Nokia N95 (8GB) - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 101 Laatste
Acties:
  • 724.767 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Ik heb gezocht door dit grote topic maar helaas niet gevonden... Mijn grootste minpunt van deze phone lijkt me toch het gebrek aan qwerty-toetsenbord. Toch lees ik hier nauwelijks iets over in de topic. Wat zijn de gebruikerservaringen van N95 bezitters op dit punt. Is het wellicht toch niet zo nadelig als het lijkt (dan heb ik het over e-mailen, agenda beheren, webadressen opgegeven etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk in de startpost om te vinden bij wie je dit aan kan melden.

[ Voor 79% gewijzigd door pven op 25-02-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
mmedia schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:44:
Ik heb gezocht door dit grote topic maar helaas niet gevonden... Mijn grootste minpunt van deze phone lijkt me toch het gebrek aan qwerty-toetsenbord. Toch lees ik hier nauwelijks iets over in de topic. Wat zijn de gebruikerservaringen van N95 bezitters op dit punt. Is het wellicht toch niet zo nadelig als het lijkt (dan heb ik het over e-mailen, agenda beheren, webadressen opgegeven etc).
Qwerty-keyboardje zou ik ook liever willen. Maar de meeste toestellen met qwerty zijn WinMob, voor mij een keiharde dealbreaker. En dan blijft er niet zo heel veel over dat vergelijkbaar is met de features van de N95 :(

Webadressen overnemen doe ik vaak via barcode, sms'en doe ik zelden, e-mailen gaat toch echt beter vanaf desktop (SMS'en ook overigens)

Mocht het een enorm issue voor je zijn: er zijn qwerty bluetooth keyboardjes, die kun je gebruiken op de N95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Fuzzillogic schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:50:
[...]

Qwerty-keyboardje zou ik ook liever willen. Maar de meeste toestellen met qwerty zijn WinMob, voor mij een keiharde dealbreaker. En dan blijft er niet zo heel veel over dat vergelijkbaar is met de features van de N95 :(

Webadressen overnemen doe ik vaak via barcode, sms'en doe ik zelden, e-mailen gaat toch echt beter vanaf desktop (SMS'en ook overigens)

Mocht het een enorm issue voor je zijn: er zijn qwerty bluetooth keyboardjes, die kun je gebruiken op de N95.
Nou dan had je toch toen der tijd makkelijk kunnen kiezen voor de E90. Ik zelf mis hem niet... je went eraan... Maar zou wel leuk zijn voor de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Mau_Maus schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:56:
[...]

Nou dan had je toch toen der tijd makkelijk kunnen kiezen voor de E90. Ik zelf mis hem niet... je went eraan... Maar zou wel leuk zijn voor de toekomst
Nee, want ik vind de N95 eigenlijk al net iets te lomp :)

Ach het is niet onoverkomelijk, maar ik had een full keyboard toch meer kunnen waarderen dan die multimedia-knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Fuzzillogic schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:13:
[...]

Nee, want ik vind de N95 eigenlijk al net iets te lomp :)

Ach het is niet onoverkomelijk, maar ik had een full keyboard toch meer kunnen waarderen dan die multimedia-knoppen.
Ja maar dat noemde je niet als eis :P en tja ze zijn beetje groot... Maar moet zeggen dat het verschil nog best mee valt met winmobs met toetsenbord, mar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn wannneer komt er een oplossing voor symbian signed...is er nu helemaal geen andere mogelijkheid ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:59:
damn wannneer komt er een oplossing voor symbian signed...is er nu helemaal geen andere mogelijkheid ??
Niet. Tenzij het hele signproces gekraakt wordt... Dus ff wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 09:22:
[...]

ik he hetzelfde probleem :P

ik heb sygic, maar kan n :P erg kaarten vinden. heb deze gevonden maar weet niet welke ik oet gebruiken.
NLD.L2G
NLD.NHn
NLD.g0
NLD.Cof
NLD.Nam
NLD.g1
NLD.Ar2
NLD.Adr
NLD.g2
NLD.POI
NLD.Ar1
NLD.Lv1
NLD.g3
NLD.Tmc
NLD.Lv0
NLD.g4
NLD.Ar0
NLD.Sig
NLD.Ar9
maar nld.mlm. staat er niet bij.
wie kan me helpen.

[mbr]*knip*[/mbr]

[mbr]Vragen naar warez is *not done*[/mbr]
Niet zo moeilijk:
open een teksteditor (tekstedit) en maakeenbestandje aanmet de naam NLD.mlm
Het enige dat je er in zet is [nld], dus inclusief de twee brackets.
Opslaan en klaar-is-kees !
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:32:
[...]

Niet zo moeilijk:
open een teksteditor (tekstedit) en maakeenbestandje aanmet de naam NLD.mlm
Het enige dat je er in zet is [nld], dus inclusief de twee brackets.
Opslaan en klaar-is-kees !
suc6
beetje erg oude reactie :S

was ook allang beantwoord en beter:
bassjuh in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kernie schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:38:
Wil nog even mijn weekend ervaring met Sygic Navigatie delen:)
Moest van Hoorn naar Den Bosch...

Flitspalen melding werkte!:)
Echter af en toe was opeens de stem van "over 300 m bla bla" verdwenen beetje raar.

Toen ik vanuit een dorp naast Den Bosch weer naar huis wilde rijden heeft "ze" me helaas 4x een afgesloten weg op gestuurd!!:( al ligt dat waarschijnlijk meer aan de kaarten dan het programma.
Beetje jammer maar ja toen ik eenmaal op eigen kracht de grote weg op was gekomen ging het weer prima!:)

Al met al een aardig programma, was blij dat deze er ook op stond aangezien Route 66 onderweg opeens niet meer opstarte!
Hoi,

ikzi tnet als een aantal andere mensen al een poosje te rommelen met Sygic. Werkt na wat puzzelen prima,alleen de flitspalen blijven voor een probleem zorgen. Nu gebruik ik een Nokia 6110 navigator, maar mijn ervaring is dat de tips voor een N95 het doorgaans ook op een 6110nav doen.
Ik heb de threads tot nu toe gelezne,maar het lukt mij niet om het icoontje in de POI-instellingen te tonen (wel de tekst flitspalen benelux). Ook lukt het niet de flitspalen te tonen.
Vraagje:
zou je voor mij jouw bestandjes aangaande de flitspalen willen zippen en toesturen? Mijn mailbox kan het wel aan. Aub sturn naar info@project-seh.nl.
Met dank,
Sander, vvv.project-seh.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:39:
[...]

Hoi,

ikzi tnet als een aantal andere mensen al een poosje te rommelen met Sygic. Werkt na wat puzzelen prima,alleen de flitspalen blijven voor een probleem zorgen. Nu gebruik ik een Nokia 6110 navigator, maar mijn ervaring is dat de tips voor een N95 het doorgaans ook op een 6110nav doen.
Ik heb de threads tot nu toe gelezne,maar het lukt mij niet om het icoontje in de POI-instellingen te tonen (wel de tekst flitspalen benelux). Ook lukt het niet de flitspalen te tonen.
Vraagje:
zou je voor mij jouw bestandjes aangaande de flitspalen willen zippen en toesturen? Mijn mailbox kan het wel aan. Aub sturn naar info@project-seh.nl.
Met dank,
Sander, vvv.project-seh.nl
Ik zie dat je echt op hele oude berichten reageerd... let ff op:

patrickt35 in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"

patrickt35 in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"

[ Voor 3% gewijzigd door Mau_Maus op 25-02-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die had ik idd gezien, maar verder niet bij stil gestaan. Bedankt voor de zeer snelle reactie. Ik ga weer verder aan de slag.

