Het grote Digitenne topic deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 97.401 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207617

Matched: digitenne
Hallo Gotters, die veel verstand hebben van digitenne :>
Ik heb een vraag. Ik ben al een tijdje op zoek naar een mogelijkheid om mijn digitenne op te gaan nemen. Nu maakt mij niet uit hoe: 1. via een hdrecoreder, of 2 met een tv kaart of 3 via een hdtuner.

Mijn vragen;
1. Kunnen jullie mij vertellen of het uberhaubt mogelijk is om digitenne op te nemen via een hd recorder?
2. Welk type tvtuner heb ik nodig om digitenne op te nemen?
3. Ik ben bij Mediamartk, Bcc en primafoon geweest, maar zij konden mij geen harddisc tuner adviseren. Zij beweerder dat er geen was.

NB ik heb al een digitenne starterskid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Anoniem: 207617 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:29:
Ik heb een vraag. Ik ben al een tijdje op zoek naar een mogelijkheid om mijn digitenne op te gaan nemen. Nu maakt mij niet uit hoe: 1. via een hdrecoreder, of 2 met een tv kaart of 3 via een hdtuner.

Mijn vragen;
1. Kunnen jullie mij vertellen of het uberhaubt mogelijk is om digitenne op te nemen via een hd recorder?
3. Ik ben bij Mediamartk, Bcc en primafoon geweest, maar zij konden mij geen harddisc tuner adviseren. Zij beweerder dat er geen was.

Bij de KPN hebben ze een Topfield PVR te koop, dit is een HDD recorder met ingebouwde twin tuner.
Wil je een seperate HDD recorder gebruiken dan is een Twin tuner handig, alleen is die niet meer te koop. Via marktplaats kom je ze nog wel tegen. Een twin tuner is handig omdat je dan via de ene tuner naar tv kijken terwijl de andere tuner de HDD aanstuurt. Met een single tuner kun je alleen opnemen daar waar je naar kijkt.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 06:30

MeNTaL_TO

The future is not set

(jarig!)
Geen matches
Heeft iemand enig idee of AT5 er nu eindelijk eens afgeschopt gaat worden en ze eindelijk comedy central gaat uitzenden?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bravoure
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-07 23:17
Daar heeft KPN toch de personal recorder voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-06 13:26
Klopt maar 280,- euro is wel erg veel geld.

Is het niet mogelijk om een andere recorder te gebruiken met Scart aansluiting? Of heb je met Digitenne maar een (1) Scart kabel?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Geen matches
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:51:
Heeft iemand enig idee of AT5 er nu eindelijk eens afgeschopt gaat worden en ze eindelijk comedy central gaat uitzenden?
Ja hoor, er is wel iemand die dat weet. ;)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Geen matches
giant2000 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:34:
[...]

Ja hoor, er is wel iemand die dat weet. ;)
En? Komt comedy central nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen matches
Jesus fscking christ. Lees eens enkele postings terug (niet meer dan 10-15), daar staat het!

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Geen matches
"Work Smart - Not Hard" is jouw motto, m.a.w. ik ben te lui om het zelf op te zoeken ik vraag het een ander te doen. Het is uitgebreid behandelt hierboven, op dezelfde pagina nota bene! Moet ik het voor je spellen ofzo...? :z
JOUW FEEST BEGINT OP DE DAG NA 30 SEPTEMBER. Work hard be smart.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bravoure
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-07 23:17
Mentox schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:58:
[...]

Is het niet mogelijk om een andere recorder te gebruiken met Scart aansluiting? Of heb je met Digitenne maar een (1) Scart kabel?
Normaal wel. Er was een twintuner beschikbaar (die KPN nu niet meer verkoopt volgens mij) die twee scart aansluitingen had waarop ook twee verschillende kanalen doorgegeven worden. Dit betekent dat je een ander kanaal kan opnemen terwijl je een tweede kijkt.
Wellicht kun je deze nog op de kop tikken op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-07 19:01
Mentox schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:58:
[...]

Een losse twintuner en nieuwe hdd recorder die dan ook nog eens twee programma's tegelijkertijd kan opnemen terwijl je de derde kijkt en alleen op 100% digitenne kwaliteit. Het gebruikers gemak van pause en resume van een hdd recorder welke alleen prettig werkt als je hem geintegreerd hebt anders neemt hij ook de OSD op etc etc etc
nah 280 euro is echt wel een mooie prijs daarvoor.

Ik had een goede hdd recorder via een twintuner, en die heb ik voor de PVR vervangen want ik werd gek van het geheel, losse componenten integreerd gewoon zwaar k*t. Die paar tientjes verdien je al terug met je goedkope abo, gun jezelf even die geintegreerde hd recorder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 22:28

Mentalist

[avdD]

Geen matches
giant2000 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 08:43:
[...]

Even technisch gezien: er komt geen kanaal bij (die kans is ook in de toekomst wel heel erg klein), er wordt alleen maar geschoven. Er komt wel een zender bij. B)
Kan best hoor, als ze bouquet 2 met RTL en SBS6/Net5 op een code rate van 2/3 zetten kunnen ze weer 2 kanalen toevoegen ongeveer. Gaat de ontvangstkwaliteit wel van achteruit, maar als je nu al geen problemen met bouquet 3 en 4 hebt maakt dat niet uit in principe..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-07 21:19

Mijn vragen;

digitenne starterskid! krijg je dan een kind thuis die je helpt bij de installatie van digitenne? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Julius schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:22:
[...]

digitenne starterskid! krijg je dan een kind thuis die je helpt bij de installatie van digitenne? :)
Ja, die installeert de decoder, zet je stoel in de goede stand, de TV op Tele2 voetbal en zal meteen een abo voor tele2 voetbal voor je activeren. Daarna gaat die een biertje voor je halen zodat je alleen nog maar hoeft te gaan zitten en te kijken :).

Anoniem: 207617

Julius schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:22:
[...]

Hahahah, geniaal, maar ik bedoel het starterspakket natuurlijk :)

Geen matches
giant2000 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:06:
[...]

"Work Smart - Not Hard" is jouw motto, m.a.w. ik ben te lui om het zelf op te zoeken ik vraag het een ander te doen. Het is uitgebreid behandelt hierboven, op dezelfde pagina nota bene! Moet ik het voor je spellen ofzo...? :z
JOUW FEEST BEGINT OP DE DAG NA 30 SEPTEMBER. Work hard be smart.
Hahahaha je hebt mij door :D :+

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Kaoh schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 01:13:
[...]

Als ik nu bij familie weer eens wat analoge kabel langs zie komen vind ik het niet om aan te zien. Ja rtl is inderdaad minder dan publieke bijvoorbeeld maar bij veel mensen op de analoge kabel hebben ze problemen met een paar zenders, of storing als er brommers langs komen (ja dat kan ook op de analoge kabel) en natuurlijk een algeheel blurry scherm. Nee ik vind IMO digitenne veel beter dan de analoge kabel op mijn 16:9 100hz CRT scherm.
Alleen al de voordelen van de digitale pci kaart in je pc ipv de analoge ontvanger, daar zie je pas verschil tussen!
Ik kijk op een LCD. Hier is de kabel trouwens gewoon goed (goeie stekkertjes en kabel, geen strepen). Dat scheelt al. Als je kabel goed is, dan is de vraag wat je vervelender vindt: artifacts of vager beeld. Bij de commerciëlen vind ik het vager beeld minder erg dan de artifacts, bij de publieken andersom :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• giant2000
Geen matches
Nog maar 5 nachtjes slapen *O*

2,00 m. + begane grond

• giant2000
Geen matches
Sorcerer8472 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:23:
[...]

Ik kijk op een LCD. Hier is de kabel trouwens gewoon goed (goeie stekkertjes en kabel, geen strepen). Dat scheelt al. Als je kabel goed is, dan is de vraag wat je vervelender vindt: artifacts of vager beeld. Bij de commerciëlen vind ik het vager beeld minder erg dan de artifacts, bij de publieken andersom :P
Kabel tv zoals we dat gewend waren is naar verwachting binnen 5 jaar verdwenen. Onderhoud is er niet meer, alleen wat reparaties als je geen beeld meer hebt. Slecht beeld doen ze ook niks aan want ik heb zo vaak gebeld naar @home over de slechte beeldkwaliteit. Het enige wat ze zeggen is splitter er tussen uit halen en als dat niet helpt de video recorder. Ja dat is gemakkelijk... maar wel 1 keer in de maand bellen of je niet het digitale pakket wil. Nou, de keuze is voor ons gemakkelijk geweest: van 16 euro naar 7 euro in de maand en een beeld dat 10 x beter is dan die visgraatpatronen door het voetbal heen.

