Tip! Goedkope auto omvormer voor laptop bij Action

Pagina: 1
Acties:
  • 27.119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:45
Voor degenen die goed hebben opgelet, die hadden gezien dat er een omvormver van 12 naar 230 Volt te koop stond in het Action krantje

Voor degenen die minder goed op gelet hebben, hier een linkje: http://www.action.nl/pages/OfferPage.aspx?type=week&nr=9
Auto Omvormer
12V 150W
altijd stroom in de auto voor
laptop, telefoon, tv, dvd en mp3
incl. USB-port
Afbeeldingslocatie: http://www.action.nl/data/bin/offers/351c15b8-238e-4dc9-a271-cc5d0343391f_l.jpg

prijs per stuk

€15,95
Hij is 150 Watt. Dus een laptop kun je er makkelijk op aan sluiten

Een voorbeeldje van de hoeveelheid vermogen die mijn laptop trekt:
Vermogen (P) = spanning (U) x stroom (I) => P=U x I

P=19V * 2,7
P=51,3 Watt

Hij kost maar €15,95 dus je kunt er geen buil aan vallen dacht ik zo :)

[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 02-02-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-02 15:38
damn, waarom zit er geen in Delft :(
edit: en niet eens in den haag!

[ Voor 31% gewijzigd door MeMoRy op 12-04-2007 18:11 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 22:56

Mark_640

In my memory

Bij mijn vorige werkgever had ik ook zo'n ding van een paar tientjes in de auto, om laptop/accuschroefmachine ed. op te laden.

Nadeel van die goedkope dingen is dat er geen mooie sinusvormige spanning uit komt, maar een blokspanning. Veel laadapparatuur kan daar niet goed tegen.

Lader van mijn laptop werdt ook ontzettend warm, schroefmachine (Makita) lader deed gewoon helemaal niets...

Bij mijn huidige werkgever zit er een "echte" in mijn auto van 1500W, draait zelf een flinke klopboormachine op, en er komt ook echt een mooie sinusvormige spanning uit... Maarja, die kost helaas wat meer als 15 € ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Mark_640 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:10:
Bij mijn vorige werkgever had ik ook zo'n ding van een paar tientjes in de auto, om laptop/accuschroefmachine ed. op te laden.

Nadeel van die goedkope dingen is dat er geen mooie sinusvormige spanning uit komt, maar een blokspanning. Veel laadapparatuur kan daar niet goed tegen.

Lader van mijn laptop werdt ook ontzettend warm, schroefmachine (Makita) lader deed gewoon helemaal niets...
Maar hij deed het verder wel?

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 12-04-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

ThinkPad schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:11:
[...]

Maar hij deed het verder wel?
Jawel, maar ik kon na 6 maanden een nieuwe lader voor m'n laptop gaan halen... :P

Je hoorde de lader ook licht "knetteren" zodra ik 'm aansloot op die omvormer...

Houdt er ook rekening mee dat die 150W een piekbelasting is, dat houdt dat ding geen 5 minuten vol... Nominale belasting zal een stuk lager liggen....

Kijk ook hier even, daar staan omvormers die een "zuivere sinus" geven... Zijn al een stukje duurder, en dan is ie nog niet ingebouwd, netjes afgezekerd, met fatsoenlijke dikte voedingskabels e.d. ;)

Totaalprijs voor mijn auto was € 2000,-, inclusief inbouw, goede bekabeling, goed afgezekerd en een tweede accu + relais om te voorkomen dat dat ding m'n normale accu leeg trekt...

edit:

En nog een quote van die betreffende site:

Wilt u een gemodificeerde sinus omvormer of toch een zuivere sinus omvormer:

Gemodificeerde sinusomvormers (dit is dus NIET hetzelfde als blokgolf sinus omvormers zoals sommigen beweren!) hebben een sinusgolf die 'nagenoeg' gelijk is aan een zuivere sinus. Hier werkt bijna alles probleemloos op (koffiemachines, stofzuigers, magnetrons, computers, boormachines, enz enz)

Echter b.v. fijne meetapparatuur, sommige zendapparatuur, de betere HiFi installaties en de SenSeo werken niet goed op een gemodificeerde sinusomvormer. Daarnaast kunnen er in sommige gevallen (+/- 5% van de gevallen) strepen ontstaan op beeldschermen van TV's (dit komt met name voor bij de nieuwe platte TV's)

[ Voor 61% gewijzigd door Mark_640 op 12-04-2007 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

MeMoRy schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:10:
In leiden zit er sinds kort een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Mark_640 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:13:
[...]

