tijd.

EDIT: Verkeerde topic :X
Ik heb ook de DS4, en een RAID0 array en vista 64bit :P.
Werkt hier als een zonnetje, dus je hebt denk ik, of een brak moederbord, of een brakke HD.

Laat HDtune is draaien om te testen op bad sectors oid.

[ Voor 4% gewijzigd door tjtristan op 07-10-2007 12:41 ]

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8x375 / 3x , 3000MHz / 1125MHz , 1.4250v / 2.2v
De reden dat ik niet verder kom is omdat de fsb van de cpu niet harder wil, ook niet met meer prik, evenzogoed ben ik dik tevreden.
De Orthos Blend stress test heeft acht uren foutloos gedraaid op priority 7.
De templog van CoreTemp 0.95.4 beta, stressed 58 en idle 32.
Wat er (natuurlijk) niet bij staat is dat ik alleen een licht geruis van de luchtverplaatsing hoor, geen hoge monotone piepjes, geratel, resonantie, zoemgeluiden, niets :z
Moet alleen nog even kijken naar de temp. van de chipset, maar die kan wel een stootje hebben.
De f6 bios bevalt ook goed.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2007 14:03 . Reden: gramma ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Heb je al eens geprobeerd je pci-e voltage en frequentie te verhogen?
Ligt het verder niet aan de stap (Trd) die je hebt ingesteld bij het geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Slitch schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 20:19:
Heb je al eens geprobeerd je pci-e voltage en frequentie te verhogen?
Ligt het verder niet aan de stap (Trd) die je hebt ingesteld bij het geheugen?
Pci-e zou ik zoveel mogelijk af blijven.

@r4uw, probeer is andere strap, en meer Vmch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 11:59
k8skaaay schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 08:57:
Neem een betere radiator, een blok helpt echt geen tien graden. (En een pomp al helemaal niet)
Ik heb een 360 rad en mijn water blijft op 26 graden mijn flow is atm brak :(
Loopt amper water door :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:50
Een snelle vraag voor de gigabyte P35 kenners:
als ik helemaal NIET van plan ben RAID te gebruiken, en ik schakel dus RAID functionaliteit helemaal uit in de BIOS, is dan een DS3 identiek aan een DS3R?
Dan bedoel ik identiek qua stabiliteit en performance...
Voor non-raid situaties gaan mijn SATA schijven toch steeds op de Intel ICH9 controller hangen, ongeacht DS3 of DS3R?
Maakt het misschien een verschil voor die ene PATA poort (want ik heb nog een BenQ DW1640 die er op moet)?
Ik heb ook ergens gelezen dat de ICH9R AHCI en NCQ met zich meebrengt? Dus de ICH9 heeft geen AHCI en NCQ dan? :?

[ Voor 10% gewijzigd door phobosdeimos op 08-10-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb nog wat geinformeerd naar revisienummers bij de webshops van de GA-P35-DS4.
Van degene die geantwoord hebben weet ik het volgende
Azerty verkoopt versie 1.1. Zercom Max ICT en iComputers kunnen niet zeggen welke revisie ze hebben. Cool-prices vermeld revisie 1.x
Ben eigenlijk op zoek naar een 2.0, ik kan die 8 usb poorten achterop wel goed gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door M a r c o op 08-10-2007 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Das gek want ik heb bij hun een 2.0 gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MvdKelen schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:48:
Ik heb nog wat geinformeerd naar revisienummers bij de webshops van de GA-P35-DS4.
Van degene die geantwoord hebben weet ik het volgende
Azerty verkoopt versie 1.1. Zercom Max ICT en iComputers kunnen niet zeggen welke revisie ze hebben. Cool-prices vermeld revisie 1.x
Ben eigenlijk op zoek naar een 2.0, ik kan die 8 usb poorten achterop wel goed gebruiken.
Net toevallig een DS4 gekocht (rev 2.0 bij Digitique).
Idd 8 USB poorten achterop en 2 aansluitingen voor interne poorten op het bord. 1 daarvan is in gebruik voor me Antec Sonata III :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:29:
[...]
Idd 8 USB poorten achterop en 2 aansluitingen voor interne poorten op het bord. 1 daarvan is in gebruik voor me Antec Sonata III :)
net even gekeken bij Digitique
levertijd : ? onbekend :(

mijne komt ook in een sonata iii 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hem binnen een week, niet slecht dus.
Maar ik had nog een hele hoop andere onderdelen besteld, dus ik weet niet of ze sneller kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Laatst online: 12-06 00:17
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:29:
[...]

En een printer port minder, dus oude printers kan je ook niet meer aansluiten.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
tjtristan schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 16:19:
[...]
En een printer port minder, dus oude printers kan je ook niet meer aansluiten.
Een printer poort wordt door heel veel mensen al niet meer gebruikt.
Mijn vorige computer had zelfs niet eens PS/2 poorten.

Mocht je met de DS4 2.0 later toch een printer poort nodig hebben, dan koop je voor een paar euri een bracket. De poort is immers nog wel uitgevoerd op het moederbord, maar dan als pinheader.

ps. Heb eindelijk een shop gevonden die mij een 2.0 kan leveren. Univendi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Laatst online: 23-09 16:05
Welke cpu cooler past het best bij DQ6 bordje, ik verneem dat niet alle coolers passen.
Welke is echt aan te raden (lieft een stille cooler).
Graag eentje waarbij je geen wijzigen moet treffen aan het bordje zelf zoals het plaatje onderaan te verwijderen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
FloRadix schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:01:
Welke cpu cooler past het best bij DQ6 bordje, ik verneem dat niet alle coolers passen.
Welke is echt aan te raden (lieft een stille cooler).
Graag eentje waarbij je geen wijzigen moet treffen aan het bordje zelf zoals het plaatje onderaan te verwijderen.

Bedankt!
in de TS staan een aantal koelers die compitabel zijn met dat bord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tolwyn schreef op donderdag 20 september 2007 @ 08:15:
Van de week hetvolgende in elkaar gezet:

Intel E6750
GA-P35-DQ6 rev 1.0
Scythe Mine Koeler
OCZ 2 GB DDR2-1066 Kit (part nr OCZ2N1066SR2GK)
GA 8600GT Silentpipe 2

Windows XP erop gezet, wat getest (nog geen OC dus stock settings) geen problemen. Maar toen ik gisteren de pc weer aanzette gebeurde hetvolgende. Koelers en schijven hoor je aan gaan. Na ca 5 seconden een system powerdown waarna je weer de koelers en schijven weer aan hoort slaan. etc etc. Verder geen beeld of piepjes op moederbord.
Videokaart eruit en opnieuw in het slot gezet: probleem opgelost.

*Enig idee hoe ik erachter kom of de videokaart of moederbord brak is? of is de kans groot op los contact of zo?

