Nokia N95 (8GB) - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 101 Laatste
Acties:
  • 724.765 views sinds 30-01-2008

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:41
ffb schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:46:
Precies, dat vond ik ook al vaag hier.. Zijn er dan zóó veel mensen die nog nooit gesigned hebben en nu ineens pas een cert willen hebben? Ik sign wel ff door tot 2010 met mijn certje :)

Ik heb hem pas sinds gisteren, ik dus leuk denken dat ik gelijk rotateme etc kon gaan installeren, werd ik dus geconfronteerd met die melding op symbian signed.. Zou verder niet weten hoe ik aan een certificaat kan komen...
Quote voortaan even je berichten, dat leest wat makkelijker weg.

Maar ik zit inderdaad met het zelfde probleem, heb voor me eigen mobiel wel een certificaat (2 zelfs omdat ik niet door had dat dat ding gewoon geldig blijft), maar voor die van me broertje kan ik er geen 1 krijgen. Geduld hebben dus maar.

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:47
ffb schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:46:
Precies, dat vond ik ook al vaag hier.. Zijn er dan zóó veel mensen die nog nooit gesigned hebben en nu ineens pas een cert willen hebben? Ik sign wel ff door tot 2010 met mijn certje :)

Ik heb hem pas sinds gisteren, ik dus leuk denken dat ik gelijk rotateme etc kon gaan installeren, werd ik dus geconfronteerd met die melding op symbian signed.. Zou verder niet weten hoe ik aan een certificaat kan komen...
Helaas Symbian Signed is de enige manier. Ik begrijp er ook helemaal geen snars van. Hoe is het mogelijk dat iedereen afhankelijk moet zijn van 1 website?! Het hele proces van signen ontgaat mij overigens al. Waarom moeten sommige apps wel worden gesigned en andere weer niet.

Is toch wel een behoorlijk minpunt van Symbian apps...hopelijk wordt dat in de zeer nabije toekomst anders opgezet.

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
dafmay schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:55:
[...]

Helaas Symbian Signed is de enige manier. Ik begrijp er ook helemaal geen snars van. Hoe is het mogelijk dat iedereen afhankelijk moet zijn van 1 website?! Het hele proces van signen ontgaat mij overigens al. Waarom moeten sommige apps wel worden gesigned en andere weer niet.

Is toch wel een behoorlijk minpunt van Symbian apps...hopelijk wordt dat in de zeer nabije toekomst anders opgezet.
Nouw er zijn firmware hacks die het signen kunnen omzeilen, maar is lastig.. en je toestel kan met een update gebrickt worden eventueel of je kan iets fout doen en hem useless maken daardoor.

Over het nut van het signen is misschien te twijfelen. Maar het hoeft alleen bij apps.. die bepaalde functie van een telefoon gebruiken. Door die dingen via zon sign-proces goed te keuren. Wordt de kans voor virusmakers een stuk kleiner. Omdat dus niet zomaar gebruik kan worden gemaakt van bepaalde onderdelen van de telefoon. Natuurlijk zou je zeggen dat kan ik zelf bepalen. Maarja stukje geld en stukje in eigenhand houden van symbian is het denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Mau_Maus op 28-02-2008 11:13 ]

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Phoolie schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:44:
[...]
Er is inderdaad ook niet echt een oplossing geweest voor de Slingbox, maar wel voor Orb, wat een probleem met het Stream profiel bleek te zijn. Kijk hier maar eens.
Geprobeerd, maar bij mij geen oplossing. Verder toen geen berichten meer op gestuurd omdat ik ook om andere redenen Orb wat zat was: Orb bleek mijn Vista machine vrij grondig te ontregelen door telkens conflicten te veroorzaken met de ehome scheduler (of te wel de scheduler van TV opnamen via Vista Media Center).
Heb dus omdat ik toch ook al niet via mijn telefoon kon streamen Orb er maar helemaal afgegooid. Houd me daarom nog steeds aanbevolen voor betere alternatieven, maar voor ik een Slingbox ga kopen wil ik toch wel zeker weten dat iemand het aan de praat krijgt met VF. Zeker omdat ik tegenwoordig geen UPC klant meer ben dus die Slingbox uit het buitenland moet halen.

• Phoolie
xahmol schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:19:
[...]

Geprobeerd, maar bij mij geen oplossing. Verder toen geen berichten meer op gestuurd omdat ik ook om andere redenen Orb wat zat was: Orb bleek mijn Vista machine vrij grondig te ontregelen door telkens conflicten te veroorzaken met de ehome scheduler (of te wel de scheduler van TV opnamen via Vista Media Center).
Heb dus omdat ik toch ook al niet via mijn telefoon kon streamen Orb er maar helemaal afgegooid. Houd me daarom nog steeds aanbevolen voor betere alternatieven, maar voor ik een Slingbox ga kopen wil ik toch wel zeker weten dat iemand het aan de praat krijgt met VF. Zeker omdat ik tegenwoordig geen UPC klant meer ben dus die Slingbox uit het buitenland moet halen.
Lees even een paar posts terug en je kan dus lezen dat het werkt met VF.

• Mau_Maus
  • Niet online
xahmol schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:19:
[...]

Zeker omdat ik tegenwoordig geen UPC klant meer ben dus die Slingbox uit het buitenland moet halen.
Al ben je UPC klant... Ik raad sowieso aan om hem uit het buitenland te halen... de Solo is ingericht voor UPC en Classic voor iedereen. Maar daar heb ik al is een post over geschreven ;)

Mau_Maus in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"

[ Voor 8% gewijzigd door Mau_Maus op 28-02-2008 12:05 ]

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:56:
[...]

Het gaat om het idee. Stel Symbian Signed besluit morgen om er maar mee op te houden, en mijn telefoon stopt er overmorgen mee, dan heb ik wel mooi een probleem als ik een nieuw toestel krijg.

Het is iets dat ik ten tijde van de aankoop niet wist; ik kom van Palm af, en daar zijn bakken freeware te vinden die je zonder security-gezeik kunt installeren. Het verplichte certificaat-gebeuren is dus iets dat me echt VIES tegenvalt in Symbian, en een potentiele dealbreaker als ik nu weer voor de keuze van een nieuw toestel zou komen te staan.

Certificaatcontrolle zou optioneel moeten zijn; bedrijfstelefoons kun je dan verplichten om alleen signed software toe te laten, maar telefoons die je als consument koopt zouden hooguit een waarschuwing moeten geven.

Verwijderd

Kan iemand Rotate me voor me signen, ik geef het op via de symbiansigned website.

bedankt alvast.

Lees pven in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8" nog eens door

[ Voor 33% gewijzigd door pven op 28-02-2008 13:46 ]

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:35:
Kan iemand Rotate me voor me signen, ik geef het op via de symbiansigned website.

bedankt alvast.
En ziedaar de gevolgen van het verplicht signeren van software: Tummie kan nu de door hem gewenste software niet meer installeren op zijn telefoon.

I rest my case...

[ Voor 196% gewijzigd door Fuzzillogic op 28-02-2008 14:53 ]

• dafmay
Fuzzillogic schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:47:
[...]

Certificaatcontrolle zou optioneel moeten zijn; bedrijfstelefoons kun je dan verplichten om alleen signed software toe te laten, maar telefoons die je als consument koopt zouden hooguit een waarschuwing moeten geven.
Is precies mijn idee...het zou optioneel moeten zijn en niet verplicht.

• symp
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 09:31
Mau_Maus schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:04:
[...]

Al ben je UPC klant... Ik raad sowieso aan om hem uit het buitenland te halen... de Solo is ingericht voor UPC en Classic voor iedereen. Maar daar heb ik al is een post over geschreven ;)

Mau_Maus in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"
Weet je dat zeker? Ik kan mij herinneren bij het installeren van de Slingbox dat ik naast de UPC mediabox nog veel meer remotes kon kiezen. Of zie ik iets over het hoofd? Zal het nog eens onderzoeken. Hoe dan ook. De Slingbox werkt echt veel beter dan Orb! Al is het alleen al dat je voor een goede stream via Orb een dedicated systeem moet gebruiken. Ook het tunen van de stream bij een mindere verbinding handelt de Slingbox veel beter af.

• symp
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 09:31
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:09:
[...]

Dat was de oplossing! Ik gebruikte eerst m'n ip-adres, maar nu heb ik het geprobeerd met m'n slingbox id en dan doet hij het inderdaad wel. Het loopt wel niet heel vloeiend, in die zin dat hij om de 30 seconden even vastloopt en daarna weer verder gaat, heb jij daar ook last van of niet?
De 1e minuut is ie nog even bezig om de boel te optimaliseren. Dan hakkelt het soms even maar daarna gaat alles vloeiend.

• Mau_Maus
  • Niet online
symp schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:50:
[...]

Weet je dat zeker? Ik kan mij herinneren bij het installeren van de Slingbox dat ik naast de UPC mediabox nog veel meer remotes kon kiezen. Of zie ik iets over het hoofd? Zal het nog eens onderzoeken. Hoe dan ook. De Slingbox werkt echt veel beter dan Orb! Al is het alleen al dat je voor een goede stream via Orb een dedicated systeem moet gebruiken. Ook het tunen van de stream bij een mindere verbinding handelt de Slingbox veel beter af.
Naja misschien heb ik iets te snel lopen roepen... Maar dacht, dat te hebben gelezen van upc... maar voordeel van solo is component... Maarja heb je weinig aan op je mobiel... Of zelfs op werk... Weinig is in HD en je connectie moet mega goed zijn om dat goed te krijgen...

Met classic kan je ook gewone analoge kabel tv gebruiken... Met de solo alleen apparaten, zoals digi tv... niet analoog.

SOLO: http://uk.slingmedia.com/go/slingbox-solo-connections
CLASSIC: http://uk.slingmedia.com/go/slingbox-classic-connections

[ Voor 41% gewijzigd door Mau_Maus op 28-02-2008 15:23 ]

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Ik ontving zojuist een sms van Hi, met de volgende inhoudt:

Let op: je verbruik in de Eindeloos Online-Bundel was hoger dan de Fair Use Policy. Kijk voor de voorwaarden op www.hi.nl/fairuse

Nu vraag ik me af wat het gemiddelde verbruik is waar ik me aan "dien" te houden... Dit wordt namelijk nergens vermeld!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51
Noedels schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:01:

Let op: je verbruik in de Eindeloos Online-Bundel was hoger dan de Fair Use Policy. Kijk voor de voorwaarden op www.hi.nl/fairuse

Nu vraag ik me af wat het gemiddelde verbruik is waar ik me aan "dien" te houden... Dit wordt namelijk nergens vermeld!
Wat een gezeur. Waarom heet het abbo dan Eindeloos Online.

• Mau_Maus
  • Niet online
Noedels schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:01:

Zouden ze wel moeten doen... misschien via een brief nog? Anders even klantenservice bellen of mailen...

(Hoord trouwens niet echt in dit topic...)
patrickt35 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:07:
[...]

Wat een gezeur. Waarom heet het abbo dan Eindeloos Online.
Ja verkoop truc he. Hun defintie van eindeloos op mobiel is anders... Daarom kies ik ook voor T-mobile

[ Voor 20% gewijzigd door Mau_Maus op 28-02-2008 16:11 ]

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Mau_Maus schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:09:
[...]

Zouden ze wel moeten doen... misschien via een brief nog? Anders even klantenservice bellen of mailen...

(Hoord trouwens niet echt in dit topic...)
Sorry maus... :X

• Mau_Maus
  • Niet online
Die vind ik toch wel schattig :P Moest ik echt ff kwijt ;)

• dafmay
Mau_Maus schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:38:
[...]

Die vind ik toch wel schattig :P Moest ik echt ff kwijt ;)
Tsja dat krijg je met een screenname als Noedels :)

Verwijderd

Als ik het goed heb ligt die FUP ergens rond de 200MB, 10x het gemiddelde van alle Eindeloos Online klanten.

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
Fuzzillogic schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:36:
[...]

En ziedaar de gevolgen van het verplicht signeren van software: Tummie kan nu de door hem gewenste software niet meer installeren op zijn telefoon.

I rest my case...
idem hier, ik heb ook een mooie n95, en kan ook die installs niet doen.

ps: "hoord" is volgens mij "hoort" Maus :> , of toch niet :? 8)7

Typo kan gebeuren maar is geen "ruzie" waard. Offtopic berichten zijn verwijderd
En, de offtopicberichten op deze offtopicberichten ook.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 21:08 ]

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 16:50

edwinjm

Webdeveloper

dafmay schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:55:
[...]

Symbian Signed is alleen bedoeld voor softwareontwikkelaars en niet voor consumenten. Het is bedoeld voor ontwikkelaars, zodat ze hun software op hun telefoon kunnen testen, zonder steeds de certificatie bij Symbian Signed te hoeven doorlopen.

Het idee van het signen van software is dat alleen software van een zekere kwaliteit wordt gesigned en "rommel" van de telefoon wordt geweerd. Dit allemaal om de indruk van de telefoon goed te houden.

Een certificaat kost $200,- per jaar. Voor een bedrijf stelt dat weinig voor, maar voor freeware-ontwikkelaars is dat haast niet te doen. Zij publiceren dus hun software unsigned. De gebruiker wordt dan ontwikkelaar (voor het signen) en daar is Symbian Signed natuurlijk nooit voor bedoeld. Op de grote toeloop van gewone gebruikers is de website nooit berekend.

Symbian Signed heeft een speciaal gratis traject voor freeware. Waarom Samir en consorten daar geen gebruik van maken is mij een raadsel. Misschien omdat ze hun product nog te beta vinden?

Zolang ontwikkelaars hun software niet signen blijft dit probleem bestaan.

• dafmay
Mau_Maus schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:36:
[...]

Haha ja hoor... je hebt alleen mijn reactie erop gemist toen ze gingen verwijderen ;) Ik had al gelezen dat je het een geintje maakte. Ik wist ook dat je een geintje maakte. Maar ik gebruikte geen smiles :P Het was meer een algemene reactie en een wat uitgebreidere uitleg op die andere ;)
Cool :) Zo af en toe vind ik dat de mods iets overijverig zijn, maar goed het is zoals het is.

Verwijderd

HEb m nu een weekie en hij bevaltprima, op het fit na dat ik totaal nix kan installeren omdat symbiansigned eruit ligt, ontzettend grote tegenvaller als je van windhoos mobile overstapt waarbij alles kan..

Maar waar ik nog meer me zit is dat de foon de woorden die ik toevoeg aan het woordenboe na een paar dagen weer vergeet.. Dit had mijn oude nokia van een paar jaar geleden al maar had toch wel verwacht dat ze dit probleem opgelost zoden hebben.. Weet iemand hoe dit zit? Vind t een beetje onzin dat ik elke paar dagen dezelfde woorden toe moet voegen :/

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:44:
HEb m nu een weekie en hij bevaltprima, op het fit na dat ik totaal nix kan installeren omdat symbiansigned eruit ligt, ontzettend grote tegenvaller als je van windhoos mobile overstapt waarbij alles kan..
Ook genoeg te installeren zonder het te signen hoor ....
Maar waar ik nog meer me zit is dat de foon de woorden die ik toevoeg aan het woordenboe na een paar dagen weer vergeet.. Dit had mijn oude nokia van een paar jaar geleden al maar had toch wel verwacht dat ze dit probleem opgelost zoden hebben.. Weet iemand hoe dit zit? Vind t een beetje onzin dat ik elke paar dagen dezelfde woorden toe moet voegen :/
Heb ik geen last van. Lijkt een lokaal probleem... Misschien predict verwijderen en opnieuw schoon beginnen.

• dafmay
edwinjm schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:37:
[...]

Symbian Signed is alleen bedoeld voor softwareontwikkelaars en niet voor consumenten. Het is bedoeld voor ontwikkelaars, zodat ze hun software op hun telefoon kunnen testen, zonder steeds de certificatie bij Symbian Signed te hoeven doorlopen.

Het idee van het signen van software is dat alleen software van een zekere kwaliteit wordt gesigned en "rommel" van de telefoon wordt geweerd. Dit allemaal om de indruk van de telefoon goed te houden.

Een certificaat kost $200,- per jaar. Voor een bedrijf stelt dat weinig voor, maar voor freeware-ontwikkelaars is dat haast niet te doen. Zij publiceren dus hun software unsigned. De gebruiker wordt dan ontwikkelaar (voor het signen) en daar is Symbian Signed natuurlijk nooit voor bedoeld. Op de grote toeloop van gewone gebruikers is de website nooit berekend.

Symbian Signed heeft een speciaal gratis traject voor freeware. Waarom Samir en consorten daar geen gebruik van maken is mij een raadsel. Misschien omdat ze hun product nog te beta vinden?

Zolang ontwikkelaars hun software niet signen blijft dit probleem bestaan.
Dank voor je uitleg, compleet en duidelijk.

Als Symbian nu eens besluit om gewoon unsigned software toe te staan en aan de gebruikers over te laten of men het wil installeren of niet (vanwege beveiligingsrisico of whatever). Gezeur om voor gebruikers te bepalen wat wel kan en wat niet. Is net alsof microsoft gaat bepalen om alvast een bepaald antivirus pakket in windows op te nemen omdat men vindt dat de gebruiker niet zonder kan. Dat kan ik allemaal prima zelf bepalen, sterker nog de keuze is mij dan vrij.

[einde rant]

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Ben sinds vandaag in bezit van n95 en was er een beetje mee aan het spelen.

Had filmpje geconverteerd met die Nokia video manager en op mijn foon gezet: Ik kon hem nergens vinden! Dus handmatig erop gezet met de Bestandsuitwisseling modus.

Maar nu loopt het geluid achter bij het afspelen van die filmpjes, het is bij alle geconverteerde filmpjes het geval. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?

En met Divx player beginnen filmpjes na 30 seconde te stotteren las een gek.

[ Voor 9% gewijzigd door Pandemic op 28-02-2008 21:08 ]

• Mau_Maus
  • Niet online
Pandemic schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:02:
Ben sinds vandaag in bezit van n96 en was er een beetje mee aan het spelen.

Had filmpje geconverteerd met die Nokia video manager en op mijn foon gezet: Ik kon hem nergens vinden! Dus handmatig erop gezet met de Bestandsuitwisseling modus.

Maar nu loopt het geluid achter bij het afspelen van die filmpjes, het is bij alle geconverteerde filmpjes het geval. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?

En met Divx player beginnen filmpjes na 30 seconde te stotteren las een gek.
N96 al uit dan?

Orgineel was prima neem ik aan?

Bij mij doe Nokia video manager het wel goed omzetten. Dus zal een software fout zijn... misschien codec fout... (je kan op eigenrisico een codec-pack installen) Of je gebruikt een ander programma om ze om te zetten... Daarvoor kan je in de startpost kijken.

Verwijderd

Ik zit met het probleem dat ik geen geschikte flashplayer kan vinden voor internet site's op de telefoon. neem bijvoorbeel als ik een filmpje op dumpert.nl wil kijken heb ik een flashplayer voor de filmpjes nodig maar die kan ik niet vinden. Als iemand hier een oplossing voor heeft gevonden zou ik dat graag willen weten.

Alvast bedankt

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 21:34 ]

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:32:
Ik heb gisteren screenprotectors van de brando shop besteld en verwacht ze deze of volgnde week.

Ik zelf zit met het probleem dat ik geen geschikte flashplayer kan vinden voor internet site's op de telefoon. neem bijvoorbeel als ik een filmpje op dumpert.nl wil kijken heb ik een flashplayer voor de filmpjes nodig maar die kan ik niet vinden. Als iemand hier een oplossing voor heeft gevonden zou ik dat graag willen weten.

Alvast bedankt
Ok.. ten eerste: boeiende info over die screenprotectors... :/

Ten tweede: Welke N95 heb je?? Welke firmware? Volgens mij kan je dumpert direct online kijken alleen met de 8gb versie met firmware v15

Of je moet eerst de flv zien te downloaden. Dan kan je ook op de gewone N95 de flv afspelen. Genoeg over te vinden.

Verwijderd

over de screenprotectors was een foutje. Zat nog op de 1st pagina van deel 8 toen ik het berichtje aan het typen was. En daar stond een berichtje over screenprotectors :+ .

maar ik heb de gewone N95 met firmwire v12 en ben al een tijdje aan het zoeken en kan niks vinden.