Jawel, maar ik kon na 6 maanden een nieuwe lader voor m'n laptop gaan halen... :P

Je hoorde de lader ook licht "knetteren" zodra ik 'm aansloot op die omvormer...
:/ Dat geeft me nou niet echt een lekker gevoel :| Ik was van plan om dit ding soms te gebruiken (dus op lange reisjes, wat niet zo vaak voorkomt, 1x in de 5 week ofzo), Maar als m'n adapter hierdoor naar de mallemoeren gaat :S ?
Mark_640 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:13:
Houdt er ook rekening mee dat die 150W een piekbelasting is, dat houdt dat ding geen 5 minuten vol... Nominale belasting zal een stuk lager liggen....
Daar had ik wel rekening mee gehouden ja ;) Dat is bij de meeste 'adapter' apparaten zo, dat het aangegeven vermogen meestal een piekvermogen is van enkele seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:41
Mark_640 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:10:
Dit is natuurlijk onzin.
Van een blokspanning een beetje sinus-achtig iets maken is niet duur. Gewoon een LDF erachter.

16 euro valt idd mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Ghannes schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:17:
[...]
Dit is natuurlijk onzin.
Van een blokspanning een beetje sinus-achtig iets maken is niet duur. Gewoon een LDF erachter.

16 euro valt idd mee ;)
Ik ben geen laagspanningsexpert, dus dat durf ik niet te zeggen, maar zie ook mijn edit hierboven nog even...

Maar idd, voor 16€ kun je 't altijd proberen toch?

edit:

Tot slot dan nog een nuttige toevoeging van de site camperleven.nl

Goedkoop is duurkoop?
De nadelen van een (goedkope) gemodificeerde sinus omvormer kunnen zijn:

* Het ijzerpakket van de transformator in of aan een aangesloten apparaat gaat resoneren op de blokgolf. De kans bestaat dat de transformator daarna blijft brommen, ook thuis bij een echte sinus.

* Het ontstaan van stoorstrepen door de TV uitzending heen en brom in het geluid.

* Meeste airco's geven problemen vanwege inductieve belasting.

* Problemen met TL-verlichting vanwege inductieve belasting.

* Snelladers voor accu's, zoals bijvoorbeeld voor de schroefboormachine gaan defect en beschadigen daarbij mogelijk ook nog gemodificeerde sinus omvormer.

* Problemen bij opladen van sommige merken elektrische tandenborstels.

Deze laadproblemen komen doordat bij sommige apparaten een speciale manier van laden (electronica) wordt toegepast en deze in de war raakt van de getrapte golfvorm die uit een gemodificeerde sinus omvormer komt.

Aan een zuivere sinus omvormer zitten geen functionele nadelen. Het enig te noemen nadeel is, dat de aanschafprijs hoger ligt.

[ Voor 58% gewijzigd door Mark_640 op 12-04-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Mark_640 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:20:
[...]

