Goedkope AUD/VID aldi/lidl/bouwmarkt/etc aanbiedingen [14] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 420.816 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:40
Dan doe ik hem maar weer on topic

Universele afstandsbediening bij de Aldi in Nederland

voor 10 euri, hier een link

Deze specs;
Details:
• Door de geïntegreerde leerfunctie kunt
u zowel oude als ook nieuwe apparaten
met deze afstandsbediening bedienen
• Voorgeprogrammeerd: Reusachtige
Code Database voor nagenoeg alle apparaten en merken
• Verlichte toetsen

• Actieve brontoetsen achtergrondverlichting
• FLEX MODE – Flexibele programmering
van de brontoetsen
• Home Cinema Macrofunctie;
programmeerbare toetsenvolgorde, bijv.
alle Homecinema apparaten met één
druk op de knop inschakelen

Toebehoren: Afmetingen (H x B x D):
• Handige houder
• 2 x 5 x 20 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:38
Vulcan750 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:20:
[...]

Nu doe je net of een 40V3000 niet het aankijken waard is zeg! Vergelijk: Wat voor auto rij je? Een Golf 2.0. Ga je bezuinigen op een auto? Je moet minstens een Passat 2.0 hebben... |:(
Mijn reactie was op rvanleeuw. niet op jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-05 13:59
maartend schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:59:
Universele afstandsbediening bij de Aldi in Nederland

voor 10 euri, hier een link
Al een aantal maanden in gebruik, top apparaat voor die prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-05 15:32

Impry

Rallymedia.nl

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_22/OFF03.SHTML
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_22/BILD03K.JPG
USB hybrid TV stick - € 39.99

• USB-stick om laptop en PC te voorzien van digitale en analoge TV ontvangst en weergave
• overal in Nederland Ned 1, 2 en 3 en regionale kanalen* vrij digitaal te ontvangen
• incl uitgebreide TV-functies als programmeerbare opnames, time shifting, EPG (Electronische Programma Gids) en teletekst
• incl software en afstandsbediening
• incl uniek softwareprogramma om overal ter wereld uw favoriete kanalen te ontvangen

Die kanalen waren toch uit de lucht gehaad en niet meer via antenne te ontvangen? Dus moet sowieso via kabel lijkt me?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 09:12
Mooi die afstandbediening ga ik halen. Zo'n leerfunctie is gemakkelijker dan een code omdat je dan helemaal zelf kunt bepalen welke knop wat precies doet. Ook die macrofuncties zijn erg gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 09:12
Impry schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:22:
Die kanalen waren toch uit de lucht gehaad en niet meer via antenne te ontvangen? Dus moet sowieso via kabel lijkt me?
Nope, dit is een digitale ontvanger die het Digitenne signaal ontvangt. Zoiets lijkt me wel leuk maar ik zit hier net in een gebiedje waar Digitenne niet te ontvangen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 17:21
bureno schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:38:
[...]

Ik ben van plan om dat ding waarschijn ook te gaan halen, voor een tientje is het niet zo heel erg als hij daarna minder bevalt... Heb ik meteen nog een vraagje, zou zown soort afstandbediening ook de functie van een "Op afstand bedienbaar stopcontact" kunnen overnemen? Dus dat ik daarmee strx ook de hele tv kan uitzetten? (zown ding dus http://www.kabelhuis.nl/N...____19_95__N_art_333.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:49

franssie

Save the albatross

Pittie schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:14:
[...]

Ik ben van plan om dat ding waarschijn ook te gaan halen, voor een tientje is het niet zo heel erg als hij daarna minder bevalt... Heb ik meteen nog een vraagje, zou zown soort afstandbediening ook de functie van een "Op afstand bedienbaar stopcontact" kunnen overnemen? Dus dat ik daarmee strx ook de hele tv kan uitzetten? (zown ding dus http://www.kabelhuis.nl/N...____19_95__N_art_333.html)
nee helaas niet - deze werken met radio (433 mhz dacht ik) en niet met infrarood. De Aldi is een IR afstandebediening.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-05 15:32

Impry

Rallymedia.nl

GodDamage schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:26:
[...]

Nope, dit is een digitale ontvanger die het Digitenne signaal ontvangt. Zoiets lijkt me wel leuk maar ik zit hier net in een gebiedje waar Digitenne niet te ontvangen is..
Hier ook net geen digitenne-dekking... andere keer maar weer dan.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 17:21
franssie schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:16:
[...]

nee helaas niet - deze werken met radio (433 mhz dacht ik) en niet met infrarood. De Aldi is een IR afstandebediening.
Dat vreesde ik inderdaad al jah... Maar goed, dan gaat ie toch een aantal andere afstandsbedieningen vervangen, ik vind het namelijk zeer vervelend dat ik er een voor de tv heb en een voor de digitale ontvanger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 09:40
En een voor de versterker, een voor de DVD-recorder, een voor mijn xbox-kast enz.

Hoop dat dit alles herkent wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 12:06

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Pittie schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:13:
[...]

Dat vreesde ik inderdaad al jah... Maar goed, dan gaat ie toch een aantal andere afstandsbedieningen vervangen, ik vind het namelijk zeer vervelend dat ik er een voor de tv heb en een voor de digitale ontvanger..
Ik heb de vorige keer die afstandsbediening gekocht en gebruikt hem nog steeds met plezier. Wel ff wennen om de goede knop te vinden in het begin omdat er op de afstandsbediening standaard icoontjes e.d. staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263494

atjong schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:42:
Ik heb vanavond de Stein C102BT autoradio met bluetooth en USB-aansluiting gehaald. Leuk apparaatje voor weinig geld en het kan veel. Hieronder een link naar een fotoverslagje van wat er uit de doos kwam en de installatie ervan (klik op de foto):

[afbeelding]

Hij klinkt goed :9. Geen supergeluid, maar netjes voor deze prijs. Het pairen met de GSM gaat lekker vlot en het bellen gaat ook prima.

De enige nadelen die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken :/ :
  • De USB-aansluiting zit aan de voorkant i.p.v. achter.
  • De draaiknop is zo lang dat het radio-afdekklepje van de auto niet meer dicht kan.
  • Als
    hij mp3's afspeelt van een externe harddisk en je je zet de radio en de harddisk uit en weer aan dan speelt hij wel verder (wat netjes is), behalve als de harddisk net iets te langzaam opstart. In mijn geval moet ik eerst de harddisk aanzetten, dan enkele seconden wachten en dan pas de radio aandoen.
  • Het zoeken op mijn externe 80GB harddisk duurt wat lang. Heb je alleen last van als de radio net aan is gedaan.
Wie o wie heeft de handleiding van deze radio nog? Ik heb net een nieuwe GSM en moet gaan pairen, maar ik weet de pincode niet.Deze schijnt in de handleiding te staan?!?!?
Please Help!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:53
Regeneration schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:53:
Zojuist een blokker folder binnen gekregen. Daar stond op de eerste pagina een "aanbieding" van een Xiron DVD speler. Weet niet helemaal of het wat is, maar wilde het toch wel even met jullie delen:

Info bij de ad:

[...]

