Een goed moment voor een 24" TFT?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.836 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

RappieRappie schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:45:
Ik zit er een cm of 50 vanaf denk ik. :D
Lange armen. Als jij je toetsenbord op de voet hebt staan zit je zeker niet ergonomisch.
Ik heb zelf al een tijdje een 22 inch scherm en deze staat 50 cm van mijn ogen af. Daartussen ligt het toetsenbord (ik kan deze vrijelijk verplaatsen om te gamen enzo) en ruimte voor mijn shag en een mok enzo.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-07 08:32
peakaboo schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 20:03:
[...]

Die laatste zin snap ik ff niet? Bedoel je niet dat je daarom voor de Samsung bent gegaan (die wel PVA heeft)? Over wat voor een groot prijsverschil praten we dan, een 24'' non pva en eentje die wel pva heeft? Mooie zwarte kleur trouwens die samsung. Ik zou gewoon een keer 5 vergelijkbare schermen naast elkaar willen hebben en dan testen op games, films en internet enz. Dan zou ik het wel weten meteen.
Lol, maar het Acer scherm is het enige scherm in deze prijsklasse die wel een PVA scherm heeft, de rest dus niet. Het zit zo: ik wil graag voor een PVA scherm gaan, mede vanwege de kijkhoek. Ik heb dus maar één keuze, de Acer. Deze kost rond de 400 euro. Als ik dat niet belangrijk vond (en hetzelfde budget had), had ik dus de keuze tussen de nieuwe Acer P243 en de Samsung 245BW. Dan zou ik in dat geval voor de Samsung 245BW zijn gegaan vanwege het design en de betere afwerking.

_@/'

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Steephh schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 20:31:
[...]

Lol, maar het Acer scherm is het enige scherm in deze prijsklasse die wel een PVA scherm heeft, de rest dus niet. Het zit zo: ik wil graag voor een PVA scherm gaan, mede vanwege de kijkhoek. Ik heb dus maar één keuze, de Acer. Deze kost rond de 400 euro. Als ik dat niet belangrijk vond (en hetzelfde budget had), had ik dus de keuze tussen de nieuwe Acer P243 en de Samsung 245BW. Dan zou ik in dat geval voor de Samsung 245BW zijn gegaan vanwege het design en de betere afwerking.
Ik ben even helemaal de kluts de kwijt door al het aanbod tegenwoordig. Maar als ik even mijn situatie mag neerzetten: Mijn budget ligt ongeveer tot max 450 eu. PVA scherm niet noodzakelijk, maar ik heb de verschillen met een normaal TN paneel nog niet zelf kunnen ervaren. Omdat ik er weinig vanaf weet weet ik niet of ik wel extra voor wil bijbetalen. Een 22'' is goed, een 24'' heb ik het liefst, ook aangezien deze maar een klein beetje meer kosten. Het design van samsung en de afwerking bevalt mij ook, ik heb nu een 931C. Maar ik kijk denk ik 98% van de tijd op het scherm zelf dan naar de monitor en zijn uiterlijk, dus dat heeft voor mij een belangrijkere waarde. Dan zou je zeggen: Tja dan is het toch simpel en ga je voor een PVA scherm? Misschien wel, maar het blijft een hoop geld en ik heb nog niet echt overtuigende plaatjes of woorden gezien die een PVA scherm een dikke meerwaarde geven voor wat extra geld. Heeft iemand nog wat toe te voegen of iemand die mij verder kan helpen richting mijn keuze?

Wil even deze link op hardwareinfo erbij voegen, omdat dit een monitor is die mij qua uiterlijk het meest overtuigd, de W2408. Aangezien ik al een oogje had op de W2207 is deze natuurlijk nog interessanter vanwege het formaat. Is dit ook concurrent?

[ Voor 9% gewijzigd door peakaboo op 04-09-2007 21:14 ]

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ja dat PVA blijft maar terug komen. Het is nieuwer dan TN, maar is het ook aanzienelijk beter? Zijn goedkope PVA schermen beter dan dure TN schermen?

Zijn er uperhaupt echte reviews te vinden over dit onderwerp?

• Steephh
Dure TN en goedkope PVA's? :P Sorry hoor, maar dat slaat dus nergens op. PVA is een totaal andere techniek en heeft niets met duur of goedkoop te maken.

En ja. Zie het zo, de 24" TN monitoren zijn er vanaf 330 euro, de goedkoopste 24" PVA is vanaf 400 euro.

_@/'

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Steephh schreef:
Zie het zo, de 24" TN monitoren zijn er vanaf 330 euro, de goedkoopste 24" PVA is vanaf 400 euro.
Steeph heeft gelijk! pva panelen zijn over het algemeen duurder omdat ze mooiere beeld weergeven! (soms minimaal maar er zit toch echt verschil in)

voor de mensen die nogmaals willen weten wat TN en PVA nu precies betekend hier nog even 2 verhaaltjes over panelen.

TN-paneel:
Veruit het populairst is de zogenaamde TN (Twisted Nematic) technologie. Dit type bestaat het langst en is het goedkoopst te produceren. Voordelen van TN zijn een snelle responsetijd en een lage kostprijs van de monitor waarin het paneel verwerkt wordt. TN kent echter ook een aantal nadelen. Zo is de kijkhoek in vergelijking met andere technieken slechter en treedt er bovendien duidelijk zichtbare verkleuring van het beeld op wanneer het onder een bepaalde hoek wordt bekeken. Een wit vlak bijvoorbeeld kleurt bij een TN paneel van opzij bekeken vaak geel, terwijl het beeld van onder bekeken juist erg donker wordt.
Naast de beperkte kijkhoek is TN traditioneel niet sterk op het gebied van kleurweergave. Dat laatste punt is bij de laatste generaties inmiddels echter grotendeels weggewerkt, al is TN nog wel hekkensluiter in vergelijking met de andere technologieën. Vrijwel alle 17 inch en het merendeel van de 19 inch monitoren die momenteel op de markt zijn, maken uit kostenoverwegingen gebruik van TN-panelen. Ook de goedkopere monitoren in het widescreen segment worden steeds vaker uitgerust met TN panelen.

(S-)PVA-paneel:
S-PVA staat voor (Super) Patterned Vertical Alignment en is ontwikkeld door Samsung. S-PVA schermen sturen de vloeibare kristallen op een compleet andere manier aan dan bij TN panelen het geval is. Het grote voordeel van S-PVA is de zeer goede zwartweergave. S-PVA schermen slagen er als beste in om de kristallen van het scherm zodanig te ordenen dat er vrijwel geen licht van de lamp achter het scherm doorgelaten wordt. Een ander zwaarwegend voordeel is de kijkhoek: anders dan bij alle andere technologieën treedt er bij S-PVA schermen geen kleurverandering op bij grotere kijkhoeken, zowel horizontaal als vertikaal is de kijkhoek dan ook vrijwel onbegrensd. Naast deze voordelen is de kleurweergave van de laatste generaties S-PVA panelen bovendien ook bijzonder goed en beduidend beter dan bij TN-panelen. S-PVA heeft echter ook een nadeel. In vergelijking met TN-panelen is de responstijd vrij traag. De laatste generaties S-PVA schermen zit op ongeveer 16 ms voor volledige zwart-wit-zwart timing, bij TN-panelen is 8 ms inmiddels gebruikelijk. Daar komt bij dat de responstijd van S-PVA panelen bij kleinere kleurveranderingen oploopt. Ook voor veel van de nieuwe Super PVA monitoren geldt dat de responstijd door middel van overdrive circuits beter is dan voorheen en daarmee goede scores mogelijk zijn. S-PVA panelen worden bijvoorbeeld in de duurdere monitoren van Samsung en Eizo gebruikt.

Conclusie: elke type paneel heeft wel "wat" :( ---> ;)
je moet voorjezelf afwegen wat je wil:
wil je gamen en snel! (en maakt je de kleuren enzo niet zoveel uit neem je een tn-paneel)
ben je kieskeurig en wil je mooie kleuren en boeit je de snelheid niet zo dan neem je (s)pva!
wil je allebei? ! dan heb je pech :P want er bestaat geen perfect-allround-scherm :)

A world without gadgets is no world ;)

• Steephh
MauSS schreef op woensdag 05 september 2007 @ 02:42:
[...]

Conclusie: elke type paneel heeft wel "wat" :( ---> ;)
je moet voorjezelf afwegen wat je wil:
wil je gamen en snel! (en maakt je de kleuren enzo niet zoveel uit neem je een tn-paneel)
ben je kieskeurig en wil je mooie kleuren en boeit je de snelheid niet zo dan neem je (s)pva!
wil je allebei? ! dan heb je pech :P want er bestaat geen perfect-allround-scherm :)
Wil je allebei, dan kan dat wel.. Maar zal je je budget moeten verhogen en aan een S-IPS paneel gaan denken.

_@/'

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:07

Garrett

Watercooler

http://www.hardforum.com/...=1031356446&postcount=180

Een hardforum bezoeker die hetzelfde probleem had met de Acer 2423W als ik... mijne is dus ook meteen teruggegaan ;)
Banding en kijkhoek van :r

I love watercooling

• Steephh
Garrett schreef op woensdag 05 september 2007 @ 07:10:
http://www.hardforum.com/...=1031356446&postcount=180

Een hardforum bezoeker die hetzelfde probleem had met de Acer 2423W als ik... mijne is dus ook meteen teruggegaan ;)
Banding en kijkhoek van :r
Van wat? Wat je op foto's ziet is meestal een stuk erger dan dat je in het echt ziet.. Dus overdrijven kan ook. Vanmiddag ga ik de mijne ophalen, ben benieuwd wat er mis aan is. Ik vraag wel meteen een RMA formulier erbij. ;) :D

_@/'

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Je kan wel zeggen dat de snelheid een stuk trager is bij S-PVA schermen, maar dat hoeft helemaal niet merkbaar te zijn. Mijn 214T heeft dan wel 8ms responstijd, maar ik heb nog nooit last van ghosting gehad of iets dergelijks. Plus dat de kleurweergave ontzettend goed is, evenals de kijkhoek. Maar dat mag ook wel voor een scherm van boven de 500 euro.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:00

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb een Acer AL2423Wb en ik merk wel dat de kijkhoeken gewoonweg niet kloppen. Als ik wat buk of enigszins schuin naar het scherm kijk, dan zie ik al dat het donkerder wordt of verkleurd. De kijkhoeken kloppen iig niet.

Nu is dat voor mij niet zo'n probleem, ik zit er toch altijd recht voor gelukkig. Ik ga m'n scherm dan ook niet terugsturen, maar het blijft eigenlijk oplichterij. De kijkhoeken worden gewoonweg niet gehaald lijkt het. Of is dit exemplarisch?

