deleted.
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 17:39 . Reden: nevermind, heb al antwoord. ]
Verwijderd
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 17:39 . Reden: nevermind, heb al antwoord. ]
Quote uit de TS :DualDevil schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:16:
Jongens hoe stel ik op de P35-Ds3p de geheugentimings in? Ik wil puur handmatig alles in kunnen stellen maar kan dit scherm in het bios dus echt nergens vinden...
Alvast bedankt.
so far:
[afbeelding]
Misschien eerst de TS doorlezen voordat je wat vraagt ? Want deze vraag is iig al meer dan 100x gesteld in de topic.Voor de rest kan je de uitgebreid je geheugen timings instellen . Druk wel CTRL + F1 om alle biosopties zichtbaar te krijgen.
Bl44t
VmodMensionXL schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:51:
*Powerup CPU voltage (Dus tijdens het aanzetten van de PC, het voltage op je CPU iets verhogen tijdelijk en dan 2sec later gewoon volgens de EIST/non EIST regeling. Ik en veel andere tweakers hebben problemen met booten met EIST aan en een OC.)
[ Voor 8% gewijzigd door MrJames op 07-10-2007 12:16 ]
Ik heb ook de DS4, en een RAID0 array en vista 64bitMrJames schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:15:
Heb hier een DS4, gisteren ochtend ging het fout met de RAID0 array en vandaag weer. In 24 uur tijd 2 keer kapoet. Zat cod2 mp te spelen en toen liep ie vast. HD led zat niet te knipperen maar was constant aan. Na een reset kreeg ik te zien dat het bij HD2 fout was gegaan. Gisteren was het ook bij HD2 fout gegaan. Ik gebruik de nieuwste drivers en Vista 64.
Heel raar 2 keer in 24 uur tijd.
EDIT: Verkeerde topic
[ Voor 4% gewijzigd door tjtristan op 07-10-2007 12:41 ]
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2007 14:03 . Reden: gramma ]
Pci-e zou ik zoveel mogelijk af blijven.Slitch schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 20:19:
Heb je al eens geprobeerd je pci-e voltage en frequentie te verhogen?
Ligt het verder niet aan de stap (Trd) die je hebt ingesteld bij het geheugen?
Ik heb een 360 rad en mijn water blijft op 26 graden mijn flow is atm brakk8skaaay schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 08:57:
Neem een betere radiator, een blok helpt echt geen tien graden. (En een pomp al helemaal niet)
[ Voor 10% gewijzigd door phobosdeimos op 08-10-2007 10:56 ]
[ Voor 4% gewijzigd door M a r c o op 08-10-2007 11:57 ]
Das gek want ik heb bij hun een 2.0 gekochtMvdKelen schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:48:
Azerty verkoopt versie 1.1.
Verwijderd
Net toevallig een DS4 gekocht (rev 2.0 bij Digitique).MvdKelen schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:48:
Ik heb nog wat geinformeerd naar revisienummers bij de webshops van de GA-P35-DS4.
Van degene die geantwoord hebben weet ik het volgende
Azerty verkoopt versie 1.1. Zercom Max ICT en iComputers kunnen niet zeggen welke revisie ze hebben. Cool-prices vermeld revisie 1.x
Ben eigenlijk op zoek naar een 2.0, ik kan die 8 usb poorten achterop wel goed gebruiken.
net even gekeken bij DigitiqueVerwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:29:
[...]
Net toevallig een DS4 gekocht (rev 2.0 bij Digitique).
Idd 8 USB poorten achterop en 2 aansluitingen voor interne poorten op het bord. 1 daarvan is in gebruik voor me Antec Sonata III
Verwijderd
En een printer port minder, dus oude printers kan je ook niet meer aansluiten.Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:29:
[...]
Net toevallig een DS4 gekocht (rev 2.0 bij Digitique).
Idd 8 USB poorten achterop en 2 aansluitingen voor interne poorten op het bord. 1 daarvan is in gebruik voor me Antec Sonata III
Een printer poort wordt door heel veel mensen al niet meer gebruikt.tjtristan schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 16:19:
[...]