2,00 m. + begane grond

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:43
Voor de AT5 kijkers onder ons:

AT5 zegt: AT5 zal vanaf 1 oktober dagelijks van 18: 00 tot 01: 00 uur te zien zijn op kanaal 24 van Digitenne.
Op kanaal 24 worden naast AT5 ook de Eredivisiewedstrijden via Tele2 Voetbal 1 en Nostalgienet uitgezonden. Als er in het weekend voetbalwedstrijden worden uitgezonden, zal de AT5 programmering hier voor wijken.
AT5 zal gewoon via het standaard abonnement van Digitenne te ontvangen zijn. Voor Eredivisiewedstrijden is een extra abonnement nodig. Abonnees van Digitenne hoeven niets te veranderen aan de instellingen van de digitale TV ontvanger om AT5 te kunnen ontvangen.

Alleen mensen die de naamgeving van de zenders willen corrigeren moeten alle zenders verwijderen en opnieuw een zenderscan uitvoeren.

Gelukkig maar 8)

Anoniem: 234572

Ik heb mijn digitenne paket vorig jaar mei gekocht en gebruikt in zoetermeer.
Na een half jaar ben ik verhuisd naar maastricht en heb em niet meer gebruikt.
Maar nu dat er in maastricht ook digitenne te ontvangen is heb ik em weer aangesloten.

Er is een goed signaal (98%) en als je hem automatisch laat zoeken naar zenders, dan vindt hij 20 TV zenders. (zowel op kanaal 64 als op 21)

Probleem nu is dat zodra ik de zender probeer op te slaan, dat er maar zeven zenders daadwerkelijk worden opgeslagen. (altijd dezelfde: rtl4, rtl5, sbs6, net5, rtl7, ketnet en een)

Iemand een oplossing?

• giant2000
Anoniem: 234572 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:03:
Ik heb mijn digitenne paket vorig jaar mei gekocht en gebruikt in zoetermeer.
Na een half jaar ben ik verhuisd naar maastricht en heb em niet meer gebruikt.
Maar nu dat er in maastricht ook digitenne te ontvangen is heb ik em weer aangesloten.

Er is een goed signaal (98%) en als je hem automatisch laat zoeken naar zenders, dan vindt hij 20 TV zenders. (zowel op kanaal 64 als op 21)

Probleem nu is dat zodra ik de zender probeer op te slaan, dat er maar zeven zenders daadwerkelijk worden opgeslagen. (altijd dezelfde: rtl4, rtl5, sbs6, net5, rtl7, ketnet en een)

Iemand een oplossing?
Bekende bug op te lossen door na het automatisch zoeken nog een keer handmatig te laten zoeken op het kanaal waarvan de zenders niet zijn opgeslagen.

2,00 m. + begane grond

• giant2000
Neophyte_NL schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:02:
AT5 zegt: AT5 zal vanaf 1 oktober dagelijks van 18: 00 tot 01: 00 uur te zien zijn op kanaal 24 van Digitenne.
Op kanaal 24 worden naast AT5 ook de Eredivisiewedstrijden via Tele2 Voetbal 1 en Nostalgienet uitgezonden.
Kanaal 24 geldt alleen voor het doelgebied van AT5 (Noord Holland-zuid). De rest van Nederland ontvangt AT5 op een ander kanaal, zie http://www.digitenne.nl/t...49&TSTMP=2115234691&DLG=1

2,00 m. + begane grond

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-07 08:15

Mijn vragen;
Wat denk je van dit product, moet volgens mij alles kunnen. Alleen nog eventjes geduld hebben.

http://www.mpcclub.com/mo...352&mode=&order=0&thold=0

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-07 12:53
Wie heeft er verstand van/ervering met een buitenantenne aansluiten op het digitenne kastje. Ik ging gisteren langs bij de lokale electronicaboer voor wat info en daar vertelde ze me dat in principe elke antenne op de coaxaansluiting kan worden aangesloten.
Nu wonen wij buiten de bebouwde kom en hebben nog een oude zendmast staan van voor het schoteltijdperk, dus de verkoper zei dat die ook op t kastje past en dit zou dus een veel betere ontvangst moeten geven.
Klopt dit of is dit weer een mooi verkooppraatje?

• giant2000
bramberk15 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:41:
Wie heeft er verstand van/ervering met een buitenantenne aansluiten op het digitenne kastje. Ik ging gisteren langs bij de lokale electronicaboer voor wat info en daar vertelde ze me dat in principe elke antenne op de coaxaansluiting kan worden aangesloten.
Nu wonen wij buiten de bebouwde kom en hebben nog een oude zendmast staan van voor het schoteltijdperk, dus de verkoper zei dat die ook op t kastje past en dit zou dus een veel betere ontvangst moeten geven.
Geen verkooppraatje, dit klopt en je zeker zijn van een uitstekende ontvangst. d:)b Je zal waarschijnlijk wel de antenne 90 graden moeten draaien omdat de polarisatie is gedraaid t.o.v. de oude anologe situatie, of dit zo is kun je zien aan de lijst op deze link http://www.digitenne.nl/t...49&TSTMP=2115234691&DLG=1 .

[ Voor 6% gewijzigd door giant2000 op 27-09-2007 10:39 ]

2,00 m. + begane grond

Anoniem: 197442

Je hebt waarschijnlijk een oude ontvangstmast (i.p.v. zendmast) en zoals hierboven gezegd, moeten de sprietjes van de antenne, vertikaal staan. Als je dan toch die mast ingaat, kan je wel ff controleren of de aansluitingen niet geroest of gecorrodeerd zijn. En goed richten op de zender ! Blank schoonmaken en daarna invetten met vaseline tegen de corrosie. Bedenk dat de KPN binnenantenne een versterker heeft. De buitenantenne is in principe veeeeeel beter, (signaal ten opzichte van de ruis, dus hij kan een zwak signaal ontvangen) maar als die geen antenneversterker heeft en er zit een lange of slechte kabel aan, dan kan het uiteidelijk resultaat nog slechter uitvallen dan een actievebinnenantenne. Het heeft dan geen zin meer om vlakbij de tuner/topbox een extra versterker te zetten omdat die dan ook de ruis versterkt: daarom zitten antenneversterkers altijd boven in de mast direct bij de ontvangsprietjes. Zo'n antenneversterker krijgt dan zijn elektrische voeding (gelijk -spanning en -stroom) via dezelfde kabel vanaf beneden met een hulpapparaatje. Voor de binnenantenneversterker zit die al standaard in de digitenneapparatuur ingebouwd.

Mocht je geen antenneversterker gebruiken, schakel dan de voeding met het instelmenu uit. Heb je er wel een, dan goed opletten of de spanning goed is (5 Volt) en of er in de kabel geen filters zitten die de gelijkstroom tegen houden.'veel succes, als het goed werkt kan het super zijn !!! d:)b Maar het kan dus ook erg tegenvallen door een of ander probleem :(

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:22
Het verhaal klopt , als je nog een antenne hebt , kun je die gewoon gebruiken voor Digitenne .Let er wel op dat je de antenne voeding (5 volt) in je ontvanger op uit zet , want een oude buitenantenne is geen actieve maar een passieve antenne . ook moet je de antenne een kwart slag draaien , dus harken vertikaal i.p.v. horizontaal en richten op de dichtsbijzijnde zendmast , deze kan ergens anders staan dan de plek waar vroeger het analog signaal vandaan gezonden werd.
Info staat ook op www.digitenne.nl

Oke , terwijl ik dit verhaal aan het invoeren was , heeft er dus nog iemand gereageerd , weet je het nu dubbel....

[ Voor 4% gewijzigd door tvdoc op 27-09-2007 10:50 ]

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07 23:36

robbydw

live your life

Anoniem: 227725 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:11:
[...]

Gewoon pakketje ophalen bij primafoon en checken of alles redelijkerwijs werkt.
Werkt alles dan abbo aanhouden werkt het niet dan binnen maand opzeggen en retourneren.
Das pas makkelijk
Gisteren de gok gewaagd en hier bij Belcompany een pakketje gehaald. Eerst bij primafoon geweest waar ze me wisten te vertellen dat het officieel nog niet wordt ondersteund in Tiel (KPN ligt overhoop met gemeente voor het ombouwen van zendmast in Tiel tot zendstation voor Digitenne) maar dat ze de afgelopen weken al wel zo'n 60 pakketten per week hebben verkocht. Op dit moment was er niks op voorraad en daarom pakket bij Belcompany gehaald. Hier dezelfde opmerkingen.

Thuis gekomen de boel aangesloten en de kaart geïnstalleerd. Na het nodige draai en schuifwerk met de antenne werkt nu alles perfect en is de gemiddelde signaalsterke bij alle zenders zo'n 85 tot 90%. Neem aan dat dit alleen maar beter kan worden als er hier in Tiel straks een eigen antenne staat. (heb overigens nergens in de overzichten op internet gezien dat Tiel ook nog in de pijplijn zou zitten)

Wel is het nu zo dat ik de diverse zender pakketten, bijv ned 1,2,3 en pakket RTL4,5,7,SBS6,net5 van diverse freauenties afhaal, maar goed het werkt allemaal.

