Een goed moment voor een 24" TFT?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.839 views sinds 30-01-2008

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 00:03
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:40:
ik heb mijn samsung 244t teruggebracht na teveel aan input lag.
Ben dus daarna gevallen op de LG L245WP
Iemand ervaring met dit scherm? De bedoeling is fotobewerking en gaming...
Heb die LG sinds een maandje, bevalt erg goed. Vind hem zelf een stuk mooier dan de Dell 2407 die ik op mijn werk heb. Snelheid is goed, kleuren geweldig, topscherm! Enige jammerlijke is dat PIP niet werkt net DVI en dSub helaas.

En input lag is de vertragingstijd in de electronica van het scherm. Als dat 50ms is (bij de Samsung 244t bijvoorbeeld), dan loopt het beeld achter bij wat je doet. Dus je muispijltje beweegt later als de beweging van de muis zelf. Zoek maar eens in oudere delen van het 20" en groter TFT topic, dan vind je er een heleboel over terug.

[ Voor 24% gewijzigd door DaCoTa op 09-09-2007 00:45 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RappieRappie schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 12:15:
Even een vraagje tussendoor;

Is er iemand die flat panel scaling gebruikt?

[afbeelding]

Ik heb er net mee lopen expirimenteren icm met mijn Syncmaster 245B, en het is best grappig. Als de PC een game niet trekt op 1920x1200, kan je hem gewoon op 1680x1050 zetten, alleen is dat dan windowed (balkjes boven en onder, maar wel mooie IQ). Op zich best geinig, want op deze manier ziet 1680x1050 er niet blurry en opgeblazen uit op een 24" inch, maar past je systeem de "window" gewoon aan naar de gekozen resolutie. :). Ik wist niet eens dat het kon! :D
Zelf gebruik ik flatpanel scaling altijd op mijn Dell 2007 monitoren (of 1:1 afhankelijk van de resolutie). Ik zie dat je het hier vanuit je OS doet, maar is je monitor niet zelf in staat om dat te doen? Dat lijkt mij namelijk nog een stukkie makkelijker.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:55

Format-C

Tracing Rays

Mmm, ik zal eens in de manual kijken vanmiddag. Tnx. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 22:23

Marando

Muziekje?

Nou, ik mag mijn Acer 2423Wbtd terugsturen naar 4Launch, aangezien ik niet gekregen heb waar ik vanuit ging, op basis van de specs of de website. Deden ze niet moeilijk over.

Heb nu trouwens sinds vandaag een dom (bekend) probleem. Ik krijg om de 2 minuten een melding in beeld dat er "no signal" is.. dan na 1 minuut gaat het beeld uit om vanzelf weer aan te gaan.. dit blijft zich herhalen.

Ik wil nu naar een 22" monitor, heb geen zin meer in 24" en bovendien vind ik het ook wel iets te groot om eerlijk te zijn.

Welke 22" monitor is momenteel de beste keuze? Wil geen TN panel meer, maar iets met mooie kleuren weergave.. en toch snel genoeg voor games/films.

[ Voor 9% gewijzigd door Marando op 09-09-2007 13:41 ]

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Marando schreef op zondag 09 september 2007 @ 13:40:
Nou, ik mag mijn Acer 2423Wbtd terugsturen naar 4Launch, aangezien ik niet gekregen heb waar ik vanuit ging, op basis van de specs of de website. Deden ze niet moeilijk over.

Heb nu trouwens sinds vandaag een dom (bekend) probleem. Ik krijg om de 2 minuten een melding in beeld dat er "no signal" is.. dan na 1 minuut gaat het beeld uit om vanzelf weer aan te gaan.. dit blijft zich herhalen.

Ik wil nu naar een 22" monitor, heb geen zin meer in 24" en bovendien vind ik het ook wel iets te groot om eerlijk te zijn.

Welke 22" monitor is momenteel de beste keuze? Wil geen TN panel meer, maar iets met mooie kleuren weergave.. en toch snel genoeg voor games/films.
"Wij" kunnen natuurlijk niet gaan zeggen welke 22inch het beste is. Reviews genoeg op internet.
Denk niet dat je geen TN panel kan vinden die snel genoeg is voor games en films.
Het is het een of het andere. Al heb ik ze nooit in actie gezien dus durf niet met zekerheid te zeggen dat het zo is.
Again reviews reviews reviews :)

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 22:23

Marando

Muziekje?

sajoku schreef op zondag 09 september 2007 @ 13:46:
[...]

"Wij" kunnen natuurlijk niet gaan zeggen welke 22inch het beste is. Reviews genoeg op internet.
Denk niet dat je geen TN panel kan vinden die snel genoeg is voor games en films.
Het is het een of het andere. Al heb ik ze nooit in actie gezien dus durf niet met zekerheid te zeggen dat het zo is.
Again reviews reviews reviews :)
Het beetje gamen wat ik doe moet prima kunnen op een A-PVA panel. Ik ga dinsdag ochtend op vakantie, tegen die tijd moet ik een keuze gemaakt hebben want maandag gaat dit scherm terug naar 4Launch. Maarja ik zal straks als ik alles geregeld heb hier even wat reviews zoeken op internet. :)

Verwijderd

iemand al enig informatie over de samsung 246bw??

