De fan op System Fan 2 kan wel door het mobo automatisch geregeld worden.timin8r schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 15:53:
[...]
-Met een fancontroller (helaas niet via je mobo, werkt alleen voor de cpu fan)
Die doet het ookDav- schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 16:06:
[...]
De fan op System Fan 2 kan wel door het mobo automatisch geregeld worden.
Hebben die andere fanslots op het mobo dan nog een nut?
-'sin
Anoniem: 167335
Azerty heeft hem ook. Wat is er anders aan dit bord dan? Toch helemaal niks ofwel?(ik bedoel allemaal gewoon de p35 chipset en goeie overclocker is het toch ook gewoon?)Tutti-frutti schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:21:
[...]
Wordt alleen niet verkocht in NL . Toch wel.. sowieso bij Alternate. (net zoals de P31 borden en G31 borden).
Iemand al ervaring opgedaan met de nieuwe F6 bios (non-beta) voor de P35C-DS3R? Of is deze haast identiek aan de F6 van de P35-DS3R?
Anoniem: 239351
Ik heb net de F7B(èta) bios getest op de P35DQ6. Het werkt wel fijn, die timings.
Maar helaas clockt ie niet beter. 350FSB met een 2:3 divider boot niet eens.
Geheugen heeft EPP SPD voor 533MHz 5-5-5-15 timings @ 2.2V.
Dat zou nog onder spec zijn dus, 350 2:3.
Met de F6 boot ie dan wel weer gewoon
.
(CPU = celeron 420 btw
)
Nu nog maar even afblijven van F7B dus
Maar helaas clockt ie niet beter. 350FSB met een 2:3 divider boot niet eens.
Geheugen heeft EPP SPD voor 533MHz 5-5-5-15 timings @ 2.2V.
Dat zou nog onder spec zijn dus, 350 2:3.
Met de F6 boot ie dan wel weer gewoon
(CPU = celeron 420 btw
Nu nog maar even afblijven van F7B dus
Anoniem: 88208
Probeer F8 eensMensionXL schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:06:
Iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Ik heb het bij een overklok boven de 3.1GHz en met EIST en C1E aan. (Die hou ik dus ook liever aan, aangezien alles gewoon stabiel werkt eenmaal het systeem is geboot)
Dit op een DS4 met bios F7.
weet iemand hier hoe je cores kan in- of uitschakelen? ik ben mn quadcore wat gaan overclocken met een p35 ds4 (Q6600 B3 stepping) en ging prime95 draaien (ik geloof 3Ghz op 1,275 Vcore, het is weinig ik weet het) na een minuut of 5 kreeg ik 2x een fatale error op 2 verschillende cores. Ik zet net Everest aan en zie dat de CPU nu maar 2 cores aangeeft? heb ik er nu 2 gesloopt of is dat gewoon een veiligheidsfunctie van de DS4? kan iemand me helpen? Control+F1 werkt ook niet in het bios om advanced opties te krijgen en kan nergens vinden waar je die cores kan enablen.....ik ben een beetje bang dat ik mn cpu naar de filistijnen heb geholpen....
The number one enemy of progress is question
Na een tijdje gesleuteld hebbende heb ik dan volgens mij de hoogste stabiele setting kunnen vinden voor mij DS4 - C2D 6420 (stepping B2) gevonden.
CPU Clock: 3.440 Ghz (Zalman CNPS-8000 Fan) - Memory (OCZ Platinum) Clock 430 Mhz
Voltage op Core: 1.3V - Voltage op Mem 2.1V
Dimm Settings op 15-5-5-5
CPU Idle: rond de 38 graden, 100% load (Everest) max 52 graden.
Verdere aanpassingen in de bios (versie F8f):
Eist etc. uitgezet
Voor de rest geen
Heeft iemand nog een advies om hem hoger te krijgen, want na 3.44 Ghz houdt het echt op. En met mijn bescheiden kennis zou ik niet weten hoe ik de settings beter kan tweaken.
CPU Clock: 3.440 Ghz (Zalman CNPS-8000 Fan) - Memory (OCZ Platinum) Clock 430 Mhz
Eist etc. uitgezet
Voor de rest geen
Heeft iemand nog een advies om hem hoger te krijgen, want na 3.44 Ghz houdt het echt op. En met mijn bescheiden kennis zou ik niet weten hoe ik de settings beter kan tweaken.
Bij mijn e6420 hield et ook wel ergens opm bij 3,4GHz op laag voltage. Ik heb het voltage op 1,46nogwat staan in de BIOS (1,42 in Windows onder load) en dan haalt de proc gewoon 3,6GHz.Nixadus schreef op woensdag 14 november 2007 @ 00:30:
Na een tijdje gesleuteld hebbende heb ik dan volgens mij de hoogste stabiele setting kunnen vinden voor mij DS4 - C2D 6420 (stepping B2) gevonden.
Eist etc. uitgezet
Voor de rest geen
MensionXL, dat lijkt op een probleem wat ik ook heb. Ben je na het filmpje ook wat BIOS settings kwijt?
Nope, hij boot gewoon perfect met de door mij ingestelde settings. (375*8) Ik denk dat ik Gigabyte hierover ga mailen, ik snap hier niks van, zeker niet als ik niet de enige ben.hansdegit schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:14:
[...]
MensionXL, dat lijkt op een probleem wat ik ook heb. Ben je na het filmpje ook wat BIOS settings kwijt?
Ik ga nu even bios F8 proberen, maar bij alle vorige bios versies had ik dit ook.
Misschien komt het doordat ik altijd m'n PC volledig van het stroom af haal, ik zet m'n PSU altijd op 0 als ik de PC uit zet, doe jij dit ook? Want volgens mij heb ik het niet als hij gewoon aan blijft.
[ Voor 17% gewijzigd door MensionXL op 14-11-2007 11:42 ]
Ik heb zojuist ook mijn P35C-DS3R geupdate van F5 naar F6. Maar is er bekend of er naast de ondersteuning van Penryn CPU's ook nog andere veranderingen zijn?Stijnd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 17:00:
Iemand al ervaring opgedaan met de nieuwe F6 bios (non-beta) voor de P35C-DS3R? Of is deze haast identiek aan de F6 van de P35-DS3R?
Updaten werkt trouwens erg prettig met @bios. Gewoon automagisch een nieuwe versie van de servers laten halen, en zelf hoef je niet op zoek naar een bestand om eerst te downloaden
Daar ligt het aan ja, ik heb dit normaal nooit, alleen als de stroom er helemaal af geweest is (switch op de psu/kabel eruit)MensionXL schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:38:
Misschien komt het doordat ik altijd m'n PC volledig van het stroom af haal, ik zet m'n PSU altijd op 0 als ik de PC uit zet, doe jij dit ook? Want volgens mij heb ik het niet als hij gewoon aan blijft.
Volgens mij is het gewoon de bios, instellingen checken en dan rebooten, net als ie doet als je bepaalde instellingen veranderd heb. Zou me er niet druk om maken.
[ Voor 15% gewijzigd door timin8r op 14-11-2007 12:22 ]
i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB
Probeer maar eens op te starten zonder je PSU van het stroom te halen.MensionXL schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:38:
[...]
Sig
Anoniem: 240232
http://www.gigabyte.eu/Su...Model.aspx?ProductID=2543
Bios F7 is er nu ook voor de p35-ds3r, ik ga hem vanavond wel even proberen, ben nog op school.
Bios F7 is er nu ook voor de p35-ds3r, ik ga hem vanavond wel even proberen, ben nog op school.
Anoniem: 165071
Ik heb een vraagje ik heb op me p35-ds4 4 gig reapers pc9200 geheugen geprikt maar als ik deze over 1050mhz probeer te halen boot hij niet meer maar als ik het met 2 gig doe kom ik makkelijk aan de 1250mhz kent iemand dit probleem of weet hij de oplossing. (Of is de northbridge data doorvoer niet groot genoeg)
Tevens heb ik vaak boot errors als ik me geheugen op 1050 mhz laat lopen..