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:16
Kicken binnen 24 uur is *not done*

[ Voor 89% gewijzigd door pven op 25-02-2008 21:24 ]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik heb nu een accountje bij memotoo.com, voor online agenda en contacten, met synchronisatie met desktop en mobiel. Op de desktop werkt Lightning prima, en syncen met mobiel gaat ook vlekkeloos met SyncML, ook over een beveiligde verbinding. Helemaal top.

Alleen jammer dat je op mobiel telkens handmatig moet aangeven dat je wilt syncen. Ik heb flat-fee internet, dus ik zou het eigenlijk veel logischer vinden als-ie dat automatisch periodiek doet, bijv. om de 3 uur ofzo. Zijn er mogelijkheden om dat voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Vraag me af wanneer de sensor timeout ingaat, start deze bij een binnenkomend bericht?? Dat je dus 30 60 90 of 120 seconden de tijd hebt om te schudden nadat het bericht is ontvangen. Als je dus niet binnen die tijd reageert gaat de sensor weer uit? Anders vreet ie batterij als je een ongelezen bericht op je tel hebt... iemand al ontdekt?

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die had ik idd gezien, maar verder niet bij stil gestaan. Bedankt voor de zeer snelle reactie. Ik ga weer verder aan de slag.

Heb ff gekeken, maar die info had ik al.
Probleem blijft dus nog.
Ben nu met de icoontjes aan het stoeien, 22*22 en 20*20 etc, de bekende threads. Hopelijklevert het iets op. Het is een uitdaging, maar kost soms wel erg veel tijd.

Overigens voor de liefhebbers van Sygic, op *warez is not done* staan ook nog leuke tips. Samen met dit forum dus een schat aan info

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 25-02-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:42:

Overigens voor de liefhebbers van Sygic, op i*****t-forum.com staan ook nog leuke tips. Samen met dit forum dus een schat aan info
Sander
Denk dat zon warez gevoelige site niet geaccepteerd wordt

[ Voor 36% gewijzigd door Mau_Maus op 25-02-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:43
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:47:
Probleem met mijn usbverbinding
N95 8gb V15.0.015
De telefoon ziet de verbinding, maar geen enkele pc kan er iets mee. Soms vind hij hem helemaal niet, soms wel maar geeft ie aan dat er iets fouts is gegaan.

De dag dat ik met dit probleem wou terug gaan kapte hij er helemaal mee en heb ik hem laten repareren voor beide problemen, maar het usb probleem is er nog steeds.

Heeft iemand een oplossing? Ik heb geen zin om hem weer terug te sturen, omdat ze er al meer dan 6weken mee bezig waren. Heb zover ik weet alles al geprobeerd. hard reset, usbpoort. alles verwijdert.
Ik had hetzelfde probleem... Bij mij loste een softwarematige reset het probleem op :) (zoek in de startpost naar de code om dit te doen)

[ Voor 3% gewijzigd door Nano2009 op 25-02-2008 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:47
Handig truckje voor mensen die geen data abbo hebben en specifieke plaatsen voor Nokia Maps willen downloaden:

klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wie gebruikt de N95 als Agenda en wat zijn de ervaringen?
Ik gebruik nu een TyTN en twijfel over de aankoop van mijn nieuwe telefoon.
Wordt het het vertrouwde Windows Mobile of Symbian?

Voor wat betreft de Agenda zie ik graag antwoord op het volgende.
  • Voldoet de default applicatie of is een 3rd party applicatie hiervoor een must?
  • Herinneringen, Zijn ze goed in te stelllen of ontbreken er in jullie ogen essentiele features.
  • Categorien.. Werkbaar of niet aanwezig?
  • Verschillen in toepassing tussen N95 en N95 8GB?
De handleiding is nogal wat summier hieromtrent

[ Voor 9% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 25-02-2008 22:48 ]

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
Sjengcity schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:22:
Handig truckje voor mensen die geen data abbo hebben en specifieke plaatsen voor Nokia Maps willen downloaden:

klik
Ik had de hele europa map al gedownload, alleen is het een beetje lastig om te kunnen zien wat nu de nederlandse of belgische map is.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:47
Ff een vraagje. Ik probeer Fexplorer te dl-en, maar ik krijg steeds een .php bestand. Ik heb eigenlijk geen idee wat ik daarmee moet, het hoort toch een .sis(x) bestand te zijn ? Ik moet 'm ook nog signen en een .php bestand gaat wat dat betreft ook niet...

Nevermind, FlashGot was het probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 26-02-2008 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Sjengcity schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:22:

klik
Inderdaad ! ff uit proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
Misschie domme vraag hoor, maar zit die navigatie nou in je abbo? of betaal je pas wanneer je er gebruik van maakt? Die gast van de belcompany vroeg "ga je gebruik maken van de NAVI?" Ik zeg "ja".
En achteraf denk ik oeps, je zal er toch niet extra voor moeten dokken? (heb n95 8gb)
Heb je een toestel van rond de 700 euri, ben je nog niet klaar met betalen 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door -Magnat- op 26-02-2008 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReVolpe schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:44:
Wie gebruikt de N95 als Agenda en wat zijn de ervaringen?
Ik gebruik nu een TyTN en twijfel over de aankoop van mijn nieuwe telefoon.
Wordt het het vertrouwde Windows Mobile of Symbian?

Voor wat betreft de Agenda zie ik graag antwoord op het volgende.
  • Voldoet de default applicatie of is een 3rd party applicatie hiervoor een must?
  • Herinneringen, Zijn ze goed in te stelllen of ontbreken er in jullie ogen essentiele features.
  • Categorien.. Werkbaar of niet aanwezig?
  • Verschillen in toepassing tussen N95 en N95 8GB?
De handleiding is nogal wat summier hieromtrent
een 3rd party (bv papyrus) is wel een must
ik had hiervoor een pda met pocket comander en dat gaat met dat schermtikken toch een stuk makkelijker
bovendien is pcsuite vele malen beter als active sync
Categorien tja prima werkbaar vind ik wederom dat pennetje op een pda werkt net iets sneller

een N95 met bijna een 16 gb micro sd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
-Magnat- schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 00:33:
Misschie domme vraag hoor, maar zit die navigatie nou in je abbo? of betaal je pas wanneer je er gebruik van maakt? Die gast van de belcompany vroeg "ga je gebruik maken van de NAVI?" Ik zeg "ja".
En achteraf denk ik oeps, je zal er toch niet extra voor moeten dokken? (heb n95 8gb)
Als je een pc aanschaft van 2000 euro moet je toch ook voor je programma's en internet verbinding betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
Barfman schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 06:28:
[...]

Als je een pc aanschaft van 2000 euro moet je toch ook voor je programma's en internet verbinding betalen.
Het toestel is 2x zo duur als een gemiddelde telefoon, en nog kunnen ze je de navigatie niet gunnen.
Als je een pc koopt krijg je ook een compleet softwarepakket van office tot brandsoftware.