Tiel is dus digitaal ;)

Trouwens één minpuntje: soms lopen beeld en geluid ineens niet synchroon. Dit is @ random zenders @ random tijden. Heeft dit met de signaalsterkte te maken?

edit: zie dat problemen eerder zijn gemeld hier. Feit dat het @ random is lijkt het mij dat het te maken heeft met de signaalsterkte.

[ Voor 9% gewijzigd door robbydw op 27-09-2007 11:41 ]

Geen commentaar

Anoniem: 210209

Geen matches
ik zie dat niet synchroon lopen nooit bij de publieke omroepen en bij rtl's en sbs wel bij de andere kanalen vooral BBC en de belgen. hoe is dat bij jou??

• robbydw

robbydw

live your life

Geen matches
Anoniem: 210209 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:38:
ik zie dat niet synchroon lopen nooit bij de publieke omroepen en bij rtl's en sbs wel bij de andere kanalen vooral BBC en de belgen. hoe is dat bij jou??
Dat heb ik inmiddels ook ervaren ja... heel vreemd.

Geen commentaar

• Icelus
  • Niet online
Geen matches
Welke tuner gebruik je?
Gebruik zelf een Twin Tuner en heb hier nooit last van. Alleen ‘trilt’ het geluid bij RTL5 soms enkele seconden (en dan zo'n 3× per uur).

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• giant2000
Geen matches
Icelus schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:28:
[...]
Welke tuner gebruik je?
Gebruik zelf een Twin Tuner en heb hier nooit last van. Alleen ‘trilt’ het geluid bij RTL5 soms enkele seconden (en dan zo'n 3× per uur).
Ik gebruik ook de Samsung twin tuner en heb nog nooit synchronisatie problemen gehad. Hoe is de ontvangssterkte? Bij mij is die nagenoeg 100%

2,00 m. + begane grond

Anoniem: 114910

Geen matches
robbydw schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:38:
[...]

Wel is het nu zo dat ik de diverse zender pakketten, bijv ned 1,2,3 en pakket RTL4,5,7,SBS6,net5 van diverse freauenties afhaal, maar goed het werkt allemaal.

Tiel is dus digitaal ;)

Trouwens één minpuntje: soms lopen beeld en geluid ineens niet synchroon. Dit is @ random zenders @ random tijden. Heeft dit met de signaalsterkte te maken?

edit: zie dat problemen eerder zijn gemeld hier. Feit dat het @ random is lijkt het mij dat het te maken heeft met de signaalsterkte.
Dat laatste schijnt een probleem met de samsung software te zijn is mij door zeer betrouwbare bron verteld ;) Niet iedereen heeft er last van maar het probleem kan dus optreden als je een samsung tuner hebt.

Bedoel je trouwens met die frequenties dat je ze meerdere keren ontvangt? dan ontvang je gewoon het signaal van meerdere antenne's

Of Bedoel je dat je de 4 zenderblokken? alle zenders zijn onder 4 bouqetten verdeeld oa 1,2,3 reg bij elkaar en de rtl/sbs bij elkaar etc etc.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
Ik dacht dat dat een probleem was van de nieuwe Topfield single tuner, dat dat alleen op bouquet 3 en 4 was met een code rate van 2/3.

En in Tiel zal je vanalles ontvangen (als je op een gunstige plek zit qua obstakels/hoogte enzo). Ik gok in ieder geval Omroep Brabant en TV Gelderland uit Oss, TV Rijnmond uit de randstad, waarschijnlijk Regio TV Utrecht uit Lopik en heel misschien TV West.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 27-09-2007 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-07 08:01

mace

Sapere Aude

Geen matches
W3ird_N3rd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:47:
[...]

Ik dacht dat dat een probleem was van de nieuwe Topfield single tuner, dat dat alleen op bouquet 3 en 4 was met een code rate van 2/3.
Ik kan dit bevestigen, mijn zus d'r topfield heeft daar last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Geen matches
[...]
En in Tiel zal je vanalles ontvangen (als je op een gunstige plek zit qua obstakels/hoogte enzo). Ik gok in ieder geval Omroep Brabant en TV Gelderland uit Oss, TV Rijnmond uit de randstad, waarschijnlijk Regio TV Utrecht uit Lopik en heel misschien TV West.
Als het goed is dan heeft KPN dit bij de laatste software update veranderd: alleen de sterktste kanalen worden opgeslagen toch? Volgens mij kun je het beste even uitzoeken welke zender het sterkst binnenkomt en deze kanalen handmatig opslaan.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 21:15

MavhRik

Marcel

Geen matches
giant2000 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:04:
[...]

Als het goed is dan heeft KPN dit bij de laatste software update veranderd: alleen de sterktste kanalen worden opgeslagen toch? Volgens mij kun je het beste even uitzoeken welke zender het sterkst binnenkomt en deze kanalen handmatig opslaan.
Dat heeft volgens mij te maken met als je van twee of meer zendmasten (verschillende frequenties dus) dezelfde zenders ontvangt, dan kiest hij de sterkste en niet 2x dezelfde zender.

In dat andere geval krijg je van twee of meer zendmasten verschillende zenders welke hij er dan ook bij zal zetten.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-07 19:51
Ik heb begrepen dat Digitenne de regionale zender pakt die uit jou provincie/streek komt. Nu is het een feit dat ik dicht bij provincie Limburg woon (15KM van grens ofzo), echter woon ik gewoon officieel in Brabant.
Ik ontvang dan ook alleen L1 (Limburger) ipv Omroep Brabant. Is hier iets aan te doen? Of is het mogelijk beide te ontvangen op 1 of andere manier?

Of is het gewoon; pech! Had je maar niet zo dicht bij Limburg moeten gaan wonen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
the-edge schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:20:
Ik heb begrepen dat Digitenne de regionale zender pakt die uit jou provincie/streek komt. Nu is het een feit dat ik dicht bij provincie Limburg woon (15KM van grens ofzo), echter woon ik gewoon officieel in Brabant.
Ik ontvang dan ook alleen L1 (Limburger) ipv Omroep Brabant. Is hier iets aan te doen? Of is het mogelijk beide te ontvangen op 1 of andere manier?

Of is het gewoon; pech! Had je maar niet zo dicht bij Limburg moeten gaan wonen? :+
Je kunt proberen om handmatig naar deze zenders te zoeken.

Kies uit de lijst bouquet 1 (NL123 + regionale zender) de plaats die het dichtstbij is (waarschijnlijk kanaal 30). Zoek dan handmatig op het kanaal uit de 2e kolom.
Soms helpt het ook om eerst alle zenders te wissen en dan handmatig te laten zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Icelus op 28-09-2007 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu ik digitenne heb in Amsterdam wil een vriend van me dit ook aanschaffen maar dan voor in Eindhoven. Is dit ook mogelijk in Eindhoven en hoe is het bereik daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-07 11:36
Anoniem: 181923 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 23:17:
Nu ik digitenne heb in Amsterdam wil een vriend van me dit ook aanschaffen maar dan voor in Eindhoven. Is dit ook mogelijk in Eindhoven en hoe is het bereik daar?
Ja is mogelijk, goed bereik mits je wel in Eindhoven zit en niet een aangrenzend dorp (Aalst, Waalre, Veldhoven enz.). Doe anders een postcodecheck op www.kpn.com/digitenne

Over het algemeen is het hier goed te pruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 181923 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 23:17:
De zendpaal in Eindhoven oost staat al aan, de zendpaal in Eindhoven west gaat in november aan. Hangt er vanaf waar in Eindhoven je zit, maar ik zou denken dat je met een beetje hoog opgestelde antenne overal in Eindhoven wel moet kunnen kijken. :)

Ik heb hier in Bergen op Zoom voor het eerst bouquet 3 en 4 gezien, uit Goes. Wel met een 27 elementen unix antenne van Conrad gericht op Goes (27~28km). Op zolder. En op een losse ontvanger, die antenne werkt barslecht op mijn Asus P7131 hybrid PCI DVB-T kaart. Waar ik ook niks van snap. Een antenne die niet compatible is met een bepaalde (PCI) ontvanger dus, héél raar.

Ik ga in ieder geval nog meer dingen testen. Ontvangst was nog niet perfect maar het beeld bleef over het algemeen wel doorlopen (waar ik met de KPN Funke binnenantenne van KPN op dezelfde plek 90% van de tijd naar zwart beeld staar op bouquet 4 en alleen maar een partij blokken zie op bouquet 3).

[ Voor 55% gewijzigd door Mentalist op 29-09-2007 00:07 ]

• dietmertan.com
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03-2023

dietmertan.com

Less is more

Geen matches
[...]

Ik heb een topfield en heb hier inderdaad last van. Gelukkig is het meestal op zenders die ik niet zo vaak kijk (bbc, tmf, belgie) maar is hier iets aan te doen behalve een andere tuner kopen?

http://dietmertan.com/

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Teddie_ schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 12:40:
[...]

Ik heb een topfield en heb hier inderdaad last van. Gelukkig is het meestal op zenders die ik niet zo vaak kijk (bbc, tmf, belgie) maar is hier iets aan te doen behalve een andere tuner kopen?
Ik meen ergens in dit topic gelezen te hebben dat ze aan een firmware update aan het werken waren?