Van 49,95 nu voor 29,95 euro.
Het is opzich een mooi spelertje voor me ouders gekocht dvd en cd speelt ie goed af maar MPEG4 lijkt ie niet af te willen spelen.
Ze komen wel allemaal mooi in de afspeellijst te staan. Maar zodra je op afspelen drukt blijft het beeld zwart. Je kan wel via het OSD zien of het Xvid Divx enzo is ook loopt de tijd heel vaag op dan per 3 of per 7 ect seconden tegelijk. Een enkele speelt ie wel goed af. Ook werken ondertitels niet. Ik ga um maar terug brengen denk ik. Tja wat kan je ook verwachten voor 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117252

Wazzup! schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:15:
[...]

Het is opzich een mooi spelertje voor me ouders gekocht dvd en cd speelt ie goed af maar MPEG4 lijkt ie niet af te willen spelen.
Ze komen wel allemaal mooi in de afspeellijst te staan. Maar zodra je op afspelen drukt blijft het beeld zwart. Je kan wel via het OSD zien of het Xvid Divx enzo is ook loopt de tijd heel vaag op dan per 3 of per 7 ect seconden tegelijk. Een enkele speelt ie wel goed af. Ook werken ondertitels niet. Ik ga um maar terug brengen denk ik. Tja wat kan je ook verwachten voor 30 euro.
Als ze de Aristona nog hebben staan bij de Blokker zou ik m daarvoor omruilen. Die speelt DivX/Xvid prima af en is echt een kwaliteitsdingetje. Ik heb m zelf al meer dan 2 jaar, intensief gebruikt, tot volle tevredenheid. Hij kost normaal maar een tientje meer dan de Xiron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-05 11:53
Anoniem: 263494 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 19:56:
[...]

Wie o wie heeft de handleiding van deze radio nog? Ik heb net een nieuwe GSM en moet gaan pairen, maar ik weet de pincode niet.Deze schijnt in de handleiding te staan?!?!?
Please Help!!!!!!
Ik dacht dat het 8888 is, zoek maar eens in dit topic naar 8888. Dan vind je geloof ik de uitleg voor het pairen van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263494

Dank je, ga het proberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:53
Anoniem: 117252 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:37:
[...]

Als ze de Aristona nog hebben staan bij de Blokker zou ik m daarvoor omruilen. Die speelt DivX/Xvid prima af en is echt een kwaliteitsdingetje. Ik heb m zelf al meer dan 2 jaar, intensief gebruikt, tot volle teverdenheid. Hij kost normaal maar een tientje meer dan de Xiron.
Ik geloof dat ik die ook heb zien staan idd maar speeld die ook ondertitels af bij divx/xvid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wazzup! schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:28:
[...]

Ik geloof dat ik die ook heb zien staan idd maar speeld die ook ondertitels af bij divx/xvid?
Ja, geen probleem, tenminste alleen SRT - formaat. ( dus geen SUB ) De SRT ondertitel moet wel precies gelijk zijn, dus ook met hoofdletters en puntjes etc., aan de filmtitel, anders pakt ie m niet. Dus bijv. de titeL All.the Presidents.Men.avi dan moet de SRT getiteld zijn: All.the.Presidents.Men.srt en mag bijv. de t van "the" niet met een hoofdletter geschreven zijn. Alleen de tekstgrootte van de ondertitels is misschien iets aan de kleine kant, maar das misschien ook persoonlijke smaak,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Moet je het wel goed typen ;)

All.the Presidents.Men.avi <-- moet puntje ipv spatie tussen the en Presidents
All.the.Presidents.Men.srt

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raven schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:12:

Helemaal gelijk ;) Zo zie je maar hoe nauwkeurig je dat moet doen als je srt ondertitels gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 22:11

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Vanochtend de afstandsbediening van Medion gehaald. Best een aardig ding. Hier thuis bij mijn ouders werkte de Panasonic tv meteen adhv de codelijst (een héél uitgebreide) en de NAD HT moest geprogrammeerd worden. Dit kostte even voordat ik het systeem doorhad.
Tip voor andere kopers:
Leren:
-Setup 3sec.
-Brontoets indrukken
-2x snel achter elkaar op learn drukken, niet wachten totdat het bronknopje een keer heeft geknipperd (dat was de hele clue waarom die bij mij niks deed.)
-Na de toets geprogrammeerd te hebben, afsluiten met "set-up".

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75403

Je kan het learn knopje ook maar 1x indrukken, heb ik gevonden in de digitale handleidng, die verschilt iets van de bijgeleverde.

Gr.

Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 01:10
weet iemand de code voor de xbox, of toch maar met de learn functie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 09:45
Nog een tip...

Haal alle puntjes er tussen uit.
EN ook bij de folder (als je die gebruikt)

Wij hebben een dvd die af en toe moeilijk deed.
Hij "vergat" de titels na een half uurtje.
Als ik die film dan hernoem naar :

AllThePresidentsMen.avi
AllThePresidentsMen.srt

werkt alles wel !!
Raven schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:12:

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Anoniem: 75403 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 12:19:
Je kan het learn knopje ook maar 1x indrukken, heb ik gevonden in de digitale handleidng, die verschilt iets van de bijgeleverde.

Gr.

Johan
Ah kijk, daar heb ik iets aan. Komt er waarschijnlijk op neer dat dat 2x snel 'learn' die ik noemde geregistreerd wordt als 1x 'learn' en dat dus tweede keer drukken niks doet.

Voorderest voor een tientje echt een heerlijke afstandsbediening!

Uiteraard met zijn nadelen hoor: reageert niet megasnel en de knopjes is even wennen, een vrij lange 'druk'afstand zeg maar. Zoals gezegd, voor een tientje mag dat de pret niet drukken, hij voelt wel aan alsof hij langere tijd meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:23

mjl

Ugh

bureno schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:38:
[...]

Kan je mij dan uitleggen hoe die learn functie werkt, ik heb al 3 mensen onafhankelijk de instrukties in het boekje laten uitzoeken maar geen van allen krijgt de AB geleerd!

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Zie dus de conversatie hierboven: ipv 2x 'learn' drukken maar 1x erop drukken. Zodra de toets geprogrammeerd is, afsluiten met setup of een andere toets kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49380

bartvl schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:14:
Zie dus de conversatie hierboven: ipv 2x 'learn' drukken maar 1x erop drukken. Zodra de toets geprogrammeerd is, afsluiten met setup of een andere toets kiezen.
Thanx guys, begon al een beetje wanhopig te worden..... Erg slordig, denk dat er wel wat hierdoor retour komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

bartvl schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:14:
Werkt niet .... het lijkt of er iets gebeurt zoals beschreven in de handleiding (maar dan met 1x learn drukken) maar uiteindelijk is de functie die ik wilde overschrijven nog steeds de oude en niet de nieuwe AB..

Gr.