En een printer port minder, dus oude printers kan je ook niet meer aansluiten.
in de TS staan een aantal koelers die compitabel zijn met dat bordFloRadix schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:01:
Welke cpu cooler past het best bij DQ6 bordje, ik verneem dat niet alle coolers passen.
Welke is echt aan te raden (lieft een stille cooler).
Graag eentje waarbij je geen wijzigen moet treffen aan het bordje zelf zoals het plaatje onderaan te verwijderen.
Bedankt!
Exact dat setje geheugen heb ik ook en al 2 keer is er een reep kapot gegaan. Heb nu Crucial Ballistix PC5300 besteld en hoop dat die t beter doen... Die Reapers probeer ik er naast te zetten zodat ik dan 4GB heb totaal maar blijkbaar is P35 niet helemaal compatible met Reaper PC8500 ofzo...?Tolwyn schreef op donderdag 20 september 2007 @ 08:15:
Van de week hetvolgende in elkaar gezet:
Intel E6750
GA-P35-DQ6 rev 1.0
Scythe Mine Koeler
OCZ 2 GB DDR2-1066 Kit (part nr OCZ2N1066SR2GK)
GA 8600GT Silentpipe 2
Windows XP erop gezet, wat getest (nog geen OC dus stock settings) geen problemen. Maar toen ik gisteren de pc weer aanzette gebeurde hetvolgende. Koelers en schijven hoor je aan gaan. Na ca 5 seconden een system powerdown waarna je weer de koelers en schijven weer aan hoort slaan. etc etc. Verder geen beeld of piepjes op moederbord.
Videokaart eruit en opnieuw in het slot gezet: probleem opgelost.
*Enig idee hoe ik erachter kom of de videokaart of moederbord brak is? of is de kans groot op los contact of zo?
*WIndows laat zien dat ik OCZ partnr OCZ2N1066SR1G geheugen in het susteem heb zitten. Is hier een verklaring voor?
vele zijn slechts compatibel met DS4 series, ik wil hiermee geen miskoop doen. zijn deze dan ook echt stille koelers?Flythe schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:01:
[...]
in de TS staan een aantal koelers die compitabel zijn met dat bord
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Nog even een quote van mezelf, zeker na het lezen van het verhaal hierbovenSileX schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:30:
[...]
Heb inderdaad een card reader - die ga ik even eruit halen.
IDE DVD drive.
Thanks voor de tips - ik heb ook alleen 2Gb gedaan ipv 4 - het installeren ging 'wat' sneller.
Inmiddels draait vista, nu alle drivers aan het doen.. Ik zie nog een Unknown Device en een SM bus nogiets..
thanks again
Vreemd, ik had eigenlijk expres alles wat ik had aangesloten voor de installatie van Vista en zoals je kunt lezen ging dat gewoon snel en soepel.SileX schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:01:
[...]
Nog even een quote van mezelf, zeker na het lezen van het verhaal hierboven
Laats weer opnieuw Vista geinstalleerd - wederom vreselijk traag !
Ik was zeker een uur bezig met installeren - Card reader los gekoppeld, andere rand apparatuur eraf, IDE DVD drive..
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 16:51 ]
Netjes, dat is heel goedkoop toch een snelle cpu hebben zoVerwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:47:
Ik ben ook ongeveer klaar met mijn eerste oc.
e2140
p35-ds3r
2gb kinston valueram pc-5300
boxed koeler
Klik
Ik ben tevreden
Mijn bordje gaat boven een bepaalde grens ook raar doen en handmatig ingestelde zaken negeren. Zo staan mijn geheugen-timings nu standaard op 5-5-5-5-18, ook al stel ik ze handmatig anders in....icecoolsniper schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:35:
Ik heb weer een vaag probleem. Mijn voltage blijft volgens cpu-z en speedfan nu gewoon constant hangen op 1,376 @ 2700MHz ookal heb ik EIST aanstaan. Normaal zakte de vcore gewoon tot 1.2v ofzo.
