Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Helemaal mee eens. Dit maakt em echt reëelTerw_Dan schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 23:23:
WOW, dit gaat er echt heel gaaf uitzien. De onderdelen die je erop hebt geplakt zien er ook uit zoals de R2D2 uit de film, oog voor detail heb je zeker, en dat alles van een oude vuilnisemmer
Echt Frenkie, je bent een held
Nee, het meeste is gedaan, rest nog meer detailering en ik wil nog iets meer doen met de Dome verlichting op de achterprint ( UV LEDS )c0ne schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:52:
Lekker bezig frenkie, project schiet nu op? Of moet je nog een hoop doen?
Zit net de foto's op je site te bekijken, en dat is idd een goede manier om frustraties kwijt te raken....Gewoon je computer overhoop schieten
Een bushmaster ar15 en wat voor pistool is het? Kan het net niet zien.
En is dat een schietbaan in amsterdam? Meestal laten ze je niet zomaar op vanalles vuren.
Het 'schiet je PC de kloten op' topic is alweer jaren geleden, op een schietbaan hier in zuid limburg. We hadden een soort carte blanche wat betreft wapens en munitie ( 400 gulden aan ammo verschoten ). Wat mij het meeste tegenviel was de Magnum .357, ondanks het laservizier raakte ik niks ! Maar die terugslag !!!!

Dat zou niet 'waarheidsgetrouw' zijn, maar ik begrijp je denkwijze. Er zou dan een nog groter diepte effect ontstaan, right? Ik zal eens wat gaan experimenteren op een los stuk. Thanx voor t meedenken!rGz schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:42:
Misschien dat je de zijkanten van die witte vikureen plaatjes blauw kunt maken, misschien een leuk detail?
My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc
Na even zoeken ( qua formaat en budget ) kwam ik bij de plaatselijke Aktion, deze
high-tech Ipod look-a-like speakerset tegen, voor €3,49.
Effe uitelkaar frotten... De "set" heb ik getest, en loopt gewoon op 5 Volt van de PC.
En nu het mooie; Wáár zet ik die speakers? In de Dome? In de Body? Nee !! In de benen!
Als je mijn benen vergelijkt met de "echte", mis je bovenin een scharnier. Ik had er eerst
geen moeite mee, maar nu kon ik deze kans niet laten schieten. En al helemaal niet,
omdat de "speaker" conus van reflecterend chroom is. Mooie plek uitgezocht op de schouder.
Met een simpele slingerboor het gat voor de speaker eruit geboord.
Ik moet de randen nog wel nabewerken, maar dat komt helemaal goed, no worries.
En zo gaat R2 er dan uit zien, links en rechts.
Mijn vrienden Sting en Noto hebben me geholpen met een playlist te maken van R2 geluiden
met behulp van een miniscuul afspeelproggie TrayPlay. Met Audioconvert heb ik een berg
-lege- MP3's gemaakt met stilte van 10 seconde, 20, 30 enzovoorts. Samen met de echte
R2 geluidjes in een random playlist, en nu speelt hij op willekeurige intervallen willekeurige
bliepjes en fluitjes af.
Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II
*toonvd beeldt zich taferelen in waarbij bezoekers constant naar hun gsm kijken*Frenkie123 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 00:26: Samen met de echte
R2 geluidjes in een random playlist, en nu speelt hij op willekeurige intervallen willekeurige
bliepjes en fluitjes af.
*toonvd beeldt zich ook taferelen in waarbij eventuele huisdieren R2-D2 heel argwanig aankijken*
Maarre... Darth-Vader.mp3? Come over to the Dark Side, R2...
Echt een onwijs strak uitgevoerde mod. Echt ongelofelijk mooi en goed (lees slim) gebruik van budget en materiaal. Alle respect
En vooral zulke posts zijn de brandstof waar casemodders hun energie van halen. Dank Dank Dank.DeDooieVent schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:40:
Een niets toevoegende post maar ik moet het kwijt:
Echt een onwijs strak uitgevoerde mod. Echt ongelofelijk mooi en goed (lees slim) gebruik van budget en materiaal. Alle respect
Echt übervet man..Frenkie123 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 00:26:
Weer iets nieuws bedacht! Een R2 zonder bliepjes en fluitjes kan eigenlijk niet he?
Na even zoeken ( qua formaat en budget ) kwam ik bij de plaatselijke Aktion, deze
high-tech Ipod look-a-like speakerset tegen, voor €3,49.
[afbeelding]
Effe uitelkaar frotten... De "set" heb ik getest, en loopt gewoon op 5 Volt van de PC.
[afbeelding]
En nu het mooie; Wáár zet ik die speakers? In de Dome? In de Body? Nee !! In de benen!
Als je mijn benen vergelijkt met de "echte", mis je bovenin een scharnier. Ik had er eerst
geen moeite mee, maar nu kon ik deze kans niet laten schieten. En al helemaal niet,
omdat de "speaker" conus van reflecterend chroom is. Mooie plek uitgezocht op de schouder.
[afbeelding]
Met een simpele slingerboor het gat voor de speaker eruit geboord.
[afbeelding]
Ik moet de randen nog wel nabewerken, maar dat komt helemaal goed, no worries.
[afbeelding]
En zo gaat R2 er dan uit zien, links en rechts.
[afbeelding]
Mijn vrienden Sting en Noto hebben me geholpen met een playlist te maken van R2 geluiden
met behulp van een miniscuul afspeelproggie TrayPlay. Met Audioconvert heb ik een berg
-lege- MP3's gemaakt met stilte van 10 seconde, 20, 30 enzovoorts. Samen met de echte
bliepjes en fluitjes af.
[afbeelding]
Wanneer kunnen wij een filmpje verwachten van de werking?
Joejoe!
De twee ringen voor de speaker-randen af te werken. Ik heb er een grote zeskant van gemaakt, lijkt beetje op een grote moer.
En zo zitten ze er nu op.
De 4 UV LEDs van de achterprint waren naar mijn smaak te veel in het zicht. Daar heb ik dit opgevonden;
Een paar oude ICs...
Twee aan elkaar gesoldeerd onder een hoek van ong 45 graden.
Bovenop de uitstekende LED geplakt..
En zo ziet het er nu uit.
En van aan afstand alle vier aan. In werkelijkheid ziet het er stukken beter uit, Ik ben tevreden.
wacht ook op dat filmpje
AARRGHH!! Met het doorhalen van de rechter tafelpoot door de body heen,
heb ik een draad gebroken. Kwam er pas achter toen ik de boel allemaal al
aangesloten had. Dat been moest er dus weer helemaal vanaf. Hier zie je ong
hoe dat draadwerk loopt.
En van de voorkant gezien.
Om het geluid van de PC makkelijk over te brengen op de speakers heb ik
simpelweg de audiojack door de achterplaat laten lopen.
Overzichtje van de achterkant.
En zo staat hij nu erbij.
Alle verlichtingen werken, en het geluid is goed genoeg voor speakertjes van nog geen 4 euro.
Nu nog wat meer puntjes op de I, wat verf randjes afwerken en dergelijke.
( ik zal proberen de filmpjes op YouTube te krijgen )
Verwijderd
Goed gedaan, respect! Nu je tuindeur nog netjes verven LOL
Verwijderd
Maar mijn complimenten!

High Powered Madness
Goeie vraag, het systeem zit er echt in-ge-propt. Al zeg ik het zelf, het is niet netjes maar gezien de zeer gelimiteerde ruimte het beste wat ik zo kon maken. Als ik de R2 op de maat zou maken van de "echte", dan zou ik 25 % meer ruimte hebben en dan zou ik zeker het ook veel netter erin hebben gekregen. Ik laat de mod dan ook liever dichtBlackWhizz schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:59:
VInd het erg origineel en dat je op dat idee komt! Echt goed uitgewerktHoe zit het systeem eigenlijk in de bak?
Ik heb voor de liefhebbers al een paar kleine filmpjes gemaakt.
rechts achter
http://www.youtube.com/v/pvJBmjcruS0
links voor
http://www.youtube.com/v/l1UzSQexiDo
achter
http://www.youtube.com/v/CIM43nqOeFE
Jullie missen alleen nog de frontal view movie, dat filmpje wil niet wat ik wil. Komt eraan, promise.
Frenkie123 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:21:
[...]
Goeie vraag, het systeem zit er echt in-ge-propt. Al zeg ik het zelf, het is niet netjes maar gezien de zeer gelimiteerde ruimte het beste wat ik zo kon maken. Als ik de R2 op de maat zou maken van de "echte", dan zou ik 25 % meer ruimte hebben en dan zou ik zeker het ook veel netter erin hebben gekregen. Ik laat de mod dan ook liever dicht![]()
Ik heb voor de liefhebbers al een paar kleine filmpjes gemaakt.
rechts achter
http://www.youtube.com/v/pvJBmjcruS0
links voor
http://www.youtube.com/v/l1UzSQexiDo
achter
http://www.youtube.com/v/CIM43nqOeFE
Jullie missen alleen nog de frontal view movie, dat filmpje wil niet wat ik wil. Komt eraan, promise.
ps, wat vind die Sylvester d'r van
[ Voor 92% gewijzigd door Raven op 25-02-2008 21:48 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Die led string komt beter uit dan ik gedacht had.
To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!
Mogelijk dat ik eerders debeschikking krijg over een oude PC hier, die ik wil gaan bewerken (weet nog niet in welke mate ik ga casemodden).
Oh oh Mr. B, oh oh!
Friggin' Awesome Frenkie!
Echt te gek! En dat met deze materialen en dit budget!
Een erg terechte frontpage vermelding op TBCS en ik vermoed dat dit niet je laatste zal zijn!
En ik kan niet wachten om hem IRL te mogen bewonderen
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
Toevallig zag ik net op Gizmodo USA nog een andere R2-D2 mod
http://gizmodo.com/363426...-warps-us-into-hyperspace
Deze is ook zeer geslaagd vind ik.
Frenkie zorgt dat de afwerking goed is, alle randen enzo.
Maar die van Gizmodo is niet genoeg aandacht aan besteed.
? Is die van de vrachtwagen gedonderd op een grint weg ? en daarna overreden door een kolonne legervoertuigen? Sorry, maar meen je nu echt dat ie -geslaagd- is ?M a r c o schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:08:
Zeer mooi geworden.
Toevallig zag ik net op Gizmodo USA nog een andere R2-D2 mod
http://gizmodo.com/363426...-warps-us-into-hyperspace
Deze is ook zeer geslaagd vind ik.
My bad, Ik had de grotere foto's nog niet bekeken. Hij is zo te zien inderdaad beroerd afgewerkt, wat je van die van jou zeker niet kan zeggen.Frenkie123 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 14:48:
[...]
? Is die van de vrachtwagen gedonderd op een grint weg ? en daarna overreden door een kolonne legervoertuigen? Sorry, maar meen je nu echt dat ie -geslaagd- is ?
Als totaalplaatje vond ik hem wel goed lijken op de originele R2-D2.
zoveel oog voor detail en mooie oplossingen bedacht, die afwerking,
al die tijd die erin zit, ongelovelijk
Dit heeft nog maar weinig met casemodden temaken
je hebt toevallig een PC gebruikt omdat het wel handig is voor de geluidjes enzo
petje af, chapeau!
Wat doe je er eigenlijk mee als ie af is? in een hoekje op je kamer zou zonde zijn, dat ding kan in een museum of in een film.
Veilen
Even serieus, je kan goed geld verdienen met rekwisieten bouwen.
[ Voor 52% gewijzigd door Rebels op 04-03-2008 18:27 ]
Thanx Rebels, doet me goed.Rebels schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:22:
Even serieus, je kan goed geld verdienen met rekwisieten bouwen.
Toevallig heb ik ooit eens gesolliciteerd bij een modellen maker bedrijf, en werd afgewezen omdat ik " te weing 3D inzicht in me had "....
tja....
Hier doen ze het precies andersom, een vuilnisbak van R2D2.
Super mod, geweldige details, keep up the good work.
Peter kruipt weer terug in zijn hoekje en gaat verder met lurken.
Discoveries are made by not following instructions.
Waarschijnlijk werd je gewoon afgewezen omdat je hun te hard zou ownen. Kortom je bent veel te goed voor hun.Frenkie123 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 00:10:
[...]
Thanx Rebels, doet me goed.
Toevallig heb ik ooit eens gesolliciteerd bij een modellen maker bedrijf, en werd afgewezen omdat ik " te weing 3D inzicht in me had "....
tja....
Verwijderd
Wat een detail wat een lichtshow en hij werkt ook nog eens hierbij doe ik kwijl kwijl.
Dit vind ik niet de mooiste casemod ooit (die ik gezien heb) Maar zeker wel de orgineelste en de knapste. Ook hoe alles een mooie afwerking heeft PRACHTIG
als het goed is, is het mogelijk het kapje van je audio line out los te peuteren. Mocht dat lukken dan is het ook een kleine moeite om de 3.5mm jack van je speakers los te knippen en deze aan de binnekant op je moederbord te solderen.
verder een onevenaarbare dikke mod.
[ Voor 10% gewijzigd door Zygivt op 13-03-2008 12:47 ]
Ok ok een schakelaartje extra zou dan daar weer de oplossing op zijn.
Verder ziet het er echt super uit, al ben ik niet zo'n star wars fan
EB cardetailing tot aan uw huis
De radarmod van [EXC]EéVé en hij draait echt !