Zet er dan geen voorgeinstalleerde NAV op bespaar je geheugen en kan je zelf alsnog 3th party software installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
-Magnat- schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 00:33:
Hangt er helemaal van af hoe je navigeert.

De meeste betaalpakketten (Route 66, Garmin, etc) hebben geen actieve internetverbinding nodig, de kaarten worden op de installatiemedia geleverd en op je phone geïnstalleerd. De software kost uiteraard geld, daarna hoef je in principe geen kosten meer te maken.
Wat wel gebruik maakt van een internetconnectie is het gebruiken van A-GPS voor een snellere fix. Dit genereert een beperkt dataverkeer, iets om rekening mee te houden in het buitenland of zonder databundel. Navigeren zonder A-GPS kan echter wel.
Wat ook van je intenetconnectie gebruik maakt zijn aanvullende diensten die de diverse pakketten hebben zoals fileinfo etc. Voor sommige diensten en additionele kaarten betaal je ook een meerprijs.

Andere pakketten zijn gratis of veel goedkoper, maar installeren de kaarten niet op je telefoon, maar haal je per internet tijdens het navigeren binnen. Dit kost relatief veel dataverkeer.
Wel kun je bij bv Nokia Maps de kaarten op je PC downloaden en alsnog installeren.

Conclusie: op zich heb je voor navigatie geen aanvullend abo nodig. Voor het internetverkeer wat de navigatie apps genereren wellicht wel. Ook zijn sommige aanvullende diensten in abo vorm verkrijgbaar (maar dan niet van je telprovider).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
-Magnat- schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:28:
[...]

Het toestel is 2x zo duur als een gemiddelde telefoon, en nog kunnen ze je de navigatie niet gunnen.
Als je een pc koopt krijg je ook een compleet softwarepakket van office tot brandsoftware.

Zet er dan geen voorgeinstalleerde NAV op bespaar je geheugen en kan je zelf alsnog 3th party software installen.
De Nokia Maps versie op je phone is gratis, heeft alleen geen stem. Als je meer wilt, ben je volledig vrij 3rd party software te kopen. De Nokia N95 wordt nergens geadverteerd met het aanbieden van navigatiesoftware (met uitzondering van de N95 Maps versie natuurlijk).

En wat de vergelijking met een PC betreft: de software die voorgeinstalleerd op je PC zit moet je meestal ook niet willen. Vaak zijn ook dat uitgeklede OEM versies waarbij je voor volledige functionaliteit moet betalen (bv Nero OEM is toch echt stukken beperkter en een stuk minder bruikbaar als Nero Full Retail. Zelfde voor Power DVD en veel andere OEM meuk die vaak meegeleverd wordt. Heb persoonlijk liever helemaal niets behalve het OS preinstalled). En als er wel de volledige versies opstaan betaal je daar ook gewoon voor.

Op zich is het niet zo gek dat de prijs voor de hardware opties wordt losgekoppeld van de software. Als je op de Nokia (zoals bijv bij de iPhone) alleen maar Nokia apps kon draaien zou iedereen (terecht) steen en been klagen. En dat de N95 duurder is dan een instapmodel komt natuurlijk door de hardware opties.

Persoonlijk ben ik er blij mee dat Nokia de telefoon niet duurder maakt door software mee te leveren die ik zelf liever door 3rd party software vervang.

[ Voor 9% gewijzigd door xahmol op 26-02-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Er was hier toch iemand die Route 66 mobile 8 had gekocht? Die weerdienst die erin zit... Is die gratis? Is namelijk precies een kopie van Handy Weather wat ik laatst had gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Mau_Maus schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:29:
Er was hier toch iemand die Route 66 mobile 8 had gekocht? Die weerdienst die erin zit... Is die gratis? Is namelijk precies een kopie van Handy Weather wat ik laatst had gekocht.
Ja, ik heb R66 8 gekocht.
En die weerdienst is niet gratis, kost EUR 9,95. Staat alleen niet bij of dat eenmalig of periodiek is en vind zelf de dienst niet zo nodig, heb het zelf dus nog niet geprobeerd.
Alle Extra's kosten zo te zien geld. Verkeersinformatie bv EUR 29,95 voor alle Europese landen. En dat terwijl TMC in versie 7 gewoon gratis was. Een wat stiekeme prijsverhoging dus, zeker als dit tarieven per jaar zijn (neem tenminste aan dat het niet per maand is, dan zou het wat absurd duur zijn).

Weet nog niet zeker of ik blij met versie 8 ben gezien de paar bugs die ik eerder melde. Eens kijken hoe goed de supportdesk is, iig nog geen antwoord (of zelfs bevestiging) op mijn supportmail van zondag gehad (maar goed, 1 werkdag is wellicht ook wat kort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Oh ok, dan koop ik dat niet eventueel dubbel :P Ja van TMC is dan wel weer jammer. Maar heb je de install van R66 op een schone tel al geprobeerd? Soms scheelt dat echt... qua buggie dingen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

De "haakpootjes" van de accuklep van mijn N95-1 Sand zijn stuk en de rest van de cover is inmiddels na 1,5jr. gebruik vrij vies geworden. Ik ben dus aan een nieuwe cover toe. Bestaat er inmiddels een black cover voor N95-1 die goed past en geen problemen oplevert met de batterijduur? Ik heb opzich alleen de back-cover nodig en hoef geen zwarte toetsen o.i.d. te hebben.

Ik heb de hele topic doorgespit en ben heel veel info tegengekomen over de covers, maar een aantal, overigens niet-originele Nokia varianten van een zwarte cover (te koop op bepaalde websites vanaf kleine 10 euro) blijken (op 1 geval na bij iemand hier op GoT) problemen te geven doordat bv. de galerijknop ingedrukt wordt gehouden en je accu leegtrekt.

@Mau-Maus: jij had een aantal covers toch geprobeerd? O.a. die zwarte voor 10 euro. Maar heb je nu inmiddels een (niet-originele) cover die naar je tevredenheid is? Indien er namelijk geen goede niet-originele (en meestal goedkopere)(zwarte) covers voor de N95-1 bestaan, zal ik een originele Deep Plum kopen voor een kleine 30 euro.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Mau_Maus schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:04:
[...]