Afijn - ik ben verder wel gewoon erg tevreden met dit scherm en werk er met het volste plezier mee.

Banding heb ik niet op gelet, het is me iig niet opgevallen als het er wel is. En ghosting... ik speel Bioshock in 1920x1200 op dit scherm en heb niets opgemerkt, dus als het er is zal het zo miniem zijn dat ik het niet eens opmerk. En input lag... niks van gemerkt. Ik muis en wat ik zie is gewoon een reactie zoals het hoort.

[ Voor 22% gewijzigd door Wildfire op 05-09-2007 12:41 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Als je van boven of beneden naar het scherm kijkt klopt het inderdaad niet. Als je van opzij kijkt klopt het wel en dat vindt ik vele malen belangrijker! Dat werkt ook gewoon goed. Als je een film of tv op dit scherm kijkt is dat ook niet vervelend :)

Mijn scherm wordt morgen door UPS opgehaald. Dan hoop ik binnenkort ook een werkend scherm te hebben :)

Youtube Download ubersnel.nl

• Steephh
WTF. Dit slaat echt nergens op. Ik haal het scherm op en zie dat het maar 400cd/m2 is en 160 graden kijkhoek.. :s Ik heb geen last van het DVI no-signal probleem.. Maar ik ga eens een boze mail naar Acer schrijven. Misschien dat het helpt.

[ Voor 39% gewijzigd door Steephh op 05-09-2007 19:26 ]

_@/'

• MauSS
Steephh schreef:
Maar zal je je budget moeten verhogen en aan een S-IPS paneel gaan denken.
ook "die" hebben nadelen.. O-) (maar begrijp wel wat je bedoeld die zijn eigenlijk nog ietsje beter dan s-pva)

(S-)IPS:
Het laatste type dat we regelmatig tegenkomen heeft de naam IPS (In Plane Switching) en wordt voornamelijk bij grotere monitoren gebruikt. De IPS technologie is in eerste instantie door Hitachi ontwikkeld en later verbeterd door LG.Philips. De voordelen van IPS zijn vergelijkbaar met die van PVA. Zo biedt het uitstekende kleurweergave, zelfs beter dan S-PVA. Verder wordt ook S-IPS gekenmerkt door een zeer goede kijkhoek, al is deze juist weer iets minder goed dan bij S-PVA. Naar mate de kijkhoek toeneemt neemt de lichtsterkte namelijk sterker af dan bij S-PVA het geval is. Ook is de zwartweergave minder goed dan bij S-PVA panels het geval is, zodat het contrast minder hoog is. Voordeel van S-IPS is dat de reactietijd over de gehele linie wel beter is dan bij S-PVA. Een voordeel dat zowel S-IPS als S-PVA boven TN panels hebben, heeft te maken met dode pixels. Deze kunnen bij elk van de drie technologieen voorkomen, echter bij TN kunnen dode pixels iedere kleur hebben, bij S-IPS en S-PVA kunnen ze alleen zwart zijn, wat veel minder storend is."
Wildfire schreef:
Ik heb een Acer AL2423Wb en ik merk wel dat de kijkhoeken gewoonweg niet kloppen. Als ik wat buk of enigszins schuin naar het scherm kijk, dan zie ik al dat het donkerder wordt of verkleurd. De kijkhoeken kloppen iig niet.
Klopt the same over here... maar wanneer buk jij je achter je pc? ;) en wanneer ga jij van links naar rechts met je bureaustoel ? :o gewoon stil zitten! geen enkel scherm is perfect! :)
Wildfire schreef:
het blijft eigenlijk oplichterij. De kijkhoeken worden gewoonweg niet gehaald lijkt het. Of is dit exemplarisch?
Nee het ligt gewoon aan de massa-productie! van oplichterij is geen sprake, maar bij "bijna" elk scherm veranderen de kleuren als je beweegt bij het ene scherm heel weinig bij de andere schermen veel meer! en geloof me Wildfire 't kan erger ;)

[ Voor 28% gewijzigd door MauSS op 05-09-2007 19:32 ]

• R-O-Y

R-O-Y

Steephh schreef op woensdag 05 september 2007 @ 18:28:
WTF. Dit slaat echt nergens op. Ik haal het scherm op en zie dat het maar 400cd/m2 is en 160 graden kijkhoek.. :s Ik heb geen last van het DVI no-signal probleem.. Maar ik ga eens een boze mail naar Acer schrijven. Misschien dat het helpt.
Heb je dan wel het goede scherm? Bij mijn 2423W staat weldegelijk 178graden kijkhoek op de doos. Zou ik even nakijken als ik jou was :)

ps foto's komen vanavond O-) zijn met de camera van papa gemaakt :+ die moet ze er even afhalen voor mij :P

• Steephh
R-O-Y schreef op woensdag 05 september 2007 @ 19:43:
[...]

Heb je dan wel het goede scherm? Bij mijn 2423W staat weldegelijk 178graden kijkhoek op de doos. Zou ik even nakijken als ik jou was :)

ps foto's komen vanavond O-) zijn met de camera van papa gemaakt :+ die moet ze er even afhalen voor mij :P
Hm nee, niet echt.

Grr.. Ik vind dat echt niet grappig, als ze me het verkeerde scherm hebben meegegeven. Ik heb minstens een halve kilometer met die doos en nog een andere doos met een barebone kast erin liggen zeulen. En dan moet ik die zeker over een paar dagen na school (want mijn school begint elke dag om kwart voor negen) weer terug gaan brengen. Ik zie het al voor me, naar elk lokaal die monitor meezeulen. Lekker, door andermans fouten kan je het zelf weer opknappen, en het ergste is dat ik er dan nog zo een groot bedrag voor betaal. Dan mag ik toch wel iets verwachten, niet dan? Het rare is, het scherm is verder identiek aan wat er op de website staat, qua design. En wat er op de doos staat kan me een worst wezen, ik moet het natuurlijk wel zelf kunnen zien, en dat zie ik heel erg goed. De kleuren beginnen bij mij al te veranderen wanneer ik op een hoek van 45 graden zit tegenover het midden. Dat is dus echt niet goed. :s

Ik heb maar eens een mail naar acer gestuurd.
Beste Acer,

Ik heb vandaag mijn Acer 2423WB opgehaald. Ik ben hierover nogal ontevreden. Op uw site staat vermeld dat de kijkhoeken van het scherm 178 graden zijn. Dit zie ik totaal niet terug want als ik een klein beetje schuin voor mijn scherm ga zitten dan zie ik al verkleurende vlekken in mijn beeld. Bij een zwart beeld heb ik veel last van backlight bleeding. Ik zie het licht ontzettend goed doorkomen, iets wat bij een PVA paneel niet voor zou mogen komen of in ieder geval een stuk minder zou moeten zijn. Ik zie het nog minder op mijn LG 20” die een normaal TN paneel heeft. Verder is de lichtopbrengst nogal fel, dat heb ik kunnen verhelpen door het contrast een stuk terug te brengen.

Waar het op neer komt is dat ik totaal niet tevreden ben over dit scherm. Als ik 400 euro (900 gulden) neertel voor een scherm dat ik toch wel een correct werkend product mag verwachten. Maar blijkbaar is dat dus niet zo. Ik was eerst van plan om misschien 2x een 24” TFT van Acer aan te schaffen maar ik heb hier vanaf gezien. Verscheidene mensen hadden me afgeraden dit 24” TFT te kopen en nu begrijp ik dus waarom. Je wordt gewoon vierkant opgelicht met de specificaties op jullie website, die de computerwinkels daar weer van overnemen.

Ik zou graag zien dat er voor dit probleem een oplossing komt. Het maakt me niet uit hoe, het omruilen van het scherm zodat ik een scherm krijg waar wel een PVA paneel inzit of inname van het scherm, want met dit scherm kan ik dus echt niet werken.

In afwachting van uw mail,

Met vriendelijke groet,

Stephan van Zeeland

[ Voor 8% gewijzigd door Steephh op 05-09-2007 20:01 ]

_@/'

• R-O-Y

R-O-Y

Waar heb je dat scherm gehaald dan? Mijn scherm dat bij Azerty vandaan komt doet het prima (op de dvi na dan :+ ) Kijkhoeken ben ik zeer tevreden over. Was eerst nogal terughoudend met TFT. Hiervoor altijd een CRT scherm gehad en dat vond ik vele malen mooier dan welke TFT dan ook. Toen de PVA schermen goedkoper werden heb ik er toch maar 1 gekocht. Wat ik tot nu toe gezien heb heb ik zeker geen spijt van. Het is m.i. gewoon een erg mooi scherm :) Die 178 graden die op de doos staan heeft het scherm ook gewoon. Vanaf de zijkant is het prima kijken naar dat scherm. :)

Maar jij hebt dus het verkeerde scherm als ik het goed begrijp? Waar heb je die gehaald dan? Als je het scherm toch ophaalt zou ik vragen of je het in de winkel even mag bekijken. Als je het opgestuurt hebt gekregen dan stuur je het op hun kosten terug. Het is immers hun fout geweest. Als je de winkel daarop wijst gaan ze ook altijd wel akkoord om het verzenden te betalen.

Ik heb het scherm nou 2 dagen in gebruik op de VGA poort. Ben er echt zeer tevreden over _/-\o_

• Steephh
R-O-Y schreef op woensdag 05 september 2007 @ 21:56:
Waar heb je dat scherm gehaald dan? Mijn scherm dat bij Azerty vandaan komt doet het prima (op de dvi na dan :+ ) Kijkhoeken ben ik zeer tevreden over. Was eerst nogal terughoudend met TFT. Hiervoor altijd een CRT scherm gehad en dat vond ik vele malen mooier dan welke TFT dan ook. Toen de PVA schermen goedkoper werden heb ik er toch maar 1 gekocht. Wat ik tot nu toe gezien heb heb ik zeker geen spijt van. Het is m.i. gewoon een erg mooi scherm :) Die 178 graden die op de doos staan heeft het scherm ook gewoon. Vanaf de zijkant is het prima kijken naar dat scherm. :)

Maar jij hebt dus het verkeerde scherm als ik het goed begrijp? Waar heb je die gehaald dan? Als je het scherm toch ophaalt zou ik vragen of je het in de winkel even mag bekijken. Als je het opgestuurt hebt gekregen dan stuur je het op hun kosten terug. Het is immers hun fout geweest. Als je de winkel daarop wijst gaan ze ook altijd wel akkoord om het verzenden te betalen.