De ontzettend strakke Entono Xtrauma # 0137 van Warkel

Hij had ook zijn server meegenomen, die ook niet mis is.

en hier de superstrakke Shuttle van Brutus.

Maar dit topic gaat over mijn modje R2... hier als bijrijder...

( je had de medeweggebruikers moeten zijn kijken....... LOL )
En zo stond hij naast mijn tafel....

De achterkant.

close-up van de achterprint.

De jury vond hem de beste en daarvoor kreeg ik een mooie beker :-)

Ik heb nog een lijstje gemaakt met kleine TO-DO dingetjes, maar das allemaal intern en niet de moeite waard om nog meer foto's te plaatsen. Ik ga dan ook beginnen met (een) nieuw(e) project(en). Ik heb inspiratie en materiaal voor 3-4 nieuwe mods, alleen geen tijd.
Ik wil afsluiten met iedereen te bedanken die me heeft geholpen met tips, trucs, links, op- en
aanmerkingen, opbouwende kritiek en ofc nieuwe of gebruikte hardware voor al mijn projecten. Bedankt Salland, Space Promotion, Sapphire, Revoltec (Listan) en Zalman (Essers). Tot het volgende project dan maar !
groeten Frenkie
Ik ben zeer onder de indruk
Echt supermooi en terecht gewonnen!!
zon ding wil toch iedereen?
Get Airflow, save the world.
Was je trouwens niet bang dat R2 beschadigt zou raken van de autorit?
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Neu, ik rij niet zo wild (meer).link0007 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:51:
Hey cool, wist helemaal niet meer dat je naar T.i.M.e.S ging, anders was ik wel even komen kijken!
Was je trouwens niet bang dat R2 beschadigt zou raken van de autorit?

Je zal maar in de file staan naast R2D2
Hierbij ook mijn welverdiende felicitaties voor je overwinning en ik vind het haast jammer dat je project alweer ten einde is, nu maar hopen dat we Frenkie snel weer bovenaan zien staan met iets nieuws
Ik vind startrek/starwars of whatever niks aan (behalve Thgttg, de droogheid
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
hier staan nog een aantal mooie foto's in van een àndere nagemaakte R2D2 (en andere starwars-figuranten)
toen ik deze site van iemand doorgelinkt kreeg, moest ik gelijk hieraan denken
misschien is de Frontbay Audio-header wat makkelijkerZygivt schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:45:
een tip voor als je iets meer werk op je hals wilt halen voor een beter uiterlijk.
als het goed is, is het mogelijk het kapje van je audio line out los te peuteren. Mocht dat lukken dan is het ook een kleine moeite om de 3.5mm jack van je speakers los te knippen en deze aan de binnekant op je moederbord te solderen.
[afbeelding]
verder een onevenaarbare dikke mod.
die zit op bijna ieder moederbord:

[ Voor 59% gewijzigd door InjecTioN op 20-05-2008 11:12 . Reden: audioheader ]
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
Verwijderd
Even klein vraagje, hoeveel heb jij er totaal aan uitgegeven?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2008 18:28 ]
Dit zijn geen nagemaakte figuren^^InjecTioN schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:08:
http://havoc1138.livejournal.com/156040.html
hier staan nog een aantal mooie foto's in van een àndere nagemaakte R2D2 (en andere starwars-figuranten)
toen ik deze site van iemand doorgelinkt kreeg, moest ik gelijk hieraan denken![]()
Ben er afgelopen weekend ook geweest, veel van deze rekwisieten kom regelrecht uit de film of zijn schaalmodellen die ervoor gebruikt zijn. Erg tof om te zien
120 euro aan hout voornamelijk. PC was een afgedankte kantoorbak. Rest is handwerkVerwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:28:
Heb deze log al vaak doorgelezen, maar zag vandaag pas voor het eerst de filmpjes... JEZUS WAT TOF! Echt mooi gedaan man, respect!
Even klein vraagje, hoeveel heb jij er totaal aan uitgegeven?
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 19:10 ]
Je moet je eigen zaak beginnen Frenkie. En in opdracht zulke mods maken. Ik weet zeker dat het een succesvol bedrijf wordt.
Thanx, maar ik denk dat je een te rooskleurig beeld hebt ervan. Ik heb mijn Machine al een tijd te koop, maar geen kopers. Nee, laat mijn mods maar gewoon uniek zijn, dan blijf ik tenminste arm maar gelukkigQUILIX schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:31:
Wowww ongeloofelijk mooie mod![]()
Je moet je eigen zaak beginnen Frenkie. En in opdracht zulke mods maken. Ik weet zeker dat het een succesvol bedrijf wordt.
Precies, ik denk dat QUILIX onderschat hoeveel uur er in een goede casemod gaat zitten en hoeveel die kast dan wel niet zou kostenFrenkie123 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 11:05:
[...]
Thanx, maar ik denk dat je een te rooskleurig beeld hebt ervan. Ik heb mijn Machine al een tijd te koop, maar geen kopers. Nee, laat mijn mods maar gewoon uniek zijn, dan blijf ik tenminste arm maar gelukkig
Casemod: Cubeleon
Nee het is wel een stoere mod.
[ Voor 28% gewijzigd door Greeneye1992 op 02-06-2008 19:41 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Greeneye1992 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:41:
Wel weer reclame maken voor saphire en zalman hé...
Nee het is wel een stoere mod.
Frenkie tijdens de HME 2008 in Utrecht
En het eindresultaat; 2e bij de vakjury en eerste met publieksprijs.
Heel erg fijn om een mod te maken met zoveel lol en dan ook nog wat ermee te winnen ! Wat wil je nog meer!?
Verwijderd
Vond het wel grappig, maar na n paar uur gaat het toch een beetje vervelen. gelukkig had Frenkie er toen schijnbaar ook genoeg van, opeens hoorden we niks meer
Maar echt geweldig wat je allemaal voor elkaar krijgt zeg, tot in de kleinste details, hulde daarvoor!
iig nog gefeliciteerd met je prijs
...en nog suc6 met je (vele) toekomstige mods
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 22:57 ]
EB cardetailing tot aan uw huis
Ik weet het zeker dat je me gaat verslaan! Cubeleon is gewoon supervet ! tot dan !brinkdinges schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:57:
Wederom gefeliciteerd, het was leuk om weer even bij te pratenEn bedankt voor alle aanmoedigingen, volgend jaar hoop ik je te verslaan
(kan niet wachten op de volgende

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
http://www.bit-tech.net/m...24/mod-of-the-year-2009/1
Signature
bloedmooi
http://www.bit-tech.net/m...24/mod-of-the-year-2009/9
bizar
http://www.bit-tech.net/m...4/mod-of-the-year-2009/21
strak
http://www.bit-tech.net/m...4/mod-of-the-year-2009/10
Maar een vote voor r2d2 uiteraard!
[ Voor 6% gewijzigd door Giant87 op 25-12-2009 00:16 ]
Maar uiteraard een vote voor R2D2!
[ Voor 7% gewijzigd door Xenomorphh op 25-12-2009 12:05 ]
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
If water polo was easy, it would be called football
Soort verf ja, je kunt overal op schrijven/tekenen.jorritnr4 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 18:31:
werkt de gellpen als een soort van uv verf? of alleen de delen die door schijnen?
Ik heb precies dezelfde keuze gemaaktbrinkdinges schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:39:
Eensch, dus ik heb uiteindelijk voor Cygnus X1 gekozen, al was Neptune's Trident een goede tweede
[ Voor 28% gewijzigd door Frenkie123 op 29-12-2009 16:31 ]
Vind persoonlijk die piramide veruit de mooisteFrenkie123 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:29:
Ik heb precies dezelfde keuze gemaaktCygnus X1 gaat winnen, lijkt me niet zo moeilijk.
Ben ook bang dat R2-D2 het niet gaat redden, maar is ook een erg mooie mod.
Heb dit topic van begin af aan gevolgd ook, staat er al een nieuw project in de startblokken?