Wat voor tijd hebben de nummers een (jij) en twee dan?Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 15:43:
Bij de finish van de 2e ronde lig ik 3/4 rondje voor.... Dit is natuurlijk erg raar. Maar laten we hopen dat de AI cars in de full game een stuk sterker zijn.
Verwijderd
Die ideale lijn kun je in de demo ook al uitzetten.Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 15:43:
Het ligt aan meerdere dingen:
- het koppel, bij welk toerental is het meeste koppel beschikbaar?
- de banden, is de auto in staat om alle PK's op het asfalt te brengen?
- en vast nog meer techtnische dingen....
Ik heb net op mijn Ati 9600 (OUD) de races in de simpelste mode en in de king mode gereden. In de beide modes kan je gemakkelijk winnen. Zelfs met een FPS van 10-15 is het mogelijk. Als ik deze demo vergelijk met bv. GTR2 (ja ik weet t, dat is een echte sim) dan valt me op dat de AI cars op de grid heel langzaam wegtrekken. De eerste 3 a 4 bochten houden ze me dan nog bij maar daarna loop ik steeds verder uit. Bij de finish van de 2e ronde lig ik 3/4 rondje voor.... Dit is natuurlijk erg raar. Maar laten we hopen dat de AI cars in de full game een stuk sterker zijn.
Ik hoop trouwens ook dat je die irritante driveline (ideale lijn) in de full game kan uitschakelen.....
Integendeel, Amerikaanse auto's hebben meestal een grotere acceleratie, door de enorme koppelingskracht van die auto's. Alleen ontbreekt de muscle cars het vaak aan een goede wegligging integenstelling tot Europese en Aziatische auto's.Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 14:56:
[...]
tja dat kan goed hoor , een amerikaan is slomer met optrekken dan bijv een jappaner , dat is bekent in zoverre
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Even iets duidelijker uitleggen nog. Dat gestotter lijkt wel op als je te weinig geheugen hebt en dat de harde schijf moet laden, maar mn schijf laat dan verder niet als ik het zo zie. Maarja moet genoeg geheugen hebben lijkt me. Maar kent iemand dit probleem.jaaoie17 schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:27:
Heb dat de game wel vloeiend doet. Dus alles op het hoogst en fsaa op het hoogst in een res van 1680x1050. Maar heb wel dat tie vaag hakkelt hij gaat vloeiend maar hakkelt tussendoor. Waar kan het aanliggen.
systeem:
c2d E6600
4gig ddr2
geforce 8800GTS
asus pw5 DH deluxe
win vista 64bit.
ohja en als geluidkaart heb ik een x-fi kaart. Weet niet of die verder nog kan storen.
En voor mn videokaart gebruik ik de 163.69 drivers
[ Voor 3% gewijzigd door jaaoie17 op 04-11-2007 17:15 ]
Verwijderd
Je driver is alweer verouderd.jaaoie17 schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:13:
[...]
Even iets duidelijker uitleggen nog. Dat gestotter lijkt wel op als je te weinig geheugen hebt en dat de harde schijf moet laden, maar mn schijf laat dan verder niet als ik het zo zie. Maarja moet genoeg geheugen hebben lijkt me. Maar kent iemand dit probleem.
ohja en als geluidkaart heb ik een x-fi kaart. Weet niet of die verder nog kan storen.
En voor mn videokaart gebruik ik de 163.69 drivers
Verder ziet je systeem er goed genoeg uit, ik kan namelijk ook alles gewoon voluit spelen..
Dat is toch de laaste non-beta driver?Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:27:
[...]
Je driver is alweer verouderd.
Verder ziet je systeem er goed genoeg uit, ik kan namelijk ook alles gewoon voluit spelen..
Hier draait hij ook superslecht. Met alles op low bij 1280x1024 haal ik max 20fps.
Systeem:
P4ht 3,4
1,5gb ram
geforce 7900gto
Systeem:
P4ht 3,4
1,5gb ram
geforce 7900gto
Verwijderd
Hmm ja, je hebt gelijk. Ik heb zelf 169.04 maar ik denk niet dat het heel veel verschil zal maken.
Wat me opvalt is dat de demo het bij sommigen met een systeem vergelijkbaar met die van jou en mij problemen hebben met normaal kunnen spelen.
Op het officiele forum las ik ook dat iemand zo'n probleem had.
Als ik meer weet laat ik het hier in ieder geval weten.
ProStreet is ook niet free roaming, puur tracks. Al denk ik dat het beter was geweest met free roaming.
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Waarschijnlijk is je processor(P4) de bottleneck, ondanks de kloktik van 3,4ghz.Het Fantoom schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:44:
Hier draait hij ook superslecht. Met alles op low bij 1280x1024 haal ik max 20fps.![]()
Systeem:
P4ht 3,4
1,5gb ram
geforce 7900gto
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Verwijderd
das wel heel slecht.Het Fantoom schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:44:
Hier draait hij ook superslecht. Met alles op low bij 1280x1024 haal ik max 20fps.![]()
Systeem:
P4ht 3,4
1,5gb ram
geforce 7900gto
heb je wel AA uit staan?
heb je wel de nieuwste driver?
heb je dit ook is de canyon race? die is iets lichter namelijk.
ik speel deze game met een 3400+(2,4) 6800gt, 1gig ram, maar ik heb ff gekeken op 1280x1024 (canyon race) en ik zag gemiddeld 11 fps met uitschieters naar 17 op high, 0xAA 8xAF.
op 1024x768 heb ik maar een paar fps meer, das wel weer vreemd.
ik neem aan dat het bij mij wel normaal is?
Als ik de HEMI zelf even kon rijden, dan zou ik het spel echt laten zien wat je ermee kan doen.
Wat namelijk gek is dat je opeens door een auto die vol de limiter in beukt wordt ingehaald en die later keurig netjes weer afremt zodat jij het kan inhalen.
Wat namelijk gek is dat je opeens door een auto die vol de limiter in beukt wordt ingehaald en die later keurig netjes weer afremt zodat jij het kan inhalen.
Computers are useless. They can only give you answers.
Bij de canyon race haal ik zo'n 15-20 fps gemiddeld, AA staat ook uit.Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:15:
[...]
das wel heel slecht.
heb je wel AA uit staan?
heb je wel de nieuwste driver?
heb je dit ook is de canyon race? die is iets lichter namelijk.
Ik gebruik nog steeds forceware 91.31, is er een betere voor de 7900gto?
Kan goed dat het aan de processor ligt, wel vreemd dat ik HL ep2 dan weer wel vloeiend (50+ fps) speel met zowat alles op high. Maar dat zegt misschien meer over het programmeerwerk van Valve.
[ Voor 34% gewijzigd door Het Fantoom op 04-11-2007 18:58 ]
Misschien heb je wel gelijk en is de Engine van nfs bagger, er zijn namelijk meerdere mensen die met een single core of met met de 7 series geforce lage frame rates krijgen. Het kan zijn dat ze bij de release het spel optimaliseren, zodat er meerdere hardware het soepeler draaien.Het Fantoom schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:57:
[...]
Bij de canyon race haal ik zo'n 15-20 fps gemiddeld, AA staat ook uit.
Wel vreemd dat ik HL ep2 dan weer wel vloeiend (50+ fps) speel met zowat alles op high, maar dat zegt misschien meer over het programmeerwerk van Valve.
Computers are useless. They can only give you answers.
Verwijderd
het enigste advies wat ik kan geven, download de nieuwste nvidia driver, aangezien die driver wat je nu hebt tamelijk oud is.(ik heb ff gekeken en hij komt uit juni 2006) hopelijk helpt het.Het Fantoom schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:57:
[...]
Bij de canyon race haal ik zo'n 15-20 fps gemiddeld, AA staat ook uit.
Kan goed dat het aan de processor ligt, wel vreemd dat ik HL ep2 dan weer wel vloeiend (50+ fps) speel met zowat alles op high. Maar dat zegt misschien meer over het programmeerwerk van Valve.
Kloksnelheid staat niet gelijk aan performance, en deze P4 @ 3.4GHz presteert misschien net zo als een Core2Duo @ 1.6GHz; dus niet echt vooruit te branden in mijn ogen.Xadeon schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:57:
[...]
Waarschijnlijk is je processor(P4) de bottleneck, ondanks de kloktik van 3,4ghz.
Hier verder een filmpje van mij: http://files-upload.com/files/598773/NFS.wmv. Rijden jullie net zo debiel? Of ben ik gewoon mongolisch?
[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 04-11-2007 19:55 ]
Ik heb dit probleem dus ook en ik heb bijna jouw specs behalve het geheugen (zie sig voor specs), en ik gebruik de 163.75 driversjaaoie17 schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:27:
Heb dat de game wel vloeiend doet. Dus alles op het hoogst en fsaa op het hoogst in een res van 1680x1050. Maar heb wel dat tie vaag hakkelt hij gaat vloeiend maar hakkelt tussendoor. Waar kan het aanliggen.
systeem:
c2d E6600
4gig ddr2
geforce 8800GTS
asus pw5 DH deluxe
win vista 64bit.
motabeatz.com
Verwijderd
Hmm, dat er geen stukje free roaming in zit is op zich niet gek omdat het niet in de uiteindelijke versie zit. Dat je niets aan kunt passen aan je auto vind ik persoonlijk ook best jammer..tjtristan schreef op zondag 04 november 2007 @ 15:44:
[...]
Ik weet dat het een slechte vergelijking is, maar je hebt maar 2 races met 2 auto's is helemaal niet dat je kan aanpassen oid, klein stukje free roaming zit er ook niet bij.
Ik dacht dat de Carbon demo wat uitgebreider was (weet ik niet helemaal meer zeker) maar je kon in ieder geval met een mod met wat meer auto's rijden.
Dat er maar 2 races en 2 auto's inzitten vind ik op zich niet zo'n ramp aangezien de uiteindelijke versie al redelijk snel verkrijgbaar zal zijn. Toch was het misschien leuker geweest als er van alle 4 de gametypes een track speelbaar was geweest.
Dat zeg ik..MensionXL schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:54:
[...]
Kloksnelheid staat niet gelijk aan performance, en deze P4 @ 3.4GHz presteert misschien net zo als een Core2Duo @ 1.6GHz; dus niet echt vooruit te branden in mijn ogen.
Hier verder een filmpje van mij: http://files-upload.com/files/598773/NFS.wmv. Rijden jullie net zo debiel? Of ben ik gewoon mongolisch?Volgens mij kan het gewoon niet beter met dit spel
Verwijderd
Onzin , draai hier met een P4 3.0HT@3.4Gig en 2048MB DDR en een Saphire X1950Pro 512MB,
Settings 2xAA en 8xAS op 1280x800 widescreen en settings van het spel op medium en haal 26Fps tot 67Fps
Kweet niet maar een 7900gto was een buget kaartje en niet zo snel als een 7900GS dunk me, je processor is nog voldoende om dit spel te kunnen spelen.
Andere grafische kaart zou denk al een verbetering geven aangezien het op een X1650Pro ook redelijk draaid 17Fps tot 35Fps met settings 0xAA en 2xAS en settings in het spel op low met een AMD XP2800+ processor.
Upgrade je drivers of staan je Bios settings hoog, geheugen timers ,Delay o.a ?
Nouja ieder geval hier draaid hij prima
Verwijderd
Soms misschien ietwat meer gas terugnemen, vooral bij 2 van die kutbochten waar dr heuvels aan de zijkanten zitten.MensionXL schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:54:
[...]
Kloksnelheid staat niet gelijk aan performance, en deze P4 @ 3.4GHz presteert misschien net zo als een Core2Duo @ 1.6GHz; dus niet echt vooruit te branden in mijn ogen.
Hier verder een filmpje van mij: http://files-upload.com/files/598773/NFS.wmv. Rijden jullie net zo debiel? Of ben ik gewoon mongolisch?Volgens mij kan het gewoon niet beter met dit spel
Voorderest zag het er best goed uit toch?
De 7900GTO is zelfs sneller dan een GT, het is een ondergeklokte GTX. De processor is dus duidelijk de bottleneck, maar wel opmerkelijk dat hij bij jou wel goed draait. Ik zal morgen eens andere drivers proberen.Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:10:
Kweet niet maar een 7900gto was een buget kaartje en niet zo snel als een 7900GS dunk me, je processor is nog voldoende om dit spel te kunnen spelen.
Was toch wel benieuwd naar dit spel dus toch maar even de demo uitgetest. Het spel draait opzich prima op mijn systeem. Zoals velen al zeggen: graphics zijn redelijks maar niet echt spectaculair. Ik haal zo rond de 35-40 fps met het volgende systeem:
Q6600 (@3.1Ghz)
2GB Ram
x1950XT 256MB
Dit op 1280x1024, alles high en 4x AA.
Gameplay stelt me toch wel teleur, had er meer van verwacht ! De GT-R voelt in 'Racer' modus aan als een 10tonner, op King is dit gelukkig een stuk beter maar de besturing voelt nog steeds erg lomp en onrealistisch aan. Jammer van het schademodel is dat er vooral dingen 'los' gaan zitten en thats it, onderdelen zijn niet echt beschadigd.
Grappig spelletje opzich maar geen € 50 waard en zeker geen waardige opvolger van Underground.
Q6600 (@3.1Ghz)
2GB Ram
x1950XT 256MB
Dit op 1280x1024, alles high en 4x AA.
Gameplay stelt me toch wel teleur, had er meer van verwacht ! De GT-R voelt in 'Racer' modus aan als een 10tonner, op King is dit gelukkig een stuk beter maar de besturing voelt nog steeds erg lomp en onrealistisch aan. Jammer van het schademodel is dat er vooral dingen 'los' gaan zitten en thats it, onderdelen zijn niet echt beschadigd.
Grappig spelletje opzich maar geen € 50 waard en zeker geen waardige opvolger van Underground.
Geen onzin, ook in jou geval is de cpu de bottleneck. Het feit dat de betreffende persoon een iets mindere kaart heeft, doet daar niet aan af.Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:10:
[...]
Onzin , draai hier met een P4 3.0HT@3.4Gig en 2048MB DDR en een Saphire X1950Pro 512MB,
Settings 2xAA en 8xAS op 1280x800 widescreen en settings van het spel op medium en haal 26Fps tot 67Fps
Andere grafische kaart zou denk al een verbetering geven aangezien het op een X1650Pro ook redelijk draaid 17Fps tot 35Fps met settings 0xAA en 2xAS en settings in het spel op low met een AMD XP2800+ processor.
Upgrade je drivers of staan je Bios settings hoog, geheugen timers ,Delay o.a ?
Nouja ieder geval hier draaid hij prima
Verwijderd
Die demo tja, ik vind het niks. Nou is een toetsenbord natuurlijk niet de beste manier om een racegame te spelen, maar most wanted en carbon waren prima speelbaar met het toetsenbord. Deze demo is dat absoluut niet, de besturing is veel te indirect en op hogere snelheid ga je als je een beetje wilt bijsturen slingeren als de eerste de beste dronkeman. 
Verder vind ik de demo nogal makkelijk. Ik heb NFS:MW redelijk makkelijk uit kunnen spelen, maar deze demo slaat echt alles. Zelfs als ik rijdt als een idioot en m'n auto half kapot ram win ik nog met twee vingers in de neus. Veel te laat remmen, dikke slip, met twee wielen over het gras en daarbij wat parkeermeters meegenomen. Resultaat: 6 auto's ingehaald.
Aangezien de AI totaal niet op mij reageert is het überhaupt makkelijker om ze buitenom in te halen aangezien die gasten gewoon hun lijn volgen als je een uitremactie probeert.
Voor een fatsoenlijk oordeel wacht ik uiteraard op de final versie, maar deze demo voorspeld weinig goeds.