Ik heb het scherm nou 2 dagen in gebruik op de VGA poort. Ben er echt zeer tevreden over _/-\o_
Ik heb het scherm nu 3 uur in gebruik op de DVI poort. Het is wel groot en leuk enzo, maar ik had toch liever.. een goed werkend scherm.. Ik heb dus de Acer AL2423Wtd ofzo.. In plaats van de normale W. Er klopt volgens mij gewoon iets niet. En ik dacht nog dat ophalen wel makkelijk was omdat ik nu toch in Eindhoven was, met OV enzo.. Nouja, eigenlijk had ik dus gewoon het scherm moeten weigeren.. Maarja ik dacht, nu is er toch niet meer iets aan te doen.

Zercom heeft dan ook nog eens zo een leuk tekstje op hun website staan:
Controleer altijd de specificaties op de website van de fabrikant op basis van de vendorcode "ET.L680B.071" om misverstanden te voorkomen.
Zercom levert op basis van de vendorcode en is niet aansprakelijk voor verkeerd bestelde producten met betrekking tot afwijkingen in de specificaties of afbeeldingen.
Dus vandaar dat ik maar naar Acer had gemaild.

[ Voor 12% gewijzigd door Steephh op 05-09-2007 22:16 ]

_@/'

• luckyjan
  • Laatst online: 02-07 22:25
Wat staat er dan precies op je doos of op het scherm? Van de AL2423Wtd zie ik een boel russische sites maar daar staat ook een kijkhoek van 178 graden bij.

• Steephh
luckyjan schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:10:
Wat staat er dan precies op je doos of op het scherm? Van de AL2423Wtd zie ik een boel russische sites maar daar staat ook een kijkhoek van 178 graden bij.
Bij mij op de doos staat:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zeelan21/acerscherm.PNG

Dat klopt toch niet? De vendorcode bij Zercom klopt ook nog eens precies met wat er op de site staat. En op de doos staat niets van een PVA scherm.

_@/'

• R-O-Y

R-O-Y

Dat is idd een ander scherm. Bij de PVA schermen staat enkel 178 graden op de doos. Ik ga nu die foto's allemaal uploaden, dan kan je het verschil zien :)

• Steephh
R-O-Y schreef op donderdag 06 september 2007 @ 11:30:
Dat is idd een ander scherm. Bij de PVA schermen staat enkel 178 graden op de doos. Ik ga nu die foto's allemaal uploaden, dan kan je het verschil zien :)
Cool, dan zal ik eens mijn theorieexamen gaan doen, ben over een uur of 3 wel terug. :) Ik weet niet wat ik nu moet doen. Ik had al een mail naar Acer verstuurd en Zercom zegt niet aansprakelijk te zijn..

_@/'

• R-O-Y

R-O-Y

Ik heb ze maar even naar een uploadsite gezet. Het is 45MB aan foto's. Het zijn 7 megapixel foto's, sorry daarvoor. De pc waar ik nu op zit is zo traag dat ik geen zin heb om ze om te zetten :P

http://www.uploadhut.com/id11019/P9030115.zip

roep even als die link niet goed werkt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door R-O-Y op 06-09-2007 12:13 ]

• luckyjan
Dat idd erg vreemd. AL2423Wbtd geeft ook alleen russische sites en daar zie je wel 160 graden kijkhoek en is volgens mij een TN scherm.
Lijkt erop dat je een scherm hebt gekregen dat niet voor de Nederlandse markt bedoelt is.
Wel maf dat ie dan dezelfde leverancierscode heeft. Ben benieuwd wat Acer zegt. Anders zou ik hem terugbrengen naar Zercom en ergens anders halen.

[ Voor 10% gewijzigd door luckyjan op 06-09-2007 12:27 ]

• peakaboo
  • Niet online
R-O-Y schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:11:
Ik heb ze maar even naar een uploadsite gezet. Het is 45MB aan foto's. Het zijn 7 megapixel foto's, sorry daarvoor. De pc waar ik nu op zit is zo traag dat ik geen zin heb om ze om te zetten :P

http://www.uploadhut.com/id11019/P9030115.zip

roep even als die link niet goed werkt ;)
Link werkt niet

• Spice
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Link werkt uitstekend

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Woodsy
  • Laatst online: 08:46
Ik ben de laatste tijd steeds meer aan het kijken voor de Samsung 245B. Momenteel werk ik op een 19" en omdat veel dingen tegelijk doe word het soms wat klein.

De bedoeling hierop is programmeren, xbox360, 1080p content bekijken (films), basic webdesign, huiswerk en veel spelen met verschillende programma's. Ik heb nog nooit een ander paneel gehad en heb geen last op het beeld van mijn huidige Samsung 930BF. De kijkhoek is voor mij niet interessant omdat ik altijd recht ervoor zit.

Voldoet dit scherm gewoon als je altijd met TN hebt gewerkt en nooit met een PVA. En als je niet aan fotobewerking doet?

[ Voor 7% gewijzigd door Woodsy op 06-09-2007 13:29 ]

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 22:23

Marando

Muziekje?

Ja het werkt bij mij ook, na ongeveer 10x doorklikken op lastig te vinden linkjes.. :)
Ik ben nu wel zenuwachtig, mijn monitor staat op me te wachten op het postkantoor (gister ook al, maar was te laat).. hoop toch wel dat ik een PVA panel heb! (en geen dode pixels natuurlijk)

edit: heb even gekeken nogmaals op de site van 4Launch.. maar volgens de specs op de site en ook als ik de productcode op internet opzoek, dan lijkt het erop dat ik toch een PVA panel krijg! Nog een uurtje, dan ben ik klaar met m'n werk en kan ik gelijk door naar het postkantoor! Kan niet wachten!!!

[ Voor 26% gewijzigd door Marando op 06-09-2007 15:58 ]

Verwijderd

ik heb mijn samsung 244t teruggebracht na teveel aan input lag.
Ben dus daarna gevallen op de LG L245WP
Iemand ervaring met dit scherm? De bedoeling is fotobewerking en gaming...

grttzz

• peakaboo
  • Niet online
Ik heb net een heel topic gelezen over de X222W van acer, die veel dvi problems had. Wel allemaal goed opgelost zo te horen, maar wel vervelend als je een gloednieuw scherm meteen moet retourneren :S. Neemt niet weg dat het (en ik vind het zelf ook) een supermooi scherm is, mooi zwart met crystalbrite, 22 inch en een lage prijs (285eu geloof ik). Nu denk ik dat ik die maar even laat voor wat het is en mijn ogen zijn toch gevallen op de nieuwe P serie van acer, en wel de 24 inch variant: Acer 24" TFT P243Wd-HDMI voor 399euro.

Wat specs:
24 inch LCD monitor
DHCP ondersteuning
WUXGA resolutie (1.920x1.200)
400 cd/m² helderheid
Contrast: 3.000:1
Kijkhoek horizontaal: 160 graden, kijkhoek verticaal: 160 graden
5 ms reactiesnelheid
Windows Vista gecertificeerd
Aansluitingen: DVI-D, HDMI

Betekent dit dat deze ook HD ondersteund? 1080p?

Pluspunt is dat ze de speakers weg hebben gelaten, deze zijn toch altijd van zeer matige kwaliteit, dus ook niet nodig.

Wat vinden jullie hiervan?

De HP W2408 is ook supermooi, maar te duur, 500 euro. Deze acer is even groot en scheelt 100 euro. Zou kunnen kiezen voor de W2207, voor 330 euro, maar dan heb ik die 70 euro extra wel over voor een gloednieuw type met een groter scherm en wat betere specs.

[ Voor 16% gewijzigd door peakaboo op 06-09-2007 17:34 ]

• Marando

Marando

Muziekje?

Ik heb 'm binnen, de Acer AL2423W..................Btd |:( |:(

Heel appart, op de doos zitten 2 stickers. Op de 1e sticker die aan de voorkant van de doos zit zie ik staan: 6ms, 1920x1200, 178 graden kijkhoek.. zoals je mag verwachten van een A-PVA panel.

Op een andere sticker staat doodleuk 5ms reactie snelheid, 160 graden kijkhoek, zoals je mag verwachten van een TN panel. Ik heb 'm toch aangesloten, benieuwd hoe het er uit zou zien..

1e indruk is dat het een geweldig scherm is, zolang je er recht voor blijft zitten. Schuif ik één positie op naar links of rechts, dan zie ik duidelijk kleur verschillen optreden. Wit wordt geel bijvoorbeeld.. Niet mooi. Ik vermoed dan ook dat het dus om een TN panel gaat. :'(

Maarja.. mijn vorige monitor had ook een TN panel (samsung 205BW) en ik heb het beeld nu ingesteld dat het er vrijwel hetzelfde uitziet zoals ik gewend was.. en daar kan ik (denk ik) wel mee leven..

Ik zal nog even wat dingen testen. (filmpjes, games, etc..)

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:46

rg-mohwa

Phoe Hé

Beide monitoren zowel de IIyama of de samsung zijn beide 499 dus dan vallen ze toch binnen je budget ?

2 x 499 =998 :9

• Garrett
  • Laatst online: 21:07

Garrett

Watercooler

Marando schreef op donderdag 06 september 2007 @ 18:33:

Heel appart, op de doos zitten 2 stickers. Op de 1e sticker die aan de voorkant van de doos zit zie ik staan: 6ms, 1920x1200, 178 graden kijkhoek.. zoals je mag verwachten van een A-PVA panel.

Op een andere sticker staat doodleuk 5ms reactie snelheid, 160 graden kijkhoek, zoals je mag verwachten van een TN panel. Ik heb 'm toch aangesloten, benieuwd hoe het er uit zou zien..

1e indruk is dat het een geweldig scherm is, zolang je er recht voor blijft zitten. Schuif ik één positie op naar links of rechts, dan zie ik duidelijk kleur verschillen optreden. Wit wordt geel bijvoorbeeld.. Niet mooi. Ik vermoed dan ook dat het dus om een TN panel gaat. :'(

Maarja.. mijn vorige monitor had ook een TN panel (samsung 205BW) en ik heb het beeld nu ingesteld dat het er vrijwel hetzelfde uitziet zoals ik gewend was.. en daar kan ik (denk ik) wel mee leven..

Goh dat komt mij heel bekend voor :+
Gelijk retourneren, je krijgt niet waar je voor betaald hebt, je hebt nu namelijk een TN paneel, vandaar ook die 160/160 op de sticker van de doos ;)
Toch maar even contact opnemen met Supradictus voor een Dell 2407WFP-HC? ;)
Voor 649 een prachtscherm :)

I love watercooling

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
Garrett schreef op donderdag 06 september 2007 @ 18:53:
[...]