Specs:
Processor:core 2 6850
Ram: 4 gig ocz reaper pc 9200
Moederboard: p35-ds4
Specs:
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 165071 op 14-11-2007 15:15 ]
Dat is mooi k*t, ik heb straks ook 4x 1GB mem dus zal waarschijnlijk tegen hetzelfde probleem aanlopen. Volgens mij kom je met 2 bankjes in gebruik altijd hoger dan met 4 bankjesAnoniem: 165071 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:14:
Ik heb een vraagje ik heb op me p35-ds4 4 gig reapers pc9200 geheugen geprikt maar als ik deze over 1050mhz probeer te halen boot hij niet meer maar als ik het met 2 gig doe kom ik makkelijk aan de 1250mhz kent iemand dit probleem of weet hij de oplossing. (Of is de northbridge data doorvoer niet groot genoeg)
Specs:
Ik ga dan waarschijnlijk ook hier tegenaan lopen. Morgen komen 4 reepjes van 1 GB Corsair Dominator PC8500 binnen. Ben benieuwd en als ik er last van heb en andere merken niet stap ik gewoon over naar een Asus ofzo. Ik wil namelijk wel gewoon kunnen werken en clocken met mijn nieuwe reepjes.
Edit: Faust welke Bios heb je nu? Ik draai momenteel nog F4 (oud jah), ben in staat om steeds 1 revisie in Bios omhoog te gaan tot F7 kijken welke versies dit probleem hebben.
Edit: Faust welke Bios heb je nu? Ik draai momenteel nog F4 (oud jah), ben in staat om steeds 1 revisie in Bios omhoog te gaan tot F7 kijken welke versies dit probleem hebben.
[ Voor 23% gewijzigd door Suicyder op 14-11-2007 16:09 ]
Kan het zijn dat met een nieuwe bios voor de P35 ds3r (F7) een oc onstabiel kan worden.
Dit terwijl die met de vorige bios wel stabiel was?
www.highflow.nl
Nou, daar ligt het bij mij dus niet aan....Gisteravond was het raak na een warme start ("Mediaportal has encountered an error and needs to close. We are sorry for the inconvenience."). 2x op rij. De fout was overigens opgetreden in kernel32.dll.Hmmmmm.timin8r schreef op woensdag 14 november 2007 @ 12:20:
[...]
Daar ligt het aan ja, ik heb dit normaal nooit, alleen als de stroom er helemaal af geweest is (switch op de psu/kabel eruit)
Volgens mij is het gewoon de bios, instellingen checken en dan rebooten, net als ie doet als je bepaalde instellingen veranderd heb. Zou me er niet druk om maken.
Echt vaag, dat een fout in een kernelmodule mijn BIOS settings overhoop gooit.
Ik draai F6 maar ik word er een beetje ziek van ik ga vrijdag in een maximus formula testen kijken of dat beter werkt.....en als het werkt gooi ik dit boardje er gelijk uit.....overgens draait hij al sneller op dat board met lager geheugen en met 3 gig erin dus geen dual channel snik.Suicyder schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:08:
Ik ga dan waarschijnlijk ook hier tegenaan lopen. Morgen komen 4 reepjes van 1 GB Corsair Dominator PC8500 binnen. Ben benieuwd en als ik er last van heb en andere merken niet stap ik gewoon over naar een Asus ofzo. Ik wil namelijk wel gewoon kunnen werken en clocken met mijn nieuwe reepjes.
Powned x38 chipset denk het wel!
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 165071 op 14-11-2007 16:28 ]
Anoniem: 240232
ik draai nu de nieuwe bios van p35-ds3r, de F7, de cpu snelheid wordt nu ook in de bios weergeven en de geheugen timings zijn nu ingedeeld in standaard en advanced.
Ik heb zojuist de DQ6 met 4 gb mem opgehaald dus ik laat het straks even weten wat het hier doetAnoniem: 165071 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:27:
[...]
Ik draai F6 maar ik word er een beetje ziek van ik ga vrijdag in een maximus formula testen kijken of dat beter werkt.....en als het werkt gooi ik dit boardje er gelijk uit.....overgens draait hij al sneller op dat board met lager geheugen en met 3 gig erin dus geen dual channel snik.
Powned x38 chipset denk het wel!
iemand??Guumuus schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:06:
weet iemand hier hoe je cores kan in- of uitschakelen? ik ben mn quadcore wat gaan overclocken met een p35 ds4 (Q6600 B3 stepping) en ging prime95 draaien (ik geloof 3Ghz op 1,275 Vcore, het is weinig ik weet het) na een minuut of 5 kreeg ik 2x een fatale error op 2 verschillende cores. Ik zet net Everest aan en zie dat de CPU nu maar 2 cores aangeeft? heb ik er nu 2 gesloopt of is dat gewoon een veiligheidsfunctie van de DS4? kan iemand me helpen? Control+F1 werkt ook niet in het bios om advanced opties te krijgen en kan nergens vinden waar je die cores kan enablen.....ik ben een beetje bang dat ik mn cpu naar de filistijnen heb geholpen....
edit: het gekke is dat everest het enige programma is dat zegt dat er maar 2 cores draaien, bij cpu gebruik zie ik echter als ik prime95 ga draaien dat er 3 op 100% draaien
[ Voor 16% gewijzigd door Guumuus op 14-11-2007 18:40 ]
Heb precies hetzelfde bij mij onthoud ie ook gewoon alles en is die rockstable. Niks om je druk over te maken denk ik, gewoon cold boot probleem.MensionXL schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:06:
Iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Ik heb het bij een overklok boven de 3.1GHz en met EIST en C1E aan. (Die hou ik dus ook liever aan, aangezien alles gewoon stabiel werkt eenmaal het systeem is geboot)
Dit op een DS4 met bios F7.
Meestal als die wat warmer is gaat hij beter opstarten.
[ Voor 4% gewijzigd door Zenix op 14-11-2007 18:27 ]
Anoniem: 236479
cmos reset....
Hmmm veel mensen die probs hebben zo te lezen met al die bios versies
Hmmm veel mensen die probs hebben zo te lezen met al die bios versies
Dat kan zeker. Mijn ervaring door de jaren heen is dat "vroege" versies van het bios voor een bepaalde plank vaak het hoogst laten overklokken.BTS schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:17:
Kan het zijn dat met een nieuwe bios voor de P35 ds3r (F7) een oc onstabiel kan worden.
Wat me opvalt is dat sommige monitor applicaties gewoon ruk zijn, Speedfan is zo onsecuur als wat, ik heb temps vergeleken met Everest en Intel TAT die beide stressed cores aangeven op ongeveer 60 graden celsius terwijl Speedfan niet hoger als 45 graden aangeeft.....daarnaast zegt Intel TAT (nota bene de fabrikant van de processor(Q6600)) dat ik op een pentium M draai?
Voor problemen met tempsensors: http://forums.anandtech.c...did=2057083&enterthread=y
Zojuist geprobeerd een Coolermaster GeminII op een DQ6 te krijgen. Dit wil dus echt voor geen meter, het "torentje" van de chipsetkoeling wordt helemaal platgedrukt waardoor er nogal veel kracht op de chipset koeling komt te staan bij het vastzetten van de schroeven onder het moederbord. Heb de koeler er dus niet opgezet, vind het veel te riskant 
edit: zie dat een aantal mensen wel deze setup draaien. Bij mij lijkt het alsof de koeler doordat hij op de chipsetkoeling "leunt" sowieso geen goed contact maakt met de cpu. Als ik pasta op de cpu doe en de geminII plaats en er weer afhaal zit er niet eens pasta onder aan de heatsink

edit: zie dat een aantal mensen wel deze setup draaien. Bij mij lijkt het alsof de koeler doordat hij op de chipsetkoeling "leunt" sowieso geen goed contact maakt met de cpu. Als ik pasta op de cpu doe en de geminII plaats en er weer afhaal zit er niet eens pasta onder aan de heatsink
[ Voor 29% gewijzigd door Neofloppy op 14-11-2007 21:19 ]
Oke, dan begin ik gewoon weer overnieuwNaluh! schreef op woensdag 14 november 2007 @ 18:59:
[...]