[edit]

Ik wil nu eigenlijk best Digitenne (nu ik ook weet dat het redelijk te ontvangen is met mijn harkantenne), maar zit nu weer met een dilemma :P. Ik heb 3 PCI sloten. 1 voor een M-audio geluidskaart, 1 voor een DVB-S kaart en 1 voor een DVB-T/analoog/FM hybrid kaart. Geluid en DVB-S moeten blijven, de DVB-T hybrid kaart zou normaal genoeg zijn, alleen.. De cardserver die ik heb gedownload wil niet werken met de Digitenne kaart in een Phoenix reader, en dus moet ik eigenlijk dan een DVB-T kaart met CI/CAM plaatsen. Maar dan ben ik de FM radio kwijt :P. En ik gebruik geen Windows dus die KPN Anysee USB ontvanger gaat voor mij ook niet werken. :(

[ Voor 44% gewijzigd door Mentalist op 29-09-2007 13:18 ]

• robbydw

robbydw

live your life

Geen matches
Icelus schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:28:
[...]
Welke tuner gebruik je?
Ik maak gebruik van de single tuner van TopField. Volgende week krijg ik van een collega een twin tuner (hij doet er niks meer mee). Zijn deze minder gevoelig voor het probleem van vertraging in het geluid?
giant2000 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:32:
[...]

Ik gebruik ook de Samsung twin tuner en heb nog nooit synchronisatie problemen gehad. Hoe is de ontvangssterkte? Bij mij is die nagenoeg 100%
Signaalsterkte is gemiddeld zo'n 80 tot 90% nu. Maak gebruik van diverse zendstations denk ik. Wat ik alleen vreemd vind, 's middags had ik alles ingesteld en antenne ideaal geplaatst en had ik perfect signaal, 's avonds was het signaal van kanaal 60 ineens bijna 0%. Heeft dit met weersinvloeden te maken?
Anoniem: 114910 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:57:
[...]

Dat laatste schijnt een probleem met de samsung software te zijn is mij door zeer betrouwbare bron verteld ;) Niet iedereen heeft er last van maar het probleem kan dus optreden als je een samsung tuner hebt.

Bedoel je trouwens met die frequenties dat je ze meerdere keren ontvangt? dan ontvang je gewoon het signaal van meerdere antenne's

Of Bedoel je dat je de 4 zenderblokken? alle zenders zijn onder 4 bouqetten verdeeld oa 1,2,3 reg bij elkaar en de rtl/sbs bij elkaar etc etc.
Hmm ik heb dus een Topfield tuner dus dat is vreemd.

Ja ik ontvang ze meerdere keren. Heb eerst gekeken welke kanalen (bouquetten) welke zenderblokken aanbieden en vervolgens de sterkste geselecteerd. Daarvoor wel aantal keer terug moeten gaan naar fabrieks instellingen want als je eenmaal een kanaal hebt geselecteerd en zenders geïnstalleerd overschrijft hij ze niet meer wanneer je ze van een ander kanaal af wil halen is mijn ervaring.
[...]

Dat zou dan kunnen kloppen van die Topfield. Heb het nu namelijk ook met bouquet 3 en 4. Weet iemand of er hiervoor aan een update wordt gewerkt? En wat houdt code rate 2/3 in???

Vreemde is dat ik wel omroep Brabant heb maar geen TV Gelderland :) TV Rijnmond heb ik ook niet voorbij zien komen evenals TV Utrecht.
giant2000 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:04:
[...]

Dat lijkt bij mij dus het geval ja en zo heb ik het dus ook gedaan.
inVision schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:53:
[...]

Dat heeft volgens mij te maken met als je van twee of meer zendmasten (verschillende frequenties dus) dezelfde zenders ontvangt, dan kiest hij de sterkste en niet 2x dezelfde zender.

In dat andere geval krijg je van twee of meer zendmasten verschillende zenders welke hij er dan ook bij zal zetten.
Dat heb ik niet. Het eerste kanaal dat ik selecteer pakt hij op. Wanneer ik dan een tweede kanaal met hetzelfde bouquet selecteer pakt hij deze niet. Hij houdt de frequentie die ik als eerste heb geselecteerd.

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Geen matches
Weet iemand trouwens of je de smartcards ook los aan kunt schaffen? Ik heb nu dus de eerste tuner (huur) en wil er boven ook twee neerzetten. Een collega van mij heeft er twee liggen waar hij niks meer mee doet. Ik heb dus alleen twee smartcards nodig waarvoor ik dan 2x 3 euro per maand extra betaal. Is dit zo te bestellen bij KPN?

Edit: al gevonden: http://www.kpn.com/kpn/sh...d=354054/typeofpage=77285
Kost alleen €12,95 terwijl wanneer ik een tweede tuner bestel slechts 3 euro per maand betaal en niet die 12,95 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door robbydw op 29-09-2007 13:58 ]

Geen commentaar

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
robbydw schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 13:54:
Edit: al gevonden: http://www.kpn.com/kpn/sh...d=354054/typeofpage=77285
Kost alleen €12,95 terwijl wanneer ik een tweede tuner bestel slechts 3 euro per maand betaal en niet die 12,95 8)7
Ja maar hiervoor betaal je geen €3,- per maand dus wat is je punt? :?

• robbydw

robbydw

live your life

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:29:
[...]

Ja maar hiervoor betaal je geen €3,- per maand dus wat is je punt? :?
Dat zou dus betekenen dat ik alleen eenmalig 12,95 betaal en daarna geen maandelijkse kosten a 3 euro, is dat correct? Dan is het wel aantrekkelijk ja :) Ik betaal dan dus 6,95 in totaal voor 3 tv's met digitenne.

Geen commentaar

• Icelus
  • Niet online
robbydw schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:02:
[...]

Dat zou dus betekenen dat ik alleen eenmalig 12,95 betaal en daarna geen maandelijkse kosten a 3 euro, is dat correct?
Je koopt inderdaad de smart-cards à €12,95.
Wil je ook twee tuners huren dan kost je dit per maand 2×3 euro. Uiteraard kun je ze ook in een andere (zelf gekochtte) tuner of TV gebruiken.
Dan is het wel aantrekkelijk ja :) Ik betaal dan dus 6,95 in totaal voor 3 tv's met digitenne.
Dat klopt. Je kunt maximaal 3 smart-cards per abonnement krijgen. Wil je dus meer TVs aansluiten dan moet je een 2e abonnement afsluiten.

• robbydw

robbydw

live your life

Geen matches
Icelus schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:15:
[...]
Je koopt inderdaad de smart-cards à €12,95.
Wil je ook twee tuners huren dan kost je dit per maand 2×3 euro. Uiteraard kun je ze ook in een andere (zelf gekochtte) tuner of TV gebruiken.
[...]
Dat klopt. Je kunt maximaal 3 smart-cards per abonnement krijgen. Wil je dus meer TVs aansluiten dan moet je een 2e abonnement afsluiten.
Dan gaan we dus voor de zelf "aangeschafte" tuners :) Dank voor de tips.

Nog één andere vraag: wilde zojuist Feyenoord - Twente gaan kijken maar krijg de melding "geen of gecodeerde uitzending"

Ik dacht dat Tele2 ook de eerste maand gratis te zien was of had ik dit expliciet aan moeten geven bij activatie? Ik heb namelijk wel Nostalgie TV en AJAX / Feyenoord / PSV TV

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201678

Heb gisteren een Digitenne-pakket aangeschaft en moet zeggen dat alles kraakloos werkt! Als Comedy Central er straks op komt ben ik helemaal tevreden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:53

franssie

Save the albatross

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 12:47:

Ik wil nu eigenlijk best Digitenne (nu ik ook weet dat het redelijk te ontvangen is met mijn harkantenne), maar zit nu weer met een dilemma :P. Ik heb 3 PCI sloten. 1 voor een M-audio geluidskaart, 1 voor een DVB-S kaart en 1 voor een DVB-T/analoog/FM hybrid kaart. Geluid en DVB-S moeten blijven, de DVB-T hybrid kaart zou normaal genoeg zijn, alleen.. De cardserver die ik heb gedownload wil niet werken met de Digitenne kaart in een Phoenix reader, en dus moet ik eigenlijk dan een DVB-T kaart met CI/CAM plaatsen. Maar dan ben ik de FM radio kwijt :P. En ik gebruik geen Windows dus die KPN Anysee USB ontvanger gaat voor mij ook niet werken. :(
Digitenne heeft ook Radio maar waarschijnlijk luister jij naar radio via de kabel die anders niet te ontvangen is? Maar is radio die dan ook niet te ontvangen via je dvb-S kaart (ik dacht dat daar het meeste ook FTA opzat?)
En is er voor dat beetje piraten werk dat uniek op FM uitzend niet een usb stickje te vinden?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

franssie schreef op zondag 30 september 2007 @ 18:13:
[...]