Weet iemand hoe dit kan komen en hoe ik et kan fixen?
Toch zou ik s proberen het op auto te zetten.icecoolsniper schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:40:
Minimaal energieverbruik aan jah en voltage zelf ingesteld. Tot voor kort werkte het gewoon goed (dus ook met zelf ingesteld voltage).
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Neem er de tijd voor.Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:45:
Ja, dat heb ik idd al veranderd zodat die ook op 800 staat, maar dan lijkt het nog niet te werken.
Heb nu alles weer op default staan, zal dalijk nog eens een poging wagen, en dan maak ik wel ff een foto van de bios zodat je kan zien wat ik wel en niet gedaan heb...
Verwijderd
Verwijderd
1.3 Volt is wel erg weinig als je het manual instelt.Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:52:
Ah bedankt, dat had ik nog niet eens gezien (stom). Dus als ik deze 2 functies op disabled zet, zou het moeten werken? Alhoewel ik wss eerst even het blauwe scherm op moet lossen...
[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 11-10-2007 17:09 ]
Verwijderd
Ah ok, ik had een site gevonden waar iemand iets vergelijkbaars deed, dus vandaar die 1.30. Maar er stonden wel meer dingen niet echt duidelijk omschreven, vandaar dat het niet werkte wss. Maar ik zal 's ff een en ander proberenVerwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:03:
[...]
1.3 Volt is wel erg weinig als je het manual instelt.
Standaard is al 1.35 je moet gewoon kijken, proberen, thats it
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2007 17:43 ]
Allemaal even stabiel. Bij extreme overclocks ga je misschien merkeen dat je verder komt met een hoger model. Is de DS3P niets voor je... daar zit wel firewire op.Binnetie schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:05:
Ik wil mijn pc gaan upgraden en heb na wat zoek werkt besloten om een Gigabyte moederbord te nemen, alhoewel ik ook nog twijfel om een Asus P5K te nemen.
Ik zie dat Gigabyte diverse soorten P35 moederborden heeft. Wat ik eigenlijk zoek is het volgende:
- firewire poort die ik gebruik voor videotranfser tussen mijn camera en de pc (dus geen losse kaart hoeven kopen
- minimaal 4 usb aansluitingen achterop het bord (ik gebruik nu 5 apparaten en wissel af en toe een kabeltje voor bijvoorbeeld een digitale camera
- redelijk overclockbaar (ik ga niet heel extreem overclocken).
- ik ben er nog niet uit of ik uitsluitend DDR2 of DDR3 ga gebruiken (het systeem wat ik nu wil gaan samenstellen moet minimaal 3 a 4 jaar meekunnen)
- Crossfire ga ik niet gebruiken
- ik ga beginnen met 2 GB geheugen en volgens jaar wil ik deze naar 4 GB verhogen.
Nu lees ik veel over de DS3R, maar gaat dit bordje bij mij passen (er zit geen firewire op). Dit is niet heel erg. Ik zit meer met de stabiliteit van de borden, zijn deze allemaal even stabiel of zit hier verschil in?
Deze bied alleen ondersteuning aan voor DDR2 modules zie ik. Het is de bedoeling later een quad core hierop te zetten i.v.m. videobewerking. Deze heeft dan een fsb van 1333 mhz. De DS3P heeft een fsb van 1066 mhz, maakt niet nog wat uit qua prestaties dan als ik een P35C-DS3R zou nemen met DDR2 geheugen?Tutti-frutti schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:34:
[...]
Allemaal even stabiel. Bij extreme overclocks ga je misschien merkeen dat je verder komt met een hoger model. Is de DS3P niets voor je... daar zit wel firewire op.
[ Voor 26% gewijzigd door Binnetie op 11-10-2007 22:25 ]
Verwijderd
Ja weet ik, maar zit ook een CPU test in, en nam aan dat als je 3Dmark stabiel kon draaien het wel goed zou zittenwoekele schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:41:
3d mark test vooral je videokaart voor zover ik weet.
