Een goed moment voor een 24" TFT?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.836 views sinds 30-01-2008

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-07 08:32
Ik wil nu een 24" TFT gaan aanschaffen, maar ik twijfel nog of dit een goed moment is. De laatste tijd zijn de 24" schermen goedkoper geworden, mede daardoor heb ik dat besloten. Maar dit is wel erg tegenstrijdig met dit bericht:

nieuws: Dram-prijzen weer onder druk

Hier staat dat er een tekort aan LCD-panelen is. Je zou juist zeggen dat daardoor de prijs stijgt. Is het verstandig om dan nu er een te kopen of kan ik beter wachten totdat ze nog verder zijn gedaald? Want de laatste per dagen zijn er in een keer weer TFT's goedkoper geworden. Enkele weken geleden was dat alleen nog de Samsung 245BW en een Acer scherm met VGA aansluiting, nu heeft Iiyama en Acer nog een aantal andere schermen ook prijsdalingen doorgemaakt.

http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

Als ik dit bovenstaande lijstje zo bekijk, dan zou ik persoonlijk voor de Acer AL2423WB gaan. Vooral omdat deze een PVA paneel heeft en dus kwalitatief beter is dan andere schermen. Ik heb ook een voorgevoel dat deze straks een stuk duurder gaat worden. Verder vraag ik me af waarom deze überhaupt zo goedkoop is, vergeleken met andere TFT schermen..

_@/'

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Misschien een idee om erbij te zeggen wat je er precies mee wilt doen, gamen, office, films etc.

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-07 20:14
Dit wordt voor mij een interessant topic! Ik ben ook op zoek naar een mooie 24'', mijn oog is dan nu ook gevallen op de LG L245WP-BN. Ik ben benieuwd wat dit topic qua informatie mij gaat opleveren. _/-\o_

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 16:16

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Ik ben ook op zoek naar een budget 24" scherm. Ik heb vooral even wat zitten zoeken naar de Acer schermen. Type nummers van Acer zijn alleen echt onduidelijk.

Wat ik tot dusver gevonden heb:

Acer AL2416W (S-PVA alleen Dsub)
Acer AL2416Ws (S-PVA alleen Dsub, geen idee wat verschil met hierboven is)
Acer AL2416Wd (S-PVA met Dsub en DVI, niet in Nederland verkrijgbaar)
Acer AL2416WBsd (TN 160 graden kijkhoek, alleen Dsub)
Acer AL2423W (S-PVA met Dsub en DVI)
Acer AL2423Ws (zelfde als AL2423W ?)
Acer AL2423Wb (zelfde als AL2423W ?)

De AL2416WBsd met TN en alleen Dsub wordt momenteel gedumpt vanaf 330. AL2416W met S-PVA en alleen Dsub staat bij BCC voor 369 en de AL2423Wb met S-PVA en DVI is momenteel vanaf zo'n 415 euro te krijgen bij 4Launch.

De AL2423 is, voor mij, het interessants. Misschien zakt die ook nog wel onder de 400 euro. Er zijn momenteel ook meer 24" TN schermen op de markt. Dus goedkope nieuwe 24" monitoren zullen dit panel wel hebben. Opletten dus

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Philflow

Philflow

Onduidelijke typenummers voor mij ook.

Is er nou ook een manier om te zien welke Acer schermen Crystal Brite hebben? (dat glimmende laagje?)

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:02

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Het lijkt me nogal wiedes dat b voor black staat en s voor silver bij de Acer AL2423W.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:06

Cheezus

Luiaard

SayWhatAgain! schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:03:
Het lijkt me nogal wiedes dat b voor black staat en s voor silver bij de Acer AL2423W.
Idd.
En geen toevoeging betekend transparant? :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De 24" TFTjes zijn nu vrij leuk geprijsd. Zelf ben ik aan het denken om m'n monitoren te upgraden, ik heb nu 2 Dell 2007 20" Widescreen monitoren, maar ze beginnen te klein te worden, dus wil ik overstappen naar 2x 24" (omdat 2x 30" niet gaat passen). Zelf loop ik flink te twijfelen tussen de Samsung 245BW en de iiyama Prolite B2403WS. Alleen de Acer valt nog binnen het budget van €1000, maar ik ben niet kapot van Acer.

Nu nog eens uitzoeken wat voor panelen die dingen hebben, welk paneel het beste is enz, maar zeker gezien ik m'n oude 20"jes eruit ga doen is dit de beste tijd denk ik om aan te schaffen.

Daarnaast is het natuurlijk zo dat je altijd kunt blijven wachten, maar als je het nodig hebt, dan kun je het beter nu kopen.

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Zijn er al 24" 2ms schermen op de markt? Kan niks vinden en heb er ook nog niks over gehoord. Iemand nieuws?

Verwijderd

Ik snap niet waarom Acer trouwens nog met D-sub TFT's alleen adverteert, of iig weinig de mogelijkheid tot beide of DVI alleen. Elke videokaart wordt tegenwoordig met 2 DVI aansluitingen geleverd.. Er komt altijd wel zo'n converter bij voor naar D-sub.

Maar interesant. Ik twijfel zelf tussen 2x19inch of 1x24 inch. Beide hebben ze voordelen en nadelen, en die moet ik nog maar even overwegen. Gaat mij eigenlijk om werkruimte en gameplezier, dan zou je op eerste gezicht zeggen een 24inch.... Maar dan moet je weer met zo'n aso res gamen op z'n minst :+

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 18:24
Ik was ook aan het kijken voor een nieuwe tv/monitor

Huidige opstelling:
PC: Philips 170C6FS 17" 8MS VGA
TV: Nokia 51CM + UPC Mediabox

Eisen:
1 Monitor voor beide.

Nu zag ik dus die Acer en die is ook mooi 1920x1200. Maar is het mogelijk om mijn digibox daarop aan te sluiten middel een scart naar composiet naar vga adapter o.i.d? KLIK!
Als dat het geval is kan ik het geluid naar mijn radio overbrengen en zo dus tv kijken en pc'en op 1 monitor

[ Voor 9% gewijzigd door SmoothTweaker op 29-08-2007 22:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:06:
Ik snap niet waarom Acer trouwens nog met D-sub TFT's alleen adverteert, of iig weinig de mogelijkheid tot beide of DVI alleen. Elke videokaart wordt tegenwoordig met 2 DVI aansluitingen geleverd.. Er komt altijd wel zo'n converter bij voor naar D-sub.

Maar interesant. Ik twijfel zelf tussen 2x19inch of 1x24 inch. Beide hebben ze voordelen en nadelen, en die moet ik nog maar even overwegen. Gaat mij eigenlijk om werkruimte en gameplezier, dan zou je op eerste gezicht zeggen een 24inch.... Maar dan moet je weer met zo'n aso res gamen op z'n minst :+
Ik zou voor 1x24" gaan. Kan je er altijd nog een naast zetten. :+

• Steephh
Terw_Dan schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:39:
Alleen de Acer valt nog binnen het budget van €1000, maar ik ben niet kapot van Acer.

Nu nog eens uitzoeken wat voor panelen die dingen hebben, welk paneel het beste is enz, maar zeker gezien ik m'n oude 20"jes eruit ga doen is dit de beste tijd denk ik om aan te schaffen.
Tsja, ik eigenlijk ook niet. Maar aangezien deze wel PVA panelen hebben, iig de AL2423Wb is die wel interessant. En zo lelijk ziet die er ook niet uit.. Heel misschien dacht ik erover om 2x 24" te nemen. Zal er nice uitzien en lekker werken, dacht ik zo.

Deze bedoel ik dus: http://www.acer.nl/acereu...txParam=nl&crc=2570483691

Enkele reviews:

Eentje met een linkje naar GoT, die weer wordt vertaald. :D :+

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1096025

Het schijnt wel dat deze monitor al meer dan een jaar oud is, als je zo hier en daar wat rondleest.
Philflow schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 18:11:
Misschien een idee om erbij te zeggen wat je er precies mee wilt doen, gamen, office, films etc.
Allemaal. Al zal ik voor films mijn beamer gebruiken.

[ Voor 35% gewijzigd door Steephh op 29-08-2007 22:37 ]

_@/'

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-02 16:30

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Vergeet niet de dell 2407WFP-HC? Deze kun je bij Q-six (Op E-bay Supradictus, en hij heet in het echt Rob) kopen voor 650 euro. Dit is een heel goed scherm met een S-IPS paneel (of PVA, maar dat weet ik niet zeker meer). De constructiekwaliteit van dit scherm is erg goed (zeker beter dan Acer). Het heeft onder andere een pivot stand, is verstelbaar in hoogte, en is draaibaar (zonder de voet te draaien dus). Het enige foutje is dat het scherm standaard iets naar rechts hangt, maar dit is makkelijk te fixen (zie het topic wat ik aan het eind van de post noem), zonder dat je je garantie verkloot.