Digitenne heeft ook Radio maar waarschijnlijk luister jij naar radio via de kabel die anders niet te ontvangen is? Maar is radio die dan ook niet te ontvangen via je dvb-S kaart (ik dacht dat daar het meeste ook FTA opzat?)
En is er voor dat beetje piraten werk dat uniek op FM uitzend niet een usb stickje te vinden?
Niks piraten :). Ik wil vooral FM (gewoon via de ether) voor XFM, dance-zender in Zeeland en NB. En BRTO mocht ik daar eens naar willen luisteren, kan ook alleen via FM.

Ik zou ze via internet kunnen luisteren, maar FM heeft ook wel wat. En die USB dingen hebben alleen voeding via USB, er zit gewoon een line-out en schuifje op om de frequentie te regelen. Het handige van luisteren via de PC is dat ik voorkeurszenders op kan slaan met de naam erbij, dat kan met een schuifje niet.

Het is voor mij ook een beetje hobby, via zoveel mogelijk systemen dingen kunnen ontvangen :).

Overigens ben ik bouquet 3 en 4 alweer kwijt, vooral bouquet 3. Gisteren waren er blijkbaar een beetje condities. Het beeld is nu niet stabiel meer. Moet toch maar wachten tot hier echt goede dekking komt. (Goes op 15kW of meer, of een zender in Roosendaal ofzo)

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 30-09-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Geen matches
W3ird_N3rd schreef op zondag 30 september 2007 @ 23:18:
[...]

Niks piraten :). Ik wil vooral FM (gewoon via de ether) voor XFM, dance-zender in Zeeland en NB. En BRTO mocht ik daar eens naar willen luisteren, kan ook alleen via FM.

Ik zou ze via internet kunnen luisteren, maar FM heeft ook wel wat. En die USB dingen hebben alleen voeding via USB, er zit gewoon een line-out en schuifje op om de frequentie te regelen. Het handige van luisteren via de PC is dat ik voorkeurszenders op kan slaan met de naam erbij, dat kan met een schuifje niet.

Het is voor mij ook een beetje hobby, via zoveel mogelijk systemen dingen kunnen ontvangen :).

Overigens ben ik bouquet 3 en 4 alweer kwijt, vooral bouquet 3. Gisteren waren er blijkbaar een beetje condities. Het beeld is nu niet stabiel meer. Moet toch maar wachten tot hier echt goede dekking komt. (Goes op 15kW of meer, of een zender in Roosendaal ofzo)
Je hebt (had) toch ook dit soort usb sticks? Of ze linux support hebben week niet maar er meot toch wel wat te bedenken zijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Geen matches
robbydw schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 13:54:
Weet iemand trouwens of je de smartcards ook los aan kunt schaffen? Ik heb nu dus de eerste tuner (huur) en wil er boven ook twee neerzetten. Een collega van mij heeft er twee liggen waar hij niks meer mee doet.
Ik heb destijds een gratis gekregen gebruikte smartcard kunnen activeren als 2e. Of is dat je vraag niet?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
the-edge schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:20:

Dat is zo... in het zuiden van Friesland ontvang je niet Omrop Fryslan omdat de mast helemaal in Leeuwarden staat, meerd dan 60 km ver weg. Zuid Friesland ontvangt dus via Smilde en Zwolle die tv Drenthe resp. tv Oost doorgeven.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Geen matches
giant2000 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:33:
[...]

Ik heb destijds een gratis gekregen gebruikte smartcard kunnen activeren als 2e. Of is dat je vraag niet?
Je kunt gebruikte inderdaad opnieuw bijschrijven op je eigen abonnement. Altijd dus om een smartcardje vragen als je een gebruikte tuner koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptBiele
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Ik heb van een collega de apparatuur geleend en alles aangesloten. Ik krijg de "geen signaal" melding.
Ik ben een behoorlijke kluns als het op dit soort dingen aankomt, maar ik kan toch weinig fout doen lijkt me....

het is een Topfield ding en de smartcard zit erin.

het weer zuigt, maar ik zit ook 3 hoog, en zou iig wat kanalen moeten ontvangen. Als ik op zoek ga naar zenders vind ie helemaal nix. Enig idee wat ik fout kan doen?

(heb een beetje vluchtig door alle digitenne posts gelezen, maar het zijn er echt teveel. Bellen naar de helpdesk lijkt me niet zo'n strak plan, want ik weet niet of het uberhaupt is toegestaan om spullen uit te lenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

CaptBiele schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:30:
Ik heb van een collega de apparatuur geleend en alles aangesloten. Ik krijg de "geen signaal" melding.
Ik ben een behoorlijke kluns als het op dit soort dingen aankomt, maar ik kan toch weinig fout doen lijkt me....

het is een Topfield ding en de smartcard zit erin.

het weer zuigt, maar ik zit ook 3 hoog, en zou iig wat kanalen moeten ontvangen. Als ik op zoek ga naar zenders vind ie helemaal nix. Enig idee wat ik fout kan doen?

(heb een beetje vluchtig door alle digitenne posts gelezen, maar het zijn er echt teveel. Bellen naar de helpdesk lijkt me niet zo'n strak plan, want ik weet niet of het uberhaupt is toegestaan om spullen uit te lenen)
ok je hebt de tuner, de smartcard - maar hoe zit het met je antenne... hoe heb je die staan?
Je kan de gebruiksaanwijzingen gewoon downloaden bij KPN - misschien handig als je die niet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Geen matches
franssie schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:43:
[...]

ok je hebt de tuner, de smartcard - maar hoe zit het met je antenne... hoe heb je die staan?
Je kan de gebruiksaanwijzingen gewoon downloaden bij KPN - misschien handig als je die niet hebt?
De indoor-antenne staat op de vensterbank (heb hem zelfs voor de zekerheid even buiten op het balkon gehad) Er brand een oranje lampje.

Heb de handleiding wel, en alles volgens het boekje gedaan als het goed is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

CaptBiele schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:54:
[...]

De indoor-antenne staat op de vensterbank (heb hem zelfs voor de zekerheid even buiten op het balkon gehad) Er brand een oranje lampje.

Heb de handleiding wel, en alles volgens het boekje gedaan als het goed is :?
okido.
Mijn lampjes zijn groen maar als ie brand staat er stroom op.
Welke topfields heb je? (PVR heeft meerdere plugjes voor je antenne, misschien gebruik je de verkeerde (lus) ingang).
heb je enig idee waar de zendmast staat? (er staat op nieuwere antennas een driehoekig pijltje dat je die kant op moet wijzen maar ook als ie fout staat zou ie wel enige ontvangst moeten hebben)
heb je een zenderscan uitgevoerd? (nodig als je collega wat verder weg woont).
Ook als de smartcards ondersteboven in de ontvanger zitten moet ie aangeven of je ontvangst hebt of niet dus er gaat iets simpels fout lijkt me.
Heb je middels een postcode check op digitenne gekeken of je ontvangst zou moeten hebben? (zegt niet veel als zij zeggen van niet - er zitten er hier genoeg buiten het officiele ontvangst gebied met ontvangst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

franssie schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:10:
[...]

okido.
Mijn lampjes zijn groen maar als ie brand staat er stroom op.
Welke topfields heb je? (PVR heeft meerdere plugjes voor je antenne, misschien gebruik je de verkeerde (lus) ingang).
heb je enig idee waar de zendmast staat? (er staat op nieuwere antennas een driehoekig pijltje dat je die kant op moet wijzen maar ook als ie fout staat zou ie wel enige ontvangst moeten hebben)
heb je een zenderscan uitgevoerd? (nodig als je collega wat verder weg woont).
Ook als de smartcards ondersteboven in de ontvanger zitten moet ie aangeven of je ontvangst hebt of niet dus er gaat iets simpels fout lijkt me.
Heb je middels een postcode check op digitenne gekeken of je ontvangst zou moeten hebben? (zegt niet veel als zij zeggen van niet - er zitten er hier genoeg buiten het officiele ontvangst gebied met ontvangst)
Ik heb de TopField TF5300K (personal recorder)
heb geen idee waar de zendmast staat. Woon in Eindhoven, en daar moet wel bereik zijn.
Collega woont inderdaad een stuk verder, dus heb een zenderscan uitgevoerd. Dan komt die terug met 0 zenders.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Geen matches
CaptBiele schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:18:
[...]

heb geen idee waar de zendmast staat. Woon in Eindhoven, en daar moet wel bereik zijn.
Collega woont inderdaad een stuk verder, dus heb een zenderscan uitgevoerd. Dan komt die terug met 0 zenders.... :(
dus je hebt de pvr...
heb je de verbinding gelegd met het korte kabeltje zoals in de handleiding staat? en dus de antenna linksboven (van achteren gezien) ?
en geen signaal, als je de pvr aan en uitzet zie je wel het kpn logo of zit je op de verkeerde scart ingang van je tv te kijken? (just to check)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Geen matches
Waar in Eindhoven woon je? Heb je de smartcard met de goudkleurige chip en barcode naar boven er in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-07 19:51
Geen matches
CaptBiele schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:18:
[...]