Gelijk retourneren, je krijgt niet waar je voor betaald hebt, je hebt nu namelijk een TN paneel, vandaar ook die 160/160 op de sticker van de doos ;)
Wel een groot prijsverschil.

Dat Dell scherm is trouwens al een jaar (of al 2?) in productie, en vaak 800 euro geweest. Is dat ding niet een keer verouderd? En waarom is het zo'n goed scherm?

• MauSS
luckyjan schreef:
Lijkt erop dat je een scherm hebt gekregen dat niet voor de Nederlandse markt bedoelt is.
Dat is inderdaad iets wat vaker voorkomt, Progress in Hengelo werkt soms ook met die producten echter hebben ze het dan wel correct op de site staan.

persoonlijk snap ik niet waarom acer zoveel verschillende schermen uitbrengt keep it simple! en niet 10 verschillende types uit 1 serie... kom op zeg dat ik zelfs voor ons "tweakers" niet meer bij te houden.... ben inderdaad ook benieuwd wat Acer daarvan zegt... 8)

• R-O-Y

R-O-Y

Als je de foto's bekijkt is het toch best een mooi schermpje? :) Als ik het vergelijk met mijn oude CRT bak is het een hele vooruitgang. Zie ook de foto dan ik hem op de zijkant ernaast gelegd heb. Het 24" scherm heeft ongeveer 2x zoveel oppervlak volgens mij :P

Verwijderd

Kom op, ik neem aan dat je niet de hele tijd zo schuin op je monitor geplakt zit. Volgens mij zijn die graden best wel verwaarloosbaar..Ik zelf zit ook al een tijdje te checken voor die 24"es omdat mijn 23" lcd van Samsung nogal kut is qua resolutie en HD-weergave. Is zo`n 24"TFT met die ubergrote resolutie goed voor fullHDmateriaal? Bespaar je toch aardig wat centjes vergeleken met zo`n biggy lcd tv.

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 22:19:
Kom op, ik neem aan dat je niet de hele tijd zo schuin op je monitor geplakt zit. Volgens mij zijn die graden best wel verwaarloosbaar..Ik zelf zit ook al een tijdje te checken voor die 24"es omdat mijn 23" lcd van Samsung nogal kut is qua resolutie en HD-weergave. Is zo`n 24"TFT met die ubergrote resolutie goed voor fullHDmateriaal? Bespaar je toch aardig wat centjes vergeleken met zo`n biggy lcd tv.
Als er bij een scherm staat, HDMI, wil dat dan zeggen dat ze HD materiaal af kunnen spelen? Misschien is de P serie van Acer (nieuwe model) interessant. Moet je even wat verder naar beneden gaan op deze pagina, daar heb ik het al helemaal uitgelegd maar niemand reageert erop. Het draait blijkbaar alleen maar om die Acer AL2423Wbtd of wat dan ook, ik bedoel als je al ruikt dat er een luchtje aan zit, neem dan gewoon het risico niet of check vooraf.

• Steephh
[...]

Betaal jij de tussenliggende 215 euro?
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 22:19:
Hmm, als je een multimonitor opstelling hebt zal je het toch echt wel gaan merken.

_@/'

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
[b][message=28688291,noline]peakaboo schreef op donderdag 06 september 2007 @ Acer 24" TFT P243Wd-HDMI voor 399euro.

Wat specs:
24 inch LCD monitor
DHCP ondersteuning
WUXGA resolutie (1.920x1.200)
400 cd/m² helderheid
Contrast: 3.000:1
Kijkhoek horizontaal: 160 graden, kijkhoek verticaal: 160 graden
5 ms reactiesnelheid
Windows Vista gecertificeerd
Aansluitingen: DVI-D, HDMI

Betekent dit dat deze ook HD ondersteund? 1080p?
Wil ik ook graag weten. Zeer waarschijnlijk kan hij wel 1920x1080 weergeven, maar de echte vraag is of de beeldverhouding correct blijft. Mijn ervaring met mijn 20inch Acer (1680x1050) is dat 720p schermvullend opgerekt wordt en dat ziet er niet uit. Jammer dat ze daar niet even een 1:1 pixel ratio op gezet hebben.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• peakaboo
  • Niet online
ari3 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 23:42:
[...]
Wil ik ook graag weten. Zeer waarschijnlijk kan hij wel 1920x1080 weergeven, maar de echte vraag is of de beeldverhouding correct blijft. Mijn ervaring met mijn 20inch Acer (1680x1050) is dat 720p schermvullend opgerekt wordt en dat ziet er niet uit. Jammer dat ze daar niet even een 1:1 pixel ratio op gezet hebben.
Heeft het zin om Acer daarover te mailen of de desbetreffende webshop die deze monitor verkoopt? Wat houdt die pixel ratio precies in, ik snap wel in grote lijnen wat je bedoelt, dat het beeld niet wordt uitgerekt of niet z'n originele afmeting behoudt bij het afspelen van HD content?

• Steephh
Marando schreef op donderdag 06 september 2007 @ 18:33:

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn met dit probleem. Anders kunnen we misschien gezamlijk actie ondernemen tegen Acer.

_@/'

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 00:03
[...]
Of de LG L245WP, met 618 euro een stukje minder dan de Dell. En het design en coating is m.i. ook nog mooier.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Steephh schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 00:22:
[...]

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn met dit probleem. Anders kunnen we misschien gezamlijk actie ondernemen tegen Acer.
Ik denk eerder dat de winkels de schuldige zijn?

Kijk eens bij een andere winkel? Ik heb mijn Acer AL2623W bij OBSC vandaan. Geen problemen mee gehad. In de middag besteld en betaald met iDeal, volgende ochtend stond de courier voor mn deur...

Home Assistant Configuratie V&A

• Steephh
BiG-GuY schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 00:35:
[...]

Ik denk eerder dat de winkels de schuldige zijn?

Kijk eens bij een andere winkel? Ik heb mijn Acer AL2623W bij OBSC vandaan. Geen problemen mee gehad. In de middag besteld en betaald met iDeal, volgende ochtend stond de courier voor mn deur...
Tsja, als winkels teksten als
Afbeeldingen en specificaties kunnen afwijken van de werkelijkheid.
Controleer altijd de specificaties op de website van de fabrikant op basis van de vendorcode "ET.L680B.071" om misverstanden te voorkomen.
Zercom levert op basis van de vendorcode en is niet aansprakelijk voor verkeerd bestelde producten met betrekking tot afwijkingen in de specificaties of afbeeldingen.
op hun website hebben staan, vraag ik me toch echt af of ik een winkel aansprakelijk kan stellen..

Edit:

Overigens, het lijkt me ook wel interessant om eventueel deze monitor in te ruilen tegen een Acer AL2416WB. Ik vraag me af of ik ze eventueel niet in Dual Screen opstelling zou kunnen gebruiken en ze dan schuin tegen elkaar aan zet in plaats van recht zodat ik toch niet zo een last van de kijkhoeken heb. En de kleuren, ach, als ze niet 100% kloppen. Ik heb het ook weer niet zo hard nodig. Maar ik heb liever wel gewoon wit als het wit is en niet dat het al meteen geel wordt. :s

[ Voor 21% gewijzigd door Steephh op 07-09-2007 01:28 ]

_@/'

Verwijderd

Ik heb nu mijn Acer AL2423WB een weekje in gebruik. Mooi scherm. Het eerste had een dode pixel, maar ik had er een verzekering bijgekocht. Uiteindelijk was het 3e scherm vrij van dode pixels.
Ook bij mij staat op de sticker AL2423W B Btd en ook 160 graden kijkhoek, maar ik ervaar geen problemen met beeld of kijkhoek.

Waar ik wel mee zit, is dat ik voorlopig nog geen kans heb gezien om het scherm fatsoenlijk te gebruiken op DVI. Analoog werkt alles prima, op resolutie 1920 x 1200, maar als ik overschakel op DVI is de maximum resolutie 1600 x 1200.
Ik verdacht mijn videokaart (een simpele Asus V 9180 Geforce 4 MX440-8X ) en heb het gevraagd aan de ACER Customer Care. Nou, dat werkte niet. Ik kreeg het advies om het scherm eens bij een kennis aan te sluiten op een andere videokaart...
Verschillende keren heb ik daarna gevraagd welke videokaart zij daar zelf gebruiken bij deze schermen, maar daar krijg ik gewoon geen antwoord op. "Stuur het scherm maar op voor reparatie" krijg ik als antwoord.
Geen goede ervaringen dus met de ACER Customer Care.
Ik zou eerst wel eens willen weten of er met het scherm iets aan de hand is. Kan best aan mijn videokaart liggen. Zo te zien is de Acer DVI single-link, en veel videokaarten schijnen single-link niet verder te gaan dan 1600 x 1200.
Vreemd genoeg valt het ook niet mee om van de computerhandel hierover een duidelijk antwoord te krijgen. De een beweert zus en de ander beweert zo.
Ik heb het scherm gekocht bij Informatique en daar geeft men het advies om hem dual-link aan te sluiten en voegt er nog aan toe: "Met een single-link aansluiting/kabel kunnen wij niet garanderen dat u de juiste resolutie kunt behalen, gezien single-link via officiele standaard niet verder gaat dan 1600x1200".
Maar de fabrikant levert het scherm met een single-link DVI kabel en dat vind ik geen aanwijzing dat het scherm een dual-link aansluiting heeft.

Heeft iemand al ervaring met aansluiting van de Acer via DVI?
Werkt het goed op 1920 x 1200?
Welke videokaart wordt daarbij gebruikt?

• Steephh
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 09:31:
Ik heb nu mijn Acer AL2423WB een weekje in gebruik. Mooi scherm. Het eerste had een dode pixel, maar ik had er een verzekering bijgekocht. Uiteindelijk was het 3e scherm vrij van dode pixels.
Ook bij mij staat op de sticker AL2423W B Btd en ook 160 graden kijkhoek, maar ik ervaar geen problemen met beeld of kijkhoek.