*WIndows laat zien dat ik OCZ partnr OCZ2N1066SR1G geheugen in het susteem heb zitten. Is hier een verklaring voor?
Exact dat setje geheugen heb ik ook en al 2 keer is er een reep kapot gegaan. Heb nu Crucial Ballistix PC5300 besteld en hoop dat die t beter doen... Die Reapers probeer ik er naast te zetten zodat ik dan 4GB heb totaal maar blijkbaar is P35 niet helemaal compatible met Reaper PC8500 ofzo...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Laatst online: 23-09 16:05
Flythe schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:01:
[...]

in de TS staan een aantal koelers die compitabel zijn met dat bord
vele zijn slechts compatibel met DS4 series, ik wil hiermee geen miskoop doen. zijn deze dan ook echt stille koelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Afgelopen vrijdag middag hetvolgende binnen gekregen (besteld bij SA);

- Gigabyte DS4, rev 1.1
- Intel Quad 6600, stepping G0 :9
- 2x1GB Kingston HyperX PC8500 met headspreader
- WD Raptor 74GB, 10.000rpm
- 2x Lite-On S-Ata branders
- ASUS 1950Pro 256MB

Na een aantal jaren uitgekeken te zijn op mijn oude pc`tje die tevens kuren vertoonde tijdens het gamen toch maar de stap gezet om een volledig nieuw systeem te kopen. Afgelopen maand al een nieuwe voeding en kast gehaald en nu kon ik dan eindelijk de oude rommel eruit halen en het nieuwe gloedje erin bouwen. Ik was zo blij als een kind, vooral toen ik de G0 stepping van m`n Q6600 zag staan op de doos (SLACR). Het moederbordje is een revisie 1.1, dit maakt mij verder niet uit. De meerwaarde van de 2.0 revisie is minimaal en voor mij niet nodig. Wel had ik meer S-ATA kabeltjes nodig, ik had namelijk nog twee s-ata schijven liggen en al met al waren dat dus 5 s-ata kabeltjes! Ook mijn voeding had te weinig standaard aansluitingen om de s-ata beestjes te voorzien van prik, even naar de lokale computer boer gegaan en nog even gelachen :). Ik vroeg een S-Ata 2.0 kabeltje, maar dat wist de verkoper achter de balie niet dus die was aan het zoeken en aan het zoeken, z`n collega moest lachen. Uiteindelijk toch maar gezegt dat een ander kabeltje (de normale) ook goed was >:). Naar huis gegaan en lekker de overige spullen in elkaar gezet.
Tot mijn grote verbazing starte mijn oude Windows XP installatie nog op _/-\o_ , dus kon direct even het e.a. testen, het was niet optimaal maar ik kan even eten koken en ondertussen m`n nieuwe draaiende systeempje bewonderen :P . Wat dingetjes op backup gezet en de schijven opgeruimd.
Omdat het nog de oude installatie was van Windows (XP) liep het niet allemaal erg soepel, spellen vielen uit etc, maar geen probleem ik wist dat het aan de oude installatie moest liggen. Vond het al vreemd genoeg dat deze uberhaubt nog opstarte (oude pc was een AMD chip).

Bios ingesteld en waardes bekeken, stond allemaal goed, Vista Ultimate geinstallerd vanaf de nieuwe (s-ata) dvd brander (Lite-On). Absoluut geen problemen gehad, Vista geinstalleerd op de nieuwe raptor, de naam doet zeker eer aan aangezien het zeker rap ging! Binnen 20 minuten stond was Windows Vista geinstallerd. Jammer dat er een aantal drivers niet geinstalleerd konden worden maar ach, cd`tje erin en ik kon m`n internet opstarten.

Afgelopen weekend eerst even lekker zitten gamen en zaterdag op zondag heb ik Orthos 12 uur achtereenvolgend gedraaid, het kan aan mij liggen maar hij pakte maar twee CPU`s...
Temps zijn goed, is stabiel, FSB etc staat alleen nog niet optimaal, daar moet ik me nog even in verdiepen.

Temps met stock koeler, SpeedFan;
- minumum 17 graden (per core)
- maximum met Orthos aan 36 graden (per core)

Kortom: een geweldig moederbord met velen mogelijkheden voor ieder wat wils!

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Orthos pakt ook alleen maar 2 cpu's
Tenzij je je Orthos 2x opstart met affinity op andere cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
SileX schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:30:
[...]

Heb inderdaad een card reader - die ga ik even eruit halen.

IDE DVD drive.

Thanks voor de tips - ik heb ook alleen 2Gb gedaan ipv 4 - het installeren ging 'wat' sneller.

Inmiddels draait vista, nu alle drivers aan het doen.. Ik zie nog een Unknown Device en een SM bus nogiets..

thanks again
Nog even een quote van mezelf, zeker na het lezen van het verhaal hierboven :)

Laats weer opnieuw Vista geinstalleerd - wederom vreselijk traag !
Ik was zeker een uur bezig met installeren - Card reader los gekoppeld, andere rand apparatuur eraf, IDE DVD drive..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
SileX schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:01:
[...]

Nog even een quote van mezelf, zeker na het lezen van het verhaal hierboven :)

Laats weer opnieuw Vista geinstalleerd - wederom vreselijk traag !
Ik was zeker een uur bezig met installeren - Card reader los gekoppeld, andere rand apparatuur eraf, IDE DVD drive..
Vreemd, ik had eigenlijk expres alles wat ik had aangesloten voor de installatie van Vista en zoals je kunt lezen ging dat gewoon snel en soepel.

Aangesloten had ik het volgende:
- 2x S-ATA Lite-On dvd brander (s-ata)
- 1x ASUS cd-brander (IDE)
- 2x Maxtor schijven (s-ata)
- 1x WD schijf (s-ata)
- 1x Externe card reader (usb)
- 1x Bleutooth stick
- 1x Pixma MP510 All in one printer (usb)

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook ongeveer klaar met mijn eerste oc.
e2140
p35-ds3r
2gb kinston valueram pc-5300 @ 355mhz
boxed koeler
Klik

Ik ben tevreden :)

Edit: Is het na ruim 7 uur orthos draaien, wel te zien of ie stabiel draait? Geen ervaring daarmee. :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:47:
Ik ben ook ongeveer klaar met mijn eerste oc.
e2140
p35-ds3r
2gb kinston valueram pc-5300
boxed koeler
Klik

Ik ben tevreden :)
Netjes, dat is heel goedkoop toch een snelle cpu hebben zo :) . Hoe hard loopt je geheugen eigenlijk?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:25

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik heb weer een vaag probleem. Mijn voltage blijft volgens cpu-z en speedfan nu gewoon constant hangen op 1,376 @ 2700MHz ookal heb ik EIST aanstaan. Normaal zakte de vcore gewoon tot 1.2v ofzo.

Weet iemand hoe dit kan komen en hoe ik et kan fixen?

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Minimal power management ook aan?

En heb je in de bios het voltage op auto staan? Of zelf ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Minimaal energieverbruik aan jah en voltage zelf ingesteld. Tot voor kort werkte het gewoon goed (dus ook met zelf ingesteld voltage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
icecoolsniper schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:35:
Ik heb weer een vaag probleem. Mijn voltage blijft volgens cpu-z en speedfan nu gewoon constant hangen op 1,376 @ 2700MHz ookal heb ik EIST aanstaan. Normaal zakte de vcore gewoon tot 1.2v ofzo.

Weet iemand hoe dit kan komen en hoe ik et kan fixen?
Mijn bordje gaat boven een bepaalde grens ook raar doen en handmatig ingestelde zaken negeren. Zo staan mijn geheugen-timings nu standaard op 5-5-5-5-18, ook al stel ik ze handmatig anders in....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

icecoolsniper schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:40:
Minimaal energieverbruik aan jah en voltage zelf ingesteld. Tot voor kort werkte het gewoon goed (dus ook met zelf ingesteld voltage).
Toch zou ik s proberen het op auto te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een P35 moederbord met een E6750 processor en nou wilde ik deze op 3,2GHZ laten draaien. Heb een beetje op de site gezocht, maar heb zelf niet zoveel ervaring met overclocken.
Ik had gelezen dat je de FSB op 400 moest zetten en de multiplier op 8 (logisch) en had begrepen dat er verder niets veranderd hoefde te worden omdat je geheugen (PC6400) dan 1:1 liep met je FSB.

Maar als ik dat doe de pc opnieuw opstart staat de cpu nog steeds op 2,67GHZ.
Als ik dan terug naar de bios ga staan de instellingen daar nog wel goed.
Heb al verschillende 'guides' bekeken en van alles geprobeerd maar het lukt me nog steeds niet :X
Zal wel iets over het hoofd zien, en hoopte dat jullie me dat konden vertellen.
Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Waar kijk je of die op 2,67 staat dan? In windows met cpu-z? Of van het opstartscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met dat programmatje om je cpu stabiliteit te testen, orthos geloof ik.
Klopt het verder wel dat je niets moet verandere bij deze instellingen? Lijkt me onwaarschijnlijk maja, kan wel een plaatje posten van de Bios instellingen als dat helpt, mss kunnen jullie me dan op bepaalde dingen wijzen die ik moet veranderen.
Bedankt voor de reactie iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep1c
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 14:51
Je moet wel je geheugen niet op auto maar op 2.0 zetten. Als je hem op auto zet en je fsb op 400 dan gaat je geheugen op 834Mhz lopen of iets in die richting. Dat zou ook kunnen zijn dat de OC niet goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat heb ik idd al veranderd zodat die ook op 800 staat, maar dan lijkt het nog niet te werken.
Heb nu alles weer op default staan, zal dalijk nog eens een poging wagen, en dan maak ik wel ff een foto van de bios zodat je kan zien wat ik wel en niet gedaan heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, had net de bios weer ff aangepast, en ipv dat hij niet werkt kreeg ik zelfs een blauw scherm wanneer windows opstartte...

dit was de melding erbij:

Memory management

0x0000001A (en nog hele reeks cijfers erachter maar kon ik niet opschrijven vanwege tijdgebrek, hij resette namelijk na 2 sec :/)

Heb even de Bios settings opgeschreven en ik had ze zo ingevuld:
CPU Clock Ratio: 8x
CPU Host Clock COntrol: Enabled
CPU Host Freq: 400
PCI Express Freq: auto (ook al 100 geprobeerd, had gelezen dat dat eigelijk moest als je overclockt)
G.I.A.2.: Disabled
System Memory multiplier: 2.00

System Voltage: auto (als je manual doet geeftie melding dat het voltage niet goed is, heb manual al eens op 1.30 geprobeerd maar dat helpt ook niet echt)

Heb ook al met Ctrl-F1 gekeken, maar dan krijg je opties waar ik verder geen verstand van heb. Heb er wel een en ander over gelezen, maar is nogal specifiek geloof ik.

Weet niet of jullie hier iets mee kunnen, maar ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:45:
Ja, dat heb ik idd al veranderd zodat die ook op 800 staat, maar dan lijkt het nog niet te werken.
Heb nu alles weer op default staan, zal dalijk nog eens een poging wagen, en dan maak ik wel ff een foto van de bios zodat je kan zien wat ik wel en niet gedaan heb...
Neem er de tijd voor.
Kan zijn dat ie wel op 3.2ghz loopt maar terugklokt dat is zo`n functie van het bios.
Staat ook in de handleiding van je mobo, C1E en EIST.
Naar 3.2ghz moet wel lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah bedankt, dat had ik nog niet eens gezien (stom }:O ). Dus als ik deze 2 functies op disabled zet, zou het moeten werken? Alhoewel ik wss eerst even het blauwe scherm op moet lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:52:
Ah bedankt, dat had ik nog niet eens gezien (stom }:O ). Dus als ik deze 2 functies op disabled zet, zou het moeten werken? Alhoewel ik wss eerst even het blauwe scherm op moet lossen...
1.3 Volt is wel erg weinig als je het manual instelt.
Standaard is al 1.35 je moet gewoon kijken, proberen, thats it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 18:50
Ik wil mijn pc gaan upgraden en heb na wat zoek werkt besloten om een Gigabyte moederbord te nemen, alhoewel ik ook nog twijfel om een Asus P5K te nemen.

Ik zie dat Gigabyte diverse soorten P35 moederborden heeft. Wat ik eigenlijk zoek is het volgende:

- firewire poort die ik gebruik voor videotranfser tussen mijn camera en de pc (dus geen losse kaart hoeven kopen
- minimaal 4 usb aansluitingen achterop het bord (ik gebruik nu 5 apparaten en wissel af en toe een kabeltje voor bijvoorbeeld een digitale camera
- redelijk overclockbaar (ik ga niet heel extreem overclocken).
- ik ben er nog niet uit of ik uitsluitend DDR2 of DDR3 ga gebruiken (het systeem wat ik nu wil gaan samenstellen moet minimaal 3 a 4 jaar meekunnen)
- Crossfire ga ik niet gebruiken
- ik ga beginnen met 2 GB geheugen en volgens jaar wil ik deze naar 4 GB verhogen.

Nu lees ik veel over de DS3R, maar gaat dit bordje bij mij passen (er zit geen firewire op). Dit is niet heel erg. Ik zit meer met de stabiliteit van de borden, zijn deze allemaal even stabiel of zit hier verschil in?

[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 11-10-2007 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:03:
[...]

