Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
Ikzelf ben ook nog steeds op zoek naar een nederlandstalige handleiding om die Kiss ROM te installeren.
De engelse die op XDA staat is een beetje te veel chinees voor mij.
Hartelijk dank als iemand mij hieraan kan helpen.
idem hier een handleiding in het nederlands zou handig zijn

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-09 02:50
Iets intressant althans dat vind ik dan..
Op XDA forum heeft iemand Windows Mobile 6.5 beta versie werkend gekregen op de KS20.
Je kan het zelf ook doen, op het forum staan beschrijvingen wat je kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kloon schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 20:37:
[...]

idem hier een handleiding in het nederlands zou handig zijn
Ik heb hierboven net de moeite gedaan om de handleiding te maken, zie enkele posts hoger.
Alles staat duidelijk beschreven stap voor stap hoe ik het gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asterion schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 19:33:
Wat je kan proberen is om het programma "Don't sleep" te installeren op je LG.
Het voorkomt dat je GSM in stand-by modus gaat en zodus wi-fi en waarschijnlijk bluetooth uitvallen.

Het programma is te vinden op Getjar.com

Ikzelf ben ook nog steeds op zoek naar een nederlandstalige handleiding om die Kiss ROM te installeren.
De engelse die op XDA staat is een beetje te veel chinees voor mij.
Hartelijk dank als iemand mij hieraan kan helpen.
Ik heb enkele posts hoger mijn volledig stappenplan gezet om de Kiss ROM te installeren. Als je dit volgt kom je er beslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
Ik heb de KISS ROM met succes geinstalleerd op mijn KS20. Met dank aan de YON voor zijn stappenplan dus bij deze bedank!. Ik heb de stappenplan van YON gedeeltelijk vertaald naar het Nederlands. Ik heb enkele dingen niet gedaan zoals bijvoorbeeld de Manilla 2d cab gelijk te installeren. Dit ik later gedaan nadat ik eerst heb gekeken wat er allemaal nieuw is in de ROM.

Stappenplan: Hoe upgrade ik mijn Unbranded LG KS20 naar de KISS 6.1 ROM?

Iedereen is zelf verantwoordelijk voor de uitvoering om je LG KS20 up-te-graden naar de Kiss ROM. Ik (Dragao Cell) ben niet verantwoordelijk voor fouten die optreden om je KS20 up-te-graden of als je telefoon niet meer werkt!!

Download de volgende bestanden, deze bestanden heb je namelijk nog om je telefoon up te graden. Dit kun je terug vinden op XDA-Developers. Mocht je ze niet kunnen vinden stuur dan een pm.

Kiss ROM:
WinDiag Open:
LGMDP:
LG Corona Driver of wel LG KS20 Driver:
Eventueel nog cabs.

Stap 1:
Noteer je IMEI nummer op een blaadje. Dit kun je achter halen door *#06# in te typen op je KS20.

Stap 2:
Installeer WinDiag Open. Je kunt de cab overbrengen naar je KS20.
Dit kun je bijvoorbeeld doen door:
- Het bestand te emailen naar je emailadres, dat je daarna het bestand download via je KS20.
- Op je eventuele micro SD kaart zetten.

Stap 3:
Nu voer je het volgend in op het toestel: 2676625720#. Nu kom je in het engineeringsmenu.
Klik op Port Setting > Diag Setting > USB Set for Diag vervolgens klik je op OK. Daarna klik je op BACK, ga nu naar 2 USB Switching en kies voor LG Composite DUN DIAG.
Klik vervolgens op OK, nu komt een popup schermpje te staan, dat je je KS20 dient te herstarten om veranderingen te activeren. Dus nu kun je het toestel uit doen en weer aan zetten.

Stap 4:
Unzip het ROM zipbestand in een (nieuwe) map. Als je de map van de rom opent dan zie je een aantal bestanden staan plus 2 mappen, èèn branded en èèn unbranded map. Ik neem aan dat je beschikt om een unbranded telefoon zoals ik in het begin aangaf. Nu kopieer je alle bestanden uit de map Unbranded, een map hoger of wel naar de map waar je ook de andere bestanden zag staan nadat je de ROM unzipte. Nu zie je in de ‘hoofdmap’ van de ROM 10 mbn bestanden staan en 1 bin bestand staan.

Stap 5:
Installeer op de computer de LG Corona Driver.

Stap 6:
Sluit je KS20 aan op de computer doormiddel van de USB kabel.
LET OP: Kijk of je computer je KS20 herkent heeft!

Stap 7:
Unzip LGMDP EURO in een (nieuwe) map. En open LGMDP_EURO op de computer
Nu kun je eventueel kijken of je computer je KS20 goed herkent heeft door op Select Port te klikken. Als het goed is ziet je computer je telefoon en zie je gegevens over je KS20.

Stap 8:
Klik op Tools en daarna op NV Backup. Nu verschijnt een nieuw schermpje. Klik nu op Connect, vink je KS20 aan en klik op Connect. Nu is je KS20 geconnect met het programma. Nu moet je kijken of er bij Model KS20 staat en bij IMEI je eigen IMEI nummer.
Klik nu om een backup van je NV gemaakt. Mocht dit falen of niet lukken ga niet verder!

Mocht het zijn dat je KS20 niet wordt herkent door je computer dan kun je het WinDiag Open bestand opnieuw installeren op je KS20.

Stap 9:
Nadat je een backup van je NV hebt gemaakt en je weet dat je KS20 herkent wordt door je computer. Kun je kijken of je state op Enable staat. Dit kun je doen door op Select Port te klikken en te kijken bij State, daar dient dan enable te staan. Als dat er niet staat klik op Connect.

Stap 10:
Nadat je telefoon is geconnect verschijnt er een scherm. En nu selecteer je je hoofd map van de ROM. Nadat je je map geselecteerd hebt zie je dat de overige velden in het scherm automatisch worden aanvinkt met een link naar de bestanden in de hoofdmap van de ROM.
Je kunt controleren of er nu 11 bestanden zijn aangevinkt.

Stap 11:
Selecteer vervolgens Reset Database & Contents.

Stap 12:
Sluit andere programma’s af op de computer en zet je eventuele screensaver uit.

Stap 13:
Klik nu op start. Nu begint het programma, de nieuwe ROM op je KS20 over te zetten.
Eerst maakt het programma een backup van je NV aan. Daarna gaat het programma naar de Emergency mode om de nieuwe ROM over te zetten op je telefoon. Dit duurt ongeveer 15 minuten.

Stap 14:
Nadat het programma klaar (je ziet ook het blakje helemaal vol). Zal je telefoon 2 x keer vanzelf opnieuw opstarten. Nadat je telefoon de 2e keer opnieuw is gestart kun je je eigen settings instellen zoals tijd, datum ect.

Stap 15:
Nu is je telefoon klaar voor gebruik.

EINDE!

Zoals ik het begin had vermeld is iedereen zelf verantwoordelijk voor de uitvoering om je LG KS20 up-te-graden naar de Kiss ROM. Ik (Dragao Cell) ben niet verantwoordelijk voor fouten die optreden om je KS20 up-te-graden of als je telefoon niet meer werkt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-07 07:49
Dragao Cell, heel erg bedankt!! Heb me net dit toestel aangeschaft en was net van plan die Kiss ROM te installeren, maar vond de uitleg op het XDA forum bijzonder onduidelijk, maar nu zou het moet lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Dragao Cell, erg bedankt voor je mooie stappen plan. Het proces loopt echter vast wanneer ik stap 13 doorloop. LGMDP geeft, na het backuppen van nv2, de boodschap 'Trying to communicate with phone' en vanaf dan loopt het flash proces dus vast. Weet jij of iemand anders misschien de oplossing voor dit probleem. Op andere forums is er geen duidelijk antwoord te vinden voor dit probleem. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Dragao Cell om mijn stappenplan dat ik eerder postte te vertalen naar het Nederlands. Het siert je dat je de bron hebt vermeld. Sorry mensen dat ik mijn stappenplan hierboven in het Engels had gezet, maar ik was van plan het te posten op XDA Developers en had achteraf geen zin meer om het naar het Nederlands te vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 17:48:
Hallo Dragao Cell, erg bedankt voor je mooie stappen plan. Het proces loopt echter vast wanneer ik stap 13 doorloop. LGMDP geeft, na het backuppen van nv2, de boodschap 'Trying to communicate with phone' en vanaf dan loopt het flash proces dus vast. Weet jij of iemand anders misschien de oplossing voor dit probleem. Op andere forums is er geen duidelijk antwoord te vinden voor dit probleem. Alvast bedankt.
Dikkies heb je hetvolgende uit mijn stappenplan goed uitgevoerd?