De HC is een nieuwe uitvoering, dus Q-six staat nog niet met de HC in de pricewatch, alleen nog maar met de gewone. Het is een betrouwbare winkel, veel mensen op GoT hebben er al gekocht. Zie ook het Dell UltraSharp 2007WFP (20,1") & 2407WFP (24") - Deel 6 topic hier op GoT.

[ Voor 25% gewijzigd door XplodingForce op 29-08-2007 22:37 ]

Everybody lies

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Steephh schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:29:
[...]

Tsja, ik eigenlijk ook niet. Maar aangezien deze wel PVA panelen hebben, iig de AL2423Wb is die wel interessant. En zo lelijk ziet die er ook niet uit.. Heel misschien dacht ik erover om 2x 24" te nemen. Zal er nice uitzien en lekker werken, dacht ik zo.

Deze bedoel ik dus: http://www.acer.nl/acereu...txParam=nl&crc=2570483691
Dat is voor mij idd nog het grootste struikelblok, die goedkopere Samsungs hebben TNpanelen. En ik denk dat zeker met een groot schermoppervlak dat niet fijn gaat zijn kwa inkijkhoek (gezien ik 1,10meter scherm heb in de breedte). Dat is althans wat ik van de reviews lees. En ik moet zeggen dat ik niet eens weet wat voor panels er in m'n Dell 2007FPW monitoren zit :+

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-07 15:57
Als je een vrij recente Dell 2007WFP hebt dan is het een S-IPS paneel.

The devil is in the details.

• Steephh
Terw_Dan schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:41:
[...]

Dat is voor mij idd nog het grootste struikelblok, die goedkopere Samsungs hebben TNpanelen. En ik denk dat zeker met een groot schermoppervlak dat niet fijn gaat zijn kwa inkijkhoek (gezien ik 1,10meter scherm heb in de breedte). Dat is althans wat ik van de reviews lees. En ik moet zeggen dat ik niet eens weet wat voor panels er in m'n Dell 2007FPW monitoren zit :+
De PVA panelen komen van Samsung af, toch. En die ene acer heeft er dus een. Verder lees ik redelijk wat postieve ervaringen over. So what's the problem? De meeste PVA panelen hebben een kijkhoek van 178 graden, het lijkt me dat dat wel genoeg is, niet dan? Voor mij in ieder geval wel. Mijn plan is om er nu een te kopen en over een paar maanden misschien weer een. Dan heb ik 2 schermpjes met PVA panelen, welke kwalitatief dus een stuk beter zijn..

Ik kan ook nergens vinden of Pivot wordt ondersteund. Dat zou opzich wel leuk zijn namelijk. :)

Alleen schijnt het dat er lichte ghosting kan optreden, maar ik weet niet in hoeverre. Het is dus wachten totdat er in dit topic een gebruiker zich meldt. :)

Verder, hoe zit het met het verbruik? De acer gebruikt 88watt, over de Dell schermen kan ik niets vinden.

Maar, mijn voornaamste vraag: stel dat de prijzen dan weer flink gestegen zijn kan ik ze beter nu kopen. Ik vraag me echt af wat er nu met de prijzen gaat gebeuren, want daar ben ik een beetje bang voor.

[ Voor 31% gewijzigd door Steephh op 29-08-2007 23:46 ]

_@/'

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Steephh schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:21:
[...]

De PVA panelen komen van Samsung af, toch. En die ene acer heeft er dus een. Verder lees ik redelijk wat postieve ervaringen over. So what's the problem? De meeste PVA panelen hebben een kijkhoek van 178 graden, het lijkt me dat dat wel genoeg is, niet dan? Voor mij in ieder geval wel. Mijn plan is om er nu een te kopen en over een paar maanden misschien weer een. Dan heb ik 2 schermpjes met PVA panelen, welke kwalitatief dus een stuk beter zijn..
Ik kwam ook wat reviews tegen waarin aangegeven wordt dat ze TNpanelen hebben en er dus minder mooi uitzien. Maar goed, dit ga ik dan toch zelf maar eens bekijken bij een mycom ofzo.
Alleen schijnt het dat er lichte ghosting kan optreden, maar ik weet niet in hoeverre. Het is dus wachten totdat er in dit topic een gebruiker zich meldt. :)

Verder, hoe zit het met het verbruik? De acer gebruikt 88watt, over de Dell schermen kan ik niets vinden.
http://accessories.us.del...&s=dhs&cs=19&sku=320-5647
Hier staat dat de 2407 zo'n 110W verbruikt

De HP W2408 (ook nog een goedkoop scherm) zelfs zo'n 130W max. Dat zijn toch nog vrij aardige verschillen.

• Steephh
Terw_Dan schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:55:
[...]

Ik kwam ook wat reviews tegen waarin aangegeven wordt dat ze TNpanelen hebben en er dus minder mooi uitzien. Maar goed, dit ga ik dan toch zelf maar eens bekijken bij een mycom ofzo.
WTF? Dat zou dikke misleiding zijn.. Aangezien op de site van Acer zelf staat dat het een PVA paneel is. Welke reviews waren dat dan, want zoveel ben ik er niet tegen gekomen. Er waren echt maar één of twee reviews van de Acer AL2423WB te vinden..
[...]

http://accessories.us.del...&s=dhs&cs=19&sku=320-5647

De HP W2408 (ook nog een goedkoop scherm) zelfs zo'n 130W max. Dat zijn toch nog vrij aardige verschillen.
Wow, dat is inderdaad een verschil. Nouja, vooral als je er twee (of meer) hebt tikt het aardig aan. >:)

_@/'

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Steephh schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:56:
[...]

WTF? Dat zou dikke misleiding zijn.. Aangezien op de site van Acer zelf staat dat het een PVA paneel is. Welke reviews waren dat dan, want zoveel ben ik er niet tegen gekomen. Er waren echt maar één of twee reviews van de Acer AL2423WB te vinden..
Ik bedoelde ook de Samsung 245BW. Acer valt voor mij sowieso af, gezien de ervaringen met dat merk.
[...]
Wow, dat is inderdaad een verschil. Nouja, vooral als je er twee (of meer) hebt tikt het aardig aan. >:)
Tja, dualmonitor is toch iets dat gewoon moet vind ik. Ik zou niet meer kunnen werken met slechts 1 scherm.

• Steephh
Terw_Dan schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 00:10:
[...]

Ik bedoelde ook de Samsung 245BW. Acer valt voor mij sowieso af, gezien de ervaringen met dat merk.
Wat voor ervaringen had je daar dan mee? Dat wil ik dan toch even weten. :P
[...]

Tja, dualmonitor is toch iets dat gewoon moet vind ik. Ik zou niet meer kunnen werken met slechts 1 scherm.
True, vind ik ook. Maar omdat het een grote aankoop is wil ik het splitsen en wel zeker zijn dat ik straks voor mijn 2e scherm geen 600 of meer mag gaan dokken. (want twee maanden geleden stond die Acer 2423WB toch voor 800 euro in de pricewatch..).

_@/'

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 10:29
Steephh schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:21:
Dat is niet zo'n hard cijfer. 110W is inclusief USB en iets van geluid (als je dat aansluit). Maarja, als er nu een USB iets op aansluit wat meer dan 30W verbruikt? Getallen lijken een beetje natte vinger werk of iig niet zomaar interpreteerbaar. Het HC model verbruikt iig aanzienlijk minder dan het non-HC model. Voor wat het waard is.

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Morgen krijg ik m'n Acer 2423Wb binnen. Dan laat ik wel weten hoe het bevalt :) Het scherm heeft een PVA paneel bij mijn weten en daarom heb ik de Acer gekozen ipv een 245BW. Hopen dat het de moeite was om 50 euro uit te sparen voor een mooier scherm. Ik heb er 424 euro voor betaald bij Azerty. Niet echt duur voor een 24" als je het mij vraagt. Deze heeft ook een DVI aansluiting en dat is wel een must voor mij :)

Als het scherm net als het goedkope scherm van samsung en iiyama ook een TN panel heeft dan is er alsnog geen man overboord. Het scherm goedkoper dan die van samsung/iiyama, als er dan een zelfde paneel inzit is het alsnog niet zo erg :)

Op de site van acer staat iig overal dat het PVA is. Alleen staat er in het promotiestukje dat het 178 graden is en staat er bij specificaties maar 160 graden. Ik zie het wel :+

[ Voor 44% gewijzigd door R-O-Y op 30-08-2007 01:08 ]

Youtube Download ubersnel.nl

• jochemh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-06 13:07
wat een geluk, ik ben ook net wat rond aan het kijken naar 24 inch beeldschermen. Nog iemand die ervaring heeft met het aanbod van acer?

