Nokia N95 (8GB) - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste
Acties:
  • 724.760 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
-Magnat- schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 22:17:
dan heb je geen breedbeeld tv zeker?
Nee heb ik niet, maar probleem is opgelost! Net fijn film gekeken op mn tv.

Vind het echt ontzettend handig deze feature; alleen wel jammer dat converteren flink wat tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan S
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 09:43
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 16:48:
Je kon toch ook gratis route 66 mobile 7 op je N95 zetten en werkend? Daar was toch een speciale GOT forum voor? Kan het alleen niet vinden...
Gratis is route66 niet.
De versie waar jij het over hebt, moet trouwens gesigned worden. Signen schijnt de laatste tijd nogal moeilijk te zijn.
Er is een versie van Garmin op internet die net zo duur is als de route66 waar jij het over hebt, die niet gesigned hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
Heeft iemand al ervaringen met deze transmitters? Ik zit er namelijk aan te denken, maar ik heb nogal slechte ervaringen met een FM-transmitter op mn ipod. Dat kan nogal vervelend storen.

Zo goed als ik kan lezen, in het review, heeft dit ding daar geen last van omdat het via bluetooth gaat?

ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:27

Vern

technoob

Mau_Maus schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 11:05:
[...]

Ik weet niet hoe het is na de snelheids opwaardering van PIT normaal, maar via PIT+ zit ik nu op 400 kb (:8 = 50kb/s) En dat is snel zat. Voor de opwaardering zat ik op 270 en dat was ook voldoende. (Voor slingbox) Ik werk bij een omroep en al me collega's vonden de kwaliteit super goed voor op de mobiel.
Ben inmiddels ook zeer geïnteresseerd in de Slingbox. Maar ik wil wel dat dit goed werkt met mijn T-Mobile PIT normaal. Kan iemand bevestigen dat deze snel genoeg is voor TV-kijken op mijn N95 ?

Slingbox geeft op de site zelf als vereiste minimaal 120Kbps download, maar of die 128Kbps van PIT altijd gehaald wordt is nog maar de vraag. Aan de andere kant, ik heb meestal een 3,5G verbinding, of heeft dit er niets mee te maken ?? Streamen van bijvoorbeeld YouTube gaat vloeiend, of is dit geen goede vergelijking ??

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:12
peerke63nl schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 17:12:
Hoi..Al veel geschreven en gezocht over live messenger.
Bij mij lijkt ie te werken. Ik kwam er achter dat, ondanks dat mijn status "online" is... mijn contactpersonen aan de andere kant.... mij toch als"offline" blijven zien.
Mijn provider is KPN
Iemand dezelfde ervaring en wellicht een hint naar een oplossing?
De ervaring die ik ermee heb is dat het "even" kan duren voordat de status goed door komt. (T-mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
Zo... de stap gemaakt om mijn t-mobile N95 te unbranden. Omdat ik ook een nieuwe 8GB kaartje gekocht had, leek me het een goed plan om de hele telefoon opnieuw te installeren. Na wat gedoe met NSS (zag mijn N95 niet) eindelijk gelukt. En zoals vaker verteld, het is heel eenvoudig! Eindelijk de nieuwste firmware erop.

Ik heb wel een aantal (eigen) opmerkingen/vragen over deze nieuwe firmware:

Mijn contacten had ik netjes naar mijn sim gekopieerd. Na de installatie van de nieuwe firmaware, wilde ik die terug zetten, echter waren sommige aangepaste labels verdwenen.

Sygc en R66 hebben duidelijk langer de tijd nodig om een GPS fix te krijgen. Met de vorige firmware had ik in 10-20 sec een fix. uiteraard duurde de eerste fix extra lang, maar nu blijft het 1-2 minuten duren. Iemand soort gelijke ervaring? Opgelost door disscusie over positiebepalingsserver. Deze stond goed bij mij, echter het toegangspunt stond bij mij niet geselecteerd. Nu op T-mobile internet, en ik heb weer binnen 10-20sec een fix.

-Foto's maken gaat sneller!
-Telefoon wordt absoluut niet trager met een 8GB kaart erin.

Even wennen aan de nieuwe menu structuur, maar verder prima firmware (jaja.. ik loop liep wat achter met de firmware's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerk184 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:28:

Even wennen aan de nieuwe menu structuur, maar verder prima firmware (jaja.. ik loop liep wat achter met de firmware's)
Een tool om de menu-structuur te herstellen:

http://nds1.nokia.com/fil...re/New_Menu_Structure.SIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een aantal (eigen) opmerkingen/vragen over deze nieuwe firmware:

Mijn contacten had ik netjes naar mijn sim gekopieerd. Na de installatie van de nieuwe firmaware, wilde ik die terug zetten, echter waren sommige aangepaste labels verdwenen.
het werkt het beste vind ik om in je menu naar 'geheugen' te navigeren en te kiezen voor: reservekopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-02-2023

ffb

Pandemic schreef op zondag 09 maart 2008 @ 03:06:
[...]

Nee heb ik niet, maar probleem is opgelost! Net fijn film gekeken op mn tv.

Vind het echt ontzettend handig deze feature; alleen wel jammer dat converteren flink wat tijd kost.
Kunt ook gewoon een kabeltje van pc naar tv leggen, scheelt een hoop tijd en is beter te bekijken. Een stuk handiger:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:56

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Sygc en R66 hebben duidelijk langer de tijd nodig om een GPS fix te krijgen. Met de vorige firmware had ik in 10-20 sec een fix. uiteraard duurde de eerste fix extra lang, maar nu blijft het 1-2 minuten duren. Iemand soort gelijke ervaring? Opgelost door disscusie over positiebepalingsserver. Deze stond goed bij mij, echter het toegangspunt stond bij mij niet geselecteerd. Nu op T-mobile internet, en ik heb weer binnen 10-20sec een fix.

)
Vraagje: heb je nu je toegangspunt veranderd of je serveradres ??

Toegangspunt staat bij mij op: Is Verplicht en Serveradres staat op: supl.nokia.com

Welke heb je nu veranderd naar T-mobile als ik vragen mag ??

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
robotjoek schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:08:
[...]

Toegangspunt staat bij mij op: Is Verplicht en Serveradres staat op: supl.nokia.com

Als er bij jou nog Verplicht staat heb jij nog geen verbindingssoort gekozen. Daar heeft ie dus t-mobile gekozen. Anders werkt het uberhaupt niet AGPS.
Nee deze zet juist het menu weer terug naar het nieuwe, waar hij dus aan moet wennen. Als je een backup terug hebt gezet (van fw v10,v11 of v12) dan krijg je met deze weer de nieuwe structuur terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek

robotjoek

Mau_Maus schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:24:
[...]