De antenne een halve meter verplaatsen was in mijn geval genoeg voor een stijging van 70%.. Van 20% naar 90% ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235120

Heeft iemand Digitenne / Interactieve TV van KPN in Arnhem?
Ik wil graag weten of deze ontvangst voor commerciële zenders er al is (postcode check is schijnbaar niet erg up-to-date); dus enige ervaringen 'in de praktijk'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 14-07 12:44
Geen matches
Zo, sinds gister zeker dat at5 nu op voetbal kanaal zit, en comedy central er is, en nostalgie net weg is :P

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Geen matches
giant2000 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:33:
[...]

Niet helemaal wat ik bedoelde. Collega heeft nog twee tuners bedoelde ik. Door jouw antwoord even verder gevraagd en hij blijkt ook nog twee smartcards te hebben. Die ga ik dus proberen opnieuw te activeren. Heb dus toch heel wat aan je antwoord gehad :) Bedankt dus.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:29
Anoniem: 235120 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 09:46:
Heeft iemand Digitenne / Interactieve TV van KPN in Arnhem?
Ik wil graag weten of deze ontvangst voor commerciële zenders er al is (postcode check is schijnbaar niet erg up-to-date); dus enige ervaringen 'in de praktijk'
Het werkt in Arnhem perfect. Eigelijk al vanaf vorig jaar december, maar toen gingen de commerciële nog via Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235146

Geen matches
En RENKUM _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Geen matches
Bl44t44p schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 00:00:
Waar in Eindhoven woon je? Heb je de smartcard met de goudkleurige chip en barcode naar boven er in zitten?
zit in woensel (sterrenbuurt). Ik heb niet gekeken hoe de smartcard zit. Neem aan dat dat overal hetzelfde is. Collega heb hem er in gestopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Geen matches
CaptBiele schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 21:31:
[...]

zit in woensel (sterrenbuurt). Ik heb niet gekeken hoe de smartcard zit. Neem aan dat dat overal hetzelfde is. Collega heb hem er in gestopt....
Maakt per gebied ook niks uit, alleen moet ie in een single tuner juist andersom (dat wil nog wel eens misgaan). Heb je zowel Snel als Automatisch zoeken geprobeerd? (ook bij 0% ontvangst het zoeken gewoon starten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Geen matches
Heb dit deel nou doorgezocht en verschillende webshops zoals Conrad doorgezocht maarrrr...

Ik kan geen alternatief vinden voor de samsung dvb-t tuner. Alles wat verkrijgbaar is zijn alleen maar FTA ontvangers dus zonder mogelijkheid voor een smartcard.

Waarom geen Samsung:

> Wij hebben een slaapkamer tv gekocht (Hannspree) en deze tv reageert op de afstandsbediening van de samsung tuner wat zorgt voor hinderlijke situaties. Bij zappen wordt bijvoorbeeld het menu geopend en gebeuren er nog vreemdere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
Anoniem: 48051 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 23:32:
Heb dit deel nou doorgezocht en verschillende webshops zoals Conrad doorgezocht maarrrr...

Ik kan geen alternatief vinden voor de samsung dvb-t tuner. Alles wat verkrijgbaar is zijn alleen maar FTA ontvangers dus zonder mogelijkheid voor een smartcard.

Waarom geen Samsung:

> Wij hebben een slaapkamer tv gekocht (Hannspree) en deze tv reageert op de afstandsbediening van de samsung tuner wat zorgt voor hinderlijke situaties. Bij zappen wordt bijvoorbeeld het menu geopend en gebeuren er nog vreemdere dingen.
Topfield 6000 COK, Opticum/Vialuna TSCR 4000 (binnenkort een mini-review van mij van dit ding), Vantage VT-X221, Topfield PVR, Finepass VTX-5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:22
Geen matches
W3ird_N3rd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 04:16:
[...]

Topfield 6000 COK, Opticum/Vialuna TSCR 4000 (binnenkort een mini-review van mij van dit ding), Vantage VT-X221, Topfield PVR, Finepass VTX-5000.
Topfield TF3000 Cot-d is er ook nog , heb ik hier nog nieuw op voorraad staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Geen matches
tvdoc schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 14:12:
[...]

Topfield TF3000 Cot-d is er ook nog , heb ik hier nog nieuw op voorraad staan
Ik kan je niet p.m. omdat je niet wil of kan ontvangen ..

Zou je me misschien even kunnen mailen wat de kosten daarvan zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Geen matches
W3ird_N3rd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 04:16:
[...]

Mini reviews zijn meer dan wenselijk voor ontvangers die het hele pakket ontvangen, liefts met prijzen/webwinkels erbij. Ik zoek nog een (goedkoop/2e hands) ontvanger met RF uitgang voor een oude tv zonder AV/scart.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Geen matches
Weet iemand of je altijd die samsung tuner krijgt als je bij KPN het single tuner pakket besteld? Of is het ook mogelijk om een Topfield te krijgen?
Ik wil alleen een single tuner, hoef geen PVR.
Want ik begrijp dat de Topfield duidelijk beter beeld geeft dan het standaardkastje. Aangezien mijn scherm 42" is vind ik een beetje goede ontvangst wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Kleine vraagje
Ik heb digitenne abbo.
Alleen wil ik het nu op de laptop prikken.
Helaas zie ik maar 2usb modelen die erg duur zijn.

Is het ook mogelijk met een free to air versie te kopen en de smartcart reader toch zo te maken dat het werkt?
Vind het stom dat je perse een kaart nodig heb als je meer zenders wilt ontvangen.

Is dus mogelijk zie llink

http://www.sat4all.com/fo...php?Number=1329925&page=0

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 8819 op 05-10-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Geen matches
bramberk15 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 21:47:
Weet iemand of je altijd die samsung tuner krijgt als je bij KPN het single tuner pakket besteld? Of is het ook mogelijk om een Topfield te krijgen?
Want ik begrijp dat de Topfield duidelijk beter beeld geeft dan het standaardkastje. Aangezien mijn scherm 42" is vind ik een beetje goede ontvangst wel belangrijk.
Volgens worden er alleen nog maar Topfield huur tuners aangeboden door KPN. En ga anders naar Primafoon / Belcompany voor een setje. Dan weet je meteen wat ze aanbieden.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163634

Ik heb hier in de woonkamer al een aantal jaren Digitenne met die 21 kanalen (basis ding dus).
Ik wil weer zo'n "basis" tuner (een tweede tuner dus) voor de slaapkamer zodat ik daar ook tv kan kijken. Maar nu lees ik hier en daar dat je per maand € 3 moet betalen voor de tweede tuner. Ik kan me nog herinneren dat een kennis van mij begin dit jaar zo'n tweede tuner voor € 89,95 erbij had gekocht en betaalt geen huur per maand.

Op de KPN Digitenne site lees ik het volgende:

Meerdere tv's aansluiten?
Binnen één abonnement van Digitenne kun je maximaal drie tv's aansluiten. Wel heb je per tv een digitale ontvanger nodig. De eerste digitale ontvanger t.w.v. € 89,95 krijg je gratis in bruikleen. De 2e of 3e ontvanger kun je huren voor € 3,- per maand of kopen. Tijdens je bestelling kun je aangeven hoeveel digitale ontvangers je wilt bestellen.

bron

Huren begrijp ik maar wat bedoelt KPN hier met "kopen" of is dit een foutje op de site en een en ander is veranderd en alles is op huurbasis?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 163634 op 06-10-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

bramberk15 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 21:47:
Ja, je krijgt de Samsung. Maar zou je niet overwegen om digitale kabel-tv te nemen?

Ik heb nu trouwens Digitale TV van Casema. Op m'n 32" is dat echt een enorme vooruitgang. Bij alle NL zenders geen blokjes meer, alleen bij sommige (buitenlandse) keuzezenders. Zelfs NL1, 2 en 3 zijn duidelijk beter.

Ook de Humax-decoder gaat fatsoenlijk om met 4:3-signaal. De Samsung geeft geen WSS-signaal mee waardoor de tv niet weet of het 4:3 of 16:9 is en je gedwongen bent 4:3-uitzendingen pillared/deels zoomed weer te geven, of telkens je tv opnieuw in te stellen.

Op een 42" lijkt het me echt zonde om Digitenne te nemen.

Sorry dat ik het zo afkraak telkens maar het valt me echt enorm tegen, de beeldkwaliteit... en het kwaliteitsverschil is echt gigantisch!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:33:
[...]

Ja, je krijgt de Samsung. Maar zou je niet overwegen om digitale kabel-tv te nemen?

Ik heb nu trouwens Digitale TV van Casema. Op m'n 32" is dat echt een enorme vooruitgang. Bij alle NL zenders geen blokjes meer, alleen bij sommige (buitenlandse) keuzezenders. Zelfs NL1, 2 en 3 zijn duidelijk beter.

