Nokia N95 (8GB) - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 101 Laatste
Acties:
  • 724.762 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:08:
Ik had het probleem nadat ik de firmware 15.0.015 erop zette. Ik heb de backup wel gemaakt maar niet terug gezet.
Ja das wel vreedm ja... POrobeer idnerdaad nog maar is de update er opnieuw op te zeggen, of anders eerst een hard reset... anders is er wel wat mis ja, als het steeds fout gaat, als je tel helemaal schoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand een proggie om te faxen vanaf je N95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:24:
Ik geloof dat "Content Beamer" werkt in combi met Mail for exchange.

eFax heeft via een webpagina iets geloof ik. En anders wordt het lastig.

[ Voor 52% gewijzigd door Mau_Maus op 04-03-2008 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zänker
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-03 17:07
Ik heb sinds vandaag een igo stowaway bluetooth toestenbordje (met de n73 driver). superleuk allemaal, maar het werkt niet in verschillende programma's, bijvoorbeeld quake/glquake, vbag en officesuite.
zijn er hier mensen die dit toetsenbord ook hebben (het is dezelfde als de dell stowaway overigens) en hebben die hier dan ook last van?
het leek me net zo leuk om op deze manier een beetje te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Phoolie schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:51:
[...]
Waarom zeik je dan dat je tussen 10 & 4 geen tijd hebt ? 8)7
Omdat ik tussen 8 en 5 in t ziekenhuis aan het werk ben, en best even tweakers kan checken. Maar niet echt in de gelegenheid ben om mn n95 aan te sluiten en programma's te downloaden signen.

Maar laat zitten, ik houdt mn mond verder wel; het draagt namelijk niet veel bij.

Je hebt gelijk.

Maar; ik heb nu een account aangemaakt!

Alleen nu krijg ik bij het signen van rotateme deze error:

FAILURE: Submitted .sis file uses a UID that is not allocated to the account holder matching this email address (0x200087b5 )

Iemand enig idee hoe dat te voorkomen?

[ Voor 22% gewijzigd door Pandemic op 04-03-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:40
Pandemic schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:28:
[...]

Omdat ik tussen 8 en 5 in t ziekenhuis aan het werk ben, en best even tweakers kan checken. Maar niet echt in de gelegenheid ben om mn n95 aan te sluiten en programma's te downloaden signen.

Maar laat zitten, ik houdt mn mond verder wel; het draagt namelijk niet veel bij.

Je hebt gelijk.

Maar; ik heb nu een account aangemaakt!

Alleen nu krijg ik bij het signen van rotateme deze error:

FAILURE: Submitted .sis file uses a UID that is not allocated to the account holder matching this email address (0x200087b5 )

Iemand enig idee hoe dat te voorkomen?
Ik vrees het ergste mbt het signen.
Mijn vermoeden gaat er naar uit dat je zonder publisher ID niet meer kan signen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:27

Vern

technoob

Ik heb sinds 2 weken een N95 8GB versie (t-mobile FW; V10.0.021 29/9/07 RM-320 Nokia N95 (02.01)). Ben er goed over te spreken. Gister had ik mijn de n95 aangesloten op mijn thuisnetwerk (wlan). Ging uitstekend, accespoint toegevoegd. Kon lekker internetten. Via het menu/downloaden/catalogi kwam ik terecht bij het programma 'F-security' gedownload en geinstalleerd. Toen ik weer op het stand-by scherm terecht kwam zag ik de snelkoppeling van Wlan niet meer?? Verder kon ik wel internetten door de browser te starten en daarna een accespoint aan te wijzen. Maar niet meer via de snelkoppeling zoekfunctie? Gebruikte de zoekfunctie regelmatig (opschool/connexxion bus). Vind het dus bizar dat die daar weg is.

Als ik naar menu/instrumenten/wlan wiz. aanklik krijg ik 'systeemfout !' in beeld. Heb inmiddels de f-security antivirus programma verwijderd.

Weet iemand weer hoe ik die snelkoppeling terug krijg??

Als ik naar menu/instrumenten/wlan wiz. aanklik krijg ik 'systeemfout !' in beeld. Heb inmiddels de f-security antivirus programma.
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:36:

Zo is het gekomen. Ik hoop dat je me kan helpen!
Sorry. Ik doe juist pogingen om wat onderdelen van het active scherm te verwijderen. Kan je dus niet helpen (hard reset misschien ?).

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
patrickt35 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:50:
[...]

Ik vrees het ergste mbt het signen.
Mijn vermoeden gaat er naar uit dat je zonder publisher ID niet meer kan signen. :(
Ik lees zo op het internet dat ik niet de enige ben. Het lijkt erop dat ze er niet goed over nagedacht hebben; zo goed als geen een freeware app valt te signen op het moment.

Bron: hhttp://developer.symbian....a?threadID=24269&tstart=0

Als je meer bronnen wil paste die error code van mn vorige post maar in google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-02-2023

ffb

Pandemic schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:00:
[...]

Ik lees zo op het internet dat ik niet de enige ben. Het lijkt erop dat ze er niet goed over nagedacht hebben; zo goed als geen een freeware app valt te signen op het moment.

Bron: hhttp://developer.symbian....a?threadID=24269&tstart=0

Als je meer bronnen wil paste die error code van mn vorige post maar in google.
Het komt er volgens mij op neer (dat had ik al eerder op Symbian signed gelezen) dat alleen de maker van een sis deze kan signen. We moeten dus op zoek naar een manier om de sis UID te veranderen of een mail sturen naar Samir :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb een Vodafone onbeperkt sms abonnement. Op mijn vorige telefoon kon ik heel handig zien hoeveel smsjes ik had verstuurd, echter is het op de N95 niet mogelijk. Weet iemand hier een oplossing voor? De sms couter / teller van Efficasoft werkt bij mij niet.

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zänker schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:32:
Ik heb sinds vandaag een igo stowaway bluetooth toestenbordje (met de n73 driver). superleuk allemaal, maar het werkt niet in verschillende programma's, bijvoorbeeld quake/glquake, vbag en officesuite.
zijn er hier mensen die dit toetsenbord ook hebben (het is dezelfde als de dell stowaway overigens) en hebben die hier dan ook last van?
het leek me net zo leuk om op deze manier een beetje te gamen.
Mess tip?
(sorrie zie dat je de n73 driver al had) 8)7
Mijn excuses..!

Heb zelf de SU-8W van nokia wel een beetje duur maar was bang voor het hetgeen wat jij nu hebt.. deze werkt echter prima voor mijn, niks installen gewoon zoeken en verbinden en gamen maar!!!
vbag quake no problem @ all _/-\o_

succes hoop dat je eruit komt!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb

ffb

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:23:
[...]

Mess tip?
(sorrie zie dat je de n73 driver al had) 8)7
Mijn excuses..!

Heb zelf de SU-8W van nokia wel een beetje duur maar was bang voor het hetgeen wat jij nu hebt.. deze werkt echter prima voor mijn, niks installen gewoon zoeken en verbinden en gamen maar!!!
vbag quake no problem @ all _/-\o_

succes hoop dat je eruit komt!
115 euro is echt een heel hoog bedrag zeg. Maar ja als het goed werkt is dat natuurlijk prima! Wat ik mij afvroeg is of de enter knop ook goed werkt bij het browsen, sommige websites (connexxion.com bv.) geven niet vaak alle buttons weer, op de pc druk je na het invullen van een formulier op enter maar op de n95 (8GB) werkt dit niet - immers geen enter knop. Waarschijnlijk is dit een domme vraag maar kan er niet zo gauw het antwoord op vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
dafmay schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:43:
[...]