Johan
Zou je (of iemand anders) die pagina (van de "digitale hanfdleiding" kunnen scannen en mailen ? (mjl at web punt nl)

Ik probeer het volgende:

Eerst programeer ik de betreffende apparatcode op aux, dit werkt, echter een paar knoppen werken niet zoals ik dat wil dus wil ik een andere functie daaronder zettn:

~ 3 sec op setup drukken (dan loslaten) totdat 1 van de bron totsen groen gaat branden
dan druk ik 1x op (in dit voorbeeld) AUX (loslaten)
dan druk ik 2x op Learn (en laat los)
dan druk ik kort op de programeren toets (bijv power) (loslaten)
dan druk ik op de originele AB op power (de functie die daar onder moet) (blijven drukken)
AUX gaat na een korte tijd uit (dan zou het gelukt moeten zijn)

Variaties:
- na de laatste stap op setup gedrukt (kort en loslaten)
- ipv 2x 1x op Learn drukken

Soms blijft AUX branden totdat je op de andere AB op een knop gaat drukken, maar vaak gaat deze na een paar seconden vanzelf uit.

Wie oh wie kan me vertellen wat ik verkeerd doe ??

[ Voor 61% gewijzigd door mjl op 01-06-2008 15:46 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik gok dat met de digitale handleiding er eentje wordt bedoeld die online staat. Ik heb even op de Medion site gekeken en zag deze: http://download1.medion.d...nleitungen/bda81035ml.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Al eens eerder gevraagd, geen antwoord, maar nu nog eens daar ie er weer is:
Die wireless audio/videotransmitter, is dat, kwalitatief gezien, wat?

Afbeeldingslocatie: http://aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_22/BILD11K.JPG

[ Voor 34% gewijzigd door Raven op 01-06-2008 17:03 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 11:52
Raven schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:03:

[afbeelding]
Heb deze hier ook en kan je precies vertellen dat dat niet is wat je wilt. Beeld schokt en kon niet eens van kamer 1 naar kamer 2 goed zenden ( 10 meter ) deur moest open blijven.
Dus nu liggen ze op zolder te verstoffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Betonnen huis? Zo ja, heb hier hout, of dat wat uitmaakt...

En anders kijk ik nog wel ff verder naar zo'n ding...

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 01-06-2008 20:53 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05 13:08
Heb de voorgangers van die dingen hier thuis staan.. Blijkbaar zijn ze niet verbeterd, wat een pokke dingen. Als mijn broertje beneden iets ging verzitten, werd het hele signaal brak... Wat ik met aldi spul gewend ben is dat soms de prijs net even TE mooi is om waar te zijn :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Wat zijn jullie ervaringen met de HDD recorder?
Ik had wat problemen met installatie icm digitale tv. (samsung decoder)

Bij mij moest ik de HDD rechtstreeks op de COAX doos in de 'muur' aansluiten en via de coaxdoorlus op de decoder voor digitale tv. Dit is anders als de handleiding aangeeft.

Als ik de handleiding volg, krijg ik geen signaal meer door op mijn decoder voor de tv.

Verder bevalt hij redelijk goed tot zover. Heb alleen nog op de HDD opgenomen en later stukken reclame ertussenuit geknipt.

Afstandbediening heb ik ook in kunnen stellen voor de TV en decoder, dus is nu een 3-in-1 afstandbediening. Wel wat traag soms in de reacie op de knoppen.

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

ErHa schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:17:
Wat zijn jullie ervaringen met de HDD recorder?
Ik had wat problemen met installatie icm digitale tv. (samsung decoder)

Bij mij moest ik de HDD rechtstreeks op de COAX doos in de 'muur' aansluiten en via de coaxdoorlus op de decoder voor digitale tv. Dit is anders als de handleiding aangeeft.

Als ik de handleiding volg, krijg ik geen signaal meer door op mijn decoder voor de tv.

Verder bevalt hij redelijk goed tot zover. Heb alleen nog op de HDD opgenomen en later stukken reclame ertussenuit geknipt.

Afstandbediening heb ik ook in kunnen stellen voor de TV en decoder, dus is nu een 3-in-1 afstandbediening. Wel wat traag soms in de reacie op de knoppen.
Oplossing:
Koop een goede spllitter en splits de kabel af op de decoder (of als de decoder al een doorlus heeft lus dan door naar de HDD).
Raven schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:53:
Betonnen huis? Zo ja, heb hier hout, of dat wat uitmaakt...

En anders kijk ik nog wel ff verder naar zo'n ding...
Ik heb een 4 jaar geleden een zelfde setje gekocht, ik blijf er ver van, ik stuur alleen audio over maar zodra de magnetron aan gaat knalt je de ruis om de kop!

Mischien dat de nieuwere beter zijn, dus je kunt ze kopen en uitproberen, werkt het niet goed: weer netjes inpakken en binnnen 8 dagen terugbrengen!
schaduw schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:50:
Ik gok dat met de digitale handleiding er eentje wordt bedoeld die online staat. Ik heb even op de Medion site gekeken en zag deze: http://download1.medion.d...nleitungen/bda81035ml.pdf
De procedure is inderdaad nogal anders, ik zal deze eens gaan proberen!

[ Voor 33% gewijzigd door mjl op 02-06-2008 09:42 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

knip-dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door mjl op 02-06-2008 09:41 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mjl schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:39:
Ik heb een 4 jaar geleden een zelfde setje gekocht, ik blijf er ver van, ik stuur alleen audio over maar zodra de magnetron aan gaat knalt je de ruis om de kop!

Mischien dat de nieuwere beter zijn, dus je kunt ze kopen en uitproberen, werkt het niet goed: weer netjes inpakken en binnnen 8 dagen terugbrengen!
Magnetron hebben we niet, enigste wat (denk ik) dan invloed heeft is BT, WLAN en de dect-achtige-foons.
Uitproberen is een idee :) Eens zien of dat spul hier werkt.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

mjl schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:39:

Is ook niet zo raar aangezien die apparaten en wifi gebruik maken van 2,4 Ghz band en de magnetron werkt met 2,5 Ghz.
Bij de meeste mensen knalt hun draadloos internet verbinding eruit of is opeens heel slecht als ze de magnetron aanzetten.

[ Voor 3% gewijzigd door XthinkZ op 02-06-2008 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:48
Heeft inmiddels iemand die Medion DVD/HDD recorder gekocht voor 239 euro bij de aldi.
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_22/OFF10.SHTML

Is het wat, wat zijn de ervaringen.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 13:08
Raven schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:03:

[afbeelding]
Ik heb hem hier staan en het lijkt qua aansluitingen en materiaal verdacht veel op een zelfde soort apparaat van Marmitek. Zolang je geen storingsbronnen hebt op 2.4 Ghz kun je behoorlijk goed beeld versturen. Hier is het prima aan te zien. Mijn ervaring met deze zenders is dat WiFi soms stoort maar dat vooral een Wii funest kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Barfman schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:00:
Heeft inmiddels iemand die Medion DVD/HDD recorder gekocht voor 239 euro bij de aldi.

