Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 16:44
LG lanceert WM6-smartphone KS20

De KS20: De opvolger van de LG Prada. De KS20 is naar verwachting vanaf het vierde kwartaal verkrijgbaar in Europa.

Afbeeldingslocatie: http://handy.ru/upimg/d_9296.jpg

Specificaties
- Merk LG
- Model KS20
- Operating System Microsoft Windows
- Versie Windows Mobile 6
- Afmetingen: 99,5 x 58 x 12,9 mm
- Gewicht: 99 gram
- Batterij Lithium Polymer 1050 mAh
- Stand-by tijd 400 uur
- Gesprekstijd 4 uur
- Scherm: 2.8 inches, Touch screen
- Camera Ja
- Camera zoom: 4x Digitale zoom
- Resolutie 2,0
- FM-Radio Ja
- SD-kaart Ja, memory en SD-IO
- HSDPA Ja
- Bluetooth Ja
- WiFi Ja
- WiFi Security WEP, WPA

Links
http://www.mobilecowboys.nl/mobilerumours/4498
http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=4059
http://www.phonearena.com/htmls/LG-KS20-phone-p_1999.html

[ Voor 9% gewijzigd door cdgrit op 05-09-2007 15:33 . Reden: Batterij specs klopte niet ]

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:02
Erg jammer dat GPS ontbreekt. Wordt toch de ttyn 2 dan voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, die wordt mooi :9~!

Maar ik dacht dat de LG KU990 Viewty de opvolger van de Prada zou zijn? Althans volgens gsmarena http://www.gsmarena.com/lg_ku990_viewty-2070.php

Erg jammer dat er geen GPS ingebouwd zit, iemand enig idee naar de processor specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
WM6, 2.8" touchscreen, 2MP cam, WiFi, HSDPA, 800mah batterij.

Wat klopt er niet in dit rijtje.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendonswijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-03 13:14
Haha! 800mAh zou betekenen dat met een beetje leuk gebruik je hem 2x per dag moet opladen! :S Overigens wel erg mooie phone. Ik was eerst helemaal voor de nieuwe samsung i620 _/-\o_ , maar deze LG maakt mij toch aan het twijfelen...

Overigens, hij staat al vermeld op de site van vodafone http://www.vodafone.nl/sh...20280029&_requestid=29968
en gaat €35 euro meer kosten dan de samsung i620 bij eenzelfde €27.50 pakket. Dat zou neerkomen op een losse retailprijs vanaf €450...

[ Voor 39% gewijzigd door maartendonswijk op 05-09-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
SirNobax schreef op woensdag 05 september 2007 @ 01:44:
WM6, 2.8" touchscreen, 2MP cam, WiFi, HSDPA, 800mah batterij.

Wat klopt er niet in dit rijtje.
Ik kom deze specs tegen:
Batterij: Lithium Polymer 1050 mAh
Stand-by tijd: 400 uur
Gesprekstijd: 4 uur

Dat is netjes! Alleen gesprekstijd mag wel hoger, als hij standby zolang kan, moeten ze net als sony ericsson spraak ook lekker lang maken (zal wel aan bepaalde dingen liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
Ik heb de specs van de batterij in de startpost even aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendonswijk
Hey, ik wil het feestje niet verpesten, maar ik vind alleen op deze site www.letsgomobile.org/en/cellular/1177/lgks20/ specs die 1050 mAh aangeven. Alle andere sites geven 800mAh weer. Of weten jullie iets dat ik niet weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
Toestel ziet er mooi uit, klein en vooral lekker plat. Twijfel wel, geen GPS en geen qwerty. Dat zijn zaken waar ik toch wel naar zit te kijken nu. Verder vraag ik me af welke processor erin zit en hoeveel ROM/RAM het toestel heeft.

Aha: http://www.pdadb.net/index.php?m=specs&id=825&view=1. 96 MB RAm, iets minder dan de HTC devices tegenwoordig hebben. Wel ingebouwde GPS volgens pdadb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koksie schreef op woensdag 05 september 2007 @ 17:32:
Aha: http://www.pdadb.net/index.php?m=specs&id=825&view=1. 96 MB RAm, iets minder dan de HTC devices tegenwoordig hebben. Wel ingebouwde GPS volgens pdadb.
Ja inderdaad, met GPS volgens pdadb! Zou wel erg mooi zijn.
Vreemd dat je hem bij Vodaphone al kunt bestellen, maar ze geven niet aan waneer hij dan geleverd wordt.

• koksie
Hmmm, ik zie nergens iets over GPS op andere sites. Ik heb even met Google gezocht, maar kan op andere sites over deze phone niets over GPS vinden. Wellicht een foutje op pdadb.net dus. Ik had namelijk zeker verwacht dat bijv. Vodafone ook GPS op de site zou vermelden, die feature is natuurlijk marketing-technisch erg belangrijk.

