Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
Als ik de tijd heb, zoek ik het nog eens uit.
Toch bedankt voor de hulp :)
Stinger666 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:52:
[...]

Als je de Front L/R op Full Band hebt staan heb je de mogelijkheid om Double Bass in te stellen met 'on / off' . Als je de Front L/R een LFE filter meegeeft verdwijnt de optie Double Bass uit het menu! En gaat de sub automatisch mee op het subwoofer kanaal omdat de versterker meent de lage tonen toch naar sub te moeten sturen.

Dus als je in stereo mode geen of weinig sub wilt hebben en in films met multichannel/DTS/Dolby wel sub moet je dus je Front Speakers Full Band maken en je Subwoofer op Yes en Double Bass op Off!

Ik vind een lekkere tik dieper laag door mn sub wel lekker in stereomode! (2x B&W 602.5 en Klipsch KSW10 sub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

the squaler1 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:48:
In amerika zijn deze receiver goedkoper stel ik zou er een laten komen van uit amerika dan het ik een trafo nodig voor de 230 V hier in NL. Maar kan ik dan gewoon nog PAL of is dat NTSC?

Of geld dat gezeur met de standaarden alleen op de dvd-spelers.
In principe zal het wel kunnen ja. Snap zelf het prijzen verschil ook niet echt. Daar betaal je bijna de helft, zeker omgerekend in euro's.
Alleen heb je geen pure audio mode en gaat je tuner via net wat andere frequenties. Helaas denk ik dat je met verzendkosten en eventueel heffingen niet heel veel goedkoper uit zal zijn. Mits je het als kado ofzo laat verzenden, dan mag het eenmalig zonder heffing dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik twijfel erg tussen de 805 en de 875
is het zinvol 250-300 euro meer uit te leggen naar de 875 ?

en hoe zit het nu met die DDHD DTSMA
ik had begrepen dat die decoders maar tot 24/96 gaan en niet tot 24/192 ???
dan kan ik niet zo goed mijn oude onkyo 803 houden ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-06 09:19
ksi schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:00:
[...]

In principe zal het wel kunnen ja. Snap zelf het prijzen verschil ook niet echt. Daar betaal je bijna de helft, zeker omgerekend in euro's.
Alleen heb je geen pure audio mode en gaat je tuner via net wat andere frequenties. Helaas denk ik dat je met verzendkosten en eventueel heffingen niet heel veel goedkoper uit zal zijn. Mits je het als kado ofzo laat verzenden, dan mag het eenmalig zonder heffing dacht ik.
dus eigenlijk gewoon geen zin. Ik luister veel radio en wat de pure audio mode is geen idee.
Maar de radio hier moet wel gewoon zonder extra tuner te ontvangen zijn
Het verzenden is geen probleem in juli gaan daar kennissen wonen :D

Maar voor mijn budget koop ik hier een 605 en daar een 805 :S

[ Voor 4% gewijzigd door the squaler1 op 27-02-2008 21:38 ]

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:58
AiKoiN schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:29:
Ik twijfel erg tussen de 805 en de 875
is het zinvol 250-300 euro meer uit te leggen naar de 875 ?

en hoe zit het nu met die DDHD DTSMA
ik had begrepen dat die decoders maar tot 24/96 gaan en niet tot 24/192 ???
dan kan ik niet zo goed mijn oude onkyo 803 houden ??
Het grootste verschil tussen de 805 en 875 is de reon chip, die verzorgd de upscaling.
Die moet gewoon heel goed zijn (heb ik gelezen).

Het HD-DTS verhaal (HD audio verhaal), kan je op de pagina's hiervoor wel terug lezen.

Weet niet precies tot hoever de decoders gaan, maar denk dat juist ook de meerwaarde van deze recievers de HDMI aansluitingen zijn. Die heb je gewoon nodig voor HD-DTS en zo.

Anoniem: 85494

the squaler1 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:48:
In amerika zijn deze receiver goedkoper stel ik zou er een laten komen van uit amerika dan het ik een trafo nodig voor de 230 V hier in NL. Maar kan ik dan gewoon nog PAL of is dat NTSC?

Of geld dat gezeur met de standaarden alleen op de dvd-spelers.
Je hebt geen omvormer nodig, de voeding intern is bij de US modelen en de europese model hetzelfde.
Je hebt namelijk 2 wikkelingen van 115 volt in je trafo. in amerika staat dat in parallel, en voor Europa in Serie.

Je moet dus alleen even wat draadjes om solderen.

Anoniem: 238934

Ik heb 4 weken moeten wachten maar nu is mijn Onkyo 875 eindelijk terug van het repaircenter.

Het oorspronkelijke probleem is helaas nog steeds niet opgelost :-(
Als ik mijn Sony Vaio VGN-FZ21M of mijn Toshiba HDDVD speler via HDMI aansluit op mijn receiver dan begint hij te flippen, constant signaal en weer geen signaal, en dit om de second. Echt wel vreemd. Als ik deze apparaten rechtstreeks aansluit op mijn LCD-TV dan is er geen probleem.

Als er hier iemand een verklaring voor kan geven of nog beter een oplossing, dan is dat zeer welkom.

Maar wel goed nieuws is dat ze een firmware upgrade gedaan hebben waardoor ik nu wel in het picture quality menu wijzigingen kan aanbrengen.

Van Main heb ik nu 1.04/07927A
De andere zaken zijn onveranderd gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Anoniem: 238934 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:58:
Ik heb 4 weken moeten wachten maar nu is mijn Onkyo 875 eindelijk terug van het repaircenter.

Het oorspronkelijke probleem is helaas nog steeds niet opgelost :-(
Als ik mijn Sony Vaio VGN-FZ21M of mijn Toshiba HDDVD speler via HDMI aansluit op mijn receiver dan begint hij te flippen, constant signaal en weer geen signaal, en dit om de second. Echt wel vreemd. Als ik deze apparaten rechtstreeks aansluit op mijn LCD-TV dan is er geen probleem.

Als er hier iemand een verklaring voor kan geven of nog beter een oplossing, dan is dat zeer welkom.

Maar wel goed nieuws is dat ze een firmware upgrade gedaan hebben waardoor ik nu wel in het picture quality menu wijzigingen kan aanbrengen.

Van Main heb ik nu 1.04/07927A
De andere zaken zijn onveranderd gebleven.
Heb zoiets gehad met mijn samnsung HD decoder en de 705.
Hij gaf ook heel vaak aan geen signaal. Alleen als ik eerst de decoder aan deed, en dan pas de HDMI kabel er in de 705 stopte, dan gaf hij pas goed beeld/geluid. Anders gaf hij aan "no signal".

Wat ik toen heb gedaan is op de decoder een andere HDMI geluids optie gekozen (de 2de keuze), en nu werkt het ineens allemaal vlekkeloos :S

Dus waar het precies aan ligt weet ik niet, maar kan je mischien ook niet bij 1 van jou apparaten de geluidsoutput over HDMI aanpassen of zo?
Want misschien dat het dan ook helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Helaas wat ik wil of proberen te doen werkt niet :?

Wanneer ik de Front L/R op Full Band heb staan dan heb ik inderdaad de mogelijkheid om de Dubbele Bas in te stellen met 'on / off'. Zet ik de Dubbele Bas op uit dan heb ik zowel voor Stereo en DTS/Dolby, enz... geen geluid naar de subwoofer andersom werkt dit dan weer wel :)

Helaas kan ik naar de Front L/R geen LFE filter meegeven waardoor de optie Double Bass uit het menu zou moet verdwijnen 8)7 :?

Het is zelfs zo, wanneer ik de subwoofer op uit instel, dan staan de frontspeakers niet meer actief in het menu en is de dubbele bas ook weg, zeer vreemd :? 8)7

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/max1/Subwoofer%20op%20uit.jpg

Of Wanneer ik de subwoofer op aan instel.
Dan kan ik alleen maar dubbele bas aan of uit zetten :?

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/max1/Subwoofer%20op%20aan.jpg

Kan hier iemand die een Onkyo 875 bezit eens in het menu kijken of deze instellingen zich ook op deze manier laten zien :) _/-\o_
Zo weet ik ten minste of er iets abnormaal is of niet :?
Stinger666 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:52:
[...]

Als je de Front L/R op Full Band hebt staan heb je de mogelijkheid om Double Bass in te stellen met 'on / off' . Als je de Front L/R een LFE filter meegeeft verdwijnt de optie Double Bass uit het menu! En gaat de sub automatisch mee op het subwoofer kanaal omdat de versterker meent de lage tonen toch naar sub te moeten sturen.

Dus als je in stereo mode geen of weinig sub wilt hebben en in films met multichannel/DTS/Dolby wel sub moet je dus je Front Speakers Full Band maken en je Subwoofer op Yes en Double Bass op Off!

Ik vind een lekkere tik dieper laag door mn sub wel lekker in stereomode! (2x B&W 602.5 en Klipsch KSW10 sub)

[ Voor 14% gewijzigd door Moris op 02-03-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Heeft de Onkyo 605 ook zo'n grafisch menu waarin je de speakers kunt instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Anoniem: 181923 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 21:22:
Heeft de Onkyo 605 ook zo'n grafisch menu waarin je de speakers kunt instellen?
Niet helemaal zo gelikt als wat je hierboven ziet, maar komt op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
Kan iemand mij vertellen wat dat VLSC nu precies is ?
of je dat verschil wel of niet hoort. dat is mijn enigste puntje twijfel tussen 875 en 805, omdat de reon me niet zo heel veel boeit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

AiKoiN schreef op zondag 02 maart 2008 @ 11:38:
Kan iemand mij vertellen wat dat VLSC nu precies is ?
of je dat verschil wel of niet hoort. dat is mijn enigste puntje twijfel tussen 875 en 805, omdat de reon me niet zo heel veel boeit
Uitleg VLSC
Denk persoonlijk dat het geen ene bal uitmaakt verder. Maar afhankelijk van de rest van je setup zal je het misschien wel kunnen merken. In ieder geval niet die 100? 200 ? euro extra waard.

[ Voor 12% gewijzigd door ksi op 02-03-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Moris schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 16:53:
Helaas wat ik wil of proberen te doen werkt niet :?

Wanneer ik de Front L/R op Full Band heb staan dan heb ik inderdaad de mogelijkheid om de Dubbele Bas in te stellen met 'on / off'. Zet ik de Dubbele Bas op uit dan heb ik zowel voor Stereo en DTS/Dolby, enz... geen geluid naar de subwoofer andersom werkt dit dan weer wel :)

Helaas kan ik naar de Front L/R geen LFE filter meegeven waardoor de optie Double Bass uit het menu zou moet verdwijnen 8)7 :?

Het is zelfs zo, wanneer ik de subwoofer op uit instel, dan staan de frontspeakers niet meer actief in het menu en is de dubbele bas ook weg, zeer vreemd :? 8)7

[afbeelding]

Of Wanneer ik de subwoofer op aan instel.
Dan kan ik alleen maar dubbele bas aan of uit zetten :?

[afbeelding]

Kan hier iemand die een Onkyo 875 bezit eens in het menu kijken of deze instellingen zich ook op deze manier laten zien :) _/-\o_
Zo weet ik ten minste of er iets abnormaal is of niet :?

[...]
Wat vreemd dat je je Front speakers geen laagaffliter kan geven. het is toch logisch dat je bijv. je frontjes vanaf 100Hz wilt laten beginnen. Kun je dat echt niet voor elkaar krijgen?

Bij mij werkt het prima met mn 605.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Wanneer ik de subwoofer op uit zet, dan staan de frontspeakers niet meer in het menu en is de dubbele bas ook in het menu weg :?

Of bedoel je dat ik mijn frontspeakers niet op Fullband moet zetten om dan een laagfilter te kunnen geven, dan zijn ze toch niet fullband meer :? 8)7

Ik hoop dat er niets met mijn menu of versterker aan de hand is, deze is al een maand weg geweest voor herstelling en update v/d firmware :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Moris schreef op maandag 03 maart 2008 @ 07:15:
Wanneer ik de subwoofer op uit zet, dan staan de frontspeakers niet meer in het menu en is de dubbele bas ook in het menu weg :?

Of bedoel je dat ik mijn frontspeakers niet op Fullband moet zetten om dan een laagfilter te kunnen geven, dan zijn ze toch niet fullband meer :? 8)7

Ik hoop dat er niets met mijn menu of versterker aan de hand is, deze is al een maand weg geweest voor herstelling en update v/d firmware :(
Misschien je vraag is proberen te stellen op avsforum? (weet niet of je dat al gedaan hebt hoor).
Maar daar zitten er veel mensen die allemaal hetzelfde apparaat hebben, en denk als je daar deze vraag stelt, dat je in no time antwoord hebt.

misschien een ideetje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
ksi schreef op zondag 02 maart 2008 @ 21:54:
[...]

Uitleg VLSC
Denk persoonlijk dat het geen ene bal uitmaakt verder. Maar afhankelijk van de rest van je setup zal je het misschien wel kunnen merken. In ieder geval niet die 100? 200 ? euro extra waard.
mijn verder setup;

heb canton speakers (5.1) setje verder een 405e als dvd speler, samsung le40f86bd tv.

het VLSC stukje had ik inderdaad gevonden, maar ik snap het niet precies, of je het hoort ?

In mijn vorige zaten weer geen BB DAC dus dat maakt ook weer verschil.

voor mij is dus eigenlijk 805 een beter keus dan de 875 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Oké, ik zonet daar mijn vraag even gesteld en ik hoop snel een antwoord te hebben :)
Heb een beetje schrik dat er iets mis is met de reciever :?

Toch bedankt voor de tip en hulp ;)
stimpyrulez schreef op maandag 03 maart 2008 @ 07:18:
[...]

Misschien je vraag is proberen te stellen op avsforum? (weet niet of je dat al gedaan hebt hoor).
Maar daar zitten er veel mensen die allemaal hetzelfde apparaat hebben, en denk als je daar deze vraag stelt, dat je in no time antwoord hebt.

misschien een ideetje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ben vandaag op zoek geweest naar een mooie deal voor een TX-SR605 en een dvd speler. Bij de Media Markt vertelde de verkoper dat de TX-SR605 EOL was en dat hij nog weinig wist over de opvolger. Dit is de eerste keer dat ik dat hoor(bij 2 andere "echte" audio zaken geweest) + niets op internet gevonden.
Weet iemand al iets over deze opvolger, of was het gewoon een verkooppraatje? Hij gebruikte het namelijk om aan te geven dat de prijs vast stond(ze hadden hem enkel in het zilver dus ik heb niet eens naar de prijs gevraagd en deze stond er ook niet op).

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Hmm zou best kunnen dat deze wordt opgevolgd. Zeker nu er nieuwere en misschien wel met betere specs sony's op de markt komen. Hierdoor zal onkyo vast met iets nieuwers en weer goedkopers op de markt komen. Dat mag ook wel want hun instap model, de 605, naaste de 505 dan, wordt nog voor erg veel verkocht (lees veel te duur).

Echter is bedwingen bij de media markt bij voorbaat kansloos (tenminste mij nog nooit gelukt) en zijn de regels bij z'n groot bedrijf ook erg strikt (m.a.w. denk niet dat ze bevoegd zijn om overal maar wat vanaf te halen, of ze zullen dat bij moeten leggen met hun salaris ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78369

ksi schreef op maandag 03 maart 2008 @ 22:31:
Hmm zou best kunnen dat deze wordt opgevolgd. Zeker nu er nieuwere en misschien wel met betere specs sony's op de markt komen. Hierdoor zal onkyo vast met iets nieuwers en weer goedkopers op de markt komen. Dat mag ook wel want hun instap model, de 605, naaste de 505 dan, wordt nog voor erg veel verkocht (lees veel te duur).

Echter is bedwingen bij de media markt bij voorbaat kansloos (tenminste mij nog nooit gelukt) en zijn de regels bij z'n groot bedrijf ook erg strikt (m.a.w. denk niet dat ze bevoegd zijn om overal maar wat vanaf te halen, of ze zullen dat bij moeten leggen met hun salaris ofzo).
Er valt daar wel wat af te dingen, ik heb de fout ook weleens gemaakt om daar wat te kopen. Maar wel wat af kunnen dingen. veel meer als 5-10 % gaat het niet zijn, daar heb je wel weer gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Bij Foka in R'dam is de 605 gewoon 449 euro en leverbaar! Is nu niet op voorraad, maar wat wil je met die prijs...Ik heb een maandje terug gewoon besteld en 4 dagen laten was deze binnen.

[ Voor 53% gewijzigd door Stinger666 op 04-03-2008 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Als ik naar Rotterdam moet rijden ben ik ws t zelfde kwijt + de tijd + geen auto dus afhankelijk van anderen.
Krijg hem nu bij smits in arnhem voor 488 op voorraad in t zwart dvd speler erbij komt i in totaal op 679.
Ga hem kopen van t geld dat ik afgelopen vrijdag bij Qmusic heb gewonnen, das dus net gestort dus ga hem ws straks ophalen. Enige waar ik nog mee zat is, als het model over een maand vervangen gaat worden of ik dan niet veel meer waarde voor mijn (gewonnen) geld heb of het oude model voor veel minder kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
Sja,

nu de 605/705/805/875/905 kopen voor een goede prijs of
een 806/876/906 kopen voor een duurdere prijs met minimale updates.

ik ga gewoon een 805 kopen, anders kan je op alles en overal blijven wachten.
want wat je vandaag koopt is morgen oud en overmorgen achterhaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
gisteren de Onkyo TX-SR805 op gehaald, ik moet zeggen al die problemen die worden geschreven.
kan je met een korreltje zout pakken.

warm.. sja dat is zo (graadje of 50-60 als je 4 uur flink blaast (-3 db) !! anders graadje of 32 (-27db)
en geloof me dat is al hard.

(hij staat in een kastje, van 45 breed dus 7,5mm aanbeide kanten en achter en voor open
boven +/- 15cm)

speakers zijn canton 4ohm mx-100

firmware 1.06 geen rare problemen
geen ploppen
geen lip synch issue
komt uit mal.

kan hem je gewoon aanbevelen.
behalve als je veel analoge apparaten hebt en je een 1080p tv hebt een 875.

heb je zoals ik een 1080p tv en alleen maar bronnen met 1080p is het zonde
of je moet persee 1 kabeltje naar de tv willen en alles dubbel gescaled ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AiKoiN schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:52:
Sja,

nu de 605/705/805/875/905 kopen voor een goede prijs of
een 806/876/906 kopen voor een duurdere prijs met minimale updates.

ik ga gewoon een 805 kopen, anders kan je op alles en overal blijven wachten.
want wat je vandaag koopt is morgen oud en overmorgen achterhaald...
Zijn er specs gevonden van de nieuwe xx6 reeks? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:35

Roy

Hobbies?

Anoniem: 181923 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:17:
[...]

Zijn er specs gevonden van de nieuwe xx6 reeks? :)
Ben ook wel benieuwd naar de specs van de nieuwe reeks. Komt er dan ook een opvolger voor de 605? Ik ben van plan deze namelijk te kopen, maar aangezien ik het uiterlijk van de 605 niet zo mooi vind (past niet bij de rest van m'n apparatuur) hoop ik dat de opvolger een ander uiterlijk heeft. Weet iemand dat misschien?

Zit nu ook weer te twijfelen om misschien toch maar een Denon 1908 of een Harman Kardon AVR-255 te halen. Moeilijk, moeilijk....

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85494

Ik vind bij geen enkel huidig Onkyo model het uiterlijk geslaagd.
Dat vind ik trouwens ook bij de modellen van Denon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
het is wat je zelf ervan vind, de kleur en uiterlijk de 805 vind ik wel oke.

er is maar 1 topic in australie waarvan er word beweerd dat er 806,876,906 eraan komen
halverwege dit jaar in azie, en eind dit jaar de rest. (google op 806 876)

wat zou er geupdate zijn ? alle formaten hdmi standaarden zitten erin ik zie niet wat de meer waarde is dan wachten en kopen voor de volle mep.

mijn 805 koste 899 euro en dat is een goede prijs voor z'n receiver, reken maar op 1199 voor de nieuwe 806 met een update waarover we alleen kunnen speculeren, en de modellen zullen wel degelijk hetzelfde zijn.

de 03 serie 803 bijv en 804 zijn oude modellen van vorig jaar deze modellen zijn net nieuw de chassis zullen.

de 605 en hoger kan je makkelijk nog 10 jaar mee uit zingen omdat er alles op zit wat je nodig hebt voor de toekomst. Als ik het mis heb hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AiKoiN schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 13:09:
het is wat je zelf ervan vind, de kleur en uiterlijk de 805 vind ik wel oke.

er is maar 1 topic in australie waarvan er word beweerd dat er 806,876,906 eraan komen
halverwege dit jaar in azie, en eind dit jaar de rest. (google op 806 876)

wat zou er geupdate zijn ? alle formaten hdmi standaarden zitten erin ik zie niet wat de meer waarde is dan wachten en kopen voor de volle mep.

mijn 805 koste 899 euro en dat is een goede prijs voor z'n receiver, reken maar op 1199 voor de nieuwe 806 met een update waarover we alleen kunnen speculeren, en de modellen zullen wel degelijk hetzelfde zijn.

de 03 serie 803 bijv en 804 zijn oude modellen van vorig jaar deze modellen zijn net nieuw de chassis zullen.

de 605 en hoger kan je makkelijk nog 10 jaar mee uit zingen omdat er alles op zit wat je nodig hebt voor de toekomst. Als ik het mis heb hoor ik het graag.
Ik vind het vreemd dat de prijzen van de Onkyo 705 de laatste paar maanden steeds constant is gebleven terwijl de andere modellen in prijs zijn verlaagd. Is de 705 zo scherp gesprijsd dat er niets meer van af kan? Of gewoon slecht leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219831

Hoi.

Heb sinds gisteren de 905 in bezit maar hoe krijg je nu met het afstellen van de audyssey nu 1 luisterplek geselecteert. Ik krijg pas na het opmeten van 3 luisterplekken de optie uitrekenen of doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Anoniem: 219831 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 13:39:
Hoi.

Heb sinds gisteren de 905 in bezit maar hoe krijg je nu met het afstellen van de audyssey nu 1 luisterplek geselecteert. Ik krijg pas na het opmeten van 3 luisterplekken de optie uitrekenen of doorgaan.
Klopt, en dat staat ook in de handleiding ;)
Je moet minimaal 3 luisterplekken aangeven

en als je die niet ehbt, dan neem je toch 3x dezelfde plek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219831

stimpyrulez schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 13:43:
[...]

Klopt, en dat staat ook in de handleiding ;)
Je moet minimaal 3 luisterplekken aangeven

en als je die niet ehbt, dan neem je toch 3x dezelfde plek ;)
Zo heb ik het ook gedaan, maar in de handleiding lijkt het net of je kan kiezen uit verschillende luister opties die je dan in het menu kan selecteren.
Nou oke' dan heb ik het dan per ongeluk toch goed gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203323

@ Sarge_Mango
Een cd is zo`n 1500 kbs.
Maar cd`s kunnen ook slecht klinken.
Ik heb een cd van coldplay origineel.
Als ik die luister via mijn cd speler ( i-linkverbinding, ``command-based rate control`` betekent jitter vermindering) dan klinkt hij slecht en dan bedoel ik echt slecht.
Ik heb ook een cd van keane en die klinkt weer perfect.
En zo heb ik nog veel meer cd`s die onderling in kwaliteit veschillen.
Maar zo is het ook met films.
Dts of dolby digital.
Dts heeft hogere bitrate maar klinkt soms slechter dan dolby digital.
Ik denk dat daardoor bij sommige mensen de verwaring is dat hd geluid (hogere bitrate) niet altijd goed hoef te klinken.
Maar als geluids opnames in de studio goed opgenomen en afgemixt zijn.
Dan is hoe hoger de bitrate hoe beter het geluid.
Het geluid komt dan als het ware los van de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69430

hoe kan ik de FW versie in mijn 905 ontdekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254854

Iemand bekend met de snelheid van reparaties?
Mijn 875 heeft het precies 1 uur gedaan voordat hij rokend en steekvlammend het zwijgen oplegde :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254854 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:43:
Iemand bekend met de snelheid van reparaties?
Mijn 875 heeft het precies 1 uur gedaan voordat hij rokend en steekvlammend het zwijgen oplegde :-(
hoe heeft dit kunnen gebeuren ? welke FW had deze, en waar is deze gekocht? :?
heb het al wel vaker gelezen dat bij het 875 model de vlammen eruit springen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69430 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 12:54:
[...]

hoe heeft dit kunnen gebeuren ? welke FW had deze, en waar is deze gekocht? :?
heb het al wel vaker gelezen dat bij het 875 model de vlammen eruit springen. 8)7
Firmware... geen idee nog niet gecontroleerd, het ding was net uitgepakt :-(
Hij heeft heel even staan spelen op ongeveer de helft van zijn vermogen.

De winkel hou ik nog even voor me, aangezien er 'gezeur' is over annuleren van de koop
binnen de 7 werkdagen en ik niet op iemands tenen wil gaan trappen.
Ik bedoel ik kan wel gelijk overal gaan gillen maar laat ik ze eerst de kans geven om aan haar verplichtingen te voldoen.
Wie het is geweest zal ik uiteraard nog melden, ook als ze het wel correct gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@appie07
eerst de AV aan zetten met de powerknop , dan standby aan (in het display zie je tekst), druk display knop in en houd deze vast, dan standby in drukken en loslaten ook.
je ziet dan in het display direct de FW versie.

Bij mij is deze 1.07 bij de 905 bij 875 zal dat ook zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69430 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:04:
@appie07
eerst de AV aan zetten met de powerknop , dan standby aan (in het display zie je tekst), druk display knop in en houd deze vast, dan standby in drukken en loslaten ook.
je ziet dan in het display direct de FW versie.

Bij mij is deze 1.07 bij de 905 bij 875 zal dat ook zijn denk ik.
euh ondanks dat hij na 2 sec alweer uitspringt heb ik heel even wat zien staan.
"UNKNOWN" Hij is dus echt overleden.

Op het avs forum staan trouwens meer gebruikers waarvan de receivers er gewoon mee stoppen met een hoop rook en knetteren, sommige spreken ook van vlammen.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 254854 op 09-03-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101642

Anoniem: 254854 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:19:
[...]

euh ondanks dat hij na 2 sec alweer uitspringt heb ik heel even wat zien staan.
"UNKNOWN" Hij is dus echt overleden.

Op het avs forum staan trouwens meer gebruikers waarvan de receivers er gewoon mee stoppen met een hoop rook en knetteren, sommige spreken ook van vlammen.
jep,niet meer proberen!,als je rook,geknetter hoort,dan kan je er van uitgaan dat er wat overleden is in je reciever.Voor veiligheid van jezelf,je huis ect,stekker eruit en gaan klagen bij de winkel waar je ehm vandaan hebt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110485

Anoniem: 101642 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:28:
[...]

jep,niet meer proberen!,als je rook,geknetter hoort,dan kan je er van uitgaan dat er wat overleden is in je reciever.Voor veiligheid van jezelf,je huis ect,stekker eruit en gaan klagen bij de winkel waar je ehm vandaan hebt :'(
uiteraard gedaan zie : http://tweakers.net/shopr...igitalstreet-punt-nl.html

Gaat dus nu geruime tijd duren, het ligt bij de rechtsbijstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
Welke speakers hebben jullie bij deze Onkyo's?
Ik vind het namelijk uitermate moeilijk om een set kwalitatief goede speakers te vinden die ook nog enigzins betaalbaar zijn. De meeste speakers (5.1) waar mijn ogen op vallen zijn boven de 1000 euro.
Heeft er iemand tips? (< 1000 euro)

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:09

aKra

Intentionally left blank.

Ik heb het topic vluchtig doorgezocht maar mijn antwoord niet echt kunnen vinden, de 605 heeft een Faroudja chipset en dat heeft te maken met upscalen. Maar deze televisie, zou deze een signaal van bijvoorbeeld 576i/p upscalen naar 1080i/p en uitzenden over de HDMI?

Anders hoef ik geen dure Samsung digitale decoder aan te schaffen omdat deze versterker het signaal al upscaled ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11-2024
zwembroek schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:29:
Ik vind het namelijk uitermate moeilijk om een set kwalitatief goede speakers te vinden die ook nog enigzins betaalbaar zijn. De meeste speakers (5.1) waar mijn ogen op vallen zijn boven de 1000 euro.
De Harman kardon HKTS11.
http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=321629
Deze zijn zwart maar zijn ook in het grijs leverbaar.
Er zijn ook zuiltjes te koop voor de front speakers voor onveer 100 euro extra. Aanrader
Heb deze in combinatie met de 605.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_density
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-06 19:51
Heb zelf de speaker set van Jamo (Studio versie: S606 enz..) aan mijn Onkyo hangen. Ben er erg tevreden mee en qua prijs zijn de Jamo speakers goed betaalbaar denk ik. De reviews op internet van de Jamo's zijn ook erg goed ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78369

De infinity serie is aardig goed. pick2pay in Elst heeft ze voor een schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151481

Wat voor Onkyo heb je?
Het heeft natuurlijk geen zin om bijv. een Onkyo 905 te kopen en daar een 5.1 setje van 400 euro aan te hangen.
Maar bij de Onkyo 505 of 605 zou dat HK setje wel passen, verwacht alleen geen wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Anoniem: 151481 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:07:
[...]

Wat voor Onkyo heb je?
Het heeft natuurlijk geen zin om bijv. een Onkyo 905 te kopen en daar een 5.1 setje van 400 euro aan te hangen.
Maar bij de Onkyo 505 of 605 zou dat HK setje wel passen, verwacht alleen geen wonderen.
Waarom niet? Tis toch heel persoonlijk wat iemand mooi vind?
Tevens kan je best wel een 905 kopen voor zijn HDMI switching/ REON upscaling / netwerk / digitale radio mogelijkheden.
En juist niet alleen voor het goede geluid, wat hij waarschijnlijk wel beter ten gehore zou kunnen brengen bij duurdere speakers, alleen de vraag is of iedereen dat hoort / wil horen bij duurdere speakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
Bedankt voor de reacties!
Ik vind persoonlijk de Jamo speakers wel wat, alleen zou ik bij god niet weten waar ik die grote
center speaker zou moeten laten. Staat niet echt mooi onder of boven je Full HD tv, en past ook niet in het dressoir. Op dit moment heb ik nog geen receiver aangeschaft. Mijn voorkeur gaat uit naar een Onkyo of Denon. Maar voor rond de 700 euro heb je die wel en speakers is toch even iets anders.
Dat is ook de reden waarom ik eerst een goed stel speakers wil vinden voordat ik de receiver aanschaf. Maar goed, je hoeft ook niet alle speakers ineens te halen. Twee van die mooie vloerstaande speakers is een mooi begin.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stimpyrulez schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:45:
[...]

Waarom niet? Tis toch heel persoonlijk wat iemand mooi vind?
Tevens kan je best wel een 905 kopen voor zijn HDMI switching/ REON upscaling / netwerk / digitale radio mogelijkheden.
En juist niet alleen voor het goede geluid, wat hij waarschijnlijk wel beter ten gehore zou kunnen brengen bij duurdere speakers, alleen de vraag is of iedereen dat hoort / wil horen bij duurdere speakers ;)
He Stimpyrulez, volgens mij hebben wij deze disscusie al eens gevoerd.

De 505 en 605 kunnen ook HDMI switching. En als jij de boel wilt upscale koop dan toch een goedkopen DVD spelere die exact de zelfde functie heeft.
Naar mijn mening ben je niet slim bezig. Wel 1500 uitgeven aan een Audio Video Receiver maar zwaar besparen op de speakers.
Is ongeveer het zelfde als een Ferrari kopen en daar de banden van een VW Kever onderleggen.
Wel 450pk maar niet de juiste middelen om de 450pk over te brengen op het asfalt, dus erg veel plezier zul je niet hebben van je Ferrari.

Maar als je dat dan toch wilt, koop dan een 875. De 905 blinkt alleen uit in het audio gedeelte ten opzichte van de 875. En die audio voordelen hoor je toch niet met je 400 euro set.
En waarom zou ik dan een 905 kopen als je het "betere" geluid niet hoort of niet wil horen.
En ben jij bereid om 1500 euro uit te geven aan een Onkyo 905 met maar weining voordelen over de 875 en die voordelen die hij toch heeft komen alleen maar naar voren bij de hoogwaardige speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Je zou eerst ook front speakers kunnen halen voor iets minder dan je totale budget en dan eventueel doorsparen? Dan kan je ook goed zien of het effect goed is en/of je surround nodig hebt.
Verder is je oog op 5.1 setjes gevallen met kleine satellieten? Dit is iets anders dan een 'grote' 5.1 set natuurlijk.

Heb zelf een onkyo 605 met 2 b&w 685 als front. Dit zijn boekenluidsprekers en op die manier zou je eventueel later in dezelfde serie nog eens de duurdere staande fronts kunnen kopen en de boekenluidsprekers als rear of als zone2 te laten dienen.
Nadeel die ik tot nu toe met 605 ben tegen gekomen geen pre-outs en geen efficiente amplificatie. Verder voor het geld prima te doen.

De 685s zijn me eerste 'echte' boxen na jaren op een cambridge soundworks pc set te hebben geluisterd en gespeeld. Zijn opzich prima voor het geld en zien er vind ik mooi uit. Ze missen misschien wat mid, maar zijn wel gemakkelijk aan te sturen. En de serie leent zich gemakkelijk tot upgraden e.d. (denk aan staande speakers 683 en de b&w 684 die en betere mid en dieper laag hebben).

Zoek dus ook een boxenmerk of serie met veel keus. Zodat je later de keus hebt om nog een stap te verbeteren bijvoorbeeld of juist te downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ksi schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:13:
[...]

Je zou eerst ook front speakers kunnen halen voor iets minder dan je totale budget en dan eventueel doorsparen? Dan kan je ook goed zien of het effect goed is en/of je surround nodig hebt.
Verder is je oog op 5.1 setjes gevallen met kleine satellieten? Dit is iets anders dan een 'grote' 5.1 set natuurlijk.

Heb zelf een onkyo 605 met 2 b&w 685 als front. Dit zijn boekenluidsprekers en op die manier zou je eventueel later in dezelfde serie nog eens de duurdere staande fronts kunnen kopen en de boekenluidsprekers als rear of als zone2 te laten dienen.
Nadeel die ik tot nu toe met 605 ben tegen gekomen geen pre-outs en geen efficiente amplificatie. Verder voor het geld prima te doen.

De 685s zijn me eerste 'echte' boxen na jaren op een cambridge soundworks pc set te hebben geluisterd en gespeeld. Zijn opzich prima voor het geld en zien er vind ik mooi uit. Ze missen misschien wat mid, maar zijn wel gemakkelijk aan te sturen. En de serie leent zich gemakkelijk tot upgraden e.d. (denk aan staande speakers 683 en de b&w 684 die en betere mid en dieper laag hebben).

Zoek dus ook een boxenmerk of serie met veel keus. Zodat je later de keus hebt om nog een stap te verbeteren bijvoorbeeld of juist te downgraden.
Slimme keuzen de B&W 685 speakers, hele goede speakers. Je kan ze inderdaad later aanvullen met bijv. 2 B&W 684 of zelfs 2 683 speakers. Met de HTM61 center heb je dan een zeer respectable HomeTheater setje staan.
Zelf twijfelde ik eerst ook tussen de 683 , 684 en CM7 tot dat de verkoper mij adviseerde om ook eens naar de Focal line-up te luisteren, en ik was meteen verkocht. Toen ging het tussen de Focal 816V en 816W SE.
Het is uiteindelijk de 816W SE geworden.
Het groote verschil tussen B&W en Focal vind ik dat de B&W's wat doffer en wolliger klinken.
De Focals klinken neutraler en kouder, meer mijn keuzen. Ik ben niet zo'n fan van het warme en wollige geluid. Maar ieder zijn eigen keus.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat de B&W's er mooier uit zien als de Focals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230537

Nog een aanvullende vraag:
Ik zoek voor woonkamer set boxen,
voor keuken/eetkamer twee kleinere boxen?

Misschien ook suggesties voor de kleine boxjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06 15:44
Kwestie van smaak ;). Wel zijn Onkyo's redelijk kil van zichzelf, dus neem niet te kille speakers (tenzij dat weer jouw smaak is ;) )
Kan je wel enkele voorbeelden geven, zoals Dali Concept 2, die in het algemeen goed beoordeeld worden, maar het blijft zo dat de een ze dan geweldig vindt en de ander ze weer helemaal niks vindt.
Loop gewoon een hifi-zaak binnen. Er is niets leukers dan rondkijken/luisteren voordat je iets koopt :P

[ Voor 71% gewijzigd door mac1987 op 14-03-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230537

mac1987 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 21:39:
Kwestie van smaak ;). Wel zijn Onkyo's redelijk kil van zichzelf, dus neem niet te kille speakers (tenzij dat weer jouw smaak is ;) )
Kan je wel enkele voorbeelden geven, zoals Dali Concept 2, die in het algemeen goed beoordeeld worden, maar het blijft zo dat de een ze dan geweldig vindt en de ander ze weer helemaal niks vindt.
Loop gewoon een hifi-zaak binnen. Er is niets leukers dan rondkijken/luisteren voordat je iets koopt :P
je hebt gelijk, ik ga volgend weekend (lekker lang vrij) eens langs bij een aantal luister zaken,
thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-06 23:24

NoE

Que?

Anoniem: 69430 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 20:47:
hoe kan ik de FW versie in mijn 905 ontdekken?
Via de webinterface kan dat heel eenvoudig. De mijne is nu ruim een week in huis en levert het volgende op:

Software info:
  • Main Version: 9 1.07/07Z26A
  • DSP1: 07601A
  • DSP2: 07518A
  • DSP3: 07820B
  • HDMI: 07706A
  • VIDEO: 07606EO/
  • NET: 1.01/070731z
Ik heb alleen dat "Internet Radio" nog niet aan de praat gekregen... iemand wel?

[ Voor 8% gewijzigd door NoE op 15-03-2008 14:25 ]

We love the smell of innovation in the morning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NoE948 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:05:
[...]

Via de webinterface kan dat heel eenvoudig. De mijne is nu ruim een week in huis en levert het volgende op:

Software info:
  • Main Version: 9 1.07/07Z26A
  • DSP1: 07601A
  • DSP2: 07518A
  • DSP3: 07820B
  • HDMI: 07706A
  • VIDEO: 07606EO/
  • NET: 1.01/070731z
Ik heb alleen dat "Internet Radio" nog niet aan de praat gekregen... iemand wel?
oke webinterface ? hoe en wat check ik dit 8)7

er is nu ook een 1.08 versie uit in de US voor de905
http://www.avsforum.com/a...ead.php?t=884772&page=183

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato
  • Laatst online: 06-06 10:11

ilrenato

Pizzah!!!!

De Onkyo 905 geeft in de spec:

• Bemonsteringsfrequenties van 32 kHz, 44,1 kHz en 48
kHz en bitrates tussen 48 kbps en 320 kbps, en verliesvrije
DRM worden ondersteund. Incompatibele
bestanden kunnen niet worden afgespeeld.

Speelt ie ook lossless WMA (9) af?
(Ik bedoel das toch wat anders als verliesvrije DRM?)

Iemand getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato
  • Laatst online: 06-06 10:11

ilrenato

Pizzah!!!!

Anoniem: 151481 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:38:
[modbreak]
knip

Ik ga er maar van uit dat je deze post aan het tikken was toen ik mijn vorige post deed. t.

[/]

Ik zelf heb een Onkyo 805
2 x Focal 816W LE front.
2 x Klipsch Synergy F1 surround.
1 x JBL EC35 center.
1 x JBL Sub.

'N 5.1 setup dus ;)

Heb nog 4 JBL surround speakers staan maar geen zin om ze aan te sluiten.

Sub en center worden ooit nog eens vervangen voor 'n Quake Rel MKII sub en Focal 800 nog iets center speaker.

Hij bevalt me echt goed vooral het helder en zuiver geluid wat er uit is echt goed voor de die prijs, mede dankzij het gebruik van de BB PCM1796 DAC's en gebruikte OpAmps. (DAC's alleen de 805,875 en905). Weet iemand trouwens welke OpAmps er in de 805 zitten ?
Het video gedeelte gebruik ik niet dus kan daar niks over zeggen. Ik heb alleen wel een soort van HDMI handshake probleem met me Onkyo 805.
Zie dit topic DVI HDMI Receiver probleem.
Ik heb mijn PC GeForce 8800GTX DVI 2 aansluiten aangesloten op de HDMI poort1 in van mijn Onkyo 805 receiver middels een DVI => HDMI kabel.
Van mijn Onkyo 805 HDMI poort uit gaat een HDMI kabel naar mijn Sony 40W2000 HDMI poort1 in

PC (DVI) => Onkyo 805 (HDMI) => Sony 40W2000 (HDMI)

Het probleem is als volgt:
Ik moet elke keer opnieuw mijn PC herstarten om de receiver te laten detecteren door mijn GeForce kaart, zodat ik mijn desktop kan uitbreiden naar mijn Sony TV via de Onkyo 805.
Vroeger toen ik mijn TV direct aan mijn PC had aangesloten via de DVI en HDMI poort hoefde ik alleen maar de juiste input te selecteren op mijn TV en had ik beeld.
Nu moet ik elke keer opnieuw alle instellingen in windows opnieuw instellen nadat ik mijn PC herstart heb en de receiver is gevonden door mijn GeForce kaart.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem zodat mijn receiver altijd een signaal naar de GeForce stuurt zodat de kaart weet dat er een HDMI interface aanwezig is aan de andere kant.
Dan kan ik desktop uitbreiding en het multimonitor geblaat altijd aanlaten staan.

Zo is het nu weer ontopic ;)
Zie reactie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230322

Weet iemand waar er nog Onkyo's TX-SR505E op voorraad zijn?
Overal zijn ze out of stock.. de 506 zou eraan komen...

Ben van België..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt-Cholo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-06 09:26

Cpt-Cholo

I did it again...

UPPER SADDLE RIVER, NJ (03/17/08) -- Onkyo has introduced two affordably-priced A/V receivers that deliver a remarkable array of high end features for home theater and multichannel music reproduction. The 80 watt-per-channel TX-SR576 and 75 watt-per-channel TX-SR506 are the lowest priced receivers ever to include the company's Powered Zone 2 capability and front channel bi-amplification features, and are among the first receivers available anywhere to include Audyssey's new Dynamic EQ loudness correction technology. These receivers each include three HDMI inputs, Audyssey 2EQ automatic room correction, and also mark the company's first implementation of its new Music Optimizer software, which improves fidelity for MP3 and AAC encoded digital music sources.

The Onkyo TX-SR576 and TX-SR506 are the first receivers at these price points to include the company's dual-source Powered Zone 2 capability, which allows the receiver's rear surround amplifier channels to power stereo speakers in a second room while still listening to 5.1-channel sound in the main zone. The receiver is capable of processing separate multichannel and stereo sources simultaneously for the main and second zone, or processing a single source for both. There is also a Zone 2 pre-out that can be used in conjunction with a dedicated zone amplifier or receiver. Finally, for those with premium "biampable" loudspeakers, where the bass and midrange/treble drivers are each driven by separate amplifiers, the rear surround channels can be reconfigured for this more powerful operating mode.

Both receivers are well suited for use with high-definition displays and source components, including 1080p Blu-ray players, HD set-top boxes, and the latest generation of gaming consoles. The TX-SR576 features HDMI 1.2a with single-cable connectivity for audio and video functions, and additional decoding for Dolby Digital Plus high-resolution audio. The TX-SR506 includes HDMI pass-through, which has the ability to transmit 1080p video and Deep-Color™ data, but requires a separate connection for audio signals.

The Audyssey 2EQ automatic calibration system featured on the Onkyo TX-SR576 and TX-SR506 receivers employs an included calibration microphone to analyze the system's acoustical output at three positions in the listening area. The receiver sends test signals to each speaker in turn, then uses the inputs from the microphone to adjust channel level and time delay settings for each speaker. By taking readings in three different positions in the theater room, the receiver can be calibrated to the speakers and environment, delivering optimal response throughout the room rather than just at the 'sweet spot' directly in front of the screen.

Additionally, these receivers are among the first products ever to employ Audyssey's Dynamic EQ algorithm, which adds moment-by-moment refinement to the receiver's frequency response and surround levels in order to compensate for volume-dependent deteriorations in the listening experience, particularly at low volume levels. When used in combination with the Audyssey 2EQ system, this feature tailors the receiver's output to correct for room acoustics, listening position, and playback-level distortions, delivering an overall experience that is a much closer match to what the audio production engineers originally intended.

These are the first receivers to implement Onkyo's Music Optimizer technology, which improves the quality of compressed audio such as MP3 and AAC encoded digital music files. While these compressed audio formats sound quite acceptable over small headphones or PC speaker systems, when reproduced on a full-scale home theater system the loss of high-frequency information becomes much more apparent. The Music Optimizer employs sophisticated equalization and optimization algorithms to overcome these faults, and enhances the reproduction quality of digitally compressed music.

For sharp and accurate audio reproduction, both receivers employ 32-bit DSP processing and 192 kHz/24-bit digital-to-analog converters on all channels. Each includes 7.1-channel surround processing for Dolby Digital EX, Dolby ProLogic IIx, DTS-ES, DTS 96/24, and DTS Neo:6. The receivers also include a user-selectable eight-setting subwoofer crossover adjustment for ideal integration of any subwoofer/satellite speaker system.

Both receivers are designed to take complete advantage of the company's RI (Remote Interactive) iPod dock/charger models. The receivers include preprogrammed RI-compatible remote controls, and are available in either black or silver finishes.

The Onkyo TX-SR576 and TX-SR506 will be available in April at suggested retail prices of $479 and $379 each, respectively.
mmm, 2 goedkope nieuwe recievers. Echter wel terug hdmi 1.2 :( maar wel 3 hdmi in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:53
Heb wat informatie gevonden over de nieuwe Onkyo 606 receiver, de opvolger van de 605. Zou binnen enkele maanden moeten verschijnen. Belangrijkste upgrades zijn:
-4 hdmi 1.3a
-10 Watt meer per uitgang
-nieuwe afstandsbediening

TX-SR606 7.1-Channel Home Theater Receiver SILVER BLACK
The Progression of Affordable High-Def Home Theater Continues
with Full HD Integration and Video Upscaling
As part of the second generation of Onkyo high-definition-capable receivers, the TX-SR606 is at the forefront of affordable home
theater.The key is to have the most capable version of HDMI.The TX-SR606 provides high-definition video and audio processing for
four source components—another first for Onkyo at this level. From Blu-ray Disc players to gaming consoles and cable/satellite boxes,
you have everything in the digital realm covered.Apart from 1080p video, the TX-SR606 can upscale all video signals to 1080i,
regardless of the connection, for output via HDMI. Onkyo’s own RIHD (Remote Interactive over HDMI) also gives you inter-operability
with the displays and playback components from other leading brands.And with an expanded version of Audyssey’s room correction
technology, the TX-SR606 maintains the fullness of surround sound audio quality at low volume levels.The TX-SR606 offers all-round
excellence rarely seen at this level.
Processing 1080p Video and High-Def Surround Sound
via HDMI 1.3a
With the latest HDMI version and advanced A/V processing
capabilities, the TX-SR606 is a powerful control center for all highdefinition
media, including Blu-ray Disc and HD broadcasts.You can
connect up to four components via HDMI to receive and switch
compatible sources for a pure digital connection to an HDTV.Also, all
multichannel audio—from bit-for-bit streams to standard Dolby
Digital—can be digitally transported via HDMI for processing by the
TX-SR606.This version of HDMI enables CEC (Consumer Electronics
Control), greater bandwidth to deal with higher resolutions, 36-bit
Deep Color™, and high frame rates.
The Full Range of Next-Generation, High-Definition
Surround-Sound Codecs
The TX-SR606 has the decoding technologies—Dolby TrueHD® and
DTS-HD® Master Audio—to enable a lossless, bit-for-bit soundtrack
that is identical to that of the studio master. Both codecs are designed
for the Blu-ray Disc format.The receiver also handles two “lossy”
technologies: Dolby® Digital Plus and DTS-HD® High Resolution Audio.
Dolby Digital Plus has been designed for high-definition video delivered
via disc media, broadcasts and online content. DTS-HD High
Resolution Audio, meanwhile, offers a greater bit rate, a higher sampling
rate, and more channels than the core DTS technology.
HDMI Video Upscaling (to 1080i) and Faroudja DCDi
Edge™ (Directional Correlational Deinterlacing)
Technology
The TX-SR606’s HDMI inputs can receive pristine digital video from
HDMI-enabled components for a single-cable output to a display
device with an HDMI or DVI connection. 1080p video is processed as
it is, but all other signals can be upscaled to 1080i via HDMI. Upscaling
takes the video resolution to pure HD quality, and it better matches
the native resolution of today’s high-definition displays.To further
improve performance on high-definition displays, the TX-SR606 features
a deinterlacing chip with Faroudja DCDi Edge technology, which
effectively eliminates video artifacts.
RIHD (Remote Interactive over HDMI) for System
Control
Courtesy of HDMI 1.3a, the TX-SR606 offers integrated system control
with selected HDMI-compatible high-definition displays, DVD and harddisk
recorders, and Blu-ray Disc players.With one remote control, you
can control several functions, including Standby,Volume Command and
Direct Change. RIHD lets you seamlessly integrate the TX-SR606 with
other leading brand-name devices, including those in the Panasonic
VIERA Link™,Toshiba CE-Link™, Sharp AQUOS Link, and Samsung
Anynet+ ranges.
TX-SR606 7.1-Channel Home Theater Receiver
NPR No. 08N12 02/08
SPECIFICATIONS
AMPLIFIER SECTION
Power Output
Front L/R 140 W + 140 W (6 Ω, 1 kHz, 1 channel
driven, IEC)
Center 140 W (6 Ω, 1 kHz, 1 channel driven, IEC)
Surround L/R 140 W + 140 W (6 Ω, 1 kHz, 1 channel
driven, IEC)
Surround Back L/R 140 W + 140 W (6 Ω, 1 kHz, 1 channel
driven, IEC)
Dynamic Power 210 W (3 Ω, 1 ch)
180 W (4 Ω, 1 ch)
110 W (8 Ω, 1 ch)
THD (Total Harmonic Distortion)
0.08% (Rated power)
Damping Factor 60 (Front, 1 kHz, 8 Ω
Input Sensitivity and Impedance
200 mV/47 kΩ (Line)
Output Level and Impedance
200 mV/2.2 kΩ (Rec out)
Frequency Response 5 Hz–100 kHz/+1 dB, -3 dB (Direct mode)
Tone Control ±10 dB, 50 Hz (Bass)
±10 dB, 20 kHz (Treble)
Signal-to-Noise Ratio 106 dB (Line, IHF-A)
Speaker Impedance 4 Ω–16 Ω or 6 Ω–16 Ω
VIDEO SECTION
Input Sensitivity/Output Level and Impedance
Video 1 Vp-p/75 Ω (Component and S-Video Y)
0.7 Vp-p/75 Ω (Component PB/CB, PR/CR)
0.28 Vp-p/75 Ω (S-Video C)
1 Vp-p/75 Ω (Composite)
Component Video Frequency Response
5 Hz–50 MHz (-3 dB)
TUNER SECTION
Tuning Frequency Range
FM 87.5 MHz–108 MHz
AM 522 kHz–1,611 kHz
FM/AM Preset Memory
40 stations
GENERAL
Power Supply AC 230 V, 50 Hz
Power Consumption 550 W
Dimensions (W x H x D) 435 x 174.3 x 374.7 mm
Weight 11.4 kg
CARTON
Dimensions (W x H x D) 570 x 297 x 469 mm
Weight 15.1 kg
Due to a policy of continuous product improvement, Onkyo reserves the right to change specifications and appearance without notice. Manufactured under license from Dolby Laboratories. Dolby and the double-D symbol are trademarks of Dolby Laboratories. DTS is a registered
trademark and the DTS logos and Symbol are trademarks of DTS, Inc. Manufactured under license from Audyssey Laboratories. U.S. and foreign patents pending. 2EQ is a trademark of Audyssey Laboratories. HDMI, the HDMI logo and High-Definition Multimedia Interface are
trademarks or registered trademarks of HDMI Licensing LLC. iPod is a trademark of Apple Inc., registered in the U.S. and other countries. Faroudja DCDi Edge is a registered trademark of Genesis Microchip Inc. CinemaFILTER and Theater Dimensional are trademarks of Onkyo
Corporation. All other trademarks and registered trademarks are the property of their respective holders.
Onkyo Corporation 2-1 Nisshin-cho, Neyagawa-shi, Osaka 572-8540, JAPAN Tel: +81-72-831-8136 Fax: +81-72-833-5222 http://www.onkyo.com/
Onkyo Europe Electronics GmbH Liegnitzerstrasse 6, 82194 Grobenzell, GERMANY Tel: +49-8142-4401-0 Fax: +49-8142-4401-555 http://www.eu.onkyo.com/
Onkyo UK Office Suite 1 Gregories Court, Gregories Road, Beaconsfield, Buckinghamshire HP9 1HQ, UNITED KINGDOM Tel: +44(0)1494-681515 Fax: +44(0)1494-680452 http://www.onkyo.co.uk
Correcting Room Distortion and
Loudness with Audyssey 2EQ™ and
Audyssey Dynamic EQ™
The TX-SR606 uses Audyssey 2EQ to counter
distortion created by walls, furniture, and other
objects.This technology detects speaker distance,
and then sets levels, delays, and crossovers, while
also measuring room acoustics. Compared to oneposition
room correction systems,Audyssey 2EQ
covers a much wider listening area. Moreover, it
corrects problems in both frequency response and
time domain (where most of the problems lie)
across the entire listening area.The results are
immediately obvious—a clear, well-balanced and
natural sound.
After 2EQ calibration, Audyssey Dynamic EQ solves
the problem of deteriorating sound quality at lower
volumes.The professionals who create music and
movies do so at reference levels much louder than
typical home listening levels.When volume is
reduced on a standard home theater receiver, the
bass disappears, voices change, and the surround
soundstage becomes less enveloping. As volume is
adjusted on the TX-SR606, however, Dynamic EQ
selects the best possible frequency response and
surround levels moment-by-moment, resulting in an
ideal listening experience at any volume level.
Bi-Amping Capability for High-Impact
Movies and Music
The TX-SR606’s surround back speaker channels
enhance the ambience and sound effects of movies.
They can also be used with the front left and right
channels to provide two separate amplification
channels for compatible bi-amping speakers (i.e.
those with two sets of input terminals). In effect,
two separate channels drive the woofer and
tweeter of each front speaker.This improves sound
quality by maximizing power to the low-/mid- and
high-range frequencies, respectively. It also gives you
a more powerful, dynamic soundfield for twochannel
music and movie sound effects.
Music Optimizer to Support Compressed
Digital Music Files
While MP3 or AAC files may sound fine on a
portable digital player, the limitations of these
compressed files can be exposed when played back
through a home entertainment system. Onkyo has
designed onboard Music Optimizer technology to
improve the quality of compressed audio signals.
Compressed music loses a substantial amount of bit
information at higher frequencies, so the Music
Optimizer technology works to overcome this
limitation and enhance audio quality.
• 140 W/Ch Minimum into 6 Ω, 1 kHz, IEC (1 Channel
Driven)
• DTS®-ES™ Discrete/Matrix, DTS® Neo:6, DTS® 96/24,
Dolby® Digital EX™, Dolby® Pro Logic® IIx Decoding
• H.C.P.S. (High Current Power Supply) Massive High
Power Transformer
• 192 kHz/24-Bit DACs for All Channels
• HDTV-Capable (to 720p/1080i) Component Video
Switching (2 Inputs and 1 Output)
• WRAT (Wide Range Amplifier Technology)
• Advanced 32-Bit Processing DSP Chip
• 4 Digital Inputs (2 Optical/2 Coaxial)
• Subwoofer Pre Out
• CinemaFILTER™
• Pure Audio Mode
• Direct Mode
• A-Form Listening Mode Memory
• Optimum Gain Volume Circuitry
• Music Optimizer for Compressed Music Files
• Non-Scaling Configuration
• Tone Control (Bass/Treble) for Front L/R Channels
• Color-Coded 7.1-Multichannel Inputs
• Independent Crossover Adjustment for F/C/S/SB
(40/50/60/80/100/120/150/200 Hz)
• Double Bass Function
AUDIO FEATURES
• DTS-HD Master Audio, DTS-HD High Resolution
Audio, Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus Decoding
• HDMI 1.3a* Audio and Video Processing (1080p;
4 Inputs and 1 Output)
• HDMI Video Upscaling (to 1080i)
• RIHD (Remote Interactive over HDMI) for System
Control
• HDTV-Capable HDMI Switching
• Deinterlacer with Faroudja DCDi Edge™ (Directional
Correlational Deinterlacing) Technology
• Audyssey 2EQ to Correct Room Acoustic Problems
and to Calibrate Speakers
• Audyssey Dynamic EQ for Loudness Correction
• Bi-Amping Capability for Music and Movie Surround
Effects
ADVANCED FEATURES
• Powered Zone 2 and Zone 2 Line-Out for Playback
in Another Room (Separate Source)
• Dual Banana Plug-Compatible Speaker Posts for All
Channels
• A/V Synchronization Function (Up to 100 ms in
10 ms Steps)
• 40 FM/AM Radio Presets
• RDS (PS/RT/PTY/TP)
• 4 S-Video Inputs and 2 Outputs
• 5 A/V Inputs and 1 Output
• 2 Audio Inputs and 1 Output
• Digital Upsampling
• Display Dimmer (Normal/Dim/Dimmer)
• Headphone Jack
• Sleep Timer (via Remote)
• Battery-Free Memory Backup
• Aluminum Front Panel
• Newly Designed Preprogrammed RI (Remote
Interactive) Remote Control with Mode-Key LEDs
OTHER FEATURES
• Compatible with RI (Remote Interactive) Dock for
the iPod
*Supports Deep Color