Ik heb deze gekocht. Zie voor de korte eerste ervaring een paar reacties hierboven. Ik moet nog uitgebreid gaan spelen om een goed beeld te kunnen schetsen.

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
ErHa schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:56:
[...]

Ik heb deze gekocht. Zie voor de korte eerste ervaring een paar reacties hierboven. Ik moet nog uitgebreid gaan spelen om een goed beeld te kunnen schetsen.
Oke bedankt, ben wel benieuwd naar het beeld en geluids kwalitiet, aangezien het geluid bij het vorige model een beetje brak was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SmoothTweaker schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:50:
[...]

Heb deze hier ook en kan je precies vertellen dat dat niet is wat je wilt. Beeld schokt en kon niet eens van kamer 1 naar kamer 2 goed zenden ( 10 meter ) deur moest open blijven.
Dus nu liggen ze op zolder te verstoffen
Heb 'm hier nu staan, beeld is kraakhelder :D
Nu ff de afstandsbeniening proberen...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik kan je al vertellen dat de afstandsbediening lekker werkt, want die heb ik een tijd geleden los gekocht (voor 10€). Veel apparaten is snel via een code ingesteld en degene die de AB niet kent zijn de knoppen te leren. Enige nadeel is dat heel af een toe het mij niet lukt om een bepaalde knop te leren (speciale opties van de TV)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goscinny
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05 13:11
Raven schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:00:
[...]

Heb 'm hier nu staan, beeld is kraakhelder :D
Nu ff de afstandsbeniening proberen...
Wat voor tv heb je en wat is de afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kixtart schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:08:
Ik kan je al vertellen dat de afstandsbediening lekker werkt, want die heb ik een tijd geleden los gekocht (voor 10€). Veel apparaten is snel via een code ingesteld en degene die de AB niet kent zijn de knoppen te leren. Enige nadeel is dat heel af een toe het mij niet lukt om een bepaalde knop te leren (speciale opties van de TV)
Doelde eigenlijk op die IR extender, maar heb de universele ab ook meegenomen. Die probeer ik later uit.
De IR extender wil echter niet meewerken atm, denk dat die zenders niet dicht genoeg bij de ontvanger zitten op de DVD/HDD recorder, geen idee trouwens waar ie precies zit :?
Da's (ook) iets voor later.
Tha-guido schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:14:
[...]

Wat voor tv heb je en wat is de afstand?
55cm beeldbuis van Daewoo, de bron: DVD/HDD recorder van Pioneer.
Afstand: Euh... hemelsbreed 5-6m denk ik? Zit houten vloer, en gipsplaten plafond & wand tussen.

Op stand D en C was er nog wel ietsje storing, soort van (zwarte) artifacts zou ik kunnen zeggen, die voornamelijk van de dect-foons komen en bij stand C ook iets, WLAN I guess...
Maar op stand B geen storing niks :)
Maar zelfs op D en C was het beeld/geluid kraakhelder, op die "artifacts"-achtige storing na.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

mjl schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:33:
[...]

Werkt niet .... het lijkt of er iets gebeurt zoals beschreven in de handleiding (maar dan met 1x learn drukken) maar uiteindelijk is de functie die ik wilde overschrijven nog steeds de oude en niet de nieuwe AB..

[...]

Zou je (of iemand anders) die pagina (van de "digitale hanfdleiding" kunnen scannen en mailen ? (mjl at web punt nl)

Ik probeer het volgende:

Eerst programeer ik de betreffende apparatcode op aux, dit werkt, echter een paar knoppen werken niet zoals ik dat wil dus wil ik een andere functie daaronder zettn:

~ 3 sec op setup drukken (dan loslaten) totdat 1 van de bron totsen groen gaat branden
dan druk ik 1x op (in dit voorbeeld) AUX (loslaten)
dan druk ik 2x op Learn (en laat los)
dan druk ik kort op de programeren toets (bijv power) (loslaten)
dan druk ik op de originele AB op power (de functie die daar onder moet) (blijven drukken)
AUX gaat na een korte tijd uit (dan zou het gelukt moeten zijn)

Variaties:
- na de laatste stap op setup gedrukt (kort en loslaten)
- ipv 2x 1x op Learn drukken

Soms blijft AUX branden totdat je op de andere AB op een knop gaat drukken, maar vaak gaat deze na een paar seconden vanzelf uit.

Wie oh wie kan me vertellen wat ik verkeerd doe ??
Een aantal maanden geleden heb ik de Medion ab ook gekocht, programeren is een drama. Toen lang lopen zoeken op internet en andere handleidingen va Medion ab's gedownload. Overal dezelfde uitleg.
Uiteindelijk ben ik gegaan voor het programeren via de optie waarbij de ab 1 voor 1 alle codes gaat aflopen. Door op een toets (weet zo niet meer welke, ik zit op mijn werk) kun je zorgen dat er 3 (?) seconden tussen 2 uitgezonden codes zit. Dan wachten en op een toets (wederom weet ik niet welke, zi handleiding) drukken om te stoppen met uitzenden. Daarna kijken of de andere toetsen ook de juiste functie hebben. Anders het bovenstaande herhalen totdat je wel de juiste code vind. Ook ik weet niet wat ik fout doe, maar de handleiding gedraagd zich toch echt anders dan hun handleidingen.
Ik heb zelfs een digitale camera voor de IR zenders gehouden om te kijken of de ab überhaupt wel uitzond, dat deed hij wel.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Het inprogrammeren van de standaardcodes is echt een eitje, dat zou zo moeten werken. Tenzij je apparaat er natuurlijk niet tussen staat.
Het leren van de AB is nog niet heel handig nee, maar het lukte me zaterdag toch uiteindelijk. Straks even met mijn eigen apparatuur proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241234

Barfman schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:00:

Ik heb deze DVD/HDD recorder gekocht voor 100 euro, dit was een openings aanbod bij een nieuw filiaal in Denekamp. Dus voor die prijs kon ik hem niet laten liggen.

Verder werkt ie perfect op een annaloge tv. We hebben hem nog maar een week maar gebruiken hem echt al veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:52
Even voor de duidelijkheid.... Wat bedoel je met 'kan'? Is het slechts eenmalig mogelijk dat indrukken of kun je volstaan met 1x drukken? Want dat is uit je verhaal niet echt op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230599

ik heb die stick hier en heb hem geinstaleerd, hij vind alle kanalen, wat al meer is dan die tv kaart vn de vorige keer.
alleen nu hapert het beeld bij mij, zodra ik het beeld een beetje groot.
wie weet hoe ik dit kan voorkomen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darmit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04-2024

darmit

who wants to live forever

Heb ook deze afstandbediening gehaald vandaag, krijg alleen mijn Samsung decoder van @home niet erbij gezet. Iemand een oplossing.
Ik heb alle codes geprobeerd en ook het zelf laten zoeken, maar hij reageert niet.
Zelfs al geprobeerd op asat, dsat en op cbl. geen reactie.

searisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246667

Hallo,

ook ik ben geïnteresseerd in Aldi's nieuwste HDD recorder (te koop in België eind mei 08). Is er iemand die het toestel volledig getest heeft?
Wat is het juiste type nummer van het toestel? staat niet vermeld in de advertentie?

is het menu en interface gemakkelijk te gebruiken voor instellingen en opname?
maakt de dvd-speler veel lawaai tijdens afspelen of is ie juist heel stil? (ik heb slechte ervaringen met een dvd-spelertje van 50 €).

