Tja ik vind de kwaliteit prima, maar ik heb weinig referentie materiaal, ook geen H360R. Het beeld is duidelijk beter dan analoge TV, dit uit zich met name in een "schoner" beeld. Minder ruis en andere onvolkomenheden die door verlies tijdens analoge verzending op treden. Het is echter niet te vergelijken met HD.
Wat betreft de upscaling; eigenlijk stel je een beetje een gekke vraag.

Het beeld wat élke LCD uiteindelijk weer geeft is altijd progressief, een LCD kán namelijk niets Interlaced weer geven. Die conversie wordt dus sowieso toegepast. De resolutie is eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal. Uiteraard wordt het op 1080 (P dus) resolutie weer gegeven, anders had je héle grote zwarte kaders om het beeld heen aangezien de resolutie van de uitzending veel lager is als de native resolutie van het LCD Panel.
Waar jij wellicht op doelt is of de upscaling die de TV hier uit voert van dezelfde kwaliteit is als van de H360R. Die vraag kan ik niet beantwoorden, daarvoor zou moet je echt een één op één vergelijking uit voeren. Ik neem aan dat in de TV maar één upscaler zit die al het upscale werk doet onafhankelijk van watvoor input/signaal het om gaat. Ik heb voor mijn XBOX 360 zowel een component als VGA kabel. Tijdens het kijken van DVD's over component wordt het beeld door de XBOX niet geupscaled naar 1080P (ivm met kopieerbeveiliging), de TV krijgt dan een 576P signaal binnen die dan door de TV wordt geupscaled naar 1080P. Als je de VGA kabel gebruikt gaat de XBOX bij het kijken van DVD's het beeld wel zelf upscalen naar 1080P. De TV heeft er wat dat betreft dus niets meer aan te doen. Het verschil tussen de twee aansluit methoden vond ik eigenlijk vrij klein. Aangezien de XBOX opzich een behoorlijk goeie upscaler is, maar het verschil in kwaliteit niet zo groot, is trek ik daarmee de conclusie dat de X3500 zelf behoorlijk goed kan upscalen. Afhankelijk van de upscale kwaliteiten van de H360R verwacht ik dus ook dat het verschil daar klein of wellicht zelfs haast onzichtbaar zal zijn. Maar goed, testen is de enige manier om echt een definitief antwoord te krijgen.
Bedenk wel dat als je alleen de TV gebruikt en geen losse decoder je een aantal andere voordelen hebt, en die zijn het sowieso wel waard volgens mij.

Als je met een losse decoder werkt kan je je zelfs af vragen waarom je voor een X3500 zou gaan. Als de DVB-C tuner namelijk geen issue is zijn er ook wel diverse andere TV's die wellicht in aanmerking komen. Die DVB-C (HD) tuner is m.i namelijk wel de meest onderscheidende feature van de X3000/X3500 serie.
Edit: Lennart; ja prima opzich, ze kunnen gewoon 1920x1080 aan zowel via VGA als DVI/HDMI.