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:52:
over de screenprotectors was een foutje. Zat nog op de 1st pagina van deel 8 toen ik het berichtje aan het typen was. En daar stond een berichtje over screenprotectors :+ .

maar ik heb de gewone N95 met firmwire v12 en ben al een tijdje aan het zoeken en kan niks vinden.
EmTube, Youtube Mobile & MobiTubia
In combi met 'Flash Lite 3' (Deze moet gesigned worden, dat ga ik echt niet uitleggen ;) )

Oef wat ben ik toch weer aardig :P Want dit is echt overal te vinden. Hiermee kan je dus niet op sites kijken met de huidige firmware... Alleen als je de flv los dwonload op je telefoon. Dan kan je ze met die progjes afspelen. Ieder geval met EmTube en MobiTubia... Weet niet 100% of de mobile app van Youtube ook losse flv's kan afspelen

[ Voor 48% gewijzigd door Mau_Maus op 28-02-2008 22:02 ]

Verwijderd

TY jij bent de beste _/-\o_ _/-\o_

• Mau_Maus
  • Niet online
Rock en Scroll is uit:

File: (UnSigned)
*link weg* Even registreren op hun forum...
http://www.keynetik.com/Forum.html

Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=8n0QsX6PtwU

Info+screenshots:
http://www.symbian-freak....ll_video_and_hands_on.htm

[ Voor 77% gewijzigd door Mau_Maus op 29-02-2008 13:32 ]

Verwijderd

leuk dat het uit is maar ik kan hem niet signen, omdat ik pas vandaag een account op symbiansignd heb gemaakt en dus geen certificaat kan verkrijgen, ook al heb ik er al de hele tijd naar uit gekeken

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 22:50 ]

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Thanks for the anouncement!

Ziet er goed uit, en doordacht!

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Fuzzillogic schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:47:
[...]

Het gaat om het idee. Stel Symbian Signed besluit morgen om er maar mee op te houden, en mijn telefoon stopt er overmorgen mee, dan heb ik wel mooi een probleem als ik een nieuw toestel krijg.

Het is iets dat ik ten tijde van de aankoop niet wist; ik kom van Palm af, en daar zijn bakken freeware te vinden die je zonder security-gezeik kunt installeren. Het verplichte certificaat-gebeuren is dus iets dat me echt VIES tegenvalt in Symbian, en een potentiele dealbreaker als ik nu weer voor de keuze van een nieuw toestel zou komen te staan.

Het optioneel maken van het signen maakt het signen overbodig. Er wordt namelijk getracht de verspreiding van virussen te voorkomen. Juist de consumenten hebben naar mijn idee baat bij, want bedrijven beruiken enkel corporate software ed.

We zijn echter steeds boos op symbian, maar waar is Nokia in dit verhaal. Zij hebben 100x meer leverage bij symbian signed. Juridisch gezien heb ik niks met Symbian Signed te maken ik heb een Nokia gekocht.

Overigens heb ik geen idee hoe groot het animo is voor het signen van apps op de totale populatie n95/n82 of ander s60 based phones. Stel dat dit maar voor een kleine 10% belangrijk is dan maakt nokia zich een stuk minder zorgen. Maw welk percentage van de totale s60 users zijn tweakers. Overgens misschien is het een keer een belletje naar Nokia waard om te vragen wat er gebeurt met de garantie in geval van de 'Hack'. 'Hack' tussen aanhalingstekens, want wat is een hack je verhoogt in feite de functionaliteit van de telefoon net zoals je dit doet met het installeren van rotateme.

Overigens heb ik ook het idee dat er veel mensen op dit moment pubid's aan het aanvragen zijn. Dit is iedere keer $200 voor ss. Indien deze downtime leidt tot een hoge stijging van deze publisherid's kan ss misschien redeneren dat mensen bereid zijn dit bedrag uit te geven aan een certificaat service. Als de installed base groot genoeg wordt zullen ze zich geen zorgen maken over een handje vol consumenten die een certificaat wil. Dat zal dan resulteren in het sluiten van de optie tot gratis certificaten.

Daarnaast is het wel grappig dat microsoft boetes krijgt voor het gesloten houden van de broncode en daarmee software makers het leven zuur maakt. Misschien een telefoontje aan mevr. Kroes? Als we het toch over leverage hebben!

Tot slot misschien is het leuk om een certificaten inkoopactie te houden. een 10tje voor een cert wil best betalen hetzij aan een tweaker of aan ss. Voor niets gaat tot slot de zon ook al stink dit zaakje behoorlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Orcie op 28-02-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
als ik deze zin lees op symbian:
Open Signed Online and Offline for users without a Publisher ID will NOT be available temporarily, an update will be provided during Week beginning 25th Feb.
Ga ik er eigenlijk vanuit dat we binnekort weer kunnen signen.

Tevens wat houd "an update will be provided" in? Wordt de site ge-update of bedoelen ze gewoon
dat ze ons op de hoogte houden via de site?
Het is ondertussen vrijdag en heb nog niks zien veranderen -O-

[ Voor 7% gewijzigd door -Magnat- op 29-02-2008 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
gelukkig hebben de meeste een certificaat. Dus kan dat over Symbian Signed stoppen? Zoals al 2x is gezegt: begin er pas weer over als het opgelost is. Of overdrijf ik nu? Het beginnen lappen tekst te worden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mau_Maus schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 01:03:
gelukkig hebben de meeste een certificaat. Dus kan dat over Symbian Signed stoppen? Zoals al 2x is gezegt: begin er pas weer over als het opgelost is. Of overdrijf ik nu? Het beginnen lappen tekst te worden namelijk.
Dat is waar, maar waar moet de discussie dan plaatsvinden?
Ik vind ook dat de statusmeldingen van Symbian Signed hier niet geplaatst te hoeven worden (keer op keer) maar vind dat het beleid van Symbian Signed best besproken mag worden... :)

Wat een verrotte naam trouwens, je kunt het niet zo goed afkorten ;)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthic
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 16:36
GeneralLee schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:24:
Ik heb op mijn N95 de nieuwe firmware 20.0.015 geïnstalleerd alleen...

nu werkt TOMTOM niet meer. Ik gebruik TT 6 en deze deed het prima maar met de nieuwe firmware blijft TomTom hangen in het opstartscherm (een zwart/wit scherm met een draaiend wereldbolletje)

Heeft iemand enig edee hoe dit op te lossen is?

Ik heb al diverse manieren van installeren geprobeerd, zowel op de geheugenkaart als het geheugen van de GSM zélf...

Ik hoor het graag,

thanx!

Hm, de nieuwe Firmware er nóg een keer opnieuw opgezet en nu draait ie wel... :)
Gebruik je daarbij een externe gps ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
SanderTje! schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 01:09:
[...]

Dat is waar, maar waar moet de discussie dan plaatsvinden?
Ik vind ook dat de statusmeldingen van Symbian Signed hier niet geplaatst te hoeven worden (keer op keer) maar vind dat het beleid van Symbian Signed best besproken mag worden... :)

Wat een verrotte naam trouwens, je kunt het niet zo goed afkorten ;)
Open er dan aub een apart topic over. Niet alleen N95-gebruikers hebben last van dit euvel. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kmkz schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 08:21:
[...]

Ik krijg een certificaat fout, wie nog meer?
Heb je hem gesigned?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthic
Nee nog niet.. ik zal alles even doornemen.
-
Ik heb overigens zojuist Route66 op mijn telefoon geïnstalleerd, alleen kan hij geen gebruik maken van de map(s) of iets dergelijks. In de map 'system/apps/route66/maps' bevindt zich nu een bestand genaamd Benelux maar echter als ik ga inzoomen of iets dergelijks in Nederland..

Ofwel hij ziet niet dat er al een map (Benelux) bestaat.. of zie ik 't nou eigenlijk verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Morguhh...