Kijk http://www.hardware.info/...ties_voor_hetzelfde_geld/ eens even, kan je vast nog wat van leren
Voor een cpu met een FSB van 1333Mhz heb je ddr667 geheugen nodig om 1:1 te lopenBinnetie schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:44:
[...]
Deze bied alleen ondersteuning aan voor DDR2 modules zie ik. Het is de bedoeling later een quad core hierop te zetten i.v.m. videobewerking. Deze heeft dan een fsb van 1333 mhz. De DS3P heeft een fsb van 1066 mhz, maakt niet nog wat uit qua prestaties dan als ik een P35C-DS3R zou nemen met DDR2 geheugen?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Foxconn is leverancier van heel veel aansluitingen/sockets/... Moederborden van Gigabyte komen daar niet vandaan.JT schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:40:
Ik ben nou m'n pc aan het bouwen en zie ineens dat op de gesoldeerde poorten (USB enz) Foxconn logo's staan; komen P35 bordjes van Gigabyte daar soms vandaan? Ik heb een P35C DS3R.
Verwijderd
Niets aan te doen.Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:18:
Derde keer
Weet iemand hoe (en of) je de PCI Devices Listing pagina net na de bootpage kan uitschakelen? Dat ding blijft ong 10 seconden bij mij staan en ik vind het onnodig om te weten in welke BUS mijn usb poorten aangesloten zijn voor de tigste keer
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:12:
Ik heb nog een vraagje. Ik was dit topic wat aan het doorlezen en ik zie hier mensen met rev 1.0 en rev2.0 . Toen ik de drivers downloade van de website heb ik maar 2.0 genomen omdat ik dacht dit moederbord is toch pas nieuw dus ik zal wel 2.0 hebben niet dus. Wat is nu het verschil juist tussen die rev 1.0 en 2.0 en maakt het uit als je de drivers hebt geinstaleerd van 2.0 als je 1.0 hebt ?
thnx
Verwijderd
hey het gaat om een P35-DS3, wat is hier juist anders aan als je rev 1.0 met 2.0 vergelijkt ? Dus dan moet ik mijn pc best formatteren en de drivers van 1.0 installeren ^^ ?Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:18:
Ervan uitgaande dat je het hebt over de P35-DS3R heeft het ermee te maken dat ze bij de rev 2 de paralelle en seriele poort hebben vervangen door 8x usb aansluiting.
Ik zou wel even de juiste zaken (voor jouw rev) downloaden
[...]
Verwijderd
als je nou eens op de website van gigabyte kijkt zie je meteen wat het verschil is.Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:50:
[...]
hey het gaat om een P35-DS3, wat is hier juist anders aan als je rev 1.0 met 2.0 vergelijkt ? Dus dan moet ik mijn pc best formatteren en de drivers van 1.0 installeren ^^ ?
Verwijderd
Nope, de RAID bios is nog altijd retetraag.Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:36:
- Ik heb bios F4, gaat er met bios F6 iets verbeteren qua performance ? Vooral de lange wachtijd van de raid bios irriteert.
Speedfan 4.33 leest de e6750 revisie G0 niet goed uit. speedfan 4.34 beta geeft als het goed is de zelfde temps als coretemp.phobosdeimos schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:38:
Momenteel heb ik het volgende draaien:
- E6750
- GA-P35-DS3 (bios F6)
- 2gb Kingston PC5300
Dit draait op de volgende settings:
- 3.2 ghz (8x 400mhz FSB)
- geheugen op 1:1
Verder niets aan getweakt, gewoon FSB op 400 gezet.
Alles loopt zeer stabiel, maar er is een redelijk groot verschil tussen de temps die speedfan aangeeft en degene van CoreTemp.
CoreTemp geeft mijn cores stressed ongeveer 65/67 graden, terwijl speedfan op dat moment amper 48/50 laat zien.
Welke moet ik nou geloven?
Idd, hebt net getest, dat kloptButz0rs schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:02:
[...]