Als er bij jou nog Verplicht staat heb jij nog geen verbindingssoort gekozen. Daar heeft ie dus t-mobile gekozen. Anders werkt het uberhaupt niet AGPS.
Oh ok, nou dan heb ik al die tijd zonder agps gedaan (vond hem toch wel binnen 30 sec), maar nu dus maar ff t-mobile ingevuld, zal nu dus wel sneller gaan, bedankt hiervoor !!!

Slow-chat verwijderd; laat dat in de toekomst.

[ Voor 34% gewijzigd door pven op 09-03-2008 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
nevermind

[ Voor 95% gewijzigd door Mau_Maus op 09-03-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek

robotjoek

never mind

[ Voor 80% gewijzigd door robotjoek op 09-03-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Jerk184 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:23:
[...]

De ervaring die ik ermee heb is dat het "even" kan duren voordat de status goed door komt. (T-mobile)
Oke... ga ik proberen...maar soms duurt het dan wel een 10 minuten of zo... tegen die tijd ben ik dan al weer offline. :-)
.......

.....
Wat het copieren van contacten naar simkaart. k geloof dat de n95 meer gegevens kan hebben bij 1 contactpersoon als dat een simkaart kan hebben.
Dus die gegevens zullen zijn aangepast....
Ik kan het natuurlijk fout hebben ;)

Grtz P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Ik heb route66 mobile 7 op mijn tel geinstalleerd, maar ik heb geen stemgeluiden tijdens navigeren. Waar ligt dit aan.

Kan ook navigeren, maar geen geluiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
robotjoek schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:08:
[...]

Bij mijn toegangspunt stond niets geselecteerd. Wat ik nog steeds erg vreemd vind. Daar kon ik kiezen tussen T-mobile internet, T-mobile MMS en T-zones. Uiteraard internet gekozen. Maar in eerste instantie stond er niets. Mijn serveradres (supl.nokia.com) stond wel goed.
Mau_Maus schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:24:

Nee deze zet juist het menu weer terug naar het nieuwe, waar hij dus aan moet wennen. Als je een backup terug hebt gezet (van fw v10,v11 of v12) dan krijg je met deze weer de nieuwe structuur terug
Oke.. ik dacht ook dat het andersom was :+
peerke63nl schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:40:

Wat het copieren van contacten naar simkaart. k geloof dat de n95 meer gegevens kan hebben bij 1 contactpersoon als dat een simkaart kan hebben.
Dus die gegevens zullen zijn aangepast....
Ik kan het natuurlijk fout hebben ;)

Grtz P.
Dat zou het kunnen verklaren. Ik heb bij familie onder hun naam alles staan. Dus huis telefoon, mobiel (vaak 2 keer) huisadres, email etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
mobile625 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:40:
Ik heb route66 mobile 7 op mijn tel geinstalleerd, maar ik heb geen stemgeluiden tijdens navigeren. Waar ligt dit aan.

Kan ook navigeren, maar geen geluiden...
Even hun suppot mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xahmol schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:35:
[...]

Excusé le mot, maar dat is onzin. VF snelheid is bij het 9,95 BloX gewoon de volledige HSDPA snelheid wat meer dan voldoende moet zijn voor streamen. dat het kennelijk lastig aan de praat te krijgen is zal eerder aan de settings aan VF kant liggen. Als ik bestanden download op mijn phone is de snelheid zeer uitstekend te noemen.
Volgens mij is T-Mobile de enige die het basis onbeperkt internetabo in snelheid capt. Staat weer tegenover dat daar kennelijk geen streaming issues zijn behalve dan dat video streamen over een dermate trage verbinding geen kwalitatief hoogstaand beeld zal geven lijkt me.
Ik heb een std pitabbonement en daar haal ik 240kBYTE/s mee. Ik denk dat ze bij mij iets verkeerd hebben staan qua instellingen. Ik betaal in ieder geval 9,50 euro per maand. Vind het wel prima zo! Ik woon dan wel in Amsterdam. In andere steden haal ik dat bij lange na niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 19:13:
[...]

Ik heb een std pitabbonement en daar haal ik 240kBYTE/s mee. Ik denk dat ze bij mij iets verkeerd hebben staan qua instellingen. Ik betaal in ieder geval 9,50 euro per maand. Vind het wel prima zo! Ik woon dan wel in Amsterdam. In andere steden haal ik dat bij lange na niet.
Ik heb plus en ze doen altijd meer... Met PIT+ haal ik makkelijk 420 en het hoort nu 384 te zijn... Wel jammer dat he tnu zo is dat het na 250 mb terug gaat naar 128 :S maar omdat ik eerder contract had blijft het 192 erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Wel handige lijst voor sommige mensen:

With Open Signed you don't need an account to sign your apps.

Apps you CAN sign with Open Signed Online:
Landscape
Rocknscroll
Shakeme
Gnubox
FlipSilent
ShakeLock
LargeTime
Audio cube
Autolock
Callfilter
Calsync
Cutekeys
Emtube
Mujmail
Themes Laucher
Ufind GPS
Ymtiny
Pythofors
Inclinometer
Handy Wifi
Activefile

Apps you CAN NOT sign with Open Signed Online:
RotateMe
Nokmote
Cell track
Eqalttab
Eqrestart
Nsysinfo
Screenshot
SmartSettings
ANY ******* file

Beperkt, maar toch.

[ Voor 6% gewijzigd door Mau_Maus op 09-03-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinuss
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-11-2020
zou iemand mij misschien kunnen uitleggen wat signen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Signen is een applicatie een ingebouwde certificaat geven die aan de hand van jouw toestels imei-nummer bepaalde handelingen toelaat op je toestel waar de applicatie gebruik van mag maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Handige lijst Mau_maus. Toch aardig nog wat dingen die je kan gebruiken. Heb vrijdag maar even een email adres bij mijn provider aangevraagt, werd helemaal loco van al die gratis emailaccounts die die uiteindelijk ook niet pakt. Die van mijn provider (casema) is natuurlijk ook gratis.

edit: Alhoewel ik ook al emtube heb gehad en die hoefde ik niet te signen.
btw die site van emtube ligt er al een tijdje uit

[ Voor 18% gewijzigd door mrpink83 op 09-03-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren voor het eerst een probleem met mn N95-1 gehad:

Na het versturen van een SMS bleef de telefoon hangen. Kan gebeuren, dus ik schakel de telefoon uit en weer in.
Telefoon start op tot aan "toets uw pincode in" en na het eerste cijfer, reageerd het toestel nergens meer op. Het eerste cijfer gaf nog een toetstoon, maar er kwam geen sterretje in beeld. Elke willekeurige volgende toest gaf geen toetstoon.
Na wa probeersels uiteindelijk 2 uur de baterij eraf, zonder resultaat.
Met of zonder SIM en SD maakte geen verschil.