Het onderwerp TunIn.FM is al vaker voorbij gekomen maar ik vind daar geen oplossing. Ik lees dat verschillende mensen er wel naar kunnen luisteren....
Ik kom tot de pagina waar de lijst met radiostations staan... maar als ik een station aanklik krijg ik de melding "Niet ondersteund" op mijn N95 met FW20.x

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer mijzelf te registreren op symbian signed, maar lukt niet met mijn e-mail adres.

Heb nu 3 mogelijkheden geprobeerd:

.......@xs4all.nl
.......@casema.nl
.......@vodafone.nl

Geen van 3en lukt foutmelding dat van dit e-mail domain registratie niet mogelijk is.

Wat kan ik nu het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:43
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:32:
Ik probeer mijzelf te registreren op symbian signed, maar lukt niet met mijn e-mail adres.

Heb nu 3 mogelijkheden geprobeerd:

.......@xs4all.nl
.......@casema.nl
.......@vodafone.nl

Geen van 3en lukt foutmelding dat van dit e-mail domain registratie niet mogelijk is.

Wat kan ik nu het beste doen?
Een ander domein gebruiken. Zoek even in dit forum topic, er is al genoeg over verteld en er staan genoeg oplossingen.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

peerke63nl schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:27:
Morguhh...

Het onderwerp TunIn.FM is al vaker voorbij gekomen maar ik vind daar geen oplossing. Ik lees dat verschillende mensen er wel naar kunnen luisteren....
Ik kom tot de pagina waar de lijst met radiostations staan... maar als ik een station aanklik krijg ik de melding "Niet ondersteund" op mijn N95 met FW20.x

Iemand enig idee?
Ik neem aan de je de applicatie wel al geinstalleerd hebt? Ik heb dezelfde firmware en hij doet het hier zonder problemen.
Nu moet ik bekennen niet meer te weten of ik hem op m'n geheugenkaart of m'n telefoongeheugen heb geinstalleerd, maar ik denk m'n telefoongeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
8)7 8)7 Dan vrees ik dat ik gemist heb 8)7 8)7

Ik ga op zoek. Bedankt voor de tip

Gevonden.... geïnstalleerd en opgelost :-)
Many thnks :$

[ Voor 26% gewijzigd door peerke63 op 29-02-2008 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Onderstaande zag ik net op Symbiansigned.com staan:
OPEN SIGNED ONLINE BETA AVAILABILITY
For developers without a Publisher ID, we will commence roll-out the Beta version of Open Signed Online at the beginning of next week.

As demand is currently higher than the PKI signing capacity, you may experience some restrictions on availability. We are in the process of adding new PKI signing hardware to the signing service to increase signing capacity (but this will take several weeks to configure)

As outlined below there is a maximum number of requests that we can service each hour which limits the number of users that can request at one time.

Open Signed Online Beta will be available next week with the following restrictions:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
Bah, ik kan dus niks downloaden op symbian signed omdat hij mijn email adres niet goedkeurd :s.

Zowel mn universiteits, hotmail en gmail adres worden geweigerd!
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Pandemic schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:45:
Bah, ik kan dus niks downloaden op symbian signed omdat hij mijn email adres niet goedkeurd :s.

Zowel mn universiteits, hotmail en gmail adres worden geweigerd!
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Een mail-adres gebruiken die niet geweigerd word. Is al genoeg voorbij gekomen, de zoekfunctie is dus je beste vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Pandemic schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:02:
Ik heb hetzelfde probleem veel gehad. Gebruik nu Any Video Convertor en converteer naar XVID avi. Speel het af op coreplayer. Het probleem treed op bij het omzetten van de framerate. Veel filmpjes op het web komen uit de VS en hebben een NTSC framerate van 29,97 fps terwijl PAL een framerate van 25 fps heeft. Nokia video convertor kan ook alleen ronde getallen aan van 15, 20, 25 of 30 fps dus daar gaat het dan mis... Het is mij met geen enkel pakket gelukt om een NTSC avi met 29,97fps goed om te zetten naar een MP4 van 25fps. Dus doe het nu mooi met XVID avi.

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net dat er tussen 9:00 - 15:00 uur gesigned kan worden via symbiansigned, hoop dat iemand Rotatme voor mij zou kunnen signen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:29:
Ik las net dat er tussen 9:00 - 15:00 uur gesigned kan worden via symbiansigned, hoop dat iemand Rotatme voor mij zou kunnen signen....
Wrom probeer je het zelf niet? Dan ben je niet afhankelijk van andere... Je hoeft het maar eenmalig te doen. En dan kan je het zelf voor elke app gebruiken... Zeker nu je er 3 jaar mee kan doen... Het is best makkelijk namelijk... :$

[ Voor 8% gewijzigd door Mau_Maus op 29-02-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthic
Kan iemand mij a.u.b. helpen? Ik heb Route66 geinstalleerd op mijn telefoon, start prima op, maar wanneer hij zich gaat inzoomen om de positie te bepalen leest hij geen map. Ofwel ik kan geen straten zien, terwijl er wel een Benelux.prm bestand in de map, 'maps' bevindt.

Wie kan me helpen? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Kmkz schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:40:
Kan iemand mij a.u.b. helpen? Ik heb Route66 geinstalleerd op mijn telefoon, start prima op, maar wanneer hij zich gaat inzoomen om de positie te bepalen leest hij geen map. Ofwel ik kan geen straten zien, terwijl er wel een Benelux.prm bestand in de map, 'maps' bevindt.

Wie kan me helpen? Bedankt!
Niet kicken binne 24 uur :P

Maar welke versie van route66 heb je?

Eigenlijk mag je al niet geholpen worden denk ik, want klinkt niet als legale versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:33:
[...]

Wrom probeer je het zelf niet? Dan ben je niet afhankelijk van andere... Je hoeft het maar eenmalig te doen. En dan kan je het zelf voor elke app gebruiken... Zeker nu je er 3 jaar mee kan doen... Het is best makkelijk namelijk... :$
Ik begrijp er niks van, ben een dummie op dat gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:47
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:56:
[...]

Ik begrijp er niks van, ben een dummie op dat gebied
Google eens of gebruik de zoekfunctie van het forum. Als je googled op signen of symbian signed kun je al een heel eind komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Mau_Maus schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:49:
[...]

Eigenlijk mag je al niet geholpen worden denk ik, want klinkt niet als legale versie ;)
Als hij verwijst naar Benelux.prm is het versie 7, bij versie 8 is het Benelux.map. Tenzij hij een Benelux.prm gebruikt in versie 8, dan weten we meteen waarom het niet werkt.

En een wellicht overbodige dummy vraag: je hebt in je instellingen wel deze map geactiveerd staan? Vraag het even, want als nb de Duitsland map actief staat kun je lang wachten tot hij je straat vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
xahmol schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:03:
[...]

Als hij verwijst naar Benelux.prm is het versie 7, bij versie 8 is het Benelux.map. Tenzij hij een Benelux.prm gebruikt in versie 8, dan weten we meteen waarom het niet werkt.
Daarom die vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende keer aub iets meer nuttige inhoud aan je bericht geven ...