Oh ok, dan koop ik dat niet eventueel dubbel :P Ja van TMC is dan wel weer jammer. Maar heb je de install van R66 op een schone tel al geprobeerd? Soms scheelt dat echt... qua buggie dingen enzo.
Wacht eerst even af of ik een bericht van support krijg: niet zo'n zin om alles weer opnieuw in te stellen. In mijn ervaring werkt een backup slecht voor de diverse program settings. Kon iig voor MiniGPS al mijn profielen de vorige FW upgrade weer opnieuw aanmaken ondanks backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
sl1200 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:25:
De "haakpootjes" van de accuklep van mijn N95-1 Sand zijn stuk en de rest van de cover is inmiddels na 1,5jr. gebruik vrij vies geworden.
Je telefoon moet nog 1 jaar oud worden :P dus is wel knap 1,5 jaar ;)
@Mau-Maus: jij had een aantal covers toch geprobeerd? O.a. die zwarte voor 10 euro. Maar heb je nu inmiddels een (niet-originele) cover die naar je tevredenheid is? Indien er namelijk geen goede niet-originele (en meestal goedkopere)(zwarte) covers voor de N95-1 bestaan, zal ik een originele Deep Plum kopen voor een kleine 30 euro.
www.pimpmyfon.com

Heb ik gedaan. Die spuit orginele over... Alleen volgens mij is die nu aan het verhuizen ofzo :P Maar die kan je proberen. Ik heb er nog steeds geen problemen mee. Ik geloof dat alleen de zwarte backcover er niet tussen staat standaard. Maar je kan hem je wensen mailen en dan maakt ie het voor je. En kost geen drol.. voor verzending naar Nederland betaal je maar 2,50 euro ofzo extra. Je moet wel PayPal hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Mau_Maus op 26-02-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:27
-Magnat- schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:28:
[...]

GESPROKEN navigatie kost geld, gewone navigatie niet. Het is zoals je het zelf al vindt een smerige verkooptruc. Net als zaken zoals msn: Wil je msnen, dan heb je een internetabbo nodig. Kosten: 9,95/maand voor onbeperkt. Wordt vaak niet gezegd. Als consument wordt je gewoon HEEL vaak bedrogen. HEEL vaak.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 16:41
Iemand hier ervaring met de USB-laadkabel van Nokia?

Zit er over te denken om zo'n ding aan te schaffen, zit namelijk voor mijn werk vaak in Maastricht en vergeet mijn gewone lader nog wel eens & zo'n usb-lader kan ik gewoon vast in mijn laptop tas stoppen of in de auto leggen. Maar dan moet ik natuurlijk wel zeker weten dat dat ding goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Nas T schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:55:
[...]

GESPROKEN navigatie kost geld, gewone navigatie niet. Het is zoals je het zelf al vindt een smerige verkooptruc. Net als zaken zoals msn: Wil je msnen, dan heb je een internetabbo nodig. Kosten: 9,95/maand voor onbeperkt. Wordt vaak niet gezegd. Als consument wordt je gewoon HEEL vaak bedrogen. HEEL vaak.
Sorry, maar dit vind ik toch echt wel rijkelijk overtrokken.

Heeft iemand ooit geadverteerd dat je met alleen de N95 hardware en zonder meerkosten gesproken navigatie en onbeperkt internetten kunt (behalve de Nokia N95 maps bundel)

Natuurlijk kosten extra opties geld. Als je een PC koopt denk je toch ook niet dat je je internetabo er gratis bij krijgt?

Wordt altijd wat moe dat mensen meteen woorden als bedrog, oplichterij etc in de mond nemen. Juridisch is dit zeker al niet hard te maken en praktisch is dit mijns inziens een grove onderschatting van de intelligentie van de meeste consumenten.

Moest ik even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Phoolie schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:02:
Iemand hier ervaring met de USB-laadkabel van Nokia?

Zit er over te denken om zo'n ding aan te schaffen, zit namelijk voor mijn werk vaak in Maastricht en vergeet mijn gewone lader nog wel eens & zo'n usb-lader kan ik gewoon vast in mijn laptop tas stoppen of in de auto leggen. Maar dan moet ik natuurlijk wel zeker weten dat dat ding goed werkt.
Zo heel veel kost een extra orginele lader toch niet? Past ook wel in je laptop tas, en laad veel sneller
Mee eens

[ Voor 12% gewijzigd door Mau_Maus op 26-02-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Mau_Maus schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:24:
[...]

Zo heel veel kost een extra orginele lader toch niet? Past ook wel in je laptop tas, en laad veel sneller
Ja, dat is wel zo, maar ik vergat er ook bij te vermelden dat ik een auto-radio heb met usb-aansluiting, dus dan kan ik hem ook als auto-lader gebruiken. Die heb ik nu al wel, maar die kan dan weer naar mijn broertje toe. Maar wat ik natuurlijk ook kan doen, ik heb zo'n converter van 220 V - 12 V. Die kan ik natuurlijk ook icm met mijn auto-lader gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Phoolie schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:35:
[...]
Ja, dat is wel zo, maar ik vergat er ook bij te vermelden dat ik een auto-radio heb met usb-aansluiting, dus dan kan ik hem ook als auto-lader gebruiken. Die heb ik nu al wel, maar die kan dan weer naar mijn broertje toe. Maar wat ik natuurlijk ook kan doen, ik heb zo'n converter van 220 V - 12 V. Die kan ik natuurlijk ook icm met mijn auto-lader gebruiken.
Precies, dat heb ik ook:

Ik heb 2 orginele laders (thuis & werk) + org. autolader met plug naar normale stekker (voor alle bezoeken :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Mau_Maus schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:39:
[...]

Precies, dat heb ik ook:

Ik heb 2 orginele laders (thuis & werk) + org. autolader met plug naar normale stekker (voor alle bezoeken :P)
Die autolader met plug heb je die in 1 pakket gekocht? Zo ja, welk pakket is dat? Mijn converter is namelijk nogal groot en lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Phoolie schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:47:
[...]
Die autolader met plug heb je die in 1 pakket gekocht? Zo ja, welk pakket is dat? Mijn converter is namelijk nogal groot en lomp.
Nee heb ze los gekocht... Die converter kon ik alleen hier vinden:
http://www.telecomtelecom.nl/index.php?p=5&id=7424

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:20:
jullie maken me bang met al die problemen :p damn wtf....ik laat voortaan mijn tel in de kast...stel je voor dat er wat mee gebeurd :P
Ik zal de rij maar aanvullen:
foon in m'n jas laten zitten. Flinke wabeurt in de was machine.
Uit elkaar gehaald en op enkele stukken keukenrol te drogen gelegd voor 3 dagen.
Alles weer in elkaargezet,acuu erin en werken maar !!
En mijn toetsel is weer schoon.
Moet wel zeggen dat ikhet liever geen tweede keer doe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
xahmol schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:21:
[...]

Wordt altijd wat moe dat mensen meteen woorden als bedrog, oplichterij etc in de mond nemen. Juridisch is dit zeker al niet hard te maken en praktisch is dit mijns inziens een grove onderschatting van de intelligentie van de meeste consumenten.

Moest ik even kwijt.
Ik heb persoonlijk de woorden bedrog en oplichterij niet genoemd,maar vind gewoon
dat ze voor dat geld wel een licentie erbij hadden mogen doen.
Trek route66 of garmin aan in een samenwerkingsverband ofzo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
-Magnat- schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:10:
[...]

Ik heb persoonlijk de woorden bedrog en oplichterij niet genoemd,maar vind gewoon
Wat een onzin discussie! Nokia maakt die dingen dat kost ze geld. Voor de inspanning willen ze winst maken dus ze gooien er marge op. Dat maakt de verkoopprijs. De verkoopprijs wordt niet lager door er navigatiesoftware op te zetten dus onzinnig. Daarnaast wil niet iedereen navigatiesoftware. Het is een een tradeoff. De beste combinatie van functionaliteit en prijs wordt verkocht. Dit geld voor degemiddelde consument...

Enige wat ik wil is dat Symbian Signed eens doet wat ze moeten en gewoon online komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
Orcie schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:22:
[...]