Source: http://www.hifi-forum.de/viewthread-46-20783.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244923

Nice !
4 HDMI inputs, DTS-HD Master Audio en Dolby TrueHD, waarschijnlijk schappelijke prijs en te gebruiken i.c.m. Viera Link producten. Dat ziet er wel super uit op papier.

Het enige minpuntje is voor mij dat er geen 2 HDMI outputs op zitten. Maar voor de rest ziet die 606 er echt top uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Dat lijken me de specs van de 605. Zeker het versterker vermogen komt gewoon overeen met de 605. Niks geen 10 watt extra (of iig niet bij die specificaties).

Verder niet echt iets nieuws tov 605. Voor meer vermogen kies je toch al de zwaardere 705/805 en hoger. De extra HDMI is een mooie extra.
Maar zeker de eerste maanden zal de 606 duurder zijn dan de 605 lijkt me. En een betere optie is dan om waarschijnlijk voor hetzelfde geld een 705 te halen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:09

aKra

Even een kort vraagje, ik zie op een paar sites staan dat de 705 aan upscaling doet, maar over de 605 wordt niet direct geschreven over upscaling. Doen ze dit nou wel allebei of alleen de 705?

(Dus bijvoorbeeld een 420p signaal omzetten naar 1080p?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

De 605 doet het iig naar 720p in een 'geheim' menu.
Van de 705 ben ik niet zeker, maar ik dacht dat deze ook gewoon tot 720p kon scalen zonder in een 'geheim' menu het te activeren.
De hogere series doen ook full scaling en bezit hier ook meer power voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:29

Ankh

|true

Sinds deze week heb ik de 705 versterker. Perfect geluid en mooie ingangen.

Enkel nu heb ik iets wat ik niet terug kan vinden in de manual.
Mijn hd dvd speler zit via HDMI aangesloten. Wanneer een film af speel, dan komt het voor dat bij settings hij auto op PCM multi channel gaat staan....
Als ik bijvoorbeeld Dolby true HD selecteer maakt het niets uit...

Nu kan ik hier niet echt een optie voor vinden, maar kan dit kwaad? Scheelt dit veel sound of maakt het geen reet uit...

thanks!

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Ankh schreef op zondag 23 maart 2008 @ 10:46:
Sinds deze week heb ik de 705 versterker. Perfect geluid en mooie ingangen.

Enkel nu heb ik iets wat ik niet terug kan vinden in de manual.
Mijn hd dvd speler zit via HDMI aangesloten. Wanneer een film af speel, dan komt het voor dat bij settings hij auto op PCM multi channel gaat staan....
Als ik bijvoorbeeld Dolby true HD selecteer maakt het niets uit...

Nu kan ik hier niet echt een optie voor vinden, maar kan dit kwaad? Scheelt dit veel sound of maakt het geen reet uit...

thanks!
selecteer je dit op je HD-DVD speler?

Denk dat je je HD-DVD speler het geluid, moet aanpassen, zodat het goed aankomt bij de versterker.
Alleen hoe en wat, dat weet ik niet aangezien ik geen HD-DVD heb.

Maar probeer een aantal instellingen op je HD-DVD voor het geluid uit zoe ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
ksi schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:54:
De 605 doet het iig naar 720p in een 'geheim' menu.
Van de 705 ben ik niet zeker, maar ik dacht dat deze ook gewoon tot 720p kon scalen zonder in een 'geheim' menu het te activeren.
De hogere series doen ook full scaling en bezit hier ook meer power voor.
Nee bij de 705 moet je het ook instellen via geheim menu (805 ook).
Maar wel Max. 720p.

Tevens hier en daar gelezen dat het niet helemaal super werkt, aangezien je dan een 4:3 beeld krijgt als je upscaling aanzet.
Zelf denk ik dat het aan de input ligt die je dan doorgeeft, maar durf het niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

stimpyrulez schreef op zondag 23 maart 2008 @ 14:59:
[...]

selecteer je dit op je HD-DVD speler?

Denk dat je je HD-DVD speler het geluid, moet aanpassen, zodat het goed aankomt bij de versterker.
Alleen hoe en wat, dat weet ik niet aangezien ik geen HD-DVD heb.

Maar probeer een aantal instellingen op je HD-DVD voor het geluid uit zoe ik zeggen.
Even van het begin.

Ik heb the matrix in hd dvd formaat, deze film heeft Dolby True HD.

Bij de instellingen van de toshiba, heb ik de volgende mogelijk heden voor mijn HDMI audio signaal. "Automatisch, PCM, Downmixed PCM". Automatisch wordt aangeraden, maar ligt aan de receiver volgens de manual.

Als ik de film afspeel, dan gaat me receiver dus automatisch naar PCM en multi channel. Nu weet ik natuurlijk niet of hij op Dolby True HD staat?

Bij dezelfde film op optisch (even uitgeprobeerd, en de instelling op de toshiba in bitstream) gaat het enigzins goed, me versterker gaat naar Dolby Digital staan maar nog geen True HD...

Waar het nou verkeerd gaat weet ik niet.. Maar het is wel erg vreemd...

Wat is nou de beste of handigste setting bij dit trouwens PCM of bitstream? (als ik iets op zoek, is het te veel technisch blabla..)

Misschien heb ik wat gevonden, er zit een HDMI v1.2a op.. En volgens mij HDMI v1.3 kan er pas True HD / DTS HD over heen gestuurd worden. Ik ga morgen nog wel even verder testen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ankh op 23-03-2008 21:53 . Reden: kleine update ]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200572

gewoon lekker op multichannel pcm laten staan. Theoretisch is dat beter dan dolby digital wat je over je optische kreeg. TrueHD via optisch kun je zowieso vergeten en ook bitstream (gecodeerde TrueHD) via HDMI 1.2 kun je vergeten. Dus dan blijft er weinig over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Anoniem: 200572 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 22:07:
gewoon lekker op multichannel pcm laten staan. Theoretisch is dat beter dan dolby digital wat je over je optische kreeg. TrueHD via optisch kun je zowieso vergeten en ook bitstream (gecodeerde TrueHD) via HDMI 1.2 kun je vergeten. Dus dan blijft er weinig over ;)
hehe jammer maar goed geluid is even goed lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200572

precies. Maargoed, ik ga er vanuit dat die multichannel pcm het gedecodeerde signaal is uit de TrueHD stream. Het zou ook gedecodeerd Dolby Digital kunnen zijn maar dat lijkt me sterk.
Zorg er iig voor dat je in het hd-dvd menu kiest voor de TrueHD track (of uncompressed multichannel pcm oid als je dat kan kiezen). Verder weet ik niet precies hoe jouw hd-dvd speler werkt maar lijkt mij dat als je vervolgens via HDMI het geluid uitstuurt naar je versterker dat het dan automatisch gedecodeerd wordt naar multichannel pcm aangezien er geen bitstream doorheen kan.
Maargoed, is moeilijk met 100% zekerheid te zeggen aangezien ik jouw hd-dvd speler niet ken.
Kijk anders voor de zekerheid of je nog ergens instelingen hebt voor het decoderen van TrueHD streams, dit moet op "yes" staan. Succes ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 200572 op 23-03-2008 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben van plan een versterker aan te schaffen. Nou heb ik hier niet zo heel veel verstand van en heb ook geen idee waar ik nou echt op moet letten.

Ik had goed commentaar gehoord over de Onkyo receivers. Ik zag dat de Onkyo TX-SR505 en de Onkyo TX-SR605 erg populair zijn. De 605 is nog een flink stukje duurder dan de 505.

Mijn vraag is dus, zal ik voldoende hebben aan de Onkyo TX-SR505 of toch meer uitgeven voor de Onkyo TX-SR605? Of toch echt een compleet andere?

Wat ik er mee wil doen is het volgt:
Mogelijkheid om mijn laptop met Audigy ZS2 Notebook soundcard met S/PDIF aan te sluiten.
Toekomstige HTPC aansluiten met behulp van HDMI die tevens het audio kanaal bevat.
Receiver aan de toekomstige tv aansluiten en het signaal van de HTPC doorsturen in 1080p.
En graag 7.1

Kort gezegd zal hij gebruikt gaan worden voor muziek en films.

Kan tevens iemand mij een goeie subwoofer aanbevelen?

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
S/PDIF gaat bij beide prima. Volgensmij moet je voor het hele HDMI met audio verhaal een 605 hebben want de 505 heeft enkel passthrough en kan hier dus geen geluid uit halen.

Een goede subwoofer kan ik je wel aanbevelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Def_P schreef op maandag 24 maart 2008 @ 22:19:
S/PDIF gaat bij beide prima. Volgensmij moet je voor het hele HDMI met audio verhaal een 605 hebben want de 505 heeft enkel passthrough en kan hier dus geen geluid uit halen.
Hm dan ontgaat mij een beetje het nut ervan om een HDMI stekker in je receiver te steken vanaf je dvd/bluray/htpc/console te steken.

Misschien dat de nieuwe TX-SR576 een mooie tussen weg is tussen de 505 en 605? Weet iemand wanneer ie te koop is? Of zeggen mensen dat ik toch beter voor de 605 kan gaan? Is toch een stuk duurder dan de 505 :( Op ebay heb ik de 605 voor minder dan 400dollar gezien, in Nederland begin je pas bij 450euro....
Een goede subwoofer kan ik je wel aanbevelen ;)
lol :D scherp ;) Kun je ook nog een specifieke aanbevelen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-11-2024
Of de TX-SA606X die binnenkort op de markt komt, dan heb je gelijk ondersteuning voor Panasonic's Viera Link (filmpje), Toshiba's REGZA Link en Sharp's AQUOS Link.

edit: type nummer aangepast.

[ Voor 4% gewijzigd door LeechGuy op 26-03-2008 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
The_FrankO schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 22:23:
[...]

Hm dan ontgaat mij een beetje het nut ervan om een HDMI stekker in je receiver te steken vanaf je dvd/bluray/htpc/console te steken.
Misschien dat de nieuwe TX-SR576 een mooie tussen weg is tussen de 505 en 605? Weet iemand wanneer ie te koop is? Of zeggen mensen dat ik toch beter voor de 605 kan gaan? Is toch een stuk duurder dan de 505 :( Op ebay heb ik de 605 voor minder dan 400dollar gezien, in Nederland begin je pas bij 450euro....

[...]

het voordeel wat ik me er dan van kan indenken is dat je maar 1 kabel naar je tv hebt lopen.
Dus 3 apparaten aansluiten op je reciever, en maar 1 kabel naar je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
The_FrankO schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 22:23:
[...]

[...]

Er is op dit moment maar een manier om het beste beeld en geluid vanaf de bron(dvd/bluray/htpc/console) naar de receiver en vanaf daar weer naar een tv te krijgen en das HDMI. Plus het voordeel dat je maar 1 kabel nodig hebt voor superieur geluid en beeld. Wanneer je receiver enkel passthrough heeft kan hij zelf niets met het signaal hij stuurt het enkel door. Dat betekend dat je dus naast HDMI(of componement oid) ook nog een optisch/coax kabeltje moet gebruiken en deze zijn weer niet in staat om de laatste hd audio formaaten/8ch uncompressed audio door te geven.

Een specifieke subwoofer, hangt helemaal af van het budget en eisen enzow. Heb je al speakers? Voor film of voor muziek bedoelt?
Maar dit raakt een beetje offtopic, dus een laatste advies ga naar een winkel en luister(en kijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
LeechGuy schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 07:44:
Of de TX-SA606X die binnenkort op de markt komt, dan heb je gelijk ondersteuning voor Panasonic's Viera Link (filmpje), Toshiba's REGZA Link en Sharp's AQUOS Link.

Klinkt aardig, maar wat kan ik er uberhaupt mee. Ik heb een Viera plasma, maar heb volgens mij geen hdmi 1.3a uitgangen op mijn tv. Daarmee zou dat Viera-link dus niet werken, aangezien hdmi-cec pas werkt bij hdmi 1.3a

Of zie ik iets over het hoofd? Dit zal nooit de reden voor mij zijn om een receiver aan te schaffen, maar ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
LeechGuy schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 07:44:

Is alleen meteen wel een heel stuk duurder :(
stimpyrulez schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 07:51:
[...]

het voordeel wat ik me er dan van kan indenken is dat je maar 1 kabel naar je tv hebt lopen.
Dus 3 apparaten aansluiten op je reciever, en maar 1 kabel naar je tv.
Heeft dan ook weer als nadeel dat je receiver altijd aan moet ookal komt er geen geluid uit je speakers die aan je receiver zitten.
Def_P schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 07:52:
[...]

Er is op dit moment maar een manier om het beste beeld en geluid vanaf de bron(dvd/bluray/htpc/console) naar de receiver en vanaf daar weer naar een tv te krijgen en das HDMI. Plus het voordeel dat je maar 1 kabel nodig hebt voor superieur geluid en beeld. Wanneer je receiver enkel passthrough heeft kan hij zelf niets met het signaal hij stuurt het enkel door. Dat betekend dat je dus naast HDMI(of componement oid) ook nog een optisch/coax kabeltje moet gebruiken en deze zijn weer niet in staat om de laatste hd audio formaaten/8ch uncompressed audio door te geven.

Een specifieke subwoofer, hangt helemaal af van het budget en eisen enzow. Heb je al speakers? Voor film of voor muziek bedoelt?
Maar dit raakt een beetje offtopic, dus een laatste advies ga naar een winkel en luister(en kijk).
Ik was inderdaad al op de hoogte dat S/PDIF maar 5.1 aan kan, vandaar dus ook de zoektocht naar eentje met HDMI :)
Voor budget had ik in eerste gedachte rond de 500euro voor receiver en subwoofer. Ik heb al speakers, oud setje is dat. Deze zitten nu aan een creative inspire 6700 (dus niet de speakers die daarbij horen, alleen de centerspeaker ervan) en komt opzich een goed geluidje uit. Mijn eerste stap is dus ook om eerst een receiver aan te schaffen. Ik heb dan direct een subwoofer nodig. En dan na een tijdje nieuwe speakers.
Het zal eigenlijk voor zowel muziek als film gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-11-2024
@bramberk15
Ik heb zelf de TH-42PY70 en voor zover mij bij bekend ondersteund die Viera link. De Onkyo 875 ondersteund Viera link gedeeltelijk (volgens Onkyo "Onkyo RIHD (Remote Interactive Over HDMI) for System Control (Works with Certain Key Functions of Panasonic's VIERA Link)"). Aangezien dit een model is wat in 2007 geintroduceerd is, ga ik er vanuit dat dit werkt met de Panasonic plasma's van 2007.
De ondersteuning voor Viera link is voor mij ook geen must, maar toch wel een very nice to have. Ik ben benieuwd of er dit jaar ook een 806 of 876 uit komt en of deze volledige support voor Viera link krijgt.

De TX-SR506 en TX-SR576 staan inmiddels op de onkyo.nl site (ik was er al een tijdje niet meer geweest, misschien hadden jullie het al gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Gisteren een TX-SR605 gehaald. Voor een prima prijs gekregen overigens, 399 bij MediaMarkt Breda! Het was de laatste zilveren die ze nog hadden en binnen kregen. 's Avonds gelijk mijn PS3 en digitale ontvanger (Samsung DCB-H360RS) over HDMI aangesloten en weer via HDMI naar mijn LCD.

Bij de PS3 ging alles eigenlijk vlekkenloos, het beeld en geluid zijn prima. Alleen heb ik bij de DCB-H360RS wat onduidelijkheden. Ik krijg wel beeld, maar geen geluid over HDMI, wanneer ik er een optische kabel tussen steek werkt alles prima.

In de setup van de DCB-H360RS zijn verschillende opties voor geluid over HDMI te selecteren. HDMI Type A t/m D. PCM of Dolby Digital sound. Dolby Digital Aan/Uit. Elke combinatie is gekozen, maar ik kom er niet uit. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
bvandepol schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 08:50:
Gisteren een TX-SR605 gehaald. Voor een prima prijs gekregen overigens, 399 bij MediaMarkt Breda! Het was de laatste zilveren die ze nog hadden en binnen kregen. 's Avonds gelijk mijn PS3 en digitale ontvanger (Samsung DCB-H360RS) over HDMI aangesloten en weer via HDMI naar mijn LCD.

Bij de PS3 ging alles eigenlijk vlekkenloos, het beeld en geluid zijn prima. Alleen heb ik bij de DCB-H360RS wat onduidelijkheden. Ik krijg wel beeld, maar geen geluid over HDMI, wanneer ik er een optische kabel tussen steek werkt alles prima.

In de setup van de DCB-H360RS zijn verschillende opties voor geluid over HDMI te selecteren. HDMI Type A t/m D. PCM of Dolby Digital sound. Dolby Digital Aan/Uit. Elke combinatie is gekozen, maar ik kom er niet uit. Iemand hier ervaring mee?
Had het probleem ook met mijn 705, hij gaf telkens "No Signal" voor het geluid, terwijl ik wel beeld had.

Bij mij hielp het door HDMI audio type B te kiezen. Nu werkt het perfect.
Wel de HDMI kabel in HDMI2 of zo gedrukt, want bij HDMI1 had hij telkens problemen.

Misschien dat het bij jou dan zo ook beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
LeechGuy schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 08:25:
@bramberk15
Ik heb zelf de TH-42PY70 en voor zover mij bij bekend ondersteund die Viera link. De Onkyo 875 ondersteund Viera link gedeeltelijk (volgens Onkyo "Onkyo RIHD (Remote Interactive Over HDMI) for System Control (Works with Certain Key Functions of Panasonic's VIERA Link)"). Aangezien dit een model is wat in 2007 geintroduceerd is, ga ik er vanuit dat dit werkt met de Panasonic plasma's van 2007.
De ondersteuning voor Viera link is voor mij ook geen must, maar toch wel een very nice to have. Ik ben benieuwd of er dit jaar ook een 806 of 876 uit komt en of deze volledige support voor Viera link krijgt.

De TX-SR506 en TX-SR576 staan inmiddels op de onkyo.nl site (ik was er al een tijdje niet meer geweest, misschien hadden jullie het al gezien).
Ja ik heb een 42PV70, ook v/d 2007 line-up. Net ff op de panasonic site gekeken en hij ondersteund Viera Link, net als de 42PY70. Dus het zou moeten werken, wat wel relax is. Ben van plan om in de nabije toekomst een Onkyo aan te schaffen en de 606 lijkt mij uitermate geschikt met 4x HDMI en nu dus ook Viera Link ondersteuning. Scheelt toch weer een afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
bramberk15 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:08:
[...]

Ja ik heb een 42PV70, ook v/d 2007 line-up. Net ff op de panasonic site gekeken en hij ondersteund Viera Link, net als de 42PY70. Dus het zou moeten werken, wat wel relax is. Ben van plan om in de nabije toekomst een Onkyo aan te schaffen en de 606 lijkt mij uitermate geschikt met 4x HDMI en nu dus ook Viera Link ondersteuning. Scheelt toch weer een afstandsbediening.
Had laatst ook lopen spelen met de 705, en had zo'n optie wel aangezet.
Wat dus inhield dat als ik via mijn logitch harmony mijn tv uitzetten, en naar de radio wou gaan, ook mijn versterker uit ging :S , en dat was dus niet de bedoeling.
Toen de optie op de versterker weer uitgezet, en toen was het euvel weer verholpen.

Dus ja, hij reageert wel op wat commando's van Viera link (heb een 42PV70), maar weet niet of de onkyo alles ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
Ik heb al een tijdje de 804e receiver. Deze is aangesloten op een toshiba hd-xe1 hddvd speler.
Het jeukt om de 805/875 te halen, puur vanwege de hd audio format decoding.

Echter zit ik met de vraag in hoeverre deze techniek goed werkt/hoorbaar verschil geeft.
Nu geeft de toshiba een bitstream signaal door via hdmi (na firmware update) en dat werkt prima.
Maar je wilt steeds beter he :)

Dát, en het feit dat ik m'n 804 voor een appel en een ei moet gaan verkopen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Denk dat het heel weinig verschil uitmaakt. Maar goed dat is een kwestie van misschien een keer de 875 lenen en dan eens iemand blind de versterkers aan laten sluiten.
Ik denk dat je het verschil echt niet kunt horen. Maargoed ik ben zo iemand die het verschil ook niet hoort tussen een mp3tje en cd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
Had al gezien op onkyo.net dat de nieuwe reeks eral weer aan komt begonnen met de 506 en de 576.
en de prijzen voor een onkyo 805 voor €870 bij beste keus is een goede keus en is onkyo dealer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:05
De TX-SR606 is verschenen op de Azie / Oceanie site.

Zo te zien wel een behoorlijke upgrade t.o.v. de 605.....

De handleiding is er ook al :)

[ Voor 21% gewijzigd door Mr Magic op 05-04-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06 18:52
AiKoiN schreef op zondag 30 maart 2008 @ 00:19:
Had al gezien op onkyo.net dat de nieuwe reeks eral weer aan komt begonnen met de 506 en de 576.
en de prijzen voor een onkyo 805 voor €870 bij beste keus is een goede keus en is onkyo dealer !
Net press release gelezen de advies prijzen in amerika voor 506 en 576 zijn :
The Onkyo TX-SR576 and TX-SR506 will be available in April at suggested retail prices of $479 and $379 each, respectively (US$).

Dus nog even afwachten wat hij hier zal doen.

Zal wel eerder gepost zijn is namelijk press release van maart.

[ Voor 5% gewijzigd door J_star op 05-04-2008 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr Magic schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 15:09:
De TX-SR606 is verschenen op de Azie / Oceanie site.

Zo te zien wel een behoorlijke upgrade t.o.v. de 605.....

De handleiding is er ook al :)
Mr. Magic thanks :) De 606 is inderdaad zeer interessant geworden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Ik zie de upgrade niet echt.. Heb dan de 605 ook al gekocht, maargoed.

Het zit hem alleen in de 2 hdmi poorten zo te zien.
Wattage is zelfs precies gelijk (voor de europese versie is die namelijk flink lager gespecificeerd dan de aziatisch versie). Het totale verbruik is afgenomen.. Weet niet of dat zo goed is voor de 'power'.

Verder zie ik nog een music optimizer staan, maar dat lijkt me meer in de trant van x-fi effecten enzo waar je ook niet direct op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 19:50
Bramberk de beste advies die ik je kan geven wat betreft speakers is om even een degelijke audiozaak binnen te lopen. Voor addressen kan je wel op hifi.nl terecht. In die zaken kan je luisteren en switchen tussen verschillende receivers en luidsprekers uit verschillende prijsklassen. Zo kan je namelijk zelf het verschil horen en direct bepalen hoeveel geld je per luidspreker uit moet geven om aan je eigen verwachting te voldoen. Dit is namelijk zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245048

Vandaag het hele forum doorgelezen en best wel veel opgestoken. Nu twijfel ik tussen de 705 en de 805. Wat ik niet ben tegen gekomen is hoe bovengenoemde receivers omgaan met SACD afgespeeld op mijn PS3. Kan ik de PS3 gewoon aansluiten via de HDMI ? (versie 1.3 volgens PS3)
Tevens vraag ik mij nu af, daar mijn PS3 en de Toshiba HD-speler 1080p ondersteunen of ik ook genoeg heb aan bv. de 605/606. Dit t.a.v. beeld en geluidsporen

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 245048 op 07-04-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Anoniem: 245048 schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:35:
Vandaag het hele forum doorgelezen en best wel veel opgestoken. Nu twijfel ik tussen de 705 en de 805. Wat ik niet ben tegen gekomen is hoe bovengenoemde receivers omgaan met SACD afgespeeld op mijn PS3. Kan ik de PS3 gewoon aansluiten via de HDMI ? (versie 1.3 volgens PS3)
Tevens vraag ik mij nu af, daar mijn PS3 en de Toshiba HD-speler 1080p ondersteunen of ik ook genoeg heb aan bv. de 605/606. Dit t.a.v. beeld en geluidsporen
heb ook een 705, bij mij speelde de hoogte van het apparaat ook erg mee (de 805 paste namelijk niet in mijn kastje). Dus zat ook te twijfelen. Ben voor de 705 gegaan.

hier staat wel een stukje in de eerste post waarom geen 605, en waarom geen 705. Tis natuurlijk wel heel persoonijk, maar er zaten wel wat puntjes bij waar ik wat aan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
ksi schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 18:34:
Ik zie de upgrade niet echt.. Heb dan de 605 ook al gekocht, maargoed.

Het zit hem alleen in de 2 hdmi poorten zo te zien.
Wattage is zelfs precies gelijk (voor de europese versie is die namelijk flink lager gespecificeerd dan de aziatisch versie). Het totale verbruik is afgenomen.. Weet niet of dat zo goed is voor de 'power'.

Verder zie ik nog een music optimizer staan, maar dat lijkt me meer in de trant van x-fi effecten enzo waar je ook niet direct op zit te wachten.
175W @ 6Ohm per kanaal op 1Khz voor de 606 en 140W @ 6Ohm per kanaal op 1Khz voor de 605 dus dat lijkt me aanzienlijk meer output per kanaal. Geen idee of het ook echt beter is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245048

stimpyrulez schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:41:
[...]

heb ook een 705, bij mij speelde de hoogte van het apparaat ook erg mee (de 805 paste namelijk niet in mijn kastje). Dus zat ook te twijfelen. Ben voor de 705 gegaan.

hier staat wel een stukje in de eerste post waarom geen 605, en waarom geen 705. Tis natuurlijk wel heel persoonijk, maar er zaten wel wat puntjes bij waar ik wat aan had.
Mijn dank, inderdaad een heel interessant stuk.
Iemand hier ervaringen met SACD's?
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Let op:
Keep it clean. Nog één keer flamen op de man (gast!/*zucht/jij hebt er geen verstand van) = OW en topic op slot.