Waar ik wel mee zit, is dat ik voorlopig nog geen kans heb gezien om het scherm fatsoenlijk te gebruiken op DVI. Analoog werkt alles prima, op resolutie 1920 x 1200, maar als ik overschakel op DVI is de maximum resolutie 1600 x 1200.
Ik verdacht mijn videokaart (een simpele Asus V 9180 Geforce 4 MX440-8X ) en heb het gevraagd aan de ACER Customer Care. Nou, dat werkte niet. Ik kreeg het advies om het scherm eens bij een kennis aan te sluiten op een andere videokaart...
Verschillende keren heb ik daarna gevraagd welke videokaart zij daar zelf gebruiken bij deze schermen, maar daar krijg ik gewoon geen antwoord op. "Stuur het scherm maar op voor reparatie" krijg ik als antwoord.
Geen goede ervaringen dus met de ACER Customer Care.
Ik zou eerst wel eens willen weten of er met het scherm iets aan de hand is. Kan best aan mijn videokaart liggen. Zo te zien is de Acer DVI single-link, en veel videokaarten schijnen single-link niet verder te gaan dan 1600 x 1200.
Vreemd genoeg valt het ook niet mee om van de computerhandel hierover een duidelijk antwoord te krijgen. De een beweert zus en de ander beweert zo.
Ik heb het scherm gekocht bij Informatique en daar geeft men het advies om hem dual-link aan te sluiten en voegt er nog aan toe: "Met een single-link aansluiting/kabel kunnen wij niet garanderen dat u de juiste resolutie kunt behalen, gezien single-link via officiele standaard niet verder gaat dan 1600x1200".
Maar de fabrikant levert het scherm met een single-link DVI kabel en dat vind ik geen aanwijzing dat het scherm een dual-link aansluiting heeft.

En weer iemand die slechte ervaringen heeft met Acer. Je kan natuurlijk wel zeggen 'koop GEEN Acer maar ga voor een Dell (die tot wel 250 euro duurder uitvalt), maar Acer behoort gewoon een deugdelijk product te leveren wat aan de voorwaarden en specificaties voldoet...

Ik heb wel goede ervaringen met het aansluiten op DVI. Het werkte meteen op 1900x1200 en hij zit aangesloten op een Sapphire ATI Radeon 1900XT, 256mb versie.

_@/'

• R-O-Y

R-O-Y

Je hebt waarschijnlijk gewoon hetzelfde DVI probleem als alle andere met DVI problemen. Dat schijnt dus een firmware probleem te zijn. Acer bellen -> laten je scherm ophalen -> 5-7werkdagen heb je het terug. Kost je geen fluit. Slecht klantenservice? Echt niet hoor, beter dan de gemiddelde webshop en ook beter dan echte winkels waar ik ervaring mee heb.

• Sheppie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-06 08:53
Ik spring dan ook maar ff bij.

Ben dus op zoek naar een 24". De kijkhoek is niet echt zo van belang omdat ik er altijd recht voor zit zeg maar. Heb al een beetje het topic doorgelezen en de meningen over die 24" van acer (de AL2416WBsd dacht ik) lopen echt uit. Sommige krijgen nou wel de goede acer en de andere krijgen een slechte versie ofzo dat met die firmware te maken heeft. Daar heb ik persoonlijk nou niet zo'n zin in :|

Ik game er op en kijk veel video (ook HD e.d.). Maar nu vraag ik me ook af of mijn kaart de 1920x1200 resolutie aan kan. Heb een 7800 GTX XXX. kon niet zo snel op de nvidia site vinden of mijn kaart het nou wel of niet aan kan.

Daarboven op komt ook nog dat ik die 24" van samsung ook wel zie zitten. maar is dat scherm de prijs nou echt waard?

• peakaboo
  • Niet online
Sheppie schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:59:

Ben dus op zoek naar een 24". De kijkhoek is niet echt zo van belang omdat ik er altijd recht voor zit zeg maar. Heb al een beetje het topic doorgelezen en de meningen over die 24" van acer (de AL2416WBsd dacht ik) lopen echt uit. Sommige krijgen nou wel de goede acer en de andere krijgen een slechte versie ofzo dat met die firmware te maken heeft. Daar heb ik persoonlijk nou niet zo'n zin in :|

Ik game er op en kijk veel video (ook HD e.d.). Maar nu vraag ik me ook af of mijn kaart de 1920x1200 resolutie aan kan. Heb een 7800 GTX XXX. kon niet zo snel op de nvidia site vinden of mijn kaart het nou wel of niet aan kan.

Daarboven op komt ook nog dat ik die 24" van samsung ook wel zie zitten. maar is dat scherm de prijs nou echt waard?
Bwoah, denk t toch wel. Vrij goede kaart met 512mb voor hoge resoluties, moet goed kunnen. Kijk de meeste waarvan ik heb gehoord dat ze problemen hadden hebben ook een videokaart uit anno 18.. Nee dat is misschien overdreven maar denk niet dat je met een 9600 pro oid perfect beeld krijgt (als je uberhaupt wel beeld krijgt) met zo'n dikke nieuwe monitor.

• R-O-Y

R-O-Y

Sheppie schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:59:

Als je gewoon een 2423W geleverd krijgt heb je een mooi scherm hoor. Bij mij was dan toevallig de DVI "kapot". Echt kapot is het niet, het is een software probleem. Voor weinig geld heb je dus een PVA paneel. Met wat pech is de DVI dus nog "kapot". Dan moet je zelf maar kijken of je dat het waard vindt.

Mij maakt het niet zoveel uit. Of ik nou 1 of 2 weken langer wacht boeit me niet zo veel. Het scherm dat ik dalijk heb is helemaal perfect met maar een dood pixeltje. Om die te zien moet je vanaf de zijkant kijken :) Voor 400 euro een prachtscherm op m'n bureau die ik een keer naar Acer terug heb moeten sturen. Ik kan ermee leven ;)

• luckyjan
Steephh schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 00:22:
[...]

Idd aangezien Acer op hun site over dit scherm het volgende zegt:

"Uitgerust met geavanceerde PVA-technologie met kijkhoeken van 178° en de superieure contrastverhouding van 1000:1, zijn de beelden scherp, helder en kleurrijk"

• R-O-Y

R-O-Y

Dat klopt ook, alleen moet je dan wel de goede monitor geleverd krijgen. De Wbtd versie is blijkbaar een ander scherm |:(

• grooviee17
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 19:00
Ik heb vandaag ook een Acer 2423W Btd gekocht en het is een mooi scherm. Jammer is alleen dat er nog al een verschil zit tussen de specificaties en het werkelijke scherm. Ik ga hierover maar een mailtje richting Acer sturen, kijken wat ze hierop te zeggen hebben.
luckyjan schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:02:
[...]

Idd aangezien Acer op hun site over dit scherm het volgende zegt:

"Uitgerust met geavanceerde PVA-technologie met kijkhoeken van 178° en de superieure contrastverhouding van 1000:1, zijn de beelden scherp, helder en kleurrijk"
Daarin tegen staat bij de technische specificaties (http://www.acer.nl/acereu...=Nederland&crc=4157787088) dat de kijkhoek 160° is. Daarbij staat daar ook nog dat de helderheid 500 cd/m2, terwijl dat bij de 2423W Btd dit 400 mc/m2 is. Erg misleidend van Acer moet ik zeggen...

Verwijderd

waarom gaat iedereen voor de AL24** versie van acer? Persoonlijk lijkt mij de p serie een stuk mooier: ( http://global.acer.com/products/monitor/P_series.htm# ), en dan de P243W.
Hij is hier: ( http://www.online-systems...t&id=2354&action=prodinfo )
te koop voor 399 euro, alleen verscillen de spec's op hun site met die van acer's site. Weet iemand hier een reden voor?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb nu mijn Acer AL2423WB een weekje in gebruik.

[..]

Yep, ik heb de AL2423Wb via DVI op een GeForce 8800 Ultra. Geen enkel probleem, meteen op 1920x1200.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 14:31:
waarom gaat iedereen voor de AL24** versie van acer? Persoonlijk lijkt mij de p serie een stuk mooier: ( http://global.acer.com/products/monitor/P_series.htm# ), en dan de P243W.
Als ik het goed zie, zijn dit van die glanzende schermen. Verschrikkelijk, ik wil die spiegels niet :P

[ Voor 32% gewijzigd door Wildfire op 07-09-2007 14:55 ]

• jochemh
  • Laatst online: 08-06 13:07
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 14:31:
Hij is hier: ( http://www.online-systems...t&id=2354&action=prodinfo )
te koop voor 399 euro, alleen verscillen de spec's op hun site met die van acer's site. Weet iemand hier een reden voor?
Volgens mij komt ie pas week 45 uit, ergens gelezen volgens mij. Staat ook niet in de pricewatch, misschien niet eens voor europa bedoeld, ik krijg bij google allemaal .sk en .cz websites! (http://www.google.nl/sear...l&q=acer+P243W&meta=)Maar het scherm ziet er heel goed uit, met goeie specs.

• peakaboo
  • Niet online
Wildfire schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 14:43:
[...]

Yep, ik heb de AL2423Wb via DVI op een GeForce 8800 Ultra. Geen enkel probleem, meteen op 1920x1200.

[...]

Als ik het goed zie, zijn dit van die glanzende schermen. Verschrikkelijk, ik wil die spiegels niet :P
Wat een aanstellerij. Heb het op m'n laptop en nergens problemen mee. Ik vind het mooi, veel natuurlijker dan die grauwe weergave. Als je er een lamp voor plaatst krijg je een spiegel, dus dat moet je gewoon vermijden. Liever zo'n mooi P scherm dan die AL die zoiets allemaal gebreken hebben. Wat een gedoe...

[ Voor 5% gewijzigd door peakaboo op 07-09-2007 16:02 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

peakaboo schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:01:

[...]

Wat een aanstellerij. Heb het op m'n laptop en nergens problemen mee. Ik vind het mooi, veel natuurlijker dan die grauwe weergave. Als je er een lamp voor plaatst krijg je een spiegel, dus dat moet je gewoon vermijden. Liever zo'n mooi P scherm dan die AL die zoiets allemaal gebreken hebben. Wat een gedoe...
Ik zit naast een raam en zou m'n raam weerspiegeld zien. Dat heb ik dus liever niet. Ja, de kleuren lijken helderder, dynamischer - maar het weerspiegelen kan ik dus echt *niet* hebben en dat is geen aanstellerij.

Gebreken? Mwah, de kijkhoek is minder dan ik had gehoopt maar aangezien ik toch altijd recht voor m'n scherm zit heb ik daar verder geen last van. Puik schermpje verder die AL2423Wb.

• peakaboo
  • Niet online
Wildfire schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:22:
[...]

Ik zit naast een raam en zou m'n raam weerspiegeld zien. Dat heb ik dus liever niet. Ja, de kleuren lijken helderder, dynamischer - maar het weerspiegelen kan ik dus echt *niet* hebben en dat is geen aanstellerij.