• Steephh
R-O-Y schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 00:59:
Morgen krijg ik m'n Acer 2423Wb binnen. Dan laat ik wel weten hoe het bevalt :) Het scherm heeft een PVA paneel bij mijn weten en daarom heb ik de Acer gekozen ipv een 245BW. Hopen dat het de moeite was om 50 euro uit te sparen voor een mooier scherm. Ik heb er 424 euro voor betaald bij Azerty. Niet echt duur voor een 24" als je het mij vraagt. Deze heeft ook een DVI aansluiting en dat is wel een must voor mij :)

Als het scherm net als het goedkope scherm van samsung en iiyama ook een TN panel heeft dan is er alsnog geen man overboord. Het scherm goedkoper dan die van samsung/iiyama, als er dan een zelfde paneel inzit is het alsnog niet zo erg :)

Op de site van acer staat iig overal dat het PVA is. Alleen staat er in het promotiestukje dat het 178 graden is en staat er bij specificaties maar 160 graden. Ik zie het wel :+
Overal op welke site dan ook staat er 178 graden, zelfs op de site van acer zelf. Maar bij de specificaties staat weer net 160 graden.. Ik vraag me af wat het nu echt is.

_@/'

• R-O-Y

R-O-Y

"ik zie het wel :+ " daar bedoel ik mee dat ik het wel bekijk zodra ik het scherm heb. Dan post ik een mooie review op tweakers :)

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 22:23

Marando

Muziekje?

Wat ik me afvraag is of ik er verstandig aan doe om zo'n €100,= meer te betalen voor de Acer 24" met DVI poort, in vergelijking tot de versie zonder DVI poort, welke me dan slechts zo'n €330,= gaat kosten...

Is het echt merkbaar lelijker als ik zo'n 24" analoog aansluit op mijn GF8800 GTS 320MB ? :?

• R-O-Y

R-O-Y

Ik heb het scherm met VGA poort niet gezien maar heb wel besloten om de DVI versie te kopen. Mijn videokaart heeft ook 2 DVI uitgangen. Zou een beetje dom zijn om daar analoog van te maken als je ook alles dvi kan houden. Verder ben ik er vanuit gegaan dat DVI beter zou zijn dan VGA. Als dat wel meevalt heb je voor 330 euro een erg leuk scherm :P

• Steephh
pricewatch: Acer AL2416WBsd >> 323,71 euro >> 24" TN Panel, VGA + DVI
pricewatch: Acer AL2416W (24", 6ms, D-sub, Zilver)>> 332,50 euro >> 24"" TN Panel, VGA
pricewatch: Acer AL2423Wb >> 404,97 euro >> 24" PVA Panel, VGA + DVI

_@/'

• Philflow

Philflow

En de HP w2408 kijken jullie daar ook naar? die heeft die glanzende laag.

• Steephh
Philflow schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:00:
En de HP w2408 kijken jullie daar ook naar? die heeft die glanzende laag.
Ik beschouw een glossy scherm als irritant, het weerspiegelt als een gek. Nee, geef mij maar een mat scherm. Ik denk dat meerdere mensen dat hebben. :)

_@/'

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Marando schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:47:
Wat ik me afvraag is of ik er verstandig aan doe om zo'n €100,= meer te betalen voor de Acer 24" met DVI poort, in vergelijking tot de versie zonder DVI poort, welke me dan slechts zo'n €330,= gaat kosten...

Is het echt merkbaar lelijker als ik zo'n 24" analoog aansluit op mijn GF8800 GTS 320MB ? :?
Voor die speciefieke Acer weet ik het niet, maar DSUB is doorgaans echt stukken minder dan VGA, ook omdat je afhankelijk bent van de filters die je op je VGA kaart hebt zitten, gezien steeds meer DVI wordt gebruikt wordt daar ook niet echt veel aandacht meer aan besteed. Gevolg is dat via DVI alles een stuk scherper is, en je loopt niet te kutten met de instellingen van het scherm, bij DVI klopt het gewoon 1 op 1, bij VGA niet altijd.
Steephh schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:01:
[...]

Ik beschouw een glossy scherm als irritant, het weerspiegelt als een gek. Nee, geef mij maar een mat scherm. Ik denk dat meerdere mensen dat hebben. :)
Een glossy scherm is vrij irritant met desktop monitoren. Mijn MSI megabook heeft een glossy scherm en daarbij is het totaal niet hinderlijk, maar dat is waarshcijnlijk ook omdat je een notebook makkelijk even een paar graden draait, mocht het weerspiegelen. Als je je monitoren op je desktop hebt staan gaat dat al wat minder makkelijk en heb je ze aan wallmounts hangen gaat het helemaal lastig.

[ Voor 28% gewijzigd door TERW_DAN op 30-08-2007 14:03 ]

• Philflow

Philflow

Steephh schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:01:
[...]
Er zijn zeker mensen die het irritant vinden, maar volgens mij zijn er nog meer die het mooi vinden ;)

Anders zouden Acer, Apple, HP etc niet zoveel van die schermen uitbrengen.

• Marando

Marando

Muziekje?

Steephh schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:55:
pricewatch: Acer AL2416WBsd >> 323,71 euro >> 24" TN Panel, VGA + DVI
pricewatch: Acer AL2416W (24", 6ms, D-sub, Zilver)>> 332,50 euro >> 24"" TN Panel, VGA
pricewatch: Acer AL2423Wb >> 404,97 euro >> 24" PVA Panel, VGA + DVI
De bovenste die je noemt is nergens te krijgen. (ik kan ze niet vinden althans, ook al staat ie met bosjes in tweakers pricewatch, het zijn toch gewoon steeds de versie zonder DVI aansluiting als je de winkels gaat bezoeken.)

In een review van tweakers staat dat de AL2416W scherm een PVA panel heeft, niet TN.. wat is het nou?? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Marando op 30-08-2007 15:36 ]

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

arnem_ schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 00:32:
[...]

Dat is niet zo'n hard cijfer. 110W is inclusief USB en iets van geluid (als je dat aansluit). Maarja, als er nu een USB iets op aansluit wat meer dan 30W verbruikt? Getallen lijken een beetje natte vinger werk of iig niet zomaar interpreteerbaar. Het HC model verbruikt iig aanzienlijk minder dan het non-HC model. Voor wat het waard is.
Dat lijkt me stug. Een USB poort/hub kan maximaal 500mA leveren.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 16:16

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Marando schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:34:
[...]

De bovenste die je noemt is nergens te krijgen. (ik kan ze niet vinden althans, ook al staat ie met bosjes in tweakers pricewatch, het zijn toch gewoon steeds de versie zonder DVI aansluiting als je de winkels gaat bezoeken.)

In een review van tweakers staat dat de AL2416W scherm een PVA panel heeft, niet TN.. wat is het nou?? :?
Volgens mij is de AL2416W een PVA scherm en de AL2416Wbsd een TN scherm. Zie ook http://www.tftcentral.co.uk/panelsearch.htm

Model Response Time Panel
Acer AL2416W 6ms G2G 24"WS Samsung S-PVA (LTM240M2)
Acer AL2416Ws 6ms G2G 24"WS Samsung S-PVA (LTM240M2)
Acer AL2416WBsd 5ms 24"WS Samsung TN Film (LTM240CT01)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Steephh
cosmoOo schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:46:
[...]

Volgens mij is de AL2416W een PVA scherm en de AL2416Wbsd een TN scherm. Zie ook http://www.tftcentral.co.uk/panelsearch.htm

Model Response Time Panel
Acer AL2416W 6ms G2G 24"WS Samsung S-PVA (LTM240M2)
Acer AL2416Ws 6ms G2G 24"WS Samsung S-PVA (LTM240M2)
Acer AL2416WBsd 5ms 24"WS Samsung TN Film (LTM240CT01)
Tsja, om het zeker te weten wachten we dan nog maar even de review van R-O-Y af. :)

_@/'

• Marando

Marando

Muziekje?

Ik heb een keuze gemaakt, ik ga toch voor de Acer AL2423Wb, niet de 2416.

Ga 'm straks bestellen, zodra ik 'm binnen hebben zal ik mijn bevindingen met jullie delen. :)

• R-O-Y

R-O-Y

Hmm op de tracktrace van TNT staat dat ik het scherm vandaag kan verwachten. Hij is gister pas opgehaald door hun bij Azerty. Dus vanmiddag/vanavond kan ik m'n review maken. Ik kan echt niet wachten, ik wil 'm nu hebben :+ :P

edit: whoopie, chauffeur is onderweg >:) :)

[ Voor 9% gewijzigd door R-O-Y op 31-08-2007 12:45 ]

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 18:24
R-O-Y We kijken uit naar je review. Maak er ook maar paar mooie foto's van ;)

• R-O-Y

R-O-Y

Mooie foto's kan ik niet beloven. Foto's wel :P Ik heb alleen een k800i als camera :+

• Steephh
R-O-Y schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:15:
Mooie foto's kan ik niet beloven. Foto's wel :P Ik heb alleen een k800i als camera :+
Ik heb ook een K800i, maar ook een Nikon D40. Vind dat laatste toch iets lekkerder schieten, al maakt de K800i over het algemeen geen slechte foto's (voor een mobiele telefoon dan).

_@/'

• REDFISH
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Gezien de bodemprijs van 323 euro voor een 24 inch van acer, zou ik zeggen ja het is inmiddels een goed moment aangezien dit bijna de helft is van wat ze een half jaar geleden kostten.

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-06 07:36

darkphoenix

Chikara

Ik ben al een jaar de trotse eigenaar van een samsung 244T, en volgends mij ben ik hier erg origineel. ken weinig mensen hier met een en het is een top scherm maar wel een stukkie duurder.

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• R-O-Y

R-O-Y

Zo het scherm is om 7uur afgeleverd bij mij thuis. Kom net uit m'n werk en heb alles direct uitgepakt en aangesloten. Het eerste wat je denkt als je de doos opendoet: "@($@() DAT DING IS GROOT 8)7 "

Het scherm is nu aangesloten. Schijnt ook goed te werken. Nadat ik de resolutie in windows veranderde kreeg ik geen signal en sprong hij weer terug naar 1280*1024. Nog een keer geprobeerd -> niks. Toen de PC gereset. Bij het booten de melding dat m'n installatie beschadigd is. Aangezien ik m'n cd van de 64bit installatie niet kan vinden kan ik het niet repareren. Ik ben nu dus 32bit XP erop aan het zetten en daarna kan ik kijken of alles goed werkt.

Het scherm zelf ziet er werkelijk subliem uit. Het geheel is gewoon erg netjes afgewerkt. Op de doos staat 178graden kijkhoek en PVA scherm. Van wat ik zo kan zien klopt dat ook. Maakt niet uit hoe je ernaar kijkt het is gewoon perfect. Rechtsboven in de hoek is wel 1pixeltje blauw. Dit valt alleen op als het scherm volledig zwart is (in bios bvb).

Je krijgt er 3 verschillende stroomkabels, een DVI- en VGA kabel bij. Zeer kompleet pakketje. De voet van de monitor ziet er ook netjes uit. Morgen ga ik pas foto's maken want met dit licht wordt dat helemaal niks :( Daarvoor moet je nog even geduld hebben.

Als ik zo m'n pc weer geinstalleerd heb dan post ik wel of het scherm echt goed werkt. Ik ga nu weer even verder installeren. De pc waar ik nu opzit heeft trouwens een 17" TFT. Dat voelt reuzeklein aan nadat je zelfs maar 5 minuten met een 24" hebt gewerkt :P

Het ziet er in ieder geval heel erg veelbelovend uit. Het enige nadeel van dit scherm dat ik kan bedenken is dat je alleen een VGA en een DVI poort hebt. De DVI poort heeft wel HDCP dus films kijken die beveiligd zijn moet ook kunnen denk ik. Voor mij niet een ramp maar sommige mensen willen wel 3HDMI aansluitingen op een scherm :P

• Steephh
Heh. :D Ik ben benieuwd naar de foto's. :) Ik denk dat ik er nu ook maar meteen een bestel. :)

_@/'

• R-O-Y

R-O-Y

Ik zou even wachten met bestellen als ik jou was. Ik heb het scherm nu via VGA aangesloten en dan werkt het perfect op 1920*1200. Op DVI werkt ie niet meer zodra ik de driver van ATI installeer. Beetje vreemd. Ben dat nu aan het uitzoeken. Ook het scherm goed instellen op de VGA poort en daarna switchen naar DVI werkt ook niet :( Lekker kut dit |:(

Ik hoop dat het scherm goed is want ik heb echt geen zin in een RMA oid.

Via VGA is het beeld trouwens ook gewoon mooi. Ik weet niet hoeveel mooier het wordt als de DVI poort het goed doet maar het is niet veel slechter dan mijn oude 17" CRT :)

[ Voor 16% gewijzigd door R-O-Y op 01-09-2007 00:12 ]

Verwijderd

Beste MedeTweakers,

Zelf ben ik op het moment ook zeer geinteresseerd in een 24 inch monitor, i.v.m. full-hd mogelijkheden e.d.
Nu heb ik zelf al een hoop onderzoek gedaan, en heb ik op www.global.acer.com gezien dat er uit de x serie, en de nieuwe p serie ook 24 inch schermen komen. Welke panelen deze monitoren hebben weet ik niet, maar ik weet wel dat www.onlinesystems.nl beweert deze monitoren in week 36, volgende week dus, te kunnen leveren voor 399 euro. Dit verklaart natuurlijk wel de enorme prijsdaling van de oudere modellen.
Ik raad jullie aan om net als mij eventjes geduld te hebben ipv opgescheept te zitten met het oude model, aangezien de al2416 dan wel dvi heeft, maar geen hdcp bijvoorbeeld.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

R-O-Y schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 00:10:
Ik zou even wachten met bestellen als ik jou was. Ik heb het scherm nu via VGA aangesloten en dan werkt het perfect op 1920*1200. Op DVI werkt ie niet meer zodra ik de driver van ATI installeer. Beetje vreemd. Ben dat nu aan het uitzoeken. Ook het scherm goed instellen op de VGA poort en daarna switchen naar DVI werkt ook niet :( Lekker kut dit |:(

Ik hoop dat het scherm goed is want ik heb echt geen zin in een RMA oid.

Via VGA is het beeld trouwens ook gewoon mooi. Ik weet niet hoeveel mooier het wordt als de DVI poort het goed doet maar het is niet veel slechter dan mijn oude 17" CRT :)
wat voor 3d kaart van ATI heb je?
ik weet van nVidia dat die DVI poort maar max 1280X1024 aan kon op de Geforce 5

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:00

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 11:06:

[..]

Ik raad jullie aan om net als mij eventjes geduld te hebben ipv opgescheept te zitten met het oude model, aangezien de al2416 dan wel dvi heeft, maar geen hdcp bijvoorbeeld.
De AL2423W heeft iig wel HDCP. Niet dat ik het nodig heb, maar toch :)

Alleen merkte ik wel dat de nVidia drivers de switch van DSUB naar DVI niet leuk vonden. Geen signaal. Moest in de veilige modus booten, drivers verwijderen, rebooten en drivers opnieuw installeren. Toen pas vonden de nVidia Forceware drivers het de moeite waard om ook een signaal naar het scherm te sturen :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
cosmoOo schreef:
De AL2423 is, voor mij, het interessants.
Voor mij ook toen! en nog steeds :*)

heb hem nu ongeveer een jaartje ingebruik (en heb er toen 800€ ) voor betaald ;( haha dus als je hem nu kunt krijgen (goedleverbaar) voor onder de 500 zeker doen! je kunt wel wachten tot je een ons weegt maar een 24" krijg je niet goedkoper dan 400 euro hoor ;) gewoon wild doen en bestellen die hap! post-bode-afwachten en dan krijg jij een hele grote doos met een nog mooier scherm :*) :*) :*)

A world without gadgets is no world ;)

• Steephh
MauSS schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 12:51:
[...]

je kunt wel wachten tot je een ons weegt maar een 24" krijg je niet goedkoper dan 400 euro hoor ;)
* Steephh wondert waarom deze dan wel voor die prijs in de pricewatch staat. Ik hoef dat nieuwe model niet, daar heb je toch niets aan. En wat moet ik met HDCP? Ik ga daar geen tv op kijken, dat doe ik bijna nooit en voor films, daar heb ik een beamer voor en een kamer die verduisterd kan worden. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Steephh op 01-09-2007 13:00 ]

_@/'

• MauSS
Steephh schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 12:59:
[...]
* Steephh wondert waarom deze dan wel voor die prijs in de pricewatch staat.
De 2423Ws staat niet voor onder de 400 in de price-watch hoor :)
de 2416 wel ;) de goedkoopste 2423 die erin staat kost 404 8)

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-07 20:14
R-O-Y schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:53:
Zo het scherm is om 7uur afgeleverd bij mij thuis. Kom net uit m'n werk en heb alles direct uitgepakt en aangesloten. Het eerste wat je denkt als je de doos opendoet: "@($@() DAT DING IS GROOT 8)7 "

Het scherm is nu aangesloten. Schijnt ook goed te werken. Nadat ik de resolutie in windows veranderde kreeg ik geen signal en sprong hij weer terug naar 1280*1024. Nog een keer geprobeerd -> niks. Toen de PC gereset. Bij het booten de melding dat m'n installatie beschadigd is. Aangezien ik m'n cd van de 64bit installatie niet kan vinden kan ik het niet repareren. Ik ben nu dus 32bit XP erop aan het zetten en daarna kan ik kijken of alles goed werkt.

Het scherm zelf ziet er werkelijk subliem uit. Het geheel is gewoon erg netjes afgewerkt. Op de doos staat 178graden kijkhoek en PVA scherm. Van wat ik zo kan zien klopt dat ook. Maakt niet uit hoe je ernaar kijkt het is gewoon perfect. Rechtsboven in de hoek is wel 1pixeltje blauw. Dit valt alleen op als het scherm volledig zwart is (in bios bvb).

Je krijgt er 3 verschillende stroomkabels, een DVI- en VGA kabel bij. Zeer kompleet pakketje. De voet van de monitor ziet er ook netjes uit. Morgen ga ik pas foto's maken want met dit licht wordt dat helemaal niks :( Daarvoor moet je nog even geduld hebben.

Als ik zo m'n pc weer geinstalleerd heb dan post ik wel of het scherm echt goed werkt. Ik ga nu weer even verder installeren. De pc waar ik nu opzit heeft trouwens een 17" TFT. Dat voelt reuzeklein aan nadat je zelfs maar 5 minuten met een 24" hebt gewerkt :P

Het ziet er in ieder geval heel erg veelbelovend uit. Het enige nadeel van dit scherm dat ik kan bedenken is dat je alleen een VGA en een DVI poort hebt. De DVI poort heeft wel HDCP dus films kijken die beveiligd zijn moet ook kunnen denk ik. Voor mij niet een ramp maar sommige mensen willen wel 3HDMI aansluitingen op een scherm :P
Ik geloof dat dit bij dit scherm een bekend verhaal is. Dat de DVI telkens op no signal springt. Volgens mij was dit ook iemand overkomen bij de productsurvey :D

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

• Steephh
MauSS schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:19:
[...]

De 2423Ws staat niet voor onder de 400 in de price-watch hoor :)
de 2416 wel ;) de goedkoopste 2423 die erin staat kost 404 8)
En wat is dan het verschil tussen de 2423Ws? Het lijkt me raar als de prijs niet iets verder daalt, je moet natuurlijk wel een psychologisch goede prijs hanteren.
jackoo1988 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:33:
[...]

Ik geloof dat dit bij dit scherm een bekend verhaal is. Dat de DVI telkens op no signal springt. Volgens mij was dit ook iemand overkomen bij de productsurvey :D
Stond er inderdaad ook in. Blijkbaar komt het vaker voor.. Hij zal dus om moeten worden geruild.

[ Voor 31% gewijzigd door Steephh op 01-09-2007 14:13 ]

_@/'

• R-O-Y

R-O-Y

Ik ga Acer bellen maandag en dan hoop ik in een paar weekjes een goed scherm (liefst gerepareerd) terug te krijgen. Het ligt namelijk echt aan het scherm. Mijn kaart is een 1900GT en die kan 1920*1200 prima weergeven.

We zien wel, zo'n haast heeft het niet. Met dit mooie weer ben ik toch buiten aan het klussen ipv op de PC te werken. Heb vanmiddag m'n zundapp weer een stuk opgebouwd. Stuk leuker dan naar een 24"scherm kijken. Ik heb er alle vertrouwen in dat Acer het netjes op kan lossen. Het liefst hou ik dit scherm wel ivm maar een dode pixel helemaal in de hoek. Dan weet ik in ieder geval dat dat goed is :) Ik zit al heel m'n leven zonder 24" scherm dus die paar weekjes kunnen er best bij dacht ik zo :+

EDIT: Deze monitor heeft weldegelijk HDCP. Je kan dus gewoon met een HDMI-DVI verloop het ook daadwerkelijk gebruiken. (als je daar behoefte aan hebt)

[ Voor 16% gewijzigd door R-O-Y op 01-09-2007 21:49 ]

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-07 19:45
En die vind jij niet lelijk? Met die rare bobbel onderaan en die vreselijke dubbele lichtgrijze plastic rand en voet met een soort deuk erin ofzo, soort pennenbak? Acer slaat qua design de plank echt volledig mis. Bekijk zo'n Acer scherm ook eens in de winkel ofzo. Vreselijk lelijke kasten en voeten, echt heel goedkoop design. Er is plastic en plastic zeg, maar dit ziet er toch wel zo goedkoop uit :N .

[ Voor 10% gewijzigd door Dancing_Animal op 01-09-2007 21:51 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Dancing_Animal schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 21:47:
[...]
En die vind jij niet lelijk? Met die rare bobbel onderaan en die vreselijke dubbele lichtgrijze plastic rand en voet met een soort deuk erin ofzo, soort pennenbak? Acer slaat qua design de plank echt volledig mis. Bekijk zo'n Acer scherm ook eens in de winkel ofzo. Vreselijk lelijke kasten en voeten, echt heel goedkoop design. Er is plastic en plastic zeg, maar dit ziet er toch wel zo goedkoop uit :N .
Ik heb zelf de AL2423Wb en het ziet er helemaal niet goedkoop of raar uit. Het bedieningspaneel onderaan valt helemaal niet op, zeker niet tijdens gebruik. Ik vind het er als een degelijke monitor uitzien.

• R-O-Y

R-O-Y

Ik vind het ook een erg degelijk scherm. Volgens mij heeft Acer niet echt een goede naam en proberen mensen Acer de grond in te trappen. Mijn scherm is zelfs kapot en alsnog vind ik Acer goed. Ze maken NO-NONSENS schermen. Geen USB hubs en als die zooi erin. Gewoon een scherm met of een VGA of een VGA/DVI combinatie. Voor veel mensen meer dan genoeg. Het paneel dat erin zit is ook gewoon goed. Ik zie geen rede om geen Acer te nemen eigenlijk. :) (tenzij je 12 HDMI aansluitingen wilt :P )

[ Voor 4% gewijzigd door R-O-Y op 02-09-2007 01:24 ]

• Philflow

Philflow

Acer heeft wat goed te maken op het gebied van degelijkheid. Dus of het een echt betrouwbaar product is weet je eigenlijk pas over een jaar of twee.

Maar meestal is het toch 'you get what you pay for', als een fabrikant echt goedkoper is dan komt dat meestal omdat ze echt goedkopere materialen gebruiken. Zie ook de behuizingen van de Acer Aspire lijn.

Maar goed misschien zijn deze monitors een uitzondering.

Verwijderd

Hoe zit het met de kwaliteit van het spelen van games op zo´n groot scherm? is de kwaliteit stukken minder in verhouding met de 20/22" schermen? Mij lijkt vooral het aantal ms refreshtijd erg lang.

Verder lijkt mij het egt super zo'n groot scherm!!:P

• Steephh
Dancing_Animal schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 21:47:
[...]
Rare bobbel? Nou ik vind hem niet bepaald raar omdat daar juist het bedieningspanneel zit. En heb je er last van? Nee..

Verder, wat vind jij dan een mooi Design? Die Samsung bijvoorbeeld, die heb ik in de winkel ook gezien. Bah, wat een lelijk scherm. De aan/uit knop is HUGE, dat is nergens voor nodig. Verder zitten de knopjes daar op de voorkant, hadden ze die niet beter kunnen wegwerken? De 20/22" schermen hebben dan onderin nog een lelijke rant en als je een keer dat scherm aanraakt kan je het weer gaan afpoetsen omdat je vingerafdruk erop zit. En dan hebben ze ook nog eens een ronde voet erbij gemaakt. Goh, dat is pas mooi...

Zo zie je maar weer, smaken verschillen.. En ik kijk naar het beeld zelf, natuurlijk is het design ook gedeeltelijk van belang.. Maar uiteindelijk kies ik het scherm uit op het scherm zelf en vrijwel alle PVA panelen komen van Samsung af, dus daar zal het Acer scherm niet slechter om zijn.

Ik wil eventueel ook nog deze

http://us.acer.com/acereu...rc=1005280033#inu57_41896

gaan overwegen. Het ligt er puur aan of de AL2423WB een meerwaarde gaat bieden.

[ Voor 8% gewijzigd door Steephh op 02-09-2007 17:23 ]

_@/'

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:22:
Hoe zit het met de kwaliteit van het spelen van games op zo´n groot scherm? is de kwaliteit stukken minder in verhouding met de 20/22" schermen? Mij lijkt vooral het aantal ms refreshtijd erg lang.

Ik heb de Acer AL2423Wb net twee weken ofzo en heb er tot nu toe alleen Bioshock op gespeeld. Ik heb nergens last van, de game wordt prachtig weergegeven en ik merk (iig niet bewust) niets van ghosting of input lag.