[ Voor 81% gewijzigd door pven op 29-02-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
Nano2009 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 18:18:
Na 2 weken de N95 in gebruik te hebben... defect :X

Ik stop de N95 in mijn broekzak en er was niks aan de hand... maar toen ik hem uit mijn broekzak haalde was ineens het hele scherm kapot :X het leek wel alsof het tft scherm kapot gesprongen was 8)7 (geen barsten ofzo maar er lekte allemaal vloeistof en allemaal wazige strepen over het scherm)

Vandaag opgestuurd in de hoop dat ik hem snel terug heb... Heeft iemand ervaring met het claimen van de garantie bij hetzelde defect ? (heb hem online besteld bij Hi)

Edit : Dus precies hetzelfde probleem als ceelcoumans had
Na een week wachten heb ik eindelijk bericht ontvangen over de status van de reparatie van de telefoon.
Onlangs heeft u een apparaat ter reparatie naar ons toegestuurd. Hierbij heeft u aangegeven dat het defect binnen de garantietermijn valt. Helaas hebben wij moeten constateren dat de schade buiten de garantiebepalingen valt.
De kosten bedragen €308,51 !!!!!!!! :( :( :( |:(

Dit vindt ik dus zeer slechte garantie afhandeling ! en vooral omdat ik de telefoon nog maar 2 weken in mijn bezit had en de telefoon nog nooit heb laten vallen of ergens tegenaan heb laten stoten !

Dit was mijn eerste en ABSOLUUT mijn laatste Nokia telefoon ! Zeer slechte gerantie afhandeling... vooral als je bedenkt dat dit het topmodel van nokia is ! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nano2009 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:24:
[...]

Na een week wachten heb ik eindelijk bericht ontvangen over de status van de reparatie van de telefoon.

[...]

Dit vindt ik dus zeer slechte garantie afhandeling ! en vooral omdat ik de telefoon nog maar 2 weken in mijn bezit had en de telefoon nog nooit heb laten vallen of ergens tegenaan heb laten stoten !

Dit was mijn eerste en ABSOLUUT mijn laatste Nokia telefoon ! Zeer slechte gerantie afhandeling... vooral als je bedenkt dat dit het topmodel van nokia is ! :(
Misschien mis ik info, maar hoe kan een telefoon van slechts 2 weken oud buiten de garantietermijn vallen ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds december deze nokia N95 8GB en loop tegen een probleem aan.

De website www.vvscharnegoutum.nl wordt niet volledig weergegeven. Het gedeelte waar het menu staat krijg ik niet in beeld, uitzoomen naar 50% geeft ook niet het gewenste resultaat. Het menu is uit javascript opgebouwd, het uit en aan zetten hiervan in de browser maakt geen verschil.

Is er iemand die mij kan helpen zodat ik het menu wel in beeld kan krijgen en weer over website kan navigeren via mijn N95??

Alvast bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
dafmay schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:37:
[...]

Misschien mis ik info, maar hoe kan een telefoon van slechts 2 weken oud buiten de garantietermijn vallen ?!
Ze constateren het als valschade |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
dafmay schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:37:
[...]

Het is buiten de garantiebepalingen, dus niet buiten het garantietermijn. Evengoed kunnnen zei gelijk hebben natuurlijk. Het ligt er maar net aan hoe hij stuk is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:40:
Heb sinds december deze nokia N95 8GB en loop tegen een probleem aan.

De website www.vvscharnegoutum.nl wordt niet volledig weergegeven. Het gedeelte waar het menu staat krijg ik niet in beeld, uitzoomen naar 50% geeft ook niet het gewenste resultaat. Het menu is uit javascript opgebouwd, het uit en aan zetten hiervan in de browser maakt geen verschil.

Is er iemand die mij kan helpen zodat ik het menu wel in beeld kan krijgen en weer over website kan navigeren via mijn N95??

Alvast bedankt voor jullie reacties
Denk gewoon dat de telefoon het dan niet goed ondersteund, het is overigens ook geen standaard mobile site, dus dan kan je dat verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Barfman schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:43:
[...]

Het is buiten de garantiebepalingen, dus niet buiten het garantietermijn. Evengoed kunnnen zei gelijk hebben natuurlijk. Het ligt er maar net aan hoe hij stuk is gegaan.
Oeps sorry, ik had het niet goed gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nano2009 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:43:
[...]

Ze constateren het als valschade |:(
Dat is dan wel goed klote zeg! Was de garantie via een externe verzekering of via winkel/Nokia ? Kijk eens wat bijv Consumentenbond hier van zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:40:

Zou eens beginnen met een mailtje naar de webmaster van die site te sturen, Als je die pagina door de HTML validator haalt (zie deze link) vindt de validator 202 fouten, kennelijk niet echt nette HTML.

De oorzaak zal daar liggen, niet in de N95 browser. Alleen de ene browser is wat gevoeliger voor slechte HTML dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Nano2009 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:24:
[...]

[...]

Ten eerste heeft het weinig met Nokia te maken qua garantie. De winkel (hi online, kpn dus) is altijd als eerste aansprakelijk. Wat Nokia vind of doet is niet belangrijk. KPN moet aantoenen dat de schade door jou expres gemaakt is. of ander soort van onmacht. Dus stuur een boze mail met of ze je willen bellen ofzo. Heb ik ook gedaan met Belcompany. Wanneer je ze op die dingen wijst, dan gaan ze snel overstag. Maar goed als ze toch op 1 of andere manier kunne aantonen dat het komt door verkeerd gebruik... Of een onafhankelijk specialist zegt dat. Dan ben je de lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Mau_Maus schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 18:22:
[...]

Ten eerste heeft het weinig met Nokia te maken qua garantie. De winkel (hi online, kpn dus) is altijd als eerste aansprakelijk. Wat Nokia vind of doet is niet belangrijk. KPN moet aantoenen dat de schade door jou expres gemaakt is. of ander soort van onmacht. Dus stuur een boze mail met of ze je willen bellen ofzo. Heb ik ook gedaan met Belcompany. Wanneer je ze op die dingen wijst, dan gaan ze snel overstag. Maar goed als ze toch op 1 of andere manier kunne aantonen dat het komt door verkeerd gebruik... Of een onafhankelijk specialist zegt dat. Dan ben je de lul.
Jah ik heb ze vandaag ook al 2 keer gebeld en ze is even duidelijk uitgelegd dat ik dat bedrag niet ga betalen.. Ze zouden het voor mij uit gaan zoeken... Nou even afwachten hoelang dit weer gaat duren 8)7

Maar ik ben ook niet de enigste op het internet met dit probleem... en ik snap niet hoe ze bij die 310 euro komen als je kijkt dat op het inet een nieuw scherm 40 euro kost en de reparatie nog geen kwartier werk is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
Nano2009 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 18:26:
[...]