-if device is not correctly detected, you should again try to re-install windiag.dll on KS20 until device is auto-detected. Ifnot do not continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor hen die erin geslaagd zijn de KissRom te installeren en Manilla 2D niet hebben geinstalleerd of er terug hebben afgegooid zoals ikzelf, heb ik nog een toetje:
Ik heb nl. een iPhoneX shell gemaakt voor de KS20. Details vind je hier op het forum: Verwijderd in "iPhoneX 2.1 rlToday QVGA theme voor Wind..."
Veel plezier! :-)

Afbeeldingslocatie: http://nsa06.casimages.com/img/2009/04/12/090412031517100302.png

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-07 07:49
Bedankt beiden, heb de KISS ROM werkende gekregen en heb er nu ook die skin opstaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 22:41:
[...]

Dikkies heb je hetvolgende uit mijn stappenplan goed uitgevoerd?

-if device is not correctly detected, you should again try to re-install windiag.dll on KS20 until device is auto-detected. Ifnot do not continue.
Dit is idd een belangrijke stap.
Bij mij ging het de eerste ook niet goed. Mijn herkende mijn KS20 in het begin half (Zag wel COM 1 Enable maar niet 'KS20' staan) later herkende mijn pc mijn toestel helemaal niet meer.

Ik heb zelf ook Manilla + de gehele HTC groep apps eraf gegooid. Vond de Manilla opzich wel redelijk werken en soepel werken. Maar vond het jammer dat de je veel programmas erbij moest installeren voor een grotendeels apps met een HTC smaakje. En dat terwijl je een LG telefoon hebt ook vond ik het niet allemaal fingerfriendly 'te' kleine buttons. Ook had liep het toestel soms vast terwijl ik het voorheen echt zelden had.

Sind donderdag ben ik overgestapt naar Point UI Home2. Zeer mooie interface en mooie applets. Snel, mooie overgangen en fingerfriendly. Maar wel een grotere stroomverbruiker dan Manilla.

Ik heb zelf gekozen voor dit thema:
Afbeeldingslocatie: http://community.pointui.com/?bb_attachments=1919&bbat=295

Wel met een paar andere applets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tips. De gebruikte PC was blijkbaar het probleem. Met een andere computer ging het flashen moeiteloos.

Greetz

Dikkies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik heb me vorige week de LG KS20 besteld bij PDAshop, vandaag of morgen zal hij geleverd worden.

Wat zijn zo de dingen die ik best al kan aanpassen, ik had ergens gelezen het toetsenbord.
(Welke kan ik er dan best op zetten?)

Ik denk dat dit topic mij wel erg gaat kunnen helpen, want het is mijn eerste smartphone.

Groetjes,
Wentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:52
Ik heb het meeste ervaring met Touchpal. Zeer handige bediening, woordvoorspeller, etc..
Alleen moet je voor de volledige versie wel betalen. Je kan het gratis verder gebruiken maar dan zit je om de x-aantal keer met een pop-up dat zegt dat de software verlopen is.

Voor de rest heb ik nog niks aangepast.
Misschien in een later stadium de KisS ROM erop zetten om grotere MicroSD kaartjes te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
Ik zelf vind PocketCM Keyboard fijn werken. Het is een freeware app. Persoonlijk heb ik al voldoende aan qwerty on screen toetsenbord en heb ik de rest zoals woordvoorspelling, woordenboek ect. niet nodig.
Wat ik wel handig vind is nadat of tijdens het aanrakken van een letter dat er boven een popup verschijnt met daarin het letter, zodat je kunt zien of je wel de juiste letter hebt aangeraakt.

Ik heb ook met SPB Keyboard gewerkt. Het is geen freeware, maar het heeft wel veel instellingen zodat je het helemaal naar je eigen stijl (Geluiden, tril ect.) kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PocketCM had ik al eens bekeken. Maar ik werk liever met Azerty, kan ik dat ook aanpassen?

Woordvoorspellind en woordenboek heb ik ook niet nodig, ik typ snel genoeg :)

Wat betekend eigenlijk 'KisS ROM' ? (wat doe je dan met je phone?) En is dat te doen als leek?

Nog goede tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de LG is geleverd, is er hier iemand die er veel van kent en die ik mag toevoegen op MSN? om af en toe raad aan te vragen :)

Zo wil ik bv weten of ik het netwerk van proximus kan uitschakelen voor op internet te gaan. Ik kan namelijk thuis via mijn wifi. maar hij wil telkens via proximus verbinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Beste mensen,

Ik heb vandaag een klein krasje gemaakt op het scherm van mijn LG terwijl ik met mijn nagel of het scherm gleed.
Nu valt dit echt goed op doordat het het licht van de blacklight verstoord en je zodus een streep ziet waarvan de kleuren licht verschillen.
is er een manier om dit weg te krijgen?
Met zo'n speciaal product voor krassen, of is dit niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb nu ongeveer een maand de LG KS20 en draag hem steeds in mijn broekzak, wanneer ik gebeld word neemt de gsm ofwel na enkele beltonen op of verbreekt de verbinding. Volgens mij komt dit door dat de toetsen door bewegingen ingedrukt worden.
Het toestel zit nochtans in het bijgeleverde hoesje welke verstevigd is met een balkje net boven de toetsen!

Heeft er iemand nog ervaring met dit probleem, en hoe kan ik dit oplossen?

Grtjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:58:
de LG is geleverd, is er hier iemand die er veel van kent en die ik mag toevoegen op MSN? om af en toe raad aan te vragen :)

Zo wil ik bv weten of ik het netwerk van proximus kan uitschakelen voor op internet te gaan. Ik kan namelijk thuis via mijn wifi. maar hij wil telkens via proximus verbinden :(
Je moet voordat je online wil gaan eerst "Wifi" aanzetten en uw ip adres van uw thuisnetwerk invoeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:14:
[...]

Je moet voordat je online wil gaan eerst "Wifi" aanzetten en uw ip adres van uw thuisnetwerk invoeren!
Z'n netwerk is gewoon te zien in "instellingen","Netwerk" klik op "wifi". Tab en hold op de naam van je netwerk en er verschijnt een menu. Klik op "verbinden"

Het in je broekzak dragen van dit soort devices kan je een gebroken scherm opleveren.Dat valt meestal niet onder de garantie (verkeerd gebruik) link
Wil je dat toch dan kun je S2U2
Dat progje zorgt ervoor dat je niets per ongeluk kunt indrukken, of in je broekzak wordt opgenomen of iemand gebeld wordt. Handig programma.

@Asterion

Met een pasta, zoals "Displex" Het schijnt ook met tandpasta en bananen te kunnen, link Zelf nooit geprobeerd. Om krassen op je scherm te voorkomen kun je het beste een screen protector gebruiken voor pakweg 10 euro.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers
Ik heb jullie hulp nodig..
Ik heb ent geprobeerd mijn KS20 te flashen met de Kiss20.4 ROM, maar na een tijd gaf LGMDP een melding aan:
Error! Nand finalize
Nu kan ik mijn KS20 niet meer opstarten,, hij loopt vast bij het LG bootscreen met een groen ledje. (emergency led?)
wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
Heb je nog een backup van je nv2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je nog een backup van je nv2
Ja die heb ik, maar ik kan LGMDP niet connecten met mijn KS20...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin1
Anders moet je ff op xda developpers zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
Kan er iemand mij helpen, ik heb mijn ks20 naar windows mobile 6.1 geupgrade maar ik wil graag downgraden naar 6.0. Hoe doe ik dit?
Moet mijn telefoon binnen brengen onder garantie Mijn telefoon heeft heel slecht ontvangst waarschijnlijk een fabricage fout ,ik kan namelijk mijn bellers heel slecht verstaan , vallen volledige woorden weg en zei kunnen mij ook slecht horen.

Dimitri

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kweetni
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik heb een probleempje met het opgraden naar KISS.

Ik heb de Windiag en de Corona-drivers geïnstalleerd, maar mijn computer herkent mijn gsm niet. Heb al opnieuw geprobeerd, doch zonder resultaat. Kan iemand mij zeggen wat ik nog kan proberen?

Voor de Windiag was het toch gewoon de Cab op de gsm zetten en laten installeren?

Merci...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sizzla
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 21:53
kweetni schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:27:
Ik heb een probleempje met het opgraden naar KISS.

Ik heb de Windiag en de Corona-drivers geïnstalleerd, maar mijn computer herkent mijn gsm niet. Heb al opnieuw geprobeerd, doch zonder resultaat. Kan iemand mij zeggen wat ik nog kan proberen?

Voor de Windiag was het toch gewoon de Cab op de gsm zetten en laten installeren?

Merci...
De volgende registry entries moeten ingevoerd worden. Normaalgezien zou die cab het voor je moeten doen. Toch misschien even handmatig controleren..

code:
1
2
3
4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Drivers\BuiltIn\WINDIAG]
"Dll"="windiag.dll"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Drivers\BuiltIn\WINDIAG\Settings]
"Enable"=dword:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin1
Heeft iemand hierzo wm6.5 op zijn lg ks20.

ik heb op het moment namelijk een probleem dat hij geen netwerk kan vinden, zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik ben sinds 3 maand in het bezit van een lg ks20. echt nog nooit problemen mee gehad, maar de laatste tijd loopt hij wel vaal vast, en dan voornamenlijk als ik een berichtje wil versturen of net verstuurd heb. als dat gebeurtd ben ik ook genoodzaakt om een lichte reset te doen (batterij eruithalen) hij draait op WM 6 hebben jullie enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

BVD leroy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin1
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:08:
Hallo,

ik ben sinds 3 maand in het bezit van een lg ks20. echt nog nooit problemen mee gehad, maar de laatste tijd loopt hij wel vaal vast, en dan voornamenlijk als ik een berichtje wil versturen of net verstuurd heb. als dat gebeurtd ben ik ook genoodzaakt om een lichte reset te doen (batterij eruithalen) hij draait op WM 6 hebben jullie enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

BVD leroy
Heb je misschien teveel programma's open staan, die je niet uit je geheugen haalt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee dat is het niet,,,want bij een normale reset worden alle active programma`s toch afgesloten... maar hij doet het keer op keer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
'k heb daar ook vaak last van.
Wacht gewoon even tot je verder kan, je gaat nog enkele vastlopers krijgen maar daarna zou je er praktisch geen last meer van mogen hebben.

Als je je batterij eruit haalt begin je gewoon terug opnieuw met je vastlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoelang zal dat ongeveer gaan duren?
of moet ik eventueel ook een software update gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem opgelost... ik heb een backup van alle bestanden gemaakt en een harde reset uitgevoerd.. werk weer als vanouds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand nog de officiële Nederlandse 6.0 ROM, ik kan die nergens terugvinden? Ik moet de mijne binnendoen voor RMA en heb geen backup van de ROM genomen :s

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2009 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Even deze oude thread ophalen.

Kan mij iemand aan een Kiss rom helpen van 6.1?
Diegene die ik nu gedownload en geflashed heb is van 6.5.

En ik zou toch graag naar 6.1 willen maar vind maar geen Kiss rom daarvan.
Liefst in het nederlands, hoeft niet.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Ik denk dat mijn LG naar de hemel is :(

Ik gebruikte mijn LG al een paar weken niet meer en dus besloot ik maar om WM 6.5 eens te proberen.
Dit was mij in het verleden ook al gelukt maar toen ben ik terug gegaan naar de KisS ROM van WM6.1

Maar nu terug 6.5 installeren lukte mij totaal niet meer.
Steeds kreeg ik errors wanneer hij aan het flashen was maar kon ik wel nog steeds mijn gsm opnieuw aanzetten.

Nu lukt dit dus totaal niet meer na een laatste poging om toch maar 6.5 erop te krijgen.
Hij gaf een error bij de QCSBL en toen is het misgelopen.
De andere keren gaf hij een error van NAND of iets dergelijks.

Is er toch nog een manier om hem terug levend te krijgen?
Ik heb me al suf gezocht en suf geprobeert om hem te reanimeren maar zonder succes.

Alvast bedankt.
Pagina: 1 2 3 Laatste