Toen besloot ik maar tot een factory reset over te gaan dmv CALL+3+*+POWER.
De telefoon starte op, en was op de ringtones en wallpaper na geen enkele instelling kwijt tot mijn verbazing.
Na het opstarten startte automatisch de Musicplayer en begon als een gek door de muziek te bladeren. Uit de speaker was zacht het geluid van snelle toetstoontjes achter elkaar te horen.
Dit herhaalde zich enkele malen, totdat de telefoon weer niet door het pincode scherm kwam.

Conclusie was al dat er een toets bleef hangen, dus ik besloot tot openmaken over te gaan.
Paarse achtercover eraf alle toetsjes werkten soepel. Binnenkant schoongemaakt. En bij gebrek aan de juiste mini Torkx de cover er weer op, en warempel, alles werkt weer zoals het moet.

Achterkant zit nu beter vast dan voorheen. Dus mochten mensen ditzelfde probleem hebben, je achterkant is zonder gereedschap te verwijderen om wat stof te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Bedankt voor je uitleg Mau_Maus over het Signen.

Open Signen heeft alleen zin als het ID Mail adres het zelfde is als het mail adres wat je op de site in geeft.

Effe Sygic Mobile testen is er dus niet bij, laat staan Route 66 (moet geloof ik ook gesigned worden)

Is men bang dat er zo veel warez word gebruikt zeker?
Logisch dat ze het stenger aanpakken en ook weer niet omdat je PC software kan testen voor je het koopt.
En Symbian is dus nu beperkt tot niet te testen en zou je dus meteen moeten kopen (waar ik niet aan begin zonder een proef versie)

En iemand anders op een forum mijn IMEI nummer geven is dat wel veilig? Kan die persoon daar geen misbruik van maken?

Omdat er best wel wat mensen zijn die voor je willenm signen. Vraag ik me dan af hoe het kan dat het hun dus wel lukt en mij niet.
Ookal heb ik een account op die symbian site.

Zolang je mail maar cjb.net is of een klein domein werkt het wel.

Maar goed, zo veel software hoef ik ook niet op me N95 8 Gb te hebben. Hij is al zo goed als ie is.

Alleen omdat ik nokia maps zo duur vind en het maar te kopen is voor een bepaalde tijds periode wilde ik een andere GPS app testen.

de rest vind ik toch niet veel toevoegen op Totall Recall na. Maar die hoefde ik niet te signen gelukkig.

Gaat me dus alleen om GPS. Baal er van omdat ik Nokia Maps best mooi vind alleen zonder spraak is het niet echt oke mee werken.
Ik wil het wel kopen maar niet na een maand of 9 weer gaan betalen.

Route 66 of Sygic Mobile was ik van plan te testen totdat ik door het signen in de stres raakte dus ik wacht nu even tot er een andere optie is .

Of ik geen me IMEI weg aan een ander die het voor me wil doen (alleen als ik er zeker van ben dat dit veilig is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

[ Voor 96% gewijzigd door pven op 10-03-2008 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern

Vern

technoob

Nog iets over de N95 gekoppeld aan een Slingbox achter een UPC mediabox. Stel, ik rij (nee, sta stil) in de file en kijk op mijn N95 naar Nederland 2. Betekent dit dat ze thuis dan ook verplicht >:) naar Nederland 2 moeten kijken ? Of werkt de zender die ik op mijn N95 bekijk onafhankelijk van de zenders die ze thuis willen kijken ? En maakt het voor mijn vraag uit of je de Classic of de Solo hebt ? Ik kan er ondanks alle info nog steeds geen wijs uit . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 23:11:
ik heb ook een n95 aangeschaft ik wou er ook navigatie software op doen heb geprobeerd om route 66 of garmin derop te krijgen maar het lukte niet uiteindelijk heb ik besloten om het toch maar op de zwarte markt te doen het is wel gelukt op de zwarte markt om garmin derop te krijgen het koste me wel 40 euro
Ja omdat je die niet hoeft te signen. Maar jemig het is zo makkelijk dat je echt opgelicht bent. Voor dat bedrag kan je net zo goed het echt kopen. En illegale shit mag je hier niet echt promoten, want tis gewoon reclame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Vern schreef op maandag 10 maart 2008 @ 00:10:
Nog iets over de N95 gekoppeld aan een Slingbox achter een UPC mediabox. Stel, ik rij (nee, sta stil) in de file en kijk op mijn N95 naar Nederland 2. Betekent dit dat ze thuis dan ook verplicht >:) naar Nederland 2 moeten kijken ? Of werkt de zender die ik op mijn N95 bekijk onafhankelijk van de zenders die ze thuis willen kijken ? En maakt het voor mijn vraag uit of je de Classic of de Solo hebt ? Ik kan er ondanks alle info nog steeds geen wijs uit . . .
Ik heb zelf geen upc. Maar als je maar 1 tuner er op hebt dan kan je maar 1 kanaal tegelijk kijken. En dat lijkt mij nu ook het geval. En hun zijn net zo afhankelijk naar wat jij kijkt als andersom. Als hun van kanaal switchen dan zie jij dat ook.

Het enige wat met de classic uitmaakt is dat je ook de analoge tv antenne kabel kan gebruiken. Dan heb je er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leslinho
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07-2024
Hi,

Ik zit al de hele avond te kloten met Rock 'n Scroll..
Heb hem gesigned op https://www.symbiansigned...ublic/openSignedOnline.do, IMEI invullen, email invullen, laatste versie uploaden en bij Capability information, select all geselecteerd.

Krijg vervolgens keurig een emailtje met een bevestigings link en vervolgens na een paar minuten een download link. Hier ga ik vervolgens met m'n n95 heen, installeer hem maar dan krijg ik een melding dat de installatie niet voltooit kan worden, omdat er een certificaat fout is.

Wat doe ik fout en wie kan me verder helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
Hoe kan het nu dat ik geen geluid heb tijdens navigeren met Route66 Mobile 7
Ik heb op mijn extern geheugen (N95 8GB) een mapje 'Speech' waar de geluiden in staan toch?