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DashHunter
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Anoniem: 246667 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:36:
ook ik ben geïnteresseerd in Aldi's nieuwste HDD recorder (te koop in België eind mei 08). Is er iemand die het toestel volledig getest heeft?
Wat is het juiste type nummer van het toestel? staat niet vermeld in de advertentie?

is het menu en interface gemakkelijk te gebruiken voor instellingen en opname?
maakt de dvd-speler veel lawaai tijdens afspelen of is ie juist heel stil? (ik heb slechte ervaringen met een dvd-spelertje van 50 €).
Ook ik was geïnteresseerd in de recorder, helaas was ie al uitverkocht.
Volledig aanduiding voor de HDD/DVD recorder is Medion MD 82999.

Hierover is wel wat, voornamelijk Duitstalig, info/reviews te vinden via Google.
Voor informatie over instellingen en menu kun je de Nederlandstalig handleiding in PDF formaat bekijken via de Medion-site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Nou ik heb hem vanmiddag ook maar gehaald die DVD/HDD recorder van de aldi. Heb wat zitten te spelen met dat ding, en moet zeggen dat de kwaliteit en de snelheid van het menu boven verwachting goed is. Opnemen gaat perfect, knippen,plakken etc gaat perfect, eigenlijk geen rare dingen tegen gekomen. Nu wilde ik vanavond iets met de timer instellen, en alles leek goed te gaan, alleen starte de timer niet. Ik keek op mijn display, en toen bleek dat mijn tijd dus niet doorloopt. Ik had de systeemtijd op 21:03:56 gezet, en na een half uur stond hij daar nog steeds op met het gevolg dat de timer functie dus niet werkt. Morgen maar mee terug naar de aldi, en hopen dat ze er nog 1 hebben liggen, anders geld terug helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Laatst online: 27-05 17:23
Even een vraag over die aldi afstandsbediening, staat die lijst met apparaten die je kunt inprogrammeren ook ergens online? Ik zit hier met een philips 25pt5301/00 TV die ik (helaas) niet kan tunen zonder AB , als ik nou zeker weet dat het met deze zou kunnen ga ik er nog even een halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Mijn pa heeft een Aldi Medion HDD/DVD recorder gekocht MD 82999.

Ik heb hem aangesloten en ben blij verrast.
Menus duidelijk en snel. Opnemen gaat simpel.
Enige wat deze niet heeft is Guide+ maar wel showview wat prima werkt.
Ondersteund DTS wat zijn voorganger niet kon (meen ik). Alle aansluitiungen zitten er op component/HDMI etc. Op een 80cm beeldbuis ziet alles er prima uit.
Ik denk voor dit geld een prima en complete recorder.

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rowicom schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:51:
[...]

Even voor de duidelijkheid.... Wat bedoel je met 'kan'? Is het slechts eenmalig mogelijk dat indrukken of kun je volstaan met 1x drukken? Want dat is uit je verhaal niet echt op te maken...
Als ik de afstandsbediening programmeer dan druk ik slechts 1x op het learn knopje, en dat werkt bij mij, dus ik doe het volgende

druk 3 sec op setup, druk op dsat knopje, druk op learn, druk op toets die ik geleerd wil hebben, druk op orginele ab zolang op te leren toete tot lampje op dsat even uit gaat, druk op setup.

LET OP: gebruik nieuwe batterijen in zowel de orginele ab als de universele.

suc6

Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Emcee schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 00:18:
Even een vraag over die aldi afstandsbediening, staat die lijst met apparaten die je kunt inprogrammeren ook ergens online? Ik zit hier met een philips 25pt5301/00 TV die ik (helaas) niet kan tunen zonder AB , als ik nou zeker weet dat het met deze zou kunnen ga ik er nog even een halen.
De code lijst staat inderdaad ook online, volgens mij zelfs hier ergens op de 38 pagina's, kan je hem niet vinden mail mij dan mail ik je de lijst.

epskamp apestaartje msn punt com

suc6

johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Laatst online: 27-05 17:23
Bedankt voor het aanbod Johan, ben vandaag na het werk maar even langs de aldi gefietst, en op de gok maar zo'n AB meegenomen. Ik kom al wel in het menu van de tv, tuning wil nog niet lukken helaas. Maar de AB hou ik denk ik, mooi ding wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Emcee schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:27:
Bedankt voor het aanbod Johan, ben vandaag na het werk maar even langs de aldi gefietst, en op de gok maar zo'n AB meegenomen. Ik kom al wel in het menu van de tv, tuning wil nog niet lukken helaas. Maar de AB hou ik denk ik, mooi ding wel.
okidoki,

Denk je eraan dat je op een philips orginele ab twee knopjes tegelijk moet indrukken om in het installatie menu te komen. (dit is tenminste bij mijn Philips het geval)

Ik heb even geprobeerd om de functie te leren aan de medion ab en dat lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259

maartend schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:08:
In België een 22" LCD TV bij de Aldi

Link ; Linkje

Hier de specs;
HD Ready
zichtbare beeldschermdiagonaal: 56 cm (22')
beeldformaten: Full, Zoom 1, Zoom 2, 4:3
beeldoptimalisering via ruisfilter en kamfilter
resolutie: 1680 x 1050
contrast: 700:1
helderheid: 350 cd/m2
kijkhoek: 170°/160°
reactietijd: ca. 5 ms
teletekst
meertalig OSD-menu
sleeptimer
99 programmaplaatsen + AV
automatisch zenderzoeken en opslag
stereo: 2 x 3 Watt RMS
laag stroomverbruik in standby
incl. afstandsbediening en staander
aansluitingen: 1 x HDMI met HDCP, 1 x Scart, Composite Video, Component In, S-Video, antenneaansluiting, VGA, 2 x Audio In, Digital Audio Out, PC Audio In, koptelefoonaansluiting

299 euro.

is dit wat?
Heb deze zaterdag gehaald voor op de slaapkamer, en valt erg mee.
Enkel 1 probleem: mijn HD/DVD-recorder (Packard Bell) wil het niet doen op de component-aansluiting. Ik krijg wel het startscherm van de PB (wel vaag en vervormd), maar als ik een opgenomen programma van de harde schijf wil starten, blijft het scherm zwart, ook geen geluid via de aparte cynch-aansluiting.
Via composite of scart evenwel geen probleem. De component kabels had ik vroeger al aangekocht, en voor de gelegenheid uit de verpakking gehaald, alles uiteraard correct aangesloten (kleur op kleur) en de ingang via menu op de TV geselecteerd. Bizar.
Verder uiterst tevreden.
Nog iemand met ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 18:36

mace

Sapere Aude

Anoniem: 143259 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:34:
[...]