Speedfan 4.33 leest de e6750 revisie G0 niet goed uit. speedfan 4.34 beta geeft als het goed is de zelfde temps als coretemp.
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2007 18:32 ]
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:26:
Ik zou toch zeker niet hoger gaan dan 70 ° graden hoor. Dacht dat het max wat intel aangaf iets van een 65 ° was..
edit: Net even op de site van intel gezien
Maximum Case Temperature (°C) : 72.0
En iedereen met coretemp/speedfan/tat etc meet de Tj dus heb je helemaal niks aan die tcase waarde.Thermal Specification: The thermal specification shown is the maximum case temperature at the maximum Thermal Design Power (TDP) value for that processor. It is measured at the geometric center on the topside of the processor integrated heat spreader. For processors without integrated heat spreaders such as mobile processors, the thermal specification is referred to as the junction temperature (Tj). The maximum junction temperature is defined by an activation of the processor Intel® Thermal Monitor. The Intel Thermal Monitor’s automatic mode is used to indicate that the maximum TJ has been reached.
i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd
Je moet je geheugen instellen volgens de specs van de fabrikant, er is niet zoiets als een standaart voor xxx snelheid.rodemannetje schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:20:
Ik heb imiddels ook een dq6 bord (zie sign) en deze bevalt uitstekend. Het is wel een heisa om een tuniq 120 erop te zetten omdat dan eigenlijk de koeling van het mobo onder het moederbord de montage belemmert, maar goed. Ik heb toch een oc vraag. eist etc is disabled, en "fsb" is 370 dus de quad loopt op 3.33 ghz. Temps 27 idle, 50 graden max bij 4 x prime95.
De voltages etc staan in het bios op auto. Cpu-z geeft echter een voltage van 1.38 aan. Gooit het bios bij deze instelling de voltages omhoog? Verder begrijp ik de instelling van het geheugen (spd) nog niet goed. Als je pc6400 mem hebt, waarop moet dan het geheugen worden ingesteld?
waarom niet voor 15 euro of iets meer een mooi koelertje kopen. Wordt ie vaak toch een stukje koeler mee. Stock koeler is leuk voor standaard sneller, maar als je gaat overklokken kun je er toch beter een ander koelertje opzetten.phobosdeimos schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:46:
Hmmm ja ben toch maar teruggegaan naar stock settings, dan blijf ik bij 45°C fully stressed, toch iets leuker
Jah eventueel in de toekomst koop ik wel een Zalman erbij, maar momenteel vormt de CPU in geen enkele taak een bottleneck, dus hou ik het liever koel & zuinig.MvdKelen schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:25:
[...]
waarom niet voor 15 euro of iets meer een mooi koelertje kopen. Wordt ie vaak toch een stukje koeler mee. Stock koeler is leuk voor standaard sneller, maar als je gaat overklokken kun je er toch beter een ander koelertje opzetten.
Verwijderd
Ik dacht alleen dat het voornamelijk aan de Raid driver ligt dat de initialisatie zo traag gaat en slechts ten dele aan het BIOS.Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:39:
[...]
Nope, de RAID bios is nog altijd retetraag.
Verder kan het meestal geen kwaad om sowieso de laatste BIOS te flashen.
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 14-10-2007 17:16 ]
ik had hetzelfde met een 8600 kaart ,ik heb de kaart ingeruild.Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:36:
Ik ben nu een week in het bezit van een nieuw systeem met een
P35-DS3R
GEIL pc6400 2GB 4-4-4-12 ram
q6600 g0 @ 3ghz
2x samsung 500 GB T166 Raid 0 (IHC9R)
MSI passive 8600 GTS
Dit draait als een tierelier en op 3 Ghz komt de cpu temp met TAT nooit boven de 52 graden stressed. Het lijkt erop dat er dus potentie is voor meer. Ik heb prime 95 (4x affinified) al enkele uren laten draaien, geen problemen.
Mobo temp is maximaal 42 graden geweest, en is meestal hoger als CPU temp.