Maar idd, voor 16€ kun je 't altijd proberen toch?
Tenzij je daar een adapter mee opblaast die €80~€150 waard is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Als je er eentje koopt, koop dan een echte sinus omvormer, die gemodificeerde sinus dingen storen op alles. Ik heb zo'n ding gehad en kon er eigenlijk niks op aansluiten, alles had wel iets raars. Fluitende adapters, strepen in crt tv, zelfs een crashende laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:03
Kan iemand dit ding andres even wat testen, om te zien hoe de sinusjes zijn van dit apparaat?
Als ie namelijk meevalt wil ik er wel 1 voor in de auto/boot/motor/fiets/tractor/driewieler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:06
Daar hoef je niet eens aan te meten ... gegarandeerd gemodificeerde sinus ... niet ideaal om je laptopje aan te hangen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
.          .-----.                  .-----.
           |     |                  |     |
     ------'     '------.     .-----'     '-----
                        |     |
                        |     |
                        |     |
                        '-----'

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afgelopen jaar heb ik voor dezelfde keus gestaan. Ik wilde meerdere apparaten (videocamera, batterijopladers, telefoons) opladen in een camper. Zitten twijfelen over een goedkope versie of een zuivere sinusgenerator. Uiteindelijk voor de laatste gekozen en het werkt zonder problemen. Geen herrie, extra warmte of een slecht buikgevoel. Ik zou mezelf voor m'n kop hebben geslagen als ik alle opladers in 1 keer verkloot zou hebben op een goedkope omvormer.

Ik heb ook bij omvormer.nu een zuivere sinus omvormer gekocht. Kostte toen 140 Euro, nu nog 95 Euro. Zet dat eens af tegen een paar kapotte opladers of bijvoorbeeld een aangesloten videocamera of laptop... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Waarom niet gewoon een grote filter om weer een sinusje van het signaal te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 11:54

Koenzie

Never leave, just go

Ik heb dat ding hier liggen en het is inderdaad niet ideaal voor een laptop adapter, het ledje op mij voeding knippert de hele tijd

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
offtopic:
Heb jij ledjes op je voeding... klink niet gezond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159326

Zou de usb-port wel gewoon stabiele stroom afgeven? 5V/500mA want zon ding zoek ik nou juist om mn mp3speler mee op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Anoniem: 159326 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:35:
Zou de usb-port wel gewoon stabiele stroom afgeven? 5V/500mA want zon ding zoek ik nou juist om mn mp3speler mee op te laden.
Vast wel, maar daar zijn veel kleinere adapters voor te vinden. Zoiets bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Nou jongens, ik heb er een opgehaald, en het werkt :)
Maar m'n adapter bromt inderdaad wel iets meer als normaal :S
Maar zovaak zal ik hem niet gebruiken.

Het fannetje begint trouwens wel direct te draaien als je wat aansluit, dit is waarschijnlijk niet temperatuurgeregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 22:23

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

MeMoRy schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:26:
offtopic:
Heb jij ledjes op je voeding... klink niet gezond :+
Mijn Dell voeding heeft dat ook...

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

[...]
Dit is natuurlijk onzin.

16 euro valt idd mee ;)
Onzin? Goed, vertel jij dan even waarom het onzin is.

Als je dit ding wil gebruiken voor geschakelde belastingen, is 16 euro duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Laatst online: 15-01 11:54

Koenzie

Never leave, just go

Kan iemand vertellen wat nu juist wel slim is om erop aan te sluiten en wat niet ?

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Koenzie schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 17:49:
Kan iemand vertellen wat nu juist wel slim is om erop aan te sluiten en wat niet ?
Dingen die niet zo 'ingewikkeld' zijn qua elektronica, burealampjes e.d en gloeilamp enzo werkt gewoon, m'n stereotoren trouwens ook :P

M'n laptop adapter ook, maar die bromt zoals ik al zei, wel :S

Een normale PC voeding niet!, ik zat even binnen te experimenteren met een accu + de omvormer en ik kreeg een vette schok (ik hield draadjes van accu tegen sigarretten plug van de omvormer) toen ik een PC aansloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Rowdy.nl schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 15:13:
Mijn Dell voeding heeft dat ook...
offtopic:
Ik moet hem nog uitleggen ook
:+
voe·ding (de ~ (v.))
1 het voeden
2 voedsel voor de mens
3 [techn.] toevoer
4 [techn.] hoeveelheid vloeistof of gas die per etmaal door een installatie gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ThinkPad schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 19:34:
[...]

