[CCIP]R2-D2
Dit jaar is het 30 jaar geleden, dat George Lucas een film uitbracht die de wereld deed schudden op de grondvesten. Star Wars IV.
In 1977 was de film een mega hit en de film heeft alleen al in het eerste jaar $552 million dollar opgebracht. Ik ben een science fiction fan en heb de star wars films dan ook vele malen gezien. Deze casemod is een beetje een eerbetoon aan die film, en de fijne herinneringen die ik er aan heb.
R2-D2 heeft in alle 6 Star Wars gefilms geschitterd, en samen met C-3PO zijn ze een van de meest bekende duo's in de geschiedenis van de film.
De case heeft als basis een oude vuilnisemmer, die op het punt stond om weggegooid te worden. Ik ben begonnen met plaatjes van de droid van internet af te halen, en de eerste dremelcuts zijn dan ook gebaseerd op simpelweg gokken aan de hand van de foto's.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Ook deze mod is mede tot stand gekomen dankzij de hulp van mijn vrienden bij
Space Promotion, Salland Automatisering, Listan en Sapphire.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb het werklog in drie stukken gehakt; Body, Dome en Legs. Hoe ik dat precies moet posten, weet ik nog niet, maar kom ik wel achter.
Ik begin maar gewoon met hoofdstuk een;
Body.
De basis, een oude vuilnisemmer, die op het punt stond om te worden weggegooid met het afval.
Even een oude kast van zolder gehaald.
Uitelkaar zijn ze in no time.
En dan hou je dit over, een mobo tray en een backplane.
Oei, iets te groot, maar dat is te verhelpen.
Uitgaande van de vele foto's van het internet, gokte ik de lengte-breedte verhouding en besloot dat er een flink stuk af moest.*
Mooi stukje gereedschap daarvoor is deze pneumatische slijptol. Een soort superdremel op lucht.
Voor alle beginnende casemodders; NOOIT zonder bril gaan slijpen. Trust me.
Ik heb wat extra gehoor bescherming erbij, de ton ging als klankkast werken
Zo, stuk eraf, alleen nog effe de scherpe randjes afwerken.
Even uitproberen met de tray. De randen moeten nog omgezet worden zie ik.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
*Even terugkomend op het schatten van de maten; Via de R2 builders heb ik de blauwdrukken gekregen van de orginele R2. Terugrekenend naar mijn huidige vuilnisbak, kwam mijn casemod uit op 75 % grootte van een 'echte' R2. Ik ben dus constant bezig om de inch maten van de tekening om te zetten naar milimeters en dan 75 % te nemen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
De achterkant, dat ziet er al aardig uit.
---
Even tussendoor; ik bouw deze caseconstructie-onderdelen natuurlijk niet achter elkaar, maar gewoon tegelijk op.
---
[ Voor 7% gewijzigd door Frenkie123 op 07-10-2007 19:09 . Reden: Sponsorlinks ]
My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc