Ik wist niet dat de PS3 ook Super Audi CD kon afspelen?Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:35:
Vandaag het hele forum doorgelezen en best wel veel opgestoken. Nu twijfel ik tussen de 705 en de 805. Wat ik niet ben tegen gekomen is hoe bovengenoemde receivers omgaan met SACD afgespeeld op mijn PS3. Kan ik de PS3 gewoon aansluiten via de HDMI ? (versie 1.3 volgens PS3)
Tevens vraag ik mij nu af, daar mijn PS3 en de Toshiba HD-speler 1080p ondersteunen of ik ook genoeg heb aan bv. de 605/606. Dit t.a.v. beeld en geluidsporen
Verwijderd
De 60 Gb versie speelt SACD af, staat ook op de zijkanr vermeld.Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 08:02:
[...]
Ik wist niet dat de PS3 ook Super Audi CD kon afspelen?
Verwijderd
Is E699,- voor de SR705 een goede prijs? Ik ben namelijk van plan deze aan te schaffen. Heeft iemand nog tips qua alternatieven rond de E700,-?
^^ Dat lijkt me zeker een prima prijs. En als je het nog even uit kan stellen totdat de 706 ofzo is aangekondigd gaan de prijzen nog verder dalen.
@Stinger, lees even de manual die hier eerder gepost is. Het is namelijk gewoon 140 watt.
@Stinger, lees even de manual die hier eerder gepost is. Het is namelijk gewoon 140 watt.
Ik had er 2 maand geleden dacht ik 710,- voor betaald.Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:44:
Is E699,- voor de SR705 een goede prijs? Ik ben namelijk van plan deze aan te schaffen. Heeft iemand nog tips qua alternatieven rond de E700,-?
Heb hem gehaald bij pick2pay.
Vond het perfecte service.
Had hem vrijdagmiddag besteld, en dinsdag was de pakket dienst al langs geweest.
Ik ben van plan een receiver te kopen in de nabije toekomst en mijn oog is op een Onkyo 505 of 605 gevallen. Nu ik hier lees dat er binnenkort (april/mei?) nieuwe modellen zitten aan te komen heb ik hierover volgende vraag: Is het de gewoonte dat de oudere modellen (fel) in prijs gaan zakken wanneer de nieuwe modellen uitkomen, of is dat voor dit soort toestellen niet echt van toepassing?
Of raden jullie me zowiezo aan te wachten en is nu kopen geen goed idee...?
Verwijderd
Is het mogelijk om bijv. een casema decoder via scart en composiet via een onkyo sr705 te verbinden met de tv (die weer met HDMI aangesloten zit)?
Dus zoals een verloop van Scart -> S-Video / Scart -> Component
Dus zoals een verloop van Scart -> S-Video / Scart -> Component
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 23:54 ]
Dat is een gokje en is moeilijk te voorspellen.Kiff schreef op woensdag 09 april 2008 @ 07:56:
Ik ben van plan een receiver te kopen in de nabije toekomst en mijn oog is op een Onkyo 505 of 605 gevallen. Nu ik hier lees dat er binnenkort (april/mei?) nieuwe modellen zitten aan te komen heb ik hierover volgende vraag: Is het de gewoonte dat de oudere modellen (fel) in prijs gaan zakken wanneer de nieuwe modellen uitkomen, of is dat voor dit soort toestellen niet echt van toepassing?
Als er nog veel 'ouwe' modellen in omloop zijn is dit zeker het geval. Mocht er tekort zijn en/of wordt het aanbod compleet aangevuld met 606 zal dit zeker niet het geval zijn.
Persoonlijk denk ik dat er nog wel 50-100 euro af gaat als je nog een paar maandjes wacht tot introductie van de 606. Maar zeker doe ik dat niet.
De 606 is vanaf nu te bestellen (pre-order?) bij Progress voor 475 euri. De beschikbaarheid volgens de website is over ongeveer 2 weken...
Molecular designer
Verwijderd
Dat is zeer gunstig geprijsd zeg! Ik denk dat ik de 605/705 gewoon oversla en voor de 606 kies.Luqueje schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 19:24:
De 606 is vanaf nu te bestellen (pre-order?) bij Progress voor 475 euri. De beschikbaarheid volgens de website is over ongeveer 2 weken...
ok das mooi, alleen heb zelf een paar keer bij progress gekocht, en kwam er achter dat ze toch redelijk vaak niet optijd konden leveren.Luqueje schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 19:24:
Weet niet of dat hier ook geval is, maar zou er iig rekening mee houden.
Verwijderd
Euhm
echt nooit meer onkyo voor mij.
De tweede brand binnen 1 maand tijd gewoon door, dit keer echt vlammen aan de onderkant en een hoop rook. grrrrrrrr
De tweede brand binnen 1 maand tijd gewoon door, dit keer echt vlammen aan de onderkant en een hoop rook. grrrrrrrr
Ja das dan wel minder.Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:39:
Euhmecht nooit meer onkyo voor mij.
En volgens mij echt wel toeval als je dat 2x overkomt.
Maar had de versterker wel dr "ruimte", zodat hij een beetje goed kan koelen?
Ik heb wel meer van deze verhalen gelezen op diverse fora... Wat ik bij een of andere poll gelezen had was 80% razend enthousiast over hun nieuwe Onkyo receiver en snapte niet dat dit voor dat bedrag geleverd kon worden. De overige 20% zei nooit meer Onkyo te kopen vanwege technische problemen. Nu zijn zulke polls of fora wel enigzins gekleurd, omdat mensen die of geen problemen hebben of gematigd enthousiast zijn minder snel geneigd zijn om dat mede te delen, maar bij merken als Denon en Marantz heb ik zoiets nog niet gezien. Bij H/K daarentegen weer wel. Dit waren overigens wel overwegend Amerikaanse fora.
Ikzelf zou me hier niet door tegen laten houden, aangezien alle kapotte receivers voor zover ik kon vinden allemaal zonder gezeur vervangen/gerepareerd werden in de VS. De service is dus wel goed daar.
Blijft over dat ze voor mijn gevoel wel erg snel erg heet worden (zoals velen zeggen is een fannetje de oplossing, maar zoiets heb ik wederom bij andere merken nog nooit als nodig gezien) en dat ik het na 2x ook zat zou zijn.
Voorbeeldje forum met mensen die problemen hebben met, voornamelijk TX-SR875's die kapotgaan met vlammen/vonkek):
http://www.avsforum.com/a...e/index.php/t-916212.html
Ikzelf zou me hier niet door tegen laten houden, aangezien alle kapotte receivers voor zover ik kon vinden allemaal zonder gezeur vervangen/gerepareerd werden in de VS. De service is dus wel goed daar.
Blijft over dat ze voor mijn gevoel wel erg snel erg heet worden (zoals velen zeggen is een fannetje de oplossing, maar zoiets heb ik wederom bij andere merken nog nooit als nodig gezien) en dat ik het na 2x ook zat zou zijn.
Voorbeeldje forum met mensen die problemen hebben met, voornamelijk TX-SR875's die kapotgaan met vlammen/vonkek):
http://www.avsforum.com/a...e/index.php/t-916212.html
[ Voor 7% gewijzigd door mac1987 op 14-04-2008 09:48 ]
Verwijderd
Dat zou de reden voor mij zijn om af te zien van de Onkyo. De service is slecht imho hier in NL, erg slecht zelfs. Onkyo maakt een slechte beurt via dat HNNY centrum.mac1987 schreef op maandag 14 april 2008 @ 09:36:
[...]
[...]
Ik heb zelfs serieus overwogen om mijn 875 weg te doen vanwege die problemenen icm die belabberde service (binnen een 1/2 jaar na aanschaf dus al). En stiekum is die gedachte nog niet verdwenen ....
Aangezien mijn toekomstige (zie hierboven) 505/605 in een vrij krappe kast gaat komen ben ik toch wat ongerust met deze berichten. Boven de receiver zal er immers maar 5cm ruimte zijn, aan de zijkanten een 8cm ruimte. Achterkant is wel gedeeltelijk geopend.
Heb ik veel reden om mij zorgen te maken? Of is het vooral de 875 serie die problemen geeft?
Heb ik veel reden om mij zorgen te maken? Of is het vooral de 875 serie die problemen geeft?
denk dat het opzich wel mee valt hoor met de 505/605.Kiff schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:16:
Aangezien mijn toekomstige (zie hierboven) 505/605 in een vrij krappe kast gaat komen ben ik toch wat ongerust met deze berichten. Boven de receiver zal er immers maar 5cm ruimte zijn, aan de zijkanten een 8cm ruimte. Achterkant is wel gedeeltelijk geopend.
De 875 wordt een stuk warmer door de extra upscaling chip die erin zit.
Heb zelf de 705, en met +/- 2 cm ruimte er boven.
Normaal zou hij dan +/- 50 graden worden, maar heb er nu een koeler boven op gelegt, met minimale rpm, en dan wordt hij 46 graden.
Alleen effe afwachten hoe hij het in de zomer gaat uithouden.
Zozo 475 euri is echt een mooie prijs voor de 606. Nog even wat reviews afwachten etc. maar dan is er toch wel een grote kans dat deze receiver straks in mijn nieuwe huisje staat. 4x HDMI, SD upscalen tot 720p/1080i is ideaal voor mijn hdready plasma. Er is gewoon geen ander merk op het moment wat zoveel levert voor een dergelijke prijs. Een Denon of Marantz met 4x HDMI zijn er niet, of onevenredig duur. But where's the catch?
Is dat gewoon aan te vinken in het menu? Of via het geheime menu?bramberk15 schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:43:
Zozo 475 euri is echt een mooie prijs voor de 606. Nog even wat reviews afwachten etc. maar dan is er toch wel een grote kans dat deze receiver straks in mijn nieuwe huisje staat. 4x HDMI, SD upscalen tot 720p/1080i is ideaal voor mijn hdready plasma. Er is gewoon geen ander merk op het moment wat zoveel levert voor een dergelijke prijs. Een Denon of Marantz met 4x HDMI zijn er niet, of onevenredig duur. But where's the catch?
Als het ook met het geheime menu gaat, heb je namelijk kans dat het maar een 4:3 beeld geeft op je TV.
Dat is namelijk een bekend probleem.
Geheime menu? Bekend probleem? Vertel, want er gaat hier geen lichtje aan/belletje rinkelen.
Verwijderd
Hmmm was van plan om een 605 te kopen maar ga nu toch nog even wachten tot er wat meer bekend is over de 606
Heb zelf een 705 (maar de 805 kan het ook), en als je hem laat upscalen, heb je soms de kans (ik heb het niet getest, maar collega wel met een Wii en heeft een 805) dat hij inplaats van 16:9 maar een 4:3 beeld weer geeft op je TV.bramberk15 schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:32:
Geheime menu? Bekend probleem? Vertel, want er gaat hier geen lichtje aan/belletje rinkelen.
Dit heb ik ook al vaker gelezen op AVSForum, en dan in het forum van de 705.
sommige mensen hadden er dus last van als je een DVD signaal wouden gaan upscalen.
(zeg dus niet dat het altijd zo is, maar de kans zit er wel in).
Verwijderd
Voor de liefhebbers, ik was vandaag in de Saturn in Dusseldorf (op de Konigsallee) en daar stonden een 20 tal zilveren en zwarte 605's voor 399,-. Ik moest me heel erg inhouden
Ik ben van plan een onkyo 605 of 606 te gaan kopen volgende maand, nou is er nog één puntje waar ik niet duidelijk informatie over heb kunnen vinden: instellen van audio delay ivm lip sync.
Ik heb gelezen dat het apparaat wel dmv delays verschillen tussen afstanden tot speakers kan wegnemen, maar kan je de audio ook zo vertragen dat hij weer gelijk loopt met een LCD TV die zeg 50 ms nodig heeft om het beeld op het scherm te toveren?
Zoeken in dit topic op onkyo lip sync of audio delay leverde niets op, iemand ervaring hiermee?
Ik heb gelezen dat het apparaat wel dmv delays verschillen tussen afstanden tot speakers kan wegnemen, maar kan je de audio ook zo vertragen dat hij weer gelijk loopt met een LCD TV die zeg 50 ms nodig heeft om het beeld op het scherm te toveren?
Zoeken in dit topic op onkyo lip sync of audio delay leverde niets op, iemand ervaring hiermee?
Volgens mij bedoel je dit:Jheroun schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:55:
Ik ben van plan een onkyo 605 of 606 te gaan kopen volgende maand, nou is er nog één puntje waar ik niet duidelijk informatie over heb kunnen vinden: instellen van audio delay ivm lip sync.
A/V Synchronization Function (Up to 100 ms in 10 ms Steps)
Ik denk toch dat dit de lip sync functie is.
Staat hier bij "other features" :
http://www.intl.onkyo.com...f/tx-sr606_ex_leaflet.pdf
Iemand enig idee wanneer de nieuwe modellen van Onkyo uitkomen? Ben aant wachten op een prijs verlaging voor de 605 namelijk
Yup, dat zocht ik, vraag beantwoord, thanks!botech schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:13:
[...]
Volgens mij bedoel je dit:
A/V Synchronization Function (Up to 100 ms in 10 ms Steps)
Ik denk toch dat dit de lip sync functie is.
Staat hier bij "other features" :
http://www.intl.onkyo.com...f/tx-sr606_ex_leaflet.pdf
Graag gedaan[...]
Yup, dat zocht ik, vraag beantwoord, thanks!
http://whathifi.com/forums/t/10768.aspx
Staat ergens in midden in de topic.
Ik ben benieuwd, dit zou toch ook wel eens m'n nieuwe receiver kunnen worden
Ik heb veel al gelezen over de 605 en ik heb eigenlijk 2 vragen:
Hij erg warm wordt waardoor hij misschien beschadigd kan raken.. Heeft iemand al problemen hier mee gehad? Ik zal hem echter gewoon op mijn bureau plaatsen waardoor hij genoeg open ruimte om zich heen heeft en hopelijk daardoor niet te warm wordt.
En dan nog iets gelezen over het feit dat er plopjes zouden ontstaan tijdens het switchen of afspelen van DTS HD / Dolby true HD heeft iemand hier problemen mee gehad?
Bedankt!
Hij erg warm wordt waardoor hij misschien beschadigd kan raken.. Heeft iemand al problemen hier mee gehad? Ik zal hem echter gewoon op mijn bureau plaatsen waardoor hij genoeg open ruimte om zich heen heeft en hopelijk daardoor niet te warm wordt.
En dan nog iets gelezen over het feit dat er plopjes zouden ontstaan tijdens het switchen of afspelen van DTS HD / Dolby true HD heeft iemand hier problemen mee gehad?
Bedankt!
En wat houd dat in als ik vragen mag? Kan de 605 ook firmware updates krijgen of?Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 16:14:
Voor het plop probleem is een DSP update uit.
Verwijderd
http://www.hifi-forum.de/viewthread-46-21143.html
voor info over de DSP update. Als er ook firmware updates uitkomen voor 605 weet ik niet, ik dacht van niet zelf heb ik de 905.
voor info over de DSP update. Als er ook firmware updates uitkomen voor 605 weet ik niet, ik dacht van niet zelf heb ik de 905.
De 605 wordt amper warm, het probleem zoals ik het heb gelezen is vooral de 805 en hoger die te kampen heeft met vrij warme temperaturen.
Verder plopt hij bij het overschakelen van multichannel na stereo ofzo als je dat bedoelt. En dit is uit te zetten door het geluidsprofiel bij alle ingangen op dezelfde te zetten.
Een ander plopjes probleem bij de 605 is mij niet bekend.
Verder plopt hij bij het overschakelen van multichannel na stereo ofzo als je dat bedoelt. En dit is uit te zetten door het geluidsprofiel bij alle ingangen op dezelfde te zetten.
Een ander plopjes probleem bij de 605 is mij niet bekend.
weer een nieuwe HT-set van Onkyo
Onkyo HT-S5100 Home Theater in a Box: 7.1 Surround and Acoustic Room Calibration For $579
Onkyo HT-S5100 Home Theater in a Box: 7.1 Surround and Acoustic Room Calibration For $579
Ik weet niet of dit al bekend was maar op de Onkyo site staat nu de 606 + handleiding.
Link naar 606
Link naar handleiding
vooraanzicht

achteraanzicht

oude versus nieuwe remote

De 606 gaat waarschijnlijk evenveel kosten als de 605, want de adviesprijs is hetzelfde ($599)
Link naar 606
Link naar handleiding
vooraanzicht

achteraanzicht

De 606 gaat waarschijnlijk evenveel kosten als de 605, want de adviesprijs is hetzelfde ($599)
Jammer genoeg zit hij nog niet in de pricewatch en staat hij nog niet op kieskeurig. Goedkoopste dat ik hem kan vinden is 475euro bij Progress, waar de 605 nu voor 457 de deur uit gaat.Sealnova schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:06:
Zaterdag eens een tripje naar Saturn Dusseldorf doen om te kijken of de 606 daar ook zo goedkoop is als de 605 (399, zoals hierboven aangegeven).
vette shizzles! Jammer dat het budget dit niet toelaat door renovatie app. Staat wel bovenaan de lijst!
In de handleiding van de 606 staat dat alle modellen behalve het Noord-Amerikaanse model een "Pure Audio" knop hebben. Weet iemand wat dit inhoud? beetje lastig om ernaar op google te zoeken want het is een weinig orginele naam.
edit:
gevonden in de handleiding
zal wel iets met patenten te maken hebben.
edit 2:
plaatje van resoluties die de 606 ondersteunt. De 606 kan upscalen naar 1080i en 720p.
edit:
Snap niet waarom ze dit in noord america dan niet hebbenThis button selects the Pure Audio listening mode.
When this mode is selected, the AV receiver’s display
is turned off and only the HDMI outputs output
video signals. Pressing this button again will select
the previous listening mode.
edit 2:
plaatje van resoluties die de 606 ondersteunt. De 606 kan upscalen naar 1080i en 720p.

[ Voor 62% gewijzigd door Sealnova op 24-04-2008 17:02 ]
Waar kan ik deze in NL goedkoopst krijgen bij shop die verzendt naar België?
je zou kunnen kijken op kies keurig of zo, en dan kijken waar hij goedkoop is.lapino schreef op donderdag 24 april 2008 @ 12:25:
Waar kan ik deze in NL goedkoopst krijgen bij shop die verzendt naar België?
Dan de shop effe mailen of ze ook naar belgie versturen.
Denk persoonlijk dat dat de snelste manier is.
Pure audio houdt bij mijn 605 iig in dat er niets aan het geluid veranderd wordt. Dus geen eq, de audyssee staat uit. De fronts krijgen het gehele berijk en de sub staat uit. Het display gaat dan op zwart(geeft wel tijdelijk weer wanneer je iets instelt kwa vollume oid), en er gaat een heel lelijk fel blauw ledje branden om het knop je heen. Wat hij met HDMI doet geen idee, maar neem aan dat hij dan enkel passtrough doet, geen conversie en geen onscreen display.Sealnova schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:47:
In de handleiding van de 606 staat dat alle modellen behalve het Noord-Amerikaanse model een "Pure Audio" knop hebben. Weet iemand wat dit inhoud? beetje lastig om ernaar op google te zoeken want het is een weinig orginele naam.
edit:
[...]
Snap niet waarom ze dit in noord america dan niet hebbenzal wel iets met patenten te maken hebben.
..
Ps, Mischien dat het voor americanen te riskant is om het display uit te zetten, voor je t weet heb je 10000 boze americanen in een rechtzaak die er niet tegen kunnen dat ze de feature pure audio niet kunnen gebruiken met het display aan.
[ Voor 11% gewijzigd door Def_P op 24-04-2008 16:43 ]
I, for one, like Roman numerals
Ja, maar zodra de 606 daadwerkelijk in de winkel te koop is zal de prijs van de 605 natuurlijk dalen.Sealnova schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:06:
Ik weet niet of dit al bekend was maar op de Onkyo site staat nu de 606 + handleiding.
Link naar 606
Link naar handleiding
vooraanzicht
[afbeelding]
achteraanzicht
[afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
Verwijderd
Ik ben gisteren bij een muziekzaak geweest, waar ik om de 606 heb gevraagd. Ze hadden het daar niet op voorraad. Helaas kreeg ik alweer zo'n opmerking te horen dat zij het 'te licht' vinden voor mijn doen. Nu heb ik nog geen speakers aangeschaft maar snap niet waarom een aantal winkels mij steeds naar de Onkyo 805 / 875 sturen terwijl ik denk dat de 606 voor mij voldoende moet zijn. Is 7x145w echt te weinig voor fatsoenlijk gebruik?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2008 14:05 ]
Dit hangt er geheel vanaf welke speakers je op t oog hebt, en met welk doel.Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:04:
Ik ben gisteren bij een muziekzaak geweest, waar ik om de 606 heb gevraagd. Ze hadden het daar niet op voorraad. Helaas kreeg ik alweer zo'n opmerking te horen dat zij het 'te licht' vinden voor mijn doen. Nu heb ik nog geen speakers aangeschaft maar snap niet waarom een aantal winkels mij steeds naar de Onkyo 805 / 875 sturen terwijl ik denk dat de 606 voor mij voldoende moet zijn. Is 7x145w echt te weinig voor fatsoenlijk gebruik?
Je zegt dat ze hem te licht vinden voor je doen. Wat is je doen?
I, for one, like Roman numerals
te licht? Werd in deze topic niet eerder verklaard dat de Onkyo's ettelijke kilo's meer wogen dan de Marantz's 
Nee man, Ik ben ook een audiozaak binnengestapt met oog op deze met de focals 716, die toch al serieuze boxen zijn, en die ervaren verkoper/kennis vond dat al een te goede keuze.
Die had zoiets van, neem dan toch een goedkopere pioneer met goedkopere wharfdales, daar heb je al meer dan genoeg mee. Tuurlijk willen ze je duurder aansmeren, dat is hun job.
Nee man, Ik ben ook een audiozaak binnengestapt met oog op deze met de focals 716, die toch al serieuze boxen zijn, en die ervaren verkoper/kennis vond dat al een te goede keuze.
Die had zoiets van, neem dan toch een goedkopere pioneer met goedkopere wharfdales, daar heb je al meer dan genoeg mee. Tuurlijk willen ze je duurder aansmeren, dat is hun job.
Verwijderd
Nee ik begrijp ik dat hun job is maar ze weten van mij dat ik meer aan het orienteren ben. Dit geef keurig aan in het begin. Ik ben aan het kijken naar KEF IQ9 / Monitor Audi RS6 of RS8 / Klipsch RF82. Dit zijn geen kleine speakers maar de Onkyo 606 moet dit toch ook aankunnen lijkt mij?Cpt-Cholo schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:21:
te licht? Werd in deze topic niet eerder verklaard dat de Onkyo's ettelijke kilo's meer wogen dan de Marantz's
Ik heb het liefst ook een 875 maar deze is 2x zo duur vergeleken met de 606 en ik ben al blij als er meer geluid uitkomt dan mijn huidige set speakers van mijn TV
Verwijderd
Moet je tegenwoordig nog kijken hoeveel Ohm er uit zo'n receiver speakerkanaal komt, of zeg ik nou iets heel doms?

De 606 voldoet prima aan jouw eisen.. de speakers die jij noemt vragen namelijk niet zoveel van een versterker. Heb zelf een 604 met Klipsch RF62, RC62 en B&W 601s3 en dat trekt die makkelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:22:
[...]
Nee ik begrijp ik dat hun job is maar ze weten van mij dat ik meer aan het orienteren ben. Dit geef keurig aan in het begin. Ik ben aan het kijken naar KEF IQ9 / Monitor Audi RS6 of RS8 / Klipsch RF82. Dit zijn geen kleine speakers maar de Onkyo 606 moet dit toch ook aankunnen lijkt mij?
Ik heb het liefst ook een 875 maar deze is 2x zo duur vergeleken met de 606 en ik ben al blij als er meer geluid uitkomt dan mijn huidige set speakers van mijn TV
Investeren in een 875 is dus imo nutteloos.. tenzij je echt het beste van het beste wilt hebben en er het geld voor over hebt.
Eerder dacht ik dat de prijs van de 605 nog wel eens flink zou dalen bij de introductie van de 606. Echter als ik na de nieuwe specificaties zie van de 606 dan zit er niet veel verandering in ten opzichte van de 605. Het zou dan ook niet meer dan logisch zijn dat de voorraden 605 gewoon worden aangevuld/vervangen door de 606.
Dat zou ook zeker mooi zijn ten opzichte van de early adopters die de volle pot hebben betaald (ja heb zelf alweer een tijdje een 605). Een beetje zoals nintendo de credits geeft voor de eerste kopers van de Wii. Persoonlijk vind ik dit veel netter dan bijvoorbeeld sony die z'n ps3 eerst voor paar honderd?! meer verkocht dan dat hij nu te koop is.
De pure audio functie schakelt alle digitale processen in de reciever uit en versterkt alleen nog maar het ingekomen signaal. Het voordeel wat hier en daar aan pure audio wordt toegeschreven is een beter stereobeeld/ minder vervorming bij het gebruik van een goede bron. Dat het ontbreekt bij de amerikaanse versies is inderdaad wel vreemd, het verklaart misschien een heel klein beetje het prijsverschil tussen de onkyo 605 eu en vs.
De onkyo 605 is zeker niet te licht voor dergelijke boxen zoals rf32 en rs6. Echter is het hifi geluid wat uit de onkyo 605 denk ik zeker niet te vergelijken dat wat uit de hogere ranges als de 875 komt. Waardoor de combinatie met deze boxen beter tot zijn recht zal komen bij een onkyo uit de 800 range na mijn mening. Behalve als je hem niet veel zou gebruiken bij stereo/hifi gebruik.
Het is verder een afweging die je moet maken. Je kan altijd later je reciever upgraden en/of je boxen. Toch is het niet echt een voor de hand liggen combinatie na mijn mening. Een vrij budget reciever met vrij degelijke (dure) boxen.
En de ohms is de weerstand van de speakers die de onkyo kan aansturen. Alle nieuwere onkyo's na mijn weten sturen ook 'moeilijke' boxen met 4 ohm aan. Ook 6 en 8 ohm is geen probleemn. Geschikt voor bijna alle speakers dus (behalve die met 2 ohm dan misschien).
Dat zou ook zeker mooi zijn ten opzichte van de early adopters die de volle pot hebben betaald (ja heb zelf alweer een tijdje een 605). Een beetje zoals nintendo de credits geeft voor de eerste kopers van de Wii. Persoonlijk vind ik dit veel netter dan bijvoorbeeld sony die z'n ps3 eerst voor paar honderd?! meer verkocht dan dat hij nu te koop is.
De pure audio functie schakelt alle digitale processen in de reciever uit en versterkt alleen nog maar het ingekomen signaal. Het voordeel wat hier en daar aan pure audio wordt toegeschreven is een beter stereobeeld/ minder vervorming bij het gebruik van een goede bron. Dat het ontbreekt bij de amerikaanse versies is inderdaad wel vreemd, het verklaart misschien een heel klein beetje het prijsverschil tussen de onkyo 605 eu en vs.
De onkyo 605 is zeker niet te licht voor dergelijke boxen zoals rf32 en rs6. Echter is het hifi geluid wat uit de onkyo 605 denk ik zeker niet te vergelijken dat wat uit de hogere ranges als de 875 komt. Waardoor de combinatie met deze boxen beter tot zijn recht zal komen bij een onkyo uit de 800 range na mijn mening. Behalve als je hem niet veel zou gebruiken bij stereo/hifi gebruik.
Het is verder een afweging die je moet maken. Je kan altijd later je reciever upgraden en/of je boxen. Toch is het niet echt een voor de hand liggen combinatie na mijn mening. Een vrij budget reciever met vrij degelijke (dure) boxen.
En de ohms is de weerstand van de speakers die de onkyo kan aansturen. Alle nieuwere onkyo's na mijn weten sturen ook 'moeilijke' boxen met 4 ohm aan. Ook 6 en 8 ohm is geen probleemn. Geschikt voor bijna alle speakers dus (behalve die met 2 ohm dan misschien).
Ik was vandaag bij de SATURN in aken en daar stond de 605 voor €499,-
en de verkoper vertelde me dat de 606 pas in oktober / september zou uitkomen hopelijk klopt hier niks van..
Ik ben vandaag de 605 in Saturn Dusseldorf gaan halen nav de tip hierboven voor 399 euro. Ze wisten mij daar te vertellen dat ze de 606 in bestelling hadden staan en dat die binnen een drietal weken zou binnenkomen voor 549 euro. Imo niet het verschil waard (bij een speciaalzaak hier in België bieden ze hem aan voor 569).recca schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:14:
Ik was vandaag bij de SATURN in aken en daar stond de 605 voor €499,-en de verkoper vertelde me dat de 606 pas in oktober / september zou uitkomen hopelijk klopt hier niks van..
Voor wie echt een 606 zou willen lijkt Progress tot nu toe de beste aanbieding met 475 euro, maar wel 2 weken levertijd.
Verwijderd
Progress? Ik las een paar dagen geleden hier op ons forum dat Progress inmiddels failliet is verklaard. Ik weet het niet zeker hoor maar zou het je wel adviseren om dit eerst even op te zoekenKiff schreef op zondag 27 april 2008 @ 00:32:
[...]
Ik ben vandaag de 605 in Saturn Dusseldorf gaan halen nav de tip hierboven voor 399 euro. Ze wisten mij daar te vertellen dat ze de 606 in bestelling hadden staan en dat die binnen een drietal weken zou binnenkomen voor 549 euro. Imo niet het verschil waard (bij een speciaalzaak hier in België bieden ze hem aan voor 569).
Voor wie echt een 606 zou willen lijkt Progress tot nu toe de beste aanbieding met 475 euro, maar wel 2 weken levertijd.
http://pro.tweakers.net/n...tisering-is-failliet.html
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2008 01:28 ]
Ik heb de 606 gisteren opgehaald
in Arhnem bij Smits voor €524,- zal wel iets te duur zijn.
Ik moet zeggen wat een super ding!! het is mijn eeste av reciever. De link met mijn pana pz85 en hd rec is super!
Nu verder met de mogelijkheden verkennen!
Ik moet zeggen wat een super ding!! het is mijn eeste av reciever. De link met mijn pana pz85 en hd rec is super!
Nu verder met de mogelijkheden verkennen!
Heb ook net bericht gekregen dat ik er een kan ophalen in Antwerpen, prijs €549. Twijfel nog beetje omdat nog nergens reviews te vinden zijn, maar zal toch geen brol zijn ook zeker?
Ik zelf wacht altijd af tot er goede reviews uit zijn van producten waar ik belangstelling voor heb zodat je niet ineens voor verassingen komt te staan, want als ik iets haat is het dat wel en vooral met nieuwe apparatuur. Dus ik zou nog even wachten!lapino schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:11:
Heb ook net bericht gekregen dat ik er een kan ophalen in Antwerpen, prijs €549. Twijfel nog beetje omdat nog nergens reviews te vinden zijn, maar zal toch geen brol zijn ook zeker?
Ik ben nog steeds erg tevreden, de setup van de speakers met het microfoontje is super simpel.
Ik ga er alleen nog 2 speakers bij kopen zodat ik hem 7.1 aan kan sluiten ipv 5.1
Ik ben tot nu toe nog geen gekke dingen tegen gekomen iig geen kat in de zak!!
Gewoon kopen!! als iedereen afwacht dan krijg je ook geen gebruikers ervaringen!
Ik ga er alleen nog 2 speakers bij kopen zodat ik hem 7.1 aan kan sluiten ipv 5.1
Ik ben tot nu toe nog geen gekke dingen tegen gekomen iig geen kat in de zak!!
Gewoon kopen!! als iedereen afwacht dan krijg je ook geen gebruikers ervaringen!
Ik ben vandaag bij de mediamarkt in Eindhoven geweest wat in principe ook gewoon de Saturn is. ze staan nog niet in de winkels maar ze kunnen bij het magazijn de 606 bestellen voor 499 de 605 kost ook nog gewoon 499 totdat die in de winkel verschijnt en aan de aantallen te zien op zijn scherm heb je de 606 binnen een paar dagenrecca schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:14:
Ik was vandaag bij de SATURN in aken en daar stond de 605 voor €499,-en de verkoper vertelde me dat de 606 pas in oktober / september zou uitkomen hopelijk klopt hier niks van..
[ Voor 6% gewijzigd door Vipertje op 30-04-2008 03:45 ]
Zou je eens kunnen testen of je alle zes de verschillende video-inputs (4 x HDMI en 2 x component) aan zes verschillende sources kunt koppelen?
Er gaan nl. geruchten dat je ondanks de 6 inputs er maar 4 tegelijkertijd kunt benutten, tenzij je in het menu telkens switcht.
Verwijderd
Kun je hier wat over vertellen? Begrijp niet helemaal wat je bedoeltPaRaPenT schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 21:37:
Ik ben nog steeds erg tevreden, de setup van de speakers met het microfoontje is super simpel.
Ik heb geen component kabel alleen hdmiMr Magic schreef op woensdag 30 april 2008 @ 10:45:
[...]
Zou je eens kunnen testen of je alle zes de verschillende video-inputs (4 x HDMI en 2 x component) aan zes verschillende sources kunt koppelen?
Er gaan nl. geruchten dat je ondanks de 6 inputs er maar 4 tegelijkertijd kunt benutten, tenzij je in het menu telkens switcht.
Waar ik denk dat het over gaat is het label.
Er zijn 4 keuze's
DVD, VCR/DRV,CBL/SAT, GAME/TV hier kun je je hdmi poorten aan toewijzen
De component poorten kun je ook aan bovenstaand toewijzen, DAN raak je dus idd een HDMI poort kwijt.
Je kunt echter ook je component poort aan AUX,TAPE en CD toewijzen.
Wat er dan dus niet klopt is je label, dit kun je niet aanpassen.
Volgens mij kun je dan dus wel 6 video bronnen aansluiten.
(Ik kan heb het dus niet getest, wel heb ik de poorten in de setup toegewezen wat dus geen probleem is)
Als je je installatie hebt aangesloten reciever boxen ed, dan sluit je een microfoontje aan.Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 14:50:
[...]
Kun je hier wat over vertellen? Begrijp niet helemaal wat je bedoelt
Deze klikt met een mini jack voor in de reciever en heeft 6mtr snoer.
Na het inklikken kom je automatisch in een wizzard.
Je legt het microfoontje dan waar je normaal zit(op je stoel, oor hoogte)
Dan volgt er uit opeenvolgend met 20sec wachttijd uit elke box en testgeluid
Dit proces moet je 2x herhalen op andere luisterplekken (schema zit in de manual)
Hierna gaat de reciever rekenen wat de meest optimale instellingen zijn, kwa vertragingen etc.
Normaal moet je zelf de luisterafstanden tot de boxen ingeven, nu gebeurt het automatisch en wordt rekening gehouden met de akoestiek van de ruimte!
(Deze chip zit er in van http://www.audyssey.com/ )
geweldig! een reden te meer om voor de 606 te gaan.
de 505 heeft het, lijkt me sterk dat de 605 dat niet heeft.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
De 605 heeft ook de Audyssey chip!
Deze ook :
(de 606 staat er nog niet bij)
TX-NR905
A/V Receiver
MultEQ XT (Asia, Aus., Europe, U.S.)
TX-SR875
A/V Receiver
TX-SR805
A/V Receiver
TX-SR705
A/V Receiver
Not pictured (All with MultEQ XT):
TX-SR905 (China, Japan); TX-SA875 (China); TX-SA805 (China, Japan); TX-SA705 (China, Japan)
TX-SR674
A/V Receiver
2EQ (Australia, U.S.)
TX-SR605
A/V Receiver
2EQ (Australia, U.S.)
TX-SR575
A/V Receiver
2EQ (Austalia, U.S.)
TX-SR505
A/V Receiver
2EQ (Austalia, U.S., China) (TX-SR505E in Europe)
Not pictured (All with 2EQ):
TX-SA604 (Japan); TX-SA605 (China, Japan); TX-SA505 (Japan); TX-SA8560 (China); TX-SR8550 (China); TX-SR8467 (China); TX-SR8460 (China); TX-SR604 (Asia, Australia, China, U.S.) (TX-SR604E in Europe)
Deze ook :
(de 606 staat er nog niet bij)
TX-NR905
A/V Receiver
TX-SR875
A/V Receiver
TX-SR805
A/V Receiver
TX-SR705
A/V Receiver
Not pictured (All with MultEQ XT):
TX-SR905 (China, Japan); TX-SA875 (China); TX-SA805 (China, Japan); TX-SA705 (China, Japan)
TX-SR674
A/V Receiver
2EQ (Australia, U.S.)
TX-SR605
A/V Receiver
2EQ (Australia, U.S.)
TX-SR575
A/V Receiver
2EQ (Austalia, U.S.)
TX-SR505
A/V Receiver
2EQ (Austalia, U.S., China) (TX-SR505E in Europe)
Not pictured (All with 2EQ):
TX-SA604 (Japan); TX-SA605 (China, Japan); TX-SA505 (Japan); TX-SA8560 (China); TX-SR8550 (China); TX-SR8467 (China); TX-SR8460 (China); TX-SR604 (Asia, Australia, China, U.S.) (TX-SR604E in Europe)
[ Voor 92% gewijzigd door PaRaPenT op 30-04-2008 19:31 ]
Verwijderd
Sinds afgelopen vrijdag ben ik de eigenaar van de 905, maar ik zit te stoeien met het geluid in combinatie met de PS3.