• maartendonswijk
Die GPS functie kan te maken hebben met de processor, die waarschijnlijk dezelfde is als die in de Nokia N95. Die processor heeft ook een GPS functie, maar zonder de juiste extra hardware zoals ingebouwde antenne en de benodigde software heb je daar niets aan.

• koksie
Klopt. Ik denk dat daardoor de verwarring op pdadb ontstaan is. Ik denk dat inderdaad de processor wel GPS capable is, maar LG besloten heeft die functie hardwarematig niet te activeren door de antenne eruit te laten (net als in de HTC TyTN).

• cdgrit
Hier een officieel persbericht op de zweedse site van LG:
http://nordic.lge.com/sv/...l/PRE%7CMENU_5502_1.jhtml

Helaas wel in het zweeds, maar de specs worden wel genoemd.

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:20
Jammer van de GPS, het was anders de phone voor mij om naar uit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
jos707 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 22:39:
Jammer van de GPS, het was anders de phone voor mij om naar uit te kijken.
Sorrie hoor maar de GPS van de N95 is nou niet om je-van-het te vinden. Dus ik zou er niks extra's voor willen betalen (vast ook de hoofdreden om het er niet in te zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:20
ToFast schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:02:
[...]

Sorrie hoor maar de GPS van de N95 is nou niet om je-van-het te vinden. Dus ik zou er niks extra's voor willen betalen (vast ook de hoofdreden om het er niet in te zetten).
Wie heeft het over de GPS van de N95? Kijk eens naar de GPS van de 6110 en dan kom je al een heel stuk verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruhring
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-03 12:54
Is de WiFi functie al zeker? Op sommige pagina's wordt geen wifi ondersteuning weergegeven???
Bijv. op de zweedse pagina van 'cdgrid' hierboven??

Sommige geven wel weer dat er wifi op zit. Geen zorgen dus? GPS was leuk geweest. Dan maar m'n gps muis mee!!!

[ Voor 51% gewijzigd door bruhring op 11-09-2007 16:55 ]

Verwijderd

Hello,

Ik heb net de LG KS20 via vodafone besteld...maar als ik jullie berichtjes lees heb ik een naar voorgevoel dat ik er lang op mag wachten...

Het toestel wordt zo gepresenteerd dat ze het al in het assortiment hebben (omdat er niet zo'n rood balkje met 'RESERVEREN' bij staat...) En in hun leveringsvoorwaarden staat dat het ± 4 dagen (bij nummerbehoud) duurt voordat je het toestel binnenkrijgt...

Weten jullie al iets meer hiervan af?

• maartendonswijk
Je moet even bij de voorwaarden van 'coming soon' kijken: http://www.vodafone.nl/sh...ming_Soon_Voorwaarden.pdf
Je order wordt geregistreerd maar pas uitgevoerd wanneer het toestel op voorraad is. Tot die tijd kan je de order ook kosteloos cancellen, mits deze nog niet verzonden is. Ter vergelijking: kijk naar de Samsung i620. Eerst aangekondigd voor 24 augustus, toen 14 september en nu pas voor 28 september. Ruim een maand vertraging terwijl het toestel onderhand wel los verkrijgbaar is. Overigens denk ik dat het feit dat er nog geen scherpe, officiële foto's van de ks20 op de site staan, niet veel goeds voorspelt wat betreft levertijd :? .

[ Voor 13% gewijzigd door maartendonswijk op 12-09-2007 16:44 ]

Verwijderd

Vodafone is gewoon onduidelijk hierin...want het toestel heeft onder 'telefoons' geen balkje "reserveren", dus dan lijkt het reeds in het assortiment...maar als je kijkt bij 'coming soon', krijg je een reclame te zien om het toestel te reserveren...maar er staat geen datum bij...

Dus ik kan het alsnog annuleren, gezien er een filmpje van is onder 'coming soon'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruhring
Inmiddels duidelijk dat wifi ondersteund wordt. Volgende vraag echter, het lijkt erop dat SDHC niet ondersteund wordt en slechts het normale SD 1.0??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:20