Kan iemand mij helpen om hetgeluid aan de praat te krijgen tijdens het navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zip McOccup
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 10:21
mobile625 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 08:25:
Hoe kan het nu dat ik geen geluid heb tijdens navigeren met Route66 Mobile 7
Ik heb op mijn extern geheugen (N95 8GB) een mapje 'Speech' waar de geluiden in staan toch?

Kan iemand mij helpen om hetgeluid aan de praat te krijgen tijdens het navigeren.
Stomme vraag? Heb je niet toevallig elke keer je telefoon op "stil" staan? En staat er in R66 toevallig rechtsboven een icoontje van een gemute speaker? Zo ja: druk op 9 en voila ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
Zip McOccup schreef op maandag 10 maart 2008 @ 08:39:
[...]

Stomme vraag? Heb je niet toevallig elke keer je telefoon op "stil" staan? En staat er in R66 toevallig rechtsboven een icoontje van een gemute speaker? Zo ja: druk op 9 en voila ;)
Nee, gewoon normaal profiel en geen mute tijdens navigeren... Wordt gek, geen werkend geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
*weg*

Tipje: Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics

[ Voor 92% gewijzigd door pven op 10-03-2008 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
mobile625 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 08:56:
[...]

Nee, gewoon normaal profiel en geen mute tijdens navigeren... Wordt gek, geen werkend geluid
Heb je support van route 66 al gecontact dan? Je vraag stelde je 15 uur geleden ook al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
Mau_Maus schreef op maandag 10 maart 2008 @ 09:31:
[...]

Heb je support van route 66 al gecontact dan? Je vraag stelde je 15 uur geleden ook al
Ik ga dat zo dan maar doen, d8 even nog een keer voor de zekerheid vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:17
mogguh,

@Sjengcity, zou mijn naam van SP weg gehaald kunnen worden?
Wordt helemaal plat gemail over certificaten maken, maar iedereen moet nu wel door hebben dat ook IK dat niet kan (heb geen DeveloperID) heb accounts zat (net zoals sommige die mij mailen) maar ook ik kan er geen certificaten mee maken net zoals andere niet kunnen.
Symbiansigned heeft hun policy aangepast en voorlopig houd het voor mij (en andere) ook even op, kan er niks anders van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:24
schumi2004 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:02:
mogguh,

@Sjengcity, zou mijn naam van SP weg gehaald kunnen worden?
Wordt helemaal plat gemail over certificaten maken, maar iedereen moet nu wel door hebben dat ook IK dat niet kan (heb geen DeveloperID) heb accounts zat (net zoals sommige die mij mailen) maar ook ik kan er geen certificaten mee maken net zoals andere niet kunnen.
Symbiansigned heeft hun policy aangepast en voorlopig houd het voor mij (en andere) ook even op, kan er niks anders van maken.
Ivo,

Geldt voor mij ook, graag mijn naam verwijderen uit SP. Ik had je al een email over gestuurd, maar is waarschijnlijk tussen wal en schip gevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mobile625 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 09:46:
[...]

Ik ga dat zo dan maar doen, d8 even nog een keer voor de zekerheid vragen.
Hallo, nadat je een route hebt uitgestippeld moet je bij de instellingen het geluid AAN zetten.Bij een N95 1 druk je op de navigatietoets en kom je bij de instellingen scrollen en ergens zie je dan geluid uit/aan..
succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey hallo N95 gebruikers...

Ik zit er zwaar aan te denken om een N95 aan te schaffen, maar heb een vraag die ik zo niet naar boven wist te halen met de 'search' knop....mocht ik toch iets gemist hebben in dit inmense forum en dus eigenlijk te makkelijk een vraag stel...sorry.....

maar goed,

ik kan met een N95 in ieder geval een internetverbinding maken via WiFi....
maar als ik nou de N95 met een kabeltje aan mijn pc hang om bijv. te syncen / op te laden....heb ik dan ook de mogelijkheid om dus 'bedraad' te internetten ??? of is dat alleen maar mogelijk met bijv. een PDA of iets dergelijks ?? (op mijn werk hang ik nu via een klassieke HP iPAQ aan m'n pc om te syncen, en ondertussen kan ik via het netwerk mijn mail checken en msn gebruiken)

Misschien een stomme vraag, en nogmaals sorry als die al uit den treure is behandeld, maar wie o wie kan dit laatste vraagje die ik heb beantwoorden ??? zou de reden zijn om de iPAQ in de prullenbak te donderen en van die OH zo mooie N95 gebruik te gaan maken !!!
;-)

alvast bedankt.....

gr.
Burns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:29:
ik kan met een N95 in ieder geval een internetverbinding maken via WiFi....
maar als ik nou de N95 met een kabeltje aan mijn pc hang om bijv. te syncen / op te laden....heb ik dan ook de mogelijkheid om dus 'bedraad' te internetten ???
Volgens mij kan dit standaard niet, wellicht dat er software is waarmee dit wel kan, maar zou even niet weten welke.

Overigens kan je de N95 niet aan de PC hangen om op te laden, laden moet gewoon met de stekkerlader. Aan de PC koppelen doe je dus alleen om te synchen of om data over te dragen.

Maar waarom zou je bedraad willen internetten als je al via WiFi kan internetten?

En waarom zou je überhaupt met je N95 willen internetten als je toch al achter je PC zit? De N95 is fantastisch, maar een PC internet toch nog altijd een stuk handiger.

Oh: en als op het werk kunnen synchen van je N95 een must is, check wel eerst of je werk überhaupt synchen met een Nokia ondersteunt. Bij veel bedrijven wordt Windows Mobile of Windows Pocket PC wel, maar Nokia Synch niet ondersteunt.

[ Voor 11% gewijzigd door xahmol op 10-03-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xahmol schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:44:
[...]

Volgens mij kan dit standaard niet, wellicht dat er software is waarmee dit wel kan, maar zou even niet weten welke.

Overigens kan je de N95 niet aan de PC hangen om op te laden, laden moet gewoon met de stekkerlader. Aan de PC koppelen doe je dus alleen om te synchen of om data over te dragen.

Maar waarom zou je bedraad willen internetten als je al via WiFi kan internetten?

En waarom zou je überhaupt met je N95 willen internetten als je toch al achter je PC zit? De N95 is fantastisch, maar een PC internet toch nog altijd een stuk handiger.