1.3 Volt is wel erg weinig als je het manual instelt.
Standaard is al 1.35 je moet gewoon kijken, proberen, thats it :)
Ah ok, ik had een site gevonden waar iemand iets vergelijkbaars deed, dus vandaar die 1.30. Maar er stonden wel meer dingen niet echt duidelijk omschreven, vandaar dat het niet werkte wss. Maar ik zal 's ff een en ander proberen :)

En anders hoor ik het wel van jullie O-)

-Edit: Het is idd gelukt met die opties uit en voltage op 1.35. Heb net 3Dmark gedraaid en heb niet echt veel meer punten gehaald dan normaal.. Maar zolang het stabiel loopt heeft het niks met de overclock te maken ofwel?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

3d mark test vooral je videokaart voor zover ik weet.

Kijk http://www.hardware.info/...ties_voor_hetzelfde_geld/ eens even, kan je vast nog wat van leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Binnetie schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:05:
Ik wil mijn pc gaan upgraden en heb na wat zoek werkt besloten om een Gigabyte moederbord te nemen, alhoewel ik ook nog twijfel om een Asus P5K te nemen.

Ik zie dat Gigabyte diverse soorten P35 moederborden heeft. Wat ik eigenlijk zoek is het volgende:

- firewire poort die ik gebruik voor videotranfser tussen mijn camera en de pc (dus geen losse kaart hoeven kopen
- minimaal 4 usb aansluitingen achterop het bord (ik gebruik nu 5 apparaten en wissel af en toe een kabeltje voor bijvoorbeeld een digitale camera
- redelijk overclockbaar (ik ga niet heel extreem overclocken).
- ik ben er nog niet uit of ik uitsluitend DDR2 of DDR3 ga gebruiken (het systeem wat ik nu wil gaan samenstellen moet minimaal 3 a 4 jaar meekunnen)
- Crossfire ga ik niet gebruiken
- ik ga beginnen met 2 GB geheugen en volgens jaar wil ik deze naar 4 GB verhogen.

Nu lees ik veel over de DS3R, maar gaat dit bordje bij mij passen (er zit geen firewire op). Dit is niet heel erg. Ik zit meer met de stabiliteit van de borden, zijn deze allemaal even stabiel of zit hier verschil in?
Allemaal even stabiel. Bij extreme overclocks ga je misschien merkeen dat je verder komt met een hoger model. Is de DS3P niets voor je... daar zit wel firewire op.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 23-09 18:50
Tutti-frutti schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:34:
[...]

Allemaal even stabiel. Bij extreme overclocks ga je misschien merkeen dat je verder komt met een hoger model. Is de DS3P niets voor je... daar zit wel firewire op.
Deze bied alleen ondersteuning aan voor DDR2 modules zie ik. Het is de bedoeling later een quad core hierop te zetten i.v.m. videobewerking. Deze heeft dan een fsb van 1333 mhz. De DS3P heeft een fsb van 1066 mhz, maakt niet nog wat uit qua prestaties dan als ik een P35C-DS3R zou nemen met DDR2 geheugen?

[ Voor 26% gewijzigd door Binnetie op 11-10-2007 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:41:
3d mark test vooral je videokaart voor zover ik weet.

Kijk http://www.hardware.info/...ties_voor_hetzelfde_geld/ eens even, kan je vast nog wat van leren :)
Ja weet ik, maar zit ook een CPU test in, en nam aan dat als je 3Dmark stabiel kon draaien het wel goed zou zitten :)

Bedankt voor de link zal er 's naar kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Binnetie schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:44:
[...]

Deze bied alleen ondersteuning aan voor DDR2 modules zie ik. Het is de bedoeling later een quad core hierop te zetten i.v.m. videobewerking. Deze heeft dan een fsb van 1333 mhz. De DS3P heeft een fsb van 1066 mhz, maakt niet nog wat uit qua prestaties dan als ik een P35C-DS3R zou nemen met DDR2 geheugen?
Voor een cpu met een FSB van 1333Mhz heb je ddr667 geheugen nodig om 1:1 te lopen ;)
De P35C/T-* ondersteunt inderdaad DDR3 , verder geen verschil.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

Ik ben nou m'n pc aan het bouwen en zie ineens dat op de gesoldeerde poorten (USB enz) Foxconn logo's staan; komen P35 bordjes van Gigabyte daar soms vandaan? Ik heb een P35C DS3R.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
JT schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:40:
Ik ben nou m'n pc aan het bouwen en zie ineens dat op de gesoldeerde poorten (USB enz) Foxconn logo's staan; komen P35 bordjes van Gigabyte daar soms vandaan? Ik heb een P35C DS3R.
Foxconn is leverancier van heel veel aansluitingen/sockets/... Moederborden van Gigabyte komen daar niet vandaan.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Derde keer :P

Weet iemand hoe (en of) je de PCI Devices Listing pagina net na de bootpage kan uitschakelen? Dat ding blijft ong 10 seconden bij mij staan en ik vind het onnodig om te weten in welke BUS mijn usb poorten aangesloten zijn voor de tigste keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:18:
Derde keer :P

Weet iemand hoe (en of) je de PCI Devices Listing pagina net na de bootpage kan uitschakelen? Dat ding blijft ong 10 seconden bij mij staan en ik vind het onnodig om te weten in welke BUS mijn usb poorten aangesloten zijn voor de tigste keer
Niets aan te doen.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein vraagje.

Ik heb sinds kort ook een P35-DS3 moederbord maar als ik mijn computer aanzet valt hij na 5 seconden uit en 2 seconden later boot hij gewoon normaal door zonder problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Is normaal. Niks om je zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik wel, maar kan ie uit? :P Is redelijk irritant nl. voor de boottijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu een week in het bezit van een nieuw systeem met een
P35-DS3R
GEIL pc6400 2GB 4-4-4-12 ram
q6600 g0 @ 3ghz
2x samsung 500 GB T166 Raid 0 (IHC9R)
MSI passive 8600 GTS

Dit draait als een tierelier en op 3 Ghz komt de cpu temp met TAT nooit boven de 52 graden stressed. Het lijkt erop dat er dus potentie is voor meer. Ik heb prime 95 (4x affinified) al enkele uren laten draaien, geen problemen.
Mobo temp is maximaal 42 graden geweest, en is meestal hoger als CPU temp.

Toch heb ik een aantal vragen:

-Bij veel grafisch geweld (3dmark06) is de output springerig. Net alsof er steeds een buffer volloopt of dat een ander apparaat 2x per seconde even de irq inpikt. Zo staat er 15 fps en toch zit er om de halve seconde een sprongetje in het beeld. Niet smooth zeg maar. Dit gebeurt zowel in overgeklokte als default bios settings. Ik heb de nieuwste driver van NVIDIA en ook de voorlaatste geprobeerd.
Zoals ik zei heb ik raid 0 op deze schijven op de ene helft maar raid 1 op de andere helft. Bij hogere FPS zie je het niet.

- Ik heb bios F4, gaat er met bios F6 iets verbeteren qua performance ? Vooral de lange wachtijd van de raid bios irriteert.

Verder erg tevreden.