Dat kan zeker. Mijn ervaring door de jaren heen is dat "vroege" versies van het bios voor een bepaalde plank vaak het hoogst laten overklokken.
Eerst eens kijken wat nou weer de maximale fsb is, hopelijk hetzelfde
www.highflow.nl
Beter een thermalright ultra extreme 120 kopen!!Neoflip schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:17:
Zojuist geprobeerd een Coolermaster GeminII op een DQ6 te krijgen. Dit wil dus echt voor geen meter, het "torentje" van de chipsetkoeling wordt helemaal platgedrukt waardoor er nogal veel kracht op de chipset koeling komt te staan bij het vastzetten van de schroeven onder het moederbord. Heb de koeler er dus niet opgezet, vind het veel te riskant
Maaruh draait het al of ben je nog niet begonnen te klokken....
Anoniem: 100386
Zoeentje heb ik dus, en die past maar net in mijn Stacker STC-01, dus denk eventjes goed na.Anoniem: 165071 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:48:
[...]
Beter een thermalright ultra extreme 120 kopen!!
Overigens is deze koeler wel groot zat om mijn E6750 passief te koelen, tenminste als ie niet is ge-OC'ed
En dan nog eventjes iets van een geheel andere orde, en iets wat mij wel van het hart moet:
Ik wil eventjes HULDE geven aan de service van Gigabyte
Een week geleden heb ik een mobo overgenomen via de V&A hier op GoT (GA-P35c-DS3R). Ondanks de nagestuurde mailtjes heeft verkoper geen I/O Shield meegestuurd, of nagestuurd. Dus ik was genoodzaakt om een andere te gebruiken die toevallig ook paste. Maar bij hetombouwen daarvan maakte ik een stomme fout, waardoor ik dat I/O shield geheel verprutste (omgebogen, geen repareren meer aan).
Ik heb gebeld met supprt van Gigabyte, die me vroegen om een mailtje te sturen. Dat gedaan, en 2 dagen later een mail terug en 3 dagen later het nieuwe I/O-shield.
Kortom: HULDE voor de service
En daarom dus heb ik al jaren lang alleen mobo's van gigabyte en heb ik zelfs ook koelers en videokaarten van ze.
En dat mag in deze draad ook eens worden gemeld vond ik !
Wat voor voltage geef je die repen? Houd rekening met het feit dat deze repen nogal wat voltage nodig hebben om die stock snelheid te halen. Je DS-4 geeft stock 1,8Volt das volgens mij te weinig je moet dan toch wel 2,2 of 2,3 Volt door die krengen jagen. Kijk ff bij de OCZ site, volgens hun mag je tot 2,35Volt gaan, dus...!Anoniem: 165071 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:14:
Specs:
Ik zou ook ff memtest draaien of je geheugen niet mank is.
Je moet zeker de stock speed kunnen halen. Anders RMA-en die hap.
Succes!
Crosshair V, FX-6200, HD 6970, Corsair sizzle
Heb alles op 2.35 draaien alle twee de setjes appart geprobeerd en dan kom ik direct al to 1280mhz zonder te tweaken.......Koekerwauz_NL schreef op donderdag 15 november 2007 @ 13:01:
[...]
Wat voor voltage geef je die repen? Houd rekening met het feit dat deze repen nogal wat voltage nodig hebben om die stock snelheid te halen. Je DS-4 geeft stock 1,8Volt das volgens mij te weinig je moet dan toch wel 2,2 of 2,3 Volt door die krengen jagen. Kijk ff bij de OCZ site, volgens hun mag je tot 2,35Volt gaan, dus...!
Ik zou ook ff memtest draaien of je geheugen niet mank is.
Je moet zeker de stock speed kunnen halen. Anders RMA-en die hap.
Succes!
Het is alleen als ik ze samen zet dat het niet hoger komt dan 1050 mhz weet dat het boardje 1066 ondersteunt maar als het met 2 lipjes kan moet het ook met 4 kunnen.
Had wat twijfels over me voeding maar moet ook goeg genoeg zijn (tagan 480 W)
Ik begin een beetje aan de memory controller te denken misschien dat ie het niet aan kan het is wel een hoop info die hij moet verwerken.
Er viel mij alleen wel 1 ding op ik heb de 4 pins atx_12v_2x stekker wel aangesloten maar als je cpu meer dan 130 watt verbruikt moet er nog een 4 pins bij kan hier misschien iets inzitten aangezien mijn proccesor op 3,8 gig loopt!?
Btw Koek weet wel hoe het werkt heb alles getest, gemeten, gemailt met ocz ik weet het niet meer.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 165071 op 15-11-2007 13:28 ]
Ik
Inzake je geheugen:
Wat voor timings gebruik je? Zet ze op auto of nog losser om er zeker van te zijn dat je geheugen niet voor problemen kan zorgen. Zet je CPU of stock speed. Als je nu wel 1150 kan draaien kan het toch je voeding zijn hoewel ik hier niet in geloof. Als laatste optie kun je memetest draaien om te kijken of je repen goed zijn. Als die goed zijn dan is het een probleem van het moederbord.
Ik ben inmiddels ook aan mijn 2de DS-4 begonnen.
Succes!
Ik heb beide optie getest met 8-pin of 4-pin, het maakt niets uit ook niet met mijn CPU 130Watt+ (zie sig). Maar voor mijn gevoel heb ik toch de 8-pin aangesloten. Just in case.Anoniem: 165071 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 13:26:
[...]
Heb alles op 2.35 draaien alle twee de setjes appart geprobeerd en dan kom ik direct al to 1280mhz zonder te tweaken.......
Het is alleen als ik ze samen zet dat het niet hoger komt dan 1050 mhz weet dat het boardje 1066 ondersteunt maar als het met 2 lipjes kan moet het ook met 4 kunnen.
Had wat twijfels over me voeding maar moet ook goeg genoeg zijn (tagan 480 W)
Ik begin een beetje aan de memory controller te denken misschien dat ie het niet aan kan het is wel een hoop info die hij moet verwerken.
Er viel mij alleen wel 1 ding op ik heb de 4 pins atx_12v_2x stekker wel aangesloten maar als je cpu meer dan 130 watt verbruikt moet er nog een 4 pins bij kan hier misschien iets inzitten aangezien mijn proccesor op 3,8 gig loopt!?
Inzake je geheugen:
Wat voor timings gebruik je? Zet ze op auto of nog losser om er zeker van te zijn dat je geheugen niet voor problemen kan zorgen. Zet je CPU of stock speed. Als je nu wel 1150 kan draaien kan het toch je voeding zijn hoewel ik hier niet in geloof. Als laatste optie kun je memetest draaien om te kijken of je repen goed zijn. Als die goed zijn dan is het een probleem van het moederbord.
Succes!
Crosshair V, FX-6200, HD 6970, Corsair sizzle
Ik gebruik de standaard timings van 5-5-5-18.Koekerwauz_NL schreef op donderdag 15 november 2007 @ 13:46:
Ik
[...]
Ik heb beide optie getest met 8-pin of 4-pin, het maakt niets uit ook niet met mijn CPU 130Watt+ (zie sig). Maar voor mijn gevoel heb ik toch de 8-pin aangesloten. Just in case.
Inzake je geheugen:
Succes!
Maak niet uit wat ik draai, cpu stock of overclocked het geheugen trekt die 1150 mhz gewoon niet kan overgens wel booten als ik onder de 3,4 ghz blijf maar met orthos klapt hij er na een paar seconden uit.
Mem test al een keer of 4 uitgevoerd gebeurt ook niks alles is perfect. Vaak met booten vraagt hij vanuit windows of ik een mem test wil doen is ook al een indicatie dat er iets niet goed zit.
Snap gewoon niet dat het met 2 gig wel gaat en met 4 niet.
Maar zoals ik al zij een paar posts terug ga ik vrijdag in een asus maximus formula se testen kijken wat daar uitkomt.