Toch heb ik een aantal vragen:
-Bij veel grafisch geweld (3dmark06) is de output springerig. Net alsof er steeds een buffer volloopt of dat een ander apparaat 2x per seconde even de irq inpikt. Zo staat er 15 fps en toch zit er om de halve seconde een sprongetje in het beeld. Niet smooth zeg maar. Dit gebeurt zowel in overgeklokte als default bios settings. Ik heb de nieuwste driver van NVIDIA en ook de voorlaatste geprobeerd.
Zoals ik zei heb ik raid 0 op deze schijven op de ene helft maar raid 1 op de andere helft. Bij hogere FPS zie je het niet.
- Ik heb bios F4, gaat er met bios F6 iets verbeteren qua performance ? Vooral de lange wachtijd van de raid bios irriteert.
Verder erg tevreden.
Heeft iemand een tip vooral mbt die grafische kaart?
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Thanks voor je reactie. Nog steeds niks over te klokken.Tutti-frutti schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:15:
Je moet eerst weten wát je precies doet. Dus als je de FSB verhoogt, dan gaat je geheugen ook sneller lopen. Ik zal zelf nooit voltages of snelheden op AUTO zetten, aangezien je dan niet weet wat het moederbord met deze settings doet (en nee, het moederbord is niet zo intelligent dat hij zelf het beste voltage opzoekt).
Zet eerst eens je geheugen settings op manual, en pas de memory divider aan, aan de snelheid van je geheugen. De timings van je geheugen (druk eerst ctrl + f1 in hoofdscherm van bios) zou je op auto kunnen laten staan, maar als je weet welke timings je geheugen is, probeer dit dan ook handmatig in te stellen.
320x9.. ik zou je vcore op 1.3750 zetten ofzo. Voltage van je geheugen (vdimm) kan ik niets over zeggen, omdat ik neit weet welke divider het draait en watvoor geheugen je hebt. Als je gewoon een divider van 2.0 draait (=ddr640), moet het standaard voltage gewoon prima zijn.
Succes.
Verwijderd
Nee waarschijnlijk, 5+5+5=15xsive schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:32:
[...]
Dus die eerste vier dingen van het CTRL+F1 menu zou ik dan kunnen invullen in 5,5,5 en 12, toch?
Verwijderd
i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd
Verwijderd
heb je toen een andere 8600 gekregen? ander merk? of een totaal andere kaart? Was met een andere 8600 wel goed dan?erikdeperik schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 18:44:
[...]
ik had hetzelfde met een 8600 kaart ,ik heb de kaart ingeruild.
is toch denk ik een video kaart/driver issue
Nope tell meSlitch schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:33:
@ xsive: ooit van een strap gehoord, trp instelling toevallig?
Op de DS4 rev. 1.1 die ik net twee weekjes in mijn bezit heb is de koperen backplate plaat eraf (gelukkig). Ook de rev 2.0 heeft deze backplate er niet op zitten.Slitch schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:33:
Wat mij wel opviel bij de DS4, dat de Rev 1.0 nog koperen koelers achter de SB en NB zitten.
Bij de rev 2.0 hebben ze dit niet meer. (correct me if im wrong)
@ xsive: ooit van een strap gehoord, trp instelling toevallig?
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Ik geef je weinig kans. Het enige wat je kan doen is het gewoon uitproberen.Speedfight schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 20:32:
Weet iemand of het "Detectie van Maxtor Diamond Max 9 schijven" probleem al verholpen is? Kan hier niets over vinden.. Ik heb zelf nog 2x 80GB welke ik in raid0 op een DS3R wil gaan gebruiken (als dit dus kan).
Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
Kijkt u eens: klik.OvdStelt schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:14:
Is voor het Gigabyte P35-DS3R bordje de F4i bios nog steeds de meeste recente? Of is er inmiddels weer ergens een nieuwere versie opgedoken? Op het forum van Giga-Byte.nl staat F4b als laatste versie gemeld...
xsive schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:32:
[...]