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Is het logisch dat bij Vodafone de LG KS20 goedkoper is dan de KU990 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
kan zeker kloppen.
Maar let wel op dat de KS20 op wm draait en die KU990 niet.
Dus dat is voor mij weer een reden om de KU990 niet te kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruhring
Net van Vodafone mail gekregen dat het toestel nog even niet beschikbaar is. Ze kunnen geen enkele datum noemen. Gek want bij alle andere 'comming soon' toestellen staat een verwachte leverdatum, behalve bij de kS20. Waarschijnlijk dus pas vanaf november aangezien de ku990 vanaf 11 nov. te leveren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Pimmetje651 schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:25:
kan zeker kloppen.
Maar let wel op dat de KS20 op wm draait en die KU990 niet.
Dus dat is voor mij weer een reden om de KU990 niet te kiezen
Zou voor mij juist een reden zijn om de KS20 niet te nemen. Windows Mobile heb ik echt geen behoefte aan, ik zou niet weten wat het voor mij toevoegd. Daarintegen is WiFi juist weer een reden om wel voor de KS20 te kiezen, volgens mij had de KU990 dit juist weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
richard idd de u990 heeft geen wifi :( en is toch wel leuk om met windows mobile te spelen (tomtom installeren enz).
Heb eigenlijk geen zin om te wachten _/-\o_ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Er mee spelen is inderdaad wel leuk, alleen is het voor mij belangrijk dat een telefoon het gewoon doet. Ik zit dus niet te wachten op vastlopers en dergelijke. Ook al is WM tegenwoordig behoorlijk stabiel, het zal vast nog wel eens voorkomen. De KU990 mag dan geen WiFi hebben maar heeft daarintegen wel een 5 Megapixel camera, voor mij ook al niet interessant: een telefoon is voor snapshots, 1 á 2 megapixel is voor mij meer dan voldoende. Het enige wat mij nog tegenhoudt om nu een Prada te kopen is WiFi van de KS20 en de komst van Samsung SGH-P520.

• bruhring
Specs op PDAdb.net:

http://pdadb.net/index.php?m=specs&id=825&view=1

Met SDHC??? Om er een volwaardige media speler van te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door bruhring op 19-09-2007 14:45 ]

• MP3-Junky
  • Niet online

Verwijderd

Vaag dat de specs op de vodafone site ontbreken, dat ie zwart is had ik ook nog wel kunnen verzinnen 8)7

vodafone verkoopt hem maar heeft geen specs en lg zelf kent het hele toestel niet! bestaat ie wel? :+

• Dick
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:56:
lg zelf kent het hele toestel niet! bestaat ie wel? :+
Nope hij bestaat nog niet, anders vroegen we ons ook niet af wanneer die nou zou komen :+ Op de eerste pagina van dit topic staat een links naar de zweedse of deense site van LG waarop ze hem aankondigen. Hij zal er hoe dan ook komen denk ik, maar wanneer is even de vraag...

Ik moet trouwens zegen dat ik hem op de nieuwe foto's niet echt mooi vind, hij doet wat goedkoop en simpel aan. Die ronde toets daaronder bevalt me eigenlijk niet zo.

• MP3-Junky
  • Niet online
Op die franse site staat overigens dat hij eind november in frankrijk komt.

• Pimmetje651
ik begin het wachten op info van oa vodafone beetje zat te worden.
Leuk om aan te kondigen met comming soon, maar voor de rest ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Patan

Heb je hem al?? Of wat is de status. Ben wel benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Ik zou het wel knap vinden als hij hem al heeft (lees: onmogelijk), het toestel is namelijk nog helemaal niet uit. Dat een telefoon al ver van te voren te pre-orderen is via een winkel/provider zegt helemaal niets, het kan alsnog nog wel een halfjaar duren voordat hij daadwerkelijk te leveren is. Volgens deze site lanceert LG de KU990 op 12 oktober, het zal dan waarschijnlijk ook nog wel even duren voordat hij in de winkel te verkrijgen is. Het gaat hier trouwens om de KU990 en niet om de KS20 welke ik persoonlijk interessanter vind, met name door de WiFi. Over de KS20 is helaas nog minder bekend als over de KU990.

Voor de duidelijkheid nog even de verschillen:

LG KS20:

- 2.8" touch screen
- WiFi
- 2.0 MP camera
- Videostreaming met tv-out
- 12,8 mm dik
- Windows Mobile 6

LG KU990:

- 3.0" touch screen
- 5.0 MP camera
- You-tube filmmodus
- 14,8 mm dik
- LG OS

Ik vind het erg jammer dat ze de KU990 niet uitgerust hebben met WiFi, dit is toch dé feature waarvoor ik voor de KS20 zou kiezen. WM6 is dan juist weer iets wat mij tegenhoud... ik heb daar helemaal geen behoefte aan !

Hier is de KU990 overigens te pre-orderen voor € 455.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Op GSM Arena is de 25ste al een review van de KU990 verschenen. Bediening komt op mij vrij soepel over, al gaat het niet helemaal foutloos (af en toe 2 keer aanraken, maar dat is misschien ook gewenning voor de gebruiker). Ziet er mooi uit, alleen wat aan de dikke kant en vind die ronde vorm aan de zijkanten niet zo mooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag maar eens met vodafone gebeld wanneer die komt:
- vanmorgen zagen ze dat ze binnen zijn maar nog niet in geboekt. dus binnen 1 a 2 weken te krijgen. alle specs zijn bekend en ik kan alles vragen over de KS20. ook kreeg ik nog te horen dat niemand hem besteld had dus dat ik zeker de eerste zou zijn als ze klaar liggen.

- vanmiddag stond ik in de file dus ik denk ik bel weer even met 0800 0560 net als vanmorgen om hem vast te bestellen. toen kreeg ik een dame aan de telefoon die me wist te melden dat de telefoon niet door vodafone geleverd zou worden en voorlopig ook niet geleverd zou gaan worden. na wat doorvragen ging ze het navragen, toen bestond ie ineens wel maar wisten ze er niks vanaf. de levering zou dus nog wel maanden duren en ik moest een shop bellen. niet de shop die ik nu belde maar een andere shop maar ook van vodafone (080002000 nog wat).

- verkeer schiet niet op dus ook maar ff bellen, die kenden iig het toestel maar kunnen niks zeggen over enige leverdatum. wel wisten ze dat de introductie half october is dus dan waarschijnlijk ongeveer. meer specifiek kon het niet worden dus kon ik net zo goed wachten tot die er was en dan bellen voor een goede aanbieding.

hoe je op de site kan zien wanneer een toestel beschikbaar is in de verschillende menu's als comming soon, reserveren of be the first, weet niemand te vertellen die dag. wel wisten ze te vertellen dat niemand die ik vandaag gesproken heb "gelukkig" de site beheerd.

mooi stukje kwaliteit en interne en externe communicatie daar bij vodafone dus. ondertussen dus niks wijzer geworden alleen dat hij waarschijnlijk ooit bij vodafone verkocht gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruhring
Vodafone belde vandaag dat het toestel eind november beschikbaar zal zijn. Nieuws wat ze vandaag van lg binnen hebben gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Swiebie,

erg vervelend dat je tegenstrijdige en/of onvolledige informatie via diverse kanalen hebt gekregen. We hebben naar aanleiding van jou melding onze interne processen op dit gebied verder verscherpt.

Voor wat betreft de LG KS 20: Deze mobiel had eigenlijk al beschikbaar moeten zijn, maar de software voor het toestel is op dit moment nog niet goedgekeurd. Voordat een toestel op de markt komt testen we het uitvoerig om zeker te zijn dat de kwaliteit optimaal is. Vandaar dat een 'launch' wel eens (op het laatste moment) uitgesteld wordt of vertraagd is en het geven van een concrete beschikbaarheidsdatum niet in alle gevallen kan. Onze verwachting is dat de LG KS 20 begin december in de Vodafone winkels beschikbaar is.

@bruhring: bovenstaande is de officiele verwachte beschikbaarheidsverwachting.

Met vriendelijke groet,

Bas

Vodafone Web Relations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grappig dat er hier op tweakers wel een duidelijk antwoord komt, minder is dat er niet alleen reserveren op de vodafone shop bij is gekomen maar ook ineens 5 euro op de prijs. vraag en aanbod hebben ze bij vodafone beter begrepen dan service zo te zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar ben ik niet de enige die nogal wat tegenstijdig nieuws van Vodafone krijg.

http://www.livemagazine.o...n_de_lg_ku990_viewty.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Dat artikel gaat over de KU990 Viewty. Hier gaat het over de LG KS20. Die had jij toch ook besteld ?of heb je de Viewty besteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
LG's KS20 now available in Europe

Ik ben ook Vodafone klant en ben zeer geinteresseerd in dit toestel. Het verhaal over het moeten testen van software zal helaas blijkbaar wel kloppen, als ik het artikel lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:55
Is er ook een prijs voor bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:19

Garyu

WW

Hmm, grote nadeel is toch wel het ontbreken van enige vorm van toetsenbord, 0-9 of qwerty, met in het achterhoofd de touchscreen bediening van de Prada phone, die toch wel redelijk suboptimaal was/is.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:52
Ja, dat is ook iets wat mij nog een beetje terughoudend maakt, de bediening. Er zit wel een joystickje op, dat is al beter dan bij de KU990, daar moet je alles met je vingers/stylus doen. Minpuntje is de matige camera. Ook hoop ik echt op SDHC support, alhoewel ik al op de LG site 'up to 2GB' gezien heb, wat zou betekenen geen SDHC support. Pdadb.net bericht echter over 'up to 32GB' laten we hopen dat zij het bij het juiste eind hebben.

Voor de rest een zeer complete & mooie telefoon.

p.s. weet iemand of Vodafone een aangepast versie heeft? Op de site van vodafone.nl staat gewoon met WiFi, maar ik ben fora's tegen gekomen waar men spreekt over een Vodafone branded versie zonder WiFi.
Ook zou je met een vodafone branded telefoon Windows Mobile niet kunnen updaten naar een eventuele toekomstige versie, omdat de ROM file geverifieerd moet worden of iets dergelijks.

