[OC-775]Gigabyte P35 Series - Deel 3

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 12.038 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:30

_Apache_

For life.

sander817 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:14:
ik heb net mijn ga-p35-ds4 ingebouwd, maar ik zie nergens in de bios de geheugen timings?
hier zie ik toch duidelijk staan, maar ik zie ze bij mij nergens
Bios in, Cntr F1 en dan staat ze bij Tweaker MIT setting ( oid )..

* zucht, spuit 11.. ;(

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:54
Anoniem: 235117 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:08:
Ik heb een DQ6 gekocht, tot volgende week, dan kom ik met clocks :+
wat is je hardware config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-05 10:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

The__Virus schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:39:
8 uur is echt het minimum, 12 uur aan te raden en 24 uur als je echt 100% zeker wilt zijn. Ik laat de PC meestal gewoon nachtje draaien, dan vind ik het prima.
ik heb de pc de hele nacht later draaien met orthos totaal 9 uur nog wat.
geen errors gevonden temp word niet hoger dan 54 graden .
dus neem ik aan dat hij wel stabiel is .
maar welke programma leest goed de vcore uit? ik heb cpu-z die zegt 1.488
en everest zegt 1,49 nu scheeld dat niet veel maar in de bios staat hij op 1,52xx V

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:48
yni schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:05: [...]
weet iemand of er een losse condensator bij je p35ds3r zit? er zit namelijk een condensator in mijn doos die ik er niet in gestopt heb.... en waarvan ik dus denk dat hij op het mobo hoort...
...
en vooral die losse condensator baart mij wat zorgen atm
Fabrikanten stoppen nooit losse condensatoren in een doos. En anders zit er wel een zakje omheen en iets van een beschrijving erbij.
Als die losse condensator inderdaad van je mobo komt zou ik die nog eens checken op lege plaatsen. Is niet zo goed voor het bord lijkt me. Heb je een foto of beschrijving van de condensator in kwestie?

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yni
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-02 14:03

yni

WEBsel schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:16:
[...]

Fabrikanten stoppen nooit losse condensatoren in een doos. En anders zit er wel een zakje omheen en iets van een beschrijving erbij.
Als die losse condensator inderdaad van je mobo komt zou ik die nog eens checken op lege plaatsen. Is niet zo goed voor het bord lijkt me. Heb je een foto of beschrijving van de condensator in kwestie?
wat jij zegt heb ik idd al gedaan. ik heb gekeken en gezocht naar losse plekken. van die rondjes waarvan de helft wit is, want daar zitten condensatoren op maar ik kan maar een lege plek vinden en die is tussen de mem banken maar die is te groot. het gaat om een klein, echt een kleintje, condensatortje waarvan de ene helft zwart en de andere helft gewoon metaal.

ik heb ook op het mobo gekeken of er meerder van deze aanwezig zijn maar ik zie geen enkele identieke, alleen met rode en blauwe helftjes.... er slingeren op mijn kamer wel meer condensatoren rond, maar dit is zo'n speciale en die heb ik nog nooit gezien....

dit is wat er op staat:

k1
2.2
2.5v

verder een klein vraagje, is dit een normale vdroop in orhtos: van 1.504 naar 1.472/

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-04 14:48
Lijkt er dan niet echt op dat ie op je bord hoort. Maar hoe die dan in de doos terechtkomt? 8)7
Vdroop van 0.03v is heel normaal, zie ik bij iedereen hier en op andere fora. Bij mij gaat ie ook van 1.39 naar 1.36.

i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Kan iemand me helpen de CR (command rate) van memory aan te passen? Ik kan het nergens vinden in de bios. Ik heb een DS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221115

Zijn bij dit mobo de PCI en de PCI-e snelheden vast te zetten ivm met overklocking?
Oja, zijn deze 2 factoren de enige 2 die vast gezet moeten worden?, of moet spread spectrum ook uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:40

Zenix

BOE!

Anoniem: 36835 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:41:
Kan iemand me helpen de CR (command rate) van memory aan te passen? Ik kan het nergens vinden in de bios. Ik heb een DS4
Die kan niet lager dan 2T volgens mij. Dus dat heeft geen nut.
Anoniem: 221115 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:08:
Zijn bij dit mobo de PCI en de PCI-e snelheden vast te zetten ivm met overklocking?
Oja, zijn deze 2 factoren de enige 2 die vast gezet moeten worden?, of moet spread spectrum ook uit?
Ja die kan je gewoon locken.

Ik zelf heb dit probleem met dit bord.

Ik heb een q6600 @ 8x400 3,2ghz met een P35C-DS3R maar als ik de pc aandoe dan geeft hij heel even stroom en zie ik lichtjes branden daarna gaat ie heel ff uit en daarna reboot hij gewoon. Cold boot probleem lijkt mij? Voor de rest doet hij het goed.

[ Voor 54% gewijzigd door Zenix op 04-11-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Hallo.

Ik heb een PC besteld met de P35-DS3R. Er zijn overal Overclock guides te vinden. Echter zoek ik iets voor mijn specifieke situatie. Een stap to stap guide hoe ik moet beginnen voordat ik overclock, met up to date rates.

Het volledige systeem wat ik besteld heb is (en zal volgende week binnenkomen)
Core 2 Duo E6850
Gigabyte P35-DS3R
Kingston 2x1 GB 800mhz dual channel
MSI OC 8800GT
500GB Spinpoint hdd SATAII

Het "probleem" is dat fsb océn simpel is. Maar het gaat mij vooral om de settings eromheen die een bottleneck gaan vormen. En ik weet nie wat het geheugen aankan. Ik denk dat ik FSB gewoon op 400 moet laten en geheugen 1:1 moet laten lopen. En dat ik het beste kan beginnen met multiplier op 8 zetten met een fsb van 400. De Core2Duo heeft een std clockrate van 3GHz.

Nu hoop ik dat kenners van dit mobo mij op weg kan helpen.
Mijn main doel is om 3.6 ghz te halen. Wat deze cpu makkelijk moet kunnen. Hij word gekoelt door een Zalman CNPS7000B-CU. Een redelijke cooler dunkt me.

Ik moet beginnen met instellingen nalopen van geheugen incl timings. Het geheugen op 1:1 zetten als dit nog niet het geval is. De timings strakker zetten. Met welke timings zal ik moeten beginnen, aangezien ik nie zo veel verstand heb van timings? Het specifieke geheugen is: Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC6400 800Mhz CL5 Dual Channel Kit.

Als het geheugen in strakkere timings draait zal ik de VCore verhogen. Ik weet niet wat de std VCore is maar ik denk dat ik moet beginnen met de VCore op 1.4 te zetten. Daarna beginnen met 8x400 (3.2 GHz).

De vraag alleen is, moet ik op dit punt de FSB verder opvoeren, of is 9x400 om m'n 3.6 te halen makkelijker aangezien je met FSB verhogen meer "bottlenecks" tegenkomt. Om 3.6 te halen is een FSB van 450 toch wel nodig (Dus het geheugen gaat op 900mhz lopen ipv 800mhz). Mijn grootste "concern" is de HDD. In zoverre is in alle systemen (ik koop elk 3 jaar een nieuw systeem) de harde schijf de bottleneck geweest bij FSB verhogen (op een gegeven moment word de HDD onherkenbaar, en als je FSB stapje terug zet werkt alles goed).

Deze informatie heb ik uit heel veel OC guide's en algemene informatie. Hieruit heb ik overigens niet de waarde's gehaald. De waarde's zijn waarde's die mij suitable leken (zoals vcore 1.4).

Dus als iemand dit kan bevestigen, dingen heeft waar ik op moet letten (HDD?) en misschien hier en daar corrigeren? En wat is haalbaar + beter, FSB van 450 x 8 of 400x9 om m'n 3.6 doelstelling te behalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

RedHat schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:01:
Hallo.

Ik heb een PC besteld met de P35-DS3R. Er zijn overal Overclock guides te vinden. Echter zoek ik iets voor mijn specifieke situatie. Een stap to stap guide hoe ik moet beginnen voordat ik overclock, met up to date rates.

lang verhaal.
PCI is gelockt voor je hdd's hoef je geen zorgen te maken komt wel goed. En je moet ook zorgen dat je geheugen genoeg volt krijgt, het meeste geheugen heeft 2.1 volt nodig om op 400fsb te lopen en standaard levert de gigabyte 1.8 dus je moet dan in je bios +0.3 doen. En de 9x400 is natuurlijk makkelijker dan 8x450. Maar het laatste is sneller. En voor de rest gewoon topic lezen en als je hele moelijke problemen tegenkomt kan je het altijd hier vragen. We kunnen moelijk een handleiding maken om jouw pc exact op 3,6ghz te laten lopen stabiel. Elke pc is namelijk anders.

[ Voor 18% gewijzigd door Zenix op 04-11-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221115

Dit is een onwijs goede videotutorial: http://www.hardware.info/...ties_voor_hetzelfde_geld/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Nu online
Dat snap ik Zenix.

Ik wist dat ik wat over het hoofd zag kwa geheugen en dat was idd de voltage's van het geheugen. Hartelijk dank daarvoor. Ik denk dat ik nu redelijk "compleet" ben. Ik ga natuurlijk wel proberen om 8x450 ipv 9x400 te halen. Als dat echt niet lukt 9x400.

Voor de rest fijn dat PCI(-e) gelockt is. Ook fijn om te horen dat HDD goedkomt. Want in dit huidige systeem (754 3000+ 2ghz) komt niet hoger dan 2.2ghz voordat m'n hdd tegen gaat pruttelen (SATAI).

Kom ik nog wel geheugentimings. Het is een CL5 reepje. Wat is hendig (std timings behouden?) of toch iets opsnellen. Iemand hier nog tips & tricks voor?

Kazakas: hartelijk dank! Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

RedHat schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:19:
Dat snap ik Zenix.

Ik wist dat ik wat over het hoofd zag kwa geheugen en dat was idd de voltage's van het geheugen. Hartelijk dank daarvoor. Ik denk dat ik nu redelijk "compleet" ben. Ik ga natuurlijk wel proberen om 8x450 ipv 9x400 te halen. Als dat echt niet lukt 9x400.

Voor de rest fijn dat PCI(-e) gelockt is. Ook fijn om te horen dat HDD goedkomt. Want in dit huidige systeem (754 3000+ 2ghz) komt niet hoger dan 2.2ghz voordat m'n hdd tegen gaat pruttelen (SATAI).

Kom ik nog wel geheugentimings. Het is een CL5 reepje. Wat is hendig (std timings behouden?) of toch iets opsnellen. Iemand hier nog tips & tricks voor?

Kazakas: hartelijk dank! Top!
Als je 450 wilt halen kan je beter gewoon op CL5 houden. Want die 450fsb halen heeft je geheugen al moelijk genoeg mee :) Misschien moet je voor 450 ook nog meer volt op je geheugen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Nu online
Ik begin gewoon met 1.8 geheugen, 1.4 processor
En dan begin ik met 8x410 en ga met stapjes van 5 omhoog
Als geheugen moeilijk gaat doen kan ik nog naar 1.9/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb net deze week een core 2 duo systeem binnen i.c.m. een P35C-DS3R en ik heb een beetje zitten rondkijken hoe het precies werkt met overclocken (kom van een AMD64 systeem dus ff wennen :D).

Maar begrijp ik het nou goed dat er geen geheugen dividers zijn lager dan FSB:MEM van 1:1, die dus je geheugen lager laten lopen dan de FSB?
Dus als je je cpu wilt overclocken, moet je in principe altijd ook je geheugen overclocken en is goedkoop PC5300 geheugen eigenlijk waardeloos?

Tweede vraagje, zijn er nog goede (merkonhankelijke) overclockprogramma's, waarmee je de FSB kunt instellen voor in Windows? Zodat je dus niet voor elke mhz hoger clocken weer opnieuw moet opstarten om in de bios te komen.

Zelf heb ik al wel ff gezocht en onder andere ClockGen en SetFSB gevonden, echter die zien er vrij obscuur uit en ik hoor in dit topic ook niemand erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Twist schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:20:
Zelf heb ik al wel ff gezocht en onder andere ClockGen en SetFSB gevonden, echter die zien er vrij obscuur uit en ik hoor in dit topic ook niemand erover.
Die werken prima en het zijn de enige 2 die ik ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235117

E6600
2x 1GB Team Xtreem PC6400 (D9GMH :9 )
Thermaltake V1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:54
Anoniem: 235117 schreef op maandag 05 november 2007 @ 10:20:
[...]

E6600
2x 1GB Team Xtreem PC6400 (D9GMH :9 )
Thermaltake V1
Waarom geen "Scythe Mugen Infinity" as cpu koeler? Ik heb vernomen via een paar revieuws dat Thermaltake een luidruchtiger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235117

FloRadix schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:25:
[...]

Waarom geen "Scythe Mugen Infinity" as cpu koeler? Ik heb vernomen via een paar revieuws dat Thermaltake een luidruchtiger is?
Omdat ik de combi Silentpipe + Thermaltake V1 erg mooi vind. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-06 09:05
Maar begrijp ik het nou goed dat er geen geheugen dividers zijn lager dan FSB:MEM van 1:1, die dus je geheugen lager laten lopen dan de FSB?
Dus als je je cpu wilt overclocken, moet je in principe altijd ook je geheugen overclocken en is goedkoop PC5300 geheugen eigenlijk waardeloos?

Dat PC5300 geheugen waardeloos is valt best mee ik heb me E6420 op 8x435 draaien en heb daar Kingston PC5300 CL5 geheugen bij dat dus draait op 435Mhz met CL5. Ik heb het ook een tijdje op 8x400 gedraait met dan CL4. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik heel erg geluk heb dat me geheugen dit haalt (natuurlijk stabiel met 24uur Orthos geheugen stressen). Dit was best goedkoop geheugen 2x1Gb voor €61 dus als je niet zo ver wil overclocken kan je ook gewoon dit soort geheugen nemen.
Zou ik nog hoger willen gaan dan moet ik er wel iets van een Heatspreader op zetten of sneller geheugen moeten kopen.

Als ik zelf tijdelijk me cpu tijdelijk hoger wil clocken voor bijv. benchmarks dan, gebruik ik Clockgen dit werkt voor mij goed en ik heb ook de P35C-DS3R. Ik gebruik de ICS 9PLRS509 clock deze werkt goed op dit bord.

En nog veel succes met je nieuwe systeem en een goede overclock toegewenst :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rangourthaman
  • Laatst online: 27-11-2022
is hier iemand met een p35-ds4 rev 2.0 in combinatie met hd2900xt?
ik wil namelijk dat mobo gaan kopen om zijn 2e pci-e(x16) en de betere ich9r chip.
(heb nu een ga-965 s3 rev1.0 )
2 vraagjes:

- heeft de rev2.0 een koelplaat aan de achterzijde van het PCB zitten?

- als er een hd 2900xt in de onderste pci-e zit, zou er dan nog een (paar) sata kabeltje(s) in die poorten gepropt kunnen worden?
ik zie namelijk bij een review dat deze grotendeels geblokkeerd word door de kaart.
of is er met het betere buig en pletwerk wel een mogelijkheid om er 4 schijfjes aan te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235145

Misschien beetje offitopic maar ik stel mijn vraag toch. (Forgive me) :$
Ik wil een P35-DS4 aanschaffen met dus 2 pci-express sloten.
Kan ik mijn Nvidia 7900GT gewoon single gebruiken ivm de Crossfire chip?? :?
Ik heb al zitten spitten op het web maar ik kan nergens een duidelijk antwoord vinden, mijn idee was dat Crossfire alleen voor Ati kaarten was en Sli voor nvidia. 8)7
Lijkt me verder een mooi bordje. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-06 16:34

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Anoniem: 235145 schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:32:
Misschien beetje offitopic maar ik stel mijn vraag toch. (Forgive me) :$
Ik wil een P35-DS4 aanschaffen met dus 2 pci-express sloten.
Kan ik mijn Nvidia 7900GT gewoon single gebruiken ivm de Crossfire chip?? :?
Ik heb al zitten spitten op het web maar ik kan nergens een duidelijk antwoord vinden, mijn idee was dat Crossfire alleen voor Ati kaarten was en Sli voor nvidia. 8)7
Lijkt me verder een mooi bordje. :*)
Volgens mij kun je gewoon alle PCI-express kaarten erin kwijt in de single setup.
Wil je dubbele kaarten erin gooien dan moet je bij Crossfire ATi kaarten hebben en voor de SLi dus nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235145

Floris-K schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:42:
[...]

Volgens mij kun je gewoon alle PCI-express kaarten erin kwijt in de single setup.
Wil je dubbele kaarten erin gooien dan moet je bij Crossfire ATi kaarten hebben en voor de SLi dus nvidia.
ok, ,perfect, dan kan ik nog even met mijn huidige 7900gt blijven draaien, Thx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

I
Niet helemaal waar.

Als je wilt overklokken, dan heb je werkgeheugen nodig dat hogere snelheden aankan.
Hiervoor heb je dus 6400 geheugen nodig en zelfs nog sneller. Echter zit er op bijvoorbeeld Kingston Valueram ( goedkoop 5300 geheugen ) veel rek op de chipjes. Hier werken 2 reepjes van elk 1 GB prima op 400Mhz ( 6400 snelheid dus ) op timings van 4-4-4-12, echter heb je natuurlijk niet de garantie dat elk 5300 setje dat doet. :) Het was van mij ook geen slimme zet om 5300 te kopen en dan te gaan overklokken, maar het blijkt wel gewoon te werken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Niet online
Roeland007 schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:41:
[...]

Dat PC5300 geheugen waardeloos is valt best mee ik heb me E6420 op 8x435 draaien en heb daar Kingston PC5300 CL5 geheugen bij dat dus draait op 435Mhz met CL5. Ik heb het ook een tijdje op 8x400 gedraait met dan CL4. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik heel erg geluk heb dat me geheugen dit haalt (natuurlijk stabiel met 24uur Orthos geheugen stressen). Dit was best goedkoop geheugen 2x1Gb voor €61 dus als je niet zo ver wil overclocken kan je ook gewoon dit soort geheugen nemen.
Zou ik nog hoger willen gaan dan moet ik er wel iets van een Heatspreader op zetten of sneller geheugen moeten kopen.

Als ik zelf tijdelijk me cpu tijdelijk hoger wil clocken voor bijv. benchmarks dan, gebruik ik Clockgen dit werkt voor mij goed en ik heb ook de P35C-DS3R. Ik gebruik de ICS 9PLRS509 clock deze werkt goed op dit bord.

En nog veel succes met je nieuwe systeem en een goede overclock toegewenst :p
Bedankt voor de reacties.

Ik ben alvast een beetje aan het prutsen gegaan met Clockgen en ICS 9PLRS509 is lijkt idd de goeie te zijn. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel 300x de computer opnieuw opstarten tijdens overclocken dus dat komt mooi uit.

Wat betreft dat overclocken; heb hem via 2.8 en 3.0 maar eens meteen op 3.2 GHz (400 fsb) gezet en hij komt moeiteloos door Orthos heen :D Nog zonder voltage verhogingen. Met een FSB hoger dan 410 Mhz loopt ie wel al snel vast, dus zal even kijken of het het geheugen is of de processor is, ik gok op het geheugen. Zou eventueel ook nog het mobo kunnen zijn maar die zou in principe toch wel hoger mogen kunnen klokken dan 410 Mhz.

In ieder geval voor zover niet slecht voor el cheapo geheugen van ~40 euro 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-12-2024
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=261817

CPU = 1.85Vcore bios | 1.81VCore windows (1.81 idle als zowel load)
Temps CPU = 18°c idle | 69°C stressed
Koeling = custom WC setje

RAM = 2.35VDimm | 2.34VDimm in windows
PLL = 1.85V

Reden voor X38 heb ik dus niet echt vind ik ...
Als er nu X38 hacked SLI drivers waren daarintegen >:) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

430xlkod schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:43:
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=261817

CPU = 1.85Vcore bios | 1.81VCore windows (1.81 idle als zowel load)
Temps CPU = 18°c idle | 69°C stressed
Koeling = custom WC setje

RAM = 2.35VDimm | 2.34VDimm in windows
PLL = 1.85V

Reden voor X38 heb ik dus niet echt vind ik ...
Als er nu X38 hacked SLI drivers waren daarintegen >:) ...
Whehehe 1.8V 8)7

Maar kloppen je temps wel? Het verschil is een beetje érg veel, zeker omdat je idle ook op 1.8V zit en hij dan dus zo laag is, maar onder load overdreven hoog. (~50 graden verschil 8)7)

Verder nice. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rangourthaman
Rangourthaman schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:46:
is hier iemand met een p35-ds4 rev 2.0 in combinatie met hd2900xt?
ik wil namelijk dat mobo gaan kopen om zijn 2e pci-e(x16) en de betere ich9r chip.
(heb nu een ga-965 s3 rev1.0 )
2 vraagjes:

- heeft de rev2.0 een koelplaat aan de achterzijde van het PCB zitten?

- als er een hd 2900xt in de onderste pci-e zit, zou er dan nog een (paar) sata kabeltje(s) in die poorten gepropt kunnen worden?
ik zie namelijk bij een review dat deze grotendeels geblokkeerd word door de kaart.
of is er met het betere buig en pletwerk wel een mogelijkheid om er 4 schijfjes aan te hangen?
(klein) schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
MensionXL schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:07:
[...]

Whehehe 1.8V 8)7

Maar kloppen je temps wel? Het verschil is een beetje érg veel, zeker omdat je idle ook op 1.8V zit en hij dan dus zo laag is, maar onder load overdreven hoog. (~50 graden verschil 8)7)

Verder nice. :)
Was met koude buiten lucht van 5°C ofso, heb met jas aangezeten hier.
Temps kloppen overigens 100%, en de load temp ligt zo hoog omdat ik ook maar op WC zit... Ik zie weinig mensen deze temps halen op een WC setje en die VCore ;).

@ Hierboven, nee, als een 2900XT in het 2de slot zit zijn zogoed als alle sata poorten bedekt..
De 2 gele bovenste zijn wel nog vrij dan. En eventueel de paarse gigabyte controller poorten helemaal onderaan, maar die stellen weinig voor (imo).

[ Voor 17% gewijzigd door 430xlkod op 06-11-2007 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-06 23:02
Hallo,
ik begrijp echt niets van memory overklokken, heb er echt uren naren lopen turen

ik heb een e6750 (conroe) @ 3200 mHz (400x8) (heb nog geen goede koeler dus durft nog niet verder te klokken)
Hoe moet ik dan mijn geheugen klokken. Ik begreep dat er iets overheen moest komen met de klok van de cpu.
ik heb een Crucial DDR2 BallistiX PC5300 2048MB CL3

bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 11:15
fantastisch bord, not dus

oke ze zijn goedkoop en ze clocken goed maar dat was het dan ook,

bij de installatie kreeg ik de ide connector zelfs niet aangesloten aangezien deze volledig onderaan het bord zit en de kabel niet lang genoeg was om dan nog maar te zwijgen dat die ide kabel eigenlijk in de weg zit ten opzichte van de sata poorten

de front audio zit ook al zo fantastisch geplaatst, aan de linkerkant van de northbridge, ik kwam net toe met de kabel om dan nog maar te zwijgen dat je een kabel over je moederbord moet trekken die dan in de weg zit met je gpu en dergelijkke.

in windows clock ik zonder vcore op te voeren tot 2900 mhz met gemak en nog retestabiel ook, stel ik 2800 in de bios in weigert dit bord te booten waarop de bios gereset moet worden, ook zeer leuk als je weet dat de batterij zich net onder het pci-e slot bevind of je mag met andere woorden eerste je videokaart gaan uithalen.

na alle frustraties blijkt dat mijn videokaart kapot is, deze heeft meer dan een jaar zonder een enkel probleem gewerkt, een dag in dit moederbord en hupsakee, koop maar een nieuwe. hij geeft wel nog beeld hoor, 640 op 480 pixels in 4 bit modus. Wel enkel onder vista te verstaan, linux geeft gewoon geen beeld meer.

oke, het kan zijn en dat zal meest waarschijnlijk ook wel zo zijn dat ik pech heb gehad en een van de weinige slechte/defecte borden heb gekregen maar dat neemt de eerste 2 punten zeker niet weg. en ik die dacht dat asus suckte met hun borden en hun baggere support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rangourthaman
430xlkod schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:31:
[...]
@ Hierboven, nee, als een 2900XT in het 2de slot zit zijn zogoed als alle sata poorten bedekt..
De 2 gele bovenste zijn wel nog vrij dan. En eventueel de paarse gigabyte controller poorten helemaal onderaan, maar die stellen weinig voor (imo).
damn, dat gooit wel wat roet in mijn eten, ik was namelijk van plan dit bord te kopen voor zijn ich9r chip(met 4 schijven in 2x raid0), en zijn 2e pci-e slot. maarja, als ik die dus niet allebei tegelijk kan gebruiken....
zouden van die sata kabels met een 90 graden hoek bij de connector ook niet passen denk je? *

edit: die paarse sata poorten op de jmicron chip stellen idd niks voor, zeker niet als je er RAID op wilt draaien.

edit2: * zoals deze: http://www.ictvoormkb.nl/...etailsL3.ASP?ref=06004212

[ Voor 13% gewijzigd door Rangourthaman op 07-11-2007 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Guids schreef op woensdag 07 november 2007 @ 02:50:
Hallo,
ik begrijp echt niets van memory overklokken, heb er echt uren naren lopen turen

ik heb een e6750 (conroe) @ 3200 mHz (400x8) (heb nog geen goede koeler dus durft nog niet verder te klokken)
Hoe moet ik dan mijn geheugen klokken. Ik begreep dat er iets overheen moest komen met de klok van de cpu.

bij voorbaat dank
5300 geheugen loopt op 2*333Mhz, 667Mhz dus, met een overklok tot 3,2Ghz loopt je geheugen op 2*400Mhz, 800 dus.

Je geheugen loopt al buiten specificatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
Guids schreef op woensdag 07 november 2007 @ 02:50:
Hallo,

bij voorbaat dank
je timings losser zetten die sticks doen wel 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239351

Morgen wil ik mijn GA-P35-DQ6 eens gaan pushen. Wat kan ik ongeveer verwachten qua max FSB?
(als de CPU me niet nekt althans :+ ) Revieuws zie ik ~470, is dat reëel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
Anoniem: 239351 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 18:25:
Morgen wil ik mijn GA-P35-DQ6 eens gaan pushen. Wat kan ik ongeveer verwachten qua max FSB?
makkie :) denk maar richting de 550+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

sprankel schreef op woensdag 07 november 2007 @ 03:13:
fantastisch bord, not dus

oke ze zijn goedkoop en ze clocken goed maar dat was het dan ook,

bij de installatie kreeg ik de ide connector zelfs niet aangesloten aangezien deze volledig onderaan het bord zit en de kabel niet lang genoeg was om dan nog maar te zwijgen dat die ide kabel eigenlijk in de weg zit ten opzichte van de sata poorten

de front audio zit ook al zo fantastisch geplaatst, aan de linkerkant van de northbridge, ik kwam net toe met de kabel om dan nog maar te zwijgen dat je een kabel over je moederbord moet trekken die dan in de weg zit met je gpu en dergelijkke.

in windows clock ik zonder vcore op te voeren tot 2900 mhz met gemak en nog retestabiel ook, stel ik 2800 in de bios in weigert dit bord te booten waarop de bios gereset moet worden, ook zeer leuk als je weet dat de batterij zich net onder het pci-e slot bevind of je mag met andere woorden eerste je videokaart gaan uithalen.

na alle frustraties blijkt dat mijn videokaart kapot is, deze heeft meer dan een jaar zonder een enkel probleem gewerkt, een dag in dit moederbord en hupsakee, koop maar een nieuwe. hij geeft wel nog beeld hoor, 640 op 480 pixels in 4 bit modus. Wel enkel onder vista te verstaan, linux geeft gewoon geen beeld meer.

oke, het kan zijn en dat zal meest waarschijnlijk ook wel zo zijn dat ik pech heb gehad en een van de weinige slechte/defecte borden heb gekregen maar dat neemt de eerste 2 punten zeker niet weg. en ik die dacht dat asus suckte met hun borden en hun baggere support
Zit ook gewoon een cmos clear jumper op het bord hoor dus die batterij hoeft er niet uit ;) En ja die ide controller is niet ideaal ook. Maarja het is ook verouderd immidels denk dat over jaar niet eens meer ide er op zit... De ide controller is volgens mij niet eens van de intel chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:37
Zenix schreef op woensdag 07 november 2007 @ 20:16:
[...]

Zit ook gewoon een cmos clear jumper op het bord hoor dus die batterij hoeft er niet uit ;) En ja die ide controller is niet ideaal ook. Maarja het is ook verouderd immidels denk dat over jaar niet eens meer ide er op zit... De ide controller is volgens mij niet eens van de intel chipset.
Klopt, die zit aan de jmicron chip.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
De kans is groot dat je CPU eerder tegen een FSB-wall aanloopt dan je mobo. Zat Core2 cpu's die de 400 fsb niet halen, de mijne is er een voorbeeld van helaas ;( .

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Het vreemde is, als dat klopt wat jij zegt Naluh, mijn E6850 is afkomstig van lyp0 van HWI (die hoge OC's haalde met deze CPU, ook op lucht) en ik krijg het gewoon niet voor elkaar om boven de zeg 3,8ghz stabiel te krijgen... Zelfs niet met hogere vcores. Het verschil was wel dat hij een Asus maximus formula gebruikte (met 2x 1GB ram) en ik een P35-DS3 (met 4x1GB crucial tracers PC6400). Ik verdenk mijn mobo ervan, dat deze niet wilt meewerken, maar dat zou dus niet zo moeten zijn. Van deze E6850 is bekend dat hij erg hoge scores haalt. Ik weet dat dat niet per definitie dan ook bij zo zal zijn, maar ligt het dan aan (1 van) m'n geheugen modules die niet mee wilt? (wat me sterk lijkt omdat die tracers micron chips hebben ZEER goed overklokken) of aan het mobo? Of aan mijn instellingen (wat ik aanpas is: FSB - Multiplier - PCI locken op 100 - divider op 2 - geheugen op 2.2V omdat dit vanaf 400mhz moet, maar 2.2V is ook genoeg voor 500mhz - vcore op 4ghz test gebruik ik 1,5250) Temps kunnen het aan en ook de voeding is sterk genoeg.

Kan iemand mij helpen? Als het nodig is om meer bios info te weten post ik wel wat foto's van de bios settings, geen probleem. Hopelijk kunnen jullie me helpen want er is zeker meer uit te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 11:15
Zenix schreef op woensdag 07 november 2007 @ 20:16:
[...]

die jumper zit bij mij rechtsboven de batterij of met andere woorden daar geraak je nog moeilijker aan. dat ide aan het verdwijnen is ben ik mee akkoord, er zit dan ook maar een ide poort meer op. maar aangezien ide wel nog de standaard is bij cd en dvd drives en niet meer bij hd's vraag ik mij echt af waarom ze die poort volledig onderaan het bord moesten steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

sprankel schreef op donderdag 08 november 2007 @ 01:20:
[...]

die jumper zit bij mij rechtsboven de batterij of met andere woorden daar geraak je nog moeilijker aan. dat ide aan het verdwijnen is ben ik mee akkoord, er zit dan ook maar een ide poort meer op. maar aangezien ide wel nog de standaard is bij cd en dvd drives en niet meer bij hd's vraag ik mij echt af waarom ze die poort volledig onderaan het bord moesten steken.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik vind die Jmicron ide controller zoiezo niks. Dus ik heb al een SATA brander besteld. Ben ik af van de ide :) En als ze die ide zo laag plaatsen hadden ze ook wel 90cm ide kabel bij kunnen doen vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
peakaboo schreef op donderdag 08 november 2007 @ 00:10:
Het vreemde is, als dat klopt wat jij zegt Naluh, mijn E6850 is afkomstig van lyp0 van HWI (die hoge OC's haalde met deze CPU, ook op lucht) en ik krijg het gewoon niet voor elkaar om boven de zeg 3,8ghz stabiel te krijgen...
De vraag is natuurlijk ook hoe stabiel die E6850 dan was bij lyp0 op 4 ghz. :P

Verder moet je niet vergeten dat 3,8 gewoon al heel hoog is voor een core2 cpu, laat staan 4ghz. Dan kan een klein verschil in setup best betekenen dat je net iets lager uitkomt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jongens, maakt 't veel verschil welke revisie ik heb van mijn bord?
Ik heb namelijk de DQ6 rev 1.0. Klokt die minder goed of beter dan de verdere revisies?

En nog een vraag: ik heb een 533MHz FSB CPU.
Deze boot niet in m'n DQ6, klopt dat of heb ik een ander probleem? :?

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 239351 op 09-11-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:32
Ik ben hier bezig met mijn E2160 op een P35C-DS3R icm 2GB Corsair Value Select 667Mhz ram.
Draait nu prima op 9x333Mhz, met 1:1 geheugen dus.

Nu wil ik de FSB nog wat verder gaan verhogen, maar gezien mijn niet zo'n geweldige geheugen zou ik dan een divider willen gebruiken waardoor het geheugen rond de 333 blijft draaien. Echter kan ik die nergens vinden.. klopt het dat het geheugen gewoon niet langzamer kan draaien dan de FSB of kijk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Niet online
Dat klopt ja, zat ik zelf ook al mee. Behoorlijk irritant maarja.

Zie ook Twist in "\[OC-775]Gigabyte P35 Series - Deel 3"

[ Voor 40% gewijzigd door Twist op 09-11-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Hmmja, precies.

Net geprobeerd op 9x350, maar dan krijg ik na 2 minuten al errors in Orthos. Ook met wat extra juice op de CPU en het geheugen.. Dus ik hou 'm voorlopig maar op 9x333, ook niet vervelend. Maarja ik had toch beter PC6400 geheugen kunnen halen dus, misschien even omruilen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Naluh! schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:54:
[...]
De vraag is natuurlijk ook hoe stabiel die E6850 dan was bij lyp0 op 4 ghz. :P

Verder moet je niet vergeten dat 3,8 gewoon al heel hoog is voor een core2 cpu, laat staan 4ghz. Dan kan een klein verschil in setup best betekenen dat je net iets lager uitkomt.
Ja klopt, hij gebruikt ook een high end mobo. Anyways, heb inmiddels wat getest en ik kom tot 430FSB (x8) op stock voltage. Ben nu stapje voor stapje aant verhogen met 5 mhz en dan als t niet stabiel is 2 stapjes omhoog met de vcore. Kijken hoe ver ik dan kom. Vanaf wanneer zouden de geheugentimings wat hoger moeten? Ze staan nu nog 4-4-4-10 (2.2V) op 860mhz (800Mhz=stock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165275

ik heb nu ook een nieuw systeempje met een
ga-p35-dq6 (nog een F4 bios)
crucial ballistix tracer 1066
q6600
zalman 600w
en nog meer leuk spul

nog niks in de bios aangepast, alleen beetje met rivatuner gekloot

maar in de bios staat dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.b3ta.cr3ation.co.uk/data/jpg/ddr18vfail.jpg

wat wil dit zeggen? het ziet er niet goed uit namelijk, in het boekje staat er niks over vermeld, er zou gewoon OK moeten staan geloof ik

wat ik heb gevonden is dat het geheugen geen standaard volt doorkrijgt omdat die standaard op 2.2v lopen en dat het verder een onbelangrijke waarschuwing is, alles werkt verder ook goed dus dit kan best kloppen

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 165275 op 10-11-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
Anoniem: 165275 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:26:
ik heb nu ook een nieuw systeempje met een
ga-p35-dq6 (nog een F4 bios)
crucial ballistix tracer 1066
q6600
zalman 600w
en nog meer leuk spul

nog niks in de bios aangepast, alleen beetje met rivatuner gekloot

maar in de bios staat dit:
[afbeelding]

wat wil dit zeggen? het ziet er niet goed uit namelijk, in het boekje staat er niks over vermeld, er zou gewoon OK moeten staan geloof ik

wat ik heb gevonden is dat het geheugen geen standaard volt doorkrijgt omdat die standaard op 2.2v lopen en dat het verder een onbelangrijke waarschuwing is, alles werkt verder ook goed dus dit kan best kloppen
dat zegt dat je geheugen een ander voltage dan 1,8v krijgt (2,2v dus in dit geval), niet echt belangrijk dus.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ath92
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 10:34
Dat betekent volgens mij dat je geheugen niet die settings wil draaien op 1.8v . Ikweet niet uit mijn hoofd wat het dan wel zou moeten zijn (denk iets van 2.0-2.2 ofzo) maar dat staat wel ergens op de mem stickjes.

//edit: te laat...

[ Voor 4% gewijzigd door ath92 op 10-11-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Nieuw bios voor de DS4 uit. http://www.gigabyte.eu/Su...Model.aspx?ProductID=2638

F8 2007/10/26

1. Support Intel 45nm Yorkfield CPU

[ Voor 21% gewijzigd door MensionXL op 10-11-2007 13:30 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Rangourthaman schreef op woensdag 07 november 2007 @ 07:28:
[...]

damn, dat gooit wel wat roet in mijn eten, ik was namelijk van plan dit bord te kopen voor zijn ich9r chip(met 4 schijven in 2x raid0), en zijn 2e pci-e slot. maarja, als ik die dus niet allebei tegelijk kan gebruiken....
zouden van die sata kabels met een 90 graden hoek bij de connector ook niet passen denk je? *

edit: die paarse sata poorten op de jmicron chip stellen idd niks voor, zeker niet als je er RAID op wilt draaien.

edit2: * zoals deze: http://www.ictvoormkb.nl/...etailsL3.ASP?ref=06004212
Ik denk dat het alsnog krapjes zal gaan denk ik... Kan het niet 100% zeggen.
568 FSB gehaald hier met North op hoogste voltage alsook PCI-e voltage op hoogste.
Blijkt dat de PCI-e het VTT voltage moet zijn bij de P35-DQ6.
Eerst zonder aan die PCI-e voltage te zitten haalde ik 545 FSB, toen PCI-e op hoogste en haalde ik 568 FSB. Dit is met WC op de CPU en gewoon alle stock koeling op mobo zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
430xlkod schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:03:
568 FSB gehaald hier met North op hoogste voltage alsook PCI-e voltage op hoogste.
Blijkt dat de PCI-e het VTT voltage moet zijn bij de P35-DQ6.
Eerst zonder aan die PCI-e voltage te zitten haalde ik 545 FSB, toen PCI-e op hoogste en haalde ik 568 FSB. Dit is met WC op de CPU en gewoon alle stock koeling op mobo zelf.
Klopt, hier schrijven ze ook veel over op xtremesys.
Wat je mss ook nog kan helpen prodigy is een je pci-e frequency op 110 zetten.
Als je een pci video kaart hebt ( ik neem aan van wel voor zon hoge fsb) dan zou ik em nog hoger zetten.
Mooie resultaten op een wc! _/-\o_ respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166346

Hallo allemaal,
Zelf heb ik een Gigabyte P35-DS3P met een E6750 erop.
Geheugen is GEIL 2*1GB pc6400 800mhz 4.4.4.12 erop zitten.
Nu heb ik alle mogelijke guides en informatie gelezen over overklokken, maar er rest mij nog 1 vraag.
Wat is een aanvaardbare temp van de CPU als je bezig bent (SuperPI, Orthos stressed).

De huidige waardes zijn nu: Idle: ~32 - Full load ~60 (onder Orthos).lopend op 3ghz (8*375).
Huidige CPU Koeler > Thermalright Blue Orb
Afbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/3521/cpukv9.jpg

Bedankt voor de verdere info.

-Sn33ze-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
60 graden is prima aanvaardbaar.

Maar 1,44v? Heb je dat echt nodig op die snelheid?
Volgens mij kan dat makkelijk lager, gaat je temperatuur ook meteen omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xtuv bedankt voor de reply.

The voltage staat op "Auto Voltage Control" maar ik kan hem ook gewoon manual zetten en dan op 1.35V dat zal ik eens proberen, was me nog geen eens zo opgevallen.

Maar tot welke temp kan ik door proberen te gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Check bij coretemp: Tjunction 100c.

Dat is de maximumtemperatuur voor je CPU. Nou zou ik niet proberen om daar in te buurt te gaan komen, maar je hoeft je voorlopig geen zorgen te maken.

Ik draai m'n E2160 op 3Ghz (9x333) met 1,3125v (CPU-Z geeft 1,296v aan)
Orthos temperaturen zitten dan ergens rond de 55 graden. Volgens mij moet dat met een E6750 ook wel lukken. Maargoed, jij wil (en kan) vast hoger dan 3Ghz. Ik zou gewoon eens 8x400 proberen met stock voltage, en als je orthos fouten krijgt voltage voorzichtig opschroeven.

[ Voor 47% gewijzigd door Xtuv op 10-11-2007 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Ik draai em nu al meer dan een maand stabiel op 500*7 = 3500mhz met maar 1.39 onder load met TAT (in cpu-z)
BTW Orthos is voor de stabiliteit te testen, niet om je max temp te bekijken.
Intel TAT blijft het zwaarste voor je cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:25

Dima_2005

T.net-verslaafde

Inleiding

Er zijn verschillende revesions van deze moederbord.
Indien er nog andere verschillen zijn die ik over het hoofd heb gezien, zeg het dan :)
GA-P35-S3
rev. 1.0

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/6773/motherboardproductimagemo9.jpg
Hierop baseer ik me
rev. 2.0

Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.com.tw/FileList/Image/Blank.gif
  • Interne USB-connectors zijn van 4 met support van 8 ports naar 2 met support van 4 ports gegaan.
  • Backpanel USB-connectors zijn van 4 naar 8 gegaan
GA-P35-DS3
rev. 1.0

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/5939/motherboardproductimagecf2.jpg
Hierop baseer ik me
rev. 2.0

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/2135/motherboardproductimagesr1.jpg
  • Interne USB-connectors zijn van 4 met support van 8 ports naar 2 met support van 4 ports gegaan.
  • Geen parralel en serieel poort (wel volgens website)
GA-P35C-DS3R
rev. 1.0

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/5250/motherboardproductimagevq6.jpg
Hierop baseer ik me
rev. 2.0

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/8013/motherboardproductimageat7.jpg
  • Van 4 interne USB-connectors naar 2 met elk support van 4 ports
  • Parallel en serieel port verdwenen
  • Van 4 USB-poorten naar 8
GA-P35-DS3R
rev. 1.0

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/5113/motherboardproductimagesk3.jpg
Hierop baseer ik me
rev. 2.0

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/40/motherboardproductimagexj1.jpg
GA-P35-DS3P
rev. 1.0

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/4184/motherboardproductimageux8.jpg
Hierop baseer ik me
rev. 1.1

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/1873/motherboardproductimagero3.jpg
Praktisch geen verschillen aan de specificaties, enkel een andere chipset-koeling
rev. 2.0

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/6176/motherboardproductimagepd6.jpg
Wel veel meer verschillen...
  • De chipset-koeler is weer verandert
  • Moederbord ziet er netter uit
  • PCI-X 16x is van lay-out verandert
GA-P35-DS4
rev. 1.0

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/4545/motherboardproductimagewi7.jpg
Hierop baseer ik me
rev. 1.1

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/9241/motherboardproductimageeb6.jpg
Praktisch geen verschillen aan de specificaties, enkel een andere chipset-koeling
rev. 2.0

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/7963/motherboardproductimagexs4.jpg
Wel veel meer verschillen...
  • IEEE1394 van 1 port naar 2 poorten van IEEE1394a
  • Geen parralel en serieel poort
GA-P35T-DS4
rev. 1.0

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/6738/motherboardproductimageer7.jpg
Voorlopig geen andere revisions.
GA-P35-DQ6
rev. 1.0

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/3430/motherboardproductimagexw4.jpg
Hierop baseer ik me.
rev. 1.1

Afbeeldingslocatie: http://img124.imageshack.us/img124/7231/motherboardproductimagert3.jpg
Chipset koeling verandert.
GA-P35T-DQ6
rev. 1.0

Afbeeldingslocatie: http://img124.imageshack.us/img124/7656/motherboardproductimageat1.jpg
Hierop baseer ik me.
rev. 1.1

Afbeeldingslocatie: http://img124.imageshack.us/img124/3869/motherboardproductimagerg5.jpg
Chipset koeling verandert.
Reviesies

1.0: 11/11/07 - 20:00 - Eerste versie, alles in tabel
1.1: 17/11/07 - 11:54 - Reuploaden van alle prentjes naar imageshack server
Te doen

2.0: nieuwe layout + specs toevoegen
2.1: vergelijkende tabel

[ Voor 111% gewijzigd door Dima_2005 op 17-11-2007 11:54 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij de rev2.0 heb je geen seriële poort meer voor bijv. een oudere printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Anoniem: 166346 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 19:05:
bij de rev2.0 heb je geen seriële poort meer voor bijv. een oudere printer.
Volgens de foto inderdaad niet, maar volgens de specs van Gigabyte wel, ik zou het eigelijk niet weten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Mooi overzichtje Dima_2005, wist niet dat er nog zoveel verschil zat in de diverse revisies. Jammer dat de meeste webshops niet aangeven welke rev ze op de plank hebben liggen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-06 22:26

BTS

@ NJ,

Dit kun je gewoon vragen aan ze, ik deed het ook bij mijn P35 ds3r, ze zeiden iig bij mij dat ze die nauwelijks in de laatste revisie hadden :(

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dima_2005 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 19:07:
[...]

Volgens de foto inderdaad niet, maar volgens de specs van Gigabyte wel, ik zou het eigelijk niet weten :S
ondersteuning is er nog wel voor die poort. alleen de connector niet,
Als je die wilt kun je een bracket kopen en die op de pinheader op het mobo aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:56
Is er eigenlijk zo iets als een snelste oc bios voor de dq6, of maakt het allemaal niet veel uit?

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

rodemannetje schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:38:
Is er eigenlijk zo iets als een snelste oc bios voor de dq6, of maakt het allemaal niet veel uit?
denk niet dat het iets uitmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207968

rodemannetje schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:38:
Ik gebruik ook nog altijd de F5 bios van me mobo gigabyte heeft die zelfs vd site afgehaald.
Probleem met herkennen toetsenbord in standby kan dus niet meer uit standby :P
Gebruik ik toch nooit ik update het nog wel een keer ze zijn nu bij F7 ik update volgend jaar wel.
Zit nu op 3,2 dan wil ik toch wel 3,6ghz halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

treative schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:58:
[...]

dat zegt dat je geheugen een ander voltage dan 1,8v krijgt (2,2v dus in dit geval), niet echt belangrijk dus.
In dat geval staat bij mij gewoon het voltage aangegeven ipv fail :?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
Bor de Wollef schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:48:
[...]

In dat geval staat bij mij gewoon het voltage aangegeven ipv fail :?
Welk bord gebruik je dan? volgens mij kunnen er alleen 2 waardes staan, namelijk: "fail" of "ok"

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 19:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

treative schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:15:
[...]

Welk bord gebruik je dan? volgens mij kunnen er alleen 2 waardes staan, namelijk: "fail" of "ok"
P35-DS3R. Laatste bios versie overigens. Misschien dat je de advanced bios opties moet activeren oid? Ik zal zo nog eens kijken als ik er om denk.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 11-11-2007 19:29 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Degene die Dima_2005 durft te quoten krijgt een biertje van me :+

Ontopic: ik ga binnenkort eens een BIOS-flash proberen voor m'n P35-DS3 met de laatste official, F6. Volgens mij zit ik nog met F2 opgescheept (ik heb wel Turbo-options). Zijn er nu nog mensen die verschil merken tussen de oudere revisies en de nieuwe BIOS-en op de P35-DS3 qua OC? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236479

Kom maar op met dat biertje dan :+ of bedoelde je een quote op de rivisie post? :$
Dima_2005 schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:44:
[...]

denk niet dat het iets uitmaakt
Dat maakt dus wel uit.. hoe nieuwer de Bios versie is hoe beter de CPU ondersteund word, en wss stabielere en meer/verbeterde functies :D dus ook betere/vernieuwerende en stabielere oc functies ;)

Maar verder d:)b

Jejking: hoe staat het nou eigenlijk met jou oc? niks meer van gehoord :P

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 236479 op 11-11-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Erg netjes :)

Ik zal in deel 3 deze tabel als 1e post na de topic start doen. Erg behulpzaam.

Grappig, dat je ook nog eens reviesies van de revisie tabel maakt haha (misschien kan je het beter changelog/updatelog noemen). Thnx iig voor het uitzoeken en posten!

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Anoniem: 236479 schreef op zondag 11 november 2007 @ 21:31:
Kom maar op met dat biertje dan :+ of bedoelde je een quote op de rivisie post? :$
Ik bedoelde inderdaad de tabel ;)
Jejking: hoe staat het nou eigenlijk met jou oc? niks meer van gehoord :P
Voorlopig stuck at 6x250FSB. Niet omdat het niet verder gaat, maar omdat ik nog geen tijd heb gehad vanwege tentamenweek, en ik niet zo'n lefpink ben zonder een jumpertje :P

Morgen prolly verder proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ jongen met tabel: andere kleur caps.

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=267014
niet van mij, maar toch 85%! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead
  • Laatst online: 19:20