Oh: en als op het werk kunnen synchen van je N95 een must is, check wel eerst of je werk überhaupt synchen met een Nokia ondersteunt. Bij veel bedrijven wordt Windows Mobile of Windows Pocket PC wel, maar Nokia Synch niet ondersteunt.
das snel....

waarom ik bedraad zou willen internetten ipv wifi ?? omdat ik NOG geen wifi heb aangezien ik ook nog geen wifi telefoon heb.....zou ik voor een N95 mijn abbonnement moeten uitbreiden, want hier op mijn kantoor hebben we helaas GEEN wifi netwerk....
Ik zou willen internetten op mijn telefoon aangezien...ahum.....ik geen msn mag / kan draaien op mijn pc hier...hihih...ja, KAN wel...geen probleem, maar jah......snap je ?? dat doe ik nu ook via mijn pda...

Nokia Sync kan gelukkig wel.....collega doet 't al met een E51....gaat prima !!!
dat verhaal van alleen syncen en niet opladen via USB kabel, tsja...daar zeg je me wat......
nou jah, misschien krijgen we OOIT wel wifi hier op kantoor, heheh...en dan zou ik met alle gemak mijn msn kunnen checken, opladen (evt)....

in ieder geval bedankt voor je reactie......is duidelijk dat het niet standaard kan...beantwoord mijn vraag.....

neemt me mijn N95-voor-pret nog zeker niet weg !!!
hehe

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 10-03-2008 18:57 . Reden: aanhef en groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:26

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:55:
[...]

Heyy....
das snel....

waarom ik bedraad zou willen internetten ipv wifi ?? omdat ik NOG geen wifi heb aangezien ik ook nog geen wifi telefoon heb.....zou ik voor een N95 mijn abbonnement moeten uitbreiden, want hier op mijn kantoor hebben we helaas GEEN wifi netwerk....
Ik zou willen internetten op mijn telefoon aangezien...ahum.....ik geen msn mag / kan draaien op mijn pc hier...hihih...ja, KAN wel...geen probleem, maar jah......snap je ?? dat doe ik nu ook via mijn pda...

Nokia Sync kan gelukkig wel.....collega doet 't al met een E51....gaat prima !!!
dat verhaal van alleen syncen en niet opladen via USB kabel, tsja...daar zeg je me wat......
nou jah, misschien krijgen we OOIT wel wifi hier op kantoor, heheh...en dan zou ik met alle gemak mijn msn kunnen checken, opladen (evt)....

in ieder geval bedankt voor je reactie......is duidelijk dat het niet standaard kan...beantwoord mijn vraag.....

hehe

gr
Burns
Hiermee kan het: http://freshmeat.net/projects/gnubox_uiq/

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern

Vern

technoob

Mau_Maus schreef op maandag 10 maart 2008 @ 01:02:
[...]

Ik heb zelf geen upc. Maar als je maar 1 tuner er op hebt dan kan je maar 1 kanaal tegelijk kijken. En dat lijkt mij nu ook het geval. En hun zijn net zo afhankelijk naar wat jij kijkt als andersom. Als hun van kanaal switchen dan zie jij dat ook.

Het enige wat met de classic uitmaakt is dat je ook de analoge tv antenne kabel kan gebruiken. Dan heb je er geen last van.
Zoiets vermoedde ik dus al. Dan maar op jacht naar een classic. Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bthefirst
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 14:09
[...]

das snel....

hehe
Opladen gaat wel via USB, weliswaar met een andere kabel, namelijk de Nokia Lader via USB-poort CA-100 of deze (gelijk ook data-transfer).

Greetz Bjorn

[ Voor 4% gewijzigd door bthefirst op 10-03-2008 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zänker
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-03 17:07
Volgens mij werkt gnubox niet met de n95. als iemand em wel aan de praat heeft gekregen hoor ik graag hoe, want ik ben er ook wel in geinteresseerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Zo te zien ook een component dat je op de mobiel zelf moet installeren. Is dat wel gesigned? Zo nee, dan heb je er waarschijnlijk nog niet al te veel aan.

Ik wil je voorpret niet al te zeer de kop in drukken, maar de N95 heeft een steeds groter wordend nadeel: je kunt niet zomaar de door jouw gewenste software installeren. Als je geluk hebt, dan kun je wel via Open Signed Online de door jou gewenste software signen, maar dat kan niet altijd. Symbian bepaalt momenteel welke software jij mag installeren op jouw mobiel. Dat is iets dat ik graag had willen weten voordat ik het toestel aanschafte... Dan had ik getwijfeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht nog even een paar weekjes, dan is de beveiliging van S60 3rd FP1 gekraakt, net als de kale S60 3rd onlangs is. Dan wordt het vrij installeren, toegang tot alle bestanden en meer leuke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Laatst online: 01-02 22:09
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:30:
Wacht nog even een paar weekjes, dan is de beveiliging van S60 3rd FP1 gekraakt, net als de kale S60 3rd onlangs is. Dan wordt het vrij installeren, toegang tot alle bestanden en meer leuke dingen.
En wat betekent dat voor mij als n95 bezitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Pandemic schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:38:
[...]

En wat betekent dat voor mij als n95 bezitter?
Staat er toch: Vrij installeren... Alleen msakt dat het ook virussen makkelijker je te infecteren, maar schijnt juist er lastig zijn die te kraken softwarematig op die zelfde manier, maar om ongesigned te kunnen installeren, daarvoor bestond al een hack.

Hij doelt zich volgens mij op dit artikel:
http://symbian-freak.com/...rd_ed_has_been_hacked.htm

[ Voor 12% gewijzigd door Mau_Maus op 10-03-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:43
Ik kreeg zojuist een sms van een kennis die in mijn telefoonboek staat.
Echter staat bij de afzender "Naam Voornaam Reply Cntr Defined".

Dit heb ik nog nooit gehad? Weet iemand wat dit inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
[...]
Je weet neem ik aan wel dat je werkgever waarschijnlijk al het verkeer logt? Daar maakt het niets voor uit of het vanaf je PC of je telefoon gaat.

Als je MSN op werk wel KAN installeren, maar je bent bang dat ze het zien, dan zou ik het ook niet via een telefoon doen. Voor de logger maakt dit nml niets uit.

Overigens is mijn ervaring ook dat ze die loggings alleen tegen je gebruiken (of überhaupt bekijken) als ze je om een andere reden toch al moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:00:
[...]

Staat er toch: Vrij installeren... Alleen msakt dat het ook virussen makkelijker je te infecteren, maar schijnt juist er lastig zijn die te kraken softwarematig op die zelfde manier, maar om ongesigned te kunnen installeren, daarvoor bestond al een hack.

Hij doelt zich volgens mij op dit artikel:
http://symbian-freak.com/...rd_ed_has_been_hacked.htm
Inderdaad, echter is het voor mij ook nog enkel afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Laatst online: 14-08 15:18
Fuzzillogic schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:18:
[...]