Verder vind ik de demo nogal makkelijk. Ik heb NFS:MW redelijk makkelijk uit kunnen spelen, maar deze demo slaat echt alles. Zelfs als ik rijdt als een idioot en m'n auto half kapot ram win ik nog met twee vingers in de neus. Veel te laat remmen, dikke slip, met twee wielen over het gras en daarbij wat parkeermeters meegenomen. Resultaat: 6 auto's ingehaald.

Voor een fatsoenlijk oordeel wacht ik uiteraard op de final versie, maar deze demo voorspeld weinig goeds.

Verwijderd
Voor een X1950PRO is een P4 3.4HT voldoende , je heb ook de PCIe uitvoering en die draaien met deze kaart net zo snel als op een duocore pcXadeon schreef op zondag 04 november 2007 @ 23:27:
[...]
Geen onzin, ook in jou geval is de cpu de bottleneck. Het feit dat de betreffende persoon een iets mindere kaart heeft, doet daar niet aan af.

En de GT uitvoering is niet sneller als de 7900GS , sterker nog de X1950PRO presteerd zelfs beter op hogere resolutie's en AA settings.
Maar dat was geen Flame of afkraken van zijn 7900GTO , het kan zijn dat de 3D kaart sneller wil maar de CPU het tegen houd (mocht de 7900GTO sneller zijn als de X1950PRO) en dat is dus niet het geval.
Ik lees zelfs mensen met een duo-core en een Geforce 8800GTX dat het voor geen meter draaid

Net zo snel, is dat een mislukte gok, of heb je dat echt getest?
Maar verder zeg je min of meer hetzelfde als wat ik al eerder al duidelijk maakte.
Maar verder zeg je min of meer hetzelfde als wat ik al eerder al duidelijk maakte.

[ Voor 84% gewijzigd door Xadeon op 05-11-2007 00:21 ]
De suggestie om vsync uit te zetten om de besturingslag tegen te gaan helpt geheel niet.
Er is gewoon iets mis met de demo, want in de menu' s doet het zich al voor met de muis. Als je snel je muis beweegt zie je ook al dat deze achter loopt op de beweging van je hand.
Ik begrijp gewoon niet hoe ea deze demo uit heeft kunnen brengen, alle problemen die iedereen meteen tegen komt, dat moet gewoon bij het interne testen van ea al bekent zijn geweest. Onbegrijpelijk.
Er is gewoon iets mis met de demo, want in de menu' s doet het zich al voor met de muis. Als je snel je muis beweegt zie je ook al dat deze achter loopt op de beweging van je hand.
Ik begrijp gewoon niet hoe ea deze demo uit heeft kunnen brengen, alle problemen die iedereen meteen tegen komt, dat moet gewoon bij het interne testen van ea al bekent zijn geweest. Onbegrijpelijk.
Verwijderd
Ik probeer iemand te helpen met iets wat ik gelezen heb.basb schreef op maandag 05 november 2007 @ 00:35:
De suggestie om vsync uit te zetten om de besturingslag tegen te gaan helpt geheel niet.
Speel jij met stuur? zo nee, bemoei je er dan niet mee want ik heb het niet over toetsenborden.
Dat het menu lagt weet ik ook wel.
Spreek voor jezelf, een hoop mensen hebben nergens last van.basb schreef op maandag 05 november 2007 @ 00:35:
alle problemen die iedereen meteen tegen komt, dat moet gewoon bij het interne testen van ea al bekent zijn geweest.
Verwijderd
Er zijn genoeg benchmarks te vinden van de X1950PRO AGP en PCIe versieXadeon schreef op maandag 05 november 2007 @ 00:18:
Net zo snel, is dat een mislukte gok, of heb je dat echt getest?
En idd laaste zin klopt ;-)
Heb dit weekend de demo gespeeld, en ik vond het (jammer genoeg) erg tegenvallen. De besturing is niet direct, het voelt onnatuurlijk aan, enzovoort.
Ik had er zeker meer van verwacht. Beide demo races vond ik beter spelen op King dan op het laagste level. Mede omdat ik altijd een boch indrift met NFS, en dat werkt dus niet op Racer of lager.
Maar ook het hele punt dat je voor de eerste bocht vooraan rijd is niet realistisch. Voor je rijd exact dezelfde auto, en die is vele malen langzamer. Niet realistisch.
Ik wacht de volledige versie af, maar denk niet dat ik deze game ga spelen als de volledige versie ook zo is. Helaas voor EA, wederom een speler verloren...
Ik had er zeker meer van verwacht. Beide demo races vond ik beter spelen op King dan op het laagste level. Mede omdat ik altijd een boch indrift met NFS, en dat werkt dus niet op Racer of lager.
Maar ook het hele punt dat je voor de eerste bocht vooraan rijd is niet realistisch. Voor je rijd exact dezelfde auto, en die is vele malen langzamer. Niet realistisch.
Ik wacht de volledige versie af, maar denk niet dat ik deze game ga spelen als de volledige versie ook zo is. Helaas voor EA, wederom een speler verloren...
Ik ben echt diep teleur gesteld... wat speelde die demo toch slecht. Ik heb allerlei race-spellen gespeeld, van NFS en Test Drive Unlimited tot aan GTR2. En ik weet dat ik deze games niet met elkaar mag vergelijken, maar de besturing van de demo vind ik echt ronduit slecht.
Ik heb het zowel met toetsenbord als met xbox360 controller gespeeld, maar het ging beide voor geen meter. Bij de kleinste stuurbeweging schiet de auto al naar de muur en vooral op hoge snelheiden. Ik heb ook nog een stuurtje liggen, maar ik doe voor de demo geen moeite meer, ik weet al genoeg.
Het spel draait overigens op 1280x1024 (alles zo hoog mogelijk, AA 8x) een fps van 18-25, mijn systeempje bestaat uit een 7950GT en een am2 x2 4800+ met 2GB ram. Driver 162.18.
EA heeft nog veel te verbeteren naar mijn mening en anders wordt dit de eerste NFS die ik niet zal spelen. Toch zonde, het leek zo'n goed spel te worden.
is toch diep triest dat dat kan
.
Ik heb het zowel met toetsenbord als met xbox360 controller gespeeld, maar het ging beide voor geen meter. Bij de kleinste stuurbeweging schiet de auto al naar de muur en vooral op hoge snelheiden. Ik heb ook nog een stuurtje liggen, maar ik doe voor de demo geen moeite meer, ik weet al genoeg.
Het spel draait overigens op 1280x1024 (alles zo hoog mogelijk, AA 8x) een fps van 18-25, mijn systeempje bestaat uit een 7950GT en een am2 x2 4800+ met 2GB ram. Driver 162.18.
EA heeft nog veel te verbeteren naar mijn mening en anders wordt dit de eerste NFS die ik niet zal spelen. Toch zonde, het leek zo'n goed spel te worden.
Kijk nou hoe snel je die auto's allemaal inhaaldeMensionXL schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:54:
[...]
Ik heb precies het zelfde met mijn stuurtje. Als ik m een heel klein stukje beweeg dan stuurt de auto de muur in. Maar als ik dan met toetsenbord speel dan kan ik bij de speed race bijna niet sturen. Ik kan op de knoppies rammen wat ik wil maar sturen doet ie niet. Heel erg klote.bullitnl schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:53:

Met 2x NOS in het begin gaat het wel snel ja. Maar de checkpoint snelheden waren niet optimaal (dat is 199 mphbullitnl schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:53:
Kijk nou hoe snel je die auto's allemaal inhaaldeis toch diep triest dat dat kan
.
Dat er mensen zijn die geen problemen hebben is toch niet (echt) relevant?Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 08:26:
Spreek voor jezelf, een hoop mensen hebben nergens last van.
Er zijn gewoon te veel mensen die wel problemen hebben.
[ Voor 34% gewijzigd door Olaf van der Spek op 05-11-2007 17:06 ]
Het is toch niet wéér zo dat je in het begin al je NOS gebruikt, op plaats 2 of 1 eindigt, eventueel iemand inhaalt, en (mits de pliesie niet te vervelend wordt), eerste BLIJFT voor de rest van de race? Hier had ik altijd, met name in de laatste NFS games (alhoewel het in Carbon alweer beter was) last van.. Ook TDU heeft het best wel. Rijd je eenmaal eerste, halen die slechte CPU drivers je bijna niet meer in...
Verwijderd
Er zit geen politie in. Je hebt een aantal ladingen NOS, je gebruikt 1 lading per keer en tussen de ladingen zit een cooldowntijd.
Verder denk ik dat de AI in de uiteindelijke versie toch anders zal reageren dan die in de demo, maarja dat is maar een beetje raden.
Verder denk ik dat de AI in de uiteindelijke versie toch anders zal reageren dan die in de demo, maarja dat is maar een beetje raden.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 18:20 ]
Verwijderd
Wazig spel. Na een leuke ervaring op mijn laptop met niet de meest geweldige specs, heb ik t op mijn desktop geprobeerd, welke een dikke VGA/CPU heeft. Het rare is dat het gewoon slechter loopt op mijn desktop dan op mijn laptop.
Het spel loopt dan vloeiend alleen hakkelt op een paar stukjes. Dit is resolutie-onafhankelijk. Erg wazig. Het zal wel aan een combinatie van drivers-spel liggen.

Het spel loopt dan vloeiend alleen hakkelt op een paar stukjes. Dit is resolutie-onafhankelijk. Erg wazig. Het zal wel aan een combinatie van drivers-spel liggen.
Misschien ligt het ook aan de combinatie EA en gamesVerwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:01:
Wazig spel. Na een leuke ervaring op mijn laptop met niet de meest geweldige specs, heb ik t op mijn desktop geprobeerd, welke een dikke VGA/CPU heeft. Het rare is dat het gewoon slechter loopt op mijn desktop dan op mijn laptop.![]()
Verwijderd
Waarom klaagt iedereen hier zo over die graphics? Ze zien er toch vet mooi uit? Althans mooier dan de voorgaande series van nfs. Althans dat is mijn mening.
Besturing is niet optimaal, maarja het is een demo versie dus even afwachten nog.
Lees opeens dat je niet de auto's kan stylen, nou volgens mij kan dat toch echt wel. Althans heb filmpjes ervan gezien.
Hierbij het filmpje
http://nl.youtube.com/watch?v=TDQAJw3qgk0
Besturing is niet optimaal, maarja het is een demo versie dus even afwachten nog.
Lees opeens dat je niet de auto's kan stylen, nou volgens mij kan dat toch echt wel. Althans heb filmpjes ervan gezien.
Hierbij het filmpje
http://nl.youtube.com/watch?v=TDQAJw3qgk0
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 19:15 ]
Verwijderd
Waar lees je dat je auto's niet kunt stylen?
Dit is alleen in de demo niet aanwezig maar in het uiteindelijk spel zul je alles aan je wens aan kunnen passen. Meer dan te voren! en je vleugels en body kits hebben eindelijk invloed in het spel zelf
Dit is alleen in de demo niet aanwezig maar in het uiteindelijk spel zul je alles aan je wens aan kunnen passen. Meer dan te voren! en je vleugels en body kits hebben eindelijk invloed in het spel zelf
Verwijderd
Dacht dat ik dat hier net ergens las, maar zal wel over de demo gaan. Dacht dat dit gewoon algemeen topic over degame was.Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:22:
Waar lees je dat je auto's niet kunt stylen?
Ik denk dat je hebt gelezen dat "het tunen en stylen van je auto eindelijk niet centraal staat"Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:25:
[...]
Dacht dat ik dat hier net ergens las, maar zal wel over de demo gaan. Dacht dat dit gewoon algemeen topic over degame was.
HIer ook een teleurgestelde NFS day1 addict. Na alle commentaal had ik de verwachtingen ook wel wat lager ingezet, maar toch nog een tegenvaller.
Besturing met een stuurtje is wel ok, al reageert de auto raar op het gas. Je hebt totaal geen gevoel van snelheid en feeling wat de auto doet en wil.
Graphics zijn inderdaad niet top, en er zitten rare fouten in (auto die met zijn wielen tot de helft in het asfalt verdwijnt bij een flip).
Zonder dat je veel hoeft te doen, win je wel heel makkelijk, en dat zorgt ervoor dat de demo al na 5 min niet meer interessant is.
Ik vrees dat dit geen topper gaat worden..
Besturing met een stuurtje is wel ok, al reageert de auto raar op het gas. Je hebt totaal geen gevoel van snelheid en feeling wat de auto doet en wil.
Graphics zijn inderdaad niet top, en er zitten rare fouten in (auto die met zijn wielen tot de helft in het asfalt verdwijnt bij een flip).
Zonder dat je veel hoeft te doen, win je wel heel makkelijk, en dat zorgt ervoor dat de demo al na 5 min niet meer interessant is.
Ik vrees dat dit geen topper gaat worden..
Ik vind de demo maar bagger besturing is met toetsenbord onbruikbaar en spel stottert ook met 8800GTS.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Verwijderd
Ik heb de demo ook gespeeld, voor heel even. Ik speel(de) veel racegames, ook de A2 racer serie. Maar deze demo is géén reclame voor de game. Graphics zijn bedroevend: Underground 2 en MW speel ik op veel hogere FPS en alles op bijna hoog (1280x1024) en nu moet ik alles op laag/off zetten bij 800x600 om nog maar iets van meer dan 15/20fps over te houden. Komt er dus op neer dat Pro Street veel meer recourses vreet dan de voorgaande NFS games. En het ziet er dan ook echt niet uit! Hopelijk is dit opgelost in de 'echte' versie.
Na de graphics beoordeelt te hebben ga ik nu over tot de besturing: zelfde als de graphics: knap waardeloos! Auto werkt tegen met het stuur. Als ik naar rechts stuur, dan wil ook naar rechts en niet dat me auto weer terugstuurt naar links als ik stop met naar rechts sturen. Verder 'voel' ik de auto ook niet in deze game, in Underground 2 had ik dit veeeelll meer.
Maarja, hopelijk krabben de heren bij EA zich nog even achter de oren, pakken nog een bakje koffie en gaan dan weer verder met programmeren.
Na de graphics beoordeelt te hebben ga ik nu over tot de besturing: zelfde als de graphics: knap waardeloos! Auto werkt tegen met het stuur. Als ik naar rechts stuur, dan wil ook naar rechts en niet dat me auto weer terugstuurt naar links als ik stop met naar rechts sturen. Verder 'voel' ik de auto ook niet in deze game, in Underground 2 had ik dit veeeelll meer.
Maarja, hopelijk krabben de heren bij EA zich nog even achter de oren, pakken nog een bakje koffie en gaan dan weer verder met programmeren.
Stotteren met een 8800gts heb ik totaal geen last van.Cyrus The Virus schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:30:
Ik vind de demo maar bagger besturing is met toetsenbord onbruikbaar en spel stottert ook met 8800GTS.
Ligt dan misschien aan jou, maar ik had er geen last van hoor
Welke drivers gebruik je voor de 8800GTS als ik vragen mag? Ik heb namelijk ook het stotter probleem, misschien dat het aan de drivers ligt.rCk schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:45:
[...]
Stotteren met een 8800gts heb ik totaal geen last van.
Ligt dan misschien aan jou, maar ik had er geen last van hoor
motabeatz.com
Hier @ 1600x1200, verder alles op max. (Zie gallery voor systeem.)
Dit is even heel iets anders dan de voorgangers...
Even wennen.
Ik kan heb nog te weinig gezien om het 'goed of fout' te noemen (naar mijn mening dan).
Het idee waarop deze editie gebouwd is lijkt mij overigens wel geslaagd.
Dit is even heel iets anders dan de voorgangers...
Even wennen.
Ik kan heb nog te weinig gezien om het 'goed of fout' te noemen (naar mijn mening dan).
Het idee waarop deze editie gebouwd is lijkt mij overigens wel geslaagd.
Kennelijk is het jou compleet ontgaang dat het aantal negatieve reacties extreem groot is. Is de demo zo ontzettend goed dat iedereen het compleet shit vindt? Dat is wat jij zegt.Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 08:26:
[...]
Ik probeer iemand te helpen met iets wat ik gelezen heb.
Speel jij met stuur? zo nee, bemoei je er dan niet mee want ik heb het niet over toetsenborden.
Dat het menu lagt weet ik ook wel.
[...]
Spreek voor jezelf, een hoop mensen hebben nergens last van.
Kennelijk zijn wel degelijk veel mensen die erg veel last van hebben, zoals met zoveel probleem heeft niet letterlijk iedereen er last van, maar wel heel erg veel mensen.
Verder ben ik benieuwd hoe jij weet welke controller ik gebruik.
Samengevat, ik vind jou reactie beledigend, nutteloos en ongewenst.
[ Voor 0% gewijzigd door basb op 06-11-2007 00:08 . Reden: iets netter formuleren ]
Veel mensen spelen de Demo echter ook met veel plezier, misschien is het niet precies waar iedereen op heeft gewacht, heeft verwacht of naar zocht, maar desalniettemin zijn er ook een groot aantal spelers die wél enthousiast zijn over het spel (tel voor de grap eens het aantal negatieve reacties, en bedenk je dan hoeveel spelers er mogelijkerwijs de Demo gespeeld kunnen hebben..)basb schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 00:01:
Kennelijk is het jou compleet ontgaang dat het aantal negatieve reacties extreem groot is. Is de demo zo ontzettend goed dat iedereen het compleet shit vindt? Dat is wat jij zegt.
Dat kan, een Demo is vaak ook niet helemaal bugvrij. Problemen kom je met veel Demo's tegen, kwestie van erdoorheen kijken omdat deze vaak in de volledige game wel gefixed zijn :)[/quote]Kennelijk zijn wel degelijk veel mensen die erg veel last van hebben, zoals met zoveel probleem heeft niet letterlijk iedereen er last van, maar wel heel erg veel mensen.
Allereerst was de reactie van Wouteryeah bedoelt op een bepaalde doelgroep (de mensen die een stuur gebruiken dus). Dat jij er op in gaat betekent dat hij dus aan kan geven dat hij míts je met een toetsenbord speelt, de opmerking geheel niet voor jou bedoelt was, nergens trekt hij de conclusie dat je met een bepaalde controller speelt..Verder ben ik benieuwd hoe jij weet welke controller ik gebruik.
Samengevat, ik vind jou reactie compleet beledigend, nutteloos en ongewenst.
Ontopic maar weer?
laten we maar eerst eens de release van de game afwachten
Er zit wel een patch-button in je startmenu overigensbasb schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 00:17:
Goed plan ontopic.
Wanneer wordt de eerste patch verwacht?
Geen patches available. Niet eens?
Verwijderd
Weer ff wat linkjes naar nieuwe filmpjes:
TV-spotje:
http://www.gametrailers.com/player/27372.html <HD
http://www.gametrailers.com/player/27373.html
Race Day Feature:
http://www.gametrailers.com/player/27480.html
TV-spotje:
http://www.gametrailers.com/player/27372.html <HD
http://www.gametrailers.com/player/27373.html
Race Day Feature:
http://www.gametrailers.com/player/27480.html
Verwijderd
tja, zag het er maar zo uit, zullen we maar zeggen
edit: ze praten wel zo leuk over die schade, maar in de demo vond ik het erg tegenvallen
edit: ze praten wel zo leuk over die schade, maar in de demo vond ik het erg tegenvallen
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 11:53 ]
Verwijderd
Je kunt niet verwachten dat alle textures en functies in een demo van maar 800 mb zit.
Heeft iemand hier trouwens de demo van Juiced 2 gespeeld voor pc? Aangezien dit het spel is wat wel aardig te vergelijken is met Prostreet als je kijkt naar gametypes etc.
Heeft iemand hier trouwens de demo van Juiced 2 gespeeld voor pc? Aangezien dit het spel is wat wel aardig te vergelijken is met Prostreet als je kijkt naar gametypes etc.
Hoezo, zag het er maar zo uit? De ingame footage die je in die filmpjes ziet komen toch echt overeen met wat ik op mijn scherm zie, wanneer ik de Demo op mijn X360 speel...Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:49:
tja, zag het er maar zo uit, zullen we maar zeggen
Er zijn wel meer dingen in de Demo die niet echt kloppen, zoals het verdwijnen van wielen in het asfalt bij crashes. Dit zie ik niet meer terug in de filmpjes. Ga er dus maar van uit dat de Demo zéker niet een klein deel van de Final is..edit: ze praten wel zo leuk over die schade, maar in de demo vond ik het erg tegenvallen
Ik heb als eerste gewoon ASUS 8800GTS 320 mb (en dan zelf wat geprikkeld... ingame = 600/850)NickySantoro schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:26:
[...]
Welke drivers gebruik je voor de 8800GTS als ik vragen mag? Ik heb namelijk ook het stotter probleem, misschien dat het aan de drivers ligt.
En mn driver is de 163.44 versie. Al een tijd niet gechecked voor updates. Maar ondervind geen problemen.
Het is erg onwaarschijnlijk dat iemand een promo film maakt met allemaal beeldfouten daarin. Het wordt dus afwachten totdat iemand de moed heeft om het spel te kopen en ons te vertellen of alle problemen opgelost zijn(wat nog steeds geen garantie tot succes is op een ander systeem...).SoaDmaggot schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:39:
Er zijn wel meer dingen in de Demo die niet echt kloppen, zoals het verdwijnen van wielen in het asfalt bij crashes. Dit zie ik niet meer terug in de filmpjes. Ga er dus maar van uit dat de Demo zéker niet een klein deel van de Final is..
Verwijderd
Als je nog even een weekje of 2 geduld hebt zal ik er wel een soort reviewtje van maken (voor pc dan) en misschien dat SoaDmaggot dat wel voor x360 zou willen doenbasb schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:20:
[...]
Het is erg onwaarschijnlijk dat iemand een promo film maakt met allemaal beeldfouten daarin. Het wordt dus afwachten totdat iemand de moed heeft om het spel te kopen en ons te vertellen of alle problemen opgelost zijn(wat nog steeds geen garantie tot succes is op een ander systeem...).
Verwijderd
Nou, vandaag FF op school gespeeld (jah dat kan als je de opleiding Gaming doet
).... Ik geef iedereen groot gelijk dat de besturing met het toetsenbord echt zuigt. Er valt geen normale bocht te nemen. Echt heel slecht.
Maar verder ben ik wel erg te spreken over de graphics. Er zit een 7900 XT kaart in geloof ik en ik kon alles op max zetten, zelfs met 4x AA, in 1280x1024 en nog een FPS van boven de 30
Wel vind ik dat de shadings wat beter hadden gemogen, alles ziet er nogal vlak uit.
Maar verder ben ik wel erg te spreken over de graphics. Er zit een 7900 XT kaart in geloof ik en ik kon alles op max zetten, zelfs met 4x AA, in 1280x1024 en nog een FPS van boven de 30
Wel vind ik dat de shadings wat beter hadden gemogen, alles ziet er nogal vlak uit.
Volgens mij bestaat een 7900 XT niet. En 1280 x 1024 is natuurlijk niet zo'n hoge resolutie.Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:43:
Nou, vandaag FF op school gespeeld (jah dat kan als je de opleiding Gaming doet).... Ik geef iedereen groot gelijk dat de besturing met het toetsenbord echt zuigt. Er valt geen normale bocht te nemen. Echt heel slecht.
Maar verder ben ik wel erg te spreken over de graphics. Er zit een 7900 XT kaart in geloof ik en ik kon alles op max zetten, zelfs met 4x AA, in 1280x1024 en nog een FPS van boven de 30![]()
Wat een bagger, ik wacht gewoon tot Tweak for Speed uitkomt.
Verwijderd
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:31:
[...]
Volgens mij bestaat een 7900 XT niet. En 1280 x 1024 is natuurlijk niet zo'n hoge resolutie.
De XT bestaat inderdaad niet. De GT echter wel. Dat is hem dus, ik weet zeker dat het geen GTX isEr zit een 7900 XT kaart in geloof ik
1280 x 1024 is niet zo'n hoge resolutie maar de 7900 GT is ook niet zo'n goede kaart.... Het is natuurlijk ook niet makkelijk voor die kaart met alles op max en de AA op 4x. Morgen zal ik het eens proberen op 1600x1280. Of kan de flatscreen dat niet aan???
Een tip voor jou Olaf, en trouwens ook voor wat meer mensen:
Doe niet of je kennis van zaken hebt als je de situatie niet zelf kent. Ik bedoel hier mee: ga niet oordelen over zaken voordat je weet wat er precies bedoelt wordt.
Ik draai hem hier MAX, op 1280x1024, met 16x QAA, met gemiddeld 35/65 frames, 169.01 drivers, win XP 32 bit, sys specs in sig.
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
En, wat is precies de bagger?Het Fantoom schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:08:
Wat een bagger, ik wacht gewoon tot Tweak for Speed uitkomt.
Waar slaat dat op dan?Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:50:
Een tip voor jou Olaf, en trouwens ook voor wat meer mensen:
Doe niet of je kennis van zaken hebt als je de situatie niet zelf kent. Ik bedoel hier mee: ga niet oordelen over zaken voordat je weet wat er precies bedoelt wordt.
Als je las wat ervoor stond snap je dat wel ?
Overigens, ik speel met mijn 8800gts ook op 1280*1024 en dat vind ik okay. Want dan valt het nog aardig mee met huidige games. Want dat videogeheugen word met games als crysis etc. toch aardig benut.
Niet echt. Dat een 7900 GT wel bestaat en een oudere kaart is weet ik ook wel.Dat maakt 1280 x 1024 nog geen hoge resolutie.rCk schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 23:30:
Als je las wat ervoor stond snap je dat wel ?
Hmm ik moet zeggen dat ik wel positief verrast was over de grafische kwaliteiten van dit spel op 1920x1200, 2xAA.
Verder is de game erg belabberd te spelen met keyboard, zal de G25 eens van zolder halen en ook mn thrustmaster gamepad moet er maar eens aan geloven...
Verder is de game erg belabberd te spelen met keyboard, zal de G25 eens van zolder halen en ook mn thrustmaster gamepad moet er maar eens aan geloven...
Deze plek is te koop.
Verwijderd
Inderdaad, de HP flatscreens kunnen niet hoger dan 1280x1024. Dus 1280x1024 is een prima resolutie. Aangezien deze resolutie niet te zwaar belastend is voor de processor, wat 800x600 wel is, is de resolutie ook niet te zwaar belastend voor de grafische kaart, wat 1600x1200 wel is. Je haalt dus een redelijke performance op een wat ouder systeem door een goede middenweg te kiezen tussen de grafische kaart belasting en de processor belasting.Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:50:
1280 x 1024 is niet zo'n hoge resolutie maar de 7900 GT is ook niet zo'n goede kaart.... Het is natuurlijk ook niet makkelijk voor die kaart met alles op max en de AA op 4x. Morgen zal ik het eens proberen op 1600x1280. Of kan de flatscreen dat niet aan???Misschien ook wel
Mee eens Olaf, of volg je me niet?
Verwijderd
Het volgende filmpje geeft een beetje een idee van waar Prostreet op gebaseerd is:
http://www.gametrailers.com/player/27532.html?type=
http://www.gametrailers.com/player/27532.html?type=
Ben je al van dat gestotter af?Cyrus The Virus schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:30:
heb et probleem ook nog steeds
Verwijderd
Ik heb de demo ook gespeeld. De gameplay zuigt echt hard, helaas niet wat we gewend waren van deze reeks!
Nog erger Als juced 2 , dat was ook al zo'n ramp , jmmr de gameplay gewoon echt niks is pak wel ff Carbon uit de kast of Most Wanted want daar kan ik we lff van genieten nog
Verwijderd
Als je zegt dat de demo van Prostreet erger is dan de demo van Juiced 2 ben je echt niet goed wijs.Mektheb schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:17:
Nog erger Als juced 2 , dat was ook al zo'n ramp , jmmr de gameplay gewoon echt niks is pak wel ff Carbon uit de kast of Most Wanted want daar kan ik we lff van genieten nog
Bij Juiced 2 zijn de graphics superbrak, de auto's zien er verre van realistisch uit, het driften slaat helemaal nergens op, het tunen is heel erg beperkt en volgens mij kon je ook geen stuur gebruiken.
Ik zie dat sommige mensen de CPU als bottleneck aanwijzen, maar dan vraag ik me af wat voor een CPU je zou moeten hebben?
Zou een E2160 @ 3,16GHz op een P5K-E met 2GB @ 421MHz en een 7900 GTO genoeg zijn?
Ik weet het antwoord al: Nee
Waarom? Het spel gebruikt bij het opstarten 70+% van de CPU, niet veel later (Voor de intro) is het al 100%, en daarna is het niet anders, zelfs met alles op lager dan laag en uiter dan uit blijft het zelfs in het menu 100%, net zo verrot als die updaters van Adobe Acrobat Reader 8.0 en Logitech G5/G15 die ook 100% in gebruik nemen maar voor de rest geen moer doen
Om te
is het, Carbon gebruikt nog geen 80% @ 1280x1024 met zo'n beetje alles aan/hoog.
Ik denk (Hoop het iig) wel dat die problemen aan de demo liggen en niet voor zullen komen in de final release, we zullen zien.
Ik weet iig zeker dat het weinig met de CPU heeft te maken, andere mensen die ik ken met een E6600 en 8800GTS hebben er ook last van.
Zou een E2160 @ 3,16GHz op een P5K-E met 2GB @ 421MHz en een 7900 GTO genoeg zijn?
Ik weet het antwoord al: Nee
Waarom? Het spel gebruikt bij het opstarten 70+% van de CPU, niet veel later (Voor de intro) is het al 100%, en daarna is het niet anders, zelfs met alles op lager dan laag en uiter dan uit blijft het zelfs in het menu 100%, net zo verrot als die updaters van Adobe Acrobat Reader 8.0 en Logitech G5/G15 die ook 100% in gebruik nemen maar voor de rest geen moer doen