Dingen die niet zo 'ingewikkeld' zijn qua elektronica, burealampjes e.d en gloeilamp enzo werkt gewoon, m'n stereotoren trouwens ook :P

M'n laptop adapter ook, maar die bromt zoals ik al zei, wel :S

Een normale PC voeding niet!, ik zat even binnen te experimenteren met een accu + de omvormer en ik kreeg een vette schok (ik hield draadjes van accu tegen sigarretten plug van de omvormer) toen ik een PC aansloot.
Dat is ook een vrij lompe actie (dat draadjes gedoe) met een apparaat dat 10A kan trekken.. logisch dat je dan een oplawaai krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Bigs schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:41:
[...]

Dat is ook een vrij lompe actie (dat draadjes gedoe) met een apparaat dat 10A kan trekken.. logisch dat je dan een oplawaai krijgt.
Van fouten moet je leren he :$
Maar die PC voeding trok waarschijnlijk te veel denk ik :P, maar de omvormer werkt nog steeds, en ik ook nog, het deed wel flink pijn trouwens :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Binnenkort ook bij de Lidl:

Er wordt niks gezegd over een zuivere sinus o.i.d. dus waarschijnlijk is het een gemodificeerde sinus, of in het slechtste geval een blokgolf.

Toch hebben niet alle apparaten problemen met dit soort omvormers (adapter van m'n Dell Latitude X300 werkt bijvoorbeeld prima) en dus wou ik het toch even onder de aandacht brengen.

http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20080717.p.Omvormer
Voor het aansluiten van laptop of dvd-speler via de 12-V-sigarettenaansteker
Ingangsspanning: 11 - 15,5 volt gelijkstroom
Uitgangsspanning: 220 - 240 volt wisselstroom
Continue vermogen: 150 watt
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/08_14264_b.jpg

Voor €19.99

[ Voor 45% gewijzigd door ThinkPad op 10-07-2008 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Laatst online: 00:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Gezine de afmeting zou ik zeggen dat het zelfs geeneens een gemodificeerde sinus produceert... Ik heb met mijn laptop vorig jaar wel wat problemen gehad wat betreft een omvormer. Zodra ik m'n laptop aansloot op een 150Watt omvormer, ging de fan in m'n laptop voeding gelijk draaien en begon hij vrij luidruchtig te brommen. Ook de fan van de omvormer sprong vrijwel direct aan (temp. gestuurd) en ook de omvormer begon behoorlijk te brommen. Voor even was het wel te gebruiken, maar ik zou m'n laptop er geen langere tijd aan willen hangen...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MeMoRy schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:33:
[...]

offtopic:
Ik moet hem nog uitleggen ook
:+

[...]
offtopic:
Hij is ook heel flauw

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:57
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoeveel vermogen de dynamo in mijn auto kan genereren. Nu weet ik dat ik een 57kW motor heb, maar waar ligt de grens van mijn dynamo? Iig draait er een dikke airco op. Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
70A tot 90A ofzo voor een redelijke normale auto geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:57
ThinkPadd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:17:
Ik rijd in dit geval in een VW T4 Transporter diesel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:58

DaWaN

'r you wicked ??

Vinnienerd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:24:
[...]

Ik rijd in dit geval in een VW T4 Transporter diesel. :)
Meestal is het vermogen van je dynamo zo'n 1kW

Dat komt overeen met hetgene wat ThinkPad zegt :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-04 20:12

mux

99% efficient!

Die dingen kun je niet echt op een laptopadapter zoals die van mij hangen, die heeft semi-actieve PFC (gezien het vermogen van mn laptop) en die probeert dus een sinus te maken van een blokgolf. Dat zorgt voor een hoop verlies in de choke en dus een hele hete adapter...

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]
Dit is natuurlijk onzin.