Ook de Humax-decoder gaat fatsoenlijk om met 4:3-signaal. De Samsung geeft geen WSS-signaal mee waardoor de tv niet weet of het 4:3 of 16:9 is en je gedwongen bent 4:3-uitzendingen pillared/deels zoomed weer te geven, of telkens je tv opnieuw in te stellen.

Op een 42" lijkt het me echt zonde om Digitenne te nemen.

Sorry dat ik het zo afkraak telkens maar het valt me echt enorm tegen, de beeldkwaliteit... en het kwaliteitsverschil is echt gigantisch!
Ja ik weet dat Digitenne niet ideaal is qua beeldkwalitiet, maar het is maar een tijdelijke oplossing. Woon sinds een tijdje weer bij mijn ouders maar dat is voor een jaartje ofzo, totdat ik ben afgestudeerd. Aangezien we hier in het buitengebied wonen is het of digitenne of een extra schoteltuner. Maar dan moet er weer een nieuwe LNB kop op, huidige heeft er slechts twee en die zijn in gebruik, plus een nieuwe tuner aanschaffen. Daarom leek mij digitenne juist een mooie tijdelijke oplossing, het is niet ideaal maar nu kijk ik enkel dvd's en hd-materiaal maar soms is gewoon top gear of friends kijken ook wel eens leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Huren begrijp ik maar wat bedoelt KPN hier met "kopen" of is dit een foutje op de site en een en ander is veranderd en alles is op huurbasis?
Je kan gewoon een extra tuner kopen, b.v. 2dehands of wat dan ook, en dan een losse smartcard bij KPN kopen voor €12,95. Je kan ook ergens anders een smartcard vandaan halen (wellicht heeft iemand er nog eentje over ofzo).
bramberk15 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:52:
[...]

Ja ik weet dat Digitenne niet ideaal is qua beeldkwalitiet, maar het is maar een tijdelijke oplossing. Woon sinds een tijdje weer bij mijn ouders maar dat is voor een jaartje ofzo, totdat ik ben afgestudeerd. Aangezien we hier in het buitengebied wonen is het of digitenne of een extra schoteltuner. Maar dan moet er weer een nieuwe LNB kop op, huidige heeft er slechts twee en die zijn in gebruik, plus een nieuwe tuner aanschaffen. Daarom leek mij digitenne juist een mooie tijdelijke oplossing, het is niet ideaal maar nu kijk ik enkel dvd's en hd-materiaal maar soms is gewoon top gear of friends kijken ook wel eens leuk.
Vergeet niet dat je op de schotel dan ook een extra abonnement af moet sluiten.. :X :X Tenzij je een SmartWi ofzo hebt.

Digitenne is prima dan. :)

Ik had trouwens pas ontvangst van bouquet 3 en 4 uit Goes getest (1 en 2 ontvang ik sowieso wel), respectievelijk kanaal 29 en 32. Bouquet 4 kwam toen goed door, maar bouquet 3 bleef blokken. Heb aan de antenne staan sjorren (bij mij een hark van 66cm op zolder onder de nok van het dak), maar ben er nu achter waarom bouquet 4 werkte en bouquet 3 niet: lokale storing |:(. Toen ik mijn WiFi router uitschakelde (waar de DVB-T coax vlak langs loopt) deed bouquet 3 het ook :X. Nu ontvang ik bouquet 3 en 4 zelfs redelijk op de Funke binnenantenne (ook onder de nok), met zo nu en dan wel wat blokken. Met de 66cm hark lijkt het goed te gaan nu. Router verplaatsen heeft het probleem verder ook opgelost.

Jammer genoeg zijn er nu condities volgens dxinfocentre dus moet ik wachten om 100% zeker te weten dat ik het hele Digitenne pakket goed ontvang.

[ Voor 25% gewijzigd door Mentalist op 06-10-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Geen matches
Ik ga binnenkort maar eens de twin tuner aansluiten van me vader. kijken of dan nog zo slecht geluid/beeld heb...

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Bij deze de beloofde review van de Vialuna/Opticum (vanaf hier: Opticum) TSCR 4000. Ik zal hem ook vergelijken met de Vantage VT-X221 TSCI, een soort dubbele review dus ;). Ik wou eerst een mini-review schrijven maar daar is ie te lang voor geworden :+.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/opticum_vantage0710.jpg

Deze ontvangers hebben wat overeenkomsten: beiden hebben twee tuners: één voor DVB-S(atellite) en één voor DVB-T(errestrial). Verwar dit niet met de Samsung twintuners van KPN: je kan met de hier besproken ontvangers maar één kanaal tegelijk bekijken! Er is namelijk maar één MPEG decoder en DAC aanwezig. Verder hebben ze allebei een Conax kaartlezer (de Vantage zelfs 2). Beide ontvangers kunnen standaard met de Digitenne smartcard overweg.

De Vantage heeft als extra ook nog twee Common Interface sloten waar je een CAM in kan plaatsen, bijvoorbeeld voor Canal Digitaal, of voor een MTV Unlimited kaart. De Vantage is ook verkrijgbaar in het zwart, de Opticum alleen in het grijs.

In de doos zal je weinig bijzonders aantreffen. De afstandsbediening, batterijen daarvoor, een Duitse handleiding voor de Opticum, een Engels/Duitse handleiding voor de Vantage en natuurlijk de ontvanger zelf. Je krijgt er geen antennes, kabels of smartcards ofzo bij (de kabel voor 230v zit permanent aan de ontvanger vast).

De afstandsbedieningen verschillen wat, het lijkt erop dat de afstandsbediening van de Opticum minder nauwkeurig gericht hoeft te worden om toch te werken. De afstandsbediening van de Opticum ziet er ook simpeler/goedkoper/minder ergonomisch uit dan de afstandsbediening van de Vantage, maar naar mijn mening ligt hij lekkerder in de hand. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. De afstandsbediening van de Vantage heeft aan de onderzijde een verschil in hoogte, het bovenste deel (dichterbij het infraroodledje) is dunner en "hoger" dan het onderste deel bij de batterijhouder. Als je hem vastpakt leg je waarschijnlijk automatisch je wijsvinger op de overgang in hoogte, waardoor je de afstandsbediening stevig in de hand hebt. Jammer genoeg kan je vanuit deze positie met je duim onmogelijk meer op de 1 drukken, waardoor je daarvoor eigenlijk wel je andere hand moet gebruiken. En dat is natuurlijk vervelend als je een biertje vasthebt met die andere hand. De afstandsbediening van de Opticum heeft ook een verschil in dikte, maar dit is veel kleiner waardoor je makkelijker alle knoppen op de afstandsbediening kan bereiken zonder je biertje te laten vallen. Verder zijn de knoppen op de afstandsbediening van de Opticum iets groter.

OSD. Het OSD op de Opticum ziet er vrij oubollig uit. Het gebruikte kleurenpalet is ook klein. Daar staat tegenover dat het OSD van de Opticum onder bepaalde omstandigheden beter reageert, als je de kanalenlijst opentrekt en snel achter elkaar op pijltje onder/boven drukt, dan ga je op de Opticum gewoon vlot door de kanalenlijst, waar de Vantage de helft van je toetsaanslagen niet lijkt te registreren. Hierdoor ga je nog sneller op je AB rammen maar daardoor ga je niet sneller door de lijst. Overall werkt het OSD van de Opticum naar mijn mening ook fijner, maar ook dit is persoonlijk.

Audio/video: hier komen de echt grote verschillen. De Opticum heeft diverse kleine tot grotere "flaws". Het grootste probleem is A/V sync: nogal eens wil het beeld achterlopen op het geluid. Maar niet altijd. Zo heb ik op Nederland 3 (DVB-T uit Goes, kanaal 54) niet echt noemenswaardige problemen hiermee (ik denk zelfs geen), terwijl Omroep Zeeland op dezelfde frequentie eigenlijk haast een ramp te noemen is. Je kan de uitzending volgen, maar er is echt geen lipsync in zo'n geval. Waarom bepaalde zenders er wel/geen/minder last van hebben weet ik niet. Verder heeft de Opticum last van ghosting: bij bepaalde kleurovergangen zie je een andere kleur tussen 2 kleuren bij de overgang in een andere kleur. Let wel dat ik dit met composiet output heb getest: het is prima mogelijk dat dit probleem afwezig is bij RGB-scart (waar de Opticum ondersteuning voor heeft). Mijn Dell 2405FPW heeft alleen geen ondersteuning voor RGB-scart dus dat kan ik niet testen ;).

Maar hiermee is het nog niet afgelopen. Het beeld van de Opticum lijkt ietsje minder scherp dan dat van de Vantage, maar erg veel lijkt het niet te schelen (beide ontvangers aangesloten met composiet). Verder valt het geluid, in ieder geval bij gecodeerde DVB-T, af en toe even weg zonder aanwijsbare reden. Ik dacht eerst dat het aan mijn antenne lag, maar bij slechte ontvangst krijg je normaliter wat blokjes in beeld en blijft het geluid doorlopen. Dat is logisch, omdat de video in bits veel groter is dan de audio. Bij eenmalige corruptie is de kans dat er een paar bits van de video stukgaan dus veel groter dan de kans dat er iets misgaat met de audio. Bij de Opticum valt het geluid soms toch heel even weg, niet erg vaak en het is maar kort, maar het kan natuurlijk dat je net één of twee woorden mist die van belang waren.