Om te
Ik denk (Hoop het iig) wel dat die problemen aan de demo liggen en niet voor zullen komen in de final release, we zullen zien.
Ik weet iig zeker dat het weinig met de CPU heeft te maken, andere mensen die ik ken met een E6600 en 8800GTS hebben er ook last van.
Als Adobe en de Logitech drivers hangen, vraag ik me toch af hoe stabiel je systeem is op 3,16 GHz 
Anyway, dat het zoveel CPU gebruikt is niets nieuws. Je bent alleen 50% gebruik gewend de laatste tijd omdat dualcore al een tijdje in is, terwijl de games er nog niet zo goed mee om gingen.
Anyway, dat het zoveel CPU gebruikt is niets nieuws. Je bent alleen 50% gebruik gewend de laatste tijd omdat dualcore al een tijdje in is, terwijl de games er nog niet zo goed mee om gingen.
Verwijderd
100% processorusage is juist goed, dan maakt de game tenminste ten volle gebruik van de hardware die je hebt. Dat het meer nodig heeft dan Carbon mag ik hopen ja, dat was een opgepoetste engine van most wanted, die kan ik met mijn x850 nog voluit zetten.
Het zal niet aan de stabieliteit van mijn systeem liggen, google maar eens naar adobeupdater.exeTheZeroorez schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:58:
Als Adobe en de Logitech drivers hangen, vraag ik me toch af hoe stabiel je systeem is op 3,16 GHz
Waarom die Logitech updater zo vreemd doet weet ik ook niet (Klik gewoon iedere keer annuleren als ik m'n PC opstart/herstart, is toch maar 1x in de zoveel tijd).
Dat oudere games niet goed met dualcore omgaan snap ik (Zie pics).
Ik dacht het niet, misschien wat peaks, maar niet constant want dan is het spel niet meer te spelen (Zie ook onderaan).Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:18:
100% processorusage is juist goed, dan maakt de game tenminste ten volle gebruik van de hardware die je hebt.
Paar voorbeelden:
NFS Carbon @ 1280x1024 Max.:

Het is duidelijk te zien dat er maar (zo goed als) van 1 core gebruik word gemaakt.
BioShock Demo @ 1280x1024 Alles op high, alleen "Force Global Lighting" stond niet aan:

Het is duidelijk te zien dat beide cores worden gebruikt.
Unreal Tournament 3 Demo @ 1024x768 Detail 3/3 Bots 5:

Zelfde als BioShock, maar de CPU krijgt het veel zwaarder.
NFS PS Demo @ 640x480 alles zo laag als het kan of uit:

Lijkt me duidelijk, en dit is in het menu, in het spel word het niet beter, alleen tijdens het opstarten of de intro ligt het (even) rond de 80%.
BTW: NFS Carbon, UT3 en BioShock zijn allemaal in-game.
Nou kan ik UT3 ook op 100% krijgen door b.v. details op 5/5 te zetten of een hogere resolutie te kiezen, maar dan loopt het niet meer soepel simpelweg omdat m'n CPU het niet meer trekt.
BioShock en UT3 zijn recente games dacht ik, en maken goed gebruik van duo of quadcores, waarom loopt NFS PS dan niet soepel en gebruikt die constant 100% op de laagste settings of wat dan ook?
[ Voor 0% gewijzigd door KILLorBE op 09-11-2007 17:04 . Reden: Info toegevoegd ]
Verwijderd
Bij mij lopen beide Bioshock en UT3 ook gewoon perfect.KILLorBE schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:16:
BioShock en UT3 zijn recente games dacht ik, en maken goed gebruik van duo of quadcores, waarom loopt NFS PS dan niet soepel en gebruikt die constant 100% op de laagste settings of wat dan ook?
Het probleem met pc als spelcomputer is dat de maker geen rekening kan houden met alle verschillende setups die mensen thuis hebben staan.
Jij bent blijkbaar 1 van de ongelukkigen die dit probleem heeft bij dit spel, als ik jou was zou ik gewoon volgende week proberen om een minder legale versie ergens vandaan te plukken of om hem van iemand te lenen en kijken of de uiteindelijke versie nog steeds zo moeilijk doet.
Ik hoop eigenlijk dat het met de uiteindelijke versie allemaal is opgelost maar ik heb Gears of War geinstalleerd en die loopt constant vast.. Uiteindelijke versies zeggen ook niet altijd alles helaas.
Hmz, dat is wel erg vaag inderdaad. Dan maar hopen dat het beter wordt ja
Welk tooltje is het trouwens, waarmee je die grafiekjes hebt gebrouwen? Ziet er mooi uit
Als je de kwaliteit hoger zet krijgt de GPU het toch juist zwaarder (en de CPU relatief lichter)?KILLorBE schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:16:
Nou kan ik UT3 ook op 100% krijgen door b.v. details op 5/5 te zetten of een hogere resolutie te kiezen, maar dan loopt het niet meer soepel simpelweg omdat m'n CPU het niet meer trekt.
Verwijderd
Idd dat is niet zoals het zou moetenKILLorBE schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:16:
[lang verhaal met veel grafiekjes]
Onzin, sterker nog als ze dat niet deden zouden games simpelweg niet draaien op 80% van de pc's. De uitdaging van het PC platform voor een ontwikkelaar is nou juist dat je rekening moet houden met alle mogelijke combinaties van hardware. Dat dat niet altijd helemaal 100% lukt is een feit, maar domweg stellen dat ontwikkelaars er geen rekening mee houden is onzin.Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:00:
Bij mij lopen beide Bioshock en UT3 ook gewoon perfect.
Het probleem met pc als spelcomputer is dat de maker geen rekening kan houden met alle verschillende setups die mensen thuis hebben staan.
Zit standaard in windows: Configuratiescherm -> Systeembeheer -> PrestatiesTheZeroorez schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:09:
Welk tooltje is het trouwens, waarmee je die grafiekjes hebt gebrouwen? Ziet er mooi uit
De GPU zal het inderdaad zwaarder krijgen, maar het is niet zo dat de CPU taken van de GPU overneemt als de instellingen laag staan. De CPU zal het dus niet lichter krijgen. Sterker nog, meestal zullen die effecten ook wel een effect op het CPU usage hebben, al verschilt het nogal hoe groot of klein dat is. Afhankelijk van hoe het spel geprogrammeert is.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:11:
Als je de kwaliteit hoger zet krijgt de GPU het toch juist zwaarder (en de CPU relatief lichter)?
Op een gegeven moment zal de GPU de bottleneck worden en als je de instellingen nog verder verhoogd, zal de CPU wel minder hoeven te doen omdat de GPU per eenheid werk die de CPU verricht meer moet doen.Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:40:
De GPU zal het inderdaad zwaarder krijgen, maar het is niet zo dat de CPU taken van de GPU overneemt als de instellingen laag staan. De CPU zal het dus niet lichter krijgen. Sterker nog, meestal zullen die effecten ook wel een effect op het CPU usage hebben, al verschilt het nogal hoe groot of klein dat is. Afhankelijk van hoe het spel geprogrammeert is.
Wat setups betreft, ik vraag me af of dat van belang is, ik ben geen crack als het gaat om software of hardware ontwikkeling, maar zoals ik het zie heeft het te maken met architectuur (Zo heeft een AppleVerwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:00:
[...]
Bij mij lopen beide Bioshock en UT3 ook gewoon perfect.
Jij bent blijkbaar 1 van de ongelukkigen die dit probleem heeft bij dit spel, als ik jou was zou ik gewoon volgende week proberen om een minder legale versie ergens vandaan te plukken of om hem van iemand te lenen en kijken of de uiteindelijke versie nog steeds zo moeilijk doet.
Ik hoop eigenlijk dat het met de uiteindelijke versie allemaal is opgelost maar ik heb Gears of War geinstalleerd en die loopt constant vast.. Uiteindelijke versies zeggen ook niet altijd alles helaas.
een hele andere architectuur als een PC waardoor software niet uit te wissellen is, en nieuwe technologie (duo/quadcore) voegt alleen maar iets toe, maar veranderd weinig aan de architectuur...correct me if i'm wrong).
Ik was ook van plan om zoiets te doen