Jah ik heb ze vandaag ook al 2 keer gebeld en ze is even duidelijk uitgelegd dat ik dat bedrag niet ga betalen.. Ze zouden het voor mij uit gaan zoeken... Nou even afwachten hoelang dit weer gaat duren 8)7

Maar ik ben ook niet de enigste op het internet met dit probleem... en ik snap niet hoe ze bij die 310 euro komen als je kijkt dat op het inet een nieuw scherm 40 euro kost en de reparatie nog geen kwartier werk is |:(
Een collega heeft deze week zijn scherm laten vervangen bij een Nokia service point hier in Schiedam voor 50 of 55 euro.
Hij werd er gelijk ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nano2009 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 18:26:
[...]

Prijzen bij reparatie zijn bij veel apparaten schrikbarend hoog. Vaak is het zinvoller om een nieuw apparaat te kopen. Nokia is daar dus absoluut niet uniek in.
Wat ze bedoelen met het niet binnen de garantie vallen is volgens mij het feit dat gesprongen schermpjes onder "eigen schuld" valt. Ook al zou het niet jouw schuld zijn.. het is een teken van fysiek geweld, dus is het voor jou lastig te bewijzen dat het aan het apparaat zelf ligt. Wat er bij jou de oorzaak is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
Ik vind het allemaal erg sneu, en hoop niet dat het mij noch gaat overkomen. En ik wil je dus ook niet aanvallen met het volgende.

Ik denk hier een beetje bij; had em dan verzekert; dan had je nu voor 40 euro een werkende telefoon gehad.

Het is wel een toestel van 800 euro, wat je constant meesleept. Natuurlijk moet het bestand zijn tegen het een en t ander, maar het blijft kwetsbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Pandemic schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 19:34:
Ik vind het allemaal erg sneu, en hoop niet dat het mij noch gaat overkomen. En ik wil je dus ook niet aanvallen met het volgende.

Ik denk hier een beetje bij; had em dan verzekert; dan had je nu voor 40 euro een werkende telefoon gehad.

Het is wel een toestel van 800 euro, wat je constant meesleept. Natuurlijk moet het bestand zijn tegen het een en t ander, maar het blijft kwetsbaar.
Als je 800 euro hebt betaald ben je echt afgezet :P
Verzekering is handig bij ongeoorloofd gebruik... Als je echt iets kapot gaat waar je niks aan kan doen, want aan het apparaat ligt... Dan hoort dat opgelost te worden door de verkopende partij... Alleen ja is het nu een twijfelgeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verzekeringen vind ik altijd zo'n naaierij. Vanmiddag nog een nieuwe digicam gekocht. Wilt u daar een extra verzekering bij meneer? Kost 60 euro voor 3 extra jaren. Pff hou toch op. Als hij kapot gaat declareer ik het wel via mijn doorlopende reisverzekering of buiten de deur verzekering o.i.d. Je gaat toch niet een extra verzekering afsluiten?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
Mau_Maus schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 19:55:
[...]

Als je 800 euro hebt betaald ben je echt afgezet :P
Ik heb geen 800 euro betaald, ik heb hem gewoon bij mijn abbo gekregen en voor 1 jaar verzekerd.
Die 800 euro is wat die verzekering maximaal uitkeerd per claim aangaande een n95 (verzekerd via vodafone).

En om heel eerlijk te zeggen, ik vind die verzekering gewoon een prettig idee om te hebben zodat ik inedergeval niet tegen hoge kosten aan kan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Pandemic schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 20:49:
[...]

Ik heb geen 800 euro betaald, ik heb hem gewoon bij mijn abbo gekregen en voor 1 jaar verzekerd.
Die 800 euro is wat die verzekering maximaal uitkeerd per claim aangaande een n95 (verzekerd via vodafone).

En om heel eerlijk te zeggen, ik vind die verzekering gewoon een prettig idee om te hebben zodat ik inedergeval niet tegen hoge kosten aan kan lopen.
Ok, want je zei dat het toestel 800 was, maar het was nooit een toestel van 800 euro.. Ja bij Neckermann :S maar los was die bijv bij Belcompany 729, maar goed

Zelf die extra verzekeringen hebben hun regels. Sommige zijn heel goed, maar sommige ook echt niet. Stel je bent in een warme discotheek en iemand morst een drankje over je tel... of zelfs zweet uit je broek, dan doen 9 van de 10 verzekeraars niks.

Een vriend van me had dit bij schade: Ja als u zei dat u hem had laten vallen dan was het vergoed geweest. Maar u liegt over de beschadigingen dus krijgt u niks. Terwijl die hem niet had laten vallen.

Maarja genoeg hierover. Ik vervuil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 20:36:
Verzekeringen vind ik altijd zo'n naaierij. Vanmiddag nog een nieuwe digicam gekocht. Wilt u daar een extra verzekering bij meneer? Kost 60 euro voor 3 extra jaren. Pff hou toch op. Als hij kapot gaat declareer ik het wel via mijn doorlopende reisverzekering of buiten de deur verzekering o.i.d. Je gaat toch niet een extra verzekering afsluiten?
En wat veel mensen niet weten cq niet door hebben dat je standaard al 2 jaar hebt, dus wat krijg je dan?
Juist maar 1 jaar extra, ik herhaal maar 1 jaar!!!!!
3 extra jaar pfff mijn neus. die truuk heb ik al eerder gehoord

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 29-02-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:23
All,

Ik heb een probleem met mn "gewone" N95 (geen N95 8GB).
Ik kan geen progs meer installeren of verwijderen.
Bij installatie poging krijg ik de foutmelding "Bestand beschadigd"
heb er meerdere geprobeerd (apps welke voorheen probleemloos installeerden), tekens met hetzelfde resultaat.

Bij verwijder poging de melding "Verwijderen mislukt".
Heb dit zowel via het menu toepassingsbeheer geprobeerd alsmede de optie om gelijk op de "C" toets te drukken in het menu.

Iemand anders hier toevallig ook problemen mee?

Ik heb namelijk geen zin in een hard reset, als het moet dan moet het maar het zou fijn zijn als dit op een mandere manier opgelost kan worden.

Firmware versie: 20.0.015
Geheugen: SanDisk MicroSD HC 8GB.

Hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthic
Mau_Maus schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:49:
[...]

Versie 8
-
Ik vermeld niet of 't (il)legaal is, dan is verder toch wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Kmkz schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:23:
[...]

Versie 8
-
Dat is te raden maar gelukkig mag versie 8, want die heeft een trial van 15 dagen. Je hebt verkeerde mappen van v7, maar dat heeft iemand al na jouw vraag gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
ik heb net met de "nokia software updater" de nieuwe v20 firmware op mijn 1 dag oude "branded" vodafone n95 gezet. Hij is nogsteeds branded (vodafone live etc in de menu's) na de update.

Ik heb dit gedaan in de onwetendheid dat ik dacht dat dit geen kwaad kon met betrekking tot garantie.

Heb ik nu wel of niet het recht op garantie verloren? Ik was mij immers van geen kwaad bewust en mijn beweegredenen waren puur gericht op het up tp date houden van de software, en het geen zin hebben om daarvoor naar een service point te gaan.

De belangrijkste vraag is dan ook eigenlijk; heb ik mijn productcode veranderd door zelf die update te doen? Ik heb namelijk niet de originele code opgeschreven voor de update.