Heb deze zaterdag gehaald voor op de slaapkamer, en valt erg mee.
Enkel 1 probleem: mijn HD/DVD-recorder (Packard Bell) wil het niet doen op de component-aansluiting. Ik krijg wel het startscherm van de PB (wel vaag en vervormd), maar als ik een opgenomen programma van de harde schijf wil starten, blijft het scherm zwart, ook geen geluid via de aparte cynch-aansluiting.
Via composite of scart evenwel geen probleem. De component kabels had ik vroeger al aangekocht, en voor de gelegenheid uit de verpakking gehaald, alles uiteraard correct aangesloten (kleur op kleur) en de ingang via menu op de TV geselecteerd. Bizar.
Verder uiterst tevreden.
Nog iemand met ervaringen?
Probeer eens om de resolutie lager te zetten van je PB, misschien staat hij te hoog.
Dit probleem kom je pas tegen bij hoogwaardige aansluitingen als HDMI en Component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
iBOOD heeft weer een Logitech Harmony 885 vandaag.. Mooie prijs!

http://www.ibood.com/site/nl/ibood.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Tjonge, iBood loopt aardig te spammen in dit topic ;)

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 10:00
mjl schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:16:
Tjonge, iBood loopt aardig te spammen in dit topic ;)
Ach als je de shopreview er even bij pakt dan bedenk je je nog wel een tweede keer voor je iets koopt....

edit: zie hem er niet meer tussen staan dus misschien heb ik het mis...

[ Voor 12% gewijzigd door Sneezzer op 04-06-2008 12:25 ]

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230599

ik heb die stick hier en heb hem geinstaleerd, hij vind alle kanalen, wat al meer is dan die tv kaart vn de vorige keer.
alleen nu hapert het beeld bij mij, zodra ik het beeld een beetje groot.
wie weet hoe ik dit kan voorkomen??

mvg, leon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-05 10:09

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Vanf 7 juni bij de Aldi:

MP 4 speler slimline 4 GB
• 2.0" TFT-display
• voor muziek, films en foto's
• FM-radio en transmitter-functie
• interne oplaadbare lithium batterij
• extra plat formaat, diverse kleuren
• inclusief batterij-oplader, usb-kabel, siliconenbeschermhoesje, hoofdtelefoon en cd met software

€49.99
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_23/BILD01.JPG

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264102

Hoi

Ik heb ook deze DVD/HDD recorder van Aldi in huis gehaald afgelopen weekend.
De aansluiting tussen dit toestel en de TV loopt via de SCART poort (oude TV, geen modernere mogelijkheden).
Ik ben vreselijk teleurgesteld over de beeldkwaliteit. Zowel wanneer ik TV kijk via het EXT kanaal, dus via de DVD recorder, als wanneer ik iets opgenomen heb op HD of DVD, is het beeld van slechte kwaliteit (zeer flauwe kleuren, alles is te licht en te weinig intens). Wanneer ik een geschreven DVD op PC afspeel is ook daar het beeld even zwak, dus het ligt niet aan de SCART aansluiting.
Zelfs het afspelen van een originele DVD bvb Shrek geeft hetzelfde resultaat.

Heeft iemand nog dergelijke ervaringen? Enig idee of dit te verhelpen is of zal ik het toestel maar weer inleveren?

greetz
Luc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 21:41
En nog een aardige aanbieding bij iBood!
Onkyo HT-S3105 + DV-SP405.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 07:48
Reviews van dat laatste IBOOD setje zijn nergens te vinden :/
Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/site/pics/products/other/onkyo03Large.jpg

Iemand ervaring mee? Of een gegrond idee wat je van dit setje mag verwachten?

[ Voor 65% gewijzigd door JasperE op 05-06-2008 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 16:51
Ik ben ook benieuwd, ziet er wel goed uit :)

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152287

hier is dit topic niet voor bedoeld. t.

[ Voor 95% gewijzigd door teacher op 05-06-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130832

JasperE schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:39:
Reviews van dat laatste IBOOD setje zijn nergens te vinden :/
[afbeelding]

Iemand ervaring mee? Of een gegrond idee wat je van dit setje mag verwachten?
Ik heb een HT-S5105 set met dezelfde DV-SP405 dvd speler. De receiver hiervan is iets luxer dan die van de ibood aanbieding. Daarnaast zit hier een subwoofer bij met ingebouwde versterker dat heeft de ibood aanbieding niet.

Over de dvd speler en de receiver ben ik zeer tevreden. Via de usb aansluiting is het makkelijk om MP3 end DIVX bestanden af te spelen. Ook heeft de dvd speler een HDMI-uitgang. De receiver (een iets luxere versie dus) die ik heb werkt ook gewoon goed.

Wat eigenlijk niet zo goed is zijn de boxen. Op de subwoofer na zijn deze van plastic. Om een filmpje te bekijken voldoen de speakers nog wel maar ze zijn (naar mijn idee) te slecht om muziek naar te luisteren. Ik heb als front speakers een paar 28 jaar oude Philips speakers van stal gehaald en gebruik de bijgeleverde L+R front speakers als rear speakers. Ik ben nog van plan om op termijn betere speakers te kopen. Muziek speel ik nu af over alleen de Philips boxen en dan klinkt het prima dus de versterker is in orde.

Conclusie: dvd speler en versterker zijn goed maar verwacht niet te veel van de bijgeleverde speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 11:08

babybox

Win7

deze dvd-speler van de kruidvat is er een met een usb-aansluiting betekent dat, dat je een externe harde schijf erop aan kunt sluiten en dan je films kunt afspelen?
http://www.internetvoorde...=pageProduct&ProdID=23040

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-01 16:18
babybox schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:17:
betekent dat, dat je een externe harde schijf erop aan kunt sluiten en dan je films kunt afspelen?
In theorie zou dit natuurlijk moeten werken, ik gebruik mijn md81290 (aldi) ook al jaren op deze manier. Externe 20 gig hd eraan, xvid, divx erop met subtitle en draaien maar.
Echter een complete dvd spelen via de usb 1.1 lukt niet (schokkerig beeld).

Of het met deze dvd speler gaat lukken is afhankelijk van de firmware, heeft Watsvision genoeg effort in de ontwikkeling hiervan gestopt, of zijn er "homebrew" firmwares te vinden?

Ik zou zelf gaan voor een divx dvd speler die wat meer in de aandacht staan van mensen die er firmwares voor schrijven zoals dit forum:
http://board.softpedia.com/lofiversion/index.php/f24.html

suc6 maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 09:14
babybox schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:17:
deze dvd-speler van de kruidvat is er een met een usb-aansluiting betekent dat, dat je een externe harde schijf erop aan kunt sluiten en dan je films kunt afspelen?
Ik denk het niet, volgens mij speelt 'ie geeneens divxbestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Anoniem: 130832 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:03:
[...]