Nu je het over uiteindelijke versies hebt, ik had eerst ook (Voorbeeld, het is vaker voorgekomen) DTM Race Driver 2 geinstalleerd en dat liep voor geen meter (Stotteren als een gek enzo), later heb ik het spel nog een keer geinstalleerd en toen liep het wel goed (Geen idee (of iig niet zeker) welke drivers ik heb veranderd)...ik denk dat het dus ook ligt aan andere software en/of een combinatie van drivers, mja dat heb ik bij dit spel nog niet op kunnen lossen.
Ik hoop ook dat het beter word, maar we gaan nog ff verder met testen en proberenTheZeroorez schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:09:
[...]
Hmz, dat is wel erg vaag inderdaad. Dan maar hopen dat het beter wordt ja
Het tooltje zit standaard in XP en Vista, voor XP is het -> Start -> Uitvoeren -> perfmon -> balkje selecteren (Waar kleur enzo staat) -> delete drukken (Tenzij je meer info wilt) tot alles weg is -> rechtse muisknop -> toevoegen en kiezen wat je wilt hebben.
Voor Vista is het ongeveer hetzelfde maar dan moet je in het menu aan de linkerkant kiezen.
Was dat maar waar, de GPU krijgt het idd zwaarder maar de CPU krijgt ook meer te verwerken, een goede uitleg heb ik niet 1,2,3.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:11:
[...]
Als je de kwaliteit hoger zet krijgt de GPU het toch juist zwaarder (en de CPU relatief lichter)?
Wat ben ik blij dat ik dit spel op de XBOX360 heb.. Kwestie van spel opstarten en spelen, geen gezeur, geen lag, perfecte instellingen..
Lag heeft echt 0,0 te maken met welke console je gebruikt.daandegoeiste schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:05:
Wat ben ik blij dat ik dit spel op de XBOX360 heb.. Kwestie van spel opstarten en spelen, geen gezeur, geen lag, perfecte instellingen..
Daarbuiten lijkt mij de PC/console discussie nogal offtopic en uitgemolken
Bedankt trouwens voor waar ik die tool vinden kan, had de perfmon weleens gebruikt, maar wist niet dat het zoveel kon
[ Voor 14% gewijzigd door TheZeroorez op 09-11-2007 18:16 ]
Veel mensen denken bij het woord lag ook aan framedrops / traag draaien van het spel. Niet juist daar lag met met vertraging van verbinding te maken heeft.TheZeroorez schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:15:
[...]
Lag heeft echt 0,0 te maken met welke console je gebruikt.
Dat dusSoaDmaggot schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:18:
[...]
Veel mensen denken bij het woord lag ook aan framedrops / traag draaien van het spel. Niet juist daar lag met met vertraging van verbinding te maken heeft.
Verwijderd
Goed, wel weer genoeg offtopic.
Tijd voor wat nieuwe filmpjes!
Deel 2 van the birth of PS:
http://www.gametrailers.com/player/27558.html?type=
Als het goed is komt overmorgen het hele deel ervan.
Verder nog een filmpje met overall gameplay:
http://www.gametrailers.com/player/27660.html
Tijd voor wat nieuwe filmpjes!
Deel 2 van the birth of PS:
http://www.gametrailers.com/player/27558.html?type=
Als het goed is komt overmorgen het hele deel ervan.
Verder nog een filmpje met overall gameplay:
http://www.gametrailers.com/player/27660.html
Verwijderd
Jeuj, je kunt nu je PCdemo uitbreiden.
Dit zijn de extra's:
- Drive in one of the AI cars including the Cuda, Evo, M3, and RX7
- Race around a few extra test tracks
- Windowed mode
- Skip all introduction screens and jump right into the game
En dit is het linkje:
http://www.nfsnation.com/
Dit zijn de extra's:
- Drive in one of the AI cars including the Cuda, Evo, M3, and RX7
- Race around a few extra test tracks
- Windowed mode
- Skip all introduction screens and jump right into the game
En dit is het linkje:
http://www.nfsnation.com/
Het is zoals je het zelf wilt; MS heeft al voor jou gekozen om de details op 'medium-high' te zetten, en geen anti-alliasing toe te passen.daandegoeiste schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:05:
@ Wouteryeah: Dank voor de addon
Tblijft echter matigjes rijden met een toetsenbord, dacht dat het met een andere auto misschien beter ging
Tblijft echter matigjes rijden met een toetsenbord, dacht dat het met een andere auto misschien beter ging
Verwijderd
Je hebt gelijk, ik heb net ook even snel de addon uitgeprobeert maar met toetsenbord rijden is echt crap..
Gelukkig heb ik hier ook een stuurtje liggen maar nog geen tijd gehad om daarmee de addon te spelen.
Naja, iig 4 tracks en 3 auto's extra.
Gelukkig heb ik hier ook een stuurtje liggen maar nog geen tijd gehad om daarmee de addon te spelen.
Naja, iig 4 tracks en 3 auto's extra.
Kan je ook de assists uitzetten in de uitbreiding?
Dan wordt het maar wachten op de full

[ Voor 5% gewijzigd door Mastasidaz op 12-11-2007 14:23 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Commentaar op het spel mag natuurlijk gerust gegeven worden, maar doe dit dan wel in een onderbouwde reactie!
Commentaar op het spel mag natuurlijk gerust gegeven worden, maar doe dit dan wel in een onderbouwde reactie!