• R-O-Y

R-O-Y

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:22:

Je kan er prima op gamen hoor, het is mooier dan de 20"schermen die ik tot nu tot gezien heb. Dat waren allemaal TN panelen. Dan heb je ook echt last van de kijkhoek. Mijn reden om voor een 24" te kiezen is oa dat ik dan een PVA scherm heb. :) Het enige waar je rekening mee moet houden is of je videokaart het trekt. Ik speel voornamelijk BF2 en mijn 1900GT trekt dat wel. Als ik andere spellen zou willen spelen moet ik m'n kaart ook upgraden ;)

Van dell heb je ook 20" modellen met een goed paneel maar die kosten net zoveel als een acer 24" :+

[ Voor 12% gewijzigd door R-O-Y op 02-09-2007 18:50 ]

• MauSS
Wildfire schreef:
Ik heb zelf de AL2423Wb en het ziet er helemaal niet goedkoop of raar uit.
Ik vind het er als een degelijke monitor uitzien.
En daar sluit ik mij bij aan! :) design is ieder z'n eigen smaak. ik heb hem aan de muur met beugel, en de rest van mijn computer spul (logitech enz) is ook die kleur dus past perfect. design had "iets" beter gekunt maar lelijk is anders wat. :)

@ Steeph
Die 2416 is best een leuk scherm, je moet ff zoeken naar reviews van dat ding, (of in de winkel bekijken) kan je zo niet zeggen wat voor'n meerwaarde de 2423's hebben Design? haha of dvi? maar zie ook dat sommige 2416's ook dvi hebben dus ja... laat k het zo zeggen lijkt me een top schermpje voor de prijs!

[ Voor 34% gewijzigd door MauSS op 02-09-2007 19:09 ]

• Steephh
MauSS schreef op zondag 02 september 2007 @ 19:04:
[...]

En daar sluit ik mij bij aan! :) design is ieder z'n eigen smaak. ik heb hem aan de muur met beugel, en de rest van mijn computer spul (logitech enz) is ook die kleur dus past perfect. design had "iets" beter gekunt maar lelijk is anders wat. :)

@ Steeph
Die 2416 is best een leuk scherm, je moet ff zoeken naar reviews van dat ding, (of in de winkel bekijken) kan je zo niet zeggen wat voor'n meerwaarde de 2423's hebben Design? haha of dvi? maar zie ook dat sommige 2416's ook dvi hebben dus ja... laat k het zo zeggen lijkt me een top schermpje voor de prijs!
Het Design is zeker een meerwaarde, maar ik vraag me af inhoeverre ik echt een PVA scherm nodig heb. Verder meende ik dat een PVA scherm meer last heeft van ghosting dan van TN? En als ik 2 24" schermen wil, scheelt de 2416 met de 2423 toch 144 euro..

_@/'

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2025

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Mijn Acer 2423Wb heeft het precies 2 dagen uitgehouden, daarna was het "plop", een mooi zwart beeld.. en dood. :|

Daar zit je dan met je Samsung 172T uit 2001.. 8)

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Verwijderd

ik heb op zich niets tegen acer zelf, maar ik heb nu al 2 maten met een kapot scherm gehad, en zelf gebruik ik nog altijd mijn 17" samsung TFTtje. Werkt als een tierelier en nooit problemen mee gehad.

De reden dat ik dit vermeld, is dat ik er ook aan zit te denken een 24" widescreen te kopen, maar van welk merk weet ik nog niet, aangezien ik over de samsung's lees dat er veel last is van backlight lekkage, en deze Acer's zouden kwalitatief niet erg goed zijn????

ik denk dat ik de kat nog even uit de boom kijk, en even afwacht wat voor resultaten jullie hier posten! keep up the good work lads!

• MauSS
Lord of the Lints schreef 22:32:
Mijn Acer 2423Wb heeft het precies 2 dagen uitgehouden, daarna was het "plop", een mooi zwart beeld.. en dood. :|
Dan lijkt het me toch een geval van "pling" even bellen met of Acer of de winkel waar je hem hebt gekocht ;) hoe is dat afgelopen verder ?
Steephh schreef:
Verder meende ik dat een PVA scherm meer last heeft van ghosting dan van TN?
En als ik 2 24" schermen wil, scheelt de 2416 met de 2423 toch 144 euro..
en voor 144€ kun je toch alweer wat leuke dingetjes doen ;)
je moet eigenlijk zien dat je die schermen bij de mediamarkt kunt krijgen want daar kun je gewoon binnen 10 of 14 dagen ruilen en geld terug als het niet bevalt :)
phoogw schreef:
ik heb nu al 2 maten met een kapot scherm gehad,

Acer's zouden kwalitatief niet erg goed zijn????
hier dan even een reactie van een 2423W gebruiker :)
mijn scherm heeft (zelden) last van no-signal error... vreemd probleem wat af en toe op treed (eens in de 4 weken ofzo) heb Acer er nog niet over gebeld of gemaild omdat het nog niet vaker voorkomt..
ik ben erg tevreden over mijn scherm heb goed beeld over het gehele vlak. geen ghosting en of andere fratsen. aangezien ik er 800€ voor heb betaald destijds vind ik eigenlijk die 800€ het ook nog wel waard gezien de prijs die ze nu kosten zou ik niet eens twijfelen en er gewoon 1 bestellen, laat ik het zo zeggen "ik zou zo weer een acer kopen" ben er zeer tevreden over! :) het design is niet echt anno 2007 maar ach hij zit mooi aan de wand en ik kijk toch wat er "op" het scherm staat en niet hoe het scherm eruit ziet. ;)

[ Voor 76% gewijzigd door MauSS op 03-09-2007 01:16 ]

• Frogmen
  • Niet online
darkphoenix schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:04:
Ik ben al een jaar de trotse eigenaar van een samsung 244T, en volgends mij ben ik hier erg origineel. ken weinig mensen hier met een en het is een top scherm maar wel een stukkie duurder.
Kan dat begrijpen, heb hem zelf overwogen tot ik voor 100 euro extra een Eizo kon kopen :9~ en dat is echt kwijlen. Zit ook een mooi stukje software bij die je scherm instellingen applicatie afhankelijk schakelt :9~ Plus dat hij te kantelen is naar 45 graden waarbij de onderkant op je buro rust. Kijkt echt super relaxt bij intensief werk.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Steephh
Hmm.. Ik heb nu 1 Acer 2423W besteld. Binnenkort misschien nog een erbij als hij me bevalt.. En nu men het hier erover heeft. Ik heb bij een andere acer, de Acer 1916As wel last gehad van een NO Signal error.. Maar dat was echt maar zelden en heel af en toe. Het is vrij irritant, want je denkt meteen dat er iets mis is aan je computer als je zoiets ziet..

_@/'

• dorkie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:52
is die al2423wb een beetje relaxed voor gamen?
last van Ghosting? zijn er mensen met 1e hand ervaring hiermee?
Die monitor lijkt me een goede voor weinig (404 inc BTW) maar dan moet ie games goed kunnen weergeven vind ik.

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

• Marando

Marando

Muziekje?

Na veel research op internet valt het me op dat het altijd ATI kaarten zijn die problemen geven met hoge resoluties op de DVI poort.

Zo had ik 2 weken terug een ATI x1950GT kaartje in m'n computer gezet (tijdelijk) en ik kon met geen mogelijkheid de monitor gebruiken zodra ik de ATI drivers had geinstalleerd. Het beeld ging op zwart (no signal). Dit was in combinatie met mijn Samsung 205BW scherm. (1680*1050)

Ik heb nu een GF8800GTS in mijn computer en ook geen problemen meer.

Heb zeker al op 5 plaatsen over problemen gelezen met ATI kaartjes en hoge resolutie TFT schermen.

Ik hoop morgen mijn ACER 2423 binnen te krijgen. Jullie horen nog van me of ik problemen krijg met de hoge resolutie op mijn DVI poort.

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:28
Ik spring ook even in dit topic :)

Heeft iemand enig idee wat dat advanced PVA nu eigenlijk is?
Als ik op "wikipedia" kijk dan zie ik hem er neit tussen staan, ook zoeken op google levert niks op.

Zoeken in tweakers forum levert een hoop hits die allemaal naar dezelfde tekst verwijzen, namelijk de specificatie beschrijving van deze acer monitoren.

Edit: foutje

• MauSS
dorkie schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:46:
is die al2423wb een beetje relaxed voor gamen?
Ik game er nu een jaar mee! :) en kan niets anders zeggen dan een top scherm!! zou er zo weer 1 bestellen, perfect schermpje! (helemaal voor wat ie nu kost) ik heb er 800 voor betaald toen |:( ... maarja "toen" was ik natuurlijk wel een beetje the bomb ;)

@ Steeph
Goede keuze! :) je zult er geen spijt van krijgen dat weet ik nu al! ben benieuwd naar je bevindingen!
Marando schreef:
Ik hoop morgen mijn ACER 2423 binnen te krijgen. Jullie horen nog van me of ik problemen krijg met de hoge resolutie op mijn DVI poort.
Denk het niet als je gewoon 1920x1200 instelt is er niets aan de hand! :) en goede keuze trouwens! goed scherm voor de prijs! ben er zelf zeer tevreden over!