Zo te zien ook een component dat je op de mobiel zelf moet installeren. Is dat wel gesigned? Zo nee, dan heb je er waarschijnlijk nog niet al te veel aan.

Ik wil je voorpret niet al te zeer de kop in drukken, maar de N95 heeft een steeds groter wordend nadeel: je kunt niet zomaar de door jouw gewenste software installeren. Als je geluk hebt, dan kun je wel via Open Signed Online de door jou gewenste software signen, maar dat kan niet altijd. Symbian bepaalt momenteel welke software jij mag installeren op jouw mobiel. Dat is iets dat ik graag had willen weten voordat ik het toestel aanschafte... Dan had ik getwijfeld.
Wil je nu zeggen dat je niet alle, zoals ik op mijn N80i wel kan, sis bestandjes erop kunt zetten?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
goodfella schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:56:
Ik kreeg zojuist een sms van een kennis die in mijn telefoonboek staat.
Echter staat bij de afzender "Naam Voornaam Reply Cntr Defined".

Dit heb ik nog nooit gehad? Weet iemand wat dit inhoud?
Dat die gene de sms antwoord centrale voor jou gekozen heeft.
Oftewel de optie als je een sms verstuurd dat er staat: antwoord via zelfde centrale.
Ik had dat ook een keer en dat is vet irritant, aangezien je als gebruiker van vodafone niet via de centrale van kpn kan sms-en bijvoorbeeld, dus kun je niet direct replyen, tenminste dat was bij mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Jaspur schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:56:
[...]

Wil je nu zeggen dat je niet alle, zoals ik op mijn N80i wel kan, sis bestandjes erop kunt zetten?
Alles moet gesigned zijn. Je kunt dat wel zelf doen, maar daarvoor heb je toch al een certificaat van Symbian nodig. En voor zover ik het hier begrijp kun je die momenteel niet meer (gratis) aanvragen. De enige mogelijkheid is nu dat Open Signed Online, maar die tool wil lang niet alles signen. Je bent dus afhankelijk van Symbian geworden; zij bepalen welke software je wel en niet mag signen, en dus mag installeren

Ik zou bijv. RotateMe allang eens geprobeerd hebben, maar dat hele sign-gezeik stuit me behoorlijk tegen de borst. Zowel qua effort, qua privacy en qua ethiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Laatst online: 14-08 15:18
Fuzzillogic schreef op maandag 10 maart 2008 @ 23:05:
[...]

Alles moet gesigned zijn. Je kunt dat wel zelf doen, maar daarvoor heb je toch al een certificaat van Symbian nodig. En voor zover ik het hier begrijp kun je die momenteel niet meer (gratis) aanvragen. De enige mogelijkheid is nu dat Open Signed Online, maar die tool wil lang niet alles signen. Je bent dus afhankelijk van Symbian geworden; zij bepalen welke software je wel en niet mag signen, en dus mag installeren

Ik zou bijv. RotateMe allang eens geprobeerd hebben, maar dat hele sign-gezeik stuit me behoorlijk tegen de borst. Zowel qua effort, qua privacy en qua ethiek.
Sjeumig. Dit brengt mij echt aan het twijfelen of ik 'm wel koop.
Maar dit kan gehackt worden, binnenkort?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Jaspur schreef op maandag 10 maart 2008 @ 23:23:
[...]

Sjeumig. Dit brengt mij echt aan het twijfelen of ik 'm wel koop.
Maar dit kan gehackt worden, binnenkort?
Niet elke app hoeft gesigned worden hoor wees niet bang. Genoeg is al gesigned door de maker waarvan je koopt. En veel is inmiddels te open-signen. Alleen voor illegaal en enkele gratis apps werkt het niet, maar die gratis apps passen zich snel aan voor het open-signen. Er komt altijd een oplossing geloof me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leslinho
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07-2024
Iemand die me misschien kan helpen? Heb het nog 4 keer geprobeerd vandaag maar het lukt me echt niet.. zucht..
Het is ondertussen gelukt.. Maar wat een bagger programma is dit zeg. Ding tript hem helemaal.. hoef 1 keer verkeerd te bewegen me cursor gaat overal en nergens heen..

Ik wil gewoon m'n scherm automatisch draaien. Meer niet.. Is dat nou zo veel gevraagd.. Zucht.. :P
leslinho schreef op maandag 10 maart 2008 @ 02:04:
Hi,

Ik zit al de hele avond te kloten met Rock 'n Scroll..
Heb hem gesigned op https://www.symbiansigned...ublic/openSignedOnline.do, IMEI invullen, email invullen, laatste versie uploaden en bij Capability information, select all geselecteerd.

Krijg vervolgens keurig een emailtje met een bevestigings link en vervolgens na een paar minuten een download link. Hier ga ik vervolgens met m'n n95 heen, installeer hem maar dan krijg ik een melding dat de installatie niet voltooit kan worden, omdat er een certificaat fout is.

Wat doe ik fout en wie kan me verder helpen?

Alvast bedankt!

[ Voor 23% gewijzigd door leslinho op 11-03-2008 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

BigB schreef op maandag 10 maart 2008 @ 23:00:
[...]

Dat die gene de sms antwoord centrale voor jou gekozen heeft.
Oftewel de optie als je een sms verstuurd dat er staat: antwoord via zelfde centrale.
Ik had dat ook een keer en dat is vet irritant, aangezien je als gebruiker van vodafone niet via de centrale van kpn kan sms-en bijvoorbeeld, dus kun je niet direct replyen, tenminste dat was bij mij zo.
Hey, daar heb ik ook last van! Gebeurt alleen bij 1 maat van mij, bij al zijn smsjes. Wat kan ik of hij eraan doen? Want ik moet nu iedere keer na het lezen van zijn bericht een nieuw bericht aanmaken.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiFi op de N95 blijft toch klote, vorige week in Oostenrijk kan een ander probleemloos inloggen op een onbeveiligd netwerk met een iPhone touch, maar met een N95 lukt het me niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:37:
WiFi op de N95 blijft toch klote, vorige week in Oostenrijk kan een ander probleemloos inloggen op een onbeveiligd netwerk met een iPhone touch, maar met een N95 lukt het me niet...
ik heb er geen problemen mee, waar ik ook wifi vind wat open is, hoppa, gaan met die banaan

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:24
Tha schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:50:
[...]

ik heb er geen problemen mee, waar ik ook wifi vind wat open is, hoppa, gaan met die banaan
Yep same here. Wifi op mijn N95 werkt zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:55:
[...]