Enige wat ik wil is dat Symbian Signed eens doet wat ze moeten en gewoon online komen!
Zodat jij je ge'dl nav kan installen bedoel je :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
-Magnat- schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:32:
[...]

Genoeg gratis apps die zelf gesigned moeten worden hoor... shakesms/flipsilent/screenshot/rotateme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Laatst online: 08-09 12:23
-Magnat- schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:32:
[...]

Vind het inderdaad een beetje raar dat je er direct iets achter zoekt. Zegt misschien meer over je eigen activiteiten met software dan die van mij. Je hebt jou copy vast al gesigned :P.

[ Voor 5% gewijzigd door Orcie op 26-02-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Magnat- schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:10:
[...]

dan had je hem gewoon niet moeten kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Vanaf hier willen we alleen nog iets over symbiansigned lezen als de site het weer goed doet.

Tevens het dringende verzoek om te stoppen met slowchatten en offtopic-berichten*.

Hiermee bedoel ik de berichten dat navigatie nu eenmaal (meestal) geld kost en de berichten dat je via symbiansigned niet-legale software kan signen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik een Nokia 6110 Navigator heb, heb ik in dit forum (N95) veel goede tips gevondendie op een 6110 nav ook te gebruiken zijn.
eén van die tips is het simpel verwijderen van de rij icoontjes (menukeuzes) boven in beeld, net onder de klok.
Nu heb ik mijn telefoon ge-hard-reset en is alles eer terug in fabrieksmodus, dus ook die vervelende icoontjes.
Ik kan echter helaas nergens terugvinden hoe ik die dingen er ooit uit heb gehaald.
Kan iemand mij hier antwoord op geven ?Met dank

Communicatie verloopt via het forum

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 26-02-2008 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:52:
...
Ik kan echter helaas nergens terugvinden hoe ik die dingen er ooit uit heb gehaald.
Kan iemand mij hier antwoord op geven ?Met dank
Wrom zet je je mail steeds erin? En die icoontje haal je bij het standby-menu weg... staat ook in je boekje lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k ben al even niet op het N95 forum geweest omdat de N95 simpelweg lekker functioneerd!

maar.....

complimenten voor het start topic!!!!

[ Voor 6% gewijzigd door een moderator op 26-02-2008 22:28 . Reden: groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:54:
[...]

Wrom zet je je mail steeds erin? En die icoontje haal je bij het standby-menu weg... staat ook in je boekje lijkt me
Email is niets verkeerd mee bedoeld. Zal je een plezier doen en het niet meer vermelden ....
Ik heb het gevonden. Bedankt voor de tip, heb het niet zien staan in het boekje, maar ben blij dat je me deze tip van de hand hebt gedaan.

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 26-02-2008 22:28 . Reden: groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook weer terug, m'n N95 is net 3 weken weggeweest om de slider te vervangen.. 8)7
Maar ik heb niet veel gemist, is er al wat meer bekend over de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 weken een N95 8GB versie (t-mobile FW; V10.0.021 29/9/07 RM-320 Nokia N95 (02.01)). Ben er goed over te spreken. Gister had ik mijn de n95 aangesloten op mijn thuisnetwerk (wlan). Ging uitstekend, accespoint toegevoegd. Kon lekker internetten. Via het menu/downloaden/catalogi kwam ik terecht bij het programma 'F-security' gedownload en geinstalleerd. Toen ik weer op het stand-by scherm terecht kwam zag ik de snelkoppeling van Wlan niet meer?? Verder kon ik wel internetten door de browser te starten en daarna een accespoint aan te wijzen. Maar niet meer via de snelkoppeling zoekfunctie? Gebruikte de zoekfunctie regelmatig (opschool/connexxion bus). Vind het dus bizar dat die daar weg is.

Als ik naar menu/instrumenten/wlan wiz. aanklik krijg ik 'systeemfout !' in beeld. Heb inmiddels de f-security antivirus programma verwijderd.

Weet iemand weer hoe ik die snelkoppeling terug krijg??

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 26-02-2008 23:19 . Reden: aanhef en groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 16:50

edwinjm

Webdeveloper

Barfman schreef op zondag 24 februari 2008 @ 01:10:
[...]

Route66 draait gewoon op de 8GB versie hoor, zowel versie 7.3.468 als versie 8.0
Op http://www.66.com/route66/products.php?cid=NL lees ik:
Uw mobiele telefoon moet over de volgende specificaties beschikken:
- Een vrij slot voor een extra geheugenkaart (microSD/miniSD)
Op http://www.comcol.nl/detail/64505.htm is hetzelfde te lezen.

Een N95 8GB heeft dus niet het vereiste slot.

Werkt Route 66 v8 nu wel of niet op de N95 8GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zänker
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-03 17:07
bassjuh schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:28:
[...]

Je was me net voor :) Werkt prima!
Linkje: http://cyke64.googlepages.com/gnubox_s60v3.sis het is freeware maar je moet hem nog wel ff signen.
Heb je (of iemand anders) gnubox daadwerkelijk draaiend gekregen op je N95? Ik lees verder namelijk alleen maar berichten dat het op de N95 niet werkt.
Wil graag eerst weten of het werkt alvorens ik allemaal instellingen ga veranderen in mn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
edwinjm schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 23:14:
[...]

[...]

Kijk nou eens onderin bij "geschikte mobiele telefoons", staat toch duidelijk de Nokia N95 8GB bij. Heb ook al verteld dat het werkt omdat ik het zelf geprobeerd hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door Barfman op 26-02-2008 23:48 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 10:52
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:49:
Ik heb sinds 2 weken een N95 8GB versie (t-mobile FW; V10.0.021 29/9/07 RM-320 Nokia N95 (02.01)). Ben er goed over te spreken. Gister had ik mijn de n95 aangesloten op mijn thuisnetwerk (wlan). Ging uitstekend, accespoint toegevoegd. Kon lekker internetten. Via het menu/downloaden/catalogi kwam ik terecht bij het programma 'F-security' gedownload en geinstalleerd. Toen ik weer op het stand-by scherm terecht kwam zag ik de snelkoppeling van Wlan niet meer?? Verder kon ik wel internetten door de browser te starten en daarna een accespoint aan te wijzen. Maar niet meer via de snelkoppeling zoekfunctie? Gebruikte de zoekfunctie regelmatig (opschool/connexxion bus). Vind het dus bizar dat die daar weg is.

Als ik naar menu/instrumenten/wlan wiz. aanklik krijg ik 'systeemfout !' in beeld. Heb inmiddels de f-security antivirus programma verwijderd.

Weet iemand weer hoe ik die snelkoppeling terug krijg??
begrijp ik goed dat je aan t-mobile versie van de n95 8gb hebt? Volgens de mensen in de t-mobile winkels bestaat die niet...... waar heb je hem vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

philippevk schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 01:18:
[...]

begrijp ik goed dat je aan t-mobile versie van de n95 8gb hebt? Volgens de mensen in de t-mobile winkels bestaat die niet...... waar heb je hem vandaan?
T-mobile versie? Heb de N95 met T-mobile abo afgesloten. Het is volgens mij geen branded gebeuren. Zit geen logo op namelijk.. Simlock vrij..