16 euro valt idd mee ;)
Als het niet zo duur is vraag ik me af waarom een 'echte' sinus-omvormer dan ruim drie keer zo duur is als een 'nep-sinus' omvormer. Maak jij even een filter die 150 W aan kan zonder in de hens te vliegen of het rendement halveert? ;)

Trouwens... aan één LDF heb je dan nog niet genoeg, waarschijnlijk moet je er wel een aantal achter elkaar zetten om er een beetje sinusachtige vormen uit te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door JER00N op 13-07-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-04 20:12

mux

99% efficient!

Tsja, zoals met zoveel dingen in elektronica [insert flame @ apple hardware], iets hoeft in materiaalkosten niet duur te zijn, als het schaars, nicheproduct of gewoon heel gewild is kan het zomaar duur worden.

Ik ken obscuurdere voorbeelden, denk aan power electronics die vaak niet meer zijn dan hun low-power equivalent met wat zware mosfets op de in/uitgang maar wel 100x zo duur zijn...

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 22:36

LauPro

Prof Mierenneuke®

ThinkPadd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:17:
Het is alleen wel zo dat de standaard 'sigarettenaansteker' volgens mij maar tot 20A gaat, dat is ruim 240 watt, zou voldoende moeten zijn voor een dikke omvormer. Daarna moet je echt aparte kabels gaan leggen naar je accu.

Trouwens zo'n omvormer om een laptop aan te sluiten is een beetje zielig, waarom koop je dan niet zo'n setje, veel hoger rendement:
Afbeeldingslocatie: http://www.pagershop.nl/images/186311.jpg

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Zoiets heb ik nu ook, werkt inderdaad veel beter, en het rendement is ook een stuk beter.

Je kan die van mij (artikel nr. 510510-89 bij Conrad) ook nog instellen op diverse voltages van 15 t/m 24V.

Erg handig.

Er zit alleen geen plugje bij voor mijn Dell Latitude X300, maar die adapter werkt dus wel goed op die omvormer.

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 14-07-2008 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Klein schopje, heeft iemand al ervaring met die Aldi-omvormer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ThinkPadd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 23:46:
Binnenkort ook bij de Lidl:

Er wordt niks gezegd over een zuivere sinus o.i.d. dus waarschijnlijk is het een gemodificeerde sinus, of in het slechtste geval een blokgolf.

Toch hebben niet alle apparaten problemen met dit soort omvormers (adapter van m'n Dell Latitude X300 werkt bijvoorbeeld prima) en dus wou ik het toch even onder de aandacht brengen.

http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20080717.p.Omvormer
Heb hem in mijn handen; het gaat hier om een gemodificeerde sinus.
Manual staat hier.

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 18-07-2008 12:14 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Eigenlijk valt dit apparaat best wel tegen.

Ik heb nu een nieuwe laptop, en ga binnenkort op vakantie, dus ik dacht "Ik test hem nog ff met m'n nieuwe laptop"

Maar dat werkt niet, adapter van laptop (HP Pavillion DV5-1160ed) gaat raar brommen en laptop kan ik aandrukken, maar gaat na 1 seconde alweer uit (heb accu er niet in zitten)

En die autolader die ik noemde (die van Conrad, 510510-89 geloof ik) die heeft geen plug die in m'n HP past.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 30-06-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-05 23:45

Aapje

Opel-beun
Heb zelf een omvormer van Dealextreme.com ook een klein apparaatje, maar deze geeft naast dat de laptop adapter gaat brommen geen beloofde 220v maar 200v... Weet niet tot hoever die lidl omvormer zoiets doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Komt het niet door je multimeter dat je 200v meet? Omdat er zo'n rare gemodificeerde sinus uitkomt weet je multimeter er niet goed raad mee, en meet hij maar 200V ipv 230V (tegenwoordig is het 230V, geen 220V :P )

Ik heb zojuist die van mij even gemeten met een goedkoop multimetertje, en dan meet ik ook maar ~170V AC (schommelt een beetje tussen 168V en 172V)

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 30-06-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

Bij de makro voor 20 euro eentje van 300 watt... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-05 23:45