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-07 08:32
Ik ga morgen ook eens contact opnemen met Zercom.. Hopenlijk doen ze niet al te moeilijk..

_@/'

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Ook ik ben aan het kijken naar een 24" schermpje, en mijn oog is ook gevallen op de Acer AL2423Wb. Graag zou ik hem eerst in levende lijven een keer in actie willen zien (het is toch net iets anders dan een processor of video kaart kopen), weet iemand toevallig een zaak die dit beestje ten toon gesteld heeft staan?

Dan nog de vraag waar ga je hem aanschaffen, de enigste webwinkel die 100% pixel garantie kan leveren is zover ik nu heb gevonden Azerty, al betaal je dan wel 90 euro extra. Hiervoor kun je nog een aardig eind gaan rijden om hem ergens anders duurder te halen maar dat je hem eerst mag checken... Iemand betere aanschaf adresjes?

Ik weet niet wat jullie mening is, maar ik ben bang dat ik me er toch aardig aan ga ergeren als ik zo'n scherm heb staan voor zoveel geld en er zit dan ergens zo'n dode pixel waar je altijd tegen aankijkt? De gene die hem hebben aangeschaft, hebben jullie last gehad van dode pixels?

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-07 08:32
Dode pixels heb je niet zoveel last van als het een subpixel betreft. Die vallen bijna niet op, tenzij het bijvoorbeeld een rood oplichtende pixel is en je altijd in zwarte shell omgevingen werkt.

_@/'

Verwijderd

RappieRappie schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 12:15:
Even een vraagje tussendoor;

Is er iemand die flat panel scaling gebruikt?

Ik heb er net mee lopen expirimenteren icm met mijn Syncmaster 245B, en het is best grappig.
Games die geen widescreen ondersteuning hebben, bijv. Battlefield2, worden
op een 24´´ vaak op 1600x1200 gespeeld, met zwarte balkjes links en rechts. Zo heb je geen
vervormd beeld. ;)

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Het probleem van een 24 inch is alleen dat de nieuwste spellen op die resolutie met geen enkele configuratie alles op max met acceptabele framerate kunnen draaien.

Heb zelf een 22 inch acer, door omstandigheden gekocht toen, nog altijd tevreden, maar als ik had geweten dat ik vergeleken met die prijs die ik toen had betaald + 50 euro een 24 inch had een maandje of 5 later dan had ik dat wel gedaan.

Binnenkort kan ik de 2416 van acer ook es bekijken. Ik verwacht eigenlijk dat dit scherm hetzelfde presteert als de 2216 die ik nu heb.

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Heeft iemand al wat meer info over de P serie van Acer? Ik heb geen mail meer terug gehad van online-systems, die deze als enige (voor zover ik heb kunnen vinden) verkoopt. 399 euro voor de Acer 24" TFT P243Wd-HDMI.

[ Voor 18% gewijzigd door peakaboo op 10-09-2007 22:45 ]

Verwijderd

DaCoTa schreef op zondag 09 september 2007 @ 00:42:
[...]

Heb die LG sinds een maandje, bevalt erg goed. Vind hem zelf een stuk mooier dan de Dell 2407 die ik op mijn werk heb. Snelheid is goed, kleuren geweldig, topscherm! Enige jammerlijke is dat PIP niet werkt net DVI en dSub helaas.

En input lag is de vertragingstijd in de electronica van het scherm. Als dat 50ms is (bij de Samsung 244t bijvoorbeeld), dan loopt het beeld achter bij wat je doet. Dus je muispijltje beweegt later als de beweging van de muis zelf. Zoek maar eens in oudere delen van het 20" en groter TFT topic, dan vind je er een heleboel over terug.
ik had er al enorm veel over gelezen. Met mijn systeem kan dit niet. E6600, 7900GTO, razor diamondback. Dus daar zal de vertraging wel niet zitten :).

zolang die LG maar niet hetzelfde heeft als die samsung ben ik content. Hoe zit et met die voet van die LG? Is ie stevig?

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

REDFISH schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:38:
Het probleem van een 24 inch is alleen dat de nieuwste spellen op die resolutie met geen enkele configuratie alles op max met acceptabele framerate kunnen draaien.

Heb zelf een 22 inch acer, door omstandigheden gekocht toen, nog altijd tevreden, maar als ik had geweten dat ik vergeleken met die prijs die ik toen had betaald + 50 euro een 24 inch had een maandje of 5 later dan had ik dat wel gedaan.