Ik heb een HT-S5105 set met dezelfde DV-SP405 dvd speler. De receiver hiervan is iets luxer dan die van de ibood aanbieding. Daarnaast zit hier een subwoofer bij met ingebouwde versterker dat heeft de ibood aanbieding niet.

Over de dvd speler en de receiver ben ik zeer tevreden. Via de usb aansluiting is het makkelijk om MP3 end DIVX bestanden af te spelen. Ook heeft de dvd speler een HDMI-uitgang. De receiver (een iets luxere versie dus) die ik heb werkt ook gewoon goed.

Wat eigenlijk niet zo goed is zijn de boxen. Op de subwoofer na zijn deze van plastic. Om een filmpje te bekijken voldoen de speakers nog wel maar ze zijn (naar mijn idee) te slecht om muziek naar te luisteren. Ik heb als front speakers een paar 28 jaar oude Philips speakers van stal gehaald en gebruik de bijgeleverde L+R front speakers als rear speakers. Ik ben nog van plan om op termijn betere speakers te kopen. Muziek speel ik nu af over alleen de Philips boxen en dan klinkt het prima dus de versterker is in orde.

Conclusie: dvd speler en versterker zijn goed maar verwacht niet te veel van de bijgeleverde speakers.
Wat vind je van de verhouding van 130w van de speakers met de 90 w van de subwoofer van de S5105. Is dat niet een beetje scheef.

Waarom vinden je muziek luisteren niet goed. Is de kwalitieit van het geluid niet goed, want aan het vermogen zou het toch niet moeten liggen.

Hij is namelijk in de aanbieding bij de saturn in Groningen

http://www.saturn.nl/aanbiedingen/store_flash/184/index.php3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
Maximale belastbaarheid van een luidspreker heeft geen invloed op het goed samengaan van componenten binnen een set. Klank en rendement zijn dan veel belangrijker. Als je 90w RMS je luidsprekers instuurt ben je zowiezo doof bij een gemiddeld rendement.

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nico111 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:31:
[...]

Wat vind je van de verhouding van 130w van de speakers met de 90 w van de subwoofer van de S5105. Is dat niet een beetje scheef.

Waarom vinden je muziek luisteren niet goed. Is de kwalitieit van het geluid niet goed, want aan het vermogen zou het toch niet moeten liggen.
De geluidskwaliteit is niet goed. Het vermogen zegt hier natuurlijk helemaal niks over. Wat wel weer opvallend is, is dat de gevoeligheid van de front, center en rear speakers slechts 78 db/W/m is. Dit is bijzonder ongevoelig. Normale speakers halen met gemak 88 db/W/m. Volgens mij zitten er gewoon een paar weerstanden in om de boel te verzwakken zodat je de speakers met 130w niet opblaast.
Dit verklaart ook waarom de subwoofer met slechts 90w in verhouding voldoende bas kan produceren.

ALs ik jou was zou ik de receiver met de boxen eens gaan beluisteren. Het kan voor jou natuurlijk wel voldoen, zelf met muziek.
Hij is namelijk in de aanbieding bij de saturn in Groningen

http://www.saturn.nl/aanbiedingen/store_flash/184/index.php3
Is die aanbieding wel met dvd speler erbij? En zo ja welke? Want de S5105 is volgens mij alleen de receiver met de speakers. Dit voor 400 euro is niet zo'n geweldige aanbieding. Als de DV-SP405 dvd speler erbij zit is het wel een goede deal. Overigens is de aanbieding niet duidelijk want er wordt gesproken over de mogelijkheid om DIVX af te spelen en dat is een eigenschap van de DVD speler. Maar verder staat er niks over een DVD speler en ook geen plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:44

UTM

Over deze aanbieding: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_22/OFF10.SHTML

Iemand ervaring met het afspelen van gekopiërde DVD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Sinds deze week bij de Action, een 180W omvormer voor in de auto (12V -> 230V) voor 18,95 om je AUD/VID apparatuur te kunnen voeden. Er zit een USB-poort op om ook 5V (500 mAh) stroom te kunnen leveren en er zit een klein fannetje in om de boel koel te houden. Grappig ding. Vanavond effe proberen met mijn (kleine) LVD-TV :P.

Afbeeldingslocatie: http://atjong.tweakdsl.nl/hardware/imag0027.jpg
Afbeeldingslocatie: http://atjong.tweakdsl.nl/hardware/imag0028.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 29-05 11:26

SeatRider

Hips don't lie

atjong schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:10:
Sinds deze week bij de Action, een 180W omvormer voor in de auto (12V -> 230V) voor 18,95 om je AUD/VID apparatuur te kunnen voeden. Er zit een USB-poort op om ook 5V (500 mAh) stroom te kunnen leveren en er zit een klein fannetje in om de boel koel te houden. Grappig ding. Vanavond effe proberen met mijn (kleine) LVD-TV :P.

[afbeelding]
[afbeelding]
Omslachtige manier om een 12v > USB ladertje te poweren :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAlpha
  • Laatst online: 26-05 12:02
Anoniem: 130832 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:03:
[...]

Ik ben van plan om die set aan te schaffen, maar ondersteund die nou Geluid én Video over HDMI? en heeft het HDMI 1.3? Waar heb je hem trouwens gekocht? ;p

Hier staat mijn handtekening, als het goed is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Laatst online: 18-01 16:18
Sinds deze week bij de Action, een 180W omvormer voor in de auto (12V -> 230V) voor 18,95 om je AUD/VID apparatuur te kunnen voeden.
Ik zou zelf een beetje voorzichtig zijn met apparatuur van de action.... ik heb niet zo'n hoge pet op van de kwaliteit.
Hou een beetje de temperatuur van het apparaat in de gaten, en laat hem niet op spanning staan als je niet in de auto zit.
Dus ik zou hem ook niet meteen achter het dashbord inbouwen (als je dat van plan mocht zijn).

Mocht ik het mis hebben...veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
AceAlpha schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:07:
[...]

Ik ben van plan om die set aan te schaffen, maar ondersteund die nou Geluid én Video over HDMI? en heeft het HDMI 1.3? Waar heb je hem trouwens gekocht? ;p
Eh ja dat is nou zo'n beetje de definitie van HDMI, da's audio en video door 1 stekker/kabel...... 8)7

En het lijkt een (slechts) 1.0 HDMI te zijn.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

[afbeelding]
[afbeelding]
Tip! Goedkope auto omvormer voor laptop bij Action :)

Mijn ervaring ermee: hij is wel redelijk goed, maar niet alle apparaten willen ermee werken of werken niet goed.

Oplader van m'n ThinkPad begon te brommen en werd best wel warm
Oplader van Gameboy advance SP werkte bijv. wel
Oplader van Dell Latitude X300 werkt wel goed.