Via www.gsmweb.nl contract afgeslote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol

De afdeling handleidingen schrijven van R66 zit helaas nogal te slapen. Ook in de instalatie handleiding van de officiële DVD van Route 66 8 West Europa die ik heb, gaan ze steeds van een pre-installed memory card uit. En dit terwijl versie 8 helemaal niet op memory card geleverd wordt maar dus op DVD 8)7
Ook de install.exe deed bij mij trouwens weinig, telefoon werd niet herkend door de installer (dat terwijl versie 7 nergens last van had met exact dezelfde telefoon, exact dezelfde PC en exact hetzelfde OS op de PC).

Heb het zelf niet geprobeerd met de 8GB, maar zie hier berichten dat het werkt en zou ook niet weten waarom niet.

Mijn tip: negeer alle referentie naar memory cards in de R66 handleiding of site, de echte installatie handleiding is dat op de DVD een map MemoryImage staat, de inhoud van deze map moet je naar je telefoon kopiëren en vervolgens zou alles moeten werken.

Op mij komt Route 66 versie 8 nog wat buggy en als rush job over. Wellicht dat ze dit forum meelazen en de hete adem van Sygic en Garmin voelden. Hopelijk komen ze snel met patches en een nieuwe adequate installatie handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 02:26:
[...]

T-mobile versie? Heb de N95 met T-mobile abo afgesloten. Het is volgens mij geen branded gebeuren. Zit geen logo op namelijk.. Simlock vrij..

Via www.gsmweb.nl contract afgeslote.
Wilde ook mijn T-Mobile (flex 20) abbo verlengen, met als nieuwe gsm de N95 8GB.
Zegt die verkoper met een stalen gezicht: "Dan moet u €500 bijbetalen B) ".
Maar hij wist me te vertellen dat Orange en T-mobile gaan fuseren, en met een Orange 35 abbo hoefde ik nog maar €220 bij te leggen.
Dus binnekort zit ik gewoon weer op het T-mobile netwerk met mijn eigen nummer *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:24

GaMbiNo

1337

-Magnat- schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:55:
[...]

Wilde ook mijn T-Mobile (flex 20) abbo verlengen, met als nieuwe gsm de N95 8GB.
Maar hij wist me te vertellen dat Orange en T-mobile gaan fuseren, en met een Orange 35 abbo hoefde ik nog maar €220 bij te leggen.
Dus binnekort zit ik gewoon weer op het T-mobile netwerk met mijn eigen nummer *O*
Kun je dan niet beter eerst overstappen naar een Relax 200 abbo voordat je verlengd. Dan hoef je namelijk ook veel minder bij te betalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

-Magnat- schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:55:
[...]

[beetje offtopic]
Ik hoop maar voor je dat dit snel gebeurd. Mijn vriendin heeft kort geleden Orange afgesloten en die heeft niet eens bereik in huis, dus we zitten met smart te wachten dat ze gebruik kan gaan maken van het Tmobile netwerk (die heb ik ook en ik heb vol bereik).
Helaas zei de Orange medewerker dat dit nog wel een tijdje kon gaan duren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralLee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik heb op mijn N95 de nieuwe firmware 20.0.015 geïnstalleerd alleen...

nu werkt TOMTOM niet meer. Ik gebruik TT 6 en deze deed het prima maar met de nieuwe firmware blijft TomTom hangen in het opstartscherm (een zwart/wit scherm met een draaiend wereldbolletje)

Heeft iemand enig edee hoe dit op te lossen is?

Ik heb al diverse manieren van installeren geprobeerd, zowel op de geheugenkaart als het geheugen van de GSM zélf...

Ik hoor het graag,

thanx!

Hm, de nieuwe Firmware er nóg een keer opnieuw opgezet en nu draait ie wel... :)

[ Voor 8% gewijzigd door GeneralLee op 28-02-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
M'n N95-2 doet sinds gisteravond iets vreemds.

Zodra hij opstart, is hij heel traag. Dat is nog niet het vreemdste, want hij maakt om de 3-4 seconden even een 3G verbinding aan, en nadat deze een halve seconde actief is geweest, verbreekt ie hem weer en zo gaat dat de hele tijd door.

Bij de packetgegevens heb ik ingesteld dat hij alleen de verbinding mag maken 'wanneer nodig' en niet bij signaal.

Nu zou ik hem natuurlijk kunnen resetten, maar dan kom ik nooit de oorzaak te weten. Weet iemand daarom ook een programma waarmee ik de actuele processen kan zien die draaien op de telefoon? Net als de processen zoals in Windows Taakbeheer, tabje Processen zeg maar..

Google leverde een forum op waar de exact zelfde vraag gesteld werd, alleen daar staat voor mij 1 totaal irrelevant antwoord onder: upgraden naar de laatste firmware. Die heb ik geinstalleerd.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
SanderTje! schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:34:

Nu zou ik hem natuurlijk kunnen resetten, maar dan kom ik nooit de oorzaak te weten. Weet iemand daarom ook een programma waarmee ik de actuele processen kan zien die draaien op de telefoon? Net als de processen zoals in Windows Taakbeheer, tabje Processen zeg maar..
Lijkt me moeilijk de juiste processen te kunnen vinden.. volgens mij draait ie er wel 100 ofzo... Met 'Best taskman' kan je volgens mij processen zien.. of met 'Tracker' Weet alleen niet zeker of die ze allemaal laat zien...

En nu schiet me eens te binnen dat Fexplorer ze laat zien in een optie.. en nog gratis ook.

Je kan ook even bij Toep.beheer kijken in de logboek wat je vlak voor die tijd allemaal hebt geinstalleerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.gosymbian.com/images/Screenshot0002.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Mau_Maus op 27-02-2008 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephaniah
  • Laatst online: 31-03 21:41
Zephaniah schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:01:
En die van mij is al ruim twee weken ter reparatie. Ten eerste voor een acuut defect display. Elke pixel had zowat een andere kleur. Ten tweede heb ik het slider-probleem maar eens aangekaart. Ik ben benieuwd. :X
Om jullie even op de hoogte te brengen van de vorderingen. ProAssist heeft zojuist de N95 weer terug gebracht en de problemen zijn netjes opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Mau_Maus schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:45:
[...]

Lijkt me moeilijk de juiste processen te kunnen vinden.. volgens mij draait ie er wel 100 ofzo... Met 'Best taskman' kan je volgens mij processen zien.. of met 'Tracker' Weet alleen niet zeker of die ze allemaal laat zien...

En nu schiet me eens te binnen dat Fexplorer ze laat zien in een optie.. en nog gratis ook.

Je kan ook even bij Toep.beheer kijken in de logboek wat je vlak voor die tijd allemaal hebt geinstalleerd.

[afbeelding]
Thanks voor je hulp!
Hmm, dacht inderdaad dat Fexplorer zoiets wel kon, maar geloof dat het alleen inzage gaf. Ook heb ik een andere tool gevonden, TaskSpy. Daarvan kun je een unsigned version downloaden. Ook die geeft alleen maar inzage, hij heeft geen directe toegang tot de processen.

Ik ben nu bezig met de harde manier, mass storage legen (+ backuppen) -> productcode aanpassen ;) -> flashen.