Yep same here. Wifi op mijn N95 werkt zeer goed.
hmm, vreemd dan, mijn wlan instellingen:

Autom. configuratie: uit
Lange probeerlimiet: 4
Korte probeerlimiet: 7
RTS-drempel: 2347
Energieniveau transmissie: 100 mW
Energiespaarstand: Uitgeschakeld

N95 (02.01) V 20.0.015

Kan iemand misschien kijken of deze instellingen ongebruikelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:05:
[...]

hmm, vreemd dan, mijn wlan instellingen:

Autom. configuratie: uit
Lange probeerlimiet: 4
Korte probeerlimiet: 7
RTS-drempel: 2347
Energieniveau transmissie: 100 mW
Energiespaarstand: Uitgeschakeld

N95 (02.01) V 20.0.015

Kan iemand misschien kijken of deze instellingen ongebruikelijk zijn?
Ik heb nooit problemen met wifi op mijn N95. Ik heb automatische configuratie ingeschakeld staan. Als ik hem echter uitschakel, krijg ik dezelfde waarden als bij jou te zien, op 1 ding na. Ik heb de energiespaarstand ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-AH
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-05 00:58
bthefirst schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:10:
[...]

Opladen gaat wel via USB, weliswaar met een andere kabel, namelijk de Nokia Lader via USB-poort CA-100 of deze (gelijk ook data-transfer).

Greetz Bjorn
Als ik het goed begrijp kan je met de eerst kabel geen data transferen?

excuus, weer niet goed gekeken!

iemand die de MiniSync kabel in een nederlandse shop weet?
kon hem op google niet vinden

[ Voor 10% gewijzigd door M-AH op 11-03-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
M-AH schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:21:
[...]

Als ik het goed begrijp kan je met de eerst kabel geen data transferen?

excuus, weer niet goed gekeken!

iemand die de MiniSync kabel in een nederlandse shop weet?
kon hem op google niet vinden
Je kanw el opladen vanaf een usbport, maar dus niet via de usb poort van de N95, want dat is geen POP-port zoals dat heet volgens mij. Die minisync kabel is wel een oplossing, maar volgens mij laad ie dan niet echt snel op dan maar goed. Ik heb los een usb kabel en een chager op me werk. Kost ook amper wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Heb een dvd omgezet naar mp4 via PS3 Video 9 (met nieuwe xml uit de openingspost). Setting is Nokia 1024 4:3 Large. In Videolan en de Nokia Mediaplayer (op de PC) speelt de film goed af. Alleen op mijn Nokia N95 8GB krijg ik de melding van realplayer: "kan geluid of videoclip niet afspelen. er wordt een gedeelte afgespeeld". Daarna geen beeld, wel het geluid van de film. Enig idee waar ik de fout moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:17
mmedia schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:48:
Heb een dvd omgezet naar mp4 via PS3 Video 9 (met nieuwe xml uit de openingspost). Setting is Nokia 1024 4:3 Large. In Videolan en de Nokia Mediaplayer (op de PC) speelt de film goed af. Alleen op mijn Nokia N95 8GB krijg ik de melding van realplayer: "kan geluid of videoclip niet afspelen. er wordt een gedeelte afgespeeld". Daarna geen beeld, wel het geluid van de film. Enig idee waar ik de fout moet zoeken?
1024 als in resolutie?
Is dat niet beetje veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
schumi2004 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:57:
[...]

1024 als in resolutie?
Is dat niet beetje veel van het goede.
Ja is veel, maar moet hij wel makkelijk aankunnen. Is bijvoorbeeld voor playback op tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
mmedia schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:30:
[...]

Ja is veel, maar moet hij wel makkelijk aankunnen. Is bijvoorbeeld voor playback op tv.
Beetje perspectief houden he? De N95 heeft een 200MHz RISC-CPU, geen 2,0GHz quad core. 1024 is teveel, en overkill. Gebruik eens 640x480, en dan maximaal MPEG4 ASP of zelfs simple profile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Fuzzillogic schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:34:
[...]

Beetje perspectief houden he? De N95 heeft een 200MHz RISC-CPU, geen 2,0GHz quad core. 1024 is teveel, en overkill. Gebruik eens 640x480, en dan maximaal MPEG4 ASP of zelfs simple profile.
Ja wil ik zeker wel proberen, maar een resolutatie van 1500x... is ook nog mogelijk hoor. Ik zal een andere resolutie proberen en posten of het iets oplevert.
Quality Findings
If you are just going to watch on your phone and not output to the TV, the Nokia 768kbps Small profiles are fine.
For TV output I would suggest using Nokia 1536kbps Large. During output from the encoding tests below the picture quality was good on a 42" plasma. Some minor artifacting could be seen but not much and this was on large areas of black which likely made it easier to see.
bron

[ Voor 36% gewijzigd door mmedia op 11-03-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
waar je het over hebt is niet de resolutie maar de bitrate van de bestanden volgens mij... maargoed ik gebruik zelf altijd die 784 (zoiets iig) en die kwaliteit is prima en werkt ook perfect op mijn n95 8gb

[ Voor 4% gewijzigd door cuberob op 11-03-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
cuberob schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:56:
waar je het over hebt is niet de resolutie maar de bitrate van de bestanden volgens mij... maargoed ik gebruik zelf altijd die 784 (zoiets iig) en die kwaliteit is prima en werkt ook perfect op mijn n95 8gb
Kan goed kloppen idd.
cuberob schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:56:
Ik lees net iets over H.264 settings. Dat er voor de Nokia echt gekozen moet worden voor MPEG-4-AVC met de optie "baseline" (en level "1.3"). Dit kan je bijvoorbeeld in het programma "handbrake" niet instellen. Bij Super of PS3 Video 9 wel, alleen staat het bij mij bij PS3 Video 9 standaard niet goed.

Wellicht kan iemand checken welke settings hij heeft bij de Nokia Profiles in PS3 Video 9. Onder settings, selecteer Nokia profile. Dan Edit settings en tabblad Video. Bij mij staat er dan MPEG-4 geselecteerd met profile simple. Heb het idee dat dit niet goed werkt. Volgens mij moet het worden: MPEG-4-AVC en dan profile: baseline geselecteerd...

Heb ik het bij het juiste eind?