De PS3 is via hdmi aangesloten op de 905.
Wanneer ik een film kijk die een Dolby Digital of een DTS stream bevat verschijnt dit niet op het display van de 905.
Wel kan ik met de ab kiezen voor surround en de daarbijhorende akoestieken.
Hoe krijg ik dan op het display het juiste formaat.
Ditzelfde geldt voor een pcm 5.1 stream van een Blu Ray disk.
Wanneer ik een film kijk die een Dolby Digital of een DTS stream bevat verschijnt dit niet op het display van de 905.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2008 11:40 ]
Verwijderd
Goede review over de onkyo 606 bij whatshifi
http://whathifi.com/home-...ward-winning-success.aspx
http://whathifi.com/home-...ward-winning-success.aspx
hallo tweakers,
dit is mijn eerste post in de hifi sectie. ik heb dit topic al wat rondgeneusd. en heb de volgende vraag die misschien al eerder is gesteld.
ik zal over een tijdje overgaan tot het kopen van een versterker en ben dus op zoek. dit zal mijn eerste versterker worden en in principe wil ik gewoon mooier geluid dan met een lcd tv/plasma. maar tegelijkertijd wel een versterker met wat in en uitgangen om op de toekomst voorbereid te zijn.
nu had ik zitten kijken naar de versterkers en kwam ik de onkyo505e tegen. vond het wel goed uitzien qua specs. maar in de handleiding die ik download zie ik staan dat je dus niet de mogelijkheid hebt om alle video inputs dus over EEN HDMI kabel naar je televisie te laten lopen. dus als ik bv component input heb dan moet er alsnog een component kabeltje van de versterker naar de tv lopen.
begrijp ik dit goed? en zo ja welke versterkers ondersteunen dit wel? en zijn er andere goede alternatieven met dezelfde prijs-kwaliteitverhouding (ivm het uiterlijk van de onkyo die ik niet zo geslaagd vind)
dit is mijn eerste post in de hifi sectie. ik heb dit topic al wat rondgeneusd. en heb de volgende vraag die misschien al eerder is gesteld.
ik zal over een tijdje overgaan tot het kopen van een versterker en ben dus op zoek. dit zal mijn eerste versterker worden en in principe wil ik gewoon mooier geluid dan met een lcd tv/plasma. maar tegelijkertijd wel een versterker met wat in en uitgangen om op de toekomst voorbereid te zijn.
nu had ik zitten kijken naar de versterkers en kwam ik de onkyo505e tegen. vond het wel goed uitzien qua specs. maar in de handleiding die ik download zie ik staan dat je dus niet de mogelijkheid hebt om alle video inputs dus over EEN HDMI kabel naar je televisie te laten lopen. dus als ik bv component input heb dan moet er alsnog een component kabeltje van de versterker naar de tv lopen.
begrijp ik dit goed? en zo ja welke versterkers ondersteunen dit wel? en zijn er andere goede alternatieven met dezelfde prijs-kwaliteitverhouding (ivm het uiterlijk van de onkyo die ik niet zo geslaagd vind)
Verwijderd
We spreken hier over receivers, versterker is net wat andersdangerpaki schreef op zondag 04 mei 2008 @ 14:27:
ik zal over een tijdje overgaan tot het kopen van een versterker
Je zit hier in het Onkyo topic. Daarbij is het wel erg makkelijk om te vragen of wij even wat dingen voor je opnoemen. Geef eerst eens aan wat je zelf hebt gedaan om aan die informatie te komen. Als je dan nog over niet-Onkyo wilt praten, geef dan een vergelijking met een Onkyo model.dangerpaki schreef op zondag 04 mei 2008 @ 14:27:
zijn er andere goede alternatieven met dezelfde prijs-kwaliteitverhouding (ivm het uiterlijk van de onkyo die ik niet zo geslaagd vind)
dat bedoel ik receiver.Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 14:53:
[...]
We spreken hier over receivers, versterker is net wat anders
[...]
Je zit hier in het Onkyo topic. Daarbij is het wel erg makkelijk om te vragen of wij even wat dingen voor je opnoemen. Geef eerst eens aan wat je zelf hebt gedaan om aan die informatie te komen. Als je dan nog over niet-Onkyo wilt praten, geef dan een vergelijking met een Onkyo model.
maar de concrete vraag was zoals ik al zei of het mogelijk was om alle video-input (incl analoge) over een HDMI kabel naar de TV te krijgen zodat ik niet allemaal aparte kabels naar de tv hoef te leggen.
en zoals ik al zei had ik dus in de handleiding gezien dat dit niet mogelijk was met de 505e. dus weet je gelijk wat ik zelf heb gedaan om aan informatie te komen.
vaak is dit soort info bij mensen die zo'n topic volgen als deze vanzelfsprekend. dan kan ik wel lekker 2 uur lang alle manuals van alle onkyo modellen gaan doorspitten om vervolgens erachter te komen dat zo'n functie überhaupt niet bestaat. maar dat is redelijk nutteloos.
nu dus de concrete vraag of een functie zoals ik die hierboven beschrijf of die bestaat in een van de onkyo versterkers.
Ik heb de 905, daar zit alles op aangesloten, en daar vandaan gaat één HDMI naar m'n plasma (en eentje naar de beamer). maar je hoeft dus niet alles op je TV aan te sluiten.dangerpaki schreef op zondag 04 mei 2008 @ 15:28:
[...]
u dus de concrete vraag of een functie zoals ik die hierboven beschrijf of die bestaat in een van de onkyo versterkers.
Je zou overigens denken dat door het gebruik van HDMI en de receiver al.s schakelkast de kabelbende achteruit zou gaan, maar in de praktijk is het nog steeds een flinke hoop kabels achter de receiver.. Maar goed, da's een ander verhaal.
Algemene tip trouwens voor 905 gebruikers met twee outputs:
Met een Logitech remote (of in mijn geval HK) kun bij je activiteiten van HDMI uitgang wisselen! Dus voor de mensen die hetzelfde probleem als ik een tijdje hebben gehad; nu in als activiteit: TV op beamer, TV op plasma, xbox op beamer, xbox op plasma etc etc.
Met de Onkyo afstandbediening van de receiver kan het niet, nou ja, alleen middels de setup.
[ Voor 24% gewijzigd door Obi op 04-05-2008 18:16 ]
Ja heb ik ook gaat prima.dangerpaki schreef op zondag 04 mei 2008 @ 15:28:
[...]
maar de concrete vraag was zoals ik al zei of het mogelijk was om alle video-input (incl analoge) over een HDMI kabel naar de TV te krijgen zodat ik niet allemaal aparte kabels naar de tv hoef te leggen..
Als je het geluid van de tv ook naar je reciever wilt sturen gaat dit niet via diezelfde hdmi kabel!
Je moet dan de audio out van de tv aan sluiten op je reciever.
Verwijderd
De duurdere modellen ondersteunen inderdaad de mogelijkheid om Composiet, S-Video, Component over te zetten op de HDMI out. Of de 605/606 dit kan weet ik eigenlijk ook niet.
Veel mensen hebben tegenwoordig digitale televisie, dan hoef je ook geen geluid meer van je TV terug naar de receiver te halen
Veel mensen hebben tegenwoordig digitale televisie, dan hoef je ook geen geluid meer van je TV terug naar de receiver te halen
Verwijderd
Om welke remote gaat het?Obi schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:13:
[...]
Algemene tip trouwens voor 905 gebruikers met twee outputs:
Met een Logitech remote (of in mijn geval HK) kun bij je activiteiten van HDMI uitgang wisselen! Dus voor de mensen die hetzelfde probleem als ik een tijdje hebben gehad; nu in als activiteit: TV op beamer, TV op plasma, xbox op beamer, xbox op plasma etc etc.
Met de Onkyo afstandbediening van de receiver kan het niet, nou ja, alleen middels de setup.
Kan je de 905 ook met een Harmony bedienen?
Ik heb een TC-30 van Harman Kardon. Maar volgens mij is de software hetzelfde als bij de Harmony's. Moet makkelijk kunnen dus.Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 22:58:
[...]
Om welke remote gaat het?
Kan je de 905 ook met een Harmony bedienen?
dank allemaal voor jullie reacties. duidelijk verhaal dat de duurdere reeivers de functie wel ondersteunen. moet nu uitzoeken of de goedkopere het ook doen. heb helaas niet veel geld om het mooiste van het mooiste te kopen.
maar heb zelf een digitaal kastje dus geluid zal direct van het kast naar de receiver gaan.
en dat er een puinhoop aan kabels achter de receiver zal liggen geloof ik heel goed. maar daar krijg je wel stukken beter geluid voor
maar heb zelf een digitaal kastje dus geluid zal direct van het kast naar de receiver gaan.
en dat er een puinhoop aan kabels achter de receiver zal liggen geloof ik heel goed. maar daar krijg je wel stukken beter geluid voor
Verwijderd
Hallo,
Ik heb sinds zaterdag de 606 in mijn bezit. Gisteren druk bezig geweest met alles aan te sluiten. Voor het eerst in mijn leven ook de manual gelezen. Alles lijkt prima te werken behalve het afstellen van de speakers middels de microfoon.
Hij gaat de boel netjes testen met testgeluiden maar geeft op het laatst een 'SP Error'. Ik heb het meerder keren geprobeerd, maar hij schijnt mijn linker surround speaker niet te kunnen vinden. Erg apart aangezien hij met 5 channel output wel gewoon geluid geeft.
In de manual hebben ze netjes plaatjes van het OSD menu bij de speakersetup, maar die krijg ik ook maar niet zichtbaar. Terwijl hij wel gewoon beeld doorgeeft van de overige bronnen (HDMI 4, DVD op Svideo, PVR op composiet doorsturen via de HDMI out naar TV).
Ik krijg bij het schakelen ook wel de outputs in grote letters op mijn scherm te zien, maar geen OSD.
Iemand raad of tips voor mij? Ik zou het erg waarderen. Wellicht dat 605 op een soortgelijke manier werkt.
Ik heb sinds zaterdag de 606 in mijn bezit. Gisteren druk bezig geweest met alles aan te sluiten. Voor het eerst in mijn leven ook de manual gelezen. Alles lijkt prima te werken behalve het afstellen van de speakers middels de microfoon.
Hij gaat de boel netjes testen met testgeluiden maar geeft op het laatst een 'SP Error'. Ik heb het meerder keren geprobeerd, maar hij schijnt mijn linker surround speaker niet te kunnen vinden. Erg apart aangezien hij met 5 channel output wel gewoon geluid geeft.
In de manual hebben ze netjes plaatjes van het OSD menu bij de speakersetup, maar die krijg ik ook maar niet zichtbaar. Terwijl hij wel gewoon beeld doorgeeft van de overige bronnen (HDMI 4, DVD op Svideo, PVR op composiet doorsturen via de HDMI out naar TV).
Ik krijg bij het schakelen ook wel de outputs in grote letters op mijn scherm te zien, maar geen OSD.
Iemand raad of tips voor mij? Ik zou het erg waarderen. Wellicht dat 605 op een soortgelijke manier werkt.
Verwijderd
Ik kan je hier niet mee helpen, maar ben wel benieuwd waar je hem gekocht heb. Ik wil er 1 voor mijn vader halen voor zijn verjaardag, maar kan hem nog nergens vinden. Eerder in dit topic stond dat Mediamarkt Eindhoven ze kon bestellen, Mediamarkt Almere kon er niet aan komen zeiden ze. Dus waar heb je hem gekocht?
Als je DD of DTS op je receiver wilt hebben staan moet je de PS3 deze audio formaten via bitstream laten versturen zodat je receiver dit signaal kan decoderen. Dan verschijnt er het juiste logo op de display.Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 11:39:
Sinds afgelopen vrijdag ben ik de eigenaar van de 905, maar ik zit te stoeien met het geluid in combinatie met de PS3.
Bij Blu-ray (en dan bedoel ik DTS HD MA en Dolby True HD) zal dit nooit het geval zijn aangezien de PS3 deze niet bitstream kan versturen en alleen via LPCM verstuurt en er dus ook geen DTS HD of Dolby True HD op je display komt te staan maar PCM of multichannel, dit omdat de PS3 het signaal decodeert en de receiver niet.
Tijdens het kijken van een film kun je altijd controleren naar wat voor audio je luistert door op de display knop te drukken van je remote of de select knop van je controller.
[ Voor 9% gewijzigd door recca op 05-05-2008 12:28 ]
Verwijderd
Ik heb hem afgelopen vrijdag bij Besthomecinema in Amersfoort gehaald. Ik kwam toevallig binnen om te kijken of ze al meer informatie hadden, en ze hadden er die dag net 20 binnen gekregen. Ik weet niet of ze ze nog hebben, maar bel ze anders even (nummer op website te vinden, www.besthomecinema.nl)Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:55:
Ik kan je hier niet mee helpen, maar ben wel benieuwd waar je hem gekocht heb. Ik wil er 1 voor mijn vader halen voor zijn verjaardag, maar kan hem nog nergens vinden. Eerder in dit topic stond dat Mediamarkt Eindhoven ze kon bestellen, Mediamarkt Almere kon er niet aan komen zeiden ze. Dus waar heb je hem gekocht?
Verwijderd
Bedankt!Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:12:
[...]
Ik heb hem afgelopen vrijdag bij Besthomecinema in Amersfoort gehaald. Ik kwam toevallig binnen om te kijken of ze al meer informatie hadden, en ze hadden er die dag net 20 binnen gekregen. Ik weet niet of ze ze nog hebben, maar bel ze anders even (nummer op website te vinden, www.besthomecinema.nl)
Verwijderd
Ik heb mijn 606 bij Stassen(.nl) gehaald in Venlo. Ik wil geen reclame maken, maar ik werd er uitstekend geholpen. Kreeg een rondleiding terwijl ze een demo opstelling voor mij maakten. Daarnaast prima advies en keurige mensen. Ik zou ze aan iedereen aanraden die mid/high-end audio wil aanschaffen. Vanwege de reisafstand had ik eerst even gebeld of hij op voorraad was.
hmmm is al een optie voor de Belgen onder ons.Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:19:
Ik heb mijn 606 bij Stassen(.nl) gehaald in Venlo. Ik wil geen reclame maken, maar ik werd er uitstekend geholpen. Kreeg een rondleiding terwijl ze een demo opstelling voor mij maakten. Daarnaast prima advies en keurige mensen. Ik zou ze aan iedereen aanraden die mid/high-end audio wil aanschaffen. Vanwege de reisafstand had ik eerst even gebeld of hij op voorraad was.
Verwijderd
Heeft iemand weleens de audioserver aan de gang gekregen op de 905?
Ik zelf nog niet.
Wanneer ik de gegevens invul zoals het ipadres, dns en de gateway krijg ik geen contact. En als ik de dhcp inschakel van de 905 ook niet.
De rechten om te delen op mijn pc staan allemaal goed, want de PS3 maakt wel gewoon contact.
Tevens kan ik de info van de firmware niet in beeld krijgen.
Wanneer ik de juiste handelingen verricht (display inhouden + standby), krijg ik "UNKNOWN" te zien.