Zoals gewoonijk slaat Maus de spijker op z'n kop, ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Vragen naar een relaxter reactie op sommige posts en niet meteen dat typische belerende vingertje tonen wat toch een bekende Nederlandse kwaal is, is geen topicvervuiling want het heeft direct betrekking op dit forum en geen ander. Ik rust mijn kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al enig idee wanneer n-gage officieel uitkomt voor de n95 8gb?

Ben die simpele java en sis games beetje zat qua grapichs. Wil gewoon coole 3d games spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb

ffb

Megalodon_67 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:39:
[...]

Vragen naar een relaxter reactie op sommige posts en niet meteen dat typische belerende vingertje tonen wat toch een bekende Nederlandse kwaal is, is geen topicvervuiling want het heeft direct betrekking op dit forum en geen ander. Ik rust mijn kees.
Off topic: Bovendien valt goed te beargumenteren dat door dat soort reacties (de reacties de Megalodon beschrijft) er alleen maar meer off topic discussie ontstaat. kan het natuurlijk mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:40
Het hele sign process gaat gewoon veranderen om piracy tegen te gaan. Je kan nu alleen maar signen wanneer het email adress overeen komt met die van de UID in de sis file. Om apps te kraken zal de file opnieuw gesigned moeten worden en dan kan je hem dus niet meer signen omdat de UID niet overeen komt.
if a SIS uses a UID from the "Protected Range", the email address you use for Open Signed Online MUST match the email address of the account which owns/created the UID
Ik heb het net even getest met een apps en kan hem inderdaad niet signen via de beta, met mijn cert die tot 2010 geldig is wel :9

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ffb schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:37:
[...]

115 euro is echt een heel hoog bedrag zeg. Maar ja als het goed werkt is dat natuurlijk prima! Wat ik mij afvroeg is of de enter knop ook goed werkt bij het browsen, sommige websites (connexxion.com bv.) geven niet vaak alle buttons weer, op de pc druk je na het invullen van een formulier op enter maar op de n95 (8GB) werkt dit niet - immers geen enter knop. Waarschijnlijk is dit een domme vraag maar kan er niet zo gauw het antwoord op vinden.
80 euro maar idd nog heel veel geld.. (1dags aanbieding)
Om je eerlijk te zeggen heb ik nog niet gesurft met mijn toetsenbord :S
Weet zodoende zogauw ff geen antwoordt op je vraag maar ga het vanavond is uitzoeken hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Barfman schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:49:
Het hele sign process gaat gewoon veranderen om piracy tegen te gaan. Je kan nu alleen maar signen wanneer het email adress overeen komt met die van de UID in de sis file. Om apps te kraken zal de file opnieuw gesigned moeten worden en dan kan je hem dus niet meer signen omdat de UID niet overeen komt.

[...]

Ik heb het net even getest met een apps en kan hem inderdaad niet signen via de beta, met mijn cert die tot 2010 geldig is wel :9
Als Symbian het hele signproces nog verder gaat compliceren denk ik dat ze zich zelf in de voet schieten, er is meer op aarde dan alleen Symbian en de concurrentie neemt alleen maar toe op de wereld van de mobiele besturingssystemen. Het huidige sign-beleid is voor sommigen al reden om Symbian de rug toe te keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
Megalodon_67 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 19:12:
[...]

Als Symbian het hele signproces nog verder gaat compliceren denk ik dat ze zich zelf in de voet schieten, er is meer op aarde dan alleen Symbian en de concurrentie neemt alleen maar toe op de wereld van de mobiele besturingssystemen. Het huidige sign-beleid is voor sommigen al reden om Symbian de rug toe te keren.
Symbian OS: the open mobile operating system :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 16:17
Megalodon_67 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 19:12:
[...]

Inderdaad en ik ben er zo 1 die dat niet snel gedaan zou hebben maar het lijkt er sterk op dat dit mijn laatste symbian device aan het worden is en al helemaal vanwege het feit dit signen waar ze van zeggen dat dit is om toestel beter te beveiligen en geen foute software er op te krijgen helemaal niet nodig is maar je we dwalen af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
Ik vind het wel echt balen als dit zo blijft; ik heb de n95 net een week en heb hem ook gekozen omdat er zoveel 3rd party software voor te krijgen is.

En die is nu dus allemaal onbruikbaar.

Al lijkt me dat ze hier nog wel aan gaan doen, want anders is dit zelfmoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Pandemic schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 19:52:
Ik vind het wel echt balen als dit zo blijft; ik heb de n95 net een week en heb hem ook gekozen omdat er zoveel 3rd party software voor te krijgen is.

En die is nu dus allemaal onbruikbaar.

Al lijkt me dat ze hier nog wel aan gaan doen, want anders is dit zelfmoord.
Denk dat dat wel meevalt dat zelfmoord. Denk je nu echt dat de meerderheid van de mensen op Rotateme Betas zit te wachten (of daar zelfs maar van gehoord heeft)?

Let wel: er is genoeg 3rd party software te krijgen die je niet hoeft te signen en daar zijn zelfs freeware aps tussen. Persoonlijk heb ik de noodzaak voor dat hele sign gedoe nooit gehad. Ik begrijp dat dat voor jullie anders is, maar is al die beta meuk nu echt zo'n noodzaak?

Vind het persoonlijk wel een prettig idee dat ik nooit een app kan installeren van een maker die niet ten minste officieel voor een certificaat betaald heeft en dan toch niet zo snel malware er in zal zetten.

Maar dat is besides the point: mijn stelling is dat 95% van de kopers unsigned apps nooit zal missen en dat 90% van de kopers het bestaan van die apps niet eens kent.

En vwb de concurrentie: de iPhony is volledig dicht. De marktaandelen van de overige concurrentie is erg niche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:24
ffb schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:44:
[...]

Off topic: Bovendien valt goed te beargumenteren dat door dat soort reacties (de reacties de Megalodon beschrijft) er alleen maar meer off topic discussie ontstaat. kan het natuurlijk mis hebben.
Toch wel erg typisch dat dit soort geblaat altijd van de nieuwere posters (lees : nieuw op forum) komt. Probeer eens kritiek op te vatten als juist dat, er iets mee te doen in het forum, en dus niet meteen in de defensie te gaan omwille van het in discussie gaan.

't is mijn een rotzorg verder, dus dit is mijn laatste reactie op deze zinloze discussie

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 04-03-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb

ffb

dafmay schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:14:
[...]

Toch wel erg typisch dat dit soort geblaat altijd van de nieuwere posters (lees : nieuw op forum) komt. Probeer eens kritiek op te vatten als juist dat, er iets mee te doen in het forum, en dus niet meteen in de defensie te gaan omwille van het in discussie gaan.