Over de Vantage valt wat dit betreft weinig te zeggen: A/V is altijd in sync, het beeld is iets scherper, er is geen ghosting en het geluid valt niet weg. Op dit gebied is de Vantage dus veel beter.

Dan nog een detail wat handig is om te weten: de Vantage heeft géén ondersteuning voor 5V over coax, de Opticum wel. Wil je dus de KPN/Funke binnen- of buitenantenne gebruiken met de Vantage, dan moet je er ook nog een 5V inserter bijkopen en een extra wandcontactdoos vrijmaken.

Voor de duidelijkheid, met beide ontvangers kan je naadloos zappen tussen DVB-S en DVB-T. Kanalen van beide systemen staan gewoon in dezelfde zenderlijst. Je hoeft dus zelf niet "over te schakelen" hiertussen, dit gaat vanzelf. Ook zijn de ingebouwde kaartlezers van beide ontvangers compatible met de SmartWi V8 met standaard firmware, in combinatie met een Digitenne smartcard.

De Opticum heeft nog een wazig probleem, als ik van satelliet DiSEqC positie 2 naar een DVB-T kanaal zap en dan terug naar een kanaal op de satelliet DiSEqC positie 2 dan krijg ik "geen signaal". Op DiSEqC positie 1 blijft wel beeld. Zet ik hem op een kanaal op DiSeqC positie 2 en rommel ik even aan de satellietcoax, dan komt er gewoon beeld. Zap ik vervolgens naar DiSEqC positie 1, dan blijft het beeld zwart terwijl er wel signaal is. Ontvanger uit en weer aan en DiSEqC 1 geeft beeld, zap ik naar DiSEqC 2 dan krijg ik weer "geen signaal". Misschien is het exemplarisch, maar zo niet dan is DiSEqC niet bruikbaar op deze ontvanger..

Na het verhaal over audio/video zou je misschien zeggen dat de Opticum een erg slechte ontvanger is. Maar: you get what you pay for. De Opticum TSCR 4000 kan je op ebay.de vinden onder de 65 euro, wat natuurlijk geen geld is voor een ontvanger met deze specs. Voor de Vantage heb ik 180 euro betaald een tijdje terug, die is nu voor 150 euro te krijgen (grijs/zilver) of 160 euro (zwart). De Vantage is dus wel meer dan twee keer zo duur!

Conclusie? In de Opticum zitten gewoon flaws en je moet voor jezelf beslissen of je daarmee kan leven. Niet iedereen heeft last van een slechte A/V sync. Stoor je je daar niet erg aan, en maakt het je ook niet uit dat je af en toe 1 of 2 woorden kan missen, en kan je om de DiSEqC problemen heenwerken, dan heb je voor het geld een mooie ontvanger. Wil je perfect beeld en geluid en gewoon minder bugs en rariteiten, dan moet je zonder twijfel de Vantage hebben.

Shops:

Opticum TSCR 4000: http://m6n.ebay.de/4000-tscr
Vantage VT-X221 TSCI: http://www.srt-versand.de...g/index.php?cPath=485_768

[edit]
Het DiSEqC probleem met de Opticum was human error. Er is een nieuwe firmware voor, maar ik heb (nog) niet de juiste kabel om die erin te flashen. Als de nieuwe firmware het A/V sync probleem oplost is het een extreem mooie ontvanger voor het geld (dat is het zo ook al, maar dan helemaal).

Vervolgpost:
W3ird_N3rd in "Het grote Digitenne topic deel 5"

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 22-12-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Geen matches
[...]

knip......
Hoe kom je daar bij. Heb onlangs een setje gehaald en kreeg gewoon een Topfield single tuner. Kreeg een beetje het idee dat Samsung tuners eruit gaan en alleen nog een enkele te verkrijgen bij een koop pakketje. Huur is nu Topfield.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Geen matches
robbydw schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 14:47:
[...]

Hoe kom je daar bij. Heb onlangs een setje gehaald en kreeg gewoon een Topfield single tuner. Kreeg een beetje het idee dat Samsung tuners eruit gaan en alleen nog een enkele te verkrijgen bij een koop pakketje. Huur is nu Topfield.
Inderdaad, de Topfield is de huurtuner (waar de focus op ligt) en de Samsung is enkel nog een kooptuner (op verzoek worden deze natuurlijk ook nog verkocht :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Zojuist nogmaals de postcode check ingevuld op de site van KPN om te kijken of digitenne bij mij nu al officieel wordt aangeboden. Krijg nu een andere tekst op de site dan tot voor kort:

==
Bestellen Digitenne van KPN
Uit de postcodecheck is gebleken dat Digitenne op dit moment nog niet beschikbaar op jouw adres.

Let op:
Toch bestaat de mogelijkheid dat je Digitenne kunt ontvangen.
Uit onderzoek is gebleken dat veel klanten, ondanks negatieve uitkomst van de postcodecheck, toch tv kijken via Digitenne met perfect beeld en geluid.

Probeer Digitenne van KPN een maand gratis
Als je nu het Digitenne Single tuner pakket bestelt, krijg je € 89,95 teruggestort na activering van je Digitenne abonnement én je kunt Digitenne een maand gratis proberen.

Ben je na een maand niet tevreden, dan stuur je het pakket kosteloos retour.
==
Goede voor het winnen van nieuwe klanten denk ik.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Geen matches
Topfield zijn toch bagger dingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Mars18 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 09:40:
Dat wilde de KPN ons laten geloven toen ze naar Samsung overstapten. Ik heb een oude digitenne Topfield (3000-d) en een nieuwe(re) PVR (5400-k dacht ik). Beide werken absoluut probleemloos en voor digitenne behoorlijk scherp. Ik heb ook de samsums (single en twin) maar die staan op de logeerkamer stof te happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Geen matches
Mars18 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 09:40:
Ben eigenlijk zeer tevreden over mijn topfield single tuner!

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Geen matches
Maar bedoel met topfield heb ik echt slecht geluid/beeld Synchronisatie, is dat bij de samsung beter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Geen matches
Mars18 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:13:
Maar bedoel met topfield heb ik echt slecht geluid/beeld Synchronisatie, is dat bij de samsung beter ?
Ik heb dat bij mijn TF-PVR wel eens gehad, dacht dat dta aan de mast lag - al tijden niet meer gezien. Vwb de samsungs - daar heb ik al twee jaar niet meer mee gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
franssie schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:56:
[...]

Ik heb dat bij mijn TF-PVR wel eens gehad, dacht dat dta aan de mast lag - al tijden niet meer gezien. Vwb de samsungs - daar heb ik al twee jaar niet meer mee gekeken.
Da's een bekend probleem met de 6000 COK, ik dacht dat ze bezig waren met een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163634

Van een kennis kan ik een COSHIP CDVB2300A krijgen (hij gebruikt hem toch niet meer). Kan ik met deze Coship tuner Digitenne ontvangen? Wat moet ik dan allemaal erbij kopen? Moet ik een schotel erbij kopen of een antenne van KPN?
Je kan gewoon een extra tuner kopen, b.v. 2dehands of wat dan ook, en dan een losse smartcard bij KPN kopen voor €12,95. Je kan ook ergens anders een smartcard vandaan halen (wellicht heeft iemand er nog eentje over ofzo).
Als ik dit allemaal doe, betekent dit dan dat ik dan met mijn tweede tuner en tweede smartcard gratis kijk? Zijn smartcards niet "verbonden" aan je adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 163634 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:06:
Van een kennis kan ik een COSHIP CDVB2300A krijgen (hij gebruikt hem toch niet meer). Kan ik met deze Coship tuner Digitenne ontvangen? Wat moet ik dan allemaal erbij kopen? Moet ik een schotel erbij kopen of een antenne van KPN?
Dat is een FTA satellietontvanger, heb je voor Digitenne geen moer aan en een CanalDigitaal kaart gaat er ook niet in. Conclusie daar kan je geen Nederlandse zenders op kijken (buiten BVN en de regionalen).
[...]

Als ik dit allemaal doe, betekent dit dan dat ik dan met mijn tweede tuner en tweede smartcard gratis kijk? Zijn smartcards niet "verbonden" aan je adres?
Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210209

Geen matches
[...]

Ja het prijsverschil is ook gigantisch :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Laatst online: 17-07 07:52
Geen matches
Opzich vind ik het allemaal wel meevallen.

Tuurlijk zie je de compressie en blikvorming, maar ik zit ook niet met mijn neus op mijn 21,6 inch monitor dus van blokvorming heb ik gelukkig weinig last :)

Doe maar een onsje meer...

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.