[ Voor 28% gewijzigd door Magnolia op 05-11-2007 15:20 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruhring
WiFi wordt op de Vodafone site wel als functie genoemd en idd wordt op de ks20.lgmobile.com site geen SDHC ondersteuning toegezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb idd een aantal keren geprobeerd om te reserveren, de laatste keer kon het toestel niet gevonden worden en vertelde vodafone mij dat ik maar terug moest bellen als hij leverbaar was. Daarna verder geen energie meer in gestoken, ik kijk wel verder rond. Ook naar de E-ten X600 bijvoorbeeld, dezelfde kosten maar ook nog GPS support. Wel weer minder mooi maar goed.

op de vodafone site staat wel dat ie G3 moet hebben, welke versie is de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp, hoef je bij deze telefoon geen UMTS/Internet abbo extra af te sluiten als je alleen gebruik maakt van internet in omgevingen waar je toegang hebt tot wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:44:
Als ik het goed begrijp, hoef je bij deze telefoon geen UMTS/Internet abbo extra af te sluiten als je alleen gebruik maakt van internet in omgevingen waar je toegang hebt tot wifi?
Klopt. WiFi is gewoon draadloos internet dat rechtsstreeks van een accespoint afkomt die op een adsl of kabel lijn is aangesloten van thuiscomputers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah, da wist ik wel, maar ik heb t nog altijd niet zo met internet op mobieltjes, heb geen zin om hoge rekeningen binnen te krijgen

• bruhring
Op de duitse Vodafone site is het toestel inmiddels beschikbaar lijkt het. Zonder abonnement
EUR 499,-

http://shop.vodafone.de/o...dys.detail&productID=3740

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dik 200 euro en bijna 30 euro per maand betalen, dan kun je hem met de huidige aanbieding toch beter in nederland halen. alleen nog steeds wachten waar en wie hem aan gaat bieden...

beetje jammer dat er ondertussen toestellen zijn en komen met ongeveer gelijke afmetingen maar meer extra's voor minder geld. toch jammer als een toestel zo laat komt dat het geen top toestel meer is maar weer een extra variant op een "standaard toestel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 22:37:
dik 200 euro en bijna 30 euro per maand betalen, dan kun je hem met de huidige aanbieding toch beter in nederland halen. alleen nog steeds wachten waar en wie hem aan gaat bieden...

beetje jammer dat er ondertussen toestellen zijn en komen met ongeveer gelijke afmetingen maar meer extra's voor minder geld. toch jammer als een toestel zo laat komt dat het geen top toestel meer is maar weer een extra variant op een "standaard toestel".
Welke toestel heeft dan volledig touchscreen, camera met flash en WiFi ? (Behalve de Iphone en HTC touch, die zijn veel groter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruhring
Vandaag heeft Vodafone mij een update gegeven:

"Ik kan u helaas niets melden. Wij hebben geen datum gekregen wanneer de ks20 geleverd gaat worden."

Alle voorgaande prognoses zijn dus waardeloos geworden (eind november en eerste week december). Zal dus waarschijnlijk zelfs half december niet worden!! Mag blij zijn als ik met oud en nieuw het ding in huis heb!!!!

[ Voor 6% gewijzigd door bruhring op 16-11-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar was ik al bang voor.

dan toch maar voor de E-ten X600 gaan, die komt deze week uit zoals het eruit ziet. hij is wel iets groter maar voor die paar mm krijg je wel GPS ten koste van HSDPA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruhring
In duitsland is het toestel al vollop verkrijgbaar lijkt het. Op
http://search.ebay.de/sea...7&satitle=ks20&category0=
worden zelfs al toestellen aangeboden!!!

:( :( |:( |:(

[ Voor 29% gewijzigd door bruhring op 19-11-2007 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Nederland voorlopig nog niet zo te zien, Vodafone heeft vandaag de LG KS20 van de site verwijderd. Niks meer bestellen dan wel misschien komen :(

Lijkt er dus sterk op dat ie voorlopig iig niet via Vodafone te leveren gaat worden, misschien dat een andere provider daarop inspringt.... Wie bied zich aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de garantie van lg? Anders rij ik een keer naar Duitsland, koop ik hem daar wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

bruhring schreef op maandag 19 november 2007 @ 03:37:
In duitsland is het toestel al vollop verkrijgbaar lijkt het. Op
http://search.ebay.de/sea...7&satitle=ks20&category0=
worden zelfs al toestellen aangeboden!!!

:( :( |:( |:(
In Frankrijk is hij verkrijgbaar in combinatie met een abonnement van SFR (Vodaphone). Ik heb de mijne donderdag besteld, vrijdag het contract op de bus gedaan wat betekent dat ik nu mag gaan wachten ;)

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruhring
...