Hoop stiekem dat het dan wel lukt en dan gaat deze eruit ben toch al niet zo tevreden over gigabyte maar dat heb je als je asus gewend bent.
De DQ6 heb ik terug gedaan, het was de P35T versie daar kan blijkbaar alleen DDR3 geheugen opAnoniem: 165071 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:48:
[...]
Beter een thermalright ultra extreme 120 kopen!!

Erg goede koeler btw en ERG fijn moederbord. Ik vertelde hier al eerder dat m'n cpu niet hoger dan 2.9 GHz wou op een MSI bordje. Met de DS3P zit ik inmiddels al op 3,5 GHz
Ik heb dus helaas niet met 4 DDR2 reepjes kunnen testen op de DQ6 dus heb daar een antwoord op voor je. Op de DS3P draait het prima (2x GeIL PC6400 + 2x OCZ).
Anoniem: 220263
Kan iemand me even helpen met geheugen?
Ik heb een p35c-ds3r met e2160 en corsair 2 x 1024mb xms2 pc5400 geheugen. De IHS van mijn processor is redelijk bol, dus OCen zit er niet echt in (70+ graden bij 3ghz) maar ik wil toch wel ietsje sneller. Dus ik wil eigenlijk 6x333mhz draaien, waardoor de processor maar 10% is overgeklokt maar de fsb 66%. Daarmee wil ik ook de geheugen timings strakker maken, maar daar ligt het probleem.
Processor kan stabiel tot 2.9ghz op stock voltage, dus de processor is eigenlijk goed. Maar geheugen timings willen niet lukken. Hoe stel ik ze in op mijn mobo zodat het wel gaat lukken?
Als ik op ctrl+f1 druk zie ik een hoop settings buiten de standaard 4 settings. Geen een combinatie daarvan lukt bij mij. Mijn geheugen draait cas4 op 1.9V volgens specs, maar ik heb geen idee hoe cas4 in te stellen. Ik dacht aan 4-4-4-12 en rest op auto, maar lukt niet. Zelfs niet met 2.1V. Verder was er ook een in die niet in te stellen was met auto. Daar stond bij stock 36, dus heb ik 30 geprobeeerd, en ook 36, en zelfs 0, maar geen een wilde lukken. Help?
Ik heb een p35c-ds3r met e2160 en corsair 2 x 1024mb xms2 pc5400 geheugen. De IHS van mijn processor is redelijk bol, dus OCen zit er niet echt in (70+ graden bij 3ghz) maar ik wil toch wel ietsje sneller. Dus ik wil eigenlijk 6x333mhz draaien, waardoor de processor maar 10% is overgeklokt maar de fsb 66%. Daarmee wil ik ook de geheugen timings strakker maken, maar daar ligt het probleem.
Processor kan stabiel tot 2.9ghz op stock voltage, dus de processor is eigenlijk goed. Maar geheugen timings willen niet lukken. Hoe stel ik ze in op mijn mobo zodat het wel gaat lukken?
Als ik op ctrl+f1 druk zie ik een hoop settings buiten de standaard 4 settings. Geen een combinatie daarvan lukt bij mij. Mijn geheugen draait cas4 op 1.9V volgens specs, maar ik heb geen idee hoe cas4 in te stellen. Ik dacht aan 4-4-4-12 en rest op auto, maar lukt niet. Zelfs niet met 2.1V. Verder was er ook een in die niet in te stellen was met auto. Daar stond bij stock 36, dus heb ik 30 geprobeeerd, en ook 36, en zelfs 0, maar geen een wilde lukken. Help?
Zo, wat zijn die Gigabyte bordjes heeeeeeeeeeeerlijk 
Op mijn MSI bordje kwam ik niet verder dan 2.9 GHz stabiel met een E6750. Ik heb net alvast de uiterste stabiele CPU snelheid opgezocht op een DS3P met diezelfde E6750.
Met de standaard vcore van 1.35 volt kom ik tot 3.5 GHz stabiel. Stressed temp is dan 44 graden met een GeminII.
Waar de MSI ophield op 2.9 GHz met een wat hogere vcore kachelde deze lekker verder tot aan 3.71GHz! Dat is wel een erg groot verschil en ben er dus erg tevreden mee. In Orthos na een half uur geen fouten. Vcore staat op 1.425 inplaats van 1.35. Op 3.8 GHz helaas wel fouten in Orthos, ook op vcore 1.45 en dimm verhoging +0.2v met de rest automatische timings (6-6-6-21 oid). Ik doe de vcore liever niet hoger, de cpu werd op 1.45 al 62 graden stressed. Op 3.71GHz staan de memtimings op 5-5-5-15. FSB 464 en mem op 928 MHz, cpu temp stressed is 57 graden.
De GeminII bevalt verder ook prima en past goed op de DS3P in tegenstelling tot de DQ6. Verder ziet er het leuk uit met de 2 SilenX fans die overigens ook nog eens erg goed blazen.
Plaatje GeminII op de DS3P:

Gigabyte rules in elk geval
Op mijn MSI bordje kwam ik niet verder dan 2.9 GHz stabiel met een E6750. Ik heb net alvast de uiterste stabiele CPU snelheid opgezocht op een DS3P met diezelfde E6750.
Met de standaard vcore van 1.35 volt kom ik tot 3.5 GHz stabiel. Stressed temp is dan 44 graden met een GeminII.
Waar de MSI ophield op 2.9 GHz met een wat hogere vcore kachelde deze lekker verder tot aan 3.71GHz! Dat is wel een erg groot verschil en ben er dus erg tevreden mee. In Orthos na een half uur geen fouten. Vcore staat op 1.425 inplaats van 1.35. Op 3.8 GHz helaas wel fouten in Orthos, ook op vcore 1.45 en dimm verhoging +0.2v met de rest automatische timings (6-6-6-21 oid). Ik doe de vcore liever niet hoger, de cpu werd op 1.45 al 62 graden stressed. Op 3.71GHz staan de memtimings op 5-5-5-15. FSB 464 en mem op 928 MHz, cpu temp stressed is 57 graden.
De GeminII bevalt verder ook prima en past goed op de DS3P in tegenstelling tot de DQ6. Verder ziet er het leuk uit met de 2 SilenX fans die overigens ook nog eens erg goed blazen.

Ik heb dit op hun site gevonden:Anoniem: 220263 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:08:
Kan iemand me even helpen met geheugen?
EPP standard 4-4-4-12-2T at 2.1V
values at 800MHz
http://www.corsair.com/_datasheets/TWIN2XP2048-6400C4.pdf
http://www.houseofhelp.com/forums/showthread.php?t=52351
Is alleen iets sneller geheugen maar misschien is het handig...en cas latency is het eerste getal.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 165071 op 15-11-2007 18:12 ]
Nee ik heb de PC5400 variant, die draait 675mhz op 1.9V. Ik weet dat cas het eerste getal is, waardoor hij dus 4-4-4-12 kan draaien volgens stock. Maar dit lukt me gewoon niet. Zelfs niet op lagere mhz, dus ik zal wel iets fout doen met een van die vele mem settings van ctrl+f1 bij de ds3r...Anoniem: 165071 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:37:
[...]
Ik heb dit op hun site gevonden:
EPP standard 4-4-4-12-2T at 2.1V
values at 800MHz
http://www.corsair.com/_datasheets/TWIN2XP2048-6400C4.pdf
http://www.houseofhelp.com/forums/showthread.php?t=52351
Is alleen iets sneller geheugen maar misschien is het handig...en cas latency is het eerste getal.
Met je MSI zou je wel een stuk hoger gekomen kunnen zijn door het een en ander aan geheugen settings te veranderen denk ik. Door het bord kan het verschil never nooit zo groot zijn. Maar wel leuk resultaat trouwensNeoflip schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:22:
Zo, wat zijn die Gigabyte bordjes heeeeeeeeeeeerlijk
Op mijn MSI P6N bordje kwam ik niet verder dan 2.9 GHz stabiel met een E6750. Ik heb net alvast de uiterste stabiele CPU snelheid opgezocht op een DS3P met diezelfde E6750.
[afbeelding]
Jawel, dus welTutti-frutti schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:41:
[...]
Met je MSI zou je wel een stuk hoger gekomen kunnen zijn door het een en ander aan geheugen settings te veranderen denk ik. Door het bord kan het verschil never nooit zo groot zijn. Maar wel leuk resultaat trouwens
De Gigabyte is dus een hele verademing. Ik wil niet zeggen dat MSI slecht is maar mijn exemplaar was dus gewoon een bagger OC bord.
Hmm, net geprobeerd voor de P35 ds3r bios versie 8 te downloaden, maar ho maar.
Website is dan niet oproepbaar..
Versie 6 wel, en F7 is toch ruk die hoef ik niet..
www.highflow.nl
Hoezo is F7 ruk?BTS schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:00:
Hmm, net geprobeerd voor de P35 ds3r bios versie 8 te downloaden, maar ho maar.
Omdat het nou op settings die ik met F6 had niet meer wil booten.
Ook mijn geheugen settings zijn nou gaar, ik moet nou een hoop op auto zetten om hem gewoon op te kunnen laten starten

Verder moet ik cpu voltage verhogen wil ik hem op 3ghz hebben waar dit met F6 onder stock voltage kon *voltage met F7 is 1,4
Capice
F8 proberen.
[ Voor 36% gewijzigd door BTS op 16-11-2007 18:18 ]
www.highflow.nl
Ja ik gebruik net ff GetRight en nou doet ie het inderdaad verrot, toen straks deed geen 1 het 
nou ff proberen.
nou ff proberen.
www.highflow.nl
Ik houd het nog even op F6 danBTS schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:17:
[...]
Omdat het nou op settings die ik met F6 had niet meer wil booten.
Ook mijn geheugen settings zijn nou gaar, ik moet nou een hoop op auto zetten om hem gewoon op te kunnen laten starten.
Verder moet ik cpu voltage verhogen wil ik hem op 3ghz hebben waar dit met F6 onder stock voltage kon *voltage met F7 is 1,4inplaats van 1,2750*
Capice
F8 proberen.
F8 gaat inderdaad bij ook nou redelijk normaal:
Heb nou deze settings:
8x400 3,2ghz
geheugen 1:1
Timings 4 4 4 10
vcore 1,3500 in bios Real 1.296 (stressed komt ie zelf onder stock iets van 1.26**)
hoger hoeft van mij (nog) niet, 3,6 loopt bij mij niet echt en de fsb is op zijn hoogst 450 met multi 7.
Dan heb ik de vcore wel op 1,6 stressed is het dan wel 63 graden tops.
nu is idle 30 graden warmste core 34.
idle ruim onder de 60 iig.
verder ga ik nou slapen want heb koppijn
en heb met een paracetemol getraint (voor mijn leven
)
Heb nou deze settings:
8x400 3,2ghz
geheugen 1:1
Timings 4 4 4 10
vcore 1,3500 in bios Real 1.296 (stressed komt ie zelf onder stock iets van 1.26**)
hoger hoeft van mij (nog) niet, 3,6 loopt bij mij niet echt en de fsb is op zijn hoogst 450 met multi 7.
Dan heb ik de vcore wel op 1,6 stressed is het dan wel 63 graden tops.
nu is idle 30 graden warmste core 34.
idle ruim onder de 60 iig.
verder ga ik nou slapen want heb koppijn

www.highflow.nl
Klopt het dat de voltage-uitlezing van het DDR voltage in de bios (onder pc health geloof ik) voor geen meter klopt?
Ik heb bijvoorbeeld +0.4V ingesteld, en in de bios wordt aangeven dat het voltage maar ~2.0V oid is, in plaats van 2.2V.
Ik heb bijvoorbeeld +0.4V ingesteld, en in de bios wordt aangeven dat het voltage maar ~2.0V oid is, in plaats van 2.2V.
Ten 1e mag je blij zijn dat je het voltage kan uitlezen.. ik kan wel instellen +0.1 tot 0.5 maar nerges zie ik wat nou het voltage is 
Dat maakt het voor mij wel erg moeilijk...
Dat maakt het voor mij wel erg moeilijk...
ik kan het zien in Everest. ik heb nou +2 en er staat dan ook 2.0 als ik +4 doe staat er 2.22v
dus everest laat het wel zien.
dus everest laat het wel zien.
www.highflow.nl
Ik zal Everest idd even proberen, bedankt.
@cc_tuner: +0.0 betekent het standaard DDR-voltage van 1.8V, dus +0.5 bijvoorbeeld is 2.3V.
Edit: waar precies in Everest kun je het vinden? Als het onder sensors -> spanningswaarde -> +2.5V is (NL versie), dan geeft ie daar ook 2.00V (ipv 2.2V) voor het geheugen aan
@cc_tuner: +0.0 betekent het standaard DDR-voltage van 1.8V, dus +0.5 bijvoorbeeld is 2.3V.
Edit: waar precies in Everest kun je het vinden? Als het onder sensors -> spanningswaarde -> +2.5V is (NL versie), dan geeft ie daar ook 2.00V (ipv 2.2V) voor het geheugen aan
[ Voor 39% gewijzigd door Twist op 18-11-2007 12:42 ]
Aha:) das mooi want ik draai nu max 3.6GHz en de bottleneck is dan m'n geheugen die op 1.8V draaid:P dat word dus +0.4 zodat het op 2.2 draait:) en dan hopen dat de boel nog wat omhoog wilt 
thnx
thnx
Hmm, blijkbaar is mn mobo brak. Ik heb het ddr voltage in de bios nu op +0.7V ingesteld, en zowel Everest als pc health geven aan dat het gemeten voltage ~2.2V is.
Mn geheugen wil opeens ook veel beter overclocken terwijl het eerder niet eens de specs in de EPP haalde (5-5-5-15 @500Mhz @2.2V).
Kan het er nog mee te maken hebben dat ik het geheugen in slots 2+4 heb gestopt in plaats van 1+3? Ik heb dat gedaan omdat slot 1 onder de cpu koeler zit en dus nauwelijks airflow krijgt.
Bovenstaande overigens met een P35C-DS3R, E6750 en 2x Crucial Ballistix PC6400.
Mn geheugen wil opeens ook veel beter overclocken terwijl het eerder niet eens de specs in de EPP haalde (5-5-5-15 @500Mhz @2.2V).
Kan het er nog mee te maken hebben dat ik het geheugen in slots 2+4 heb gestopt in plaats van 1+3? Ik heb dat gedaan omdat slot 1 onder de cpu koeler zit en dus nauwelijks airflow krijgt.
Bovenstaande overigens met een P35C-DS3R, E6750 en 2x Crucial Ballistix PC6400.
Euhm dan is je mobo niet brak eerder wordt het dan niet goed uitgelezen, ik zou het iig ff zo snel mogelijk terug zetten voordat je nieuw geheugen kan gaan bestellen. ikzelf heb een p35 ds3r
Geheugen is Team Xtreem 6400.
[ Voor 7% gewijzigd door BTS op 18-11-2007 13:18 ]
www.highflow.nl
Mensen, vraagje. Mijn p35-ds4 piept...(of het is de Corsair hx520w voeding, maar dat denk ik niet). De piep veranderd/verdwijnt als ik bv op got ga scrollen. Maar onderaan de pagina aangekomen, is de hoogfrequente piep terug. Ook tijdens gamen wordt het iets duidelijker te horen. Geen wereldramp, maar iemand die dit ook heeft? Ik heb al geprobeerd de molex connector uit het mobo te laten, en de modulaire stekkers te wisselen in de voeding, geen resultaat...

Nouja, het geheugen haalde zijn specs niet eens, terwijl normaal gesproken dat soort geheugen er makkelijk 20% overheen moet kunnen gaan.BTS schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:16:
Euhm dan is je mobo niet brak eerder wordt het dan niet goed uitgelezen, ik zou het iig ff zo snel mogelijk terug zetten voordat je nieuw geheugen kan gaan bestellen. ikzelf heb een p35 ds3r
De andere voltages (cpu ed) werden ook wel goed uitgelezen.