[ Voor 25% gewijzigd door MauSS op 03-09-2007 13:30 ]

• R-O-Y

R-O-Y

De Acer helpdesk is de beste die ik tot nu toe aan de lijn heb gehad. Vriendelijke mensen die je gewoon goed helpen! :) Nummers van het scherm doorgegeven. Dan sturen ze een mailtje met gegevens van UPS om het scherm op te halen. Het probleem is dat ze nieuwe firmware erop moeten zetten en dat duurt waarschijnlijk 5 werkdagen. Voor mij echt geen "big-deal". Vind dat ik tot nu toe erg netjes geholpen ben door Acer :)

• Steephh
Ik heb nu nog een X1900XT, maar binnenkort koop ik waarschijnlijk een compleet nieuwe pc waarna mijn huidige pc wordt doorgeschoven naar mijn ouders. Ik zit dan te denken aan een Quad-Core systeem met een 8900XTX of iets in die richting. Ik ben alleen benieuwd wanneer deze kaarten uit gaan komen. :)

En die Acer monitor waarmee ik dat no-signal probleem had, is inderdaad aangesloten op een ATI kaart.

[ Voor 14% gewijzigd door Steephh op 03-09-2007 13:56 ]

_@/'

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

FireAge schreef op maandag 03 september 2007 @ 13:25:
Ik spring ook even in dit topic :)

Heeft iemand enig idee wat dat advanced PVA nu eigenlijk is?
Als ik op "[ulr=http://en.wikipedia.org/wiki/TFT_LCD]wikipedia[/url]" kijk dan zie ik hem er neit tussen staan, ook zoeken op google levert niks op.

Zoeken in tweakers forum levert een hoop hits die allemaal naar dezelfde tekst verwijzen, namelijk de specificatie beschrijving van deze acer monitoren.
Dat zal wel een eigen benaming zijn voor S-PVA denk ik. In ieder geval een panel uit de PVA serie.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• peakaboo
  • Niet online
Hey ik spring ook in de discussie, ben zelf ook aan het afwegen welke monitor het wordt. Waar ik tussen zit te denken is een 24 inch of 22 inch, en ik wil wellicht overwegen om een crystal beeld te kiezen. Acer en HP zijn de enige die ik tot nu toe heb kunnen vinden, in deze categorie.

Het scherm is bedoeld voor games (ik wil geen RTA ghosting oid!!!), films (vandaar de overstap van 19 naar groot) en internet hoofdzakelijk. Waarom crystal view? Ik vind het natuurlijker overkomen en het lijkt mij met films een stuk aangenamer om naar te kijken. (heb het ook op mn 17 inch laptop and i like it). Heb weinig tot geen last van binnenschijnend licht waar ik zit.

Welke had ik dan in gedachten (ja ik heb al een aantal uren lopen zoeken)?
Acer 22" LCD X222W, Widescreen, Glossy Zwart, 1680x1050, 1000:1, 5ms (Bij 4launch stuk goedkoper, maar deze link had een plaatje, 2e favoriet vanwege zijn mega lage prijs tov. de HP W2207 en hij is mooi glanzed zwart, wat goed past bij mn desktop)

HP W2207 (22", wide, 5ms, DVI-D/D-Sub, Speakers, Zwart) (Persoonlijk mijn favoriet, vanwege de look en handige USB aansluitingen aan de zijkant, die pivot is ook wel handig maar of ik dat veel ga gebruiken weet ik niet).

Toch een stapje groter omdat het niet 'veel' meer kost?
Acer 24" LCD AL2416WB Widescreen, 1000:1, Zilver/Zwart, 5ms (gaat zelfs nog 3% vanaf geloof ik, of dat is al van de prijs af gegaan)

Maar wellicht kan ik dan beter meteen gaan voor de nieuwe van HP die hetzelfde oogt alleen een maatje groter: HPW2408 (Kost wel 500euro! ivm de acer van 24 inch die 'maar' 377euro kost)

Mijn vraag aan jullie om jullie meningen te geven, wat mij wellicht kan helpen bij het maken van de keuze. Heb btw ook gekeken naar die samsung 226CW, maar die is vrij duur voor de 22inch klasse.

Even op een rijtje:
- 22 inch
Acer X222W - 270 euro (crystal + goedkoop)
HP W2207 - 330 euro (crystal + de mooiste naar mijn mening)

- 24 inch
Acer AL2416W - 333 euro (echter geen crystal beeld + wel goedkoop voor 24inch
HP W2408 - 505 euro (crystal + mooi + groot, echter DUUR)
Acer AL2423Wb - 415 euro (waarom is deze zoveel duurder dan de AL2416?)

[ Voor 17% gewijzigd door peakaboo op 03-09-2007 14:41 ]

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Wil je een echt goed scherm, dan moet je niet puur naar de refreshrate kijken, maar naar het type scherm dat erin zit. Echt goede schermen hebben een PVA of S-PVA scherm, veel betere kleurechtheid en grotere kijkhoek. Ik heb zelf een Samsung 214T, 21,3" scherm van zeer goede beeldkwaliteit. Weliswaar 8ms respons, maar nog nooit last van ghosting gehad in welk spel dan ook.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• peakaboo
  • Niet online
Ben1985 schreef op maandag 03 september 2007 @ 14:45:
Wil je een echt goed scherm, dan moet je niet puur naar de refreshrate kijken, maar naar het type scherm dat erin zit. Echt goede schermen hebben een PVA of S-PVA scherm, veel betere kleurechtheid en grotere kijkhoek. Ik heb zelf een Samsung 214T, 21,3" scherm van zeer goede beeldkwaliteit. Weliswaar 8ms respons, maar nog nooit last van ghosting gehad in welk spel dan ook.
Refreshrate maakt me in die zin ook niet veel uit, want bij samsung is dat dus bijv. al een verkooptrucje. Mijn 931C is 2ms, maar dan heb je wel die ghosting met de RTA functie aan, zet je deze uit is het beeld perfect alleen loopt ie dan op 5 ms.

Maar zo'n PVA scherm, wat bied die nu concreet meer dan een TN paneel? Hij is niet echt veel groter en ook geen breedbeeld, waardoor films kijken misschien weer wat minder wordt... Zijn er ook PVA's met crystal view? Wel prijzig die schermen zeg pff...

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Kijk hier bijvoorbeeld eens, is weliswaar een Franse site, maar je kan wel goed de verschillen tussen pva en tn zien.

Verwijderd

Anders wachten tot deze Sony 24" naar Europa komt, als die al naar hier komt

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/07/sony-vgp-d24wd1.jpg
VAIO users wanting to keep things coordinated now have a new option to consider, with Sony recently introducing its 24-inch VGP-D24WD1 widescreen monitor, apparently designed specifically to go along with their Type R desktops. From the looks of it this one hits all the right spec marks, boasting a 1920 x 1200 resolution, 92% NTSC color purity, a 1,000:1 contrast ratio, 400cd/m2 brightness, and a 6 ms response time, along with a pair of HDCP-compliant DVI ports and one VGA port. Look for this one to be available in Japan "soon" for ¥129,000 (or roughly $1,060).
Verder, welke 24" LCD's hebben nu eigenlijk een S-IPS panel?

• peakaboo
  • Niet online
Ben1985 schreef op maandag 03 september 2007 @ 15:07:
Kijk hier bijvoorbeeld eens, is weliswaar een Franse site, maar je kan wel goed de verschillen tussen pva en tn zien.
Bedankt voor de link. Echter als ik die 214T met de 226CW vergelijk, vind ik het plaatje waar er van voren wordt gekeken. bij de 226CW toch mooier. Ik zit toch bijna altijd wel recht voor m'n scherm dus die van onder en zijkant maakt me niet veel uit. Bijv. de kleur haar en de schaduw bij de lijnen onder z'n kin, veel natuurlijker. Lijkt net alsof die 214T overbelicht is? Maar is dat nu het nr.1 voordeel van zo'n PVA, dat je een betere in kijk hoek hebt?

De foto op de 245T ziet er mooi uit, maar wel duur ben ik bang.. (dit is ook een PVA paneel toch?)

[ Voor 6% gewijzigd door peakaboo op 03-09-2007 15:19 ]

• R-O-Y

R-O-Y

Ik heb zojuist nieuwe foto´s gemaakt van het scherm. Deze zal ik vanavond hieneer zetten. Ik heb ook een iiyama 17" ernaast gezet voor de vergelijking :) De breedte van mijn oude scherm is nu de hoogte van m'n nieuwe 8)7 O-)

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik vind de Acer nu voor 320 euro in de pricewatch, wat een mooie prijs voor dat formaat.

Echter, ik weet (nog) niet of dit hetzelfde scherm is als de ACER AL2216Wsd (de 22 inch widescreen) maar dan 2 inch groter, maar in dat geval zijn de kleuren en levendigheid ronduit kut. Ik heb hem vrij snel weer van de hand gedaan omdat het vergeleken met mijn 2 jaar oude 17 inch TFT (ook acer, maar ander model) echt dramatisch was. Bleek later ook uit reviews.