Ik zelf nog niet.
Wanneer ik de gegevens invul zoals het ipadres, dns en de gateway krijg ik geen contact. En als ik de dhcp inschakel van de 905 ook niet.
De rechten om te delen op mijn pc staan allemaal goed, want de PS3 maakt wel gewoon contact.
Tevens kan ik de info van de firmware niet in beeld krijgen.
Wanneer ik de juiste handelingen verricht (display inhouden + standby), krijg ik "UNKNOWN" te zien.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 11:06 ]
Verwijderd
Ik heb onlangs een 5.1 speakerset van Tannoy gekocht, nl de SFX 5.1.
Nu ben ik opzoek naar een receiver en ben zeer gecharmeerd van de Onkyo TX-SR505, maar deze heeft jammergenoeg geen phono ingang. Ik vind deze receiver zeer de moeite waard en ben uiteindelijk bereid om hem aan te schaffen ondanks het missen van een phono ingang.
Maaaar, aangezien er hier heel wat kenners rondlopen had ik de volgende vragen:
Is er een andere mogelijkheid om een platenspeler aan te sluiten? (tussenversterker oid...?)
Is er een vergelijkbare receiver met phono in dezelfde prijsklasse? (400.-)
Nu ben ik opzoek naar een receiver en ben zeer gecharmeerd van de Onkyo TX-SR505, maar deze heeft jammergenoeg geen phono ingang. Ik vind deze receiver zeer de moeite waard en ben uiteindelijk bereid om hem aan te schaffen ondanks het missen van een phono ingang.
Maaaar, aangezien er hier heel wat kenners rondlopen had ik de volgende vragen:
Is er een andere mogelijkheid om een platenspeler aan te sluiten? (tussenversterker oid...?)
Is er een vergelijkbare receiver met phono in dezelfde prijsklasse? (400.-)
Ik ben serieus aan het kijken of ik de Onkyo SR-606 via Amerika kan kopen. Met name omdat de handleiding aangeeft dat hier een 110v/220v selector op zit. Volgens mij zijn er geen andere dingen die niet compatible zijn. Amazon verkoopt deze receiver en omgerekend komt die op €299 uit. Voor dit bedrag vindt ik het wel waard om het risico te nemen voor eventuele invoerrechten. Alleen tijdens het bestellen geeft Amazon aan dat ze de receiver niet mogen versturen ivm garantieafspraken van de fabrikant. Weten jullie misschien nog een Amerikaanse webwinkel waar ze daar niet zo op letten?
Een andere mogelijkheid is gebruik te maken van een doorstuurservice, waarbij het apparaat eerst binnen Amerika naar iemand wordt gestuurd en deze stuurt het vervolgens weer op naar Nederland.
Een andere mogelijkheid is gebruik te maken van een doorstuurservice, waarbij het apparaat eerst binnen Amerika naar iemand wordt gestuurd en deze stuurt het vervolgens weer op naar Nederland.
http://www.onkyousa.com/loc_results.cfmIncure schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 19:22:
Weten jullie misschien nog een Amerikaanse webwinkel waar ze daar niet zo op letten?
Linksonder een dealerlocator...
Hou er wel rekening mee dat er wat verschillen zijn. Het Amerikaanse model:Incure schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 19:22:
Ik ben serieus aan het kijken of ik de Onkyo SR-606 via Amerika kan kopen. Met name omdat de handleiding aangeeft dat hier een 110v/220v selector op zit.
- heeft geen "Pure Audio" mode
- ondersteunt geen speakers met een impedantie < 6 Ohm
- heeft voor FM-zenders een afstemming in stappen van 0.2 MHz in plaats van 0.05 MHz
- ondersteunt geen RDS voor FM-zenders
Nou, da's een mooie prijs! 2 van mijn filmvrienden hebben die SR-606 vorige week hier in België gekocht aan € 550! (Ik heb hem vorige week gehoord en die klonk uitstekend.)
Op de achterkant van het US-model staat duidelijk "AC 120V ~". (foto)
Op de achterkant van het EU-model staat duidelijk "AC 230V ~". (foto)
Op de achterkant van het US-model staat duidelijk "AC 120V ~". (foto)
Op de achterkant van het EU-model staat duidelijk "AC 230V ~". (foto)
[ Voor 8% gewijzigd door Neobahamuth op 13-05-2008 20:35 ]
▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder
www.cinedream.be , zeg dat Hans je stuurde uit Oudenaarde, Nicolas zal wel mooi prijsje maken voor de 606.
Lol, daar komt die ook vandaan (Hasselt).lapino schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 21:14:
www.cinedream.be , zeg dat Hans je stuurde uit Oudenaarde, Nicolas zal wel mooi prijsje maken voor de 606.

▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder
Verwijderd
Heb het afstellen van de speakers dan toch voor elkaar gekregen. Het bleek dat bij een 5.1 opstelling de surround speakers aangesloten moeten worden op surround-back en niet op surround. Dat probleem is dus opgelost en nu eindelijk subliem geluid.Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:48:
Alleen krijg ik nog steeds de setup en menuinstellingen niet te zien op mijn tv. Iemand nog raad voor mij?
Verwijderd
Ik heb ook mijn oog laten vallen op de 606. Enige waar ik me nog een beetje zorgen om maak is de power. Op een aantal fora lees ik dat het volumeniveau wat tegenvalt. Men heeft dan het idee dat de receiver in de toppen van z'n kunnen werkt.
Nu kan ik zelf ivm buren niet zo hard draaien, maar ik ben wel benieuwd of de 606 bij normaal gebruik niet op 80% van z'n kunnen moeten werken.
Kunnen de bezitters hier iets over vertellen?
Nu kan ik zelf ivm buren niet zo hard draaien, maar ik ben wel benieuwd of de 606 bij normaal gebruik niet op 80% van z'n kunnen moeten werken.
Verwijderd
Mij hoor je niet klagen over het volumenivo. Ik kan ook niet een te hoog volume opzetten in verband met buren, dus heb nog niet heel hard geprobeerd. Maar alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd werkt perfect. Zelfs als hij zachtjes staat en via Audessy het geluid afspeelt, dan hoor je toch nog alles goed genoeg (wat een probleem was bij mijn 10 jaar oude pioneer, maakte niet uit hoe hij was ingesteld).Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:47:
Ik heb ook mijn oog laten vallen op de 606. Enige waar ik me nog een beetje zorgen om maak is de power. Op een aantal fora lees ik dat het volumeniveau wat tegenvalt. Men heeft dan het idee dat de receiver in de toppen van z'n kunnen werkt.
Dus van mij kant alleen maar lof, echt een super receiver voor dit geld.
Verwijderd
Ik ga denk ik ook de 606 halen maar vind de 805 pas echt mooi uitzien 
En zijn power liegt er ook niet om

Gaat de 805 binnenkort niet afprijzen richting de 600 euro of zo?

Verwijderd
Ik heb de 805 ook gekocht, voor 900 ofzo bij pick2pay dus was wel te betalen.Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:45:
Ik ga denk ik ook de 606 halen maar vind de 805 pas echt mooi uitzien
[afbeelding]
Beetje rare vraag misschien maar heeft deze reeks van recievers een wekker functie ? ik wordt al jaren wakker met een muziekje zou fijn zijn als dit apparaat dat ook zou kunnen
Redcoon heeft de 606 op voorraad, voor een mooie prijs, zag ik net.
Let op:
Keep it clean. Nog één keer flamen op de man (gast!/*zucht/jij hebt er geen verstand van) = OW en topic op slot.
Keep it clean. Nog één keer flamen op de man (gast!/*zucht/jij hebt er geen verstand van) = OW en topic op slot.