Thanks voor je reactie. Nog steeds niks over te klokken.
Mijn geheugen is Nanya PC6400. (pc2-6400u-555-12-e1)
Dus die eerste vier dingen van het CTRL+F1 menu zou ik dan kunnen invullen in 5,5,5 en 12, toch?
Alleen op AUTO vindt hij 18 i.p.v. 12 (bij de Precharge delay), dat vond ik dus nogal vreemd.
Even over de bios:
Robust Graphics Booster [AUTO] (Moet ik hier iets aan doen?)
Ik heb deze op turbo gezet en dit scheelde aanzienlijk in fps %30 meer ingame.
CPU Clock Ratio [ 9 X]
Gewoon laten staan dit is je cpu ratio dus standaard 9xfsb.
CPU Host Clock Control [Enabled] deze moet aan om de optie hieronder in te kunnen stellen.
CPU Host Frequency(Mhz) [200] (Deze zet ik dan dus op 320) dan zou je dus een oc hebben van 2880
PCI Express Frequency(Mhz) [Auto] (Wanneer ik deze wijzig, valt de PC uit na de BIOS POST) En daarna restart je pc niet automatisch veel dingen die je instelt valt de pc uit en vervolgens reboot ie met de nieuwe settings.
C.I.A.2 [Disabled] (Moet ik hier iets aan doen?) Dit is een ondersteuning voor de tool easytune5 niet echt spannend.
Perfomance Enhance [Standard] (Moet ik hier iets aan doen?) Ligt aan je geheugen meesten hebben deze op extreme staan.
System Memory Multiplier (SPD) [Auto] (i.c.m. 320 had ik deze op 2.5 zodat ik op 800mhz bleef) 2.0 geeft je 640 en 2.5 geeft je idd 800
Memory Frequency(Mhz) 800 800
High Speed DRAM DLL Settings [Option 1] (Moet ik hier iets aan doen?) Maakr hiet niks uit 1/2.
System Voltage Control [Manual]
DDR2/DDR3 OverVoltage Control [Normal] Deze zet je doorgaan op +3 of +4 zodat je geheugen 2.1/2.2 krijgt.
PCI-E OverVoltage Control [Normal] Pcie bus overvoltagen mocht het nodig zijn (extreem hoge fsb's
FSB OverVoltage Control [Normal] Ook weer iets met chipset.
(G)MCH OverVoltage Control [Normal] (Deze is mij onduidelijk?) Dit is om je chipset meer juice te geven.
CPU Voltage Control [Normal] Deze om je cpu wat meer volt te geven.
Normal CPU Vcore 1.32500V
Tuurlijk, alles is vast te schroeven.daroy schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:14:
Ik krijg de koeler op mijn DQ6 niet vast gezet zoals het zou horen. Ik heb een Sythe Mugen maar krijg deze maar met 2 pinnen volledig vast, deze pinnen zitten schuin tegenover elkaar. De andere 2 pinnen zitten ook wel vast maar zouden nog een mm of 2 verder moeten kunnen. Echter krijg ik dit totaal niet voor elkaar. Ik kom er gewoon niet goed bij over duw het moederbord gewoon een stuk in.
Krijg ik nu koelings problemen of zal het wel loslopen? Ik was van plan een kleine OC te gaan draaien. Is het trouwens mogelijk om een Mugen ook vast te schroeven ofzo?
Ik denk dat schroeven dan een beter bevestiging zal opleveren dan dat klikt systeem of heb ik dat mis?
Jup hoe strakker hoe hebter. Alleen kan ik me voorstellen dat het met al die heatpipe zooi van tegenwoordig redelijk lastig is om het goed vast te maken. Persoonlijk zou ik de heatpipes eraf halen, cpu koeler erop, heatpipe en chipset etc schoonmaken en wat nieuwe prut erop en die heatpipes ook vast schroeven.daroy schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:40:
[...]
Ik denk dat schroeven dan een beter bevestiging zal opleveren dan dat klikt systeem of heb ik dat mis?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq