[OC-775]Gigabyte P35 Series - Deel 3

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 12.118 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 14:26
bassie schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:45:
[...]

Jup hoe strakker hoe hebter. Alleen kan ik me voorstellen dat het met al die heatpipe zooi van tegenwoordig redelijk lastig is om het goed vast te maken. Persoonlijk zou ik de heatpipes eraf halen, cpu koeler erop, heatpipe en chipset etc schoonmaken en wat nieuwe prut erop en die heatpipes ook vast schroeven.
Ik heb de pc nu aan het draaien, Windows Vista staat erop en idle temps zijn iets boven de 30c op dit moment. Ik kan me voorstellen dat die nog wel wat zakken als alles een beetje op elkaar is ingewerkt.

Ga na het weekend denk ik toch maar even proberen de CPU koeler vast te schroeven. Eerst even aankijken hoe de temps zich nu houden. Wat zijn eigenlijk normale idle temps voor een (stock) Q6600?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
daroy schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:11:
[...]

Ga na het weekend denk ik toch maar even proberen de CPU koeler vast te schroeven. Eerst even aankijken hoe de temps zich nu houden. Wat zijn eigenlijk normale idle temps voor een (stock) Q6600?
Bestaat niet, teveel factoren die invloed hebben. Gebruikte koeler, passief/actief, omgevings temp, airflow kast/koeler etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
bassie schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:45:
[...]

Bestaat niet, teveel factoren die invloed hebben. Gebruikte koeler, passief/actief, omgevings temp, airflow kast/koeler etc etc.
Logisch ja...

Ik heb vanochtend nog ff gekeken en kwam uit op Idle 28 en stressed 42 op 2 cores en 38 op de andere 2.

Ik kijk het nog ff aan want de idle temps zijn tov gisteren toch alweer een paar graden gedaald.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:50
De vorige keer had ik last van erg hoge temps (72 stressed) bij mijn overclock, maar toen had ik de voltages op automatisch staan.
Nu heb ik de voltages op manueel/normaal staan, met dezelfde overclock, en haal ik lekker 60 graden maximaal stressed na 6u Orthos! :)

Deze setup:
- GA-P35-DS3 (bios F6)
- E6750 @ 3.2ghz ( 400 * 8 )
- Kingston Valueram PC5300 @ PC6400 1:1 synchroon
- stock Intel koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phobosdeimos schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:42:
De vorige keer had ik last van erg hoge temps (72 stressed) bij mijn overclock, maar toen had ik de voltages op automatisch staan.
Nu heb ik de voltages op manueel/normaal staan, met dezelfde overclock, en haal ik lekker 60 graden maximaal stressed na 6u Orthos! :)

Deze setup:
- GA-P35-DS3 (bios F6)
- E6750 @ 3.2ghz ( 400 * 8 )
- Kingston Valueram PC5300 @ PC6400 1:1 synchroon
- stock Intel koeler
Heb je je voltage van je geheugen nog verhoogt of dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Ik ben van plan volgende week een DSR3R of P te halen. Ik heb een CNPS9500A LED CPU koeler van zalman liggen die ik wil gaan gebruiken maar ik vraag me af of die zonder problemen erop past.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:50
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:48:
[...]

Heb je je voltage van je geheugen nog verhoogt of dat niet?
Ik heb alles op "normal" laten staan, en tot nu toe is alles stabiel.
Heb je nog advies om de voltages te veranderen?
Misschien kan mijn CPU Vcore nog een beetje lager zodat de CPU wat koeler loopt? (nu loopt hij op 1.35V dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
UltimateB schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:53:
Ik ben van plan volgende week een DSR3R of P te halen. Ik heb een CNPS9500A LED CPU koeler van zalman liggen die ik wil gaan gebruiken maar ik vraag me af of die zonder problemen erop past.
kijk eens in de TS onder "compitabele koelers" daar staat hij namelijk in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Flythe schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:24:
[...]

kijk eens in de TS onder "compitabele koelers" daar staat hij namelijk in ;)
Hehe, sorry. dat had ik best kunnen zien :)

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
Heb net even een uurtje lopen stressen en 2 van mijn 4 cores blijven continu een graad of 5 a 6 warmer dan de andere 2. Daaruit blijkt dus dat de koeler toch op 2 hoeken minder strak bevestigd zit dan op de andere 2. Maandag zal ik even kijken of ik hem op een andere manier bevestigd kan krijgen en zal dan mijn bevindingen nog even hier plaatsen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:59
Naluh! schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:59:
[...]

Kijkt u eens: klik.

Dat forum loopt behoorlijk achter blijkbaar, volgende keer gewoon op de officiële site kijken ;)

Dit is trouwens een link naar de P35-DS3R rev. 1.0, even uitkijken als je een andere rev. hebt dus en je hebt toevallig ook geen P35C-DS3R? Daar zijn ze geloof ik altijd wat langzamer mee met nieuwe bios releases.
Srry! Ben de C vergeten te typen, ik heb dus de P35C-DS3R. op de officiele site staat de F4 als nieuwste versie, en ik heb ook de F4i al... Is er een aparte plek op de de Giga-Byte site waar de beta bios-sen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
OvdStelt schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:32:
[...]

Srry! Ben de C vergeten te typen, ik heb dus de P35C-DS3R. op de officiele site staat de F4 als nieuwste versie, en ik heb ook de F4i al... Is er een aparte plek op de de Giga-Byte site waar de beta bios-sen staan?
Dan is F4 de nieuwste, F4i is dan een beta bios, en de final release is altijd nieuwer dan de beta natuurlijk. ;)

En ze hebben geen speciale plek voor beta's.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag van XPress Recovery 2 gebruik willen maken. Hoeveel moet ik voor Windows Vista reserveren om hier goed gebruik van te kunnen maken?

Overigens, biedt de Xpress Recovery 2 nog voordelen ten opzichte van een image gemaakt in Vist? Het nadeel van Xpress Recovery 2 is natuurlijk dat je het niet op een andere schijf kan zetten.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phobosdeimos schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:13:
[...]

Ik heb alles op "normal" laten staan, en tot nu toe is alles stabiel.
Heb je nog advies om de voltages te veranderen?
Misschien kan mijn CPU Vcore nog een beetje lager zodat de CPU wat koeler loopt? (nu loopt hij op 1.35V dacht ik).
Je kan altijd proberen om je cpu wat minder voltage te geven. Zo wordt je cpu wat minder warm, en verbruik je iets minder energie.
Mijne loopt op 1.2850 als ik het goed heb. En alles stabiel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HOI ik heb een P35-DQ6 bios f6

E6850 (waterkoeling) OC op 3906 mhz mp op 9
2x1 gb muskhing pc 8500 ( op 2.0 dus 1;1) 4-4-4-12/ 5-5-4-12
rated fsb = 1736 mhz (1.55 v) temps 56 c stress orthos na 12 uur

in de bios heb ik de fsb overvoltage verhoogt met 0.10
en de( G) MCH overvoltage verhoogt met 1.00

maar nu zit ik klem ook al geef ik hem meer voltage . krijg ik als ik othos draai blauw scherm en reset de pc zich ?

iemand eenig idee wat ik hier aan kan doen (in de bios) zo dat ik hem wel hoger kan klocken

oke ik hoor het graag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 06:06:
HOI ik heb een P35-DQ6 bios f6

E6850 (waterkoeling) OC op 3906 mhz mp op 9
2x1 gb muskhing pc 8500 ( op 2.0 dus 1;1) 4-4-4-12/ 5-5-4-12
rated fsb = 1736 mhz (1.55 v) temps 56 c stress orthos na 12 uur

in de bios heb ik de fsb overvoltage verhoogt met 0.10
en de( G) MCH overvoltage verhoogt met 1.00

maar nu zit ik klem ook al geef ik hem meer voltage . krijg ik als ik othos draai blauw scherm en reset de pc zich ?

iemand eenig idee wat ik hier aan kan doen (in de bios) zo dat ik hem wel hoger kan klocken

oke ik hoor het graag _/-\o_
MCH voltage met 1.00 verhoogt :? :o Lijkt me niet :P
Maar volgens mij ook helemaal niet nodig met de fsb die je draait. Je probleem zit eerder in je cpu. Waar haal je precies je cpu temperatuur vandaan ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey tweakers.

ik ben van plan een P35-DS4 te kopen.
waar moet ik op letten als ik die bestel?
dat het rev 2 is oid want zoiets lees ik hier.

verder nog opmerkingen kwa cpu keuze?
ik zit te denken aan een E6750 (rond de 160 euro ligt mijn budget op dit moment)

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Over de revisies staat het eea in de TS.

offtopic:
CPU keuze is helemaal voor jezelf. Mij bevalt ie prima.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
  • Laatst online: 21-04 14:48
Ik heb nu alweer eventjes mijn Q6600 G0 op de DS4 op 390x9=3510 draaien met 1.43v/1.36v (bios/echt, stressed). Nu wilde ik proberen om dezelfde snelheid te halen maar dan met een hogere bus en lagere multi. Maar boven de 425 loop ik vast. Heb FSB en GMCH voltage al 0.05 verhoogd, zou volgens mij nog niet hoeven op deze snelheid, maar het helpt ook niet. Zou ik al aan een FSB wall van de cpu zitten of zie ik iets over het hoofd?

i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
Om even terug te komen op mijn koeler / temps verhaal van eind vorige week.

Ik heb het moederbord (X38-DQ6) weer helemaal uit de kast gebouwd en met behulp van een dikke platte schroevendraaier en een helpende hand van mijn vader de 2 pinnen die niet 100% vast zaten toch nog helemaal vast kunnen krijgen. Er was echter wel behoorlijk wat kracht voor nodig om tot de 'klik' te komen.

Anyway de pc staat de hele dag weer te draaien en de idle temps van dit moment zijn:

25-26-27-24

Hier doe ik het wel voor de komende tijd :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:47
Hoe is het gesteld met de instellingen van de DS4 bij de laatste BIOS? Worden deze nu wel ('voor altijd') onthouden, of is er na een aantal keer rebooten het toch weer zo dat oude instellingen geladen worden (even afslaan van de computer en dan weer aangaan)?

En wat houdt dit in bij de omschrijving: Enhance system performance (BIOS F6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 21:00:
[...]

heb je toen een andere 8600 gekregen? ander merk? of een totaal andere kaart? Was met een andere 8600 wel goed dan?

Ik heb een passiefgekoelde MSI 8600 GTS
ik had een 8600 gt passief.
ik heb gewoon weer mijn 6800 le erin gedaan(deze wilde ik doorschuiven vandaar)
nu nog even w88 met een nieuwe kaart kopen.
bij mij was het met quake 3 vooral, om de twee seconden even een schokje van een halve seconde ofzo.
mischien even een apart topicje over openen in v&b :/

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er eigenlijk op de DS4 iets wat Vdroop tegengaat? een dampler ofzo? of is dat een rare vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 18:54:
Zit er eigenlijk op de DS4 iets wat Vdroop tegengaat? een dampler ofzo? of is dat een rare vraag
Afaik niet, maar je kan het natuurlijk wel zelf maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 10:11:
[...]

MCH voltage met 1.00 verhoogt :? :o Lijkt me niet :P
Maar volgens mij ook helemaal niet nodig met de fsb die je draait. Je probleem zit eerder in je cpu. Waar haal je precies je cpu temperatuur vandaan ?
core temp 0.95.4

dus ik kan de MCH voltage met 1.00 verhoogt gewoon standaard zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 14:38

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik had mijn vraag al een keer gepost geloof ik , maar hier volgt ie nog een keer. Als ik de bios van mijn DS4 update, gaan die OC profiles dan verloren? Zou jammer zijn als ik die weer opnieuw in moet stellen...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik zit erg te twijfelen tussen de GA-P35-DS3R (rev. 2.0) en de GA-P35C-DS3R (rev. 2.0). Is het enige verschil nu echt de afwezigheid van de DDR3 slots op de non "C" versie? De website van Gigabyte is behoorlijk onduidelijk op dit gebied namelijk en ik heb geen belang bij de DDR3 slots in principe. Heeft een van jullie meer info? Is ook bij de DS3R de paralelle en seriele poort gedropped (hope so) voor meer usb op de achterkant?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Bij rev2 van de DS3R wel geloof ik.

Er is voor zover ik weet inderdaad verder geen verschil. De C schijnt zelfs slechter te overclocken omdat er extra circuits zijn o.i.d. om ddr3 te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Bor de Wollef schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:45:
Ik zit erg te twijfelen tussen de GA-P35-DS3R (rev. 2.0) en de GA-P35C-DS3R (rev. 2.0). Is het enige verschil nu echt de afwezigheid van de DDR3 slots op de non "C" versie? De website van Gigabyte is behoorlijk onduidelijk op dit gebied namelijk en ik heb geen belang bij de DDR3 slots in principe. Heeft een van jullie meer info? Is ook bij de DS3R de paralelle en seriele poort gedropped (hope so) voor meer usb op de achterkant?
Als ik zo de rev2.0 van beide bekijk (http://www.gigabyte.eu/Pr....aspx?ProductID=2626,2631), lijkt het erop dat bij de C deze poorten niet gedropped zijn, omdat er daar 6 USB poorten 'by cable' zijn en bij de niet-C 4 'by cable'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Nyarlathotep schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:54:
Ik had mijn vraag al een keer gepost geloof ik , maar hier volgt ie nog een keer. Als ik de bios van mijn DS4 update, gaan die OC profiles dan verloren? Zou jammer zijn als ik die weer opnieuw in moet stellen...
Blijven bewaard!

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan me even helpen met het aansluiten van de power connectors. Ik heb het boekje voor me liggen van de P35-DS4. Maar het is mij te onduidelijk. Teveel Do's en Do nots :|

Ik heb een zalman 600 watt voeding met daaraan een 20+4 ATX Power connector, die moet neem ik aan gewoon alle 24 in het moederbord.

Daarnaast heb ik nog een 2x4 pins ATX_12v vermoed ik (volgens zalman CPU1 power)

En in het moederbord beschikbaar een ATX_12V_2X (8 gaatjes) waarvan 4 afgedekt door een plastikje. Ik heb een Intel Q6600 die 95 watt gebruikt geloof ik. Nu staat er in het boekje dat ik bij een CPU van 130 watt alle 2 de 4pin connectors erin moet drukken, dus dat plastikje eraf halen. Maar er staat niet dat ik 1 zo'n 4 pin connector erin moet drukken als ik dus niet zo'n CPU heb.

En daarbij komt dat er bij de voeding de 20+4 stekker een stikker om de 4pin zit met : Do not connect this with the 4 pin ATX_12V connector. It might damage your motherboard.

Beetje tegenstrijdig allemaal, het zal best logisch zijn, maar ik heb totaal geen ervaring met deze nieuwe spullen. Altijd AMD gehad, en daar was 20 pinnen klik genoeg :)

Ik vermoed zelf dat 1 van die 2 connectors erin moet en dat plasticje erop laten?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik had eindelijk een leverancier gevonden die een DS4 revisie 2 kon leveren.
levertijd 1 tot 5 werkdagen. Duurde uiteindelijk 2,5 week.
Toen ik contact opnam was het opeens toch binnen en zou hij het versturen.
3 dagen later bel ik: ja, TNT zal het wel kwijtgeraakt zijn.

3 weken later bijna, en nog geen moederbord :(
heb mn geld maar teruggevraagd en ga wel verder op zoek, ik vertrouw die zaak niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:18:
Wie kan me even helpen met het aansluiten van de power connectors. Ik heb het boekje voor me liggen van de P35-DS4. Maar het is mij te onduidelijk. Teveel Do's en Do nots :|

Ik heb een zalman 600 watt voeding met daaraan een 20+4 ATX Power connector, die moet neem ik aan gewoon alle 24 in het moederbord.

Daarnaast heb ik nog een 2x4 pins ATX_12v vermoed ik (volgens zalman CPU1 power)

En in het moederbord beschikbaar een ATX_12V_2X (8 gaatjes) waarvan 4 afgedekt door een plastikje. Ik heb een Intel Q6600 die 95 watt gebruikt geloof ik. Nu staat er in het boekje dat ik bij een CPU van 130 watt alle 2 de 4pin connectors erin moet drukken, dus dat plastikje eraf halen. Maar er staat niet dat ik 1 zo'n 4 pin connector erin moet drukken als ik dus niet zo'n CPU heb.

En daarbij komt dat er bij de voeding de 20+4 stekker een stikker om de 4pin zit met : Do not connect this with the 4 pin ATX_12V connector. It might damage your motherboard.

Beetje tegenstrijdig allemaal, het zal best logisch zijn, maar ik heb totaal geen ervaring met deze nieuwe spullen. Altijd AMD gehad, en daar was 20 pinnen klik genoeg :)

Ik vermoed zelf dat 1 van die 2 connectors erin moet en dat plasticje erop laten?
24 pins op 24 pins atx stekker
Afdek plaatje van 8 pins halen , en dus 8 pins (CPU 1) erin douwen :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:05:
[...]

24 pins op 24 pins atx stekker
Afdek plaatje van 8 pins halen , en dus 8 pins (CPU 1) erin douwen :)
Waarom is er 1 afgedekt en staat er in het boek dat je dat alleen moet doen als je een 130 watt CPU erin hangt, ik heb dus geen 8 pin connecter maar 2 losse 4pin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
MvdKelen schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:47:
Ik had eindelijk een leverancier gevonden die een DS4 revisie 2 kon leveren.
levertijd 1 tot 5 werkdagen. Duurde uiteindelijk 2,5 week.
Toen ik contact opnam was het opeens toch binnen en zou hij het versturen.
3 dagen later bel ik: ja, TNT zal het wel kwijtgeraakt zijn.

3 weken later bijna, en nog geen moederbord :(
heb mn geld maar teruggevraagd en ga wel verder op zoek, ik vertrouw die zaak niet meer.
Mijn DS4 die ik ong 5 weken geleden heb besteld is een versie 2.0 Zou even bij azerty informeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:00:
[...]

Waarom is er 1 afgedekt en staat er in het boek dat je dat alleen moet doen als je een 130 watt CPU erin hangt, ik heb dus geen 8 pin connecter maar 2 losse 4pin
Dat je 8 pins uit 2x4pins bestaat komt door compatibility. Dat er een afdekplaatje op het mobo zit, is omdat het niet per se nodig is om 8 pins erop aan te sluiten. 8pins is in ieder geval iets stabieler.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
PainkillA schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:14:
[...]
Mijn DS4 die ik ong 5 weken geleden heb besteld is een versie 2.0 Zou even bij azerty informeren
Ik ben het wachten beu :(
Ik heb hem maar bij Komplett besteld. daar hadden ze de ds4 op voorraad.
Dan zie ik wel welke revisie het is. USB poorten ram ik er wel bij met een bracket en die koelplaat sloop ik er dan wel af als het moet (onderkant chipset, zit in de weg voor mn cnps9700)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Aangezien hier de meeste bezitters zitten van de DS3(R): Hoe enable ik DTS connect van de onboard geluidschip? het zou deze optie moeten hebben, maar is echt nergens terug te vinden! :?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:25

icecoolsniper

never run from a sniper!

Speedfight schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 01:33:
Aangezien hier de meeste bezitters zitten van de DS3(R): Hoe enable ik DTS connect van de onboard geluidschip? het zou deze optie moeten hebben, maar is echt nergens terug te vinden! :?
Er zit volgens mij helemaal geen DTS connect op dat bordje.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
icecoolsniper schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:49:
[...]

Er zit volgens mij helemaal geen DTS connect op dat bordje.
"Audio controller from ALC 889A codec and DTS Connect, featuring 106 dB Signal to Noise ratio and supporting for both Blu-ray and HD DVD formats"

Dat staat bij de P35-DS3 en ik heb de P35C-DS3R, daar staat het niet bij idd :? dacht dat de bordjes verder hetzelfde waren... dan maar een losse DD live of DTS connect card kopen :'(

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De P35 en de P35C bordjes zijn niet hetzelfde. De C heeft o.a. beschikking over DDR3 slots als ik het goed heb. Het is goed mogelijk dat de P35 wel dts connect heeft en de P35C niet. Wellicht dat je een revieuw oid kunt vinden? De gigabyte site is niet erg duidelijk op dit punt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
DTS connect.. tja .. volgens mij staat het antwoord in de topicstart.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:26:
DTS connect.. tja .. volgens mij staat het antwoord in de topicstart.
Zie het ook, mn eigen fout... opzich wel vreemd aangezien ze allemaal dezelfde audio chip hebben. Zal wel met licenties te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Zijn er mensen met problemen met Corsair geheugen ism P35 mobo?

Ik ben nu aan m'n 2 set toe maar deze is ook niet goed.
Bij set 1 werd 1 module gezien als ValueRAM CAS5.
Bij de 2e set werkt 1 module helemaal niet.

Het zijn 2x 1GB PC6400 CAS4 Twinx modules en het mobo is een P35C-DS3R.
Kan ook wezen dat de kwalitiet bij Corsair achteruit gaat... of dat het mobo die dingen vreet :P
Alles draait overigens op stock speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Redje schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:34:
Zijn er mensen met problemen met Corsair geheugen ism P35 mobo?

Ik ben nu aan m'n 2 set toe maar deze is ook niet goed.
Bij set 1 werd 1 module gezien als ValueRAM CAS5.
Bij de 2e set werkt 1 module helemaal niet.

Het zijn 2x 1GB PC6400 CAS4 Twinx modules en het mobo is een P35C-DS3R.
Kan ook wezen dat de kwalitiet bij Corsair achteruit gaat... of dat het mobo die dingen vreet :P
Alles draait overigens op stock speed.
Het hetzelfde geheugen hier in mij p35-ds3r, draait gewoon goed op 900 mhz, wel met lossere timings.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 08:29
Xiphias-Gladius schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:42:
@ The_Virus:

Dat fenomeen heb ik ook, maar dit komt alleen voor als ik de stroom er helemaal af heb gehad.. Dit doe ik door het knopje op mijn voeding om te schakelen..

Nadat de stroom volledig van het mobo is geweest, start ik dus de pc en heb ik hetzelfde wat jij beschrijft. Pc gaat aan voor 1 sec., dan uit voor 2 sec. en dan start ie gewoon op. Mijn instelling zijn altijd hetzelfde, dus ik heb zoiets van, het zal wel.

Missschien dat het normaal is voor dit moederbord.. P35 DS4
Ik heb het zelfs nog met mijn 'oude' Km400 van Asus. ( tja, met kerst nieuwe pc :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saev schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:00:
Hey,

Ik heb mijn nieuwe pc (zie sig) overgeclocked naar 3.2Ghz (FSB 400Mhz) met stock voltage, 1.35V. Ik heb met Orthos maar liefst 18 uur succesvol getest (prio 1), maar nu komt het voor dat bij een koude start de pc de eerste keer booten niet wil doorstarten en dat deze reboot en de bios instellingen weer teruggezet (en de overclock dus ongedaan gemaakt is).

Wat is hier aan de hand? Is de overclock toch niet goed? Wie kan mij hiermee helpen?
Ik heb dus hetzelfde probleem, 24 uur stressen met Orhtos wekt perfect maa na een koude start set de bios alle settings terug. Heb een DS4 rev1 met Q6600@3.25Ghz Vcore 1.35. Verder 700W voeding, Scythe Infinity cooler een 4x1GB Team Extreem DDR2 Vdimm 2.1.

Na het herstellen van de settingsin de bios krijg ik na een uur of vijf een Blue Screen een een melding over problemen met "Physical Memory".

Wie kan mij helpen de juiste settings te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
  • Laatst online: 10-09 17:57
Weet iemand of een Scythe Kama Cross op een DQ6 Rev 1.0 past? Heb wat linkjes gevonden op google waarin gezegd wordt van wel, alleen daar zeggen ze er niet bij of ze het over rev 1.0 of 1.1 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Xiphias-Gladius schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:42:
@ The_Virus:

Dat fenomeen heb ik ook, maar dit komt alleen voor als ik de stroom er helemaal af heb gehad.. Dit doe ik door het knopje op mijn voeding om te schakelen..

Nadat de stroom volledig van het mobo is geweest, start ik dus de pc en heb ik hetzelfde wat jij beschrijft. Pc gaat aan voor 1 sec., dan uit voor 2 sec. en dan start ie gewoon op. Mijn instelling zijn altijd hetzelfde, dus ik heb zoiets van, het zal wel.

Missschien dat het normaal is voor dit moederbord.. P35 DS4
Komt doordat je EIST en C1E aan hebt staan. ;) Bij is het weg sinds ik het uit heb gezet.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets raars aan de hand bij mijn p35c-ds3r. Ik heb er 2x1gb corsair pc5400 cas4 en een e2160 op staan. Aangezien mijn proc een kromme IHS heeft waren alle OC mogelijkheden meteen weg. Maar ik wilde wel graag mijn geheugen wat versnellen zodat het misschien wat aan prestatie kon winnen. Maar elke keer als ik de timings van 5-5-5-15 naar 4-4-4-12 zet kan hij niet booten. De standaard clock ratio staat op 800mhz bus en 667mhz geheugen. Ik heb dit veranderd naar 800:400 en dit helpt ook niet. Volgens corsair zou het geheugen moeten werken op 4-4-4-12 en 1.8V. Maar zelfs als het hogere voltage benodigde op 675mhz, het zou toch met veel minder moeten werken op 400mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 10:29:
Ik heb iets raars aan de hand bij mijn p35c-ds3r. Ik heb er 2x1gb corsair pc5400 cas4 en een e2160 op staan. Aangezien mijn proc een kromme IHS heeft waren alle OC mogelijkheden meteen weg. Maar ik wilde wel graag mijn geheugen wat versnellen zodat het misschien wat aan prestatie kon winnen. Maar elke keer als ik de timings van 5-5-5-15 naar 4-4-4-12 zet kan hij niet booten. De standaard clock ratio staat op 800mhz bus en 667mhz geheugen. Ik heb dit veranderd naar 800:400 en dit helpt ook niet. Volgens corsair zou het geheugen moeten werken op 4-4-4-12 en 1.8V. Maar zelfs als het hogere voltage benodigde op 675mhz, het zou toch met veel minder moeten werken op 400mhz?
Verander de waardes eens 1 voor 1. Ik denk dat je dan uitkomt op 4-4-4-15 ... just try.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
*diepe zucht*
Ik krijg me nieuwe systeem maar niet stabiel heb geloof ik alles al gehad, BSOD's, freezes, bios checksum errors :(

Mobo is een P35C-DS3R met bios F5, lijkt er erg op dat deze niet helemaal lekker is.
Games lopen gewoon vast na 15-20min, ik verdenk dan weer m'n videokaart maar deze kan nooit voor een checksum error zorgen lijkt mij bij het herstarten na een freeze...

Verdere specs: Q6600, 1x 1GB Corsair Twinx PC6400 (de andere module was doa), Corsair 520HX psu, MSI NX8800GTS-OC, alles draait op stock snelheiden en dus niks overclocked.

Prime95 twee uurtjes laten lopen en geen errors, memtest 6 passes en ook geen errors...
De config heeft een week of twee prima gewerkt.

Iemand nog een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Toevallig heb ik hetzelfde gehad met Corsair geheugen. Memtest liep uren goed door maar toch bleken de timings te strak te staan. Bij Corsair op het forum zou je kunnen kijken of daar settings staan voor jouw mobo specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de P35C-DS3R is inmiddels ook een F5 firmware beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
Heren ik zit met een vraag.

In CPU-Z zie ik dat mijn snelheid en multiplier van mijn Q6600 varieren van 1600 MHZ naar 2400 MHZ en 6x naar 9x.

Zover ik heb begrepen ligt dit aan een bios instelling, EIST als ik me niet vergis. Echter ik heb deze op disable staan. Hoe kan het dat hij dan nog uit zichzelf terug gaat?

Ik heb een X38-DQ6 moederbord trouwens.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:03

OcGuru

Giulietta Qv

daroy schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:53:
Heren ik zit met een vraag.

In CPU-Z zie ik dat mijn snelheid en multiplier van mijn Q6600 varieren van 1600 MHZ naar 2400 MHZ en 6x naar 9x.

Zover ik heb begrepen ligt dit aan een bios instelling, EIST als ik me niet vergis. Echter ik heb deze op disable staan. Hoe kan het dat hij dan nog uit zichzelf terug gaat?

Ik heb een X38-DQ6 moederbord trouwens.
C1E ook op disable zetten :)

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
OcGuru schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:01:
[...]
C1E ook op disable zetten :)
Super, hij blijf nu draaien zoals het hoort. Binnekort aan de slag met het overclocken :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik apparaten aansluit op S-ATA poort 5 of 6 van de ICH9 controller op mijn P35C-DS3R, dan zijn deze niet zichtbaar in de BIOS. In Windows worden ze pas zichtbaar.
Klinkt dit bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:59:
Als ik apparaten aansluit op S-ATA poort 5 of 6 van de ICH9 controller op mijn P35C-DS3R, dan zijn deze niet zichtbaar in de BIOS. In Windows worden ze pas zichtbaar.
Klinkt dit bekend?
Bij mij zitten er 2 harde schijven op poort 1 en 2 van een DS4. (NIET in raid)
Eerst had ik de SATA mode op IDE staan, maar toen kreeg ik vista er niet op.
Ik kon de schijven wel in bios zien.
Daarna de SATA mode op AHCI gezet. Vista kreeg ik er toen wel op.
Alleen in AHCI mode kan ik ze ook niet zien in het bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai IDE modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yni
  • Laatst online: 28-02 14:03

yni

in de topic post staat dat door Ultra durable 2 er amper tot geen vDroop is, waarom ervaar ik dan minstens 0.9 vDroop onder load?

ik vind het nogal vreemd en zwaar irritant, iemand een oplossing/suggestie?

Edit: \
sorry, alles icm een p35 Ds3R, E6750, hd2950pro en een 650W TT Toughpower voeding

[ Voor 18% gewijzigd door yni op 30-10-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 16:05
Kan er iemand me overtuigen welke van de twee moederborden ik moet aanschaffen aangezien deze veel op elkaar lijken nl DS4 of DQ6? Er is nl een klein prijsverschil van +/- 30euro. Wat is het groot verschil eigenlijk buiten extra sata poorten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DQ6 biedt nóg stabielere voorzieningen voor overklokkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
  • Laatst online: 30-03 22:03
Ik heb een p35 ds4 mobo met 2GB GX22GB6400UDC geheugen. Afgelopen zaterdag heb ik hier nog 2GB bij gekocht. Als ik nu alle 4 de modules in de pc plaats dan blijft de pc rebooten, al voordat het laadscherm van Windows te zien is wordt er weer gereboot.
Haal ik er 1GB uit dan werkt alles gewoon naar behoren. Ik heb al allerlei verschillende combinaties gemaakt met de modules maar het is me niet gelukt om de pc aan de praat te krijgen met 4GB. Opstarten met 3GB lukt altijd. Zijn er mensen bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
In de bios wordt de 4 GB dus wel altijd goed herkent? Dan ligt het niet aan de hardware lijkt mij. Dan is je (32bits?) windows de boel aan het verzieken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 16:05
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:12:
DQ6 biedt nóg stabielere voorzieningen voor overklokkers.
dus DQ6 enkel voor die-hard overklokkers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
yni schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:46:
in de topic post staat dat door Ultra durable 2 er amper tot geen vDroop is, waarom ervaar ik dan minstens 0.9 vDroop onder load?

ik vind het nogal vreemd en zwaar irritant, iemand een oplossing/suggestie?

Edit: \
sorry, alles icm een p35 Ds3R, E6750, hd2950pro en een 650W TT Toughpower voeding
Weet je het zeker? Ben je niet toevallig de vdrop vergeten? En hoe heb je het gemeten (software/dmm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
OvdStelt schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:22:
In de bios wordt de 4 GB dus wel altijd goed herkent? Dan ligt het niet aan de hardware lijkt mij. Dan is je (32bits?) windows de boel aan het verzieken...
Daar ligt het zeker niet aan. Ik draai Vista X64 maar ik krijg nieteens beeld. Daarvoor reboot de pc alweer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yni
  • Laatst online: 28-02 14:03

yni

bassie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:48:
[...]

Weet je het zeker? Ben je niet toevallig de vdrop vergeten? En hoe heb je het gemeten (software/dmm)?
sorry... ik heb ongeveer 0.05 vdroop.. verkeerd gelezen maar dat vind ik opzich best veel?

en weet iemand of er een losse condensator bij je p35ds3r zit? er zit namelijk een condensator in mijn doos die ik er niet in gestopt heb.... en waarvan ik dus denk dat hij op het mobo hoort...

wat ik trouwens vervelend vind is dat als je 1.42 volt instelt er eigelijk maar 1.39 v opstaat... maar ik weet niet of dat nou vdroop heet of dat vdroop is als je de core belast en je voltage omlaag gaat door de belasting... ik dacht dat het het laatste was. leek mij logish maar misschien heb ik het mis... maar ik vind 0.05 nog best veel drop als ik het mag zeggen en vooral die losse condensator baart mij wat zorgen atm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
appie1981 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:52:
[...]

Daar ligt het zeker niet aan. Ik draai Vista X64 maar ik krijg nieteens beeld. Daarvoor reboot de pc alweer :'(
En alle 4 de modules hebben een keer in een setje van 3x1 GB gewerkt op je PC? Dan kun je namelijk uitsluiten dat een module defect is.
En als je 3 werkende hebt, heb je die dan ook op alle mogelijke manieren in je moederbord gestoken om uit te sluiten dat er een DDR sleuf defect is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
OvdStelt schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:14:
[...]

En alle 4 de modules hebben een keer in een setje van 3x1 GB gewerkt op je PC? Dan kun je namelijk uitsluiten dat een module defect is.
En als je 3 werkende hebt, heb je die dan ook op alle mogelijke manieren in je moederbord gestoken om uit te sluiten dat er een DDR sleuf defect is?
Ik heb zo'n beetje alle smaken wel gehad met de geheugen modules. Het is dus uitgesloten dat die kapot zijn.
Testen met de sloten wordt iets lastiger denk ik. 2 sloten zijn in ieder geval goed, daar zitten namelijk de "oude" modules in. slot 3 en 4 heb ik nog niet onafhankelijk van elkaar getest. Start je pc altijd op als je bijvoorbeeld geheugen doet in slot 4 en slot 3 leeg laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:30
Meer voltage op je geheugen zetten? Lagere snelheid instellen? Hogere CAS instellen?

Succes!

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jongens, ik zit wat aan te modderen met de OC van m'n E2140 M0. 6x250 lukt makkelijk (okee, daar worden jullie niet wakker van ;) ) maar aangezien ik in het bezit ben van Kingston PC5300 CL5 2GB geheugen had ik een paar vragen.

Volgens de productsurvey van de latjes kunnen ze makkelijk PC6400 CL4 aan, met een licht verhoogde spanning. Fine by me, kunnen we zo proberen. Nu komt het probleem, ik zit te rommelen met de dividers. Met een Gigabyte P35DS3 heb je de volgende:
DDR:FSB (Memory divider)
2.00/2.40/2.50/3.00/3.33/4.0+ x
Bij 2.00 kies je dus blijkbaar voor 1:1. 6x250 ging dus makkelijk, toen liep m'n mem 500MHz ipv 667. Ik wil rond de 3.2GHz (alles wat meer is is mooi meegenomen) gaan uitkomen, en aangezien de E2140 een MP van 8x heeft maximaal heb je 400FSB 450FSB nodig. Oftewel: 800MHz mem.

Dat zou te doen moeten zijn, maar er zit geen extra koeling op. Deze latjes komen uit het tijdperk ''ultracheap DDR2''. Welke divider moet ik dan selecteren om de boel stabiel te houden? Het liefst 1:1 natuurlijk maar dan zou ik eerst aan de geheugen OC moeten gaan werken. Wat zeggen jullie: eerst je memory zo ver mogelijk zien te krijgen op CL5 en dan pas aan de FSB beginnen, of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke divider dat je kan kiezen laat hem hóger dan 900Mhz draaien. Dus het beste keuze is toch om voor 2.00 te gaan, want op de andere divididers moet hij nog sneller gaan en standaard 667mhz valueram gaat toch niet zo heel ver mee. Ik denk overigens niet dat hij het haalt, maar misschien als je geluk hebt wel.
Dus het beste is 1:1 en dat is dan een divider van 2.00

Wat je hebt voorgesteld lijkt me wel het slimste. Eerst kijken hoe hoog je mem aankan met 5-5-5-15 en 2.1V max en dan pas beginnen aan je processor. Als je dan op die waarde aankomt weet je wat je max is. Als je dat niet doet weet je dat je processor niet meer verder wilt.
Ik zou je overigens aanraden om een klein fannetje op je latjes te zetten (moet wel lukken met elastiekes oid) op heel lage rpm om in ieder geval voor iets van koeling te zorgen als je boven 800mhz gaat met 2.1V oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:05:
Elke divider dat je kan kiezen laat hem hóger dan 900Mhz draaien. Dus het beste keuze is toch om voor 2.00 te gaan, want op de andere divididers moet hij nog sneller gaan en standaard 667mhz valueram gaat toch niet zo heel ver mee. Ik denk overigens niet dat hij het haalt, maar misschien als je geluk hebt wel.
Dus het beste is 1:1 en dat is dan een divider van 2.00

Wat je hebt voorgesteld lijkt me wel het slimste. Eerst kijken hoe hoog je mem aankan met 5-5-5-15 en 2.1V max en dan pas beginnen aan je processor. Als je dan op die waarde aankomt weet je wat je max is. Als je dat niet doet weet je dat je processor niet meer verder wilt.
Ik zou je overigens aanraden om een klein fannetje op je latjes te zetten (moet wel lukken met elastiekes oid) op heel lage rpm om in ieder geval voor iets van koeling te zorgen als je boven 800mhz gaat met 2.1V oid.
Behalve een huge rekenfout (8x450=3200 8)7 ) zit er in m'n kast een 120mm in front en een 250mm aan de zijkant dus ik dénk dat de boel wel koel genoeg zal blijven :+

Dat ding trekt alle stof uit m'n kamer. E2140 @1.6GHz stock wordt 21C idle en 32C @ full load met C1E en EIST aan (met full load bedoel ik Rosetta@Home, dan weet je genoeg ;) ), ruimte zat voor OC lijkt mij :*)

Edit: voor de liefhebbers:
Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/7519/temporaltempsvp7.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Jejking op 30-10-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:46:
[...]

Behalve een huge rekenfout (8x450=3200 8)7 ) zit er in m'n kast een 120mm in front en een 250mm aan de zijkant dus ik dénk dat de boel wel koel genoeg zal blijven :+

Dat ding trekt alle stof uit m'n kamer. E2140 @1.6GHz stock wordt 21C idle en 32C @ full load met C1E en EIST aan (met full load bedoel ik Rosetta@Home, dan weet je genoeg ;) ), ruimte zat voor OC lijkt mij :*)

Edit: voor de liefhebbers:
[afbeelding]
Ik zou je temperaturen toch ook bij een ander programma controleren. Download Intel(R) Thermal Analysis Tool eens deze leest normaal wel de juiste waarde uit. Als het hetzelfde uitleest als speedfan kan je zeker nog goed overclocken

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

ik heb mijn waterkoeling er weer op want mijn stock koeler deed 35 gr, idle
op 3.5 gig nu doet hij met water 21 tot 23 gr. idle
nu wil ik orthos draaien gaan maar dat ging met de stock koeler niet echt super op 3,5 gig
maar lig het dan aan de temp of dat de proc. niet verder kan zodat ie op zijn bek gaat??

ik heb trouwens el cheapo mem 667 mhz

@ tutti frutti . klopt was ik helemaal vergeten .. was al in paniek hihihi dankje :P

[ Voor 55% gewijzigd door mr.loepie op 30-10-2007 20:44 ]

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
mr.loepie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:34:
ik zit met een heel raar geval ..
ik heb mijn waterkoeling er weer op want mijn stock koeler deed 35 gr, idle
op 3.5 gig nu doet hij met water 21 tot 23 gr. idle
maar nu heb ik de hele tijd een lange piep oer de pc speaker
de pc boot en loopt gewoon maar die piep is er .
heeft iemand dit ook met een DQ6 gehad??
en hoe is dat te ver helpen??

instellingen heb ik verder niet veranderd,,
CPU Fan Fail Warning .. uit zetten :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Laatst online: 05-07 23:11
Heb ook ff hulpje nodig nu.

Ik wil namelijk CF of SLI gaan draaien. Voorkeur gaat naar SLI en dan wel 8800GT in SLI.
Heb een P3(-DQ6, zou ik het werkend kunnen krijgen met fixed drivers ? Als deze uberhaupt zijn dan...

Plus, mijn X4 poort, gaat die niet te hard bottlenecken ? Anders word het tijd voor X38-DQ6, als ATI met een goeie kaart komt, zoniet dan ga ik voor de Nvidia 780i SLI met 8800GT in SLI...

FF helpje geven aan mij :> ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:58:
[...]

Ik zou je temperaturen toch ook bij een ander programma controleren. Download Intel(R) Thermal Analysis Tool eens deze leest normaal wel de juiste waarde uit. Als het hetzelfde uitleest als speedfan kan je zeker nog goed overclocken
Net gedaan, de laatste versie van Intel TAT stamt uit 2006. Desondanks herkent hij hem als een Pentium M 6FXh @ 1603MHz. Temps, Core1: 31/32, Core2: 29/30. Oftewel: dit gaat leuk worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

heb me WC er weer goed op en is orthos stabiel op 3.6ghz en word idle 22 GR en load 47 max.
heb dit met coretemp en intel TAT uitgelezen..
maar die 47 gr is toch niet de max ? wat als ik 3.7 gig doe dan krijg ik een error in orthos
na een minuut maar de temp word niet hoger
zou de max nu in de proc. zelf zitten? of houd iets anders het tegen?

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr.loepie schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:56:
heb me WC er weer goed op en is orthos stabiel op 3.6ghz en word idle 22 GR en load 47 max.
heb dit met coretemp en intel TAT uitgelezen..
maar die 47 gr is toch niet de max ? wat als ik 3.7 gig doe dan krijg ik een error in orthos
na een minuut maar de temp word niet hoger
zou de max nu in de proc. zelf zitten? of houd iets anders het tegen?
Het kan zijn dat er een soort "muur" zit op een bepaalde FSB snelheid. Probeer eens iets hoger to clocken.. Aan je temperaturen kan het natuurlijk niet liggen , die zijn prima. Ofwel is het je geheugen?Wat voor geheugen heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:59:
Klinkt dit bekend?
Niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:17:
[...]

Het kan zijn dat er een soort "muur" zit op een bepaalde FSB snelheid. Probeer eens iets hoger to clocken.. Aan je temperaturen kan het natuurlijk niet liggen , die zijn prima. Ofwel is het je geheugen?Wat voor geheugen heb je ?
ik heb wel el cheapo mem , maar de temps lijken me ook zeker goed.
maar kan het geheugen dun het probleem zijn in orthos? die test toch alleen je cpu?
hij boot wel op 3.7 gig kom ook in windows kan alles doen . maar orthos stopt na een minuut

is het zo dan als de temps goed zijn de cpu altijd verder wil of zeg ik iets raars nu?

EDIT:
het lijkt me niet dat het soort muur is .. want ik kan booten op 450 x 8 = 3600 mhz
dan loop orthos ook gewoon mooi door zonder errors
nu probeer ik 411x 9 = 3700 of 462 x 8 = 3700 want is dan beter ?
de hoogste FSB of de max MP van de CPU?

en wat is nu het vershil met prime95 en orthos?

[ Voor 17% gewijzigd door mr.loepie op 01-11-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een bod gedaan op een V&A ad voor een DQ6.
Misschien zien jullie me hier nog een keer leuke OC resultaten posten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:11
JT schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:40:
Ik ben nou m'n pc aan het bouwen en zie ineens dat op de gesoldeerde poorten (USB enz) Foxconn logo's staan; komen P35 bordjes van Gigabyte daar soms vandaan? Ik heb een P35C DS3R.
Ik heb zelf een P35-DS4 en op de socket cover van mijn moederbord stond ook foxconn:

Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/6cd1cnn.jpg

Wat bij mij wel vreemd was is dat het moederbord gebruikt leek:

Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/63sy22o.jpg

Ook zat er wat koelpasta op de rand van load plate

En ik ben er nu ook achter dat ik een doos heb met een rev 1.1 sticker en manual terwijl ik een rev 2.0 moederbord heb wat ook een beetje vreemd is.

Ik heb nog overwogen om het moederbord rma te sturen maar aangezien deze gewoon prima functioneert heb ik het maar bij gelaten.

Ik heb nu mijn E6750 nu op 8 x 400 draaien door alleen de fsb omhoog te gooien en loopt nu 1:1 met het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een DQ6 gekocht, tot volgende week, dan kom ik met clocks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
Foxconn bouwt niet alleen zelf borden, videokaarten maar vooral veel onderdelen en assemblage voor anderen (ipods). Zo maken ze bijvoorbeeld sockets en idd ook usb sata etc connectors die mobofabrikanten op hun borden gebruiken. Met al die dingen van hun kun je al bijna zelf een mobo bouwen :P .

Kwiebus, aan die plak achterop te zien was het idd ooit een 1.1 (restjes van de crazycool backplate).
Refurbished en "geupgrade" naar 2.0 zou je haast zeggen. Maar ja, als het gewoon werkt zou ik er ook geen probleem van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr.loepie schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:43:
[...]

ik heb wel el cheapo mem , maar de temps lijken me ook zeker goed.
maar kan het geheugen dun het probleem zijn in orthos? die test toch alleen je cpu?
hij boot wel op 3.7 gig kom ook in windows kan alles doen . maar orthos stopt na een minuut

is het zo dan als de temps goed zijn de cpu altijd verder wil of zeg ik iets raars nu?

EDIT:
het lijkt me niet dat het soort muur is .. want ik kan booten op 450 x 8 = 3600 mhz
dan loop orthos ook gewoon mooi door zonder errors
nu probeer ik 411x 9 = 3700 of 462 x 8 = 3700 want is dan beter ?
de hoogste FSB of de max MP van de CPU?

en wat is nu het vershil met prime95 en orthos?
Als je temps goed zijn kan het natuurlijk zijn dat je CPU niet verder wil overclocken. Sommige cpu's clocken nu eenmaal beter dan andere.. Het kan goed zijn dat je systeem opstart op 3.7 Ghz maar als orthos al onmiddelijk een fout geeft wil dit zeggen dat het geen stabiele overclock is.

Heb je al geprobeert om de Vcore te verhogen van de cpu ? Let op doe dit natuurlijk in kleine stappen en de temperatuur gaat ook feller stijgen als je dit gaat doen.

Op welke snelheid loopt je geheugen en wat is je verhouding ( divider ) ? Het beste hebt je geheugen vaan 800 Mhz of hoger natuurlijk.

Laat anders het programma memtest je geheugen eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:22:
[...]

Als je temps goed zijn kan het natuurlijk zijn dat je CPU niet verder wil overclocken. Sommige cpu's clocken nu eenmaal beter dan andere.. Het kan goed zijn dat je systeem opstart op 3.7 Ghz maar als orthos al onmiddelijk een fout geeft wil dit zeggen dat het geen stabiele overclock is.

Heb je al geprobeert om de Vcore te verhogen van de cpu ? Let op doe dit natuurlijk in kleine stappen en de temperatuur gaat ook feller stijgen als je dit gaat doen.

Op welke snelheid loopt je geheugen en wat is je verhouding ( divider ) ? Het beste hebt je geheugen vaan 800 Mhz of hoger natuurlijk.

Laat anders het programma memtest je geheugen eens testen.
ik heb idd de Vcore al verhoogt in stapjes maar dan word het wel iets beter maar dan stopt orthos er na 10 min mee
mijn geheugen loopt 1 : 1 dus op 822 mhz denk niet dat het probleem daar zit omdat hij ook nog vrolijk boot op 1000 mhz

maar in de bios staat hij op 1.5000 V maar in alle andere progs geeft ie 1,47xx aan
dat vind ik een btje raar ,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
Deze borden hebben een aardige vdro(o)p dus het klopt (helaas) dat het echte voltage een stuk lager uitvalt dan wat je in de bios instelt. Die van mij geeft bij 1.43125v in bios idle 1.39 en stressed 1.36. Gewoon rekening mee houden en vcore wat hoger instellen. 1.47v voor 3.7GHz is nog niet zo gek hoog, als je temp het toelaat kan daar echt nog wel wat bij.
Iemand trouwens al ervaring met bios F7 voor de DS4? Las op XS dat Vdroop een stuk lager schijnt te zijn en ook worden nu onder PC Health Status gewoon de voltages weergeven ipv "OK".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr.loepie schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:00:
[...]

ik heb idd de Vcore al verhoogt in stapjes maar dan word het wel iets beter maar dan stopt orthos er na 10 min mee
mijn geheugen loopt 1 : 1 dus op 822 mhz denk niet dat het probleem daar zit omdat hij ook nog vrolijk boot op 1000 mhz

maar in de bios staat hij op 1.5000 V maar in alle andere progs geeft ie 1,47xx aan
dat vind ik een btje raar ,,
Als je PC boot wil het nog niet zeggen dat het stabiel is natuurlijk. Kijk eens bij CPU-Z wat voor geheugen je hebt. Probeer anders eens een andere divider in te stellen of wat meer volt op je geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:03:
[...]

Als je PC boot wil het nog niet zeggen dat het stabiel is natuurlijk. Kijk eens bij CPU-Z wat voor geheugen je hebt. Probeer anders eens een andere divider in te stellen of wat meer volt op je geheugen.
ik heb de vcore nu iets verhoogt en dat is nu in windows uitgelezen 1,49 v
op mijn mem staat nu 2.03 v
de temps zijn nu stressed 52 graden en orthos loopt nu voor 17 minuten nog geen error gehad..
die temp is wel laag vind ik :D

EDIT :
orthos loopt nu 1 uur en 47 minuten kan ik nu zeggen dat ie stabiel is of moet het echt 24 uur??
temps blijven 54 graden

voor de geintereseerden mijn FPO nr is L709B047

[ Voor 13% gewijzigd door mr.loepie op 01-11-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
8 uur is echt het minimum, 12 uur aan te raden en 24 uur als je echt 100% zeker wilt zijn. Ik laat de PC meestal gewoon nachtje draaien, dan vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

The__Virus schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:39:
8 uur is echt het minimum, 12 uur aan te raden en 24 uur als je echt 100% zeker wilt zijn. Ik laat de PC meestal gewoon nachtje draaien, dan vind ik het prima.
oke dan zet ik hem van8 weer aan als ik ga slapen hihi en als hij morgen dan nog geen errors heeft vind ik hem stabiel:D:D
wat 1 stapje meer vcore al kan doen zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:14

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik heb net mijn ga-p35-ds4 ingebouwd, maar ik zie nergens in de bios de geheugen timings?
hier zie ik toch duidelijk staan, maar ik zie ze bij mij nergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
En zodra je auto veranderd in manual of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:11
sander817 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:14:
ik heb net mijn ga-p35-ds4 ingebouwd, maar ik zie nergens in de bios de geheugen timings?
Gevalletje RTFM?

Trouwens in de url die je geeft staat ook hoe je de timings te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander817 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:14:
Ctrl + F1 drukken in je main bios window :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
^ met hem

Als je in het bios main screen op ctrl + f1 drukt dan activeer je geavanceerde opties.
Als je daarna naar het MIT scherm gaat, dan zul je de timings zien staan.

heb zelf gisteren nog met mn timings op een DS4 zitten spelen :P
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.