[ Voor 142% gewijzigd door Pandemic op 01-03-2008 03:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pandemic schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 02:43:
ik heb net met de "nokia software updater" de nieuwe v20 firmware op mijn 1 dag oude "branded" vodafone n95 gezet. Hij is nogsteeds branded (vodafone live etc in de menu's) na de update.

Ik heb dit gedaan in de onwetendheid dat ik dacht dat dit geen kwaad kon met betrekking tot garantie.

Heb ik nu wel of niet het recht op garantie verloren? Ik was mij immers van geen kwaad bewust en mijn beweegredenen waren puur gericht op het up tp date houden van de software, en het geen zin hebben om daarvoor naar een service point te gaan.

De belangrijkste vraag is dan ook eigenlijk; heb ik mijn productcode veranderd door zelf die update te doen? Ik heb namelijk niet de originele code opgeschreven voor de update.
Niks aan het handje! Je hebt alles goed gedaan.. Er is niks veranderd aan je n95 behalve dat je nu up-to-date software hebt! Gefeliciteerd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Kmkz schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:23:
[...]

Versie 8
-
Ha, als je kaarten van versie 7 in versie 8 probeert te gebruiken is het beantwoorden van de vraag of je een legale versie hebt niet echt meer nodig ;) Probleem is dus helder, oplossing ook: koop een legale versie met de juiste kaarten. Hier stopt dan ook mijn 'support'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Carmin Mobile XT Op N95 8GB geinstaleerd, werkt prima maar geen nederlands spraak aleen engels, spaans en frans. Weet iemand hoe ik nederlands spraak (STEM) op kan instaleren hoe en waar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:12:
Ik heb Carmin Mobile XT Op N95 8GB geinstaleerd, werkt prima maar geen nederlands spraak aleen engels, spaans en frans. Weet iemand hoe ik nederlands spraak (STEM) op kan instaleren hoe en waar..
Dan heb je de verkeerde versie gekocht, want er zit nederlandse taal in. Het kan ook zijn dat je bij opties even je taal moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
Ondanks dat het erg vervelend is dat je (nog) niet kunt signen, is dit niet de bedoeling van dit topic.

[ Voor 97% gewijzigd door pven op 01-03-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pandemic schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 19:34:

Inderdaad ik heb mijn telefoon verzekerd hij is 3 weken geleden kapot gegaan, ik kreeg gister gewoon een nieuwe n95 opgestuurd in doos omdat ze mijn telefoon niet meer kunnen maken ik heb die 6euro per maand extra er dus echt wel voor over gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:56:
[...]

Inderdaad ik heb mijn telefoon verzekerd hij is 3 weken geleden kapot gegaan, ik kreeg gister gewoon een nieuwe n95 opgestuurd in doos omdat ze mijn telefoon niet meer kunnen maken ik heb die 6euro per maand extra er dus echt wel voor over gehad
Kapotgegaan in de zin van (per ongeluk) gesloopt, of het apparaat stopte er opeens mee? Dat laatste is natuurlijk een garantiegeval, en daarvoor hoef je beslist geen verzekering te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
Misschien is het geen slecht idee om een "niet gesloten" topic aan te maken waarin mensen een .cer kunnen vragen van mensen die wel geregistreerd zijn.

Ik snap ergens wel dat het niet de bedoeling is dat je dat hier kunt doen, maar kijk ook even naar de andere kant; het is echt ontzettend frustrerend als je niet kunt doen wat je wilt met een nieuwe telefoon!

Dit ook omdat het forum wat in de start-post word aangewezen als de mogelijkheid om een .cer te krijgen reeds dat topic heeft afgesloten.

En er voor mij dan ook niet veel anders rest.

Tweakers zijn er toch om tweakers te helpen?

[ Voor 24% gewijzigd door Pandemic op 01-03-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 13:09:
[...]

Kapotgegaan in de zin van (per ongeluk) gesloopt, of het apparaat stopte er opeens mee? Dat laatste is natuurlijk een garantiegeval, en daarvoor hoef je beslist geen verzekering te nemen.
hij was een keer nat geworden door mijn broek door regen dus dat valt volgens mij onder garantie en ik verwachte ook echt niet toen dat die van een beetje vocht meteen kapot zou gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Pandemic schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 13:17:
Misschien is het geen slecht idee om een "niet gesloten" topic aan te maken waarin mensen een .cer kunnen vragen van mensen die wel geregistreerd zijn.

Ik snap ergens wel dat het niet de bedoeling is dat je dat hier kunt doen, maar kijk ook even naar de andere kant; het is echt ontzettend frustrerend als je niet kunt doen wat je wilt met een nieuwe telefoon!

Dit ook omdat het forum wat in de start-post word aangewezen als de mogelijkheid om een .cer te krijgen reeds dat topic heeft afgesloten.

Je kan die mensen ook direct benaderen.

Maar met deze frustratie snap ik echt niet waarom je die energie niet stopt in het zelf maken van zon ding. Zo heel moeilijk is het namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
Mau_Maus schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 13:39:
[...]

Je kan die mensen ook direct benaderen.

Maar met deze frustratie snap ik echt niet waarom je die energie niet stopt in het zelf maken van zon ding. Zo heel moeilijk is het namelijk niet.
Ik heb die mensen direct benaderd.

En symbiansigned.com licht eruit, dus denk niet dat iemand het wel voor me kan doen :s.

[ Voor 26% gewijzigd door Pandemic op 01-03-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Pandemic schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 13:41:
[...]

Ik heb die mensen direct benaderd.

En symbiansigned.com licht eruit, dus denk niet dat iemand het wel voor me kan doen :s.
Daarom moet je gewoon ff afwachten, zeker als je hun al benaderd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51
Pandemic schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 13:17:

Je kan topics maken wat je wilt, en verzoekjes naar iedereen sturen, echter wanneer je zelf al tot de conclusie komt dat de open signed sectie niet werkt, werkt die bij andere ook niet.

Wanneer de functie "open Signed" volgende week nog niet operatief is, schaf ik een publisher ID aan.
Echter dan moet ik helaas wel een kleine vergoeding vragen voor het maken van een certificaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argh! Wat een kudtoestel kan de N95 toch zijn! Inmiddels heb ik 3 enorme problemen:

* USB-aansluiting werkt niet meer (oplossing: alles via bluetooth, geen firmwareupdate mogelijk)
* GPS werkt niet meer (oplossing: niet gebruiken..)

En nieuw:

* M'n contactpersonen zijn niet meer te openen!

En voor dat laatste probleem vraag ik jullie hulp. Wie herkent dit? Ik kan mijn contactpersonenboek niet meer openen; niet via de shortcut in Standby, maar ook niet via het grote menu. Hij start nu op als een afslaande auto; hij wil iets gaan openen, maar slaat meteen af. Ik zie geen contacten ofzo, hij opent niet écht de gegevens. Nog wel kan ik contactpersonen selecteren bij het versturen van mail/sms, maar los het 'boek' openen, gaat dus niet... Herkenbaar?

Maandag ga ik naar een Nokia Care punt. Al zullen die me - voor de vierde keer - doorsturen naar t for telecom, die al mijn problemen standaard 'niet constateren'. Ik word er gek van :@
Pagina: 1 ... 92 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:

- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie

Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.