Heeft iemand een tip vooral mbt die grafische kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraagje. Ik was dit topic wat aan het doorlezen en ik zie hier mensen met rev 1.0 en rev2.0 . Toen ik de drivers downloade van de website heb ik maar 2.0 genomen omdat ik dacht dit moederbord is toch pas nieuw dus ik zal wel 2.0 hebben niet dus. Wat is nu het verschil juist tussen die rev 1.0 en 2.0 en maakt het uit als je de drivers hebt geinstaleerd van 2.0 als je 1.0 hebt ?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervan uitgaande dat je het hebt over de P35-DS3R heeft het ermee te maken dat ze bij de rev 2 de paralelle en seriele poort hebben vervangen door 8x usb aansluiting.

Ik zou wel even de juiste zaken (voor jouw rev) downloaden
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:12:
Ik heb nog een vraagje. Ik was dit topic wat aan het doorlezen en ik zie hier mensen met rev 1.0 en rev2.0 . Toen ik de drivers downloade van de website heb ik maar 2.0 genomen omdat ik dacht dit moederbord is toch pas nieuw dus ik zal wel 2.0 hebben niet dus. Wat is nu het verschil juist tussen die rev 1.0 en 2.0 en maakt het uit als je de drivers hebt geinstaleerd van 2.0 als je 1.0 hebt ?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:18:
Ervan uitgaande dat je het hebt over de P35-DS3R heeft het ermee te maken dat ze bij de rev 2 de paralelle en seriele poort hebben vervangen door 8x usb aansluiting.

Ik zou wel even de juiste zaken (voor jouw rev) downloaden

[...]
hey het gaat om een P35-DS3, wat is hier juist anders aan als je rev 1.0 met 2.0 vergelijkt ? Dus dan moet ik mijn pc best formatteren en de drivers van 1.0 installeren ^^ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:50:
[...]

hey het gaat om een P35-DS3, wat is hier juist anders aan als je rev 1.0 met 2.0 vergelijkt ? Dus dan moet ik mijn pc best formatteren en de drivers van 1.0 installeren ^^ ?
als je nou eens op de website van gigabyte kijkt zie je meteen wat het verschil is.
Ik denk dat het behalve de BIOS niet zo heel veel uitmaakt en als je een goed kijkt zul je er wellicht achter komen dat de meeste drivers hetzelfde zijn voor beide versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Laatst online: 00:28
ik zit met een probleempje ik heb een p35 ds3 en ik zou graag de systeemfan die aan gesloten zit op het syst-fan plugje willen controleren dat ik hem langzamer kan zetten. met speed fan gaat dit niet lukken want als ik een van de 3 fans zachter zet dan draait die fan nog steeds heel hard het een 2000rpm fan en ik zou hem graag wat zachter hebben.
het is een sharkoon silenteagle 2000, hij is alleen niet echt stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:36:
- Ik heb bios F4, gaat er met bios F6 iets verbeteren qua performance ? Vooral de lange wachtijd van de raid bios irriteert.
Nope, de RAID bios is nog altijd retetraag.

Verder kan het meestal geen kwaad om sowieso de laatste BIOS te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Momenteel heb ik het volgende draaien:

- E6750
- GA-P35-DS3 (bios F6)
- 2gb Kingston PC5300

Dit draait op de volgende settings:
- 3.2 ghz (8x 400mhz FSB)
- geheugen op 1:1

Verder niets aan getweakt, gewoon FSB op 400 gezet.
Alles loopt zeer stabiel, maar er is een redelijk groot verschil tussen de temps die speedfan aangeeft en degene van CoreTemp.
CoreTemp geeft mijn cores stressed ongeveer 65/67 graden, terwijl speedfan op dat moment amper 48/50 laat zien.
Welke moet ik nou geloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
om veilig te zijn zou ik eerder van de hoogste uitgaan.
Wat voor koeler heb je erop zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Ah vergeten te vermelden: gewoon de stock koeler. Ben nu aan het stressen met Orthos op torture (cpu+ram) dus dan zijn de temps nog vrij goed te noemen denk ik. Ik heb ergens gelezen dat Speedfan de temp meet onder of op de cpu, terwijl coretemp temps meet echt IN de cpu zelf. Vandaar het verschil wss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Butz0rs
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:17
phobosdeimos schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:38:
Momenteel heb ik het volgende draaien:

- E6750
- GA-P35-DS3 (bios F6)
- 2gb Kingston PC5300

Dit draait op de volgende settings:
- 3.2 ghz (8x 400mhz FSB)
- geheugen op 1:1

Verder niets aan getweakt, gewoon FSB op 400 gezet.
Alles loopt zeer stabiel, maar er is een redelijk groot verschil tussen de temps die speedfan aangeeft en degene van CoreTemp.
CoreTemp geeft mijn cores stressed ongeveer 65/67 graden, terwijl speedfan op dat moment amper 48/50 laat zien.
Welke moet ik nou geloven?
Speedfan 4.33 leest de e6750 revisie G0 niet goed uit. speedfan 4.34 beta geeft als het goed is de zelfde temps als coretemp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Butz0rs schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:02:
[...]

Speedfan 4.33 leest de e6750 revisie G0 niet goed uit. speedfan 4.34 beta geeft als het goed is de zelfde temps als coretemp.
Idd, hebt net getest, dat klopt :)
Na een uurtje Orthos zit ik nu rond de 65/70 graden maximum.
Valt goed mee moet ik zeggen met de stock koeler.
Zijn nog gezonde temps, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou toch zeker niet hoger gaan dan 70 ° graden hoor. Dacht dat het max wat intel aangaf iets van een 65 ° was..

edit: Net even op de site van intel gezien

Maximum Case Temperature (°C) : 72.0

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2007 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Hmmm ja ben toch maar teruggegaan naar stock settings, dan blijf ik bij 45°C fully stressed, toch iets leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:26:
Ik zou toch zeker niet hoger gaan dan 70 ° graden hoor. Dacht dat het max wat intel aangaf iets van een 65 ° was..

edit: Net even op de site van intel gezien

Maximum Case Temperature (°C) : 72.0
Thermal Specification: The thermal specification shown is the maximum case temperature at the maximum Thermal Design Power (TDP) value for that processor. It is measured at the geometric center on the topside of the processor integrated heat spreader. For processors without integrated heat spreaders such as mobile processors, the thermal specification is referred to as the junction temperature (Tj). The maximum junction temperature is defined by an activation of the processor Intel® Thermal Monitor. The Intel Thermal Monitor’s automatic mode is used to indicate that the maximum TJ has been reached.
En iedereen met coretemp/speedfan/tat etc meet de Tj dus heb je helemaal niks aan die tcase waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 17:11
Ik heb imiddels ook een dq6 bord (zie sign) en deze bevalt uitstekend. Het is wel een heisa om een tuniq 120 erop te zetten omdat dan eigenlijk de koeling van het mobo onder het moederbord de montage belemmert, maar goed. Ik heb toch een oc vraag. eist etc is disabled, en "fsb" is 370 dus de quad loopt op 3.33 ghz. Temps 27 idle, 50 graden max bij 4 x prime95.
De voltages etc staan in het bios op auto. Cpu-z geeft echter een voltage van 1.38 aan. Gooit het bios bij deze instelling de voltages omhoog? Verder begrijp ik de instelling van het geheugen (spd) nog niet goed. Als je pc6400 mem hebt, waarop moet dan het geheugen worden ingesteld?

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
rodemannetje schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:20:
Ik heb imiddels ook een dq6 bord (zie sign) en deze bevalt uitstekend. Het is wel een heisa om een tuniq 120 erop te zetten omdat dan eigenlijk de koeling van het mobo onder het moederbord de montage belemmert, maar goed. Ik heb toch een oc vraag. eist etc is disabled, en "fsb" is 370 dus de quad loopt op 3.33 ghz. Temps 27 idle, 50 graden max bij 4 x prime95.
De voltages etc staan in het bios op auto. Cpu-z geeft echter een voltage van 1.38 aan. Gooit het bios bij deze instelling de voltages omhoog? Verder begrijp ik de instelling van het geheugen (spd) nog niet goed. Als je pc6400 mem hebt, waarop moet dan het geheugen worden ingesteld?
Je moet je geheugen instellen volgens de specs van de fabrikant, er is niet zoiets als een standaart voor xxx snelheid.

Bij auto gaat je vcore bij sommige borden omhoog bij overklokken. Beter om een vast voltage te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
phobosdeimos schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:46:
Hmmm ja ben toch maar teruggegaan naar stock settings, dan blijf ik bij 45°C fully stressed, toch iets leuker :)
waarom niet voor 15 euro of iets meer een mooi koelertje kopen. Wordt ie vaak toch een stukje koeler mee. Stock koeler is leuk voor standaard sneller, maar als je gaat overklokken kun je er toch beter een ander koelertje opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
MvdKelen schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:25:
[...]

waarom niet voor 15 euro of iets meer een mooi koelertje kopen. Wordt ie vaak toch een stukje koeler mee. Stock koeler is leuk voor standaard sneller, maar als je gaat overklokken kun je er toch beter een ander koelertje opzetten.
Jah eventueel in de toekomst koop ik wel een Zalman erbij, maar momenteel vormt de CPU in geen enkele taak een bottleneck, dus hou ik het liever koel & zuinig.
Wou gewoon even testen of ik met mijn cheapo PC5300 valueram ook makkelijk op PC6400 kon draaien (ja dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:39:
[...]

Nope, de RAID bios is nog altijd retetraag.

Verder kan het meestal geen kwaad om sowieso de laatste BIOS te flashen.
Ik dacht alleen dat het voornamelijk aan de Raid driver ligt dat de initialisatie zo traag gaat en slechts ten dele aan het BIOS.
Correct me if i'm wrong.
De laatste versie (voor de DS3R) heb ik geprobeerd in combinatie met het F6 BIOS, ik ervaar exact hetzelfde, tien seconden wachten, echt belachelijk.

Als jullie je ervaringen nu eens in Gigabyte's eigen forum voor moederborden met Intel processoren plaatsen, dan is er meer kans dat er naar de problematiek gekeken wordt.. je zit daar bovenop de bron.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Deze post staat ook al in de e4300 sectie, maar ik denk dat het aan mijn bord ligt.

Systeem:
Gigabyte P35C-DS3R moederbord (Bios F4)
E4300 proc met stock cooler
2gb (2x1gb) Nanya PC6400
XFX Geforce 7600GT 256 DDR3 (ik eis geen videokracht, doe niks met 3D)
3x WD 250gb Raid Edition schijven in Raid 0. (Doe zelf backup maken naar de derde schijf, Raid 5 werkt voor mij te traag)

Dit alles heb ik sinds juni en ik heb van juni tot augustus geen problemen ondervonden met overclocken. Ik wilde het niet te gek doen, dus ik FSB op 320mhz, multiplier op 9, Geheugen multiplier op 2,5. Ik had dan dus 2,88ghz en geheugen gewoon op 800mhz. Ik deed niks aan voltages veranderen, gewoon op AUTO gezet, zodat het bord zelf kijkt wat het eventueel moet verhogen. Aan mijn PCI express had ik niks veranderd, allemaal op AUTO.

Na augustus wilde hij niet meer opstarten met deze settings en alles wat ik probeerder, leverde een directe reboot op met default settings. Zelfs al wil ik er 1mhz bij. Niet te doen dus.

Vervolgens ging mijn moederbord vorige week donderdag kapot, terwijl hij dus alweer sinds augustus niet overclocked meer was. Heel vreemd, vorige week geruild voor nieuw exemplaar.

Geprobeerd te overclocken, krijg er niks bij. Vandaag de vcore van 1.325 naar 1.35 gezet met de FSB van 320 om weer 2,88ghz te krijgen en toen startte hij tot mijn verbazing weer eens door. Vervolgens computer afgesloten om te kijken of ik deze snelheid ook kon behouden met een lager voltage op de core. Niet dus, dus terug naar 1.35. Maar helaas. Toen wilde hij ook niet meer.
Ik krijg nu dus niks meer overgeclocked... Waar ligt het aan? Is de proc naar de tering of zo? FSB van 201 i.p.v. 200 is hem al teveel.

Ik eis geen grafische kracht maar wil mijn systeem toch wat opkrikken gezien mijn muziek productie software toch ook wel wat kracht eist met al die VST's. Het draait op zich goed op 1,8ghz allemaal, maar 2,88ghz liep toch een stuk lekkerder...

Wat mij nu dus opvalt, gezien ik zie dat iedereen aanraadt om met overklokken de PCI-E op 100Mhz vast te zetten, is dat de PC ook uitvalt als ik hem dus op 100 zet. Vervolgens reboot hij weer met de AUTO setting. Zou dit het probleem zijn? Videokaart de bottlebeck? Deze functioneert overigens wel prima in de AUTO stand.

What to do?

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Je moet eerst weten wát je precies doet. Dus als je de FSB verhoogt, dan gaat je geheugen ook sneller lopen. Ik zal zelf nooit voltages of snelheden op AUTO zetten, aangezien je dan niet weet wat het moederbord met deze settings doet (en nee, het moederbord is niet zo intelligent dat hij zelf het beste voltage opzoekt).
Zet eerst eens je geheugen settings op manual, en pas de memory divider aan, aan de snelheid van je geheugen. De timings van je geheugen (druk eerst ctrl + f1 in hoofdscherm van bios) zou je op auto kunnen laten staan, maar als je weet welke timings je geheugen is, probeer dit dan ook handmatig in te stellen.

320x9.. ik zou je vcore op 1.3750 zetten ofzo. Voltage van je geheugen (vdimm) kan ik niets over zeggen, omdat ik neit weet welke divider het draait en watvoor geheugen je hebt. Als je gewoon een divider van 2.0 draait (=ddr640), moet het standaard voltage gewoon prima zijn.
Succes.

[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 14-10-2007 17:16 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:36:
Ik ben nu een week in het bezit van een nieuw systeem met een
P35-DS3R
GEIL pc6400 2GB 4-4-4-12 ram
q6600 g0 @ 3ghz
2x samsung 500 GB T166 Raid 0 (IHC9R)
MSI passive 8600 GTS

Dit draait als een tierelier en op 3 Ghz komt de cpu temp met TAT nooit boven de 52 graden stressed. Het lijkt erop dat er dus potentie is voor meer. Ik heb prime 95 (4x affinified) al enkele uren laten draaien, geen problemen.
Mobo temp is maximaal 42 graden geweest, en is meestal hoger als CPU temp.

Toch heb ik een aantal vragen:

-Bij veel grafisch geweld (3dmark06) is de output springerig. Net alsof er steeds een buffer volloopt of dat een ander apparaat 2x per seconde even de irq inpikt. Zo staat er 15 fps en toch zit er om de halve seconde een sprongetje in het beeld. Niet smooth zeg maar. Dit gebeurt zowel in overgeklokte als default bios settings. Ik heb de nieuwste driver van NVIDIA en ook de voorlaatste geprobeerd.
Zoals ik zei heb ik raid 0 op deze schijven op de ene helft maar raid 1 op de andere helft. Bij hogere FPS zie je het niet.

Verder erg tevreden.

Heeft iemand een tip vooral mbt die grafische kaart?
ik had hetzelfde met een 8600 kaart ,ik heb de kaart ingeruild.
is toch denk ik een video kaart/driver issue :|

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Tutti-frutti schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:15:
Je moet eerst weten wát je precies doet. Dus als je de FSB verhoogt, dan gaat je geheugen ook sneller lopen. Ik zal zelf nooit voltages of snelheden op AUTO zetten, aangezien je dan niet weet wat het moederbord met deze settings doet (en nee, het moederbord is niet zo intelligent dat hij zelf het beste voltage opzoekt).
Zet eerst eens je geheugen settings op manual, en pas de memory divider aan, aan de snelheid van je geheugen. De timings van je geheugen (druk eerst ctrl + f1 in hoofdscherm van bios) zou je op auto kunnen laten staan, maar als je weet welke timings je geheugen is, probeer dit dan ook handmatig in te stellen.

320x9.. ik zou je vcore op 1.3750 zetten ofzo. Voltage van je geheugen (vdimm) kan ik niets over zeggen, omdat ik neit weet welke divider het draait en watvoor geheugen je hebt. Als je gewoon een divider van 2.0 draait (=ddr640), moet het standaard voltage gewoon prima zijn.
Succes.
Thanks voor je reactie. Nog steeds niks over te klokken.

Mijn geheugen is Nanya PC6400. (pc2-6400u-555-12-e1)
Dus die eerste vier dingen van het CTRL+F1 menu zou ik dan kunnen invullen in 5,5,5 en 12, toch?
Alleen op AUTO vindt hij 18 i.p.v. 12 (bij de Precharge delay), dat vond ik dus nogal vreemd.

Even over de bios:

Robust Graphics Booster [AUTO] (Moet ik hier iets aan doen?)
CPU Clock Ratio [ 9 X]
CPU Host Clock Control [Enabled]
CPU Host Frequency(Mhz) [200] (Deze zet ik dan dus op 320)
PCI Express Frequency(Mhz) [Auto] (Wanneer ik deze wijzig, valt de PC uit na de BIOS POST)
C.I.A.2 [Disabled] (Moet ik hier iets aan doen?)
Perfomance Enhance [Standard] (Moet ik hier iets aan doen?)
System Memory Multiplier (SPD) [Auto] (i.c.m. 320 had ik deze op 2.5 zodat ik op 800mhz bleef)
Memory Frequency(Mhz) 800 800
High Speed DRAM DLL Settings [Option 1] (Moet ik hier iets aan doen?)
System Voltage Control [Manual]
DDR2/DDR3 OverVoltage Control [Normal]
PCI-E OverVoltage Control [Normal]
FSB OverVoltage Control [Normal]
(G)MCH OverVoltage Control [Normal] (Deze is mij onduidelijk?)
CPU Voltage Control [Normal]
Normal CPU Vcore 1.32500V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 14:38

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zit op mijn DS4 bord nog met de F4 bios zag ik. Nu wil ik deze gaan flashen. Mijn vraag is of ik mijn custom bios profielen kwijtraak als ik mijn bios flash?? Ik heb namelijk verschillende OC profielen erin staan, en die wil ik niet kwijt.
Is er iemand die weet of deze verdwijnen? Wellicht ook handig om dit even in de startpost te vermelden...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xsive schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:32:
[...]
Dus die eerste vier dingen van het CTRL+F1 menu zou ik dan kunnen invullen in 5,5,5 en 12, toch?
Nee waarschijnlijk, 5+5+5=15

Als je timings 4, 4 en 4 waren was het 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er op de onderkant van die DQ6 nu ook zo'n plaat waardoor je geen Ultra 120 kan installeren zonder gekloot? Of is dat met de nieuwe versies verholpen door gigabyte. Ik lees verschillende dingen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 17:11
Bij mijn dq6 zit deze plaat er nog. Met wat gepruts heb ik mijn tuniq erop gekregen.

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Op de DQ6 zit ie nog als ik met niet vergis.
Op de DS4 zit ie alleen op revisie 1.1 en 1.2 dacht ik. op rev 2.0 is ie er weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Wat mij wel opviel bij de DS4, dat de Rev 1.0 nog koperen koelers achter de SB en NB zitten.
Bij de rev 2.0 hebben ze dit niet meer. (correct me if im wrong)
@ xsive: ooit van een strap gehoord, trp instelling toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikdeperik schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 18:44:
[...]

ik had hetzelfde met een 8600 kaart ,ik heb de kaart ingeruild.
is toch denk ik een video kaart/driver issue :|
heb je toen een andere 8600 gekregen? ander merk? of een totaal andere kaart? Was met een andere 8600 wel goed dan?

Ik heb een passiefgekoelde MSI 8600 GTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Slitch schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:33:
Nope tell me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Slitch schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:33:
Wat mij wel opviel bij de DS4, dat de Rev 1.0 nog koperen koelers achter de SB en NB zitten.
Bij de rev 2.0 hebben ze dit niet meer. (correct me if im wrong)
Op de DS4 rev. 1.1 die ik net twee weekjes in mijn bezit heb is de koperen backplate plaat eraf (gelukkig). Ook de rev 2.0 heeft deze backplate er niet op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Weet iemand of het "Detectie van Maxtor Diamond Max 9 schijven" probleem al verholpen is? Kan hier niets over vinden.. Ik heb zelf nog 2x 80GB welke ik in raid0 op een DS3R wil gaan gebruiken (als dit dus kan).

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Speedfight schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 20:32:
Weet iemand of het "Detectie van Maxtor Diamond Max 9 schijven" probleem al verholpen is? Kan hier niets over vinden.. Ik heb zelf nog 2x 80GB welke ik in raid0 op een DS3R wil gaan gebruiken (als dit dus kan).
Ik geef je weinig kans. Het enige wat je kan doen is het gewoon uitproberen.
Ik heb uiteindelijk mijn maxtors gewoon verkocht en Seagates gekocht en die bevallen me prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

ik wil ook overstappen op gigabyte (had altijd asus) (AMD)
maar nu twijfel ik tussen de DS4 en de DQ6 de een heeft een bracked meer (nou en)
en een e-sata meer plus dat de DQ6 een 12 phase power heeft (houd in??)
zijn de borden op zocht exact het zelfde? of zitten er toch nog wel kleine verschillen in?
als ik hier zo lees hebben de meeste een DS4 ipv DQ6
welke kan je dan beter kopen als je toch een nieuw bord moet kopen?

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:59
Is voor het Gigabyte P35-DS3R bordje de F4i bios nog steeds de meeste recente? Of is er inmiddels weer ergens een nieuwere versie opgedoken? Op het forum van Giga-Byte.nl staat F4b als laatste versie gemeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
OvdStelt schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:14:
Is voor het Gigabyte P35-DS3R bordje de F4i bios nog steeds de meeste recente? Of is er inmiddels weer ergens een nieuwere versie opgedoken? Op het forum van Giga-Byte.nl staat F4b als laatste versie gemeld...
Kijkt u eens: klik.

Dat forum loopt behoorlijk achter blijkbaar, volgende keer gewoon op de officiële site kijken ;)

Dit is trouwens een link naar de P35-DS3R rev. 1.0, even uitkijken als je een andere rev. hebt dus en je hebt toevallig ook geen P35C-DS3R? Daar zijn ze geloof ik altijd wat langzamer mee met nieuwe bios releases.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 11:59
xsive schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:32:
[...]

Thanks voor je reactie. Nog steeds niks over te klokken.

Mijn geheugen is Nanya PC6400. (pc2-6400u-555-12-e1)
Alleen op AUTO vindt hij 18 i.p.v. 12 (bij de Precharge delay), dat vond ik dus nogal vreemd.

Even over de bios:

Robust Graphics Booster [AUTO] (Moet ik hier iets aan doen?)
Ik heb deze op turbo gezet en dit scheelde aanzienlijk in fps %30 meer ingame.
CPU Clock Ratio [ 9 X]
Gewoon laten staan dit is je cpu ratio dus standaard 9xfsb.
CPU Host Clock Control [Enabled] deze moet aan om de optie hieronder in te kunnen stellen.
CPU Host Frequency(Mhz) [200] (Deze zet ik dan dus op 320) dan zou je dus een oc hebben van 2880
PCI Express Frequency(Mhz) [Auto] (Wanneer ik deze wijzig, valt de PC uit na de BIOS POST) En daarna restart je pc niet automatisch veel dingen die je instelt valt de pc uit en vervolgens reboot ie met de nieuwe settings.
C.I.A.2 [Disabled] (Moet ik hier iets aan doen?) Dit is een ondersteuning voor de tool easytune5 niet echt spannend.
Perfomance Enhance [Standard] (Moet ik hier iets aan doen?) Ligt aan je geheugen meesten hebben deze op extreme staan.
System Memory Multiplier (SPD) [Auto] (i.c.m. 320 had ik deze op 2.5 zodat ik op 800mhz bleef) 2.0 geeft je 640 en 2.5 geeft je idd 800
Memory Frequency(Mhz) 800 800
High Speed DRAM DLL Settings [Option 1] (Moet ik hier iets aan doen?) Maakr hiet niks uit 1/2.
System Voltage Control [Manual]
DDR2/DDR3 OverVoltage Control [Normal] Deze zet je doorgaan op +3 of +4 zodat je geheugen 2.1/2.2 krijgt.
PCI-E OverVoltage Control [Normal] Pcie bus overvoltagen mocht het nodig zijn (extreem hoge fsb's
FSB OverVoltage Control [Normal] Ook weer iets met chipset.
(G)MCH OverVoltage Control [Normal] (Deze is mij onduidelijk?) Dit is om je chipset meer juice te geven.
CPU Voltage Control [Normal] Deze om je cpu wat meer volt te geven.
Normal CPU Vcore 1.32500V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 14:26
Ik krijg de koeler op mijn DQ6 niet vast gezet zoals het zou horen. Ik heb een Sythe Mugen maar krijg deze maar met 2 pinnen volledig vast, deze pinnen zitten schuin tegenover elkaar. De andere 2 pinnen zitten ook wel vast maar zouden nog een mm of 2 verder moeten kunnen. Echter krijg ik dit totaal niet voor elkaar. Ik kom er gewoon niet goed bij over duw het moederbord gewoon een stuk in.

Krijg ik nu koelings problemen of zal het wel loslopen? Ik was van plan een kleine OC te gaan draaien. Is het trouwens mogelijk om een Mugen ook vast te schroeven ofzo?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
daroy schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:14:
Ik krijg de koeler op mijn DQ6 niet vast gezet zoals het zou horen. Ik heb een Sythe Mugen maar krijg deze maar met 2 pinnen volledig vast, deze pinnen zitten schuin tegenover elkaar. De andere 2 pinnen zitten ook wel vast maar zouden nog een mm of 2 verder moeten kunnen. Echter krijg ik dit totaal niet voor elkaar. Ik kom er gewoon niet goed bij over duw het moederbord gewoon een stuk in.

Krijg ik nu koelings problemen of zal het wel loslopen? Ik was van plan een kleine OC te gaan draaien. Is het trouwens mogelijk om een Mugen ook vast te schroeven ofzo?
Tuurlijk, alles is vast te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 14:26
bassie schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:30:
[...]

Tuurlijk, alles is vast te schroeven.
Ik denk dat schroeven dan een beter bevestiging zal opleveren dan dat klikt systeem of heb ik dat mis?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
daroy schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:40:
[...]

Ik denk dat schroeven dan een beter bevestiging zal opleveren dan dat klikt systeem of heb ik dat mis?
Jup hoe strakker hoe hebter. Alleen kan ik me voorstellen dat het met al die heatpipe zooi van tegenwoordig redelijk lastig is om het goed vast te maken. Persoonlijk zou ik de heatpipes eraf halen, cpu koeler erop, heatpipe en chipset etc schoonmaken en wat nieuwe prut erop en die heatpipes ook vast schroeven.
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.