Gebreken? Mwah, de kijkhoek is minder dan ik had gehoopt maar aangezien ik toch altijd recht voor m'n scherm zit heb ik daar verder geen last van. Puik schermpje verder die AL2423Wb.
Tja dat lijkt me zowieso niet handing om daarbij in de buurt te zitten, ivm lichtinval. Dan heb je ook geen last van lichtinval mits je ergens anders zit. Ik zit zelf in een vrij donkere plek, iig geen licht van voor of achteren.

Nou mij lijkt het toch mooi k*t om eerst lekker te worden gemaakt met specificaties die je uiteindelijke monitor die je dan mooi uitpakt niet kan waarmaken. Voel je je toch hoe dan ook bedonderd, in wat voor mate ligt misschien aan jezelf of aan de webshop. Idd zit je eigenlijk toch altijd recht voor je scherm dus wat die 10 graden nu uitmaakt weet ik ook niet, snap zowieso niet dat mensen voor 2x 24 inch gaan :?

Heb btw even gemaild naar online-systems over die P monitor, met HDMI (die overigens evenveel kost?) over of ze deze al wel op voorraad hebben enz.

[ Voor 5% gewijzigd door peakaboo op 07-09-2007 16:29 ]

• Steephh
2x 24" kan handig zijn als je veel werkoppervlakte wenst, en zowieso is het werken in een dual screen opstelling relaxt. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening.
En inderdaad, spiegelende schermen zijn niet fijn. Ik zit langs een groot raam en zowieso kan ik ook lampen weerspiegeld zien in het scherm. Vandaar dat ik voor een mat scherm heb gekozen, dat is stukken fijner.

[ Voor 38% gewijzigd door Steephh op 07-09-2007 16:42 ]

_@/'

• peakaboo
  • Niet online
Steephh schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:39:
2x 24" kan handig zijn als je veel werkoppervlakte wenst, en zowieso is het werken in een dual screen opstelling relaxt. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening.
En inderdaad, spiegelende schermen zijn niet fijn. Ik zit langs een groot raam en zowieso kan ik ook lampen weerspiegeld zien in het scherm. Vandaar dat ik voor een mat scherm heb gekozen, dat is stukken fijner.
Precies een persoonlijke mening, ik wil graag qua beeldkwaliteit vooruit gaan, en ook formaat. Een pva in 22 inch en 24 inch is mij net wat te duur dus dan maar een TN met crystalbrite. 1x24 is groot zat, ik snap dat sommige mensen die voor dual kiezen het nodig hebben voor studie/werk/etc maar kijk daar dan vooraf goed naar en ga het testen in de winkel ofzo als die kijkhoek riskant is? Vervelend zeg dat jullie alleen bij ramen in de buurt zitten :P Misschien ben ik wel een 'nacht' mens en zit wat liever in het duister, hehe :).

• Steephh
Heh, tsja.. Ik kan het ook niet helpen dat mijn ouders hier een raam hebben gebouwd. En ik kan inderdaad naar een winkel gaan, maar vaak hebben die niet eens 24" TFT's gestald staan, hooguit de Mediamarkt en die had geen enkel 24" TFT staan. Enkel maar tot 22" en daarna weer vanaf 30".

Maar de kijkhoek, die verkleuring valt zelfs zo erg op toen ik ons mam net vroeg of ze eerst even recht voor het scherm wilde gaan zitten en daarna langzaam naar rechts wilde gaan. Ze zei meteen "hee die kleuren veranderen". Zo erg is het dus bij mij..

Ik wordt er een beetje moe van, ons vorige 19" Acer scherm had een firmware probleem waardoor deze niet aan wilde, deze had teruggestuurd naar de computerwinkel inclusief kabels en al, maar ik kreeg deze terug met alles erbij, behalve de kabel. Ik heb een hoop moeite moeten doen om deze terug te laten sturen. Ik kreeg een of ander 'moeilijk Nederlands verstaanbare' helpdeskmedewerker aan de lijn waarmee ik uiteindelijk na lang discussieren en gemoei van zijn kant overeen kwam dat ze een kabel zouden opsturen. En toen kon dat niet naar mijn adres, nee, het moest persé via de computershop verlopen. Uiteindelijk een hoop gebel naar die computerzaak zelf (wat overigens meer dan 30 euro heeft gekost voor een 0900-nummer) voordat ik die kabel naar mijn huis toegestuurd kreeg. Bedankt Acer..

Sorry hoor, maar als je op je site vermeld dat je afgelopen jaar een jaaromzet hebt gedraaid van 9,8 miljard, dan mag zo een kabel er echt wel vanaf hoor... Wat dat betreft vind ik de service maar belabberd. En dan google je wat rond over die topman van Acer: hij heeft overal wel wat over te klagen, maar als hij eerst eens zelf zijn problemen zou oplossen zouden we al een heel stuk verder zou zijn.

Ik ben benieuwd wat voor moeilijkheden ik nu weer ga krijgen. Het begon net al met dat ze op vrijdag een uur eerder gesloten zijn dan op andere dagen.. Je kan dat natuurlijk ook gewoon op je site zetten, maarja...

_@/'

• peakaboo
  • Niet online
Steephh schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 17:16:
Heh, tsja.. Ik kan het ook niet helpen dat mijn ouders hier een raam hebben gebouwd. En ik kan inderdaad naar een winkel gaan, maar vaak hebben die niet eens 24" TFT's gestald staan, hooguit de Mediamarkt en die had geen enkel 24" TFT staan. Enkel maar tot 22" en daarna weer vanaf 30".

Maar de kijkhoek, die verkleuring valt zelfs zo erg op toen ik ons mam net vroeg of ze eerst even recht voor het scherm wilde gaan zitten en daarna langzaam naar rechts wilde gaan. Ze zei meteen "hee die kleuren veranderen". Zo erg is het dus bij mij..

Ik wordt er een beetje moe van, ons vorige 19" Acer scherm had een firmware probleem waardoor deze niet aan wilde, deze had teruggestuurd naar de computerwinkel inclusief kabels en al, maar ik kreeg deze terug met alles erbij, behalve de kabel. Ik heb een hoop moeite moeten doen om deze terug te laten sturen. Ik kreeg een of ander 'moeilijk Nederlands verstaanbare' helpdeskmedewerker aan de lijn waarmee ik uiteindelijk na lang discussieren en gemoei van zijn kant overeen kwam dat ze een kabel zouden opsturen. En toen kon dat niet naar mijn adres, nee, het moest persé via de computershop verlopen. Uiteindelijk een hoop gebel naar die computerzaak zelf (wat overigens meer dan 30 euro heeft gekost voor een 0900-nummer) voordat ik die kabel naar mijn huis toegestuurd kreeg. Bedankt Acer..
Pfff wat een tegenvallers achter elkaar zeg, als je nu dan maar goed gebruik maakt van je scherm en er volop van kan genieten. Wat me wel opvalt is dat de Acer service iets vaker als goed wordt beschreven en wat minder vaak als slecht of echt bagger. Ik heb zelf een vrij nieuwe laptop van acer en ik hoop dat ik daar geen trammelant mee krijg, want dan kom ik in het zelfde bootje als jullie terrecht.

Ik ben het volkomen met je eens dat ze niet zo moeilijk moeten doen over dat soort zaken als met die kabel, je identificeert jezelf en je product, je hebt bewijs en je hebt recht op wat je mist of wat je wilt, daar moeten ze dan al helemaal niet na zoveel moeite moeilijk over gaan doen. Jij had ook nog eens pech dat je zo'n ''moeilijk verstaanbare nederlander/nederlands sprekende'' (moest ik hard om lachen toen ik het las trouwens :D) aan de lijn kreeg. Ik weet hoe het is, heb het zelf ook meegemaakt (welliswaar niet bij computeronderdelen, wel bij KPN diensten).

Dan nog even om terug te komen op dat testen in de winkel. Dat probleem heb ik nu ook, ik ben op zoek naar een nieuwe scherm, 22 of 24 inch en hier in de buurt zijn niet (echt) winkels die op de 1e plaats zulke nieuwe scherme op hebben gesteld, laat staan enkele naast elkaar. Dat maakt het voor mij al moeilijk om te gaan kiezen, daarom lees ik goed op internet en dankzij forums zoals dit kunnen we ervaringen met elkaar delen. Ik hoop dat jullie mij ook een beetje kunnen helpen met het maken van een keuze, dan zal ik zeker weten hierover een review schrijven en over het verloop van zaken maar ook de hele zoekacties vooraf.

• peakaboo
  • Niet online
Mensen, er is een review geschreven door iemand die de HP W2408 bezit. Een die ik zelf ook op het oog heb, maar eigenlijk een beetje afviel vanwege de prijs al meteen. (500 euro!) Het is dan wel een TN paneel maar hij presteert zeer goed en heeft allerlei handige functies. Waaronder maarliefst 4x USB 2.0! Ook past het scherm zich zelf aan aan resoluties met games en het contrast.

Linkje naar de review door ekoningg

Link naar de pricewatch

[ Voor 11% gewijzigd door peakaboo op 08-09-2007 12:08 ]

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:55

Format-C

Tracing Rays

Even een vraagje tussendoor;

Is er iemand die flat panel scaling gebruikt?

Afbeeldingslocatie: http://i8.tinypic.com/5y7hldk.jpg

Ik heb er net mee lopen expirimenteren icm met mijn Syncmaster 245B, en het is best grappig. Als de PC een game niet trekt op 1920x1200, kan je hem gewoon op 1680x1050 zetten, alleen is dat dan windowed (balkjes boven en onder, maar wel mooie IQ). Op zich best geinig, want op deze manier ziet 1680x1050 er niet blurry en opgeblazen uit op een 24" inch, maar past je systeem de "window" gewoon aan naar de gekozen resolutie. :). Ik wist niet eens dat het kon! :D

[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 08-09-2007 12:16 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:40:

grttzz
Kan je wat meer verduidelijken wat je bedoelt met 'input lag'? Volgens mij geeft een scherm alleen output? Ik ben namelijk een 244T aan het overwegen.

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een 24" scherm vooral voor foto editing
de modellen die jochemh daar beschreef p143wd en de twee anderen zijn duidelijk TN pannelen
contrast van 3000:1 stelt daar niets voor, dit is een dynamisch kontrast, software matig bijgestuurd dus, het contrast dat echt telt is het "native" kontrast van het paneel zelf!. Plus TN schermen zijn 6bit pva 8bit dwz dat het niet echt 16 miljoen kleuren zijn, de extra kleuren worden aangemaakt met zogenaamde "dithering", 160° kijkhoek is zeker ook TN. Dus vergelijken met wat te vergelijken valt.
Als iemand ervaring heeft met foto editing met acer 2423wb graag info.

• R-O-Y

R-O-Y

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 12:53:
[...]

Kan je wat meer verduidelijken wat je bedoelt met 'input lag'? Volgens mij geeft een scherm alleen output? Ik ben namelijk een 244T aan het overwegen.
Dat is dat je scherm het beeld traag verwerkt. Bij games loopt alles 1 seconde achter bvb. Dus als jij je muis beweegt gebeurt dat pas 1 seconde later op je scherm. Dit is natuurlijk overdreven maar zelfs een klein beetje input lag is al hinderlijk. Als je FPS games speelt is het zeker erg irritant ;)

De helpdesk van Acer is tegenwoordig een stuk beter dan vroegen als ik het zo lees. Ik kreeg een duidelijk sprekende nederlandse kerel aan de lijn. Zonder gezeur alles geregeld. Ik hoefde alleen het scherm op te sturen zonder kabels etc. Het 0900 nummer kost ook maar 10 cent per minuut. Stuk schappelijker dan veel andere bedrijven waar ik mee gebeld heb. (bvb internet provider) Na 8 minuten wachten, wat ik wel lang vind, werd ik doorverbonden met een medewerker. Na een paar minuten was alles geregeld. Voor 1,30 heb ik dus het scherm op laten halen en wordt het ook weer thuisbezorgd. Volgens mij kan je op die service niks afdingen? Gewoon netjes geregeld hoor. _/-\o_

Mijn ervaring is dat mensen Acer sowieso geen "credits" gunnen. Bij voorbaat is het merk al slecht ook al hebben ze er nog nooit wat van gekocht. Dat zie ik ook bij vrienden van mij. Die willen geen Acer omdat het zogenaamd slecht spul is. Ik heb nog nooit met zo weinig moeite een defect product laten ophalen/repareren. Bij een webshop moet ik naar het postkantoor, vaak ook verzendkosten betalen. Dan lang wachten omdat zij het aan het regelen zijn met een fabrikant. Dat duurt allemaal heel erg lang.

Over die misleiding, volgens mij hebben die mensen een ander scherm gekregen dan besteld! Ik heb namelijk een 2423W zonder toevoegingen ed. en dat werkt gewoon zoals beloofd. Ik hoop mijn scherm aan het eind van de week terug te krijgen en dan ga ik een hele uitgebreidde review schrijven over dit scherm. Ik heb namelijk wel een scherm met erg goede kijkhoeken :)

ps mijn DFI moederbord van 240 euro was tot 2x toe DOA. Toen heb ik maar een Asus P5K laten opsturen. Omdat DFI problemen heeft met 1 serie vind ik dat ook niet meteen een slecht merk ;) (dat heeft overigens 2 1/2 maand geduurd ongeveer)

[ Voor 5% gewijzigd door R-O-Y op 08-09-2007 14:09 ]

• Sheppie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-06 08:53
Waar heb jij je scherm dan besteld:P, als jij een goede kreeg zonder problemen met goede kijkhoeken dan wil ik m daar ook wel bestellen :).

• R-O-Y

R-O-Y

Het scherm is goed maar er staat nog verkeerde firmware op. Daarvoor ben je hem dan 1-2 weken kwijt aan Acer. Maar aangezien dat zo netjes en snel geregeld wordt maakt me dat niet zoveel uit. Het scherm heb ik bij Azerty vandaan. Die leveren gewoon het scherm dat beloofd wordt :)

Maar zoals met alle producten heb je kans dat het niet 100% funcioneert. Bij dit scherm is dat soms dus verkeerde firmware. Ligt er dus maar net aan welk scherm je krijgt. Maar des ondanks de DVI problemen kan ik dit scherm toch aanraden. Gewoon een heel erg mooi ding :)

Verwijderd

Dat is dat je scherm het beeld traag verwerkt. Bij games loopt alles 1 seconde achter bvb. Dus als jij je muis beweegt gebeurt dat pas 1 seconde later op je scherm. Dit is natuurlijk overdreven maar zelfs een klein beetje input lag is al hinderlijk. Als je FPS games speelt is het zeker erg irritant ;)
Hier heb ik nog nooit van gehoord, en ik heb toch al wat schermen versleten. Is het niet zo dat het aan wat anders ligt? Anders schrap ik dit scherm direct van m'n lijstje. Ik ben eventueel ook een BenQ FP241WZ aan het overwegen.

• R-O-Y

R-O-Y

Ik zeg niet dat dat scherm er last van heeft. Dat weet ik namelijk niet. Daarvoor moet je ergens anders zijn. Ik leg alleen uit wat het is. Er zijn namelijk TFT schermen waar het weldegelijk vertraagd is en dat is zeer irritant.

Een goede manier om het te testen is om een crt en een TFT aan te sluiten en dan een stopwatch programma draaien. Als dat draait dan een foto maken van je schermen. Dan zie je hoeveel trager je TFT scherm is :) Zodra ik m'n Acer terug heb zal ik ook zo'n testje draaien ;)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit

Het is 100% zeker je videokaart. Geforces ondersteunen pas vanaf de FX serie, hogere reso's op de DVI poort. Ik kan even niet vinden waar ik dat had gelezen. ATI kaarten hebben er ondersteuning voor vanaf de 9xxx serie dacht ik.

Ik heb mijn scherm op een ATI X1900XT aangesloten. Ik heb dan wel een ander scherm, maar wel eentje van Acer, en in principe van dezelfde serie. Het is alleen nogal stom van die winkels dat ze btd etc. versie aanbieden, want die is gewoon minder, want er zit geen PVA paneel in.

Acer is overigens wel vaker raar met hun specificaties. Zo is er het 2051Ws scherm, dat is op de ene site een MVA paneel, op een andere TN paneel. Dat is mijn vorige scherm geweest. En het was overduidelijk wel een MVA paneel.

Via DVI vanuit mn laptop met een ATI X1600 Mobile, ook geen problemen.

[ Voor 27% gewijzigd door BiG-GuY op 08-09-2007 22:17 ]

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 13:47:
Ik ben ook op zoek naar een 24" scherm vooral voor foto editing
de modellen die jochemh daar beschreef p143wd en de twee anderen zijn duidelijk TN pannelen
contrast van 3000:1 stelt daar niets voor, dit is een dynamisch kontrast, software matig bijgestuurd dus, het contrast dat echt telt is het "native" kontrast van het paneel zelf!. Plus TN schermen zijn 6bit pva 8bit dwz dat het niet echt 16 miljoen kleuren zijn, de extra kleuren worden aangemaakt met zogenaamde "dithering", 160° kijkhoek is zeker ook TN. Dus vergelijken met wat te vergelijken valt.
Als iemand ervaring heeft met foto editing met acer 2423wb graag info.
hoe weet je zo zkr dat het tn panelen zijn? en ik neem aan dat je p243 bedoelt? mij lijkt het een erg mooi scherm, maar ik wil liever geen tn paneel, dus wordt het tog maar die samsung 24", die schijnt ook goed te wezen met het spelen van games.

• Steephh
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 22:17:
[...]

hoe weet je zo zkr dat het tn panelen zijn? en ik neem aan dat je p243 bedoelt? mij lijkt het een erg mooi scherm, maar ik wil liever geen tn paneel, dus wordt het tog maar die samsung 24", die schijnt ook goed te wezen met het spelen van games.
Die samsung heeft ook een TN paneel..

_@/'

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 00:03
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:40:
Heb die LG sinds een maandje, bevalt erg goed. Vind hem zelf een stuk mooier dan de Dell 2407 die ik op mijn werk heb. Snelheid is goed, kleuren geweldig, topscherm! Enige jammerlijke is dat PIP niet werkt net DVI en dSub helaas.

En input lag is de vertragingstijd in de electronica van het scherm. Als dat 50ms is (bij de Samsung 244t bijvoorbeeld), dan loopt het beeld achter bij wat je doet. Dus je muispijltje beweegt later als de beweging van de muis zelf. Zoek maar eens in oudere delen van het 20" en groter TFT topic, dan vind je er een heleboel over terug.

[ Voor 24% gewijzigd door DaCoTa op 09-09-2007 00:45 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RappieRappie schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 12:15:

[afbeelding]

Ik heb er net mee lopen expirimenteren icm met mijn Syncmaster 245B, en het is best grappig. Als de PC een game niet trekt op 1920x1200, kan je hem gewoon op 1680x1050 zetten, alleen is dat dan windowed (balkjes boven en onder, maar wel mooie IQ). Op zich best geinig, want op deze manier ziet 1680x1050 er niet blurry en opgeblazen uit op een 24" inch, maar past je systeem de "window" gewoon aan naar de gekozen resolutie. :). Ik wist niet eens dat het kon! :D
Zelf gebruik ik flatpanel scaling altijd op mijn Dell 2007 monitoren (of 1:1 afhankelijk van de resolutie). Ik zie dat je het hier vanuit je OS doet, maar is je monitor niet zelf in staat om dat te doen? Dat lijkt mij namelijk nog een stukkie makkelijker.

• Format-C
  • Laatst online: 22:55

Format-C

Tracing Rays

Mmm, ik zal eens in de manual kijken vanmiddag. Tnx. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Marando

Marando

Muziekje?

Nou, ik mag mijn Acer 2423Wbtd terugsturen naar 4Launch, aangezien ik niet gekregen heb waar ik vanuit ging, op basis van de specs of de website. Deden ze niet moeilijk over.

Heb nu trouwens sinds vandaag een dom (bekend) probleem. Ik krijg om de 2 minuten een melding in beeld dat er "no signal" is.. dan na 1 minuut gaat het beeld uit om vanzelf weer aan te gaan.. dit blijft zich herhalen.

Ik wil nu naar een 22" monitor, heb geen zin meer in 24" en bovendien vind ik het ook wel iets te groot om eerlijk te zijn.

Welke 22" monitor is momenteel de beste keuze? Wil geen TN panel meer, maar iets met mooie kleuren weergave.. en toch snel genoeg voor games/films.

[ Voor 9% gewijzigd door Marando op 09-09-2007 13:41 ]

• sajoku
  • Niet online
Marando schreef op zondag 09 september 2007 @ 13:40:
Nou, ik mag mijn Acer 2423Wbtd terugsturen naar 4Launch, aangezien ik niet gekregen heb waar ik vanuit ging, op basis van de specs of de website. Deden ze niet moeilijk over.

Heb nu trouwens sinds vandaag een dom (bekend) probleem. Ik krijg om de 2 minuten een melding in beeld dat er "no signal" is.. dan na 1 minuut gaat het beeld uit om vanzelf weer aan te gaan.. dit blijft zich herhalen.

Ik wil nu naar een 22" monitor, heb geen zin meer in 24" en bovendien vind ik het ook wel iets te groot om eerlijk te zijn.

Welke 22" monitor is momenteel de beste keuze? Wil geen TN panel meer, maar iets met mooie kleuren weergave.. en toch snel genoeg voor games/films.
"Wij" kunnen natuurlijk niet gaan zeggen welke 22inch het beste is. Reviews genoeg op internet.
Denk niet dat je geen TN panel kan vinden die snel genoeg is voor games en films.
Het is het een of het andere. Al heb ik ze nooit in actie gezien dus durf niet met zekerheid te zeggen dat het zo is.
Again reviews reviews reviews :)

• Marando

Marando

Muziekje?

sajoku schreef op zondag 09 september 2007 @ 13:46:
[...]

"Wij" kunnen natuurlijk niet gaan zeggen welke 22inch het beste is. Reviews genoeg op internet.
Denk niet dat je geen TN panel kan vinden die snel genoeg is voor games en films.
Het is het een of het andere. Al heb ik ze nooit in actie gezien dus durf niet met zekerheid te zeggen dat het zo is.
Again reviews reviews reviews :)
Het beetje gamen wat ik doe moet prima kunnen op een A-PVA panel. Ik ga dinsdag ochtend op vakantie, tegen die tijd moet ik een keuze gemaakt hebben want maandag gaat dit scherm terug naar 4Launch. Maarja ik zal straks als ik alles geregeld heb hier even wat reviews zoeken op internet. :)

Verwijderd

iemand al enig informatie over de samsung 246bw??

• Steephh
Ik ga morgen ook eens contact opnemen met Zercom.. Hopenlijk doen ze niet al te moeilijk..

_@/'

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Ook ik ben aan het kijken naar een 24" schermpje, en mijn oog is ook gevallen op de Acer AL2423Wb. Graag zou ik hem eerst in levende lijven een keer in actie willen zien (het is toch net iets anders dan een processor of video kaart kopen), weet iemand toevallig een zaak die dit beestje ten toon gesteld heeft staan?

Dan nog de vraag waar ga je hem aanschaffen, de enigste webwinkel die 100% pixel garantie kan leveren is zover ik nu heb gevonden Azerty, al betaal je dan wel 90 euro extra. Hiervoor kun je nog een aardig eind gaan rijden om hem ergens anders duurder te halen maar dat je hem eerst mag checken... Iemand betere aanschaf adresjes?

Ik weet niet wat jullie mening is, maar ik ben bang dat ik me er toch aardig aan ga ergeren als ik zo'n scherm heb staan voor zoveel geld en er zit dan ergens zo'n dode pixel waar je altijd tegen aankijkt? De gene die hem hebben aangeschaft, hebben jullie last gehad van dode pixels?

• Steephh
Dode pixels heb je niet zoveel last van als het een subpixel betreft. Die vallen bijna niet op, tenzij het bijvoorbeeld een rood oplichtende pixel is en je altijd in zwarte shell omgevingen werkt.

_@/'

Verwijderd

RappieRappie schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 12:15:

Ik heb er net mee lopen expirimenteren icm met mijn Syncmaster 245B, en het is best grappig.
Games die geen widescreen ondersteuning hebben, bijv. Battlefield2, worden
op een 24´´ vaak op 1600x1200 gespeeld, met zwarte balkjes links en rechts. Zo heb je geen
vervormd beeld. ;)

• REDFISH
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Het probleem van een 24 inch is alleen dat de nieuwste spellen op die resolutie met geen enkele configuratie alles op max met acceptabele framerate kunnen draaien.

Heb zelf een 22 inch acer, door omstandigheden gekocht toen, nog altijd tevreden, maar als ik had geweten dat ik vergeleken met die prijs die ik toen had betaald + 50 euro een 24 inch had een maandje of 5 later dan had ik dat wel gedaan.

Binnenkort kan ik de 2416 van acer ook es bekijken. Ik verwacht eigenlijk dat dit scherm hetzelfde presteert als de 2216 die ik nu heb.

• peakaboo
  • Niet online
Heeft iemand al wat meer info over de P serie van Acer? Ik heb geen mail meer terug gehad van online-systems, die deze als enige (voor zover ik heb kunnen vinden) verkoopt. 399 euro voor de Acer 24" TFT P243Wd-HDMI.

[ Voor 18% gewijzigd door peakaboo op 10-09-2007 22:45 ]

Verwijderd

DaCoTa schreef op zondag 09 september 2007 @ 00:42:
[...]

Heb die LG sinds een maandje, bevalt erg goed. Vind hem zelf een stuk mooier dan de Dell 2407 die ik op mijn werk heb. Snelheid is goed, kleuren geweldig, topscherm! Enige jammerlijke is dat PIP niet werkt net DVI en dSub helaas.

En input lag is de vertragingstijd in de electronica van het scherm. Als dat 50ms is (bij de Samsung 244t bijvoorbeeld), dan loopt het beeld achter bij wat je doet. Dus je muispijltje beweegt later als de beweging van de muis zelf. Zoek maar eens in oudere delen van het 20" en groter TFT topic, dan vind je er een heleboel over terug.
ik had er al enorm veel over gelezen. Met mijn systeem kan dit niet. E6600, 7900GTO, razor diamondback. Dus daar zal de vertraging wel niet zitten :).

zolang die LG maar niet hetzelfde heeft als die samsung ben ik content. Hoe zit et met die voet van die LG? Is ie stevig?

• R-O-Y

R-O-Y

REDFISH schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:38:
Het probleem van een 24 inch is alleen dat de nieuwste spellen op die resolutie met geen enkele configuratie alles op max met acceptabele framerate kunnen draaien.

Heb zelf een 22 inch acer, door omstandigheden gekocht toen, nog altijd tevreden, maar als ik had geweten dat ik vergeleken met die prijs die ik toen had betaald + 50 euro een 24 inch had een maandje of 5 later dan had ik dat wel gedaan.

Binnenkort kan ik de 2416 van acer ook es bekijken. Ik verwacht eigenlijk dat dit scherm hetzelfde presteert als de 2216 die ik nu heb.
Er zijn meer dan genoeg kaarten die games op 1920*1200 prima kunnen draaien. Dat is geen probleem hoor. Zelfs relatief oude kaarten zoals de 1900GT kan dat! Veel spellen kunnen ook widescreen draaien. Battlefield 2 ook als je in de snelkoppeling aanpast dat het spel in 1920*1200 moet opstarten. :)

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 11:50
peakaboo schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:45:
Heeft iemand al wat meer info over de P serie van Acer? Ik heb geen mail meer terug gehad van online-systems, die deze als enige (voor zover ik heb kunnen vinden) verkoopt. 399 euro voor de Acer 24" TFT P243Wd-HDMI.
ik ben ook aan het wachten op dit model...
maar blijf het vaag vinden dat ze niet op de nl acer site staan
* DarkChylde hoopt stiekum dat de w2408 goedkoper word :+

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 21:16
Hmm. Nog een kandidaat voor W2408... jammer alleen dat er nog geen goede reviews beschikbaar zijn.

Verwijderd

Ik ben geintresseerd in de LG L245WP-BN (24", D-Sub/HDMI, 8ms), alleen geen idee waar ik die moet bestellen.

Heb in pricewatch gekeken, maar bij meeste is pixelgarantie al gauw 100 euro voor een 24 inch scherm en dan ook maar 1 dag of 1 week geldig, dit is toch belachelijk? Nou zal in meeste gevallen de pixel in de eerste week dood zijn, maar als ie een dag later alsnog dode pixels krijgt ben je 100 euro lichter en heb je officieel geen recht op een garantie claim.

En wie krijgt de schermen daar die defecte pixels hadden waar geen recht op fabrieks garantie zit?

Nou kan ik natuurlijk een winkel kiezen waar ze geen pixel garantie doen en van me 7 dagen retour recht gebruik maken, in ieder geval niet (voor) 100 euro (opge)lichter als er dan toch daarna nog 1 dood gaat. Maar veel winkels doen daar ook moeilijk over vooral als de doos open is geweest (op zich wel logisch natuurlijk).

Dus vroeg ik me af waar jullie je schermen vandaan hebben en hij hun aftersales is bij enige defecten en hoeveel je extra betaald hebt voor pixelgarantie als je dat genomen hebt.

Op school vorig jaar had ik een scherm met een dode pixel (altijd wit) en ik stoorde me er erg aan, hierom deze vraag.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

REDFISH schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:38:
Goh, op m'n vorige systeem (Athlon 64 X2 6000+, 2gb RAM, GF 8800 Ultra) kon ik Bioshock anders probleemloos spelen op 1920x1200. Ik moet wel zeggen, ik had anti-aliasing uitstaan want dat leek me op 1920x1200 niet echt meer nodig :)

• peakaboo
  • Niet online
DarkChylde schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 17:08:
[...]

ik ben ook aan het wachten op dit model...
maar blijf het vaag vinden dat ze niet op de nl acer site staan
* DarkChylde hoopt stiekum dat de w2408 goedkoper word :+
Ik ook, als ik wat meer zekerheid krijg over die P van acer, dan wil ik die overwegen. De specs zijn goed. Verder is de HP nog wat beter, leuke extratjes zoals die usb en die pivot voet, en mij LIJKT het design van HP nog wat mooier. Alleen, we moeten niet vergeten dat HP slechts 1 jaar garantie geeft. Althans, dat zeggen veel mensen. Ik ga online-systems nog maar es mailen over die P.

• smoove
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-06 21:01
EIZO S2431W

http://www.eizo.nl/pool/spec/nl_S2431W.pdf

_/-\o_

alleen nog wat duur, de prijs is rond de 850- 900 euro

Sehr Gut getest door de duitsers:
http://www.prad.de/new/mo...007/test-eizo-s2431w.html

---

• StephaN900
  • Niet online
Maar even in het 24" topic een vraagje stellen;

ik heb een apple 23" (maar dus met een 1920*1200 res), en wil weer warcraft spelen. Nu heb ik op het moment een 7600gt i.c.m. een e6750 en 2gig, nu moet de videokaart blijkbaar een update krijgen.

Ik zat zelf te kijken naar een 8600gts silent (vooral omdat die dus passief gekoeld is, en ook niet zoveel stroom verbruikt), kan ik hiermee wel alles op max draaien in zijn native res, of kan ik beter wachten op de volgende generatie videokaarten?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ondertussen begint dit echt een "grote TFT vraagjes topic" te worden. Ik lees veel teveel basic vraagjes die gesteld worden waar het antwoord al eerder in deze topic (of elders) te vinden is. Dat is niet de bedoeling. En voor slowchat is IRC uitgevonden. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.