[ Voor 105% gewijzigd door bruhring op 19-11-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

besteld met een frans abbo? betaal je dan bakken aan buitenlands bellen of doe je niks met het abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:45:
besteld met een frans abbo? betaal je dan bakken aan buitenlands bellen of doe je niks met het abbo?
Ik woon en werk in Frankrijk ;)

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Ik hoop dat je je ervaringen met ons wil delen als je hem binnen hebt ! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Uiteraard, ware het niet dat de post sinds vandaag ook staakt 8)7 Waardoor een snelle levering nog wel eens moeilijk zou kunnen worden :(

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Ralph Smeets schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:50:
Uiteraard, ware het niet dat de post sinds vandaag ook staakt 8)7 Waardoor een snelle levering nog wel eens moeilijk zou kunnen worden :(
Haha, goh de Fransen staken, doen ze ook niet vaak :+ .

Ben idd erg benieuwd naar je ervaringen, vooral of hij ook goed te bedienen is met alleen je vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruhring
Las op een forum dat de SDHC capability mogelijk met een .cab bestand up te graden is. Tenminste dat is wat de mensen op xda-developpers zeggen...

Wellicht ook voor de mogelijke GPS functionaliteit. De processor is nl. volgens sommige bronnen uitgerust met een GPS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
bruhring schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:53:
Las op een forum dat de SDHC capability mogelijk met een .cab bestand up te graden is. Tenminste dat is wat de mensen op xda-developpers zeggen...

Wellicht ook voor de mogelijke GPS functionaliteit. De processor is nl. volgens sommige bronnen uitgerust met een GPS...
Onzin, is een hardware functionaliteit en geen software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

SDHC is in gevallen voor een groot gedeelte geïmplementeerd in firmware, dus een simpele 8-bits microcontroller die een stukje communicatie software draait. Net als bij USB wordt deze firmware tijdens het opstarten in de SD-controller geuploaded, waardoor het dus vaak mogelijk is om een SD-controller van SDHC-functionaliteit te voorzien door de firmware te vervangen.

De processor is inderdaad uitgerust met GPS-functionaliteit. Echter, dat is alleen het digitale gedeelte van de GPS. Om echt van GPS gebruik te maken is er ook een stuk RF-electronica nodig dat extern is en normaal gesproken een plekje op het moederbord heeft. Ik kan me niet voorstellen dat LG deze RF-electronica heeft geplaats om er daarna geen gebruik van te maken.

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruhring
Er zijn idd al meer oudere modellen phones die hierdoor uitgerust konden worden met sdhc.

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Spannend:
jeu 22/11/2007 07:53 Envoi en cours de livraison

Met een beetje geluk ligt er dus vanavond een pakketje voor me klaar.

\o/ pakketje ligt voor me klaar op het postkantoor :)

[ Voor 17% gewijzigd door Ralph Smeets op 22-11-2007 12:56 ]

Mestreechs volksleed:

• Dick
  • Niet online
Ralph Smeets schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:25:
Spannend:
jeu 22/11/2007 07:53 Envoi en cours de livraison

Met een beetje geluk ligt er dus vanavond een pakketje voor me klaar.

\o/ pakketje ligt voor me klaar op het postkantoor :)
Heb je hem vandaag nog op kunnen halen of wordt dat morgen ? Ben erg benieuwd.

Verwijderd

hij zal wel druk met zijn speeltje bezig zijn.
Ben wel benieuwd waneer hij hier op de markt komt
en wat hij gaat kosten.
op de duitse vodafone side staat hij los voor
€ 440,30 dus dat valt wel mee.

• Dick
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:13:
hij zal wel druk met zijn speeltje bezig zijn.
Ben wel benieuwd waneer hij hier op de markt komt
en wat hij gaat kosten.
op de duitse vodafone side staat hij los voor
€ 440,30 dus dat valt wel mee.
Mja, prijs zal wel zo rond de € 450 komen te liggen denk ik. Ik heb ze even gemaild en waarschijnlijk komt hij begin 2008 pas in Nederland -O-
Geachte heer [x],

In antwoord op uw vraag wanneer de KS20 in Nederland verkrijgbaar zal zijn kan ik u mededelen dat dit model begin 2008 op de nederlandse markt zal komen. U kunt zich daarvoor ook af en toe informeren op //www.lgmobile.com Ik verwacht u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd. met vriendelijke groet,

LG Electronics Helpdesk Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Helpdesk Hans _O-

Anyway, gezien ik 's avonds pas rond 18:00 thuis ben en het postkantoor hier al om 17:45 sluit, in tegenstelling tot de winkels die tot 19:00 open zijn 7(8)7, was het dus helaas pindakaas gisteravond, wat ook lekker is :Y) . Gezien ik echter flexibele werktijden heb, heb ik besloten om vandaag maar met de auto richting mijn werk te gaan en om 8:30 even bij het postkantoor langs te gaan.