Binnenkort kan ik de 2416 van acer ook es bekijken. Ik verwacht eigenlijk dat dit scherm hetzelfde presteert als de 2216 die ik nu heb.
Er zijn meer dan genoeg kaarten die games op 1920*1200 prima kunnen draaien. Dat is geen probleem hoor. Zelfs relatief oude kaarten zoals de 1900GT kan dat! Veel spellen kunnen ook widescreen draaien. Battlefield 2 ook als je in de snelkoppeling aanpast dat het spel in 1920*1200 moet opstarten. :)

Youtube Download ubersnel.nl

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 11:50
peakaboo schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:45:
Heeft iemand al wat meer info over de P serie van Acer? Ik heb geen mail meer terug gehad van online-systems, die deze als enige (voor zover ik heb kunnen vinden) verkoopt. 399 euro voor de Acer 24" TFT P243Wd-HDMI.
ik ben ook aan het wachten op dit model...
maar blijf het vaag vinden dat ze niet op de nl acer site staan
* DarkChylde hoopt stiekum dat de w2408 goedkoper word :+

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 21:16
Hmm. Nog een kandidaat voor W2408... jammer alleen dat er nog geen goede reviews beschikbaar zijn.

Verwijderd

Ik ben geintresseerd in de LG L245WP-BN (24", D-Sub/HDMI, 8ms), alleen geen idee waar ik die moet bestellen.

Heb in pricewatch gekeken, maar bij meeste is pixelgarantie al gauw 100 euro voor een 24 inch scherm en dan ook maar 1 dag of 1 week geldig, dit is toch belachelijk? Nou zal in meeste gevallen de pixel in de eerste week dood zijn, maar als ie een dag later alsnog dode pixels krijgt ben je 100 euro lichter en heb je officieel geen recht op een garantie claim.

En wie krijgt de schermen daar die defecte pixels hadden waar geen recht op fabrieks garantie zit?

Nou kan ik natuurlijk een winkel kiezen waar ze geen pixel garantie doen en van me 7 dagen retour recht gebruik maken, in ieder geval niet (voor) 100 euro (opge)lichter als er dan toch daarna nog 1 dood gaat. Maar veel winkels doen daar ook moeilijk over vooral als de doos open is geweest (op zich wel logisch natuurlijk).

Dus vroeg ik me af waar jullie je schermen vandaan hebben en hij hun aftersales is bij enige defecten en hoeveel je extra betaald hebt voor pixelgarantie als je dat genomen hebt.

Op school vorig jaar had ik een scherm met een dode pixel (altijd wit) en ik stoorde me er erg aan, hierom deze vraag.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:00

Wildfire

Joy to the world!

REDFISH schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:38:
Goh, op m'n vorige systeem (Athlon 64 X2 6000+, 2gb RAM, GF 8800 Ultra) kon ik Bioshock anders probleemloos spelen op 1920x1200. Ik moet wel zeggen, ik had anti-aliasing uitstaan want dat leek me op 1920x1200 niet echt meer nodig :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
DarkChylde schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 17:08:
[...]

ik ben ook aan het wachten op dit model...
maar blijf het vaag vinden dat ze niet op de nl acer site staan
* DarkChylde hoopt stiekum dat de w2408 goedkoper word :+
Ik ook, als ik wat meer zekerheid krijg over die P van acer, dan wil ik die overwegen. De specs zijn goed. Verder is de HP nog wat beter, leuke extratjes zoals die usb en die pivot voet, en mij LIJKT het design van HP nog wat mooier. Alleen, we moeten niet vergeten dat HP slechts 1 jaar garantie geeft. Althans, dat zeggen veel mensen. Ik ga online-systems nog maar es mailen over die P.

• smoove
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-06 21:01
EIZO S2431W

http://www.eizo.nl/pool/spec/nl_S2431W.pdf

_/-\o_

alleen nog wat duur, de prijs is rond de 850- 900 euro

Sehr Gut getest door de duitsers:
http://www.prad.de/new/mo...007/test-eizo-s2431w.html

---

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Maar even in het 24" topic een vraagje stellen;

ik heb een apple 23" (maar dus met een 1920*1200 res), en wil weer warcraft spelen. Nu heb ik op het moment een 7600gt i.c.m. een e6750 en 2gig, nu moet de videokaart blijkbaar een update krijgen.

Ik zat zelf te kijken naar een 8600gts silent (vooral omdat die dus passief gekoeld is, en ook niet zoveel stroom verbruikt), kan ik hiermee wel alles op max draaien in zijn native res, of kan ik beter wachten op de volgende generatie videokaarten?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ondertussen begint dit echt een "grote TFT vraagjes topic" te worden. Ik lees veel teveel basic vraagjes die gesteld worden waar het antwoord al eerder in deze topic (of elders) te vinden is. Dat is niet de bedoeling. En voor slowchat is IRC uitgevonden. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.