Het apparaat geeft een gemodificeerde sinus af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Aegir2002 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:53:
Dus ik zou hem ook niet meteen achter het dashbord inbouwen (als je dat van plan mocht zijn).
Uiteraard, al was het alleen al vanwege het interne fannetje dat altijd draait als ie aan staat. Maar mijn Akai 19 inch LCD-TV met ingebouwde DVDspeler doet het er goed mee. Nu heb ik dus de ultieme auto-DVDspeler voor de kids voor op de vakantiereis naar het zuiden ;).
Da's aan de specs te zien een andere.

[ Voor 19% gewijzigd door atjong op 14-06-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAlpha
kaajee schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:41:
[...]

Eh ja dat is nou zo'n beetje de definitie van HDMI, da's audio en video door 1 stekker/kabel...... 8)7

En het lijkt een (slechts) 1.0 HDMI te zijn.......
:/ Zucht, zie bijvoorbeeld deze set: http://www.onkyousa.com/m...T-S5100&class=Systems&p=i

Geeft ALEEN VIDEO over hdmi.

Vandaar de vraag of de HT-S5105 dat ook doet, degene van de link is de S5100 (Amerikaanse release). Lijkt me dat de HT-S5105 de verglijkbare variant is, echter dan voor Europa.

>>>>RUUDDUDE, scroll iets naar boven :)<<<<<

[ Voor 10% gewijzigd door AceAlpha op 14-06-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
atjong schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:03:
[...]

Uiteraard, al was het alleen al vanwege het interne fannetje dat altijd draait als ie aan staat. Maar mijn Akai 19 inch LCD-TV met ingebouwde DVDspeler doet het er goed mee. Nu heb ik dus de ultieme auto-DVDspeler voor de kids voor op de vakantiereis naar het zuiden ;).

[...]

Da's aan de specs te zien een andere.
Specs zijn inderdaad ietsje anders, 150 watt ipv 180 watt, maar ik heb het apparaat dus zelf ook, en hij is precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
AceAlpha schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:10:
[...]

:/ Zucht, zie bijvoorbeeld deze set: http://www.onkyousa.com/m...T-S5100&class=Systems&p=i

Geeft ALEEN VIDEO over hdmi.

Vandaar de vraag of de HT-S5105 dat ook doet, degene van de link is de S5100 (Amerikaanse release). Lijkt me dat de HT-S5105 de verglijkbare variant is, echter dan voor Europa.

..............
Diepere zucht............
ten eerste heb je het nu over de receiver, in je eerste post/vraag bleek daar niets van, daar reageerde je op zowel dvd speler (DV-SP405) als receiver (HT-S5105). Ik dacht dat je (alleen) de dvd speler bedoelde............

ten tweede; hoe kom je erbij dat de US versie, S5100 geen audio over HDMI ondersteund? Waar lees je dat?
Ten eerste staat dat nergens, sterker nog; als je de moeite neemt de manual te lezen staat er een hele duidelijk passage over audio en HDMI. Natuurlijk ondersteunen zowel de S5100 als de S5105 audio over HDMI......

uit de manual van de S5100:
HDMI IN 1–3 and OUT (p.15)
HDMI (High Definition Multimedia Interface) con-
nections carry digital audio and digital video.

Audio Signals (p.36)
• Audio and video signals received via inputs other than the HDMI IN jacks are not output by the HDMI OUT.
• Audio and video signals received via the HDMI IN jacks are output only by the HDMI OUT.
•To watch an HDMI source that’s connected via the AV receiver’s HDMI jacks, the AV receiver must be turned
on, otherwise no HDMI signal will be output.
• If you want to listen through the speakers connected to the AV receiver, in addition to an HDMI connection,
you’ll also need to make a separate analog or digital audio connection.
Voordat je de volgende keer 'zucht' doe eerst eens wat meer moeite zelf onderzoek te doen..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAlpha
Wederom zucht, als je een punt probeert te bewijzen doe het dan gewoon goed.

Ten eerste, nut van HDMI op DVD speler zou gering zijn zonder geluid. Maargoed kan gebeuren dat je dat niet kan inzien en denkt dat ik het over de DVD speler heb, ook al heb ik het over een SET 8)7

Ten tweede citeer ik nu je eigen post als bewijs, waarschijnlijk omdat meneer betweter meer bezig is met zichzelf te verdedigen dan nuttig te reageren.

"• If you want to listen through the speakers connected to the AV receiver, in addition to an HDMI connection,
you’ll also need to make a separate analog or digital audio connection."

Wat dus bewijst dat de HT-S5100 GEEN geluid over HDMI geeft, althans uit de boxen van de receiver.

Vandaar de vraag of de HT-S5105 dat wel doet. Als je ook zo'n mooie manual kan vinden over het betreffende type, dan heb ik tenminste wat aan je ;)

Nogmaals oproep aan RUUDDUDE, of je antwoord kan geven :)
kaajee schreef op zondag 15 juni 2008 @ 10:37:
[...]

Diepere zucht............
ten eerste heb je het nu over de receiver, in je eerste post/vraag bleek daar niets van, daar reageerde je op zowel dvd speler (DV-SP405) als receiver (HT-S5105). Ik dacht dat je (alleen) de dvd speler bedoelde............

ten tweede; hoe kom je erbij dat de US versie, S5100 geen audio over HDMI ondersteund? Waar lees je dat?
Ten eerste staat dat nergens, sterker nog; als je de moeite neemt de manual te lezen staat er een hele duidelijk passage over audio en HDMI. Natuurlijk ondersteunen zowel de S5100 als de S5105 audio over HDMI......

uit de manual van de S5100:

[...]

Voordat je de volgende keer 'zucht' doe eerst eens wat meer moeite zelf onderzoek te doen..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AceAlpha schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:07:
De receiver is de HT-R518 deze is vrijwel gelijk aan de HT-R508. Het enige verschil is volgens mij dat de 518 3 HDMI ingangen heeft en de 508 2. De HDMI is alleen pass-thru dus de receiver haalt het geluid niet uit het HDMI ingangssignaal. Op de doos staat dan ook: 1080p video pass-thru (requires seperate audio connection). Wat voor soort HDMI het precies is, daar is niks over te vinden ook niet bij de technische gegevens.

Ik heb mijn setje bij de Mediamarkt gekocht tijdens een aanbieding (anders is de MM zowieso veel te duur). Ik heb geen idee of ze deze set normaal ook verkopen.

Ik zie net dat de specs van de HT-S5105 nu ook op de Onkyo site staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 130832 op 15-06-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAlpha
Bedankt voor de reply Ruud :)

Dan maar opzoek naar een andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AceAlpha schreef op zondag 15 juni 2008 @ 14:14:
Dan maar opzoek naar een andere
Een Onkyo TX-SR606 bijvoorbeeld. Goedkoopste internetprijs rond de 450 euro voor alleen een receiver. Kan je er gelijk een paar goede speakers bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAlpha
Mja, budget was €500

Heb de samsung HT-AS720 net besteld.

Voor het geval dat je benieuwd er naar bent, deze: http://www.samsung.com/ca...s&model_cd=HT-AS720ST/XAC

Alleen dan de 7.1 variant :)

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
STOP! Heeft je tip te maken met PC en laptop spul?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1300075//