't is mijn een rotzorg verder, dus dit is mijn laatste reactie op deze zinloze discussie
niet vaak reageren wil niet zeggen dat je de fora niet al jaren meeleest. Verder is het meer de (op mij overkomende) enigszins agressieve toon die storend is. In principe had ik mij er verder niet over uitgelaten om zelf niet storend over te komen. Maar ik vond dat Megalodon wel een punt had. Maar de essentie van je opmerking is (en was) voor mij sowieso wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren kan ik geen bluetooth apparatuur koppelen met mijn N95. Krijg de melding "kan niet koppelen met Nokia HDW-3" (heb ook andere headsets geprobeerd maar niets meer). Telefoon is ook al gereset (soft *#7780#) maar dat helpt ook niet.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
ffb schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:19:
[...]

niet vaak reageren wil niet zeggen dat je de fora niet al jaren meeleest. Verder is het meer de (op mij overkomende) enigszins agressieve toon die storend is. In principe had ik mij er verder niet over uitgelaten om zelf niet storend over te komen. Maar ik vond dat Megalodon wel een punt had. Maar de essentie van je opmerking is (en was) voor mij sowieso wel duidelijk.
Even in het algemeen over deze discussie. Waar het om gaat is om dit forum zo schoon mogelijk te houden, door discussies over zaken zoals abonnementen en internet-snelheden bij providers in de daarvoor bestemde forums te houden. Overigens is hier vaker voor gewaarschuwd. Dat is alles wat ik er mee wilde aangeven.

Edit : beetje ingekort, was weer een erg lang verhaal ;)

[ Voor 48% gewijzigd door dafmay op 04-03-2008 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abcor2003
  • Laatst online: 26-10-2021
Beetje raar iets wat ik zojuist tegenkom op mn N95:
  • maak luikje 5MP camera open
  • maak foto
  • maak toetsenbordschuif open
  • maak toetsenbordschuif dicht
  • maak luikje 5MP dicht
  • maak toetsenbordschuif open
  • kleine camera verschijnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:40
dafmay schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:39:
[...]

Begrijp ik je nu goed...bedoel je *mijn* agressieve toon ? Zo ja, dan vind ik dat een nogal vervelende opmerking, en je mag mij dan laten zien waar ik precies agressief reageer, want dat is toch echt niet mijn manier van reageren of bedoeling geweest. Maar misschien begrijp ik je wel verkeerd...kan gebeuren.

Even in het algemeen over deze discussie. Waar het om gaat is om dit forum zo schoon mogelijk te houden, door discussies over zaken zoals abonnementen en internet-snelheden bij providers in de daarvoor bestemde forums te houden. Overigens is hier vaker voor gewaarschuwd. Dat is alles wat ik er mee wilde aangeven.

Edit : beetje ingekort, was weer een erg lang verhaal ;)
Topics moeten schoon gehouden worden, maar wel ellenlang gezeur hoe het forum gebruikt moet worden.
Antwoorden als "gebruik eens Google", "gebruik de searchfunctie eens" of "dit hoort niet in dit topic" zijn in dit forum een gemeengoed geworden.
Pagina's vol met hoe het forum gebruikt moet worden......... Wanneer er nu gewoon antwoord werd gegeven, ondanks dat de vraag al eens voorbij is gekomen, in plaats van terrecht wijzingen, was dit topic de helft van het huidige aantal pagina's.

Wanneer iemand zich nieuw aanmeld, en die toevallig een vraag stelt die 28 pagina's geleden ook is gesteld, krijgt dat persoon gelijk van 5 man een preek die zelfs onze pastoor niet zou geven.
Er wordt dan beweerd door sommige dat dit een kwaliteitsforum is, en niet een Fok achtig gebeuren, maar in mijn ogen daalt door al het gezeur de kwaliteit enorm.
Een forum is altijd nog een digitale ontmoetingsplaats waar je kan/mag discussieren over allerlei onderwerpen. Doe dit dan ook, en blijf niet eindeloos verwijzen naar Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 22:49
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:24:
Echte faxsoftware werkt al sinds de nokia 6600 niet meer met series 60 telefoons. Waarom nokia dit heeft geblokkeerd is me nog steeds een raadsel ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
abcor2003 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:48:

• kleine camera verschijnd
[/list]
Bij mij niet :)

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
Hier ook niet?

Wat bedoel je met een kleine camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abcor2003
Pandemic schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 22:01:
[...]

Hier ook niet?

Wat bedoel je met een kleine camera?
De camera voorop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Die kun je zo ook wel starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm der is niet voor nix een quixsearch pfff je word der moe van als telkens dezelfde vragen voor bij komen odf zijn mensen te lui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
patrickt35 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:51:
[...]

Topics moeten schoon gehouden worden, maar wel ellenlang gezeur hoe het forum gebruikt moet worden.
Antwoorden als "gebruik eens Google", "gebruik de searchfunctie eens" of "dit hoort niet in dit topic" zijn in dit forum een gemeengoed geworden.
Pagina's vol met hoe het forum gebruikt moet worden......... Wanneer er nu gewoon antwoord werd gegeven, ondanks dat de vraag al eens voorbij is gekomen, in plaats van terrecht wijzingen, was dit topic de helft van het huidige aantal pagina's.

Wanneer iemand zich nieuw aanmeld, en die toevallig een vraag stelt die 28 pagina's geleden ook is gesteld, krijgt dat persoon gelijk van 5 man een preek die zelfs onze pastoor niet zou geven.
Er wordt dan beweerd door sommige dat dit een kwaliteitsforum is, en niet een Fok achtig gebeuren, maar in mijn ogen daalt door al het gezeur de kwaliteit enorm.
Een forum is altijd nog een digitale ontmoetingsplaats waar je kan/mag discussieren over allerlei onderwerpen. Doe dit dan ook, en blijf niet eindeloos verwijzen naar Google.
Je doet lekker ook mee dan aan het vervuilen met zon lang bericht :P
Maar prima Patrick, zelf ben je al vaker door moderators op je vingers getikt voor verschillende zaken.Commentaar op het forum. Hoe hun het forum leiden... Je zou zelfs wegblijven en nooit meer terugkomen ;) Niet dat hun god zijn, maar hun beheren het forum, dus moeten we ons er aan houden... Zoals wat ze bedoelde met dat Fok en hoe jij zegt dat een forum hoort te werken.

Het is een ontmoetingsplaats ja, maar geen theekransje ofzo. Tuurlijk worden sommige beginnenlingen aangevallen... Dat ligt meer aan de mensen die na de eerste commentaar nog erna hetzelfde moeten zeggen. Maar ik heb liever dat iemand dat 5x hoord, dan niet en vervolgens de volgende keer weer vraagt.

En je hebt gelijk dat het forum de helft kleiner zou zijn als het antwoord erbij werd gegeven. Maar nog kleiner als mensen bijv de search functie hadden gebruikt. Of bijv de SP hadden gelezen. En ik heb jou ook wel is commentaar in deze vorm zien geven volgens mij, maar goed.

Dit is slechts mijn mening. Men zal ook wel denken dat ik me een moderator voel, maar probeer me aan de regels te houden + wat mij het logisch lijkt voor een betere gebruik van dit forum. En ik zeg het ook een beetje overdrevener om een eerlijker beeld te geven.

En helaas mag op dit forum niet over alles gediscussieerd worden over allerlei onderwerpen. Juist om het in goede banen te leiden en om geen problemen te krijgen.

En bedoel misschien sla ik hier de plank mis, maar waarom kopen sommigen mensen een N95 en komen dan met bepaalde vragen aanzetten dat ik dnek 'dan heb je hier ook weinig te zoeken''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
patrickt35 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:51:
[...]

Voor zover ik dit op mijzelf kan betrekken, ik beantwoord altijd gewoon vragen van gebruikers...ipv alleen maar te wijzen op google of de zoekfunctie. Wel vermeld ik er soms meteen bij dat het handig kan zijn om de zoekfunctie te gebruiken. Dat is alleen maar goed voor gebruikers om te weten, plus het wordt van je verwacht voordat je vragen gaat stellen. Naar mijn mening zijn de meeste nieuwe gebruikers veel te lui en verwachten maar dat andere mensen hun werk voor ze gaan doen, maar zo werkt het niet in de wereld.

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 04-03-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Zullen we het vanaf hier weer ontopic houden?

• als je klachten over bepaalde reacties hebt, dan meldt je die via het topicreport en NIET in het topic
• we weten nu wel dat het lastig is dat symbiansigned niet meer werkt zoals vroeger; meldt hier alleen iets over symbiansigned als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abcor2003
wout-hugo schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 22:12:
[...]

Die kun je zo ook wel starten.
Ja duh, dat snap ik ook, maar zoals ik het beschrijf zal toch niet zo horne volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraag, ik heb net een nokia n95 8gb gekocht.. ik zat even te kijken tussen een paar foto's op internet en toen kwam ik deze tegen:

http://www.allaboutsymbian.com/news/images/n958gbunbox4.jpg

op eerste gezicht niks aan de hand maar toen zag ik dat deze telefoon een wit stikkertje heeft, en die van mij is licht rood achtig.. Hoort dit? of kan het zijn dat ik een foute n95 8gb heb gekregen?

Alvast bedankt,
Just

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
Een foute n95? lijkt me sterk, als je hem gewoon in de winkel hebt gekocht.
De mijne is trouwens wel wit, met als je goed kijkt goudachtige ruitjes erin.
Knappe jongen als je een N95 8GB na weet te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 22:28:
Ik heb even een vraag, ik heb net een nokia n95 8gb gekocht.. ik zat even te kijken tussen een paar foto's op internet en toen kwam ik deze tegen:

http://www.allaboutsymbian.com/news/images/n958gbunbox4.jpg

op eerste gezicht niks aan de hand maar toen zag ik dat deze telefoon een wit stikkertje heeft, en die van mij is licht rood achtig.. Hoort dit? of kan het zijn dat ik een foute n95 8gb heb gekregen?

Alvast bedankt,
Just
Wat staat er op die van jou? Die op het stickertje zegt n95-2.

een n95 8gb blijft een n95 8gb, denk niet dat kleur stickertje uitmaakt.

Wist trouwens niet dat een n95-2 geen lenskapje had.

[ Voor 4% gewijzigd door Pandemic op 04-03-2008 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb

ffb

Bij mij (N95 8GB) zijn de stickertjes ook wit.. Misschien een verschil in batches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
NSU1200C schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:51:
[...]

Echte faxsoftware werkt al sinds de nokia 6600 niet meer met series 60 telefoons. Waarom nokia dit heeft geblokkeerd is me nog steeds een raadsel ;(
Het nut van faxen vanaf een mobiel zelf ontgaat me eigenlijk, maar wat ik wel redelijk belachelijk vind is dat er geen bluetooth fax-profiel aanwezig is op de N95. Ik heb m'n oude S55 een enkele keer gebruikt als fax voor de PC, via bluetooth. Werkte prima. Toch handig als je eens iets perse moet faxen..

Sowieso zou er veel meer uit bluetooth gehaald kunnen worden dan wat er nu mee gedaan wordt. Het lijkt me best handig als ik de N95 ook als 'headset' voor PC zou kunnen gebruiken. Of als A2DP-'client'. Of als HID-'server'. Of... etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ffb schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 22:41:
Bij mij (N95 8GB) zijn de stickertjes ook wit.. Misschien een verschil in batches?
Ik heb ook een wit stickertje bij mijn N95 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier issie ook wit op de N95 8gb...zonder goudachtige ruitjes haha...

weet iemand nog programma voor N95 die alle formaten video afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat rode betekent dat het stickertje nat geweest is.

Die stickers zijn ervoor dat de fabriek kan zien of je waterschade gehad hebt. Als dat het geval is, heb je geen garantie

Zie hier

Of:

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/201/503354786_4be4f9f7f9_o.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door W00fer op 05-03-2008 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
W00fer schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 00:34:
Dat rode betekent dat het stickertje nat geweest is.

Die stickers zijn ervoor dat de fabriek kan zien of je waterschade gehad hebt. Als dat het geval is, heb je geen garantie

Zie hier

Of:

[afbeelding]
Zo, geniaal van Nokia!

Jammer voor justdrie... Ben benieuwd waar die hem nou gekocht heeft enzo :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 06:34
Ik wil me ook 'n Nokia N95 8GB aanschaffen.

Maar nu lees ik hier dat het niet meer mogelijk is om bepaalde software te installeren/signen. Denken jullie dat het dan wel nog nut heeft om dit toestel te kopen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Kurvers schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:35:
Ik wil me ook 'n Nokia N95 8GB aanschaffen.

Maar nu lees ik hier dat het niet meer mogelijk is om bepaalde software te installeren/signen. Denken jullie dat het dan wel nog nut heeft om dit toestel te kopen?

Alvast bedankt!
Absoluut wel! Zoals ik al eerder probeerde aan te geven, signen is alleen nodig als:
- je bepaalde met name beta of test software zoals Rotate Me wilt installeren;
- als je gekraakte illegale software wilt installeren.

Ook zonder signen kun je tichduizend apps installeren, zelfs freeware.

Kijk eens hier (http://sjc-123.blogspot.com/2007/07/nokia-n95-freeware.html) voor een mooi overzicht van de beste freeware software voor de N95, aangegeven staat welke unsigned zijn en voor welke signen niet nodig zijn, zoals je ziet is de overgrote meerderheid gewoon gesigned.

Verder zijn er ook tich pay applicaties waar signen ook niet nodig is. Zie bv Handango.

Tot slot is de N95 ook zonder 3rd party apps een killer phone IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie bericht,
Ik heb hem gewoon in primafoon winkel gehaald in den haag. Maar hij doet het wel gewoon, kan ik met mijn telefoon terug naar de winkel en hier iets aan doen? ik heb namelijk nog geen problemen gehad..

Hoe gaat trouwens een inruil? moet de telefoon dan eerst worden ingezonden?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:40:
Bedankt voor jullie bericht,
Ik heb hem gewoon in primafoon winkel gehaald in den haag. Maar hij doet het wel gewoon, kan ik met mijn telefoon terug naar de winkel en hier iets aan doen? ik heb namelijk nog geen problemen gehad..

Hoe gaat trouwens een inruil? moet de telefoon dan eerst worden ingezonden?
Je hebt 'm dus nieuw aangeschaft (los of icm abo) bij Primafoonwinkel ? Ik zou zelf direct een nieuw toestel eisen! Het kan niet zo zijn dat een volledig nieuw toestel een rode sticker heeft. Dat betekent namelijk dat er iets mee is gebeurd. Het toestel kan nu wel goed werken, maar wie weet kapt ie er na 2 weken opeens mee. Dan moet je het garantie/reparatie traject in, en dat kan lang duren / lastig zijn. Nu ben je er nog zeer snel bij en heb je dacht ik gewoon recht op een nieuw toestel...suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:05
Doe eens een foto. Ik ben wel benieuwd wel stickertje roze is. Je zou deze dan bv uit "veiligheid" even kunnen afplakken zodat nat worden niet mogelijk is. Maar waarschijnlijk zit er intern in de phone ook nog wel stickertjes. Was iig bij de Samsung wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xahmol schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:56:
[...]

Kijk eens hier (http://sjc-123.blogspot.com/2007/07/nokia-n95-freeware.html) voor een mooi overzicht van de beste freeware software voor de N95, aangegeven staat welke unsigned zijn en voor welke signen niet nodig zijn, zoals je ziet is de overgrote meerderheid gewoon gesigned.

Verder zijn er ook tich pay applicaties waar signen ook niet nodig is. Zie bv Handango.

Ik lift mee en hebt er baat bij. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Laatst online: 03-09 15:05
Zijn er ook al mogelijkheden om te beeldbellen naar je thuis pc of op een andere manier de cam als soort webcam te gebruiken naar je pc? Dus niet als webcam OP je pc te gebruiken want dat kan. Ik bedoel dus echt via internet van de foon de camera als cam gebruiken. Denk bv aan het even snel willen laten zien aan het thuisfront terwijl je niet thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
sretlow schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:45:
Zijn er ook al mogelijkheden om te beeldbellen naar je thuis pc of op een andere manier de cam als soort webcam te gebruiken naar je pc? Dus niet als webcam OP je pc te gebruiken want dat kan. Ik bedoel dus echt via internet van de foon de camera als cam gebruiken. Denk bv aan het even snel willen laten zien aan het thuisfront terwijl je niet thuis bent.
probeer www.qik.com is doet volgens mij precies wat jij zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Nokia N95 8GB schuift vaak open terwijl die in mn broekzak zit, dat is best wel irritant, hebben andere mensen daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vern schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:58:
[...]

[...]

Sorry. Ik doe juist pogingen om wat onderdelen van het active scherm te verwijderen. Kan je dus niet helpen (hard reset misschien ?).
instrumente/instellingen/algemeen/persoonlijk/standby-modus

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:36:
[...]

instrumente/instellingen/algemeen/persoonlijk/standby-modus

succes!
Je kan daar alelen of het hele standby scherm weghalen, of juist alles laten zien... Dat is wat anders dan dat hij bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan via iemand een ''Originele" Nokia N96 kopen, die hij volgens hem krijgt via iemand uit Finland, die bij Nokia werkt, ik geloof er helemaal geen ..... van, wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 16:21:
Ik kan via iemand een ''Originele" Nokia N96 kopen, die hij volgens hem krijgt via iemand uit Finland, die bij Nokia werkt, ik geloof er helemaal geen ..... van, wat denken jullie?
Als hij jou de nokia kan laten zien voordat je hem koopt, en je hebt hem werkend in je handen. Dan zou ik het overwegen.

Zoniet; niet op ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb

ffb

Nadat eerder iemand al zoiets gemeld heeft op dit forum ben ik ook eens gaan kijken op internet wat er nu aangeboden wordt: Bij marktplaats zijn het volgens mij duidelijke oplichters, (advertentie van gisteren voor 320 e is nu weer verdwenen bv) ebay weet ik het simpelweg niet. Dat hij n iet officieel uit is wil op zich niet zeggen dat hij niet al verkocht kan worden in een of ander vaag circuit, maar ik ben bang dat je er van uit moet gaan dat het niet klopt, dat dat in ieder geval je uitgangspunt is en dan vanzelf wel zien. Zou in ieder geval nooit vooraf geld overmaken! Maar gewoon afspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Met een beetje mazzel kan je een proef model krijgen. Zoiets kregen bloggers ook voor de release van de N95, maar dat is dan een test model. Toen die defenitief ws, konden ze hem opsturen en de officiele krijgen. De kans dat je een goede N96 voor de officele release kan bemachtigen is echt klein. Aangezien Nederland met die soort modellen bij de eerste release kandidaten hoort met andere landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
StanPC schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:07:
[...]

Ja het is inderdaad zo dat het geluid het nog wel doet, maar de AD-34 zelf, de afstandsbediening, werkt niet. Ook was met het keylockje opgevallen, maar dit heeft het voor mij helaas niet opgelost. Nu had ik in een eerder topic al iets gelezen, van jou zelfs dacht ik, dat je ook zo'n probleem had? Hoe heb je het nu uiteindelijke opgelost?
Nou... het is in zoverre opgelost dat het handeltje richting ronde archief is verdwenen. Ik gebruikte hem toch niet en ik wilde eens binnenin kijken of de batterij er nu wel/niet te vervangen was.
Kan dus wél... maar is errug lastig te doen

ff een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://i254.photobucket.com/albums/hh87/peerke63/13022008015.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
xahmol schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:56:
[...]

Absoluut wel! Zoals ik al eerder probeerde aan te geven, signen is alleen nodig als:
- je bepaalde met name beta of test software zoals Rotate Me wilt installeren;
- als je gekraakte illegale software wilt installeren.

Dankjewel voor je reactie. Maar heb ik ok al reactie elders gelezen dat de GSM dan wel schijnt "tegen" te vallen. Nu weet ik niet wat ik moet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej mensen! Ik zit met een erg groot probleem, niemand kan me helpen van vodafone dus dan maar zo, het probleem is:
Ik heb een nokia n95 (de gewone) met 6gig micro sdhc
Ik heb een vodafone live abonnement dus voor 9,95 onbeperkt online
ik heb het toestel van vodafone zelf gekregen en er zat geen simlock op. Ik heb dus tmobile kaarjte ff 7daagjes in gehad en nu als ik de windows live messenger probeer aan te zetten vind hij wel gewoon vodafone live maar:
Ik selecteer vodafone live
draaien die 2 poppetjes rond
na 20 seconden vraagt hij wlan netwerk automatisch, wat ik zelf heel erg raar vind omdat ik duidelijk bij instellingen heb aangestreept dat hij elke keer moet vragen naar toegangspunt dus vodafone live!
als ik het wlan netwerk niet selecteer dan zegt hij dat me mobiel ofline is ofzo
als ik op me thuis wlan zit en iik typ de wep sleutel in connect hij voor eventjes met het wlan netwerk en slaat dan automatisch over naar vodafone live :S.

Probleem dus: Als ik niet op wlan zit en ik slecteer vodafone live, na 20 seconden zoekt hij zelf automatich wlan en daar MOET ik me op inloggen wil ik op vodafone live uberhaupt :s

* internet werkt gewoon wel goed met vodafone live geen problemen alleen wel met wlm. En ik heb 7dagen dat ik tmobile kaartje erin had wel wlan gebruikt voor wlm.

Ik heb nog geen hard reset of soft reset gedaan....

Iemand oplossing?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 16:44:
[...]

Met een beetje mazzel kan je een proef model krijgen. Zoiets kregen bloggers ook voor de release van de N95, maar dat is dan een test model. Toen die defenitief ws, konden ze hem opsturen en de officiele krijgen. De kans dat je een goede N96 voor de officele release kan bemachtigen is echt klein. Aangezien Nederland met die soort modellen bij de eerste release kandidaten hoort met andere landen.
Hij wil het via een 3rd party doen, zodat ik zeker kan zijn dat ik niet wordt opgelicht. Hij wacht op antwoord vanuit Finland zegt hij, en heeft de telefoon dan binnen 2 dagen in Londen, dan stuurt hij 'm op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb

ffb

Kurvers schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:44:
[...]

Dankjewel voor je reactie. Maar heb ik ok al reactie elders gelezen dat de GSM dan wel schijnt "tegen" te vallen. Nu weet ik niet wat ik moet :'(
Ik heb voordat ik mijn n95 kocht veel onderzoek op internet gedaan naar de telefoon, een heleboel reacties gelezen en ook veel negatieve. Ik heb heel erg zitten twijfelen tussen windows mobile en symbian, maar ik moet zeggen dat ik enorm enthousiast ben geraakt nu ik hem in mijn bezit heb. De media playback is ongelooflijk, nooit zo goed meegemaakt op een wm toestel, films zijn heel goed te bekijken en ook de muziekplayback is erg goed. Ik kom dus van een wm systeem en voor mij was het media systeem van s60 vele malen beter dan wmplayer. Grote deal breaker had voor mij de office compatibiliteit kunnen zijn maar met quickoffice 5.0 is dat volledig ondersteund.

Het enige echte minpunt is voor mij de fabricage van het toestel (dus knoppen e.d.) ik ben erg bang dat ik binnen 2 jaar de opdrukken van de knoppen en het metalen kleurtje er volledig af heb gesleten. Vandaar dat ik een case heb besteld, maar deze beschermt niet de knoppen. Maar dit is veruit het beste toestel dat ik ooit gehad heb. Echt prima divx streaming bekijken op surfthechannel, youtube desktopversie volledig ondersteund etc. etc. Kijkhoek van het toestel is ook verbazingwekkend dat is iets dat ik zeker niet had verwacht.

Dus afhankelijk van je prioriteiten en je mobiele achtergrond kun je natuurlijk de afweging maken. Dit was in ieder geval mijn ervaring misschien heb je er wat aan.

EDIT: Ook valt aan te raden om het toestel in actie te gaan bekijken bij een telecom winkel, het ding in je handen voelen en de functies bekijken heb ik ook gedaan een tijd voordat ik hem kocht en dat hielp wel bij het besluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door ffb op 05-03-2008 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 18:07:
[...]

Hij wil het via een 3rd party doen, zodat ik zeker kan zijn dat ik niet wordt opgelicht. Hij wacht op antwoord vanuit Finland zegt hij, en heeft de telefoon dan binnen 2 dagen in Londen, dan stuurt hij 'm op....
Ja en wie zegt dat die gozer uit London te vertrouwen is? Ik kan ook een baksteen te koop zetten en zeggen dat ik en levering krijg van me oom uit Finland die bij Nokia werkt... Zo moeilijk is oplichten niet hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 18:07:
[...]

Niet geschoten is altijd mis :P Als de prijs redelijk is zou een schot wagen.
Dan ben je wel de eerste met een N96 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
ffb schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 18:08:
[...]

Ik heb voordat ik mijn n95 kocht veel onderzoek op internet gedaan naar de telefoon, een heleboel reacties gelezen en ook veel negatieve. Ik heb heel erg zitten twijfelen tussen windows mobile en symbian, maar ik moet zeggen dat ik enorm enthousiast ben geraakt nu ik hem in mijn bezit heb. De media playback is ongelooflijk, nooit zo goed meegemaakt op een wm toestel, films zijn heel goed te bekijken en ook de muziekplayback is erg goed. Ik kom dus van een wm systeem en voor mij was het media systeem van s60 vele malen beter dan wmplayer. Grote deal breaker had voor mij de office compatibiliteit kunnen zijn maar met quickoffice 5.0 is dat volledig ondersteund.

Het enige echte minpunt is voor mij de fabricage van het toestel (dus knoppen e.d.) ik ben erg bang dat ik binnen 2 jaar de opdrukken van de knoppen en het metalen kleurtje er volledig af heb gesleten. Vandaar dat ik een case heb besteld, maar deze beschermt niet de knoppen. Maar dit is veruit het beste toestel dat ik ooit gehad heb. Echt prima divx streaming bekijken op surfthechannel, youtube desktopversie volledig ondersteund etc. etc. Kijkhoek van het toestel is ook verbazingwekkend dat is iets dat ik zeker niet had verwacht.

Dus afhankelijk van je prioriteiten en je mobiele achtergrond kun je natuurlijk de afweging maken. Dit was in ieder geval mijn ervaring misschien heb je er wat aan.

EDIT: Ook valt aan te raden om het toestel in actie te gaan bekijken bij een telecom winkel, het ding in je handen voelen en de functies bekijken heb ik ook gedaan een tijd voordat ik hem kocht en dat hielp wel bij het besluiten.
Dankjewel voor je duidelijk verhaal _/-\o_
Als ik het goed begrijp maak jij dus ook gebruik van een internet dienst (bijvoorbeeld HI eindeloos online etc). Stel ik wil geen gebruik maken van dat soort diensten. Is de telefoon dan toch aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Mau_Maus schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:36:
[...]

Ja en wie zegt dat die gozer uit London te vertrouwen is? Ik kan ook een baksteen te koop zetten en zeggen dat ik en levering krijg van me oom uit Finland die bij Nokia werkt... Zo moeilijk is oplichten niet hoor :P
Zoals de waard is vertouwd hij zijn gasten ! :) oplicht worden... is er zelf om vragen.
Ik heb al zoveel gekocht op internet, en van te voren geld overgemaakt ! tis nog altijd goed gekomen,
Beetje vertrouwen in medemens is niet verkeerd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
hetnet schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:40:
[...]

Zoals de waard is vertouwd hij zijn gasten ! :) oplicht worden... is er zelf om vragen.
Ik heb al zoveel gekocht op internet, en van te voren geld overgemaakt ! tis nog altijd goed gekomen,
En een gewaarschuwd mens telt voor twee. :) Zo zijn er genoeg spreekwoorden....
De reden dat er zoveel oplichters via het internet werken is precies dat beetje vertrouwen in de medemens. Met zulke bedragen zou ik nooit zomaar geld overmaken zonder het zelf gezien te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb

ffb

Kurvers schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:39:
[...]

Dankjewel voor je duidelijk verhaal _/-\o_
Als ik het goed begrijp maak jij dus ook gebruik van een internet dienst (bijvoorbeeld HI eindeloos online etc). Stel ik wil geen gebruik maken van dat soort diensten. Is de telefoon dan toch aan te raden?
Hoi, nee ik heb het over wlan gebruik, was ook meer puur om te testen, in de bus/trein ga ik geen youtube kijken denk ik (wel weer divx films). Heb wel bij wijze van proef zorgeloos internet nu voor een maand aangezet, om te kijken hoe ik daar mee om zou gaan en of het wat is voor langere tijd.

Zonder internet is dit een prima telefoon. Ik heb hem ook aangeschaft met het idee dat ik geen gebruik ging maken van mobiel internet (kwam alleen toch in de verleiding om het te proberen), de gps etc. maken het allemaal erg de moeite waard (nokia maps werkt prima bv. en de kaarten etc. kun je gewoon off line bekijken als je ze hebt gedownload - gratis).

Om hem in zijn algemeen zonder internet aan te raden is moeilijk natuurlijk want het hangt helemaal af van wat jij er mee wilt. Als telefoon is hij in ieder geval erg fijn (dus belfuncties, luidspreker etc.) en wat media en office etc. betreft vind ik hem ook echt goed. Hij start super snel voor een smartphone en ook het gewone gebruik gaat erg snel, nogmaals, vele malen beter dan bij wm. Alhoewel de nieuwere wm telefoons wel verbeterd schijnen te zijn qua snelheid.

Edit: vraag verkeerd gelezen 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door ffb op 05-03-2008 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iedereen moet weer kunnen signen, nadeel is alleen dat je geen certificaat hebt.
Heb net gedaan met nieuwe update van RocknScroll
https://www.symbiansigned...ublic/openSignedOnline.do
Dear <my.email>, Thank you for using online signing tool. Please use the following link to confirm your request.

Confirmation link: https://www.symbiansigned...ode=<bunch.of.characters>
Best Regards,

The Symbian Signed Team
Dear <my.email>, Your application (RockNScroll_1_0_1.SIS) is signed. Please use the following link to download your application. Please note the download is possible for a limited time only.

Download link: https://www.symbiansigned...ode=<bunch.of.characters>

Best Regards,

The Symbian Signed Team

[ Voor 69% gewijzigd door schumi2004 op 05-03-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruizzie schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:48:
[...]

Sterke muziek kan ik niet beamen (dat trek ik zelf niet meer :z ). Heb het wel eens dat de navigatie per ongeluk aan blijft staan of een ander proces blijkbaar in een loopje zit. Toestel wordt dan lekker warm en batterij gaat vlotjes leeg
De mijne werd niet warm en alles in de achtergrond was uitgezet, huh.
Dus ik weet geen antwoord uit m'n N95 te vinden, waar het lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Mau_Maus schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:27:
[...]

Ja dat blijft net als voor jou, voor ons gissen. Laatste firmware? 100% zeker dat er niks op de achtergrond meeliep? Door harde muziek lijkt me sterk. Heb hem ook een keer met een concert meegenomen in de Paradiso... was ook hard vooraan... Maar batterij bleef prima

Hmm, dan kan het aan de software liggen, dat het niet allemaal goed werkt...
Of heb ik het fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
  • Laatst online: 09-09 12:53
schumi2004 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:35:
Iedereen moet weer kunnen signen, nadeel is alleen dat je geen certificaat hebt.

[...]

[...]
Gaat mij ook niet lukken via die website Schumi2004 :| Had bij jou al eerder een certificaat aangevraagd, is het nog mogelijk deze te verstrekken? van Dafmay heb ik geen mail, dus die kan ik niet bereiken.

Mail anders ff als je wil _/-\o_

Grtz,

Don't dream your life, Live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
[quote]schumi2004 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:35:

Schumi, bedankt voor de tip! Dus als ik het goed heb, heb je nu alleen een account nodig bij symbiansigned? Maar wel voor elk progje apart moeten signen?

Overigens, werkt het voor mij nog steeds niet aangezien ik geen geldig emailadres kan vinden... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
hetnet schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:40:
[...]

Nou jonge ga jij dan maar een N96 nu kopen. Eens kijken wat jij krijgt.

Dat ding wordt Q3 verwacht van dit jaar... We zijn net uit Q1.

Zoals ik al zei, je kan hooguit een tesmodel krijgen... Die zijn er altijd.. maar dan heb je gewoon mankementen emt hardware. Pas wanener bekedn wordt dat massaproductie van start gaat (wat vaak wel bekend wordt) maak je echt kans op een goede N96.

Dus heeft niks met vertrouwen te maken, maar met wijsheid.

[ Voor 30% gewijzigd door Mau_Maus op 05-03-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:35:

[...]

[...]
Is dat niet hetzelfde als dit: :P

Mau_Maus in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"

Wel grappig dat je hem goed kan signen dan, want schijnt niet te werken met rotateme enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mau_Maus schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:07:
[...]

Wel grappig dat je hem goed kan signen dan, want schijnt niet te werken met rotateme enzo.
Mmm idd moet vaker topic checken heb ik idee.
Iig wat ik bedoelde was dat je geen certificaat krijgt! signen ervan lukte wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:03:
[...]

Mmm idd moet vaker topic checken heb ik idee.
Iig wat ik bedoelde was dat je geen certificaat krijgt! signen ervan lukte wel
Ok gelukkig :P dan hebben ze iets gedaan... want rotateme en al die dingen is uid locked... door de email van de maker zelf ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb

ffb

Mau_Maus schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:07:
[...]

Dat verbaast mij ook maar blijkbaar hebben de makers van rock n scroll geen email adres in de uid van hun sis staan. Mij is het in ieder geval ook net gelukt met rns..

EDIT: Net te laat

[ Voor 3% gewijzigd door ffb op 05-03-2008 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 00:14
dus als ik het goed begrijp kan ik op geen enkele manier aan een certificaat komen aangezien hij 7 email adressen weigert van mij en als ik dan als nog een certificaat heb ben ik nog nergens?

heb k dus al die freeware progjes gister voor niks gedownload

vandaag pas tel gekregen...

wel een domper dan:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
leon12345 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:11:
dus als ik het goed begrijp kan ik op geen enkele manier aan een certificaat komen aangezien hij 7 email adressen weigert van mij en als ik dan als nog een certificaat heb ben ik nog nergens?

heb k dus al die freeware progjes gister voor niks gedownload

vandaag pas tel gekregen...

wel een domper dan:S
Als je certificaat hebt ben je juist ergens, maar die kan je niet meer genereren.

En genoeg van die gratis apps hoef je niet te signen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb

ffb

Met rocknscroll heb je rotateme zoals ik het nu zie dus ook niet meer nodig.... wel een coole applicatie zeg. Moet hem nog wel goed onder de knie krijgen maar eindelijk kan ik de accelerometer gebruiken :)

Dus Schumi thanks voor deze tip..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
hoe heb je rocknscroll aan de praat gekregen dan ik krijg cert. fout

-edit: laat maar gevonden-

[ Voor 18% gewijzigd door leon12345 op 05-03-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
heeft iemand enig idee waarom ik geen msn kan vinden onder downloads?
ik heb een unbranded versie en is ook niet gesimlocked maar kan hem nergens vinden

heb het nu van een site geplukt maar krijg me niet aangemeld.
ik krijg elke keer dit bericht: er is een fout opgetreden in de windows live dienst. probeer het later opnieuw.

enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
leon12345 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:04:
heeft iemand enig idee waarom ik geen msn kan vinden onder downloads?
ik heb een unbranded versie en is ook niet gesimlocked maar kan hem nergens vinden

heb het nu van een site geplukt maar krijg me niet aangemeld.
ik krijg elke keer dit bericht: er is een fout opgetreden in de windows live dienst. probeer het later opnieuw.

enig idee hoe ik dit kan oplossen?
8gb heeft hem niet onder downloads... Ook hulp bestanden geinstalleerd? Staat ook in de SP hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Laatst online: 14-08 15:18
Ik heb Sennheiser Cx300 doppen.. Hoe zit 't daarmee als ik die ga gebruiken voor m'n N95 8gb met 't geluid? Gebruik nu m'n iPod voor muziek, en wil die vervangen door de N95. Goed geluid? Geen geruis? Verschil?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Jaspur schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:16:
Ik heb Sennheiser Cx300 doppen.. Hoe zit 't daarmee als ik die ga gebruiken voor m'n N95 8gb met 't geluid? Gebruik nu m'n iPod voor muziek, en wil die vervangen door de N95. Goed geluid? Geen geruis? Verschil?
Al gezocht via de search? Wordt aantal keer al over geluid gesproken.. best intressant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:46:
Hej mensen! Ik zit met een erg groot probleem, niemand kan me helpen van vodafone dus dan maar zo, het probleem is:
Ik heb een nokia n95 (de gewone) met 6gig micro sdhc
Ik heb een vodafone live abonnement dus voor 9,95 onbeperkt online
ik heb het toestel van vodafone zelf gekregen en er zat geen simlock op. Ik heb dus tmobile kaarjte ff 7daagjes in gehad en nu als ik de windows live messenger probeer aan te zetten vind hij wel gewoon vodafone live maar:
Ik selecteer vodafone live
draaien die 2 poppetjes rond
na 20 seconden vraagt hij wlan netwerk automatisch, wat ik zelf heel erg raar vind omdat ik duidelijk bij instellingen heb aangestreept dat hij elke keer moet vragen naar toegangspunt dus vodafone live!
als ik het wlan netwerk niet selecteer dan zegt hij dat me mobiel ofline is ofzo
als ik op me thuis wlan zit en iik typ de wep sleutel in connect hij voor eventjes met het wlan netwerk en slaat dan automatisch over naar vodafone live :S.

Probleem dus: Als ik niet op wlan zit en ik slecteer vodafone live, na 20 seconden zoekt hij zelf automatich wlan en daar MOET ik me op inloggen wil ik op vodafone live uberhaupt :s

* internet werkt gewoon wel goed met vodafone live geen problemen alleen wel met wlm. En ik heb 7dagen dat ik tmobile kaartje erin had wel wlan gebruikt voor wlm.

Ik heb nog geen hard reset of soft reset gedaan....

Iemand oplossing?

Groetjes
Mag ik vragen hoe je ooit wlm op je n95 hebt gekregen? Ik heb namelijk ook t-mobile plus internet abo. Als ik kijk bij toepassing downloaden komt er geen wlm tevoorschijn :(..

Rara.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:27:
[...]

Mag ik vragen hoe je ooit wlm op je n95 hebt gekregen? Ik heb namelijk ook t-mobile plus internet abo. Als ik kijk bij toepassing downloaden komt er geen wlm tevoorschijn :(..

Rara.. ?
Rara? SP, Search? 1 sec geleden geef ik dat ook aan.... andere redenen, maar er staat een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Laatst online: 14-08 15:18
Mau_Maus schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:17:
[...]

Al gezocht via de search? Wordt aantal keer al over geluid gesproken.. best intressant
De 1 zegt ruis, de ander niet. Wil 't zeker weten van iemand die met dezelfde doppen geprobeerd heeft.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:29:
[...]

Rara? SP, Search? 1 sec geleden geef ik dat ook aan.... andere redenen, maar er staat een oplossing.
Ja via de sneaky way. Als je een toestel koopt voor 700 € mag je toch wel verwachten van een smartphone dat je er via de toep. downloaden msn kan downloaden.

De raarste diensten worden aangeboden, maar de bekendste niet? Strange. Ik weet niet of het op de ouwe wel wordt weergegeven, maar dit is strange!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:39:
[...]

Ja via de sneaky way. Als je een toestel koopt voor 700 € mag je toch wel verwachten van een smartphone dat je er via de toep. downloaden msn kan downloaden.

De raarste diensten worden aangeboden, maar de bekendste niet? Strange. Ik weet niet of het op de ouwe wel wordt weergegeven, maar dit is strange!
Naja daarvoor moet je bij nokia zijn. Daar kunnen wij verder weinig aan doen of veranderd. Maar omdat je vroeg hoe die dat ooit erop heeft gekregen was dit de oplossing voor mensen die het niet in hun downloaden app vinden

Ps: misschien zeur ik maar voor je korte vraag heb je wel erg veel van zijn bericht gequote, maar goed

[ Voor 7% gewijzigd door Mau_Maus op 06-03-2008 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raweimer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-10-2023
ik heb het vermoeden dat de downloadsnelheid van de onbeperkt internet abonnementen voor je mobiel gewoon te laag is voor streaming. Oplossing zou zijn om een ander,duurder, abonnement te nemen met een hogere downloadsnelheid
xahmol schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:04:
[...]

Geen ervaring met een Slingbox, maar ook ik kreeg Orb niet aan de praat met Vodafone, welk toegangspunt ik ook gebruik terwijl het met WiFi wel werkt. Kennelijk doet VF iets dat streamen belemmert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Ik heb sinds 2 weken een N95 8GB versie (t-mobile FW; V10.0.021 29/9/07 RM-320 Nokia N95 (02.01)). Ben er goed over te spreken. Gister had ik mijn de n95 aangesloten op mijn thuisnetwerk (wlan). Ging uitstekend, accespoint toegevoegd. Kon lekker internetten. Via het menu/downloaden/catalogi kwam ik terecht bij het programma 'F-security' gedownload en geinstalleerd. Toen ik weer op het stand-by scherm terecht kwam zag ik de snelkoppeling van Wlan niet meer?? Verder kon ik wel internetten door de browser te starten en daarna een accespoint aan te wijzen. Maar niet meer via de snelkoppeling zoekfunctie? Gebruikte de zoekfunctie regelmatig (opschool/connexxion bus). Vind het dus bizar dat die daar weg is.

Als ik naar menu/instrumenten/wlan wiz. aanklik krijg ik 'systeemfout !' in beeld. Heb inmiddels de f-security antivirus programma verwijderd.

Weet iemand weer hoe ik die snelkoppeling terug krijg?'?"

Komt terug dmv soft reset. Maar wel eerst alles back-uppen (contacten bv/smsjes). Wist interne geheugen totaal (bestanden op massageheugen niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Jaspur schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:35:
[...]

De 1 zegt ruis, de ander niet. Wil 't zeker weten van iemand die met dezelfde doppen geprobeerd heeft.
Ik denk dat het in dit geval een mening blijft en het beter zelf kan testen. Er zit best wat ruis op. Die door sommige koptelefoons een groot deel opgeheven worden. Maar dan nog. Denk dat je beter even van iemand kan lenen of een verkoper lief aankijken om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:26

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Mau_Maus schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 00:13:
[...]

Ik denk dat het in dit geval een mening blijft en het beter zelf kan testen. Er zit best wat ruis op. Die door sommige koptelefoons een groot deel opgeheven worden. Maar dan nog. Denk dat je beter even van iemand kan lenen of een verkoper lief aankijken om te testen
Een koptelefoon die relatief veel 'prik' nodig heeft zal inderdaad weinig last hebben van de belabberde SNR van de N95. Als ik m'n full-size K601 eraan hang heb ik geen last van ruis, met in-ears wel.
Jaspur schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:16:
Alle gevoelige oordoppen zullen ruis geven. M'n Shure E500 hebben een beetje ruis op een iPod en ongeveer 2x zoveel op de N95.
Ik zie de N95 niet als vervanging van m'n iPod. De transfersnelheid naar de 8GB is te laag ~1MB/s en de interface van de iPod werkt m.i. veel beter. De volumecontrol van de N95 is daarbij ook nog eens enorm onprecies. De stappen van 10% zijn te groot.

[ Voor 32% gewijzigd door Kanarie op 06-03-2008 00:36 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Pagina: 1 ... 94 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:

- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie

Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.