[ Voor 14% gewijzigd door SanderTje! op 27-02-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij misschien met het volgende helpen:

Als ik op de snelkoppeling (zijkant van toestal) toets voor afbeeldingen druk krijg ik de afbeeldingen en filpjes niet meer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na lang twijfelen toch een slingbox aangeschaft, ideaal apparaat en ik heb ook de slingplayer mobile trial even gedownload. Via wifi werkt het prima en ben zeer te spreken over de beeldkwaliteit. Nu heb ik ook vodafone "zorgeloos internet" en wilde dus ook een proberen hoe het met deze verbinding gaat. Het probleem is dat dit dus niet werkt, het programma blijft zeggen verbinding te maken met vodafone en gaat niet verder. Ik heb dit dus ook al eerder geprobeerd via orb en ook hier weigerde vodafone om te werken. Ik heb dus een sterk vermoeden dat er aan de kant van vodafone iets geblokkeerd wordt met betrekking tot streaming. Nu is mijn vraag is hier een work-around voor of werkt het bij andere mensen wel? Graag jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:25:
Ik heb na lang twijfelen toch een slingbox aangeschaft, ideaal apparaat en ik heb ook de slingplayer mobile trial even gedownload. Via wifi werkt het prima en ben zeer te spreken over de beeldkwaliteit. Nu heb ik ook vodafone "zorgeloos internet" en wilde dus ook een proberen hoe het met deze verbinding gaat. Het probleem is dat dit dus niet werkt, het programma blijft zeggen verbinding te maken met vodafone en gaat niet verder. Ik heb dit dus ook al eerder geprobeerd via orb en ook hier weigerde vodafone om te werken. Ik heb dus een sterk vermoeden dat er aan de kant van vodafone iets geblokkeerd wordt met betrekking tot streaming. Nu is mijn vraag is hier een work-around voor of werkt het bij andere mensen wel? Graag jullie reacties.
Ik denk dat je daar weinig aan kan veranderen... Heel misschien kan je de port anders instellen van je slingbox... bijv naar 443 ipv standaard 5001. Ik weet niet of werkt hoor.. maar een andere poort zou misschien kunnen helpen en niet worden geblokt door vodafoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:25:
Vodafone Live! Streaming toegangspunt gebruiken?

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
sl1200 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:33:
[...]

Vodafone Live! Streaming toegangspunt gebruiken?
Geen ervaring met een Slingbox, maar ook ik kreeg Orb niet aan de praat met Vodafone, welk toegangspunt ik ook gebruik terwijl het met WiFi wel werkt. Kennelijk doet VF iets dat streamen belemmert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
xahmol schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:04:
[...]

Geen ervaring met een Slingbox, maar ook ik kreeg Orb niet aan de praat met Vodafone, welk toegangspunt ik ook gebruik terwijl het met WiFi wel werkt. Kennelijk doet VF iets dat streamen belemmert.
Officieel mag het geloof ik ook niet van Vodafone, maar als je even zoekt in dit topic dan kan je ergens de juiste instellingen vinden zodat het wel werkt, dacht dat je iets moest aan passen in het stream profiel ofzo, maar er zijn er die het werkend gekregen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Phoolie schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:16:
[...]
Officieel mag het geloof ik ook niet van Vodafone, maar als je even zoekt in dit topic dan kan je ergens de juiste instellingen vinden zodat het wel werkt, dacht dat je iets moest aan passen in het stream profiel ofzo, maar er zijn er die het werkend gekregen hebben.
Voor verschillende dingen hebben hier wel truckjes gestaan met vodafone.. zoals via laptop, maar voor Slingbox dacht ik niet... Ik denk dat een andere port kan helpen... Anders pech... En port veranderen is niet zo moeilijk.. heb het 2 weken geleden ook gedaan.. anders kon ik geen tv kijken op me werk :P

[ Voor 14% gewijzigd door Mau_Maus op 27-02-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Kijk eens of er een proxy is ingesteld op je toegangspunten, op die manier worden namelijk vaak dingen tegen gehouden.
Ik heb zelf geen VF maar in deze post is er wel nog wat over terug te vinden, alleen niet exact jou probleem...

Give it a shot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Bestaat er nou ook echt goede streaming software (rm stream/ UPNP)
Om video's, xvid, avi, mpeg, vob te streamen naar je N95 maar dat dit programma
er wel zorgt dat de content ook afspeelbaar is op je N95 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
robbinonline schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:13:
Bestaat er nou ook echt goede streaming software (rm stream/ UPNP)
Om video's, xvid, avi, mpeg, vob te streamen naar je N95 maar dat dit programma
er wel zorgt dat de content ook afspeelbaar is op je N95 ?
Check je eigen signature eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Sjengcity schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:23:
[...]
Check je eigen signature eens ;)
haha ik ga er van uit dat dan nee betekend
Maar er is jullie ook geen software bekend waarmee je een .rm stream op kan zetten ?

[ Voor 17% gewijzigd door robbinonline op 27-02-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjengcity schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:08:
Kijk eens of er een proxy is ingesteld op je toegangspunten, op die manier worden namelijk vaak dingen tegen gehouden.
Ik heb zelf geen VF maar in deze post is er wel nog wat over terug te vinden, alleen niet exact jou probleem...

Give it a shot
Ik heb de proxy-adressen verwijderd in de profielen zoals beschreven, maar helaas zonder resultaat. Vind het toch een vreemd verhaal, aangezien er mensen zijn die T-Mobile gebruiken en die hebben nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:13:
[...]

Ik heb de proxy-adressen verwijderd in de profielen zoals beschreven, maar helaas zonder resultaat. Vind het toch een vreemd verhaal, aangezien er mensen zijn die T-Mobile gebruiken en die hebben nergens last van.
Precies dat is het verschil... T-mobile en Vodafoon... Andere voorwaarden andere verhoudingen enz... Welke poorten heb je al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Is het bij jullie ook zo dat FlipSilent 1.05 bij automatisch opstarten het startscherm laat zien ? Maw de app wordt niet hidden opgestart. Autostart staat op "hide".

[ Voor 26% gewijzigd door dafmay op 27-02-2008 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
dafmay schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:54:
Is het bij jullie ook zo dat FlipSilent 1.05 bij automatisch opstarten het startscherm laat zien ? Maw de app wordt niet hidden opgestart. Autostart staat op "hide".
Net was het nog rotateme :P

Ach ik heb het al sinds elke fw versie... Als je een aantal opstartprogjes hebt (ik heb er wel 6 ofzo) dan kan de volgorde van de installaties uitmaken, heb ik gemerkt... en soms is het russisch rolette... De ene keer blijft nstarter staan.. de andere keer rotateme beta... dan weer totall recall... Ik heb het altijd gehad dat ik ff 1 of 2 moest wegdrukken...

En dat flipsilent bleef staan heb ik ook gehad... nu blijft rotateme erin staan en shakesms.. maarja zal met een volgende opstart-app-install wel weer veranderen :P

Hopelijk beetje duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Vergeten jullie mij niet :(

Een reactie kan je niet afdwingen ...