Kun jij (of iemand anders met een P35-DS3R / P35C-DS3R) misschien eens kijken in de bios, onder Pc Health wat er bij jou bij het "DDR voltage" (oid) staat?
[ Voor 3% gewijzigd door Twist op 18-11-2007 13:38 ]
Daar hoef ik niet eens te kijken, daar staat Fail in mooie rode letters.
Maar ik heb op het forum gelezen dat dat komt doordat je gewoon boven de 1.8v van je geheugenvoltage zit.
Dus niets ernstigs, want als ik de mijne op 1.8v laat dan wil die niet eens verder dan 3ghz, het heeft standaard al 2.0v nodig.
Maar ik heb op het forum gelezen dat dat komt doordat je gewoon boven de 1.8v van je geheugenvoltage zit.
Dus niets ernstigs, want als ik de mijne op 1.8v laat dan wil die niet eens verder dan 3ghz, het heeft standaard al 2.0v nodig.
www.highflow.nl
Tuurlijk wil ik voor je kijken;Twist schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:35:
[...]
Kun jij (of iemand anders met een P35-DS3R / P35C-DS3R) misschien eens kijken in de bios, onder Pc Health wat er bij jou bij het "DDR voltage" (oid) staat?
Bij mij staat er 1.984 Volt
Schijnbaar betekent die fail toch wat anders, en niet dat het voltage boven de 1.8 volt uitkomt. Want mijn read-out bewijst dat voltages > 1.8 gewoon in cijfers worden weergegeven (1.984 in mijn geval dus).BTS schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:39:
Daar hoef ik niet eens te kijken, daar staat Fail in mooie rode letters.
[...]
Eea vanaf een P35c-DS3R rev. 1.1 overigens. Bios geflashed naar F6 begin deze week. Gegeven de berichten hier over F7, weet ik nog niet of ik daar nog naar toe moet gaan.
Dat is vreemd.. Want bij mij staat er gewoon OK of FAIL (p35-ds3p rev1.0). Kan een verschil in revisie zijn, maar bios ligt meer voor de hand. Misschien vanaf F6 ?Anoniem: 100386 schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:25:
[...]
Tuurlijk wil ik voor je kijken;
[...]
Schijnbaar betekent die fail toch wat anders, en niet dat het voltage boven de 1.8 volt uitkomt. Want mijn read-out bewijst dat voltages > 1.8 gewoon in cijfers worden weergegeven (1.984 in mijn geval dus).
Eea vanaf een P35c-DS3R rev. 1.1 overigens. Bios geflashed naar F6 begin deze week. F7 week ik nog niet of ik daar nog naar toe moet gaan, gegeven de berichten hier.
Kan zijn dat het vanf die versie idd werkt. Maar ik heb mijn mobo pas 2 weken, en ik heb geen idee wat de verschillen tussen de mobo's in deze P35 serie zijn. Kan zijn dat die ds3p van jou, net een sensortje minder heeft dan de ds3r; Maar ja ik heb geen idee dusTutti-frutti schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:32:
[...]
Dat is vreemd.. Want bij mij staat er gewoon OK of FAIL (p35-ds3p rev1.0). Kan een verschil in revisie zijn, maar bios ligt meer voor de hand. Misschien vanaf F6 ?
Ik heb F5 dus daar ligt het niet aan. Overigens wel revisie 2.0.
Of mijn voltageregeling nou brak is (en ik daarom moet overcompenseren), of dat het gewoon verkeerd wordt uitgelezen in de bios.
Bedankt, maar hoeveel heb je ingesteld als DDR-voltage, +0.2V of meer? Want daar was ik juist benieuwd naarAnoniem: 100386 schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:25:
Tuurlijk wil ik voor je kijken;
[...]
Ik heb alles weer in auto gezet, totdat ik klaar ben met het afbouwen ven het systeem. Dan ga ik weer kijken om een goed klok neer te zetten die op 100% CPU kan draaien voor 24 / 7 (wegens Folding@Home).Twist schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:45:
Ik heb F5 dus daar ligt het niet aan. Overigens wel revisie 2.0.
[...]
Bedankt, maar hoeveel heb je ingesteld als DDR-voltage, +0.2V of meer? Want daar was ik juist benieuwd naarOf mijn voltageregeling nou brak is (en ik daarom moet overcompenseren), of dat het gewoon verkeerd wordt uitgelezen in de bios.
Heeft iemand succesvolle resultaten geboekt dmv Eastune 5 van Giga-Byte? Zo kun je dus in windows de instellingen veranderen en niet in de bios...
Ik heb sinds gisteren een gigabyte P35C-DS3R met Corsair 2x1024MB PC-6400C4 800MHz gebeugen en een E6750. Dit loopt helemaal perfect op 8*400=3200Mhz. Maar zo gauw ik hier ook maar iets boven ga blijft de hele boel hangen. Iemand enig idee hoe dit kan? Lijkt alsof ik tegen een soort muur aanloop met overclocken. De temperaturen zijn goed alhoewel TAT positiever gezind is dan CoreTemp. Het geheugen wil bijvoorbeeld wel op 499 Mhz lopen zonder problemen, dus dat is de bottleneck niet.
Wat ik al geprobeerd heb:
- voltage processor omhoog tot 1,4 volt
- voltage geheugen omhoog.
Ik zie nu in de bios dat mijn geheugen standaard maar 1,5 volt krijgt. Nu ik het geheugen wat meer sap gegeven heb kom ik wel verder. Blijft vreemd dat hij het voltage op het geheugen standaard te laag zet.
Wat is betrouwbaarder, Tat of Core Temp?
Wat ik al geprobeerd heb:
- voltage processor omhoog tot 1,4 volt
- voltage geheugen omhoog.
Ik zie nu in de bios dat mijn geheugen standaard maar 1,5 volt krijgt. Nu ik het geheugen wat meer sap gegeven heb kom ik wel verder. Blijft vreemd dat hij het voltage op het geheugen standaard te laag zet.
Wat is betrouwbaarder, Tat of Core Temp?
[ Voor 27% gewijzigd door JTB81 op 18-11-2007 19:34 . Reden: aanvulling ]
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Rotzooi, probeer setfsb ispeakaboo schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:21:
Heeft iemand succesvolle resultaten geboekt dmv Eastune 5 van Giga-Byte? Zo kun je dus in windows de instellingen veranderen en niet in de bios...
Idd, heb net nog een poging gewaagd maar je kunt niet eens vanuit dat ding memory voltage en vcore aanpassen en ga zo maar door, te lastig zo...
Setfsb, thnx, ga ik proberen!
Moet ik vooraf nog iets instellen in de bios voordat ik met setfsb aan de slag ga? Ik heb nu alles stock zeg maar, alleen in de advanced EIST en die dingen allemaal disabled. Of moet ik gewoon alles stock zetten?
[ Voor 24% gewijzigd door peakaboo op 18-11-2007 19:52 ]
Hallo allemaal.
Gezien de uitstekende reacties/reviews heb ik besloten om in mijn Silverstone een Gigabyte P35 DS4 met oa PWM ondersteuning --> ook als het zonnetje over enkele maanden mijn kamer verwarmt moet alles onder coole omstandigheden blijven werken..
Nu is dit een OC topic dus er moet iemand ervaring hebben met bovenstaand bordje en PWM fans zoals bijv deze.
Werkt dit naar behoren of zijn er nog issues??
Is dit gemakkelijk in te stellen en wat is eventueel de temprange ??
Ik hoor graag van jullie.
Gezien de uitstekende reacties/reviews heb ik besloten om in mijn Silverstone een Gigabyte P35 DS4 met oa PWM ondersteuning --> ook als het zonnetje over enkele maanden mijn kamer verwarmt moet alles onder coole omstandigheden blijven werken..
Nu is dit een OC topic dus er moet iemand ervaring hebben met bovenstaand bordje en PWM fans zoals bijv deze.
80mm??herriebakkies, ga voor 120mmzwoelie schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:04:
Hallo allemaal.
Gezien de uitstekende reacties/reviews heb ik besloten om in mijn Silverstone een Gigabyte P35 DS4 met oa PWM ondersteuning --> ook als het zonnetje over enkele maanden mijn kamer verwarmt moet alles onder coole omstandigheden blijven werken..![]()
Ik heb SetFSB ook geprobeerd maar bij mij resulteerde het in hangers, met C1E en EIST uitpeakaboo schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:45:
[...]
Idd, heb net nog een poging gewaagd maar je kunt niet eens vanuit dat ding memory voltage en vcore aanpassen en ga zo maar door, te lastig zo...
Moet ik vooraf nog iets instellen in de bios voordat ik met setfsb aan de slag ga? Ik heb nu alles stock zeg maar, alleen in de advanced EIST en die dingen allemaal disabled. Of moet ik gewoon alles stock zetten?

Toch maar even op de replies op jouw post letten dan maar
Ik heb een P35C-DS3R met OCZ Flex 800Mhz 4-4-4-12 geheugen, ik kan die timings niet eens gebruiken @stock speed, hij boot wel, maar daarna heel snel een BSOD. Ik heb mijn geheugen op +0.3V staan.
Daar komt probleem 2 om de hoek kijken, als ik het geheugen op +0.4V zet, de pc gaat dan nog wel aan (power lampje knippert een keer om vervolgens uit te blijven, pc blijft verder wel aan) maar dat is dan ook alles, ik krijg geen post meer
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen (ik gebruik trouwens de F7 bios)
Daar komt probleem 2 om de hoek kijken, als ik het geheugen op +0.4V zet, de pc gaat dan nog wel aan (power lampje knippert een keer om vervolgens uit te blijven, pc blijft verder wel aan) maar dat is dan ook alles, ik krijg geen post meer
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen (ik gebruik trouwens de F7 bios)
Anoniem: 239351
Anoniem: 239351 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:35:
Mag ik even een misschien een beetje een noob-vraag stellen?
Wat zijn de optimale timings om een hoge FSB te draaien op deze bordjes?
Ik heb een DQ6 met F4 bios, ik heb 5-5-5-15-auto-auto-auto-30 (overgenomen uit de SPD die er naast staat) en de rest auto. Het lijkt me makkelijker dat deze allemaal een fixed waarde hebben, maar welke moet ik nemen? Ik heb D9 RAM modules, FSB zal zo rond de 500MHz uit moeten komen.

De moederborden beschikken over dezelfde sensors. Probeer een nieuw Bios. De laatste bios versies geven DIMMvoltage aan waar voorheen "OK" of "Fail" stond.Anoniem: 100386 schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:45:
[...]
Kan zijn dat het vanf die versie idd werkt. Maar ik heb mijn mobo pas 2 weken, en ik heb geen idee wat de verschillen tussen de mobo's in deze P35 serie zijn. Kan zijn dat die ds3p van jou, net een sensortje minder heeft dan de ds3r; Maar ja ik heb geen idee dus
Sig
Nou, ik ben er net achter dat er een F4-bios in m'n Gigabyte P35-DS3 zit geprent, en nu ziet mijn oog ook dat er een officieel F9-bios vers is uitgebracht. Eigenlijk kan ik de verleiding niet weerstaan, maar dan ga ik me eerst maar eens verdiepen in het flashen.
Ik wil niet het mobo om zeep helpen, maar gelukkig heb ik dus een diskettestation ingebouwd, just to be sure
Of heeft flashen via Windows nou écht zoveel voordelen dat jullie zeggen van ''joh, vergeet die floppydrive maar''. Ben benieuwd naar jullie idee hierover 
Vanavond eens m'n E2140 een schop onder z'n luie achterwerk geven!
Ik wil niet het mobo om zeep helpen, maar gelukkig heb ik dus een diskettestation ingebouwd, just to be sure
Vanavond eens m'n E2140 een schop onder z'n luie achterwerk geven!
Ikzelf heb geen floppy meer.
Ik ging van F4 naar F6 toen naar F7 toen weer terug naar F6 en nu weer F8.
En dat is tot nu toe allemaal goed gegaan.
Dit met een P35 ds3r. Dit deed ik dus allemaal in Windows met programma van Giga-byte.
Ik ging van F4 naar F6 toen naar F7 toen weer terug naar F6 en nu weer F8.
En dat is tot nu toe allemaal goed gegaan.
Dit met een P35 ds3r. Dit deed ik dus allemaal in Windows met programma van Giga-byte.
[ Voor 15% gewijzigd door BTS op 19-11-2007 14:07 ]
www.highflow.nl
Voor de DS4 geldt dat vanaf bios F7 de voltages weergegeven worden, misschien is dat bij de andere borden wel weer in een andere versie?
peakaboo schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:21:
Ik gebruik gewoon EasyTune hoor, werkt prima. Ik kan wel voltages aanpassen?peakaboo schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:45:
[...]
i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB
Mijn DS3-R draait inmiddels op Bios F8, overklok draait nog steeds prima.
Ik heb er alleen wel een ander probleempje bij, mij powerled brandt niet meer constant. Bij het opstarten knippert deze 2x, maar daarna blijft ie uit... De HDD-led doet het nog wel gewoon.
Iemand anders die dit probleem ook heeft?
Edit: Bios op default ingesteld en de led werkt weer, echter daarna de overklok er weer op en hij kapt er mee
* Grozno gaat de geheime instelling zoeken
Ik heb er alleen wel een ander probleempje bij, mij powerled brandt niet meer constant. Bij het opstarten knippert deze 2x, maar daarna blijft ie uit... De HDD-led doet het nog wel gewoon.
Iemand anders die dit probleem ook heeft?
Edit: Bios op default ingesteld en de led werkt weer, echter daarna de overklok er weer op en hij kapt er mee
* Grozno gaat de geheime instelling zoeken
[ Voor 42% gewijzigd door Grozno op 19-11-2007 16:15 ]
Advocatus ineptias | Free Speech Online
dan zal de v-core en v-nb f
Ik heb een F5 bios versie ingebakken gekregen.. en hiermee kan ik kwa vcore niet boven de 1.6V uitkomen.. njah dat kan wel maar dan is het of 1.6 of 1.8 of 2.0 geen tussenstapjes meer zoals dit bij de 0,986 tot de 1.6 wel zo is
Als ik de bios flash naar een hogere versie zou ik dan wel vanaf de 1.6 in kleine stapjes naar de 1.7 kunnen gaan? iemand die dit weet? ik heb de P35-DS3
Want dan ga ik toch maar weer is een bios flash doen...
Als ik de bios flash naar een hogere versie zou ik dan wel vanaf de 1.6 in kleine stapjes naar de 1.7 kunnen gaan? iemand die dit weet? ik heb de P35-DS3
Want dan ga ik toch maar weer is een bios flash doen...
Geheime instelling gevonden!
Zodra ik m'n geheugen op 2.0 volt zet doet m'n powerled het niet meer
Dus geheugen op 2.1 volt en klaar.
@Hierboven: Vcore hoger dan 1.5 volt is al niet heel gezond meer, ten minste voor 24/7, dus waarom zou je naar 1.7 volt willen?
Zodra ik m'n geheugen op 2.0 volt zet doet m'n powerled het niet meer

@Hierboven: Vcore hoger dan 1.5 volt is al niet heel gezond meer, ten minste voor 24/7, dus waarom zou je naar 1.7 volt willen?
[ Voor 31% gewijzigd door Grozno op 19-11-2007 16:17 ]
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Gehehe
omdat ik de 4GHz wil bereiken
en dat niet voor 24/7..., voor 24/7 gebruik ik 3GHz @1.4
hoe zit het nou met EIST bij dit bord?
Als ik alles op standaard laat staan, klokt hij de MP en de vcore terug nbaar 6 en 1,13V oid
Verhoog ik de fsb, blijft het voltage staan op 1.325V terwijl de MP wel varieert?
Als ik alles op standaard laat staan, klokt hij de MP en de vcore terug nbaar 6 en 1,13V oid
Verhoog ik de fsb, blijft het voltage staan op 1.325V terwijl de MP wel varieert?
Ja dat klopt 
Aangezien de fsb dermate hoog is dat het zonder dat voltage gelijk vastkaait
handig snufje dat EIST... dus met andere woorden
gebruik je een hoge fsb geen kans op lage stroomrekeningen
**lame**
Aangezien de fsb dermate hoog is dat het zonder dat voltage gelijk vastkaait
Die heb ik dus ook, alleen dan op 2.2V (waar mijn geheugen standaard op zou moeten draaien) en dan kom ik niet eens meer op een postGrozno schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:15:
Geheime instelling gevonden!
Zodra ik m'n geheugen op 2.0 volt zet doet m'n powerled het niet meer![]()
Anoniem: 114584
Vandaag heb ik het volgende setje binnengekregen
GA P35C-DS3R
Core2Duo E6750
GeForce 8800 GT
2x 1GB GEIL (pc6400 4-4-4-12)
Ik had vanaf het begin al problemen, het hele systeem wilde niet booten. De fan van m'n videokaart ging snoeihard draaien, en er gebeurde helemaal niks. Na 10-15 keer verschillende kabeltjes losgetrokken te hebben had ik eindelijk beeld.
Ik heb netjes windows xp kunnen installeren, en toen begonnen de problemen weer. Bij het herstarten af en toe weer hetzelfde probleem. Het installeren van heel veel programma's wilde niet lukken, allemaal corrupte bestanden e.d. Na een reboot wilde het dan wel weer.
Toen heb ik even door dit topic zitten spitten, en ik dacht dat het misschien een goed idee zou zijn om m'n bios te opdaten (bij mij stond er F2 op, terwijl F7 beschikbaar is). Ik heb al vaker biossen geupdate dus ik had er wel vertrouwen in. Dus ik de nieuwste versie erop gezet met @BIOS. Alles leek goed te gaan tot de reboot.
Weer hetzelfde probleem, maar nu zo lijkt het permanent.
Ik geef toe ik heb nog niet alle drie de topic doorgelezen, maar heeft iemand een idee of een oplossing. Anders ga ik dit bordje morgen gelijk maar terugsturen.
GA P35C-DS3R
Core2Duo E6750
GeForce 8800 GT
Ik had vanaf het begin al problemen, het hele systeem wilde niet booten. De fan van m'n videokaart ging snoeihard draaien, en er gebeurde helemaal niks. Na 10-15 keer verschillende kabeltjes losgetrokken te hebben had ik eindelijk beeld.
Ik heb netjes windows xp kunnen installeren, en toen begonnen de problemen weer. Bij het herstarten af en toe weer hetzelfde probleem. Het installeren van heel veel programma's wilde niet lukken, allemaal corrupte bestanden e.d. Na een reboot wilde het dan wel weer.
Toen heb ik even door dit topic zitten spitten, en ik dacht dat het misschien een goed idee zou zijn om m'n bios te opdaten (bij mij stond er F2 op, terwijl F7 beschikbaar is). Ik heb al vaker biossen geupdate dus ik had er wel vertrouwen in. Dus ik de nieuwste versie erop gezet met @BIOS. Alles leek goed te gaan tot de reboot.
Ik geef toe ik heb nog niet alle drie de topic doorgelezen, maar heeft iemand een idee of een oplossing. Anders ga ik dit bordje morgen gelijk maar terugsturen.
Heeft jouw memory toevallig niet meer nodig als 1.8V, F2 bios draaide bij mij perfect, weinig problemen gehad, F7 gaf een aantal instabiliteits problemen bij een flinke overclock Q6600 @ 3.8 GhzAnoniem: 114584 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 01:30:
GA P35C-DS3R
Core2Duo E6750
GeForce 8800 GT
Heb zelf dus het probleem dat ik geen +0.4V op m`n geheugen kan zetten (misschien dat hoger wel gaat, dat moet ik nog proberen)
Offtopic: Waarheb je die 8800GT vandaan? Ergens op voorraad?Anoniem: 114584 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 01:30:
GA P35C-DS3R
Core2Duo E6750
GeForce 8800 GT
Drank is altijd sneller op dan je denkt...
De F7 BIOS zou dat +0.4 moeten oplossenmaddog_rvo schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 08:11:
[...]
Heeft jouw memory toevallig niet meer nodig als 1.8V, F2 bios draaide bij mij perfect, weinig problemen gehad, F7 gaf een aantal instabiliteits problemen bij een flinke overclock Q6600 @ 3.8 Ghz
Heb zelf dus het probleem dat ik geen +0.4V op m`n geheugen kan zetten (misschien dat hoger wel gaat, dat moet ik nog proberen)
Vreemd dat je er toch nog last van hebt1. Fix : Some motherboards do not allow the DDR2 voltage to be increased to 0.4V in a high-temperature environment.
Dat is nou net het vreemde, F6 en F7 hebben er beide last vanAnoniem: 100386 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:40:
[...]
De F7 BIOS zou dat +0.4 moeten oplossen
[...]
Vreemd dat je er toch nog last van hebt
En F8? Ik ben zelf ook van plan vanavond van F4 naar F8 te gaan. Dit ook omdat ik hoop dat het bord dan beter met mijn 4 geheugenlipjes om gaat.maddog_rvo schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:05:
[...]
Dat is nou net het vreemde, F6 en F7 hebben er beide last van
Mijne heeft nog geen F8 (P35C-DS3R rev 1.1)Suicyder schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:32:
[...]
En F8? Ik ben zelf ook van plan vanavond van F4 naar F8 te gaan. Dit ook omdat ik hoop dat het bord dan beter met mijn 4 geheugenlipjes om gaat.
@racer13 hieronder
Voor mijn mobo is het helaas nog steeds de F7 versie
[ Voor 11% gewijzigd door maddog_rvo op 20-11-2007 12:06 ]
Paar paginas terug gevraagd, maar daar komt ie nog een keer:
Als ik de timings van mijn geheugen wil instellen, waar moet ik op letten?
Ik heb P35C-DS3R met Corsair XMS2 2x1024MB PC5400 geheugen dat op cas4 met 1.9V zou moeten kunnen draaien volgens Corsair.
Elke keer als ik handmatig de timings invul op 4-4-4-12, zelfs met een snelheid van onder 675mhz (dus onder stock) en 2.0V, boot hij niet, gaat hij twee keer herstarten en alles terug op stock settings zetten.
Ik heb verder alle andere settings wat betreft geheugen timings op auto gezet, en er was een waarde wat niet auto kon, maar standaard op 36 stond (iets met delay). Ik heb deze geprobeerd op 36, 0 en op 30 te zetten, niets lukt. Ligt het probleem hier?
Kan iemand me helpen?
Als ik de timings van mijn geheugen wil instellen, waar moet ik op letten?
Ik heb P35C-DS3R met Corsair XMS2 2x1024MB PC5400 geheugen dat op cas4 met 1.9V zou moeten kunnen draaien volgens Corsair.
Elke keer als ik handmatig de timings invul op 4-4-4-12, zelfs met een snelheid van onder 675mhz (dus onder stock) en 2.0V, boot hij niet, gaat hij twee keer herstarten en alles terug op stock settings zetten.
Ik heb verder alle andere settings wat betreft geheugen timings op auto gezet, en er was een waarde wat niet auto kon, maar standaard op 36 stond (iets met delay). Ik heb deze geprobeerd op 36, 0 en op 30 te zetten, niets lukt. Ligt het probleem hier?
Kan iemand me helpen?
Voor DS3 de F9 zonet uit.
Klikkie
Klikkie
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
En? Hoe zijn je pogingen nu verlopen met SetFSB? Problemen opgelost? Voeg me even toe op msn, dat praat een stuk makkelijker. Zie profielpeakaboo schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:45:
[...]
Dit topic is gesloten.