En ondertussen ligt hij hier op mijn bureau \o/

Eerste indruk: wat is hij klein en licht (vergeleken met mijn SPV M600)

Verder heb ik er nog niet al te veel mee kunnen spelen, moet immers ook werken :Y) Vind hem wel wat fragieler aanvoelen dan mijn SPV M600, wat waarschijnlijk door het vele gebruik van plastic komt. Yep, de buitenkant is gewoon hard plastic en geen metaal. Verder zitten de USB/hoofdtelefoon-aansluiting en de microSD achter een deurtje en ik weet niet hoe lang die deurtjes mee zullen gaan als je ze vaak open en dicht doet.
Interface is gewoon goed. Standaard Windows Mobile 6.0 Pro met wat LG-toevoegingen zodat je zo goed als alle functies met je vingers kan bedienen en dus niet altijd naar de stylus hoeft te grijpen.

Verder kan ik op dit moment niet veel schrijven, gezien ik mijn oude nummer (van bij Orange) overneem naar mijn nieuwe provider (SFR) en die overdracht vind pas op de 27ste plaats. Dus tot dan moet ik het nog even doen met mijn SPV M600 ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Ralph Smeets op 23-11-2007 11:36 ]

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laz
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Laz

Kan je vertellen wat de indruk is van de joystick?
Op foto's ziet het er uit als zo'n ding wat stof gaat verzamelen en op den duur niet meer zal werken.
Wat is jouw indruk en in hoeverre ben je afhankelijk van die joystick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Morgen kan je hem dan eindelijk écht in gebruik gaan nemen. Ben erg benieuwd naar de gesprekskwaliteit, er is helaas nergens een fatsoenlijke review van dit ding te vinden ! Maar mijn belangrijkste vraag heb je eigenlijk al beantwoord, hoe is de interface ? Goed zeg je.. maar is deze ook zo goed dat je 'alles' zonder stylus zou kunnen doen ? Ik doel dan vooral op de echte telefoon functies (bellen, sms en event. foto''s maken en bekijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de mp3 speler, kun je daar ook extra aandacht aan besteden? Is het windows media player of eentje van LG? Kan ik ook winamp erop installeren? Hoe is het geluid met de meegeleverde oortjes en met je eigen headphones? Zit er bij deze telefoon ook een proprietary aansluiting met daaraan een afstandsbedieding en een 3,5mm jack? Hoe lang kan je muziek luisteren voordat je batterij op is, als je niet belt of na 2 of 3 gesprekken van 6 a 10 minuten?

edit:
ennehh, aangezien fotografie je hobby is, fotoossss :9~ ;) O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:44:
En de mp3 speler, kun je daar ook extra aandacht aan besteden? Is het windows media player of eentje van LG? Kan ik ook winamp erop installeren? Hoe is het geluid met de meegeleverde oortjes en met je eigen headphones? Zit er bij deze telefoon ook een proprietary aansluiting met daaraan een afstandsbedieding en een 3,5mm jack? Hoe lang kan je muziek luisteren voordat je batterij op is, als je niet belt of na 2 of 3 gesprekken van 6 a 10 minuten?
Er is geen enkele telefoon met Windows Mobile waar je Winamp op kunt installeren. Verder gebruikt het volgens de LG site Windows Media player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al gevonden ;)

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen enkele telefoon met Windows Mobile waar je Winamp op kunt installeren. Verder gebruikt het volgens de LG site Windows Media player.
Er is wel degelijk winamp te installeren op een pocket pc. Er is hier een speciale versie voro gemaakt, deze heet WinAMPAQ

http://winampaq.en.softonic.com/pocket

Deze heeft precies de zelfde funkties.

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier voor degenen die nog wat meer willen zien wat fotos
en filmpjes van deze telefoon.

http://www.theunwired.net...fessional-umts-smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Bedankt voor de link :) Heb even doorgeklikt en kwam de volgende videoreview tegen: http://www.theunwired.net...dafone-lg-ks20-features-i

Het komt mij over alsof het toestel ontzettend snel reageert op de aanrakingen, het LG menu ziet er exact hetzelfde uit als dat van de KU990 Viewty wat ik prima vind werken. Kan iemand (Ralph Smeets ?) bevestigen dat het LG menu echt zo goed werkt en de telefoon werkelijk zo snel is ? Ik was eigenlijk al bijna weer geswitched naar de N81/N82 maar na het zien van deze video review wil ik denk ik toch nog wel even wachten ! Een uitgebreide geschreven review (nl/eng) kan ik helaas nog steeds nergens vinden.

Ik vraag me trouwens ook nog af hoe het sms'en gaat, heb je de keuze tussen een QWERTY toetsenbord en een standaardnumeriek toetsenbord zoals bij de KU990 Viewty ?

[ Voor 11% gewijzigd door Dick op 28-11-2007 22:36 ]

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Het menu reageert inderdaad zo snel. Echter... het is helemaal hardcoded...

Mestreechs volksleed:

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:52
Hmm het is dus totaal niet mogelijk om een andere interface eroverheen te gooien die meer 'fingerfriendly' is (grotere iconen/toetsenbord)?
Kunnen er ook micro-SDHC kaartjes in (4GB en groter that is)?

Ontspan.

Verwijderd

in 1 van de filmpjes hebben ze het er wel over om er een ander programma op te instaleren.
waardoor je wel bv teksten in kan voeren met je vinger of een update van LG.
en er gaan micro sd kaartjes in. heellaas moeten wen volgens LG nederland
nog tot begin 2008 wachten totdat deze op de nederlandse markt komt en ze weten
ook nog niet bij welke provider. Maar als ik zo rondneus op het net zal dat wel vodafone
worden al willen die daar zelf nog geen uitspraak over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:52:
in 1 van de filmpjes hebben ze het er wel over om er een ander programma op te instaleren.
waardoor je wel bv teksten in kan voeren met je vinger of een update van LG.
en er gaan micro sd kaartjes in. heellaas moeten wen volgens LG nederland
nog tot begin 2008 wachten totdat deze op de nederlandse markt komt en ze weten
ook nog niet bij welke provider. Maar als ik zo rondneus op het net zal dat wel vodafone
worden al willen die daar zelf nog geen uitspraak over doen.
Dat zag ik inderdaad ook. Ik heb even kort naar een dergelijk programma gezocht maar helaas zo snel niets gevonden en in een update daarvoor van LG heb ik maar zeer weinig vertrouwen. Het lijkt mij een fijne telefoon en het uiterlijk spreekt mij erg aan, gebruiksgemak staat echter voorop en sms'en met een stylus lijkt mij echt gewoon helemaal niks. Ik ben bang dat ik definitief van de KS20 af moet stappen, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoeken jullie toevallig: http://www.spbsoftwarehouse.com/products/fsk/?nl (Plaatje rechts)
Dat zou een mooie oplossing kunnen zijn :) Misschien dat de KS20 dan wel weer helemaal geschikt voor jullie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er idd goed uit kan natuurlijk altijd testen en eens zoeken op internet of er mensen zijn met ervaringen met dit programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 14:58:
ziet er idd goed uit kan natuurlijk altijd testen en eens zoeken op internet of er mensen zijn met ervaringen met dit programma
Kijk maar in de HTC touch topics. Daar word het ook veelvuldig gebruikt en zijn ze er wel enthousiast over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Ralph Smeets schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:20:
Het menu reageert inderdaad zo snel. Echter... het is helemaal hardcoded...
Wat bedoel je met 'hardcoded'? Deze telefoon lijkt me een mooie upgrade voor mn sony ericsson m600i met tomtom :)

Vooral mooier, wat betere afmetingen en niet een wat dieper liggend scherm. Symbian UIC3 niks op aan te merken verder, mag alleen wel wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

ToFast schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:23:
[...]

Wat bedoel je met 'hardcoded'? Deze telefoon lijkt me een mooie upgrade voor mn sony ericsson m600i met tomtom :)

Vooral mooier, wat betere afmetingen en niet een wat dieper liggend scherm. Symbian UIC3 niks op aan te merken verder, mag alleen wel wat sneller.
Magnolia schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:23:
Hmm het is dus totaal niet mogelijk om een andere interface eroverheen te gooien die meer 'fingerfriendly' is (grotere iconen/toetsenbord)?
Kunnen er ook micro-SDHC kaartjes in (4GB en groter that is)?
De LG-interface is een plugin voor het vandaag-scherm. Die kan dus gewoon uitgezet worden. Wat ik bedoel met hardcoded is, dat je zelf geen applicaties aan het speciale LG-menu kan toevoegen. De structuur van het menu zit als het ware in de LG-menuapplicaties vast gecodeerd.

Uit de doos ondersteund de KS20 geen SDHC. Op xda-developers beweert iemand dat met andere SD-drivers de KS20 op zijn minst een Sandisc 4GB SDHC-kaartje ondersteund. Dit heb ik zelf nog niet geprobeert.

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruhring
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 14:58:
Heb het al een tijdje op m'n pda staan en werkt prima. (Pda is wel een 3 inch en ks20 heeft 2.8 inch, wellicht dat de knoppen dan iets kleiner zijn. Maar zullen nog groot genoeg zijn om goed mee te werken.) Het progje is zeer snel en na enige oefening is het heel makkelijk en snel in gebruik. Helemaal geen hardware toetsenbord voor mij nodig!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:52
krijg je bij deze phone en bij dat proggie voor sms-toetsen ook een kleine vibratie? net als bij de armani phone en de viewty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

-nvm-

[ Voor 98% gewijzigd door BoomSmurf op 06-12-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Enig idee wanneer deze in Nederland te verkrijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze zeggen begin 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruhring
Net door Vodafone gebelt dat ze de release Nederland hebben afgelast. Ze konden geen reden noemen. Ben benieuwd of de phone dan uberhaupt nog uitkomt in NL?
Pagina: 1 2 3 Laatste