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 28-02-2008 06:39 ]

• dafmay
:) Inderdaad, maar ik zag dat na een herstart RotateMe opeens wel geminimaliseerd opstartte...
Ach ik heb het al sinds elke fw versie... Als je een aantal opstartprogjes hebt (ik heb er wel 6 ofzo) dan kan de volgorde van de installaties uitmaken, heb ik gemerkt... en soms is het russisch rolette... De ene keer blijft nstarter staan.. de andere keer rotateme beta... dan weer totall recall... Ik heb het altijd gehad dat ik ff 1 of 2 moest wegdrukken...

En dat flipsilent bleef staan heb ik ook gehad... nu blijft rotateme erin staan en shakesms.. maarja zal met een volgende opstart-app-install wel weer veranderen :P

Hopelijk beetje duidelijk ;)
Begrijp er geen snars van ;) jk...

Inderdaad bij mij FlipSilent of RotateMe...om de beurt. Irritant wel, maar goed zo vaak geef ik m'n telefoon nou ook weer niet een herstart.

Misschien knal ik Flipsilent er wel weer af omdat ik het toch nauwelijks zal gebruiken. Het ging mij specifiek om de slider-functie, die is handig/leuk...vooral speaker-functie bij slider naar beneden schuiven.

Btw RotateMe blijft nu wel steeds geminimaliseerd opstarten, nadat ik priority in settings weer op normal had gezet. Misschien handig om te weten...

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 28-02-2008 00:29 ]

• dafmay
Mijn korte-termijn geheugen is een zeef...ik ben je nu al vergeten.... :*)

• Fuzzillogic
dafmay schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:31:
[...]

Mijn korte-termijn geheugen is een zeef...ik ben je nu al vergeten.... :*)
wat?

:+

Even zonder flauwekul. Stel ik wil RotateMe installeren. Nu symbian-signed de boel dichtgegooid heeft, zijn we nu helemaal afhankelijk van welwillende mensen geworden om de boel te signen? Het is toch van de pot gerukt dat ik niet zelf kan bepalen welke software ik op mijn smartphone zet?

• ffb
  • Registratie: Februari 2006

ffb

Blijkbaar kun je betalen en dan kun je wel weer certificaten requesten, echt een beetje schraal inderdaad... Deze week zou het ook weer zonder te moeten betalen kunnen maar vandaag in ieder geval nog niet.

• symp
  • Laatst online: 11-09 09:31
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:13:
[...]

Ik heb de Slingbox (UPC versie) en kijk zonder problemen via het VF netwerk televisie op mijn n95. Hij staat ingesteld op port 5013 en Vodafone Live! Streaming als toegangspunt. Ik denk dus toch dat het iets me je instellingen is. Probeer anders de toegangspunten opnieuw in te stellen.

Gebruik je het Slingbox ID of je IP address?

• SanderTje!
  • Niet online
ffb schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 01:36:
Blijkbaar kun je betalen en dan kun je wel weer certificaten requesten, echt een beetje schraal inderdaad... Deze week zou het ook weer zonder te moeten betalen kunnen maar vandaag in ieder geval nog niet.
In ieder geval ben ik blij dat het signen maar 1 keer per telefoon (IMEI) hoeft. Misschien dat niet iedereen dat weet, in ieder geval bij deze. Er staat zoveel op het net over het signeerproces, maar dit vind je niet overal even duidelijk terug.

Dus, heb je gesigned voor je telefoon, noem het certificaat dan [jeimei].cer en bewaar de .key file ook wat je hebt gebruikt. Dan ben je af van dat ellendige sign-gedoe.

Verwijderd

SanderTje! schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 02:58:
[...]

In ieder geval ben ik blij dat het signen maar 1 keer per telefoon (IMEI) hoeft. Misschien dat niet iedereen dat weet, in ieder geval bij deze. Er staat zoveel op het net over het signeerproces, maar dit vind je niet overal even duidelijk terug.

Dus, heb je gesigned voor je telefoon, noem het certificaat dan [jeimei].cer en bewaar de .key file ook wat je hebt gebruikt. Dan ben je af van dat ellendige sign-gedoe.
Precies, dat vond ik ook al vaag hier.. Zijn er dan zóó veel mensen die nog nooit gesigned hebben en nu ineens pas een cert willen hebben? Ik sign wel ff door tot 2010 met mijn certje :)

Verwijderd

Ik heb mijn N95 8GB pas 2 weken, dus ik heb niet eerder de mogelijkheid gehad om te signen.

Verwijderd

symp schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 01:46:
[...]

Ik heb de Slingbox (UPC versie) en kijk zonder problemen via het VF netwerk televisie op mijn n95. Hij staat ingesteld op port 5013 en Vodafone Live! Streaming als toegangspunt. Ik denk dus toch dat het iets me je instellingen is. Probeer anders de toegangspunten opnieuw in te stellen.

Gebruik je het Slingbox ID of je IP address?
Dat was de oplossing! Ik gebruikte eerst m'n ip-adres, maar nu heb ik het geprobeerd met m'n slingbox id en dan doet hij het inderdaad wel. Het loopt wel niet heel vloeiend, in die zin dat hij om de 30 seconden even vastloopt en daarna weer verder gaat, heb jij daar ook last van of niet?

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:09:
[...]

Dat was de oplossing! Ik gebruikte eerst m'n ip-adres, maar nu heb ik het geprobeerd met m'n slingbox id en dan doet hij het inderdaad wel. Het loopt wel niet heel vloeiend, in die zin dat hij om de 30 seconden even vastloopt en daarna weer verder gaat, heb jij daar ook last van of niet?
Zal met de verbinding te maken hebben lijkt me... Is de streaming profile net zo snel als gewoon via vodafone? Want als het goed is, is de snelheid van vodafoon hsdpa... En ik gebruik PIT+ en misschien loopt ie 1x 'vast' en hooguit een 2de keer om te bufferen. Maar vaker zou niet moeten gebeuren, omdat ie automatisch de kwaliteit aan de snelheid aanpast.

• Phoolie
Mau_Maus schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:53:
[...]

Voor verschillende dingen hebben hier wel truckjes gestaan met vodafone.. zoals via laptop, maar voor Slingbox dacht ik niet... Ik denk dat een andere port kan helpen... Anders pech... En port veranderen is niet zo moeilijk.. heb het 2 weken geleden ook gedaan.. anders kon ik geen tv kijken op me werk :P
Om je laptop via je N95 het internet op te laten gaan bij VF is geen trucje voor nodig hoor, dat werkt gewoon.

Er is inderdaad ook niet echt een oplossing geweest voor de Slingbox, maar wel voor Orb, wat een probleem met het Stream profiel bleek te zijn. Kijk hier maar eens.

De betreffende persoon gaf namelijk aan dat ook Orb niet werkte via VF, vandaar dat ik dacht dat dit misschien zijn probleem was.

• ffb
  • Registratie: Februari 2006

ffb

Precies, dat vond ik ook al vaag hier.. Zijn er dan zóó veel mensen die nog nooit gesigned hebben en nu ineens pas een cert willen hebben? Ik sign wel ff door tot 2010 met mijn certje :)

Ik heb hem pas sinds gisteren, ik dus leuk denken dat ik gelijk rotateme etc kon gaan installeren, werd ik dus geconfronteerd met die melding op symbian signed.. Zou verder niet weten hoe ik aan een certificaat kan komen...
Pagina: 1 ... 91 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:

- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie

Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.