Is er een manier om erachter te komen of dit hetzelfde scherm is? Het model is namelijk ook EXACT hetzelfde... maargoed, dat zegt misschien niet zoveel.

edit: check dit: http://www.lesnumeriques....2=38&mo2=176&p2=1755&ph=5

de 24 is wel beter, maar nog altijd niet zo goed als de samsung 226 series bijvoorbeeld

[ Voor 14% gewijzigd door cornelixnootje1 op 03-09-2007 17:49 ]

• ari3
  • Niet online
Ik ben in de markt voor zo'n 24inch Acer monitor maar deze moet wel een DVI-D aansluiting hebben. Weet iemand een winkel waar ze de Acer W2416WBsd verkopen? Dat is namelijk de variant met VGA en DVI-D (met HDCP).

Tevens vond ik de Acer P243W. Deze heeft een VGA, DVI-D en HDMI aansluiting. Weet iemand wanneer deze uit is in Europa?. De adviesprijs voor deze monitor is $400 in de VS, dus ongeveer € 400 in Europa lijkt me. Dit scherm vind ik persoonlijk mooier vanwege de shiny look.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

Btw daar straks eens gemaild voor die Dell Ultrasharp 2407 en die heeft een S-PVA paneel, dus ook wel mooi.

Verwijderd

De nieuwe acers staan al bij www.online-systems.nl voor 399 euro,
maar moeten voor die prijs wel TN zijn vrees ik!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 23:35 ]

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:55

Format-C

Tracing Rays

Ik heb zo'n Acer 24" AL2423W, echter zit er een VETTE blauwe defecte pixel op, en in het midden ook nog wat hele kleine lichtgevende puntjes. Ook vind ik de afwerking matig; bovenaan het scherm, als je goed kijkt zie je gewoon lijm zitten als je bijvoorbeeld een film kijkt... :X

Ik stuur hem morgen terug en heb maar een Samsung Syncmaster 245B 24" inch besteld.

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Steephh
Bij een PVA zou dat niet moeten kunnen, want daar zijn er geen oplichtende pixels, enkel zwarte dode pixels.

_@/'

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Zal best, maar ik ben niet kleurenblind. :) Op een zwarte achtergrond is het duidelijk zichtbaar.

Edit, ff snel een fotootje gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/173fs243458_th.jpg

;)

[ Voor 44% gewijzigd door Format-C op 04-09-2007 00:27 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Steephh
RappieRappie schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 00:21:
Zal best, maar ik ben niet kleurenblind. :) Op een zwarte achtergrond is het duidelijk zichtbaar.

Edit, ff snel een fotootje gemaakt:

[afbeelding]

;)
Hmja, das inderdaad.. Kut :S

Maar wat ik er eigenlijk mee wilde zeggen is dat er geen PVA paneel in zit.. Maar dat zou weer niet moeten kunnen vanwege de kijkhoek.. :S

_@/'

• MauSS
peakaboo schreef:
ben zelf ook aan het afwegen welke monitor het wordt. Waar ik tussen zit te denken is een 24 inch of 22 inch,
Ik sowizo voor een 24" gaan de vraag is nu weer een beetje welke want er zijn veel types verkrijgbaar ook bij acer, er schijnen ook types te zijn van de 2416 met dvi! (ik zou kwa prijs) voor zo'n scherm gaan, kan niet echt tegen vallen rond de 340 euro voor een 24" is een koopje :)
RappieRappie schreef:
Ik heb zo'n Acer 24" AL2423W, echter zit er een VETTE blauwe defecte pixel op,
Ik stuur hem morgen terug en heb maar een Samsung Syncmaster 245B 24" inch besteld.
Das best balen! maar ligt niet aan het scherm maar aan een productie foutje en dat overkomt niet alleen acer :) de afwerking ben ik het wel enig-zins met je eens, maar je krijgt straks een tn paneel he?! die 245B zit een tn paneel en, en heb daar ook al wat mensen over gehoord die het niet geweldig vinden. maar goed dat is afwachten natuurlijk.
Jammer dat je niet voor de Acer blijft gaan!

verder vind ik dat ze tegenwoordig "te" veel verschillende types uitbrengen en dat de fabrikanten op hun eigen sites niet eens specifiek erop zetten wat er nou anders aan is en welk paneel erin zit enz?! beetje jammer.. het is een beetje "zoek het maar uit" verhaal.. andervoorbeeld:

bmw brengt 5 dezelfde formaten auto's uit, allemaal ongeveer even hard en zuinig. maar wat nou echt de verschillen zijn zeggen ze niet. beetje raar dat de fabrikanten dat doen en het valt me ook een beetje op de laatste tijd "jammer"

[ Voor 59% gewijzigd door MauSS op 04-09-2007 02:15 ]

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik zie wel hoe die Samsung is. Als hij me echt niet bevalt stuur ik ook die weer terug. :) Ik laat het wel horen. Als het goed is krijg ik hem vanmiddag binnen. :)

En wat je zegt is natuurlijk zo; een foutje kan elke fabrikant overkomen. Alleen zo jammer dat altijd IK die foute dingen krijg... :P Ik heb gisteren half internet afgestruind, en het lijkt erop dat die Samsung best een mooi beeld geeft. "We" zien het wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Format-C op 04-09-2007 08:57 ]

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
RappieRappie schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 08:55:
Ik zie wel hoe die Samsung is. Als hij me echt niet bevalt stuur ik ook die weer terug. :) Ik laat het wel horen. Als het goed is krijg ik hem vanmiddag binnen. :)
Bij welke winkel kun je dat onbeperkt blijven doen? En krijg je er geen gezeik mee?

Ik kan me zo voorstellen dat op een product met zo'n kleine marge ze wel een keer genoeg van je hebben namelijk...

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Tja, dat kan ik me ook voorstellen... echter was de Acer gewoon "brak" en hoop ik dat de Samsung gewoon goed is en me bevalt. Daar ga ik wel vanuit, dus ik denk dat ik niets hoef terug te sturen. :)

Ik stuur normaliter NOOIT iets terug. Dit is overigens ook het eerste ding wat ik ooit terug heb gestuurd, dus ik maak me er niet te druk om. Die Samsung zal heus wel voldoen, anders had ik hem niet besteld. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Format-C op 04-09-2007 09:35 ]

• peakaboo
  • Niet online
MauSS schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 02:09:

Ik sowizo voor een 24" gaan de vraag is nu weer een beetje welke want er zijn veel types verkrijgbaar ook bij acer, er schijnen ook types te zijn van de 2416 met dvi! (ik zou kwa prijs) voor zo'n scherm gaan, kan niet echt tegen vallen rond de 340 euro voor een 24" is een koopje :)

Als ik toch voor een TN paneel ga, kan ik beter voor de Acer gaan, heb je meteen een 24 inch met Crystal view (wat ik graag zou willen) en voor de laagste prijs. Tja die USB poorten bij HP, handig maar om het daarvoor zo duur te maken... Hoezo met dvi, hebben die andere standaard geen dvi dan? (ik heb een HD2900XT dus ik kan alleen maar dvi, tenzij ik een omzetblokje gebruik). Op het moment zit ik te twijfelen, of ik dan niet ook meteen over moet stappen op PVA. Anders ben ik dalijk teleurgesteld in de weergave van kleuren etc, omdat ik 'veel' verwacht van een nieuw scherm.
In V&A die 2407 van Dell willen kopen, voor 475eu, dan had ik het wel gedaan maar de verkoper reageerde pas laat en is al verkocht. Jammer... Nog iemand tips of een goed idee?

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 23:34:
De nieuwe acers staan al bij www.online-systems.nl voor 399 euro,
maar moeten voor die prijs wel TN zijn vrees ik!
Je bedoelt dit type bijv? (op online-systems)

Acer 24" TFT P243Wd
Acer 24" TFT P243Wd-HDMI

Hier een link naar de acer site met info + pics. Ziet er goed uit, interessante prijs. Ook zie ik dat er geen speakers meer ingebouwd zitten (aangezien toch niemand die gebruik met zo'n slecht geluid) wat mij ook bevalt. Crystalbrite aanwezig en die knoppen aan de onderkant zijn groot, wat anders dan dunne stroeve kleine knopjes op de meeste.

Denk dat mijn keus dan gaat vallen bij de P241W of P243W. Heb de plaatjes even opgeslagen om het verschil te kunnen zien, als ik het goed heb is de voet wat donkerder bij de een. Kan iemand verder een verschil zien? Ze zijn allebei 24 inch en de specs op die link wat ik daarnet gaf zijn ook identiek.

[ Voor 49% gewijzigd door peakaboo op 04-09-2007 10:06 ]

• FireAge
  • Laatst online: 15:28
Steephh schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 01:11:
[...]

Hmja, das inderdaad.. Kut :S

Maar wat ik er eigenlijk mee wilde zeggen is dat er geen PVA paneel in zit.. Maar dat zou weer niet moeten kunnen vanwege de kijkhoek.. :S
Mischien is dit dan het verschil met advanced pva >:-)
Laat ze eerst maar eens definieren wat dat nou is, dan koop ik daarna wel zo'n scherm :)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.