Aapje

Opel-beun
ThinkPadd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:28:
Komt het niet door je multimeter dat je 200v meet? Omdat er zo'n rare gemodificeerde sinus uitkomt weet je multimeter er niet goed raad mee, en meet hij maar 200V ipv 230V (tegenwoordig is het 230V, geen 220V :P )

Ik heb zojuist die van mij even gemeten met een goedkoop multimetertje, en dan meet ik ook maar ~170V AC (schommelt een beetje tussen 168V en 172V)
Ah verklaard een hoop ja :D Nog niet eens over na gedacht 8)7

Omvormertje werkt prima voor m'n soldeerbout in de auto :P Scheelt me elke keer een verlengsnoer leggen in elk geval ;)

Ik durf trouwens alleen m'n oude laptop aan die omvormer te koppelen, m'n nieuwe laptop blijft er mooi vanaf :P

[ Voor 7% gewijzigd door Aapje op 30-06-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ja voor zulk soort dingen werkt het inderdaad wel.

Verlichting e.d. werkt ook gewoon.

Maar met geschakelde voedingen (laptops e.d.) werkt het dus niet cq. zeer slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik ben net terug van vakantie en heb m'n EEE PC 900 prima kunnen opladen en gebruiken tijdens de reis, met deze omvormer.

Ik moest het wel in een bepaalde volgorde aansluiten anders werkte het niet.
  1. Omvormer aanzetten
  2. Stekker van EEE lader erinsteken
  3. Plug van EEE lader in EEE steken
Dan werkte het prima :)

Als ik de lader al aan de EEE had hangen, en de omvormer werd uitgezet (contact eraf door sleutel bijv.) en de stroom kwam er daarna weer op, dan werkte het niet, en ging de lader brommen/zoemen.
Dit komt waarschijnlijk door de rare sinus die de omvormer uitspuugt.

Wel vreemd, want m'n HP DV5-1160ed, en een ThinkPad T42 werken niet op de omvormer.

Telefoon opladen (Samsung U600) werkte ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MeMoRy schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:10:
Wel precies ertussen in! Rijswijk In De Boogaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Die van de Action heb ik vorig jaar gekocht, de USB-ansluiting heeft het nooit gedaan en tijdens vakantie is de rest ook gesneuveld. Ik heb net nog ff geprobeerd en de adapter van mijn laptop (Apple) heeft een hoge sis (alleen te horen als je de adapter naast je oor houdt overigens), of dat komt van dat ding weet ik niet...

Omdat 'ie nu dus niet meer werkt zat ik te denken: fixen of weggooien, ik denk dat ik 'm maar naar de afvalverwerking ga brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

ThinkPadd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:39:
Ik ben net terug van vakantie en heb m'n EEE PC 900 prima kunnen opladen en gebruiken tijdens de reis, met deze omvormer.

Ik moest het wel in een bepaalde volgorde aansluiten anders werkte het niet.
  1. Omvormer aanzetten
  2. Stekker van EEE lader erinsteken
  3. Plug van EEE lader in EEE steken
Dan werkte het prima :)

Als ik de lader al aan de EEE had hangen, en de omvormer werd uitgezet (contact eraf door sleutel bijv.) en de stroom kwam er daarna weer op, dan werkte het niet, en ging de lader brommen/zoemen.
Dit komt waarschijnlijk door de rare sinus die de omvormer uitspuugt.

Wel vreemd, want m'n HP DV5-1160ed, en een ThinkPad T42 werken niet op de omvormer.

Telefoon opladen (Samsung U600) werkte ook prima.
toon volledige bericht
Telefoon opladen kan ik ook met een autolader of de USB ingang van de autoradio (alleen bij dat laatste werkt navigatie niet als de telefoon bij USB niet op active sync staat omdat de radio dan toegang heeft tot het geheugenkaartje ipv de telefoon) Dat is wel het voordeel van die usb aansluitingen want die lader is ook al van drie telefoons geleden ;)

Heeft iemand zo'n goedkope omvormer al eens geprobeerd met een Acer Aspire One?

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 06-08-2009 12:16 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1