[ Voor 14% gewijzigd door mmedia op 11-03-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
MPEG4 AVC (h264) is behoorlijk zwaar. Kwalitatief beter, maar je kunt dan beter voor een eenvoudigere codec gaan met hogere bitrate. Kost minder CPU-cycles om te decoden (dus hogere resulotie/hogere framerate mogelijk) en/of langere accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb al een tijdje probleem met de aktieve emailverbinding die om onverklaarbare redenen steeds weer na een tijdje wordt verbroken. zodra ik het merk kan ik zonder probleem weer verbinden, maar dan na een tijdje... heeft altijd prima gefunktioneerd, ben me niet bewust van gewijzigde instellingen van mijn kant. iemand een suggestie?
(N95, laatste FW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Fuzzillogic schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 00:31:
MPEG4 AVC (h264) is behoorlijk zwaar. Kwalitatief beter, maar je kunt dan beter voor een eenvoudigere codec gaan met hogere bitrate. Kost minder CPU-cycles om te decoden (dus hogere resulotie/hogere framerate mogelijk) en/of langere accuduur.
Zoals divx? Of welke zou je aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike643
  • Laatst online: 22-04 19:13
Als ik een oproep heb en de telefoon zit in mijn broekzak, gaat de schuif al open als ik hem eruit haal. Is het niet mogelijk om een oproep pas aan te nemen als ik op een knop druk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mike643 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:40:
Als ik een oproep heb en de telefoon zit in mijn broekzak, gaat de schuif al open als ik hem eruit haal. Is het niet mogelijk om een oproep pas aan te nemen als ik op een knop druk?
Geen skinnyjeans dragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Laatst online: 11-08 23:46
mike643 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:40:
je kunt normaal toch niet opnemen door hem open te schuiven!?

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wagij schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:42:
[...]

Jawel... opnemen door uitschuiven werkt prima. Zo neem ik meestal op namelijk, omdat het toestel uitgeschoven makkelijker in mijn hand ligt met bellen vind ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike643
  • Laatst online: 22-04 19:13
Wagij schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:42:
[...]

Hoe neem jij dan een oproep aan? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bthefirst
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 14:09
mike643 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:57:
[...]

Hoe neem jij dan een oproep aan? :/
Groen hoorntje?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ook ja :) Als mijn telefoon in mijn carkit houder zit neem ik hem ook zo op ja. En dan gelijk daarna op de luidspreker knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groen hoorntje?!
Het is instelbaar zoek ff uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Weet iemand of er een bluetooth remote bestaat waarmee ik gemakkelijk
"next track" "previous track" "pause/play" e.d mee kan doen als ik in de auto zit?
deze zou ooit voor de n91 komen maar volgens mij is die nooit uitgekomen
Afbeeldingslocatie: http://www.symbian-freak.com/images/news/06/04/n91bt01.jpg

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Probleempje met mijn N95 8Gb:

Sinds vandaag krijg ik geen 3G verbinding meer als ik het toestel in Dual Mode zet. Als ik het toestel echter in UMTS mode zet dan krijg ik een perfecte UMTS ontvangst.
Waarom wil het toestel niet meer in UMTS mode gaan in Dual Mode?

Edit: UMTS forceren en terwijl de verbinding actief is weer naar Dual Mode gaan lijkt het probleem gefixt te hebben ... Vreemd...

[ Voor 56% gewijzigd door DieterVDW op 13-03-2008 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rataplan2 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:46:
"next track" "previous track" "pause/play" e.d mee kan doen als ik in de auto zit?
[afbeelding]
Weet niet of ze ook stand-alone bestaan, maar het bluetooth profiel wat daar voor gebruikt wordt heet AVRCP. Misschien kom je met die term wat verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
DieterVDW schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 23:54:
Probleempje met mijn N95 8Gb:

Sinds vandaag krijg ik geen 3G verbinding meer als ik het toestel in Dual Mode zet. Als ik het toestel echter in UMTS mode zet dan krijg ik een perfecte UMTS ontvangst.
Waarom wil het toestel niet meer in UMTS mode gaan in Dual Mode?

Edit: UMTS forceren en terwijl de verbinding actief is weer naar Dual Mode gaan lijkt het probleem gefixt te hebben ... Vreemd...
Heb ik ook. Voor de telefoon is er blijkbaar geen reden om direct van netwerk te switchen. Na verloop van tijd staat-ie wel weer op 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StWesleyT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-05 18:27
rataplan2 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:46:
[afbeelding]
ik heb een jabra bt headset, hier kan ik het gewoon mee skippen en pause doen enz... die "dog tag" kan je gewoon overal in je auto doen. (kan dus zonder ketting)

jabra bt3030

Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:47

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Er is een nieuwe firmware uit voor de N95-1: 21.0.016

Vanaf morgen bij de (up-to-date) NSP's

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Laatst online: 23:39
Heb je al meer info over de updates? Ben vooral benieuwd naar flashplayer geintegreerd in de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:47

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Peabz21 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 02:06:
Heb je al meer info over de updates? Ben vooral benieuwd naar flashplayer geintegreerd in de browser.
Flash Lite 3 is toegevoegd

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Laatst online: 23:39
Dat is goed nieuws zo vlak voor het slapen. Ik had de hoop al opgegeven dat ze nog een update zouden geven voor de N95-1. Het zal binnenkort wel beschikbaar zijn op de NSU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StWesleyT schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 01:15:
[...]

ik heb een jabra bt headset, hier kan ik het gewoon mee skippen en pause doen enz... die "dog tag" kan je gewoon overal in je auto doen. (kan dus zonder ketting)

jabra bt3030
Ja, dat kan met elke A2DP/AVRCP compatible headset, maar zodra je die aanzet wordt ook muziek gestreamd naar de headset. En dat is niet wat je wil.

Je hebt wel carkits van parrot en motorola die zowel a2dap/avrcp ondersteunen, maar die moet je inbouwen en dus ook aansluiten op je radio/boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Laatst online: 16-09 11:50
Ginz schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 01:53:

Nokia updater brengt mij geen nieuwe firmware. Doe ik iets fout, of is het gewoon nog niet beschikbaar op die manier >?

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is nog niet beschikbaar denk ik zo
Ruler-Nrg schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:33:
[...]

Nokia updater brengt mij geen nieuwe firmware. Doe ik iets fout, of is het gewoon nog niet beschikbaar op die manier >?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ginz schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 01:53:

Ik hoop dat het zo is, maar waar komt die info vandaan? En hoezo alelen bij de NSP's? Ik heb met de N95 eigenlijk nog niet gezien dat de NSP's sneller waren dan de normale software updater online.

Ik zie er verder ook niemand melding over maken op het internet.

[ Voor 7% gewijzigd door Mau_Maus op 13-03-2008 10:37 ]

Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:

- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie

Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.